Rene zat ook zonder veiligheidsriem achter het stuur.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:13 schreef bibi het volgende:
Goed ook te zien dat de kinder Frogertjes goed in de veiligheidsriemen zitten in de auto....Ohnee dat zatten ze niet, zaten gewoon los op de achterbank. Kan me daar zo boos om maken.
En een fles wijn aanbieden aan je w.s moslim buurman :-D
Waarom? Het topic gaat specifiek over de Frogers en niet over het algemeen bijstandsbeleidquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:39 schreef La-Swil het volgende:
het is wel te merken dat de meeste mensen die reageren op dit topic zelf ook geen notie hebben van wat leven in de bijstand betekent. Ik lees dingen als 'op je reet zitten' en 'voor 1000 euro koop je ikea leeg'.
Als je geen stuiver hebt om je kont mee te krabben zijn er bij de sociale dienst regelingen voor. Ook als je bijv zwanger bent en in de bijstand komt. Er wordt voorbij gegaan aan HOE mensen in de bijstand terecht komen. Ik heb zelf in de bijstand gezeten, een hbo opleiding gedaan en ben alweer een aantal jaren aan het werk.
Er zijn mensen die op hun reet zitten en die mogen ze wat mij betreft direct hun uitkering stopzetten, daar ben ik heel hard in. Gezonde mensen kunnen werken.
Als je begint met 0 is 1000 euro voor een 1gezinswoning voor 4 personen echt heel weinig! Maak maar eens een lijst van wat je dagelijks gebruikt in huis.
De Frogers zijn rijk. ik bespeur in de felheid van de reacties ook een beetje jaloezie. Dat wil niet zeggen dat ze geen goede bedoelingen hebben. Voedselbanken zijn in mijn ogen het begin van Amerikaanse toestanden waar het systeem dusdanig faalt dat zulke initiatieven nodig zijn. Slap overheidsbeleid.
In plaats van over de frogers heen te pissen moeten we ons druk maken over falend beleid.
Ja dat had ik ook gezien, maar daar kiest ie zelf bewust voor. Maar ik vind dat je kinderen goed in de gordels moeten zitten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:20 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Rene zat ook zonder veiligheidsriem achter het stuur.
Dat is ook zo Rene moet dat zelf weten ..voor de kids is het onverantwoordelijk dat ze geen gordels om hebben. Daar moeten ouders opletten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:22 schreef bibi het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook gezien, maar daar kiest ie zelf bewust voor. Maar ik vind dat je kinderen goed in de gordels moeten zitten.
Maar als je een huisdier al jaren hebt en dan in de bijstand beland word het natuurlijk een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:25 schreef amaranta het volgende:
Nou, ik vind dat dus ook Als je maar 20 euro hebt om rond te komen, moet je geen huisdieren nemen. Dat zijn geen primaire levensbehoeften
Ze zoeken natuurlijk naar extremen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:53 schreef Babbatuur het volgende:
Waarom zijn al die 'arme' lui zou aftands lelijk, is dat een voorwaarde voor de bijstand ofzo? Die vrouw leek godverdomme ET wel!
Tja, dat weet ik niet Is dat zo? Ik heb geen huisdieren, maar als ik geen geld te makken heb, en ik kan niks voor mijn kinderen kopen etc etc.. dan zou ik toch ernstig overwegen om die dieren (desnoods tijdelijk) elders onder te brengenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:52 schreef Tante Bep het volgende:
[..]
Maar als je een huisdier al jaren hebt en dan in de bijstand beland word het natuurlijk een heel ander verhaal.
Ok maar ouders die plat Jordaans pratenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:42 schreef Moppie_1974 het volgende:
Uuuh,die zoontjes komen ook uit het Gooi.
En niet uit de Jordaan.
Okquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:13 schreef Moppie_1974 het volgende:
Jordanees heet dat.
Die kinderen zijn in het Gooi groot geworden en hebben kakker-vriendjes en zitten op kakker-scholen.
Best logisch dat ze dat taaltje dan spreken en geen jordanees.
Net als die kinderen die breezah-taal spreken.Hebben ze ook niet van hun ouders.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:19 schreef Adelante het volgende:
Ik voorzie al een "groeten terug" variant dat ze een bijstandsgezin een maand in huis nemen bij de Frogers.
Alsof de Frogers Internet kunnen betalenquote:
een tweeler? wat is dat?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok
Ik vond het contrast met hun pa wel grappig
Zij praat wel redelijk normaal. Toch? Shoot, ik heb er eigenlijk helemaal niet op gelet.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok maar ouders die plat Jordaans praten
Worden de mensen die maanden of jaren van een minimuminkomen rond moeten komen even neergezet als mensen die toch wel tevreden zouden kunnen zijn. Gordon zou het zo weer kunnen, om op die manier te leven. Jaja, en hij vindt het nog gezellig ook. Ik wil hem wel horen als hij geen vette bankrekening achter de hand heeft.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:25 schreef Man-E-Faces het volgende:
Komt die relnicht straks ook voorbij in dat programma? Ik heb gister net aflevering 1 gezien.
Inderdaad. Ik zal niets ten nadele van hen zeggen in dit opzicht.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:05 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ja ach, het is zoals ik het zie ook niet meer dan een avontuurtje voor ze (1 maandje maar). Daar je echte armoede pas merkt, als je meerdere maanden achter mekaar de eindjes aan mekaar moet zien te knopen, met een minimum of zelfs minder. Daarentegen vond ik die eerste 15 minuten van aflevering 1 wel weer heel erg sympathiek van rene en natasja. Ik kan ook niet zeggen dat ze hier compleet fout aan doen. Ze blijven lekker plat en komen niet uit de hoogte. En ze hebben leuke kids.
Een eenmalige docu over voedsel-banken was ws. nooit genoeg geweest. 3 afleveringen ook niet. Op deze manier krijgt dit topic iig. wel veel ophef en aandacht.
En dan nog een ''bijstandsgezinnen in de dop''-variant.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:19 schreef Adelante het volgende:
Ik voorzie al een "groeten terug" variant dat ze een bijstandsgezin een maand in huis nemen bij de Frogers.
Ja precies, hij vind het gewoon leuk om even in een piepklein gezellig ingerichte woonkoamer te vertoeven. Dat gevoel heb ik ook altijd als ik elders ben. Maarja, ik vind de Frogers hoe dan ook toch wel sympathiek. Kan het ook niet helpen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:53 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Worden de mensen die maanden of jaren van een minimuminkomen rond moeten komen even neergezet als mensen die toch wel tevreden zouden kunnen zijn. Gordon zou het zo weer kunnen, om op die manier te leven. Jaja, en hij vindt het nog gezellig ook. Ik wil hem wel horen als hij geen vette bankrekening achter de hand heeft.
Hahahaquote:Op zondag 2 november 2008 03:51 schreef DJMarcel.nl het volgende:
[..]
En dan nog een ''bijstandsgezinnen in de dop''-variant.
''Hoe schoon is jouw bijstandswoning''
''Echte meisjes uit de bijstand''
''Zingen met bijstandsgezinnen''
... en het nieuwe TV-seizoen bij RTL en SBS6 is geboren.
quote:Op zondag 2 november 2008 03:51 schreef DJMarcel.nl het volgende:
[..]
En dan nog een ''bijstandsgezinnen in de dop''-variant.
''Hoe schoon is jouw bijstandswoning''
''Echte meisjes uit de bijstand''
''Zingen met bijstandsgezinnen''
... en het nieuwe TV-seizoen bij RTL en SBS6 is geboren.
Fijn dat jij tot de doelgroep behoortquote:Op zondag 2 november 2008 13:58 schreef ivetje het volgende:
Wat een gemiep toch weer over dit idee. Lekker met z'n allen het programma en de Frogers afzeiken van achter onze PC. Maar ondertussen vragen zij wel aandacht voor de voedselbank en vestigen zij wel de aandacht op bijstandshuidhoudens. En wat doen wij met z'n allen? Alles meteen weer afzeiken, maar hebben wij ondertussen ons salaris al naar de voedselbank gebracht of naar het zielige gezinnetje van verderop? Nee...volgens mij niet.
Natuurlijk is het maar een maand en hebben ze genoeg poen om van rond te komen en kunnen xe niet een maand leven zoals het er echt aan toe gaan bij een bijstandshuishouden. Maar ze doen er in ieder geval wel iets aan! Ik vind het een goed initiatief en het geeft nog leuke tv ook
Is ook zo, ik was net als iedereen sceptisch maar krijg toch steeds meer sympathie voor dat stel, Natasja is een persoonlijkheid waar ik gewoonweg geen hekel aan kan hebben en menig gezin zal jaloers zijn op de band die ze onderling hebben.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:27 schreef peterfan het volgende:
Moet wel eerlijk zeggen, ik had altijd een enorme hekel aan Rene maar hij heeft een leuk gezinnetje. Ze hebben het volgens mij heel gezellig met z'n viertjes en die zoons zijn gewoon schatjes.
Tuurlijk, zou ik ook doen bij zo'n salarisstrookje.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:06 schreef Haaibaaike het volgende:
Natasja is wel lief dat is ze ook bij Hart in Aktie.
En en passant regelen ze ook nog even busjes voor de voedselbank, machines, etc. Volgens mij loopt dat ondertussen in de 10-duizende euro's. Goed werk toch?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 04:31 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ja ze krijgen een bak met geld toegeschoven en ze komen weer interessant met hun muil op tv.
Dat is ook zo ze word er wel goed voor betaald bij ''Hart in Aktie''quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:50 schreef static het volgende:
[..]
Tuurlijk, zou ik ook doen bij zo'n salarisstrookje.
Ja maar dat werd Wendy van Dijk toch ook?quote:Op woensdag 12 november 2008 11:28 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat is ook zo ze word er wel goed voor betaald bij ''Hart in Aktie''
Ja da's wel zo. Het was ook een voorbarige reactie van mij voordat ik de afleveringen zag op de streams. Maar ik zei ook al, dat goedschiks of kwaadschiks, ze toch wel de aandacht haalden voor de voedselbanken en armoede. Dus ik was niet geheel negatiefquote:Op woensdag 12 november 2008 08:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
En en passant regelen ze ook nog even busjes voor de voedselbank, machines, etc. Volgens mij loopt dat ondertussen in de 10-duizende euro's. Goed werk toch?
Ik vind het een leuk programma..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |