abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61072772
FOK! Dieetclub #262 met spiegelfoto's

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
pi_61072828
Jammer Teigan, maar heb je er wel van genoten? Morgen weer met goede moed er tegenaan?

Ach kwakveense wat jammer en vervelend voor je! Ik heb het verhaal een beetje gevolgd in het Slanktopic.
Ik hoop dat jij je snel wat beter voelt. Succes met de rest van de week. Zal niet zo prettig zijn om het zo druk te hebben en je daarnaast verdrietig te voelen.
pi_61072946
appelsap, ik heb erg genoten, ik heb gewoon twee leuke dagen gehad, en eigenlijk was vooral vandaag heel warrig met eten. Maar het maakt me ook niet zoveel uit, ik pak het morgen gewoon weer op, en dan komt het wel weer goed.. Soms moet je eens een dagje raar kunnen doen zonder een groot schuldgevoel eraan over te houden...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_61073781
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 21:24 schreef teigan het volgende:
appelsap, ik heb erg genoten, ik heb gewoon twee leuke dagen gehad, en eigenlijk was vooral vandaag heel warrig met eten. Maar het maakt me ook niet zoveel uit, ik pak het morgen gewoon weer op, en dan komt het wel weer goed.. Soms moet je eens een dagje raar kunnen doen zonder een groot schuldgevoel eraan over te houden...
amen
pi_61074237
Idd. En het was vrijdag iig erg gezellig.

Ben net anderhalf uur gaan wandelen, waarvan drie kwartier ploeteren door het hoge gras, de modder en (ieks!!!) naaktslakken. Wat een enge beestje zijn dat toch.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61074359
Fijn Teigan, ik vond het in je eerste bericht een beetje overkomen alsof je er zelf niet helemaal blij mee was. Maar je hebt er dus toch van genoten!
pi_61080127
Nou, ik heb gisteren ook heel veel gelopen(bv. van het station naar huis, dat is dik drie kwartier), en dan vind ik het ook niet zo erg, aangezien ik dan toch ook wel veel verbrand..

Als ik had gegeten wat ik gisteren at, en de hele dag was wezen bankhangen, dan had ik me er wel anders over gevoeld denk ik. Maar het paste nu in de sfeer van de dag, relaxed, en me nergens druk over maken...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_61081878
Wat jammer Kwak
(doet me wel een beetje denken aan de discussie die we in het begin er over hadden, sorry)

Morgen eindelijk weer hardlopen en dan binnekort weer eens op de weegschaal, mijn lichaam is echt slanker geworden maar heb het idee dat dat niet over komt op de weegschaal
pi_61081901
Gister alleen slechte dingen gegeten in de Efteling en vanavond met een groep vrienden uit eten.

Maarja, ik was toch al niet op dieet.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_61081982
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 11:53 schreef Miss_S het volgende:
(doet me wel een beetje denken aan de discussie die we in het begin er over hadden, sorry)

Wil je hiermee nou zeggen: 'zie je nou wel'?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_61082069
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 12:01 schreef Soempie het volgende:

[..]

Wil je hiermee nou zeggen: 'zie je nou wel'?
Nee maar wel dat ik het jammer vind om te horen hoe het gegaan is
  zondag 24 augustus 2008 @ 14:04:05 #13
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61084308
Ik heb elke keer het idee dat ik onwijs veel eet, maar als ik dan echt ga nadenken dan valt het reuze mee. Toch bijzonder dat m'n perceptie van veel eten kennelijk zo veranderd is.

Vanavond uit eten trouwens, van m'n winst van de EK-pool
pi_61085921
Misschien dat het door de zwangerschap komt?
Veel plezier vanavond!
pi_61090089
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:04 schreef Jojogirl het volgende:
Ik heb elke keer het idee dat ik onwijs veel eet, maar als ik dan echt ga nadenken dan valt het reuze mee. Toch bijzonder dat m'n perceptie van veel eten kennelijk zo veranderd is.

Vanavond uit eten trouwens, van m'n winst van de EK-pool
Dat is dan eigenlijk wel positief, toch?
pi_61105539
Ah ik sta nu ook in het tabelletje, dat maakt het net effe wat serieuzer, als iedereen je resultaten kan zien
pi_61105588
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:08 schreef mel723 het volgende:
Ah ik sta nu ook in het tabelletje, dat maakt het net effe wat serieuzer, als iedereen je resultaten kan zien
Welkom en succes

Net een weekje London geboekt tijdens kerst nu alleen nog wachten op de bevestiging.....
En dan deze week lekker veel sporten want zaterdag staat waarschijnlijk een fotoshoot gepland
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:38:42 #18
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_61106368
gaaf fotoshoot.. een fotoshoot van wat?

nou hier val ik af met grammen.. niet echt heel veel maaar elke gram is iets toch!
The girl that lost her mind
pi_61106408
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:38 schreef Zeeltje het volgende:
gaaf fotoshoot.. een fotoshoot van wat?

nou hier val ik af met grammen.. niet echt heel veel maaar elke gram is iets toch!
Strand, zonsondergang en ik net zoals ik met mijn vriendje in de vakantie heb gedaan maar dan iets echter
Maar verder gewoon voor mezelf en voor mijn vriendje natuurlijk

Net 15 min op de stepper gestaan
pi_61106686
Goeiemorgen.
Hoe is het hier? Met mij alles goed, weer heelhuids terug. En dat terwijl we via Madrid vlogen.
Mijn koffer is samen met nog 11 andere koffers van onze groep nog een beetje extra vakantie aan het houden. Op Mexico Stad ging het niet helemaal goed, maar ik vermoed dat de koffers wel weer ooit een keer in NL terecht komen.
Mijn interne klok loopt nog niet helemaal weer gelijk, maar ik heb mezelf om 10.00 uur vanmorgen uit bed geworpen. En aangezien dat 3 uur 's morgens Mexicaanse tijd was, viel het niet echt mee om er uit te komen.
Oja, de stand van zaken: +2.5kg Tortilla's
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_61107058
Welkom terug Levi, wel jammer van je koffers
Het is ook altijd iets met het vlie

Succes met weer gezonder eten
pi_61107408
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:51 schreef Levitation het volgende:
Goeiemorgen.
Hoe is het hier? Met mij alles goed, weer heelhuids terug. En dat terwijl we via Madrid vlogen.
Mijn koffer is samen met nog 11 andere koffers van onze groep nog een beetje extra vakantie aan het houden. Op Mexico Stad ging het niet helemaal goed, maar ik vermoed dat de koffers wel weer ooit een keer in NL terecht komen.
Mijn interne klok loopt nog niet helemaal weer gelijk, maar ik heb mezelf om 10.00 uur vanmorgen uit bed geworpen. En aangezien dat 3 uur 's morgens Mexicaanse tijd was, viel het niet echt mee om er uit te komen.
Oja, de stand van zaken: +2.5kg Tortilla's
Jammer van de koffers, afwachten wanneer je ze terugkrijgt. En succes met je jetlag.
Ik zit ook aan +2,5kg in de vakantie, samen weer zsm kwijtraken?
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:20:12 #23
4177 Jojogirl
pi_61107430
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 18:31 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat is dan eigenlijk wel positief, toch?
Ja, maar ik vond het wel een rare gewaarwording

En welkom terug Levi Wat balen van je koffer, hopelijk is ie snel weel in NL.
pi_61107678
Ah, vermiste koffers! Altijd leuk!
Wel lekker met naar huis reizen, geen gesleep enzo.
Heb je goed kunnen omschrijven wat er in je koffer zit Levi?

Welkom terug in ieder geval. Was het tof of was het übertof?
pi_61107746
Welkom terug levi,

Wel een leuke vakantie gehad???
  maandag 25 augustus 2008 @ 13:12:49 #26
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_61108601
welkom terug levi! fijn dat je een goede vakantie heb gehad op de koffers na! haha
The girl that lost her mind
pi_61111298
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:31 schreef Liejannuh het volgende:
Ah, vermiste koffers! Altijd leuk!
Wel lekker met naar huis reizen, geen gesleep enzo.
Heb je goed kunnen omschrijven wat er in je koffer zit Levi?

Welkom terug in ieder geval. Was het tof of was het übertof?
Het was heel tof.
Behalve onze terugreis.
Samenvatting van de terugreis: overboekte vluchten, geannuleerde vluchten, koffer herlabeld (hopen we ), alle koffers staan op naam van 1 persoon, rennen voor de aansluiting op MexicoStad (terwijl we oorspronkelijk 8 uur hadden om over te stappen), en dus thuis komen zonder koffer.

Ik bereid me er geestelijk op voor dat de koffers niet boven water komen. Ze liggen waarschijnlijk met een ander nummer er op in MexStad dan het nummer dat wij hebben, in vrees namelijk dat ze nooit herlabeld zijn. Wij hebben wel stickertjes gekregen, maar de koffers waren toen al ergens in het transportsysteem van Cancun. Al met al hoop ik dat binnenkort een pallet met koffers geleverd wordt in Heemskerk en anders... wordt het verzekeringswerk.
***Levi was here***
pi_61111365
Ik zal nog wel verslag doen van de hoogtepunten, maar ik ben nu nog een beetje gaar. Ben nog niet helemaal hersteld van en portie reizigersdiaree en heb een kneiter van een jetlag.
***Levi was here***
pi_61113541
Net hardlopen was heerlijk en sneller gelopen dan 2 maanden geleden
pi_61116542
Waarom stop je iedere keer met hardlopen Miss_S? Je kunt toch ook gewoon doorgaan met hardlopen?

Vervelend dat je last hebt gehad van diarree Levi. En ik ga heel erg hard voor je hopen dat jullie koffers nog boven water komen!
pi_61116840
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:20 schreef Liejannuh het volgende:
Waarom stop je iedere keer met hardlopen Miss_S? Je kunt toch ook gewoon doorgaan met hardlopen?

Omdat ik belangrijkere en leukere (sport)dingen doe
Maar afentoe krijg ik dan toch weer de drang om hard te lopen
pi_61117527
Welkom terug Levi! En hopen dat je koffer opduikt binnenkort..

ik eindigde vanmorgen naast de snelweg met een kokende motor

en nu moet ik nog even regelen dat ik morgen naar mijn werk kan met een geleende auto..
pi_61117630
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:33 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Omdat ik belangrijkere en leukere (sport)dingen doe
Maar afentoe krijg ik dan toch weer de drang om hard te lopen
Ow! Ik vind hardlopen echt zoiets wat je eigenlijk altijd wel kunt doen.

Kokende motor klnkt niet goed Teigan. Weten ze al waar het door kwam?
pi_61117706
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:00 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Kan zeker maar of je het wil is een tweede
Als het de enige sport zou zijn die ik zou doen dan zou ik het zeker wel vaker doen
Maar dansen en fitness krijgt mijn voorkeur
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2008 @ 19:31:54 #35
43556 miss_dynastie
pi_61118561
Wb levi
pi_61122354
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:00 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Kokende motor klnkt niet goed Teigan. Weten ze al waar het door kwam?
ja, de radiator is naar zijn grootje, die gaan ze dus morgen ook maar vervangen.... Leuke bestemming voor een deel van mijn eerste salaris...
pi_61124745
Da's balen zeg
Bedenk maar zo: je kan beter hier hebben dat die radiator kapot is dan in noord-Noorwegen (dat is ons overkomen ). Maar goed, die auto van ons is nu echt overleden. Het onderwerk was zodanig verroest dat het te veel gaat kosten dan wat die auto nog waard is . Maar vanaf zaterdag hebben we wel een andere auto (met stuurbekrachtiging ) kunnen regelen.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:45:37 #38
4177 Jojogirl
pi_61130966
Pff, het gaat niet goed met al die auto's hier En idd teigan, zonde van je eerste salaris.

Uit eten was leuk en lekker trouwens.
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:55:05 #39
43556 miss_dynastie
pi_61131086
Teigan, is het gelukt vervangend vervoer te regelen?

Wij hadden twee weken terug mazzel met de auto, hij werd ineens heel heet, dus mister_d is gelijk gestopt, nog voor de meter in het rood was. Het was op een paar honderd meter van huis, dus we hebben heel even getwijfeld, maar toen maar de ANWB gebeld. Die heeft een noodoplossing gemaakt, waardoor we naar huis en naar de garage konden komen. Daar vertelden ze ons dat het goed was dat hij gestopt was, omdat we anders een nieuwe motor hadden kunnen kopen Een kennis van ons had hetzelfde met een Alfa, maar dan word je helemaal niet blij
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:01:03 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61133452
Teigan, dat is mooi balen zeg...

Ik kwam net hier op mijn werk op de pc een foto tegen van de avond dat F. en ik elkaar leerden kennen. *slik*
Het scheelt een kilo of 30.
Maar het is wel een goeie motivator! Ik moet weer even afkicken van suiker enzo en mijn ikje schreeuwt om chocola of iets dergelijks, maar ik weiger er aan toe te geven.
pi_61137141
Mijn lijstje voor vandaag:

Ontbijt: peer en special K met halfvolle melk
Lunch: 3/4 maaltijdsalade zonder de dressing
Avondeten: ik ga uiteten met 2 klasgenootjes dus zal wel een beetje opletten maar heel gezond zal het niet worden

Zometeen nog maar even sporten
pi_61145311
miss_d, ja, ik heb via via een auto kunnen regelen voor vandaag... We zijn nu weer een gerepareerde auto rijker, en 200 euro armer...

Ik heb nu twee volle dagen lesgeven gehad, en ik ben niet heel erg af. Wel merk ik dat het lastig is om voldoende te drinken, en ook de lunchpauze vliegt voorbij..

Morgen even bijkomen, en dan donderdag en vrijdag twee kortere dagjes..
pi_61149340
Savonds

Hier even een dipje, en het sporten wilde ook al niet :x
stupidity has become as common as common sense was before
pi_61150747
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
Teigan, dat is mooi balen zeg...

Ik kwam net hier op mijn werk op de pc een foto tegen van de avond dat F. en ik elkaar leerden kennen. *slik*
Het scheelt een kilo of 30.
Maar het is wel een goeie motivator! Ik moet weer even afkicken van suiker enzo en mijn ikje schreeuwt om chocola of iets dergelijks, maar ik weiger er aan toe te geven.
Volhouden.

Ik word alleen maar zwaarder. Maar ik pas wel bepaalde kleding beter/ nu wel. Toch is het niet leuk om te zien dat de weegschaal meer aangeeft.

Oja, en ik heb antwoord op m'n eerdere vraag. Een vriend vertelde dat vet een moeilijke verbrander is. Als je dan in het conditie deel traint gaat je lichaam suikers verbranden ipv vet. Toch is het wel gunstig, omdat je uiteindelijk beter kunt sporten en het verbranden ook langer doorgaat. Zoiets vertelde hij, alleen dan in allemaal moeilijke termen.
pi_61152842
Uiteten was super gezellig
Nu zenuwachtig voor de introductie morgen
pi_61154353
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 22:35 schreef Miss_S het volgende:
Uiteten was super gezellig
Nu zenuwachtig voor de introductie morgen
Wat houdt de introductie in morgen?
pi_61158115
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:18 schreef Soempie het volgende:

[..]

Wat houdt de introductie in morgen?
Niets bijzonders eigenlijk, info over Kiss, picknicken, rondleiding en de boeken ophalen
pi_61158788
veel plezier vandaag Miss_S!
pi_61158961
Dankejwel, ben net klaar met werken en heb nu wel meer zin in de introductie
pi_61163694
TVP
  woensdag 27 augustus 2008 @ 20:46:16 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61175334

Welk ritme...
Het is weg, zoek...

Heb me vandaag helemaal ongans gevreten en gesnoept...

Morgen maar weer op zoek naar die knop en dan ook maar gewoon helemaal NIETS meer snoepen, een beetje kan blijkbaar niet.

*probeert gruwelijke trek in chocola te negeren...
pi_61175699
Oeh, hopen dat je het snel weer oppakt BE, je drinkt wel genoeg?
ik krijg van te weinig drinken altijd snoepdrang.

ik ben af, ik ben aan het einde van mijn vrije dag nog veel moeier dan aan het begin ervan..
ik twijfel ineens weer verschrikkelijk aan mijzelf als docent en dergelijke, schiet niet echt op dus...

Ik duik zo maar mijn bed in, en hopen dat ik me morgen weer wat optimistischer voel...
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:01:10 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61175759
Ehm nee... eigenlijk niet, nu je het zo zegt. Ik drink heel weinig de laatste dagen.
Maar eens op gaan letten morgen.
Maar ik merk dat het een soort cirkeltje is ook, als ik troep eet wil ik er alleen maar meer van, dus moet ik maar weer eens gaan afkicken.

Als laatste snoepertje is F. nu op weg naar de mac voor een McFlurry.
pi_61183781
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm nee... eigenlijk niet, nu je het zo zegt. Ik drink heel weinig de laatste dagen.
Maar eens op gaan letten morgen.
Maar ik merk dat het een soort cirkeltje is ook, als ik troep eet wil ik er alleen maar meer van, dus moet ik maar weer eens gaan afkicken.

Als laatste snoepertje is F. nu op weg naar de mac voor een McFlurry.
komt mij bekend voor hoor... Ik heb het ook wel dat als ik al een paar dagen slechter eet qua avondeten, ik ook geen zin meer heb om in de keuken te gaan staan... Maarja, dat zien, is al de eerste stap naar ingrijpen..
Ik neem vandaag maar een halve liter flesje mee naar mijn werk, dan kan ik tenminste proberen om genoeg te drinken...
pi_61183832
Goedemorgen
Vandaag alleen weer met kleren aan en na het ontbijt kunnen wegen dus maar even een weekje wachten totdat ik echt kan wegen
pi_61184168
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 20:58 schreef teigan het volgende:

ik ben af, ik ben aan het einde van mijn vrije dag nog veel moeier dan aan het begin ervan..
ik twijfel ineens weer verschrikkelijk aan mijzelf als docent en dergelijke, schiet niet echt op dus...

Ik duik zo maar mijn bed in, en hopen dat ik me morgen weer wat optimistischer voel...
Hoop dat je je wat beter voelt vandaag. Niet te streng zijn voor jezelf he, het schooljaar is nog maar net begonnen.
pi_61184172
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 08:52 schreef Miss_S het volgende:
Dankejwel, ben net klaar met werken en heb nu wel meer zin in de introductie
Hoe was het?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 08:35:31 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61184367
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:13 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hoop dat je je wat beter voelt vandaag. Niet te streng zijn voor jezelf he, het schooljaar is nog maar net begonnen.
Hier sluit ik me bij aan.
Hopelijk heb je lekker geslapen vannacht en gaat het vandaag wat beter.
pi_61184545
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:14 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hoe was het?
Ja spannend he nee wel Kiss en TIS wijzer geworden en verder gewoon gezellig
pi_61190101
Ik heb mijn rooster En gelijk ingeschreven voor groepslessen bij de sportschool: Steps en Power yoga ik kan niet wachten, volgende week begint het weer.
pi_61192185
Klinkt goed omearos!!

ik heb vanmorgen voor mijn eerste les even kunnen praten met een ervaren collega, en dat hielp gelukkig wel..
Verder viel het mij mee, ik heb bij twee klassen een toets afgenomen, en dat ging zo anders als op mijn oude school... Geen geklier/poging tot spieken/gezeur over de toetsvragen..
Zometeen maar even nakijken, en dan nog even voorbereiden, en daarna lekker rustig aan gaan doen..
pi_61193499
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:19 schreef teigan het volgende:
Klinkt goed omearos!!

ik heb vanmorgen voor mijn eerste les even kunnen praten met een ervaren collega, en dat hielp gelukkig wel..
Verder viel het mij mee, ik heb bij twee klassen een toets afgenomen, en dat ging zo anders als op mijn oude school... Geen geklier/poging tot spieken/gezeur over de toetsvragen..
Zometeen maar even nakijken, en dan nog even voorbereiden, en daarna lekker rustig aan gaan doen..
Hartstikke mooi.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:19:27 #63
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_61193840
Hi!

Nieuwe aanmelding hier! Ik las af en toe al een beetje mee, maar nu toch eindelijk maar eens "meedoen"
Profieltje op dieetweb heb ik al aangemaakt onder dezelfde naam als hier op het forum

Vorig jaar woog ik 121 kilo en was ik nogal ongelukkig met alles dus heb ik rigoreus m'n hele leven over de kop gegooid Relatie van 5,5 jaar beeindigd, in m'n eentje verhuisd naar Schotland en eindelijk de wilskracht gevonden om echt af te gaan vallen Na jaaaaaren van jojo-en, verkeerde "dieten" en de weegschaal vermijden was ik op een gewicht beland waarvan ik mezelf had beloofd het nooit zo ver te laten komen

Wat mij vooral heeft geholpen om die wilskracht ook te houden is mijn eigen geluk voorop te stellen en mijn hart te volgen. Zodoende ben ik 6 maanden geleden in een klein plaatsje aan de westkust van Schotland beland, waar het ook nog eens veel leuker is om te gaan hardlopen en wandelen Ik woon maar een paar minuten lopen van het strand af Alleen al de heerlijke frisse lucht hier doet je gezonder voelen!

Ik zit niet op een dieet, ik mag van mezelf gewoon alles eten wat ik wil. Ik let alleen meer op de hoeveelheid en wat ik precies in mijn lichaam stop. Ik moet er tegenwoordig niet meer aan denken chemische en gefrituurde troep naar binnen te werken :s Ik zorg gewoon dat ik vooral voldoende fruit, groente en vezels naar binnen krijg en netjes 3 maaltijden per dag.

Afgelopen zondag woog ik 98,6 Ik sprong een aardig gat in de lucht toen de weegschaal eindelijk onder de 100 kwam 2 weken terug Nadeel is wel dat al m'n kleding te groot wordt, maar gelukkig heb ik een hele stapel kleding liggen wat altijd te klein was (vast een bekend probleem ), daar kan ik al een deel van aan

Ik kijk er naar uit om ervaringen uit te wisselen!!
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_61194592
JX, wat een geweldige stap om naar Schotland te verhuizen! Ik ben er een aantal jaar terug op vakantie geweest en heb er 2 weken rondgetrokken. Zo mooi.

Welkom in elk geval. En gefeliciteerd met de 98.6 kg!
pi_61226698
Wauw JX wat een verhaal maar ontzettend goed zeg! Gefeliciteerd met de 98,6!

BE succes met het terugvinden van het ritme.

Hier gaat het nog steeds goed alleen denk ik dat ik het wegen deze week maar oversla.
Ik heb heel netjes gegeten maar heb een opgeblazen buik, menstruatie en het gevoel alsof ik 3 kg zwaarder ben. Het zal me dan ook niks verbazen als ik niks ben afgevallen.

Ook nog leuk nieuws. Ik heb vandaag een bloesje aangehad dat me al bijna een jaar te krap zat! Het past gewoon weer.
Wat kan een kilo of 5 toch al een verschil maken.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:23:11 #66
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61226748
even snel: ik ben er weer!!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:53:44 #67
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_61227316
Dank jullie

Schotland is inderdaad erg mooi! Ik Nederland was ik veel meer een huismus, maar hier ben ik graag buiten. Klein stukje lopen en je hebt bergen, zee en groene heuvels Waar ben je allemaal geweest Soempie?

Gefeliciteerd met het passen appelsap! Ik ben ook elke keer verbaasd als ik weer een kledingstuk pas. Sommige dingen had ik al jaren in dozen liggen en passen nu eindelijk. Een mooie beloning voor het zware werk

Ik heb deze week erg slecht (lees: weinig) gegeten, en toch woog ik vanochtend alweer 99.2, dat schommelen blijft toch vreemd Maar ik heb ook slecht geslapen, misschien komt het daardoor. Ik merk dat goed slapen ook wel een positief effect heeft op het afvallen. Maar goed, weekeeeeeeeeeend, dus weer zat tijd om uit te slapen

Morgen naar een Country & Western festival op een eilandje hier in de buurt, Millport, zal wel lachen worden Wordt lekker veel lopen, aangezien het eilandje zo klein is dat er nauwelijks vervoer is.
En vandaag een uitnodiging gehad voor een sollicitatiegesprek in Glasgow voor een (vaste) baan die perfect bij me past Zou mooi zijn als ik die binnensleep, want op het moment doe ik nog uitzendwerk wat elk moment afgelopen kan zijn Zou toch fijn zijn om weer wat zekerheid te hebben, scheelt een hoop gestress.
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_61229777
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 18:53 schreef JX het volgende:
Dank jullie

Schotland is inderdaad erg mooi! Ik Nederland was ik veel meer een huismus, maar hier ben ik graag buiten. Klein stukje lopen en je hebt bergen, zee en groene heuvels Waar ben je allemaal geweest Soempie?

Vanaf Hadrian's Wall langs het Westen omhoog. Rhum and Eigg die eilandjes kan ik me nog goed herinneren en Ullapool. We zijn helemaal naar het Noorden gegaan en via het Oosten naar Edinburgh. Veel gezien, echt supermooi!

Ik wil terug.
pi_61229968
Vandaag weer uit eten geweest maar ook de hele dag geshopt
pi_61233597
JX, wat een succesverhaal zo zeg! Wel dapper, je leven zo omgooien..

ik ben vanavond ook uit eten geweest, afscheid van een collega... Het was leuk, maar ik heb een beetje last van een buikgriepje ofzo, mijn darmen doen moeilijk... En dat was wel vervelend..
pi_61240254
Vanavond fotoshooot nerveus en benieuwd
Wil dit eigenlijk al sinds ik ben begonnen met afvallen, toch een soort bewijs dat ik geen 100 kilo meer weeg
pi_61240497
Ik heb mijn maanddoelstelling gehaald. Als ik die van eind september ook haal gaat het echt goed
pi_61240561
Wat was je doelstelling en wat is je doelstelling voor eind september?
pi_61240568
Oja, en gefeliciteerd natuurlijk.
pi_61240581
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 10:14 schreef Soempie het volgende:
Wat was je doelstelling en wat is je doelstelling voor eind september?
Ik moest op of onder een bepaald gewicht komen
En voor eind september moet er weer 5 kilo af zijn

Thx
pi_61240592
Ik was nieuwsgierig naar de hoeveelheid kilogrammen inderdaad.
pi_61240604
5 is bij mij zeker nog met redelijk gemak te doen, heb zat overgewicht nog
pi_61240618
Hier moet dat ook wel te doen zijn, maar is nog niet gelukt.

Straks wel weer naar de sportschool.
pi_61240635
Ik denk dat ik komende week ook maar eens begin met nog -5 kilo
Ookal ben ik erg tevreden als het bij 3 blijft
pi_61240649
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 10:20 schreef Soempie het volgende:
Hier moet dat ook wel te doen zijn, maar is nog niet gelukt.

Straks wel weer naar de sportschool.
Sportschool helpt zeker

Hoe vaak per week ga je?
pi_61240656
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 10:23 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Sportschool helpt zeker

Hoe vaak per week ga je?
De bedoeling is 3 keer, maar deze week wordt het de tweede keer.
pi_61240657
Hoe vaak en hoe lang ga jij?
pi_61240671
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 10:24 schreef Soempie het volgende:
Hoe vaak en hoe lang ga jij?
Ik ga 3 keer week (meestal dan ). Ben meestal 1,5 uur bezig. Waarvan 50 minuten cardio.
pi_61240703
Ik ook Iets langer cardio, omdat ik dat het leukst vind. En het is al een beetje zo dat ik het mis als ik een paar dagen niet ben geweest, dus dat is wel mooi.
pi_61240710
Moet jij ook oppassen dat je niet teveel gaat doen tijdens het sporten?
pi_61241164
Hoe bedoel je? Ik denk niet dat ik in anderhalf uur teveel kan gaan doen.
pi_61241190
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:03 schreef Soempie het volgende:
Hoe bedoel je? Ik denk niet dat ik in anderhalf uur teveel kan gaan doen.
Ligt er maar aan hoe zwaar je je oefeningen doet
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:17:20 #88
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61242286
ik haaaaaaaaat cardio. gewichten zijn nog wl leuk en ook beter voor je als je wtl afvallen, maar ik heb nooit zin om te gaan. dus ik loop nu 3 keer in de week hard en ik doe 1 groepsles en miss worden dat er 2, op t sportcentrum.

kwak heeft een kater, en is 1,5 kg aangekomen: 82,4 kg. bah. mn reisje naar dld was leuk, maar t eten was zó ongezond...vleees vleees vleees, pasta met een liter olie(en borden met 200 gram pasta erop) en veel koekjes en chocola, en heel veel witte wijn. heb 1 keer groente gehad. de rest zat zuiveldressing op, en dat kan ik niet eten.

ugh. nou ja, met lekker sproten en gewoon doen zal t er wel snel weer af zijn.
pi_61243840
Kwak die 1,5 kilo zal toch vooral vocht zijn? zo snel kom je toch niet echt aan.....

En gewichten mis ik wel, doe thuis alleen maar cardio
En verder wil ik 2 keer in de week gaan dansen (1x hip hop en 1x buikdansen)

Ahh begin nu wel zenuwachtig te worden
pi_61245218
Veel plezier bij de fotoshoot zo.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:16:17 #91
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61254328
@ miss s: nou, vorige keer heb ik er ook echt twee weken over gedaan om de 2 kilo uit 1 weekje er weer af te krijgen... t gaat hard bij mij als ik me echt laat gaan en weinoig groente eet enzo en niet beweeg.

t is wel gedeeltelijk ook gewoon eten dat nog in mn buik zit door al dat witbrood. vocht hou ik haast nooit vast, alleen vlak voor ik ongesteld moet worden. sterker nog, de meeste dikke mensen hebben een vochtpercentage dat lįger is dan de gezondheidsnorm van de WHO/OESO (ofzo)... dat komt omdat waar vetcellen zit geen water kan zitten en als je een hoog vetpercentage hebt, je vohctpercentage dus vaak iets te laag is...

dus ik ben nooit zo van de "oh ik hou vast 3 kilo vocht vast" instelling, tenzij ik t aan mn enkels en handen kan zien. en das nu echt niet zo. ben wel opgezwollen van mn darmen enzo...

maar goed, twee weekjes hard werken en dan is de 80 hopelijk weer in zicht....
pi_61261598
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 15:03 schreef Soempie het volgende:
Veel plezier bij de fotoshoot zo.
Het ging erg lekker
Trouwens gisteren door al die drukte wel heel weinig gegeten
pi_61261608
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 22:16 schreef kwakveense het volgende:
@ miss s: nou, vorige keer heb ik er ook echt twee weken over gedaan om de 2 kilo uit 1 weekje er weer af te krijgen... t gaat hard bij mij als ik me echt laat gaan en weinoig groente eet enzo en niet beweeg.

t is wel gedeeltelijk ook gewoon eten dat nog in mn buik zit door al dat witbrood. vocht hou ik haast nooit vast, alleen vlak voor ik ongesteld moet worden. sterker nog, de meeste dikke mensen hebben een vochtpercentage dat lįger is dan de gezondheidsnorm van de WHO/OESO (ofzo)... dat komt omdat waar vetcellen zit geen water kan zitten en als je een hoog vetpercentage hebt, je vohctpercentage dus vaak iets te laag is...

dus ik ben nooit zo van de "oh ik hou vast 3 kilo vocht vast" instelling, tenzij ik t aan mn enkels en handen kan zien. en das nu echt niet zo. ben wel opgezwollen van mn darmen enzo...

maar goed, twee weekjes hard werken en dan is de 80 hopelijk weer in zicht....
Witbrood is evil maar soms zo lekker....
Succes met weer naar de 80 gaan dan ga ik proberen naar de 70
pi_61277709
Net heerlijk uit eten geweest met m'n vriend en twee vrienden. 't Was restaurantweek en voor 25 euro heb je dan een diner van drie gangen.

Nu lekker met een kop thee op de bank en morgen om half 6 op.
pi_61284219
Goedemorgen
Vandaag toch maar gewogen ookal is dat niet helemaal eerlijk na het weekend enzo maar goed
De score is: 73,5 kilo minstens 2 kilo teveel, die moeten er sowieso af
Maar het liefst heb ik er 4 kilo af

Het plan:
Na het avondeten geen brood meer eten
Geen extra cal halen uit drinken dus alleen water en thee (behalve in het weekend een paar glazen wijn)
Sporten! (3x in de week hardlopen en 1x dansen)
  maandag 1 september 2008 @ 08:56:49 #96
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61284317
vanochtend hardgelopen! jeej, lekker weer hardlopen

had t anderhalve week niet gedaan, maar ben toch gewoon de volgende Evy les gaan doen (7) en t ging echt best goed. zat zelfs met stukje tegenwind gewoon op mn gemiddelde tempo en afstand. heerlijk.
pi_61284425
quote:
Op maandag 1 september 2008 08:56 schreef kwakveense het volgende:
vanochtend hardgelopen! jeej, lekker weer hardlopen

had t anderhalve week niet gedaan, maar ben toch gewoon de volgende Evy les gaan doen (7) en t ging echt best goed. zat zelfs met stukje tegenwind gewoon op mn gemiddelde tempo en afstand. heerlijk.
Je voelt je wel weer lekker dus ?

Ik ga vandaag Les 6 lopen
  maandag 1 september 2008 @ 09:13:22 #98
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61284521
ik voel me prima. de weegschaal zegt helaas nog andere dingen beuh

ik was wel iets slomer dan normaal, en ik liep hard voor mn gevoel, dus de conditie is wel iets achteruit gegaan (ik vul mn routes in op afstandmeten.nl - mn gemiddelde snelheid in les zes was 6,92 km/u nu was t weer 6,52 km/u)
pi_61284565
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:13 schreef kwakveense het volgende:

ik was wel iets slomer dan normaal, en ik liep hard voor mn gevoel, dus de conditie is wel iets achteruit gegaan (ik vul mn routes in op afstandmeten.nl - mn gemiddelde snelheid in les zes was 6,92 km/u nu was t weer 6,52 km/u)
De weegschaal komt ook wel weer goed zolang je goed voor jezelf (en je lichaam) blijft

En ik loop meestal gemiddeld 7 km/u, veel sneller zal het nooit worden volgens mij maar het gaat erom dat je beweegt en je zal het vast ook wel weer opbouwen naar 7 km/u
pi_61284616
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:13 schreef kwakveense het volgende:

Daar moet je echt niet al te veel op letten hoor. Je snelheid kan veranderen met het weer, je humeur, etc etc etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')