verbeterd*quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:09 schreef afcajos het volgende:
VEGETARIËRS MOETEN GEWEIGERD WORDEN IN DE MAATSCHAPPIJ
Het ergste is als ze dan ook van die hele monologen tegen je af gaan steken dat je geen vlees zou moeten eten.quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:09 schreef afcajos het volgende:
True true.. Zo was ik een keer op een bbq waar zo'n huilieslut was die vegetariër wasLekker de hele avond vegetarische burgers en stokbrood lopen vreten!
![]()
VEGETARIËRS MOETEN GEWEIGERD WORDEN OP BBQ'S
1939 dejavuquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:13 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
verbeterd*
Ik stem ervoor dat vegetariërs een ster moeten dragen met "Ik ben fucking kansloos want ik eet geen vlees."
En dan moeten ze overal worden geweigerd. Om te beginnen in restaurants. Dan gaan ze maar lekker blaadjes plukken en die op eten.
En ondertussen wel een leren jas dragenquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:17 schreef frenchfries het volgende:
[..]
Het ergste is als ze dan ook van die hele monologen tegen je af gaan steken dat je geen vlees zou moeten eten. [ afbeelding ]
Waar bemoei je je mee bitch (het zijn altijd vrouwen die dat doen)? Dat jij met je emo-kop die varkens zielig vind betekent niet dat de rest van de wereld zich maar aan jouw bizarre dieet moet houden, dus laat mij lekker mijn speklap opeten!
Dat plaatje wou ik net posten maar het lukte niet op mn telefoon.quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:39 schreef Enslaved het volgende:
For every animal you don't eat, I eat three!
Vegetariër alert !!!111111quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:46 schreef FFnog het volgende:
Alle posts in dit topic zeggen genoeg over de toestand waarin de posters verkeren lijkt mij...
Wat een stelletje zielige huilies zeg...
Als een vegetarier geen vlees wil eten dan moet je daar alleen maar blij om zijn, des te meer blijft er over.
Verder heb je er toch helemaal geen last van...???
Wie is hier nu de huilie, kom op zeg...
En nog eenquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:48 schreef Kiegie het volgende:
Opvallend toch dat het altijd vleeseters zijn die van agressieve topics als deze openen, en dat je zelden of nooit een vegetarische tegenhanger treft.
De conclusie dat je zielige, gefrustreerde, kortzichtige mensen vooral onder vleeseters vindt, wordt wel heel aantrekkelijk. In feite zijn dit soort topics een onbedoelde aansporing om toch maar eens wat minder vlees te gaan eten.
Succes TS, met alle dingen die blijkbaar niet gelukt zijn in je leven! Geef niet op, hou vol!
quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:48 schreef Kiegie het volgende:
Opvallend toch dat het altijd vleeseters zijn die van agressieve topics als deze openen, en dat je zelden of nooit een vegetarische tegenhanger treft.
De conclusie dat je zielige, gefrustreerde, kortzichtige mensen vooral onder vleeseters vindt, wordt wel heel aantrekkelijk. In feite zijn dit soort topics een onbedoelde aansporing om toch maar eens wat minder vlees te gaan eten.
Succes TS, met alle dingen die blijkbaar niet gelukt zijn in je leven! Geef niet op, hou vol!
Ze dwingen hun mening aan je op en je moet rekening met ze houden als ze komen eten.quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:46 schreef FFnog het volgende:
Verder heb je er toch helemaal geen last van...???
quote:
Lees de OP eens...quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:50 schreef lennartb.nl het volgende:
[..]
Ze dwingen hun mening aan je op en je moet rekening met ze houden als ze komen eten.
Gelukkig ken ik er geen!
quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:58 schreef Silven het volgende:
he tis toch ook zielug voor die dieren. als je zonodig vlees wil eten eet dan je eigen op en laat die arme dieren met rust. hoe zou jij het vinden om geslagt te worden??!!
Wie is er nu dom bezig, de vegetarier of de vleeseter...???quote:VLEES ETEN IS ONGEZOND
VLEES IS DE OORZAAK VAN ALLE HART EN VAATZIEKTES !!
Zie VIDEO ONGEZOND
Enkele krantenartikelen die bewijzen dat vlees een bron is van ziekte, kanker en dood:
1-Minder kanker en andere ziektes bij vegetariërs
Vegetariërs hebben 40 procent minder kans op kanker dan mensen die vlees eten. Dat blijkt uit een rapport van Britse en Nieuwzeelandse onderzoekers die zesduizend vegetariërs en vijfduizend vleeseters en vrienden en verwanten onderzochten. Vegetariërs blijken ook minder risico te lopen om te overlijden aan hartkwalen. Niet-vleeseters vertoonden opvallend lagere sterftecijfers dan vleeseters door de belangrijkste doodsoorzaken: hartkwalen als gevolg van vernauwing van de kransslagaders en kanker, aldus het rapport.
2- Vegetarisch = Gezond
Vegetariërs zijn gezonder en leven langer dan hun vleesetende medemens, zo blijkt uit onderzoek van het Duitse Kankeronderzoeksinstituut (Heidelberg). Medici van dit instituut volgden gedurende 11 jaar ruim 1900 vegetariërs. Deze bleken zelden last te hebben van chronische klachten als Angina Pectoris en hoge bloeddruk. Bovendien stierven er in die periode half zoveel mensen als in een vergelijkbare niet-vegetarische controlegroep. Het percentage dodelijke hartinfarcten was nog lager. Vooral mannen profiteren van vleesloze voeding: zij hebben daardoor 50% minder kans (vrouwen 25%) op tumoren of kanker. (Bild der Wissenschaft).
3- Vegetariers leven gezonder en langer
Vegetariërs beweren al jaren dat hun vleesloos dieet een gezondere levensstijl met zich meebrengt. Maar die stelling is moeilijk te bewijzen. Het probleem is dat wanneer men een groep vegetariërs vergelijkt met een groep vleeseters, en de eerste groep minder vaak ziek blijkt te zijn en langer blijkt te leven, dit niet zonder meer door het verschil in eetgewoonten hoeft te komen. Vegetariërs verschillen namelijk ook in andere opzichten van de rest van de bevolking. Een voorbeeld: vegetariërs roken gemiddeld minder en drinken minder alcohol. Dit maakt het moeilijk om de invloed van alleen het ontbreken van vlees in het dieet te bepalen. Aan alle twijfels lijkt nu echter een eind gekomen te zijn. Door onderzoekteams in Engeland en Nieuw-Zeeland is een vergelijkende studie verricht onder 6000 vegetariërs.Het ging hier om vrijwilligers die vervolgens nog eens 5000 vlees etendevrienden en kennissen rekruteerden voor de controlegroep. Hierdoorwas de levensstijl van beide groepen identiek, behalve dan dat de enegroep wèl vlees at en de andere niet. De onderzoekers hielden ookrekening met rookgewoonten, gewicht en sociaal-economische status.Uit resultaten die onlangs in The British Medical Journal zijn gepubliceerd blijkt onomstotelijk dat vegetariërs 40 procent minder kanshebben op het krijgen van kanker en dat hun sterftekans ook beduidend kleiner is.
Het mag duidelijk zijn dat de anatomie genoeg zegt over waarom het ongezond is om vlees te eten. Het snel ontbindende vlees zit veel te lang in de darmen en tijdens het moeizame verteren van het vlees komen er schadelijke gifstoffen vrij. Deze giffen tasten o.a. de nieren aan. Deze organen zijn erg belangrijk voor het zuiveren van het bloed en kunnen dus na verloop van tijd hun werk niet goed meer doen en je snapt dat er daardoor een soort kettingreactie ontstaat en jouw mooi lijfje ziek wordt van binnen. Zelfs bij mensen die weinig vlees eten moeten de nieren drie maal zo hard werken als bij vegetariërs.
Hetzelfde geldt voor het hart en de vaten. De overdaad aan vet in het vlees kan het lichaam niet aan tijdens het verteren en je krijgt dan dus een ‘vet’ hart en zo’n goor en vooral gevaarlijk laagje aan de binnenkant van je vaten waardoor je dichtslibt met alle gevolgen van dien.
Het is ook aangetoond dat kanker en het eten van vlees nagenoeg hand in hand gaan. Bij vrouwen met borstkanker is aangetoond dat als ze stopten met het eten van vlees en meer vezels en groenten tot zich namen na drie (!) maanden de borststructuur al veranderd was en de kankercellen geen aanhechtingsplaats meer hadden.
Vlees vormt nl. tijdens de vertering metabolische steroïden die kankerverwekkende eigenschappen bezitten.
Propaganda, kom zeg. Vlees bevat talloze voedingsstoffen die bijv bij de spieropbouw onmisbaar zijnquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:07 schreef FFnog het volgende:
[..]
Wie is er nu dom bezig, de vegetarier of de vleeseter...???
Dus de kinderen zijn kleiner, maar de volwassenen niet, de kinderen hebben dus een normale groei i.pv. te snel groeien door al die hormoontroep die er in het vlees zit tegenwoordig...quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:10 schreef RickoKun het volgende:
Flikker op man, het is bewezen dat vegetariers (en dan vooral de kinderen) vaak kleiner en ieler zijn dan de mensen die wel een normaal etensstijl hebben.
En als je het nu nog niet begrijpt dan kan ik er niets aan doen, dan heeft het gewoon met jou te maken denk ik...quote:Natuurlijk is vlees en zuivel niet gezond! Kijk maar op http://www.lekkerplantaardig.net/gezondhe.htm Instanties als het voedingscentrum e.d. zijn gewoon heel erg ouderwets. Vroeger dacht men nog dat vlees en zuivel gezond en onmisbaar waren. Tegenwoordig weet men beter! Er wordt steeds (wetenschappelijk) onderzoek naar gedaan. Natuurlijk zijn er ook wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat (bepaalde stoffen in) vlees en melk wel goed voor een mens zijn. Maar uit andere recente onderzoeken blijkt dan weer dat deze stoffen ook in plantaardige vorm beschikbaar zijn, vaak in een andere vorm, soms beter opneembaar (zoals bijv. calcium, magnesium). Zo veranderen de inzichten van de wetenschap door nieuw onderzoek steeds. Vroeger dacht men bijv. ook nog dat alle vet goed voor je was (mijn oma zei vroeger dat een mager iemand ongezond was, je moest 'spek' op je lichaam hebben want dan had je meer weerstand... ze wist niet beter!) en dat een mens per se vlees en melk nodig had en 1 of 2 stuks fruit. Tegenwoordig zijn ze er o.a. achter dat er verschillende soorten vetten bestaan die lang niet allemaal goed zijn, dat een mens heel goed zonder vlees en melk kan, dat er zelfs hele volksstammen zijn die geen melkproducten kunnen verdagen, en dat het eigenlijk nog beter is als een mens 3 of 4 stuks fruit eet. Zo maar wat voorbeelden waaruit blijkt dat de inzichten in wat goede voeding is veranderen. Het duurt helaas altijd even voordat mensen nieuwe dingen willen aannemen... het zit er bij velen zo ingebakken dat melk en vlees 'moet'. Dat duurt wel even voordat iedereen gelooft dat melk en vlees hartstikke ongezond zijn. Enkele feiten: - dierlijk voedsel bevat meestal cholesterol en plantaardig voedsel niet - dierlijk voedsel bevat veel meer verzadigde vetten dan plantaardig voedsel - dierlijk voedsel bevat vrijwel geen vezels en plantaardig voedsel wel - dierlijk voedsel bevat i.h.a. meer toxische stoffen dan plantaardig voedsel, omdat veel toxische stoffen zich ophopen in vetweefsel van dieren - plantaardige bronnen van calcium zijn beter door het menselijk lichaam opneembaar dan dierlijke - vegetariërs hebben o.a. minder kans op hart- en vaatziektes en minder kans op kanker dan vleeseters.
Jij denkt: ik citeer even een Engelstalige vleeseter uit een Engelstalig forum die hetzelfde zegt als al die onnadenkende vleeseters hiero, maar door de vreemde taal en de boeiende regeleinden zal het meer indruk maken?quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:22 schreef GuyFawkes het volgende:
first of all being a vegetarian should
never be associated with being
a revolutionary or being open-minded.
that's a dietary choice.
if someone wants to proliferate the
type of ignorance we're supposed to
be fighting by thinking that,
you're just fucking yourself.
i don't go around promoting
beef and pultry shoving it in
people's faces.
i don't castigate people for not
eating steak sandwiches;
and i would never diss someone
for being a fucking broccoli-head,
or living off of radishes,
or eating grass or tofu.
i like a lot of vegan cuisine.
but the illogicality of expecting
everyone to adopt their particular
idea of what being healthy is
is just preposterous.
i've seen some of you herbivores;
and if you want to argue health,
y'all need to eat some kind of supplement
because some of y'all are so skinny
that it's disgusting; looking like the
only hip-hop motherfuckers on schindler's list.
being a malnutrition-ass got nothing to do
with being revolutionary or being on-point.
i'll be damned if i let somebody else push
their agenda on me. you know i don't eat pork,
not because i'm a muslim, i just don't
really like it, but i really will
fuck a bird up. and fish is good
when that shit is fresh. it's like my nigga
Vast Aire from Can Ox said. if you don't like
the smell of burning meat, well then get
the fuck off the planet. you know i don't
criticize people for eating moss,
then don't open your fucking mouth
about my food, man. i like beef
and broccoli motherfucker. mind
your god-damn business.
Hallo, van mij mag je, ik reageerde alleen op de OP hoor, nu moet je de zaken niet gaan omdraaien...quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:32 schreef nattermann het volgende:
Kerel, rot eens op met je propaganda. Als ik lekker een smerige hamburger eet, waar vlees van 12 verschillende koeien in zit, dan doe ik dat. Ga je me tegenhouden ofwat?
Triest
Ook weer kenmerkend voor mensen die graag hun kop in het zand steken (wat ik overigens geen enkel probleem vind, als je er bij mij maar niet over komt huilen): heldere feiten als propaganda betitelen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:32 schreef nattermann het volgende:
Kerel, rot eens op met je propaganda. Als ik lekker een smerige hamburger eet, waar vlees van 12 verschillende koeien in zit, dan doe ik dat. Ga je me tegenhouden ofwat?
Triest
idd. het zijn maar dierenquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:28 schreef FFnog het volgende:
en nee, dit is niet in het één of ander Oostblokland, dit is gewoon in het westen...
Maar ach, het zijn maar dieren he...
![]()
![]()
'nuf said. Slotje!quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:00 schreef Nikmans het volgende:
Ik vind mensen belangrijker dan dieren.
Ik vind mezelf belangrijker dan een koe die mijn hamburger wordt.
Daar heb ik geen awareness campagne van fascistische vegetariërs als jullie voor nodig
En als je niets anders voor ze hebt op een BBQ gaan ze nog stiekem aan je gras zitten knagen ookquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:50 schreef lennartb.nl het volgende:
[..]
Ze dwingen hun mening aan je op en je moet rekening met ze houden als ze komen eten.
Gelukkig ken ik er geen!
Weet je wat ze in zuid-afrika vragen als je een foto van je konijn laat zien?quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:35 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ook weer kenmerkend voor mensen die graag hun kop in het zand steken (wat ik overigens geen enkel probleem vind, als je er bij mij maar niet over komt huilen): heldere feiten als propaganda betitelen.
Inderdaad. Evolutie.quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:20 schreef frenchfries het volgende:
[..]
Weet je wat ze in zuid-afrika vragen als je een foto van je konijn laat zien?
"Heb je dr lekkere soep van kunnen trekken?"
Eten en gegeten worden hoort bij de natuur.
Tja, misschien is jouw Engels niet zo goed, maar in de 'lyrics' (en ik blijf erbij dat ze hetzelfde niveau hebben als een gemiddelde forumpost) gaat het om de bewering dat vegetariërs hun voedselkeuze als een statement zien en vleeseters proberen te overtuigen dat de vegetarische wijze de enig juiste is.quote:Guyfawkes
Dan zal ik wel met de verkeerde vegetariërs omgaan ofzo.quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:26 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Tja, misschien is jouw Engels niet zo goed, maar in de 'lyrics' (en ik blijf erbij dat ze hetzelfde niveau hebben als een gemiddelde forumpost) gaat het om de bewering dat vegetariërs hun voedselkeuze als een statement zien en vleeseters proberen te overtuigen dat de vegetarische wijze de enig juiste is.
In de praktijk is dat niet zo. Het is een 'vleesetende mythe' dat vegetariërs zich verheven voelen boven vleeseters en hun dieet aan anderen opdringen.
Blijkbaar hebben vleeseters dat fabeltje nodig om zich tegen af te zetten, waarschijnlijk omdat het lekker makkelijk is en ze verder niet zoveel te vertellen hebben (behalve dan dat het ze geen reet interesseert hoeveel een dier lijdt, als zij maar een lapje op hun bord hebben liggen).
Vuur is ook een natuurlijk verschijnsel. Braden de logische 2e stap.quote:En die vetgedrukte tekst slaat natuurlijk helegaar nergens op: gebraden vlees is niet eigen aan deze planeet. Rauw vlees, dat zou ik nog kunnen begrijpen, al bestaan planteneters minstens even lang als vleeseters.
Nou, verder nog iets, knullemans?
Mensen die jouw hun mening willen opdringen, zijn nooit in orde.quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:31 schreef frenchfries het volgende:
Dan zal ik wel met de verkeerde vegetariërs omgaan ofzo._!!
Zebra's lijden ook als een tijger ze pakt. Zullen we tijgers dan maar gaan uitroeien?quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:26 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Tja, misschien is jouw Engels niet zo goed, maar in de 'lyrics' (en ik blijf erbij dat ze hetzelfde niveau hebben als een gemiddelde forumpost) gaat het om de bewering dat vegetariërs hun voedselkeuze als een statement zien en vleeseters proberen te overtuigen dat de vegetarische wijze de enig juiste is.
In de praktijk is dat niet zo. Het is een 'vleesetende mythe' dat vegetariërs zich verheven voelen boven vleeseters en hun dieet aan anderen opdringen.
Blijkbaar hebben vleeseters dat fabeltje nodig om zich tegen af te zetten, waarschijnlijk omdat het lekker makkelijk is en ze verder niet zoveel te vertellen hebben (behalve dan dat het ze geen reet interesseert hoeveel een dier lijdt, als zij maar een lapje op hun bord hebben liggen).
En die vetgedrukte tekst slaat natuurlijk helegaar nergens op: gebraden vlees is niet eigen aan deze planeet. Rauw vlees, dat zou ik nog kunnen begrijpen, al bestaan planteneters minstens even lang als vleeseters.
Nou, verder nog iets, knullemans?
Ik snap het niet dat ze een varken of koe zieliger vinden dan lieve konijntjes en muisjes waarvan het leefgebied wordt vernietigd om hun maïs en soja en weet ik veel wat het is te kunnen verbouwenquote:Op zondag 24 augustus 2008 18:28 schreef BigKahuna het volgende:
Ik snap vegetariers ook niet helemaal.
Als je niet wilt dat de dieren lijden, kan je toch ook vlees eten waarvan de dieren wél goed verzorgd zijn? Hetzelfde idee als scharreleieren oid.
Je hebt toch niet voor niets scherpe tanden
Je kunt ook om andere redenen vegetarisch eten, b.v. omdat intensieve veehouderij een stuk milieubelastender is. Daarnaast wordt verreweg de meeste maïs en soja verbouwd als veevoer. Iets van 70% van de maïsproductie en 80% van de sojaproductie in de VS – als ik het me goed herinner – is bestemd voor veevoer. Dit grenst aan het ook veel gehoorde verwijt ‘voor sojavelden worden regenwouden gekapt’, wat suggereert dat dit alleen soja zou zijn voor menselijke consumptie, maar dat is niet het geval: het is vanwege de toenemende vleesconsumptie dat die velden nodig zijn voor veevoeder.quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:35 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ik snap het niet dat ze een varken of koe zieliger vinden dan lieve konijntjes en muisjes waarvan het leefgebied wordt vernietigd om hun maïs en soja en weet ik veel wat het is te kunnen verbouwen
Dat zal allemaal best kloppen, maar het blijft natuurlijk zo dat vegetariërs evengoed 'bloed aan hun handen hebben' als mensen die het allemaal niet boeit.quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je kunt ook om andere redenen vegetarisch eten, b.v. omdat intensieve veehouderij een stuk milieubelastender is. Daarnaast wordt verreweg de meeste maïs en soja verbouwd als veevoer. Iets van 70% van de maïsproductie en 80% van de sojaproductie in de VS – als ik het me goed herinner – is bestemd voor veevoer. Dit grenst aan het ook veel gehoorde verwijt ‘voor sojavelden worden regenwouden gekapt’, wat suggereert dat dit alleen soja zou zijn voor menselijke consumptie, maar dat is niet het geval: het is vanwege de toenemende vleesconsumptie dat die velden nodig zijn voor veevoeder.
Daarom zul je, als je probleem ligt bij het dierenleed, minstens zoveel leed veroorzaken onder de muisjes en konijntjes in het soja- en maïsveld als je varkens- of koeienvlees eet.
Als je de wereld alleen kunt indelen in ‘helemaal wel’ of ‘helemaal niet’ dan is je observatie tamelijk accuraat. Als je aan de andere kant ook nog enkele mogelijkheden daartussen ziet, is er wel iets voor te zeggen dat iemand in ieder geval zijn best doet om minder dierenleed, of minder milieubelasting, te veroorzaken, of überhaupt wat bewuster te zijn als het gaat om de aankoop van eten.quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:42 schreef Nikmans het volgende:
Dat zal allemaal best kloppen, maar het blijft natuurlijk zo dat vegetariërs evengoed 'bloed aan hun handen hebben' als mensen die het allemaal niet boeit.
Maar daar gaat het helemaal niet omHet gaat om schijnheilige wereldverbeteraars die zichzelf een hele baas vinden omdat ze zogenaamd goed zijn voor de diertjes, terwijl ze dat helemaal niet zijn
[ afbeelding ]
Er zit natuurlijk wel wat in maar op die manier kun je overal iets van makenquote:Op zondag 24 augustus 2008 19:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als je de wereld alleen kunt indelen in ‘helemaal wel’ of ‘helemaal niet’ dan is je observatie tamelijk accuraat. Als je aan de andere kant ook nog enkele mogelijkheden daartussen ziet, is er wel iets voor te zeggen dat iemand in ieder geval zijn best doet om minder dierenleed, of minder milieubelasting, te veroorzaken, of überhaupt wat bewuster te zijn als het gaat om de aankoop van eten.
Ook binnen de vegetariërs zijn er mensen die vinden dat het of niets, of alles moet zijn. Of je bent veganist, of je bent geen haar beter dan iemand die elke dag een paar kilo vlees koopt en direct weggooit, alleen om het dierenleed te vergroten.
Het is een gemakkelijk wereldbeeld, dat wel, maar ik denk een wat al te gemakkelijk. Uiteindelijk levert elke euro die je uitgeeft een bepaalde milieuvervuiling, en is elk stuk voedsel wel ergens gekoppeld aan dierenleed. Ook al eet je twee dagen per week geen vlees, en de rest wel, dan nog veroorzaak je minder dierenleed dan iemand die zeven dagen per week vlees eet. Je kunt dat schijnheilig vinden, je kunt het ook zien als in ieder geval een poging oprecht wat te doen.
Dan nog is de weg naar de hel geplaveid met goede intenties, maar enfin…
Snuffel voor de grap eens door KB en kijk waar meer topics van zijn; vleeseters die vegetariers afzeiken of andersom..quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:31 schreef frenchfries het volgende:
[..]
Dan zal ik wel met de verkeerde vegetariërs omgaan ofzo._!!
Snuffel voor de grap eens door KLB en kijk waar meer topics van zijn; autochtone Nederlanders die Marokkanen afzeiken of andersomquote:Op zondag 24 augustus 2008 19:38 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Snuffel voor de grap eens door KB en kijk waar meer topics van zijn; vleeseters die vegetariers afzeiken of andersom..
Er zijn mensen die zoals ze dat dan noemen biologisch vlees eten, lees je eens in.quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:28 schreef BigKahuna het volgende:
Ik snap vegetariers ook niet helemaal.
Als je niet wilt dat de dieren lijden, kan je toch ook vlees eten waarvan de dieren wél goed verzorgd zijn? Hetzelfde idee als scharreleieren oid.
Je hebt toch niet voor niets scherpe tanden
Dat zeg ik toch ook?quote:Op zondag 24 augustus 2008 19:42 schreef n0r het volgende:
[..]
Er zijn mensen die zoals ze dat dan noemen biologisch vlees eten, lees je eens in.
Naar mijn weten is een mens dan ook een omnivoor.quote:De maagzuren in de maag van een vleeseter zijn vele malen zuurder dan die van de mens.
Aan de andere kant heeft een mens, net als planteneters een relatief erg lang darmstelsel, terwijl vleeseters korte darmen hebben.
Dat zeg ik toch ook niet mafkeesquote:En als er dan mensen zijn die daarvoor kiezen, laat ze dan lekker, het is niet dat jij er last van hebt.
Zeker niet. Denk maar aan die vegetarische producten van bijvoorbeeld Quorn en Valess. Vooral die laatste bevat gewoon ingrediënten die uit de bio-industrie komen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:42 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best kloppen, maar het blijft natuurlijk zo dat vegetariërs evengoed 'bloed aan hun handen hebben' als mensen die het allemaal niet boeit.
Maar daar gaat het helemaal niet omHet gaat om schijnheilige wereldverbeteraars die zichzelf een hele baas vinden omdat ze zogenaamd goed zijn voor de diertjes, terwijl ze dat helemaal niet zijn
[ afbeelding ]
Ga je zeuren over zwart-wit denken terwijl je zelf moeilijk doet over Quorn omdat er bio-industrie ingredienten in zouden zitten. Feit is wel dat er voor de gemiddelde vleesvervanger een stuk minder dieren hebben moeten lijden dan voor een lap vlees. Dus als je dan toch niet graag zwart-wit denkt, doe dan ook niet moeilijk met dat soort onnozele argumenten.quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zeker niet. Denk maar aan die vegetarische producten van bijvoorbeeld Quorn en Valess. Vooral die laatste bevat gewoon ingrediënten die uit de bio-industrie komen.![]()
Toch vind ik dat er behoorlijk zwart/wit gedacht wordt als het om het consumeren van vlees gaat. Je hebt natuurlijk ook mensen die vlees niet lekker vinden of er niet goed tegen kunnen.
Quorn bevat eieren, maar pas sinds 2000 gebruiken ze geen legbatterijeieren meer. Dat geeft wel aan dat vleesvervangers voor een groot gedeelte domweg big business zijn – Quorn wordt op de markt gezet als een gezond alternatief voor vlees. Niet zo zeer als een verantwoord product in de zin van dierenleed, of milieu. Ze weten dat daar niet zoveel aan te verdienen valt, inspelen op de gezondheidswens van mensen werkt beter. Dat het in feite het product van een schimmel is verzwijgen ze ook liever.quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:19 schreef Morrigan het volgende:
Zeker niet. Denk maar aan die vegetarische producten van bijvoorbeeld Quorn en Valess. Vooral die laatste bevat gewoon ingrediënten die uit de bio-industrie komen.![]()
Over heldere feiten gesproken. Wanneer en door wie is dit bewezen..?quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:44 schreef RickoKun het volgende:
Heldere feiten
Alsof mensen die vlees eten allemaal doodgaan op hun 50ste
Je bent gewoon een onderdeel van de betutteling van de gehele samenleving.
quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:10 schreef RickoKun het volgende:
Flikker op man, het is bewezen dat vegetariers (en dan vooral de kinderen) vaak kleiner en ieler zijn dan de mensen die wel een normaal etensstijl hebben.
Dat geldt natuurlijk andersom ook, overigens geldt dat voor alle gasten die bij je komen eten...quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:50 schreef lennartb.nl het volgende:
Vanuit die redenering kun je precies hetzelfde zeggen over mensenleed...quote:Op woensdag 3 september 2008 00:15 schreef focal het volgende:
Waarom is het erg als dieren een kutleven hebben? Het is vervelend voor ze op het moment, maar wat maakt het after all allemaal uit. Tuurlijk, ik zou ook niet het leven willen hebben van een legbatterijkip. Lijkt me vreselijk. Maar wat maakt het uit? Als die kippen/ik dan uiteindelijk dood zijn? Ik geloof ook niet in een ziel of goddelijke macht, dus ik kan voor mezelf nog niet helemaal uitmaken waarom ik dierenleed erg vind. Aan de andere kant koop ik vaak wel scharrelvlees...
Je geeft zelf het antwoord al...quote:Op woensdag 3 september 2008 00:15 schreef focal het volgende:
Waarom is het erg als dieren een kutleven hebben? Het is vervelend voor ze op het moment, maar wat maakt het after all allemaal uit. Tuurlijk, ik zou ook niet het leven willen hebben van een legbatterijkip. Lijkt me vreselijk. Maar wat maakt het uit? Als die kippen/ik dan uiteindelijk dood zijn? Ik geloof ook niet in een ziel of goddelijke macht, dus ik kan voor mezelf nog niet helemaal uitmaken waarom ik dierenleed erg vind. Aan de andere kant koop ik vaak wel scharrelvlees...
Nee, ik stel juist de vraag waarom het erg is dat het vervelend is?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:26 schreef FFnog het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al...
En het is ongezond...
Omdat je het onethisch acht een beest te laten lijden. Analoog aan jouw redenering kun je je afvragen ‘waarom is het erg dat in Afrika zoveel mensen dood gaan aan AIDS/honger/oorlog’. Waarom is het erg dat er af en toe een pony aan stukken wordt gesneden door een gek, waarna die pony afgemaakt moet worden?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:35 schreef focal het volgende:
Nee, ik stel juist de vraag waarom het erg is dat het vervelend is?
Het komt neer op de Gouden Regel: doe anderen niet aan wat je zelf ook niet zou willen, behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden enzovoorts.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:35 schreef focal het volgende:
[..]
Nee, ik stel juist de vraag waarom het erg is dat het vervelend is?
Dus het is een emotie die je zicht op de werkelijkheid doet vertroebelen?quote:Op woensdag 3 september 2008 00:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
Omdat je het onethisch acht een beest te laten lijden. Analoog aan jouw redenering kun je je afvragen ‘waarom is het erg dat in Afrika zoveel mensen dood gaan aan AIDS/honger/oorlog’. Waarom is het erg dat er af en toe een pony aan stukken wordt gesneden door een gek, waarna die pony afgemaakt moet worden?
Het is een bepaald empathisch vermogen, dat de meeste mensen doet beseffen dat het niet tof is om pijn te lijden, en dat het dus ook voor een ander wezen niet tof is om pijn te lijden.
Nee, dat is niet een emotie. Natuurlijk is het jouw voorbeeld wel een emotie, maar ethiek zelf berust op een bepaalde universaliteit. Waarbij je geen 'toevallige' kenmerken in overweging neemt. Dat is vrij rationeel. Zo heb je een universele verklaring van de mens. Die verklaring geldt voor alle mensen, omdat we ervan uitgaan dat alle mensen dezelfde verlangens en wensen hebben.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:51 schreef focal het volgende:
[..]
Dus het is een emotie die je zicht op de werkelijkheid doet vertroebelen?
Nee. Maar even serieus. In het echt voel ik het natuurlijk ook niet zo, als ik iemand een hond zie doodschoppen haal ik hem naar de grond. Het was alleen een gedachte.
Maar visserij heeft weer erg veel negatieve gevolgen.quote:Op woensdag 3 september 2008 12:02 schreef RickoKun het volgende:Maar vis mag ik wel eten? Die lijden toch niet zo heul erg?!
-edit-
De levende kreeft die gekookt wordt niet meegerekend dan
Er is niemand die jou verbied om iets te eten (tenminste, zolang de regering nog niet vindt dat ze het moeten verbieden) De keuze is aan jou, vind jij het verantwoord om andere levende wezens te doen lijden en op te offeren voor jouw smaakgenot, los nog even van het feit dat de hoeveelheden die wij naar binnen werken voor jezelf erg ongezond zijn...quote:Op woensdag 3 september 2008 12:02 schreef RickoKun het volgende:Maar vis mag ik wel eten? Die lijden toch niet zo heul erg?!
-edit-
De levende kreeft die gekookt wordt niet meegerekend dan
Heerlijk,wreed geslacht is het lekkerstquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:28 schreef FFnog het volgende:
en nee, dit is niet in het één of ander Oostblokland, dit is gewoon in het westen...
De vlees eters houden het bij agresisieve topics, terwijl al die blaadjeskauwende boomknuffelaars geweldadige protesten houden en met stront irritante wakker dier reclames de ether vervuilen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:48 schreef Kiegie het volgende:
JAquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:28 schreef FFnog het volgende:
![]()
![]()
quote:Op donderdag 4 september 2008 10:26 schreef snakelady het volgende:
Vind het wel erg dat dieren nog steeds door vele als een gebruiksvoorwerp worden gezien inplaats van een levend wezen.
je doet alsof dat negatief isquote:Op donderdag 4 september 2008 11:04 schreef Kiegie het volgende:
[..]
![]()
Ja, maar jij hebt iets wat we 'inlevingsvermogen' noemen. Dat maakt de dingen altijd wat lastiger.
ik word gek van al die veganistenpropaganda!?!?#$@#%423534quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:07 schreef FFnog het volgende:
[..]
Stuur me eens wat door, wil je, als je er weer last van hebt. Op de een of andere manier gaat al die propaganda aan mij voorbij.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:35 schreef Zuen het volgende:
ik word gek van al die veganistenpropaganda!?!?#$@#%423534
Sorry hoor, maar dit soort onderzoeken zijn vaak compleet waardeloos omdat ze een willekeurige groep vleeseters tegenover een groep vegetariers zetten. Vegetarisch eten bevat over het algemeen veel minder vet en dus energie dan 'doorsnee' eten, dus zullen gemiddelde vegetariers minder dik zijn dan een gemiddeld persoon dat 'normaal' eten eet. Dus in die zin is 'normaal' eten 'minder gezond'. Maar als je twee groepen neemt van mensen die bewust eten, en een van beiden eet vegetarisch, zul je zien dat die veel meer moeite hebben om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. Wij zijn nou eenmaal zo geevolueerd dat wij bepaalde aminozuren niet zelf kunnen maken, die wel in vlees zitten, maar niet of nauwelijks in plantaardig voedsel.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:07 schreef FFnog het volgende:
Welke bedoel je? Ik ken wel de ‘Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, kip!’-campagne, mede mogelijk gemaakt door Europese subsidie van ruim vijf miljoen. Of sites zoals http://www.lekkerfitmetvlees.nl, of bijlages bij de Donald Duck (de lekkerste vleesrecepten uit Duckstad), gesponsord door het productschap vlees.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:35 schreef Zuen het volgende:
[..]
ik word gek van al die veganistenpropaganda!?!?#$@#%423534
Da's eigenlijk best bizar!quote:Op donderdag 4 september 2008 12:18 schreef Iblis het volgende:of bijlages bij de Donald Duck (de lekkerste vleesrecepten uit Duckstad), gesponsord door het productschap vlees.
ja al die mensen die veganisme/vegetarisme een trend noemen en zelf achter de grote vleestrend aanlopenquote:Op donderdag 4 september 2008 12:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
Welke bedoel je? Ik ken wel de ‘Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, kip!’-campagne, mede mogelijk gemaakt door Europese subsidie van ruim vijf miljoen. Of sites zoals http://www.lekkerfitmetvlees.nl, of bijlages bij de Donald Duck (de lekkerste vleesrecepten uit Duckstad), gesponsord door het productschap vlees.
Plantaardig en vegetarisch voedsel is niet per se hetzelfde, aangezien sommigen wel bepaalde zuivel en eierproducten eten. Natuurlijk moet je je vegetarische (of vegenastische) dieet met overleg kiezen, maar dat geldt voor elk dieet. De ‘moeite’ is relatief als je je dieet zo kiest, aangezien het niet uitzonderlijke inspanning kost om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Het is niet standaard noodzakelijk om supplementen te slikken.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit soort onderzoeken zijn vaak compleet waardeloos omdat ze een willekeurige groep vleeseters tegenover een groep vegetariers zetten. Vegetarisch eten bevat over het algemeen veel minder vet en dus energie dan 'doorsnee' eten, dus zullen gemiddelde vegetariers minder dik zijn dan een gemiddeld persoon dat 'normaal' eten eet. Dus in die zin is 'normaal' eten 'minder gezond'. Maar als je twee groepen neemt van mensen die bewust eten, en een van beiden eet vegetarisch, zul je zien dat die veel meer moeite hebben om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. Wij zijn nou eenmaal zo geevolueerd dat wij bepaalde aminozuren niet zelf kunnen maken, die wel in vlees zitten, maar niet of nauwelijks in plantaardig voedsel.
Bronquote:It is the position of the American Dietetic Association and Dietitians of Canada that appropriately planned vegetarian diets are healthful, nutritionally adequate, and provide health benefits in the prevention and treatment of certain diseases. Approximately 2.5% of adults in the United States and 4% of adults in Canada follow vegetarian diets. A vegetarian diet is defined as one that does not include meat, fish, or fowl. Interest in vegetarianism appears to be increasing, with many restaurants and college foodservices offering vegetarian meals routinely. Substantial growth in sales of foods attractive to vegetarians has occurred, and these foods appear in many supermarkets. This position paper reviews the current scientific data related to key nutrients for vegetarians, including protein, iron, zinc, calcium, vitamin D, riboflavin, vitamin B-12, vitamin A, n-3 fatty acids, and iodine. A vegetarian, including vegan, diet can meet current recommendations for all of these nutrients. In some cases, use of fortified foods or supplements can be helpful in meeting recommendations for individual nutrients. Well-planned vegan and other types of vegetarian diets are appropriate for all stages of the life cycle, including during pregnancy, lactation, infancy, childhood, and adolescence. Vegetarian diets offer a number of nutritional benefits, including lower levels of saturated fat, cholesterol, and animal protein as well as higher levels of carbohydrates, fiber, magnesium, potassium, folate, and antioxidants such as vitamins C and E and phytochemicals. Vegetarians have been reported to have lower body mass indices than nonvegetarians, as well as lower rates of death from ischemic heart disease; vegetarians also show lower blood cholesterol levels; lower blood pressure; and lower rates of hypertension, type 2 diabetes, and prostate and colon cancer. Although a number of federally funded and institutional feeding programs can accommodate vegetarians, few have foods suitable for vegans at this time. Because of the variability of dietary practices among vegetarians, individual assessment of dietary intakes of vegetarians is required. Dietetics professionals have a responsibility to support and encourage those who express an interest in consuming a vegetarian diet. They can play key roles in educating vegetarian clients about food sources of specific nutrients, food purchase and preparation, and any dietary modifications that may be necessary to meet individual needs. Menu planning for vegetarians can be simplified by use of a food guide that specifies food groups and serving sizes. J Am Diet Assoc. 2003;103:748-765.
Indien je vlees eet. Het kan prima in een gezond dieet, maar het is zeker niet noodzakelijk en leidt al snel tot te grootte energieinname.quote:4. Cut way back on American staples. Red meat, refined grains, potatoes, sugary drinks, and salty snacks are part of American culture, but they’re also really unhealthy. Go for a plant-based diet rich in non-starchy vegetables, fruits, and whole grains. And if you eat meat, fish and poultry are the best choices.
Oh, ik zeg ook niet dat vegetarisch eten perse ongezond is hoor, een teamgenoot van me is vega, en da's wel een van de beste spelers. Maar zowel hij als z'n vriendin zijn vega en letten goed op wat ze eten om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Maar ze moeten dus wel goed opletten (vooral hij, omdat hij dus behoorlijk veel en intensief sport) wat ze eten. Als je 'gewoon' eet moet je eigenlijk vooral opletten dat je niet te veel calorieen binnenkrijgt, maar dat is vooral omdat overal suiker in zit. Het allerbelangrijkste is dat je gewoon bewust eet. Ik ga ook wel eens naar de mac, maar ben me er heel bewust van dat dat ongezond is.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:47 schreef Iblis het volgende:
Indien je vlees eet. Het kan prima in een gezond dieet, maar het is zeker niet noodzakelijk en leidt al snel tot te grootte energieinname.
ehmquote:Op donderdag 4 september 2008 13:23 schreef speknek het volgende:
Vegetariers!
[ afbeelding ]
versus
[ afbeelding ]
Enjoy your fail!!
[ afbeelding ]
Nog een:quote:Op donderdag 4 september 2008 13:23 schreef speknek het volgende:
Vegetariers!
[ afbeelding ]
versus
[ afbeelding ]
Enjoy your fail!!
[ afbeelding ]
Vleeseters kunnen best groentegerechten eten zoals de onderste. Ze weten alleen dat er iets mist. Er is niets dat vlees kan vervangen, zelfs niet in de verste verte.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
ehm
[ afbeelding ]
versus
[ afbeelding ]
Je punt is....
Balkenbrijquote:
Dat is jouw mening, ik kan gewoon genieten van een vegetarisch gerecht hoor, vlees/vis vind ik lekker maar is naar mijn mening met mate ook gezond.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Vleeseters kunnen best groentegerechten eten zoals de onderste. Ze weten alleen dat er iets mist. Er is niets dat vlees kan vervangen, zelfs niet in de verste verte.
Als je idee is dat je geen dode dieren wilt eten, waarom zou je dan geen nep-vlees kunnen eten?quote:Op donderdag 4 september 2008 13:39 schreef Agiath het volgende:
Wat ik trouwens ook niet snap.
Waarom eten vegetariërs nep-vlees?
Ik bedoel je hebt een afkeur aan vlees maar je eet wel de nepvarianten?
Als die-hard vegetariër scherm je je toch volledig af van vlees, stelletje pussy's.
Het is misschien muggenziften, maar als je ‘gewoon’ eet moet je ook letten op de hoeveelheid fruit en groente die je eet, de hoeveelheid vezels die je binnenkrijgt, de hoeveelheid zout die je binnenkrijgt en de hoeveelheid rood vlees en cholesterol die in producten die je eet zit.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:16 schreef Catbert het volgende:
Oh, ik zeg ook niet dat vegetarisch eten perse ongezond is hoor, een teamgenoot van me is vega, en da's wel een van de beste spelers. Maar zowel hij als z'n vriendin zijn vega en letten goed op wat ze eten om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Maar ze moeten dus wel goed opletten (vooral hij, omdat hij dus behoorlijk veel en intensief sport) wat ze eten. Als je 'gewoon' eet moet je eigenlijk vooral opletten dat je niet te veel calorieen binnenkrijgt, maar dat is vooral omdat overal suiker in zit. Het allerbelangrijkste is dat je gewoon bewust eet. Ik ga ook wel eens naar de mac, maar ben me er heel bewust van dat dat ongezond is.
Moet je dat topic eens lezen over mensen die hun huisdier hun kind noemen.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:55 schreef Agiath het volgende:
Dieren staan trouwens imo onder de mens, in elk mogelijk opzicht.
Een paar maanden terug heb ik eens zo'n Vega-burger gegeten. Ik heb de hele week aan één stuk door scheten gelaten, en dat waren geen kinderachtige. Man man man wat had ik last van mijn buik die week. Ik vermoedde dat het die burger was, maar zeker weten wist ik het niet. Een paar maanden later had ik weer een vegaburger gegeten, en wat denk je: WEER AL DIE ELLENDE.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:45 schreef therk het volgende:
Ik vind al det nep vlees gewoon niet te eten. Tis net alsof je op een stuk karton aan het kauwe bent
Omdat het lekker is? Jullie eten vlees omdat het lekker is, wij eten nepvlees omdat wij het lekker vinden? Voor een hoop mensen in deze maatschappij is het "vlees, aardappels en groente" een behoorlijk rigide begrip, of je nou een diëetaïre verandering maakt of niet.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:39 schreef Agiath het volgende:
Wat ik trouwens ook niet snap.
Waarom eten vegetariërs nep-vlees?
Ik bedoel je hebt een afkeur aan vlees maar je eet wel de nepvarianten?
Als die-hard vegetariër scherm je je toch volledig af van vlees, stelletje pussy's.
De mens is een dier. Waarom is het dan zo fout voor mij om jou op te eten?quote:Op donderdag 4 september 2008 13:55 schreef Agiath het volgende:
Dieren staan trouwens imo onder de mens, in elk mogelijk opzicht.
quote:Op donderdag 4 september 2008 14:05 schreef MrX1982 het volgende:
Vlees eten is natuurlijk. De industrie erachter is alleen zo onnatuurlijk als wat maar om dan vegetariër te worden daar los je ook niets mee op. Behalve dan dat je zelfingenomen jezelf op de schouder kunt kloppen dat je alleen nog maar konijnvoer eet.
De wereld is verdorven dan kan je wel op de maan gaan wonen maar daarmee maak je de wereld geen haar beter. Kortom vegetariërs zijn maanbewoners.
omdat dat vies isquote:Op donderdag 4 september 2008 14:12 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
De mens is een dier. Waarom is het dan zo fout voor mij om jou op te eten?
Nee dank je, ben al 2 weken onnodig aan de schijt geweest. Als ik alleen al langs het schap loop moet ik al ruften.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:10 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Omdat het lekker is? Jullie eten vlees omdat het lekker is, wij eten nepvlees omdat wij het lekker vinden? Voor een hoop mensen in deze maatschappij is het "vlees, aardappels en groente" een behoorlijk rigide begrip, of je nou een diëetaïre verandering maakt of niet.
Maar goed, ik kan aan iedere vlees eter aan raden om 1 keertje naar het veggie schap te lopen in de AH en balletjes te kopen, deze even op bakken of in de oven gooien (doe ik meestal, ben lui) en vertel mij dan dat ze niet lekker zijn..
Ah, je bent geen echte vegetarier. Overigens prima als je ook van vegetarische gerechten kan genieten, maar vlees is wel hetgene wat haute cuisine haute cuisine maakt. Ik zou er echt van balen als ik niet meer kan genieten van heel goed eten.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:35 schreef snakelady het volgende:
Dat is jouw mening, ik kan gewoon genieten van een vegetarisch gerecht hoor, vlees/vis vind ik lekker maar is naar mijn mening met mate ook gezond.
Omdat de wet je dan strafbaar stelt.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:12 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
De mens is een dier. Waarom is het dan zo fout voor mij om jou op te eten?
Volgens mij is dat met name als je de hersenen eet, en dat is inderdaad gedocumenteerd in Papoea Nieuw-Guinea. ‘Gewoon’ vlees heeft dat risico volgens mij minder, alhoewel onderzoek natuurlijk beperkt is naar zulke zaken.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:03 schreef Vodkadruppel het volgende:
Leuke bijkomstigheid is ook dat mensen een soort natuurlijke bescherming hebben ingebouwd.
Mensen kunnen niet lang leven op andermans mensenvlees. Daar komen al op vrij korte termijn
allemaal rare ziektes van met de dood tot gevolg.
Het is geen ingebouwde bescherming. Mensenvlees bevat voor andere mensen geen essentiele aminozuren. Dit zijn moleculenreeksen die je zelf niet aan kunt maken maar die je uit je voedsel moet halen. Mensenvlees bevat deze aminozuren niet omdat ze al verwerkt zijn naar andere constructies.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:03 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Omdat de wet je dan strafbaar stelt.
Leuke bijkomstigheid is ook dat mensen een soort natuurlijke bescherming hebben ingebouwd.
Mensen kunnen niet lang leven op andermans mensenvlees. Daar komen al op vrij korte termijn
allemaal rare ziektes van met de dood tot gevolg.
Vlees is veel slechter verteerdbaar en zorgt ervoor dat je spijsvertering meer stinkt.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:57 schreef LENUS het volgende:
[..]
Nee dank je, ben al 2 weken onnodig aan de schijt geweest. Als ik alleen al langs het schap loop moet ik al ruften.
Wat is dat voor'n onzin? Mensen hebben geen enkel probleem vlees te verteren, i.t.t. herbivoren.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:41 schreef OFfSprngr het volgende:
Vlees is veel slechter verteerdbaar en zorgt ervoor dat je spijsvertering meer stinkt.
Ik denk dat hij op het volgende doelt: ten eerste moet vlees wel bewerkt zijn, anders kun je het niet eten. Dat geldt voor de meeste carnivoren niet. Wij hebben echter niet zulk sterk maagzuur.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:45 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat is dat voor'n onzin? Mensen hebben geen enkel probleem vlees te verteren, i.t.t. herbivoren.
Dan vertel ik je bji deze dat die dingen niet lekker zijn. En nu?quote:Op donderdag 4 september 2008 14:10 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Omdat het lekker is? Jullie eten vlees omdat het lekker is, wij eten nepvlees omdat wij het lekker vinden? Voor een hoop mensen in deze maatschappij is het "vlees, aardappels en groente" een behoorlijk rigide begrip, of je nou een diëetaïre verandering maakt of niet.
Maar goed, ik kan aan iedere vlees eter aan raden om 1 keertje naar het veggie schap te lopen in de AH en balletjes te kopen, deze even op bakken of in de oven gooien (doe ik meestal, ben lui) en vertel mij dan dat ze niet lekker zijn..
Aangezien van die dingen bekend is dat ze, unaniem door de hele wereldbevolking, lekker gevonden worden betekent dat gewoon dat je liegt, en bij deze aan je tepels aan de hoogste boom opgeknoopt wordt.quote:Op donderdag 4 september 2008 17:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Dan vertel ik je bji deze dat die dingen niet lekker zijn. En nu?
Een gedeelte van de haute cuisine ligt er ook in dat hetgeen gepresenteerd wordt zeldzaam of bijzonder wordt gevonden, iets wat voor fruit en groente minder geldt. Hoeveel mensen willen niet eens ‘een krokodil eten’ of ‘een struisvogel eten’; voor de haute cuisine geldt dit aspect ook.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Ah, je bent geen echte vegetarier. Overigens prima als je ook van vegetarische gerechten kan genieten, maar vlees is wel hetgene wat haute cuisine haute cuisine maakt. Ik zou er echt van balen als ik niet meer kan genieten van heel goed eten.
Klopt wel zo ongeveer. Apen eten overigens ook wel vlees: het voordeel is dat het heel veel energie bevat. Onze hersenen hebben heel veel energie nodig, dus vleesconsumptie was destijds essentieel om binnen voldoende tijd voldoende energie te verzamelen; het koken maakt het verteren gemakkelijker.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:32 schreef RickoKun het volgende:
Ik keek gisteren National Geo. en toen zeiden ze dat onze voorouders een groter brein kreeg omdat ze vuur hadden ontdekt en vlees gingen eten.
Volgens mij was het zo dat mensen ontdekten dat na een bereiding op vuur je van een hoop dingenquote:Op vrijdag 5 september 2008 18:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
Echter, er moet ook al om een andere redenen een bepaalde hersenomvang zijn geweest, want ze moesten ook slim genoeg zijn om het vuur te ontdekken en te beheersen, het is dus een beetje een kip ei probleem: je moet slim zijn om vlees te kunnen koken, maar om slim te zijn moet je ook vlees kunnen koken. Hoe dat precies gegaan is, is volgens mij nog niet helemaal duidelijk.
Dat wil ik best geloven, maar ook dan moet je slim genoeg zijn om het vuur te beheersen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:55 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Volgens mij was het zo dat mensen ontdekten dat na een bereiding op vuur je van een hoop dingen
minder snel ziek wordt.
Je zou je voor de grap eens moeten voorstellen hoe dat vuur ontdekken ging.quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:02 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat wil ik best geloven, maar ook dan moet je slim genoeg zijn om het vuur te beheersen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |