abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61143282
Da's wel 10 Jenins. En nul speciale VN sessies, heel raar.
pi_61147001
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:28 schreef SilkTie het volgende:

@moussie
1. Ja, SilkTie mag meestal gewoon doorrijden als hij inderdaad bij de post zelf komt. Maar dat komt omdat SilkTie geen potentieel gevaar voor Israel vormt. Weet je wat? De meeste Arabieren mogen ook doorrijden! Even de ID kaart laten zien, vriendelijk knikken en doortuffen. Ik zie dat met mijn eigen ogen, de lui van HRW zien dat ook, maar dat past niet in hun agenda. Soms wordt er intensiever gecontroleerd, hetgeen meestal ook op een normale, respectvolle wijze gebeurt. Helaas gebeurt het soms ook niet respectvol, en dat zou aangepakt moeten worden. En het is ook terecht dat het aangekaart wordt. Maar het is onterecht om te zeggen dat het systematisch gebeurt.
Ik hoop dat je niet denkt dat ik je persoonlijk zit aan te vallen of zo, maar mag ik vragen of je er dagelijks komt ? En zo ja, wat is je traject dan, van A naar B langs 1 controlepost ? Wat ik er namelijk van begrepen heb is het voor de meeste Palestijnen nou juist zo irritant is omdat zij dagelijks een riant aantal kilometers moeten omrijden, langs meerdere controleposten, om bij hun boomgaard te komen die op een paar steenworpen afstand ligt, maar dan aan de andere kant van de muur .. dus zelfs al mag je doorrijden ben je nog uren kwijt aan reistijd, en op die dagen dat er wel streng gecontroleerd wordt kan het makkelijk gebeuren dat het niet lukt om op tijd thuis te zijn ..
en tja, als je dan toch al geïrriteerd bent is het niet makkelijk om je gemak te houden bij die ene controle waarbij je niet respectvol behandelt wordt .. te relativeren dat het begrijpelijk is, dat jij hetzelfde zou doen als jij in hun schoenen stond.

Daarnaast, dat die ene keer dat het niet goed gaat altijd zwaarder weegt dan al die andere keren dat het wel goed gaat is toch een algemeen verschijnsel .. ?
quote:
Overigens, een aantal Joden is door de veiligheidsdiensten 'gemerkt' en die hebben soms ook enorme problemen bij doorgangsposten, hetgeen ook niet respectvol gebeurt (in sommige gevallen ook met fysiek geweld). Daar dit echter ook niet in de HRW agenda past (en het zijn toch maar Joden tegen Joden ...) hoor je daarover ook niets.
Je hebt het nu over de JDL ? Dat die bij controleposten hard worden aangepakt hoor je idd weinig over, ik wist wel dat die heel goed in de gaten gehouden worden, met hun plan om de rotskoepel op te blazen zodra dat rode kalf een rode koe wordt
quote:
2. Sharon is net zo de slachter van Sabra en Shatila als dat Karremans de slachter van Srebrenica is.
yup ..
quote:
Hier laat ik het even bij.
zou ik terug mogen komen op een eerdere vraag .. die aangaande de avondklok ?
pleased to meet you
pi_61147188
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, echt, Een Jood die de heilgste plaats in het Jodendom bezoekt, veel provocatiever moet het niet worden.
Dit is niet zomaar een Jood, dit is Sharon, en die heeft een voorgeschiedenis ..
als het nou ene Zela was geweest, of voor mijn part Peres, maar Sharon ? .. provocatie in het kwadraat !!
quote:
De Palestijnse reactie hierop is een van de belangrijkste zaken die me heeft doen inzien wie daar de achterlijke, radicale barbaren zijn. Israel stelt de heilige plaatsen open voor iedereen (mits ze geen stenen naar andere gelovigen gooien). De Palestijnen eisen dat alleen Moslims op de tempelberg (Nr 3 heilige plaats voor Moslims, Nr 1 heilige plaats voor Joden) mogen komen.

Wie is er nou onverdraagzaam in deze?
als zo'n JDL zit te dreigen de rotskoepel op te blazen .. tja
pleased to meet you
pi_61147228
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 14:08 schreef CeeJee het volgende:
Israël zou er goed aan doen de terminologie die men daar gebruikt wat beter te benutten. Zo is wordt term 'vluchtelingenkamp' met daarin 'vluchtelingen' altijd gebruikt als het gaan om een plek waar Palestijnen wonen. Ook al gaat het om een stad met tienduizenden inwoners die al decennia bestaat. Waar, zoals bijvoorbeeld in Libanon het gezag van het land waarin die stad ligt niet meer telt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Refugee_camp

Zie hier de drie foto's. Eerst trieste tenten, dan hutjes en dan opeens een scene die zou uit elke derde wereld stad zou kunnen komen: een asfaltweg met verkeer, huizen, electriciteit, winkeltjes. Je zou hier zo over een 'nederzetting' kunnen spreken, vol met 'kolonisten'. Die foto is overigens wel achterhaald, in 2007 heeft het Libanese leger die stad verwoest nadat er allerlei Palestijnse terreurclubs te veel eigen staatje gingen spelen. Het is niet zo heel erg in het nieuws geweest omdat er geen Israël connectie was.

De volgende keer dat er op de West Bank wat gebouwd wordt moeten ze het ook maar een vluchtelingenkamp noemen.
je had verwacht dat zij na 60 jaar nog steeds in tenten wonen ?
pleased to meet you
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:52:35 #245
217719 Klautje
IK KOM HIER OM TE HATEN GEK
pi_61147377
De beste joden zijn dode joden!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
© Bafnek
pi_61148091
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 19:47 schreef moussie het volgende:

[..]

je had verwacht dat zij na 60 jaar nog steeds in tenten wonen ?
De Saharawi's wonen hier al 30 jaar:

pi_61148263
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:14 schreef CeeJee het volgende:

[..]

De Saharawi's wonen hier al 30 jaar:

[ afbeelding ]
woonden die niet anyway al in tenten ?
pleased to meet you
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:39:29 #248
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61150822
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 19:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Dit is niet zomaar een Jood, dit is Sharon, en die heeft een voorgeschiedenis ..
als het nou ene Zela was geweest, of voor mijn part Peres, maar Sharon ? .. provocatie in het kwadraat !!
[..]
Ik zie het niet. Omdat hij een soldaat was mag hij niet naar zijn heilige plaats?
quote:
als zo'n JDL zit te dreigen de rotskoepel op te blazen .. tja
Is dat niet een van de zeer weinige terroristische groepen daar die door zijn eigen volk en regering keihard wordt aangepakt ipv toegejuicht? Alweer zo'n subtiel verschil tussen Israel en de Palestijnen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_61151343
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik zie het niet. Omdat hij een soldaat was mag hij niet naar zijn heilige plaats?
tuurlijk joh, hij was 'zomaar een soldaat' die een heilige plaats ging bezoeken ..
quote:
Is dat niet een van de zeer weinige terroristische groepen daar die door zijn eigen volk en regering keihard wordt aangepakt ipv toegejuicht? Alweer zo'n subtiel verschil tussen Israel en de Palestijnen.
Ja hallo zeg, eerst andermans land inpikken, er je eigen staat op stichten en dan ook nog andermans heiligdommen de lucht in blazen .. er is een grens hé, zelfs voor Israëliërs

btw .. voor deze laatste sarcastische opmerking in een verkeerd keelgat schiet .. ik heb empathie voor het uitgangspunt van de Palestijn die opeens Palestijn moet zijn en een natie met nationale trots en zo moet hebben .. ik heb geen enkele sympathie voor acties waarbij burgerslachtoffers vallen
pleased to meet you
pi_61152752
quote:

[zeikmode]
Het meervoud van casus belli is: casus belli. Casus is van de u-declinatie, waarbij de nom. pl. eveneens op -us eindigt ...
[/zeikmode]
Je zou heel best eens gelijk kunnen hebben. En op dit soort punten mag je best tegen me zeiken: is mijn verdiende loon.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_61153868
quote:
@Kees22
Ter verduidelijking: met 'jullie' bedoelde ik JodenArabierenvolk.

Voordat ik op al je statements ga reageren, wil ik eerst het volgende van je weten.
Jij vindt het jammer dat Israel bestaat. Waar moeten de Joden volgens jou dan wonen?
Waarom niet gewoon verspreid over de wereld, zoals ze al 2000 jaar wonen? En dan integreren.
En kom nou niet met jodenvervolgingen door de eeuwen heen: allerlei andere volkeren die zich niet integreerden, zijn ook altijd vervolgd. Roma, om maar eens een constante te noemen. De Katharen zijn compleet uitgeroeid. Hugenoten, zolang ze zich nog onderscheidden van andere gelovigen. De Joden zijn daarin niet meer slachtoffer dan anderen. Dus hebben ze ook niet meer rechten.
Ze hebben zich al die tijd zorgvuldiger afgescheiden gehouden, in zekere zin net zoals de Roma. Dan is het logisch, zij het niet acceptabel, dat je af en toe vervolgd wordt. Buitenbeentjes zijn altijd de lul, dat mag inmiddels wel bekend verondersteld worden.
En misschien hadden ze ook best in Palestina kunnen wonen, als ze zich maar gedragen hadden. Ik verwijs even naar de getuigenissen van de eerste massamoord van Hebron (eerder behandeld in deze topics): de Sefardische joden hadden helemaal geen probleem, maar de Asjkenazische, die zich niet aanpasten en opdrongen, wel. Er wordt zelfs gesuggereerd, dat de Sefardische Joden later gehinderd werden bij de terugkeer, terwijl de Asjkenazische gestimuleerd werden.

De Joden beroepen zich op een situatie van 2000 jaar geleden. Maar ze vechten met moderne wapens en hun aantal is ook aanzienlijk groter dan 2000 jaar geleden. De rest van de wereld leeft nu. De wereld valt toch niet meer terug te draaien? Moeten alle Nederlanders dan ook maar weer terug gaan naar waar ze vandaan komen? En moet Amerika weer zuiver Indiaans worden? En alle Australische misdadigers moeten weer terug naar het Verenigd Koninkrijk? Alle blanken in Zuid-Afrika weer weg? Het Romeinse Rijk in ere hersteld? Het Christendom bestaat niet meer?
Leuk idee voor science fiction, maar toch niet voor hedendaagse politiek.

Logisch doorredenerend, moet ik tot de conclusie komen, dat Israel niet meer weg te krijgen is. Evenmin als de blanken en negers uit de VSvA weg te krijgen zijn, of de Portugezen uit de VSvB of de Spanjaarden uit de VSvM of Bolivia.
Maar om deze vergelijkingen door te trekken: ik hoop niet dat het 200 jaar duurt voor de situatie in het Midden-Oosten zich stabiliseert!

Dus samenvattend: ja, ik vind het jammer dat Israel bestaat en ik zie er geen probleem in als Joden zich elders gevestigd hadden. Maar nu het al 60 jaar bestaat, zullen we (Israel en alle andere landen) een modus vivendi moeten vinden. Vooral afhankelijk van het huidige gedrag van de staat.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_61154498
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:17 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Maar is dat 'goedpraten' of is dat een gegeven? En als je het over slachtoffers onder de burgerbevolking hebt, wat is het excuus van de Palestijnen voor bijvoorbeeld het laten ontploffen van een bom op een markt waar enkel burgers rondlopen? En wat is het excuus van de Palestijnen voor het afvuren van raketten op willekeurige burgerdoelen?
Dat is goedpraten.
Zoals je nu ook goedpraat: "Maar hunnie doen het ook." (Met opzet Hollands dialect!)
quote:
Als ik het zo bekijk dan vallen Palestijnen willeurig en zonder 'doel' burgers aan. De Israëli's vallen niet random willekeurig burgerdoelen aan maar vallen doelbewust terroristen die burgers gedood hebben aan en die verschuilen zich helaas weleens tussen de burgerbevolking.
Dan is het toch erg merkwaardig, dat er op de kleinere Palestijnse bevolking meer doden vallen dan op de grotere Israelische bevolking. Er staat me bij: 10 keer zo veel doden op een bevolking die half zo groot is, maar pin me daar niet op vast. Terwijl de Israeli's claimen zo zorgvuldig te werk te gaan. Ergens klopt er dan toch iets niet.
quote:
[..]

En waarom zijn alle in- en uitgangen geblokkeerd?
Paranoia? Pesterij? (Ik zoek nog een derde P )
quote:
[..]

En waarom zijn die controleposten er? Jammer dat je met bovenstaande reactie totaal niet ingaat op onderstaande punt van SilkTie:
[..]
Maar dit is ook een punt van SilkTie:
quote:
Weet je wat? De meeste Arabieren mogen ook doorrijden! Even de ID kaart laten zien, vriendelijk knikken en doortuffen. Ik zie dat met mijn eigen ogen, de lui van HRW zien dat ook, maar dat past niet in hun agenda. Soms wordt er intensiever gecontroleerd, hetgeen meestal ook op een normale, respectvolle wijze gebeurt.
Dus waarom dan een boer afsnijden van zijn land?
pi_61154866
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon verspreid over de wereld, zoals ze al 2000 jaar wonen? En dan integreren.
En kom nou niet met jodenvervolgingen door de eeuwen heen: allerlei andere volkeren die zich niet integreerden, zijn ook altijd vervolgd. Roma, om maar eens een constante te noemen. De Katharen zijn compleet uitgeroeid. Hugenoten, zolang ze zich nog onderscheidden van andere gelovigen.
De Katharen hoefden niet te integreren, die woonden er al. Je poging om allerlei andere slachtoffers te vinden, moet nogal lukraak worden genoemd. Straks ga je de Indianen nog verwijten dat ze niet integreerden. Bovendien waren er eerder Joden in Europa dan Christenen.
quote:
De Joden zijn daarin niet meer slachtoffer dan anderen.
Maar ze hoeven ook niet braver dan anderen te zijn, dus mogen ze best eens op hun beurt het buitenbeentje pesten!

quote:
Ik verwijs even naar de getuigenissen van de eerste massamoord van Hebron (eerder behandeld in deze topics): de Sefardische joden hadden helemaal geen probleem, maar de Asjkenazische, die zich niet aanpasten en opdrongen, wel.
Je morele bewogenheid laat je op een gunstig moment even in de steek, zie ik.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_61154903
quote:
@moussie
Moussie en ik worden toch al op een hoop gegooid, dus ik reageer ook maar even.
quote:
1. Ja, SilkTie mag meestal gewoon doorrijden als hij inderdaad bij de post zelf komt. Maar dat komt omdat SilkTie geen potentieel gevaar voor Israel vormt. Weet je wat? De meeste Arabieren mogen ook doorrijden! Even de ID kaart laten zien, vriendelijk knikken en doortuffen. Ik zie dat met mijn eigen ogen, de lui van HRW zien dat ook, maar dat past niet in hun agenda. Soms wordt er intensiever gecontroleerd, hetgeen meestal ook op een normale, respectvolle wijze gebeurt. Helaas gebeurt het soms ook niet respectvol, en dat zou aangepakt moeten worden. En het is ook terecht dat het aangekaart wordt. Maar het is onterecht om te zeggen dat het systematisch gebeurt.
Toch vreemd dan, als het niet systematisch gebeurt. Waarom zou B'tselem dan videocamera's uitreiken aan Palestijnen? Het lijkt mij niet iets dat je doet om incidenten vast te leggen. Daarvoor zijn die camera's toch net iets te duur.
En dat aankaarten: hoor je daar ooit nog wel eens iets van?
quote:
Overigens, een aantal Joden is door de veiligheidsdiensten 'gemerkt' en die hebben soms ook enorme problemen bij doorgangsposten, hetgeen ook niet respectvol gebeurt (in sommige gevallen ook met fysiek geweld). Daar dit echter ook niet in de HRW agenda past (en het zijn toch maar Joden tegen Joden ...) hoor je daarover ook niets.
Uitermate kwalijk als HRW daar niks mee doet. Ik heb veel respect voor mensen die zo hun nek uitsteken. En HRW zou dat best kunnen steunen. Daar zijn ze voor!
Dat tegen deze mensen ook niet zelden fysiek geweld gebruikt wordt, vind ik dan wel weer tekenend. Een soort hooligan-maatschappij, krijg ik de indruk.

Hoe oud zijn die soldaten eigenlijk? 18, 19, 20?
quote:
2. Sharon is net zo de slachter van Sabra en Shatila als dat Karremans de slachter van Srebrenica is.

Hier laat ik het even bij.
Dit ga ik even opzoeken, als ik in de gelegenheid ben. Want ik geloof hier geen zak van.
Als je gelijk hebt, zal ik dat bekennen.
pi_61154985
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 14:22 schreef Apropos het volgende:

[..]

Saudi-Arabie, natuurlijk.
Oh, ik dacht Israel.
pi_61155349
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:36 schreef Apropos het volgende:

[..]

De Katharen hoefden niet te integreren, die woonden er al. Je poging om allerlei andere slachtoffers te vinden, moet nogal lukraak worden genoemd. Straks ga je de Indianen nog verwijten dat ze niet integreerden. Bovendien waren er eerder Joden in Europa dan Christenen.
De Katharen scheidden zich af van de ware Roomse Kerk. En ook verder ontgaat mijn argument je. Sterker nog: je steunt me.
Want waarom zijn de Joden dan niet in Europa gebleven en zijn ze terug naar Palestina gegaan?
quote:
[..]

Maar ze hoeven ook niet braver dan anderen te zijn, dus mogen ze best eens op hun beurt het buitenbeentje pesten!
Dat lijkt me een goed argument om te moorden en vernielen!
quote:

[..]

Je morele bewogenheid laat je op een gunstig moment even in de steek, zie ik.
Deze snap ik niet.
pi_61158017
Dank u wel beste heren voor al uw inspanning, een uitermate leerzaam topic hebben jullie ervan gemaakt en ik zie 3 soorten vertegenwoordigers. De joden, de palestijnen en een vertegenwoordiger dat duidelijk geciviliseerd diplomatie kent. In mijn visie bestaat neutraal niet onder de mensheid dus dat derde is heel belangrijk en dat zie ik hier goed terug.

Volgens mij is het aan de jood om bij dit kwestie aan compromissen te voldoen (voor eige veiligheid). Jullie hebben in ieder geval heel duidelijk het gezicht vertoont aan heel de wereld.

En met alle respect, maar deze moet er echt even uit namens een moslim:
Jij bent een jood, en jij zal nooit gelijk worden behandelt. punt. Israël zal nooit gelijk behandelt worden om zijn joodse roots, punt. Dit staat zelfs in je eigen boek, mocht het al niet duidelijk genoeg zijn heb ik nog wat islamitische liggen, dus ga gewoon niet zeiken want er staan ook nog genoeg andere dingen waardoor je anders hypocriet bezig bent oftwel aan het meten bent met twee maten.
Net een rijke lui die geen zin heeft meer belasting te betalen alleen omdat hij rijker is.

Een echte jood zal heel goed weten waar ik het over heb of hebben jullie geleerd van de bijbel ?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:11:47 #258
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61159223
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 04:32 schreef Imagine-Peace het volgende:
Dank u wel beste heren voor al uw inspanning, een uitermate leerzaam topic hebben jullie ervan gemaakt en ik zie 3 soorten vertegenwoordigers. De joden, de palestijnen en een vertegenwoordiger dat duidelijk geciviliseerd diplomatie kent. In mijn visie bestaat neutraal niet onder de mensheid dus dat derde is heel belangrijk en dat zie ik hier goed terug.

Volgens mij is het aan de jood om bij dit kwestie aan compromissen te voldoen (voor eige veiligheid). Jullie hebben in ieder geval heel duidelijk het gezicht vertoont aan heel de wereld.

Jij bent een jood, en jij zal nooit gelijk worden behandelt. punt. Israël zal nooit gelijk behandelt worden om zijn joodse roots, punt. Dit staat zelfs in je eigen boek, mocht het al niet duidelijk genoeg zijn heb ik nog wat islamitische liggen, dus ga gewoon niet zeiken want er staan ook nog genoeg andere dingen waardoor je anders hypocriet bezig bent oftwel aan het meten bent met twee maten.
Net een rijke lui die geen zin heeft meer belasting te betalen alleen omdat hij rijker is.

Een echte jood zal heel goed weten waar ik het over heb of hebben jullie geleerd van de bijbel ?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:57:27 #259
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61161313
quote:

Met mensen die met dit soort vage, onbegrijpelijke, racistische onzin komen moet Israel dus proberen te onderhandelen...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_61162144
quote:

Ben geen jood, dus daar zal het wel door komen, maar hier snap ik geen reet van.

De vijandigheid druipt er echter vanaf.

En bewijst maar eens te meer dat rationeel zijn en als zodanig handelen, in Israël soms niet mogelijk is.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')