Waarom niet gewoon verspreid over de wereld, zoals ze al 2000 jaar wonen? En dan integreren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:28 schreef SilkTie het volgende:
@Kees22
Ter verduidelijking: met 'jullie' bedoelde ik JodenArabierenvolk.
Voordat ik op al je statements ga reageren, wil ik eerst het volgende van je weten.
Jij vindt het jammer dat Israel bestaat. Waar moeten de Joden volgens jou dan wonen?
Dat is goedpraten.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:17 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Maar is dat 'goedpraten' of is dat een gegeven? En als je het over slachtoffers onder de burgerbevolking hebt, wat is het excuus van de Palestijnen voor bijvoorbeeld het laten ontploffen van een bom op een markt waar enkel burgers rondlopen? En wat is het excuus van de Palestijnen voor het afvuren van raketten op willekeurige burgerdoelen?
Dan is het toch erg merkwaardig, dat er op de kleinere Palestijnse bevolking meer doden vallen dan op de grotere Israelische bevolking. Er staat me bij: 10 keer zo veel doden op een bevolking die half zo groot is, maar pin me daar niet op vast. Terwijl de Israeli's claimen zo zorgvuldig te werk te gaan. Ergens klopt er dan toch iets niet.quote:Als ik het zo bekijk dan vallen Palestijnen willeurig en zonder 'doel' burgers aan. De Israëli's vallen niet random willekeurig burgerdoelen aan maar vallen doelbewust terroristen die burgers gedood hebben aan en die verschuilen zich helaas weleens tussen de burgerbevolking.
Paranoia? Pesterij? (Ik zoek nog een derde Pquote:[..]
En waarom zijn alle in- en uitgangen geblokkeerd?
Maar dit is ook een punt van SilkTie:quote:[..]
En waarom zijn die controleposten er? Jammer dat je met bovenstaande reactie totaal niet ingaat op onderstaande punt van SilkTie:
[..]
Dus waarom dan een boer afsnijden van zijn land?quote:Weet je wat? De meeste Arabieren mogen ook doorrijden! Even de ID kaart laten zien, vriendelijk knikken en doortuffen. Ik zie dat met mijn eigen ogen, de lui van HRW zien dat ook, maar dat past niet in hun agenda. Soms wordt er intensiever gecontroleerd, hetgeen meestal ook op een normale, respectvolle wijze gebeurt.
De Katharen hoefden niet te integreren, die woonden er al. Je poging om allerlei andere slachtoffers te vinden, moet nogal lukraak worden genoemd. Straks ga je de Indianen nog verwijten dat ze niet integreerden. Bovendien waren er eerder Joden in Europa dan Christenen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon verspreid over de wereld, zoals ze al 2000 jaar wonen? En dan integreren.
En kom nou niet met jodenvervolgingen door de eeuwen heen: allerlei andere volkeren die zich niet integreerden, zijn ook altijd vervolgd. Roma, om maar eens een constante te noemen. De Katharen zijn compleet uitgeroeid. Hugenoten, zolang ze zich nog onderscheidden van andere gelovigen.
Maar ze hoeven ook niet braver dan anderen te zijn, dus mogen ze best eens op hun beurt het buitenbeentje pesten!quote:De Joden zijn daarin niet meer slachtoffer dan anderen.
Je morele bewogenheid laat je op een gunstig moment even in de steek, zie ik.quote:Ik verwijs even naar de getuigenissen van de eerste massamoord van Hebron (eerder behandeld in deze topics): de Sefardische joden hadden helemaal geen probleem, maar de Asjkenazische, die zich niet aanpasten en opdrongen, wel.
Moussie en ik worden toch al op een hoop gegooid, dus ik reageer ook maar even.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:28 schreef SilkTie het volgende:
@moussie
Toch vreemd dan, als het niet systematisch gebeurt. Waarom zou B'tselem dan videocamera's uitreiken aan Palestijnen? Het lijkt mij niet iets dat je doet om incidenten vast te leggen. Daarvoor zijn die camera's toch net iets te duur.quote:1. Ja, SilkTie mag meestal gewoon doorrijden als hij inderdaad bij de post zelf komt. Maar dat komt omdat SilkTie geen potentieel gevaar voor Israel vormt. Weet je wat? De meeste Arabieren mogen ook doorrijden! Even de ID kaart laten zien, vriendelijk knikken en doortuffen. Ik zie dat met mijn eigen ogen, de lui van HRW zien dat ook, maar dat past niet in hun agenda. Soms wordt er intensiever gecontroleerd, hetgeen meestal ook op een normale, respectvolle wijze gebeurt. Helaas gebeurt het soms ook niet respectvol, en dat zou aangepakt moeten worden. En het is ook terecht dat het aangekaart wordt. Maar het is onterecht om te zeggen dat het systematisch gebeurt.
Uitermate kwalijk als HRW daar niks mee doet. Ik heb veel respect voor mensen die zo hun nek uitsteken. En HRW zou dat best kunnen steunen. Daar zijn ze voor!quote:Overigens, een aantal Joden is door de veiligheidsdiensten 'gemerkt' en die hebben soms ook enorme problemen bij doorgangsposten, hetgeen ook niet respectvol gebeurt (in sommige gevallen ook met fysiek geweld). Daar dit echter ook niet in de HRW agenda past (en het zijn toch maar Joden tegen Joden ...) hoor je daarover ook niets.
Dit ga ik even opzoeken, als ik in de gelegenheid ben. Want ik geloof hier geen zak van.quote:2. Sharon is net zo de slachter van Sabra en Shatila als dat Karremans de slachter van Srebrenica is.
Hier laat ik het even bij.
Oh, ik dacht Israel.quote:
De Katharen scheidden zich af van de ware Roomse Kerk. En ook verder ontgaat mijn argument je. Sterker nog: je steunt me.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:36 schreef Apropos het volgende:
[..]
De Katharen hoefden niet te integreren, die woonden er al. Je poging om allerlei andere slachtoffers te vinden, moet nogal lukraak worden genoemd. Straks ga je de Indianen nog verwijten dat ze niet integreerden. Bovendien waren er eerder Joden in Europa dan Christenen.
Dat lijkt me een goed argument om te moorden en vernielen!quote:[..]
Maar ze hoeven ook niet braver dan anderen te zijn, dus mogen ze best eens op hun beurt het buitenbeentje pesten!
Deze snap ik niet.quote:
[..]
Je morele bewogenheid laat je op een gunstig moment even in de steek, zie ik.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 04:32 schreef Imagine-Peace het volgende:
Dank u wel beste heren voor al uw inspanning, een uitermate leerzaam topic hebben jullie ervan gemaakt en ik zie 3 soorten vertegenwoordigers. De joden, de palestijnen en een vertegenwoordiger dat duidelijk geciviliseerd diplomatie kent. In mijn visie bestaat neutraal niet onder de mensheid dus dat derde is heel belangrijk en dat zie ik hier goed terug.
Volgens mij is het aan de jood om bij dit kwestie aan compromissen te voldoen (voor eige veiligheid). Jullie hebben in ieder geval heel duidelijk het gezicht vertoont aan heel de wereld.
En met alle respect, maar deze moet er echt even uit namens een moslim:
Jij bent een jood, en jij zal nooit gelijk worden behandelt. punt. Israël zal nooit gelijk behandelt worden om zijn joodse roots, punt. Dit staat zelfs in je eigen boek, mocht het al niet duidelijk genoeg zijn heb ik nog wat islamitische liggen, dus ga gewoon niet zeiken want er staan ook nog genoeg andere dingen waardoor je anders hypocriet bezig bent oftwel aan het meten bent met twee maten.
Net een rijke lui die geen zin heeft meer belasting te betalen alleen omdat hij rijker is.
Een echte jood zal heel goed weten waar ik het over heb of hebben jullie geleerd van de bijbel ?
Met mensen die met dit soort vage, onbegrijpelijke, racistische onzin komen moet Israel dus proberen te onderhandelen...quote:Op woensdag 27 augustus 2008 04:32 schreef Imagine-Peace het volgende:
Dank u wel beste heren voor al uw inspanning, een uitermate leerzaam topic hebben jullie ervan gemaakt en ik zie 3 soorten vertegenwoordigers. De joden, de palestijnen en een vertegenwoordiger dat duidelijk geciviliseerd diplomatie kent. In mijn visie bestaat neutraal niet onder de mensheid dus dat derde is heel belangrijk en dat zie ik hier goed terug.
Volgens mij is het aan de jood om bij dit kwestie aan compromissen te voldoen (voor eige veiligheid). Jullie hebben in ieder geval heel duidelijk het gezicht vertoont aan heel de wereld.
Jij bent een jood, en jij zal nooit gelijk worden behandelt. punt. Israël zal nooit gelijk behandelt worden om zijn joodse roots, punt. Dit staat zelfs in je eigen boek, mocht het al niet duidelijk genoeg zijn heb ik nog wat islamitische liggen, dus ga gewoon niet zeiken want er staan ook nog genoeg andere dingen waardoor je anders hypocriet bezig bent oftwel aan het meten bent met twee maten.
Net een rijke lui die geen zin heeft meer belasting te betalen alleen omdat hij rijker is.
Een echte jood zal heel goed weten waar ik het over heb of hebben jullie geleerd van de bijbel ?
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 04:32 schreef Imagine-Peace het volgende:
Ten dele.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De Katharen scheidden zich af van de ware Roomse Kerk.
.quote:En ook verder ontgaat mijn argument je. Sterker nog: je steunt me
Ja, hoe zou dat toch komen?quote:Want waarom zijn de Joden dan niet in Europa gebleven en zijn ze terug naar Palestina gegaan?
Koelbloedige ontleding van de redenen voor een massamoord, veel minder emotioneel van toon dan het verslag van de verwoesting van een huis door bulldozers.quote:Deze snap ik niet.
Er zijn hier ook damesquote:Op woensdag 27 augustus 2008 04:32 schreef Imagine-Peace het volgende:
Dank u wel beste heren [..]
Nee hoor, wees maar niet bang.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:40 schreef moussie het volgende:
Ik hoop dat je niet denkt dat ik je persoonlijk zit aan te vallen of zo,
Ja, op weg van A naar B kom ik er dagelijks langs, een keer op de heenweg, een keer op de terugweg. En als ik een andere weg volg, zijn het er drie in iedere richting (maar dan moet ik ook door Jeruzalem en die weg is dus alleen sneller als het 's ochtends heel vroeg is of 's avonds heel laat is).quote:maar mag ik vragen of je er dagelijks komt ? En zo ja, wat is je traject dan, van A naar B langs 1 controlepost ?
Uren reistijdquote:Wat ik er namelijk van begrepen heb is het voor de meeste Palestijnen nou juist zo irritant is omdat zij dagelijks een riant aantal kilometers moeten omrijden, langs meerdere controleposten, om bij hun boomgaard te komen die op een paar steenworpen afstand ligt, maar dan aan de andere kant van de muur .. dus zelfs al mag je doorrijden ben je nog uren kwijt aan reistijd, en op die dagen dat er wel streng gecontroleerd wordt kan het makkelijk gebeuren dat het niet lukt om op tijd thuis te zijn ..
Ik weet niet of er nu een avondklok geldt. De meeste plaatsen staan ook onder PA gezag, dus dat is dan simpel gezegd hun zaak of er wel of geen avondklok is. Vorige week was ik 's avonds in de oude stad van Jeruzalem en daar goldt voor niemand een avondklok. Ook de dorpen bij mij in de buurt kennen geen avondklok.quote:zou ik terug mogen komen op een eerdere vraag .. die aangaande de avondklok ?
thnx ..quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:24 schreef SilkTie het volgende:
Nee hoor, wees maar niet bang.
Duurt het eigenlijk lang voor je aan zoiets gewend bent, dat het hoort bij de gewone dagelijkse routine ?quote:Ja, op weg van A naar B kom ik er dagelijks langs, een keer op de heenweg, een keer op de terugweg. En als ik een andere weg volg, zijn het er drie in iedere richting (maar dan moet ik ook door Jeruzalem en die weg is dus alleen sneller als het 's ochtends heel vroeg is of 's avonds heel laat is).
ghehe, maar dat bedoelde ik dan ook met die 'uren reistijd', het grootste gedeelte van die tijd sta je te wachten voor zo'n controlepost .. en dat terwijl je bestemming op nog geen kilometer afstand ligtquote:Uren reistijd. Heb je enig idee van de afstanden hier? Uren reistijd is als je van de bewoonde wereld naar Eilat rijdt, als je van Jeruzalem naar Kiryat Shmona rijdt. Maar van het oosten naar het westen (bijv. van de Dode Zee naar Tel Aviv) ben je maximaal 1,5 uur bezig (zonder file ...).
Geloof me maar, de hele Westbank is van noord naar zuid zo'n 45 minuten rijden (@ 70 km/u gemiddeld), van oost naar west zo'n half uur.
Kijk, je hebt een paar zeer drukke controleposten en daar kunnen door de drukte en 'convenience' van de smokkelroute van wapens de spanningen soms hoog oplopen, waardoor ook de wachttijden toenemen. Daar komt het nieuws vandaan. Maar de meeste posten zijn klein, waar het allemaal min of meer gesmeerd loopt.
tja, ik vond het al zo raar toen ik het las (geen idee meer waar, een of ander artikel of column), Hebron is voor 80% PA, hoe kan daar nou de avondklok heersen voor Arabieren, of het moet het joodse gedeelte zijn , lekker treiteren ? Geen idee trouwens hoe dat zit met andere plaatsen, de schrijver van het artikel deed daar nogal vaag over, zijdelings naar verwijzen maar verder niets bij naam noemenquote:Ik weet niet of er nu een avondklok geldt. De meeste plaatsen staan ook onder PA gezag, dus dat is dan simpel gezegd hun zaak of er wel of geen avondklok is. Vorige week was ik 's avonds in de oude stad van Jeruzalem en daar goldt voor niemand een avondklok. Ook de dorpen bij mij in de buurt kennen geen avondklok.
Die uitgangssituatie wordt niet vergeten, hij is gewoon incorrect.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:58 schreef moussie het volgende:
[..]
en tja, ik persoonlijk heb dus het idee dat de uitgangssituatie van de Palestijn constant vergeten wordt, hij was de laatste 2000 jaar de bewoner van dat land en nu heeft die er geen recht op, mag die gerust genegeerd worden, omdat die 'niet bestaat' ? Dat dat geen ideaal uitgangspunt is om samen tot zaken te komen lijkt mij nogal wiedes
[..]
Jawel: mijn punt is, dat degenen die zich buiten de gangbare orde begeven, risico lopen de zondebok te worden voor alles wat er fout gaat. Zelfs al lijken ze zich maar buiten de orde te begeven. Een beetje zoals tegenwoordig de kutMarokkanen. En hoe dan ook hebben de Joden zich consequent opgesteld als buitenbeentjes, als een bijzonder en afgescheiden volk.quote:
Die ontleding kwam niet van mij, maar van Wikipedia.quote:[..]
Ja, hoe zou dat toch komen?
[..]
Koelbloedige ontleding van de redenen voor een massamoord, veel minder emotioneel van toon dan het verslag van de verwoesting van een huis door bulldozers.
Ik zie even af van Hitler; dat was wel een erg apart geval. Die bestond het zelfs om via administraties terug te redeneren tot twee of drie generaties eerder.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:06 schreef SilkTie het volgende:
Keessie toch!
Hoor je wel wat je zegt?
Ook al zijn jullie met elkaar verbonden door taal, cultuur en religie, ga toch maar verspreid over de wereld wonen. Dat hebben jullie al zo lang gedaan, jullie zijn toch niks beter gewend.
Dat is toch te belachelijjk voor woorden?
Sinds de Joden uit hun land verdreven zijn, bidden ze dagelijks om terug te mogen keren naar dat land. Al 2000 jaar lang hebben ze de hoop niet opgegeven.
Meestal als je iets kwijt bent, geef je na een tijd de hoop op. Hoevaak lezen we niet dat iemand na 40 jaar zijn trouwring of portemonnee terugvindt/krijgt en zegt dat die de hoop al had opgegeven?
Maar het Joodse volk is blijven hopen op terugkeer. Ze hebben de hoop niet opgegeven, maar juist gekoesterd, van ouder op kind doorgegeven.
We hebben de claim altijd gehouden en we hebben het niet laten verjaren.
En ons dan ook nog de schuld geven van alle ellende die ons door de eeuwen heen is aangedaan?
Word toch eens wakker!
Weet jij het verschil tussen integreren en assimileren?
Integreren is je aanpassen aan de maatschappij zonder je eigen identiteit te verliezen.
Assimileren is volledig opgaan in de maatschappij waarbij je je eigen identiteit verliest.
Ik denk dat door de eeuwen heen het Joodse volk een toonbeeld van integratie is geweest. Vaak hebben de Joden veel van hun omgeving geleerd, maar omgekeerd ook.
Maar volgens Kees22 is dat niet voldoende, je blijft toch "anders" en dan is het je eigen schuld als vervelende dingen gebeuren.
Dan maar de andere oplossing: assimileren. In het begin van de vorige eeuw waren veel Joden geassimileerd. Hadden nieuwe namen aangenomen, waren a-religieus of waren tot het Christendom overgegaan, er was niets dat hun nog aan hun Joodse wortels verbond. Totdat Hitler kwam en ze met de neus op de feiten drukte.
En dan nog is het hun eigen schuld omdat ze "anders" waren? Hoe anders? Waar anders? (Edit - laat maar ...)
De eerste geschreven getuigenis van Joden in Amsterdam is van 1604.
Sindsdien draaien de Joden mee met de stad, in voor en tegenspoed. Heb je er last van?
Maar als puntje bij paaltje komt, ben ik toch "die rotjood".
Weet je wat het is om als 10-jarig jochie uitgescholden te worden?
Om als 30-jarige een knal voor je kop te krijgen (op Bevrijdingsdag nog wel!)?
En dat allemaal alleen omdat ik een keppel draag?
Mijn familie woont al sinds 17zoveel in Nederland, ik beheers de Nederlandse taal in al haar facetten, kan menigeen onder tafel zuipen, maak afspraken voor over drie maanden (en dat is nog korte termijn!), heb een verjaardagskalender op de plee hangen: kortom, wiens Neerlands bloed door d'aadren vloedt. Maar toch ben ik "die rotjood" en mag dus als kop-van-jut gebruikt worden.
We hebben ons rotgeïntegreerd, ook ik persoonlijk, vraag maar aan mijn schoolgenoten, mijn medestudenten en mijn collegae. En toch heb ik van alles te verduren gehad.
En daar moet ik naar terug?
Dit soort redeneringen, die half waar zijn, zowel voor als tegen een partij, roepen bij mij steeds opnieuw de vraag op: "Wanneer vinden wij, beschaafde mensen, dat iemand het recht krijgt om ergens te wonen? Wat is een eerlijke rechtsgrond voor eigendom en bezit?"quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
Die uitgangssituatie wordt niet vergeten, hij is gewoon incorrect.
Is het zo moeilijk te geloven dat er Zionistische Joodse families uit Polen en Rusland zijn die al generaties langer daar wonen dan sommige Palestijnen? Je doet steeds net alsof daar al 2000 jaar 2 miljoen Palestijnen woonden en er ineens uit het niets 6 miljoen Joden neerstreken.
De meeste Arabieren daar zijn nakomelingen van Arabieren die daar zijn komen wonen tijdens het zionisme, omdat het daar toen economisch goed ging, iig beter dan in Egypte, Syrie of Jordanie.
Er zijm daar ook Joden wiens voorvaderen daar al zo'n 3000 jaar daar wonen, hebben die dan meer rechten dan de zionisten of de Arabieren? In jouw redenatie moeten de Arabieren en de Zionisten allebei oprotten, en het land aan die kleine groep laten.
Ik ben benieuwd of je dezelfde redenering ook op immigranten en hun nakomelingen in andere delen van de wereld wilt toepassen.
En dat de Palestijn niet bestaat? Wie zegt dat? Ik denk niet dat je met quotes van officials in Israel kan komen van de laatste twintig, misschien dertig jaar die dat zeggen. Dat dat daarvoor wel gezegd is, tja, als je een nieuwe naam bedenkt voor jezelf duurt het even voor iedereen er aan gewend is. Van 1917 tot 1948 noemden Joden uit dat gebied zichzelf trouwens ook Palestijn. Simpelweg omdat de Britten het mandaat Palestine genoemd hadden.
Omdat ik toch enigszins moe wordt van het corrigeren van duidelijk anti-Joodse geschiedsvervaging wil ik er ook op blijven wijzen dat het nergens toe bij draagt. Israel is er, en gaat niet weg. De Palestijnen zijn er en gaan niet weg. een ruzie over zaken die 150/100/50 jaar geleden zijn gebeurt draagt niet zoveel bij. Laten we focussen op oplossingen voor vandaag en morgen.
Jij zou je eens moeten verdiepen in de islamitische denkwijze.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dit soort redeneringen, die half waar zijn, zowel voor als tegen een partij, roepen bij mij steeds opnieuw de vraag op: "Wanneer vinden wij, beschaafde mensen, dat iemand het recht krijgt om ergens te wonen? Wat is een eerlijke rechtsgrond voor eigendom en bezit?"
Ik heb die vraag al minstens vijf keer gesteld in het afgelopen jaar, en nog maar 2 keer een antwoord gekregen. De eerste keer was dat: "Kopen of huren van de vorige eigenaar." En de tweede keer omvatte het ook: "Met geweld afpakken."
Met mijn vraag hoop ik de historische en vooral de religieuze angel een beetje uit het conflict te halen.![]()
In de hoop mensen even met de benen op de grond te zetten. Ik geloof niet, dat het lukt.![]()
Wat in elk geval niet bijdraagt tot de oplossing is het stevig doorbouwen aan nederzettingen buiten de groene lijn en zelfs buiten het Grote Hek.
(Waarom, als de Joden zo bang zijn voor aanslagen, gaan ze dan buiten het Grote Hek wonen?) Artikel in NRC van di 26 augustus, pagina 5, linksonder.) http://www.nrc.nl/buitenl(...)_veel_nederzettingen
@Apropos: Een deel van mijn woede over het bulldozeren van huizen komt voort uit de hypocrisie: zeggen dat je burgers spaart, maar wel burgerhuizen wegvagen. De familie van een moordenaar is niet ook een moordenaar! Zie ook het aangehaalde artikel.
Dzjengis Khan was gewoon een veroveraar, die heeft tot taak mensen te vermoorden.
In het geval van Hebron probeer ik me een oordeel te vormen uit vage informatie.
Maar uit de hedendaagse media blijkt, dat Israel (de staat, het land, het systeem) de zaak domweg belazert. Het ene zeggen, het tegengestelde doen.
Wist je dat er meer Palestijnen in Jordanie wonen dan in Israel? En niet omdat ze verdreven zijn, maar omdat ze daar altijd al gewoond hebben? Een paar clans zijn hiernaartoe gekomen in de hoop op een betere toekomst en zitten hier nog altijd, een deel is weer naar het oorspronkelijke gebied teruggegaan maar heten nu ineens 'vluchteling'.quote:Hmmm, zal ik onder die familie Saud hier in de woestijn zitten zweten of zal ik eens naar die Ottomaanse provincie verhuizen waar wat gebeurt? Of ik nu hier of daar in een tent zit ... daar bestaat nog een kans dat ik betere weiden vind om mijn kudde te laten grazen. Kom, we gaan!
Dus als we gewoon ons geloof, onze cultuur, alles opgeven, dan komt het wel goed.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:07 schreef Kees22 het volgende:
-een heel verhaal over assimileren, niet integreren-
Hee joh, trek het je niet aan. Kees vergeet (door onkunde of expres) dat de jodenonderdrukking het gevolg was van de katholieke kerk (moordenaars van Jezus!) en niet te vergelijken is met andere volkeren.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:14 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Dus als we gewoon ons geloof, onze cultuur, alles opgeven, dan komt het wel goed.![]()
Dus het is ook de eigen schuld van de Christenen in Indonesie of China dat ze vervolgd en onderdrukt worden? De moslims in India? Ze scheiden zich toch ook af van de massa?
Ok, dan zie ik even af van het IDF, dat is een apart geval. Dan kom ik tot de conclusie dat er bijna geen Arabieren gedood zijn door Joden. Waar zeuren ze toch zo over?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zie even af van Hitler; dat was wel een erg apart geval. Die bestond het zelfs om via administraties terug te redeneren tot twee of drie generaties eerder.
Dit is dus echt puur anti-semitisme. De meeste Joden waren prima geintegreerd in de landen waar ze dat mochten. Want let wel: het waren vaak de mensen in een land die de Joden afzonderden, dat waren lang niet altijd de Joden zelf.quote:<Samenvatting uit de werken van Stalin en de Tsaren>
Hun grond? Volgens wie?quote:Wel vind ik het dan cynisch als Viajero zegt, dat de Palestijnen maar moeten accepteren dat Israel zal blijven en ze hun grond niet terugkrijgen. Terwijl zijn eigen volk dat nou juist 2000 jaar lang niet geaccepteerd heeft.
Ik denk dat Kees moord en brand zou schreeuwen als we Moslims in Nederland behandelen volgens zijn recept.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:14 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Dus als we gewoon ons geloof, onze cultuur, alles opgeven, dan komt het wel goed.![]()
Dus het is ook de eigen schuld van de Christenen in Indonesie of China dat ze vervolgd en onderdrukt worden? De moslims in India? Ze scheiden zich toch ook af van de massa?
Als jouw traditie als een onderdeel van de oorsprong van de Nederlandse samenleving wordt beschouwd, ben je dan geïntegreerd of niet?quote:De beginselverklaring pleit verder voor goed burgerschap, ook van immigranten. "De Nederlandse samenleving vindt haar oorsprong in de joods-christelijke traditie, het humanisme en de Verlichting. Deze beschavingsfundamenten vormen samen met de Nederlandse taal, de vaderlandse geschiedenis en de Grondwet de grondslag van onze nationale identiteit."
Grappig, daar liep ik vandaag ook op te kauwen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:14 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Ik heb het nagevraagd bij een mollah: je vergist je. Waarschijnlijk is dit projectie van jou!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:53 schreef typtypo het volgende:
[..]
Jij zou je eens moeten verdiepen in de islamitische denkwijze.
Eens Dar al islam altijd dar al islam.
Land dat eens van de islam was is altijd van de islam.
Ah? En van erop slaan, pesten en onderdrukken worden ze niet agressiever?quote:Het heeft niks met de bezetting door Israël te maken.
Israël moet hoe dan ook weg.
Wie gaat er praten met mensen die jou hoe dan ook willen vernietigen en die bovendien praten zien als een vorm zwakte en daardoor nog agressiver worden?
Que??quote:Wat Israël doet is repect afdwingen want dat is schijnbaar het enige wat die haatbaarden repecteren.
Hard aanpakken.
Oh, ik leer hier nog wel het een en ander, dank U.quote:Jij kan zogenaamd je hoofd breken over hoe het nu precies zit en jij zal geen steek verder komen zonder dit gegeven mee te nemen.
Ach ja, internet is vergeven van allerlei soorten rotzooi. Ik durf te wedden dat er een soortgelijke site van joden te vinden is. Trouwens: ook van Nederlanders: http://www.nvu.info/quote:
Ja, dat geldt evenzogoed voor de moslims, bijvoorbeeld die in Nederland. Maar denk je dat mensen als Wilders en Verdomd daar wakker van liggen? Om van hun volgelingen maar niet te spreken. Voor de katholieken van 100 jaar geleden in Nederland gold dat ook, maar tioch werden ze niet vertrouwd.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:02 schreef SilkTie het volgende:
Ik dacht toch dat ik duidelijk was geweest.
Joden zijn altijd loyaal geweest aan het land waar ze woonden. Ze hebben zich netjes aan de regels gehouden (er is zelfs een Joodse wetsregel die zegt dat je de regels van een land hebt te respecteren!), belasting betaald, dienstplicht vervuld, deelgenomen aan het normale economische verkeer, etc. etc. etc.
Dat keppeltje is dan vergelijkbaar met een hoofddoek. Nee, niet met een burqah. Die is meer vergelijkbaar met een hoge hoed en pijpenkrullen en een lange jas. Orthodox of extremistisch, net aan welke kant je staat.quote:Maar dat keppeltje doet het 'em? Ken je art. 1 van de Grondwet? Vrijheid van godsdienst zegt je iets?
BTW, het altijd een keppeltje dragen is iets van de laatste 50-60 jaar. Meestal had men een hoed of baret op als men buiten liep, en binnen was men veelal blootshoofds ('naakt' in 19de eeuws Nederlands), waarbij men alleen tijdens een religieuze handeling het hoofd bedekte met keppel of hoed.
Dat heb ik vaker gehoord. Maar dat weet een buitenstaander niet.quote:En nog iets: wij niet beter of minder dan andere volkeren. Zoals mijn vader eens tegen iemand zei die hierover bleef doorzaniken: wij zijn in die zin uitverkoren dat wij nóg minder mogen dan u.
Koerden? Kelten? Vikingen? Sorben?quote:Ieder mens is naar God's evenbeeld geschapen, mijn bloed is niet roder of blauwer of paarser dan dat van jou.
Ieder mens en ieder volk is gelijk. En zoals ieder volk een eigen land heeft, hebben wij dat ook.
Ik kan me goed voorstellen dat je dat gelooft. Of het waar is, betwijfel ik, want jouw staat heeft er alle belang bij om jou dat te laten geloven.quote:Denk je nu echt dat de Arabieren daar 2000 jaar hebben gezeten? Tot ong. 1880 was het een dor land. Wie wil daar wonen? Er zaten een paar Bedouinen-stammen, een paar Druzen-families, her en der wat islamitische en christelijke clans, en her en der ook nog wat Joodse gemeenschappen. De meeste Arabieren die hier nu wonen, zijn vanuit de omringende landen gekomen toen ze zagen dat een paar idioten hard werkten en langzaamaan het dorre land in een bloeiende tuin veranderden.
Maar je wilt toch niet ontkennen dat er veel Arabieren verdreven zijn? Ja, dat zal best gebracht zijn als "vrijwillig vertrokken". Vrijwillig is een betrekkelijk begrip, als je tegenover een geweer staat.quote:[..]
Wist je dat er meer Palestijnen in Jordanie wonen dan in Israel? En niet omdat ze verdreven zijn, maar omdat ze daar altijd al gewoond hebben? Een paar clans zijn hiernaartoe gekomen in de hoop op een betere toekomst en zitten hier nog altijd, een deel is weer naar het oorspronkelijke gebied teruggegaan maar heten nu ineens 'vluchteling'.
Ah, maar de Britten zijn altijd al onbetrouwbare bondgenoten geweest. Het perfide Albion!quote:En nog een punt: jullie hadden het over de belofte aan Faisal en zijn familie? Hoe zit het met de belofte aan Lord Rothschild? Lees anders de Balfour Declaration eens na. Triviaal puntje: Lord Balfour heeft het over "the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people". Dat is het gebied dat nu zowel Israel als Jordanie beslaat. Dus het Joodse volk is net zo goed door de Engelsen bedrogen, toen bijna 78% ineens aan de Hashemitische familie cadeau werd gegeven!
Dat is niet waar, dat van de katholieke kerk.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hee joh, trek het je niet aan. Kees vergeet (door onkunde of expres) dat de jodenonderdrukking het gevolg was van de katholieke kerk (moordenaars van Jezus!) en niet te vergelijken is met andere volkeren.
Hitler had het ook voorzien op homo's, zigeuners en Slaven. En, als ik het goed begrepen heb, zouden, na de vorming van zijn Herrenvolk, zelfs de Duitsers kunnen verrekken.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ok, dan zie ik even af van het IDF, dat is een apart geval. Dan kom ik tot de conclusie dat er bijna geen Arabieren gedood zijn door Joden. Waar zeuren ze toch zo over?
Nou en? Kijk naar de mechanismen die in het huidige Nederland de moslims buiten spel zetten. Genoeg goed geïntegreerde moslims, er zitten er zelfs twee in de regering. En toch...quote:[..]
Dit is dus echt puur anti-semitisme. De meeste Joden waren prima geintegreerd in de landen waar ze dat mochten. Want let wel: het waren vaak de mensen in een land die de Joden afzonderden, dat waren lang niet altijd de Joden zelf.
Wetenschappers als Einstein, politici als Disraeli lijken me toch goed geintegreerd. En dat gold voor de meerderheid van de Joden in landen waar het de Joden werd toegestaan te integreren.
Ach ja. Zoals mijn buurman vroeger zei: "Dat zijn opgeschoten jongens. Die horen appels te jatten. Maar het zijn mijn appels. Dus ik hoor achter ze aan te gaan. Dat is mijn rol in het geheel. En als ik er een te pakken krijg, dan doe ik hem pijn. En dan hoort zijn vader een half uur later verhaal bij mij te komen halen. En dan zeg ik: "Ach joh, pak een bak koffie. Slaan kunnen we altijd nog." ".quote:Je had als Katholiek zijnde ook nog de Joden kunnen beschuldigen van her vermoorden van Jezus.
Tja, die vraag heb ik al herhaaldelijk opgeworpen.quote:[..]
Hun grond? Volgens wie?
De moslims worden ook behandeld volgens het beschreven mechanisme. En daar ben ik het inderdaad niet mee eens.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:50 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik denk dat Kees moord en brand zou schreeuwen als we Moslims in Nederland behandelen volgens zijn recept.
Vertel eens eerlijk: waar heb je dat citaat vandaan?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 10:02 schreef SilkTie het volgende:
Citaat:
Hmmm, zal ik onder die familie Saud hier in de woestijn zitten zweten of zal ik eens naar die Ottomaanse provincie verhuizen waar wat gebeurt? Of ik nu hier of daar in een tent zit ... daar bestaat nog een kans dat ik betere weiden vind om mijn kudde te laten grazen. Kom, we gaan!
Shit, het citaat in het citaat is niet te zien. Terwijl het daar nou juist om gaat.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:31 schreef SilkTie het volgende:
@Kees22
Dit haal ik van de FP, bericht over het nieuwe beginselprogramma van de VVD:
[..]
Als jouw traditie als een onderdeel van de oorsprong van de Nederlandse samenleving wordt beschouwd, ben je dan geïntegreerd of niet?
Als ik dan geïntegreerd ben, met of zonder keppel (niks anders dan met of zonder kruisje aan een kettinkje om mijn hals), waarom mag ik dan toch op mijn bek geramd worden?
OK, ik heb een rotkop, maar anderen zien er nóg beroerder uit, dus dat kan de reden ook niet zijn.
![]()
Kortom, ik denk dat je een paar ideeën toch even moet aanpassen.
Oh, maar je mag ook niet op je bek geramd worden, en al helemaal niet omdat je iets op je hoofd draagt. Dat is strafbaar en dient ook bestraft te worden.quote:De beginselverklaring pleit verder voor goed burgerschap, ook van immigranten. "De Nederlandse samenleving vindt haar oorsprong in de joods-christelijke traditie, het humanisme en de Verlichting. Deze beschavingsfundamenten vormen samen met de Nederlandse taal, de vaderlandse geschiedenis en de Grondwet de grondslag van onze nationale identiteit."
Niet zeveren: de moslims uit Joegoslavië, Marokko en Turkije hebben we zelf hier gehaald. Om het vuile werk te doen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:02 schreef Diederik_Duck het volgende:
Is het niet verstandig alle moslims Nederland uit te zetten? Die hebben hier immers niets te zoeken als ik de redenering van sommigen in dit topic volg. Waar doet dat me ook alweer aan denken? Was iets met Blut und Boden...
naar dat topic ben ik idd ook benieuwd .. mi is de introductie van de term joods-christelijk vrij recent namelijk en is die op iets anders gestoeld dan een gemeenschappelijke traditie .. die hebben we namelijk niet, zelfs feestdagen die op dezelfde data vallen hebben een totaal andere uitleg (pesach,pasen), het lijkt meer op een nogal goedkope manier om een (terecht!!) schuldgevoel weg te relativerenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Shit, het citaat in het citaat is niet te zien. Terwijl het daar nou juist om gaat.
Ik citeer dus jou citaat:
[..]
Oh, maar je mag ook niet op je bek geramd worden, en al helemaal niet omdat je iets op je hoofd draagt. Dat is strafbaar en dient ook bestraft te worden.
Maar over de inhoud van de term "joods-christelijke beschaving" hebben we een tijdje geleden eens een discussie gehad en niet met de minsten van de FOK!kers. Volgens mij kwamen we tot de conclusie, dat er geen enkele reden was om de term joods in te voegen. Sterker nog: het leek wel beledigend of anti-anti-semitisch. Zal zoeken naar het topic en dan linken.
Voor de goede orde: dit topic is bijna vol. Ik stel voor dat we doorgaan, want ik vind de discussie wel interessant. Dus wie van ons 300 post, opent een vervolg?
'Joods-christelijke grondslag in VVD-verklaring'quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 01:23 schreef moussie het volgende:
[..]
naar dat topic ben ik idd ook benieuwd .. mi is de introductie van de term joods-christelijk vrij recent namelijk en is die op iets anders gestoeld dan een gemeenschappelijke traditie .. die hebben we namelijk niet, zelfs feestdagen die op dezelfde data vallen hebben een totaal andere uitleg (pesach,pasen), het lijkt meer op een nogal goedkope manier om een (terecht!!) schuldgevoel weg te relativeren
Nee joh, ik ben maar een geschiedkundige. Wat weet ik ervan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, dat van de katholieke kerk.
Als gevolg van... juist, de oorspronkelijke Christelijke kerk. En welk boek volgen die ook weer? En wat staat er ook alweer in dat boek?quote:In de orthodoxe landen van Oost-Europa werden Joden ook onderdrukt, in protestantse landen (als Duitsland) eveneens, in communistische landen (Oost-Europa) ook, in islamitische landen ook.
Een nutteloze, op niks gestaafde uitspraak. Bron of begone.quote:Verder hebben de Joden ook aardig hun best gedaan om de vroege christenen door de Romeinen te laten vervolgen.
hangt natuurlijk ook een beetje van je specialisatie afquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 08:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee joh, ik ben maar een geschiedkundige. Wat weet ik ervan.
In Oost-Europa overheersen de orthodoxe kerken, die de katholieke kerk niet erkennen. Die hebben ook patriarchen als opperhoofd, en niet de paus.quote:[..]
Als gevolg van... juist, de oorspronkelijke Christelijke kerk. En welk boek volgen die ook weer? En wat staat er ook alweer in dat boek?
Op voorspraak van een heel plein vol Joden!quote:(Note: interessant genoeg niet dat de joden Christus hebben vermoord, maar juist dat de Romeinen dat hebben gedaan)
Ach, ik heb het uit de Grote Spectrum Encyclopedie van 1980. Maar het zal in de Wikipedia ook vast wel staan. (Lemma: Christenvervolgingen)quote:[..]
Een nutteloze, op niks gestaafde uitspraak. Bron of begone.
Ik dacht zelf meer aan deze:quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 01:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Joods-christelijke grondslag in VVD-verklaring'
Vogelaar: joods-christelijk-islamitische traditie NL
Na dit antwoord weet ik het zeker.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 23:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb het nagevraagd bij een mollah: je vergist je. Waarschijnlijk is dit projectie van jou!
[..]
Ah? En van erop slaan, pesten en onderdrukken worden ze niet agressiever?
[..]
Que??![]()
Respect is het enige wat ze respecteren?
Angst en haat zijn iets anders dan respect, kan ik je vertellen.
[..]
Oh, ik leer hier nog wel het een en ander, dank U.
[..]
Ach ja, internet is vergeven van allerlei soorten rotzooi. Ik durf te wedden dat er een soortgelijke site van joden te vinden is. Trouwens: ook van Nederlanders: http://www.nvu.info/
Zo, je hebt nog iets gelezen ook!quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:35 schreef typtypo het volgende:
[..]
Na dit antwoord weet ik het zeker.
Kees22 is eigenlijk achmed22.
Hier achmed
Muslims frequently claim, to obscure the realities of the war against non-Muslims, that "Islam means peace." The word "Islam" does indeed come from the same three-letter Arabic root (s-l-m) as the word "salaam," peace. "Islam," however, means "submission," not peace. "Peace" in Islam equals submission to the will of Allah through his divine and eternal law, sharia. The absence of sharia is the absence of peace. Bassam Tibi explains: "First, both sides should acknowledge candidly that although they might use identical terms these mean different things to each of them. The word 'peace,' for example, implies to a Muslim the extension of the Dar al-Islam – or 'House of Islam' – to the entire world," explained Tibi. "This is completely different from the Enlightenment concept of eternal peace that dominates Western thought, a concept developed by Immanuel Kant," an 18th-century philosopher. "Similarly, when Muslims and the Western heirs of the Enlightenment speak of tolerance they have different things in mind. In Islamic terminology, this term implies abiding non-Islamic monotheists, such as Christians, Jews and Zoroastrians, as second-class believers. They are 'dhimmi,' a protected but politically immature minority." According to Tibi, the quest of converting the entire world to Islam is an immutable fixture of the Muslim worldview. Only if this task is accomplished, if the world has become a "Dar al-Islam," will it also be a "Dar a-Salam," or a house of peace."
http://jihadwatch.org/archives/004628.php
Nou doe als of je van niks weet.quote:Op zondag 31 augustus 2008 01:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zo, je hebt nog iets gelezen ook!
Inderdaad, islam betekent iets in de trant van "vrede door onderwerping aan gods wil". Klopt wel aardig met wat de joden en christenen vinden. Als je gods wil maar doet, vind je wel vrede.
De rest van het verhaal is wel discutabel. Waarom s-l-m de verbreiding van het geloof over de hele wereld zou impliceren, is me niet meteen duidelijk. In de qor'an staat, dat je de ongelovigen moet vertellen van de qor'an en over Allah. En als ze niet willen luisteren, moet je zeggen: "Wacht, wij wachten met U." Ofwel: we zullen wel zien wie er gelijk krijgt aan het eind van de rit.
(Ik herinner me, dat het Russische woord "mir", de naam van een ruimteschip, zowel "vrede" als "wereld" betekende. Dat werd geïnterpreteerd als erg imperialistisch. Alsof vrede alleen bereikt werd als de hele wereld hetzelfde vond.)
En wat er zo verschillend is in het "Enlightenment concept of eternal peace" vat ik niet meteen. Alsof het westen de verlichting (of wat daarvoor moet doorgaan) niet over de hele wereld wil verspreiden.
En dan heb ik het nog niet over de zendingsdrang van christenen.
Dus: wat is nou eigenlijk je argument?
Oh, en on topic: wat betekent het Hebreeuwse woord shaloom eigenlijk? Dat er raketten gestuurd worden?
Nu confronteer ik jou met jouw leugens en nu weet je van niets.quote:Ik heb het nagevraagd bij een mollah: je vergist je. Waarschijnlijk is dit projectie van jou!
Was je erbij dan? Of zat je achter een bewakingscamera?quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:42 schreef typtypo het volgende:
[..]
Nou doe als of je van niks weet.
Jou claim was dat een mullah jou verteld zou hebben dat het streven naar een dar al islam niet voorkomt.
[..]
Nu confronteer ik jou met jouw leugens en nu weet je van niets.
Jij breidt er weer een ander verhaal van.quote:Op zondag 31 augustus 2008 23:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Was je erbij dan? Of zat je achter een bewakingscamera?
Ik zeg niet dat het niet voorkomt, want er zijn altijd wel idioten die uit naam van hun eigen geloof hun eigen ideeën aan de man proberen te brengen. En soms met geweld.
In de qor'an staat, zoals ik al schreef: "Zeg dan tegen de ongelovige: "Wacht, wij wachten met U."."
Dus vertellen over je geloof mag, maar opdringen niet. Maar vertellen over je geloof mag iedereen wel.
Degene die hier andere verhalen breit, ben jij.quote:Op maandag 1 september 2008 00:42 schreef typtypo het volgende:
[..]
Jij breidt er weer een ander verhaal van.
Eerst een semi ontkenning en als je geconfronteerd wordt met je gelul geef je weer een andere wending aan je verhaal.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:43 schreef IFU het volgende:
Israël wil nieuwe nederzetting bouwen op Westoever
De nederzetting, Maskiyot, moet ongeveer twintig huizen tellen. Onder druk van de Amerikaanse regering zette Israël de plannen voor het dorp twee jaar geleden in de ijskast. Tijdens een bijeenkomst in het Amerikaanse Annapolis vorig jaar zegde Israël toe geen nieuwe nederzettingen te zullen bouwen.
Maskiyot zou de eerste nieuwe Israëlische nederzetting in ongeveer tien jaar tijd zijn. Op de Westoever wonen nu meer dan 250.000 Israëlische kolonisten tussen ongeveer 2,5 miljoen Palestijnen.
Israël vernietigt alle geloofwaardigheid, dit ondermijnt alles dat we proberen te doen”, zei de Palestijnse onderhandelaar Saeb Erekat in een reactie. Secretaris-generaal van de Verenigde Naties Ban Ki-moon was „diep bezorgd”, het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken noemde de Israëlische plannen „niet nuttig”.
bron telegraaf. http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_Westoever__.html
Daar komt dus nooit vrede als die Israeliers niet gedwongen worden
-edit- Kan blijkbaar niet blijven staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |