abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72190544
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:18 schreef Sjibble het volgende:
Dus conclusie, als ik consurechter mag geloven, ben ik maar 50 euro verschuldigd, of zelfs niks meer?
5 of 2 jaar maakt in dit voorbeeld al niet uit aangezien je ondertussen al weer bericht hebt gehad, en op dat moment begint de termijn weer opnieuw.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_72191113
Vooruit, ik baalde er van dat ik niks meer met de webruimte en bandbreedte deed, en te lui was om even een brief van een paar zinnen te tikken en tijdig op te sturen om het contract te laten beeindigen. Nou moet ik dus betalen voor iets wat ik wel had, maar niet gebruikte, en dat zuigt. En aangezien ik nog maar een bijbaantje heb incl wat vaste lasten, voel ik die 150 euro goed zitten.. Als ik het had gebruikt had ik er niks op tegen.

Ik bel morgen wel nog een keer om te vragen wat nou precies de stand van zaken is.
En waarom ze het niet van mn rekening hebben gehaald.

Misschien dat ze wel relaxt zijn en er wat te regelen valt? Het gebruik is te bewijzen in de WebStats.
Is er een kans op een soort coolance of zijn ze zo commercieel dat et never nooit zal gebeuren?

Evengoed, wil ik een kopie van het contract.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_72191126
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 03:53 schreef Sjibble het volgende:
Vooruit
"Vooruit" in de zin van "Ik ga dan toch maar betalen"?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72191133
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 01:44 schreef 700MB het volgende:

[..]

5 of 2 jaar maakt in dit voorbeeld al niet uit aangezien je ondertussen al weer bericht hebt gehad, en op dat moment begint de termijn weer opnieuw.
Dat is niet helemaal waar. Als de 2 jaar (of 5 jaar) verstreken zijn kun je stuiten wat je wilt, maar dat heeft dan geen zin meer. Om de termijn opnieuw te laten beginnen moet je wél binnen de termijn stuiten. In het geval de termijn 2 jaar is kan er dus niet meer gestuit worden, in geval van 5 jaar wel

Ik dacht ook dat het een contractuele vordering betrof, er is immers een contract.. maar goed, zeker weten doe ik het niet

[ Bericht 68% gewijzigd door bijderechter op 27-08-2009 04:12:17 ]
pi_72191159
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 04:06 schreef bijderechter het volgende:
Dat is niet helemaal waar. Als de 2 jaar (of 5 jaar) verstreken zijn kun je stuiten wat je wilt, maar dat heeft dan geen zin meer. Om de termijn opnieuw te laten beginnen moet je wél binnen de termijn stuiten. In het geval de termijn 2 jaar is kan er dus niet meer gestuit worden, in geval van 5 jaar wel
Er is binnen de 2 jaar gestuit dus wat 700MB zegt, is wel helemaal waar.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72191608
Vooruit in de zin van, dat ik het toegeef

Maandag is er hier in de buurt en advocatenbureau open voor gratis advies en eventueel hulp bij kleine dingen.
Nou weet ik niet of ze er mij mee willen helpen, maar kan het altijd proberen.

Volgens mijn ging alles via internet, behalve de aanvraag van het domein.
Dus de bevestiging van automatische incassering en het contract is volgens mij beide digitaal verzonden. En ik geloof dat contracten via de email niet rechtsgeldig zijn. Evenals automatische incasso?
quote:
Automatische incasso (wikipedia)
Machtigingen kunnen op twee manieren worden verkregen: schriftelijk of telefonisch. Bij telefonische machtigingen is de voorwaarde dat een organisatie alleen eigen klanten mag benaderen of dat een verzoek tot incasso vanuit de rekeninghouder zelf moet komen. Daarnaast moet er bij een telefonische machtiging door de gemachtigde binnen enkele dagen een schriftelijke bevestiging van de machtiging worden gestuurd naar de rekeninghouder. Machtigingen via het internet komen ook voor, maar deze zijn officieel niet geldig.
Dus..? Kan ik hier wat mee?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_72191653
-edit- niet meer relevant
pi_72191660
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:00 schreef Sjibble het volgende:
Je probeert je in allerlei bochten te wringen, maar feit blijft dat je een dienst hebt afgenomen waarvan je wist dat die betaald moet worden. Daar doet een al dan niet rechtmatige automatische afschrijving niets aan af.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72193841
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:46 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Een dienst die onder consumentenkoop valt is als een loodgieter een extra afvoer in de keuken aanlegt voor je.

een hosting pakket is een langdurige dienst/abonnement waarbij je over langere aan beide partijen bepaalde verplichtingen hebt waardoor het dus een contractuele dienst is
Wat een onzin, contracten tussen consument en bedrijf vallen net zo goed onder het consumentenrecht.
pi_72193871
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 01:34 schreef Nizno het volgende:
Ik zou consurechter niet geloven. Aangezien de verjaringstermijn hiervoor 5 jaar is.
Nee er is sprake van een consumentenkoop. Contracten vallen daar ook onder.
pi_72193900
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 01:44 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat heeft hij toch niet? Stuiten na de verjaringstermijn laten de verjaringstermijn niet meer opnieuw ingaan.
pi_72193934
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:00 schreef Sjibble het volgende:
Vooruit in de zin van, dat ik het toegeef

Maandag is er hier in de buurt en advocatenbureau open voor gratis advies en eventueel hulp bij kleine dingen.
Nou weet ik niet of ze er mij mee willen helpen, maar kan het altijd proberen.

Volgens mijn ging alles via internet, behalve de aanvraag van het domein.
Dus de bevestiging van automatische incassering en het contract is volgens mij beide digitaal verzonden. En ik geloof dat contracten via de email niet rechtsgeldig zijn. Evenals automatische incasso?
[..]

E-mail is in dit geval gewoon prima
pi_72195124
Ik waardeer jullie hulp, maar het schiet niet op als jullie elkaar op deze manier tegenspreken.
Dus graag bronnen van jullie kennis, of juridische sites die dit bevestigen.
[/quote]
pi_72195241
Sjibble,
Je hebt een dienst afgenomen waarvan je weet dat je die moet betalen.
Zelf ben je ook verplicht om deze betalingen te controleren etc.
Of je daar wel of geen aktie ondernomen hebt is van minder belang.
Je kunt wel bij de hosting onder de coulance regeling een betalingsregeling treffen.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_72195565
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:25 schreef Sjibble het volgende:
Ik waardeer jullie hulp, maar het schiet niet op als jullie elkaar op deze manier tegenspreken.
Dus graag bronnen van jullie kennis, of juridische sites die dit bevestigen.
http://www.wetten.nl
Knock yourself out.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72195896
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:31 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Nee er is sprake van een consumentenkoop. Contracten vallen daar ook onder.
volgens mij haal je consumenten recht en koop doorelkaar contractuele vorderingen vallen idd onder consumentenrecht maar niet per se koop

Ook als consument kan je een contract afsluiten

[ Bericht 8% gewijzigd door Ra-z op 27-08-2009 12:07:55 ]
pi_72196175
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 03:53 schreef Sjibble het volgende:
Vooruit, ik baalde er van dat ik niks meer met de webruimte en bandbreedte deed, en te lui was om even een brief van een paar zinnen te tikken en tijdig op te sturen om het contract te laten beeindigen. Nou moet ik dus betalen voor iets wat ik wel had, maar niet gebruikte, en dat zuigt. En aangezien ik nog maar een bijbaantje heb incl wat vaste lasten, voel ik die 150 euro goed zitten.. Als ik het had gebruikt had ik er niks op tegen.
Dat hadden we nog niet door hoor Pauper.. Betaal nou maar gewoon, had je maar niet zo lui moeten zijn.

Ik heb hetzelfde gehad, maar heb gewoon betaald.
pi_72196199
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:55 schreef Ra-z het volgende:

[..]

volgens mij haal je consumenten recht en koop doorelkaar contractuele vorderingen vallen idd onder consumentenrecht maar niet per se koop
De wetten blijven in principe hetzelfde tenzij expliciet uitgezonderd.
pi_72199690
Zoals gezegd, probeer ik het maandag bij een advocatenbureau, en anders even naar het juridisch loket.
Hopelijk wordt ik dan nog wat wijzer van de situatie.

Ik was overigens eerder bij het Juridisch loket, over het feit dat ik de hosting helemaal niet kon bereiken.
Ze wist me te vertellen dat als het niet meerderjarig is ondertekend, het niet geldig is, en ik alle poen terug zou krijgen.

Ik ga er maar nog een keer heen en alles navragen, straks kraam ik weer, of zij (kan me niet voorstellen) bullshit uit. Dat schiet niet op
[/quote]
pi_72199881
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:04 schreef Sjibble het volgende:
Ze wist me te vertellen dat als het niet meerderjarig is ondertekend, het niet geldig is, en ik alle poen terug zou krijgen.
Zoals hier al eerder is gezegd: het ligt eraan wat redelijk is voor een minderjarige.
Een minderjarige die een auto koopt, kan niet als redelijk worden gezien, dus de koop zal ontbonden worden.
Een minderjarige die een 50-euro-per-jaar-kostende dienst afneemt, kan wel degelijk als redelijk worden gezien, en dan zal je dus geen cent terug zien.
pi_72200009
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:04 schreef Sjibble het volgende:
Zoals gezegd, probeer ik het maandag bij een advocatenbureau, en anders even naar het juridisch loket.
Hopelijk wordt ik dan nog wat wijzer van de situatie.

Ik was overigens eerder bij het Juridisch loket, over het feit dat ik de hosting helemaal niet kon bereiken.

Ik ga er maar nog een keer heen en alles navragen, straks kraam ik weer, of zij (kan me niet voorstellen) bullshit uit. Dat schiet niet op
Wij kunnen ons het maar al te goed voorstellen

"Niet meerderjarig ondertekend" ... alle poen terug ... hoe verzint ze het
.
pi_72200228
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:13 schreef r_one het volgende:

[..]

Wij kunnen ons het maar al te goed voorstellen

"Niet meerderjarig ondertekend" ... alle poen terug ... hoe verzint ze het
Wie is "we" ?
[/quote]
pi_72200340
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:33 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Dat heeft hij toch niet? Stuiten na de verjaringstermijn laten de verjaringstermijn niet meer opnieuw ingaan.
Hij heeft het in de post waar ik op reageerde over mei 2007, en aan het begin van het topic kwam er rond augustus 2008 al een melding zijn kant op. Ruim op tijd dus.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_72200616
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:18 schreef Sjibble het volgende:
Wie is "we" ?
De harde kern van [WGR] ?
.
pi_72201045
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:21 schreef 700MB het volgende:

[..]

Hij heeft het in de post waar ik op reageerde over mei 2007, en aan het begin van het topic kwam er rond augustus 2008 al een melding zijn kant op. Ruim op tijd dus.
Ze kwamen met de melding dat ze het vanaf de gemelde datum binnen 2 weken incasseren.
Ik had ruim het geld ervoor en dit was niet gebeurt. 8 maanden later lukt het ze ineens wel om te incasseren, maar incasseren niet de schuld die ik nog heb. Waarom zou het dan moeten gelden?
Ik heb die gasten nog gebeld en zagen ook dat ik nog een rekening heb staan bij hun.
Alleen gezegd dat ze het zien en het goed is dat ik het zeg.

Lijkt me vanzelfsprekend dat ze het zelf van mn rekening af halen of niet? Dus wie is er dan nog verantwoordelijk voor de betaling... Zij willen geld, ik geef ze het recht. Het punt van automatische incasso is dat ik er geen omkijken naar heb en ze lekker alles zelf regelen.
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')