ReisT | zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:34 |
Bussentopic #10. Ringlijn jubileumkwartier. Bussentopic #11. Hobbel de hobbel Bussentopic #12 - Waar de bussen overal opduiken ![]() Game on! | |
Alexxxxx | zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:40 |
![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:53 |
quote:TVB! | |
liefhart | zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:59 |
![]() | |
Peterselieman | zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:45 |
quote:Lijn 22 ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:47 |
quote:De GADO had er ook 2, de 7119 en de 7120 ![]() | |
RealZeus | zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:59 |
quote:Nou, en zulks een feest. Ze stonden vaker in de garage dan dat ze reden, zeker die 7119. | |
Ou-Tannu | zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:12 |
quote:ach ![]() | |
J_TM | zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:41 |
Waarom niet een Leylandbus fotoshoppen naar de huidige bedrijven, of omgekeerd een Lion's City naar de bedrijven van toen ? | |
liefhart | zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:48 |
Ofyles2 | zondag 24 augustus 2008 @ 03:08 |
quote:Gaat iemand op termijn naar Dubai? Daar stroomt een karrenvracht aan nieuwe bussen binnen. Mercedes-Benz is nog oververtegenwoordigd, maar Neoplan en Solaris drukken hun neuzen tegen het venster. | |
Alexxxxx | zondag 24 augustus 2008 @ 03:17 |
quote:paar mensen uit het gespot topic zitten zo nu en dan in Dubai | |
J_TM | zondag 24 augustus 2008 @ 13:42 |
Gezien op http://www.openbaarvervoerinboskoop/busfoto/etiennetas ; de Volvo/Berkhof 7753 (429) met dezelfde deurindeling als de VAD geledes uit 1980/1983. | |
Willy84 | zondag 24 augustus 2008 @ 21:57 |
tvp | |
busfoto.nl | zondag 24 augustus 2008 @ 23:59 |
quote:Busfoto.nl werkt met een database en dynamische adressen, waardoor de foto's tov andere busfotowebsites zeer snel en gemakkelijk zijn op te zoeken. De copypaste of rechtermuisknop is van de site afgehaald omdat ik nogal eens foto's op andere sites tegenkom. Als je veel tijd en geld uitgeeft aan de hobby is het dan niet leuk als mensen je fotos zonder moeite overnemen. Elke foto heeft een permalink; deze staat onder elke foto op de rij " URL ". Klik deze aan en je kunt het adres kopieren van de adresbalk en plaatsen op Fok. Groetjes van de webmaster van een " klote busfoto site" ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 augustus 2008 @ 00:09 |
quote:Gelijk heb je hoor, word ook enorm veel van BuzzyBee gejat, ook busfoto's. Nu is rechtsklikken verbieden helaas geen doen op een forum, dus deze week komt er een antihotlinkbeveiliging op mijn eigengehoste foto's. En niet teveel van commentaar aantrekken ![]() ![]() welkom btw. | |
Ofyles2 | maandag 25 augustus 2008 @ 01:05 |
Je komt elkaar overal tegen, zelfs op het internet. | |
Willy84 | maandag 25 augustus 2008 @ 01:37 |
Ja het is een klein wereldje idd. Ik maak zelf af en toe foto's en plaats ze ook af en toe. Ook van andere personen, met name bij ongevallen. Je kan je naam ook in de foto zelf zetten. Ik zelf maak me er niet druk om of iemand anders mijn foto's gebruikt maar kan me voorstellen dat als iemand je foto's gebruikt zonder bronvermelding terwijl je er veel tijd insteekt, dat je niet blij bent. | |
NoBody122 | maandag 25 augustus 2008 @ 03:13 |
En zo tegen de nacht, een paar uurtjes geleden, was het wéér zover: de 1-na laatste 71 van Leeuwarden naar Harlingen kwam met hevige rookontwikkeling stil te staan, vlak voor Mooie Paal. Ik kwam er op de 71, de andere kant op dan natuurlijk, langs ![]() ![]() Bron: Rookontwikkeling in motor van bus. Tevens TVP ![]() | |
Ofyles2 | maandag 25 augustus 2008 @ 13:57 |
Dat is al de tweede Berkhof met pech deze maand. ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 25 augustus 2008 @ 15:22 |
vanmorgen een normale bus om 7:47 \o/ nou hopen dat XX dat volhoud ![]() | |
NoBody122 | maandag 25 augustus 2008 @ 16:45 |
quote: ![]() Amba's zijn tof ![]() | |
BeefRWijker | maandag 25 augustus 2008 @ 18:03 |
quote:Berkhof ST2000NL in standaard uitvoering. Vermoedelijk van Berkhof Heerenveen. Zijn er ook in 15 meter waaronder als Interliner. http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-13795 Is er ook in uitvoering met Premier kop van Berkhof Valkenswaard (specials). Die rijden onderandere hier onder en boven Alkmaar als 2300 wagens. http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-17724 Een oudere lichting rijdt/reed in Fryslân als 2100 wagens in NZH geel met wit, waarvan eentje in Connexxion groen. http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-10339 Het standaard model zoals boven heb ik ook al eens gespot op de stalling Bolsward. [ Bericht 4% gewijzigd door BeefRWijker op 25-08-2008 19:32:20 (3e link toegevoegd) ] | |
NoBody122 | maandag 25 augustus 2008 @ 18:37 |
quote:Het soort van die 2e pic ben ik hier in Fryslân nog geen 1 keer tegengekomen. Die ene op de stalling in Bolsward moet incidenteel zijn geweest, wellicht hadden ze er daar op dat moment even te weinig en hebben ze die laten overkomen. In Alkmaar zie ik er wel altijd veel van op het station, trouwens ![]() | |
BeefRWijker | maandag 25 augustus 2008 @ 19:17 |
quote:Precies. En zoals hier nog maar eens vermeld staat, daar is een kleine serie van gebouwd: http://www.busexplorer.com/PHP/MidPage.php?id=1505 Het gaat hier evenwel om B89s, niet om een B93 zoals bij de (tussen aanhalings tekens) 'nepperd' . Het zogenaamde proto type is de Duitse bus die ik heb laten zien, niet een B89 geleed. De verschillen zijn toch vrij duidelijk te zien (voor diegene die ze wil zien en er ook de moeite voor neemt). [ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 25-08-2008 22:26:01 ] | |
BeefRWijker | maandag 25 augustus 2008 @ 20:02 |
quote:Ze waren er toch echt: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-10339 Zeker weten? ![]() quote:Voor de duidelijkheid, dat was er dus zo een als op Alex z'n foto. Het standaard model. Van die 2100s stonden er in nov 2006 wel 19. Die bleken in December- toen CXX werkelijk ging rijden- ineens naar elders verhuisd te zijn want toen reden er in de omgeving allemaal Hermes Alliances B95 rond. Ik kwam ze daarna een heel enkele keer nog wel eens tegen op 98/99. quote:Yup. Hoewel er ook steeds vaker B95s uit 2400 en 2600 en 2800 serie verschijnen. Er zijn er ook 2 O408 Manheimers, helemaal wit. Ben zelfs al eens in een B89 of B91 vervoerd naar Beverwijk, niet geheel duidelijk welke: Busje had buiten een ander wagen nummer dan binnen. Het was er nog een met blauw interieur, zoals de Interliner ook had (als iemand dat nog wat zegt). | |
BeefRWijker | maandag 25 augustus 2008 @ 20:14 |
quote:Het scheelt al een heel stuk als ze de bovenkant van het achterraam niet meespuiten. Dan lijken ze ineens heel erg op een MB Citaro. ![]() van site: http://www.bus-photo.net/showphoto.php?3001 ![]() Is toch niks mis mee? Het probleem is gewoon dat Cxx er weer zo nodig een licht groen dak op moeten hebben. http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=lions%20city De IJmond Regioliners hebben al een grote pet op dus daar is de zijkant niet meegespoten http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=Regioliner (Ok, busfoto man, verklaar jij nu maar 'ns even waarom die thumbnails van die laatste link niet werken als je eerst die van die 1e hebt aangeklikt.). ![]() quote: [ Bericht 7% gewijzigd door BeefRWijker op 25-08-2008 23:10:25 ] | |
Ou-Tannu | maandag 25 augustus 2008 @ 20:35 |
de dag begon ook te goed :/ terugreis: .1 bus te laat! .2 8 meter barrel welke overvol zat ( de volgende bus was ook al een 8 meter barrel welke afgeladen was ;o ) .3 30 min EXTRA er in moeten staan te gaarkoken door die kut kenker rotonde! | |
BeefRWijker | maandag 25 augustus 2008 @ 21:33 |
![]() ![]() quote:Nou, vertel 'ns. Overtuig me eens. quote:Die tweede 'klopt' anders prima. Hebben ze onder andere in Zweden. Bijna als 2 druppels water. quote:Dat is dus niet opgemerkt. De lagevloer alliance is in prototype gebouwd en ondergebracht bij Hartmann. En ik denk dat elk type wel eerst als prototype gebouwd is. Bij deze heeft 't alleen wat lang geduurd voordat ze 'm werkelijk in serie gingen bouwen. quote:Wordt ook helemaal niet beweerd. Het gaat over de (lage vloer) Alliance B93. Niet de B89. quote:Je haalt geloof ik maar 4 dingen doorelkaar. De 2e foto is een B93 geleed, net als de eerste. Dat is een lagevloer geleede bus. (B93 is er ook in 12m). Hij is net als alle lagevloer bussen herkenbaar aan de kop met een lage bumber, zonder 'mist lampen'. Alle hogevloer bussen hebben de hoge bumper met extra schijnwerpers, soms zijn die leeg. Verder heeft de lage vloer bus een staande motor rechts achter waar de hogevloer bus een liggende heeft met radiator links achter/onder. De hogevloer bus heeft 3 deuren, de lagevloer 4 deuren. Alles wijst er op dat de 2e foto een normale B93 is die ergens tussen het prototype van Hartmann en de bussen die in Zweden zijn geleverd in hangt. Latere B93s zijn kennelijk gewijzigd m.b.t. de ventilatie openingen en de hoogte van de deuren. Het zou ook nog zo eens kunnen dat die hogere deuren op special request waren. Als je alle types bekijkt en je hebt net voor jezelf uitgemaakt waaraan de types te herkennen zijn dan komt er net weer eentje voorbij die dat logenstraft. Blijkbaar kon je bij Den Oudsten allerlei wijzigingen laten aanbrengen van kaal tot luxe, vele opties, u vraag,t wij draaien. Die 'hondekop' is bvb ook een optie. Connexxion en HTM hebben voornamelijk die hondekop op hun Alliances maar Hermes had/heeft enkel die met de klassieke kop. quote:Dat doen de chassis bouwers wel voor je. quote:Mja, vandaar misschien mijn opmerking "confused"? ![]() quote:En waarom niet. HTM had vele jaren eerder ook al een bus met wagennummer 901. Het zal overduidelijk zijn dat beide wagens niet in de zelfde tijd hebben gereden maar niets staat in de weg dat de 1e 901 de 2e heeft opgevolgd op de wijze die ik eerder geopperd heb. quote:Gij bedoelt de B88 geleed? quote:Was dus goed mogelijk, zie die B89 geleed. Er stond hen niks in de weg om die verder door te bouwen. Die was op een bestaand DAF chassis, net als de 15 meter Interliners, die bleven ook als B89 (Daf of Volvo) gebouwd worden in tijden dat de B90 en 91 (eigen chassis) al uit waren. quote: [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 25-08-2008 23:38:06 ] | |
Ofyles2 | maandag 25 augustus 2008 @ 22:25 |
quote:Nog een drieasser! ![]() In de provincie Skåne (Zweden) zie je deze bussen heel vaak op de streekdienst. Swebus heeft deze 15 meter lange NÜ313's, Arriva zet heeft Scania drieassers. | |
Ofyles2 | maandag 25 augustus 2008 @ 22:26 |
quote:Ja de nieuwe Amba's. Dit was een 1700, stamt nog uit de eerste lichting. | |
Alexxxxx | maandag 25 augustus 2008 @ 23:03 |
Vandaag een stdsbus uit Bonn op de pier van Holwerd, schoolkinderen afleveren die naar Ameland gingen ![]() Merk en type: MAN 362 Eigenaar: Stadtwerke Bonn (SWB) Land van herkomst: Duitsland Locatie: Holwerd Datum: 25 augustus 2008 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: busnummer 9231 Samen met vier Neoplans van Menchen... | |
NoBody122 | dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:47 |
quote:Ik zeg dan ook niet dat ze er niet zijn cq waren hé, wel ff opletten ![]() Aangezien ik me hier pas echt sinds oktober 2007 voor interesseer, is het mij niet volledig bekend wat voor materieel er voorheen allemaal reed ![]() quote:Maar sinds in ieder geval oktober 2007 zie je ze dus, tenzij -zoals ik eerder postte- incidenteel, niet hier in Fryslân ![]() quote:Dat klopt idd; die Manheimers zag ik gisteren (zondag) nog staan op de stalling van Alkmaar ![]() Dat type bus gaan wel al een tijdje mee in het Nederlandse straatbeeld, ik herinner me van de NoordNed/Veonn tijd nog de lichtblauwe MB's ![]() quote:Ook de 17xx zijn tof, echter wel minder tof want rijden over klinkerweggetjes (zoals tussen Beetgumermolen en Beetgum, lijn 71) geeft aardig wat gerammel en ander onprettig geluid ![]() De retarder van de Amba's = geniaal ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door NoBody122 op 26-08-2008 00:58:29 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:53 |
quote:Sommige Citaro's kunnen dat ook, niet meer speciaal. Althans de GVB-Citaro's (de serie 004-006). | |
Ofyles2 | dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:56 |
quote:Overigens is er een innovatief systeem bij sommige Duitse vervoerders. Daar hebben bussen (soms trams) viercijferige codes waarbij de eerste twee cijfers voor het jaar van de indienststelling staat. De 9231 is zodoende 16 jaar oud. [ Bericht 0% gewijzigd door Ofyles2 op 26-08-2008 22:42:02 (Grammaticafout!) ] | |
Roberto258 | dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:58 |
Ik vind touringcars wel mooi ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:00 |
quote:En daar hebben we in Fryslân niks aan dus; kortom voor ons is dat nog steeds speciaal ![]() De gelede Citaro's van Maxx Leeuwarden doen dat niet, trouwens. | |
Alexxxxx | dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:01 |
quote:Daar is nu kermis, dus je mag omrijden ![]() ![]() ![]() En dat nummeringssysteem wist ik niet, leuk ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:03 |
quote:Als het goed is, is die kermis inmiddels pleite. Gisteren (zondag) idd nog wel door het durp omgereden, lekker langs die krappe kringel in 't weggetje en over dat smalle bruggetje ![]() | |
Willy84 | dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:27 |
quote:Je bedoeld retarder? | |
Ofyles2 | dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:48 |
quote:Zoals Willy84 het zei, heeft het te maken met de retarder. De Citaro's die ik opnoemde en de Amba's hebben een Voith-versnellingsbak, de gelede Citaro's een ZF-versnellingsbak (+retarder). | |
Ou-Tannu | dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:17 |
quote:een 1700tje is imo stiller op klinkers / matig wegdek dan een 8200? | |
NoBody122 | dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:35 |
quote:Die 17xx die ik zondag had niet in ieder geval ![]() En @Ofyles2; het mooie aan die retarders vind ik het opvallende, luide, fluitende geluid. Dat geluid ken ik alleen van Amba's, so far ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 27 augustus 2008 @ 00:33 |
quote:Ik had anders 't idee dat ze dat geluid constant maken. Dat 't ook de bron was van de staande (geluids)golven, voorin de bus. Doe je hoofd een stukje opzij en het lawaai gaat van oorverdovend naar normaal en andersom. Uitermate hinderlijk. Schijnt te verschillen per bus, of misschien ook door het aantal mensen dat er in zit, of waar ze precies zitten. Ze zijn ook zo hard afgewerkt, overal glad en weinig demping. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 27-08-2008 01:07:33 ] | |
BeefRWijker | woensdag 27 augustus 2008 @ 00:58 |
quote:OK man. Wist niet dat je kwaad werd ![]() Ik dacht dat ik misschien je geheugen even moest opfrissen. Bussen zien er soms ook zo heel anders uit he, in andere kleuren. Op het eind van de concessie kwam Arriva/Noordned eens met een 15 meter donkerblauwe Q-liner bus voorrijden, op 350. Ik kreeg binnen pas door dat het een van die oude Berkhof Interliners was. ![]() quote:Lijkt er inderdaad op dat ze na de komst van de Fryskers gelijk zijn weggehaald. Alle fotos die ik kan vinden zijn van voor die tijd. Btw, was er toevallig nog iets bizonders met oktober 2007 aan de hand? quote:ZWN had ze ook, zo is Connexxion er waarschijnlijk aangekomen. O408 is waarschijnlijk uit dezelfde tijd als de Alliance, om en nabij 1990. quote: [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 27-08-2008 01:16:10 ] | |
Peterselieman | woensdag 27 augustus 2008 @ 01:03 |
ZWN zat in VSN1 en VSN1 is xx geworden ![]() Dus dan is het logisch dat xx O408 had/heeft | |
TommyGun | woensdag 27 augustus 2008 @ 12:18 |
TVP | |
NoBody122 | woensdag 27 augustus 2008 @ 22:24 |
quote:Ik ook niet ![]() quote:Ja, voor mij wel; toen ben ik begonnen als part-time buschauffeur, met als bijwerking dat het reilen en zeilen van het busmaterieel me enigszins is gaan interesseren ![]() quote:I guess ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 28 augustus 2008 @ 00:21 |
Amba kapot vandaag in Leeuwarden ![]() ![]() | |
busfoto.nl | donderdag 28 augustus 2008 @ 02:57 |
Op mijn site een kleine reportage met een aantal gloednieuwe aardgasbussen voor Groningen: http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=779 | |
NoBody122 | donderdag 28 augustus 2008 @ 10:24 |
quote:Waar houdt het op.. Er is al een tekort aan 12-meter bussen, nu alles weer op volle toeren draait doordeweeks ![]() | |
NoBody122 | donderdag 28 augustus 2008 @ 10:28 |
quote:Je moet wel oppassen met het spammen van je eigen site, hier worden wel vaker mensen voor gebanned op Fok! ![]() Mooie bussen trouwens! Wat P+R betreft kan Leeuwarden nog heel wat leren van Groningen, de huidige P+R situatie daar bij het FEC is echt kansloos; wordt door geen hond gebruik van gemaakt ![]() | |
RealZeus | donderdag 28 augustus 2008 @ 12:57 |
quote:Dat oranje ![]() En ligt dat nou aan mij of heeft die bus een enorme vooroverbouw? (Dat zwaait lekker over de stoep in de bocht) | |
J_TM | donderdag 28 augustus 2008 @ 13:40 |
Gelede Lion's Cities. | |
Carport | donderdag 28 augustus 2008 @ 13:48 |
quote:Volgens mij is de vooroverbouw niet meer dan bij bijvoorbeeld een Citaro (G) ![]() | |
RealZeus | donderdag 28 augustus 2008 @ 13:58 |
quote:Ik zal die foto's eens aan die ouwe van mij laten zien. Die is buschauffeur. | |
Alexxxxx | donderdag 28 augustus 2008 @ 17:26 |
quote:De modjes in PTA zijn de beroerdste niet hoor. | |
Peterselieman | donderdag 28 augustus 2008 @ 18:00 |
quote:Die foto's hadden eigenlijk nog niet uit mogen lekken voor de presentatie van komende dinsdag ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 28 augustus 2008 @ 20:28 |
quote:ja maar geheime plaatjes lekken nou eenmaal altijd uit! net als geheime documenten ![]() * Ou-Tannu vind t trouwens een kansloze dienstregeling hier :/ busje om .30 en een busje om .45 op een bepaalde lijn en daarna niks ![]() andere lijn idem kwartier er tussen en dan weer 45 min geen bus ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 28 augustus 2008 @ 21:46 |
quote:Die 1700-Amba's hadden ook nooit ingezet moeten worden door Limburg. De topografie aldaar heeft hun schakelprogramma behoorlijk in het honderd geschopt. | |
BeefRWijker | donderdag 28 augustus 2008 @ 22:05 |
quote: quote:Foeilelijk zal je bedoelen. ![]() Ik vindt de kleurstelling van cXX niet echt geweldig met dat "ongevallen dienst" groen/groen maar op die Regioliners hier in de IJmond (zelfde type aardgas bus) staat het niet eens zo hele beroerd. Kleuren maken of breken de bus. Die blauwe Qliners van cXX zijn niet om aan te zien, terwijl het daarvoor toch zulke nette busjes waren. quote: [ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 28-08-2008 22:17:46 ] | |
NoBody122 | donderdag 28 augustus 2008 @ 22:10 |
quote:Smaken verschillen gewoon, blauw is mijn favoriete kleur en ik vind ze in het blauw mooier dan in hun vorige outfit ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 28 augustus 2008 @ 22:12 |
quote:Is best wel fijn als je je eigen criticus mag zijn he. Misschien een goeie tip voor onze busfoto man? | |
Alexxxxx | donderdag 28 augustus 2008 @ 22:20 |
quote:Inderdaad, gewoon mod worden, klikken ze nog vaker op je linkjes. | |
BeefRWijker | donderdag 28 augustus 2008 @ 23:58 |
Is dat wat ik denk dat 't is, daar boven die harmonica? Nee toch hoop ik.![]() http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-21832 [ Bericht 27% gewijzigd door BeefRWijker op 29-08-2008 00:34:41 ] | |
Gnittoo | vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:54 |
quote:en dat is? | |
BeefRWijker | vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:17 |
quote:Precies, dat vraag ik dus net ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:54 |
Vandaag langs de A59 zag ik een hele berg oude stad/streekbussen staan (Breda - Den Bosch... ter hoogte waar: geen idee... maar wie kan daar wat meer over vertellen? ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 29 augustus 2008 @ 21:56 |
WOEI! 2600 alliances zijn stoer.. Sjoofje was wat laat van zn vorige rit.. ( 6 min ) en scheurt dus als een idioot door t busstation, en verderop ook als een idioot door de stad ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:01 |
Is trouwens niet echt nodig om een gelede in te zetten in de middag op lijn 28 tussen Leeuwarden en Heerenveen. Gister al de discobus gezien en vandaag de 7824 en beide keren zat er nou niet bepaald veel in om 16.30 in Grou. | |
Ou-Tannu | vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:41 |
quote:kennen we die gelede niet lenen voor de spitsdiensten heerenveen joure VV ? ![]() | |
BeefRWijker | zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:15 |
quote:In plaats van ....? quote:Is dat de wereldstad "Joure", mega hoofdstad van wereld gemeente Skarsterlân, buitenwijk van Groningen? | |
NoBody122 | zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:50 |
quote:Die bus had ik vandaag vanaf ~18:00 mee, tot einde dienst. Die busomloop vertrekt zo rond ~5:50 van de stalling, rijdt dan als eerste een paar slagen op lijn 97 en is uiteindelijk, natuurlijk na x chauffeurswissels, pas kort voor middernacht weer op de stalling terug. Die slagen 97 aan het begin zijn vermoedelijk de reden dat men daar een gelede op heeft gezet. Vóór de zomerdienstregeling was de eerste rit op 97 naar Harlingen ook op een gelede bus trouwens ![]() Meestal wordt er -ergens- tijdens die omloop een buswissel gedaan op de stalling, aangezien de wagenparkbeheerders er niet vrolijk van worden als er tegen de nacht, als vrijwel alle bussen alweer geparkeerd staan, nog even een gelede weggezet moet worden op z'n vaste plaats helemaal achterin ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:54 |
quote:in plaats van die 8 meter rommel! duh | |
Gnittoo | zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:16 |
quote:dat zijn nou echt de plekken waar je veel tijd kan inhalen. | |
Gnittoo | zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:45 |
![]() ![]() | |
Willy84 | zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:51 |
Was gister in Apeldoorn en had daar een Volvo lagevloers standaard. Zag er mooi uit maar rijdt zo beroerd als wat. Veel trillen, heel benauwd binnen (geen airco ofzo) en een heel beroerd irritant motorgeluid. Zeer beroerd comfort als je het mij vraagt. | |
Ofyles2 | zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:26 |
quote:Net zo beroerd als de Jonckheer geledes? | |
BeefRWijker | zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:20 |
quote:Net weer Jonkheers gezien vandaag bij m'n (per) tweemaandelijkse bezoek aan onze hoofdstad. Zou het kunnen dat alle geleede Jonckheers Volvo's zijn en alle 12 meters DAF's? Zag ook nog een Lions City aardgas op de hielen gevolgd door eentje met zonder, de zgn "oostblok" versie. ![]() Je weet dat het dezelfde bus is en toch moet je wel even twee keer kijken of het echt wel zo is. Zag overigens vorig weekend eenzelfde soort bus in Alkmaar maar is toch geen Lions City. Denk dat het zo'n VIA bus is geweest, van Haarlem. | |
BeefRWijker | zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:26 |
quote:En wat mag dat dan toch wel zijn, een "Volvo lagevloers standaard" ![]() quote: | |
BeefRWijker | zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:34 |
quote:Heh. Dacht dat daar 15 meter MAN Lions Regio reed. ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:36 |
quote:Hij bedoelt de Volvo 7700, alhoewel die van Apeldoorn uiterlijk gewoon een Volvo 7000 is. | |
BeefRWijker | zondag 31 augustus 2008 @ 01:11 |
quote:Deze dus: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-8302 Over "oostblok uiterlijk" gesproken. ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 31 augustus 2008 @ 01:16 |
quote:ja... hooguit 10 seconden ofzo ![]() maar die sjoof mag best wel es op een frysker zo tekeer gaan ![]() die alliance kan t hebben ![]() | |
J_TM | zondag 31 augustus 2008 @ 13:22 |
quote: Bingo! De Volvo's zijn herkenbaar aan hun open grille (op de 445, 461, 465 en de 576 na). En naast Jonckheeren zijn er ook veertig gelede Citaro's en drie standaards. Waarschijnlijk ben je in de buurt van Marnixstraat geweest, want daar vertrekken 'Oostblok'-bussen van de 80-er lijnen (3600-en). De 3800/3900-en rijden op de Uithoorn-/Aalsmeer-lijnen. | |
Ou-Tannu | zondag 31 augustus 2008 @ 13:26 |
quote:dalkaart is vanaf 9:00 geldig toch? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 31 augustus 2008 @ 13:38 |
Gisteren alweer voor de derde keer binnen een week getrakteerd op een uitvallende EN een veel te laat rijdende bus achter elkaar, door onze weledelgestrenge ballenkrabbers van het GVU ![]() | |
Ofyles2 | zondag 31 augustus 2008 @ 14:51 |
Lijn 11 of 12? | |
Dr_Flash | zondag 31 augustus 2008 @ 17:50 |
quote:Beide he. 11 uitgevallen, 12 vet te laat. 40 minuten staan wachten op een kwartierdienst. Krijg de gloeiende vlekken GVU ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 01-09-2008 10:35:54 ] | |
Ou-Tannu | zondag 31 augustus 2008 @ 19:13 |
quote:ja maar flesje ![]() | |
Ofyles2 | zondag 31 augustus 2008 @ 20:21 |
quote: ![]() | |
BeefRWijker | maandag 1 september 2008 @ 01:04 |
quote:Inderdaad, daar herken ik ze ook aan. De Daf en Volvo badges hangen er niet altijd op, daar aan de achterkant. quote:Jij hebt vast even de busfoto site doorgenomen. ![]() Het is overigens 451 ipv 461. @Busfotoman, het zijn 'Jonckheer's, geen "Jonckheere"s. quote:De Citaro's zie ik wel eens in Geuzenveld, als ik via Westpoort ga. Zag daar laatst ook een Jonckheer op Sternet rijden. Dacht nog zo: wat komt daar nou weer voor een leuke interessante bus aan ...... Oh, verrek .... quote:Close. Ik kwam net uit havens (via Hembrug) bij Slotervaart Molenwerf en stak de Haarlemmerweg over, Admiraal de Ruyterweg in. Ze reden beide richting Westerpark (i.e. uit de richting Haarlem) overigens. quote:De Regio lijners (aardgas). quote:De "Oostblokkers". [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 01-09-2008 19:09:18 (inderdaad fles, geen "Jonckheere"s) ] | |
BeefRWijker | maandag 1 september 2008 @ 01:37 |
Water bus:![]() langssluizenenhavens.web-log.nl Op de achtergrond een luxe 'coach', geparkeerd in de noordersluis bij IJmuiden. | |
Dr_Flash | maandag 1 september 2008 @ 10:29 |
quote:"Jonckheere's" zelfs dacht ik ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 september 2008 @ 10:30 |
Die waterbus is wel bruut eigenlijk, moet ik ook nog steeds eens een keertje doen. ![]() | |
Alexxxxx | maandag 1 september 2008 @ 11:53 |
quote:klopt. | |
ReisT | maandag 1 september 2008 @ 13:05 |
Nee, dat klopt niet. Het model bus dat in Amsterdam, Eindhoven en Nijmegen rondrijdt is de Berkhof Jonckheer - zonder de 'e' op het eind dus. Dat er ook een Belgische busbouwer is die onderdeel is van de VDL-groep en Jonckheere heet, heeft hier verwarrend genoeg niets mee te maken. | |
J_TM | maandag 1 september 2008 @ 14:46 |
quote: Foutje, moet kunnen. | |
Peterselieman | maandag 1 september 2008 @ 16:44 |
Veolivla heeft de concessie Haaglanden gewonnen. Dus geen xx of Kubus daar | |
BeefRWijker | maandag 1 september 2008 @ 18:29 |
quote:Die ook niet, inderdaad. ![]() | |
BeefRWijker | maandag 1 september 2008 @ 18:50 |
quote:Jij hebt makkelijk praten! Je zal maar bus 461 zijn en apetrots op je volvo grille. | |
BeefRWijker | maandag 1 september 2008 @ 18:58 |
quote:Heb ik een keertje gedaan, terug uit A'dam, bij vliegende storm. Was inderdaad heel erg bruut. ![]() | |
Willy84 | maandag 1 september 2008 @ 19:18 |
Waterbus is idd wel een tip om een keer te doen! | |
Ou-Tannu | maandag 1 september 2008 @ 19:40 |
niet geheel bus relaterend ![]() ![]() vergane glorie? ![]() yez geen digicam bij de hand wel phone cam en dan wordt t niet zo scherp ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 september 2008 @ 19:42 |
wel apart zo'n NoordNed luchtballon ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 1 september 2008 @ 19:43 |
ze slaan een nieuwe weg in? ![]() vervoer per luchtballon? ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 september 2008 @ 19:44 |
Een vast vertrekpunt, maar de eindbestemming blijft een verrassing ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 1 september 2008 @ 19:51 |
quote:hehehe ![]() | |
BeefRWijker | maandag 1 september 2008 @ 20:46 |
quote:Heh. Water barrel !!! | |
Gnittoo | maandag 1 september 2008 @ 20:58 |
Connexxion-bus verdwijnt uit straatbeeld Door PETER KOOP DEN HAAG - De oude, vertrouwde Connexxion-bus verdwijnt uit het straatbeeld. Vanaf 31 augustus volgend jaar neemt Veolia het busvervoer in de Haagse regio over. afbeelding vergroten Connexxion. FOTO ANP De Limburgse vervoeder mag zijn roodwitte bussen tot 2017 over de regionale wegen laten rijden. Dat maakte het stadsgewest Haaglanden gisteren bekend. De reiziger zal vanaf volgend jaar vervoerd worden in nieuwe aardgasbussen. In de bussen van Veolia verschijnt informatie over de reistijd. Verder beschikken ze over een lage vloer en zijn toegankelijk voor rolstoelers. Naast Veolia waren ook Connexxion en Qbuzz, een dochterbedrijf van de NS, in de race voor het busvervoer in Haaglanden. „De offertes van alle drie de partijen waren kwalitatief goed,’’ aldus regiobestuurder Peter Smit (VVD, verkeer). „Uiteindelijk heeft de prijs de doorslag gegeven. Veolia was zo’n 15 procent goedkoper dan de andere twee.’’ Smit wilde niet zeggen hoeveel geld het stadsgewest aan Veolia betaalt. „Dat is bedrijfsgevoelige informatie.’’ De chauffeurs en een deel van het kantoorpersoneel van Connexxion zal worden overgenomen door Veolia. Bij het personeel van Connexxion overheerst de teleurstelling. „Wij zijn hier niet blij mee,’’ reageert Cees Walder, voorzitter van de personeelsvereniging. „Veolia zal de goedkope offerte ergens moeten terug verdienen. Dat zal ongetwijfeld over de ruggen van de chauffeurs én de klanten gaan.’’ Veolia bestrijdt dit. „Het personeel zal gaan werken onder dezelfde arbeidsvoorwaarden,’’ aldus Veolia-topman Ton Kienhorst. Hij heeft grootse plannen in de regio. „In 2017 willen we de helft meer reizigers in de bus hebben.’’ Nu maken dagelijks 47.000 reizigers gebruik van het streekvervoer. Om die groei te bereiken wil Veolia de service en punctualiteit van de dienstregeling verhogen. Ook wil het bedrijf kaartjes vergoeden van reizigers die vertraging hebben. verrassend!! | |
Ofyles2 | maandag 1 september 2008 @ 21:31 |
Een enorme ramp als je het mij vraagt. | |
J_TM | dinsdag 2 september 2008 @ 10:39 |
Elke vier vijf jaar een nieuwe busvervoerder; lijn 120 en 126 uit Amsterdam weten daar alles van. 1994; opheffing CN. Lijn 120 naar Midnet, lijn 126 naar NZH. 1999; hereniging NZH/Midnet als Connexxion 2002; overname lijn 120-128 en 140 door BBA. Lijn 126 en 140 (opgesplitst) blijven samenwerkingsverbanden met Connexxion. 2006; lijn 120, 126 ingekort tot station Bijlmer. Lijn 126 nu definitief in handen van BBA. | |
Alexxxxx | dinsdag 2 september 2008 @ 22:55 |
quote: ![]() Merk en type: Berkhof Ambassador Eigenaar: NoordNed Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: rond het jaar 2005 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: gescanned door Klaes, waarvoor dank! Meer NoordNed foto's hier | |
BeefRWijker | woensdag 3 september 2008 @ 23:15 |
quote: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-14332 [url=www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-20746/url] Interessant is het volgende bijschrift: "Eind mei 2008 is de eerste bus gepresenteerd voor de nieuwe concessie BRU Utrecht. De foto is overgenomen van de website van het BRU, die deze foto bij een persbericht had geplaatst. Dit zou de 3159 moeten worden, al onstaat dan wel een doublure met de andere 3159, die echter ook het nummer 4061 draagt van De Blaa Omnibusser (DK) " Maakt die bus toch net ietsje interessanter dan 'ie op het eerste gezicht leek. [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 03-09-2008 23:23:30 ] | |
zwahiel | donderdag 4 september 2008 @ 11:17 |
quote:Je hebt helemaal gelijk, alleen vind ik nog steeds die nummering van die hogevloers 901 verdacht, lijkt me niet dat ze elkaar opgevolgd hebben eigenlijk. Volgens mij is dat wel een soep. Overigens jammer dat Veolia nu daar aan de slag gaat, want overal in Nederlanders hebben we vervoerders in het busbedrijf maar nu gaat er in Haaglanden een transport bedrijf rijden (want dat is en zo noemt Veolia zichzelf) Veolia... Daarbij, goedkoper my ass. Want wat doet Veolia heel slim, ze spreken busbewegingen af, maar geven geen definitie wat een bus moet zijn of welke eisen dit moet hebben, behalve dat 't lagevloers en toegankelijk moet zijn voor rolstoelers en bejaarden. Wat gaat er in Limburg gebeuren bijvoorbeeld, Veolia least de bussen aan derden die de diensten rijden. Dus geen Veolia sjoofs maar gewoon taxibedrijven. Zij zetten de bussen ook in voor eigen diensten. Hallo stappen terug in de evolutie die busvervoer heet. Van marktwerking wederom geen sprake. En wat heeft dit voor gevolgen voor zo'n sjoof die jaren lang bij xx heeft gewerkt, daar pensioen opgebouwd heeft tegen een schappelijk bedrag en nu ineens bij een ander pensioenfonds komt wat VEEL slechter is dan dat van xx (uit betrouwbare bronnen vernomen van zowel ex xx-ers als ex-Hermes sjooven die naar Veolia en eentje naar BBA overging.) Zoveel gaan die sjoofs er niet op vooruit, meer achteruit zoals ze zelf al concluderen. Ook vreemd, hoe kan Veolia beweren dat ze meer mensen in de bussen hebben? Simpel door de zone berekeningen die men maakt, ze berekenen het aantal zones en passagiers. Lekker makkelijk je rijk rekenen als je de zones verkleind en 't buskaartje duurder maakt. In werkelijkheid hou je dan 't zelfde aantal passagiers of daalt het aantal zelf, maar op papier stijgt de zaak. Jaja, zo kan ik 't ook. | |
Dr_Flash | donderdag 4 september 2008 @ 12:54 |
Wanneer gaat het GVU eens waarheidsgetrouwe dienstregelingen publiceren? Vanochtend vielen er weer "zomaar" 3 bussen uit. Het lijkt godverdomme de Congo wel met die lui. ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 4 september 2008 @ 17:04 |
quote:als iemand ze een complete vloot bussen doneerd denk ik ![]() | |
Gnittoo | donderdag 4 september 2008 @ 17:22 |
quote:gvu = connexxion? Gnittoo wil op z'n vrije dag best een frysker wegbrengen. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 4 september 2008 @ 17:30 |
Liever een paar meer Gnittoo ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 4 september 2008 @ 17:32 |
quote:breng dan de resterende barrels maar weg uit fryslan ![]() | |
zwahiel | donderdag 4 september 2008 @ 18:48 |
nee houden daar die krengen hoef ze in de rest van Nederland niet te zien, hou maar lekker in de voortvarende noordelijke Provincie. Geen probleem. ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 4 september 2008 @ 19:21 |
quote:TE LAAT Je enige hoop is nog dat VDL ze allemaal terug koopt en naar een ver ver buitenland exporteerd. Ik zou m'n adem echter niet inhouden, als ik jou was, al wachtend op die gebeurtenis. quote: | |
Willy84 | donderdag 4 september 2008 @ 20:27 |
quote:Zone's verkleinen lijkt me pertinente onzin. De opdrachtgever bepaald straks de tarieven voor de chipkaart en bepaald hoe de zone indeling. Op dit moment bepaald het ministerie van VeW nog de prijs van de strippenkaart. Overleg tussen opdrachtgever en nemer kan natuurlijk wel altijd.. | |
Gnittoo | donderdag 4 september 2008 @ 21:45 |
Peterselieman | donderdag 4 september 2008 @ 22:06 |
Is zelfs nog een plekje op de achterbank vrij ![]() | |
NoBody122 | donderdag 4 september 2008 @ 22:24 |
quote:Wordt er eens gereden met een 12m, is het weer niet goed ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 4 september 2008 @ 22:39 |
quote:pffft ik heb ze voller gezien :/ zovol dat je de halve bus moet laten uitstappen bij zo`n beetje elke halte die je tegen komt als er iemand uit wil ![]() lijn 42 is daar een mooi voorbeeld van | |
NoBody122 | donderdag 4 september 2008 @ 23:18 |
Morgen van 'smiddags tot tegen 1:00 alleen maar op lijn 71 ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 4 september 2008 @ 23:24 |
quote:Hm, ik ga morgen in die hoek foto's maken, ff zwaaien als je een groene Rover ziet ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 4 september 2008 @ 23:35 |
quote:En dus blijf jij gewoon lekker hardnekkig doorzeuren over "hogevloers 901". quote:Voor de laatste keer, 't zijn allebei B93, dus lagevloers. quote:Nogmaals, het kan als de klassieke kop B93 met nummer 901 een tijdelijke levering was omdat de uiteindelijke 901 de ronde deed op diverse Bus Expo's. quote:'t Is niet geheel onmogelijk. ![]() Het enige wat echt afwijkend is is de maatvoering van het wagen nummer (te klein) en het HTM logo (te groot) op het front. Die zouden van dezelfde hoogte moeten zijn, zoals op de zijkant. Ik heb nog geen plaatjes van HTM bussen kunnen vinden waar dat afwijkt zoals bij deze bus. Ik blijf het vreemd vinden wat een getructe foto zou moeten op een website van een oprechte bus enthousiast die niet in dat soort dingen is geïnteresseerd. Ook zie ik er de lol niet echt van in om een bus van HTM op een bus van HTM te laten lijken, 'als ge begrijpt wat ik bedoel'. | |
zwahiel | vrijdag 5 september 2008 @ 08:25 |
quote:En wat heeft Veolia dan met succes in Limburg gedaan? Want het was anders niet kostendekkend na een jaartje bussen in de concessie, en de provincie hobbelt er gewoon achteraan en geeft goedkeuring. Lekker makkelijk, het zou nog zelfs kunnen dat 't in de concessie staat die ze nu aangenomen hebben.... @BeefRWijker Ik zeur niet over hogevloers bussen, maar geef je gewoon gelijk :> En dat van die soep blijf ik ook een vreemd iets vinden, teveel dingen kloppen aan die pic gewoon niet... Toch vreemd wat hij daar doet. | |
Gnittoo | vrijdag 5 september 2008 @ 10:21 |
Setra S 415 NF Low-Floor Bus Chosen “Bus of the Year 2009”![]() Setra Buses, a Daimler AG brand, has captured the renowned international “Bus of the Year 2009” award with a low-floor bus. The honor marks the second time the company has been presented the award, which it last received in 1996. The S 415 NF from the MultiClass 400 series finished well ahead of its rivals in the “Bus Euro Test 2008” competition that was held in Berlin. The judges focused on the vehicles’ suitability for everyday use, as well as their workmanship, design concept, and economy. With the S 415 NF, Setra has succeeded in creating a bus that sets new quality standards for local public transport, according to the 19 European automotive journalists who served on the jury. The bus’ extraordinary finishing and forward-looking passenger comfort reflect the Setra brand’s competence and passion when it comes to buses, the judges added. A bright interior, clear design lines, and unrestricted views of the outside greatly impressed the panelists, as did the vehicle’s outstanding ride comfort and the harmonious interaction of its state-of-the-art engine and transmission technology. Setra brand spokesman and managing director Werner Staib is proud of the award: “Winning the Bus of the Year 2009 award shows Setra is right up there on top in the segment for comfortable intercity buses as well. In addition, the award underscores the brand’s low-floor bus expertise.” setra ![]() | |
J_TM | vrijdag 5 september 2008 @ 10:43 |
Watzeggie ? Zonder dollen; dit zouden weleens de nieuwe Integro's kunnen zijn. | |
BeefRWijker | vrijdag 5 september 2008 @ 16:19 |
quote:En blijft dus dooremmeren over "die hogevloers 901". quote:Voor de aller aller aller aller allerlaatste keer: alleen het nummer en logo op de kop zijn uit de pas. quote:Als jij het zegt. | |
BeefRWijker | vrijdag 5 september 2008 @ 16:29 |
quote:Citaro's zul je bedoelen. ![]() De Integro is een semi coach en is als OV bus zo ongeveer het verst verwijderd van een lagevloer stadsbus. Het zelfde geldt overigens voor de Lions Regio. | |
ReisT | vrijdag 5 september 2008 @ 17:47 |
Volgens Veolia is de nieuwe Integro... een Amba! Die dingen rijden nu op de v/h Interliner (v/h Sneltreinbus). Tja al het OV moet uiteindelijk toegankelijk worden, ook snelbussen moeten er dus aan geloven en op een keer lagevloers worden. Nou, dan liever zo'n Setra. | |
BeefRWijker | vrijdag 5 september 2008 @ 18:59 |
quote: quote:Dat gold al toen de Integro's werden geïntroduceerd. Was kennelijk geen reden om ze niet te nemen. De Lions Regio is zelfs van nog later en was kennelijk geen bezwaar. Er rijden zelfs gloednieuwe Integro's second edition (of hoe ze verder ook mogen heten) rond bij Arriva. quote:Plak er een ster op en misschien wordt 't nog wat. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 5 september 2008 @ 19:26 |
quote:De vrekken van Veolia kennende zullen geen Setra's aangeschaft worden. | |
Alexxxxx | vrijdag 5 september 2008 @ 19:42 |
Setra IS (een dochetr van) Mercedes... (en Neoplan van MAN) | |
BeefRWijker | vrijdag 5 september 2008 @ 20:54 |
quote:Precies, vandaar dus die ster (was dan ook een doordenkertje hè). quote:Weten jij en ik, maar niet het grote publiek. | |
RealZeus | vrijdag 5 september 2008 @ 21:47 |
quote:Dat verbaast me niks. Ik heb vaak genoeg Setra's gezien die , zeker van de achterkant , wel heel veel op een Integro leken. | |
Gnittoo | vrijdag 5 september 2008 @ 22:45 |
![]() ![]() prachtig ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 5 september 2008 @ 22:50 |
De Mercedes Benz Capacity ![]() | |
RealZeus | vrijdag 5 september 2008 @ 22:55 |
Hoe lang is dat ding? | |
Peterselieman | vrijdag 5 september 2008 @ 22:56 |
Uit mijn hoofd gezegd: 19,72 meter ongeveer. Edit: 19,54 meter dus. De bus kan 193 passagiers herbergen. | |
Alexxxxx | vrijdag 5 september 2008 @ 22:58 |
quote:Tsssk, doen we neit eens maar aan bronvermelding? http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?p=271034#p271034 | |
BeefRWijker | vrijdag 5 september 2008 @ 23:08 |
quote:Hebben wij stevig zitten pimpelen vandaag? | |
Peterselieman | vrijdag 5 september 2008 @ 23:12 |
quote:Hij komt nauwelijks verder dan cola ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 5 september 2008 @ 23:13 |
quote:Nee, ik drink geen alcohol, ben van mezefl al gaar genoeg. | |
BeefRWijker | zaterdag 6 september 2008 @ 00:00 |
quote:Of zo (minder zooi): http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?f=51&t=4894&st=0&sk=t&sd=a&start=473 | |
NoBody122 | zaterdag 6 september 2008 @ 01:58 |
quote:URL naar de foto's a.u.b. ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 6 september 2008 @ 16:24 |
quote:Ze zouden ook op de Zuidtangent rijden, maar daar is nooit meer iets van gekomen. ![]() Over de CapaCity zelf: ze rijden nu rond in Stuttgart (op de studentenlijn 81), Osnabrück en Istanbul (op een HOV-achtig traject). | |
RealZeus | zaterdag 6 september 2008 @ 16:54 |
quote:Dat ding heeft waarschijnlijk een griezielg zieke uitzwaai, zeker als die achteras nog gestuurd is ook. | |
Peterselieman | zaterdag 6 september 2008 @ 17:53 |
Een testrondje door Groningen met een demobus schijnt prima gegaan te zijn ![]() | |
Willy84 | zaterdag 6 september 2008 @ 19:35 |
Wat is nou het verschil tussen een gelde Citaro en Capacity? De Capacity is iets langer ofzo en heeft een asje extra? | |
Ofyles2 | zaterdag 6 september 2008 @ 19:49 |
quote:En de CapaCity is ook uitgerust met camera's t.b.v. het veilig achteruitrijden. | |
Alexxxxx | zondag 7 september 2008 @ 20:02 |
quote:Toch de andere kant op gegaan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zondag 7 september 2008 @ 21:04 |
quote:Van Sindbad Tours? De Setra's van die touroperator rijden opvallend vaak langs mijn huis (s105, bereikbaar via de A10). | |
Alexxxxx | zondag 7 september 2008 @ 21:51 |
Klopt. ![]() | |
Willy84 | zondag 7 september 2008 @ 22:51 |
quote:Als dat het verschil tussen 1 type is ![]() | |
Ofyles2 | zondag 7 september 2008 @ 22:58 |
quote:Dat is een verschil. Qua motoren is er geen verschil, behalve dat de CapaCity alleen besteld kan worden met een 354 pk sterke motor, de zwakste variant van de Citaro G is 299 pk (279 pk in Londen, maar in Londen zoeken ze redenen om de gelede bus daar te doen mislukken ten faveure van dubbeldekkers ( ![]() | |
Willy84 | zondag 7 september 2008 @ 23:10 |
Is er eigenlijk iemand die weet wanneer de euro 6 motoren gepland staan? | |
Peterselieman | zondag 7 september 2008 @ 23:25 |
Ik meende dat die voor 2012 er moeten zijn en naar ik vernomen heb, gaat het niet lang meer duren, voordat de eerste Euro6 motoren gaan verschijnen. | |
Willy84 | maandag 8 september 2008 @ 19:16 |
Dat terwijl EEV pas een halfjaar oud is ofzo. Zeg een jaar, nou dan volgt het zich wel in hoogtempo op. Denk je de minst vervuilende motor te hebben, is er alweer een minder slechte (ik weiger over schoner te spreken, want het is minder vuil!) | |
zwahiel | maandag 8 september 2008 @ 19:39 |
Vandaag reed er een Citaro gelede voor GVU lijntje 39. Vreemd gezicht wel... | |
Willy84 | maandag 8 september 2008 @ 20:34 |
GVU heeft toch geen Citaro's? | |
zwahiel | maandag 8 september 2008 @ 20:41 |
Klopt dat was een XX-er. | |
Ou-Tannu | maandag 8 september 2008 @ 21:46 |
ah... daar was die citaro dus ![]() was hem al kwijt ![]() | |
Ofyles2 | maandag 8 september 2008 @ 21:51 |
quote:En dan ook het gedoe met AdBlue, een toevoeging op basis van ureum. Die brandstofverschoner schijnt overigens onbetrouwbaar te zijn bij extreem lage/hoge temperaturen. Bij -11°C treedt kristallisatie (stolling) op, bij 60°C sublimatie (verdamping). Ik vermoed dat de Scandinavische vervoerders hun handen af zullen trekken van bussen die op AdBlue rondrijden. Keuze zal dan vallen op MAN of Scania, aangezien deze fabrikanten niet meedoen aan deze hype. | |
Peterselieman | maandag 8 september 2008 @ 21:54 |
Pff, waarom zijn de Taxi NOF sjoofs zo zuinig op die Fryskerbarrels. Zo zijn ze er over 20 jaar nog ![]() | |
Dj-Flash | maandag 8 september 2008 @ 21:57 |
lijn 36 wordt tijdelijk met Gelede bussen gereden door de afsluiting van de coentunnel. | |
Ofyles2 | maandag 8 september 2008 @ 22:01 |
quote:Waarom zag ik vanmiddag dan een standaardbus? | |
Alexxxxx | maandag 8 september 2008 @ 22:13 |
quote:Daar mag ik me helaas niet over uitlaten, maar ik weet het wel. | |
Dj-Flash | maandag 8 september 2008 @ 22:16 |
quote:Zie goed wat er in me bericht staat dan zul je het wel vatten wat ik bedoel. Als de coentunnel binnenkort afgesloten wordt dan gaat het GVB lijn 36 met geleed materieel uitvoeren. | |
Peterselieman | maandag 8 september 2008 @ 22:19 |
quote:Ik weet ook wel grotendeels waarom, maar een beetje minder zuinig moet toch wel kunnen, want doordat het ding niet echt hard doorreed miste ik vanochtend de sneltrein naar Groningen en moest het met de stoptrein doen ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 september 2008 @ 22:20 |
quote:Dat zei je net nog niet ![]() | |
Alexxxxx | maandag 8 september 2008 @ 22:21 |
WTF de coentunnel afsluiten, dat zijn geen grappen ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 september 2008 @ 22:22 |
Met de trein ![]() | |
Alexxxxx | maandag 8 september 2008 @ 22:26 |
Met de auto doe ik ongeveer 2 uur over om in Leiden te komen. Met de trein en bus 4 uur, mits alle overstappen gunstig zijn. | |
NoBody122 | dinsdag 9 september 2008 @ 02:10 |
quote:NOF zal dat wel van haar chauffeurs verlangen i.v.m. verbruik en beperking van onderhoudskosten ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 9 september 2008 @ 19:18 |
quote:zolang NOF ze hier niet gaat rond rijden vind ik t prima ![]() wel is er weer eens een Arriva bus afgesleept ![]() laagvloers barrel.. geen idee welk nummer helaas.. | |
Roberto258 | dinsdag 9 september 2008 @ 19:48 |
Lol ik zat (uh naja ik stond dus) vanmorgen met 85 man in een bus waar er 50 in kunnen | |
Ofyles2 | dinsdag 9 september 2008 @ 20:31 |
quote:Je citeert mij verkeerd. Ik sprak over 2003. | |
NoBody122 | dinsdag 9 september 2008 @ 22:11 |
quote:Dat was geen standaard Frysker of 12m-bus dan.. Wie wat waar? ![]() | |
RealZeus | woensdag 10 september 2008 @ 13:32 |
quote:Via Lelystad (A6) of via Alkmaar en dan via de A9 en A5. Maar ik denk dat door de polder dan sneller is. | |
Willy84 | woensdag 10 september 2008 @ 22:20 |
quote:Ik vraag me dus af wat er gebeurt als je die twee systemen met elkaar combineert. Hoeveel kan je de vervuiling dan verminderen. Weet jij waar er op internet betrouwbare informatie is te vinden over de stand van zaken van de hele sector? Dus geen site van 1 fabrikant die stelt dat zijn oplossing de beste is. | |
Peterselieman | donderdag 11 september 2008 @ 16:49 |
Wrights willen ook wel in de hens staan zo te zien: | |
Ou-Tannu | donderdag 11 september 2008 @ 17:33 |
quote:UK? ![]() | |
J_TM | vrijdag 12 september 2008 @ 17:41 |
XX 2440 (smalle instap) gespot op lijn 144. | |
Dr_Flash | vrijdag 12 september 2008 @ 18:10 |
Jenbach, 5 september 2008. Tandemassige Integro is net binnengekomen vanuit Mayrhofen.![]() | |
Peterselieman | vrijdag 12 september 2008 @ 19:43 |
XX heeft in Fryslân een zodanig tekort aan bussen dat gevallen met een defecte lijnfilm gewoon op dienst moeten. De sjoof had er vandaag in ieder geval wel zin in en het gaspedaal bij de Frysker werd eindelijk weer eens gevonden. | |
Ofyles2 | vrijdag 12 september 2008 @ 22:13 |
quote:Yes it is. Die bloody Britten gaan extreem slordig met hun materieel om (zowel vervoerder als passagier) en kopen zo zuinig mogelijk in. Niet verwonderlijk dat er geregeld iets naar de kloten gereden wordt. Al heb je enkele uitzonderingen. | |
Ofyles2 | vrijdag 12 september 2008 @ 22:43 |
quote:Het rendement is angstaanjagend laag, slechts 5%. Biologisch gezien is AdBlue ook niet dé optie voor een schoner milieu; het bestandsdeel ureum bevordert eutrofiëring (ongewenste algengroei waardoor rivierwater minder zuurstof kan opnemen, funest voor het leven aldaar). Zoals gezegd stappen MAN en Scania niet op deze hype: de Duitsers hebben hun motorassortiment technisch vertimmerd terwijl de Zweden een meer inwendig katalysator hebben ingebouwd waardoor de uitlaatgassen meerdere processen ondergaan voordat ze worden uitgestoten. Waren Mercedes-Benz en VDL Bus geen enthousiaste fans van AdBlue, dan mochten hun voertuigen niet meer verkocht worden in Europa; de motoren voldoen slechts aan de Euro 3-normen. Overigens vind je dit soort berichten niet terug in het nieuws en houdt de wetenschap zich opvallend stil; zeg het woord 'groen' en je creëert een bliksemsnelle Pavlov-reactie. ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 12 september 2008 @ 22:49 |
![]() hm jammer van dat camera foutje he ![]() ![]() zijkant d0h! ![]() voorkantje ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 12 september 2008 @ 22:50 |
quote:dr rijden ook weer gehuurde O408tjes hier zag ik \o/ | |
Peterselieman | vrijdag 12 september 2008 @ 22:53 |
Waarom rijden die dingen niet rond Leeuwarden? Gelukkig mocht lijn 95 het vanmiddag met een Frysker doen ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 12 september 2008 @ 22:54 |
quote:ze zijn volgens mij toebeschoren aan lijn 48 ![]() en gelukkig hoef ik niet met lijn 95 ![]() ![]() | |
zwahiel | zaterdag 13 september 2008 @ 13:33 |
kapotte lijnfilms of displays zijn niet alleen in Friesland hoor, in Utrecht kart nu al 2 maanden dezelfde NewAG rond met een defecte lijnfilm... Maken zit er volgens mij niet in, wel heeft hij volgens mij al eens een nieuwe reclame opdruk gehad, maar lijnfilm repareren ho maar... Triest eigenlijk! | |
Dr_Flash | zondag 14 september 2008 @ 09:59 |
quote: | |
Peterselieman | zondag 14 september 2008 @ 15:49 |
Waarom moeten zulke maatregelen eerste genomen worden, voordat de politiek eens naar de problemen wil kijken? | |
Ou-Tannu | zondag 14 september 2008 @ 16:58 |
quote:idd! mja en de buurt bewoners dan strax maar mekkeren dat ze zo ver moeten lopen naar een bushalte.. :| | |
BeefRWijker | dinsdag 16 september 2008 @ 00:28 |
quote:Daar had je echt niet zo ver voor hoeven te reizen, hoor fles: http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=O550-19 [ Bericht 9% gewijzigd door BeefRWijker op 16-09-2008 00:34:11 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 16 september 2008 @ 00:54 |
quote:Zoals deze misschien? ![]() http://www.busfoto-nederl(...)yimage.php?pos=-4514 | |
NoBody122 | dinsdag 16 september 2008 @ 02:05 |
quote:Dat was met de open dagen van de luchtmacht. Ook voor busspotters een interessant dagje ![]() | |
blup | dinsdag 16 september 2008 @ 13:09 |
Iemand wel 'ns geprobeerd te solliciteren als buschauffeur trouwens? | |
Gnittoo | dinsdag 16 september 2008 @ 13:44 |
ja, en nog aangenomen ook. | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 september 2008 @ 15:01 |
quote:nee ![]() maar t zijn tenminste wel echte pwn bussen! volgens mij als jeem O408 frontaal op een 8 meter frysker barrel rost.. dat de frysker 40 meter achteruit schiet ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 september 2008 @ 15:02 |
en de O408 nauwelijks schade heeft ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 september 2008 @ 16:09 |
quote:gebarsten voorruit houd t wel mee op ja ![]() ![]() | |
blup | dinsdag 16 september 2008 @ 17:39 |
quote:Waar rij je? | |
BeefRWijker | dinsdag 16 september 2008 @ 18:59 |
quote:Hoe zien ze er dan uit? Die witte bussen zijn nl ook in Alkmaar gespot, dan ligt het voor de hand dat er daar meer van zijn. Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat die dingen van Leeuwarden naar Alkmaar zijn verhuisd en mischien het hele land door trekken al naar gelang waar er vraag naar is. quote:Woteffer det mee bie. ![]() quote:Dat kon best nog wel eens meevallen. Zag net gisteravond nog een experimentje van een botsproef met een Volvo bakbeest en een Renaultje. Renaultje won 't glansrijk. D'r zit heel veel 'kreukel' zone in het front van een standaard bus en weinig massa. Bij een fryskert is dat net andersom. [ Bericht 11% gewijzigd door BeefRWijker op 16-09-2008 19:10:21 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 16 september 2008 @ 19:18 |
quote: quote:Volgens mij zit er al tig jaren bizonder weinig metalen plaatwerk aan bussen. Dat houdt zo ongeveer bij de bumper wel op. D'r valt bizonder weinig recht te hameren aan gebarsten glasvezel polyester plaatwerk. | |
BeefRWijker | dinsdag 16 september 2008 @ 19:26 |
quote:Rijdt er ook minstens eentje van in Alkmaar. Volgens een sjoof komen die van Den Helder, hoewel ik dat betwijfel omdat ze daar rijden met brede instap (26xx-28xx wagens). | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 september 2008 @ 19:46 |
quote:moauw volgens mij hadden die O408en nog best veel plaatwerk? ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 september 2008 @ 19:48 |
quote:hmm volgens mij zijn t hier gewoon gecharterden ![]() van blok tours ofzo ![]() Oenema heeft er ook enkelen geloof ik.. | |
BeefRWijker | dinsdag 16 september 2008 @ 21:13 |
quote:Zit ik voor alle zekerheid nog even die 2400 wagens na te trekken komt er een geval- letje schade voorbij. Zit er inderdaad een deuk in het front en is de bumper gebarsten. ![]() ![]() http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-17398 Zou toch gezworen hebben dat die voorkant in een mal gemaakt was. http://gallery63441.fotopic.net/p1016576.html [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 16-09-2008 22:06:00 ] | |
Dichterbijer | dinsdag 16 september 2008 @ 21:20 |
quote: ![]() ![]() Helaas hebben ze later de 307 weer fijn ingeruild voor de 161... ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 16 september 2008 @ 21:24 |
En terecht. Bedum heeft al een treinverbinding met Groningen. | |
Gnittoo | dinsdag 16 september 2008 @ 21:46 |
quote:noord en zuid-west friesland. | |
Dr_Flash | dinsdag 16 september 2008 @ 21:58 |
quote:Ik heb het anders met plezier gedaan hoor ![]() En dikke ![]() ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 16 september 2008 @ 22:12 |
quote: quote:'t gekke is dat dat ie 'm zo nu en dan wel pakt en dan weer niet. Zal wel weer iets met koekies te maken hebben. | |
BeefRWijker | dinsdag 16 september 2008 @ 22:19 |
quote:Jij komt ook overal hè. ![]() Geen rondjes rond de kerk meer? Dacht gehoord te hebben dat dat toch weer de bedoeling was. | |
Ofyles2 | dinsdag 16 september 2008 @ 22:29 |
quote:Stokoude TVP: Bekijk de foto van de 1106. | |
Alexxxxx | dinsdag 16 september 2008 @ 22:42 |
quote:Ja, maar ik had destijds geen B rijbewijs ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 16 september 2008 @ 22:44 |
quote: http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-15255 Als ze allemaal zo waren dan is dat wel enigszins bizonder, ja. Doet me denken aan vervlogen Interliner tijden van weleer. quote: | |
Ofyles2 | dinsdag 16 september 2008 @ 22:48 |
quote:Wat dan wel? | |
Alexxxxx | dinsdag 16 september 2008 @ 22:50 |
quote:Volgens mij heb ik die dagen meer fotos van bussen gemakat danb van vliegtuigen ![]() ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 16 september 2008 @ 23:10 |
quote:Bij de start van de concessie Noord en West Frieslan in 2006 reed er een ex Haaglanden Integro Qliner zonder film op lijn 351. Toendertijd nog zonder Infoxx. Heden ten dage rijdt er nog steeds een Qliner zonder film op 351. Vraag me nu af of 't dezelfde bus is. Die heeft dan ondertussen en Infoxx inbouw en kleur ombouw en T100 modificaties ondergaan. | |
Ou-Tannu | woensdag 17 september 2008 @ 11:45 |
quote:ik zie je nooit :w ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 17 september 2008 @ 11:46 |
quote:vanmorgen ook een integrotje met kapotte lijnfilm :| en kapotte infoxx scherm ![]() wel T100 mods er al op ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 17 september 2008 @ 11:53 |
quote:Klopt zo zagen de lange Intregro's er van binnen er inderdaad uit. Toen de bussen blauw werden is er ook een extra airco systeem er ingevrot... let wel gevrot... in sommige bussen waren de slangen slecht weggewerkt... | |
Peterselieman | woensdag 17 september 2008 @ 12:03 |
vergeet de inbouw van de Albatros niet. Daardoor is achter de chauffeur ook behoorlijk gezaagd en gedaan, waardoor het er niet mooier op is geworden. | |
NoBody122 | woensdag 17 september 2008 @ 12:49 |
quote:Dan is de kans dat ik jou ken best wel groot, al zal 't waarschijnlijk alleen van gezicht zijn aangezien ik bijzonder slecht ben met namen ![]() Voor welke standplaats rij jij dan? | |
Dichterbijer | woensdag 17 september 2008 @ 13:00 |
quote:Die tijd heb ik niet meer meegemaakt... Btw. hier in Den Bosch rijden de laatste tijd wat meer Wrights rond... letwel: zonder de Arriva logo's. Komen deze uit concessie gebied Friesland? | |
RealZeus | woensdag 17 september 2008 @ 15:03 |
quote:En een beroerde airco ook. Voorin de bus schijnt het niet koud te worden en achterin de bus binden ze spontaan de schaatsen onder. Trouwens , de airco's van Integro's maken best veel herrie, ik hoor zo'n ding van verre al aan komen door dat geloei van die airco. | |
Dichterbijer | woensdag 17 september 2008 @ 15:15 |
quote:Bron: rtvnoord.nl | |
Ou-Tannu | woensdag 17 september 2008 @ 16:45 |
quote: ach! in de MAN Lions regio's kan het regenen terweil buiten de zon schijnt ![]() | |
NoBody122 | woensdag 17 september 2008 @ 19:02 |
quote:Die zouden dan van Zuid-Oost Frieslân moeten komen (consessie van Arriva). Connexxion heeft volgens mij helemaal geen Wrights en zo wel, dan in ieder geval niet hier in Frieslân ![]() Dan moeten ze trouwens bij Arriva ook die logo's eraf hebben gehaald, aangezien ze hier gewoon met logo rijden ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 17 september 2008 @ 19:05 |
quote:idd volgens mij is arriva idd deugelijker materiaal aan het wegvoeren vanuit friesland. veel oud materieel hier van ze ![]() zal in december wel weer op de reserve belanden ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 17 september 2008 @ 19:09 |
quote:Je bedoelt dat aquarium waarvoor een deel van de bagage plank moest wijken? Was geen gezicht. Dacht dat dat alleen voor een test was en daarom tijdelijk acceptabel. | |
BeefRWijker | woensdag 17 september 2008 @ 19:15 |
quote:Die ik bedoel is de Infoxx ervan wel werkend maar zeer beperkt bruikbaar. Op 350 rijdt er eentje rond met kapot reizigers Info scherm. | |
BeefRWijker | woensdag 17 september 2008 @ 19:18 |
quote:En hoeveel rijden er daar dan wel van bij jou in de buurt? ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 17 september 2008 @ 19:29 |
quote:Arriva en Airco's, a continuing story. Ze hebben de Airco's in die Berkhof Interliners ook nooit in orde kunnen krijgen. Daar is wat mee afgeklooid, tot het installeren van kraantjes op de dash aan toe. Ze hebben een paar maanden tot een half jaar gewerkt toen ze gloed nieuw waren. Later nog eens een paar maanden en daarna nooit meer. Ze stonden alleen aan voor de vorm. | |
BeefRWijker | woensdag 17 september 2008 @ 19:42 |
quote: ![]() http://www.openbaarvervoe(...)a/Rampenpagina07.htm Ziet er inderdaad naar uit dat die bus grotendeels uit metaal is opgebouwd. Heeft er misschien ook mee te maken dat Mercedes ook in de vrachtwagen en personen wagen branche werkzaam is. [ Bericht 21% gewijzigd door BeefRWijker op 17-09-2008 20:31:42 ] | |
Peterselieman | woensdag 17 september 2008 @ 19:54 |
quote:Is helaas niet tijdelijk. De Firma Eekels heeft het op haar geweten. En uit de Arrivahoek zijn heel wat verhalen te vertellen over dat Albatros/ProData systeem | |
Peterselieman | woensdag 17 september 2008 @ 19:55 |
En ja Arriva voert langzaam wat materieel uit Fryslân weg. Eerst zou een behoorlijk deel naar Groningen gaan, maar dat is dus nu in Brabant beland. | |
TommyGun | woensdag 17 september 2008 @ 20:23 |
Vandaar al die troep hier | |
Ou-Tannu | woensdag 17 september 2008 @ 21:09 |
quote:aah beperktbruikbaar? ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 17 september 2008 @ 21:10 |
quote:uhm met wat geluk komen er 4 per uur ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 17 september 2008 @ 21:11 |
quote:wou arriva niet wat wright (:r) rommel ruilen voor wat nieuwere 8 meter fryskers barrels van xx? ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 17 september 2008 @ 21:28 |
quote:Die op 351. CVL oproepen gaat bvb wel, maar digitaal dataverkeer kennelijk niet. Kan het overigens zijn dat er nieuwe software op die dingen zit? De laatste keer zag ik een beeldvullend Connexxion logo op de Infoxx terminal. Heb ook gemerkt dat de halte palen nu tijd tot volgende bus doorgeven ipv van absolute aankomst tijd. Heb geen idee of dat werkelijke tijd is of dat het volgens dienst- regeling zou moeten zijn. De 350 waar ik op stond te wachten was namelijk precies op tijd. Aan de andere kant had ik het gevoel dat de tijd van de bus waar ik uitstapte (die was aan de vroege kant) aan de late kant begon te knipperen alvorens helemaal te verdwijnen. quote:Precies, dat is op 350. Wat je krijgt als de Sync lijn kapot is bij een analoog beeldscherm. | |
BeefRWijker | woensdag 17 september 2008 @ 21:39 |
quote:4 maar eventjes, toemaar. quote:Oeps, Regio's. Kon er met m'n duffe kop al niet bij dat er Lions City's in Fryslan rondreden. (Behalve die ene verdwaalde dan die met oud en nieuw in Bolsward was gespot) | |
Gnittoo | woensdag 17 september 2008 @ 21:46 |
quote:lwd ![]() | |
NoBody122 | woensdag 17 september 2008 @ 21:47 |
Ik heb vernomen dat er in december MAN's of Berkhof's naar Frieslân komen, ws ter vervanging van de hogevloers-bussen.. Weet iemand hier meer van? quote:Wat leuk; ik ook ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 september 2008 @ 21:52 |
Waarschijnlijk worden het wel amba's, maar ik zou het ook niet erg vinden om wat MAN's uit de regio Utrecht te zien in Fryslân. Moeten ze alleen wel even de resterende ProCity's oprijden, zodat ik er op de 22 geen last meer van heb ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 17 september 2008 @ 22:11 |
quote:vanmorgen had ik inderdaad de 351 met rotte infoxx ![]() | |
J_TM | vrijdag 19 september 2008 @ 11:25 |
Gisteren de 2440 weer gezien op lijn 144. | |
Gnittoo | vrijdag 19 september 2008 @ 21:47 |
quote: | |
Ofyles2 | zaterdag 20 september 2008 @ 00:00 |
Connexxion moet gewoon wat salarissen korten indien de acties doorgaan. De bussjoofs kiezen weer eens de makkelijkste weg. | |
Willy84 | zaterdag 20 september 2008 @ 10:00 |
Het tuig moet gewoon met hun poten van chauffeurs afblijven, niet lopen schelden, tieren en de aso uithangen en zelfs een geldig kaartje hebben. Goh we vragen wel veel hier in Nederland. Wat dacht je daar van? | |
Ou-Tannu | zaterdag 20 september 2008 @ 16:52 |
quote:eh ja gister in de bus naar huis ook.. 2 idioten achter in de bus... VMBO tuig.. roept gewoon van achteruit de bus als het ventilatie luik open mag.. sjoof hoort hem natuurlijk niet.. en meneer roept meteen maar een hele van dale vol schelwoorden door de bus richting de sjoof.. zet vervolgens zn Mp3 speaker op de speakers en gaat keihard muziek lopen draaien... ik durf te wedden asl de sjoof er wat van gezegt had dat t best verkeerd had kunnen aflopen | |
Gnittoo | zaterdag 20 september 2008 @ 17:58 |
quote:*doet de verwarming achterin vol aan. | |
Ou-Tannu | zaterdag 20 september 2008 @ 22:45 |
quote:hehe mja:P | |
Dichterbijer | zondag 21 september 2008 @ 09:32 |
![]() quote:Rtvnoord.nl | |
Zug-Chef | zondag 21 september 2008 @ 13:50 |
Iemand die hier een lijnennetkaart van Arriva van Noord Nederland heeft (ZO-Friesland + GGD), ze hebben een nieuwe website en daar staan geen lijnennetkaarten meer op.. | |
NoBody122 | zondag 21 september 2008 @ 14:02 |
quote:Zo aan die brug te zien is het geen vaart waar vrachtschepen langskomen, dus: net goed! Opbokken met je pleziervaart uit de stad ![]() | |
Peterselieman | zondag 21 september 2008 @ 16:12 |
Schijnt dat de bomen eerst naar beneden gingen en toen pas de waarschuwingslichten werden aangezet ![]() | |
RealZeus | zondag 21 september 2008 @ 23:46 |
quote:Wel goed gemikt, precies achter de voorwagen. ![]() | |
J_TM | maandag 22 september 2008 @ 15:08 |
Ter gelegenheid van de autoloze zondag keerden de Berkhof geledes (en een enkele Integro) even terug in Amsterdam voor pendeldiensten. | |
NoBody122 | maandag 22 september 2008 @ 15:48 |
quote:Zijn daar foto's van gemaakt? ![]() | |
blup | maandag 22 september 2008 @ 21:30 |
quote:Ik ben bij het GVU geweest.. Wat ontzettend waardeloos is dat daar zeg. ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 23 september 2008 @ 00:00 |
quote:Ja, ik weet. Vooral het technisch onderhoud is met rasse schreden uitgehold. | |
J_TM | dinsdag 23 september 2008 @ 12:56 |
@NB122; ik heb gekeken op OV Boskoop maar er staat niks; wel een serie over XX-bussen en scholierenvervoer. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 september 2008 @ 19:30 |
* Ou-Tannu trapt nog maar es een deuk UIT een arriva bus.. jezus christus | |
BeefRWijker | dinsdag 23 september 2008 @ 20:25 |
quote:http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-14346 Reed afgelopen vrijdag middag een ritje 130, Alkmaar-Wieringerwerf. Reed op de kade bij de Friese brug zomaar een metertje achteruit terwijl mensen nog aan het instappen waren. Hoezo, APK. Busje komt kennelijk ook nog al eens ergens: http://www.busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=search&search=BG-ZP-36 + nog eens gespot in Zeeland. [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 24-09-2008 00:12:03 ] | |
Ofyles2 | dinsdag 23 september 2008 @ 22:12 |
Dat deze bussen er snel uit mogen gaan. December is een mooie optie. Ik prefereer een Citaro G. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 september 2008 @ 22:31 |
quote:ik prefereer O408en! als t aan mij lag trapten we al die laagvloerse rommel er uit! lekker weer t comfort van een O408! ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 24 september 2008 @ 00:19 |
quote:Dan ga ik toch echt voor z'n opvolger, de O550. De O408 ziet er nu toch wel wat gedateerd uit (eind '80 begin '90). | |
BeefRWijker | woensdag 24 september 2008 @ 00:32 |
quote:Dat doen ze ook. 't Probleem is dat ze elke keer weer voor (on)bepaalde tijd uit oplegging worden gehaald. Deze stond blijkbaar opgelegd in Haarlem, eerder dit jaar, maar hier is ie dan dus weer. quote:Wil ooit nog 'ns een keer een ritje maken in een Scania. | |
Peterselieman | woensdag 24 september 2008 @ 00:38 |
Voor de Scania moet je naar Arriva Waterland gaan, maar de beste Scania's rijden in het noorden. 7830 rijdt zn slagen op lijn 20 Assen - Meppel en de 7831 rijdt op lijn 100 Heerenveen - Groningen en af en toe op lijn 14 Drachten - Leeuwarden. | |
NoBody122 | woensdag 24 september 2008 @ 01:13 |
quote:Ik heb hem ook al eens op lijn 10 gespot zelfs ![]() Erg mooie bus! Zou er wel eens in willen rijden, maar dat zal er wel niet in zitten ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 september 2008 @ 01:23 |
Sinds Arriva de stadsdienst Leeuwarden verloren heeft, is het inzetpatroon van de bus verschoven van meestal lijn 13 Drachten - Leeuwarden, Leeuwarden stadsdienst, lijn 13 Leeuwarden - Drachten naar lijn 100 en af en toe een ander lijntje. Dus lijn 10 kan daar bij horen. | |
blup | woensdag 24 september 2008 @ 11:02 |
quote:En daar bij het GVU solliciteren is al helemaal een zooitje ongeregeld. ![]() Als iemand het interesseert typ ik 't wel. ![]() | |
Gnittoo | woensdag 24 september 2008 @ 11:12 |
quote:neeeeeeeeeeeeeeeee, fijnste bussen waar ik in gereden heb. | |
Bommenlegger | woensdag 24 september 2008 @ 11:46 |
quote:Afgewezen soms? | |
blup | woensdag 24 september 2008 @ 12:05 |
quote:Sowieso, maar als dat niet gebeurd was had ik er zelf ook nog eens goed over na moeten denken. Ze verwachten van je dat je een gehele maand in 'interne' opleiding komt geheel onvergoed in je eigen tijd. En DAN nog maar afwachten of je er dáár doorheen komt. Ik weet niet hoe dat voor jou is maar een maand geen inkomen plus het risico dat je daarna nog uitvalt is mij echt TE groot. Bovendien verdient het ook niet bijster goed. | |
BeefRWijker | woensdag 24 september 2008 @ 16:23 |
quote:Vraag me af wat er toch met die twee van cXX ex-Midnet is gebeurd. | |
Ofyles2 | woensdag 24 september 2008 @ 19:34 |
quote:Die twee bussen reden op de stadsdienst in Soest, later ook in Amersfoort. That's all I know. | |
Ou-Tannu | woensdag 24 september 2008 @ 20:47 |
quote:waren t er maar 2? ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 24 september 2008 @ 20:54 |
quote:Ja: de 2350 en de 2351. Driedeurs Scania's, dat ook. | |
J_TM | donderdag 25 september 2008 @ 12:17 |
Ik zag net een van de Meering Alliances voorbijrijden; benieuwd of zij wel in dienst mogen blijven na december 2008. | |
BeefRWijker | donderdag 25 september 2008 @ 17:41 |
16u30 : Beverwijk/Heemskerk, Beneluxlaan Citaro geleed nr 9100, zonder film, richting Alkmaar. 2 (ja twee!) Berkhofjes 2000NL Premierkop, richting Beverwijk 2e Berkhofje leeg natuurlijk. 17:00 : De twee Berkhofjes moeten nu retour komen voor richting Alkmaar. 1e komt ruim 5 minuten te laat en rijdt pardoes halte voorbij waar 2 mensen staan te wachten, rijdt door rotonde (richting terug Beverwijk) en stopt daar. Reizigers er in paniek achteraan. Kost een paar minuten. Komt weer 2 minuten later Berkhofje 2 ondertussen de halte voorbij, nu zonder de 2 reizigers die ondertussen aan het teruglopen zijn over de rotonde van hun akkefietje met Berkhofje 1. De mensen weten alsnog aandacht te trekken en stappen in waar de bus midden op het zebrapad tot stilstand is gekomen. * Bushalte ligt net voor/ tegen rotonde aan. | |
Ravage | donderdag 25 september 2008 @ 22:58 |
Late TVP... Ben nu bezig met m'n busrijbewijs, dus dit lijkt me een interessant topic om te volgen ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 26 september 2008 @ 09:39 |
bussen die niet komen opdagen moeten in de FIK! ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 26 september 2008 @ 10:17 |
Bussen nieuws uit Eindhoven: http://www.ed.nl/regio/ei(...)r-van-de-Phileas.ece Heb er al eentje een proefrit zien maken ![]() Ze klinken niet meer als of ze gaan opstijgen ![]() | |
Willy84 | vrijdag 26 september 2008 @ 10:18 |
http://www.verkeerenwater(...)mebusseninhetov.aspx Over onzin gesproken. Laten we de grootste stad van nl waar nog genoeg Euro 1, 2 en 3 bussen rijden gewoon maar vergeten. | |
Peterselieman | vrijdag 26 september 2008 @ 10:20 |
quote:Dat hele geleidingssysteem gaat de prullenbak in. Alleen bij het halteren zal het nog gebruikt gaan worden. Voor de rest rijdt de chauffeur gewoon. | |
BeefRWijker | vrijdag 26 september 2008 @ 17:56 |
quote: quote:Ik begrijp dat het eerst "diesel electrische treinen" waren (gas generator aan- gedreven electrische tram op banden) met individueel aangedreven wielen. Nu worden het kennelijk een soort Prius'en (traditionele aandrijving plus een electrische hulpmotor). | |
Ou-Tannu | vrijdag 26 september 2008 @ 18:15 |
quote:Diesel zal ook wel een generator aandraaien.. en de electromotoren zullen op hun buurt wel weer energie opleveren waneer er geen vermogen gevraagt word?? | |
Gnittoo | zaterdag 27 september 2008 @ 10:56 |
![]() wanneer gaan we de nieuwe citea eens in het straatbeeld zien? | |
Peterselieman | zaterdag 27 september 2008 @ 11:48 |
xx heeft er voor ergens in het zuiden van het land 10 besteld, dus ze komen er aan. |