Dat is jouw mening, ik kan gewoon genieten van een vegetarisch gerecht hoor, vlees/vis vind ik lekker maar is naar mijn mening met mate ook gezond.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Vleeseters kunnen best groentegerechten eten zoals de onderste. Ze weten alleen dat er iets mist. Er is niets dat vlees kan vervangen, zelfs niet in de verste verte.
Als je idee is dat je geen dode dieren wilt eten, waarom zou je dan geen nep-vlees kunnen eten?quote:Op donderdag 4 september 2008 13:39 schreef Agiath het volgende:
Wat ik trouwens ook niet snap.
Waarom eten vegetariërs nep-vlees?
Ik bedoel je hebt een afkeur aan vlees maar je eet wel de nepvarianten?
Als die-hard vegetariër scherm je je toch volledig af van vlees, stelletje pussy's.
Het is misschien muggenziften, maar als je ‘gewoon’ eet moet je ook letten op de hoeveelheid fruit en groente die je eet, de hoeveelheid vezels die je binnenkrijgt, de hoeveelheid zout die je binnenkrijgt en de hoeveelheid rood vlees en cholesterol die in producten die je eet zit.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:16 schreef Catbert het volgende:
Oh, ik zeg ook niet dat vegetarisch eten perse ongezond is hoor, een teamgenoot van me is vega, en da's wel een van de beste spelers. Maar zowel hij als z'n vriendin zijn vega en letten goed op wat ze eten om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Maar ze moeten dus wel goed opletten (vooral hij, omdat hij dus behoorlijk veel en intensief sport) wat ze eten. Als je 'gewoon' eet moet je eigenlijk vooral opletten dat je niet te veel calorieen binnenkrijgt, maar dat is vooral omdat overal suiker in zit. Het allerbelangrijkste is dat je gewoon bewust eet. Ik ga ook wel eens naar de mac, maar ben me er heel bewust van dat dat ongezond is.
Moet je dat topic eens lezen over mensen die hun huisdier hun kind noemen.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:55 schreef Agiath het volgende:
Dieren staan trouwens imo onder de mens, in elk mogelijk opzicht.
Een paar maanden terug heb ik eens zo'n Vega-burger gegeten. Ik heb de hele week aan één stuk door scheten gelaten, en dat waren geen kinderachtige. Man man man wat had ik last van mijn buik die week. Ik vermoedde dat het die burger was, maar zeker weten wist ik het niet. Een paar maanden later had ik weer een vegaburger gegeten, en wat denk je: WEER AL DIE ELLENDE.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:45 schreef therk het volgende:
Ik vind al det nep vlees gewoon niet te eten. Tis net alsof je op een stuk karton aan het kauwe bent
Omdat het lekker is? Jullie eten vlees omdat het lekker is, wij eten nepvlees omdat wij het lekker vinden? Voor een hoop mensen in deze maatschappij is het "vlees, aardappels en groente" een behoorlijk rigide begrip, of je nou een diëetaïre verandering maakt of niet.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:39 schreef Agiath het volgende:
Wat ik trouwens ook niet snap.
Waarom eten vegetariërs nep-vlees?
Ik bedoel je hebt een afkeur aan vlees maar je eet wel de nepvarianten?
Als die-hard vegetariër scherm je je toch volledig af van vlees, stelletje pussy's.
De mens is een dier. Waarom is het dan zo fout voor mij om jou op te eten?quote:Op donderdag 4 september 2008 13:55 schreef Agiath het volgende:
Dieren staan trouwens imo onder de mens, in elk mogelijk opzicht.
quote:Op donderdag 4 september 2008 14:05 schreef MrX1982 het volgende:
Vlees eten is natuurlijk. De industrie erachter is alleen zo onnatuurlijk als wat maar om dan vegetariër te worden daar los je ook niets mee op. Behalve dan dat je zelfingenomen jezelf op de schouder kunt kloppen dat je alleen nog maar konijnvoer eet.
De wereld is verdorven dan kan je wel op de maan gaan wonen maar daarmee maak je de wereld geen haar beter. Kortom vegetariërs zijn maanbewoners.
omdat dat vies isquote:Op donderdag 4 september 2008 14:12 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
De mens is een dier. Waarom is het dan zo fout voor mij om jou op te eten?
Nee dank je, ben al 2 weken onnodig aan de schijt geweest. Als ik alleen al langs het schap loop moet ik al ruften.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:10 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Omdat het lekker is? Jullie eten vlees omdat het lekker is, wij eten nepvlees omdat wij het lekker vinden? Voor een hoop mensen in deze maatschappij is het "vlees, aardappels en groente" een behoorlijk rigide begrip, of je nou een diëetaïre verandering maakt of niet.
Maar goed, ik kan aan iedere vlees eter aan raden om 1 keertje naar het veggie schap te lopen in de AH en balletjes te kopen, deze even op bakken of in de oven gooien (doe ik meestal, ben lui) en vertel mij dan dat ze niet lekker zijn..
Ah, je bent geen echte vegetarier. Overigens prima als je ook van vegetarische gerechten kan genieten, maar vlees is wel hetgene wat haute cuisine haute cuisine maakt. Ik zou er echt van balen als ik niet meer kan genieten van heel goed eten.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:35 schreef snakelady het volgende:
Dat is jouw mening, ik kan gewoon genieten van een vegetarisch gerecht hoor, vlees/vis vind ik lekker maar is naar mijn mening met mate ook gezond.
Omdat de wet je dan strafbaar stelt.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:12 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
De mens is een dier. Waarom is het dan zo fout voor mij om jou op te eten?
Volgens mij is dat met name als je de hersenen eet, en dat is inderdaad gedocumenteerd in Papoea Nieuw-Guinea. ‘Gewoon’ vlees heeft dat risico volgens mij minder, alhoewel onderzoek natuurlijk beperkt is naar zulke zaken.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:03 schreef Vodkadruppel het volgende:
Leuke bijkomstigheid is ook dat mensen een soort natuurlijke bescherming hebben ingebouwd.
Mensen kunnen niet lang leven op andermans mensenvlees. Daar komen al op vrij korte termijn
allemaal rare ziektes van met de dood tot gevolg.
Het is geen ingebouwde bescherming. Mensenvlees bevat voor andere mensen geen essentiele aminozuren. Dit zijn moleculenreeksen die je zelf niet aan kunt maken maar die je uit je voedsel moet halen. Mensenvlees bevat deze aminozuren niet omdat ze al verwerkt zijn naar andere constructies.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:03 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Omdat de wet je dan strafbaar stelt.
Leuke bijkomstigheid is ook dat mensen een soort natuurlijke bescherming hebben ingebouwd.
Mensen kunnen niet lang leven op andermans mensenvlees. Daar komen al op vrij korte termijn
allemaal rare ziektes van met de dood tot gevolg.
Vlees is veel slechter verteerdbaar en zorgt ervoor dat je spijsvertering meer stinkt.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:57 schreef LENUS het volgende:
[..]
Nee dank je, ben al 2 weken onnodig aan de schijt geweest. Als ik alleen al langs het schap loop moet ik al ruften.
Wat is dat voor'n onzin? Mensen hebben geen enkel probleem vlees te verteren, i.t.t. herbivoren.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:41 schreef OFfSprngr het volgende:
Vlees is veel slechter verteerdbaar en zorgt ervoor dat je spijsvertering meer stinkt.
Ik denk dat hij op het volgende doelt: ten eerste moet vlees wel bewerkt zijn, anders kun je het niet eten. Dat geldt voor de meeste carnivoren niet. Wij hebben echter niet zulk sterk maagzuur.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:45 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat is dat voor'n onzin? Mensen hebben geen enkel probleem vlees te verteren, i.t.t. herbivoren.
Dan vertel ik je bji deze dat die dingen niet lekker zijn. En nu?quote:Op donderdag 4 september 2008 14:10 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Omdat het lekker is? Jullie eten vlees omdat het lekker is, wij eten nepvlees omdat wij het lekker vinden? Voor een hoop mensen in deze maatschappij is het "vlees, aardappels en groente" een behoorlijk rigide begrip, of je nou een diëetaïre verandering maakt of niet.
Maar goed, ik kan aan iedere vlees eter aan raden om 1 keertje naar het veggie schap te lopen in de AH en balletjes te kopen, deze even op bakken of in de oven gooien (doe ik meestal, ben lui) en vertel mij dan dat ze niet lekker zijn..
Aangezien van die dingen bekend is dat ze, unaniem door de hele wereldbevolking, lekker gevonden worden betekent dat gewoon dat je liegt, en bij deze aan je tepels aan de hoogste boom opgeknoopt wordt.quote:Op donderdag 4 september 2008 17:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Dan vertel ik je bji deze dat die dingen niet lekker zijn. En nu?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |