abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61160894
Het zit zo.

paar jaar terug nam ik een betaald hostingpakket
Prima, leuk.. sites bouwen, ging lekker snel.

Het was automatische incasso.

Ik heb in het begin betaald en het 2de jaar betaald, voor de rest niet gebruikt, en is er ook NIKS van mijn rekening afgeschreven.

Omdat het automatische incasso is, moet het betalen toch AUTOMATISCH gebeuren?
Dit is dus 3 jaar niet gebeurt en nu vragen ze ineens 3 jaar dus 3x50 = 150 euro van me?!

Mag dit? Dit is absoluut mijn fout niet, zoals gezegd hoort dit automatisch te gebeuren!
Horen ze me hier niet over in te lichten?
Ben ik echt verplicht in 1 klap dit bedrag te betalen?!

Ik kon ze ook nooit bereiken per telefoon!
En nu wil ik ze bellen en krijg ik een hele zachte voicemail dat ik ze maar moet mailen

Voor ik ze mail wil ik jullie mening hebben!
De betaling hoort toch AUTOMATISCH te gebeuren, en ze horen me er toch over in te lichten of iets dergelijks? Ik nam aan dat > niet betaald > je hosting offline, tot het weer betaald was?
Klinkt als een dooie boel

Samenvatting: Ik kocht een betaald hostingpakket.
Elk jaar horen ze 50 euro af te schrijven, en dit gebeurt automatisch.
Er is 3 jaar niks afgeschreven, maar ik kon nog steeds in mn ftp komen e.d.
Ze willen nu dat ik 3x50 euro betaal omdat er iets mis ging met de betaling? Ik heb nog steeds hetzelfde rekeningnummer hoor.
Waarom ging mijn hostingpakket dan niet offline tot ik betaalde?

Iemand die me kan helpen?
Ik ben hier niet mee eens, rare zaken hoor
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_61160972
en jij hebt niet gebeld, gefaxt, etc... toen je merkte dat er niets afgeschreven werd?

Je neemt een dienst af en dient daarvoor te betalen, dat is jouw verantwoordelijkheid. Dat de hoster zo schappelijk is om je niet af te sluiten vind ik alleen maar netjes. Dat ze nu pas een rekening sturen is dan weer wat minder, maar ja, daar hoor jij ook achteraan te gaan.
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_61160973
Wat jank je ?
Je bent gewoon verplicht dit te betalen..
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_61160980
Gewoon opbellen/malien en zeggen dat je best wilt betalen (je hebt immers de dienst afgenomen!), maar dat "zij ook wel kunnen snappen" dat in 1 keer 150 euro wel wat veel van het goede is en of je 50 euro per maand mag/kan betalen voor 3 maanden. Dan krijgen zij hun geld en jij kunt de kosten wat spreiden.
Lijkt me een redelijke oplossing voor alle partijen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:43:10 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61161006
Precies wat al gezegd is. Jij moet betalen dus moet je ook in de gaten houden dat er betaald wordt en eventueel actie ondernemen. Het is nog een wonder dat je niet allang afgesloten bent.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_61161026
Het is automatische incasso, dit hoort automatisch te gebeuren!
Toen ik het merkte probeerde ik ze te bellen met hun 24/7 service, welke nooit bereikbaar was.

Ik jank dat dit niet gewoon normaal netjes om het jaar gebeurt. Niet ineens alles in 1x dokken..!

Ik had best afgesloten willen zijn, en dan kunnen beslissen of ik er mee door wil.
Dat de betaling in orde komt is ook hun verantwoordelijkheid.

Zo kan ik het ook wel.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_61161079
Je neemt een dienst af tegen betaling. De betaling zou automatisch moeten gebeuren, echter door een fout is dit niet gebeurt. Nog steeds ben je verplicht dit bedrag te betalen. Dat ze nu de fout constateren en een rekening sturen is natuurlijk terecht. Bel even op en vraag of je gespreid mag betalen.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:46:11 #8
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_61161086
Dat er mensen nog steeds zo naief zijn dat ze denken dat ze niet hoeven te betalen als iets in eerste instantie niet afgeschreven word
Ook geen sig dus
pi_61161095
Je hebt toch 3 jaar mogen genieten van de diensten die het bedrijf aanbood? Je weet toch dat je er voor moest betalen? Wat zeur je nu dan? Wat is je probleem?
pi_61161127
het is maar 150¤ zeg... betaal je je maandelijkse huur/hypotheek à minimaal 500¤ ook in dagelijkse termijnen, omdat het anders boven de 150¤ uitkomt? ... als je dat niet ergens hebt staan/liggen zou je eens goed naar je financiele situatie moeten kijken.
pi_61161163
Mensen die denken dat ik al op mezelf woon

Ik ben pas 17, dan is 150 aardig veel voor me atm.
[/quote]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:49:34 #12
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61161169
Je kunt proberen met ze af te spreken dat je het in termijnen betaalt. Ze hebben gewoon recht op dit geld.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:52:37 #13
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_61161230
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:43 schreef Sjibble het volgende:
Het is automatische incasso, dit hoort automatisch te gebeuren!
Toen ik het merkte probeerde ik ze te bellen met hun 24/7 service, welke nooit bereikbaar was.

Ik jank dat dit niet gewoon normaal netjes om het jaar gebeurt. Niet ineens alles in 1x dokken..!

Ik had best afgesloten willen zijn, en dan kunnen beslissen of ik er mee door wil.
Dat de betaling in orde komt is ook hun verantwoordelijkheid.

Zo kan ik het ook wel.
Je hebt ook al twee jaar langer van die 100 euro kunnen genieten en er rente op kunnen vangen, dus eigenlijk moet je niet klagen maar blij zijn.

En je moet natuurlijk gewoon betalen, had je het pakket maar stop moeten zetten.
pi_61161253
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:49 schreef Sjibble het volgende:

Mensen die 150 euro niet betalen, daar rente over trekken en dan alsnog gaan klagen
pi_61161310
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:49 schreef Sjibble het volgende:

Ok dan:
1. Je leent al 3 jaar lang 50¤ per jaar van die hoster
2. dit weet je al 3 jaar en je doet er niks aan (je hebt ook geen geld opzij gezet)
3. de hoster heeft aangegeven het wordt tijd om de balans weer eens op 0 te zetten
4. je bent verplicht het te betalen

Oftewel: Leergeld.
pi_61161473
http://purehosting.nl/pages/algemenevoorwaarden/

Bij " J " betalingsvoorwaarden
Punt, 3 ,4, deze voorwaarden hebben ZIJ niet nageleefd, ik kreeg geen factuur en of bericht
Punt 5 nogmaals is er niks aan me medegedeeld
Punt 7, geen factuur verzonden per post of email.

O. Buiten gebruikstelling
Punt 1

Bij het niet naleven van de overeenkomst word de opdrachtgever (ik dus) in kennis gesteld.

Ik zou elk jaar een factuur moeten krijgen, die kreeg ik niet?
Ik kreeg geen bericht, ze hadden het recht het stil te zetten?
Ik ben niet in kennis gesteld dat ik in strijd was met de algemene voorwaarden, oftewel, ik niet heb betaald, wat elk jaar moet gebeuren volgens de voorwaarden?

[ Bericht 72% gewijzigd door Sjibble op 27-08-2008 11:16:59 ]
[/quote]
pi_61161478
Beide partijen zitten fout:
De hoster omdat zij het geld niet hebben geïnd.
TS omdat hij wist dat er geen geld van de rekening gehaald is en daarop geen actie heeft ondernomen.

Nu probeert de hoster haar geld te innen over de hele periode en wil (uiteraard) dat TS het bedrag in 1 keer betaalt. TS kan/wil dit niet. Dus lijkt het mij redelijk voor beide partijen om een betalingsafspraak te maken.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_61161492
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:07 schreef Sjibble het volgende:
Dat neemt niet weg dat je gewoon moet betalen.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:08:17 #19
152789 karr-1
pi_61161496
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Beide partijen zitten fout:
De hoster omdat zij het geld niet hebben geïnd.
TS omdat hij wist dat er geen geld van de rekening gehaald is en daarop geen actie heeft ondernomen.

Nu probeert de hoster haar geld te innen over de hele periode en wil (uiteraard) dat TS het bedrag in 1 keer betaalt. TS kan/wil dit niet. Dus lijkt het mij redelijk voor beide partijen om een betalingsafspraak te maken.
Dat ben ik met je eens, maar TS zal dan wel contact op moeten nemen met de hoster om afspraken te kunnen maken.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:08:53 #20
152789 karr-1
pi_61161503
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:07 schreef Sjibble het volgende:
http://purehosting.nl/pages/algemenevoorwaarden/

Bij " J " betalingsvoorwaarden
Punt...

Dat is misschien een fout van de organisatie, maar ontslaat je niet van je betalingsverplichting.
pi_61161513
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:08 schreef karr-1 het volgende:
Dat ben ik met je eens, maar TS zal dan wel contact op moeten nemen met de hoster om afspraken te kunnen maken.
Uiteraard! Zeer zeker!
Dat bedoelde ik ook
pi_61161528
haha, sukkel

betalen zul je, ga maar werken dan verdien je wel geld
No Guts, No Glory
pi_61161546
Je krijgt een boel "adviezen" maar volgens mij is dit het nuttigste. Kijk even in het Burgerlijk Wetboek, Boek 7, Artikel 28:

"Bij een consumentenkoop verjaart de rechtsvordering tot betaling van de koopprijs door verloop van twee jaren."

Oftewel, de "oudste" 50 euro hoef je niet meer te betalen. En voor de duidelijkheid, dit zijn dus niet twee kalenderjaren, maar gewoon de laatste 2 x 365 dagen voorafgaand aan de datum van het versturen van de rekening van 150 euro. Laat dat maar even schriftelijk weten aan het bedrijf, onder vermelding van dit wetsartikel. Succes!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:11:30 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61161557
Als ze niks afschrijven en niet bereikbaar zijn, had je ook kunnen overstappen... Sowieso: een hoster die niet reageert
censuur :O
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:20:18 #25
151520 1DIOOT
Koekoek 3 uur
pi_61161727
is telefoon / email dan de enigste communicatie die je kent ofzow?
ooit gehoord van post? je weet wel zown envelopje waar je een adres op schrijft, postzegel op plakt
en dan in een van de 2 gleufen van de rooie postbus doet..
DUCK MY SICK OR SOMETHING LIKE THAT!
WHAT? ARE YOU NUCKING FUTS???!!!
opzoute ! Ik denk niet zoals jij bent :(
IK BEN HOOGBEVAAGD!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')