Prima toch, mits het waar is.quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:49 schreef Super7fighter het volgende:
U.S. Secretly Backing Warlords in Somalia
http://www.washingtonpost(...)AR2006051601625.html
Dezelfde lui die de Amerikanen uit Somalie hebben geschopt (Black Hawk down enzo).quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:49 schreef Super7fighter het volgende:
U.S. Secretly Backing Warlords in Somalia
http://www.washingtonpost(...)AR2006051601625.html
quote:
The warlords are the worst of the lot. They carry primary responsibility for the agony of the Somali people. They frustrated the United Nations peacekeeping operation in Somalia in the early 1990's, and since then have been undermining all efforts to pacify the country or to set up an effective national government. Their armed militias have murdered hundreds of thousands of Somalis and forced more than a million into exile.
.
The warlords have neither an ideology nor a political agenda. Their actions are solely driven by the pursuit of illicit enrichment and war booty. The individual fiefdoms they have carved out are used as a base for the exploitation of confiscated properties, plantations, ports and airports, as well as for drug trafficking, the issuance of fishing licenses for foreign concerns and for arms trade.
.
Because of the fortunes made by the first few warlords after the ouster of the dictator Muhammad Siad Barre in 1991, their numbers have been increasing in the last few years. In the capital, Mogadishu, there are no less than six warlords, each controlling a different section of the city and its rural hinterland.
.
The warlords are opposed to the creation of effective central or provincial governments, because of the danger such authority would pose for their illegitimate businesses. None of them, of course, would refuse if offered to head such a government, but none would accept a government led by another.
.
Somalia's warlords : Preying on a failed state
Dat er echt iets gedaan moet worden tegen de slachtingen van die Islamitische milities is onderhand wel duidelijk. Dan heeft het op korte termijn niet zoveel zin om een zwakke regering politiek te steunen, die warlords halen veel meer uit tegen die extremisten.quote:Op woensdag 27 december 2006 01:38 schreef sp3c het volgende:
niet echt
en echt een geheim maken ze er nu ook weer niet van
Hadden ze misschien beter verkiezingen kunnen houden. Leuk nazi-duitsland scenario. Of van die andere regimes die zijn gebaseerd op Mein Koran.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:35 schreef Mutant01 het volgende:
Die islamitische milities hebben de steun van de bevolking. Leuk iraq scenario.
Blame the huidige regering, ze hadden inderdaad het beste verkiezingen kunnen uitschrijven, dan was het lang niet zo bloederig verlopen. De huidige somalische regering heeft gefaalt in haar beleid, en dat blijkt nu dus ook uit de aanhang.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:46 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hadden ze misschien beter verkiezingen kunnen houden. Leuk nazi-duitsland scenario.
Pardon? Ja in Darfur was de bevolking ook al zo blij met zequote:Op woensdag 27 december 2006 11:35 schreef Mutant01 het volgende:
Die islamitische milities hebben de steun van de bevolking. Leuk iraq scenario.
Pardon? Darfur ligt toevallig niet in Somalie.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:48 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Pardon? Ja in Darfur was de bevolking ook al zo blij met ze
Het zijn dezelfde milities.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pardon? Darfur ligt toevallig niet in Somalie.Conflicten van een heel andere orde erbij halen heeft niet zoveel nut.
Maar als dat volgens je populaire bewind (zij die zweepslagen krijgen wegens niet 5 keer bidden per dag tot Groot Varken zullen dat wel doen omdat die Somalie talibanners zo'n lekker leren pakje aan zullen doenquote:Op woensdag 27 december 2006 11:48 schreef Mutant01 het volgende:
Blame the huidige regering, ze hadden inderdaad het beste verkiezingen kunnen uitschrijven, dan was het lang niet zo bloederig verlopen. De huidige somalische regering heeft gefaalt in haar beleid, en dat blijkt nu dus ook uit de aanhang.
Nee hoor, dat is onzin. Uit niets blijkt dat Somalie dan Ethiopie zou hebben aangevallen, dat is een uit je duim zuig verhaal. Om je even uit je droom te helpen, de milities hebben niet Ethiopie aangevallen, maar andersom. Je zal zien dat Iritrea weer tegen ethiopie gaat vechten, en dan huilen omdat ze geen voedsel hebben.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:52 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar als dat volgens je populaire bewind (zij die zweepslagen krijgen wegens niet 5 keer bidden per dag tot Groot Varken zullen dat wel doen omdat die Somalie talibanners zo'n lekker leren pakje aan zullen doen) een bedreiging vormt, doet dat er ook niet toe. Dan hadden de buurlanden sowieso al aktie moeten ondernemen.
De vorige dictator Barre was de Ethiopische Ogaden al binnen gevallen en Ethiopie had geen aanwijzingen dat de milities niet van de Groot Somalische gedachte zijn afgestapt.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:55 schreef Mutant01 het volgende:
Nee hoor, dat is onzin. Uit niets blijkt dat Somalie dan Ethiopie zou hebben aangevallen, dat is een uit je duim zuig verhaal. Om je even uit je droom te helpen, de milities hebben niet Ethiopie aangevallen, maar andersom.
Er zijn ook geen aanwijzingen geweest waaruit blijkt dat ze die groot somalische gedachte nogsteeds hebben. Oftewel een nonsens argument. Het conflict zal nu dus uitgroeien tot een regionaal conflict, mede dankzij de bemoeienissen van Ethiopie.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:58 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De vorige dictator Barre was de Ethiopische Ogaden al binnen gevallen en Ethiopie had geen aanwijzingen dat de milities niet van de Groot Somalische gedachte zijn afgestapt.
Toch zijn het niet dezelfde milities, dan kan je hoog of laag springen, je hebt ongelijk.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:59 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Zelfde achterlijke geweldadige geloof en smerige tactieken.
Dat jij de unie van islamitische rechtbanken geeft je weer goed te kennen. Is het voor jou onderhand nog geen tijd om tot je Groot Varken te bidden voor je een pak slaag krijgt.quote:Op woensdag 27 december 2006 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn ook geen aanwijzingen geweest waaruit blijkt dat ze die groot somalische gedachte nogsteeds hebben. Oftewel een nonsens argument. Het conflict zal nu dus uitgroeien tot een regionaal conflict, mede dankzij de bemoeienissen van Ethiopie.
Dat ik de unie van Islamitische rechtbanken wat? Je manier van discussieren is trouwens hoogst onfatsoenlijk te noemen.quote:Op woensdag 27 december 2006 12:03 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat jij de unie van islamitische rechtbanken geeft je weer goed te kennen. Is het voor jou onderhand nog geen tijd om tot je Groot Varken te bidden voor je een pak slaag krijgt.
Steunt. Je beweert immers dat ze gesteund worden door de somalische bevolking, terwijl ze geen verkiezingen willen houden.quote:Op woensdag 27 december 2006 12:04 schreef Mutant01 het volgende:
Dat ik de unie van Islamitische rechtbanken wat?
Ik heb het niet over het godsbeeld van die aardige Turkse groenteboer maar over dat hersenspinseltje van jouw. Het religieus én seculier verplicht-monotheïsme.quote:Je manier van discussieren is trouwens hoogst onfatsoenlijk te noemen.
Ik steun geen van de achterlijke partijen in dit conflict. Als ik zeg dat Jantje Piet steunt, betekend het niet dat ik Jantje steun, alleen omdat ik zeg dat Jantje Piet steunt.quote:Op woensdag 27 december 2006 12:06 schreef Akkersloot het volgende:
Steunt. Je beweert immers dat ze gesteund worden door de somalische bevolking, terwijl ze geen verkiezingen willen houden.
De relevantie van mijn godsbeeld in dit topic is 0,0. Ook mijn opmerkingen van 2 jaar terug zijn zeer irrelevant. Je bent zeer onfatsoenlijk bezig.quote:Ik heb het niet over het godsbeeld van die aardige Turkse groenteboer maar over dat hersenspinseltje van jouw. Het religieus én seculier verplicht-monotheïsme.
Verder reikt wat jouw opmerkingen betreft mijn geheugen ook terug tot december 2004.
hoe bedoel je slachtpartijen???quote:Op woensdag 27 december 2006 11:03 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat er echt iets gedaan moet worden tegen de slachtingen van die Islamitische milities is onderhand wel duidelijk.
de Warlords ZIJN de zwakke regering en ze hebben tot nog toe geen enkele vuist weten te maken en van extremisten kunnen je momenteel uberhaupt nog niet spreken op een enkeling na ... die komen wel als we Ethiopie zijn gang laat gaan en dan gaan ze de overhand krijgen ookquote:Dan heeft het op korte termijn niet zoveel zin om een zwakke regering politiek te steunen, die warlords halen veel meer uit tegen die extremisten.
Nee, want met je steun aan de somalische islamitische milities is die gelijk aan het godsbeeld van die somalische islamitische milities.quote:Op woensdag 27 december 2006 12:09 schreef Mutant01 het volgende:
=De relevantie van mijn godsbeeld in dit topic is 0,0.
Nee want met je "je haatintenties zijn de zelfde als van een extreem-rechts politicus. Als jij de macht had zou je ook mensen vergassen" ben je zelfs nog NWS mod geworden ook.quote:Ook mijn opmerkingen van 2 jaar terug zijn zeer irrelevant. Je bent zeer onfatsoenlijk bezig.
Zegt dat iets ? En als de Islamitische Rechtbanken zich nu ook eens "strategisch" gaan terug trekken uit Mogadishu steun jij dan de huidige interimregering ?quote:Op woensdag 27 december 2006 13:54 schreef sp3c het volgende:
hoe bedoel je slachtpartijen???
die gasten hebben nog niet een groot bloedbad aangericht, zelfs bij het innemen van Mogadishu zijn nauwelijks doden gevalllen!!
nee?quote:
nee?quote:En als de Islamitische Rechtbanken zich nu ook eens "strategisch" gaan terug trekken uit Mogadishu steun jij dan de huidige interimregering ?
nee?quote:Kaboel wat toch ook relatief zonder bloedvergieten ingenomen door de Taliban ?
Nee, want er is geen enkele vorm van steun vanuit mijn kant noch enige vorm van begrip richting de somalische islamitische milities. Je laster is dus nergens op gebaseert.quote:Op woensdag 27 december 2006 14:09 schreef Akkersloot het volgende:
Nee, want met je steun aan de somalische islamitische milities is die gelijk aan het godsbeeld van die somalische islamitische milities.
Exact, wellicht komt dat omdat je dergelijke opmerkingen destijds zelf over je heen wilde roepen met je troll posts. Het aantal bans dat je te pakken hebt gehad is dan ook niet gering, ga nu niet de vermoorde onschuld spelen.quote:Nee want met je "je haatintenties zijn de zelfde als van een extreem-rechts politicus. Als jij de macht had zou je ook mensen vergassen" ben je zelfs nog NWS mod geworden ook.
Ik zei toch dat je beweerde dat die islamitische rechtbanken gesteund worden door het volk, terwijl ze wel te beroerd zijn om verkiezingen te houden.quote:Op woensdag 27 december 2006 17:41 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, want er is geen enkele vorm van steun vanuit mijn kant noch enige vorm van begrip richting de somalische islamitische milities. Je laster is dus nergens op gebaseert.
Ook wel interessant.quote:Geopolitical Diary: Open Warfare in Somalia
December 26, 2006 03 54 GMT
The tensions in Somalia between the forces of the Supreme Islamic Courts Council (SICC) and the interim government and its Ethiopian backers broke into open warfare as Ethiopian forces launched airstrikes against SICC positions in several locations on Sunday and Monday and began moving ground forces. The attacks came a month after Ethiopian Prime Minister Meles Zenawi called Somalia's Islamists a clear and present danger during an address to parliament. In the intervening weeks, both sides have maneuvered for better position before the end of the rainy season.
The outbreak of fighting was far from unexpected. As we noted in October, both sides began preparing for a showdown after it became clear there was no room for a negotiated settlement between the SICC and the interim government -- not as long as Ethiopia determined the SICC was a threat to its own security. By November, the battle lines were being drawn as the SICC made a final push to claim territory while significant Ethiopian reinforcements were delayed by the flooding due to the annual Deyr rains.
With the rains over and the ground drying up, the inevitable Ethiopian strike has now come. In the initial push, it appears the SICC front lines are starting to falter as Ethiopia brings better-trained and better-equipped military forces to bear. SICC forces reportedly have abandoned the central city of Beledweyne (initially taken by SICC forces in June) after fierce ground fighting with Ethiopian forces; Somalian transitional government forces, backed by Ethiopian equipment and fighters, have pushed back SICC forces in Idaale, Jawil and Bandiiradley.
But the initial push is not necessarily a reflection of the conflict to come. The SICC has not gained territory as much by fighting as by making arrangements with local warlords and village leaders, and by capitalizing on popular dissatisfaction with other warlords and the general lack of security and stability. The SICC forces are not structured for conventional military-to-military warfare; they lack heavy equipment, organization and training. However, they are structured for insurgency and guerrilla warfare -- and if Ethiopia is unwilling or unable to make the commitment of forces and time to ensure the security and stability in Somalia, the interim government certainly is in no position to make the same guarantees.
What is shaping up is a battle in which the Ethiopians push the buffer back farther from their border, and carry out long-range strikes on Mogadishu in an effort to stem the flow of foreign weapons and fighters to the SICC as well as return the country's areas of control to their pre-June position. On the SICC side, there is now an open call for foreign fighters, both from Ethiopian rival Eritrea and from foreign jihadist fighters, something the SICC has flirted with, but will now seek without concern for international considerations. Earlier moves by the SICC to reshape itself as a political force with minimal religious goals are no longer valid, and the SICC is openly seeking foreign Islamist assistance.
This has the potential to create a shift in the dynamic of the international Islamist militancy. While Iraq has been the focal point of international recruiting and volunteering for Islamists seeking a place to fight for their cause, Somalia is shaping up as a new center for international fighters. This could begin to reduce the flow of fighters into Iraq and Afghanistan. But it also creates a location where Western forces are extremely unlikely to intervene, unlike the steady presence of U.S., NATO and allied forces in Afghanistan and Iraq.
With the interim government unable to fully control Somalia even with the assistance of Ethiopian forces, Somalia becomes a prime area for al Qaeda and other Islamist forces to train, rest and recruit -- something that neither Afghanistan nor Iraq currently provide beyond the realm of tactical battlefield training. This makes the conflict in Somalia extremely important for Washington, but history and current priorities make active involvement highly unlikely. Thus, Washington will offer increasing levels of support to the Ethiopian forces and attempt to revive the warlords in Somalia.
There is one more immediate concern for the United States. The conflict in Somalia is serving as a proxy war for Ethiopia and Eritrea. As it continues, direct fighting between Addis Ababa and Asmara could break out. And this raises security concerns for U.S. operations in the Horn of Africa, which are based out of Djibouti, squeezed between Eritrea, Ethiopia and Somalia.
Ik mag toch wel schrijven "eens iemand die geen onderscheid maakt tusssen "religie" en ideologie, en zeker niet als het verplicht is"quote:Op woensdag 27 december 2006 17:55 schreef Akkersloot het volgende:
[NWS-FB] : Voor donaties en dergelijke
Huilebak.![]()
Zo is het en niet anders.quote:Op woensdag 27 december 2006 13:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe bedoel je slachtpartijen???
die gasten hebben nog niet een groot bloedbad aangericht, zelfs bij het innemen van Mogadishu zijn nauwelijks doden gevalllen!!
sterker nog de recente gevechten hebben dankzij Ethiopie inmiddels al meer mensenlevens gekocht
[..]
de Warlords ZIJN de zwakke regering en ze hebben tot nog toe geen enkele vuist weten te maken en van extremisten kunnen je momenteel uberhaupt nog niet spreken op een enkeling na ... die komen wel als we Ethiopie zijn gang laat gaan en dan gaan ze de overhand krijgen ook
Ik denk dat ze doelen op de aanslagen van '98, toen er nog helemaal geen sprake was van deze Rechtbanken.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:14 schreef Akkersloot het volgende:
Oh, buurland Kenia meldde terreuraanslagen die vanuit Somalie (onder bewind van de islamitische rechtbanken) beraamd zouden zijn
http://www.volkskrant.nl/(...)laags_met_islamisten
Wie is hier extreem-rechts ?quote:Op woensdag 27 december 2006 17:41 schreef Mutant01 het volgende:
Exact, wellicht komt dat omdat je dergelijke opmerkingen destijds zelf over je heen wilde roepen met je troll posts. Het aantal bans dat je te pakken hebt gehad is dan ook niet gering, ga nu niet de vermoorde onschuld spelen.
mag best van mij maar als het een reactie is op verwijderde of aangepaste posts is dan moet het in het feedback topic.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:12 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik mag toch wel schrijven "eens iemand die geen onderscheid maakt tusssen "religie" en ideologie, en zeker niet als het verplicht is"![]()
quote:Op woensdag 27 december 2006 18:18 schreef sp3c het volgende:
maar ga vooral zo door, ik heb zo snel mogelijk zo veel mogelijk notes nodig van jouw en je gekanker zodat je weer gebanned kan worden
Je kan het dus niet felen als iemand geen onderscheid maakt tussen "religie" en ideologie.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:18 schreef sp3c het volgende:
maar ga vooral zo door, ik heb zo snel mogelijk zo veel mogelijk notes nodig van jouw en je gekanker zodat je weer gebanned kan worden
Ethiopie steunt de Somalische interimregering niet omdat ze dat toevallig zo leuk vinden.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:26 schreef Chadi het volgende:
Ze zijn gek... amper te vreten en dan oorlog voeren.
er kan mij wel meer niet felenquote:Op woensdag 27 december 2006 18:26 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je kan het dus niet felen als iemand geen onderscheid maakt tussen "religie" en ideologie.
En daarom ban je die persoon maar.![]()
dan moet je dat niet quotenquote:En het was GEEN reactie op iets wat verwijderd was.
Je kan het dus niet meer volgen.quote:
Als iemand voor fascistisch wordt uitgemaakt dan zeg ik gewoon wie of wat volgens mij wel fascistisch is.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:30 schreef sp3c het volgende:
=en doe nu niet alsof je zelf achterlijk bent, die bans zijn niet omdat je (Akkersloot : GEEN) onderscheid maakt tussen religie en ideologie want dat zal mij persoonlijk mijn reet roesten ... die zijn omdat je een onhebbelijk rotventje bent dat zijn uiterste best doet om zijn posts zo beledigend mogelijk te formuleren en ik wordt er kotsmisselijk van
Een Ethiopische bezetting van zuidelijk Somalië, zoals Syrië dat met Libanon deed, denk ik.quote:Op woensdag 27 december 2006 18:32 schreef popolon het volgende:
Blijft de vraag, hoe gaat dit opgelost worden?
Somalie Eritrea en Ethiopie zijn al decennia geen echte vriendjes ... en door die oorlog breekt daar ook iedere keer de pleuris uit.. ga je niet dood door de honger dan krijg je wel een kogel .quote:Op woensdag 27 december 2006 18:29 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ethiopie steunt de Somalische interimregering niet omdat ze dat toevallig zo leuk vinden.
Had het verzet tegen de islamisten in Darfur ook maar hulp.
quote:Op woensdag 27 december 2006 18:31 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je kan het dus niet meer volgen.
ik denk niet dat dit uberhaupt opgelost gaat worden in de nabije toekomst ... Ethiopie gaat vecht gewoon door tot de laatste Somalier die ze hebben, evt ook tot de laatste kogel maar dat is nog niet helemaal zekerquote:Op woensdag 27 december 2006 18:32 schreef popolon het volgende:
Blijft de vraag, hoe gaat dit opgelost worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |