abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:13:12 #276
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70513922
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:08 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Probleem is, dat elke keer als iemand dat argument naar voren brengt, dat elke keer wordt neergesabeld met uitspraken als "dat zal niet weer gebeuren", "godwin's law", etc.

Krijg vaak het gevoel alsof mensen de mogelijke gevolgen niet willen weten.
Ja inderdaad. Of... mischien zit de praktijk gewoon zo in mekaar dat mensen er steeds aan herinnerd moeten worden. Door ellende steeds weer te laten gebeuren. Dat dat gewoon het aard van het beestje is, dat dat eenmaal zo werkt en zo hoort. Soort opfrissings-cursus. Onze generatie is ook niet meer die van de 60+ die de oorlog hebben meegemaakt. Dus begrijpelijk.

Ik geloof best wel dat mensen wel willen opkomen voor hun rechten. De problemen staan alleen nog niet zo evident op hun stoep. Er moet eerst wat gebeuren. Zoals De amerikaanse overheid 9/11 hebben opgezet om de oorlog tegen Moslims te kunen verklaren. Dat anti-roken lobby was hier het topje van de ijsberg. Het verhogen van de lesuren was ook maar het topje van de ijsberg. Mennsen moet je confronteren met wat ze zullen missen, dan worden zij mondiger.

Organisatie is ook belangrijk zie ik steeds. Mensen willen een duidelijk helder doel om naar te streven. Anders weten zij ook niet welke kant ze op moeten lopen, al willen zij wel verandering. Wat burgers missen zijn duidelijke doelstellingen. En overheidsnieuws vertroebeld helder overzicht.

[ Bericht 7% gewijzigd door Schenkstroop op 30-06-2009 14:20:05 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_70514023
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:13 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Of... mishcien zit de praktijk gewoon zo in mekaar dat mensen er steeds aan herinnerd moeten worden, door ellende steeds weer te laten gebeuren. Dat dat gewoon het aard van het beestje is, Dat het zo werkt en zo hoort. Soort opfrissings-cursus. Onze generatie is ook niet meer die van de 60+ die de oorlog hebben meegemaakt. Dus begrijpeleijk.

Ik geloof best wel dat mensen wel willen opkomen voor hun rechten. De problemen staan alleen nog niet zo evident op hun stoep. Er moet echt wat gebeuren. Dat anti-roken lobby was het topje van de ijsberg. Het verhogen van de lesuren was ook maar het topje van de ijsberg. Mennsen moet je confronteren met wat ze zullen missen, dan worden zij mondiger.
Je zegt het zelf al twee keer: 'topje van de ijsberg'. Het zijn telkens 'kleine' dingetjes. Tien jaar geleden was er vast wel de mogelijkheid om DNA, vingerafdrukken en weet ik niet wat in het paspoort in te voeren. Toen vond men dat blijkbaar niet nodig (óf: men vond de evt. reactie van het publiek te beangstigend....)
Binnen tien jaar zou het met DNA ook weleens kunnen gebeuren.

Telkens een klein dingetje....'ach, niets aan de hand....'. Kikker - water....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:33:04 #278
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70514450
Steeds met kleine beetje invoeren gaat makkelijker dan alles in een keer denk ik. Bij kleine beetjes wen je er langzaam aan, bij alles in 1 keer worden de reacties veel hoger.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_70514468
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:33 schreef karr-1 het volgende:
Steeds met kleine beetje invoeren gaat makkelijker dan alles in een keer denk ik. Bij kleine beetjes wen je er langzaam aan, bij alles in 1 keer worden de reacties veel hoger.
En dat is dus niet voor niets......
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:34:55 #280
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70514490
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En dat is dus niet voor niets......
Klopt
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_70514562
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt
Dus kun je je afvragen wat er nu eigenlijk positief aan het verhaal is.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:38:23 #282
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70514574
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dus kun je je afvragen wat er nu eigenlijk positief aan het verhaal is.....
Ik zou het niet weten eigenlijk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:48:37 #283
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70514861
Helaas kunnen we er zo weinig tegen doen? Behalve inderdaad een goede website opzetten, waarop mensen kunnen tekenen dat ze tegen zijn.. als er voldoende mensen zijn, zal het werken.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:57:41 #284
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70515121
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:48 schreef Oksel het volgende:
Helaas kunnen we er zo weinig tegen doen? Behalve inderdaad een goede website opzetten, waarop mensen kunnen tekenen dat ze tegen zijn.. als er voldoende mensen zijn, zal het werken.
Of het iets tegenhoud weet ik niet, maar mensen kunnen zich in ieder geval informeren en op basis daarvan een besluit nemen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_70516259
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Of het iets tegenhoud weet ik niet, maar mensen kunnen zich in ieder geval informeren en op basis daarvan een besluit nemen.
Laten we daar nu net mee bezig zijn, zie onderschrift
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:35:31 #286
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_70516279
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:34 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Laten we daar nu net mee bezig zijn, zie onderschrift
Die had ik al gezien
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_70516699
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die had ik al gezien
Altijd doorspammen he
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:16:46 #288
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_70732596
Vandaag in het nieuws, als je wordt aangehouden mag de politie vingerafdrukken van je afnemen. Identificatieplicht wordt uitgebreid..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_70732682
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:16 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag in het nieuws, als je wordt aangehouden mag de politie vingerafdrukken van je afnemen. Identificatieplicht wordt uitgebreid..
Het is zelfs nog erger... Zie ook de nieuwsposting Elk burger in de verdachten-database?
pi_70744765
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:16 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag in het nieuws, als je wordt aangehouden mag de politie vingerafdrukken van je afnemen. Identificatieplicht wordt uitgebreid..
Is dit een slechte grap?
deal with it
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:38:53 #291
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_70747511
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:16 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag in het nieuws, als je wordt aangehouden mag de politie vingerafdrukken van je afnemen. Identificatieplicht wordt uitgebreid..
WTF! Het lijkt wel of de overheid een deadline heeft voor het invoeren van al deze privacy schendende rommel. Het gaat de laatste tijd heel erg hard met de nieuwe maatregelen

Wat ik totaal niet snap is dat de media over dit punt helemaal stil is. 9 vd 10 Nederlanders heeft geen id wat er aan de hand is op dit vlak.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:02:46 #292
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_70753321
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:35 schreef RTB het volgende:

[..]

Is dit een slechte grap?
Was het maar een slechte grap
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_70841503
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:38 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

WTF! Het lijkt wel of de overheid een deadline heeft voor het invoeren van al deze privacy schendende rommel. Het gaat de laatste tijd heel erg hard met de nieuwe maatregelen

Wat ik totaal niet snap is dat de media over dit punt helemaal stil is. 9 vd 10 Nederlanders heeft geen id wat er aan de hand is op dit vlak.
En dat proberen we dus op te lossen. We hebben al wat radio-aandacht gekregen en donderdag is er weer een interview. L1 gaat onze woordvoerder interviewen.

Hopelijk leidt dat tot nog meer media-aandacht.
pi_70846844
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:38 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

WTF! Het lijkt wel of de overheid een deadline heeft voor het invoeren van al deze privacy schendende rommel. Het gaat de laatste tijd heel erg hard met de nieuwe maatregelen

Wat ik totaal niet snap is dat de media over dit punt helemaal stil is. 9 vd 10 Nederlanders heeft geen id wat er aan de hand is op dit vlak.
"De media" zitten hunkerend naar de overheid te kijken of die nog iets voor ze kan doen, financieel gezien. "De media" zijn veel minder onafhankelijk dan mensen denken, positieve uitzonderingen daargelaten.
pi_70847912
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:32 schreef Fe2O3 het volgende:
Onzin. Ik ben er juist voor dat bij geboorte DNA wordt afgenomen en opgeslagen bijv.

Je elimineert er veel meer ongewenste activiteiten mee dan dat je er problemen of last van hebt. DNA blijkt redelijk uniek te zijn; en gemakkelijk te vinden.

Misdaad zou astronomisch laag worden naar mate er de DNA databank gevuld wordt, en ongewenste figuren uit deze samenleving veel gemakkelijker eruit gevist en opgesloten.

Snap niet wat men ertegen heeft, als je geen kut te verbergen hebt dan hoef je toch ook nergens bang voor te zijn?
Komt ie , de al oude dooddoener maar o zo toepasselijk nog steeds .
Geen een jood vond het in de jaren 30 erg om zich als jood te registreren , want ze hadden toch zeker niks te verbergen ?
Nog geen 15 jaar later konden ze zich wel voor hun kop slaan als ze nog geleefd hadden gok ik zo.

Want , hoe weet jij wat de ongewenste figuren uit deze samenleving over een X aantal jaar zijn ? Niet dus.
Mischien blijk jij wel Gen X te hebben dat aantoont dat jij Y bent/hebt, ieuw , dat willen we niet in 2024 in onze samenleving en zijn jij en je kinderen de ongewenste figuren.
Wat ik dus niet snap is dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn dat ze er voor zijn.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_70848023
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:04 schreef dontcare het volgende:

[..]
Wat ik dus niet snap is dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn dat ze er voor zijn.
Dat is dan ook de reden dat de geschiedenis zich blijft herhalen. Mensen zijn universeel simpelweg dom!
pi_70849378
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:42 schreef Metalibi het volgende:
't Is natuurlijk ook nog een optie om even iemands anders vingerafdrukken over te nemen:

http://www.ccc.de/biometr(...)eren.xml?language=en

Best handig, aangezien ik ook nergens kan vinden hoe je dit kunt weigeren.

thanks!

als ik ooit een paspoort nodig heb, ga ik dit doen

ze krijgen mijn vingerafdruk niet, nooit!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:54:33 #298
62913 Blik
The one and Only!
pi_70849479
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:50 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

thanks!

als ik ooit een paspoort nodig heb, ga ik dit doen

ze krijgen mijn vingerafdruk niet, nooit!
En vervolgens geweigerd worden bij een willekeurig land omdat je vingerafdrukken niet overeen komen Plus natuurlijk een fikse boete wegens fraude
pi_70851243
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:32 schreef Fe2O3 het volgende:
Onzin. Ik ben er juist voor dat bij geboorte DNA wordt afgenomen en opgeslagen bijv.

Je elimineert er veel meer ongewenste activiteiten mee dan dat je er problemen of last van hebt. DNA blijkt redelijk uniek te zijn; en gemakkelijk te vinden.

Misdaad zou astronomisch laag worden naar mate er de DNA databank gevuld wordt, en ongewenste figuren uit deze samenleving veel gemakkelijker eruit gevist en opgesloten.

Snap niet wat men ertegen heeft, als je geen kut te verbergen hebt dan hoef je toch ook nergens bang voor te zijn?
pure bullshit. Als iemand jouw identiteit weet te imiteren ben je enorm het bokje, en op deze manier wordt het wel een stuk makkelijker gemaakt, alles is al voor de potentiële imitator verzameld in één document.

Wat zou jij er van vinden als jij opeens een schuld van een paar mille hebt of opeens gezocht wordt voor oplichting?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2009 15:45:01 ]
pi_70851309
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:54 schreef Blik het volgende:

[..]

En vervolgens geweigerd worden bij een willekeurig land omdat je vingerafdrukken niet overeen komen Plus natuurlijk een fikse boete wegens fraude
Of de eigenaar van de vingerafdruk pleegt een misdaad en ze komen bij jou aan de deur kloppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')