De vlees eters houden het bij agresisieve topics, terwijl al die blaadjeskauwende boomknuffelaars geweldadige protesten houden en met stront irritante wakker dier reclames de ether vervuilen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 15:48 schreef Kiegie het volgende:
Opvallend toch dat het altijd vleeseters zijn die van agressieve topics als deze openen, en dat je zelden of nooit een vegetarische tegenhanger treft.
De conclusie dat je zielige, gefrustreerde, kortzichtige mensen vooral onder vleeseters vindt, wordt wel heel aantrekkelijk. In feite zijn dit soort topics een onbedoelde aansporing om toch maar eens wat minder vlees te gaan eten.
Succes TS, met alle dingen die blijkbaar niet gelukt zijn in je leven! Geef niet op, hou vol!
JAquote:Op zondag 24 augustus 2008 16:28 schreef FFnog het volgende:
en nee, dit is niet in het één of ander Oostblokland, dit is gewoon in het westen...
Maar ach, het zijn maar dieren he...
![]()
![]()
quote:Op donderdag 4 september 2008 10:26 schreef snakelady het volgende:
Vind het wel erg dat dieren nog steeds door vele als een gebruiksvoorwerp worden gezien inplaats van een levend wezen.
je doet alsof dat negatief isquote:Op donderdag 4 september 2008 11:04 schreef Kiegie het volgende:
[..]
![]()
Ja, maar jij hebt iets wat we 'inlevingsvermogen' noemen. Dat maakt de dingen altijd wat lastiger.
ik word gek van al die veganistenpropaganda!?!?#$@#%423534quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:07 schreef FFnog het volgende:
[..]
Wie is er nu dom bezig, de vegetarier of de vleeseter...???
Stuur me eens wat door, wil je, als je er weer last van hebt. Op de een of andere manier gaat al die propaganda aan mij voorbij.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:35 schreef Zuen het volgende:
ik word gek van al die veganistenpropaganda!?!?#$@#%423534
Sorry hoor, maar dit soort onderzoeken zijn vaak compleet waardeloos omdat ze een willekeurige groep vleeseters tegenover een groep vegetariers zetten. Vegetarisch eten bevat over het algemeen veel minder vet en dus energie dan 'doorsnee' eten, dus zullen gemiddelde vegetariers minder dik zijn dan een gemiddeld persoon dat 'normaal' eten eet. Dus in die zin is 'normaal' eten 'minder gezond'. Maar als je twee groepen neemt van mensen die bewust eten, en een van beiden eet vegetarisch, zul je zien dat die veel meer moeite hebben om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. Wij zijn nou eenmaal zo geevolueerd dat wij bepaalde aminozuren niet zelf kunnen maken, die wel in vlees zitten, maar niet of nauwelijks in plantaardig voedsel.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:07 schreef FFnog het volgende:
Wie is er nu dom bezig, de vegetarier of de vleeseter...???
Welke bedoel je? Ik ken wel de ‘Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, kip!’-campagne, mede mogelijk gemaakt door Europese subsidie van ruim vijf miljoen. Of sites zoals http://www.lekkerfitmetvlees.nl, of bijlages bij de Donald Duck (de lekkerste vleesrecepten uit Duckstad), gesponsord door het productschap vlees.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:35 schreef Zuen het volgende:
[..]
ik word gek van al die veganistenpropaganda!?!?#$@#%423534
Da's eigenlijk best bizar!quote:Op donderdag 4 september 2008 12:18 schreef Iblis het volgende:of bijlages bij de Donald Duck (de lekkerste vleesrecepten uit Duckstad), gesponsord door het productschap vlees.
ja al die mensen die veganisme/vegetarisme een trend noemen en zelf achter de grote vleestrend aanlopenquote:Op donderdag 4 september 2008 12:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
Welke bedoel je? Ik ken wel de ‘Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, kip!’-campagne, mede mogelijk gemaakt door Europese subsidie van ruim vijf miljoen. Of sites zoals http://www.lekkerfitmetvlees.nl, of bijlages bij de Donald Duck (de lekkerste vleesrecepten uit Duckstad), gesponsord door het productschap vlees.
Plantaardig en vegetarisch voedsel is niet per se hetzelfde, aangezien sommigen wel bepaalde zuivel en eierproducten eten. Natuurlijk moet je je vegetarische (of vegenastische) dieet met overleg kiezen, maar dat geldt voor elk dieet. De ‘moeite’ is relatief als je je dieet zo kiest, aangezien het niet uitzonderlijke inspanning kost om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Het is niet standaard noodzakelijk om supplementen te slikken.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:11 schreef Catbert het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit soort onderzoeken zijn vaak compleet waardeloos omdat ze een willekeurige groep vleeseters tegenover een groep vegetariers zetten. Vegetarisch eten bevat over het algemeen veel minder vet en dus energie dan 'doorsnee' eten, dus zullen gemiddelde vegetariers minder dik zijn dan een gemiddeld persoon dat 'normaal' eten eet. Dus in die zin is 'normaal' eten 'minder gezond'. Maar als je twee groepen neemt van mensen die bewust eten, en een van beiden eet vegetarisch, zul je zien dat die veel meer moeite hebben om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. Wij zijn nou eenmaal zo geevolueerd dat wij bepaalde aminozuren niet zelf kunnen maken, die wel in vlees zitten, maar niet of nauwelijks in plantaardig voedsel.
Bronquote:It is the position of the American Dietetic Association and Dietitians of Canada that appropriately planned vegetarian diets are healthful, nutritionally adequate, and provide health benefits in the prevention and treatment of certain diseases. Approximately 2.5% of adults in the United States and 4% of adults in Canada follow vegetarian diets. A vegetarian diet is defined as one that does not include meat, fish, or fowl. Interest in vegetarianism appears to be increasing, with many restaurants and college foodservices offering vegetarian meals routinely. Substantial growth in sales of foods attractive to vegetarians has occurred, and these foods appear in many supermarkets. This position paper reviews the current scientific data related to key nutrients for vegetarians, including protein, iron, zinc, calcium, vitamin D, riboflavin, vitamin B-12, vitamin A, n-3 fatty acids, and iodine. A vegetarian, including vegan, diet can meet current recommendations for all of these nutrients. In some cases, use of fortified foods or supplements can be helpful in meeting recommendations for individual nutrients. Well-planned vegan and other types of vegetarian diets are appropriate for all stages of the life cycle, including during pregnancy, lactation, infancy, childhood, and adolescence. Vegetarian diets offer a number of nutritional benefits, including lower levels of saturated fat, cholesterol, and animal protein as well as higher levels of carbohydrates, fiber, magnesium, potassium, folate, and antioxidants such as vitamins C and E and phytochemicals. Vegetarians have been reported to have lower body mass indices than nonvegetarians, as well as lower rates of death from ischemic heart disease; vegetarians also show lower blood cholesterol levels; lower blood pressure; and lower rates of hypertension, type 2 diabetes, and prostate and colon cancer. Although a number of federally funded and institutional feeding programs can accommodate vegetarians, few have foods suitable for vegans at this time. Because of the variability of dietary practices among vegetarians, individual assessment of dietary intakes of vegetarians is required. Dietetics professionals have a responsibility to support and encourage those who express an interest in consuming a vegetarian diet. They can play key roles in educating vegetarian clients about food sources of specific nutrients, food purchase and preparation, and any dietary modifications that may be necessary to meet individual needs. Menu planning for vegetarians can be simplified by use of a food guide that specifies food groups and serving sizes. J Am Diet Assoc. 2003;103:748-765.
Indien je vlees eet. Het kan prima in een gezond dieet, maar het is zeker niet noodzakelijk en leidt al snel tot te grootte energieinname.quote:4. Cut way back on American staples. Red meat, refined grains, potatoes, sugary drinks, and salty snacks are part of American culture, but they’re also really unhealthy. Go for a plant-based diet rich in non-starchy vegetables, fruits, and whole grains. And if you eat meat, fish and poultry are the best choices.
Oh, ik zeg ook niet dat vegetarisch eten perse ongezond is hoor, een teamgenoot van me is vega, en da's wel een van de beste spelers. Maar zowel hij als z'n vriendin zijn vega en letten goed op wat ze eten om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Maar ze moeten dus wel goed opletten (vooral hij, omdat hij dus behoorlijk veel en intensief sport) wat ze eten. Als je 'gewoon' eet moet je eigenlijk vooral opletten dat je niet te veel calorieen binnenkrijgt, maar dat is vooral omdat overal suiker in zit. Het allerbelangrijkste is dat je gewoon bewust eet. Ik ga ook wel eens naar de mac, maar ben me er heel bewust van dat dat ongezond is.quote:Op donderdag 4 september 2008 12:47 schreef Iblis het volgende:
Indien je vlees eet. Het kan prima in een gezond dieet, maar het is zeker niet noodzakelijk en leidt al snel tot te grootte energieinname.
ehmquote:Op donderdag 4 september 2008 13:23 schreef speknek het volgende:
Vegetariers!
[ afbeelding ]
versus
[ afbeelding ]
Enjoy your fail!!
[ afbeelding ]
Nog een:quote:Op donderdag 4 september 2008 13:23 schreef speknek het volgende:
Vegetariers!
[ afbeelding ]
versus
[ afbeelding ]
Enjoy your fail!!
[ afbeelding ]
Vleeseters kunnen best groentegerechten eten zoals de onderste. Ze weten alleen dat er iets mist. Er is niets dat vlees kan vervangen, zelfs niet in de verste verte.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
ehm
[ afbeelding ]
versus
[ afbeelding ]
Je punt is....
Balkenbrijquote:
Dat is jouw mening, ik kan gewoon genieten van een vegetarisch gerecht hoor, vlees/vis vind ik lekker maar is naar mijn mening met mate ook gezond.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Vleeseters kunnen best groentegerechten eten zoals de onderste. Ze weten alleen dat er iets mist. Er is niets dat vlees kan vervangen, zelfs niet in de verste verte.
Als je idee is dat je geen dode dieren wilt eten, waarom zou je dan geen nep-vlees kunnen eten?quote:Op donderdag 4 september 2008 13:39 schreef Agiath het volgende:
Wat ik trouwens ook niet snap.
Waarom eten vegetariërs nep-vlees?
Ik bedoel je hebt een afkeur aan vlees maar je eet wel de nepvarianten?
Als die-hard vegetariër scherm je je toch volledig af van vlees, stelletje pussy's.
Het is misschien muggenziften, maar als je ‘gewoon’ eet moet je ook letten op de hoeveelheid fruit en groente die je eet, de hoeveelheid vezels die je binnenkrijgt, de hoeveelheid zout die je binnenkrijgt en de hoeveelheid rood vlees en cholesterol die in producten die je eet zit.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:16 schreef Catbert het volgende:
Oh, ik zeg ook niet dat vegetarisch eten perse ongezond is hoor, een teamgenoot van me is vega, en da's wel een van de beste spelers. Maar zowel hij als z'n vriendin zijn vega en letten goed op wat ze eten om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Maar ze moeten dus wel goed opletten (vooral hij, omdat hij dus behoorlijk veel en intensief sport) wat ze eten. Als je 'gewoon' eet moet je eigenlijk vooral opletten dat je niet te veel calorieen binnenkrijgt, maar dat is vooral omdat overal suiker in zit. Het allerbelangrijkste is dat je gewoon bewust eet. Ik ga ook wel eens naar de mac, maar ben me er heel bewust van dat dat ongezond is.
Moet je dat topic eens lezen over mensen die hun huisdier hun kind noemen.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:55 schreef Agiath het volgende:
Dieren staan trouwens imo onder de mens, in elk mogelijk opzicht.
Een paar maanden terug heb ik eens zo'n Vega-burger gegeten. Ik heb de hele week aan één stuk door scheten gelaten, en dat waren geen kinderachtige. Man man man wat had ik last van mijn buik die week. Ik vermoedde dat het die burger was, maar zeker weten wist ik het niet. Een paar maanden later had ik weer een vegaburger gegeten, en wat denk je: WEER AL DIE ELLENDE.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:45 schreef therk het volgende:
Ik vind al det nep vlees gewoon niet te eten. Tis net alsof je op een stuk karton aan het kauwe bent
Omdat het lekker is? Jullie eten vlees omdat het lekker is, wij eten nepvlees omdat wij het lekker vinden? Voor een hoop mensen in deze maatschappij is het "vlees, aardappels en groente" een behoorlijk rigide begrip, of je nou een diëetaïre verandering maakt of niet.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:39 schreef Agiath het volgende:
Wat ik trouwens ook niet snap.
Waarom eten vegetariërs nep-vlees?
Ik bedoel je hebt een afkeur aan vlees maar je eet wel de nepvarianten?
Als die-hard vegetariër scherm je je toch volledig af van vlees, stelletje pussy's.
De mens is een dier. Waarom is het dan zo fout voor mij om jou op te eten?quote:Op donderdag 4 september 2008 13:55 schreef Agiath het volgende:
Dieren staan trouwens imo onder de mens, in elk mogelijk opzicht.
quote:Op donderdag 4 september 2008 14:05 schreef MrX1982 het volgende:
Vlees eten is natuurlijk. De industrie erachter is alleen zo onnatuurlijk als wat maar om dan vegetariër te worden daar los je ook niets mee op. Behalve dan dat je zelfingenomen jezelf op de schouder kunt kloppen dat je alleen nog maar konijnvoer eet.
De wereld is verdorven dan kan je wel op de maan gaan wonen maar daarmee maak je de wereld geen haar beter. Kortom vegetariërs zijn maanbewoners.
omdat dat vies isquote:Op donderdag 4 september 2008 14:12 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
De mens is een dier. Waarom is het dan zo fout voor mij om jou op te eten?
Nee dank je, ben al 2 weken onnodig aan de schijt geweest. Als ik alleen al langs het schap loop moet ik al ruften.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:10 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Omdat het lekker is? Jullie eten vlees omdat het lekker is, wij eten nepvlees omdat wij het lekker vinden? Voor een hoop mensen in deze maatschappij is het "vlees, aardappels en groente" een behoorlijk rigide begrip, of je nou een diëetaïre verandering maakt of niet.
Maar goed, ik kan aan iedere vlees eter aan raden om 1 keertje naar het veggie schap te lopen in de AH en balletjes te kopen, deze even op bakken of in de oven gooien (doe ik meestal, ben lui) en vertel mij dan dat ze niet lekker zijn..
Ah, je bent geen echte vegetarier. Overigens prima als je ook van vegetarische gerechten kan genieten, maar vlees is wel hetgene wat haute cuisine haute cuisine maakt. Ik zou er echt van balen als ik niet meer kan genieten van heel goed eten.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:35 schreef snakelady het volgende:
Dat is jouw mening, ik kan gewoon genieten van een vegetarisch gerecht hoor, vlees/vis vind ik lekker maar is naar mijn mening met mate ook gezond.
Omdat de wet je dan strafbaar stelt.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:12 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
De mens is een dier. Waarom is het dan zo fout voor mij om jou op te eten?
Volgens mij is dat met name als je de hersenen eet, en dat is inderdaad gedocumenteerd in Papoea Nieuw-Guinea. ‘Gewoon’ vlees heeft dat risico volgens mij minder, alhoewel onderzoek natuurlijk beperkt is naar zulke zaken.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:03 schreef Vodkadruppel het volgende:
Leuke bijkomstigheid is ook dat mensen een soort natuurlijke bescherming hebben ingebouwd.
Mensen kunnen niet lang leven op andermans mensenvlees. Daar komen al op vrij korte termijn
allemaal rare ziektes van met de dood tot gevolg.
Het is geen ingebouwde bescherming. Mensenvlees bevat voor andere mensen geen essentiele aminozuren. Dit zijn moleculenreeksen die je zelf niet aan kunt maken maar die je uit je voedsel moet halen. Mensenvlees bevat deze aminozuren niet omdat ze al verwerkt zijn naar andere constructies.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:03 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Omdat de wet je dan strafbaar stelt.
Leuke bijkomstigheid is ook dat mensen een soort natuurlijke bescherming hebben ingebouwd.
Mensen kunnen niet lang leven op andermans mensenvlees. Daar komen al op vrij korte termijn
allemaal rare ziektes van met de dood tot gevolg.
Vlees is veel slechter verteerdbaar en zorgt ervoor dat je spijsvertering meer stinkt.quote:Op donderdag 4 september 2008 14:57 schreef LENUS het volgende:
[..]
Nee dank je, ben al 2 weken onnodig aan de schijt geweest. Als ik alleen al langs het schap loop moet ik al ruften.
Wat is dat voor'n onzin? Mensen hebben geen enkel probleem vlees te verteren, i.t.t. herbivoren.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:41 schreef OFfSprngr het volgende:
Vlees is veel slechter verteerdbaar en zorgt ervoor dat je spijsvertering meer stinkt.
Ik denk dat hij op het volgende doelt: ten eerste moet vlees wel bewerkt zijn, anders kun je het niet eten. Dat geldt voor de meeste carnivoren niet. Wij hebben echter niet zulk sterk maagzuur.quote:Op donderdag 4 september 2008 16:45 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat is dat voor'n onzin? Mensen hebben geen enkel probleem vlees te verteren, i.t.t. herbivoren.
Dan vertel ik je bji deze dat die dingen niet lekker zijn. En nu?quote:Op donderdag 4 september 2008 14:10 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Omdat het lekker is? Jullie eten vlees omdat het lekker is, wij eten nepvlees omdat wij het lekker vinden? Voor een hoop mensen in deze maatschappij is het "vlees, aardappels en groente" een behoorlijk rigide begrip, of je nou een diëetaïre verandering maakt of niet.
Maar goed, ik kan aan iedere vlees eter aan raden om 1 keertje naar het veggie schap te lopen in de AH en balletjes te kopen, deze even op bakken of in de oven gooien (doe ik meestal, ben lui) en vertel mij dan dat ze niet lekker zijn..
Aangezien van die dingen bekend is dat ze, unaniem door de hele wereldbevolking, lekker gevonden worden betekent dat gewoon dat je liegt, en bij deze aan je tepels aan de hoogste boom opgeknoopt wordt.quote:Op donderdag 4 september 2008 17:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Dan vertel ik je bji deze dat die dingen niet lekker zijn. En nu?
Een gedeelte van de haute cuisine ligt er ook in dat hetgeen gepresenteerd wordt zeldzaam of bijzonder wordt gevonden, iets wat voor fruit en groente minder geldt. Hoeveel mensen willen niet eens ‘een krokodil eten’ of ‘een struisvogel eten’; voor de haute cuisine geldt dit aspect ook.quote:Op donderdag 4 september 2008 15:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Ah, je bent geen echte vegetarier. Overigens prima als je ook van vegetarische gerechten kan genieten, maar vlees is wel hetgene wat haute cuisine haute cuisine maakt. Ik zou er echt van balen als ik niet meer kan genieten van heel goed eten.
Klopt wel zo ongeveer. Apen eten overigens ook wel vlees: het voordeel is dat het heel veel energie bevat. Onze hersenen hebben heel veel energie nodig, dus vleesconsumptie was destijds essentieel om binnen voldoende tijd voldoende energie te verzamelen; het koken maakt het verteren gemakkelijker.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:32 schreef RickoKun het volgende:
Ik keek gisteren National Geo. en toen zeiden ze dat onze voorouders een groter brein kreeg omdat ze vuur hadden ontdekt en vlees gingen eten.
Volgens mij was het zo dat mensen ontdekten dat na een bereiding op vuur je van een hoop dingenquote:Op vrijdag 5 september 2008 18:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
Echter, er moet ook al om een andere redenen een bepaalde hersenomvang zijn geweest, want ze moesten ook slim genoeg zijn om het vuur te ontdekken en te beheersen, het is dus een beetje een kip ei probleem: je moet slim zijn om vlees te kunnen koken, maar om slim te zijn moet je ook vlees kunnen koken. Hoe dat precies gegaan is, is volgens mij nog niet helemaal duidelijk.
Dat wil ik best geloven, maar ook dan moet je slim genoeg zijn om het vuur te beheersen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:55 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Volgens mij was het zo dat mensen ontdekten dat na een bereiding op vuur je van een hoop dingen
minder snel ziek wordt.
Je zou je voor de grap eens moeten voorstellen hoe dat vuur ontdekken ging.quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:02 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat wil ik best geloven, maar ook dan moet je slim genoeg zijn om het vuur te beheersen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |