Hoe nobel.quote:„Toch wou ik dat ik net iets vaker... iets vaker simpelweg gelukkig was. Wohohoo.” Het is een deel uit het refrein van Alles Kan Een Mens Gelukkig Maken, het bekendste nummer van zanger Rene Froger. Die gezongen wens kan hij komend najaar in praktijk proberen te brengen in het nieuwe RTL4-programma De Frogers: Effe Geen Cent Te Makken.
In deze achtdelige docusoap gaan Rene en Natasja Froger met hun gezin een maand lang op bijstandsniveau leven. Ze gaan in een huis wonen en mogen dat voor slechts 1000 euro inrichten. Een bezoekje aan de kringloopwinkel zal dus onvermijdelijk zijn. „Met de serie wil de familie Froger aandacht vragen voor de sluimerende problematiek van mensen die op bijstandsniveau moeten leven en voor de Voedselbank in het bijzonder”, aldus een RTL-woordvoerder dinsdag.
„Zij ervaren hoe het is als elke cent moet worden omgedraaid en voor etentjes, luxe, hobby en vakanties geen ruimte bestaat in het huishoudboekje”, vervolgt de RTL-zegsman. RTL4-programmadirecteur Erland Galjaard wil met Effe Geen Cent Te Makken „op respectvolle wijze ook dit deel van onze samenleving in beeld brengen”. Hij hoopt dat de problemen van mensen met weinig geld helder in beeld komen.
„Ik vind het van Rene Froger en zijn gezin erg moedig dat ze aan dit programma deelnemen en zich hiermee kwetsbaar durven opstellen.” Froger vindt het absurd dat een docusoap als deze nodig is, vertelt hij. „Het is eigenlijk triest dat er in zo'n welvaartsland als Nederland mensen van de Voedselbank moeten leven. Helaas is 't zo. Voor mensen in zulke omstandigheden kun je alleen maar respect opbrengen.”
Rene en tv-presentatrice Natasja blijven tijdens de bewuste maand gewoon hun werk doen. Alleen moet Rene in plaats van zijn vertrouwde bolide met een oude Opel naar zijn optredens reizen.
OMG OMG OMG! Dat is écht bijstandsniveau. Arme Frogertjes, ik vind het bikkels!quote:Ze gaan in een huis wonen en mogen dat voor slechts 1000 euro inrichten.
Geen benul die mensen.quote:RTL4-programmadirecteur Erland Galjaard wil met Effe Geen Cent Te Makken „op respectvolle wijze ook dit deel van onze samenleving in beeld brengen”. Hij hoopt dat de problemen van mensen met weinig geld helder in beeld komen.
Etentjes, borrels, lunchen met de manager.quote:Rene en tv-presentatrice Natasja blijven tijdens de bewuste maand gewoon hun werk doen.
Ja, in de categorie real-life soap van de familie Grootknobbel in Lutjebroek.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 02:22 schreef IP_CHANGER het volgende:
Lijkt me een leuk programma
Wie zijn dat nu weer?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 02:33 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, in de categorie real-life soap van de familie Grootknobbel in Lutjebroek.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Anders ga je gewoon eens kijken bij écht arme gezinnen, zodat je die problemen in beeld krijgt. Alsof je dat in een maandje Natas-met-Schlecker-mascara-op in beeld brengt.
Het moet natuurlijk wel feel-good tv worden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:38 schreef Copycat het volgende:
En dan op het eind van de serie zeker de conclusie trekken dat geld niet gelukkig maakt en dat het om familiewarmte gaat. Genante tv bij voorbaat.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:58 schreef spy08 het volgende:
Ik denk dat Froger het geld overmaakt aan een Stichting. Ondanks alles is en blijft het een nobel iets want ik zie velen van ons die zo lekker achter hun pc hun commentaar geven zoiets niet doen. Beetje van " beste stuurlui staan aan wal " Wat volgens mij mischien nog beter was geweest was dat men undercover ging bij bijstandsgezinnen op bezoek en vervolgens heb verraste met een mooie check.
Ja, cool programma!quote:
Op RTL4 is zo een BBC programma van multi-miljonairs die voor twee? weken hun luxe leventje laten voor wat het is en undercover ergens op het platteland hun intrek nemen en langzamerhand met hele arme gezinnen in contact komen en ze later verrassen.
LOLquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:19 schreef Adelante het volgende:
Ik voorzie al een "groeten terug" variant dat ze een bijstandsgezin een maand in huis nemen bij de Frogers.
Nou ja, dat kan je wel sturen als produktie danquote:Op woensdag 20 augustus 2008 05:40 schreef DarkElf het volgende:
een maand....in een maand heb je niet dat je wasmachine kapot gaat of je koelkast (en als wel dan is de maand zo om)... hoef je niet je gemeentebelastingen te betalen of kleren, extra tandartsrekeningen of noem maar wat er ook allemaal op je pad kan komen ...
.
dan nog...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou ja, dat kan je wel sturen als produktie dan
Wat ont-zét-tend handig dat jij weet wie hier posten en vooral wat hun geschiedenis niét is op bijvoorbeeld bijstand/uitkering of weet ik het wat voor vlak.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:58 schreef spy08 het volgende:
Ondanks dat, is en blijft het een nobel iets. Ik zie velen van,die zo lekker achter hun pc hun commentaar geven,zoiets niet doen. Beetje van " beste stuurlui staan aan wal "
Nee tuurlijk niet. Een maandje rustig aan doen, houdt iedereen vol. Zeker in de wetenschap dat je dan weer in je luxe villa weer terug komt, met bijbehorende bankrekening.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:28 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dan nog...
geeft dat dezelfde stress als in de bijstand zitten en ineens een flinke eneco rekening krijgen? of wat dan ook?
dacht het niet
ah okquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:57 schreef ColdFeet het volgende:
Ja! Ze zijn echt aardig. Beetje ordinair, maar niet op een storende manier
Nu ben ik benieuwd; vertelquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:03 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ah okNou ja ieder zijn mening he?
oh er is niets te vertellen hoor .. Ik vind alleen die Natasja echt zo'n naar eng mensquote:
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:17 schreef Suko het volgende:
En verder zullen de gesprekjes onderling mogelijk, met varianten, als volgt verlopen:
"Jee, wat kun je nog veel kopen voor weinig geld." (inrichting)
"Doet je toch weer beseffen hoe goed we het hebben."
"Nee, dat kan niet, dat moeten we voor wat anders besteden." (tegen kind)
"Gehaktballen, lekker, moeten we meer eten straks."
"Erg he, dat mensen zo moeten leven, respect hoor."
"Wat is alles duur he, dat besef je nu wel."
"Die Voedselbanken doen goed werk he, en 't is zonde eten weg te gooien."
"En het is allemaal vrijwilligerswerk, petje af hoor."
"Hoe doen mensen dat, rondkomen van zo weinig geld, ongelofelijk en wat moet je creatief zijn."
"Ow, geen biertje, geen wijntje, mis ik wel hoor."
"Nah, dan maar geen kapper, staartje is ook leuk."
"Verdomme douchegel is op, Reneetje, pak 's een stukkie zeep."
"Wat, geen toetje?! Oké, gaan we niet dood van."
"Ja meid, echt afzien." (door de telefoon)
"Wat grijp je vaak mis he, waren we zo gewend,"
"Wij zullen nooit meer vergeten dat er ook armoede in Nederland is."
"Wij zijn dankbaar het zo goed te hebben."
"Met aankopen zullen we ons meer bewust zijn, niets is meer vanzelfsprekend."
"Wij zijn blij deze ervaring te mogen meemaken. "
"Het heeft ons leven verandert, en zeker ook voor de kinderen."
Etc etc etc....
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:21 schreef DarkElf het volgende:
oh er is niets te vertellen hoor .. Ik vind alleen die Natasja echt zo'n naar eng mens... brrrrrr rillingen-mens
dat enge uitgemergelde semi-meelevende albert kuijp hoofd![]()
Briljant, tesamen met die volgevreten kop van d'r vent...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:21 schreef DarkElf het volgende:
[..]
oh er is niets te vertellen hoor .. Ik vind alleen die Natasja echt zo'n naar eng mens... brrrrrr rillingen-mens
Ach fuck hee, die mensen hebben er keihard voor gewerkt. En tijdens het programma werkt ie ook nog eens door.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als ze het echt goed zouden willen doen, zouden ze het een jaar moeten volhouden.
De Frogers hebben nog nooit één dag in hun hele leven "hard gewerkt".quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:35 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ach fuck hee, die mensen hebben er keihard voor gewerkt. En tijdens het programma werkt ie ook nog eens door.
Ik denk dat het je vies tegen zal vallen hoe hard het werken is als artiest.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:47 schreef Adelante het volgende:
[..]
De Frogers hebben nog nooit één dag in hun hele leven "hard gewerkt".
Het zal vast wat ongemakken hebben door de moeilijke werktijden en het feit dat je altijd in de weekenden druk bent, maar je kunt het niet vergelijken met mensen die voor een hongerloontje zwaar lichamelijke inspanning moeten leveren dag in dag uit.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:50 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik denk dat het je vies tegen zal vallen hoe hard het werken is als artiest.
Hoe kom je daarbij ? Dat hebben ze toch wel, hard gewerktquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:47 schreef Adelante het volgende:
[..]
De Frogers hebben nog nooit één dag in hun hele leven "hard gewerkt".
Wat denk je. Gordon en Joling aan moeten horen en zelf in een glitterpak met veren heen en weer hupsen...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:35 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij ? Dat hebben ze toch wel, hard gewerkt!
Volgens Shownieuws net krijgen ze er niks voor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:34 schreef Suko het volgende:
Editie.nl eindigde dit item dat ze niet konden achterhalen of de Frogertjes hier een gage voor kregen....![]()
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:04 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Volgens Shownieuws net krijgen ze er niks voor.
Op de opmerking dat veel mensen het hypocriet vinden reageerde Natasja dat een maand natuurlijk niet echt realistisch is, waarna ze zei: "maarja we kunnen het ook niet doen."
![]()
En verder zullen de gesprekjes onderling mogelijk, met varianten, als volgt verlopen:
"Hoe doen mensen dat, rondkomen van zo weinig geld, ongelofelijk en wat moet je creatief zijn."
Etc etc etc....
Als het goed is zullen jongere kijkers zeker niet naar de Frogertje kijken, dat is de doelgroep niet, bovendien blijven ze gewoon doorwerken, nemen ze dan een bammetje met tevredenheid mee? Kunnen de kijkers niet checken. En net wat ik al schreef, het promoten van Voedselbanken vind ik op z'n zachtst gezegd verwerpelijlk. Heeft die organisatie soms geld over aangezien ze dit programma sponsoren....quote:Op donderdag 21 augustus 2008 07:04 schreef Manono het volgende:
OT:
Toch vind ik het goed dat daar meer aandacht voor komt. Blijkbaar moet alles via de TV of BN'ers, so be it.
Natuurlijk weten Natasja en Rene dat zij straks weer in hun jacuzzi kunnen gaan liggen. Natuurlijk hebben bijstandstrekkers geen 1000 euro voor inrichting. Maar desondanks zullen veel (jongere) kijkers zich meer bewust worden dat leven van een uitkering echt geen lolletje is en misschien gaan ze daardoor meer hun best doen er niet afhankelijk van te worden.
Dan heeft Editie.nl een steek laten vallen (stom als je bedenkt dat dit ook op RTL wordt uitgezonden) als Showniews dat wel weet te melden. En verder wachten ze dus misschein nog even af, het kan vriezen en het kan dooien, net 'hoe het valt' bij het publek? Zelf niet kunnen nadenken? "maarja we kunnen het ook niet doen." Jee, zooooo gemotiveerd zijn ze dus niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:04 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Volgens Shownieuws net krijgen ze er niks voor.
Op de opmerking dat veel mensen het hypocriet vinden reageerde Natasja dat een maand natuurlijk niet echt realistisch is, waarna ze zei: "maarja we kunnen het ook niet doen."
![]()
De opnames zijn al begonnen werd gemeld, maar ik denk dat Natasja met die uitspraak bedoelde dat ookal vind men het hypocriet en is een maand wel kort, het beter is dan niks doen. Maw we moeten er maar blij mee zijn dat ze uberhaupt iets doen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 09:43 schreef Suko het volgende:
[..]
En verder wachten ze dus misschein nog even af, het kan vriezen en het kan dooien, net 'hoe het valt' bij het publek? Zelf niet kunnen nadenken? "maarja we kunnen het ook niet doen." Jee, zooooo gemotiveerd zijn ze dus niet.
quote:Natasja Froger: ‘Schijt aan kritiek op realityserie’
Geplaatst op donderdag 21 augustus 2008 om 12:38
Natasja Froger ‘heeft schijt’ aan de vele kritiek op de nieuwe realityserie De Frogers: Effe Geen Cent Te Makken, waarin ze samen met haar man René Froger en hun gezin een maand lang op bijstandsniveau gaan leven. Natasja vindt de kritiek dat ze slechts goede sier wil maken onterecht. Dat vertelt Natasja, die wel betaald krijgt voor de klus, in het Algemeen Dagblad. “Dat negatieve ge- doe en geneuzel. En maar klagen. Als we maar kunnen zeiken met zijn allen, zijn we kampioen in.”
De Frogers wordt verweten kijkcijfers te willen scoren en goede sier te maken over de rug van bijstandsklanten. “Ik hoef dit niet te doen. Het is mijn eigen initiatief om me in te zetten voor de Voedselbank. Net zoals ik met de collectebus voor het Astma Fonds langs de deur ga en me hard maak voor Orange Babies“, zegt Natasja.
Clara Sies, voorzitter van de Voedselbank: “Mensen roepen: ‘lekker makkelijk, een maand afzien in de wetenschap dat je dan weer terug kunt naar alle luxe’. En: ‘hadden ze dat geld niet gewoon aan de stichting kunnen geven?’. Dit had ik totaal niet verwacht. Het was de bedoeling de Voedselbank met het tv-programma in een ander, beter daglicht te stellen. Eindelijk een keer een afwijkende insteek, dan altijd maar die geijkte plaatjes van rijen mensen. Maar misschien ben ik wel naïef. Natuurlijk zullen de Frogers er niet aan onderdoor gaan in die maand. Maar het zal ze wel vies tegenvallen.”
RTL-woordvoerder Jaap Paulsen zegt dat De Frogers wel een vergoeding ontvangen. Over de hoogte doet hij geen uitspraak. Van dat bedrag geeft Froger volgens RTL een ‘niet nader gespecificeerd deel’ aan de Voedselbank.
Zouden ze fok gelezen hebben?quote:
Yep, jij bent mogelijk zo'n tiep die iemand ongevraagd te hulp schiet en diep beledigd is als die persoon dat niet op prijs stelt. Waaruit blijkt dat je dit soort acties uiteindelijk merendeels voor je zelf doet. Dat je met een lekker gevoel 's avonds je bedlampje uitdoet en denkt, Natas, dat heb je goed gedaan...quote:De Frogers wordt verweten kijkcijfers te willen scoren en goede sier te maken over de rug van bijstandsklanten. “Ik hoef dit niet te doen. Het is mijn eigen initiatief om me in te zetten voor de Voedselbank. Net zoals ik met de collectebus voor het Astma Fonds langs de deur ga en me hard maak voor Orange Babies“, zegt Natasja
Daar geeft ze dus heel handig géén antwoord op....een armlastige organisatie behoort geen BN-ers te sponsoren bij een commerciele zender. U zou er naar moeten streven dat Voedselbanken een tijdelijke voorziening is en zich moet inzetten voor een fatsoenlijk uitkering met indien mogelijk, zicht op werk, begrijpt u wel!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:37 schreef Haaibaaike het volgende:
[b]Clara Sies, voorzitter van de Voedselbank: “Mensen roepen: ‘lekker makkelijk, een maand afzien in de wetenschap dat je dan weer terug kunt naar alle luxe’. En: ‘hadden ze dat geld niet gewoon aan de stichting kunnen geven?’. Dit had ik totaal niet verwacht. Het was de bedoeling de Voedselbank met het tv-programma in een ander, beter daglicht te stellen. Eindelijk een keer een afwijkende insteek, dan altijd maar die geijkte plaatjes van rijen mensen. Maar misschien ben ik wel naïef. Natuurlijk zullen de Frogers er niet aan onderdoor gaan in die maand. Maar het zal ze wel vies tegenvallen.”
<knip>
Waar staat dat de voedselbank de Frogertjes betaalt?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:19 schreef Suko het volgende:
....een armlastige organisatie behoort geen BN-ers te sponsoren bij een commerciele zender.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:21 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Oke, had ik wat duidelijker moeten zijn, de Voedselbank is sponsor van het programma, blijft belachelijk IMO, de Frogers worden natuurlijk betaald door de productiemaatschappij, cq RTL.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Waar staat dat de voedselbank de Frogertjes betaalt? [ afbeelding ]
Het is natuurlijk sowieso onzinnig dat een niet-commerciële organisatie als de voedselbank dingen zou gaan sponsoren.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:17 schreef Suko het volgende:
[..]
Oke, had ik wat duidelijker moeten zijn, de Voedselbank is sponsor van het programma, blijft belachelijk IMO, de Frogers worden natuurlijk betaald door de productiemaatschappij, cq RTL.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:17 schreef Suko het volgende:
Oke, had ik wat duidelijker moeten zijn, de Voedselbank is sponsor van het programma, blijft belachelijk IMO,
Goededoelenorganistaties die ál hun geld aan het goede doel besteden houden snel op te bestaanquote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:22 schreef Leandra het volgende:
Het is natuurlijk sowieso onzinnig dat een niet-commerciële organisatie als de voedselbank dingen zou gaan sponsoren.
Mwah, van bijstandsniveau is het echt niet "nog netjes rondkomen" hoor, zeker niet als gezinquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 15:12 schreef Theroin. het volgende:
Jezus fuck, doe het dan goed. Met zo'n bedrag kom je nog best netjes rond.
Afzien!1!!!
Ja dat weet ik nog wel, hij snapte niet dat mensen met minder rond konden komenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 05:29 schreef tong80 het volgende:
Van Basten dacht ooit dat een bijstands moeder van 15000 gulden per maand moest rondkopen.
En 1000 euro ?
Man dan kun je pronken met de inrichting.
dat lees ik nergens hoor?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:17 schreef Suko het volgende:
[..]
Oke, had ik wat duidelijker moeten zijn, de Voedselbank is sponsor van het programma, blijft belachelijk IMO, de Frogers worden natuurlijk betaald door de productiemaatschappij, cq RTL.
Dat kwam naar voren in Editie.nl, filmpje is hier terug te zien: René Froger in de bijstand 20 aug. op de site http://www.rtl.nl/actueel/editienl/quote:
En verder vraag ik mij af of ook de gewone lasten worden berekend, zoals een maand huur, sportclubjes,de bieb, Openbaar Vervoer, telefoon (al of niet mobile) en gewoonlijk leg je wat weg voor water, gas en licht. Ze maken ook gebruik van internet, dat zijn ook kosten. Er klopt helemaal niks van. Ze hoeven er niet van uit te gaan dat in een 'normaal' bijstandsgezin er altijd onvoorziene onkosten zijn. Ik neem ook niet aan dat er (2e hands) kleren hoeven worden gekocht, ze komen echt niet in hun blote kont in het tijdelijke onderkomen. Rekensommetje; zoals bekend werken ze allebei gewoon door én ze krijgen voor deze ongein een nog onbekend bedrag waarvan mogelijk een deel wordt afgestaan aan de Voedselbank, kortom...ze gaan er nergens op achteruit....imtegendeel. Oja, giften kunnen van de belasting worden afgetrokken, postbus 51 is onlangs een campagne begonnen ...quote:RTL: 'FROGERTJES KRIJGEN NORMAAL (100.000 EURO?) BETAALD VOOR ARMOEDESOAP!
(21-8-2008) Wie liegt? RTL, de zender die beweert dat de Frogertjes wel degelijk een normale vergoeding ontvangen (rond de 100.000 euro!) om een maand op bijstandsniveau te leven om er een armoedesoap voor tv van te maken of Natasja Froger die zegt dat ze helemaal geen geld krijgen voor het programma...
Nog voordat er ook maar een nekel beeld geschoten is van de Frogertjes die een maand lang van een bijstandsuitkering gaan leven is er al commotie ontstaan over RTL4's ‘armoedesoap’. Sponsor De Voedselbank en René en Natasja Froger zijndan ook geschrokken van de heftige, negatieve reacties uit het land op de aankondiging van de armoedesoap Effe Geen Cent Te Makken, dit najaar te zien op RTL4.
De Frogers wordt verweten kijkcijfers te willen scoren en goede sier te maken over de rug van bijstandsklanten. RTL wordt verdacht van een publiciteitsstunt. En de Voedselbank is verbijsterd. Zo zegt Clara Sies, voorzitter van de stichting Voedselbank vandaag in het AD: "Mensen roepen: ‘lekker makkelijk, een maand afzien in de wetenschap dat je dan weer terug kunt naar alle luxe’.
En: ‘hadden ze dat geld niet gewoon aan de stichting kunnen geven?’. Dit had ik totaal niet verwacht. Het was de bedoeling de Voedselbank met het tv-programma in een ander, beter daglicht te stellen. Eindelijk een keer een afwijkende insteek, dan altijd maar die geijkte plaatjes van rijen mensen. Maar misschien ben ik wel naïef. Natuurlijk zullen de Frogers er niet aan onderdoor gaan in die maand. Maar het zal ze wel vies tegenvallen.’’
Natasja Froger blijkt in dezelfde strijdvaardiger onder de lawine aan kritiek. "Dat negatieve gedoe en geneuzel. En maar klagen. Als we maar kunnen zeiken met zijn allen, daar zijn we kampioen in. Ik hoef dit niet te doen. Het is mijn eigen initiatief om me in te zetten voor de Voedselbank. Net zoals ik met de collectebus voor het Astma Fonds langs de deur ga en me hard maak voor Orange Babies. Ik kreeg wel eens te horen: ‘je doet veel dingen voor het goede doel in het buitenland. Wanneer ga je nu eens aan de gang in Nederland?’. Van de mensen uit de buurt waar we straks gaan wonen, heb ik al wel heel goede reacties gehad. Zo van: ‘wat lief dat jullie komen’. ’’
Wat het geld betreft: RTL-woordvoerder Jaap Paulsen zegt dat de zanger wel degelijk een vergoeding ontvangt. Over de hoogte doet hij geen uitspraak. Van dat bedrag geeft Froger volgens RTL een ‘niet nader gespecificeerd deel’ aan de Voedselbank.
Maar Natasja Froger zegt dat ze buiten het bijstandsbedrag en en wat kinderbijslag - ongeveer 1160 euro - geen extra geld krijgt. ,,Wij willen net zo leven als een bijstandsgezin.’’
Ach dat valt mee. Echt hard gewerkt word er niet, maar je kan ook weer niet zeggen dat het geen werk is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:50 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik denk dat het je vies tegen zal vallen hoe hard het werken is als artiest.
Dat ligt er maar aan. Een sponsorship kan vele varianties omvatten, details hieromtrent heb ik niet gelezen, maar het is vooral ter promotie van Voedselbanken, dát is de opzet, alhoewel amusement als eerste wordt genoemd. Maar zoals ik eerder heb gepost, lang niet alle uitkeringsgerechtigden en anderen die ook in de shit ziiten komen in aanmerking voor een voedselpakket, men moet (meestal middels torenhoge schulden) eerst aankloppen bv bij de Sociale Dienst en gelijksoortsoortige instanties, en die gaan bekijken of men daarvoor in aanmerking komt. "Hulp kan worden geboden voor een maximum periode van 3 jaar, gekoppeld aan de maximale periode van een schuldsanering." Werkwijze Dus de Frogers hebben feitelijk niet te maken met die instelling. IMO een toegevoegde publiciteitswaarde anders komt de opzet wel heel magertjes over natuurlijk...quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:28 schreef Ole het volgende:
Ik bedoel vooral of de Voedselbank nu wel of niet meebetaalt
Ja precies. En dan ook echt op bijstandsniveau hé. Dus als de gasrekening binnen komt ze daar geen extra geld voor hebben, of als de koelkast kapot gaat o.i.d.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:51 schreef Sowflow het volgende:
Het is een leuk project, maar moedig...nou nee, het is maar voor een maandje. Een jaar, ja...dat vind ik meer in de buurt van moed komen.
van basten dacht ook europees kampioen te worden met een stelletje zwakbegaafden (en zag het wereldkampioenschap in duitsland-achteraf-als een goede voorbereiding).quote:Op woensdag 20 augustus 2008 05:29 schreef tong80 het volgende:
Van Basten dacht ooit dat een bijstands moeder van 15000 gulden per maand moest rondkopen.
En 1000 euro ?
Man dan kun je pronken met de inrichting.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:19 schreef Adelante het volgende:
Ik voorzie al een "groeten terug" variant dat ze een bijstandsgezin een maand in huis nemen bij de Frogers.
Precies, en dat heb ik er ook op tegen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:35 schreef ilona57 het volgende:
Belachelijk, ze weten dat na een maand ,alle ellende voorbij en ze gewoon weet terug kunnen gaan naar hun luxe leventje en iemand die in die bijstand is het vaak uitzichtloos.
Ik denk dat zij dus ook niet meedoen om die reden...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:08 schreef Greys het volgende:
Het geeft natuurlijk totaal geen stress als je dit een maandje doet, wetende dat na een maand je gewoon weer in je dikke villa zit en toegang hebt tot je riante bankrekening. Daarom snap ik het doel er van niet helemaal. Met Geer en Goor had ik er denk ik meer tv-waarde in gezien, als ze een maand lang hun Dolce Dolce Dolce zonnebrillen niet mochten hebben, in een afgetrapt Opeltje moesten rijden ipv in de Hummer en dat soort dingen. Die gaan er echt aan kapot denk ik, een maand lang afzienDe Frogers niet.
quote:Op zondag 24 augustus 2008 11:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik denk dat zij dus ook niet meedoen om die reden...
Ben heel benieuwd of ze wel in tweede handskleding zullen lopen (als ik kijk dan hé)quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:52 schreef Ole het volgende:
moeten de Frogertjes ook in 2e handskleding lopen dan?
Ha ha, ik geloof er niks van, wat ik al schreef, ze zullen echt niet in hun blote kont in hun tijdelijke onderkomen verschijnen. Bovendien doen ze in die maand gewoon hun werk, mogelijk inclusief de catering e.d. daar omheen, dus René treedt op en wat Natasja doet geen idee maar vast niet in een afdankertje. Als er dan per se BN-ers zoiets gaan doen, dus niet IMO maar vooruit...als je echt moet kiezen, dat had ik liever bv Marco Borsato gezien, ik verdenk hem ervan een sociaal hart/ziel te hebben....maar nogmaals, de opzet deugt niet en laat niet de echte armoede zien. Programma's waarin sowieso BN-ers worden gevraagd welke niets met hun vak te maken vind ik toch al enorm nutteloos, maar dat is een andere discussie.quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:52 schreef Ole het volgende:
moeten de Frogertjes ook in 2e handskleding lopen dan?
Ach, wat zal ik eens inkloppen, neu, toch maar niet....quote:Familie Froger stoer in de bijstand? door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - De Frogers gaan vanaf vandaag in de bijstand. De kritiek is niet van de lucht. De rijke zanger Rene gaat met vrouw Natasja en twee zonen Didier en Maxim een maand lang arm doen met duizend euro in de maand. Gevolgd door de tv-camera’s. Stoer, of niet? Natasja: "Zie het eens van de zonnige kant. We kunnen het ook niet doen. Maar we hopen zo aandacht te krijgen voor mensen die afhankelijk zijn van zo’n beetje geld. Zij kwamen vaak door omstandigheden in die ellende terecht.”
Ze hebben allemaal een klein koffertje mee mogen nemen. „Met regenkleding en warme kleding. Want de komende maand gaan we veel op de fiets”, vertelt Natasja, die haar föhn niet in de bagage kreeg. Schokschoudert: "Ga ik met nat haar naar bed, dan heb je ’s ochtend ook volume. En als ik Hart in Actie moet doen, zal Endemol toch wel iets regelen? Als ik weg ben moet Rene trouwens wel op Didier en Maxim passen, want we kunnen ons niemand permitteren.” Rene wijst: "Mijn toer begint half september. Dan is het omgekeerd. Dan pas jij op, Natas.”
Natasja knikt. Vertelt: "Voor de hele inrichting van het andere huis, tot de theekopjes toe, hebben we duizend euro gekregen. Ik heb net een bankstel plus vier eetkamerstoelen voor veertig euro kunnen kopen. Prima spul via internet. Van de vrouw die het verkocht heb ik een kruimelzuiger erbij gekregen en kaarsen. Je sprokkelt alles bij elkaar. Ik denk dat ik er wel goed in ben.”
Ze lacht: "Rene zag een computer van driehonderd euro op het internet. Ik heb hem net kunnen weerhouden. Dat moet goedkoper, anders kost het mij mijn strijkijzer en strijkplank. Dat kan niet.”Voor de deur van het rijtjeshuis dat voor hen is uitgezocht staat een oud Opeltje voor het vervoer van de sterren. Rene lacht: "Geweldig, ik kan in alles rijden.”
Huisvrouw Natasja: "Ik denk dat ik met de verzekeringen, de huur en de belasting eraf aan zo’n kleine zeshonderd euro besteedbaar ’inkomen’ kom. De rest is voor gas, licht en water, voedsel, benzine en bellen. We zullen best creatief moeten zijn. We hebben een gezin met twee opgroeiende kinderen. Maxim gaat voor het eerst naar de middelbare school. Ik ben blij dat ik zijn schoolspullen nog in de rijke periode kon kopen. Maxim heeft zijn medicijnen tegen astma meegenomen, Didier zijn buitenboordbeugel… En de voetbalkleding, want de trainingen gaat gewoon door.” Alleen komen de jongens voortaan op de fiets en worden niet in een bolide afgeleverd.
"Slim met geld omgaan kost vooral tijd”, zegt de aanstaande bijstandsmoeder. "’s Avonds kun je niet even naar een supermarkt, want alleen de duurdere zijn open.”
Voor een ton? Nobel? Voor de helft wil ik het ook wel een maandje doen! Da's pas nobel!quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:51 schreef joep.t het volgende:
Erg veel kritiek hier,Maar het is best een leuk en nobel idee moet ik zeggen!
Volgens mij is die 600 euro nog te veel. En die beugel en het voetballen zijn ook niet altijd haalbaar meer. En waarom hoeven ze geen kleding te kopen van het geld? En schoolspullen halen? En een auto kopen?quote:Huisvrouw Natasja: "Ik denk dat ik met de verzekeringen, de huur en de belasting eraf aan zo’n kleine zeshonderd euro besteedbaar ’inkomen’ kom. De rest is voor gas, licht en water, voedsel, benzine en bellen. We zullen best creatief moeten zijn. We hebben een gezin met twee opgroeiende kinderen. Maxim gaat voor het eerst naar de middelbare school. Ik ben blij dat ik zijn schoolspullen nog in de rijke periode kon kopen. Maxim heeft zijn medicijnen tegen astma meegenomen, Didier zijn buitenboordbeugel… En de voetbalkleding, want de trainingen gaat gewoon door.” Alleen komen de jongens voortaan op de fiets en worden niet in een bolide afgeleverd.
Ja natuurlijk, daar zorgt de producent wel voor, making drama...you know, kijkcijfers...quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:23 schreef ThunderBitch het volgende:
Oja,.... ook nog even een puntje, krijgt ze de schuldeisers ook aan de deur?![]()
Mooi gezegt Suko, allemaal voor de kijkcijfersquote:Op maandag 25 augustus 2008 12:33 schreef Suko het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, daar zorgt de producent wel voor, making drama...you know, kijkcijfers...
bronquote:René Froger is onlangs op vakantie in Cannes op brutale wijze bestolen van een peperduur horloge. Een 'fan' kwam op hem af en trok het klokje van de pols van Froger af. Dat vertelde hij vanavond in Shownieuws.
"Ik kon niets doen", liet de zanger weten. "Hij was binnen twintig seconden weg op een scootertje." Froger betaalde dertigduizend euro voor het horloge.
De 47-jarige Froger, zijn vrouw Natasja en hun zoons Maxim en Didier zitten momenteel midden in de opnamen van het programma 'De Frogers: effe geen cent te makken', waarin het gezin een maand lang op bijstandsniveau leeft in een rijtjeshuis in Hilversum.
quote:29-08-2008 13:03:53
HUIS FROGERS STAAT NIET IN ACHTERSTANDSWIJK
De familie Froger gaat voor hun programma over de bijstand niet wonen in een achterstandbuurt, maar een nette straat met rijtjeshuizen.
Voor de nieuwe docusoap 'De Frogers: Effe Geen Cent Te Makken' gaan René en Natasja met hun gezin een maand lang op bijstandsniveau leven. Maar de Vennecoolstraat in Hilversum-Noord waar de Frogers voor een maand naartoe verhuizen, is een keurig laantje in een bosrijke omgeving, zo schrijft De Telegraaf.
De straat heeft in Hilversum een redelijk goede reputatie en de meeste mensen hebben gewoon een goede baan. René's vrouw Natasja vergelijkt in De Gooi-en Eemlander de ontvangst in het buurtje met een warm bad. 'We hebben Turkse buren. Die kwamen gisteren hapjes brengen, hartstikke leuk. Van iemand verderop kregen we maïskolven. En één vrouw kwam met een bak plantjes aan uit haar eigen tuin.'
Er is dus eten genoeg, terwijl het programma bedoeld is om aandacht vragen voor de Voedselbank.
Venserpolder is niet zo heel erg, Gein is erger.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:57 schreef Ole het volgende:
Ik had het toch leuker gevonden als zie hier in Slotervaart of in Venserpolder zouden moeten wonen
Buiten woning- en autoinbraken is er met Gein niet zoveel mis volgens mij.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:09 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Venserpolder is niet zo heel erg, Gein is erger.
een verdwaalde joegoslavische skimmerquote:Op zondag 31 augustus 2008 18:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Buiten woning- en autoinbraken is er met Gein niet zoveel mis volgens mij.
Venserpolder is gewoon een achterstandsbuurt zonder fatsoenlijke voorzieningen (zoek er voor de grap eens een pinautomaat bijvoorbeeld - je zult nog eerder een blanke treffen)
Zucht. En waarom is dat dan toegestaan? Lijkt me nogal nutteloos allemaal als ze al gratis eten van de buren krijgen.quote:De straat heeft in Hilversum een redelijk goede reputatie en de meeste mensen hebben gewoon een goede baan. René's vrouw Natasja vergelijkt in De Gooi-en Eemlander de ontvangst in het buurtje met een warm bad. 'We hebben Turkse buren. Die kwamen gisteren hapjes brengen, hartstikke leuk. Van iemand verderop kregen we maïskolven. En één vrouw kwam met een bak plantjes aan uit haar eigen tuin.'
Ik heb in Gein gewoond, mijn vriend 'woont' in Venserpolder (hij bivakkeert al jaren bij mij in huis) maar veel voorzieningen zijn er niet echt in Gein hoor. Maar in Venserpolder ook niet.quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Venserpolder is gewoon een achterstandsbuurt zonder fatsoenlijke voorzieningen (zoek er voor de grap eens een pinautomaat bijvoorbeeld - je zult nog eerder een blanke treffen)
quote:di 02 sep 2008, 09:05 | 305 reacties Buren klagen over Frogers
De Frogers wonen in het kader van hun nieuwe realityshow een maand lang in een rijtjeswoning in de Vennecoolstraat in Hilversum-Noord. Het stel wil laten zien hoe het is om op bijstandsniveau te moeten leven.
De kritiek is van begin af aan al niet van de lucht. Een maand is volgens 'echte' bijstanders veel te kort om te weten hoe het is om in armoede te moeten leven. Ook de Hilversumse 'bijstandsvilla' zou veel te luxe zijn. En nu begint ook de buurt nog te klagen.
"We zijn de laatste dagen helemaal plat gebeld. 'Ik wist niet dat jullie in zo'n achterstandsbuurt zaten', krijgen we dan te horen", vertellen anonieme buren in het AD. "Echt niet leuk. Ten eerste zijn we niet zielig en ten tweede is dit een prima omgeving om te wonen".
Ze vervolgen: "En zijn zij nu echt de aangewezen personen om aandacht te vragen voor bijstandsproblematiek? Op je Gucci's naar de voedselbank? En dan lezen we weer dat zijn horloge van 30.000 euro is gestolen. Waarom breng je zoiets in de pers? En dat in een periode waarin ze soberheid prediken". De buren vermoeden dat het gaat om een publiciteitsstunt voor zijn concerten, aldus het AD.
Weer andere klagen in het dagblad dat de realiteit niet goed wordt nagebootst. "Het wemelt hier van de assistentes. Ze hoeven maar met hun vingers te knippen en mensen staan voor ze klaar. Verder surveilleert er de hele dag beveiliging door de straat. Welke bijstandstrekker heeft dat nou?".
Ik kom elke dag in Venserpolder, ik werk er vlakbij. Er ligt altijd grofvuil op straat, de huizen zijn echt lelijk en klein.quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Etc etc etc....
Het is maar voor één pietepeuterig maandje. Dus kleding kopen doen ze gewoon een maandje niet, schoolspullen heeft ie al en de auto ook. Ik snap sowieso niet dat ze zo'n ophef maken van dat ene maandje, met het vooruitzicht dat ze na dat maandje weer in hun villa zittenquote:Op maandag 25 augustus 2008 12:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Volgens mij is die 600 euro nog te veel. En die beugel en het voetballen zijn ook niet altijd haalbaar meer. En waarom hoeven ze geen kleding te kopen van het geld? En schoolspullen halen? En een auto kopen?
In het begin vond ik het nog wel een amusant initiatief, maar hoe meer ik lees, hoe negatiever ik er tegenover begin te staan.
Ik snap wel wat je bedoelt maar op die manier hoeft een mens ook geen vakantie te nemen he? Das immers maar drie weekjes lol en daarna weer werken.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is maar voor één pietepeuterig maandje. Dus kleding kopen doen ze gewoon een maandje niet, schoolspullen heeft ie al en de auto ook. Ik snap sowieso niet dat ze zo'n ophef maken van dat ene maandje, met het vooruitzicht dat ze na dat maandje weer in hun villa zitten
Oh nee zo bedoel ik het (denk ikquote:Op zaterdag 6 september 2008 22:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt maar op die manier hoeft een mens ook geen vakantie te nemen he? Das immers maar drie weekjes lol en daarna weer werken.
Deze vergelijking gaat een beetje mank, dus ik denk dat het grappig bedoeld is.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt maar op die manier hoeft een mens ook geen vakantie te nemen he? Das immers maar drie weekjes lol en daarna weer werken.
100% mee eens. Het gaat juist om die extra's die maken dat je aan de grond raakt. Als de wasmachine stuk is, of als er amper geld voor brood is, maar er nog een abo moet komen voor 4 kinderen, EN er liggen vast nog wat brieven van een deurwaarder.... enz. enz....quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh nee zo bedoel ik het (denk ik) niet. Ik snap wel dat ze het ook NIET kunnen doen, maar ik zou zeggen, doe het dan realistischer. Net wat Tinkepink bedoelt te zeggen (nogmaals: denk ik
). Want ze houden nu 600 euro over in die maand om van te eten enzo, maar zij hoeven daar niets van apart te zetten voor Onroerend Zaak Belasting die verder in het jaar komt, voor de auto die binnenkort vervangen moet worden, voor schoolgeld of - spullen enzo. Snap je wat ik bedoel? Ik denk niet dat dit een realistisch beeld schept (en zeker niet met het vooruitzicht, dus de geruststelling, dat ze daarna gewoon weer thuis zitten). Zij hoeven niet wakker te liggen van te betalen rekeningen in tegenstelling tot mensen die ECHT geen cent te makken hebben, zoals de titel van het programma luidt
Dat deed ik al.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh nee zo bedoel ik het (denk ik) niet. Ik snap wel dat ze het ook NIET kunnen doen, maar ik zou zeggen, doe het dan realistischer. Net wat Tinkepink bedoelt te zeggen (nogmaals: denk ik
). Want ze houden nu 600 euro over in die maand om van te eten enzo, maar zij hoeven daar niets van apart te zetten voor Onroerend Zaak Belasting die verder in het jaar komt, voor de auto die binnenkort vervangen moet worden, voor schoolgeld of - spullen enzo. Snap je wat ik bedoel? Ik denk niet dat dit een realistisch beeld schept (en zeker niet met het vooruitzicht, dus de geruststelling, dat ze daarna gewoon weer thuis zitten). Zij hoeven niet wakker te liggen van te betalen rekeningen in tegenstelling tot mensen die ECHT geen cent te makken hebben, zoals de titel van het programma luidt
Denk dat Rene toch beter moet weten dan aan zon gesponsord programma meedoen, aangezien hij uit de Jordaan komt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:08 schreef Greys het volgende:
Het geeft natuurlijk totaal geen stress als je dit een maandje doet, wetende dat na een maand je gewoon weer in je dikke villa zit en toegang hebt tot je riante bankrekening. Daarom snap ik het doel er van niet helemaal. Met Geer en Goor had ik er denk ik meer tv-waarde in gezien, als ze een maand lang hun Dolce Dolce Dolce zonnebrillen niet mochten hebben, in een afgetrapt Opeltje moesten rijden ipv in de Hummer en dat soort dingen. Die gaan er echt aan kapot denk ik, een maand lang afzienDe Frogers niet.
enge kopquote:Op zondag 7 september 2008 11:30 schreef Samson het volgende:
Tja, dat je met zulke koppen uberhaupt nog niet vanzelf in de bijstand bent gerold...![]()
[ afbeelding ]
Dat snapte ik ook al niet. Toen ik hoorde welk bedrag ze vrij te besteden hadden, dacht ik ook bij mezelf, zo erg is dat nou ook weer niet, zeer zeker niet voor een maand.quote:Op maandag 8 september 2008 06:24 schreef brambor het volgende:
Volgens mij is de norm bij de voedselbank dat je minder dan 150 euro vrij te besteden hebt en daar komt dan 50 euro bovenop per persoon in het geval van een meerpersoonshuishouden. Dus hoe geeft dit een realistisch beeld van mensen die echt zwaar in de financiële zorgen zitten, als ze het dubbele bedrag vrij kunnen besteden?
400 euro vaste lasten is ook wel erg weinig. Of krijgen ze tv en eventueel internet gratis?
quote:Op maandag 8 september 2008 06:33 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Maakt dat nog uit voor de bijstand dan?
Ja, ik las het ook, zullen wel grachtengordel-tiepjes worden, eigenlijk vind ik het AT5-onwaardig...quote:Op zondag 14 september 2008 17:52 schreef Samson het volgende:
AT5 doet trouwens nu ook een oproep om gezinnen te porren een weekend op bijstandsniveau te gaan leven. Blijkbaar zien de programmamakers hier toch de nodige potentie in. Het zal mij niet echt kunnen boeien
Bizar is dat toch, mensen waar eigenlijk niets aan moet gebeuren lopen de deur plat bij de chirurg en deze havik/heksentronie vind het allemaal wel ok. Als ik als vrouw toch zo'n gok had had ik al jaren eerder een belletje naar de PC gedaan...quote:Op maandag 22 september 2008 01:17 schreef LoveProfusion het volgende:
ZIJ komt uit een stinkend rijk gezin. ZIJ is rijker dan hem:)
Heb het ergens gelezen dat haar vader megarijk is. Jammer dat ze zo'n doorleefde kop heeft.
Een datum heb ik niet gelezen, alleen dat het dit najaar wordt uitgezonden. Ondertussen wordt haar programma Hart in Actie flink uitgevent. Weten we moeder Theresa's Natasja's motto al? "Mijn motto is altijd al 'pluk de dag' geweest, maar dat heb ik sinds ik dit programma maak nog veel meer. Zeur niet om wat je niet hebt, maar geniet en wees blij om alles wat je wel hebt." Waarom doe je dan mee een maand je als bijstander voor te doen, men moet toch maar blij wezen met wat men hebt. Waarom laat je je tits dan opliften/opvullen?quote:Op maandag 22 september 2008 18:20 schreef Harajuku. het volgende:
Wanneer begint dit?
quote:Rene en Natasja Froger in de uitverkoop.
De opnames van Effe Geen Cent Te Makken zijn in volle gang, maar het huishoudgeld van Rene en Natasja Froger is bijna op. Daarom hebben ze delen van hun inboedel te koop aangeboden op Marktplaats.
Maandagochtend zijn de combimagnetron en een paar stenen ganzen uit de tuin door de kopers opgehaald, zo meldt RTL Boulevard.
Voor het programma moeten de Frogers rondkomen van een bedrag dat gelijk staat aan een bijstandsuitkering. Voor de inrichting van hun nieuwe woning kregen ze slechts duizend euro, zodat ze een beroep moeten doen op bijvoorbeeld internet en de Kringloopwinkel.
Bedankt, spuit 11quote:Op maandag 22 september 2008 22:44 schreef Poenanie het volgende:
Het programma staat vol in de kijker , daar gaat het om, kijk of kijk niet
Net Shownieuws gezien, en net zoals als ik dus in deze quote hierboven schreef, het slijmen is begonnen. Evert Santegoeds prees de Frogers zowat de hemel in, en hun kinderen en de buren reageerden zo leuk, ontroerend afscheid ook, ze hebben het pand verlaten. Het zal Evert niet verbazen als het een vervolg krijgt en natuurlijk nog even melden dat Hart in Actie vanavond begint. Overigens is de serie half oktober te zien. Een real-life-soep over BN-ers in de bijstand, die het in deze maand never nooit moeilijk hebben gehad, waar je dus belazerd wordt waar je bijstaat. Geeft niks, kijkcijfers verzekerd...quote:Op woensdag 3 september 2008 08:55 schreef Suko het volgende: <knip>
Let maar op, vanaf nu zal de show-pers wat aardiger worden, er moeten programma's en bladen worden gevuld. Vriendjes blijven. Straks is de première, mooie plaatjes van tout bekend Nederland. Net als toen met Rob de Nijs, met Rattengate. Na verloop van tijd veranderde de bagger in positief nieuws, hij vierde z'n jubileum en ging trouwen. Net wat ik schreef, er moeten programma's en bladen worden gevuld. It's all in the game. Entertainment weet je wel.
quote:Frogers missen bijstandsleven nu al.
Natasja en René Froger missen het leventje dat ze vorige maand hebben geleid in de Vennecoolstraat in Hilversum-Noord. "We hebben ons er heel erg thuis gevoeld", vertelde Natasja vrijdag tijdens de presentatie van het programma 'De Frogers: effe geen cent te makken'. De echtelieden en hun twee kinderen Maxim en Didier moesten een maand lang rondkomen van maar 607 euro en hielpen mee bij de voedselbank in Rotterdam.
Ieder dubbeltje moeten omdraaien was heel zwaar voor het gezin, dat normaliter in een luxe villa woont inclusief eigen zwembad en tennisbaan. "Het is wel even schakelen als je elke cent twintig keer moet omdraaien. Dan ga je wel nadenken", verklaarde de 47-jarige zanger. "Als je dit maand in maand uit meemaakt dan wordt je daar echt heel moedeloos van", zei Natasja. "Dat is echt heel erg zwaar."
Toch mist het gezin de periode die het in Hilversum doorbracht. "Je hebt constant contact met je buren", zei René. "De mensen zijn zo lief allemaal, zo warm", stelde Natasja. "Dat heb je bij ons in de straat minder." Als de 43-jarige Hart in Aktie-presentatrice nu alleen thuis in Blaricum is, mist ze haar oude buurtgenoten het meest. "Op die momenten zou ik het wel leuk vinden om even spontaan bij de buurvrouw aan te bellen en een kop koffie te drinken", zei ze vrijdag. "Dat vond ik wel heel gezellig, dat mis ik af en toe wel."
De Frogers zijn niet van plan om het hele avontuur achter zich te laten nu ze weer in de villa in Blaricum wonen. "Het is niet dat we er nu mee gestopt zijn", beweerde Natasja. "We zijn gisteravond nog bij de voedselbank geweest." Ook heeft het gezin nog contact met de buren uit Hilversum. "Natasja is van de week nog naar een verjaardag geweest", zei René.
Het gezin heeft veel van het avontuur opgestoken. "Ik douche nu veel minder lang en we doen de lichten uit als we weggaan", zei René. "Ons koopgedrag is wel veranderd", voegde Natasja toe. "Als je opeens alles weer bewust gaat bekijken, dan kan je zo veel besparen."
De soap is vanaf donderdag acht weken lang te volgen op RTL 4.
zijonline?quote:eder dubbeltje moeten omdraaien was heel zwaar voor het gezin, dat normaliter in een luxe villa woont inclusief eigen zwembad en tennisbaan. "Het is wel even schakelen als je elke cent twintig keer moet omdraaien. Dan ga je wel nadenken", verklaarde de 47-jarige zanger. "Als je dit maand in maand uit meemaakt dan wordt je daar echt heel moedeloos van", zei Natasja. "Dat is echt heel erg zwaar."
Idd, en wat is nu een maand terwijl je weet dat je luxe leventje alweer om de hoek staat. Hoe kun je daar nu iets van leren? Als ze het nu een jaar lang gingen doen had ik nog enigszins "bewondering", maar een maand gaat natuurlijk echt nergens over...quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 05:08 schreef Ole het volgende:
[..]
zijonline?
die mensen hebben echt geen flauw benul meer van het echte leven zeg
quote:Frogers: 'Eén toilet is wel wennen...'
Het is De Frogers bijna gelukt om een maand te leven van een inkomen op bijstandsniveau. Maar één toilet in huis was wel even slikken. Rene: "En deze is nog klein ook, en ik breng er heel wat tijd door met een krantje.”
„We konden bijna met 607 euro rondkomen”, zei René Froger vrijdag bij de presentatie van het nieuwe programma De Frogers: Effe Geen Cent Te Makken. In de laatste aflevering wordt duidelijk hoeveel het gezin tekort kwam.
Een maand lang verruilde de bekende familie de eigen villa in Laren voor een rijtjeshuis aan de Vennecoolstraat in Hilversum-Noord. De drie auto's bleven thuis. Een oude Opel kwam daarvoor in de plaats. Ook de honden mochten niet mee. „Dat is veel te duur. De grootste eet al meer dan ik”, aldus de zanger.
Het budget werd vooral even lastig toen zijn moeder ziek werd. „De rekeningen voor de diesel hakte erin.”
Het was volgens René even omschakelen, maar uiteindelijk is de maand de Frogers meegevallen. „We waren snel gewend. We hadden bovendien hele fijne buren.” Het hechte gezin sleepte elkaar er doorheen, met liefde en humor. Hun zoons hebben niet geklaagd. „De jongens zijn een hele ervaring rijker, die belangrijk is voor de rest van hun leven.”
Uit de eerste aflevering blijkt dat „maar een toilet in huis“ even slikken is. „En deze is nog klein ook en ik breng er heel wat tijd door met een krantje.” Maar na een wc-rol bij de buren te hebben geleend, wijdde de BN'er graag het hokje even in.
Natasja Froger wilde aanvankelijk niet aan het RTL-programma meewerken, omdat ze bang was voor de kritiek. Haar angst werd werkelijkheid. „Geen haar op mijn hoofd. Ik zie nu de koppen in de media al. Ik weet nu al hoe iedereen zal denken”, zei ze nog vooraf. Ze kregen veel negatieve artikelen te verduren.
Het doel trok haar over de streep. De docusoap wil de aandacht vestigen op de voedselbanken in Nederland. De Stichting Voedselbank heeft als wens het hele land van dezelfde voedselpakketten te voorzien. Mogelijk dat het programma de stichting voldoende geld oplevert om dat te bewerkstelligen. Bovendien probeert RTL kijkers ervan bewust te maken, dat niet iedereen het financieel kan bolwerken.
„Geld maakt het leven makkelijker. Het geeft meer vrijheid. Het maakt je niet altijd gelukkiger. Ik ken periodes in mijn leven toen ik geen piek had, maar dat ik gelukkiger was dan nu soms”, vertelt René openhartig.
ja en dat zonder zonnebankkleurtjequote:Op zaterdag 11 oktober 2008 20:01 schreef Renesite het volgende:
doe het voor een jaar. Die natas krijgt er dan minimaal 2 rimpels bij.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:14 schreef Suko het volgende:
Stuk uit de telegraaf de rest is voor abonnees:
Als ik weg ben moet Rene trouwens wel op Didier en Maxim passen, want we kunnen ons niemand permitteren.” Rene wijst: "Mijn toer begint half september. Dan is het omgekeerd. Dan pas jij op, Natas.”
Offtopic: Urquhart, wat een leuke avatar van Jan heb jij.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:20 schreef Urquhart het volgende:
Over 10 minuten, ik ga wel even kijken
Zeker in combinatie met de signature he?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:23 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Offtopic: Urquhart, wat een leuke avatar van Jan heb jij.
74 euro zelfs tongquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:36 schreef tong80 het volgende:
Afrekenen bij de viskraam
47.85.
Had ie 20 pond paling besteld ?
Want René zit graag lang op de wc. Die vrijheid heb je hè, als je geld hebt.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:40 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Je drukmaken over dat er "maar" 1 wc is.
Het ging allemaal naar de Voedselbankquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:43 schreef NoelGallagher het volgende:
Maar ondertussen wel flink gevangen voor dat programma zeker?
Haha, ja. En ik ben een kwaliteitsuserquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:44 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het ging allemaal naar de Voedselbank
Oude reclame.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:43 schreef Copycat het volgende:
Kijk. Een leuke commercial erbij. Lekker cashen rondom je sociale programma.
Dat zei Natasja vanavond nog bij Boulevardquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:44 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het ging allemaal naar de Voedselbank
Was helemaal wit gemaaktquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:42 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Wat was daarmee? Is me even ontgaan
Aha, dat wist ik niet.quote:
Dat is het ook.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
1000 euro cadeau krijgen en dan nog beweren dat het daarmee moeilijk is een heel huis in te richten.
Als je alles nieuw wil hebben dan niet nee.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:54 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dat is het ook.![]()
Een heel huis? Bedden? banken? tafel? stoelen? Matras?
Echt ruim kan ik het niet noemen.
Ook niet als je 10% nieuw wilt hebben.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:55 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Als je alles nieuw wil hebben dan niet nee.
Je zag wel een hoofddoek voor het huis langs lopenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:55 schreef tong80 het volgende:
Waarom niet een paar maanden en dan met 1000 euro per maand.
Dit slaat nergens op.
Ben trouwens nog geen Marokaan tegen gekomen
Die ligt gewoon aan de geelhonger.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:11 schreef Samson het volgende:
Die vrouw dan, zat die aan de drugs of zo, die ziet er echt uit als een verslaafde...
Dat klinkt zo raar, alsof ie zelf vies is. Zeg dan gewoon: "ik heb smetvrees"quote:
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:25 schreef Copycat het volgende:
Het is dan wel maar een maand, maar ze moeten in die maand wel verschrikkelijk hard werken, hoor!
Al die andere uitkeringtrekkers zitten de hele maand op hun luie reet.
Echt irritant idd.quote:
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:01 schreef Godlike02 het volgende:
Twee ingehuurde studenten die ze wat inboedel hebben gegeven
Je kunt 'm op rtlgemist gewoon terugkijken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:44 schreef kissa het volgende:
Gemist. Is er één aflevering in de week?
Ze zullen toch zeker wel een inbraakalarm hebben?quote:
Hoezo zou een bijstandsgezin niet in een gemiddelde doorzonwoning kunnen wonen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:11 schreef spy08 het volgende:
Ik heb het ook later gezien enne ik gun Froger alles omdat hij ervoor gewerkt heeft maar anderzijds kun je dit programma niet serieus nemen als " voorbeeld hoe het leven is in de bijstand " Bedoel zo een huis is praktisch nog luxe voor een echt bijstandsgezin.En die ene satelliet-schotel op dat balkon en die Turkse vrouw die toevallig voorbij liep waren gewoon sfeerbeelden om de 'echtheid' van het programma te benadrukken. Nee hoor, leuk dat ze gages naar de voedselbank brengen en zo proberen armoe aan de kaart te stellen maar verder is dit als serieus programma ver van de waarheid.
Dat vind ik wel logisch hoor, dat doe ik zelf ook wel eens. Maar het komt over alsof ze alles aanlaten ofzo..quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:02 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Overigens doe ik al een (spaar) lamp aan wanneer ik wegga en zeker weet dat ik in het donker thuis kom. Maar da's het gevolg van de trauma die ik heb overgehouden aan een inbraakpoging vorig jaar.
zo komt het niet alleen over, zo was het ook aldus mevrouw froger in rtl boulevard. kranen laten lopen, lampen altijd aan, verwarming standaard op 22 graden...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:50 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Dat vind ik wel logisch hoor, dat doe ik zelf ook wel eens. Maar het komt over alsof ze alles aanlaten ofzo..
Da's toch niet normaalquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
zo komt het niet alleen over, zo was het ook aldus mevrouw froger in rtl boulevard. kranen laten lopen, lampen altijd aan, verwarming standaard op 22 graden...
Het kan ook wel, maar dat andere gezin dat ze lieten zien is toch echt meer de dagelijkse gang van zaken dan het luxe optrekje van de Frogers hoor...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo zou een bijstandsgezin niet in een gemiddelde doorzonwoning kunnen wonen?
In de vrije sector zijn die misschien wat duurder qua huur, maar in een hoop gemeentes zijn er nog zat van zulke woningen in handen van de woningbouwvereningingen, met een huur onder de huurtoeslag-grens, en daar kom je dus gewoon voor in aanmerking als je in de bijstand zit.
En dat voor mensen die zo normaal zijn gebleven, omdat 'ze heel goed weten wat het is om arm te zijn, hoorrrrrr'quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:56 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Da's toch niet normaal? Je hoort mensen ook wel eens antwoorden op de vraag 'Wat doe jij voor een goed milieu?' dat ze de kraan uitdoen als ze hun tanden poetsen
! Ook zoiets, snap niet dat je überhaupt zou kunnen overwegen om dat te doen, zit toch geen voordeel oid bij. Dat soort dingen gaan echt boven mn petje..
ja, maar dat is niet de issue in deze, natasja wil de voedselbanken aan de kaak stellen, want dat is verschrikkelijk dat die er in NL nog zijn. dat je zelf thuis zo veel stroom verbruikt dat er in afrika maisvelden worden vervangen door koolzaad en je zo bijdraagt aan een wereldwijde voedselcrisis....quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:56 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Da's toch niet normaal? Je hoort mensen ook wel eens antwoorden op de vraag 'Wat doe jij voor een goed milieu?' dat ze de kraan uitdoen als ze hun tanden poetsen
! Ook zoiets, snap niet dat je überhaupt zou kunnen overwegen om dat te doen, zit toch geen voordeel oid bij. Dat soort dingen gaan echt boven mn petje..
Lutjebroek is richting Hoorn met de trein. Wie de familie grootknobbel is weet ik niet.quote:
En het erge is: ze heeft dat niet eens door. Plaat voor d'r kop van jewelste. Echt denken dat je iets fantastisch doet, omdat je je een maandje verlaagt tot normaal gepeupel. Ze snapt volgens mij die kritiek écht niet, ze heeft geen notie.quote:Op zondag 19 oktober 2008 00:02 schreef Adelante het volgende:
[..]
ja, maar dat is niet de issue in deze, natasja wil de voedselbanken aan de kaak stellen, want dat is verschrikkelijk dat die er in NL nog zijn. dat je zelf thuis zo veel stroom verbruikt dat er in afrika maisvelden worden vervangen door koolzaad en je zo bijdraagt aan een wereldwijde voedselcrisis....eigenlijk is het te zot en hypocriet voor woorden
fantastische reactie iddquote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:25 schreef Copycat het volgende:
Het is dan wel maar een maand, maar ze moeten in die maand wel verschrikkelijk hard werken, hoor!
Al die andere uitkeringtrekkers zitten de hele maand op hun luie reet.
Hoe komt ze aan die kennis?quote:
Volgens dit weblog (zie de 4e reactie eronder, afkomstig vd blogger zelf) zouden ze er 350.000 euro voor hebben gekregen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:43 schreef NoelGallagher het volgende:
Maar ondertussen wel flink gevangen voor dat programma zeker?
350.000,- vind ik niet mis voor een maandje doen alsof. sorry dat ik zo bot ben.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:11 schreef Tante Bep het volgende:
350.000,- vind ik niet mis voor een maandje doen alsof. sorry dat ik zo bot ben.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:11 schreef Tante Bep het volgende:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:43 schreef raaavi het volgende:
Ik vond het wel goed dat ze zich toch een beetje inzetten voor de armen enzo
en dat ze uit ging rekenen hoeveel een goeie maaltijd kost voor ong 5 personen.
Ha ha, kort en bondig is dat wel de goeie conclusie, iets wat ik ook al eerder heb gepost.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 04:31 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ja ze krijgen een bak met geld toegeschoven en ze komen weer interessant met hun muil op tv.
Het blijkt een sukesformule, het programma is doorverkocht aan een aantal landen, Sterren in de bijstand, straks zien wij mogelijk de Beckhams of zo, 'heerlijk'....quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:05 schreef Suko het volgende:
[..]
>knip>
Rekensommetje; zoals bekend werken ze allebei gewoon door én ze krijgen voor deze ongein een nog onbekend bedrag waarvan mogelijk een deel wordt afgestaan aan de Voedselbank, kortom...ze gaan er nergens op achteruit....imtegendeel. Oja, giften kunnen van de belasting worden afgetrokken, postbus 51 is onlangs een campagne begonnen ...
Rene zat ook zonder veiligheidsriem achter het stuur.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:13 schreef bibi het volgende:
Goed ook te zien dat de kinder Frogertjes goed in de veiligheidsriemen zitten in de auto....Ohnee dat zatten ze niet, zaten gewoon los op de achterbank. Kan me daar zo boos om maken.
En een fles wijn aanbieden aan je w.s moslim buurman :-D
Waarom? Het topic gaat specifiek over de Frogers en niet over het algemeen bijstandsbeleidquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:39 schreef La-Swil het volgende:
het is wel te merken dat de meeste mensen die reageren op dit topic zelf ook geen notie hebben van wat leven in de bijstand betekent. Ik lees dingen als 'op je reet zitten' en 'voor 1000 euro koop je ikea leeg'.
Als je geen stuiver hebt om je kont mee te krabben zijn er bij de sociale dienst regelingen voor. Ook als je bijv zwanger bent en in de bijstand komt. Er wordt voorbij gegaan aan HOE mensen in de bijstand terecht komen. Ik heb zelf in de bijstand gezeten, een hbo opleiding gedaan en ben alweer een aantal jaren aan het werk.
Er zijn mensen die op hun reet zitten en die mogen ze wat mij betreft direct hun uitkering stopzetten, daar ben ik heel hard in. Gezonde mensen kunnen werken.
Als je begint met 0 is 1000 euro voor een 1gezinswoning voor 4 personen echt heel weinig! Maak maar eens een lijst van wat je dagelijks gebruikt in huis.
De Frogers zijn rijk. ik bespeur in de felheid van de reacties ook een beetje jaloezie. Dat wil niet zeggen dat ze geen goede bedoelingen hebben. Voedselbanken zijn in mijn ogen het begin van Amerikaanse toestanden waar het systeem dusdanig faalt dat zulke initiatieven nodig zijn. Slap overheidsbeleid.
In plaats van over de frogers heen te pissen moeten we ons druk maken over falend beleid.
Ja dat had ik ook gezien, maar daar kiest ie zelf bewust voor. Maar ik vind dat je kinderen goed in de gordels moeten zitten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:20 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Rene zat ook zonder veiligheidsriem achter het stuur.
Dat is ook zo Rene moet dat zelf weten ..voor de kids is het onverantwoordelijk dat ze geen gordels om hebben. Daar moeten ouders opletten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:22 schreef bibi het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook gezien, maar daar kiest ie zelf bewust voor. Maar ik vind dat je kinderen goed in de gordels moeten zitten.
Maar als je een huisdier al jaren hebt en dan in de bijstand beland word het natuurlijk een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:25 schreef amaranta het volgende:
Nou, ik vind dat dus ook Als je maar 20 euro hebt om rond te komen, moet je geen huisdieren nemen. Dat zijn geen primaire levensbehoeften
Ze zoeken natuurlijk naar extremen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:53 schreef Babbatuur het volgende:
Waarom zijn al die 'arme' lui zou aftands lelijk, is dat een voorwaarde voor de bijstand ofzo? Die vrouw leek godverdomme ET wel!
Tja, dat weet ik niet Is dat zo? Ik heb geen huisdieren, maar als ik geen geld te makken heb, en ik kan niks voor mijn kinderen kopen etc etc.. dan zou ik toch ernstig overwegen om die dieren (desnoods tijdelijk) elders onder te brengenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:52 schreef Tante Bep het volgende:
[..]
Maar als je een huisdier al jaren hebt en dan in de bijstand beland word het natuurlijk een heel ander verhaal.
Ok maar ouders die plat Jordaans pratenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:42 schreef Moppie_1974 het volgende:
Uuuh,die zoontjes komen ook uit het Gooi.
En niet uit de Jordaan.
Okquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:13 schreef Moppie_1974 het volgende:
Jordanees heet dat.
Die kinderen zijn in het Gooi groot geworden en hebben kakker-vriendjes en zitten op kakker-scholen.
Best logisch dat ze dat taaltje dan spreken en geen jordanees.
Net als die kinderen die breezah-taal spreken.Hebben ze ook niet van hun ouders.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:19 schreef Adelante het volgende:
Alsof de Frogers Internet kunnen betalenquote:
een tweeler? wat is dat?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok
Ik vond het contrast met hun pa wel grappig
Zij praat wel redelijk normaal. Toch? Shoot, ik heb er eigenlijk helemaal niet op gelet.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok maar ouders die plat Jordaans praten
Worden de mensen die maanden of jaren van een minimuminkomen rond moeten komen even neergezet als mensen die toch wel tevreden zouden kunnen zijn. Gordon zou het zo weer kunnen, om op die manier te leven. Jaja, en hij vindt het nog gezellig ook. Ik wil hem wel horen als hij geen vette bankrekening achter de hand heeft.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:25 schreef Man-E-Faces het volgende:
Komt die relnicht straks ook voorbij in dat programma? Ik heb gister net aflevering 1 gezien.
Inderdaad. Ik zal niets ten nadele van hen zeggen in dit opzicht.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:05 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ja ach, het is zoals ik het zie ook niet meer dan een avontuurtje voor ze (1 maandje maar). Daar je echte armoede pas merkt, als je meerdere maanden achter mekaar de eindjes aan mekaar moet zien te knopen, met een minimum of zelfs minder. Daarentegen vond ik die eerste 15 minuten van aflevering 1 wel weer heel erg sympathiek van rene en natasja. Ik kan ook niet zeggen dat ze hier compleet fout aan doen. Ze blijven lekker plat en komen niet uit de hoogte. En ze hebben leuke kids.
Een eenmalige docu over voedsel-banken was ws. nooit genoeg geweest. 3 afleveringen ook niet. Op deze manier krijgt dit topic iig. wel veel ophef en aandacht.
En dan nog een ''bijstandsgezinnen in de dop''-variant.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:19 schreef Adelante het volgende:
Ja precies, hij vind het gewoon leuk om even in een piepklein gezellig ingerichte woonkoamer te vertoeven. Dat gevoel heb ik ook altijd als ik elders ben. Maarja, ik vind de Frogers hoe dan ook toch wel sympathiek. Kan het ook niet helpen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:53 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Worden de mensen die maanden of jaren van een minimuminkomen rond moeten komen even neergezet als mensen die toch wel tevreden zouden kunnen zijn. Gordon zou het zo weer kunnen, om op die manier te leven. Jaja, en hij vindt het nog gezellig ook. Ik wil hem wel horen als hij geen vette bankrekening achter de hand heeft.
Hahahaquote:Op zondag 2 november 2008 03:51 schreef DJMarcel.nl het volgende:
[..]
En dan nog een ''bijstandsgezinnen in de dop''-variant.
''Hoe schoon is jouw bijstandswoning''
''Echte meisjes uit de bijstand''
''Zingen met bijstandsgezinnen''
... en het nieuwe TV-seizoen bij RTL en SBS6 is geboren.
quote:Op zondag 2 november 2008 03:51 schreef DJMarcel.nl het volgende:
[..]
En dan nog een ''bijstandsgezinnen in de dop''-variant.
''Hoe schoon is jouw bijstandswoning''
''Echte meisjes uit de bijstand''
''Zingen met bijstandsgezinnen''
... en het nieuwe TV-seizoen bij RTL en SBS6 is geboren.
Fijn dat jij tot de doelgroep behoortquote:Op zondag 2 november 2008 13:58 schreef ivetje het volgende:
Wat een gemiep toch weer over dit idee. Lekker met z'n allen het programma en de Frogers afzeiken van achter onze PC. Maar ondertussen vragen zij wel aandacht voor de voedselbank en vestigen zij wel de aandacht op bijstandshuidhoudens. En wat doen wij met z'n allen? Alles meteen weer afzeiken, maar hebben wij ondertussen ons salaris al naar de voedselbank gebracht of naar het zielige gezinnetje van verderop? Nee...volgens mij niet.
Natuurlijk is het maar een maand en hebben ze genoeg poen om van rond te komen en kunnen xe niet een maand leven zoals het er echt aan toe gaan bij een bijstandshuishouden. Maar ze doen er in ieder geval wel iets aan! Ik vind het een goed initiatief en het geeft nog leuke tv ook
Is ook zo, ik was net als iedereen sceptisch maar krijg toch steeds meer sympathie voor dat stel, Natasja is een persoonlijkheid waar ik gewoonweg geen hekel aan kan hebben en menig gezin zal jaloers zijn op de band die ze onderling hebben.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:27 schreef peterfan het volgende:
Moet wel eerlijk zeggen, ik had altijd een enorme hekel aan Rene maar hij heeft een leuk gezinnetje. Ze hebben het volgens mij heel gezellig met z'n viertjes en die zoons zijn gewoon schatjes.
Tuurlijk, zou ik ook doen bij zo'n salarisstrookje.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:06 schreef Haaibaaike het volgende:
Natasja is wel lief dat is ze ook bij Hart in Aktie.
En en passant regelen ze ook nog even busjes voor de voedselbank, machines, etc. Volgens mij loopt dat ondertussen in de 10-duizende euro's. Goed werk toch?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 04:31 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ja ze krijgen een bak met geld toegeschoven en ze komen weer interessant met hun muil op tv.
Dat is ook zo ze word er wel goed voor betaald bij ''Hart in Aktie''quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:50 schreef static het volgende:
[..]
Tuurlijk, zou ik ook doen bij zo'n salarisstrookje.
Ja maar dat werd Wendy van Dijk toch ook?quote:Op woensdag 12 november 2008 11:28 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat is ook zo ze word er wel goed voor betaald bij ''Hart in Aktie''
Ja da's wel zo. Het was ook een voorbarige reactie van mij voordat ik de afleveringen zag op de streams. Maar ik zei ook al, dat goedschiks of kwaadschiks, ze toch wel de aandacht haalden voor de voedselbanken en armoede. Dus ik was niet geheel negatiefquote:Op woensdag 12 november 2008 08:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
En en passant regelen ze ook nog even busjes voor de voedselbank, machines, etc. Volgens mij loopt dat ondertussen in de 10-duizende euro's. Goed werk toch?
Ik vind het een leuk programma..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |