abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61020884
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch gezemel zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_61020892
(
t
v
p
(
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:29:51 #3
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61020900
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:27 schreef Apropos het volgende:
SCH must dye.
Zijn haar?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:30:24 #4
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61020921
namen met een o op het einde zijn meestal jongensnamen, uitzondering op de regel is Yoko Ono
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_61020928
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Is zij wel oud genoeg om er zo bij te zitten?
Zijn jullie wel oud genoeg om er naar te mogen kijken?
pi_61020957
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:29 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Zijn haar?
Dat is een grapje. Iemand (heette ze Machteld?) had vroeger het bijschrift ''Arafat must dye''; weer een ander (zij heette Monidique) maakte daarvan ''Wilders must dye'', en ik herstel de oorspronkelijke grappigheid.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:33:12 #7
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61021015
o, Machteld, die met die monobrow, right?
pi_61021038
Ik zou het niet weten.
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2008 @ 21:35:19 #9
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61021084
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:30 schreef Aoristus het volgende:
namen met een o op het einde zijn meestal jongensnamen, uitzondering op de regel is Yoko Ono
Margo.
Carpe Libertatem
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:36:13 #10
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61021120
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Margo.
Margot
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:38:47 #12
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61021218
quote:
Drink Coca Cola
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:45:25 #13
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_61021451
Ik heb er de kracht niet voor....
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_61021469
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb er de kracht niet voor....
Ype anders wel.
pi_61021489
Ype is vitaal.
pi_61021525
Viraal, ook.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:48:54 #17
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61021558
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:31 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat is een grapje. Iemand (heette ze Machteld?) had vroeger het bijschrift ''Arafat must dye''; weer een ander (zij heette Monidique) maakte daarvan ''Wilders must dye'', en ik herstel de oorspronkelijke grappigheid.
Volgens mij is Monidique een jongetje (Dominique?)
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:48:59 #18
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61021567
pi_61021575
Viraal, daar koos ik eerst voor, maar 'vitaal' leek mij toepasselijker. Viraal ook, maar ja, ik weet niet of het zo... goed is.

Snap je?
pi_61021598
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:48 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Volgens mij is Monidique een jongetje (Dominique?)
Dat denken er meer.
pi_61021604
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:48 schreef Aoristus het volgende:
[ afbeelding ]
pi_61021632
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dank je, ik heb werkelijk mijn drankje uitgespuugd van het lachen.
pi_61021658
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:51 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dank je, ik heb werkelijk mijn drankje uitgespuugd van het lachen.
Het was een logische keuze.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:52:03 #24
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61021660
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_61021822
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het was een logische keuze.
Hij lijkt een beetje op Gordon.
pi_61021911
Mentaal?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 22:16:45 #28
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61022620
frau forbissina
pi_61022828
Goedenavond.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 22:25:59 #30
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61022965
daeg, the Godfather begint
pi_61023160
Morocco is een achternaam in de VS en het is tevens de naam van een plaats aldaar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_61023181
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:25 schreef Aoristus het volgende:
daeg, the Godfather begint
Het blijft een ubertrage film.
Allah Al Watan Al Malik
pi_61024869
Zal ik eens wat leuks vertellen (over 'Islamitisch' slachten).

Met pasen in Italië snijden katholieken ook eigenhandig bij een schaap de kop eraf. Geen verdoving of iets nodig. Gewoon een schaap in de tuin, flats. No problemo. Er is echter geen magische spreuk nodig om het Halal te maken.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 23:20:22 #34
Stranger than fiction
pi_61024960
pi_61025082
Ow wacht, er is een benaming voor.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paaslam
pi_61029554
Mogge.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:08:03 #37
Stranger than fiction
pi_61030894
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 04:02 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Goedemoggel.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:08:58 #38
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61032107
quote:
'Justitie had me kunnen vervolgen voor heling'
[Duyvendak: 'Je hebt de politiek nodig om echt iets te bereiken'. Foto ANP/Valerie Kuypers]
Duyvendak: 'Je hebt de politiek nodig om echt iets te bereiken'. Foto ANP/Valerie Kuypers
'Wat ik bijvoorbeeld steeds gekker vind, is dat de politie eigenlijk nooit optrad. Wij braken in, stalen documenten en publiceerden die. Ik legde dat allemaal uit op de televisie, maar de politie deed niets.''

''Bij Bluf! Is maar één keer een inval gedaan: toen we midden jaren tachtig een kwartaalrapport van de BVD publiceerden, die ons overigens in een envelop was gegeven. Ook toen werd niemand gearresteerd. Ik denk dat het beleid was. Laat beleidsmakers uit die tijd dat nog maar eens uitleggen.''

''Mijn betrokkenheid bij die inbraak in Economische Zaken heb ik in 1996 al in Het Parool opgebiecht. Niet de inbraak zelf, maar de publicatie van de stukken. Dat is heling en net zo strafbaar. Justitie had me zo kunnen vervolgen. Ook toen deden ze niets.''

''Daarom dacht ik: mensen weten dat ik dit soort dingen heb gedaan en ze weten ook dat ik er inmiddels anders over denk. Totdat Elsevier, De Telegraaf en geenstijl.nl lawaai gingen maken over de uitnodiging voor mijn boekpresentatie. De hele affaire zoog me weer de jaren tachtig in. Ik voelde me in een soort achtbaan, waarin ik alle grip volstrekt kwijt was.''

''Waar ik van schrik, is dat mensen gebeurtenissen uit die periode niet meer kunnen plaatsen. 'Eens een dief, altijd een dief,' wordt gezegd. Eens een Bluf!-redacteur, altijd een Bluf!-redacteur. Dat is waanzin.''

''In de kraakbeweging voelde ik me thuis. Huizen kraken, opknappen, buurten mooier maken. Dát was het engagement dat ik zocht. Maar geleidelijk zag je dat de kraakbeweging vastliep in groepen die ideologisch radicaliseerden en ver af stonden van hun buren aan het pleintje.''

''Een moment waarop ik me dat realiseerde, was bij die dramatisch verlopen actie van 1986 tegen een bijeenkomst van extreem-rechts in Kedichem. Ik bleef thuis.
Honderden actievoerders gingen zonder duidelijk plan naar dat hotel waar de vergadering was. Er zijn rookbommen naar binnen gegooid, een gordijn vatte vlam en het hotel fikte af. De secretaresse en latere echtgenote van Hans Janmaat, leider van de Centrumdemocraten, raakte zwaargewond aan een been, doordat ze in paniek uit een raam sprong. Dat been moest worden afgezet. Ik hoorde het nieuws en ik ging werkelijk door de grond.''

''Ik trok mijn conclusies in 1988. De beweging was mijn wereld niet meer. Ze was op. Geweld werkt destructief, op iedereen. Op agenten, de bloemist die zijn stal weggevaagd ziet worden en op krakers zelf. Dat zag ik steeds scherper.''

''Toen concludeerde ik: als dat zo doorgaat, is de beer echt los. Onze acties leidden tot wildwest en eigenrichting. Je hebt de politiek nodig om echt iets te bereiken. Als actiegroepje dwing je niet af dat alle auto's schoner worden of dat de uitstoot van CO2 veel duurder wordt.'' (DYLAN DE GRUIJL)
Mogge, hierbij het ochtendDuyvenkakje
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:51:31 #39
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61033176
quote:
Een doener, geen denker
Meindert Fennema

Wijnand Duyvendak eist van ons dat wij hem op zijn woord geloven, terwijl hij in zijn boek nog steeds de codes hanteert die destijds in de kraakbeweging golden: een kraker verlinkt nooit zijn maten. Dat is dubbelhartig, schrijft

De inmiddels overleden verzetsstrijder Gerard Maas vertelde mij ooit dat hij ook na de oorlog nóg een keer had moeten onderduiken. Dat was in de week na 4 november in 1956, de dag waarop Russische troepen Hongarije binnenvielen om een opstand in Boedapest neer te slaan.

In de hele wereld werd met afschuw gereageerd op dit gewelddadig ingrijpen; in Europa gingen tienduizenden mensen de straat op om mee te lopen in stille tochten.

Anderen koelden hun woede op communistische partijgebouwen.

Zo ook in Amsterdam, waar Felix Meritis, het hoofdkwartier van de Communistische Partij van Nederland (CPN) en kantoor van het dagblad De Waarheid, werd belaagd door stenen gooiende Amsterdammers.

De communisten die Felix Meritis verdedigden, probeerden burgemeester d’Ailly ervan te overtuigen dat de politie moest ingrijpen. Die beweerde echter dat dat niet kon, omdat te veel agenten met verlof waren.

Partijbestuurder Maas haastte zich die avond naar Felix Meritis om zijn kameraden te helpen. Op de Keizersgracht n zag hij hoe een agent naar de stenengooiers stond te kijken. Hij vroeg hem ten minste een van de stenengooiers te verbaliseren. Maar de agent deed niets. Hij had kennelijk opdracht zich nergens mee te bemoeien.

De volgende dag stond in Het Parool een opgetogen stuk over de bestorming van Felix Meritis. In dat stuk werd melding gemaakt van het feit dat ‘de communist Gerard Maas een goede vaderlander bij de politie had aangegeven’. De krant vermeldde ook het adres van Maas, kennelijk in de hoop dat andere goede vaderlanders Maas, zijn vrouw en zijn kinderen thuis zouden opzoeken om hun eens flink de waarheid te zeggen. Het hele gezin dook daarom onder bij kameraden in Rotterdam.

De toenmalige hoofdredacteur van Het Parool, dr P.J. Koets – die later voor de PvdA wethouder in Amsterdam zou worden – heeft zich nooit hoeven verantwoorden voor het aanzetten tot politiek geweld en voor de intimidatie onder zijn verantwoordelijkheid.

Ook voor de politieke intimidatie van en het geweld tegen leden van de Centrumpartij, die in de periode die Wijnand Duyvendak in zijn boek Klimaatactivist in de politiek beschrijft veelvuldig plaatsvond, heeft niemand zich hoeven verantwoorden. Die vond, net als de bestorming van Felix Meritis, plaats met stilzwijgende goedkeuring van de autoriteiten. Hans Janmaat had daarom wel een beetje gelijk toen hij in 1990 tegen mij zei ‘Meindert, voor ons geldt de democratie niet.’ Hij bedoelde natuurlijk de rechtsstaat, want aan de verkiezingen mocht Janmaat wel deelnemen, ondanks het feit dat hem het leven door overheid en actiegroepen bijna onmogelijk werd gemaakt. Of je ter verantwoording wordt geroepen voor politieke intimidatie en aanzetten tot geweld, hangt af van wie het slachtoffer is.

Duyvendak had de pech dat zijn oproep om George Verberg thuis lastig te vallen gevolgd werd door een poging tot brandstichting en dat Verberg thans een zeer gerespecteerd burger is.

Voor veel mensen is het moeilijk te zien dat de kern van onze rechtsstaat nu juist bestaat uit het beschermen van mensen die men verafschuwt. Dat de rechtsstaat niet bedoeld is om het onrecht de wereld uit te helpen, maar om meningsverschillen tussen burgers langs vreedzame weg op te lossen en iedereen, ongeacht levens- of politieke overtuiging, het recht te geven tot maatschappelijke en politieke participatie. Artikel 1 van de Grondwet is daarom de hoeksteen van onze rechtsstaat.

Maar in de jaren tachtig werd die rechtsstaat door veel linkse actievoerders niet erkend. Zij zagen dat achter die rechtsstaat veel onrecht en misstanden schuilgingen en hieven de leus aan: ‘Hun rechtsstaat is de onze niet.’ Degenen die dat beweerden, beseften kennelijk niet dat een rechtsstaat die niet voor iedereen geldt helemaal geen rechtsstaat is. Voor de krakers was de ‘rechtsstaat’ een samenleving zonder speculanten en huisbazen, zonder kernenergie en zonder onrecht.

Zij bouwden in hun kraakpanden aan een eigen samenleving, als paddenstoelen op een rotte boomstronk, zoals de oud-provo en oprichter van de kabouterbeweging Roel van Duyn dat zo mooi formuleerde. Maar de kabouters op die paddenstoelen beschikten juist niet over een rechtsstaat, met als gevolg dat in kabouterland het recht van de sterkste gold.

In een groot kraakpand aan de Spuistraat in Amsterdam werd een deel van de bewoners zonder vorm van proces van het lichtnet afgesloten omdat zij op de huisvergadering een ‘fout’ standpunt hadden ingenomen. De eigen woningtoewijzing van de krakers in de Amsterdamse Staatsliedenbuurt maakte gebruik van knokploegen die de politie vervingen, want de orde moet door iemand gehandhaafd worden. Het probleem bij die knokploegen was dat zij niet volgens bepaalde regels en voorschriften opereerden, zodat niemand wist waar hij aan toe was.

Over deze en aanverwante problemen lees je in Duyvendaks boek heel weinig. Het enige wat hij daarover zegt is: ‘Ik zag in de kraakbeweging hoe destructief geweld is.

Uiteindelijk werd een aantal malen zelfs onderlinge politieke meningsverschillen met knokpartijen beslecht.’ Maar een analyse van de oorzaken van die geweldsspiraal in de kraakbeweging ontbreekt.

Duyvendak komt niet verder dan de tegeltjeswijsheid die mijn ouders in de vestibule hadden opgehangen: ‘Waar geweld begint, houdt het recht op.’

Duyvendak is meer actievoerder dan denker. Hij is op zijn manier ook heel naïef: ‘Op de universiteit ging het verhaal rond dat je door te kraken betere woonruimte kon vinden. (…) Het bleek eigenlijk allemaal relatief eenvoudig, met een koevoet en klauwhamer was de woning zo opengebroken. Nieuw slot erin, wat spullen verhuizen en de woning was van jou. De politie vond het best.’ (p.17) ‘We openden een ‘kraakspreekuur’ waar we iedereen met raad en daad bijstonden die ook in de buurt wilde kraken en binnen een jaar hadden we honderden etages gekraakt en opgeknapt.

De buurt leefde op. Ik leerde er klussen…’ De jonge Duyvendak had er duidelijk plezier in. Dat gold ook voor de politieke acties die erop volgden.

Die acties, schrijft hij, waaierden uit over verschillende onderwerpen.

‘Van wonen tot antikernenergie, antimilitarisme en antiapartheid.

Ik stond midden in deze c u l t u u r. ’ Antifascisme hoorde daar natuurlijk ook bij, maar dat komt in het boek niet voor. Woensdag op de presentatie gaf Duyvendak aan waarom niet. ‘Veel acties heb ik ook laten lopen. De acties tegen de Centrumdemocraten in Kedichem bijvoorbeeld, of de herkraak van de Lucky Luyk. Daar heb ik niet aan meegedaan en ik was ook niet aanwezig.

Er was voor mij – ook toen ik midden in de beweging zat een duidelijke grens: geweld tegen personen, het stichten van brand, laat staan het plaatsen van bommen.

Dat vond ik onaanvaardbaar.’

Duyvendak ging daarover, zo schrijft hij, destijds al ‘de confrontatie aan’. Hij deed dat niet in de openbaarheid van het publieke debat, maar in de beslotenheid van ‘de beweging’. In een beweging waar een ongeschreven regel gold dat je elkaar niet ‘verlinkte’ (het woord is van Duyvendak zelf). Zijn verzet tegen gewelddadige acties was buiten de kraakbeweging dus onhoorbaar. Of het binnen de kraakbeweging wél hoorbaar was, weten wij niet. Wat we wel weten is dat Duyvendak als redacteur van het krakersblad Bluf! namen en adressen van hoge ambtenaren afdrukte met de bedoeling deze mensen ‘een lesje te leren’.

Dat lezen wij helaas niet in zijn boek, maar dat weten wij nu dankzij een open brief van George Verberg in NRC Handelsblad, destijds topambtenaar op Economische Zaken. In reactie daarop zei Duyvendak niet geweten te hebben dat dergelijke oproepen ook werkelijk effect hadden. ‘Een beetje dom’ zou Máxima gezegd hebben als zij met Duyvendak getrouwd was.

Duyvendak eist van ons dat wij hem op zijn woord geloven, terwijl hij nog steeds de codes hanteert die destijds in de kraakbeweging golden. Wat er ook gebeurd is, je verlinkt niemand. Van alle krakers waarmee Duyvendak heeft samengewerkt, wordt in zijn boek niemand met name genoemd. Die discretie is des te opvallender omdat hij wél zijn oud-collega’s Ferd Crone en Paul Rosenmöller in weinig flatteuze rollen ten tonele voert.

Crone voerde ‘het hoogste woord’ in discussies over de vraag ‘hoe studenten zich met de ‘arbeiders - klasse’ moesten verbinden, opdat de ‘revolutie’ uit zou breken’. Rosenmöller leidde een scholingscursus op basis van ‘het vuistdikke Keuze uit zijn werken van Lenin’.

Maar over collega-krakers en de milieuactivisten geen woord. In die zin is zijn oproep aan de taartgooiers bij de presentatie van zijn boek tot een open en publiek debat enigszins dubbelhartig. En Femke Halsema maakt het tegen die achtergrond wel erg bont door het gooien van een taart een ‘cri - minele actie’ te noemen. Zij had de taart beter als ‘een koekje van eigen deeg’ kunnen bestempelen.

Nu plaatst ze zich in het lachwekkende gezelschap van Jan Peter Balkenende, die de noodzaak tot publieke verantwoording over de acties uit de jaren tachtig vergeleek met het werk van de Zuid-Afrikaanse Waarheidscommissie.

En toch, los van de eerste twaalf pagina’s, die teleurstellend zijn na de tamtam die daarover is ontstaan, geeft het boek een mooi beeld van de strategie en het succes van de milieubeweging, waarin Duyvendak als directeur van Milieudefensie een centrale rol speelde, en een beeld van het politieke bedrijf gezien vanuit een parlementariër met een missie. Een man die gelooft dat de aarde kapot gaat als wij zo door produceren en consumeren. Er ontvouwt zich in de rest van het boek een bijna apocalyptisch beeld van de klimaatsverandering die het gevolg is van een CO2-uitstoot waaraan de meeste mensen pas iets willen doen als anderen dat ook doen. Het is een collectieve-keuze-dilemma dat een caféhouder treffend verwoordt als hij aangesproken wordt op de gevolgen voor het milieu van zijn terrasverwarming: ‘Wat maakt het voor het milieu nu uit als ik niet mee doe. De rest doet het sowieso al.’ ‘Hier helpt een beroep op het individuele geweten niet’, schrijft Duyvendak, ‘hoe spijtig dat misschien ook is.’ Het enige wat de terrasverwarming kan uitbannen, is de afspraak dat niemand er eentje ophangt. Hoe spijtig dat misschien ook is – in die losse bijzin klinkt nog de stem van de dominee die Wijnand heeft opgevoed.

Meindert Fennema is hoogleraar politieke theorie aan de UvA.

In het kabouterland van de krakers gold slechts het recht van de sterkste

Halsema had de taart een koekje van eigen deeg moeten noemen

Femke Halsema steekt Wijnand Duyvendak een hart onder de riem nadat deze woensdag was getaart. Foto Marcel van den Bergh / de Volkskrant
en nog een kleine toegift
pi_61033231
Dus.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_61033879
Zoekgedrag van ouderen (55–74 jaar) zonder baan die willen werken, 2005

Ik wil wel werken, maar ik zoek alleen geen baan.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:11:55 #42
Stranger than fiction
pi_61035381
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:19 schreef Picchia het volgende:
Zoekgedrag van ouderen (55–74 jaar) zonder baan die willen werken, 2005

[ afbeelding ]

Ik wil wel werken, maar ik zoek alleen geen baan.
Dat gevoel heb ik ook....
pi_61035518
Ik wil niet werken en heb geen baan. Hoe paradijselijk. Vandaag de sloot staan uitharken. Aards slijk.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:20:43 #44
Stranger than fiction
pi_61035642
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:16 schreef sigme het volgende:
Ik wil niet werken en heb geen baan. Hoe paradijselijk. Vandaag de sloot staan uitharken. Aards slijk.
Je hebt de juiste sfeer ervoor gekozen; miezerig grijs weer...
pi_61035767
Hier trekt het nu bij. Ik ga maar eens douchen, ik ruik naar bagger.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:30:45 #46
Stranger than fiction
pi_61035945
pi_61037496
quote:
CDA wil kind behoeden voor ’tikfoutdomeinen’

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Mirjam Sterk (CDA) wil kinderen behoeden voor zogenoemde ’tikfoutdomeinen’, kennelijk opzettelijk verkeerd gespelde websiteadressen voor commerciële doeleinden omdat erachter porno- en datingsites schuilgaan. Ze wil dat minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin uitzoekt of er iets aan gedaan kan worden, bevestigde zij vrijdag een bericht hierover in de Volkskrant.

Mensen maken nog wel eens een tikfout als ze achter de computer een website openen. Kinderen belanden zo op valse websites waarop zonder veel moeite kan worden doorgeklikt naar pornosites. “Je kunt gissen naar de redenen van de makers, maar het is ze kennelijk te doen om het aantal hits en zo reclameinkomsten binnen te halen”, stelt Sterk.

Voorbeelden van zulke tikfoutdomeinen zijn www.sesamstaat.nl (zonder r), www.jeugjournaal (zonder d) of www.jeugtjournaal.nl (t in plaats van d).

Wellicht is er volgens het Kamerlid, die vragen daarover vrijdag indient, wetgeving nodig en anders zou de ChristenUnie-bewindsman druk kunnen uitoefenen om bijvoorbeeld de uitgifte van valse adressen tegen te gaan.

De Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) zou, zoals het jeugdjournaal zelf al geregeld heeft bij een tikfout, ervoor kunnen zorgen dat onjuist getikte adresnamen wordt doorgeklikt naar de goede site, aldus Sterk.

De SIDN registreert elk nl-domein. De CDA’ster stelt dat ouders zelf uiteraard moeten opletten of hun kinderen niet op sites belanden, ’waar ze niet thuishoren’.

“De Stichting Kind Online adviseert ook voorlopig je kinderen te leren deze sites te herkennen en meteen weg te klikken. Maar je staat als ouder niet permanent naast ze.”
Gigantisch probleem, dit.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:37:23 #48
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61037664
ze moeten die kinderen gewoon goed leren typen
pi_61037864
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:31 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Gigantisch probleem, dit.
Op elke alinea kan ik slechts reageren met: .

Maar dit dan:
quote:
De Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) zou, zoals het jeugdjournaal zelf al geregeld heeft bij een tikfout, ervoor kunnen zorgen dat onjuist getikte adresnamen wordt doorgeklikt naar de goede site, aldus Sterk
Toch lastig, als je fik.nl of overhead.nl als domeinnaam hebt geregistreerd. Echt, uit dit alles blijkt dat mevrouw Sterk geen enkel benul heeft van wat internet is en hoe het werkt. Of ze wil een strikt gereguleerd internet, waarbij foute adressen genegeerd worden, daar zie ik haar ook nog wel voor aan.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:00:28 #50
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61038404
Waarschijnlijk vindt Sterk wel dat het Internet een groot kinderslot moet worden ja. Ze heeft zelf een koter en familiewaarden staan hoog in het vaandel bij het cda
pi_61038691
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 12:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Je hebt de juiste sfeer ervoor gekozen; miezerig grijs weer...
Hier is het een graadje of 30.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:05:25 #52
Stranger than fiction
pi_61040354
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hier is het een graadje of 30.
Waar is hier?
pi_61040600
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Waar is hier?
Sofia, Bulgarije.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:14:55 #54
Stranger than fiction
pi_61040688
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sofia, Bulgarije.
Werk, een project? Of permanent?
pi_61040783
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Werk, een project? Of permanent?
Het bedrijf waar ik werk heeft hier ook een kantoor. We gaan er meestal een paar keer per jaar heen als soort van werkvakantie, even kennismaken met nieuwe collega's hier, sollicitatiegesprekken voeren, etcetera.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:42:05 #56
Stranger than fiction
pi_61041675
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het bedrijf waar ik werk heeft hier ook een kantoor. We gaan er meestal een paar keer per jaar heen als soort van werkvakantie, even kennismaken met nieuwe collega's hier, sollicitatiegesprekken voeren, etcetera.
En vrouwen gek maken met je West-Europese mannelijkheid...
pi_61042084
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

En vrouwen gek maken met je West-Europese mannelijkheid...
Dat staat voor vanavond op het programma inderdaad. Afgelopen twee dagen tot een uurtje of 1 a 2 's nachts gewerkt. Je kunt hier overigens beter gebruik maken van je West-Europese openheid, dat vinden ze erg interessant. Mannelijkheid kennen ze wel.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:52:22 #58
Stranger than fiction
pi_61042159
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat staat voor vanavond op het programma inderdaad. Afgelopen twee dagen tot een uurtje of 1 a 2 's nachts gewerkt. Je kunt hier overigens beter gebruik maken van je West-Europese openheid, dat vinden ze erg interessant. Mannelijkheid kennen ze wel.
Je bedoelt gladde kabouters met borsthaar...
pi_61042232
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Je bedoelt gladde kabouters met borsthaar...
Da's eerder een beschrijving van vrouwen van een jaartje of 50 hier.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:57:57 #60
Stranger than fiction
pi_61042400
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 15:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Da's eerder een beschrijving van vrouwen van een jaartje of 50 hier.
pi_61042837
Verder is het wel een erg manvriendelijke stad trouwens. Overgewicht is hier nog geen hype, dresscode voor serveersters is een zo kort mogelijk rokje en vrouwen zijn alleen maar uit op seks.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:49:04 #62
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61044125
Bulgarije is een prachtig land, dat was het wel altijd tenminste. Nieuwsgierige mensen he?
pi_61045024
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 16:49 schreef Aoristus het volgende:
Bulgarije is een prachtig land, dat was het wel altijd tenminste. Nieuwsgierige mensen he?
Vooral veel positief ingestelde jongeren die dolblij zijn dat het land niet meer communistisch is.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:49:41 #64
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61045529
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vooral veel positief ingestelde jongeren die dolblij zijn dat het land niet meer communistisch is.
Dat zou ik niet durven beweren, het land was wel een stuk spannender toen ze nog in de tussenfase zaten
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:58:33 #65
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61045695
Ik begrijp Harrie wel, homo of niet, maar laat iedere doelgroep lekker zelf zijn feestje betalen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_61045720
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:49 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dat zou ik niet durven beweren, het land was wel een stuk spannender toen ze nog in de tussenfase zaten
Daar kan ik weinig over zeggen, toen ben ik er zelf nooit geweest. Het perspectief van een toerist is natuurlijk ook anders dan dat van een inwoner.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:05:47 #67
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61045801
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 17:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik begrijp Harrie wel, homo of niet, maar laat iedere doelgroep lekker zelf zijn feestje betalen.
En graag zonder overlast
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:07:46 #68
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61045833
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar kan ik weinig over zeggen, toen ben ik er zelf nooit geweest. Het perspectief van een toerist is natuurlijk ook anders dan dat van een inwoner.
Ik begrijp wel dat je je nu in een zakelijke omgeving bevindt, meestal zoeken mensen dan in korte tijd naar overeenkomsten, in plaats dat men bewondering heeft voor elkaars verschillen. Je wilt tenslotte iets van elkaar en dan is het handiger om uniform te handelen
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:21:27 #69
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61046052
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:05 schreef Aoristus het volgende:

[..]

En graag zonder overlast
Uiteraard, jammer dat je de "discussie" aan moet met SCH.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:23:15 #70
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61046089
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Uiteraard, jammer dat je de "discussie" aan moet met SCH.
dit is al de 2e keer dat hij dreigt met aangifte

Wat nou discussie? Ik begrijp de admins ook niet, ik had 'm allang van het forum gesodemieterd
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:28:32 #71
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61046188
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:23 schreef Aoristus het volgende:

[..]

dit is al de 2e keer dat hij dreigt met aangifte

Wat nou discussie? Ik begrijp de admins ook niet, ik had 'm allang van het forum gesodemieterd
Sinds hij bescherming geniet van Danny kun je hem maar beter links laten liggen, hij naait iedereen.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:32:35 #72
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61046274
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Sinds hij bescherming geniet van Danny kun je hem maar beter links laten liggen, hij naait iedereen.
Wat zijn jouw ervaringen?
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:33:10 #73
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61046291
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
100 meter links naaien.
Carpe Libertatem
pi_61046329
Weet je wat raar is? Dat hij een driehonderdeneerste reactie in een topic plaatst.
pi_61046344
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:23 schreef Aoristus het volgende:
Iemand moet toch het geweten zijn?
pi_61046350
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:35 schreef sigme het volgende:
Weet je wat raar is? Dat hij een driehonderdeneerste reactie in een topic plaatst.
FOK=SCH.
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:39:46 #77
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61046400
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:32 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Wat zijn jouw ervaringen?
Recent dat gezeik met Duyvendak en dat hij in POL-FB blijkbaar vreugdedansjes mag maken als iemand geband is.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:39:57 #78
Stranger than fiction
pi_61046403
quote:

Dat ga ik achter de schermen eens in de groep gooien.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:40:40 #79
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61046415
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:36 schreef Apropos het volgende:

[..]

Iemand moet toch het geweten zijn?
Dat was jij toch
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:40:43 #80
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61046416
quote:
Ik zet vast mijn roze alu-hoedje op.
Carpe Libertatem
pi_61046445
quote:
De Gay Games in 1998 waren een gigantisch succes in de hoofstad. De stad stond een week lang op zijn kop, het was 1 groot feest van gezelligheid, tolerantie, feesten en sport. Homo's waren voor 1 x een weekje zowat in de meerderheid en de meesten blijven zich dat als de dag van gisteren herinneren. Het was echt heel bijzonder.
Wat een kneuterigheid.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:45:08 #82
Stranger than fiction
pi_61046511
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:40 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik zet vast mijn roze alu-hoedje op.
http://forum.fok.nl/topic/1186841/3/100#61046440
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:45:33 #83
Stranger than fiction
pi_61046518
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:41 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat een kneuterigheid.
incestfeestje.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:45:38 #84
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61046521
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:41 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat een kneuterigheid.
Laat van je horen, ik wil jou wel eens protest zien voeren tegen 'iets'
pi_61046540
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:07 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik begrijp wel dat je je nu in een zakelijke omgeving bevindt, meestal zoeken mensen dan in korte tijd naar overeenkomsten, in plaats dat men bewondering heeft voor elkaars verschillen. Je wilt tenslotte iets van elkaar en dan is het handiger om uniform te handelen
Niet helemaal. Mijn baas heeft hier de eerste 18 jaar van z'n leven gewoond, dus we spreken ook nog wel genoeg mensen buiten het 'zakelijke wereldje'. Daarnaast is er nog het uitgaansleven natuurlijk, maar daar zijn de contacten ook weer van een andere aard.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:48:03 #86
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61046578
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niet helemaal. Mijn baas heeft hier de eerste 18 jaar van z'n leven gewoond, dus we spreken ook nog wel genoeg mensen buiten het 'zakelijke wereldje'. Daarnaast is er nog het uitgaansleven natuurlijk, maar daar zijn de contacten ook weer van een andere aard.
You and ladyfriend want drink? I buyink

Zoiets ?
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:49:49 #87
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61046603
quote:
Voor dit forum is privetoegang vereist.
Carpe Libertatem
pi_61046617
6...
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:51:23 #89
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61046640
5...
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:51:57 #90
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61046654
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Dat ga ik achter de schermen eens in de groep gooien.
Deze de homoterreur gaat gewoon door

Kan het zijn dat een modje deze nog even heeft opengezet zodat SCH nog kon posten?
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:52:57 #91
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61046676
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Kan het zijn dat een modje deze nog even heeft opengezet zodat SCH nog kon posten?
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 23:26 schreef sjimz het volgende:
Mijn werk zit erop SCH!
duh?
Carpe Libertatem
pi_61046698
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Voor zover ik weet niet.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:54:47 #93
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61046710
Mods die openlijk partij kiezen zijn geen knip voor hun neus waard. O, wacht hij zit op voeballe
pi_61046730
Die ander was van B&H, nietwaar?
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:55:59 #95
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61046740
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor zover ik weet niet.
Een bug dan? Ik meen wel vaker 301 posts zonder mod/fa etc gezien te hebben.
pi_61046750
Dit was voorspelt in de Protocols of the Gayluminatie.
pi_61046785
Maar Danny heeft toch een hekel aan SCH?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:58:48 #98
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61046807
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:55 schreef sigme het volgende:
Die ander was van B&H, nietwaar?
Weet ik veel, er is maar een handjevol users/mods die opvallen. Sommigen verdwijnen ook ineens
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:59:25 #99
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61046818
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:57 schreef Apropos het volgende:
Maar Danny heeft toch een hekel aan SCH?
Net zoals de dikke de dunne haatte....
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:00:56 #100
Stranger than fiction
pi_61046856
Smashing Pumpkins - Siamese Dream

pi_61046868
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Een bug dan? Ik meen wel vaker 301 posts zonder mod/fa etc gezien te hebben.
Er was wel zo'n soort bug bij door een mod gesloten topics. Als er dan een mod door het slot postte, sprong het topic weer open.
pi_61046890
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Net zoals de dikke de dunne haatte....
Zei ik dat echt?
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:08:01 #103
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61047031
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 19:02 schreef Apropos het volgende:

[..]

Zei ik dat echt?
Nee, Marokko is een meisjesnaam.
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:08:31 #104
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61047045
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 19:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Er was wel zo'n soort bug bij door een mod gesloten topics. Als er dan een mod door het slot postte, sprong het topic weer open.
Cool feature. Testen ze natuurlijk weer niet goed.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:09:40 #105
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61047078
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 19:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Smashing Pumpkins - Siamese Dream

Rrrrond van borst, in je togus een leverworst
18 jaar, is een schaamlip met apenhaar
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:11:02 #106
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61047111
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:11:59 #107
Stranger than fiction
pi_61047135
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 19:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat komt overeen met:
quote:
Als Replique ziet dat een topic 300 posts heeft, wordt in de database de status automatisch gewijzigd naar 'gesloten'. Bij een klein hikje ofzo kan daar wel eens wat tijd tussen zitten. En als SCH toevallig in die tijd een post plaatst dan is hij 'in before the lock' (voeg hier uw eigen IBTL plaatje in).
+
Ik denk dat het komt doordat de 300e post gelijktijdig met die van een mod is geplaatst, dan wordt het automatische lock wel eens overruled door de geposte "status: open" van de mod.
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:15:08 #108
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61047212
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 19:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Dat komt overeen met:
[..]
Zie je dat die hulp van binnen kreeg?!
pi_61047407
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 19:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Dat komt overeen met:
[..]
Je kan niet heel snel achterelkaar in hetzelfde topic reageren (als een en dezelfde persoon), Daartegen heeft Replique een beveiliging. En er zit geen mod-reactie tussen de 300ste van SCH en de 301 van SCH..
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:24:27 #110
Stranger than fiction
pi_61047437
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 19:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Je kan niet heel snel achterelkaar in hetzelfde topic reageren (als een en dezelfde persoon), Daartegen heeft Replique een beveiliging. En er zit geen mod-reactie tussen de 300ste van SCH en de 301 van SCH..
Ik vond het al heel wat dat ik het ff gevraagd heb.
pi_61047472
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 19:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Wie had ook iets anders verwacht?
pi_61047651
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 19:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik vind het heel wat dat iemand de moeite nam om je met een kluitje het riet in te sturen .
pi_61047723
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 18:48 schreef Aoristus het volgende:

[..]

You and ladyfriend want drink? I buyink

Zoiets ?
Neu, ze zijn hier net iets non-verbaler ingesteld.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:25:04 #114
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61048930
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 19:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Neu, ze zijn hier net iets non-verbaler ingesteld.
What did the five fingers say to the face
-huh?
Slap
pi_61049319
Wow NWS is nog ergere crap geworden dan POL
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:58:07 #116
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61049848
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:39 schreef Mutant01 het volgende:
Wow NWS is nog ergere crap geworden dan POL
ja, breng jij eens wat leven in de brouwerij
pi_61049992

Doei.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:07:44 #118
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61050096
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:50:41 #119
Stranger than fiction
pi_61056178
Ik heb m'n portemonnee vergeten... Op de club...
pi_61057703
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:25 schreef Aoristus het volgende:

[..]

What did the five fingers say to the face
-huh?
Slap
Nee hoor, was erg gezellig. Ze vond het erg aardig dat ik dacht dat ze Nederlands was vanwege haar schattige gezichtje en haar mooie blonde haren.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 03:49:30 #121
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61058284
Goedemorgen en tot vanmiddag...
pi_61059033
Goedemorgen en tot vanavond.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:40:14 #123
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61059989
quote:
Nederland alert op de tijgermug
ANP

DEN HAAG Minister Klink (Volksgezondheid) houdt er rekening mee dat de tijgermug zich in Nederland zal vestigen.

Het insect kan ernstige ziekten overbrengen en lijkt dankzij het vrachtvervoer uit Italië op te rukken naar Noord-Europa.

Dat heeft Klink vrijdag geantwoord op vragen van de PvdA en de ChristenUnie. De partijen maken zich zorgen omdat er in juni tijgermug gen zijn aangetroffen in kassen waar lucky bamboo wordt opgekweekt.

De plant wordt ingevoerd uit China.

Het was voor het eerst in ne - gen maanden dat de mug weer opdook. Volksgezondheid heeft in 2007 met een aantal plantenimporteurs afgesproken dat zij maatregelen nemen om te voorkomen dat eitjes en larven van de tijgermug zich kunnen verspreiden.

Klink wil pas nadere maatregelen treffen om de import van tijgermuggen over zee tegen te gaan als er de komende tijd meer insecten in planten blijken te zitten. Wel werkt hij al aan een plan voor bestrijding van de tijgermug buiten de kassen, bijvoorbeeld via vrachtwagens.
De Chinese wolhandkrab is me ook al een tijdje een doorn in het oog
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:42:52 #124
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61060022
quote:
Koude Oorlog

Bert Wagendorp

In het Beierse dorp Schliersee overleed donderdag Wolfgang Vogel. Hij was 82 jaar. De Oostduitser Vogel zette in 1962 de ruil in elkaar tussen Gary Powers (CIA) en Rudolf Abel (KGB). Powers was in 1960 met zijn U2- spionagevliegtuig neergeschoten boven Rusland, Abel werd in 1957 gearresteerd door de FBI, nadat hij was verraden door een overgelopen Russische spion.

Het was Koude Oorlog.

Ik stel me voor dat de uitwisseling leek op die in een van de boeken van John le Carré, waarin de ruil plaatsvindt op een Berlijnse brug en twee mannen elkaar in het midden zwijgend passeren.

Sublieme scène. Het heette dan wel de Koude Oorlog, maar er hing een warme romantiek omheen, van wodka drinkende kettingrokers en oogverblindende vrouwen met een verdacht Russisch accent en een geheime camera in de hak van hun pump.

Le Carré ging door met boeken schrijven toen de Koude Oorlog voor geëindigd was verklaard, maar je kon wel merken dat zijn inspiratiebron wel merken dat zijn inspiratiebron was opgedroogd. De James Bond-films waren trouwens ook een stuk beter, tijdens de Koude Oorlog.

Het nadeel van de Koude Oorlog was, dat je in militaire dienst moest om op de Noord-Duitse laagvlakte de Rus tegen te houden.

Er stonden atoomraketten gericht op Amsterdam, maar daar merkte je niks van.

‘Russen breken met NAVO’, luidde vrijdag de openingskop van de Volkskrant. Het politieke overleg in de NAVO-Rusland Raad was ook al bevroren – koud.

Twintig jaar geleden had niemand kunnen denken dat het ooit nog eens zover zou komen dat de Russen zouden ‘breken’ met de NAVO. Maar nu het gebeurt, herinneren we ons opeens de Koude Oorlog.

Jeugdsentiment: Stones, Pietje Keizer, Koude Oorlog.

Ik keek gisteren naar de olympische volleybalwedstrijd Amerika - Rusland, om te zien of er al iets van een Koude Oorlogsstemming in de lucht hing. Maar je merkte er niks van. Ook in het wedstrijdverslag in de New York Times stond geen enkele verwijzing naar een nieuwe Koude Oorlog (‘De smash van Lee sloeg in als een Scud-raket’).

Is het eigenlijk wel waar, dat de Koude Oorlog in 1990 of daaromtrent was afgelopen?

Toegegeven, met Guus Hiddink als Russisch bondscoach, rijke Russen die onze voetbalclubs opkopen, brutale Russen die het ontbijtbuffet in je Turkse hotel plunderen, Russen in de PC Hooft en Russische zangeresjes die het Songfestival winnen heeft het er wel alle schijn van dat er iets wezenlijks is veranderd – maar is de Koude Oorlog echt geëindigd?

Is er ergens een vredesakkoord getekend?

Toen de Sovjet-Unie uit elkaar was gevallen, mochten landen van het oude Warschau Pact – en zelfs voormalige Sovjetrepublieken – lid worden van de NAVO. Daaraan kon je eigenlijk al zien dat wij gewoon doorgingen met de Koude Oorlog. Anders hadden we ze geen lid hoeven te maken.

Sinds Georgië doen de Russen weer gezellig mee.

Misschien is er gewoon even gepauzeerd. Misschien is Wolfgang Vogel niet dood. Misschien kan Le Carré straks gewoon weer een spion uit de kou laten komen.
pi_61060132
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 10:42 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Powers... Austin Powers.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:54:59 #126
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61060212
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 10:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Powers... Austin Powers.
het moet ergens vandaan komen he
pi_61061047
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_61061073
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:56 schreef du_ke het volgende:
;M.
pi_61061089
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 10:40 schreef Aoristus het volgende:

[..]

De Chinese wolhandkrab is me ook al een tijdje een doorn in het oog
Mislukte hollander die krengen zijn goed geld waard.
quote:
Aziaten zijn gek op de gele drab in het schelpdier en inmiddels levert een kilo krab 3 á 7 euro op. Hierdoor wordt het voor de vissers interessant om als proef te gaan vissen op de krab, die ze tot nu toe alleen beschouwden als fuikenvernielers.
pi_61061098
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

;M.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:02:36 #131
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61061118
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mislukte hollander die krengen zijn goed geld waard.
[..]
Er dreef er laatst een in de sloot toen ik de eenden brood gaf
De blauwe kreeft zwemt trouwens ook gewoon in het IJ.
pi_61061317
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:02 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Er dreef er laatst een in de sloot toen ik de eenden brood gaf
De blauwe kreeft zwemt trouwens ook gewoon in het IJ.
Laat die eenden hun eigen vreten bij elkaar zoeken. Is veel beter voor de populatie .
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:20:34 #133
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61061460
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Laat die eenden hun eigen vreten bij elkaar zoeken. Is veel beter voor de populatie .
Dat kan, maar ik wil van mijn oude brood af en het is grappig als er een meerkoet tussen zwemt, die beesten hebben echt een kort lontje
pi_61064396
quote:
A voting system used in 34 states contains a critical programming error that can cause votes to be dropped while being electronically transferred from memory cards to a central tallying point, the manufacturer acknowledges.

The problem was identified after complaints from Ohio elections officials following the March primary there, but the logic error that is the root of the problem has been part of the software for 10 years, said Chris Riggall, a spokesman for Premier Election Solutions, formerly known as Diebold.
http://voices.washingtonp(...)hines_contained.html
pi_61064431
quote:
On July 31, 2002, Cathy Cox, Georgia's Secretary of State, signed a contract with Diebold, allowing the firm to distribute electronic voting machines throughout the state and design the ballots.[8]

In August 2003, Walden O'Dell, then the chief executive of Diebold, announced that he had been a top fund-raiser for President George W. Bush and had sent a get-out-the-funds letter to 100 wealthy and politically inclined friends in the Republican Party, to be held at his home in a suburb of Columbus, Ohio.[9] When assailed by critics for the conflict of interest, he pointed out that the company's election machines division is run out of Texas by a registered Democrat. Nonetheless, he vowed to lower his political profile lest his personal actions harm the company.

In December 2005, O'Dell resigned following reports that the company was facing securities fraud litigation surrounding charges of insider trading.[10]

In March 2007, it was reported by the Associated Press that Diebold was considering divesting itself of its voting machine subsidiary because it was "widely seen as tarnishing the company's reputation".[5]

In August 2007, Wikipedia Scanner found that edits via the company's IP addresses occurred to Diebold's Wikipedia article, removing criticisms of the company's products, references to its CEO's fund-raising for President Bush and other negative criticism from the Wikipedia page about the company in November 2005.[11]
http://en.wikipedia.org/wiki/Diebold#Controversy
  † In Memoriam † zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:05:05 #137
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61070816
Waarom zijn Zelfstandigen Zonder Personeel in Jozefsnaam lid van een vakbond?

Vast niet hierom.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:26:40 #138
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61071416
quote:
ENSCHEDE - Marktkooplieden willen niet langer voornamelijk grijzende klanten aan hun kraam zien, maar ook jonge tweeverdieners. De Amsterdamse wijk Zeeburg krijgt daarom volgend voorjaar een experimentele 'markt van de toekomst', die ook 's avonds is geopend.

De Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel (CVAH) verwacht binnenkort het groene licht te krijgen voor de moderne markt, waarvoor volgens voorzitter Henk Achterhuis al veel gemeenten belangstelling hebben getoond. "We willen een markt met een bedrijfsleider en een marketingplan, die is afgestemd op de doelgroep en de omgeving van de betreffende markt."

De vereniging wil zich daarmee losweken van de opzet van traditionele markten, waar marktmeesters namens de gemeente toezicht houden op naleving van gemeentelijke regels. "We willen een professionalisering en gaan werken als een winkelcentrum."

Paleisrevolutie

De marktkooplui in Zeeburg brengen waarschijnlijk hun waren tussen vier uur 's middags en negen uur 's avonds aan de man, waardoor ook mensen die overdag werken de weg naar de markt kunnen vinden. De proef loopt twee jaar, "daarna gaan we kijken of het een is", aldus Achterhuis.
http://www.nu.nl/news/171(...)rkt_weer_vinden.html

Carpe Libertatem
pi_61072524
Mooie tijden, tussen 16:00 en 21:00. Dat zouden tandartsen e.d. ook moeten doen.
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2008 @ 10:56:18 #142
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61081058
Carpe Libertatem
  zondag 24 augustus 2008 @ 11:13:17 #144
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61081299
pi_61081343
Oké! Opera is echt sneller.
pi_61088360
Hilarisch, inderdaad.
  zondag 24 augustus 2008 @ 17:07:48 #150
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61088406
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:05 schreef Apropos het volgende:
Hilarisch, inderdaad.

pi_61088688
Vooral dat ''negert'', dat is grappig.
pi_61088696
quote:
Dat kan harder, pb. Je haalt je oude niveau niet meer. Ben je soms braaf geworden?
pi_61089233

Lekker zo...kopen! gratis op jouw mobiel!!

ik ga er wat aan doen.
pi_61089511
Wil je geen meisjesnaam op je mobiel, homo?
pi_61090257
Verdorie geen schermprint gemaakt. Ik kon online Hebreeuws leren.
pi_61090271
Of Hisbreeuws?
pi_61090482
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 18:00 schreef Apropos het volgende:
Wil je geen meisjesnaam op je mobiel, homo?
Da's Haram. Luister naar de gezegende woorden van de heilige profeet Mohammed Enait, vrede zij met hem.
pi_61090513
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:46 schreef Autodidact het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker zo...kopen! gratis op jouw mobiel!!

ik ga er wat aan doen.
Is gratis niet fout gespeld? Moet dat niet gratiz zijn?
pi_61090533
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:21 schreef Apropos het volgende:
Vooral dat ''negert'', dat is grappig.
Het is helemaal niet grappig bedoeld, het staat in Klaagbaak, niet in ONZ.
pi_61091129
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 20:05 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom zijn Zelfstandigen Zonder Personeel in Jozefsnaam lid van een vakbond?

Vast niet hierom.
Omdat die zeker in bv de bouw vaak verkapte personeelsleden zijn voor wie goede arboomstandigheden op de bouwplaats ook prettig zijn. Bijvoorbeeld.
pi_61091586
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 21:07 schreef Picchia het volgende:
Mooie tijden, tussen 16:00 en 21:00. Dat zouden tandartsen e.d. ook moeten doen.
ik heb een tandarts op struikelafstand van het werk, ook wel ideaal .
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2008 @ 19:39:06 #162
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61091667
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 19:35 schreef du_ke het volgende:
Ik eentje die tot 23:00 werkt doordeweeks.
Carpe Libertatem
  zondag 24 augustus 2008 @ 19:39:48 #163
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61091680
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 19:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Werk? Jij bent toch zo'n linkse steuntrekker?
pi_61091706
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 19:39 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Werk? Jij bent toch zo'n linkse steuntrekker?
Was het maar zo.
  zondag 24 augustus 2008 @ 19:49:05 #165
Stranger than fiction
pi_61091943
pi_61092004
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 18:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Het is helemaal niet grappig bedoeld, het staat in Klaagbaak, niet in ONZ.
O, je kondigde het zo lachend aan.
  zondag 24 augustus 2008 @ 19:52:08 #167
Stranger than fiction
pi_61092033
  zondag 24 augustus 2008 @ 19:54:37 #168
66825 Reya
Fier Wallon
pi_61092111
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 19:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[ afbeelding ]
Sjors.
  zondag 24 augustus 2008 @ 19:55:10 #169
Stranger than fiction
pi_61092154
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 19:54 schreef Reya het volgende:

[..]

Sjors.
Hij doet gewoon z'n werk, hoor.
pi_61092178
quote:
Why don't textbooks discuss the "Cambrian explosion," in which all major animal groups appear together in the fossil record fully formed instead of branching from a common ancestor -- thus contradicting the evolutionary tree of life?
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:09:28 #172
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61092589
straks weer zomergasten, met Willem Schinkel

Zomergasten (VPRO)

20:25 - 23:30 Amusement, Informatief
Teletekst ondertiteld Breedbeeld

Weblink links
website
Afl: Socioloog Willem Schinkel.
Zomergasten
Serie interviews. De gasten van de 21ste editie zijn achtereenvolgens Ronald Plasterk, Junkie XL (Tom Holkenborg), Naema Tahir, Annemarie Prins, Willem Schinkel en Joop van den Ende. Na afloop wordt een keuzefilm van de gast vertoond. Afl.: Socioloog Willem Schinkel. Presentatie: Bas Heijne.
  zondag 24 augustus 2008 @ 20:20:13 #173
Stranger than fiction
pi_61092896
  † In Memoriam † zondag 24 augustus 2008 @ 21:24:17 #174
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61094658
quote:
So you want to sleep at work. I can't say that's the brightest idea in the world, but who am I to judge? Let me help you out: if you want to sleep at your desk and also look really, really creepy while awake, all you need to do is buy some of these eye stickers. Slap 'em on your closed eyelids, learn to sleep sitting up, and you'll be sure to fool everyone who walks by your desk. There is absolutely no way for this plan to fail… trust me.
http://www.gizmodo.com.au(...)_blind_idiots-2.html
Carpe Libertatem
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:41:39 #175
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61095132
quote:
Geweldig! Het ziet er wel wat freaky uit, maar het idee is goed.
pi_61100316
Fijn.
pi_61100489
Uitstekend.
pi_61100596
Exemplarisch.
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:37:18 #179
Stranger than fiction
pi_61103654
  maandag 25 augustus 2008 @ 10:24:56 #180
Stranger than fiction
pi_61104570
pi_61105471
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:43 schreef Monidique het volgende:
Exemplarisch.
Onwaardeerlijk.
pi_61105782
quote:
En zoals we nog steeds de nederlaag van Napoleon in Breille (1 april) vieren/grappen, hoort dat nu ook wel met WO2 te kunnen.
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:28:51 #183
Stranger than fiction
pi_61106114
Zonder zout geen soep.
pi_61106474
Terug uit Frankrijk.
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2008 @ 11:46:50 #185
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61106574
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:42 schreef Nautilus het volgende:
Terug uit Frankrijk.
Stokbroodjes patat.
Carpe Libertatem
  maandag 25 augustus 2008 @ 11:51:30 #186
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61106700
quote:
Hoogbegaafde kinderen

Staatssecretaris Dijksma van Onderwijs trekt 10 miljoen euro uit voor onderwijs aan hoogbegaafde kinderen op de basisschool.

Het geld gaat naar initiatieven die de leerlingen moeten uitdagen. Het is nadrukkelijk niet bedoeld om aparte scholen te bouwen. De eenmalige subsidie is bestemd voor het stimuleren van hoogbe - gaafde kinderen op normale scholen.
dat is nogal wat.
pi_61106727
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Stokbroodjes patat.
In de steden zijn er nauwelijks eetkraampjes, wel aan de kust. Ze gooien je friet in een oude krant. Net als in Engeland trouwens, maar in Frankrijk is de mayonaise wel goed.
pi_61106757
En veel zout, natuurlijk.
pi_61106839
Ik heb je gemist.
pi_61106967
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 11:56 schreef Apropos het volgende:
Ik heb je gemist.
Ook jij hebt m'n foto onder handbereik, dus ergens ben ik altijd bij je.
pi_61107003
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:00 schreef Nautilus het volgende:

[..]

Ook jij hebt m'n foto onder handbereik, dus ergens ben ik altijd bij je.
Dat wilde ik net tegen jou zeggen.
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:05:05 #192
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61107060
wat fijn dat jullie zo van elkaar houden
pi_61107130
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:05 schreef Aoristus het volgende:
wat fijn dat jullie zo van elkaar houden
Alweer een reden om de bijeenkomst niet te bezoeken.
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:10:14 #194
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61107184
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:08 schreef Apropos het volgende:

[..]

Alweer een reden om de bijeenkomst niet te bezoeken.
me dunkt, dat gesodemieter doe je maar achter gesloten deuren
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:14:53 #195
66825 Reya
Fier Wallon
pi_61107300
Ik waardeer je missiewerk, Apropos.
pi_61107354
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:14 schreef Reya het volgende:
Ik niet.
pi_61107357
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:14 schreef Reya het volgende:
Dank, maar op welke bezigheid doel je?
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:18:39 #198
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61107393
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik niet.
nee, ik ook niet.
pi_61107420
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik niet.
Jij waardeert niets. Een paar extra goed gepoetste brogues in je tampon, dat zal je goed doen.
pi_61107533
!
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:26:39 #201
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61107573
ik zou het best over softenonkindjes willen hebben, maar ik weet er te weinig van. Hebben jullie nog wat?
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2008 @ 12:31:10 #203
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61107676
quote:
Wist niet dat het omgedoopt was (waarschijnlijk al lang geleden) tot Operation Enduring Presence.
Carpe Libertatem
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:32:26 #204
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61107705
Toch mis je een S van Service ofzo, dan was het OEPS in plaats van OEP
pi_61109319
Allah Al Watan Al Malik
pi_61109500
Die ''Korte geschiedenis van het Romeins recht'' lijkt mij wel wat. Waarover gaat dat laatste boek, ''Je ziet de gaten in hun handen''?
pi_61109591
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:48 schreef Apropos het volgende:
Die ''Korte geschiedenis van het Romeisn recht'' lijkt mij wel wat. Waarover gaat dat laatste boek, ''Je ziet de gaten in hun handen''?
Dat laatste boek gaat over de WSNP (wet schuldsanering natuurlijke personen), soort van wetsevaluatie met onderzoeksresultaten van het WODC erin verwerkt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_61110087
Mutant, wat ben jij voor Marokkaan, met je omgekeerde afdingen?!
pi_61110209
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:11 schreef Apropos het volgende:
Mutant, wat ben jij voor Marokkaan, met je omgekeerde afdingen?!
Beschouw het maar als een cadeautje
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 augustus 2008 @ 14:50:02 #210
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61110943
ten for that, you must be mad
  maandag 25 augustus 2008 @ 17:33:23 #211
Stranger than fiction
pi_61115258
pi_61115617
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[ afbeelding ]
Doet me een beetje aan Silmarwen denken.
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:00:04 #213
Stranger than fiction
pi_61116014
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:45 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat een kul.
pi_61116126
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Wat een kul.
en kul.
pi_61116880
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 18:03 schreef Apropos het volgende:

[..]

en kul.
hihi
pi_61116930
quote:
Op woensdag 27 december 2006 13:54 schreef sp3c het volgende:

"[ Dat er echt iets gedaan moet worden tegen de slachtingen van die Islamitische milities is onderhand wel duidelijk. ]"

hoe bedoel je slachtpartijen???

die gasten hebben nog niet een groot bloedbad aangericht, zelfs bij het innemen van Mogadishu zijn nauwelijks doden gevalllen!!

sterker nog de recente gevechten hebben dankzij Ethiopie inmiddels al meer mensenlevens gekocht

"[ Dan heeft het op korte termijn niet zoveel zin om een zwakke regering politiek te steunen, die warlords halen veel meer uit tegen die extremisten. ]"

de Warlords ZIJN de zwakke regering en ze hebben tot nog toe geen enkele vuist weten te maken en van extremisten kunnen je momenteel uberhaupt nog niet spreken op een enkeling na ... die komen wel als we Ethiopie zijn gang laat gaan en dan gaan ze de overhand krijgen ook
quote:
Analysts say such talk highlights a growing radicalization of Somalia's Islamists. Although Somalia has long had hard-liners, most of the population practiced a moderate form of Islam, and even extremists limited attacks to inside the country or against Ethiopia, a longtime rival.

But some worry a more radical agenda in Somalia has been aided by U.S. counter-terrorism efforts during the last two years, including half a dozen airstrikes against suspected terrorist targets that often killed civilians.

Somalia's citizens are also outraged by the ongoing occupation of Mogadishu by Ethiopian troops, who came in 2006 to defeat a short-lived Islamic government that had taken power largely with help from Shabab fighters.

"For Al Qaeda, the projection seems good now," said Richard Barno, counter-terrorism analyst at the Institute for Security Studies in Addis Ababa, Ethiopia's capital, noting that Somalia's U.N.-backed transitional government has been weakened by infighting.

But Barno cautioned that Al Qaeda still faced resistance from Somalia's major clans, which so far have been less interested in radical anti-Western attacks and frown upon Al Qaeda's signature large-scale attacks, particularly when they result in civilian casualties. Clan leaders also have been reluctant to send their men to fight with Al Qaeda outside Somalia, he said.

"Any moving to Al Qaeda might alienate the clans," Barno said. "And they can't afford to do that because the clans provide their foot soldiers."
http://www.latimes.com/ne(...)ug25,0,1932841.story
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2008 @ 19:00:00 #217
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61117608
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:45 schreef Apropos het volgende:

[..]

Hoe is het met haar, ze woont toch ook in Leiden?
pi_61117771
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hoe is het met haar, ze woont toch ook in Leiden?
Zij is moeder.
  maandag 25 augustus 2008 @ 19:14:51 #219
66825 Reya
Fier Wallon
pi_61118102
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:04 schreef Apropos het volgende:

[..]

Zij is moeder.
Het gelijk van Spengler.
  † In Memoriam † maandag 25 augustus 2008 @ 19:15:42 #220
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61118131
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:04 schreef Apropos het volgende:

[..]

Zij is moeder.
En nu moet je op tijd naar bed?
pi_61118174
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

En nu moet je op tijd naar bed?
Ik kom niet in het Schotse kwartier .
  maandag 25 augustus 2008 @ 21:20:13 #222
Stranger than fiction
pi_61121927
quote:
Mishandelde laat leven beëindigen

Een man van 28 die zo erg mishandeld was dat hij totaal verlamd raakte, heeft een eind aan zijn leven laten maken. Het slachtoffer uit Leeuwarden werd in de nacht van 2 augustus meerdere keren met een mes gestoken door een stadsgenoot.

Als gevolg van de messteken in hoofd en lichaam kon het slachtoffer alleen nog zijn hoofd bewegen. De 18-jarige dader zit inmiddels vast.

De familie van het slachtoffer zegt dat er sprake is van zinloos geweld, omdat de aanvaller een Friese groet opvatte als een belediging. Het OM spreekt van een juridisch ingewikkelde situatie en beraadt zich nog op de aanklacht.
En dat in Leeuwarden...
pi_61122324
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 13:48 schreef Apropos het volgende:
Die ''Korte geschiedenis van het Romeins recht'' lijkt mij wel wat.
Die kun je gratis van me krijgen, al was het maar om Mutants handeltje te frustreren.
pi_61122740
Volgens mij is de koop al gesloten onderzeeboot.
pi_61122798
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 21:40 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat is jammer, DrMengele.
pi_61123521
Maar goed, in het kader van "daar gaan we weer":

Rusland waarschuwt Moldavië over afvallige regio
quote:
MOSKOU - De Russische president Dmitri Medvedev heeft Moldavië maandag gewaarschuwd het voorbeeld van Georgië niet te volgen in de afvallige Moldavische regio Transnistrië.

Militair ingrijpen in het gebied zou kunnen leiden tot een gewapend conflict, zei Medvedev na een ontmoeting met de Moldavische president Vladimir Voronin.

Transnistrië verklaarde zich in de jaren ‘90 onafhankelijk van Moldavië. Rusland heeft de onafhankelijkheid nooit formeel erkend, maar steunt de opstandelingen. De Russische strijdkrachten zijn actief in het conflictgebied, volgens Moskou om de vrede te bewaren.

Een militaire operatie van het Georgische leger tegen separatisten in Abchazië en Zuid-Ossetië leidde tot een Russische inval in Georgië.
http://www.volkskrant.nl/(...)over_afvallige_regio

[ Bericht 0% gewijzigd door DrWolffenstein op 25-08-2008 22:52:22 ]
pi_61124430
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 21:30 schreef Nautilus het volgende:

[..]

Die kun je gratis van me krijgen, al was het maar om Mutants handeltje te frustreren.
Heb jij trouwens nog geen boeken nodig?
Allah Al Watan Al Malik
pi_61124638
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 21:40 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat klopt. Hij is er gloeiend bij.
pi_61125227
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 21:42 schreef Nautilus het volgende:

[..]

Dat is jammer, DrMengele.
Klopkoek is nu jaloers, hij zou een ban hebben gekregen voor deze suggestie.
pi_61125403
Waarom heb je die lelijke kruis als avatar Wolffenstein.
Allah Al Watan Al Malik
pi_61125445
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Heb jij trouwens nog geen boeken nodig?
Jawel, maar van recentere druk dan degene die jij aanbiedt. Die nieuwere drukken, staan daar schokkende wijzigingen in, of zijn dat van die versies waarbij de geslepen auteur drie zinnen heeft veranderd?
pi_61125463
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:53 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom heb je die lelijke kruis als avatar Wolffenstein.
Gewoon, daarom.
  maandag 25 augustus 2008 @ 22:56:17 #233
Stranger than fiction
pi_61125516
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:54 schreef Nautilus het volgende:

[..]

Jawel, maar van recentere druk dan degene die jij aanbiedt. Die nieuwere drukken, staan daar schokkende wijzigingen in, of zijn dat van die versies waarbij de geslepen auteur drie zinnen heeft veranderd?
Ik ben zelf nooit schokkende wijzigingen tegengekomen. Bij de verschillende economievakken kwam ik in oudere drukken opgaven tegen waarvan de getallen aangepast waren. Zodat je tijdens een werkcollege de antwoorden niet kon controleren...
pi_61125660
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 22:54 schreef Nautilus het volgende:

[..]

Van welk boek heb je dan de recentere druk nodig?
Allah Al Watan Al Malik
pi_61125878
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Van welk boek heb je dan de recentere druk nodig?
Ondernemingsrecht, Europees recht, Bestuursrecht. Waarschijnlijk ook van Europees privaatrecht, maar daar is de literatuur nog niet van opgegeven. De boeken voor Materieel strafrecht, heb je die?
pi_61126026
Ik wil je m'n literatuurlijst wel mailen, want nu snap je er waarschijnlijk nog niks van.
pi_61126285
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:08 schreef Nautilus het volgende:

[..]

Ondernemingsrecht, Europees recht, Bestuursrecht. Waarschijnlijk ook van Europees privaatrecht, maar daar is de literatuur nog niet van opgegeven. De boeken voor Materieel strafrecht, heb je die?
Van Bestuursrecht is dit al de meest recente. Deel 1 en deel 2 van damen...de druk die ik daar heb geplaatst is de laatste...Zelfde geldt voor Intern. Privaatrecht trouwens......naja kijk maar

Materieel Strafrecht is al verkocht, daarom staatie er niet tussen.

Hebben ze elk jaar een nieuwe druk ofzo? Wat een naabs.
Allah Al Watan Al Malik
pi_61126424
Ben je eigenlijk klaar, dat je aan het verkopen geslagen bent?
pi_61126496
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Van Bestuursrecht is dit al de meest recente. Deel 1 en deel 2 van damen...de druk die ik daar heb geplaatst is de laatste...
Ah, ik zie het nu ook. Dan neem ik die.
quote:
Zelfde geldt voor Intern. Privaatrecht trouwens......naja kijk maar
Europees privaatrecht is een ander vak dan Internationaal privaatrecht (jaja, overgangsregeling enzo).
pi_61126815
Mutant zegt niets. Dan ga ik Las Vegas kijken.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:15:25 #241
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61127846
Rechten studeren, origineel...
pi_61128222
Niet zo origineel als schilder.
pi_61128555
quote:
School leidt op voor Disneyland

APELDOORN - Een school in Apeldoorn gaat samen met Disneyland Resort Parijs een opleiding verzorgen. Leerlingen worden opgeleid om als manager in het pretpark aan de slag te gaan, meldde ROC Aventus maandag

Het park heeft steeds meer moeite buitenlandse werknemers te vinden die de Franse taal machtig zijn, aldus de school. Aventus vaardigde eerder veel stagiairs af bij het Franse bedrijf, maar stopte hiermee omdat het Frans nagenoeg uit het vmbo is verdwenen. De nieuwe opleiding gaat onder meer gepaard met een intensieve cursus Frans.

Disneyland heeft graag medewerkers uit ons land. „Nederlanders zijn communicatief vaardig, houden van drukte en willen en kunnen hard werken”, zegt Carla Kuipers van ROC Aventus. „De voertaal is er echter Frans en dat wordt weinig meer gegeven in Nederland.” Op het park werken al circa 150 Nederlanders.

De tweejarige mbo-opleiding tot 'front office manager', die in februari begint, wordt in het Engels gegeven. De leerlingen volgen twee stages in het buitenland, waarvan één bij Disneyland Resort in Parijs. Het bedrijf zorgt dan voor huisvesting en vervoer. Aventus is de enige school in ons land die specifiek opleidt voor Disneyland. De opleiding biedt plaats aan dertig tot veertig leerlingen.

bron: Telegraaf
Opleiding tot Mickey Mouse manager.

[ Bericht 53% gewijzigd door Picchia op 26-08-2008 04:30:04 ]
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:34:01 #244
Stranger than fiction
pi_61130860
pi_61131814
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:41:07 #246
Stranger than fiction
pi_61131946
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 09:35 schreef Monolith het volgende:
Ik zit onderhand aan kop 5.... Dat belooft wat voor de rest van de dag!
pi_61132353
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 23:25 schreef Nautilus het volgende:

[..]

Ah, ik zie het nu ook. Dan neem ik die.
[..]

Europees privaatrecht is een ander vak dan Internationaal privaatrecht (jaja, overgangsregeling enzo).
Ah oke, nou dan staan die gereserveerd voor je Naut.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:13:26 #248
Stranger than fiction
pi_61132619
pi_61132848
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Vriend is vaag aan het doen
Zit jouw vrouw nu ook al op Fok!?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:33:23 #250
Stranger than fiction
pi_61132953
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Zit jouw vrouw nu ook al op Fok!?
Ben jij Karla?
pi_61133041
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ben jij Karla?
Alleen in het weekend.
pi_61135229
Ik ook.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:24:37 #253
Stranger than fiction
pi_61135435
Lunchtijd!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:28:02 #254
Stranger than fiction
pi_61137211
quote:
Vanaf 2015 meer sterftes dan geboortes in EU

LUXEMBURG - Vanaf 2015 overlijden er meer mensen in de huidige EU-landen dan er geboren worden. Dat staat in een prognose van het Europees statistisch bureau Eurostat dinsdag.

De trend heeft alles te maken met de vergrijzing. De 65-plussers vormen nu ruim 17 procent van de bevolking. Dat stijgt tot meer dan 25 procent in 2035 en zelfs 30 procent in 2060.

De bevolking van de huidige EU-landen groeit volgens Eurostat van 495 miljoen op 1 januari 2008 tot 521 miljoen in 2035. Door dalende immigratie daalt het aantal dan tot 506 miljoen in 2060.
Ik hoop dat er aparte rijbanen en loketten komen voor die ouwe sokken...
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:50:46 #255
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61137834
quote:
Eerlijke jongen met flinke onderbuik
Door Maud Effting en Wilco Dekker

Dinsdagprofiel Dominique Weesie

De oprichter van het omstreden weblog GeenStijl is rustig en nuchter. Maar soms komt hij scheldend de redactie op.

Zo opgewonden, rellerig en hard als het omstreden weblog GeenStijl is, zo rustig is oprichter en baas Dominique Weesie (38). ‘Ik leerde hem in 1999 kennen toen mijn ouders in hun vakantiehuisje in Frankrijk om het leven waren gebracht door de klusjesman’, zegt Sven van Hulst. ‘Het was een enorme zaak. We werden opgejaagd door diverse media. Dominique was toen verslaggever van De Telegraaf .

‘Ik heb dat altijd een ontzettende cowboykrant gevonden, maar de manier waarop hij contact zocht, was heel prettig. De meeste kranten probeerden met verzinsels binnen te komen, maar hij belde gewoon heel rustig op. Hij wilde eerst vrijblijvend een gesprek.

Ik heb toen met hem gepraat en hij heeft niets gepubliceerd. Dat gebeurde pas daarna.’

Weesie stelde vervolgens voor om iets te gaan eten, en elkaar in Nederland weer te zien. Van Hulst, directeur van een trainingsbureau, en Weesie werden vrienden.

Dit jaar brachten ze zelfs hun vakantie samen door in Spanje.

Het weblog GeenStijl, dat Weesie in 2003 oprichtte, is al vijf jaar de schrik van weldenkend Nederland.

Maandelijks trekken Weesie en zijn collega’s naar eigen zeggen 1,7 miljoen bezoekers. ‘Een stelletje psychopaten met een rotte geest’, zo omschrijft hoofdredacteur Henk Steenhuis van HP/De Tijd hen.

‘Een vunzig hoekje voor verongelijkte mensen’, aldus NOVA -hoofd- redacteur Carel Kuyl. Het weblog doet zijn best omstreden te zijn en zo in het nieuws te blijven.

Zo toont het beelden van ADOkeeper Stefan Postma die met een dildo wordt genomen door zijn vriendin, het laat een naakte Manon Thomas zien en brengt beel - den van de Haagse ‘dakmoord’.

Ook het beruchte filmpje van een hakkelende minister Vogelaar is van GeenStijl. Een paar weken geleden baarde de site opzien door aan te kondigen de Volkskrant voor de Raad voor de Journalistiek te slepen – eerder door GeenStijl een ‘clubje vingerplanten’ genoemd.

Weesie begint klein met zijn weblog. Hij werkt nog bij De Telegraaf en doet het er een beetje naast, samen met Romke Spierdijk, ook een Telegraaf -verslaggever.

‘Hij kwam naar me toe omdat ik veel over internet schreef’, vertelt Spierdijk. ‘Hij zei dat hij de naam GeenStijl had bedacht, maar verder had hij nog geen idee wat hij ermee moest.’

Op dat moment keken ze zelf naar sites zoals Volkomenkut.com en Retecool.com. ‘We hadden het idee dat het beter kon. Ze hadden best leuke dingen, maar slecht opgeschreven en slecht gemarket. En zo zijn we begonnen. We hadden elkaar dag en nacht aan de telefoon.

Dominique vond het toen vooral leuk om te schrijven. Hij wilde gewoon gave stukjes tikken.’

De site groeit en er komt zelfs een pand. ‘Ik ben één keer bij ze geweest’, zegt voormalig columnist Luuk Koelman. ‘Ze zaten boven een garage in een soort huiskamer en het was bloed- en bloedheet. Er stond een tv aan, er was een koffiezetapparaat en verder stonden er wat computers. Dat was het.’

Tot 2005 slagen ze erin anoniem te blijven. Columnist Nico Dijkshoorn: ‘Iedereen die hen wilde spreken, wensten ze ongezien de tyfus.’ Romke Spierdijk: ‘We wilden niet dat de – vaak linkse – internet - gemeenschap al in het begin zou zeggen: oh, ze komen van De Telegraaf, en dat is rechts en dus kut.’

Weesie noemt zichzelf daarom ‘Fleischbaum’. Die naam verzon hij toen hij online games speelde.

‘Oorlogsspelletjes’, vertelde Weesie aan de Volkskrant. ‘We waren zogenaamd Duitsers en daarom hadden we allemaal Duitse namen aangenomen, eindigend op -baum. Vervolgens gingen we bij de Duitsers in het team zitten en schoten we die gasten allemaal van achteren neer. Heel flauw.’

In 2005 wordt hun identiteit onthuld. En dan verschijnen ze ineens op tv, in een VARA-talkshow.

Ambroos Wiegers, die de plaats had ingenomen van Spierdijk, voert het woord.

‘Dat was dramatisch’, zegt columnist Nico Dijkshoorn. ‘Geen - Stijl werd natuurlijk ervaren als een coole site, en dan zie je daar ineens een zwetende VVD’er in een blauw gestreept shirt zitten. Ik heb daar ontzettend om gelachen.

Over dat optreden waren ze zelf ook ontevreden. Daarna hebben ze besloten dat Dominique de woordvoerder werd. Ik denk dat dat heel natuurlijk is gegaan. Zo van: ik doe het wel. Het moest natuurlijk ook gebeuren. Je kunt natuurlijk niet je leven lang Vleesboom of Professor Hoxha (het pseudoniem van Wiegers, red.) heten.’

Toch is Weesie nog altijd terughoudend als het om zijn privacy gaat. ‘Mijn echte ik zul je nooit te zien krijgen’, zei hij oktober vorig jaar in De Pers. ‘Stel nou dat ik zeg, en het is niet zo, maar stel: ik kijk iedere avond gezellig op de bank met mijn vriendin naar Goede Tijden, Slechte Tijden. Dan is er opeens weinig meer over van de stoere Fleischbaum.’

Niettemin staat hij vanaf die tijd consequent de media te woord. Hij valt op door zijn kalme, nuchtere manier van reageren. ‘Je zag heel duidelijk dat hij het ook niet altijd wist, maar hij loste dat op door zo eerlijk mogelijk te blijven’, zegt voormalig BNN-voorzitter Laurens Drillich, die met hem samenwerkte.

‘Als je moet uitleggen waarom je een filmpje uitzendt over een keeper die anaal genomen wordt, en daarmee toch zijn leven een beetje aan het vernietigen bent, dan moet je van goeden huize komen om daar nog iets redelijks over te zeggen. Dat lukt alleen maar met eerlijkheid.’

Van de mensen die door Geen- Stijl zijn beledigd, wil of durft niemand iets te zeggen over Weesie.

Alleen internetjournalist Francisco van Jole, die jarenlang door het weblog werd getreiterd, doet een boekje open. Op zijn eigen weblog noemt hijWeesie ‘het type klassieke gladjakker’. ‘Hij ontwijkt discussies, neemt nooit ergens verantwoordelijkheid voor en vertelt de interviewer altijd wat deze wil horen.’

Volgens Van Jole maakt de GeenStijl-baas ‘als persoon ook niet veel indruk’. ‘Ik ken Weesie in de persoonlijke omgang als weinig uitgesproken. Niet joviaal maar hooguit een beetje slijmerig.’

De directeur van GeenStijl werkt volgens zijn vrienden 80 uur per week en valt niet op door uitbundigheid.

‘Het is helemaal geen luidruchtige jongen. Hij is vrij stil, zegt niet zo veel’, aldus Dijkshoorn. ‘Het is gewoon een gozer met wie je over voetbal zit te lullen. Het is nog steeds een jongen als ik hem bel; de basis is lekker lol trappen.’

‘Er zit ook een heel ontroerend element aan hem’, vindt Dijkshoorn.

‘Hij pist natuurlijk op de oude media, maar als GeenStijl weer ergens wordt genoemd, dan gaat de vlag uit. Goedverdoemme, zegt hij dan. Hij vindt het te gek als hij weer in pak moet gaan uitleggen aan mensen hoe ze internet moeten veroveren. Dan zegt hij: ik heb weer voor een congres met honderd paarse broeken gepraat.

Maar dan weten we allebei dat hij daar eigenlijk van geniet.’ Laurens Drillich van BNN: ‘Het ergste wat hem kan overkomen, is genegeerd worden.’

Weesie is echt de baas bij Geen- Stijl. ‘Het is lead by example’, zegt compagnon Wiegers. ‘Hij werkt keihard en vergadert weinig. Hij heeft een hekel aan luiheid. En aan domheid. Hij is iemand van: niet lullen, maar poetsen. Sven van Hulst, die Weesie door zijn bureau liet trainen: ‘Als er paniek uitbreekt onder zijn mensen, is hij heel duidelijk.

Hij hoort eerst alles aan en dan zegt hij: zó gaan we het doen.’

Volgens Van Hulst slaapt hij wel eens een nacht niet. ‘Als het ombouwen van de site niet goed loopt, dan ligt hij wakker. Dan belt hij me de volgende ochtend op en zegt hij: Sven, denk eens mee. In het begin kon hij wel eens een dag sikkeneurig zijn als mensen hem tegenspraken. Dan ging de deur van zijn kantoor een tijd dicht. Hij kon emotioneel reageren. Als iemand een slecht stukje had geschreven, zei hij: joh, waar slaat dit op, stomme idioot, denk eens na.

Nu gaat hij in alle rust een bak koffie met iemand drinken. Daarin is hij echt veranderd.’

‘Het is niet altijd rammen en gaan’, zegt tv-verslaggever Rutger Castricum van GeenStijl: ‘Hij neemt je wel eens apart. Het is iemand die met gevoel aan je vraagt: hoe is het thuis? Hij kent je situatie.

Hij is heel betrokken, beschermend.

Maar hij is ook heel zakelijk.

Hij weet wel wat hij wil.’

Dominique Weesie is geboren in Rotterdam. Hij heeft één zus. Zijn vader heeft een bedrijf in hijs- en hefwerktuigen, zijn moeder is huisvrouw. Zelf omschrijft hij hen als ‘keurige CDA-stemmers’.

Na de havo in Krimpen aan de IJssel gaat hij naar de School voor de Journalistiek in Utrecht, maar die maakt hij niet af. Hij loopt stage en wordt daarna freelancer bij het Rotterdams Dagblad. ‘Hij viel op’, herinnert verslaggever Louis du Moulin zich. ‘Dominique had niet zozeer een grote mond, maar hij was niet bang om dingen aan te pakken. Kom maar op, straalde hij uit – terwijl de meeste stagiaires dat totaal niet hebben. Hij ging overal op af.’

Na twee jaar vertrekt Weesie naar De Telegraaf, waar hij onder meer werkt op de Haagse redactie. Later zit hij bij de nieuwsdienst. Hij raakt in opspraak als hij de voetbalwedstrijd Nederland-Duitsland in een stuk laat eindigen in 0-1 en een huilende supporter citeert, terwijl het in werkelijkheid 1-1 wordt. Later zegt hij dat hij van tevoren drie versies had gemaakt, en alvast wat mensen had geïnterviewd. De krant had hem al in de rust gedwongen een stuk te leveren.

Weesie bepaalt samen met Wiegers welke stukjes worden geplaatst op GeenStijl. ‘Ze gaan bijzonder met taal om. Tijdschrift Onze Taal heeft er al twee keer over geschreven. Ik vind niet alles even briljant, maar er zit wel een oprechte kant aan’, zegt columnist Nico Dijkshoorn. Als Fleischbaum is Weesie oprecht kwaad. Of verbaasd.

‘Soms komt hij scheldend de redactie op, als hij bijvoorbeeld de vorige avond bij alle drie de actualiteitenrubrieken hetzelfde onderwerp heeft gezien’, zegt Castricum.

‘Die verbazing blijft hij wel houden.

En zo schrijft hij ook. Het is niet zo dat hij binnenkomt met de mededeling: zo, nu gaan we eens even lefkikkeren vandaag. Of dat hij zegt: we gaan die en die aanpakken omdat we dat allang niet hebben gedaan.’

Weesie is een echte Telegraaf - man, zegt oud-collega Bert Brussen.

‘Best conservatief. Hij heeft al meer dan tien jaar dezelfde vriendin, een hartstikke aardig meisje, lerares op het vmbo. Hij is Feyenoordfan, en sowieso een sportfanaat.

En hij is erg bezig met z’n auto, een Audi A4. Aan verkeersboetes heeft hij een enorme hekel.’

Castricum omschrijft hem als een ‘nette jongen’. ‘Als hij gedronken heeft, gaat hij geen meisjes aanspreken, zoals ik. Daar maken we ook grappen over. We zeiken elkaar vaak hard af op de redactie.’

‘Dominique is absoluut geen moraalridder’, vindt Castricum. Zo zegt hij in een interview niet wakker te liggen van kwetsende filmpjes, zoals die van de ADO-keeper.

Sterker: hij verwijt zijn ‘slachtof - fers’ domheid: ‘Als ik naar de Dam ga en mijn broek laat zakken, sta ik over een half uur ook op internet.’

Zelf is Weesie dan ook uiterst voorzichtig. In een interview noemt hij zichzelf paranoïde.

‘Mijn dochter, als ik er ooit een krijg, zou geen Hyvesaccount mogen hebben. En al helemaal geen webcam. Er is maar een kleine groep gebruikers die precies weet wat de gevaren van internet zijn.’

Hij stemt VVD, maar politiek leider Mark Rutte vindt hij ‘een ongelooflijke oetlul’. ‘Hij kan vooral niet tegen hypocrisie’, zegt Bert Brussen. ‘Iedereen die hypocriet is, wordt aangepakt. Zijn favorieten zijn ‘windvaan’ Wouter Bos, en ‘theedrinker’ Job Cohen. Maar Wilders vindt hij ook niks. Jan Marijnissen vindt hij wel goed. Een beetje een anarchist, een selfmade man met duidelijke standpunten.’

Wat nieuws betreft, heeft hij een goed onderbuikgevoel, zegt compagnon Wiegers. ‘Hij ziet dingen aankomen. Alleen van cultuur heeft hij weinig kaas gegeten.’ Vol - gens Van Hulst is hij inmiddels een ‘volwassen zakenman’. ‘Hij is ontzettend gegroeid. Vaak zie je mensen in het zakenleven te laat beslissingen nemen. Dominique niet.

Alle dingen die hij drie jaar geleden riep over internet, komen nu uit.’

CV

1969 - geboren op 12 oktober in Rotterdam 1988 - eindexamen havo Krimpen aan de IJssel 1988 - School voor de Journalistiek, Utrecht (niet afgemaakt) 1991 - 1993 stagiair en later freelancer Rotterdams Dagblad 1993 - Verslaggever De Telegraaf 2003 - begint GeenStijl 2006 - Uit dienst bij De Telegraaf Dominique Weesie woont samen in Amsterdam

‘Het ergste wat hem kan overkomen, is genegeerd worden’

‘Hij is heel betrokken, beschermend. Maar ook heel zakelijk’
Zo, laatste post voordat ik er een half jaartje tussenuit knijp
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:55:57 #256
Stranger than fiction
pi_61137967
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:50 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Wat ga je doen baas?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:57:45 #257
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61138009
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Wat ga je doen baas?
studeerhwen in het buitenland. Ik ben eindelijk aan de beurt.
pi_61138121
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:57 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dat stukje over GeenStijve was dus niet je laatste mededeling, hufter.
pi_61138131
Hufter.
pi_61138185
Kerngeleerde.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:05:07 #261
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61138194
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:57 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Wat en waar? Ik ben over 4 maandjes (weer) aan de beurt.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:20:39 #262
Stranger than fiction
pi_61138595
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 14:05 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Wat en waar? Ik ben over 4 maandjes (weer) aan de beurt.
Staan jullie op een lijst?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:26:35 #263
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61138792
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 14:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Staan jullie op een lijst?
Kennelijk
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:27:18 #264
Stranger than fiction
pi_61138813
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:29:03 #265
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61138862
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 14:02 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat stukje over GeenStijve was dus niet je laatste mededeling, hufter.
Liegen is dan ook een kunst alsof het gedrukt staat
pi_61138936
Dag.
pi_61139222
quote:
Want to live a little longer? Get a second wife. New research suggests that men from polygamous cultures outlive those from monogamous ones.

After accounting for socioeconomic differences, men aged over 60 from 140 countries that practice polygamy to varying degrees lived on average 12% longer than men from 49 mostly monogamous nations, says Virpi Lummaa, an ecologist at the University of Sheffield, UK.

Lummaa presented her findings last week at the International Society for Behavioral Ecology’s annual meeting in Ithaca, New York.

Rather than a call to polygamy, the research might solve a long-standing puzzle in human biology: Why do men live so long?

This question only makes sense after asking the same for women, who - unlike nearly all other animals - live long past the menopause.

nforced monogamy

One answer seems to be a phenomenon called the grandmother effect. For every 10 years a woman survives past the menopause, she gains two additional grandchildren, Lummaa says. It seems that doting on and spoiling grandchildren aids their survival, as well as furthering some of their grandmother’s genes.

Men, by contrast, can reproduce well into their 60s and even 70s and 80s, and most researchers assumed this explained their longevity. But Lummaa and colleague Andy Russell wondered whether other factors explained the long lifespan of men, such as a grandfather effect.

To test this possibility, the team analysed church-gathered records for 25,000 Finns from the 18th and 19th centuries. People tended to move little, no one practiced contraception and the Lutheran Church enforced monogamy.

Only widowed men could remarry, and if they had children with their new wife, they fathered more kids, on average, than men who married once.

But ultimately remarried men "don’t end up with any more grandchildren," Lummaa says. "If anything the presence of a grandfather was associated with decreased survival of grandchildren."

Perhaps, Lummaa adds, the children of the first mother lose out on food and resources that go to the second mother’s kids. "It's kind of the Cinderella effect."

Even fathers with only one wife provided no benefit to their grandchildren, a finding supported by previous research.
bron
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:08:41 #269
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_61139861

daeg
pi_61140849
Allah Al Watan Al Malik
pi_61142288
Wie heeft er onder mijn naam ingelogd en zaken gedaan?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:49:35 #272
Stranger than fiction
pi_61142734

LPF all over again.
quote:
Vlaming gebruikt dertig namen voor lezersbrieven

Londerzeel, 26 augustus. De Vlaams Belang-secretaris in de Belgische plaats Londerzeel blijkt onder dertig schuilnamen lezersbrieven te sturen naar media. Het Vlaamse weekblad Humo ontmaskerde de gepensioneerde onderwijzer Swa Cauwenbergh als de schrijver.

De man trekt in de brieven steeds op dezelfde manier van leer tegen Franstalige politici, moslims en het koningshuis. Humo ontdekte dat de opgegeven namen en adressen van de zogenaamde schrijvers niet bestaan. Wel was er van elke gemailde brief een kopie gestuurd naar het mailadres van Cauwenbergh.

In een reactie aan Humo ontkent de Vlaams Belang-activist dat hij brieven stuurt onder valse namen. Hij zegt dat hij de bewuste mensen ooit heeft ontmoet in een inmiddels failliet café waarvan hij de naam niet meer weet. Waarom al die mensen hem een kopie van hun mail sturen, weet hij niet.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:51:05 #273
Stranger than fiction
pi_61142767
quote:
Hersenen bereiken maximum bij mens

Rotterdam, 7 aug. In de loop van de evolutie is de stofwisseling in mensenhersenen zo versneld dat als ‘bijwerking’ schizofrenie is ontstaan. De hersenen van de mens kunnen weliswaar veel informatie verwerken, maar we zitten nu aan de rand van de stofwisselingscapaciteit.

Dat schreven Chinese, Britse en Duitse onderzoekers, gisteren in het Journal of Neuroscience. Zij vergeleken stofwisselingsprocessen en genactiviteit in hersengebieden van mensen (inclusief schizofreniepatiënten), chimpansees en makaken.

De hersenen van de mensen verwerken informatie sneller, maar de daarbij vereiste stofwisselingsprocessen lijken steeds meer op de ontspoorde hersenstofwisseling van schizofreniepatiënten.
pi_61143593
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:33 schreef Apropos het volgende:
Wie heeft er onder mijn naam ingelogd en zaken gedaan?
Die lege fles Jack Daniels op je bureau.
pi_61143899
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 17:22 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Die lege fles Jack Daniels op je bureau.
Ik ben Nautilus niet.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:31:43 #276
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61145236
Hmmm, Jack Daniels...

† In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:48:33 #277
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61149105
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 18:31 schreef Wheelgunner het volgende:
Hmmm, Jack Daniels...

[ afbeelding ]
Vies bocht. Probeer eens een echte.
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:55:54 #278
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61149346
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:50 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Die Fleischbaum. Goeie kerel. Schrijft ook ongeëvenaard goed op GS.
Hee, in het buitenland hebben ze ook internet, Harrie!
pi_61149402
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

.
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:59:53 #280
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61149468
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:57 schreef Apropos het volgende:

[..]

.

Is Harrie echt weg of zei juist zijn vrouw dat vannacht?
pi_61149687
quote:

[..]

Yep. Kutbourbon.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:12:51 #282
Stranger than fiction
pi_61149833
Geneuzel over whiskey.
pi_61149854
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Geneuzel over whiskey.
En nu in de vorm van een Fokke en Sukkeprent, graag.
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:15:07 #284
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61149913
quote:
Geneuzel over whiskey.
Neuzel jij lekker over whiskey, dan hebben wij het over whisky.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:18:56 #285
Stranger than fiction
pi_61150046
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Neuzel jij lekker over whiskey, dan hebben wij het over whisky.
eikel.
pi_61150345
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

eikel.
pi_61150368
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 17:35 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik ben Nautilus niet.
Ik vond het een mooi plaatje, ik heb nooit beweerd dat ik supermarktwhiskey dronk.

[ Bericht 32% gewijzigd door Nautilus op 26-08-2008 22:00:40 ]
pi_61150399
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:27 schreef Nautilus het volgende:
Ik vond het een mooi plaatje, Ik heb nooit beweerd dat ik supermarktwhiskey dronk.
Wiens vrouw zei dit vannacht ook?
pi_61150470
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:28 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wiens vrouw zei dit vannacht ook?
De vrouw waar jij 'zus' tegen zegt.
pi_61150534
Oké, dat vroeg je niet, maar m'n verbinding is te traag om alles te kunnen lezen.
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:34:34 #291
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61150626
quote:
Geneuzel over whiskey.
KOFFIE!!!
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:36:40 #292
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_61150712
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

eikel.
Boom.
pi_61150735
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:31 schreef Nautilus het volgende:
Oké, dat vroeg je niet, maar m'n verbinding is te traag om alles te kunnen lezen.
De gieren zullen Reya zal wel met je afrekenen.
pi_61150846
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:37 schreef Apropos het volgende:

[..]

De gieren zullen Reya zal wel met je afrekenen.
Nee, Mutant zal met me afrekenen. 55 euro voor twee oude, bevlekte boeken. De jakhals.
pi_61150997
Jij krijgt tenminste plaatjes te zien.
pi_61151405
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:44 schreef Apropos het volgende:
Jij krijgt tenminste plaatjes te zien.
Ik heb de zusgrap al gebruikt.

In dat boekje over Rome staan ook plaatjes. Kaarten, en een afbeelding van een munt.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:00:56 #297
66825 Reya
Fier Wallon
pi_61151554
Welk een gedurfde toeschrijvingen.
pi_61151775
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:56 schreef Nautilus het volgende:

[..]

Ik heb de zusgrap al gebruikt.

In dat boekje over Rome staan ook plaatjes. Kaarten, en een afbeelding van een munt.
Boekje over Rome?
pi_61151911
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 22:05 schreef Apropos het volgende:

[..]

Boekje over Rome?
Jij had toch Korte geschiedenis van het Romeinse recht besteld?
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:09:39 #300
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61151912
quote:

[..]

Ik weet, het is heiligschennis voor veel whiskey-drinkers, maar ik vind de meeste 'echte' Ierse en Schotse Whisk(e)y's dus juist bocht. Geef mij maar een Amerikaanse whiskey/bourboun, Jack Daniels, of anders Jim Bean
pi_61152105
Ik sluit de dag af, en dit deel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')