abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61160894
Het zit zo.

paar jaar terug nam ik een betaald hostingpakket
Prima, leuk.. sites bouwen, ging lekker snel.

Het was automatische incasso.

Ik heb in het begin betaald en het 2de jaar betaald, voor de rest niet gebruikt, en is er ook NIKS van mijn rekening afgeschreven.

Omdat het automatische incasso is, moet het betalen toch AUTOMATISCH gebeuren?
Dit is dus 3 jaar niet gebeurt en nu vragen ze ineens 3 jaar dus 3x50 = 150 euro van me?!

Mag dit? Dit is absoluut mijn fout niet, zoals gezegd hoort dit automatisch te gebeuren!
Horen ze me hier niet over in te lichten?
Ben ik echt verplicht in 1 klap dit bedrag te betalen?!

Ik kon ze ook nooit bereiken per telefoon!
En nu wil ik ze bellen en krijg ik een hele zachte voicemail dat ik ze maar moet mailen

Voor ik ze mail wil ik jullie mening hebben!
De betaling hoort toch AUTOMATISCH te gebeuren, en ze horen me er toch over in te lichten of iets dergelijks? Ik nam aan dat > niet betaald > je hosting offline, tot het weer betaald was?
Klinkt als een dooie boel

Samenvatting: Ik kocht een betaald hostingpakket.
Elk jaar horen ze 50 euro af te schrijven, en dit gebeurt automatisch.
Er is 3 jaar niks afgeschreven, maar ik kon nog steeds in mn ftp komen e.d.
Ze willen nu dat ik 3x50 euro betaal omdat er iets mis ging met de betaling? Ik heb nog steeds hetzelfde rekeningnummer hoor.
Waarom ging mijn hostingpakket dan niet offline tot ik betaalde?

Iemand die me kan helpen?
Ik ben hier niet mee eens, rare zaken hoor
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_61160972
en jij hebt niet gebeld, gefaxt, etc... toen je merkte dat er niets afgeschreven werd?

Je neemt een dienst af en dient daarvoor te betalen, dat is jouw verantwoordelijkheid. Dat de hoster zo schappelijk is om je niet af te sluiten vind ik alleen maar netjes. Dat ze nu pas een rekening sturen is dan weer wat minder, maar ja, daar hoor jij ook achteraan te gaan.
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_61160973
Wat jank je ?
Je bent gewoon verplicht dit te betalen..
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_61160980
Gewoon opbellen/malien en zeggen dat je best wilt betalen (je hebt immers de dienst afgenomen!), maar dat "zij ook wel kunnen snappen" dat in 1 keer 150 euro wel wat veel van het goede is en of je 50 euro per maand mag/kan betalen voor 3 maanden. Dan krijgen zij hun geld en jij kunt de kosten wat spreiden.
Lijkt me een redelijke oplossing voor alle partijen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:43:10 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61161006
Precies wat al gezegd is. Jij moet betalen dus moet je ook in de gaten houden dat er betaald wordt en eventueel actie ondernemen. Het is nog een wonder dat je niet allang afgesloten bent.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_61161026
Het is automatische incasso, dit hoort automatisch te gebeuren!
Toen ik het merkte probeerde ik ze te bellen met hun 24/7 service, welke nooit bereikbaar was.

Ik jank dat dit niet gewoon normaal netjes om het jaar gebeurt. Niet ineens alles in 1x dokken..!

Ik had best afgesloten willen zijn, en dan kunnen beslissen of ik er mee door wil.
Dat de betaling in orde komt is ook hun verantwoordelijkheid.

Zo kan ik het ook wel.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_61161079
Je neemt een dienst af tegen betaling. De betaling zou automatisch moeten gebeuren, echter door een fout is dit niet gebeurt. Nog steeds ben je verplicht dit bedrag te betalen. Dat ze nu de fout constateren en een rekening sturen is natuurlijk terecht. Bel even op en vraag of je gespreid mag betalen.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:46:11 #8
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_61161086
Dat er mensen nog steeds zo naief zijn dat ze denken dat ze niet hoeven te betalen als iets in eerste instantie niet afgeschreven word
Ook geen sig dus
pi_61161095
Je hebt toch 3 jaar mogen genieten van de diensten die het bedrijf aanbood? Je weet toch dat je er voor moest betalen? Wat zeur je nu dan? Wat is je probleem?
pi_61161127
het is maar 150¤ zeg... betaal je je maandelijkse huur/hypotheek à minimaal 500¤ ook in dagelijkse termijnen, omdat het anders boven de 150¤ uitkomt? ... als je dat niet ergens hebt staan/liggen zou je eens goed naar je financiele situatie moeten kijken.
pi_61161163
Mensen die denken dat ik al op mezelf woon

Ik ben pas 17, dan is 150 aardig veel voor me atm.
[/quote]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:49:34 #12
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61161169
Je kunt proberen met ze af te spreken dat je het in termijnen betaalt. Ze hebben gewoon recht op dit geld.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:52:37 #13
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_61161230
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:43 schreef Sjibble het volgende:
Het is automatische incasso, dit hoort automatisch te gebeuren!
Toen ik het merkte probeerde ik ze te bellen met hun 24/7 service, welke nooit bereikbaar was.

Ik jank dat dit niet gewoon normaal netjes om het jaar gebeurt. Niet ineens alles in 1x dokken..!

Ik had best afgesloten willen zijn, en dan kunnen beslissen of ik er mee door wil.
Dat de betaling in orde komt is ook hun verantwoordelijkheid.

Zo kan ik het ook wel.
Je hebt ook al twee jaar langer van die 100 euro kunnen genieten en er rente op kunnen vangen, dus eigenlijk moet je niet klagen maar blij zijn.

En je moet natuurlijk gewoon betalen, had je het pakket maar stop moeten zetten.
pi_61161253
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:49 schreef Sjibble het volgende:

Mensen die 150 euro niet betalen, daar rente over trekken en dan alsnog gaan klagen
pi_61161310
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:49 schreef Sjibble het volgende:

Ok dan:
1. Je leent al 3 jaar lang 50¤ per jaar van die hoster
2. dit weet je al 3 jaar en je doet er niks aan (je hebt ook geen geld opzij gezet)
3. de hoster heeft aangegeven het wordt tijd om de balans weer eens op 0 te zetten
4. je bent verplicht het te betalen

Oftewel: Leergeld.
pi_61161473
http://purehosting.nl/pages/algemenevoorwaarden/

Bij " J " betalingsvoorwaarden
Punt, 3 ,4, deze voorwaarden hebben ZIJ niet nageleefd, ik kreeg geen factuur en of bericht
Punt 5 nogmaals is er niks aan me medegedeeld
Punt 7, geen factuur verzonden per post of email.

O. Buiten gebruikstelling
Punt 1

Bij het niet naleven van de overeenkomst word de opdrachtgever (ik dus) in kennis gesteld.

Ik zou elk jaar een factuur moeten krijgen, die kreeg ik niet?
Ik kreeg geen bericht, ze hadden het recht het stil te zetten?
Ik ben niet in kennis gesteld dat ik in strijd was met de algemene voorwaarden, oftewel, ik niet heb betaald, wat elk jaar moet gebeuren volgens de voorwaarden?

[ Bericht 72% gewijzigd door Sjibble op 27-08-2008 11:16:59 ]
[/quote]
pi_61161478
Beide partijen zitten fout:
De hoster omdat zij het geld niet hebben geïnd.
TS omdat hij wist dat er geen geld van de rekening gehaald is en daarop geen actie heeft ondernomen.

Nu probeert de hoster haar geld te innen over de hele periode en wil (uiteraard) dat TS het bedrag in 1 keer betaalt. TS kan/wil dit niet. Dus lijkt het mij redelijk voor beide partijen om een betalingsafspraak te maken.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_61161492
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:07 schreef Sjibble het volgende:
Dat neemt niet weg dat je gewoon moet betalen.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:08:17 #19
152789 karr-1
pi_61161496
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:07 schreef spijkerbroek het volgende:
TS omdat hij wist dat er geen geld van de rekening gehaald is en daarop geen actie heeft ondernomen.

Nu probeert de hoster haar geld te innen over de hele periode en wil (uiteraard) dat TS het bedrag in 1 keer betaalt. TS kan/wil dit niet. Dus lijkt het mij redelijk voor beide partijen om een betalingsafspraak te maken.
Dat ben ik met je eens, maar TS zal dan wel contact op moeten nemen met de hoster om afspraken te kunnen maken.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:08:53 #20
152789 karr-1
pi_61161503
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:07 schreef Sjibble het volgende:

Punt...

Dat is misschien een fout van de organisatie, maar ontslaat je niet van je betalingsverplichting.
pi_61161513
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:08 schreef karr-1 het volgende:
Dat ben ik met je eens, maar TS zal dan wel contact op moeten nemen met de hoster om afspraken te kunnen maken.
Uiteraard! Zeer zeker!
Dat bedoelde ik ook
pi_61161528
haha, sukkel

betalen zul je, ga maar werken dan verdien je wel geld
No Guts, No Glory
pi_61161546
Je krijgt een boel "adviezen" maar volgens mij is dit het nuttigste. Kijk even in het Burgerlijk Wetboek, Boek 7, Artikel 28:

"Bij een consumentenkoop verjaart de rechtsvordering tot betaling van de koopprijs door verloop van twee jaren."

Oftewel, de "oudste" 50 euro hoef je niet meer te betalen. En voor de duidelijkheid, dit zijn dus niet twee kalenderjaren, maar gewoon de laatste 2 x 365 dagen voorafgaand aan de datum van het versturen van de rekening van 150 euro. Laat dat maar even schriftelijk weten aan het bedrijf, onder vermelding van dit wetsartikel. Succes!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:11:30 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61161557
Als ze niks afschrijven en niet bereikbaar zijn, had je ook kunnen overstappen... Sowieso: een hoster die niet reageert
censuur :O
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:20:18 #25
151520 1DIOOT
Koekoek 3 uur
pi_61161727
is telefoon / email dan de enigste communicatie die je kent ofzow?
ooit gehoord van post? je weet wel zown envelopje waar je een adres op schrijft, postzegel op plakt
en dan in een van de 2 gleufen van de rooie postbus doet..
DUCK MY SICK OR SOMETHING LIKE THAT!
WHAT? ARE YOU NUCKING FUTS???!!!
opzoute ! Ik denk niet zoals jij bent :(
IK BEN HOOGBEVAAGD!
pi_61161743
Ik ga nog even wachten met mailen.

Ik herhaal et maar nog es, gezien er erg snel wordt geqoute

Punt, 3 ,4, deze voorwaarden hebben ZIJ niet nageleefd, ik kreeg geen factuur en of bericht

Punt 1

Bij het niet naleven van de overeenkomst word de opdrachtgever (ik dus) in kennis gesteld.

Ik ben niet in kennis gesteld dat ik in strijd was met de algemene voorwaarden, oftewel, ik niet heb betaald, wat elk jaar moet gebeuren volgens de voorwaarden?
[/quote]
pi_61161800
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:21 schreef Sjibble het volgende:
Ik ga nog even wachten met mailen.

Ik herhaal et maar nog es, gezien er erg snel wordt geqoute

Punt 1

Stel ze maar in gebreke, maar ik verwacht wel dat je gewoon moet betalen.
Je hebt immers de dienst afgenomen.
pi_61161943
Is er niet een bepaald bureau waar ik naartoe kan bellen voor mn rechten, betaling, wetten etc voor dit soort gevallen en ze mij er bij kunnen helpen? Die zullen echt ALLES weten en weet ik het ook zeker.
[/quote]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:30:20 #29
152789 karr-1
pi_61161951
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:10 schreef Sitemaster het volgende:
Je krijgt een boel "adviezen" maar volgens mij is dit het nuttigste. Kijk even in het Burgerlijk Wetboek, Boek 7, Artikel 28:

"Bij een consumentenkoop verjaart de rechtsvordering tot betaling van de koopprijs door verloop van twee jaren."

Oftewel, de "oudste" 50 euro hoef je niet meer te betalen. En voor de duidelijkheid, dit zijn dus niet twee kalenderjaren, maar gewoon de laatste 2 x 365 dagen voorafgaand aan de datum van het versturen van de rekening van 150 euro. Laat dat maar even schriftelijk weten aan het bedrijf, onder vermelding van dit wetsartikel. Succes!
Geld dat niet alleen als je fysiek iets koopt? Een hostingservice is niet fysiek en je hebt er zonder betalen wel gebruik van gemaakt.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:30:48 #30
152789 karr-1
pi_61161966
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:30 schreef Sjibble het volgende:
Is er niet een bepaald bureau waar ik naartoe kan bellen voor mn rechten, betaling, wetten etc voor dit soort gevallen en ze mij er bij kunnen helpen? Die zullen echt ALLES weten en weet ik het ook zeker.
Juridisch Loket? http://www.hetjl.nl
pi_61161974
quote:
De rechtswinkel. Of anders misschien de rechtsbijstand van je ouders.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:44:33 #32
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_61162262
Rechtsbijstand voor 150 euro die je toch al moest betalen
Ook geen sig dus
pi_61162435
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:44 schreef Dennis_enzo het volgende:
Rechtsbijstand voor 150 euro die je toch al moest betalen
Joh, de TS is toch al zo eigenwijs als de neten. Laat hem lekker de rechtsbijstand lastig vallen met zijn probs
pi_61162481
quote:
Waarom open je een topic als je toch niet wilt luisteren?
pi_61162518
Ik heb net het loket gebeld, en ik kan beter ermee langskomen.

Ik moet de hosting eerst contacteren.

Ook snapte het loket niet wat er nou mis kan gaan aan automatische incasso.
Ik had dit jaar, de maan dat het afgeschreven moest worden, dik 500 euro op mn rekening, dus die 50 euro konden makkelijk worden afgeschreven. wtf?
[/quote]
pi_61162639
Het feit dat zij het geld niet van je rekening halen, ontslaat je nog niet van je betalingsverplichting.
pi_61162644
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:53 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Waarom open je een topic als je toch niet wilt luisteren?
Ik wil best luisteren, maar zo'n loket weet ook niet alles blijkbaar

Ik ben nu bezig met de email naar de hosting
[/quote]
pi_61162880
Geloof dat ze 5 of 7 jaar hebben om te incasseren.

Dan pas wordt jouw insteek relevant en kun je er wellicht (is nog steeds een als) onderuit.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:24:47 #39
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_61163140
wat wil je nou eigenlijk TS? er onder uit komen dat je moet betalen? niet alles in een keer betalen?
  † In Memoriam † woensdag 27 augustus 2008 @ 12:28:44 #40
43556 miss_dynastie
pi_61163217
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:10 schreef Sitemaster het volgende:

Ja, behalve dat me dit geen consumentenkoop lijkt, maar een verbintenis. En dan geldt een verjaringstermijn van vijf jaar (art. 3:307).
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:55 schreef Sjibble het volgende:
Ik had dit jaar, de maan dat het afgeschreven moest worden, dik 500 euro op mn rekening, dus die 50 euro konden makkelijk worden afgeschreven. wtf?
Waarmee je eigenlijk wil zeggen dat ze beter de 150 euro via automatische incasso hadden kunnen innen, omdat je geld zat had?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:44:49 #41
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61163542
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:31 schreef Scorpie het volgende:

Of anders misschien de rechtsbijstand van je ouders.
150 euro is te weinig om in behandeling te nemen. Voor zover ik weet ligt de grens nooit lager dan 200/250 euro.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:17:19 #42
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_61164279
Je hebt een overeenkomst die je na dient te komen. Het is zo logisch toch?

Vergelijkbare situatie gehad met Nens.nl (deden naast RTV ook internethosting).
Jarenlang geen facturen, geen antwoord op telefoon, fax en mail. Bij storingen bleef je in het ongewisse. Aangetekende post kwam ook retour. Niet te geloven. En na een paar jaar dus een factuur voor al die tijd... Uiteindelijk een deel betaald.

[ Bericht 69% gewijzigd door _Flash_ op 27-08-2008 13:45:56 ]
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_61164349
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:17 schreef _Flash_ het volgende:
Je hebt een overeenkomst die je na dient te komen. Het is zo logisch toch?
Zij hebben toch ook wat na te komen? Zie bovenstaande posts
[/quote]
pi_61164515
Lijkt me allemaal niet zo'n probleem. Zij hadden hun administratie niet erg op orde. Nu blijkbaar weer wel. En ik neem aan dat jij je administratie altijd keurig voor elkaar hebt zodat de de bedragen van de afgelopen jaren netjes gereserveerd hebt en er ook nog rente van hebt kunnen trekken.

WAT IS NU HET PROBLEEM DAN?
pi_61164542
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:20 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Ze hebben toch een dienst geleverd? Nu moet jij geld leveren.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:36:38 #46
152789 karr-1
pi_61164699
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:20 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Ze hebben dan ook keurig alles geleverd wat ze moeten leveren. Dat ze vergeten zijn om geld af te schrijven en je geen rekening gestuurd hebben is natuurlijk geen argument.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:52:30 #47
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_61165098
Ze hebben je nu toch in kennis gesteld?

Je hebt gewoon wat te makkelijk gedacht. Zo van "als ze niets afschrijven dan zullen ze de overeenkomst uit zichzelf wel ontbinden en hoef ik niets meer te betalen". Maar je zegt ook dat je ondertussen wel af en toe ingelogd bent op de FTP. Dus in alle redelijkheid wist je dat de dienst nog steeds geleverd werd en je nog steeds moet betalen...
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_61165749
Zo kan ik het toch ook wel..
De dienst van facturen is nooit gekomen, per jaar.
Staat er toch duidelijk in dat dat moet gebeuren. Ik heb 2 jaar niks gehad > missende dienst.

Ze leveren dit jaar een factuur, maar die hebben ze vorig jaar niet gestuurd. Ja het is een factuur van de 3 jaren, maar ik mis de mail in 2007
[/quote]
pi_61165943
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:19 schreef Sjibble het volgende:
Staat er toch duidelijk in dat dat moet gebeuren. Ik heb 2 jaar niks gehad > missende dienst.

Ze leveren dit jaar een factuur, maar die hebben ze vorig jaar niet gestuurd. Ja het is een factuur van de 3 jaren, maar ik mis de mail in 2007
M.a.w. je wilt het gratis hebben, terwijl je wel ingelogd hebt via FTP en dus wel degelijk wist dat dat account nog bestond en daar zelfs actief mee bezig bent geweest.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar.
Zij hebben een fout gemaakt met de facturering, maar jij hebt al die tijd gewoon gebruik kunnen maken van het account. Voor niets gaat de zon op, dus gewoon betalen. 't Is maar 150 euro, en als je dat gespreid kan doen, is het helemaal peanuts.
pi_61165970
Je kunt wel hoog of laag springen maar ik durf er wel een krat bier op in te zetten dat je toch die 150 ¤ dient te betalen.
  † In Memoriam † woensdag 27 augustus 2008 @ 14:32:45 #51
43556 miss_dynastie
pi_61166014
quote:
Ga je nou echt vertellen dat je diep van binnen meent dat je niet hoeft te betalen, enkel en alleen omdat je een factuur mist? Mijn hemel, misschien heb je hem zelf wel weggegooid
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:34:51 #52
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61166061
quote:
En ik maar denken dat de dienstverlening die je hebt afgenomen de hosting was. Kennelijk heb je dus een abonnement op het ontvangen van facturen, en ontvang je nu ten onrechte een factuur omdat de facturen nooit geleverd zijn?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:45:49 #53
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_61166323
Staat expliciet in de overeenkomst dat je de dienst 'facturatie' afneemt?

Ik vind je een beetje zeuren. Dat in hun voorwaarden staat dat ze jaarlijks factureren, wat ze vervolgens niet doen ontslaat jou niet van je betalingsverplichting.

Het enige wat je kan proberen is ze in gebreke stellen. Misschien dat ze er in trappen als je voorstelt om maar 100 euro te betalen als je flink verontwaardigd doet over de slechte bereikbaarheid en service. Waarschijnlijk voelen zij zich ook niet helemaal jofel omdat hun administratie niet op orde was.
pi_61166465
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

M.a.w. je wilt het gratis hebben, terwijl je wel ingelogd hebt via FTP en dus wel degelijk wist dat dat account nog bestond en daar zelfs actief mee bezig bent geweest.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar.
Zij hebben een fout gemaakt met de facturering, maar jij hebt al die tijd gewoon gebruik kunnen maken van het account. Voor niets gaat de zon op, dus gewoon betalen. 't Is maar 150 euro, en als je dat gespreid kan doen, is het helemaal peanuts.
Als ik zo naar de stats keek verbruikte hij toch bandbreedte, dus wat zal het verschil ineens maken?
Gebruikt of niet, anderen bezochten het domein, en was het gebruikt door iemand anders.
[/quote]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:54:46 #55
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_61166524
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:51 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Als ik zo naar de stats keek verbruikte hij toch bandbreedte, dus wat zal het verschil ineens maken?
Gebruikt of niet, anderen bezochten het domein, en was het gebruikt door iemand anders.
?
Omdat andere mensen jouw site bezochten wil je niet opdraaien voor de bandbreedte-kosten? Die worden apart gefactureerd? Ik vat hem niet helemaal.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:01:19 #56
223759 boes80
Wie laat zich niet koeioneren?
pi_61166678
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:34 schreef CraZaay het volgende:
En ik maar denken dat de dienstverlening die je hebt afgenomen de hosting was. Kennelijk heb je dus een abonnement op het ontvangen van facturen, en ontvang je nu ten onrechte een factuur omdat de facturen nooit geleverd zijn?
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:45 schreef _Flash_ het volgende:
Het enige wat je kan proberen is ze in gebreke stellen. Misschien dat ze er in trappen als je voorstelt om maar 100 euro te betalen als je flink verontwaardigd doet over de slechte bereikbaarheid en service. Waarschijnlijk voelen zij zich ook niet helemaal jofel omdat hun administratie niet op orde was.
Eerlijk gezegd zou ik dit een nette oplossing vinden. Je kunt het altijd proberen, als je ze natuurlijk wel kunt bereiken.
pi_61166952
Maar zeg nou zelf, zo hoort het niet te lopen.
Rechtwinkel vond het ook een vreemde zaak van dat bedrijf..

Ik niks betalen? Zij innen niks, zij hebben het recht en is allemaal hun eigen verantwoordelijkheid.
Mijn recht hebben ze en het enige dat ik nog kan doen is de boel opzeggen. Dus wat wil je?

Als ze facturen hadden verzonden en ik zag dat er niks van mn rekening was afgeschreven had ik zeker wel gezien dat er iets fout zat. Dan weet ik ook dat het bedrijf niet dood is. Gezien ik ze niet kon bereiken, en niks van hun kreeg.
[/quote]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:17:31 #58
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61167046
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:51 schreef Sjibble het volgende:

Goed punt. Ik vind het ook schandalig dat ik voor dataverkeer van mijn sites moet betalen, terwijl anderen ze bezoeken!
pi_61167097
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:17 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Goed punt. Ik vind het ook schandalig dat ik voor dataverkeer van mijn sites moet betalen, terwijl anderen ze bezoeken!
Hiermee wil ik zeggen dat ik sowieso moet dokken en dat het logisch is.
Ik gebruik het domein en webruimte omdat andere mensen het kunnen bezoeken.

Hoe dom ben jij eigenlijk

Een bedrijf dat zelfs zn eigen algemene voorwaardes niet nastreeft
[/quote]
pi_61167431
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:13 schreef Sjibble het volgende:

Ik niks betalen? Zij innen niks, zij hebben het recht en is allemaal hun eigen verantwoordelijkheid.
Mijn recht hebben ze en het enige dat ik nog kan doen is de boel opzeggen. Dus wat wil je?
Betaal maar niks dan wachten we hier wel het volgende topic af dat er een deurwaarders brief op je mat valt en of je onder die kosten uit kan komen
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:33:57 #61
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61167441
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:20 schreef Sjibble het volgende:

Hiermee wil ik zeggen dat ik sowieso moet dokken en dat het logisch is.
Ik gebruik het domein en webruimte omdat andere mensen het kunnen bezoeken.
Probeer dat de volgende keer dan even in begrijpelijke taal te doen.
quote:
Hoe dom ben jij eigenlijk
Niet zo dom, al zeg ik het zelf.
quote:
Zou je even het artikel/de artikelen willen quoten die ze niet nakomen?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:41:41 #62
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_61169326
Jongen, betaal gewoon en bespaar jezelf een hoop moeilijkheden.
Ook geen sig dus
pi_61170049
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:41 schreef Dennis_enzo het volgende:
Jongen, betaal gewoon en bespaar jezelf een hoop moeilijkheden.
Precies, betalen moet je toch. Het is handiger om het zsm te doen anders komen er nog kosten bij.

TS, je bent een ongelofelijke pauper. Je bent 17 en je doet moeilijk over 150 euro? Je hebt gebruik gemaakt van een dienst, dus moet je gewoon betalen. Dat het een vreemde gang van zaken is ben ik met je eens, maar dat maakt niets uit.
pi_61171139
He, wat vervelend nu!

Denk je wat gratis te krijgen, moet je alsnog betalen. Zoiets had je natuurlijk moeten incalculeren dat dat zou gaan gebeuren als ze er achter zouden komen.

Ik heb ook een gratis telefoonabonnement op deze manier. Maar ik ga er nog steeds vanuit dat er op een gegeven moment een rekening verschijnt met excuses en het vriendelijke verzoek of ik het alsnog zou willen betalen. En dat ga ik dan natuurlijk ook gewoon doen, want ze hebben geleverd wat ik heb besteld.

Succes!
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_61179389
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:08 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Precies, betalen moet je toch. Het is handiger om het zsm te doen anders komen er nog kosten bij.

TS, je bent een ongelofelijke pauper. Je bent 17 en je doet moeilijk over 150 euro? Je hebt gebruik gemaakt van een dienst, dus moet je gewoon betalen. Dat het een vreemde gang van zaken is ben ik met je eens, maar dat maakt niets uit.
Ik doe atm best pauper, omdat ik een vlieger wil kopen twv 600 euro, en het er al niet makkelijker op word door die 150 euro
[/quote]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:57:40 #66
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_61181166
Dus je wil met rechtsbijstand een zaak beginnen omdat je onder een betaling uit wilt komen voor een dienst die je gewoon geleverd is, om een vlieger te kopen?
Ook geen sig dus
  donderdag 28 augustus 2008 @ 08:46:52 #67
152789 karr-1
pi_61184487
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:51 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Ik doe atm best pauper, omdat ik een vlieger wil kopen twv 600 euro, en het er al niet makkelijker op word door die 150 euro
Een vlieger van 600 euro? Oke nu is het topic definitief naar de klote.....
pi_61185742
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:46 schreef karr-1 het volgende:
Een vlieger van 600 euro? Oke nu is het topic definitief naar de klote.....
Was het dat nog niet dan?
pi_61185780
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:51 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Fucking hell, je bent nog debieler dan ik dacht
pi_61185872
maar even serieus.

Oke prima, dan moet ik het dokken.
Maar dan wil ik het toch wel in termijnen van 4 doen, om maandelijk 40 euri kwijt te zijn. Werk ik 1 dagje extra om het af te betalen ofzo. Maar dan ben ik niet alles in 1 pleur kwijt.

Tevens zeg ik de hosting dan op..

En tsja, je moet toch wat met je geld. Dacht je dat ik er breezers van koop om me te laten pijpen door breezah's
[/quote]
  donderdag 28 augustus 2008 @ 10:06:00 #71
152789 karr-1
pi_61185977
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:00 schreef Sjibble het volgende:
maar even serieus.

Oke prima, dan moet ik het dokken.
Maar dan wil ik het toch wel in termijnen van 4 doen, om maandelijk 40 euri kwijt te zijn. Werk ik 1 dagje extra om het af te betalen ofzo. Maar dan ben ik niet alles in 1 pleur kwijt.

Tevens zeg ik de hosting dan op..

En tsja, je moet toch wat met je geld. Dacht je dat ik er breezers van koop om me te laten pijpen door breezah's
Je kunt zoveel willen je zal toch echt moeten overleggen met de hoster en dan hopen dat ze je laten betalen in termijnen. Ze staan namelijk volledig in hun recht om dat niet te doen.
pi_61186093
Op het referein van vlieger.

Ik heb hier een brief voor mijn hosting provider
Deze brief bind ik vast aan mijn vlieger
Tot hun deze ontvangen betaal ik niks
En als hun dan lezen dat ik het niet wist
Dat ik niet kan wennen aan achterstallig facturen
En ik betaal niks.

donderdag 28 augustus 2008 @ 10:29:21 #73
152789 karr-1
pi_61186449
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:11 schreef Basp1 het volgende:
Op het referein van vlieger.

Deze brief bind ik vast aan mijn vlieger
Tot hun deze ontvangen betaal ik niks
En als hun dan lezen dat ik het niet wist
Dat ik niet kan wennen aan achterstallig facturen
En ik betaal niks.

Geniaal bedacht !! Ik moest hard lachen hier....
  donderdag 28 augustus 2008 @ 13:47:32 #74
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_61191399
Haha
pi_61193171
wie zegt dat jij de afgelopen 2 jaar genoeg geld op je rekening had? Misschien int het bedrijf maar op 1 vaste datum, en als het dan niet lukt doen ze het jaar daarop.

Maarja, als je de rest niet gelooft, geloof mij dan maar, betaal die shit want je hebt gekregen wat je hebt besteld en je begint pas te zeuren als de rekening binnen komt. Had dan ook eerder gebeld met de hosting!
pi_61196008
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:20 schreef Sjibble het volgende:
Dat ze er in jouw voordeel soepeler mee omgaan (je krijgt meer tijd voor de betaling - namelijk 1 tot 2 jaar extra) wil niet zeggen dat ze hun voorwaarden niet naleven. Dat doen ze namelijk wel.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_61201262
Laat elk jaar gewoon 50 euro op je rekening staan, wat is het probleem
pi_61209689
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:55 schreef MarkyB het volgende:
wie zegt dat jij de afgelopen 2 jaar genoeg geld op je rekening had?
Ik hou mn geld op de datum bij.

Geen 1 dag had ik minder dan 300 euro op mn bankrekening.
[/quote]
pi_61210629
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 01:51 schreef Sjibble het volgende:

Dan is het dus ook geen probleem gewoon te betalen. Iets dat je vroeg of laat toch zal moeten doen.
pi_61210689
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:30 schreef Basp1 het volgende:
Je kunt wel hoog of laag springen maar ik durf er wel een krat bier op in te zetten dat je toch die 150 ¤ dient te betalen.
ik doe ook mee met een kratje...
TS moet lappen
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:34:09 #81
152789 karr-1
pi_61211569
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 01:51 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Als je je geld dan zo goed bij houd, had je ook kunnen zien dat de hoster geen geld afschrijft en dus al veel eerder aan de bel kunnen trekken.....
pi_61214636
Zoals gezegd, ze reageren niet.

En ik ben niet de enige met dit probleem

http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1425

De host deugt gewoon niet! Moet ik nou betalen voor slechte service?
[/quote]
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:53:41 #83
152789 karr-1
pi_61214865
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 10:47 schreef Sjibble het volgende:

Slechte service is ook service. Je hebt er gebruik van gemaakt, dus het antwoord is ja !
pi_61215717
quote:

Je hebt de dienst afgenomen, dus ja, je moet betalen.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:36:34 #85
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61216083
quote:

Je hebt drie jaar de tijd gehad om te reclameren. Toen je nog niet betaald had was het allemaal prima (kennelijk), en nu je de rekening krijgt is het opeens slechte service.
pi_61216893
quote:

Ok omdat je dit wilt horen.

Nee hoor je hoeft helemaal niet te belaten hiervoor.

Ik zou nogmaals naar de rechtswinkel gaan en je rechtsbijstandsverzekering gaan inschakelen. Misschien nog wel aangifte doen bij de politie voor oplichting.
pi_61217929
als ik het zo aan een paar IT' ers uit mn msn vraag hebben zij er andere meningen over.

Als wij in de horeca slechte service leveren wordt dit altijd gecompenseerd door vergoeding, of gewoon gratis.

Nou is horeca niet de ICT industrie, dan nog.

Sodeflikker op, ik schiet hier niks op
[/quote]
pi_61218014
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 12:44 schreef Sjibble het volgende:
als ik het zo aan een paar IT' ers uit mn msn vraag hebben zij er andere meningen over.

Als wij in de horeca slechte service leveren wordt dit altijd gecompenseerd door vergoeding, of gewoon gratis.

Sodeflikker op, ik schiet hier niks op krijg hier niet het antwoord dat ik horen wil
Fixed.
"The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want" - Ben Stein
pi_61218094
quote:

Sodeflikker op, ik schiet hier niks op
Je bent gewoon een prutser omdat je je gelijk wil halen op een punt waar je geen gelijk voor kan krijgen.
Dat je dat niet wilt horen, prima, maar ga dat niet afschuiven op de mensen die hier reageren
Ga lekker msnen met je ICT-vriendjes, misschien willen die je ook wel juridisch bijstaan in dit traject
pi_61218274
quote:

Ik ken genoeg horeca onderneming waar ik te lang (mijn beleving) op mijn eten heb zitten wachten zelfs zonder een gratis kopje koffie te krijgen aan het eind.

Zelf een keer meegemaakt dat bij iemand een compleet dienblad over hem heen ging de enigste service was dat de stomerij vergoed werd.

Maar zoals al gezegd ga gewoon naar de poltie doe een aangifte van oplichting.

En ik zou ook niet betalen, absoluut niet doen, wie denken die domme hoster wel niet dat ze zijn na 3 jaar pas een factuur sturen.
pi_61218476
Het enige wat ik niet begrijp aan dit hele verhaal is het begrip 'automatische incasso'. Volgens mij bestaat dat helemaal niet namelijk. Je hebt ofwel een automatische overschrijving (dat gaat uit van degene die betaald, dan is het dus niet de fout van het bedrijf als dat een keer niet lukt), en je hebt een doorlopende machtiging.
Die laatste is door het bedrijf te gebruiken om volgens de voorwaarden waarvoor je op de machtiging getekent hebt geld van jou rekening te incasseren. Als die voorwaarden inhouden dat ze "automatisch" elk jaar je hostingkosten van je rekening incasseren moeten ze dat nog wel ieder jaar zelf incasseren, en dat is blijkbaar niet gebeurd.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_61218852
quote:

Waarom wijs je steeds naar 'hullie'?

Simpele feit is gewoon dat je drie jaar lang een dienst hebt gekregen, dan weet je toch dat de rekening ooit betaald moet worden? De verplichting tot betaling van geleverde diensten is logisch. Op elke moment in die drie jaar had je kunnen opbellen waar de factuur bleef.

Dan kun je wel denken "hoera, ze zijn me vergeten, ik hoef niks te betalen", maar dat is wishful thinking.
Het is net zoiets als bij de supermarkt met een kratje bier naar buiten lopen, en dan claimen dat je dacht dat je niet hoefde te betalen, omdat je geen kassabon hebt gekregen. De betalinsverplichting ontstaat op het moment dat jij het kratje oppakt en meeneemt, en op het moment dat jij een dienst geleverd krijgt waarvan je weet dat die niet gratis is. Op een dag krijg je de rekening, duurt dat je te lang dan had je best even kunnen bellen over de uitblijvende factuur.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_61219162
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 13:15 schreef Roquefort het volgende:
Waarom wijs je steeds naar 'hullie'?

Simpele feit is gewoon dat je drie jaar lang een dienst hebt gekregen, dan weet je toch dat de rekening ooit betaald moet worden? De verplichting tot betaling van geleverde diensten is logisch. Op elke moment in die drie jaar had je kunnen opbellen waar de factuur bleef.

Dan kun je wel denken "hoera, ze zijn me vergeten, ik hoef niks te betalen", maar dat is wishful thinking.
Het is net zoiets als bij de supermarkt met een kratje bier naar buiten lopen, en dan claimen dat je dacht dat je niet hoefde te betalen, omdat je geen kassabon hebt gekregen. De betalinsverplichting ontstaat op het moment dat jij het kratje oppakt en meeneemt, en op het moment dat jij een dienst geleverd krijgt waarvan je weet dat die niet gratis is. Op een dag krijg je de rekening, duurt dat je te lang dan had je best even kunnen bellen over de uitblijvende factuur.
Dat is teveel eigen verantwoordelijkheid voor TS.
Hij is nog niet volwassen genoeg om te begrijpen hoe zaken er in de grote-mensenwereld aan toe gaan. Hij denkt nog kinderlijk. Dat mag, maar hij zal van een koude kermis thuiskomen.
Het is zo gemakkelijk om de schuld aan anderen te geven, terwijl je zelf net zo fout bent, nietwaar?
pi_69350152
Update:

Het is mei, en ze hebben dit jaar eindelijk afgeschreven, namelijk de 50 euro (bedrag heb ik afgerond).

Maar ik had genoeg om het ander jaar ook te betalen.
T-Mobile is niet zo moeilijk. Ik heb ze gebeld en ze zeiden dat als ik de ene maand niet kan betalen, wordt het de volgende maand extra afgerekend en staat het weer quitte. Dat is het probleem niet..

Maar ik gebruik die dienst niet, wel heb ik het recht.. oke..
Dus ik ben nu 50 euro lichter..
Maar hoe ga ik dit doen met die andere 150 euro?
Ik begrijp dat ik recht heb om zoveel te gebruiken van hun dienst, maar ze hebben van mij het recht gekregen om het verschuldigd bedrag van mijn rekening af te halen. Dat doen ze niet. Ik ben wel verhuisd, maar mijn bankrekeningnummer is hetzelfde. Het moet automatisch gebeuren dus ik heb er geen omkijk naar, behalve genoeg geld op mijn bankrekening te hebben. Ik kreeg geen facturen via de email, zoals is beloofd.. Het zegt al genoeg dat ze er een jaar of 2-3 later mee aankomen dat ik het verschuldigd ben.. Ja dat zegt toch genoeg of niet? Die gasten komen om de zoveel tijd oogsten.

Ik ga maandag naar het Juridisch loket hiermee.. Wie weet pakt het iets beter uit.
En uiteraard een boze mail naar de hosting gestuurd (nog wel beleefd) en dat ik een reactie verwacht. In 6 manden tijd niks gehoord.
[/quote]
  zondag 24 mei 2009 @ 17:07:48 #95
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_69354933
Je wacht NEGEN maanden voordat je naar het Juridisch Loket gaat? Moest je tussendoor een kind uitpoepen ofzo?

Dat wordt nog wat als TS terecht komt in het échte leven (met z'n vlieger)...
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  zondag 24 mei 2009 @ 17:09:03 #96
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69354977
Zucht
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 24 mei 2009 @ 17:13:06 #97
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_69355136
Faaltopic deluxe dit.
Ook geen sig dus
pi_69355176
quote:
Op zondag 24 mei 2009 14:07 schreef Sjibble het volgende:
Update:

En uiteraard een boze mail naar de hosting gestuurd (nog wel beleefd) en dat ik een reactie verwacht. In 6 manden tijd niks gehoord.
Dus in de 3 maanden na je laatste post in augustus hebben ze wel gereageerd?!

En nu je weer wat te klagen hebt (het JL ziet je al komen ), noem je dit een update?

>>KLB
en ga vliegeren man
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_69356994
_!
pi_69357583
Wat wil je nu precies bereiken? Die 150 euro niet meer hoeven te betalen?

Lijkt me niet dat dat je gaat lukken, je hebt immers in die 3 jaar ook gewoon van de dienst gebruik gemaakt. Dat het bedrijf het bedrag niet heeft gefactureerd of afgeschreven verandert het te betalen bedrag niet. Het is inderdaad niet erg netjes van dat bedrijf, maar om daarom niet te gaan betalen voor de dienst .
friet saté
pi_69358314
Het juridisch loket Hoezo denken mensen toch steeds dat automatische incasso de verantwoordelijkheid is van een ander? Je bent zelf verantwoordelijk voor de betaling, de wijze waarop kan verschillen, maar dat verandert niks aan jouw betaalverplichting. Dus ja, zij hebben het recht om dat geld te vorderen.
Ookal maak je er geen gebruik van, je hebt de dienst tot je beschikking.
Als ik een auto op afbetaling koop, maar beslis uiteindelijk om er toch niet in te rijden, dan hoef ik echt niet bij de geldverstrekker aan te komen met de melding: Ik betaal niet af, want ik rij er toch niet in.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 mei 2009 @ 21:47:42 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69364232
Pubers Eigenwijze drol, maak die 150 euro over dan ben je klaar. Die zul je na 9 maanden toch wel bij elkaar hebben gespaard of heb je toch je vliegertje gekocht?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72163127
Update: Ik heb ze eindelijk te pakken gekregen.
Een heel gesprek, over dat ik geen facturen kreeg en er vanuit ging dat het wel opgezegd was (en meneer zei dat er facturen openstonden ).

Nou vroeg ik dus of ze me nog een kopie van mijn contract met mijn handtekening konden opsturen.
Dit was dus niet mogelijk aangezien ze deze niet meer hebben
"Maar als jullie het contract niet hebben, dan zit ik er toch niet aan vast?"
"Ja, evengoed, maar dat contract is evengoed met veel moeite terug te vinden"

Ik ga hiermee nog even naar het Juridisch loket om te vragen wat ze hiervan vinden. Want ik WIL dat contract hebben, en anders wil ik er per direct een einde aan hebben Sowieso wil ik zien of het mijn handtekening is of die van mn ouders, aangezien ik toen 15 was en het hele gebeuren dus volgens het Juridisch loket ongeldig is.
Dan zou het per direct eindigen, omdat het contract ongeldig is, en zou ik ook volgens hun al het geld dat ik hun betaalde terug krijgen.

Nou, wat vinden jullie ervan?

Samenvatting: TS belt hosting op, vraagt om contract, door overname niet meer terug te vinden (contract ging via mail). Dus TS kan geen kopie krijgen van zijn contract volgens het bedrijf omdat ze die niet meer hebben. Maar ineens als TS zegt dat ik er in dat geval niet aan vast zit, ze zeggen dat deze met veel moeite wel te vinden is. TS gaat naar het juridisch loket om zich in te informeren over dit gebeuren. WTF, geen contract, geen verplichting, geen betaling. Maar zonder contract zit ik nog wel aan ze vast
[/quote]
pi_72163495
Ben je consument of bedrijf? Als je consument bent is de eerste vordering sowieso verjaard. De overige 2 vorderingen moet je wel betalen en die mogen ze ook in 1x vorderen.

Ik heb overigens niet alles gelezen, dus dit is puur een reactie op je openingspost.
pi_72163638
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:26 schreef Consurechter het volgende:
Ben je consument of bedrijf? Als je consument bent is de eerste vordering sowieso verjaard. De overige 2 vorderingen moet je wel betalen en die mogen ze ook in 1x vorderen.

Ik heb overigens niet alles gelezen, dus dit is puur een reactie op je openingspost.
Ik ben consument
Ik heb de overeenkomst gesloten in mn 2de schooljaar, dat is dus in 2005.
Maar hoe zit het met de vordering? Als het na 3 jaar niet is betaald, of als er 3 jaar niet naar is gevraagd?
Ik kreeg mn factuur rond oktober geloof ik, out of nowhere.. wil dus zeggen dat ik hier in de nieuwe periode dus 100 euro nog moet terugbetalen ipv de 150? Sinds 6-1-2009 is het bedrijf overgenomen door een ander bedrijf. Hoor ik er niet mee akkoord te gaan of ik nog bij hun blijf?

Wat ik nu vooral wil weten is hoe het met het contract zit. Is het bedrijf me verplicht om het contract te vinden en op te sturen als ik om een kopie vraag? Ik heb deze niet meer, wat als het bedrijf het niet meer heeft? Zit ik er dan nog aan vast?
Ze zeiden eerst dat ze deze kwijt waren, en na de vraag of ik dus eigenlijk nog een geldige overeenkomst met ze had, zeiden ze dat deze wel terug te vinden is, maar met heel veel moeite.

Overigens ga ik er van uit dat ze die 2 overige vorderingen zelf niet incasseren.
Ik kreeg dus de mail dat ik ze 3 vorderingen verschuldigd was, en dit binnen 2 weken van mijn rekening zal worden gehaald. Ik had op dat moment wel het 3voudige (dit kan ik terugzien in Excel, internetbankieren). Dit zou het bedrijf moeten kunnen incasseren, dat dit niet gedaan is lijkt mijn zaak niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sjibble op 26-08-2009 09:43:23 ]
[/quote]
pi_72164142
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:35 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Ik ben consument
Ik heb de overeenkomst gesloten in mn 2de schooljaar, dat is dus in 2005.
Maar hoe zit het met de vordering? Als het na 3 jaar niet is betaald, of als er 3 jaar niet naar is gevraagd?
Ik kreeg mn factuur rond oktober geloof ik, out of nowhere.. wil dus zeggen dat ik hier in de nieuwe periode dus 100 euro nog moet terugbetalen ipv de 150? Sinds 6-1-2009 is het bedrijf overgenomen door een ander bedrijf. Hoor ik er niet mee akkoord te gaan of ik nog bij hun blijf?
Als er 2 jaar lang niet naar een vordering gevraagd is (dus geen herinnering oid) dan is deze verjaard in het geval van een consumentenkoop. Je hoeft hem dan niet meer te betalen.
Als je elk jaar alleen in oktober een factuur kreeg, dan hoef je dus alleen de afgelopen 2 jaar te betalen.
Dat het bedrijf is overgenomen, maakt in principe niets uit. Tenzij de voorwaarden ook gewijzigd zijn.
quote:
Wat ik nu vooral wil weten is hoe het met het contract zit. Is het bedrijf me verplicht om het contract te vinden en op te sturen als ik om een kopie vraag? Ik heb deze niet meer, wat als het bedrijf het niet meer heeft? Zit ik er dan nog aan vast?
Nee dat is het niet verplicht. De overeenkomst blijft ook bestaan, ook als er geen contract meer is. Het bewijzen van de inhoud wordt alleen moeilijker.
quote:
Overigens ga ik er van uit dat ze die 2 overige vorderingen zelf niet incasseren.
Ik kreeg dus de mail dat ik ze 3 vorderingen verschuldigd was, en dit binnen 2 weken van mijn rekening zal worden gehaald. Ik had op dat moment wel het 3voudige (dit kan ik terugzien in Excel, internetbankieren). Dit zou het bedrijf moeten kunnen incasseren, dat dit niet gedaan is lijkt mijn zaak niet.
Inderdaad, dat zij niet incasseren is hun probleem.
pi_72165021
dit topic _!
pi_72165443
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:05 schreef Sjibble het volgende:
Dan zou het per direct eindigen, omdat het contract ongeldig is, en zou ik ook volgens hun al het geld dat ik hun betaalde terug krijgen.
Wat een onzin.
Dus als 15jarige kun je een dienst of een goed kopen, dat dan gebruiken en daarna je beroepen op je leeftijd, zodat je al je geld terug krijgt?
Zal lekker worden zeg..
Een kind koopt een pc van 1500 euro, gebruikt 'm 3 jaar, brengt 'm terug naar de winkel en zegt: "Ik was minderjarig toen ik 'm kocht, dus hadden jullie mij dat ding helemaal niet mogen verkopen, dus geef me m'n geld terug."
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:03:32 #109
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_72165640
Volgens mij geld dat minderjarigheidsprincipe alleen als je dingen koopt die duidelijk te duur voor een kind zijn, zoals een auto. In dat geval mogen de ouders het volledige bedrag terugvragen. Maar sowieso niet 3 jaar later
Ook geen sig dus
pi_72166440
Ik denk dat een rechter ook wel zal bepalen dat een 15 jarige heus wel zelf een hosting abo mag afsluiten:

De wet geeft een onweerlegbaar vermoeden dat de toestemming aan de minderjarige is verleend indien de rechtshandeling van de minderjarige van zijn leeftijd in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk kan worden geacht en het gebruikelijk is dat de minderjarige deze zelfstandig zou verrichten. (Art. 1:234 lid 3 BW).

Faaltopic is het sowieso
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:16:38 #111
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72170662
quote:
De dienst is de hosting, niet het "verzenden van facturen". Als je ze om een factuur had gevraagd had je die wel gekregen. Je hebt hosting aangevraagd, en die gekregen. Het is vervelend voor je dat ze dit nu in een keer willen hebben, maar dat doet niets af aan het feit dat je hun dat geld wel gewoon schuldig bent.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_72170879
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:16 schreef Catbert het volgende:

[..]

De dienst is de hosting, niet het "verzenden van facturen". Als je ze om een factuur had gevraagd had je die wel gekregen. Je hebt hosting aangevraagd, en die gekregen. Het is vervelend voor je dat ze dit nu in een keer willen hebben, maar dat doet niets af aan het feit dat je hun dat geld wel gewoon schuldig bent.
Nee hoor, de eerste vordering is verjaard.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:43:42 #113
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72171536
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:23 schreef Consurechter het volgende:
Afgezien daarvan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 augustus 2009 @ 15:09:43 #114
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_72172364
Ik hoop echt dat je moet betalen. Tokkie.
pi_72173768
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:23 schreef Consurechter het volgende:
Alleen dat dit geen consumentenkoop is, maar een verbintenis. En daarvoor geldt een verjaringstermijn van 5 jaar.
pi_72173873
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 15:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Alleen dat dit geen consumentenkoop is, maar een verbintenis. En daarvoor geldt een verjaringstermijn van 5 jaar.
Waarom is dit geen consumentenkoop? TS handelde niet in uitoefening van een beroep of bedrijf.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:53:08 #117
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72175566
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:01 schreef Consurechter het volgende:
Waarom is dit geen consumentenkoop? TS handelde niet in uitoefening van een beroep of bedrijf.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401

Verjaringstermijn voor contractuele vorderingen: 5 jaar
Naast de algemene verjaringstermijn, heeft de wet voor een aantal rechtsvorderingen de verjaringstermijn ingekort naar vijf jaar. Een vordering die uit een overeenkomst voortvloeit, bijvoorbeeld een geldvordering of een huurvordering, verjaart na vijf jaar (art 3:307 BW).

Na verloop van vijf jaren nadat de vordering opeisbaar is geworden, kan betaling niet meer worden afgedwongen (via de rechter). Deze geldvordering blijft dan wel nog bestaan, maar de wederpartij kan dan - juridisch - niets meer ondernemen om betaling hiervan af te dwingen.

Consumentenkoop: 2 jaar
Is er sprake van een consumentenkoop, dat wil zeggen een overeenkomst waarbij de koper een particulier is en de verkoper handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, geldt er zelfs een verjaringstermijn van twee jaren (artikel 7:28 BW). Na twee jaren kan de verkoper dan ook geen betaling meer afdwingen.

Een contract is dus weldegelijk anders dan een consumentenkoop.

Nogmaals: je moet misschien je nickname eens veranderen. Die is gewoon misleidend.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:03:54 #118
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_72175893
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:07 schreef spijkerbroek het volgende:

Zeer waarschijnlijk heeft TS een krabbel gezet onder voorwaarden waarin staat dat ze alle (nog) openstaande vorderingen ineens kunnen incasseren. Stel hij had abnormaal veel data verkeer gehad (gehackt ofzo) dat zouden ze ineens duizenden Euro's af kunnen schrijven (zoals iemand die ik ken had).

TS kent nu een groot nadeel van automatische incasso. Je hebt geen controle over je eigen geld.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:07:44 #119
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72176002
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:03 schreef blaatertje het volgende:
Zeer waarschijnlijk heeft TS een krabbel gezet onder voorwaarden waarin staat dat ze alle (nog) openstaande vorderingen ineens kunnen incasseren. Stel hij had abnormaal veel data verkeer gehad (gehackt ofzo) dat zouden ze ineens duizenden Euro's af kunnen schrijven (zoals iemand die ik ken had).

TS kent nu een groot nadeel van automatische incasso. Je hebt geen controle over je eigen geld.
Dit heeft niks met automatische incasso te maken. Ze hebben kennelijk niet geprobeerd het via AI te innen maar 'em gewoon een factuur gestuurd.
pi_72176794
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:53 schreef Catbert het volgende:

[..]

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401

Verjaringstermijn voor contractuele vorderingen: 5 jaar
Naast de algemene verjaringstermijn, heeft de wet voor een aantal rechtsvorderingen de verjaringstermijn ingekort naar vijf jaar. Een vordering die uit een overeenkomst voortvloeit, bijvoorbeeld een geldvordering of een huurvordering, verjaart na vijf jaar (art 3:307 BW).

Na verloop van vijf jaren nadat de vordering opeisbaar is geworden, kan betaling niet meer worden afgedwongen (via de rechter). Deze geldvordering blijft dan wel nog bestaan, maar de wederpartij kan dan - juridisch - niets meer ondernemen om betaling hiervan af te dwingen.

Consumentenkoop: 2 jaar
Is er sprake van een consumentenkoop, dat wil zeggen een overeenkomst waarbij de koper een particulier is en de verkoper handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, geldt er zelfs een verjaringstermijn van twee jaren (artikel 7:28 BW). Na twee jaren kan de verkoper dan ook geen betaling meer afdwingen.

Een contract is dus weldegelijk anders dan een consumentenkoop.

Nogmaals: je moet misschien je nickname eens veranderen. Die is gewoon misleidend.
Een dienst valt ook onder een consumentenkoop. Ik snap niet hoe je zo slecht kan lezen. Er staat toch duidelijk uitgelegd wat een consumentenkoop is? Wat snap je er niet aan.
pi_72177116
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:34 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Een dienst valt ook onder een consumentenkoop. Ik snap niet hoe je zo slecht kan lezen. Er staat toch duidelijk uitgelegd wat een consumentenkoop is? Wat snap je er niet aan.
Een dienst die onder consumentenkoop valt is als een loodgieter een extra afvoer in de keuken aanlegt voor je.

een hosting pakket is een langdurige dienst/abonnement waarbij je over langere aan beide partijen bepaalde verplichtingen hebt waardoor het dus een contractuele dienst is

[ Bericht 17% gewijzigd door Ra-z op 26-08-2009 18:12:58 ]
pi_72180053
Gewoon negeren
pi_72180478
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:30 schreef kfemc het volgende:
Gewoon negeren
Briljante oplossing!
Als TS deurwaarders en rechters wil zien.

sjeeses
pi_72188986
Schiet me te binnen
mei 2009
mei 2008
mei 2007

Het is nu augustus 2009.. De betalingen zouden in mei plaatsvinden, en vanaf Mei 200x is de rekening voor dat jaar geldig. Dit betekent dat De rekening uit 2007 al niet meer geldig is,want deze is ouder dan 2 jaar. Dus ik ben nog maar 50 euro verschuldigd, aangezien ze 2009 netjes van mijn rekening hebben geschreven?

Overigens zeiden ze dat na de overname ik geen geschiedenis meer heb.
Dat wilt zeggen, dat ik alleen nog een contract met ze heb, en wat er voorheen gebeurde niet meer telt/geldig is, alsof het nooit is gebeurd?

Dus conclusie, als ik consurechter mag geloven, ben ik maar 50 euro verschuldigd, of zelfs niks meer?

[ Bericht 80% gewijzigd door Sjibble op 27-08-2009 00:33:07 ]
[/quote]
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 27 augustus 2009 @ 01:34:44 #125
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72190428
Ik zou consurechter niet geloven. Aangezien de verjaringstermijn hiervoor 5 jaar is.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72190544
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:18 schreef Sjibble het volgende:
Dus conclusie, als ik consurechter mag geloven, ben ik maar 50 euro verschuldigd, of zelfs niks meer?
5 of 2 jaar maakt in dit voorbeeld al niet uit aangezien je ondertussen al weer bericht hebt gehad, en op dat moment begint de termijn weer opnieuw.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_72191113
Vooruit, ik baalde er van dat ik niks meer met de webruimte en bandbreedte deed, en te lui was om even een brief van een paar zinnen te tikken en tijdig op te sturen om het contract te laten beeindigen. Nou moet ik dus betalen voor iets wat ik wel had, maar niet gebruikte, en dat zuigt. En aangezien ik nog maar een bijbaantje heb incl wat vaste lasten, voel ik die 150 euro goed zitten.. Als ik het had gebruikt had ik er niks op tegen.

Ik bel morgen wel nog een keer om te vragen wat nou precies de stand van zaken is.
En waarom ze het niet van mn rekening hebben gehaald.

Misschien dat ze wel relaxt zijn en er wat te regelen valt? Het gebruik is te bewijzen in de WebStats.
Is er een kans op een soort coolance of zijn ze zo commercieel dat et never nooit zal gebeuren?

Evengoed, wil ik een kopie van het contract.
[/quote]
pi_72191126
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 03:53 schreef Sjibble het volgende:
Vooruit
"Vooruit" in de zin van "Ik ga dan toch maar betalen"?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72191133
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 01:44 schreef 700MB het volgende:

[..]

5 of 2 jaar maakt in dit voorbeeld al niet uit aangezien je ondertussen al weer bericht hebt gehad, en op dat moment begint de termijn weer opnieuw.
Dat is niet helemaal waar. Als de 2 jaar (of 5 jaar) verstreken zijn kun je stuiten wat je wilt, maar dat heeft dan geen zin meer. Om de termijn opnieuw te laten beginnen moet je wél binnen de termijn stuiten. In het geval de termijn 2 jaar is kan er dus niet meer gestuit worden, in geval van 5 jaar wel

Ik dacht ook dat het een contractuele vordering betrof, er is immers een contract.. maar goed, zeker weten doe ik het niet

[ Bericht 68% gewijzigd door bijderechter op 27-08-2009 04:12:17 ]
pi_72191159
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 04:06 schreef bijderechter het volgende:
Dat is niet helemaal waar. Als de 2 jaar (of 5 jaar) verstreken zijn kun je stuiten wat je wilt, maar dat heeft dan geen zin meer. Om de termijn opnieuw te laten beginnen moet je wél binnen de termijn stuiten. In het geval de termijn 2 jaar is kan er dus niet meer gestuit worden, in geval van 5 jaar wel
Er is binnen de 2 jaar gestuit dus wat 700MB zegt, is wel helemaal waar.
.
pi_72191608
Vooruit in de zin van, dat ik het toegeef

Maandag is er hier in de buurt en advocatenbureau open voor gratis advies en eventueel hulp bij kleine dingen.
Nou weet ik niet of ze er mij mee willen helpen, maar kan het altijd proberen.

Volgens mijn ging alles via internet, behalve de aanvraag van het domein.
Dus de bevestiging van automatische incassering en het contract is volgens mij beide digitaal verzonden. En ik geloof dat contracten via de email niet rechtsgeldig zijn. Evenals automatische incasso?
quote:
Automatische incasso (wikipedia)
Machtigingen kunnen op twee manieren worden verkregen: schriftelijk of telefonisch. Bij telefonische machtigingen is de voorwaarde dat een organisatie alleen eigen klanten mag benaderen of dat een verzoek tot incasso vanuit de rekeninghouder zelf moet komen. Daarnaast moet er bij een telefonische machtiging door de gemachtigde binnen enkele dagen een schriftelijke bevestiging van de machtiging worden gestuurd naar de rekeninghouder. Machtigingen via het internet komen ook voor, maar deze zijn officieel niet geldig.
Dus..? Kan ik hier wat mee?
[/quote]
pi_72191653
-edit- niet meer relevant
pi_72191660
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:00 schreef Sjibble het volgende:
Je probeert je in allerlei bochten te wringen, maar feit blijft dat je een dienst hebt afgenomen waarvan je wist dat die betaald moet worden. Daar doet een al dan niet rechtmatige automatische afschrijving niets aan af.
pi_72193841
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:46 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Een dienst die onder consumentenkoop valt is als een loodgieter een extra afvoer in de keuken aanlegt voor je.

een hosting pakket is een langdurige dienst/abonnement waarbij je over langere aan beide partijen bepaalde verplichtingen hebt waardoor het dus een contractuele dienst is
Wat een onzin, contracten tussen consument en bedrijf vallen net zo goed onder het consumentenrecht.
pi_72193871
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 01:34 schreef Nizno het volgende:
Ik zou consurechter niet geloven. Aangezien de verjaringstermijn hiervoor 5 jaar is.
Nee er is sprake van een consumentenkoop. Contracten vallen daar ook onder.
pi_72193900
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 01:44 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat heeft hij toch niet? Stuiten na de verjaringstermijn laten de verjaringstermijn niet meer opnieuw ingaan.
pi_72193934
quote:

Maandag is er hier in de buurt en advocatenbureau open voor gratis advies en eventueel hulp bij kleine dingen.
Nou weet ik niet of ze er mij mee willen helpen, maar kan het altijd proberen.

Volgens mijn ging alles via internet, behalve de aanvraag van het domein.
Dus de bevestiging van automatische incassering en het contract is volgens mij beide digitaal verzonden. En ik geloof dat contracten via de email niet rechtsgeldig zijn. Evenals automatische incasso?
[..]

E-mail is in dit geval gewoon prima
pi_72195124
Ik waardeer jullie hulp, maar het schiet niet op als jullie elkaar op deze manier tegenspreken.
Dus graag bronnen van jullie kennis, of juridische sites die dit bevestigen.
[/quote]
pi_72195241
Sjibble,
Je hebt een dienst afgenomen waarvan je weet dat je die moet betalen.
Zelf ben je ook verplicht om deze betalingen te controleren etc.
Of je daar wel of geen aktie ondernomen hebt is van minder belang.
Je kunt wel bij de hosting onder de coulance regeling een betalingsregeling treffen.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_72195565
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:25 schreef Sjibble het volgende:
Ik waardeer jullie hulp, maar het schiet niet op als jullie elkaar op deze manier tegenspreken.
Dus graag bronnen van jullie kennis, of juridische sites die dit bevestigen.
http://www.wetten.nl
Knock yourself out.
pi_72195896
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:31 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Nee er is sprake van een consumentenkoop. Contracten vallen daar ook onder.
volgens mij haal je consumenten recht en koop doorelkaar contractuele vorderingen vallen idd onder consumentenrecht maar niet per se koop

Ook als consument kan je een contract afsluiten

[ Bericht 8% gewijzigd door Ra-z op 27-08-2009 12:07:55 ]
pi_72196175
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 03:53 schreef Sjibble het volgende:
Vooruit, ik baalde er van dat ik niks meer met de webruimte en bandbreedte deed, en te lui was om even een brief van een paar zinnen te tikken en tijdig op te sturen om het contract te laten beeindigen. Nou moet ik dus betalen voor iets wat ik wel had, maar niet gebruikte, en dat zuigt. En aangezien ik nog maar een bijbaantje heb incl wat vaste lasten, voel ik die 150 euro goed zitten.. Als ik het had gebruikt had ik er niks op tegen.
Dat hadden we nog niet door hoor Pauper.. Betaal nou maar gewoon, had je maar niet zo lui moeten zijn.

Ik heb hetzelfde gehad, maar heb gewoon betaald.
pi_72196199
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:55 schreef Ra-z het volgende:

[..]

volgens mij haal je consumenten recht en koop doorelkaar contractuele vorderingen vallen idd onder consumentenrecht maar niet per se koop
De wetten blijven in principe hetzelfde tenzij expliciet uitgezonderd.
pi_72199690
Zoals gezegd, probeer ik het maandag bij een advocatenbureau, en anders even naar het juridisch loket.
Hopelijk wordt ik dan nog wat wijzer van de situatie.

Ik was overigens eerder bij het Juridisch loket, over het feit dat ik de hosting helemaal niet kon bereiken.
Ze wist me te vertellen dat als het niet meerderjarig is ondertekend, het niet geldig is, en ik alle poen terug zou krijgen.

Ik ga er maar nog een keer heen en alles navragen, straks kraam ik weer, of zij (kan me niet voorstellen) bullshit uit. Dat schiet niet op
[/quote]
pi_72199881
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:04 schreef Sjibble het volgende:
Ze wist me te vertellen dat als het niet meerderjarig is ondertekend, het niet geldig is, en ik alle poen terug zou krijgen.
Zoals hier al eerder is gezegd: het ligt eraan wat redelijk is voor een minderjarige.
Een minderjarige die een auto koopt, kan niet als redelijk worden gezien, dus de koop zal ontbonden worden.
Een minderjarige die een 50-euro-per-jaar-kostende dienst afneemt, kan wel degelijk als redelijk worden gezien, en dan zal je dus geen cent terug zien.
pi_72200009
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:04 schreef Sjibble het volgende:
Zoals gezegd, probeer ik het maandag bij een advocatenbureau, en anders even naar het juridisch loket.
Hopelijk wordt ik dan nog wat wijzer van de situatie.

Ik was overigens eerder bij het Juridisch loket, over het feit dat ik de hosting helemaal niet kon bereiken.

Ik ga er maar nog een keer heen en alles navragen, straks kraam ik weer, of zij (kan me niet voorstellen) bullshit uit. Dat schiet niet op
Wij kunnen ons het maar al te goed voorstellen

"Niet meerderjarig ondertekend" ... alle poen terug ... hoe verzint ze het
.
pi_72200228
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:13 schreef r_one het volgende:

[..]

Wij kunnen ons het maar al te goed voorstellen

"Niet meerderjarig ondertekend" ... alle poen terug ... hoe verzint ze het
Wie is "we" ?
[/quote]
pi_72200340
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:33 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Dat heeft hij toch niet? Stuiten na de verjaringstermijn laten de verjaringstermijn niet meer opnieuw ingaan.
Hij heeft het in de post waar ik op reageerde over mei 2007, en aan het begin van het topic kwam er rond augustus 2008 al een melding zijn kant op. Ruim op tijd dus.
pi_72200616
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:18 schreef Sjibble het volgende:
Wie is "we" ?
De harde kern van [WGR] ?
.
pi_72201045
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:21 schreef 700MB het volgende:

[..]

Hij heeft het in de post waar ik op reageerde over mei 2007, en aan het begin van het topic kwam er rond augustus 2008 al een melding zijn kant op. Ruim op tijd dus.
Ze kwamen met de melding dat ze het vanaf de gemelde datum binnen 2 weken incasseren.
Ik had ruim het geld ervoor en dit was niet gebeurt. 8 maanden later lukt het ze ineens wel om te incasseren, maar incasseren niet de schuld die ik nog heb. Waarom zou het dan moeten gelden?
Ik heb die gasten nog gebeld en zagen ook dat ik nog een rekening heb staan bij hun.
Alleen gezegd dat ze het zien en het goed is dat ik het zeg.

Lijkt me vanzelfsprekend dat ze het zelf van mn rekening af halen of niet? Dus wie is er dan nog verantwoordelijk voor de betaling... Zij willen geld, ik geef ze het recht. Het punt van automatische incasso is dat ik er geen omkijken naar heb en ze lekker alles zelf regelen.
[/quote]
pi_72201148
Gevalletje
pi_72201187
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:41 schreef Sjibble het volgende:
Ze kwamen met de melding dat ze het vanaf de gemelde datum binnen 2 weken incasseren.
Ik had ruim het geld ervoor en dit was niet gebeurt. 8 maanden later lukt het ze ineens wel om te incasseren, maar incasseren niet de schuld die ik nog heb. Waarom zou het dan moeten gelden?
Ik heb die gasten nog gebeld en zagen ook dat ik nog een rekening heb staan bij hun.
Alleen gezegd dat ze het zien en het goed is dat ik het zeg.

Lijkt me vanzelfsprekend dat ze het zelf van mn rekening af halen of niet? Dus wie is er dan nog verantwoordelijk voor de betaling... Zij willen geld, ik geef ze het recht. Het punt van automatische incasso is dat ik er geen omkijken naar heb en ze lekker alles zelf regelen.
Tja, daar is kennelijk iets fout gegaan in hun administratie.
Maar dat ontslaat je nog altijd niet van de verplichting om te betalen.
Ze zeggen nu dat ze het geld willen hebben, prima toch? Betalen en klaar. Probleem voor beide kanten opgelost.
pi_72201399
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tja, daar is kennelijk iets fout gegaan in hun administratie.
Maar dat ontslaat je nog altijd niet van de verplichting om te betalen.
Ze zeggen nu dat ze het geld willen hebben, prima toch? Betalen en klaar. Probleem voor beide kanten opgelost.
Het geld moeten ze toch zelf afschrijven? Anders sturen ze lekker een acceptgiro.
[/quote]
pi_72201474
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:51 schreef Sjibble het volgende:
Het geld moeten ze toch zelf afschrijven? Anders sturen ze lekker een acceptgiro.
"moeten"? Nee, ze moeten niks.
Met de energie die jij in dit topic gestoken hebt, had je allang het bedrag aan ze over kunnen maken, en dan verder geen gezeik gehad.
pi_72201701
quote:
Dat je 'het' toegeeft? Dat je 'wat?' toegeeft? Definieer 'het'.

Of heel concreet (voordat er weer een of ander vaag ontwijkend gewauwel komt): bestrijd je de vordering an sich, die webhoster zegt op jou te hebben: ja of nee?

Als je antwoord 'nee' is, waarom heb je die vordering dan niet allang voldaan als webhoster je er alsnog toe uitnodigt i.p.v. na een jaar (je topic stamt uit augustus 2008) weer hier te komen jammeren?
.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:06:20 #156
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72201911
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:06 schreef Consurechter het volgende:
De wetten blijven in principe hetzelfde tenzij expliciet uitgezonderd.
Voor de wet is er gewoon een verschil tussen goederen en diensten. Dus ik snap echt niet waar je het vandaan haalt dat dat verschil er niet is.
pi_72202268
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:06 schreef Catbert het volgende:
Voor de wet is er gewoon een verschil tussen goederen en diensten. Dus ik snap echt niet waar je het vandaan haalt dat dat verschil er niet is.
Zo eenduidig kun je dat niet stellen. Zo kunnen diensten ook vallen onder de wet Koop op afstand.
Hoe het precies zit (2 of 5 jaar), weet ik echter ook niet met zekerheid. Maar ik wil Consurechter op dit punt dan ook nog niet op voorhand ongelijk geven.
.
pi_72202847
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:51 schreef Sjibble het volgende:
Nee dat moeten ze niet (2x).

Een machtiging geeft hen het recht het af te schrijven (al zijn er meer redenen waardoor het niet lukt, dat komt niet alleen door saldo), niet de plicht.
pi_72203036
quote:
Het geldt nog steeds omdat ze het geld nog steeds niet hebben.
Een incasso kan ook om diverse redenen misgaan, dat is niet alleen het saldo. Ergens in het topic zeg je dat je verhuisd bent, als zij dat niet weten en ze geven het verkeerde adres door, dan kan dat al de oorzaak zijn (bij een postbank rekening is die kans 'redelijk', bij een andere bank 'redelijk klein').
quote:
Lijkt me vanzelfsprekend dat ze het zelf van mn rekening af halen of niet?
Vanzelfsprekend is wel erg sterk uitgedrukt, dus nee.
quote:
Dus wie is er dan nog verantwoordelijk voor de betaling...
Jij.
quote:
Het punt van automatische incasso is dat ik er geen omkijken naar heb en ze lekker alles zelf regelen.
Nee, het punt van een automatische incasso is dat betalingen geautomatiseerd kunnen verlopen en dat er voor beide partijen een kleiner risico is (voor het bedrijf op te laat of helemaal niet betalen en voor de consument dat ze het niet vergeten en het eventueel terug kunnen boeken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')