Je hebt ook al twee jaar langer van die 100 euro kunnen genieten en er rente op kunnen vangen, dus eigenlijk moet je niet klagen maar blij zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:43 schreef Sjibble het volgende:
Het is automatische incasso, dit hoort automatisch te gebeuren!
Toen ik het merkte probeerde ik ze te bellen met hun 24/7 service, welke nooit bereikbaar was.
Ik jank dat dit niet gewoon normaal netjes om het jaar gebeurt. Niet ineens alles in 1x dokken..!
Ik had best afgesloten willen zijn, en dan kunnen beslissen of ik er mee door wil.
Dat de betaling in orde komt is ook hun verantwoordelijkheid.
Zo kan ik het ook wel.
Mensen die 150 euro niet betalen, daar rente over trekken en dan alsnog gaan klagenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:49 schreef Sjibble het volgende:
Mensen die denken dat ik al op mezelf woon
Ik ben pas 17, dan is 150 aardig veel voor me atm.
Ok dan:quote:Op woensdag 27 augustus 2008 10:49 schreef Sjibble het volgende:
Mensen die denken dat ik al op mezelf woon
Ik ben pas 17, dan is 150 aardig veel voor me atm.
Dat neemt niet weg dat je gewoon moet betalen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:07 schreef Sjibble het volgende:
Ik zou elk jaar een factuur moeten krijgen, die kreeg ik niet?
Dat ben ik met je eens, maar TS zal dan wel contact op moeten nemen met de hoster om afspraken te kunnen maken.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Beide partijen zitten fout:
De hoster omdat zij het geld niet hebben geïnd.
TS omdat hij wist dat er geen geld van de rekening gehaald is en daarop geen actie heeft ondernomen.
Nu probeert de hoster haar geld te innen over de hele periode en wil (uiteraard) dat TS het bedrag in 1 keer betaalt. TS kan/wil dit niet. Dus lijkt het mij redelijk voor beide partijen om een betalingsafspraak te maken.
Dat is misschien een fout van de organisatie, maar ontslaat je niet van je betalingsverplichting.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:07 schreef Sjibble het volgende:
http://purehosting.nl/pages/algemenevoorwaarden/
Bij " J " betalingsvoorwaarden
Punt...
Ik zou elk jaar een factuur moeten krijgen, die kreeg ik niet?
Uiteraard! Zeer zeker!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:08 schreef karr-1 het volgende:
Dat ben ik met je eens, maar TS zal dan wel contact op moeten nemen met de hoster om afspraken te kunnen maken.
Stel ze maar in gebreke, maar ik verwacht wel dat je gewoon moet betalen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:21 schreef Sjibble het volgende:
Ik ga nog even wachten met mailen.
Ik herhaal et maar nog es, gezien er erg snel wordt geqoute
http://purehosting.nl/pages/algemenevoorwaarden/
Bij " J " betalingsvoorwaarden
Punt, 3 ,4, deze voorwaarden hebben ZIJ niet nageleefd, ik kreeg geen factuur en of bericht
Punt 5 nogmaals is er niks aan me medegedeeld
Punt 7, geen factuur verzonden per post of email.
O. Buiten gebruikstelling
Punt 1
Bij het niet naleven van de overeenkomst word de opdrachtgever (ik dus) in kennis gesteld.
Ik zou elk jaar een factuur moeten krijgen, die kreeg ik niet?
Ik kreeg geen bericht, ze hadden het recht het stil te zetten?
Ik ben niet in kennis gesteld dat ik in strijd was met de algemene voorwaarden, oftewel, ik niet heb betaald, wat elk jaar moet gebeuren volgens de voorwaarden?
Geld dat niet alleen als je fysiek iets koopt? Een hostingservice is niet fysiek en je hebt er zonder betalen wel gebruik van gemaakt.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:10 schreef Sitemaster het volgende:
Je krijgt een boel "adviezen" maar volgens mij is dit het nuttigste. Kijk even in het Burgerlijk Wetboek, Boek 7, Artikel 28:
"Bij een consumentenkoop verjaart de rechtsvordering tot betaling van de koopprijs door verloop van twee jaren."
Oftewel, de "oudste" 50 euro hoef je niet meer te betalen. En voor de duidelijkheid, dit zijn dus niet twee kalenderjaren, maar gewoon de laatste 2 x 365 dagen voorafgaand aan de datum van het versturen van de rekening van 150 euro. Laat dat maar even schriftelijk weten aan het bedrijf, onder vermelding van dit wetsartikel. Succes!
Juridisch Loket? http://www.hetjl.nlquote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:30 schreef Sjibble het volgende:
Is er niet een bepaald bureau waar ik naartoe kan bellen voor mn rechten, betaling, wetten etc voor dit soort gevallen en ze mij er bij kunnen helpen? Die zullen echt ALLES weten en weet ik het ook zeker.
De rechtswinkel. Of anders misschien de rechtsbijstand van je ouders.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:30 schreef Sjibble het volgende:
Is er niet een bepaald bureau waar ik naartoe kan bellen voor mn rechten, betaling, wetten etc voor dit soort gevallen en ze mij er bij kunnen helpen? Die zullen echt ALLES weten en weet ik het ook zeker.
Joh, de TS is toch al zo eigenwijs als de neten. Laat hem lekker de rechtsbijstand lastig vallen met zijn probsquote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:44 schreef Dennis_enzo het volgende:
Rechtsbijstand voor 150 euro die je toch al moest betalen
Waarom open je een topic als je toch niet wilt luisteren?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:30 schreef Sjibble het volgende:
Is er niet een bepaald bureau waar ik naartoe kan bellen voor mn rechten, betaling, wetten etc voor dit soort gevallen en ze mij er bij kunnen helpen? Die zullen echt ALLES weten en weet ik het ook zeker.
Ik wil best luisteren, maar zo'n loket weet ook niet alles blijkbaarquote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:53 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Waarom open je een topic als je toch niet wilt luisteren?
Ja, behalve dat me dit geen consumentenkoop lijkt, maar een verbintenis. En dan geldt een verjaringstermijn van vijf jaar (art. 3:307).quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:10 schreef Sitemaster het volgende:
Je krijgt een boel "adviezen" maar volgens mij is dit het nuttigste. Kijk even in het Burgerlijk Wetboek, Boek 7, Artikel 28:
"Bij een consumentenkoop verjaart de rechtsvordering tot betaling van de koopprijs door verloop van twee jaren."
Oftewel, de "oudste" 50 euro hoef je niet meer te betalen. En voor de duidelijkheid, dit zijn dus niet twee kalenderjaren, maar gewoon de laatste 2 x 365 dagen voorafgaand aan de datum van het versturen van de rekening van 150 euro. Laat dat maar even schriftelijk weten aan het bedrijf, onder vermelding van dit wetsartikel. Succes!
Waarmee je eigenlijk wil zeggen dat ze beter de 150 euro via automatische incasso hadden kunnen innen, omdat je geld zat had?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:55 schreef Sjibble het volgende:
Ik had dit jaar, de maan dat het afgeschreven moest worden, dik 500 euro op mn rekening, dus die 50 euro konden makkelijk worden afgeschreven. wtf?
150 euro is te weinig om in behandeling te nemen. Voor zover ik weet ligt de grens nooit lager dan 200/250 euro.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 11:31 schreef Scorpie het volgende:
Of anders misschien de rechtsbijstand van je ouders.
Zij hebben toch ook wat na te komen? Zie bovenstaande postsquote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:17 schreef _Flash_ het volgende:
Je hebt een overeenkomst die je na dient te komen. Het is zo logisch toch?
Ze hebben toch een dienst geleverd? Nu moet jij geld leveren.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:20 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Zij hebben toch ook wat na te komen? Zie bovenstaande posts
Ze hebben dan ook keurig alles geleverd wat ze moeten leveren. Dat ze vergeten zijn om geld af te schrijven en je geen rekening gestuurd hebben is natuurlijk geen argument.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:20 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Zij hebben toch ook wat na te komen? Zie bovenstaande posts
M.a.w. je wilt het gratis hebben, terwijl je wel ingelogd hebt via FTP en dus wel degelijk wist dat dat account nog bestond en daar zelfs actief mee bezig bent geweest.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:19 schreef Sjibble het volgende:
Zo kan ik het toch ook wel..
De dienst van facturen is nooit gekomen, per jaar.
Staat er toch duidelijk in dat dat moet gebeuren. Ik heb 2 jaar niks gehad > missende dienst.
Ze leveren dit jaar een factuur, maar die hebben ze vorig jaar niet gestuurd. Ja het is een factuur van de 3 jaren, maar ik mis de mail in 2007
Ga je nou echt vertellen dat je diep van binnen meent dat je niet hoeft te betalen, enkel en alleen omdat je een factuur mist? Mijn hemel, misschien heb je hem zelf wel weggegooidquote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:19 schreef Sjibble het volgende:
Ze leveren dit jaar een factuur, maar die hebben ze vorig jaar niet gestuurd. Ja het is een factuur van de 3 jaren, maar ik mis de mail in 2007
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |