Dat ze er in jouw voordeel soepeler mee omgaan (je krijgt meer tijd voor de betaling - namelijk 1 tot 2 jaar extra) wil niet zeggen dat ze hun voorwaarden niet naleven. Dat doen ze namelijk wel.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 15:20 schreef Sjibble het volgende:
Een bedrijf dat zelfs zn eigen algemene voorwaardes niet nastreeft
Ik hou mn geld op de datum bij.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:55 schreef MarkyB het volgende:
wie zegt dat jij de afgelopen 2 jaar genoeg geld op je rekening had?
Dan is het dus ook geen probleem gewoon te betalen. Iets dat je vroeg of laat toch zal moeten doen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 01:51 schreef Sjibble het volgende:
Ik hou mn geld op de datum bij.
Geen 1 dag had ik minder dan 300 euro op mn bankrekening.
ik doe ook mee met een kratje...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:30 schreef Basp1 het volgende:
Je kunt wel hoog of laag springen maar ik durf er wel een krat bier op in te zetten dat je toch die 150 ¤ dient te betalen.
Als je je geld dan zo goed bij houd, had je ook kunnen zien dat de hoster geen geld afschrijft en dus al veel eerder aan de bel kunnen trekken.....quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 01:51 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik hou mn geld op de datum bij.
Geen 1 dag had ik minder dan 300 euro op mn bankrekening.
Slechte service is ook service. Je hebt er gebruik van gemaakt, dus het antwoord is ja !quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:47 schreef Sjibble het volgende:
Zoals gezegd, ze reageren niet.
En ik ben niet de enige met dit probleem
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1425
De host deugt gewoon niet! Moet ik nou betalen voor slechte service?
Je hebt de dienst afgenomen, dus ja, je moet betalen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:47 schreef Sjibble het volgende:
Zoals gezegd, ze reageren niet.
En ik ben niet de enige met dit probleem
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1425
De host deugt gewoon niet! Moet ik nou betalen voor slechte service?
Je hebt drie jaar de tijd gehad om te reclameren. Toen je nog niet betaald had was het allemaal prima (kennelijk), en nu je de rekening krijgt is het opeens slechte service.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:47 schreef Sjibble het volgende:
De host deugt gewoon niet! Moet ik nou betalen voor slechte service?
Ok omdat je dit wilt horen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 10:47 schreef Sjibble het volgende:
De host deugt gewoon niet! Moet ik nou betalen voor slechte service?
Fixed.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 12:44 schreef Sjibble het volgende:
als ik het zo aan een paar IT' ers uit mn msn vraag hebben zij er andere meningen over.
Als wij in de horeca slechte service leveren wordt dit altijd gecompenseerd door vergoeding, of gewoon gratis.
Nou is horeca niet de ICT industrie, dan nog.
Sodeflikker op, ik schiet hier niks op krijg hier niet het antwoord dat ik horen wil![]()
Je bent gewoon een prutser omdat je je gelijk wil halen op een punt waar je geen gelijk voor kan krijgen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 12:44 schreef Sjibble het volgende:
als ik het zo aan een paar IT' ers uit mn msn vraag hebben zij er andere meningen over.
Als wij in de horeca slechte service leveren wordt dit altijd gecompenseerd door vergoeding, of gewoon gratis.
Nou is horeca niet de ICT industrie, dan nog.
Sodeflikker op, ik schiet hier niks op![]()
Ik ken genoeg horeca onderneming waar ik te lang (mijn beleving) op mijn eten heb zitten wachten zelfs zonder een gratis kopje koffie te krijgen aan het eind.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 12:44 schreef Sjibble het volgende:
Als wij in de horeca slechte service leveren wordt dit altijd gecompenseerd door vergoeding, of gewoon gratis.
Waarom wijs je steeds naar 'hullie'?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:19 schreef Sjibble het volgende:
Zo kan ik het toch ook wel..
De dienst van facturen is nooit gekomen, per jaar.
Staat er toch duidelijk in dat dat moet gebeuren. Ik heb 2 jaar niks gehad > missende dienst.
Ze leveren dit jaar een factuur, maar die hebben ze vorig jaar niet gestuurd. Ja het is een factuur van de 3 jaren, maar ik mis de mail in 2007
Dat is teveel eigen verantwoordelijkheid voor TS.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:15 schreef Roquefort het volgende:
Waarom wijs je steeds naar 'hullie'?
Simpele feit is gewoon dat je drie jaar lang een dienst hebt gekregen, dan weet je toch dat de rekening ooit betaald moet worden? De verplichting tot betaling van geleverde diensten is logisch. Op elke moment in die drie jaar had je kunnen opbellen waar de factuur bleef.
Dan kun je wel denken "hoera, ze zijn me vergeten, ik hoef niks te betalen", maar dat is wishful thinking.
Het is net zoiets als bij de supermarkt met een kratje bier naar buiten lopen, en dan claimen dat je dacht dat je niet hoefde te betalen, omdat je geen kassabon hebt gekregen. De betalinsverplichting ontstaat op het moment dat jij het kratje oppakt en meeneemt, en op het moment dat jij een dienst geleverd krijgt waarvan je weet dat die niet gratis is. Op een dag krijg je de rekening, duurt dat je te lang dan had je best even kunnen bellen over de uitblijvende factuur.
Dus in de 3 maanden na je laatste post in augustus hebben ze wel gereageerd?!quote:Op zondag 24 mei 2009 14:07 schreef Sjibble het volgende:
Update:
En uiteraard een boze mail naar de hosting gestuurd (nog wel beleefd) en dat ik een reactie verwacht. In 6 manden tijd niks gehoord.
Ik ben consumentquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:26 schreef Consurechter het volgende:
Ben je consument of bedrijf? Als je consument bent is de eerste vordering sowieso verjaard. De overige 2 vorderingen moet je wel betalen en die mogen ze ook in 1x vorderen.
Ik heb overigens niet alles gelezen, dus dit is puur een reactie op je openingspost.
Als er 2 jaar lang niet naar een vordering gevraagd is (dus geen herinnering oid) dan is deze verjaard in het geval van een consumentenkoop. Je hoeft hem dan niet meer te betalen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:35 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik ben consument
Ik heb de overeenkomst gesloten in mn 2de schooljaar, dat is dus in 2005.
Maar hoe zit het met de vordering? Als het na 3 jaar niet is betaald, of als er 3 jaar niet naar is gevraagd?
Ik kreeg mn factuur rond oktober geloof ik, out of nowhere.. wil dus zeggen dat ik hier in de nieuwe periode dus 100 euro nog moet terugbetalen ipv de 150? Sinds 6-1-2009 is het bedrijf overgenomen door een ander bedrijf. Hoor ik er niet mee akkoord te gaan of ik nog bij hun blijf?
Nee dat is het niet verplicht. De overeenkomst blijft ook bestaan, ook als er geen contract meer is. Het bewijzen van de inhoud wordt alleen moeilijker.quote:Wat ik nu vooral wil weten is hoe het met het contract zit. Is het bedrijf me verplicht om het contract te vinden en op te sturen als ik om een kopie vraag? Ik heb deze niet meer, wat als het bedrijf het niet meer heeft? Zit ik er dan nog aan vast?
Inderdaad, dat zij niet incasseren is hun probleem.quote:Overigens ga ik er van uit dat ze die 2 overige vorderingen zelf niet incasseren.
Ik kreeg dus de mail dat ik ze 3 vorderingen verschuldigd was, en dit binnen 2 weken van mijn rekening zal worden gehaald. Ik had op dat moment wel het 3voudige (dit kan ik terugzien in Excel, internetbankieren). Dit zou het bedrijf moeten kunnen incasseren, dat dit niet gedaan is lijkt mijn zaak niet.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:05 schreef Sjibble het volgende:
Dan zou het per direct eindigen, omdat het contract ongeldig is, en zou ik ook volgens hun al het geld dat ik hun betaalde terug krijgen.
De dienst is de hosting, niet het "verzenden van facturen". Als je ze om een factuur had gevraagd had je die wel gekregen. Je hebt hosting aangevraagd, en die gekregen. Het is vervelend voor je dat ze dit nu in een keer willen hebben, maar dat doet niets af aan het feit dat je hun dat geld wel gewoon schuldig bent.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:19 schreef Sjibble het volgende:
Zo kan ik het toch ook wel..
De dienst van facturen is nooit gekomen, per jaar.
Nee hoor, de eerste vordering is verjaard.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
De dienst is de hosting, niet het "verzenden van facturen". Als je ze om een factuur had gevraagd had je die wel gekregen. Je hebt hosting aangevraagd, en die gekregen. Het is vervelend voor je dat ze dit nu in een keer willen hebben, maar dat doet niets af aan het feit dat je hun dat geld wel gewoon schuldig bent.
Afgezien daarvan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:23 schreef Consurechter het volgende:
Nee hoor, de eerste vordering is verjaard.
Alleen dat dit geen consumentenkoop is, maar een verbintenis. En daarvoor geldt een verjaringstermijn van 5 jaar.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:23 schreef Consurechter het volgende:
Nee hoor, de eerste vordering is verjaard.
Waarom is dit geen consumentenkoop? TS handelde niet in uitoefening van een beroep of bedrijf.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Alleen dat dit geen consumentenkoop is, maar een verbintenis. En daarvoor geldt een verjaringstermijn van 5 jaar.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:01 schreef Consurechter het volgende:
Waarom is dit geen consumentenkoop? TS handelde niet in uitoefening van een beroep of bedrijf.
Zeer waarschijnlijk heeft TS een krabbel gezet onder voorwaarden waarin staat dat ze alle (nog) openstaande vorderingen ineens kunnen incasseren. Stel hij had abnormaal veel data verkeer gehad (gehackt ofzo) dat zouden ze ineens duizenden Euro's af kunnen schrijven (zoals iemand die ik ken had).quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Beide partijen zitten fout:
De hoster omdat zij het geld niet hebben geïnd.
TS omdat hij wist dat er geen geld van de rekening gehaald is en daarop geen actie heeft ondernomen.
Nu probeert de hoster haar geld te innen over de hele periode en wil (uiteraard) dat TS het bedrag in 1 keer betaalt. TS kan/wil dit niet. Dus lijkt het mij redelijk voor beide partijen om een betalingsafspraak te maken.
Dit heeft niks met automatische incasso te maken. Ze hebben kennelijk niet geprobeerd het via AI te innen maar 'em gewoon een factuur gestuurd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:03 schreef blaatertje het volgende:
Zeer waarschijnlijk heeft TS een krabbel gezet onder voorwaarden waarin staat dat ze alle (nog) openstaande vorderingen ineens kunnen incasseren. Stel hij had abnormaal veel data verkeer gehad (gehackt ofzo) dat zouden ze ineens duizenden Euro's af kunnen schrijven (zoals iemand die ik ken had).
TS kent nu een groot nadeel van automatische incasso. Je hebt geen controle over je eigen geld.
Een dienst valt ook onder een consumentenkoop. Ik snap niet hoe je zo slecht kan lezen. Er staat toch duidelijk uitgelegd wat een consumentenkoop is? Wat snap je er niet aan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:53 schreef Catbert het volgende:
[..]
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401
Verjaringstermijn voor contractuele vorderingen: 5 jaar
Naast de algemene verjaringstermijn, heeft de wet voor een aantal rechtsvorderingen de verjaringstermijn ingekort naar vijf jaar. Een vordering die uit een overeenkomst voortvloeit, bijvoorbeeld een geldvordering of een huurvordering, verjaart na vijf jaar (art 3:307 BW).
Na verloop van vijf jaren nadat de vordering opeisbaar is geworden, kan betaling niet meer worden afgedwongen (via de rechter). Deze geldvordering blijft dan wel nog bestaan, maar de wederpartij kan dan - juridisch - niets meer ondernemen om betaling hiervan af te dwingen.
Consumentenkoop: 2 jaar
Is er sprake van een consumentenkoop, dat wil zeggen een overeenkomst waarbij de koper een particulier is en de verkoper handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, geldt er zelfs een verjaringstermijn van twee jaren (artikel 7:28 BW). Na twee jaren kan de verkoper dan ook geen betaling meer afdwingen.
Een contract is dus weldegelijk anders dan een consumentenkoop.
Nogmaals: je moet misschien je nickname eens veranderen. Die is gewoon misleidend.
Een dienst die onder consumentenkoop valt is als een loodgieter een extra afvoer in de keuken aanlegt voor je.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:34 schreef Consurechter het volgende:
[..]
Een dienst valt ook onder een consumentenkoop. Ik snap niet hoe je zo slecht kan lezen. Er staat toch duidelijk uitgelegd wat een consumentenkoop is? Wat snap je er niet aan.
Briljante oplossing!quote:
5 of 2 jaar maakt in dit voorbeeld al niet uit aangezien je ondertussen al weer bericht hebt gehad, en op dat moment begint de termijn weer opnieuw.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:18 schreef Sjibble het volgende:
Dus conclusie, als ik consurechter mag geloven, ben ik maar 50 euro verschuldigd, of zelfs niks meer?
"Vooruit" in de zin van "Ik ga dan toch maar betalen"?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 03:53 schreef Sjibble het volgende:
Vooruit
Dat is niet helemaal waar. Als de 2 jaar (of 5 jaar) verstreken zijn kun je stuiten wat je wilt, maar dat heeft dan geen zin meer. Om de termijn opnieuw te laten beginnen moet je wél binnen de termijn stuiten. In het geval de termijn 2 jaar is kan er dus niet meer gestuit worden, in geval van 5 jaar welquote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:44 schreef 700MB het volgende:
[..]
5 of 2 jaar maakt in dit voorbeeld al niet uit aangezien je ondertussen al weer bericht hebt gehad, en op dat moment begint de termijn weer opnieuw.
Er is binnen de 2 jaar gestuit dus wat 700MB zegt, is wel helemaal waar.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 04:06 schreef bijderechter het volgende:
Dat is niet helemaal waar. Als de 2 jaar (of 5 jaar) verstreken zijn kun je stuiten wat je wilt, maar dat heeft dan geen zin meer. Om de termijn opnieuw te laten beginnen moet je wél binnen de termijn stuiten. In het geval de termijn 2 jaar is kan er dus niet meer gestuit worden, in geval van 5 jaar wel
Dus..? Kan ik hier wat mee?quote:Automatische incasso (wikipedia)
Machtigingen kunnen op twee manieren worden verkregen: schriftelijk of telefonisch. Bij telefonische machtigingen is de voorwaarde dat een organisatie alleen eigen klanten mag benaderen of dat een verzoek tot incasso vanuit de rekeninghouder zelf moet komen. Daarnaast moet er bij een telefonische machtiging door de gemachtigde binnen enkele dagen een schriftelijke bevestiging van de machtiging worden gestuurd naar de rekeninghouder. Machtigingen via het internet komen ook voor, maar deze zijn officieel niet geldig.
Je probeert je in allerlei bochten te wringen, maar feit blijft dat je een dienst hebt afgenomen waarvan je wist dat die betaald moet worden. Daar doet een al dan niet rechtmatige automatische afschrijving niets aan af.quote:
Wat een onzin, contracten tussen consument en bedrijf vallen net zo goed onder het consumentenrecht.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:46 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Een dienst die onder consumentenkoop valt is als een loodgieter een extra afvoer in de keuken aanlegt voor je.
een hosting pakket is een langdurige dienst/abonnement waarbij je over langere aan beide partijen bepaalde verplichtingen hebt waardoor het dus een contractuele dienst is
Nee er is sprake van een consumentenkoop. Contracten vallen daar ook onder.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:34 schreef Nizno het volgende:
Ik zou consurechter niet geloven. Aangezien de verjaringstermijn hiervoor 5 jaar is.
Dat heeft hij toch niet? Stuiten na de verjaringstermijn laten de verjaringstermijn niet meer opnieuw ingaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:44 schreef 700MB het volgende:
[..]
5 of 2 jaar maakt in dit voorbeeld al niet uit aangezien je ondertussen al weer bericht hebt gehad, en op dat moment begint de termijn weer opnieuw.
E-mail is in dit geval gewoon primaquote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:00 schreef Sjibble het volgende:
Vooruit in de zin van, dat ik het toegeef
Maandag is er hier in de buurt en advocatenbureau open voor gratis advies en eventueel hulp bij kleine dingen.
Nou weet ik niet of ze er mij mee willen helpen, maar kan het altijd proberen.
Volgens mijn ging alles via internet, behalve de aanvraag van het domein.
Dus de bevestiging van automatische incassering en het contract is volgens mij beide digitaal verzonden. En ik geloof dat contracten via de email niet rechtsgeldig zijn. Evenals automatische incasso?
[..]
Dus..? Kan ik hier wat mee?
http://www.wetten.nlquote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:25 schreef Sjibble het volgende:
Ik waardeer jullie hulp, maar het schiet niet op als jullie elkaar op deze manier tegenspreken.
Dus graag bronnen van jullie kennis, of juridische sites die dit bevestigen.
volgens mij haal je consumenten recht en koop doorelkaarquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:31 schreef Consurechter het volgende:
[..]
Nee er is sprake van een consumentenkoop. Contracten vallen daar ook onder.
Dat hadden we nog niet door hoorquote:Op donderdag 27 augustus 2009 03:53 schreef Sjibble het volgende:
Vooruit, ik baalde er van dat ik niks meer met de webruimte en bandbreedte deed, en te lui was om even een brief van een paar zinnen te tikken en tijdig op te sturen om het contract te laten beeindigen. Nou moet ik dus betalen voor iets wat ik wel had, maar niet gebruikte, en dat zuigt. En aangezien ik nog maar een bijbaantje heb incl wat vaste lasten, voel ik die 150 euro goed zitten.. Als ik het had gebruikt had ik er niks op tegen.
De wetten blijven in principe hetzelfde tenzij expliciet uitgezonderd.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:55 schreef Ra-z het volgende:
[..]
volgens mij haal je consumenten recht en koop doorelkaarcontractuele vorderingen vallen idd onder consumentenrecht maar niet per se koop
Zoals hier al eerder is gezegd: het ligt eraan wat redelijk is voor een minderjarige.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:04 schreef Sjibble het volgende:
Ze wist me te vertellen dat als het niet meerderjarig is ondertekend, het niet geldig is, en ik alle poen terug zou krijgen.
Wij kunnen ons het maar al te goed voorstellenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:04 schreef Sjibble het volgende:
Zoals gezegd, probeer ik het maandag bij een advocatenbureau, en anders even naar het juridisch loket.
Hopelijk wordt ik dan nog wat wijzer van de situatie.
Ik was overigens eerder bij het Juridisch loket, over het feit dat ik de hosting helemaal niet kon bereiken.
Ze wist me te vertellen dat als het niet meerderjarig is ondertekend, het niet geldig is, en ik alle poen terug zou krijgen.
Ik ga er maar nog een keer heen en alles navragen, straks kraam ik weer, of zij (kan me niet voorstellen) bullshit uit. Dat schiet niet op
Wie is "we" ?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Wij kunnen ons het maar al te goed voorstellen![]()
"Niet meerderjarig ondertekend"... alle poen terug
... hoe verzint ze het
Hij heeft het in de post waar ik op reageerde over mei 2007, en aan het begin van het topic kwam er rond augustus 2008 al een melding zijn kant op. Ruim op tijd dus.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:33 schreef Consurechter het volgende:
[..]
Dat heeft hij toch niet? Stuiten na de verjaringstermijn laten de verjaringstermijn niet meer opnieuw ingaan.
De harde kern van [WGR] ?quote:
Ze kwamen met de melding dat ze het vanaf de gemelde datum binnen 2 weken incasseren.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:21 schreef 700MB het volgende:
[..]
Hij heeft het in de post waar ik op reageerde over mei 2007, en aan het begin van het topic kwam er rond augustus 2008 al een melding zijn kant op. Ruim op tijd dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |