abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61160840
Ook zo mooi ja
Een complot met duizenden mensen en dan zou er 1 zich wel verlult hebben op TV
pi_61161602
ik heb het idee dat de waarheid niet spannend genoeg is ofzo, dat die conspiracymensjes teveel films hebben gezien en daardoor een spannende plotwending verwachten
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:25:41 #153
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_61161851
Nouja, er moet natuurlijk wel een of andere psychologische naam voor zijn, maar of die zo relevant is...

De gemiddelde complotdenker is gewoon zo gechoqueerd door iets wat zo onverwacht is, door iets kleins en simpels dat iets groots en machtigs kapot weet te maken, dat 'het brein' het geen plek weet te geven zonder de wetenschap dat er altijd een opgezet plan is geweest.
Ik ga naar huis.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:27:12 #154
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_61161884
Nou, kijk eens aan;
quote:
Volgens veel sociologen en psychologen is de hang naar complottheorieën makkelijk te verklaren en iets dat past bij onze steeds individueler wordende maatschappij. Robert D. Putnam stelt in zijn Bowling Alone: America’s Declining Social Capital, dat onder andere afnemende interesse in maatschappelijke organisaties en activiteiten en dalende deelname aan politieke partijen de ideale voedingsbodem zijn voor complotten. Mensen zouden hun regering steeds minder vertrouwen (mede door alle schandalen) en zich steeds minder op de groep richten en daardoor wantrouwend tegenover traditionele instituten en autoriteiten staan. Het zou een groep zijn die zich steeds meer machteloos voelt tegenover de autoriteiten doordat ze in een sociaal en maatschappelijk isolement terecht is gekomen en dit vervolgens wijt aan diezelfde verfoeide instituten. Voor deze mensen biedt de complotgedachte een bijna troostende uitkomst die een logische verklaring biedt die past in het morele kader van de complotaanhanger. Door de schuld van een gebeurtenis aan een kleine groep complotsmeders te hangen –waarvan de complotaanhanger geen deel uitmaakt en waartegen hij dan ook machteloos staat- ontslaat de complotaanhanger zich van zijn eigen maatschappelijke plicht om er iets aan te doen; hij neemt als het ware een slachtofferrol aan.
Ik ga naar huis.
pi_61161900
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:14 schreef krapula het volgende:
ik heb het idee dat de waarheid niet spannend genoeg is ofzo, dat die conspiracymensjes teveel films hebben gezien en daardoor een spannende plotwending verwachten
ik vermoed ook dat er een zeker angst meespeelt .
het is immers een hele enge gedachte dat het geen 'super-helden' zijn die iets minitieus plannen, en een enorm grote organisatie achter zich hebben.

maar juist het idee dat het 'een paar geiteneukers-uit-een-grot' waren die een bepalend moment in de wereldgeschiedenis creeerden is voor sommigen domweg een stap te ver.
die willen geloven in het 'Grote Draaiboek', omdat dat ook een hoop 'zekerheid' biedt.

Mogelijk is ook het voordeel van bv iemand als Bush als Grote Vijand te nemen dat die veel minder 'bedreigend' is, je ziet hem dagelijks en uiteindelijk is hij veel 'tastbaarder' dan een bredee groep mensen uit een hele andere cultuur die je ook verder niet met enige regelmaat op televisie ziet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_61161938
@ nietzman; je hebt zojuist Lambiekje en Resonancer in 1 alinea weten te beschrijven
pi_61162475
lol @ quote van Nietzman.
dit verklaart alles, slotje op BNW! :p
pi_61162887
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:53 schreef krapula het volgende:
lol @ quote van Nietzman.
dit verklaart alles, slotje op BNW! :p
het zou volgens mij best wel en interessant topic kunnen opleveren....

volgens mij zit er best wel wat in dat dat complot-denken zoals je het nu veel op het internet ziet een uiting is van te grote individualisering en uiteindelijk ook als excuus voor die mensen is verder niets te doen... 'het is toch allemaal een complot'.

Voorbeeld daarvan was bv ook dat bij de vorige verkiezingen juist Kerry het zwaarst werd aangevallen met de beschuldiging door veel conspiracy-sites een 'illuminati' te zijn... Dat Bush het was was natuurlijk niet zozeer het thema, maar de bewering dat Kerry het ook was zal een erg effectieve methode zijn geweest om grote groepen kiezers die anti-Bush waren, te demotiveren te gaan stemmen.

Ik kan me voorstellen dat vanuit het campagne team van de Bush-campagne een deel ook gericht zulke berichtgeving 'gevoed' heeft, juist de conspiracy-sites in de blog-sphere zijn een erg effectieve methode voor zulke 'dirty tricks' omdat het een prima methode is FUD te verspreiden waartegen zeer lastig te verdedigen is; anders dan het te negeren (zodra je er al serieus op ingaat heb je eigenlijk verloren, omdat je daarmee juist een beetje 'geloofwaardigheid' verleent aan degene waarmee je in discussie gaat)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:32:12 #159
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_61163292
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

het zou volgens mij best wel en interessant topic kunnen opleveren....

volgens mij zit er best wel wat in dat dat complot-denken zoals je het nu veel op het internet ziet een uiting is van te grote individualisering en uiteindelijk ook als excuus voor die mensen is verder niets te doen... 'het is toch allemaal een complot'.
Zoals George Monbiot al eens zei: "The great virtue of a fake conspiracy is that it calls on you to do nothing."
pi_61165859
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:29 schreef Scorpie het volgende:
@ nietzman; je hebt zojuist Lambiekje en Resonancer in 1 alinea weten te beschrijven
Ooh, hij is de auteur van die crap?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_61166010
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 11:27 schreef nietzman het volgende:
Nou, kijk eens aan;
[..]

Wat 'n BS, op mij slaat het i.i.g niet terwijl ik volgens mij toch meer dan gemiddeld met complotten bezig ben.
Ik voel juist wel de morele plicht om meer te doen dan alleen naar de gevolgen van complotten te kijken.
Er loopt trouwens n topic over :
Waarom wil je per se in een complot geloven?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:37:00 #162
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_61166122
Denial, een groot deel van het 12-step-program.
Ik ga naar huis.
pi_61166291
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:22 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik ben bekend met de inhoud, maar ik ben niet liev geweest
Oh ja, excuses geaccepteerd trouwens. Dat soort op de persoon gerichte opmerkingen heb jij imo helemaal niet nodig, (vandaar dat ik er zo fel op reageerde) Ik vind je posts over het algemeen informatief,helder en leerzaam. (dat is toch de voornaamste reden waarom ik hier ben)
Dat mijn interpretatie van feiten de jouwe niet is..soi. Dus als het "gezellig " blijft zeg ik: Game on.
Zal binnekort in het " voorkennis " topic nog wat onbeantwoorde opm. proberen te beantwoorden.
Eisenhower1961.
pi_61166807
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat heb ik al beantwoord. Het was gewoon arrogantie, dat we dat ook wel gewoon slikken.
Er valt weer eens geen speld tussen te krijgen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_61169836
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 01:11 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Tjesss mina dat mensen nog steeds geloven dat 'ie zich even op live televisie verspreekt. Vooral als IEDEREEN die ter plaatse was begreep wat hij bedoelde, behalve de conspiracy nuts achteraf. PUNT (ik zet het er even achter, want dan maak je blijkbaar een écht goed punt).
[..]

[..]

+18
Viva los Vatos Locos
pi_61172330
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:44 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Oh ja, excuses geaccepteerd trouwens. Dat soort op de persoon gerichte opmerkingen heb jij imo helemaal niet nodig, (vandaar dat ik er zo fel op reageerde) Ik vind je posts over het algemeen informatief,helder en leerzaam. (dat is toch de voornaamste reden waarom ik hier ben)
Dat mijn interpretatie van feiten de jouwe niet is..soi. Dus als het "gezellig " blijft zeg ik: Game on.
Zal binnekort in het " voorkennis " topic nog wat onbeantwoorde opm. proberen te beantwoorden.
En weer de vragen ontwijken.

Wel stellen dat je het commission report ter discussie stelt, maar niet willen zeggen wat daar dan fout aan is.
pi_61175063
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:58 schreef Houtworm het volgende:

[..]

En weer de vragen ontwijken.

Wel stellen dat je het commission report ter discussie stelt, maar niet willen zeggen wat daar dan fout aan is.
En weer mijn vraag ontwijken.

Wel stellen dat je over het commission report wil discusseren, maar niet willen zeggen wat daar de belangrijkste conclusie uit is en welke aanbeveling daaruit voortvloeit.
Maar dat geeft niet hoor, je zegt immers zelf dat je de inhoud niet precies kent.
Verwacht je nou echt van me dat ik iets (niet voor de 1e maal overigens) ga bediscuseren waarvan je de inhoud niet kent ? Nogmaals
Eisenhower1961.
pi_61176695
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:35 schreef Resonancer het volgende:

[..]

En weer mijn vraag ontwijken.

Wel stellen dat je over het commission report wil discusseren, maar niet willen zeggen wat daar de belangrijkste conclusie uit is en welke aanbeveling daaruit voortvloeit.
Maar dat geeft niet hoor, je zegt immers zelf dat je de inhoud niet precies kent.
Verwacht je nou echt van me dat ik iets (niet voor de 1e maal overigens) ga bediscuseren waarvan je de inhoud niet kent ? Nogmaals
Je moet hier tot in de puntjes op de hoogte zijn van alle rapporten over 9/11 voordat je jou mag vragen wat je niet vertrouwt aan dat rapport?

Wat is het probleem nou? jij zegt dat je het rapport ter discussie stelt, ik vraag wat dan niet goed is aan dat rapport en dan moet ik eerst mijn oordeel geven over dat rapport want anders neem je mij niet serieus. Dan vraag ik mij toch echt af wat je op een forum als dit doet. Volgens mij is het bedoeld om hier de discussie aan te gaan over allerlei zaken. Maar ik krijg toch echt het idee dat jij en andere mensen hier de grootste moeite doen om allerlei vage verhalen op te hangen en weigeren de discussie aan te gaan.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 01:29:30 #169
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_61182754
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ben ik van mezelf sceptisch over zowel het officiele verhaal als de complotten, maar de complottheorie slaat toch werkelijk waar wel alles;wat daar soms verondersteld wordt en voor waarheid wordt aangenomen, om het maar niet te hebben over enorme grote blunders, dat is niet normaal meer.

En toch wordt die theorie als heilig ervaren; als je daar als scepticus tegenin gaat, dan ben je al snel "een van hun", en wordt je waarschijnlijk betaald door de overheid om dit soort dingen te debunken.
Verder is het erg frappant dat er nog steeds mensen zijn die blindelings youtube filmpjes geloven boven officiele rapporten, net alsof Youtube de waarheid bevat.
messcherpe analyse..!
wat een belediging voor de officiele rapporten zeg..! ongehoord!
de schrijvers van die rapporten en hun meerderen zijn heus wel integer... die gaan echt niet zomaar liegen..
<rosti rostelli mode aan>
officiele raporten zijn betrouwbaar....
er gaat niks in de doofpot...
in de doofpot...doofpot pot pot
je bent een citroen.......
Huig
pi_61185262
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 01:29 schreef Orwell het volgende:

[..]

messcherpe analyse..!
wat een belediging voor de officiele rapporten zeg..! ongehoord!
de schrijvers van die rapporten en hun meerderen zijn heus wel integer... die gaan echt niet zomaar liegen..
<rosti rostelli mode aan>
in de doofpot...doofpot pot pot
je bent een citroen.......
natuurlijk zullen officiele rapporten graag gebruikt worden om ook bepaalde dingen in de doofpot te duwen of zekere belangen te beschermen, dat is ook onderdeel van politiek...

de onzin die echter complot-gelovers aanhangen is dat _alle_ politici en vrijwel _alle_ mensen die werkzaam zijn bij een overheid de neuzen in exàct dezelfde richting hebben en dan opeens rapporten voor 100% doofpot-gericht zijn of de waarheid compleet ontgaan...

Dat kan echter gewoonweg niet, omdat juist binnen de politiek héél veel verchillende belangen gelden, en als de een een kans heeft een ander een flink 'pootje-te-haken' zou hij dat graag doen, en juist bv zaken als corruptie, fraude en leugens bij het opstellen van rapporten wordt graag misbruikt als middel om anderen 'te grazen te nemen'...

een perfect voorbeeld (met direkte relatie tot bv frauduleuze rapportages en propaganda om politieke doelen te bereiken, in dit geval de inval in Irak) is bv de 'Plame-affair' ( http://en.wikipedia.org/wiki/Plame_affair )

Toen een belangrijke diplomaat (ex-ambassadeur Joseph C. Wilson) weigerde mee te werken met een ge-spindoctored propaganda-WMD-gerucht over 'Uranium-leveranties van Nigeria aan Saddam Hoessein' en daarentegen zelfs een duidelijk artikel in de pers schreef waar hij beweerde dat dat gerucht geenszins op waarheid berustte, werd gelekd dat zijn vrouw dus CIA-agente is, wat haar leven mogelijk in gevaar kon brengen en hem als diplomaat ook flinke schade opleverde..

Inde nasleep leidde dit zelfs tot het terugtreden vand e assistent van president Bush Lewis Libby (waarschijnlijk ook om de president verder te 'beschermen' om te voorkomen dat ook die verder door het onderzoekscommitee gehoord zou gaan worden nam deze alle schuld op zich)...

Juist zo'n affaire bewijst dat zulke spin-doctor geruchten en propaganda ebstaat en uitgevoerd wordt om politiek door te drukken (de inval in Irak is een prima voorbeeld, weinigen die zullen ontkennen dat dat vooral gedaan is op basis van propagandae en valse geruchten) ... maar tévens hoe gevaarlijk het politiek gezien kan zijn teveel op 'spin-doctor geruchten te bouwen;
Bovendien bewijst het duidelijk dat de politiek niet zomaar altijd 'elkaars rug krabt', en dat je eerder erop moet rekenen dat de politieke hand die het ene moment nog krabt, het volgende een mes in die hand heeft om in diezelfde rug te steken.

In zulk een 'politieke slangenkuil' is het domweg onmogelijk om probleemloos doogfpotten en werkelijkheidsmanipulaties van überdimensionale schaaal uit te voeren.
pi_61186386
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]
de onzin die echter complot-gelovers aanhangen is dat _alle_ politici en vrijwel _alle_ mensen die werkzaam zijn bij een overheid de neuzen in exàct dezelfde richting hebben en dan opeens rapporten voor 100% doofpot-gericht zijn of de waarheid compleet ontgaan...
FF tussen neus en lippen door:
Ik denk juist niet dat de neuzen allemaal dezelfde richting opstaan.

In het geval van het commision report was:
De samenstelling van de commissie (het neusje van de zalm?) problematisch doordat sommigen zich juist niet bij de neus lieten nemen,
Lukte het de commisie niet hun neus in bepaalde zaken te steken omdat de beerput zo verschikkelijk stonk en daarom goed werd afgesloten,
Was het de opperneus die hoogstpersoonlijk 23 pagina censureerde.

De gehele waarheid werd ons door de neus geboord.
Eisenhower1961.
pi_61186574
wat voor vage blahblah is dat, resonancer ?

'De gehele waarheid' is iets dat niet bestaat, die bestaat hooguit in de hersenpannetjes van 'Draaiboek-mensen', die alles denken te moeten scharen in een 'Groot Plan' en zeer snel de weg kwijtraken in de megalomane van hun 'allesomvattende complotplannen-theorie'.

Wil je bv wel weten wàár precies gemanipuleerd is, welke dingen wel in de doofpot gestopt worden, dan moet je dat op een veel realistischere, maar ook menselijkere schaal zien en dan is het een interssante vraag om eens te kijken welke dingen dan volgens jou wel 'weggedrukt zijn...

probleem bij veel complot-gelovers is dat ze kennelijk de 'kleine details' nogal veronachtzamen (tenzij ze het eventjes snel in lange lijsten kunnen als onderdel van de duizenden bewijzen voor hun 'grote Plan') en direkt doorschiten naar hoe 'Grrrroooot' alles wel niet moet zijn...

Ik zou graag een discussie aangaan over bv dat 911-commission report als jij kunt aangeven in welke punten er fouten gemaakt zijn, onjuistheden erin staan en vermoedelijk zou ik je ook somss gelijk moeten geven (ik betwijfel ook of een onderzoekscommissie zomaar 'foutloos' kan werken en ook deze zullen zeker fouten gemaakt hebben, aslwel bloot hebben gestaa onder politieke druk)..

maar houw dan op met algemeenheden en vage opmerkingen over 'hoe groot' de beerput zou zijn en kom aan met feitelijke argumentatie.
pi_61186584
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:26 schreef Resonancer het volgende:

[..]

FF tussen neus en lippen door:
Ik denk juist niet dat de neuzen allemaal dezelfde richting opstaan.

In het geval van het commision report was:
De samenstelling van de commissie (het neusje van de zalm?) problematisch doordat sommigen zich juist niet bij de neus lieten nemen,
Lukte het de commisie niet hun neus in bepaalde zaken te steken omdat de beerput zo verschikkelijk stonk en daarom goed werd afgesloten,
Was het de opperneus die hoogstpersoonlijk 23 pagina censureerde.

De gehele waarheid werd ons door de neus geboord.
Dus wat je eigenlijk zegt is dat zo`n hele complot theorie die je aanhangt, eigenlijk niet zou kunnen voorkomen zonder dat er minstens 1 of 2 mensen uit de school klappen hierover?
Immers, de commissie zou bij het minste geringste onraad natuurlijk argwaan krijgen.
pi_61186925
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:36 schreef RM-rf het volgende:
wat voor vage blahblah is dat, resonancer ?

'De gehele waarheid' is iets dat niet bestaat, die bestaat hooguit in de hersenpannetjes van 'Draaiboek-mensen', die alles denken te moeten scharen in een 'Groot Plan' en zeer snel de weg kwijtraken in de megalomane van hun 'allesomvattende complotplannen-theorie'.

Wil je bv wel weten wàár precies gemanipuleerd is, welke dingen wel in de doofpot gestopt worden, dan moet je dat op een veel realistischere, maar ook menselijkere schaal zien en dan is het een interssante vraag om eens te kijken welke dingen dan volgens jou wel 'weggedrukt zijn...

probleem bij veel complot-gelovers is dat ze kennelijk de 'kleine details' nogal veronachtzamen (tenzij ze het eventjes snel in lange lijsten kunnen als onderdel van de duizenden bewijzen voor hun 'grote Plan') en direkt doorschiten naar hoe 'Grrrroooot' alles wel niet moet zijn...

Ik zou graag een discussie aangaan over bv dat 911-commission report als jij kunt aangeven in welke punten er fouten gemaakt zijn, onjuistheden erin staan en vermoedelijk zou ik je ook somss gelijk moeten geven (ik betwijfel ook of een onderzoekscommissie zomaar 'foutloos' kan werken en ook deze zullen zeker fouten gemaakt hebben, aslwel bloot hebben gestaa onder politieke druk)..

maar houw dan op met algemeenheden en vage opmerkingen over 'hoe groot' de beerput zou zijn en kom aan met feitelijke argumentatie.
Ik reageer op jouw blahblah die ik net zo vaag en algemeen vind als mijn reactie, waarbij je 'n niet 9-11 v.b. ter illustratie gebruikt. Ik wil best (weer) inhoudelijk op details ingaan in 'n topic over op het commision report.

Krijg je n herhaling van dit soort posten:
September Clues deel 3

CIA vernietigt opnames verhoren

September Clues 4

[ Bericht 0% gewijzigd door Resonancer op 28-08-2008 10:59:32 ]
Eisenhower1961.
pi_61187033
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus wat je eigenlijk zegt is dat zo`n hele complot theorie die je aanhangt, eigenlijk niet zou kunnen voorkomen zonder dat er minstens 1 of 2 mensen uit de school klappen hierover?
Immers, de commissie zou bij het minste geringste onraad natuurlijk argwaan krijgen.
Over de bevindingen en conclusies van het commison report zijn er imo al n heleboel " uit de school " geklapt.
En dan is vraag of 9-11 'n insidejob was of niet, niet de kern van de zaak.

http://patriotsquestion911.com/
Eisenhower1961.
pi_61187555
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:53 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik reageer op jouw blahblah die ik net zo vaag en algemeen vind als mijn reactie, waarbij je 'n niet 9-11 v.b. ter illustratie gebruikt. Ik wil best (weer) inhoudelijk op details ingaan in 'n topic over op het commision report.
Wàt wil je nu zeggen?

de genoemde posts die jij kennelijk zo 'inhoudelijk vind zie ik zelf niet zo..

in de een geef je een quote van een zin uit dat rapport en schrijft in kapitalen: 'LEUGENS' eronder ... is dat nu jouw versie van 'inhoudelijk argumenteren?

ook in de andere post regaeer je telkens met een zinnetje, -smijltjes en wat termpjes, waarbij je waarschijnlijk aanneemt dat de luisteraar wel verder gaat zoeken..

nu ken ik Operatie Boijinka, welk als blauwdruk gezien kan worden voor de 911 aanslagen (+ links naar de 1993 WTC-bomaanslag) en de sterke waarschijnlijkheid dat Operatie Able danger ook op het spoor van de Hamburger groep en bv Mohammed Atta is geweest, maar daar nooit wat met die gegevens gedaan is en na de aanslagen deze gegevens waarschijnlijk vernietigd zijn..

je kunt daar best over discussieren, maar imho niet vanuit een vooropgestelde mening dat zulke manipulaties altijd 'bewijs' zijn voor een groot 'Plan' of 'draaiboek'... in tegendeel zelfs eerder bewijst het misschien wel zwaar falen van inlichtingendiensten en de omgang met belangrijke inlichtingendienst-informatie, maar ook dat het dus idd zo is dat die groepen voor 911actief waren in het organiseren van zulk een aanslag, tevens dat er juist geen gerichte acties op waren of dat er op hoog niveau 'clearance' voor was (Able Danger viel direkt onder het Millitaire Special Operations Command)...

Ik zou bv het eigenlijk een beter argument vinden vóór een eventueel complot-plan dat inlichtingendiensten kennelijk geen of nauwelijks records bijhielden van de betreffende groeperingen en terroristen; terwijl schijnbaar buitenlandse inlichtingendiensten dat wel deden (zowel russische als duitse inlichtingendiensten hebben voorheen wél direkte waarschuwingen uitgegeven) ...
Dan dat nu waarschijnlijk het zo is dat Able danger idd meer informatie had erover, echter dit na 1 september in de doofpot gestopt is om te verhullen dat er nooit wat gedaan is met die informatie, voornamelijk omdat er teveel onderlinge concurrentie was en teveel verschillende diensten die zich met dezelfde dingen bezighielden (Millitaire inlichtingendienst, FBI, CIA, NRA)
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:21:50 #177
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_61187561
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:59 schreef Resonancer het volgende:
Over de bevindingen en conclusies van het commison report zijn er imo al n heleboel " uit de school " geklapt.
Lekker belangrijk, of er iemand over zo'n rapport uit de school klapt, het gaat over klokkenluiders. Watergate is het antwoord op alle complotstellingen, als ze dat nog niet eens geheim konden houden is een 9/11 complot echt je reinste onzin.
quote:
Ah, nog zo'n pareltje. .

De eerste twee die ik zag:
quote:
A B-52 bomber flew directly into the Empire State Building on a Saturday, and the building was open for business the following Monday, with the exception of the most adversely affected areas near the top.
Dan Bartlett, B.Arch, AIA
En dat is dan architect. . Gooit zomaar even een compleet ander (En het verkeerde.) toestel in een compleet ander gebouw en verwacht dezelfde resultaten. .
quote:
I knew, without any doubt, before the invasion began and without seeing one bit of 'official evidence' that there was no link between the 9/11 attack and Iraq.
Hermine E. Ricketts, B.Arch
Nee daar hebben ze dan ook een compleet ander blik met leugens voor open moeten trekken, sufkut!
_!

En dat zijn dan je patriotten. Met zulks volk heb je geen evil government meer nodig om als land voor lul te staan.
Ik ga naar huis.
pi_61189865
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:21 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wàt wil je nu zeggen?
Simpel dat het 'n leugen is dat de div inlichtingendiensten maar 3 van de kapers kende.

Je wilt in details gaan, maar gebruikt wel heel vaak het woordje waarschijnlijk, lees maar weinig echte feiten.

Met name je laatste zin (die ik niet helemaal snap) doet mij vermoedden dat je ze " het voordeel van de twijfel geeft", dat is nav eerdere schandalen niet de insteek die ik kies.

Ik stel toch dat het waarom van het falen van de commissie niet als kernvraag heeft of 9-11 wel of geen inside job was.
Eisenhower1961.
pi_61190024
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:21 schreef nietzman het volgende:
Watergate is het antwoord op alle complotstellingen, als ze dat nog niet eens geheim konden houden is een 9/11 complot echt je reinste onzin.
Denk dat je maar n heel klein gedeelte van de site hebt bekeken en alkle kritieken van n.b. commissieleden zelf buiten beschouwing laat. Oh ja. klokkeluider puur sang Sibel Edmonds staat er ook op. Maar die gag oreder zal wel voor de show zijn.

Maar.. prima joh, case closed. Heeft weinig zijn om nog andere argumenten te gebruiken indien het nav dit argument voor jou 100% vastaat dat 9-11 geen inside job kon zijn of meer afgezwakt dat men dit moedwillig heeft laten gebeuren. I rest my case.. in uw geval.
Eisenhower1961.
pi_61190438
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:59 schreef Resonancer het volgende:

[..]

En dan is vraag of 9-11 'n insidejob was of niet, niet de kern van de zaak.

jammer dat nooit iemand de moeite heeft genomen om een lijst samen te stellen van patriots die niet twijfelen aan het officiele verhaal. Ik denk dat die lijst vele malen langer is.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 13:15:31 #181
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_61190558
Sibel Edmonds ontkracht juist dat het een inside job was. Ze beweert alleen dat de overheid al in April van het jaar wist vanuit Iraanse hoek dat de aanslagen er aan zaten te komen, en dat is een compleet andere discussie.
Ik ga naar huis.
pi_61191106
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:47 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Simpel dat het 'n leugen is dat de div inlichtingendiensten maar 3 van de kapers kende.

Je wilt in details gaan, maar gebruikt wel heel vaak het woordje waarschijnlijk, lees maar weinig echte feiten.
ehm... die feiten zijn er dus ook niet, jij bent heel makkelijk in het betitelen van dingen als 'LEUGENS', echter vergeet daarbij de argumentering en vooral bewijsvoering.... Iets dat bij zulke beschuldigingen héél belangrijk is (dat je an mening bent dat een bepalde instantie zou liegen, geeft je geen enkel recht ongegrond en zonder uitleg zomaar hard 'leugens' te gaan roepen, onderbouw dan je beweringen)

laat dat nu gewoonweg erg lastig zijn, hoeveel 'vermoedens' je wel kunt aangeven en bijvoorbeeld epaalde ongerijmdheden kunt opnoemen die een zekere 'interpretatie' toelaten...

Als dat zo is moet je heel erg oppassen met het hard de indruk wekken dat dingen al bewezen zijn..

overigens valt mn mond wagenwijd open als je mij opeens beschuldugt 'te weinig' argumenten te leveren, ik probeer nu net wél tastbare dingen aan te rijken en een gesprek gaande te houden, terwijl jij je afdoet met korte zinnetjes en als bewijsvoering enkel het roepen van een woordje als 'operatie Boijinka' of 'Able Danger' laat
pi_61193265
“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.”
"There isn't any crisis. It's simply a crisis of ignorance."
pi_61193360
quote:
Pull it is een brandweer term. Geen sloop term.
pi_61193384
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:15 schreef nietzman het volgende:
Sibel Edmonds ontkracht juist dat het een inside job was. Ze beweert alleen dat de overheid al in April van het jaar wist vanuit Iraanse hoek dat de aanslagen er aan zaten te komen, en dat is een compleet andere discussie.
Compleet andere discussie ? Waar gaat de discussie eigenlijk over ?
Ik zeg tot 2x toe dat de vraag waarom de commissie faalde 'n hele andere is dan de inside job vraag.
Eisenhower1961.
pi_61193488
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ehm... die feiten zijn er dus ook niet, jij bent heel makkelijk in het betitelen van dingen als 'LEUGENS', echter vergeet daarbij de argumentering en vooral bewijsvoering.... Iets dat bij zulke beschuldigingen héél belangrijk is (dat je an mening bent dat een bepalde instantie zou liegen, geeft je geen enkel recht ongegrond en zonder uitleg zomaar hard 'leugens' te gaan roepen, onderbouw dan je beweringen)

laat dat nu gewoonweg erg lastig zijn, hoeveel 'vermoedens' je wel kunt aangeven en bijvoorbeeld epaalde ongerijmdheden kunt opnoemen die een zekere 'interpretatie' toelaten...

Als dat zo is moet je heel erg oppassen met het hard de indruk wekken dat dingen al bewezen zijn..

overigens valt mn mond wagenwijd open als je mij opeens beschuldugt 'te weinig' argumenten te leveren, ik probeer nu net wél tastbare dingen aan te rijken en een gesprek gaande te houden, terwijl jij je afdoet met korte zinnetjes en als bewijsvoering enkel het roepen van een woordje als 'operatie Boijinka' of 'Able Danger' laat
De 3 linkjes naar eeerde posten zijn slechts n pieplkein fragement van mij eerdere argumentatie, was meer ter illustatie hoe n topic over de 9-11 commissie er volgens mij uit gaat zien. Mijn posten gaan wel iets verder dan 1 woordje ropen meen ik.
Indien jij de millitaire inlichtingendiensen niet als inlichtingendiensten beschouwd vind ik dat ireeel.
Eisenhower1961.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:16:37 #187
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_61193753
quote:
JAHAAAAAAAA HIJ GEEFT HET EVEN DOODLEUK TOE OP NATIONALE TELEVISIE.
Ik ga naar huis.
pi_61195302
Ben benieuwd wie van de complotdenkers als eerste komt die verteld dat dit fake en bewerkt is..
pi_61196434
nog wat voer

“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.”
pi_61196521
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:01 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Pull it is een brandweer term. Geen sloop term.
pi_61196808
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:50 schreef nietzman het volgende:
Denk je dat we hier nog niet genoeg linkdumpende debielen hadden?
ff nog wachten op de grootste...
pi_61197128
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:45 schreef validname het volgende:
nog wat voer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wel een groot gat voor zo'n kleine raket he!
pi_61197369
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:14 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dat is wel een groot gat voor zo'n kleine raket he!
Misschien is het wel iets anders, het is een gewoon een raar object..

- bij het leger
- American airlines
- Turbine aan de achterkant
- stabilisatoren aan de achterkant.
- geen vleugels

Misschien heeft het te maken met de speculatie omtrent die N0RAD training op dezelfde dag.
pi_61197447
quote:
De brandweermensen waren al uit het gebouw gehaald en de buurt was ontruimd omdat ze dachten dat het gebouw in zou gaan storten.
Dus wat is er zo opvallend aan het filmpje?
De omstander die denkt dat het opgeblazen wordt?

Trouwens wel een vreemd filmpje. Talloze filmpjes op internet hebben ze vliegtuigen aan toegevoegd, en dit filmpje laten ze ongemoeid.
pi_61197460
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:26 schreef validname het volgende:

[..]

- bij het leger
- American airlines
- geen vleugels

Misschien heeft het te maken met de speculatie omtrent die N0RAD training op dezelfde dag.
En weet jij dan precies wanneer die foto is genomen?
Ziet er trouwens ook behoorlijk fotosoep uit.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 17:33:06 #196
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_61197524
quote:

[..]

- bij het leger
- American airlines
- geen vleugels

Geen vleugels? Misschien moet je dan eens wat beter kijken
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_61197558
Die foto komt van een site af waar ze een film promoten en ook nog eens allerlei wallpapers hebben die duidelijk zijn gefaked. Waarom zou ik die fotoserieus moeten nemen?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 17:35:36 #198
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_61197573
quote:

[..]

- bij het leger
- American airlines
- geen vleugels

Ja, is iets anders.

Photoshop.

http://www.ausairpower.net/TE-Cruise-Missiles-1985.html
Ik ga naar huis.
pi_61197664
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:35 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ja, is iets anders.

Photoshop.

[ afbeelding ]

http://www.ausairpower.net/TE-Cruise-Missiles-1985.html
Nouja zeg, dat had ik nou niet verwacht!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 17:43:19 #200
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_61197717
Idd ja Hoe voorspelbaar.

Het is nu wachten op de berichten dat het nu natuurlijk allemaal onderdeel is van Het Plan
Onikaan ni ov dovah
pi_61198652
Voor diegene die zo graag al die nodeloos lange YouTube filmpjes kijken hier een lezing van het NIST over het instorten van WTC7. Is maar 2,5 uur.
pi_61203248
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:21 schreef RM-rf het volgende:

[..]
en de sterke waarschijnlijkheid dat Operatie Able danger ook op het spoor van de Hamburger groep en bv Mohammed Atta is geweest, maar daar nooit wat met die gegevens gedaan is en na de aanslagen deze gegevens waarschijnlijk vernietigd zijn..

...

Dan dat nu waarschijnlijk het zo is dat Able danger idd meer informatie had erover, echter dit na 1 september in de doofpot gestopt is om te verhullen dat er nooit wat gedaan is met die informatie, voornamelijk omdat er teveel onderlinge concurrentie was en teveel verschillende diensten die zich met dezelfde dingen bezighielden (Millitaire inlichtingendienst, FBI, CIA, NRA)
Waar baseer je op dat de gegevens na de aanslagen zouden zijn verwijderd? Er wordt volgens mij bijna enkel geclaimd dat data voor de aanslagen verwijderd werd, niet erna. (En volgens het onderzoek van het Pentagon volledig volgens het boekje).

Ik denk trouwens dat het eerder onwaarschijnlijk is dat Able Danger op het spoor was van de Hamburger groep. Het was in weze enkel een proof-of-concept data mining project, waarschijnlijk op een relatief beperkte dataset dat niet bepaald vlot verliep. Het enige bewijs komt van enkele personen die beweren op één meeting 1 chart te hebben gezien met daarop de naam van Atta op. De verklaringen van die personen zijn sterk tegenstrijdig en de voornaamste mensen die het verhaal in de aandacht brachten (Weldon en Shaffer) hebben het sterkst klinkende deel van hun verhaal al laten vallen en hebben verklaard dat ze niet direct gezien hebben dat Atta geidentificeerd was (of niet zeker zijn).

Zie ook:
http://conspiraciesrnotus(...)ing-able-danger.html
http://msnbcmedia.msn.com(...)le_Danger_report.pdf
pi_61203672
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:21 schreef nietzman het volgende:

[..]

Dan Bartlett, B.Arch, AIA
En dat is dan architect. . Gooit zomaar even een compleet ander (En het verkeerde.) toestel in een compleet ander gebouw en verwacht dezelfde resultaten. .
[..]

Om er nog maar over te zwijgen dat er een B25 het Empire State invloog, en da's toch wel een essentieel verschil.

Edit: ah, dat schreef je dus al

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2008 21:34:21 ]
pi_61203842
Topic opgeschoond; geen persoonlijke sneers s.v.p.
pi_61210059
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 21:19 schreef gorgg het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat de gegevens na de aanslagen zouden zijn verwijderd? Er wordt volgens mij bijna enkel geclaimd dat data voor de aanslagen verwijderd werd, niet erna. (En volgens het onderzoek van het Pentagon volledig volgens het boekje).

Ik denk trouwens dat het eerder onwaarschijnlijk is dat Able Danger op het spoor was van de Hamburger groep. Het was in weze enkel een proof-of-concept data mining project, waarschijnlijk op een relatief beperkte dataset dat niet bepaald vlot verliep. Het enige bewijs komt van enkele personen die beweren op één meeting 1 chart te hebben gezien met daarop de naam van Atta op. De verklaringen van die personen zijn sterk tegenstrijdig en de voornaamste mensen die het verhaal in de aandacht brachten (Weldon en Shaffer) hebben het sterkst klinkende deel van hun verhaal al laten vallen en hebben verklaard dat ze niet direct gezien hebben dat Atta geidentificeerd was (of niet zeker zijn).

Zie ook:
http://conspiraciesrnotus(...)ing-able-danger.html
http://msnbcmedia.msn.com(...)le_Danger_report.pdf
Btje off topic hoort eigenlijk in voorkennis topic.

Hoe kwamen ze eigenlijk aan die foto's?
http://www.roryoconnor.org/blog/index.php?p=157

Je schrijft heel luchtig... ' n chart.

N Chart met daarop min 60 bekende terroristen!
quote:
Then, in July 2004, just weeks before the commission released its report, a naval intelligence officer approached commission staff members with information saying that Able Danger had identified Atta and three other hijackers as early as February 2000. The commission, however, never mentioned Able Danger or what it supposedly found in its final report.

Special Operations Command general, who was in the Able Danger chain of command, was "incensed when he found out that material that he was a customer for was destroyed without his approval," said Mr. Weldon. If true, this might mean that the order to destroy the Able Danger data came from elsewhere in the Pentagon, which could lead one to speculate that it was not part of normal procedur

http://www.washtimes.com/news/2005/aug/21/20050821-103902-5531r/
Wie heeft er zijn verhaal eigenlijk niet veranderd ?

Dit trekken ze alemaal hij terug ?
quote:
How the 9/11 Commission can call Able Danger historically insignificant is just beyond my imagination.
http://www.abledangerblog(...)ence-transcript.html
quote:
The reason the data was destroyed was because Special Forces Command asked the Army for that data and within a matter of days, that data was destroyed so the Army would not pass it to Special Forces Command.

And what Louis Freeh said, Mr. Speaker, is that that kind of actionable data could have allowed us to prevent the hijackings that occurred on September 11.
http://www.fas.org/irp/congress/2005_cr/weldon101905.html
Volgens welk Pentagon boekje ?

Is het wel vernietigd ?
quote:
And Rep. Weldon has announced that he plans to continue his investigation in to whether official claims that the top-secret spying unit’s data was destroyed, were false. Rep. Weldon has said repeatedly since his only official hearing last February that “knows to a certainty” that voluminous ABLE DANGER files and data still exist, and that more military intelligence officers, recently retired, have come forward with further confirming information in recent weeks.

“The data that was discovered at INSCOM,” Thomas Gandy of Army Intelligence later told Rep. Weldon, “was the data that Congress had subpoenaed. They were searching for Able Danger data,” but “it was reported to me they did not come up with any.”

“I certainly didn’t expect them to have 9,500 pages of files which they had stated officially had been destroyed,” Law said Sunday. “We plan to appeal the denial,” Law said, along will keeping their original FOIA request open and “concurrent.”
National Security News Service reporter Christopher Law.

Lt. Col. Shaffer said Sunday that he could not comment .

http://www.abledangerblog(...)cuments-located.html
Maar daar heur ie nooit meer wat van..of wel ?
quote:
An FBI agent, who, according to Mr. Weldon, will testify under oath that she organized the meetings between the FBI and Able Danger analysts to discuss Atta.

A new thread concerning the worst attack on U.S. soil is beginning to come to light. Although it is far too soon to conclude that this is a major scandal, it should be pursued with vigor and complete transparency.
http://www.washingtontime(...)050919-085409-1193r/
Uiteindelijk zijn de neuzen allemaal dezelfde kant op gegaan ? Is er nieuws ?
quote:
Note: This article is a prime example of how the media at times is seriously biased to support the official story of 9/11. I invite you to read the article and then read the many articles below. When a prominent Republican congressman and several military officers have clearly stated the opposite, is it really possible to conclude that "there is no evidence to substantiate claims that Atta's name and photograph were on charts collected by military officials before the strikes." Were these military and government representatives all lying, and if so, why?
http://www.wanttoknow.info/abledanger911
Om de aandacht ? Paranoia ?
Meer vragen dan antwoorden.
Eisenhower1961.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:41:39 #206
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61227088

HAHAHAHAHA .. dit kan men niet menen bij NIST.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:54:42 #207
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_61227335
En WÁÁROM niet?
Ik ga naar huis.
pi_61228509
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 18:41 schreef Lambiekje het volgende:

klinkt zeer plausibel toch?

TUD bouwkunde had ook falen van sprinkler + wateroverlast, das wel een rare overeenkomst. Mag wellicht eens gekeken naar de verwerking van dit systeem.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:13:56 #209
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_61229321
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 18:41 schreef Lambiekje het volgende:

Nou meneer de bouwkunde expert, verlicht ons. Waarom kunnen ze dit niet menen?
Onikaan ni ov dovah
pi_61229669
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nou meneer de bouwkunde expert, verlicht ons. Waarom kunnen ze dit niet menen?
ik ben ook benieuwd, maar het zullen wel weer loze kreten worden van: nog nooit eerder gebeurt, het kan niet, etc, etc. Toch wel jammer, harde feiten kan hij niet gebruiken
pi_61233117
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 20:28 schreef krapula het volgende:

[..]

ik ben ook benieuwd, maar het zullen wel weer loze kreten worden van: nog nooit eerder gebeurt, het kan niet, etc, etc. Toch wel jammer, harde feiten kan hij niet gebruiken
wellicht omdat ze er niet zijn
pi_61238407
Mensen,

NIST is hier jaren mee bezig geweest om te onderzoeken wat er nu gebeurd is. Er werken alleen maar experts bij deze organisatie van de overheid. Het is 99.9 % gegaan zoals het hier door de jarenlange ervaren eperts van WTC 7 wetenschappelijk wordt weergegeven.

Het is nutteloos en stom om hun rapport niet blindelings te geloven! Feiten zijn feiten. 1+1=2
De demolition expert, Danny Jawenko, heeft ons allen misleid!

Dus deze thread kan nu gesloten worden!

Of zou NIST toch stiekem niet eerlijk zijn en dit uit hun grote duim hebben gezogen.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:58:41 #213
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_61238441
Die Danny heeft niemand misleid, hij heeft alleen conclusies getrokken aan de hand van éen filmpje waarop het leek dat WTC7 recht instortte.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 04:13:02 #214
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_61239338
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 01:58 schreef nietzman het volgende:
... éen filmpje waarop het leek dat WTC7 recht instortte.
storte het scheef in dan?
Huig
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 08:32:16 #215
52357 Lambiekje
pi_61239899
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 01:55 schreef Archangel5 het volgende:
Mensen,

NIST is hier jaren mee bezig geweest om te onderzoeken wat er nu gebeurd is. Er werken alleen maar experts bij deze organisatie van de overheid. Het is 99.9 % gegaan zoals het hier door de jarenlange ervaren eperts van WTC 7 wetenschappelijk wordt weergegeven.

Het is nutteloos en stom om hun rapport niet blindelings te geloven! Feiten zijn feiten. 1+1=2
De demolition expert, Danny Jawenko, heeft ons allen misleid!

Dus deze thread kan nu gesloten worden!

Of zou NIST toch stiekem niet eerlijk zijn en dit uit hun grote duim hebben gezogen.
dat laatste uiteraard.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61239938
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 04:13 schreef Orwell het volgende:

[..]

storte het scheef in dan?
Ja.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 08:46:30 #217
52357 Lambiekje
pi_61239967
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 08:40 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ja.
volgens de magic-bullet heren. WTC7 documentatie is nèt zo triest, zielig en waarheidverdraaiend als de magic bullet die JFK vermoord heeft. Het kan gewoon ONMOGELIJK waar zijn. Omgekochte experts,dat is er wat gebeurd is en Jowenko is eerlijk en objectief.
pi_61240019
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 08:46 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

volgens de magic-bullet heren. WTC7 documentatie is nèt zo triest, zielig en waarheidverdraaiend als de magic bullet die JFK vermoord heeft. Het kan gewoon ONMOGELIJK waar zijn. Omgekochte experts,dat is er wat gebeurd is en Jowenko is eerlijk en objectief.
Ok, je hebt helemaal gelijk.... Ik snapte ook al niet hoe deze mensen op een technische manier te veronderstellen wat er allemaal gebeurt is. Maar het maakt natuurlijk niet uit wat/hoe ze onderzoeken want als de uitkomst aangeeft dat het gebouw instort dan is het automatisch omgekocht. En op het moment dat je vanaf een youtube filmpje zonder enig verder onderzoek een eerlijk en objectieve veronderstelling maakt dat er van CD sprake is dan moet dit gelooft worden.

Lambiek, ik zou graag een antwoord willen hebben waarbij je bijvoorbeeld iets als technische bewijzen geeft. En dan dus niet een vaag youtubefilmpje waarin ze een of andere schooier ondervragen om te beoordelen of die 3 pixels die naar beneden gaan CD is of niet. Dat is toch geen manier van onderzoeken? Begin alsjeblieft een beetje constructieve boeken te lezen, boeken over brandeisen of liever nog verzekeringsrapporten. Dan kom je er al snel achter dat gebouwen instorten en dat de eigenschappen van staal/beton minder magisch zijn dan jij doet voorkomen.

En aub nu niet aankomen met een nieuw filmpje of een of ander halfzacht ander punt. Overtuig ons!

en nu ga ik eten!
pi_61240060
Helaas heeft Nist geen verklaring voor de hot spots, flashes, molten iron, als gezien bij wtc7, of lees ik ergens overheen ?

In this 20 minute Satellite TV interview, Richard Gage, AIA, of Architects & Engineers for 9/11 Truth lays out all the evidence for the controlled demolition of the 3 WTC high-rises on 9/11.

Vaag filmpje van 'n schooier.. die op 10:00 beweert dat er unexploded thermate is aangetroffen.
Eisenhower1961.
pi_61240072
Waarom moet het NIST dingen gaan verklaren die complotgelovers zouden hebben gezien?

Het NIST geeft een technische uitleg hoe WTC7 is ingestort. Zolang je daar geen speld tussen kunt krijgen is het wel heel erg simpel om te gaan roepen dat het NIST andere dingen uit moet gaan leggen.
pi_61240115
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 08:46 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Jowenko is een idioot die gaat oordelen aan de hand van een filmpje op internet.
Het is dan ook niet verassen dat jij zo iemand betrouwbaarder vind dan mensen die echt ter plaatse zijn geweest en jarenlang onderzoek hebben gedaan.

Vergeet die magic bullet want dat heeft hier geen fuck mee te maken en leg eens uit waarom het niet waar kan zijn dat WTC7 schuin is ingestort.
pi_61240257
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 09:10 schreef Houtworm het volgende:
Waarom moet het NIST dingen gaan verklaren die complotgelovers zouden hebben gezien?

Het NIST geeft een technische uitleg hoe WTC7 is ingestort. Zolang je daar geen speld tussen kunt krijgen is het wel heel erg simpel om te gaan roepen dat het NIST andere dingen uit moet gaan leggen.
En anders kun je je altijd nog beroepen op Watergate.
Eisenhower1961.
pi_61240303
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 09:39 schreef Resonancer het volgende:

[..]

En anders kun je je altijd nog beroepen op Watergate.
Je blijft de discussie maar uit de weg gaan he! Alleen maar verdachtmakingen, verwarring stichten, halve verhalen. Het wordt steeds opvallender.
pi_61240403
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 09:45 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Je blijft de discussie maar uit de weg gaan he! Alleen maar verdachtmakingen, verwarring stichten, halve verhalen. Het wordt steeds opvallender.
Yeah right, zeer opmerkzaam.
Vooral niet inhoudelijk reageren op die "halve " verhalen van: http://www.ae911truth.org/wtc7.php
Kan me voorstellen dat het zeer verwarren voor je is dat er thermate, molten iron en hot spots zijn aangetroffen op ground zero, en dat vele getuigen spreken van flashes, hoe kan Kerosine dat nou veroorzaken he ? Maar Nist heeft gespoken dus dat kunnen we allemaal achter ons laten..
Eisenhower1961.
pi_61240440
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 09:57 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Yeah right, zeer opmerkzaam.
Vooral niet inhoudelijk reageren op die "halve " verhalen van: http://www.ae911truth.org/wtc7.php
Kan me voorstellen dat het zeer verwarren voor je is dat er thermate, molten iron en hot spots zijn aangetroffen op ground zero, en dat vele getuigen spreken van flashes, hoe kan Kerosine dat nou veroorzaken he ? Maar Nist heeft gespoken dus dat kunnen we allemaal achter ons laten..
Ik zou bijna medelijden met je krijgen. Ware het niet dat NIST het niet voor het zeggen heeft. Je hoeft helemaal niks achter je te laten dus het gertuigd van grote aanstellerij die laatste zin.

Wat houd jou en anderen tegen om zelf een onderzoek in te stellen en het NIST onderzoek grondig te gaan onderzoeken?
Dat gebeurd niet. In plaats daarvan alleen maar proberen het NIST onderuit te halen met vermoedens en aannames. Je hebt niks concreets, alleen maar vermoedens van details, maar toch klopt er niks van wat het NIST zegt.

Gewoon nog een websiteje bouwen waar een professor (in de Economie ofzo) uitlegt dat het NIST het fout heeft. Dat die man geen verstand heeft van bouwkunde maakt niet uit, want hij is een professor én patriot, dus die spreekt sowieso de waarheid zolang die tegen het NIST ageert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')