abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69358314
Het juridisch loket Hoezo denken mensen toch steeds dat automatische incasso de verantwoordelijkheid is van een ander? Je bent zelf verantwoordelijk voor de betaling, de wijze waarop kan verschillen, maar dat verandert niks aan jouw betaalverplichting. Dus ja, zij hebben het recht om dat geld te vorderen.
Ookal maak je er geen gebruik van, je hebt de dienst tot je beschikking.
Als ik een auto op afbetaling koop, maar beslis uiteindelijk om er toch niet in te rijden, dan hoef ik echt niet bij de geldverstrekker aan te komen met de melding: Ik betaal niet af, want ik rij er toch niet in.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 mei 2009 @ 21:47:42 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69364232
Pubers Eigenwijze drol, maak die 150 euro over dan ben je klaar. Die zul je na 9 maanden toch wel bij elkaar hebben gespaard of heb je toch je vliegertje gekocht?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72163127
Update: Ik heb ze eindelijk te pakken gekregen.
Een heel gesprek, over dat ik geen facturen kreeg en er vanuit ging dat het wel opgezegd was (en meneer zei dat er facturen openstonden ).

Nou vroeg ik dus of ze me nog een kopie van mijn contract met mijn handtekening konden opsturen.
Dit was dus niet mogelijk aangezien ze deze niet meer hebben
"Maar als jullie het contract niet hebben, dan zit ik er toch niet aan vast?"
"Ja, evengoed, maar dat contract is evengoed met veel moeite terug te vinden"

Ik ga hiermee nog even naar het Juridisch loket om te vragen wat ze hiervan vinden. Want ik WIL dat contract hebben, en anders wil ik er per direct een einde aan hebben Sowieso wil ik zien of het mijn handtekening is of die van mn ouders, aangezien ik toen 15 was en het hele gebeuren dus volgens het Juridisch loket ongeldig is.
Dan zou het per direct eindigen, omdat het contract ongeldig is, en zou ik ook volgens hun al het geld dat ik hun betaalde terug krijgen.

Nou, wat vinden jullie ervan?

Samenvatting: TS belt hosting op, vraagt om contract, door overname niet meer terug te vinden (contract ging via mail). Dus TS kan geen kopie krijgen van zijn contract volgens het bedrijf omdat ze die niet meer hebben. Maar ineens als TS zegt dat ik er in dat geval niet aan vast zit, ze zeggen dat deze met veel moeite wel te vinden is. TS gaat naar het juridisch loket om zich in te informeren over dit gebeuren. WTF, geen contract, geen verplichting, geen betaling. Maar zonder contract zit ik nog wel aan ze vast
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_72163495
Ben je consument of bedrijf? Als je consument bent is de eerste vordering sowieso verjaard. De overige 2 vorderingen moet je wel betalen en die mogen ze ook in 1x vorderen.

Ik heb overigens niet alles gelezen, dus dit is puur een reactie op je openingspost.
pi_72163638
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:26 schreef Consurechter het volgende:
Ben je consument of bedrijf? Als je consument bent is de eerste vordering sowieso verjaard. De overige 2 vorderingen moet je wel betalen en die mogen ze ook in 1x vorderen.

Ik heb overigens niet alles gelezen, dus dit is puur een reactie op je openingspost.
Ik ben consument
Ik heb de overeenkomst gesloten in mn 2de schooljaar, dat is dus in 2005.
Maar hoe zit het met de vordering? Als het na 3 jaar niet is betaald, of als er 3 jaar niet naar is gevraagd?
Ik kreeg mn factuur rond oktober geloof ik, out of nowhere.. wil dus zeggen dat ik hier in de nieuwe periode dus 100 euro nog moet terugbetalen ipv de 150? Sinds 6-1-2009 is het bedrijf overgenomen door een ander bedrijf. Hoor ik er niet mee akkoord te gaan of ik nog bij hun blijf?

Wat ik nu vooral wil weten is hoe het met het contract zit. Is het bedrijf me verplicht om het contract te vinden en op te sturen als ik om een kopie vraag? Ik heb deze niet meer, wat als het bedrijf het niet meer heeft? Zit ik er dan nog aan vast?
Ze zeiden eerst dat ze deze kwijt waren, en na de vraag of ik dus eigenlijk nog een geldige overeenkomst met ze had, zeiden ze dat deze wel terug te vinden is, maar met heel veel moeite.

Overigens ga ik er van uit dat ze die 2 overige vorderingen zelf niet incasseren.
Ik kreeg dus de mail dat ik ze 3 vorderingen verschuldigd was, en dit binnen 2 weken van mijn rekening zal worden gehaald. Ik had op dat moment wel het 3voudige (dit kan ik terugzien in Excel, internetbankieren). Dit zou het bedrijf moeten kunnen incasseren, dat dit niet gedaan is lijkt mijn zaak niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sjibble op 26-08-2009 09:43:23 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_72164142
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:35 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Ik ben consument
Ik heb de overeenkomst gesloten in mn 2de schooljaar, dat is dus in 2005.
Maar hoe zit het met de vordering? Als het na 3 jaar niet is betaald, of als er 3 jaar niet naar is gevraagd?
Ik kreeg mn factuur rond oktober geloof ik, out of nowhere.. wil dus zeggen dat ik hier in de nieuwe periode dus 100 euro nog moet terugbetalen ipv de 150? Sinds 6-1-2009 is het bedrijf overgenomen door een ander bedrijf. Hoor ik er niet mee akkoord te gaan of ik nog bij hun blijf?
Als er 2 jaar lang niet naar een vordering gevraagd is (dus geen herinnering oid) dan is deze verjaard in het geval van een consumentenkoop. Je hoeft hem dan niet meer te betalen.
Als je elk jaar alleen in oktober een factuur kreeg, dan hoef je dus alleen de afgelopen 2 jaar te betalen.
Dat het bedrijf is overgenomen, maakt in principe niets uit. Tenzij de voorwaarden ook gewijzigd zijn.
quote:
Wat ik nu vooral wil weten is hoe het met het contract zit. Is het bedrijf me verplicht om het contract te vinden en op te sturen als ik om een kopie vraag? Ik heb deze niet meer, wat als het bedrijf het niet meer heeft? Zit ik er dan nog aan vast?
Nee dat is het niet verplicht. De overeenkomst blijft ook bestaan, ook als er geen contract meer is. Het bewijzen van de inhoud wordt alleen moeilijker.
quote:
Overigens ga ik er van uit dat ze die 2 overige vorderingen zelf niet incasseren.
Ik kreeg dus de mail dat ik ze 3 vorderingen verschuldigd was, en dit binnen 2 weken van mijn rekening zal worden gehaald. Ik had op dat moment wel het 3voudige (dit kan ik terugzien in Excel, internetbankieren). Dit zou het bedrijf moeten kunnen incasseren, dat dit niet gedaan is lijkt mijn zaak niet.
Inderdaad, dat zij niet incasseren is hun probleem.
pi_72165021
dit topic _!
pi_72165443
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:05 schreef Sjibble het volgende:
Dan zou het per direct eindigen, omdat het contract ongeldig is, en zou ik ook volgens hun al het geld dat ik hun betaalde terug krijgen.
Wat een onzin.
Dus als 15jarige kun je een dienst of een goed kopen, dat dan gebruiken en daarna je beroepen op je leeftijd, zodat je al je geld terug krijgt?
Zal lekker worden zeg..
Een kind koopt een pc van 1500 euro, gebruikt 'm 3 jaar, brengt 'm terug naar de winkel en zegt: "Ik was minderjarig toen ik 'm kocht, dus hadden jullie mij dat ding helemaal niet mogen verkopen, dus geef me m'n geld terug."
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:03:32 #109
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_72165640
Volgens mij geld dat minderjarigheidsprincipe alleen als je dingen koopt die duidelijk te duur voor een kind zijn, zoals een auto. In dat geval mogen de ouders het volledige bedrag terugvragen. Maar sowieso niet 3 jaar later
Ook geen sig dus
pi_72166440
Ik denk dat een rechter ook wel zal bepalen dat een 15 jarige heus wel zelf een hosting abo mag afsluiten:

De wet geeft een onweerlegbaar vermoeden dat de toestemming aan de minderjarige is verleend indien de rechtshandeling van de minderjarige van zijn leeftijd in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk kan worden geacht en het gebruikelijk is dat de minderjarige deze zelfstandig zou verrichten. (Art. 1:234 lid 3 BW).

Faaltopic is het sowieso
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:16:38 #111
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72170662
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:19 schreef Sjibble het volgende:
Zo kan ik het toch ook wel..
De dienst van facturen is nooit gekomen, per jaar.
De dienst is de hosting, niet het "verzenden van facturen". Als je ze om een factuur had gevraagd had je die wel gekregen. Je hebt hosting aangevraagd, en die gekregen. Het is vervelend voor je dat ze dit nu in een keer willen hebben, maar dat doet niets af aan het feit dat je hun dat geld wel gewoon schuldig bent.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_72170879
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:16 schreef Catbert het volgende:

[..]

De dienst is de hosting, niet het "verzenden van facturen". Als je ze om een factuur had gevraagd had je die wel gekregen. Je hebt hosting aangevraagd, en die gekregen. Het is vervelend voor je dat ze dit nu in een keer willen hebben, maar dat doet niets af aan het feit dat je hun dat geld wel gewoon schuldig bent.
Nee hoor, de eerste vordering is verjaard.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:43:42 #113
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72171536
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:23 schreef Consurechter het volgende:
Afgezien daarvan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 augustus 2009 @ 15:09:43 #114
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_72172364
Ik hoop echt dat je moet betalen. Tokkie.
pi_72173768
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:23 schreef Consurechter het volgende:
Alleen dat dit geen consumentenkoop is, maar een verbintenis. En daarvoor geldt een verjaringstermijn van 5 jaar.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72173873
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 15:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Alleen dat dit geen consumentenkoop is, maar een verbintenis. En daarvoor geldt een verjaringstermijn van 5 jaar.
Waarom is dit geen consumentenkoop? TS handelde niet in uitoefening van een beroep of bedrijf.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:53:08 #117
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72175566
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:01 schreef Consurechter het volgende:
Waarom is dit geen consumentenkoop? TS handelde niet in uitoefening van een beroep of bedrijf.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401

Verjaringstermijn voor contractuele vorderingen: 5 jaar
Naast de algemene verjaringstermijn, heeft de wet voor een aantal rechtsvorderingen de verjaringstermijn ingekort naar vijf jaar. Een vordering die uit een overeenkomst voortvloeit, bijvoorbeeld een geldvordering of een huurvordering, verjaart na vijf jaar (art 3:307 BW).

Na verloop van vijf jaren nadat de vordering opeisbaar is geworden, kan betaling niet meer worden afgedwongen (via de rechter). Deze geldvordering blijft dan wel nog bestaan, maar de wederpartij kan dan - juridisch - niets meer ondernemen om betaling hiervan af te dwingen.

Consumentenkoop: 2 jaar
Is er sprake van een consumentenkoop, dat wil zeggen een overeenkomst waarbij de koper een particulier is en de verkoper handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, geldt er zelfs een verjaringstermijn van twee jaren (artikel 7:28 BW). Na twee jaren kan de verkoper dan ook geen betaling meer afdwingen.

Een contract is dus weldegelijk anders dan een consumentenkoop.

Nogmaals: je moet misschien je nickname eens veranderen. Die is gewoon misleidend.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:03:54 #118
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_72175893
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Beide partijen zitten fout:
De hoster omdat zij het geld niet hebben geïnd.
TS omdat hij wist dat er geen geld van de rekening gehaald is en daarop geen actie heeft ondernomen.

Nu probeert de hoster haar geld te innen over de hele periode en wil (uiteraard) dat TS het bedrag in 1 keer betaalt. TS kan/wil dit niet. Dus lijkt het mij redelijk voor beide partijen om een betalingsafspraak te maken.
Zeer waarschijnlijk heeft TS een krabbel gezet onder voorwaarden waarin staat dat ze alle (nog) openstaande vorderingen ineens kunnen incasseren. Stel hij had abnormaal veel data verkeer gehad (gehackt ofzo) dat zouden ze ineens duizenden Euro's af kunnen schrijven (zoals iemand die ik ken had).

TS kent nu een groot nadeel van automatische incasso. Je hebt geen controle over je eigen geld.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:07:44 #119
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72176002
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:03 schreef blaatertje het volgende:
Zeer waarschijnlijk heeft TS een krabbel gezet onder voorwaarden waarin staat dat ze alle (nog) openstaande vorderingen ineens kunnen incasseren. Stel hij had abnormaal veel data verkeer gehad (gehackt ofzo) dat zouden ze ineens duizenden Euro's af kunnen schrijven (zoals iemand die ik ken had).

TS kent nu een groot nadeel van automatische incasso. Je hebt geen controle over je eigen geld.
Dit heeft niks met automatische incasso te maken. Ze hebben kennelijk niet geprobeerd het via AI te innen maar 'em gewoon een factuur gestuurd.
pi_72176794
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:53 schreef Catbert het volgende:

[..]

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401

Verjaringstermijn voor contractuele vorderingen: 5 jaar
Naast de algemene verjaringstermijn, heeft de wet voor een aantal rechtsvorderingen de verjaringstermijn ingekort naar vijf jaar. Een vordering die uit een overeenkomst voortvloeit, bijvoorbeeld een geldvordering of een huurvordering, verjaart na vijf jaar (art 3:307 BW).

Na verloop van vijf jaren nadat de vordering opeisbaar is geworden, kan betaling niet meer worden afgedwongen (via de rechter). Deze geldvordering blijft dan wel nog bestaan, maar de wederpartij kan dan - juridisch - niets meer ondernemen om betaling hiervan af te dwingen.

Consumentenkoop: 2 jaar
Is er sprake van een consumentenkoop, dat wil zeggen een overeenkomst waarbij de koper een particulier is en de verkoper handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, geldt er zelfs een verjaringstermijn van twee jaren (artikel 7:28 BW). Na twee jaren kan de verkoper dan ook geen betaling meer afdwingen.

Een contract is dus weldegelijk anders dan een consumentenkoop.

Nogmaals: je moet misschien je nickname eens veranderen. Die is gewoon misleidend.
Een dienst valt ook onder een consumentenkoop. Ik snap niet hoe je zo slecht kan lezen. Er staat toch duidelijk uitgelegd wat een consumentenkoop is? Wat snap je er niet aan.
pi_72177116
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:34 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Een dienst valt ook onder een consumentenkoop. Ik snap niet hoe je zo slecht kan lezen. Er staat toch duidelijk uitgelegd wat een consumentenkoop is? Wat snap je er niet aan.
Een dienst die onder consumentenkoop valt is als een loodgieter een extra afvoer in de keuken aanlegt voor je.

een hosting pakket is een langdurige dienst/abonnement waarbij je over langere aan beide partijen bepaalde verplichtingen hebt waardoor het dus een contractuele dienst is

[ Bericht 17% gewijzigd door Ra-z op 26-08-2009 18:12:58 ]
pi_72180053
Gewoon negeren
pi_72180478
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:30 schreef kfemc het volgende:
Gewoon negeren
Briljante oplossing!
Als TS deurwaarders en rechters wil zien.

sjeeses
pi_72188986
Schiet me te binnen
mei 2009
mei 2008
mei 2007

Het is nu augustus 2009.. De betalingen zouden in mei plaatsvinden, en vanaf Mei 200x is de rekening voor dat jaar geldig. Dit betekent dat De rekening uit 2007 al niet meer geldig is,want deze is ouder dan 2 jaar. Dus ik ben nog maar 50 euro verschuldigd, aangezien ze 2009 netjes van mijn rekening hebben geschreven?

Overigens zeiden ze dat na de overname ik geen geschiedenis meer heb.
Dat wilt zeggen, dat ik alleen nog een contract met ze heb, en wat er voorheen gebeurde niet meer telt/geldig is, alsof het nooit is gebeurd?

Dus conclusie, als ik consurechter mag geloven, ben ik maar 50 euro verschuldigd, of zelfs niks meer?

[ Bericht 80% gewijzigd door Sjibble op 27-08-2009 00:33:07 ]
[/quote]
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 27 augustus 2009 @ 01:34:44 #125
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72190428
Ik zou consurechter niet geloven. Aangezien de verjaringstermijn hiervoor 5 jaar is.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72190544
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:18 schreef Sjibble het volgende:
Dus conclusie, als ik consurechter mag geloven, ben ik maar 50 euro verschuldigd, of zelfs niks meer?
5 of 2 jaar maakt in dit voorbeeld al niet uit aangezien je ondertussen al weer bericht hebt gehad, en op dat moment begint de termijn weer opnieuw.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_72191113
Vooruit, ik baalde er van dat ik niks meer met de webruimte en bandbreedte deed, en te lui was om even een brief van een paar zinnen te tikken en tijdig op te sturen om het contract te laten beeindigen. Nou moet ik dus betalen voor iets wat ik wel had, maar niet gebruikte, en dat zuigt. En aangezien ik nog maar een bijbaantje heb incl wat vaste lasten, voel ik die 150 euro goed zitten.. Als ik het had gebruikt had ik er niks op tegen.

Ik bel morgen wel nog een keer om te vragen wat nou precies de stand van zaken is.
En waarom ze het niet van mn rekening hebben gehaald.

Misschien dat ze wel relaxt zijn en er wat te regelen valt? Het gebruik is te bewijzen in de WebStats.
Is er een kans op een soort coolance of zijn ze zo commercieel dat et never nooit zal gebeuren?

Evengoed, wil ik een kopie van het contract.
[/quote]
pi_72191126
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 03:53 schreef Sjibble het volgende:
Vooruit
"Vooruit" in de zin van "Ik ga dan toch maar betalen"?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72191133
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 01:44 schreef 700MB het volgende:

[..]

5 of 2 jaar maakt in dit voorbeeld al niet uit aangezien je ondertussen al weer bericht hebt gehad, en op dat moment begint de termijn weer opnieuw.
Dat is niet helemaal waar. Als de 2 jaar (of 5 jaar) verstreken zijn kun je stuiten wat je wilt, maar dat heeft dan geen zin meer. Om de termijn opnieuw te laten beginnen moet je wél binnen de termijn stuiten. In het geval de termijn 2 jaar is kan er dus niet meer gestuit worden, in geval van 5 jaar wel

Ik dacht ook dat het een contractuele vordering betrof, er is immers een contract.. maar goed, zeker weten doe ik het niet

[ Bericht 68% gewijzigd door bijderechter op 27-08-2009 04:12:17 ]
pi_72191159
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 04:06 schreef bijderechter het volgende:
Dat is niet helemaal waar. Als de 2 jaar (of 5 jaar) verstreken zijn kun je stuiten wat je wilt, maar dat heeft dan geen zin meer. Om de termijn opnieuw te laten beginnen moet je wél binnen de termijn stuiten. In het geval de termijn 2 jaar is kan er dus niet meer gestuit worden, in geval van 5 jaar wel
Er is binnen de 2 jaar gestuit dus wat 700MB zegt, is wel helemaal waar.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72191608
Vooruit in de zin van, dat ik het toegeef

Maandag is er hier in de buurt en advocatenbureau open voor gratis advies en eventueel hulp bij kleine dingen.
Nou weet ik niet of ze er mij mee willen helpen, maar kan het altijd proberen.

Volgens mijn ging alles via internet, behalve de aanvraag van het domein.
Dus de bevestiging van automatische incassering en het contract is volgens mij beide digitaal verzonden. En ik geloof dat contracten via de email niet rechtsgeldig zijn. Evenals automatische incasso?
quote:
Automatische incasso (wikipedia)
Machtigingen kunnen op twee manieren worden verkregen: schriftelijk of telefonisch. Bij telefonische machtigingen is de voorwaarde dat een organisatie alleen eigen klanten mag benaderen of dat een verzoek tot incasso vanuit de rekeninghouder zelf moet komen. Daarnaast moet er bij een telefonische machtiging door de gemachtigde binnen enkele dagen een schriftelijke bevestiging van de machtiging worden gestuurd naar de rekeninghouder. Machtigingen via het internet komen ook voor, maar deze zijn officieel niet geldig.
Dus..? Kan ik hier wat mee?
[/quote]
pi_72191653
-edit- niet meer relevant
pi_72191660
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:00 schreef Sjibble het volgende:
Je probeert je in allerlei bochten te wringen, maar feit blijft dat je een dienst hebt afgenomen waarvan je wist dat die betaald moet worden. Daar doet een al dan niet rechtmatige automatische afschrijving niets aan af.
pi_72193841
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:46 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Een dienst die onder consumentenkoop valt is als een loodgieter een extra afvoer in de keuken aanlegt voor je.

een hosting pakket is een langdurige dienst/abonnement waarbij je over langere aan beide partijen bepaalde verplichtingen hebt waardoor het dus een contractuele dienst is
Wat een onzin, contracten tussen consument en bedrijf vallen net zo goed onder het consumentenrecht.
pi_72193871
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 01:34 schreef Nizno het volgende:
Ik zou consurechter niet geloven. Aangezien de verjaringstermijn hiervoor 5 jaar is.
Nee er is sprake van een consumentenkoop. Contracten vallen daar ook onder.
pi_72193900
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 01:44 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat heeft hij toch niet? Stuiten na de verjaringstermijn laten de verjaringstermijn niet meer opnieuw ingaan.
pi_72193934
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:00 schreef Sjibble het volgende:
Vooruit in de zin van, dat ik het toegeef

Maandag is er hier in de buurt en advocatenbureau open voor gratis advies en eventueel hulp bij kleine dingen.
Nou weet ik niet of ze er mij mee willen helpen, maar kan het altijd proberen.

Volgens mijn ging alles via internet, behalve de aanvraag van het domein.
Dus de bevestiging van automatische incassering en het contract is volgens mij beide digitaal verzonden. En ik geloof dat contracten via de email niet rechtsgeldig zijn. Evenals automatische incasso?
[..]

E-mail is in dit geval gewoon prima
pi_72195124
Ik waardeer jullie hulp, maar het schiet niet op als jullie elkaar op deze manier tegenspreken.
Dus graag bronnen van jullie kennis, of juridische sites die dit bevestigen.
[/quote]
pi_72195241
Sjibble,
Je hebt een dienst afgenomen waarvan je weet dat je die moet betalen.
Zelf ben je ook verplicht om deze betalingen te controleren etc.
Of je daar wel of geen aktie ondernomen hebt is van minder belang.
Je kunt wel bij de hosting onder de coulance regeling een betalingsregeling treffen.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_72195565
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:25 schreef Sjibble het volgende:
Ik waardeer jullie hulp, maar het schiet niet op als jullie elkaar op deze manier tegenspreken.
Dus graag bronnen van jullie kennis, of juridische sites die dit bevestigen.
http://www.wetten.nl
Knock yourself out.
pi_72195896
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:31 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Nee er is sprake van een consumentenkoop. Contracten vallen daar ook onder.
volgens mij haal je consumenten recht en koop doorelkaar contractuele vorderingen vallen idd onder consumentenrecht maar niet per se koop

Ook als consument kan je een contract afsluiten

[ Bericht 8% gewijzigd door Ra-z op 27-08-2009 12:07:55 ]
pi_72196175
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 03:53 schreef Sjibble het volgende:
Vooruit, ik baalde er van dat ik niks meer met de webruimte en bandbreedte deed, en te lui was om even een brief van een paar zinnen te tikken en tijdig op te sturen om het contract te laten beeindigen. Nou moet ik dus betalen voor iets wat ik wel had, maar niet gebruikte, en dat zuigt. En aangezien ik nog maar een bijbaantje heb incl wat vaste lasten, voel ik die 150 euro goed zitten.. Als ik het had gebruikt had ik er niks op tegen.
Dat hadden we nog niet door hoor Pauper.. Betaal nou maar gewoon, had je maar niet zo lui moeten zijn.

Ik heb hetzelfde gehad, maar heb gewoon betaald.
pi_72196199
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:55 schreef Ra-z het volgende:

[..]

volgens mij haal je consumenten recht en koop doorelkaar contractuele vorderingen vallen idd onder consumentenrecht maar niet per se koop
De wetten blijven in principe hetzelfde tenzij expliciet uitgezonderd.
pi_72199690
Zoals gezegd, probeer ik het maandag bij een advocatenbureau, en anders even naar het juridisch loket.
Hopelijk wordt ik dan nog wat wijzer van de situatie.

Ik was overigens eerder bij het Juridisch loket, over het feit dat ik de hosting helemaal niet kon bereiken.
Ze wist me te vertellen dat als het niet meerderjarig is ondertekend, het niet geldig is, en ik alle poen terug zou krijgen.

Ik ga er maar nog een keer heen en alles navragen, straks kraam ik weer, of zij (kan me niet voorstellen) bullshit uit. Dat schiet niet op
[/quote]
pi_72199881
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:04 schreef Sjibble het volgende:
Ze wist me te vertellen dat als het niet meerderjarig is ondertekend, het niet geldig is, en ik alle poen terug zou krijgen.
Zoals hier al eerder is gezegd: het ligt eraan wat redelijk is voor een minderjarige.
Een minderjarige die een auto koopt, kan niet als redelijk worden gezien, dus de koop zal ontbonden worden.
Een minderjarige die een 50-euro-per-jaar-kostende dienst afneemt, kan wel degelijk als redelijk worden gezien, en dan zal je dus geen cent terug zien.
pi_72200009
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:04 schreef Sjibble het volgende:
Zoals gezegd, probeer ik het maandag bij een advocatenbureau, en anders even naar het juridisch loket.
Hopelijk wordt ik dan nog wat wijzer van de situatie.

Ik was overigens eerder bij het Juridisch loket, over het feit dat ik de hosting helemaal niet kon bereiken.

Ik ga er maar nog een keer heen en alles navragen, straks kraam ik weer, of zij (kan me niet voorstellen) bullshit uit. Dat schiet niet op
Wij kunnen ons het maar al te goed voorstellen

"Niet meerderjarig ondertekend" ... alle poen terug ... hoe verzint ze het
.
pi_72200228
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:13 schreef r_one het volgende:

[..]

Wij kunnen ons het maar al te goed voorstellen

"Niet meerderjarig ondertekend" ... alle poen terug ... hoe verzint ze het
Wie is "we" ?
[/quote]
pi_72200340
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:33 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Dat heeft hij toch niet? Stuiten na de verjaringstermijn laten de verjaringstermijn niet meer opnieuw ingaan.
Hij heeft het in de post waar ik op reageerde over mei 2007, en aan het begin van het topic kwam er rond augustus 2008 al een melding zijn kant op. Ruim op tijd dus.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_72200616
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:18 schreef Sjibble het volgende:
Wie is "we" ?
De harde kern van [WGR] ?
.
pi_72201045
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:21 schreef 700MB het volgende:

[..]

Hij heeft het in de post waar ik op reageerde over mei 2007, en aan het begin van het topic kwam er rond augustus 2008 al een melding zijn kant op. Ruim op tijd dus.
Ze kwamen met de melding dat ze het vanaf de gemelde datum binnen 2 weken incasseren.
Ik had ruim het geld ervoor en dit was niet gebeurt. 8 maanden later lukt het ze ineens wel om te incasseren, maar incasseren niet de schuld die ik nog heb. Waarom zou het dan moeten gelden?
Ik heb die gasten nog gebeld en zagen ook dat ik nog een rekening heb staan bij hun.
Alleen gezegd dat ze het zien en het goed is dat ik het zeg.

Lijkt me vanzelfsprekend dat ze het zelf van mn rekening af halen of niet? Dus wie is er dan nog verantwoordelijk voor de betaling... Zij willen geld, ik geef ze het recht. Het punt van automatische incasso is dat ik er geen omkijken naar heb en ze lekker alles zelf regelen.
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')