abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70469318
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het klopt op zich wel, de machthebber legt alleen de wil van de meerderheid naast zich neer als dat beter uitkomt. Officieel leven we nog steeds in een democratie en dat is de wil dictatuur van de meerderheid, al begin ik daar steeds meer aan te twijfelen.
En dan ook nog enkel de meerderheid in het parlement.

Mocht je nog illusies hebben over de democratie: de PvdA zweerde bij hoog en laag in het verkiezingsprogramma dat er een enquête zou komen over Irak en (in mijn herinnering) een referendum over de grondwet.

In ruil voor het pluche hebben ze deze punten laten varen. Maakte ze niets uit dat vrij veel mensen juist vanwege deze punten op de PvdA hebben gestemd.
  maandag 29 juni 2009 @ 09:26:22 #252
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70469344
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:25 schreef RvLaak het volgende:

[..]

En dan ook nog enkel de meerderheid in het parlement.

Mocht je nog illusies hebben over de democratie: de PvdA zweerde bij hoog en laag in het verkiezingsprogramma dat er een enquête zou komen over Irak en (in mijn herinnering) een referendum over de grondwet.

In ruil voor het pluche hebben ze deze punten laten varen. Maakte ze niets uit dat vrij veel mensen juist vanwege deze punten op de PvdA hebben gestemd.
Ik ben dan ook absoluut geen PvdA fan en nooit geweest ook....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 29 juni 2009 @ 12:23:40 #253
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_70474287
Kwam deze trouwens net tegen: http://webwereld.nl/nieuw(...)tml#source=most_read

Ik stap over naar Trouw.
pi_70476809
De democratie zou al een stuk beter werken als belangrijke zaken met veel impact verplicht deel uit moeten maken van de verkiezingscampagnes en het regeerakkoord. Nu is het zo dat politici alles kunnen zeggen en later iets totaal anders doen. Wanneer ze verplicht worden om voor de verkiezingen en tijdens de kabinetsformatie duidelijk te moeten aangeven wat ze willen, bijvoorbeeld dat er vingerafdrukken in paspoorten moeten komen, dan valt er tenminste iets te kiezen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  maandag 29 juni 2009 @ 15:32:47 #255
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_70480863
quote:
Op zondag 28 juni 2009 21:51 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja dat denk ik wel. In een democratie telt de wil van de meerderheid en de meerderheid heeft blijkbaar gekozen voor kamerleden die dit soort dingen acceptabel vinden.
Grote verschil is wel dat de meerderheid van de bevolking geen mandaat heeft gegeven voor een paspoort met RFID chip, opslag van biometrische gegevens ed. Maar de politiek wel dit mandaat aan zichzelf heeft gegeven. Overigens betekend een democratie ook dat de meerderheid het belang van de minderheid in de gaten houdt.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 29 juni 2009 @ 15:34:54 #256
152789 karr-1
pi_70480947
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:32 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Grote verschil is wel dat de meerderheid van de bevolking geen mandaat heeft gegeven voor een paspoort met RFID chip, opslag van biometrische gegevens ed. Maar de politiek wel dit mandaat aan zichzelf heeft gegeven. Overigens betekend een democratie ook dat de meerderheid het belang van de minderheid in de gaten houdt.
We hebben inderdaad geen directe toestemming gegeven, maar zat het ook niet indirect ergens weggewerkt?
pi_70484237
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

We hebben inderdaad geen directe toestemming gegeven, maar zat het ook niet indirect ergens weggewerkt?
Het zal vast ergens in hele klein lettertjes gestaan hebben. Alleen is het bij bedrijven zo dat. wanneer de informatievoorziening niet helder is, er sprake is van misleiding. Zo niet oplichting.

Typisch dat dit soort regels dan ff weer niet op gaan voor politieke partijen en regeringen
  maandag 29 juni 2009 @ 17:22:35 #258
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_70484875
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Indirect ergens weggewerkt, zo ga je niet om met de privacy van je burgers!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_70485321
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:32 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Grote verschil is wel dat de meerderheid van de bevolking geen mandaat heeft gegeven voor een paspoort met RFID chip,
De politiek in Nederland had/heeft daar ook niets over te zeggen, want Europese regel volgens mij. Alleen die centrale opslag van gegeven voegt Nederland gewoon even toe
  maandag 29 juni 2009 @ 17:41:15 #260
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_70485458
quote:
Op maandag 29 juni 2009 17:37 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

De politiek in Nederland had/heeft daar ook niets over te zeggen, want Europese regel volgens mij. Alleen die centrale opslag van gegeven voegt Nederland gewoon even toe
Tis geen Europeesche regel, en dan nog moeten alle ministers uit alle lidstaten deze wetten goedkeuren.
pi_70486548
quote:
Op maandag 29 juni 2009 17:41 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Tis geen Europeesche regel, en dan nog moeten alle ministers uit alle lidstaten deze wetten goedkeuren.
Zeker dat het een europese regel is. Voor wat betreft het opnemen van biometrische kenmerken in het paspoort van de lidstaten.
  maandag 29 juni 2009 @ 18:27:26 #262
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70486843
-Edit- bij nader inzien gaat dat backfiren. als je die vingerafdruk nodig hebt. en in vervolg moet ie wel hetzelfde zijn natuurlijk.

[ Bericht 53% gewijzigd door Schenkstroop op 29-06-2009 18:35:09 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_70494577
  maandag 29 juni 2009 @ 23:27:59 #264
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_70498666
quote:
Op maandag 29 juni 2009 08:56 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, ik denk dan ook dat er meer referenda zouden moeten zijn. Helaas is dat na de laatste keer meteen weer afgeschaft.
zwaar op tegen. als je nu al ziet dat 65% van de nederlanders het niet vind kunnen dat je op een zakenreis een verloren zonnebril declareerd omdat jouw werk geen verzekering afsluit en het op deze manier regelt, geeft dat wel aan dat het grootste deel van de nederlanders geen flauw benul heeft van wat er nu aan de hand is. Laat staan dat ze zich goed gaan inlezen in de materie als er al een referendum komt.

Buiten dat zijn er wel partijen waar privacy een item is. Moet je daar op gaan stemmen als je dit soort dingen niet wil.
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_70498977
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:46 schreef NED het volgende:

Zonder ID kun je het afsluiten van een hypotheek rustig op je buik schrijven.

Wat heeft zo'n linkse doerak nou aan een hypotheek
(behalve als ie uit de partijkas wordt betaald)?
pi_70500301
quote:
Buiten dat zijn er wel partijen waar privacy een item is. Moet je daar op gaan stemmen als je dit soort dingen niet wil.
Vertel jij me nu eens waar ik op moet stemmen als ik mijn vingerafdruk niet in het paspoort wil.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:28:58 #267
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70500985
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:27 schreef werkeend het volgende:

[..]

zwaar op tegen. als je nu al ziet dat 65% van de nederlanders het niet vind kunnen dat je op een zakenreis een verloren zonnebril declareerd omdat jouw werk geen verzekering afsluit en het op deze manier regelt, geeft dat wel aan dat het grootste deel van de nederlanders geen flauw benul heeft van wat er nu aan de hand is. Laat staan dat ze zich goed gaan inlezen in de materie als er al een referendum komt.

Niet mee eens. Het volk wordt al langer domgehouden met moeilijke taal en klein politiek nieuws. Dan distantieren mensen zich van de politiek omdat het saai is. Maar als je het volk weet te betrekken (wat de machten expres niet willen) dan raken mensen vanzelf meer geinteresseerd in politiek en openen zij meer hun bek. Dat is iets wat ze niet willen in Den Haag. Dan verliezen zij het alleenrecht en macht op iets dat hun aanzien geeft.

Dat met die zonnebril was ik al bang voor. Het ANP doet het voorkomen alsof het volk kibbelt om niets. Dat artikel zou heel goed opzet kunen zijn zeg ik je.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 30-06-2009 01:25:15 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_70504442
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:27 schreef werkeend het volgende:

[..]

Een referendum zou dan ook nooit moeten gaan om iets futiels als een zonnebril die iemand op zakenreis verliest, maar om wetgeving die direct ingrijpt op het leven van de burgers en de rechten van die burgers aantast.

Goed voorbeeld is de vingerafdrukken (recht op onschendbaarheid van het lichaam). Een ander voorbeeld is het registreren van alle kentekens bij de A50/A28 (recht op vrije beweging).
  dinsdag 30 juni 2009 @ 08:58:22 #269
152789 karr-1
pi_70504772
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:28 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Niet mee eens. Het volk wordt al langer domgehouden met moeilijke taal en klein politiek nieuws. Dan distantieren mensen zich van de politiek omdat het saai is. Maar als je het volk weet te betrekken (wat de machten expres niet willen) dan raken mensen vanzelf meer geinteresseerd in politiek en openen zij meer hun bek. Dat is iets wat ze niet willen in Den Haag. Dan verliezen zij het alleenrecht en macht op iets dat hun aanzien geeft.

Dat met die zonnebril was ik al bang voor. Het ANP doet het voorkomen alsof het volk kibbelt om niets. Dat artikel zou heel goed opzet kunen zijn zeg ik je.
Helemaal mee eens.....
pi_70504845
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.....
Jij was toch zo voor de democratie? Bang dat het volk een keer zelf beslist over hoe het bestuurd wil worden?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 09:06:21 #271
152789 karr-1
pi_70504888
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 09:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Jij was toch zo voor de democratie? Bang dat het volk een keer zelf beslist over hoe het bestuurd wil worden?
Ik ben een voorstander van democratie, dat is absoluut waar. Maar dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met de manier waarop dat tegenwoordig wordt toegepast.
pi_70505450
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 09:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als een democratisch gekozen volksvertegenwoordiging besluit dat Nederland omgevormd wordt in een militaire dictatuur dan kun je moeilijk volhouden dat dat nu eenmaal het gevolg van een democratisch proces is. Dat heeft met democratie niet zo veel van doen.

Zo is democratie zonder zelfbeschikkingsrecht ook een wassen neus. Als je wel je volksvertegenwoordiging mag kiezen maar ondertussen allerlei andere vrijheden worden ingeperkt, dan is dat niet democratisch.

Stel trouwens dat we over 20 jaar een militaire dictatuur hebben in Nederland, wie is er dan nog steeds zo blij met een grote database waar over elke Nederlander van alles in is terug te vinden, zoals bijvoorbeeld zijn vingerafdrukken?
pi_70506344
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 09:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als een democratisch gekozen volksvertegenwoordiging besluit dat Nederland omgevormd wordt in een militaire dictatuur dan kun je moeilijk volhouden dat dat nu eenmaal het gevolg van een democratisch proces is. Dat heeft met democratie niet zo veel van doen.

Zo is democratie zonder zelfbeschikkingsrecht ook een wassen neus. Als je wel je volksvertegenwoordiging mag kiezen maar ondertussen allerlei andere vrijheden worden ingeperkt, dan is dat niet democratisch.

Stel trouwens dat we over 20 jaar een militaire dictatuur hebben in Nederland, wie is er dan nog steeds zo blij met een grote database waar over elke Nederlander van alles in is terug te vinden, zoals bijvoorbeeld zijn vingerafdrukken?
Probleem is, dat elke keer als iemand dat argument naar voren brengt, dat elke keer wordt neergesabeld met uitspraken als "dat zal niet weer gebeuren", "godwin's law", etc.

Krijg vaak het gevoel alsof mensen de mogelijke gevolgen niet willen weten.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:41:08 #274
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_70509219
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:08 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Probleem is, dat elke keer als iemand dat argument naar voren brengt, dat elke keer wordt neergesabeld met uitspraken als "dat zal niet weer gebeuren", "godwin's law", etc.

En dat klopt ook wel redelijk.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_70509507
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:05 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Vertel jij me nu eens waar ik op moet stemmen als ik mijn vingerafdruk niet in het paspoort wil.
Mja, leuk dat ik op een partij stem die dát niet wilt, maar dat zegt verder nogal weinig over m'n mening over de rest van het partijprogramma.

Dit is een heel belangrijk issue, maar geen issue dat iets zegt over (bijv.) economische aangelegenheden. Exact mijn bezwaar tegen democratie in deze vorm. Compromissen zul je altijd blijven houden (kan ook hier: keuze voor een afdruk of niet), maar dit schiet gewoon niet op.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:13:12 #276
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70513922
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:08 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Of... mischien zit de praktijk gewoon zo in mekaar dat mensen er steeds aan herinnerd moeten worden. Door ellende steeds weer te laten gebeuren. Dat dat gewoon het aard van het beestje is, dat dat eenmaal zo werkt en zo hoort. Soort opfrissings-cursus. Onze generatie is ook niet meer die van de 60+ die de oorlog hebben meegemaakt. Dus begrijpelijk.

Ik geloof best wel dat mensen wel willen opkomen voor hun rechten. De problemen staan alleen nog niet zo evident op hun stoep. Er moet eerst wat gebeuren. Zoals De amerikaanse overheid 9/11 hebben opgezet om de oorlog tegen Moslims te kunen verklaren. Dat anti-roken lobby was hier het topje van de ijsberg. Het verhogen van de lesuren was ook maar het topje van de ijsberg. Mennsen moet je confronteren met wat ze zullen missen, dan worden zij mondiger.

Organisatie is ook belangrijk zie ik steeds. Mensen willen een duidelijk helder doel om naar te streven. Anders weten zij ook niet welke kant ze op moeten lopen, al willen zij wel verandering. Wat burgers missen zijn duidelijke doelstellingen. En overheidsnieuws vertroebeld helder overzicht.

[ Bericht 7% gewijzigd door Schenkstroop op 30-06-2009 14:20:05 ]
pi_70514023
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:13 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Of... mishcien zit de praktijk gewoon zo in mekaar dat mensen er steeds aan herinnerd moeten worden, door ellende steeds weer te laten gebeuren. Dat dat gewoon het aard van het beestje is, Dat het zo werkt en zo hoort. Soort opfrissings-cursus. Onze generatie is ook niet meer die van de 60+ die de oorlog hebben meegemaakt. Dus begrijpeleijk.

Ik geloof best wel dat mensen wel willen opkomen voor hun rechten. De problemen staan alleen nog niet zo evident op hun stoep. Er moet echt wat gebeuren. Dat anti-roken lobby was het topje van de ijsberg. Het verhogen van de lesuren was ook maar het topje van de ijsberg. Mennsen moet je confronteren met wat ze zullen missen, dan worden zij mondiger.
Je zegt het zelf al twee keer: 'topje van de ijsberg'. Het zijn telkens 'kleine' dingetjes. Tien jaar geleden was er vast wel de mogelijkheid om DNA, vingerafdrukken en weet ik niet wat in het paspoort in te voeren. Toen vond men dat blijkbaar niet nodig (óf: men vond de evt. reactie van het publiek te beangstigend....)
Binnen tien jaar zou het met DNA ook weleens kunnen gebeuren.

Telkens een klein dingetje....'ach, niets aan de hand....'. Kikker - water....
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:33:04 #278
152789 karr-1
pi_70514450
Steeds met kleine beetje invoeren gaat makkelijker dan alles in een keer denk ik. Bij kleine beetjes wen je er langzaam aan, bij alles in 1 keer worden de reacties veel hoger.
pi_70514468
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:33 schreef karr-1 het volgende:
Steeds met kleine beetje invoeren gaat makkelijker dan alles in een keer denk ik. Bij kleine beetjes wen je er langzaam aan, bij alles in 1 keer worden de reacties veel hoger.
En dat is dus niet voor niets......
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:34:55 #280
152789 karr-1
pi_70514490
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En dat is dus niet voor niets......
Klopt
pi_70514562
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt
Dus kun je je afvragen wat er nu eigenlijk positief aan het verhaal is.....
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:38:23 #282
152789 karr-1
pi_70514574
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dus kun je je afvragen wat er nu eigenlijk positief aan het verhaal is.....
Ik zou het niet weten eigenlijk.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:48:37 #283
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70514861
Helaas kunnen we er zo weinig tegen doen? Behalve inderdaad een goede website opzetten, waarop mensen kunnen tekenen dat ze tegen zijn.. als er voldoende mensen zijn, zal het werken.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:57:41 #284
152789 karr-1
pi_70515121
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:48 schreef Oksel het volgende:
Helaas kunnen we er zo weinig tegen doen? Behalve inderdaad een goede website opzetten, waarop mensen kunnen tekenen dat ze tegen zijn.. als er voldoende mensen zijn, zal het werken.
Of het iets tegenhoud weet ik niet, maar mensen kunnen zich in ieder geval informeren en op basis daarvan een besluit nemen.
pi_70516259
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Of het iets tegenhoud weet ik niet, maar mensen kunnen zich in ieder geval informeren en op basis daarvan een besluit nemen.
Laten we daar nu net mee bezig zijn, zie onderschrift
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:35:31 #286
152789 karr-1
pi_70516279
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:34 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Laten we daar nu net mee bezig zijn, zie onderschrift
Die had ik al gezien
pi_70516699
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die had ik al gezien
Altijd doorspammen he
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:16:46 #288
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_70732596
Vandaag in het nieuws, als je wordt aangehouden mag de politie vingerafdrukken van je afnemen. Identificatieplicht wordt uitgebreid..
pi_70732682
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:16 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag in het nieuws, als je wordt aangehouden mag de politie vingerafdrukken van je afnemen. Identificatieplicht wordt uitgebreid..
Het is zelfs nog erger... Zie ook de nieuwsposting Elk burger in de verdachten-database?
pi_70744765
quote:
Is dit een slechte grap?
deal with it
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:38:53 #291
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_70747511
quote:
WTF! Het lijkt wel of de overheid een deadline heeft voor het invoeren van al deze privacy schendende rommel. Het gaat de laatste tijd heel erg hard met de nieuwe maatregelen

Wat ik totaal niet snap is dat de media over dit punt helemaal stil is. 9 vd 10 Nederlanders heeft geen id wat er aan de hand is op dit vlak.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:02:46 #292
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_70753321
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:35 schreef RTB het volgende:

[..]

Is dit een slechte grap?
Was het maar een slechte grap
pi_70841503
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:38 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

WTF! Het lijkt wel of de overheid een deadline heeft voor het invoeren van al deze privacy schendende rommel. Het gaat de laatste tijd heel erg hard met de nieuwe maatregelen

Wat ik totaal niet snap is dat de media over dit punt helemaal stil is. 9 vd 10 Nederlanders heeft geen id wat er aan de hand is op dit vlak.
En dat proberen we dus op te lossen. We hebben al wat radio-aandacht gekregen en donderdag is er weer een interview. L1 gaat onze woordvoerder interviewen.

Hopelijk leidt dat tot nog meer media-aandacht.
pi_70846844
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:38 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

"De media" zitten hunkerend naar de overheid te kijken of die nog iets voor ze kan doen, financieel gezien. "De media" zijn veel minder onafhankelijk dan mensen denken, positieve uitzonderingen daargelaten.
pi_70847912
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:32 schreef Fe2O3 het volgende:
Onzin. Ik ben er juist voor dat bij geboorte DNA wordt afgenomen en opgeslagen bijv.

Je elimineert er veel meer ongewenste activiteiten mee dan dat je er problemen of last van hebt. DNA blijkt redelijk uniek te zijn; en gemakkelijk te vinden.

Misdaad zou astronomisch laag worden naar mate er de DNA databank gevuld wordt, en ongewenste figuren uit deze samenleving veel gemakkelijker eruit gevist en opgesloten.

Snap niet wat men ertegen heeft, als je geen kut te verbergen hebt dan hoef je toch ook nergens bang voor te zijn?
Komt ie , de al oude dooddoener maar o zo toepasselijk nog steeds .
Geen een jood vond het in de jaren 30 erg om zich als jood te registreren , want ze hadden toch zeker niks te verbergen ?
Nog geen 15 jaar later konden ze zich wel voor hun kop slaan als ze nog geleefd hadden gok ik zo.

Want , hoe weet jij wat de ongewenste figuren uit deze samenleving over een X aantal jaar zijn ? Niet dus.
Mischien blijk jij wel Gen X te hebben dat aantoont dat jij Y bent/hebt, ieuw , dat willen we niet in 2024 in onze samenleving en zijn jij en je kinderen de ongewenste figuren.
Wat ik dus niet snap is dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn dat ze er voor zijn.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_70848023
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:04 schreef dontcare het volgende:

[..]
Wat ik dus niet snap is dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn dat ze er voor zijn.
Dat is dan ook de reden dat de geschiedenis zich blijft herhalen. Mensen zijn universeel simpelweg dom!
pi_70849378
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:42 schreef Metalibi het volgende:
't Is natuurlijk ook nog een optie om even iemands anders vingerafdrukken over te nemen:

http://www.ccc.de/biometr(...)eren.xml?language=en

Best handig, aangezien ik ook nergens kan vinden hoe je dit kunt weigeren.

thanks!

als ik ooit een paspoort nodig heb, ga ik dit doen

ze krijgen mijn vingerafdruk niet, nooit!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:54:33 #298
62913 Blik
The one and Only!
pi_70849479
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:50 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

thanks!

als ik ooit een paspoort nodig heb, ga ik dit doen

ze krijgen mijn vingerafdruk niet, nooit!
En vervolgens geweigerd worden bij een willekeurig land omdat je vingerafdrukken niet overeen komen Plus natuurlijk een fikse boete wegens fraude
pi_70851243
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:32 schreef Fe2O3 het volgende:
Onzin. Ik ben er juist voor dat bij geboorte DNA wordt afgenomen en opgeslagen bijv.

Je elimineert er veel meer ongewenste activiteiten mee dan dat je er problemen of last van hebt. DNA blijkt redelijk uniek te zijn; en gemakkelijk te vinden.

Misdaad zou astronomisch laag worden naar mate er de DNA databank gevuld wordt, en ongewenste figuren uit deze samenleving veel gemakkelijker eruit gevist en opgesloten.

Snap niet wat men ertegen heeft, als je geen kut te verbergen hebt dan hoef je toch ook nergens bang voor te zijn?
pure bullshit. Als iemand jouw identiteit weet te imiteren ben je enorm het bokje, en op deze manier wordt het wel een stuk makkelijker gemaakt, alles is al voor de potentiële imitator verzameld in één document.

Wat zou jij er van vinden als jij opeens een schuld van een paar mille hebt of opeens gezocht wordt voor oplichting?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2009 15:45:01 ]
pi_70851309
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:54 schreef Blik het volgende:

[..]

En vervolgens geweigerd worden bij een willekeurig land omdat je vingerafdrukken niet overeen komen Plus natuurlijk een fikse boete wegens fraude
Of de eigenaar van de vingerafdruk pleegt een misdaad en ze komen bij jou aan de deur kloppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')