abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:53:58 #1
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60872836
En meteen maar een nieuw topic aangemaakt.

"Ongeluksgetal" 13 achter ons latend.
Dit topic gaat over genderdysforie: een discrepantie tussen je fysieke geslacht en je belevingsgeslacht (gender). De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich echt niet thuisvoelen in het lichaam dat ze bij hun geboorte kregen en daar vaak (niet altijd) iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Maar er zijn ook mildere vormen die zich anders uiten. Voor meer informatie kun je terecht op bijvoorbeeld wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Genderdysforie

Hier kletsen we gewoon weer verder over de dingen die ons bezighoudt.

Voorgaande delen:

Niet kunnen zijn wie je werkelijk bent
Genderdysforie - deel 2
Genderdysforie - deel 3
Genderdysforie - deel 4
Genderdysforie - deel 5
Genderdysforie - deel 6
Genderdysforie - deel 7
Genderdysforie - deel 8
Genderdysforie - deel 9
Genderdysforie - deel 10
Genderdysforie - deel 11
Genderdysforie - deel 12
Genderdysforie - deel 13

[ Bericht 1% gewijzigd door NoktetMort op 16-08-2008 14:08:56 ]
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:11:17 #2
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60875188
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 15:27 schreef Eline2602 het volgende:

Maar ja, de tijd was door alle ongeregeldheden toch een beetje gaan dringen dus ik werd halverwege het invullen gevraagd of ik het later af wilde maken en maar vast het intake gesprek met mevrouw Biemond wilde gaan doen. Ik ging in de wachtkamer zitten en kort daarna kwam ze me halen. Ze vertelde dat er nog een mevrouw bij was die (volgens mij) aan het afstuderen was en vroeg of ik daar bezwaar tegen had. Dat had ik niet want tegenwoordig praat ik erg gemakkelijk met mensen over mijn GIS (dat was ooit ook wel anders maja) en zeker tegen professionals of mensen die al weten waar ik mee zit. Het gesprek zelf was eigenlijk best een fijn gesprek.
Aan mevrouw Biemond heb je ook wel een hele goede , ze is ook oprecht geinteresseerd. Ik heb haar zelf sinds april als therapeut, omdat m'n vorige over is gestapt naar het jongerenteam. En ik ben erg tevreden
Ik had afgelopen donderdag m'n controle afspraak bij haar en dat was dus een lekker ontspannen gesprek voor 't grootste deel. Voordeel is dat ze tijdens 't gesprek niet zo veel opschrijft en er dus meer besproken kan worden .

Het was voor mij donderdag ook wel even zoeken, aangezien ze binnen de poli verhuist zijn, maar ja uiteindelijk valt 't ontzettend mee met die doolhovigheid als je mij vraagt. Tegenwoordig zitten de spreekkamers direct bij de wachtkamer, dat was wel anders hoor.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:32:10 #3
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_60875702
Ik kende een jongen bij mij uit de buurt, maar nu is het een meisje. Als meisje ziet ze er wel beter uit moet ik zeggen Ook al is het niet mijn type.
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:10:30 #4
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60876739
Doet me denken aan een opmerking van m'n jongste nicht tegen haar moeder toen die het vertelde over mij. "Nou, ik denk dat ie knapper zal zijn als vrouw, dan als man"
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:32:34 #5
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60877331
Die 'knapper dan' opmerking heb ik nooit gekregen. Mij is wel vaker gezegd dat ik een "knappe jongen" was, maar daar hecht ik niet zo veel waarde aan, vooral niet gezien het feit dat er in sinds begin dit jaar vaker met me is geflirt dan al die jaren dat ik een "knappe jongen" zou zijn geweest. Al is de one-time-french-kissing met een onbekend meisje in 2001 nog de pre-transitie flirt die overtroffen dient te worden , maar dat heeft nog wat transitieredentjes dat ik nog niet zo ver ben gekomen .

* MuteZukini rekent voor het gemak een relatie van twee jaar in die tijd niet mee
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:31:22 #6
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60880340
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 14:32 schreef MuteZukini het volgende:
Die 'knapper dan' opmerking heb ik nooit gekregen. Mij is wel vaker gezegd dat ik een "knappe jongen" was, maar daar hecht ik niet zo veel waarde aan, vooral niet gezien het feit dat er in sinds begin dit jaar vaker met me is geflirt dan al die jaren dat ik een "knappe jongen" zou zijn geweest. Al is de one-time-french-kissing met een onbekend meisje in 2001 nog de pre-transitie flirt die overtroffen dient te worden , maar dat heeft nog wat transitieredentjes dat ik nog niet zo ver ben gekomen .

* MuteZukini rekent voor het gemak een relatie van twee jaar in die tijd niet mee
Waarschijnlijk omdat bij vrouwen schoonheid meer wordt gewaardeerd (of belangrijker wordt gevonden).

NIemand flirt ooit met mij
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:28:33 #7
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60882219
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 16:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat bij vrouwen schoonheid meer wordt gewaardeerd (of belangrijker wordt gevonden).

NIemand flirt ooit met mij
Dat zou heel goed kunnen ja, en dat streelt ook wel m'n ego

Maar ik mag toch wel hopen dat jou kereltje nog met je flirt, althans het is dan natuurlijk een ander soort flirten, want er hoeft niks vanaf nul veroverd te worden.
* MuteZukini gaat nu even diepzinnig zitten zijn
't hoort er in een relatie wel bij om continue 't hartje van de ander te veroveren, net als Castro in Cuba ook nooit klaar is met de revolutie , maar dan in de liefde zul je wat geloofwaardiger moeten zijn denk ik . Dat je elkaars liefde niet voor vanzelfsprekend.
* MuteZukini is klaar met diepzinnig zitten zijn
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_60882476
Maar even een TVP. Ik heb verder weinig in te brengen...
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:37:46 #9
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60882527
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 17:28 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen ja, en dat streelt ook wel m'n ego

Maar ik mag toch wel hopen dat jou kereltje nog met je flirt, althans het is dan natuurlijk een ander soort flirten, want er hoeft niks vanaf nul veroverd te worden.
* MuteZukini gaat nu even diepzinnig zitten zijn
't hoort er in een relatie wel bij om continue 't hartje van de ander te veroveren, net als Castro in Cuba ook nooit klaar is met de revolutie , maar dan in de liefde zul je wat geloofwaardiger moeten zijn denk ik . Dat je elkaars liefde niet voor vanzelfsprekend.
* MuteZukini is klaar met diepzinnig zitten zijn
We zijn allebei niet echt flirts. Alleen online, in het begin Ik denk dat we niet echt een doorsnee relatie hebben of zo. Het voelt in ieder geval perfect.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:23:03 #10
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_60883533
Vraag me wel af hoe het voelt op een voormalig man te neuken
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:00:28 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60886772
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:23 schreef Parafernalia het volgende:
Vraag me wel af hoe het voelt op een voormalig man te neuken
Waarschijnlijk weinig anders dan een willekeurige vrouw.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 22:00:14 #12
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60887901
quote:
voormalig man
wat een charmante manier om te zeggen dat je zo'n persoon eigenlijk niet als vrouw zult zien

* MuteZukini heeft genoeg woorden hieraan vuil gemaakt en gaat verder met waar ze mee bezig was
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_60901178
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:11 schreef MuteZukini het volgende:
[...]
Voordeel is dat ze tijdens 't gesprek niet zo veel opschrijft en er dus meer besproken kan worden .
Nu je het zegt. Ze heeft tijdens het gesprek erg weinig geschreven. Af en toe een korte notitie maar meer niet. Wel fijn eigenlijk. Mijn andere therapeut neemt soms nog wel eens even de tijd om een en ander uit te schrijven...
quote:
Het was voor mij donderdag ook wel even zoeken, aangezien ze binnen de poli verhuist zijn, maar ja uiteindelijk valt 't ontzettend mee met die doolhovigheid als je mij vraagt. Tegenwoordig zitten de spreekkamers direct bij de wachtkamer, dat was wel anders hoor.
Oh ja, de wachtkamer zat idd direct bij de spreekkamer. Maar voordat je bij die wachtkamer bent Dan wordt je eerst naar receptie K gestuurd die dan weer niet blijkt te zitten op de plek die de bordjes aangeven en dan wordt je vervolgens op de verkeerde manier omgeleid om er daarna achter te komen dat je je aan de verkeerde kant van de spreekkamers bevind... hehe achja... ik verdwaal nog wel eens hoor. Ik was de op die infoavond toch ook al verkeerd gereden? Ik en richtinggevoel... hahaha
pi_60901560
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:23 schreef Parafernalia het volgende:
Vraag me wel af hoe het voelt op een voormalig man te neuken
Op een pagina, waar voornamelijk gender dysfore vrouwen zitten, iets roepen over een 'voormalig man' is net zo doordacht, beschaafd en fijngevoelig als een asielzoekerscentrum binnenlopen en iets roepen over allochtonen. Of misschien dat een sportmetafoor je meer op weg helpt. (Iets dat bij mannen wel vaker het geval is.) Je wekt er net zoveel sympathie mee als wanneer je op de Ajax tribune 'Feyenoord' schreeuwt...

Maar om nog even op jouw vraag terug te komen... Er is maar een manier om daar antwoord op te krijgen.
pi_60901711
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:32 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik kende een jongen bij mij uit de buurt, maar nu is het een meisje. Als meisje ziet ze er wel beter uit moet ik zeggen Ook al is het niet mijn type.
Dat is eigenlijk best lief zeggen! Dat zal ze denk ik best een compliment vinden...
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:14:54 #16
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_60901713
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_60901950
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 16:07 schreef Eline2602 het volgende:

[..]

Op een pagina, waar voornamelijk gender dysfore vrouwen zitten, iets roepen over een 'voormalig man' is net zo doordacht, beschaafd en fijngevoelig als een asielzoekerscentrum binnenlopen en iets roepen over allochtonen. Of misschien dat een sportmetafoor je meer op weg helpt. (Iets dat bij mannen wel vaker het geval is.) Je wekt er net zoveel sympathie mee als wanneer je op de Ajax tribune 'Feyenoord' schreeuwt...

Maar om nog even op jouw vraag terug te komen... Er is maar een manier om daar antwoord op te krijgen.
Dat, of hij heeft een zware crush op één van ons maar is te verlegen om er iets mee te doen
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:52:02 #18
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60904626
Ach, zal niet de eerste keer zijn dat een man achter me aanzit

*me is nog steeds lesbisch, jammer genoeg
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:39:56 #19
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60919226
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 15:50 schreef Eline2602 het volgende:
[..]

Oh ja, de wachtkamer zat idd direct bij de spreekkamer. Maar voordat je bij die wachtkamer bent Dan wordt je eerst naar receptie K gestuurd die dan weer niet blijkt te zitten op de plek die de bordjes aangeven en dan wordt je vervolgens op de verkeerde manier omgeleid om er daarna achter te komen dat je je aan de verkeerde kant van de spreekkamers bevind... hehe achja... ik verdwaal nog wel eens hoor. Ik was de op die infoavond toch ook al verkeerd gereden? Ik en richtinggevoel... hahaha
Als je voor de eerste keer komt moet je inderdaad eerst ingeschreven worden, dat is vooraan bij receptie M, weet verder niet hoe dat tegenwoordig in de brief staat die je voor de intake krijgt. In elk geval vond ik het wel ok aangegeven om bij K te komen, zodra je beseft dat je nog altijd de ingang van M moet nemen. Maar ja ik kom er al jaren, en tot voor de verhuizing had 't genderteam niet een eigen 'receptie', 't secretariaat/kantoortje is nu simpelweg tot receptie gepromoveerd.
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 18:52 schreef NoktetMort het volgende:
...

*me is nog steeds lesbisch, jammer genoeg
jammergenoeg ?!?!?!?!?
ik hoop toch niet voor jezelf, een beetje pot is vet trots om dat te zijn , dus niet gaan jammergenoegen he
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 18 augustus 2008 @ 11:57:48 #20
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60919735
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:39 schreef MuteZukini het volgende:
jammergenoeg ?!?!?!?!?
ik hoop toch niet voor jezelf, een beetje pot is vet trots om dat te zijn , dus niet gaan jammergenoegen he
Deze "type" pot heeft best wel wat moeite om een vrouw te krijgen ...... En ik ben erachter gekomen dat het best wel makkelijk is een man te krijgen; dus vandaar de "jammer genoeg"
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:29:18 #21
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_60920627
Als je het omdraait klinkt het veel beter

Dus dat er jammergenoeg niet zo veel lesbische meiden zijn als dat er voor hetero mannen hetero meiden zijn, niet jezelf slachtofferen als je het onpersoonlijk kan verwoorden

als je kijkt wat voor "type" potten er allemaal rondlopen zal er vast wel meer dan een tussenlopen die jou dekseltje wil zijn
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:43:39 #22
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_60921034
Hahaha, prachtig verwoord... Thx
pi_60931577
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:29 schreef MuteZukini het volgende:
Als je kijkt wat voor "type" potten er allemaal rondlopen zal er vast wel meer dan een tussenlopen die jou dekseltje wil zijn
Ghehehe... Dat vind ik nog eens mooi gezegd!


Trouwens, als potje hoef je de liefde natuurlijk niet alleen tussen de andere potjes te zoeken!
Vergeet de bi-tjes niet! In bi-tjes zitten namelijk ook potjes... of was het nou andersom?!
pi_60931827
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 11:57 schreef NoktetMort het volgende:

[..]

Deze "type" pot heeft best wel wat moeite om een vrouw te krijgen ...... En ik ben erachter gekomen dat het best wel makkelijk is een man te krijgen; dus vandaar de "jammer genoeg"
Wat ik begrepen heb is vrouwelijke seksualiteit bestwel flexibel, dus als je 't eens een keertje wilt proberen...

Overigens, ik weet niet hoe lang je aan de hormonen zit, maar mocht je seksualiteit veranderen door hormoon gebruik (wat nog wel eens gebeurt), dan gebeurt dat rond de 6de maand ongeveer.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 02:56:41 #25
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_60942198
Maareh, dat stuk tussen de vagina en de baarmoeder dat ligt er toch nog niet bij mannen? Hoe wordt zoiets gecreëerd dan, gebruiken ze daar een stuk darm voor, of wat? Het lijkt me toch niet helemaal hetzelfde als bij vrouwen, ik bedoel als 'voormalig man' zul je ook niet nat worden of hebben ze daar ook een oplossing voor? Als laatste punt, hoe wordt een omgebouwde man gestimuleerd, heeft de penis in gekrompen toestand dan dezelfde functie als de clitoris, of moeten de 'mannen' die zich om laten bouwen gewoon maar genoegen nemen met het feit dat ze niet meer normaal klaar kunnen komen.

Alvast bedankt voor de reactie :-)
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 04:43:07 #26
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60942710
Even uit mijn hoofd:
de vagina wordt van de huid van de penis gemaakt
de schaamlippen van de balzak
de klitoris van (een stukje van) de eikel

Er wordt dus een en ander verwijderd ook.

Andersom is nog lastiger, van een vagina een penis maken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_60943693
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 02:56 schreef rinzzz het volgende:
'voormalig man' (...) omgebouwde man (...) 'mannen'
Zou je 't heel erg vinden om 't gewoon over transvrouwen te hebben? Alvast bedankt!
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:13:19 #28
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_60960676
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 08:55 schreef Hildy het volgende:

[..]

Zou je 't heel erg vinden om 't gewoon over transvrouwen te hebben? Alvast bedankt!
dat is geen antwoord op mijn vraag
pi_60963529
Dag Rinzzz...

Ik ga er vanuit dat je reactie onbewust kwetsend is en daarom neem ik de tijd om je te informeren.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 02:56 schreef rinzzz het volgende:
Maareh, dat stuk tussen de vagina en de baarmoeder dat ligt er toch nog niet bij mannen? Hoe wordt zoiets gecreëerd dan, gebruiken ze daar een stuk darm voor, of wat?
Er zijn verschillende operatietechnieken om een vagina te (re)construeren. De meest voorkomende zijn de Penile Skin Inversion techniek en de Colon Sigmoid techniek.

Bij de Penile Skin Inversion techniek worden de vulva en de vagina (voor jouw informatie, de vagina is dus 'dat stuk tussen de vagina en de baarmoeder' en dat wat jij 'de vagina' noemt is de vaginaopening, onderdeel van de vulva) geconstureerd van de huid van de penis en scrotum. Dus zowel de grote en kleine schaamlippen en het kapje van de clitoris als de vagina worden uit deze huid gemaakt. De clitoris zelf wordt gemaakt van een stukje van de eikel, waaraan de zenuwen van de penis zitten. De urinebuis wordt ingekort en tussen de clitoris en de vagina geplaatst.

Bij de Colon Sigmoid techniek wordt alleen de vulva gemaakt van de huid van de penis en scrotum. De vagina zelf wordt gemaakt van een stukje darm (zoals jij zelf dus al aangaf).

Voor de rest verschillende deze technieken niet zoveel van elkaar, denk ik.
quote:
Het lijkt me toch niet helemaal hetzelfde als bij vrouwen, ik bedoel als 'voormalig man' zul je ook niet nat worden of hebben ze daar ook een oplossing voor?
Klopt (soort van), een vagina die met de Penile Skin Inversion techniek wordt gemaakt wordt niet nat zoals je dat gewend bent. Dat kom doordat de kliertjes die daarvoor moeten zorgen er niet zijn. Maar de kliertjes die eerder het voorvocht produceerden zijn er nog wel. Het is dus mogelijk dat een vrouw met een transseksueel verleden wel nat wordt als ze seksueel opgewonden is. Toch gebeurt dit lang niet altijd en als het gebeurt is het vaak niet voldoende en moet er gebruik gemaakt worden van glijmiddel.
Overigens zijn het niet alleen de vrouwen met een transseksueel verleden die niet nat (genoeg) worden. Er zijn namelijk ook best wel wat vrouwen zonder een transseksueel verleden die hier ook last van hebben. Glijmiddel bestaat dan ook al iets langer dan de geslachtsaanpassende operaties.

En dan het (soort van)-gedeelte. Een vagina die is gemaakt met de Colon Sigmoid techniek wordt/is wel nat. Het stukje darm dat voor het maken van de vagina wordt gebruikt, wordt/is namelijk van nature vochtig net zoals de rest van je darmen. Je zou zeggen; Waarom worden dan niet alle vrouwen geholpen met de Colon Sigmoid techniek?! Het antwoord daarop is vrij simpel. Het 'oogsten' van een stukje darm is een vrij riskante operatie met de mogelijkheid op veel complicaties. Tel die risico's op bij de risico's die er al aan een geslachtsaanpassende operatie kleven en je begrijpt wel dat chirurgen, maar ook patienten zelf, enige reserve hebben voor het gebruiken van deze techniek.

Overigens zijn geslachtsaanpassende operaties niet alleen voor transseksuele vrouwen. Vrouwen die door ziekte, bijvoorbeeld kanker, een deel van hun geslachtsdelen/geslachtsorganen zijn kwijtgeraakt worden ook geholpen met deze operaties. Vandaar dat ik hier een eind boven ook al sprak van:

'Er zijn verschillende operatietechnieken om een vagina te (re)construeren'.
quote:
Als laatste punt, hoe wordt een omgebouwde man gestimuleerd, heeft de penis in gekrompen toestand dan dezelfde functie als de clitoris, of moeten de 'mannen' die zich om laten bouwen gewoon maar genoegen nemen met het feit dat ze niet meer normaal klaar kunnen komen.
De clitoris die wordt gemaakt bij deze operaties zit, zoals ik hierboven al uitlegde, vast aan de zenuwen die daarvoor (een groot deel van) de penis het gevoel gaf. Als alles goed gaat zit er dus behoorlijk wat gevoel in de nieuwe clitoris en behoort het krijgen van een orgasme tot de mogelijkheden. Of dit ook daadwerkelijk zo is verschilt per geval. De ene vrouw komt na de operatie heel gemakkelijk klaar en de ander kan lukt het bijna niet tot niet. Hoe dan ook zul je als transseksuele vrouw er rekening mee moeten houden dat de mogelijkheid bestaat dat je geen orgasmes meer kunt krijgen. Er kan immers altijd iets mis gaan.

Ik hoop dat hiermee je vragen zijn beantwoord.


Overigens, ik begon deze post met de mededeling dat ik er maar vanuit ga dat je reactie onbewust kwestend is. Daarmee doel ik net als Hildy op je woordgebruik. Voormalig man... Omgebouwde man... Dat klinkt allemaal niet even aardig. Transseksuele vrouwen en vrouwen met een transseksueel hebben een vrouwelijke identiteit en vinden het dus maar raar en vervelend om 'man' genoemd te worden. Zo voelen wij ons namelijk helemaal niet. Verder laten wij ons niet 'ombouwen'. We zijn per slot van rekening geen auto's! We worden gewoon geopereerd in een schone en steriele operatiekamer in een ziekenhuis, niet in een smerige naar benzineruikende garage....

[ Bericht 0% gewijzigd door Eline2602 op 19-08-2008 21:02:25 ]
  woensdag 20 augustus 2008 @ 02:39:13 #30
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_60971093
... De reactie kwam voort uit een natuurlijke drang tot afzetten tegen feministische opmerkingen. Dat terzijde.

Super bedankt voor het zeer volledige antwoord. Ik heb me dit vaker afgevraagd hoe zoiets nu precies in zijn werk gaat en of het praktisch gezien mogelijk is om een vrouw volledig 'om te bouwen'. Deze vraag heb je me beantwoord, dat verheldert in die zin ook steeds meer het beeld van waarom transvrouwen over gaan tot het maken van een dergelijke stap.

Het is niet mijn bedoeling om mensen in deze categorie te beledigen. Ik snap even goed dat het juist heel moeilijk zal zijn om je in zo'n parket te begeven. Het is niet iets waar je vrijwillig voor kiest om even omgebouwd te worden als het aannemen van een nieuw kapsel. Er zit een hele historie achter waar ik mij van bewust ben. Respect hiervoor en succes voor de mensen die dit traject nog ondergaan of voor zich hebben.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 02:45:14 #31
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60971142
Waarom blijf je het nou toch over "ombouwen" hebben?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_60972836
Hardleers
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:40:07 #33
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_60989539
sorry, omsnijden op een nette operatietafel...
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:26:13 #34
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60990932
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:40 schreef rinzzz het volgende:
sorry, omsnijden op een nette operatietafel...


Dat je het zo tegen je vrienden zegt, best, maar kun je nou echt niet het respect opbrengen om hier gewoon aan het verzoek van de dames te voldoen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:31:09 #35
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_60991077
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:40 schreef rinzzz het volgende:
sorry, omsnijden op een nette operatietafel...
userid >180.000 zegt genoeg.
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_60991267
En z'n user-avatar, zegt dat niets dan?
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:16:08 #37
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_60992353
ik hou op
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:30:48 #38
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_60992805
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 21 augustus 2008 @ 01:45:40 #39
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_60998842
Dit topic heeft me de afgelopen dagen veel steun geboden (heel veel dank voor jullie openheid over dit onderwerp, dit is precies wat ik nodig had op dit moeilijke moment), maar het begint nu een beetje in te zakken hier dus dit lijkt me een mooi moment om de boel een beetje op te schoppen.

2 weken geleden kwam ik toevallig (nuja, het was vast voorbestemd) op wat forums over transseksualiteit terecht. Ik begon te lezen, het ene verhaal na het andere, en hoe meer ik er las, hoe harder ik begon te trillen en te huilen achter m'n pc. De ene na de andere spiegel werd me voorgehouden.

M'n oudste herinnering over mijn anders zijn dan andere jongens gaat terug naar de kleuterschool. Ik kan me nog herinneren dat we oorlogje speelden. Het "slagveld" was in de zandbak, waar de jongens met schepjes als geweer elkaar beschoten, en om de hoek bij de deur van de school was het "ziekenhuis", waar de meisjes de "gewonden" verzorgden. Als een van de "soldaten" werd neergeschoten liep hij even naar het ziekenhuis, werd snel verzorgd met wat afgeplukte bladeren en liep dan weer terug naar het slagveld. Ik liet me wel erg gemakkelijk neerschieten en bracht meer tijd door in het ziekenhuis dan op het slagveld. Uiteindelijk moesten ze me daar zelfs wegsturen. "Ga nu eens weg hier, ga vechten".

Ik zal iets van zes jaar oud geweest zijn toen ik voor het eerst kleren van m'n zusje begon te dragen. Als ik me maar kleed en gedraag als een meisje word ik misschien ook een meisje dacht ik toen. Niet dus. Vlak daarna werd ik betrapt, m'n moeder vond wat kleren onder m'n bed. Ik heb alles glashard ontkend en gezegd dat ik geen flauw idee had hoe ze daar kwamen. Heeft ze vast niet geloofd maar het is nooit meer ter sprake gekomen. Vanaf dat moment werd ik voorzichtiger.

In de derde klas lagere school begon het pesten. Ik werd het pispaaltje van de klas. Het is ook niet meer opgehouden, vanaf dat moment was mijn lagere schooltijd een hel. Tegelijkertijd begon het huwelijk van mijn ouders stuk te lopen. Ze hadden altijd ruzie en tijd om naar de problemen van de kinderen te luisteren was er daardoor niet. Maar ook op school vond ik geen gehoor. Ik kan me nog herinneren dat ik huilend in de pauze de lerarenkantine binnenliep en weer werd weggestuurd door onze juf omdat ze wilde eten. Aan deze tijd heb ik een enorm laag zelfbeeld overgehouden, maar wat nog veel erger is, ik begon me volkomen in mijzelf terug te trekken. Sinds die tijd krop ik alles op en kan ik niet met andere mensen over mijn emoties en gevoelens praten. Ik begon een grijze muis te worden, vooral niet opvallen, lekker veilig. En vooral niet laten merken dat je liever een meisje zou willen zijn.

Mijn hele leven lang heb ik mezelf wijsgemaakt dat het verlangen om een meisje te zijn werd veroorzaakt door het pesten. Ik dacht dat het vluchtgedrag was, ik was zo ongelukkig met mezelf dat ik liever iemand anders wilde zijn, een meisje dus. Pas de afgelopen week drong het tot me door dat dit niet klopte, het omkleden was al 2 jaar eerder begonnen.

Het gevoel dat je 'dat ding' daar beneden haat heb ik niet. Wel zijn er signalen dat het toch niet helemaal goed zit. Ik heb een hekel aan strakke zwembroeken, wil absoluut niet dat iemand die bobbel ziet en draag dus liever bermudas. Plassen in urinoirs kan ik niet, ben bang dat anderen m'n ding zien. Plassen doe ik zittend, en zelfs dan kost het me moeite, heb het gevoel dat ik de verkeerde spieren openzet.

Ik voel me aangetrokken tot vrouwen, maar niet seksueel. Heb meer het gevoel dat ik ze bewonder, hun kledingstijl, hun gedrag, hun manier van uiten. Mijn sexuele fantasie is altijd hetero, mannetje-vrouwetje, alleen ik ben altijd de vrouw. Ook in films en tv series associeer ik me altijd met de vrouwelijke karakters. Ga ook snel huilen bij emotionele scenes. Heb echter nooit getwijfeld of ik misschien homo was. Zie mezelf als hetero.

Ik was me er al heel jong van bewust dat het mogelijk is om je operatief van geslacht te laten veranderen. Als het onderwerp weer ter sprake kwam op tv deed ik net of ik een boek las maar was ik ondertussen doodsbang dat mijn omgeving zou merken dat ik eigenlijk het tv programma heel aandachtig aan het volgen was. Heb echter nooit overwogen om zelf zo'n operatie te ondergaan. Het idee dat je leven maakbaar is en dat je kunt veranderen is iets wat ik toen totaal niet had, dat heb ik pas sinds een jaar ofzo. Maar de fascinatie is altijd gebleven. Toen Kelly op tv verscheen en ik er achter kwam dat het tegenwoordig mogelijk is om hormonen te onderdrukken in de pubertijd voelde ik een enorme jaloezie en had ik heel sterk het idee dat ik een boot gemist had.

Ik heb altijd gedacht dat ik mijn gevoelens uiteindelijk mee zou nemen in m'n graf. Tot 2 weken geleden dus. Eindelijk die confrontatie met mezelf en opeens is alles anders. Opeens voel ik een enorme drang om het mensen te vertellen, om uit de kast te komen. Wil het vooral mijn moeder vertellen. Speel het gesprek al over en over af in mijn gedachten, en barst dan keer op keer in tranen uit en voel me opeens een klein meisje dat zich eindelijk openbaart aan haar moeder. Maar tegelijkertijd ben ik doodsbang. Wil dus weer doorgaan op de oude manier, terug in die kast, deurtje dicht, lekker veilig. Maar het wil niet, het blijft malen in mijn hoofd. Mijn werk begint er onder te lijden. Dus weer uit die kast. Weer die angst. Weer terug. Deurtje weer dicht. Nee, toch eruit. En dan het besef, ik kan dit niet alleen, ik heb hulp nodig.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 21 augustus 2008 @ 02:39:46 #40
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60999252
Wow. Goed verhaal, goed verwoord. Herkenbaar ook (alleen de andere kant op).

Wat voor hulp heb je nodig? Iemand die achter je staat als je het vertelt en je de reacties helpt te dragen? Iemand die je vertelt wat je moet doen? Wat zie je daar precies in?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 21 augustus 2008 @ 04:05:59 #41
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_60999809
Allereerst goed te horen dat je zoveel steun hebt aan de posts die er tot nu toe gedaan zijn in deze thread muv. de mijnen dan. Het belangrijkste wat ik je in deze wil aanraden, doe er mee wat je wil, maar blijf dit verhaal aan mensen vertellen. Je verteld dat je dit graag aan je ouders wil voorleggen, maar ik kan me ook zeker voorstellen dat dit niet zo makkelijk zal gaan als het lijkt. Je hebt je immers al die jaren op een andere manier voor willen doen aan je omgeving. Op een manier om te onderdrukken wat je werkelijke gevoelens zijn uit angst dat mensen dit raar vinden of niet van je accepteren.

De reden waarom dit moeilijk is is omdat men vasthoudt aan een bepaalde 'comfort zone'. De zone waarin je je bevind op de manier dat dit jou geen hinder oplevert en je je daarbij comfortabel voelt. Wanneer je afwijkt van dit gedrag dan ontstaat er een zekere angst, puur angst voor het onbekende. "wat zullen ze van me denken". Het liefst ga je in een dergelijke situatie weer terug naar je comfortabele plekje, zoals je zegt 'deurtje dicht, lekker veilig'. Wanneer jij het aan mensen verteld zoals hier op het forum waar je relatief anoniem je verhaal kwijt kunt en weet dat mensen je verhaal lezen zorgt er voor dat je langzaam went aan de situatie waarin mensen weten wat jij voor ze verborgen hebt gehouden en je standpunt daarin respecteren.

Ik zal het anders zeggen. Jouw gedachten zijn als een spin in een web. De je brein is opgebouwd uit enorm veel verschillende links die uiteindelijk je bewustzijn creeert. Je hebt een hoop geleerd en gezien in je leven en al die ervaringen hebben een plekje in dat gestructureerde web. Wanneer jij af moet wijken van dat web waarin alles voor jou overzichtelijk en makkelijk gaat, omdat er bijvoorbeeld een kindje met een stokje gaatjes in het prikken is, dan valt jouw hele systeem in elkaar omdat je niet weet hoe je in deze situatie moet handelen en moet vertrouwen op je eigen kunnen. Wanneer het web verwoest is en je als spin moet springen om op de grond te komen dan bevind deze spin zich in een grote onbekende wereld. Dit is heel eng en het liefst zou je weer terug gaan naar je oude web. Ga je echter op de grond verder om een nieuw mooi web op te bouwen dan zul je zien dat je hier met zo'n ontzettend groot gevoel van zelfvertrouwen mee door gaat, en ontzettend blij bent dat je het gedaan hebt. Omdat je alle dingen die je goed/fout hebt gedaan in je oude web kunt gebruiken tijdens het maken van je nieuwe web.

Goed, ik verwacht dat er in je omgeving talloze mensen in je omgeving zijn die je in je situatie willen steunen, en in die zin moet je niet twijfelen over de vraag of je je 'geheime identiteit' wilt blootgeven. Je blijft dezelfde leuke persoon, en zult er door er voor uit te komen een stuk gemakkelijker in je vel zitten, dat kan niet anders. Doe het in je eigen tempo, doe waar jij je gemakkelijk bij voelt, maar vertrouw er op dat het goed is om je buiten het web te begeven en niet bang te zijn voor wat je te wachten staat.

En als je vragen hebt dan heb ik al lang gezien dat er in deze thread genoeg mensen mee lezen die je op een vriendelijke manier haarfijn uit willen leggen wat je kunt verwachten bij de verschillende stappen kunt nemen.

Ik spreek niet uit ervaring, ik wil alleen even laten weten dat ik zo slecht nog niet ben
pi_61000988
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 01:45 schreef Joanne35 het volgende:
Dit topic heeft me de afgelopen dagen veel steun geboden (heel veel dank voor jullie openheid over dit onderwerp, dit is precies wat ik nodig had op dit moeilijke moment), maar het begint nu een beetje in te zakken hier dus dit lijkt me een mooi moment om de boel een beetje op te schoppen.
Gezellig
quote:
Ik heb altijd gedacht dat ik mijn gevoelens uiteindelijk mee zou nemen in m'n graf. Tot 2 weken geleden dus. Eindelijk die confrontatie met mezelf en opeens is alles anders. Opeens voel ik een enorme drang om het mensen te vertellen, om uit de kast te komen. Wil het vooral mijn moeder vertellen. Speel het gesprek al over en over af in mijn gedachten, en barst dan keer op keer in tranen uit en voel me opeens een klein meisje dat zich eindelijk openbaart aan haar moeder. Maar tegelijkertijd ben ik doodsbang. Wil dus weer doorgaan op de oude manier, terug in die kast, deurtje dicht, lekker veilig. Maar het wil niet, het blijft malen in mijn hoofd. Mijn werk begint er onder te lijden. Dus weer uit die kast. Weer die angst. Weer terug. Deurtje weer dicht. Nee, toch eruit. En dan het besef, ik kan dit niet alleen, ik heb hulp nodig.
Wat ontzettend dapper van je dat je hier er over hebt kunnen praten! Da's eerste, en belangrijkste, stap in je coming-out: naar jezelf toe. En zo'n coming-out ziet er van buiten héél eng uit, maar dat is echt normaal. Je moet 'm ook niet in 1x doen, maar in kleine stapjes. Zoals Eline bijvoorbeeld heeft gedaan (lees haar oude posts maar 'ns terug): het gewoon maken dat je er over praat, dat je er over kunt praten van "dit ben ik". Dan kan je over een tijdje zelfverzekerd een gesprek aan gaan met je moeder en de rest van je omgeving.

Maar je hebt denk ik inderdaad meer hulp nodig. Ik zou je erg aanraden contact te zoeken met een seksuoloog of gendertherapeut (ik denk zelfs dat laatste). Als je 't aandurft om met 't VUmc te bellen hebben zij eventueel een lijst gendertherapeuten in Nederland voor je. Want volgens mij moet jij echt je hart eens luchten.

In de tussentijd ben je natuurlijk hardstikke welkom dat hier te doen.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_61000991
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 04:05 schreef rinzzz het volgende:
Ik spreek niet uit ervaring, ik wil alleen even laten weten dat ik zo slecht nog niet ben
Je avatar maakt 't alleen niet heel overtuigend...
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:20:57 #44
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_61005617
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:39 schreef Hildy het volgende:

[..]

Je avatar maakt 't alleen niet heel overtuigend...
Bekijk het leven met een knipoog. Probeer dingen niet te serieus te nemen. Probeer te handelen naar je eigen intenties en je eigen kernwaarden. Wanneer mensen een opmerking tegen je maken die niet binnen deze set kernwaarden valt (je persoonlijke principes, normen en waarden; de dingen waar jij in je leven heel veel waarde aan hecht), laat dit langs je heen gaan. Je zou er helemaal niets om moeten geven wat anderen van je vinden. Wanneer jij jouw persoonlijke kernwaarden helder hebt dan geef je hier ook helemaal niets om, omdat je handelt naar je eigen intenties en anderen daar niet aan kunnen trekken. Ik heb het vermoeden dat mensen die door deze geslachtstransformatie heen zijn dit heel sterk zullen hebben. Zij zijn ondanks de vele vooroordelen en scheve gezichten gewoon doorgegaan met hetgeen waar zij voor staan. Om dit te doen heb je een totale 'not giving a fuck' houding nodig. Mij lijkt het leven na een geslachtstransformatie daarom ook makkelijker/leuker, omdat je er dus vele malen zelfverzekerder uit komt en totaal handelt naar je eigen intenties.

Ik kan het mis hebben maar zo werkt dit ook in vele andere situaties waarin mensen handelen vanuit een situatie van onzekerheid, en uiteindelijk de knoop doorhakken en niet kiezen voor wat als maatschappelijk gezien 'normaal' is of 'hoort', maar er puur voor kiezen om hun eigen weg in te slaan.

En hierin spreek ik dan wel weer uit ervaring...
  donderdag 21 augustus 2008 @ 17:39:41 #45
206345 Magenta
Full of colour
pi_61015521
Welkom Joanne! Goed dat je de eerste stap richting forum hebt gezet, lijkt me een mooie kans progressie te boeken in je situatie!


Persoonlijk heb ik morgen een -onverwachte- afspraak (er was iemand uitgevallen) en meteen tot Januari gesprekken doorgepland
Meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt wat nieuwe kleren te kopen! (steeds meer kan richting de kleidingcontainer! )

[ Bericht 14% gewijzigd door Magenta op 21-08-2008 17:45:38 ]
~Fin
  donderdag 21 augustus 2008 @ 18:04:08 #46
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_61016038
Zojuist heb ik het VUmc gebeld, kreeg Jos aan de lijn en die heeft me het nummer van een gendertherapeut in de omgeving gegeven. Helaas werd er daar niet opgenomen dus ik probeer het morgen opnieuw. Dit was echt het moeilijkste telefoontje van m'n leven, ik klonk vast als iemand die op het punt van instorten stond maar dat zal Jos wel gewend zijn

quote:
Wat voor hulp heb je nodig? Iemand die achter je staat als je het vertelt en je de reacties helpt te dragen? Iemand die je vertelt wat je moet doen? Wat zie je daar precies in?
Nou, ik denk dat ik die coming out toch alleen zal moeten doen. Eerst maar 's met die gendertherapeut praten, die kan me vast wel vertellen wanneer en hoe ik dat het beste kan doen (en of ik het uberhaupt moet doen maar ik heb zo'n gevoel dat dat onvermijdelijk is). Voorlopig heb ik vooral behoefte om het van me af te schrijven. Het mag dan vrij anoniem zijn via zo'n forum als dit maar voorlopig vind ik dat meer dan voldoende en jullie begrijpen me tenminste. Alvast bedankt voor de warme reacties
quote:
Jouw gedachten zijn als een spin in een web.
Ik vind dat een mooie metafoor, omschrijft inderdaad perfect mijn huidige situatie. Deze spin blijft denk ik maar op de grond, eens kijken hoe het daar is. Het is inderdaad een angstaanjagende onbekende omgeving maar ergens heb ik ook het vermoeden dat er veel mooie dingen te ontdekken zijn.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_61064068
Hai Joanne,

Welkom hier... ik vind het echt heel goed van je dat je over je gevoelens en gedachten komt praten. Ook al is het op een vrij anoniem forum, na verloop van tijd wordt het toch wat minder anoniem heb ik gemerkt. Dit forum heeft mij in ieder geval veel steun gegeven en handvatten geboden om wezelijke stappen te ondernemen. Hopelijk heb jij er ook wat aan.

Het VUmc bellen is idd een pittig telefoontje. Naja voor mij was de 'voorpret' stressvoller dan het telefoontje zelf. Maar goed, mijn ervaring is in ieder geval; Vanaf dat telefoontje wordt het steeds stukje bij beetje makkelijker.

Gaan praten met een gendertherapeut heeft mij ook echt een heel stuk op weg geholpen. Ik hoop voor je dat je een beetje goed met die persoon op kunt schieten, want dat worden toch wel heel persoonlijke gesprekken. Coming out is best een grote stap. Ik zou daar toch wel even de nodige aandacht en overwegingen aan besteden. Maar ook weer niet te veel want als het moet gebeuren dan moet het toch gebeuren. En hoewel het heel eng is kan het ook meevallen zoals bij mij het geval was.
pi_61064145
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:39 schreef Magenta het volgende:
Persoonlijk heb ik morgen een -onverwachte- afspraak (er was iemand uitgevallen) en meteen tot Januari gesprekken doorgepland
Goed nieuws!
quote:
Meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt wat nieuwe kleren te kopen! (steeds meer kan richting de kleidingcontainer! )
Oh... ik ben jaloers... Ik begin te merken dat mijn kledingkast te klein is voor een dubbele gaderobe. Maar kleren weg doen zit er nog even niet in.
pi_61065990
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:39 schreef Eline2602 het volgende:
[..]

Oh... ik ben jaloers... Ik begin te merken dat mijn kledingkast te klein is voor een dubbele gaderobe. Maar kleren weg doen zit er nog even niet in.
Ik ken 't. Ik heb net een rolbak gekocht voor onder m'n bed. Kan ik daar nog eens wat in kwijt, valt 't niet zo op en wordt 't ook niet stoffig.

Ik ben echt heel blij; mijn bestelling van van de week is binnen gekomen en 't is nu echt kleding die bij mij past En met onthaarde armen ziet 't d'r allemaal niet eens zo naar uit

Nu nog iets van een passend corset vinden...
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:42:16 #50
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_61070247
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:33 schreef Eline2602 het volgende:
Ook al is het op een vrij anoniem forum, na verloop van tijd wordt het toch wat minder anoniem heb ik gemerkt. Dit forum heeft mij in ieder geval veel steun gegeven en handvatten geboden om wezelijke stappen te ondernemen.
Het allereerste topic heeft bij mij ook heel veel in beweging gezet .....
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:17 schreef Hildy het volgende:

[..]

Ik ken 't. Ik heb net een rolbak gekocht voor onder m'n bed. Kan ik daar nog eens wat in kwijt, valt 't niet zo op en wordt 't ook niet stoffig.

Ik ben echt heel blij; mijn bestelling van van de week is binnen gekomen en 't is nu echt kleding die bij mij past En met onthaarde armen ziet 't d'r allemaal niet eens zo naar uit

Nu nog iets van een passend corset vinden...
Onthaarde armen? Ik heb androcur die dat probleem verhielp (Afgelopen donderdag heb ik het verschil gezien bij een ontmoeting in Utrecht (http://genderjongeren.ning.com/)
En binnenkort .... komt hier gewoon een nieuwe (naja, tweedehands is voor mij ook nieuw) kledingkast .... eentje waar ik alle schoenen in kwijt kan en de rest van de kleding Aanwinst voor vandaag: 2 nieuwe paar laarzen.... en 2 ringen .... handig als je maar voor 1 paar laarzen ging

[ Bericht 4% gewijzigd door NoktetMort op 23-08-2008 19:53:33 ]
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:54:19 #51
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_61072153
quote:
Onthaarde armen? Ik heb androcur die dat probleem verhielp (Afgelopen donderdag heb ik het verschil gezien bij een ontmoeting in Utrecht (http://genderjongeren.ning.com/)
ik heb ook maar twee keer in m'n leven m'n armen onthaard, wat geen succes was . Maar jij hebt 't voordeel dat je blond bent, die luxe hebben sommigen niet
Het is er bij mij ook wel beter uit gaan zien, heb 't vergeleken met foto's van een jaar terug, en da's toch een aanzienlijk verschil ondanks dat ik niet echt minder haar op me arm heb

Wat betreft kledingkasten, al houd ik er geen dubbele wardrobe op na, ik heb nog wel spul liggen dat ik echt niet meer aantrek, inmiddels trouwens ook kleren die me niet meer passen gezien mijn veranderde lichaam en de kilootjes die er bij zijn gekomen.

En nog een warm welkom aan Joanne35
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_61073307
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 19:42 schreef NoktetMort het volgende:
Onthaarde armen? Ik heb androcur die dat probleem verhielp
Mja, ik een silk-epil en een hoge pijntolerantie. Maar dan nog is 't wel pijnlijk. Net iets minder pijnlijk dan je buik epileren... het resultaat mag er wel zijn overigens. Het is niet dat ik een hekel heb aan armhaar. Sterker nog, ik vind van die korte blonde haartjes bij vrouwen heel mooi. Alleen bij mij werden ze langer en zwart, en dat vond ik niks.

Ik hoop alleen niet dat m'n collega's maandag 't opvalt. Misschien anders volgende week voor iets met lange mouwen gaan.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:27:44 #53
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_61075797
*slikt* Silk epil op je armen .... Ik vind het normaal al een martelwerktuig voor het bijwerken van de benen als ze geharst zijn.... Maar damn....

En om heel eerlijk te zijn, ik heb een blond oerwoud op m'n armen, maar alleen als je goed kijkt en verder storen ze me totaal niet, ik heb ze wel een keer laten harsen, maar dat zag er achteraf niet echt uit.
  zondag 24 augustus 2008 @ 01:51:09 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61078307
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:27 schreef NoktetMort het volgende:
*slikt* Silk epil op je armen .... Ik vind het normaal al een martelwerktuig voor het bijwerken van de benen als ze geharst zijn.... Maar damn....

En om heel eerlijk te zijn, ik heb een blond oerwoud op m'n armen, maar alleen als je goed kijkt en verder storen ze me totaal niet, ik heb ze wel een keer laten harsen, maar dat zag er achteraf niet echt uit.
Zal ik dan maar niet vertellen waar ik de silk-epil voor gebruik?

Kun je het trouwens niet gewoon kort houden?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_61081669
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 01:51 schreef wonderer het volgende:
Zal ik dan maar niet vertellen waar ik de silk-epil voor gebruik?
Ik geloof dat ik 't al weet... auw
quote:
Kun je het trouwens niet gewoon kort houden?
Ja, op zich wel. Maar ik had ook moeite met dat er tussen de lichtblonde haartjes steeds meer donkere haartjes kwamen (ik ben donkerblond), en dat ik dat ook op de bovenkant van m'n handen kreeg. Dus ik hoop dat ik hiermee een paar haarzakjes gechoqueerd heb zodat ze de eerstkomende tijd alleen maar dunne lichte haartjes produceren.
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:27 schreef NoktetMort het volgende:
Ik vind het normaal al een martelwerktuig voor het bijwerken van de benen als ze geharst zijn
De pijn wordt wel veel minder als je 'm vaker gebruikt hoor.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_61105156
@ Wonderer: Daar heb ik hem ook ooit eens voor gebruikt... maar das niet echt een aanrader De haartjes lijken daar op en een of andere manier 'vaster' te zitten dan op andere plekken... of dat is gewoon mijn beleving.

Ik denk er zelf ook regelmatig aan om mijn onderarmen eens te ontharen. Het enige waar ik met (tijdelijk) ontharen altijd mee zit is het teruggroeien van de haren. Ze groeien bij mij namelijk erg gemakkelijk in. De meeste haartjes groeien dan gewoon door je huid heen en zijn na een week ofzo geen probleem meer. Maar een aantal gaan ontsteken en geven daardoor lelijke bultjes en roodheid. Ook zijn er een aantal die niet door de huid heen groeien maar ook niet gaan ontsteken. Die haartjes worden soms wel 1 cm lang voordat ik ze te pakken heb. En als dat nog niet genoeg is... Af en toe krijg ik wel eens 'zomaar in eens' een bultje/ontsteking. Als die rijp is en ik er voorzichtig een beetje druk op uitoefen dan komt er een pikzwarte haar van soms wel 2 cm lang tevoorschijn. Scrubben helpt ook niet echt, een aantal haartjes komt dan wel tevoorschijn maar het merendeel niet. Daarnaast is het niet zo verstandig om een geirriteerde huid te scrubben, dus wat ik er nou echt mee aan moet. Iemand een idee?

Het duurt nog eventjes maar ik hoop zooo dat androcur me van het meeste van al dat rotlichaamshaar afhelpt... anders heeft de laserkliniek een goeie klant aan me
  maandag 25 augustus 2008 @ 16:51:36 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61114215
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 10:51 schreef Eline2602 het volgende:
@ Wonderer: Daar heb ik hem ook ooit eens voor gebruikt... maar das niet echt een aanrader De haartjes lijken daar op en een of andere manier 'vaster' te zitten dan op andere plekken... of dat is gewoon mijn beleving.
Klopt, het is ook altijd een bloederige bedoening en dat verhaal over ingegroeide haren komt me ook bekend voor. Maar scheren is irritant om het te blijven doen. Ooit wil ik het laten laseren maar daar is nu geen geld voor...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:07:55 #58
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61116228
Ik ben depri.

Wil iemand van borstkas ruilen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_61116430
Is goed. PM maar voor postadres

Maar alle gekheid op een stokje... als je d'r zo depri van wordt, kan je dan niet beter naar een realistischer oplossing zoeken?
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_61117095
Wonderer, misschien een vreemde suggestie, maar zou je niet eens een Topic-vakantie nemen? m.a.w. even een tijdje er tussen uit, al is het alleen maar het lezen maar niet posten van reacties. Onbewust word je door ons ook denk ik een beetje aangemoedigd en zit je trans-atlantisch ( ) dit topic al tijden te volgen.
Zelf heb ik dit ook jaren geleden gehad en werd het me gewoon teveel..het is niet gezellig, maar misschien wel beter op de lange termijn..

Zo'n pauze kan je even wat rust geven en de tijd om na te denken. (verleden, nu & de toekomst)

Hoe je haaks
pi_61118818
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 16:51 schreef wonderer het volgende:
Maar scheren is irritant om het te blijven doen.
Dat probleem kennen de meeste dames hier maar al te goed.

Wat betreft het ruilen van borstkas? Uhm welke maat heb je? Ik heb deze week namelijk maatje 85 in de aanbieding en als je even geduld hebt dan groeit er nog borsthaar op ook.
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:13:19 #62
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61119776
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:41 schreef Eline2602 het volgende:

[..]

Dat probleem kennen de meeste dames hier maar al te goed.

Wat betreft het ruilen van borstkas? Uhm welke maat heb je? Ik heb deze week namelijk maatje 85 in de aanbieding en als je even geduld hebt dan groeit er nog borsthaar op ook.
75DD

Meike het is maar sporadisch hoor. Maar ik had vannacht een droom die me nogal raakte en ik was zo stom om zonder BH te gaan sporten en dan lijkt het allemaal nog groter, dus ik was het even zat.

Ik heb wel die Stud besteld trouwens, die komt binnenkort. Kan ik tenminste zonder te liegen zeggen dat ik een piemel heb
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_61120070
Hmmm.... ik ben bang dat het ruilen van borstkas er dan niet in zit. Ziet er een beetje vreemd uit als ik maatje 85 rug heb en maatje 75 borstkas... Ik vraag me af hoe dat moet met kleding kopen

En die stud... mja die heb ik ook over hoor... Misschien binnenkort anders een Fok! Genderdysforie Ruilbeurs organiseren? Kunnen we dan mooi laten samenvallen met de meet!
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:28:44 #64
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61120244
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 20:23 schreef Eline2602 het volgende:
Hmmm.... ik ben bang dat het ruilen van borstkas er dan niet in zit. Ziet er een beetje vreemd uit als ik maatje 85 rug heb en maatje 75 borstkas... Ik vraag me af hoe dat moet met kleding kopen

En die stud... mja die heb ik ook over hoor... Misschien binnenkort anders een Fok! Genderdysforie Ruilbeurs organiseren? Kunnen we dan mooi laten samenvallen met de meet!
Als dat zou kunnen... *zucht*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_61122274
75.. pff... ik heb 90
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  maandag 25 augustus 2008 @ 23:13:16 #66
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61126018
Ik snap het ook niet. Moet blijkbaar harder trainen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:12:19 #67
206345 Magenta
Full of colour
pi_61195469
Pff wat word ik af en toe moe van die Goedele Liekens, nu weer zo'n lekkere ongegeneerde
mening in de Quest 'Mannen zijn eigenlijk een afwijking en het zwakke geslacht'.

Krijg een beetje het idee dat haar iets dwars zit. In het verleden maakte ze zich al hard om de schaamlippen voortaan 'trotslippen' ( ) te noemen en op één of andere manier kan ze het niet laten om elke mogelijkheid aan te grijpen haar mening over 'het sterke vrouwelijke en zwakke mannelijke geslacht' te uiten. Geen idee wat dat over mij zegt maar op dit moment kan ik daar niet vrolijk van worden.
Dan denk ik echt 'mens, dank op je blote knieën dat je een vrouw bent en hou alsjeblieft op met dat pro-vrouwen praatje'.

Een echt sterke vrouw hoeft niet dagelijks voor zichzelf te verkondigen hoe goed en sterk vrouwen zijn. Laat staan haar schaamlippen 'trotslippen' te noemen. Jammer dat ze zo is doorgeslagen.
~Fin
pi_61207299
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:12 schreef Magenta het volgende:
Laat staan haar schaamlippen 'trotslippen' te noemen.
Gaat ze die dan overal vol trots laten zien? Goedele in de rij bij de kassa in de supermarkt: "psst, kijk eens wat ik heb! *trotskijk*"
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_61207300
(hee, 1x is genoeg)
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:22:34 #70
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61208353
We werden vandaag in de walmart begroet met "hello gentlemen" en ik had een strak shirtje aan

En mijn stud is binnen... morgen maar even op mijn gemak gaan oefenen met staand pissen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_61211279
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:12 schreef Magenta het volgende:
Pff wat word ik af en toe moe van die Goedele Liekens, nu weer zo'n lekkere ongegeneerde
mening in de Quest 'Mannen zijn eigenlijk een afwijking en het zwakke geslacht'.

Krijg een beetje het idee dat haar iets dwars zit. In het verleden maakte ze zich al hard om de schaamlippen voortaan 'trotslippen' ( ) te noemen en op één of andere manier kan ze het niet laten om elke mogelijkheid aan te grijpen haar mening over 'het sterke vrouwelijke en zwakke mannelijke geslacht' te uiten. Geen idee wat dat over mij zegt maar op dit moment kan ik daar niet vrolijk van worden.
Dan denk ik echt 'mens, dank op je blote knieën dat je een vrouw bent en hou alsjeblieft op met dat pro-vrouwen praatje'.

Een echt sterke vrouw hoeft niet dagelijks voor zichzelf te verkondigen hoe goed en sterk vrouwen zijn. Laat staan haar schaamlippen 'trotslippen' te noemen. Jammer dat ze zo is doorgeslagen.
Gelukkig kijk ik niet zoveel televisie. Als de tv al aan staat vooral Engelse tv, daar hebben ze humor en sarcasme.
  maandag 1 september 2008 @ 21:51:38 #72
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_61305258
Nou, ik sta op de wachtlijst voor een gesprek met die gendertherapeut.

Geschatte tijd: 2 maanden

Nuja, heb ik tenminste wat tijd om alles eens goed op een rijtje te zetten
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 1 september 2008 @ 22:32:09 #73
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_61307091
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:51 schreef Joanne35 het volgende:
Nou, ik sta op de wachtlijst voor een gesprek met die gendertherapeut.

Geschatte tijd: 2 maanden

Nuja, heb ik tenminste wat tijd om alles eens goed op een rijtje te zetten
Dat is ook heel belangrijk ... het heeft voor mij ongeveer een jaar geduurd om alles op een rijtje te zetten en bedenken hoe en wat ik wil doen (En dat was dus in de werkloze periode zal ik maar zeggen.)...... Ik twijfel nu eigenlijk alleen nog maar over een operatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door NoktetMort op 01-09-2008 22:39:40 ]
pi_61325583
quote:
Op maandag 1 september 2008 21:51 schreef Joanne35 het volgende:
Nou, ik sta op de wachtlijst voor een gesprek met die gendertherapeut.

Geschatte tijd: 2 maanden

Nuja, heb ik tenminste wat tijd om alles eens goed op een rijtje te zetten
Bij mij duurde het ook zoiets. Vervelend, want je zou natuurlijk het liefst direct op gesprek komen maar helaas werkt het niet zo. En inderdaad, je heb zo mooi de tijd om alles eens goed op een rijtje te zetten.

Wat op zich geen kwaad kan is alvast een 'levensverhaal' te schrijven. Ik denk namelijk dat hij/zij wel zoiets van je gaat vragen bij het eerste gesprek... En als je die al bij je hebt kan dat dan meteen bij het tweede gesprek worden besproken.

Edit: Oh en gefeliciteerd trouwens!

[ Bericht 3% gewijzigd door Eline2602 op 02-09-2008 19:09:37 ]
  dinsdag 2 september 2008 @ 18:33:07 #75
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61326398
Is Mute op vakantie?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_61327255
Niet dat ik weet... ik heb haar vorige week nog wel een paar keer op MSN gezien. Maar ja, dat hoeft natuurlijk niets te zeggen.

Hoe gaat het trouwens met het 'handlen' van je stud?
pi_61327268
Jezelf quoten ipv editen is niet zo handig
  dinsdag 2 september 2008 @ 19:09:25 #78
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61327348
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 19:06 schreef Eline2602 het volgende:
Niet dat ik weet... ik heb haar vorige week nog wel een paar keer op MSN gezien. Maar ja, dat hoeft natuurlijk niets te zeggen.

Hoe gaat het trouwens met het 'handlen' van je stud?
't Is behelpen. Zeker omdat ik nu last heb van iets waar jullie ondanks de hormonen geen last van zullen hebben Volgende week ga ik echt aan de slag.

Maar ik ben blij dat ik de "small" heb
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 3 september 2008 @ 11:55:29 #79
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_61343514
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 18:33 schreef wonderer het volgende:
Is Mute op vakantie?
was 't maar zo , nee helaas heb ik gewoon een beetje veel aan m'n hoofd en daar had m'n moeder gister nog de boodschap aan dat ik er voor gekozen heb ... 'k heb me in weten te houden, had het makkelijk op de spits kunnen drijven, maar daar schiet ik bij m'n moeder niks mee op ...maar dat het consequenties zal gaan hebben begint toch echt onvermijdelijk worden
Ik vermoed wel dat ik de komende dagen wat prikkelbaarder zal zijn, maar hopelijk weet ik 't snel een beetje van me af te schrijven op m'n blog.
Nou ja als ik vanavond een momentje van rust in m'n hoofd heb dan plaats ik nog wel een berichtje over de geplande meet.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  woensdag 3 september 2008 @ 16:26:42 #80
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61350440
De 25ste komt me eigenlijk niet zo goed uit, dan is mijn vader jarig. Weekje later?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 3 september 2008 @ 22:08:05 #81
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_61360671
okee dus dan zetten we de meet op donderdagavond 2 oktober, wie daar niet mee eens is kan zich bij mij melden. Maar meld je sowieso maar ter bevestiging als je die avond kunt.
Tijdstip is nog flexibel, 18u30 of 19u00 lijken me wel haalbaar.
De locatie in Utrecht zal ik doorgeven zodra ik van iedereen bevestiging heb.


* MuteZukini gaat het even over urgente zaken hebben
Ik lijk al van aardig wat prikkelbaarheid af te zijn inmiddels, het van me afschrijven ging zelfs erg koeltjes. Maar kan goed dat ik deze week toch nog even terug moet komen op m'n emoties is in elk geval niet uit te sluiten
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  woensdag 3 september 2008 @ 23:09:30 #82
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61363224
Okee, cool, ik zet het in mijn agenda (fijn, knopen doorhakken ).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 4 september 2008 @ 20:22:41 #83
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_61383954
Sorry wonderer maar er is al roet in 't eten gegooid ...de datum moet verplaatst worden omdat we anders iemand moeten missen, een andere dag die week lijkt me dan het beste, mij lijkt dinsdag 30 september of woensdag 1 oktober 't beste.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  donderdag 4 september 2008 @ 20:48:14 #84
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61384718
Mag ook Donderdag leek me vooral handig vanwege koopavond, maar dat hoeft natuurlijk niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 4 september 2008 @ 21:41:06 #85
206345 Magenta
Full of colour
pi_61386201
quote:
Op donderdag 4 september 2008 20:22 schreef MuteZukini het volgende:
Sorry wonderer maar er is al roet in 't eten gegooid ...de datum moet verplaatst worden omdat we anders iemand moeten missen, een andere dag die week lijkt me dan het beste, mij lijkt dinsdag 30 september of woensdag 1 oktober 't beste.
Okee wat mij betreft, Donderdag kwam nl. niet uit
~Fin
  donderdag 4 september 2008 @ 22:58:42 #86
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_61388575
Koopavond of niet.. om 22.40 moet ik de laatste trein hebben anders heb ik een probleem

Op het einde van de maand heb ik vooralsnog niks gepland, dus het maakt me allemaal niet uit
  vrijdag 5 september 2008 @ 21:42:51 #87
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_61414398
Ok als iedereen voor de meet met 1 oktober akkoord is dan hoeft eigenlijk alleen Meike nog wat van zich te laten horen?

Het gaat trouwens gezellig worden als ik weer bij m'n ouders thuis ben, m'n moeder heeft een poging gedaan m'n blogstukje, dat ik aan haar gedrag had gewijd, te lezen, althans geprobeerd te lezen en er blijkbaar wel iets uit begrepen (haar Engels zal echt niet zo goed zijn als ze beweerd). Maar nadat ze me vanmiddag wel had gebeld in reactie op een mailtje over m'n besluit tot voornaamswijziging en welke namen dat dan worden, vond dat ze wel kon bellen ipv mailen, had ik in reactie op m'n blog dus een mailtje wat niet meer zei dan dat ze 't "een beklach" vindt en dat ik maar bij me "zelf te rade" moet gaan (zo'n opmerking komt uit haar mond nooit overtuigend over ). Heerlijk mijn moeder, misschien dat ik op korte duur maar wat maatregelen moet gaan nemen. Ik heb namelijk een ontzettende behoefte haar te ontwijken

* MuteZukini verontschuldigt voor het ongeneerd delen van bovenstaand familiefeest
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  vrijdag 5 september 2008 @ 21:52:14 #88
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61414740
Ik snap het niet, eerlijk gezegd. Je moeder vindt het stom?

En 1 oktober zet ik in mijn agenda
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 5 september 2008 @ 22:33:47 #89
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_61416016
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:52 schreef wonderer het volgende:
Ik snap het niet, eerlijk gezegd. Je moeder vindt het stom?

En 1 oktober zet ik in mijn agenda
ja ze zal het op z'n minst stom vinden, daarnaast zal ze waarschijnlijk ook gekwetst zijn gezien de korte boodschap die ze er aan gaf, en zoals gewoonlijk ligt de fout bij de kritikaster en is de kritiek niet terecht, maar ja haar reactie sluit dus wel aan op wat ik daar in m'n blog heb geschreven

Ja 1 oktober ga ik ook maar in m'n agenda zetten, voor ik 't weet vergeet ik 't nog
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zaterdag 6 september 2008 @ 00:23:46 #90
92409 Twinky
Little star.
pi_61418783
Dag dames (en geen-dame),

Weer een tijdje geleden dat ik hier heb gepost, maar het blijft me intrigeren. Goed om te zien ook dat er meer transvrouwen bijkomen en er hier zo open over kan worden gesproken!
Maarrrr ik had een vraagje voor jullie. Een vriendin (geen trans) van me is flink behaard en zit daar erg mee. Zo erg, dat het een flink deel van haar leven beinvloedt. Ik vroeg me af of er onder jullie vrouwen zijn die permanente ontharing hebben gedaan. Zo ja, hoe/wat en in hoeverre werd dat vergoed door de verzekering?
  zaterdag 6 september 2008 @ 01:30:08 #91
206345 Magenta
Full of colour
pi_61419657
Bij mij is de vergoeding tegenwoordig nog maar €150 per kalenderjaar (VGZ jong&zeker). Dat schiet dus niet echt (echt niet) op. Eerste keer dat ik het liet doen (2006) werd het nog wel geheel vergoed.

@Mute
Hoe staat je moeder dan tegenover de rest van het proces? Mijn moeder vond het in ieder geval wel fijn dat ze dezelfde roepnaam kan blijven gebruiken (toevallig al een afkorting van mn naam die ook bij mijn 'nieuwe' naam zou kunnen). Ik vond het toch lastig om ineens voor een 100% andere naam te gaan. Het is toch de naam die je ouders voor je gekozen hebben. Een gouden tussenweg nu dus.
~Fin
  zaterdag 6 september 2008 @ 10:36:47 #92
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_61422103
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 01:30 schreef Magenta het volgende:
Bij mij is de vergoeding tegenwoordig nog maar €150 per kalenderjaar (VGZ jong&zeker). Dat schiet dus niet echt (echt niet) op. Eerste keer dat ik het liet doen (2006) werd het nog wel geheel vergoed.

@Mute
Hoe staat je moeder dan tegenover de rest van het proces? Mijn moeder vond het in ieder geval wel fijn dat ze dezelfde roepnaam kan blijven gebruiken (toevallig al een afkorting van mn naam die ook bij mijn 'nieuwe' naam zou kunnen). Ik vond het toch lastig om ineens voor een 100% andere naam te gaan. Het is toch de naam die je ouders voor je gekozen hebben. Een gouden tussenweg nu dus.
Ik weet niet wat er precies in m'n moeders hoofd om gaat, maar vermoed omdat zei het als "keuze" ziet dat ze het een foute keuze vind aangezien ze met haar ingebakken bevooroordeeldheid en heteronormativiteit niet kan indenken dat het goed voor me is. De kwestie van de naam is ook zoiets, zegt ze regelmatig dat de naam er niet toe doet, dat dat me niet veranderd, ze blijft zich maar afzetten al laat ze het niet altijd merken, ze kan zeg maar niet buiten haar eigen kadertjes denken. nogal erg vermoeiend
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  zaterdag 6 september 2008 @ 11:31:58 #93
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_61423073
* NoktetMort knufft MuteZukini

Je verhaal is wel heel erg herkenbaar, het slaat bijna precies op mijn eigen moeder. Wat ik tegenwoordig doe/ denk is, laat maar kletsen. Maar anderzijds, ze blijft m'n moeder en wil me niet het huis uit gooien Het is geen "echte" oplossing, maar je leert wel met elkaar te leven.

@ Twinky
Je vriendin moet haar verzekeringspolis goed doorspitten, de vergoeding van epilatie staat in de aanvullende verzekering, mits ze die heeft. In mijn geval, van mijn verzekering krijgen biologische vrouwen zonder pardon alles vergoed (Is ook wel een dure verzekering, maargoed ).
pi_61444278
@ Twinky: Zoals de dames hierboven al schrijven; wat je vergoed krijgt hangt af van je verzekeraar en de polis die je daar hebt. Bij veel vezekeringen krijgen vrouwen permanente ontharing vergoed (of een deel ervan). Maar bij de meeste polissen is het ook zo dat het gaat om ontharing van lichaamsdelen die bij normale kleding zichtbaar en daarom storend zijn . Ik ben bij het doorspitten van de polissen van verschillende zorgverzekeraars zelfs een keer de vermelding 'Bij het dragen van dagelijkse kleding, geen badmode!' tegengekomen. Voor het ontharen van een storend overbehaarde bikinilijn heb je dus een dure polis nodig maar als het bijvoorbeeld gaat om haren op de kin of bovenlip dan wordt het meestal gewoon vergoed.

Bij het lezen van je berichtje moest ik direct aan hirsutisme denken, zoals overbeharing bij vrouwen wordt genoemd. Vaak wordt die overbeharing veroorzaakt door een te hoog testosterongehalte. Dat te veel aan testosteron wordt, als ik het goed heb, voor het overgrote deel aangemaakt in de bijnieren. Je vriendin kan hiervoor Androcur krijgen, iets dat de meeste dames hier (ik nog niet helaas maar hopelijk over een maandje of zes wel ) ook gebruiken om de werking van testosteron tegen te gaan. Het is geen wonder pil maar na verloop van tijd zou de overbeharing minder moeten worden.

Mijn advies aan jouw vriendin; Even een bezoekje aan de huisarts om te kijken of het om hirsutisme gaat. Als dat zo is dan is de overbeharing bij je vriendin waarschijnlijk hardnekkiger dan normale haren op een vrouwenlichaam en is de kans dat de haartjes bij permanante ontharing terugkomen (na verloop van tijd) aanwezig. Dus misschien is een combinatie van Androcur en Laseren/Elektrolyse wel dan het beste. Maar ja, dat kan haar huisarts het beste voor haar bekijken. Die heeft er voorgeleerd, hier vind je alleen ervaringsdeskundigen...

Hopelijk heeft je vriendin er wat aan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Eline2602 op 07-09-2008 11:48:25 ]
  zondag 7 september 2008 @ 17:26:48 #95
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61451904
Hm, kan ik mijn bijnieren niet vragen om meer testosteron aan te maken? Dat zou wel handig zijn
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_61455047
Dat zou voor sommigen wel een uitkomst zijn, denk ik. Misschien kan ik mijn bijnieren vragen dat niet te doen maar daar voor in plaats oestrogenen aan te maken. Hoef ik na mijn operatie ook niet meer aan de HRT.
  zondag 7 september 2008 @ 19:33:24 #97
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61455121
Gentherapie! In plaats van Gendertherapie
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_61479262
Halloo

De week van 1 Okotber word voor mij wat lastig. M'n partner heeft die week ochtenddienst en meestal zijn de weken dat hij avonddienst heeft, gelijk ook de weken dat ik savonds afspraken maak met m'n ouders/zusje of anders. Het is dus nog onzeker of ik wel kom of niet. Ik zal het zsm bij m'n mannetje voorleggen.
We zijn ook druk met de zeilboot en in het eerste weekend van oktober moet de boot ook uit het water gehaald worden, dus best kans dat ik die hele week nog aan het klussen ben
pi_61600998
Hai Allemaal,

Ik heb er lang over na moeten denken en ik heb het heel erg lang op me in laten werken maar ik ben er over uit!. Ik wil vanaf het moment dat ik fulltime ga door het leven als Nina.

Vandaar dat ik mijn oude account (Eline2602) laat voor wat het is en verder ga op een nieuwe die wel de nick draagt die me past, (Nina2602) dus. Hopelijk veroorzaakt het weinig verwarring... voor de herkenbaarheid laat ik mijn avatar voorlopig hetzelfde.


----------

Verder wil ik hier even kwijt dat het lekker met me gaat. Mijn gendertherapeut vertelde me laatst voor het eerst dat ze (nu na een jaar in therapie te zijn geweest) er van overtuigd is dat ik een GIS heb en dat ze dat aan alle hulpverleners,die ik daarvoor machtig,kenbaar zal maken. Ze begint zich zelf af te vragen wat ze nog voor me kan betekenen. Zegt ze: "Je weet precies wat je wilt, bent heel erg zeker van je zaak en hebt overal een antwoord op. Ik weet niet zo goed waar ik je verder nog mee kan helpen." Tsja, toen stond ik in eens met mijn mond vol tanden en had ik dus in eens geen antwoord. Hahaha, ik begon gewoon te hakkelen... (en dat gebeurt me niet snel )

Maar goed, daarnaast heb ik met solliciteren eindelijk een beetje succes. Na laatst een kennismakingsgeprek te hebben gehad mag ik as woensdag op Testdag komen bij een grote ICT-detacheerder. Dan gaat een psycholoog kijken hoe 'intelligent' ik ben en of ik geschikt ben voor de functie. Als alles goed gaat heb ik dan dezelfde dag een vast contract met proeftijd van 2 maanden op zak en eindelijk weer een auto tot mijn beschikking.

Ook qua coming out gaat het goed. Binnenort ga ik het mijn oudste broer vertellen, die met zijn vrouw en dochtertje aan een eind hier uit de buurt woont. En verder ben ik bezig te bedenken hoe en wanneer ik het aan de rest van mijn vrienden ga vertellen. Naja, lekker bezig dus

Met dat laatste heb ik eigenlijk al een soort van beginnetje gemaakt. De verloofde van een goeie vriend van me had zo haar vermoedens en vroeg er indirect naar. Toen ik haar voorzichtig vertelde wat er aan de hand was reageerde ze heel open en eerlijk. Ze vertelde dat het voor haar heel veel verklaarde. Nu snapte ze bijvoorbeeld eindelijk waarom ze toch met mij 'altijd stond te kleppen als met een meid'. Naja, iig wel leuk dat ze goed reageerde. Ze is parttime schoonheidsadviseuze en boodt aan om me eens te helpen met make-up als ik daar behoefte aan had.

Iemand anders nog iets opmerkelijks meegemaakt?
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:35:08 #100
92409 Twinky
Little star.
pi_61601179
tof Nina
  zaterdag 13 september 2008 @ 16:34:30 #101
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_61602184
Coool! die naam heb ik je verteld

Goed, mijn update: Ik had een kast gevonden op Marktplaats. Maar voor de 2e keer binnen een week is de auto kapot :p (Voor de kenners onder ons: moest eerst een nieuwe motor in en nu is er weer iets mis met de "nieuwe" motor.)
Niet mijn auto, niet mijn pakkie an

En wat Nina dus heeft meegemaakt heb ik nooit meegemaakt, ik negeerde alles wat vrouwelijk was. En nu ben ik héél veel veranderd volgens een vriendin, toen ik vroeg hoe en wat ik nu precies veranderd was, kon ze niks vertellen (Maw: ik ben niks veranderd ) Dat zei mijn moeder overigens ook al.

Snelle edit: Tegenwoordig ben ik wel een kletsmiep geworden, dat wel........ (Als een rups die een vlinder is geworden )

[ Bericht 5% gewijzigd door NoktetMort op 13-09-2008 16:39:56 ]
pi_61602539
@ Twinky: Thnx

@ Noktet: Klopt! Jij hebt me idd op die naam attent gemaakt en daar ben ik nog steeds heel erg blij om

[ Bericht 18% gewijzigd door Nina2602 op 13-09-2008 17:00:35 ]
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  zaterdag 13 september 2008 @ 17:41:38 #103
92409 Twinky
Little star.
pi_61603707
Ik heb er net nog even over nagedacht en ik vind het écht een mooie naam. Ben ook eigenlijk stiekem wel benieuwd hoe je eruitziet, wie Nina nu eigenlijk is
  zaterdag 13 september 2008 @ 18:01:25 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61604128
Nina is een heel mooie naam. Gefeliciteerd met alle stappen in de juiste richting!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 13 september 2008 @ 18:10:39 #105
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61604335
Ik droom "er" steeds over... Ik heb geen zin om er hier over te vertellen, dus als iemand me er tijdens de meet even aan kan herinneren...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_61605458
Oh, hartstikke bedankt jullie twee! Ik ben echt blij dat jullie het een mooie naam vinden!

@ Twinky: Uhm, hoe ik er nou eigenlijk uitzie... Hmmm... mja momenteel ben ik alles behalve blij met mijn vertoning, hoewel het langzaam aan steeds een beetje beter wordt. Het komende half zit ik nog een beetje vast aan mijn mannelijke vertoning en presentatie. Wat eigenlijk best jammer is maar momenteel nog wel even het beste. Heeft ook te maken met mijn 'planning' zeg maar. Een foto van mij is nu dus nog niet echt een foto van 'Nina' om het zo maar te zeggen. Het is eerder een reflectie van iemand die er naar verlangt fysiek 'Nina' te zijn.

Ik heb een tijdje terug VirtualFFS laten doen op een aantal foto's van me. Met het eindresultaat ben ik zo tevreden dat ik aan het kijken ben of ik 'dezelfde' resultaten kan bereiken door middel van FFS in Thailand, over een half jaar ongeveer als ik fulltime wil gaan. Misschien is het leuk om dat resultaat te zien? Zie je toch een beetje Nina.

@ Wonderer: Ik zal je er op de meet aan helpen herinneren en zal het er hier niet over hebben...
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  zaterdag 13 september 2008 @ 20:11:44 #107
92409 Twinky
Little star.
pi_61607211
laat maar zien ja! ik ben benieuwd

en waarom doe je Nina tussen ''! dat ben jij toch alleen nog niet helemaal van buiten.
  zaterdag 13 september 2008 @ 20:45:51 #108
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_61608101
@Nina:
Ik heb zelf nogal wat problemen met het vinden van een baan en ben al verscheidene keren afgewezen hoogstwaarschijnlijk omdat ik gewoon heb vertelt dat ik bij het VU in de loop zit.
Wel heb ik daarbij goed verteld dat het voor hun niet zoveel teweeg brengt, ik bedoel de skills voor het werk heb ik dus daar ligt het niet aan.
Nu denk ik erover om gewoon niets te zeggen bij een volgende sollicitatie, alhoewel ik nu net 1 dag aan de HRT zit, gewoon weg omdat ik dan werk heb en hun mij eerst kunnen leren kennen alvorens ik vertel hoe de vork in de steel zit.
Vervelend alleen dat ik daarvoor dus wel weer als mannetje aan de slag moet en das nou juist niet de bedoeling.

Iemand anders die hier ook nog ervaring mee heeft?
Alle reacties zijn welkom!

*Zwaait en zegt; aangenaam ik ben TiGG langste dame in Utrecht dunkt mij!
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_61608143
Nou, vanaf heden heb ik dus een fotoboek.

@Twinky: Ik heb Nina in dat bericht tussen ' gezet omdat ik het raar vind om naar mezelf te refereren alsof ik een ander iemand ben. Ik kon alleen even geen betere manier vinden om duidelijk te maken dat ik, zoals je al zegt, van buiten nog niet zo ben zoals ik me van binnen voel. De ' waren dus juist bedoeld om aan te geven dat Nina en ik dezelfde persoon zijn. Jammer dat dat mislukt is.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  zaterdag 13 september 2008 @ 21:20:16 #110
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61608918
Als ik heel eerlijk ben, TIGG, denk ik dat je ook afgewezen zou zijn als je had gezegd dat er een ingewikkelde rugoperatie aan zat te komen. Werkgevers zitten nu eenmaal niet te wachten op werknemers die een tijd uit de running gaan zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 13 september 2008 @ 21:33:40 #111
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_61609313
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 21:20 schreef wonderer het volgende:
Als ik heel eerlijk ben, TIGG, denk ik dat je ook afgewezen zou zijn als je had gezegd dat er een ingewikkelde rugoperatie aan zat te komen. Werkgevers zitten nu eenmaal niet te wachten op werknemers die een tijd uit de running gaan zijn.
Dat snap ik wel maar juist daarom vraag ik mij nog steeds af of het misschien niet beter zou zijn om in de oude genderrol te solliciteren en na een maand of wat het pas te vertellen.
Afgezien van het feit dat ik dat eigenlijk niet wil, maar er moet wel brood op de plank komen huur betaald en nog veel belangrijker zorgverzekering!
Don't take everything for granted but question and educate...
  zaterdag 13 september 2008 @ 21:45:03 #112
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61609576
Ik weet niet in hoeverre je al als het andere geslacht leeft... maar waarom niet gewoon jezelf zijn? Leuk mantelpakje, je haar goed, wat make-up...

Nou ja, bij nader inzien lijkt dat me niet zo handig Maar ik heb het altijd wel zo gedaan. Gewoon als mezelf. De vrouwen liepen in nette vrouwenkleding, ik in overhemd en spijkerbroek. Er is nooit expliciet iets van gezegd, maar het was niet echt de bedoeling. Maar ik ga me niet conformeren aan een genderrol waar ik niet in pas.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 13 september 2008 @ 22:00:20 #113
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_61609876
Kwa haar en make-up denk ik wel dat ik het red, en verder ben ik meer van de basics, heb er voor gekozen om alles langzaam te veranderen, dus de volledige eerste 3 maanden te benutten om 'om' te gaan op de punten waar dat nog niet zo was.
Ik had altijd al een hekel aan pakken, en dus ook aan mantel pakjes, ik weet niet doe mij maar informeel tenzij ik er echt niet onderuit kan.
Maargoed ik krijg genoeg blikken op straat maar dat kan ook zijn omdat ze meer dan 2 meter dame voorbij zien komen, dus tsja dat valt wel op.

Ik denk dat ik kwa werk maar gewoon eerlijk blijf, desnoods een 'tussen' baantje in het een en ander en ondertussen werk zoeken wat past!
Don't take everything for granted but question and educate...
  zaterdag 13 september 2008 @ 23:37:22 #114
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_61611707
@Nina: Gefeliciteerd met alle goede vooruitgang en je nieuwe naam Begrijp ik nu goed dat je gendertherapeut helemaal met je klaar is? Want volgens mij is dat dezelfde waarbij ik op de wachtlijst sta dus misschien dat ze nu tijd voor mij heeft

Ik ga een beetje door ontkenningsfases heen, ben vandaag maar eens langs het ouderlijk huis gegaan om eens in oude fotos en schoolspullen te neuzen op zoek naar bevesting. Op een van die oude fotos sta ik als 2-jarige met iets vaags in m'n hand te zwaaien. Ik vraag zo aan m'n moeder: "wat heb ik daar in m'n hand?". "Oh, een pop" zegt ze. Hmm...

Verder niet veel wijzer geworden, behalve dat ik op sommige van die fotos lang haar heb en wel griezelig veel op een meisje lijk. Maar goed, begin jaren 70 he, toen hadden alle jongetjes lang haar dus het zegt allemaal zo weinig. Niet veel wijzer geworden dus

Overigens wel opvallend: Toen ik een paar dagen geleden m'n moeder belde om te zeggen dat ik deze zaterdag langs zou komen flapte ik d'r opeens allerlei persoonlijke dingen uit waar ik vroeger nooit over gesproken zou hebben. Ik kon merken dat m'n moeder verbaasd was over die plotselinge openheid, volgens mij moet ik een beetje op m'n woorden gaan letten
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_61622855
@ Joanne35: Je hebt een PM-etje.

En verder, mja dat neuzen door oude schoolspulletjes en jeugdfoto's heb ik ook gedaan. Ik kwam er niet echt iets eenduidig in tegen. Tsja, behalve die foto van een verjaardag dat ik alleen maar meisjes had uitgenodigt. Maar verder niet echt iets dat duidelijk jongetje of meisje zei. Wat je vooral terugvindt is dat ik heel erg zoekende was.... Veel wijzer werd ik er ook niet van.

En daarom heb ik mijn aandacht naar gericht op het verleden dat ik me nog goed kan herinneren en op hoe ik me sinds de puberteit voel. En dat is toch wel behoorlijk vrouwelijk. Met her en der een 'ondefinieerbaar' stukje. Met andere woorden, je hebt niet per se een goed gedocumenteerde jeugd te hebben om er achter te komen wie je nou werkelijk bent. Vooral gewoon goed naar jezelf luisteren doet wonderen. Maar om dat te kunnen doen heb ik wel enige geestelijke blokkades moeten opheffen. Naja, dat is me bij mijn gendertherapeut goed gelukt. Dus als dat ook jou therapeut gaat worden dan denk ik dat je er op termijn wel uitkomt...

Leuk trouwens! Die plotselinge openheid met je moeder... of je op je woorden moet gaan letten weet ik niet. Hangt een beetje af van wat jouw moeder van jou weet en hoe ze zelf tegen dit soort dingen aankijkt. Ik weet alleen dat mijn moeder het duidelijk heel leuk vindt dat ik me tegenwoordig zo vrijelijk durf uit te drukken.


@ TiGG: Ik heb eigenlijk geen ervaring met en femme solliciteren. Ik heb wonder wel mijn afstuderen en solliciteren zo kunnen laten uitkomen dat ze vlak voor mijn transitie zitten. Ik heb er daarom voor gekozen het solliciteren te doen voordat ik omga, en hopelijk met goed gevolg maar dat weet ik woensdag. Het is niet helemaal eerlijk tegenover de werkgever. Maar ik bekijk het maar zo; Als mijn toekomstige werkgever weet dat hij een slecht jaar tegemoet gaat, vertelt hij mij ook niet bij het sollicitatiegesprek dat ik misschien met een jaar weer eruit lig wegens reorganisatie. Met mij halen ze een zeer gemotiveerde en capabele werknemer het bedrijf binnen waar ze zeker iets aan zullen hebben, dat ik dan een paar keer afwezig moet zijn omdat ik geopereerd wordt is niet veel anders. Voordeel dat ze er weer mee hebben is dat ik nooit met verlof hoef omdat ik zwanger ben...

Overigens heb ik het vakgebied waarin ik ben afgestudeerd, de Media-sector, links laten liggen wegens de krappe arbeidsmarkt en de onzekere contracten. Daarom heb ik de overstap gemaakt naar de ICT-sector waar er groot gebrek aan specifiek personeel is. Ook heb ik gesolliciteerd voor een traineeship omdat ik niet opgeleid ben als IT-er. Het mooie voordeel van zo'n traineeship is dat ze je moeten opleiden en dat kost geld. En omdat het om best een leuk bedragje gaat zetten ze je dus gelijk op een vast contract met een proeftijd zodat hun investering min of meer 'veilig' is. Precies wat ik zoek want zo'n vast contract biedt mij enige garantie op een degelijk inkomen voor de komende tijd.

Naja, dat is zon beetje zoals ik het aanpak. Idd zoals je zelf al aangeeft; En homme solliciteren en de proeftijd uitzitten en dan pas aan de bel trekken. Niet echt een sjieke en fijne manier om je finaciele toekomst zeker te stellen maar ik doe het uit zelfbehoud.

[ Bericht 18% gewijzigd door Nina2602 op 14-09-2008 17:16:47 ]
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  zondag 14 september 2008 @ 17:26:17 #116
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_61624120
Overigens klopt het niet helemaal, ik heb toch nog 1 aanknopingspuntje gevonden. Op de lagere school ben ik pianolessen gaan volgen, dat was een idee waar ik zelf mee aangekomen ben indertijd. Ik vond dus een foto van alle leerlingen die pianoles volgenden in het dorp waar ik op ben gegroeid. Behalve mij alleen maar meisjes op die foto Heb nog wel meer leuke herinneringen aan die pianolessen overgehouden (o.a. een middagje ergens wachten met een groep meisjes omdat er nogal veel tijd tussen een generale repetitie en een optreden zat). En ook opvallend, na 17 jaar niets meer met die pianolessen gedaan te hebben had ik net weer het plan opgevat om weer te gaan spelen toen het 'kwartje viel'. Alsof er 'iemand' aan het ontwaken was

Maar je hebt wel gelijk dat je vooral van je gevoel moet uit gaan, die conclusie had ik ook al getrokken omdat je gedrag en de personen waar je mee omgaat meer zegt over de rolpatronen waar je als kind al in geduwd wordt dan over wie je van binnen bent. Ik keek trouwens meestal wel erg ongelukkig op die fotos (zelfs al op de kleuterschool), dus het lijkt toch wel alsof me toen al iets dwars zat.

[ Bericht 5% gewijzigd door Joanne35 op 14-09-2008 17:33:16 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_61624488
quote:
Op zondag 14 september 2008 17:26 schreef Joanne35 het volgende:
[...] Behalve mij alleen maar meisjes op die foto [...] Alsof er 'iemand' aan het ontwaken was
Leuk is dat! Fijn dat je zoektocht je meteen dichter bij je eigen gevoel brengt.
quote:
Maar je hebt wel gelijk dat je vooral van je gevoel moet uit gaan, die conclusie had ik ook al getrokken omdat je gedrag en de personen waar je mee omgaat meer zegt over de rolpatronen waar je als kind al in geduwd wordt dan over wie je van binnen bent.
Tja, dat idd. Maar in mijn geval ook de bochten waarin mezelf heb gewrongen om te conformeren aan het beeld van de wereld om je heen.
quote:
Ik keek trouwens meestal wel erg ongelukkig op die fotos (zelfs al op de kleuterschool), dus het lijkt toch wel alsof me toen al iets dwars zat.
Mja, ik keek ook altijd 'somewhat troubled'... maar ik werd dan ook behoorlijk gepest. Iets waarvoor ik bij mijn gendertherapeut ook voor in therapie ben geweest. Dat ben ik nog steeds aan het verwerken maar ik heb er ook vrede mee gekregen. Het heeft me onder andere de persoon gemaakt die ik nu ben. Eigenwijs, eigenzinnig en een beetje een betweter.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  zondag 14 september 2008 @ 17:45:02 #118
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_61624557
Nina: Inderdaad gewoon aan je zelf denken, ik spreek helaas uit ervaring als ik zeg dat werkgevers dat zelf ook doen (gelukkig zelf nooit ontslagen maar ik heb wel dingen in mijn omgeving meegemaakt waaruit blijkt dat het in het bedrijfsleven gewoon ieder voor zich is).

Nadeel van de detachering is denk ik wel dat je vaak bij klanten moet werken, en dat kan het voor een werkgever misschien moeilijker maken om je te accepteren omdat deze misschien bang is dat z'n klanten dat niet zullen doen. Maar je zei al dat het om een grote detacheerder gaat en die zal ongetwijfeld ook grote bedrijven als klanten hebben en die doen er hopelijk minder moeilijk over.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_61625076
Idd Joanne, het detacheren kan er voor gaan zorgen dat ik mijn transitie moet spreiden over meerdere klanten. Want idd, als ik de baan krijg zit ik 99 van de 100 keer bij een klant. Dus dat maakt het wel wat complexer dan transitie als je 'op de zaak' werkt.

Maar er zit ook een zonnige kant aan het detacheren. Als de teamleider bereid is mee te werken dan kan het natuurlijk altijd zo geregeld worden dat ik rond de tijd dat ik omga naar een andere klant ga. En dan is het aantal collega's dat met mijn daadwerkelijke switch te maken een stukje kleiner.

Ik bekijk het maar van de zonnige kant. Zwartkijken kan altijd nog...
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  zondag 14 september 2008 @ 18:45:40 #120
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61625967
Over foto's gesproken, deze wel eens gezien?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 14 september 2008 @ 20:31:39 #121
206345 Magenta
Full of colour
pi_61628773
Replies van het formaat van Nina krijg ik niet voor elkaar, dus ik hou het bij 'Leuke naam! '
~Fin
  maandag 15 september 2008 @ 13:03:57 #122
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_61642807
quote:
Op zondag 14 september 2008 18:45 schreef wonderer het volgende:
Over foto's gesproken, deze wel eens gezien?
Wie is dat dan?

Woensdag of vrijdag waarschijnlijk een sollicitatie gesprek dus maar eens kijken wat dat oplevert!
Allemaal bedankt voor de reacties op mijn werk vragen enzo!
Don't take everything for granted but question and educate...
  maandag 15 september 2008 @ 16:31:32 #123
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61648653
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:03 schreef TiGG het volgende:

[..]

Wie is dat dan?

Woensdag of vrijdag waarschijnlijk een sollicitatie gesprek dus maar eens kijken wat dat oplevert!
Allemaal bedankt voor de reacties op mijn werk vragen enzo!
Dat ben ik
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 15 september 2008 @ 23:20:52 #124
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_61662725
ik ben er ook weer eens, en wil even zeggen dat Nina een hele mooie naam is, eentje die ook ooit op een lijstje van mij heeft gestaan

ow en de situatie met mijn moeder is er niet beter op geworden, zeg maar einde contact is voorstelbaarder dan ooit

ik heb nog een foto (van 20 jaar terug) waar een dochter van een vriend van m'n vader ook in boerenkostuum op staat, ook eentje waar ik zelf zo'n pakje aan heb, die goede oude onschuldige tijd ...en inderdaad ooit deed ik nog aan carnaval
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 15 september 2008 @ 23:23:17 #125
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_61662815
quote:
Op maandag 15 september 2008 16:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat ben ik
Hihi, aha!
Je poseerde er wel goed voor hoor!

Ik vind het een mooie foto, ik hoop alleen dat je er zelf ook zo over denkt aangezien ik foto's uit mijn kindertijd heb waar ik toch wel degelijk een pijnlijk gevoel van in mijn hoofd krijg.

Ach heb er ook wel wat tussen zitten waarvan ik een warm gevoel krijg.
Don't take everything for granted but question and educate...
  dinsdag 16 september 2008 @ 00:16:56 #126
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61664367
quote:
Op maandag 15 september 2008 23:23 schreef TiGG het volgende:

[..]

Hihi, aha!
Je poseerde er wel goed voor hoor!

Ik vind het een mooie foto, ik hoop alleen dat je er zelf ook zo over denkt aangezien ik foto's uit mijn kindertijd heb waar ik toch wel degelijk een pijnlijk gevoel van in mijn hoofd krijg.

Ach heb er ook wel wat tussen zitten waarvan ik een warm gevoel krijg.
Ja, ik vind deze foto heel leuk. Ik was een schattig jongetje
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_61706134
@ Magenta en MuteZukini: Wat leuk dat jullie het ook een leuke naam vinden! Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar leuke reacties gehad. Behalve van mijn beste vriend, die heeft een beetje rare associaties met de naam Nina. Maar ja, hij moet er dan maar aan wennen hoor.

@ Wonderer: Je was een heel schattig jongetje zelfs

Maareuh... ik ben vandaag dus op testdag geweest. Oh nee, toch niet... Ik ben naar het bedrijf gereden, heb de psycholoog ontmoet die de onderzoeken doet en ik heb koffie gedronken.... erg lullig allemaal maar de laptops waarop de testen stonden lagen in de kluis en er was helemaal niemand in het pand of in de buurt daarvan die een sleutel daarvan had. Na veel verontschuldigende woorden en de belofte dat mijn vrije dag en gemaakte kilometers worden vergoed hebben we 2 oktober afgesproken om de testdag alsnog te doen. Erg jammer want ik had graag vandaag geweten waar ik aan toe was. Maar ach, nu weet ik tenminste wie ik tegenover me krijg op 2 oktober en heb ik een gratis vrije dag gehad.

Overigens keek die arbeidspsycholoog me een paar keer 'onderzoekend' aan... maar hij was niet onvriendelijk. Hij was zelfs erg vriendelijk en leek de ontmoeting haast wel leuk te vinden. Ik vraag me af wat ze met elkaar besproken hebben toen ik weer weg was. Zou mijn lange haar, geepileerde wenkbrauwen, glad geschoren gezicht, netjes gevijlde nagels en mijn manier van bewegen opgemerkt en besproken zijn? Ik weet het niet maar vraag me af wat ze daar dan mee zouden doen voor de volgende keer en of dat dan in het persoonlijke gesprek besproken gaat worden. Naja, ik zie wel wat er gebeurd. Ik heb ergens wel een positieve indruk aan over gehouden en het was ook niet ongezellig. Volgens mij heb ik nog wel een paar goede dingen gezegd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nina2602 op 17-09-2008 16:59:48 ]
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  woensdag 17 september 2008 @ 19:02:39 #128
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_61709288
quote:
Ik weet het niet maar vraag me af wat ze daar dan mee zouden doen voor de volgende keer en of dat dan in het persoonlijke gesprek besproken gaat worden.
Misschien stoppen ze nu wel een COGIATI test tussen de andere tests die je moet maken ;-)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_61709605
Hihi... wie weet
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
pi_61727166
Allemaal goed nieuws hier om te lezen.. Succes TiGG met solliciteren.

Nina, geweldig dat je je keuze voor je toekomstige identiteit/roepnaam heb gemaakt. Zal in het begin wel wennen zijn met het kennismaken van mensen en je voor te stellen als Nina, maar het went wel snel en voor je het weet is N...S niets meer dan een herinnering

Hier gaat het wat minder. Om te beginnen met m'n verhaal, ik heb medio Mei een paniekaanval gehad op de snelweg en auto wonder boven wonder op de vluchtstrook stil kunnen zetten. Heftig gebaren makend naar het verkeer hoopte ik op een passant die ook de vluchtstrook op kwam rijden en mij op kon vangen. Totaal overstuur en brabbelend vertelde ik heel kort aan een aannemer wat er aan de hand was. Doodsbang was ik om m'n werk te bellen en dus nam die aannemer het woord en zat ik een uur later thuis met m'n vader en m'n partner thuis wat er nu stond te gebeuren. Ik was al wat gekalmeerd, maar nog wel erg emotioneel. Via m'n huisarts ben ik doorverwezen naar het RPC in woerden. Het Regionaal Psychiatrisch centrum. Sindsdien ging het beter, ben ik eerst weer parttime, 2 weken later weer fulltime gaan werken. Een maand heb ik dat uitgehouden en ik ben nu weer terug bij af. Gister op crisisbezoek geweest bij m'n begeleidster/psychologe en ik ga in elk geval vanaf vandaag tot maandag naar de open inrichting.

Dan ook nog even het verhaaltje wat er precies aan de hand is. Ik heb in iedergeval GEEN spijt van de operatie. Na een gesprek of 3 kwam er een diagnose van het RPC dat ik een Bipolaire Stoornis Type 2 heb. Daarin leek het in eerste instantie op een lichte vorm daarvan. Een bipolaire stoornis houdt in feite in dat ik manisch depressief ben. In het begin leek het nog een lichte vorm, maar nu is toch wel duidelijk dat ik gewoon type 2 heb. Klaar. Door alles wat ik doe/wil doen of moet doen heb ik erg veel druk op mezelf gezet en ook (ik wil het liever niet zeggen, maar het is de waarheid) suicidale gedachten hebben me dus weer terug bij af gebracht. Hiervoor hoop ik dus in deze 4 dagen al wat rust te krijgen op een plek waar niets moet en alles mag. Het is ergens wel een eng idee, voor m'n gevoel ga ik eventjes 4 dagen er tussenuit, voor een buitenstaander ga ik bijna letterlijk naar een gekkenhuis. Zo zie ik dat gelukkig niet. Het is een soort vakantie voor mij met deskundige hulp. En misschien worden het wel meer dan die 4 dagen.

Nouja, stukje positiviteit tot slot, het kan alleen maar beter met me gaan Tot snel, want ik ga zo op pad en dan is het even een halve week rust...totale rust....hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
  zaterdag 20 september 2008 @ 12:06:11 #131
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_61777759
Hey Meike,

Ik had al het een en ander opgevangen een tijdje terug opgevangen op MSN.

Ik wil je alleen heel veel sterkte wensen.
pi_61778551
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:36 schreef Meike26 het volgende:
Nina, geweldig dat je je keuze voor je toekomstige identiteit/roepnaam heb gemaakt. Zal in het begin wel wennen zijn met het kennismaken van mensen en je voor te stellen als Nina, maar het went wel snel en voor je het weet is N...S niets meer dan een herinnering
Hai Meike, dank je voor je lieve reactie. Ik ben er nog niet helemaal aan toe om me in het dagelijkse leven met mijn nieuwe naam voor te stellen. Dat is iets dat ik binnen het komende half jaar ga doen als ik omga. Als ik aan mensen verteld heb hoe ik me werkelijk voel, vertel ik ze er wel bij dat ik straks graag Nina genoemd zou willen worden. Ik vind het geweldig om dat te vertellen en als mensen me dan eens Nina noemen geeft dat me echt het gevoel dat ik de juiste naam heb gekozen. Het voelt.. .eigen.

Het is goed om te lezen dat je hulp hebt! Ik hoop echt van harte dat je je innerlijk evenwicht weer weet terug te winnen. Voor de buitenwereld lijkt het inderdaad dat je een 'gekkenhuis' ingaat maar ik denk dat jouw eigen invalshoek belangrijker is dan die van de 'buitenwereld'. Ik schrijf bewust dat ik hoop dat je je innerlijke evenwicht terugvindt en niet dat je 'beter mag worden' want dat is zoals ik het zie. Gek is ook maar een benaming voor iets dat afwijkend en onvolgbaar voor anderen is. Jij neemt nu gewoon tijd om jezelf weer in balans te krijgen en dat betekent waarschijnlijk had werken. En dat kan ik alleen aanmoedigen. Ik denk dat als je zelf maar hard genoeg wilt dat je emotioneel weer in balans bent (wat dat gevoel voor jou ook mag inhouden), je dat ook voor elkaar kunt krijgen. Daarom, sterkte ermee!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
pi_61778746
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:03 schreef TiGG het volgende:

[..]

Wie is dat dan?

Woensdag of vrijdag waarschijnlijk een sollicitatie gesprek dus maar eens kijken wat dat oplevert!
Allemaal bedankt voor de reacties op mijn werk vragen enzo!

En?! Hoe is het gegaan?
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  zaterdag 20 september 2008 @ 16:39:28 #134
92409 Twinky
Little star.
pi_61782111
oeh, in het Psychologie magazine een erg leuk artikel over 'genderkids', genderdysfore tieners die een praatgroepje hebben. Aan het woord zijn drie FtM tieners, maar het is een leuk artikel.
  maandag 22 september 2008 @ 14:33:11 #135
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_61824866
Zo, vandaag ook wat nieuws van Nok.

Ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen op dit moment, vandaar dat ik het van me afschrijf hier.

Gister wel wat, voor mij dan, heftige dingen meegemaakt. Hetgeen is, ik heb al jarenlang ontzettende moeite om mensen toe te laten, binnen alles wat intiemer is dan handje schudden. Iedereen die ik spreek, die zegt: In jouw situatie is dat normaal. Vroeger had ik hier geen behoefte aan. Altijd geleerd om in m'n eentje te overleven.
Het probleem zit hem in het feit dat ik er (nu) wel behoefte aan heb. En zodra iemand bereid is om bijvoorbeeld een knuffel te geven, dan bevries ik.
Gisteren heb ik dus behoorlijk wat knuffels gegeven aan mensen, (ja ik weet dat het raar klinkt, maargoed.)
Het was een goed idee en ook een uitdaging vond mijn psychologe. Mij leek dat ook.
Een "meisje" dat ik al wat langer ken en me ontzettend vaak heeft geholpen en ook ontzettend vertrouw, heeft me een knuffel gegeven. Ze zei dat ik me moest ontspannen, etc, etc. Dat ging heel goed. Maar zodra ik daarna dus naar de trein liep moest ik proberen om m'n huilen in te houden. Ik snap het niet, het "blokkeert", ik raak in paniek. Ik ging gisteravond op tijd naar bed maar eer dat ik sliep had ik 2 uur lang vruchteloos liggen huilen (En na een tijdje zijn je tranen ook gewoon "op".). Vanmorgen werd ik weer wakker waarna ik weer moest huilen. En op dit moment voel ik me gewoon ronduit bagger. Ik ben niet naar de training gegaan voor vrijwilligerswerk, ik was nergens toe in staat. De hond pas uitgelaten voor z'n ochtendwandeling om 12.40
Ik probeer te begrijpen waarom me dit nu in mijn hoofd overkomt en wat er in zich afspeelt. Het is gewoon m'n gevoel dat flink overhoop ligt. Dat is meteen ook moeilijk voor iemand die vroeger altijd alle gevoelens wegredeneerde. (De laatste zinnen klinken misschien verwarrend, maar dan snap je ook meteen wat er zich afspeelt in m'n hoofd.)
Ik voel me ook niet depressief oid, dat heb ik allemaal al eens meegemaakt.

Ik ga nu even snel tussendoor naar de logopedie; dan maak ik de post af.

Ik kom net terug van de logopedie en ik denk dat het een goed idee is geweest om niet naar die training te gaan. Ik was er bij de logoedie maar halfjes bij. Ik keek toen ik thuis kwam in de spiegel en vond me er echt beroerd uitzien. Ik kan de hele tijd wel janken. Mijn logopediste grapte nog: last van hormoontjes?
Hetgeen is dat ik niet weet wat ik voel nu, gisteravond was goed voor me. Maar toch vind ik het heel lastig dat te "verwerken" ofzo.

Goed, door het van me af te schrijven hoop ik dat het wat overgaat (meestal wel; vandaar dat ik ook een "piekerboekje" heb), en ik doe het op het forum om te kijken of mensen wat inzicht kunnen bieden.

groetjes,

[ Bericht 0% gewijzigd door NoktetMort op 22-09-2008 15:11:58 ]
pi_61839565
Heey mensen, ik ben er weer. Dank voor de lieve woorden.

Het ziet er naar uit dat ik voorlopig nog niet werken kan. Mijn medicatie word omhooggeschroefd en ga in deeltijd therapie. Houdt in 2 a 3 dagen per week naar Zeist of Woerden waar ik leer omgaan met angsten, paniek en negatieve gedachtenstromen. Dit kan zowel sporttherapie zijn of visuele/vocale therapieen.

En nu ga ik na 4 dagen op een hard matras weer m'n lieve zachtje bedje in. Truste !!
  dinsdag 23 september 2008 @ 16:53:29 #137
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_61853668
@ Nokt:
die uitdaging is je wel zwaar gevallen zeg, hopelijk heeft het uiteindelijk wel een positief effect op je gevoelsleven.

@ Meike:
super dat je er zo actief mee aan de slag gaat, sporttherapie klinkt sowieso erg actief
in elk geval veel succes met het vinden van je rustige positieve zelf


Dan nog wat anders, DIT (althans de manier waarop het wordt gepresenteerd) maakt mij echt pis en pisnijdig ...echt ik krijg wurgneigingen van zulk soort media-representaties
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_61854047
Al ben ik het met je eens dat het niet goed word gepresenteerd in de media, begrijp ik het ook weer ergens.

Het is geen spoedeisende ingreep, hoe zeer ik het haar ook toewens dat ze de protheses vergoed zou krijgen, werkt het helaas zo niet. Als dit wel zo was, dan hadden mensen met een beenbreuk/gipsvlucht vanuit Oostenrijk of een licht bedrijfsongeval ook financiele bijstand aan kunnen vragen van de gemeente. Dat gaat mij ook te ver, want daarvoor betalen we allemaal belasting... het houdt, eens een keer, op.
  dinsdag 23 september 2008 @ 17:15:56 #139
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_61854278
dat de rechtbank in het voordeel van de gemeente heeft besloten begrijp ik in dat opzicht wel, het is iets waar de zorgverzekeraars zich serieus over moeten buigen, het is jammer dat hun actie de borstvergroting volledig uit het pakket te halen buiten schot is gebleven.

Het is dus puur de representatie, vooral dat totaal ongerelateerde 'beledigende' plaatje, en dat er over een "man" gesproken wordt en over "de transseksueel", dehumanizing en respectloos vind ik dat
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_61854332
Helemaal waar, helaas
pi_61856136
Uhm... lekker consequent zijn ze bij NU.NL:

"De man liet zich in september 2006 opereren."
"De gemeente was dan ook niet bevoegd haar verzoek in te willigen, aldus de uitspraak."


Iets om je als eindredacteur behoorlijk voor te schamen... jammer.

Edit: Als redacteur mag je je hier overigens ook wel voor schamen.
Edit 2: Dat 'toepasselijke' plaatje hebben ze overrigens verandert dus rectifiseren kunnen ze gelukkig wel...

[ Bericht 3% gewijzigd door Nina2602 op 23-09-2008 18:55:52 ]
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:39:29 #142
107792 Hexley
the Platypus
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:56:52 #143
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_61860182
ja gelijk heb je, staat er heel leuk de telegraaf als bron bij, maar de fok!er die dit heeft overgenomen vond het duidelijk nodig daar nog eens een schepje overheen te doen, want om nou onbevooroordeeld en respectvol zoiets hier op fok! te zetten is blijkbaar al te veel moeite voor sommige schlemielen.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  woensdag 24 september 2008 @ 20:45:56 #144
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_61886590
OPROEPJE over de meet

als je volgende week woensdag naar de meet wilt komen laat mij dan een pb'tje achter dan zal ik de meet-ontmoetingslocatie doorgeven. Vind het namelijk niet zo chique dat open en bloot hier neer te zetten.

voor zover is dus bekend
datum: 1 oktober 2008
tijdstip: 18u30
stad: Utrecht

ontmoetingslocatie: vraag mij in een pb

Hopelijk zien we elkaar dan allemaal die avoond en wordt het lekker gezellig reallife kletsen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  woensdag 24 september 2008 @ 22:59:00 #145
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61891603
Wat goed van je Voor d'r allerlei freaks op komen dagen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 24 september 2008 @ 23:00:32 #146
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61891662
Is er trouwens nog iemand die graag een boek van me wil? Dan neem ik die mee. Zitten geen Tg's in maar het is wel aardig geschreven, al zeg ik het zelf
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_61892921
Voor mij mag je er wel 1 meenemen hoor, alleen weet ik niet zeker of ik kan. Maar ik denk dat Nina die me dan wel wil bewaren.. *kijkt haar heel lief aan*
pi_61910150
Dat wil ik wel hoor Meike!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  donderdag 25 september 2008 @ 20:11:25 #149
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61913380
Okee.

Overigens, is er eten gepland? Of alleen ergens een borrel?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 26 september 2008 @ 19:14:36 #150
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_61937953
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:06 schreef Nina2602 het volgende:

[..]

En?! Hoe is het gegaan?
Het gesprek ging heel erg relaxed ik heb alleen mijn mond stijf dicht gehouden over het hele gender gebeuren.
Het gaat ze gewoon niets aan op dit moment en ik moet hoe dan ook zo snel mogelijk aan een job zien te komen dus dan maar zo.

De manager waar ik het gresprek mee had zei al bij binnenkomst dat het een informeel en "vriendelijk" solicitatie gesprek zou worden en het ijs was dus al snel gebroken.
Grappig trouwens dat die manager aan het eind vroeg of problemen zou hebben met bepaalde "groepen" mensen, erg duidelijk vertelt dat ik de laatste zou zijn die daar een probleem van maakt!

Ik weet alleen nog niet of ik er door ben, vandaag nog even aan de lijn gehangen met mijn intercedent maar ik en zij horen het pas volgende week.
Als ik meer weet dan horen jullie het!
Don't take everything for granted but question and educate...
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:24:53 #151
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_61939617
quote:
Op donderdag 25 september 2008 20:11 schreef wonderer het volgende:
Okee.

Overigens, is er eten gepland? Of alleen ergens een borrel?
alleen borrel, 't is zo vroeg op de avond zodat mensen die wat langer terug moeten reizen met OV daar ruim de gelegenheid voor houden.

Ik zal het locatie pm'tje maandag trouwens sturen, dus iedereen die nog geen pm daarvoor bij me acter heeft gelaten kan dat in elk geval nog tot maandag


Ik heb trouwens eindelijk een afspraak gemaakt bij een huidtherapeute voor de laserontharing, 29 oktober is 't zover. Ja duurt ff, maar ze blijkt haar apparaat eens in de 5 weken te huren (ze had 'm net deze week gehad), dus mijn behandelingen zullen dus om de 5 weken zijn . Nadeel is dat ik voor het kennismakingsgesprek dat ik daarvoor nog heb, waarbij ze kennis wil maken met m'n gezichtsbeharing, ik bestoppeld op de fiets zal moeten stappen Maar ja het is voor 't goede doel.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:26:48 #152
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61939666
Okee, dan kom ik denk ik iets later, dan ga ik eerst even thuis eten of zo. Anders is het ook zo'n gehaast enzo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 28 september 2008 @ 20:04:51 #153
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_61978527
nou wat ook kan is dat voor wie eerder kan komen dat we even samen wat makkelijks eten op station of hoogcatherijne, ik moet ook een uur reizen en heb ook geen zin in gehaast hoor, dus dan hoef je ons niet in utrecht te zoeken, en is er dus ook geen gehaast nodig...dus steek je hand op als je van te voren al samen wat wilt eten

Ik stuur het ontmoetingsplek-pm'tje morgen ergens trouwens.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 29 september 2008 @ 00:48:47 #154
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_61986774
In Utrecht eten vind ik ook best.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 29 september 2008 @ 22:34:16 #155
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_62010634
Zojuist heb de pm over de meet-ontmoetingslocatie verstuurd, heb je er geen ontvangen maar wil je er wel bij zijn aanstaande woensdag pm me dan.

verder heb ik niks prangends te melden, dat betekent dat ik me eens nodig op mijn logopedische oefeningen ga werpen

une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 29 september 2008 @ 23:00:27 #156
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62011574
Als iedereen nou even laat weten of ze wel of niet gaan eten... anders sta ik daar om 17:30 in mijn uppie
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62016587
Hoi allemaal. Ik heb een tijdje hier niks geplaatst omdat ik een beetje een forumvakantie aan 't houden was.

Ik zit nog te twijfelen of ik naar de meet wil. Aan de ene kant lijkt 't me leuk en interessant, maar 't lijkt me ook doodeng. Vandaag probeer ik de knoop door te hakken.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  dinsdag 30 september 2008 @ 10:16:19 #158
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62018155
Ik bijt niet hoor
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:26:07 #159
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_62025226
Ik wel, maar alleen als je een lekker sappig stukje vlees bent
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:27:57 #160
202348 Susi
Temple of Love
pi_62025271
Ik breek even in, want ik las dit op telegraaf.nl
quote:
Universiteit lanceert transgender-wc's
MANCHESTER - Een poging om het transgender-studenten meer naar de zin te maken heeft geleid tot zogenaamde 'geslachtsvriendelijke' toiletten op de Universiteit van Manchester...


Het bekende logo van het mannentoilet is op de onderwijsinstelling vervangen door de woorden: 'toiletten met urinoirs'. Dat meldt de Britse Metro. Ook de afbeelding op de deur van het vrouwentoilet moest eraan geloven. Daar staat vanaf nu slechts: 'toilet'.

Geklaagd

De bijzondere verandering werd ingevoerd nadat een groepje transgender-studenten had geklaagd over de man-vrouw faciliteiten.

Belachelijk

Tot nu toe zijn alleen de deuren in één bepaald gedeelte van de school aangepast, maar de studentenraad hoopt de verandering door te voeren in alle toiletten van het gebouw.

Niet iedereen is blij met de aanpassing. "Het is belachelijk, ik kan niet geloven dat ze de logo's verwijderen. Iedereen volgt de traditionele afbeeldingen voor de mannen en vrouwen-wc's. Dit leidt alleen maar tot verwarring."
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:44:57 #161
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62025707
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:27 schreef Susi het volgende:
Ik breek even in, want ik las dit op telegraaf.nl
[..]
Mensen die niet transgender zijn of iemand kennen, denken never nooit na over mannelijkheid en vrouwelijkheid, en dat willen ze ook niet, dus vinden ze het onzin.

Ik heb me er maar bij neergelegd... Mensen kunnen het zich gewoon niet voorstellen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:50:24 #162
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_62027412
Ik kende het bericht al, ergens op een weblog tegengekomen, maar ja, ik vind het een goede zet van die universiteit, geen gezeur, als iedereen op de toiletten zonder urinoirs ook maar zo beschaafd is zittend te urineren.
En wat betreft de types die het belachelijk vinden, het zijn maar toiletten, en sinds wanneer zou de gemiddelde vrouw niet meer het herentoilet binnenlopen (aldaar urinerende mannen te kunnen zien staan) wanneer er een rij staat voor de damestoiletten.

Misschien dat we zoiets in Nederland ook wel voor elkaar kunnen krijgen, maar ja Nederland loopt in verschillende opzichten wat betreft transgender-rechten flink achter op het Verenigd Koninkrijk.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_62028259
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:00 schreef wonderer het volgende:
Als iedereen nou even laat weten of ze wel of niet gaan eten... anders sta ik daar om 17:30 in mijn uppie
Ik ga niet in Utrecht eten... ik eet thuis als ik van mijn werk kom en dan neem ik de trein naar Utrecht... dus tot dan...
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:04:57 #164
206345 Magenta
Full of colour
pi_62036342
Tijdje weggeweest. Zit met mn planning flink door de war, dacht aan aankomende Vrijdag (hoe ik daar bij kom?). Wordt lastig om morgen te komen . Wie komen er morgen? Als de meeste komen, wil ik wel even flink mn best gaan doen..

[ Bericht 41% gewijzigd door Magenta op 30-09-2008 22:17:41 ]
~Fin
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:30:58 #165
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_62037149
NoktetMort, wonderer, Nina2602 en ik in elk geval, dan Meike, Hildy en jij dus misschien.

jammer dat 't lastig wordt om te komen, maar ja als je wat later wilt komen kan je me sms'en en zorgen we wel ddat je de plek vindt waar we dan uithangen.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_62037539
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:26 schreef NoktetMort het volgende:
Ik wel, maar alleen als je een lekker sappig stukje vlees bent
"Hildy, the other white meat"

@ MuteZukini: bedankt voor de PM! Ik slaap er nog even een nachtje over, en ik SMS wel even als ik besluit te komen.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  dinsdag 30 september 2008 @ 23:54:24 #167
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62039584
Als niemand gaat eten, dan eet ik ook wel thuis en ben ik er om 18:30
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:52:47 #168
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_62043054
quote:
Op zondag 28 september 2008 20:04 schreef MuteZukini het volgende:
nou wat ook kan is dat voor wie eerder kan komen dat we even samen wat makkelijks eten op station of hoogcatherijne, ik moet ook een uur reizen en heb ook geen zin in gehaast hoor, dus dan hoef je ons niet in utrecht te zoeken, en is er dus ook geen gehaast nodig...dus steek je hand op als je van te voren al samen wat wilt eten
uhm wonderer dit had ik geschreven omdat ik dus ook in utrecht zal eten, misschien staat het er niet duidelijk, maar met "we" in de eerste zin bedoelde ik ook mezelf

en om de verrassing te verpesten kan ik ook nog vertellen dat Noktet er ook zal zijn om 17u30, dus niet zo knorrig en kom gezellig mee eten
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:06:51 #169
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62045649
Was niet knorrig, gewoon praktisch Maar dan zal ik er zijn rond 17:35
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:04:27 #170
206345 Magenta
Full of colour
pi_62048153
Ik moet helaas afhaken. Kan wel zeggen dat ik daar FLINK van baal. Zoals ik zei zat ik met een planning in mn hoofd en het viel dus koud op mn dak dat het vandaag al was. Ik hoop dat er snel weer een mogelijkheid is om met zn allen bij elkaar te komen!

Ik zou overigens graag jouw boek ns lezen Wonderer.
~Fin
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:44:15 #171
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62054011
www.michameinderts.nl/bestelformulier.php

Als je snel bestelt, kan ie nog met handtekening (vanuit de VS versturen wordt nogal een dure aangelegenheid ).

Wel jammer dat je niet kunt komen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 1 oktober 2008 @ 23:58:01 #172
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62066368
Zo, veilig thuis, hopelijk de rest uit. Ik vond het gezellig, meiden!

Meike, ik heb je boek aan Nina meegegeven, zou je het nog even "offcieel" via de site willen bestellen, dan heb ik een mooi overzicht en krijg jij vanzelf een mailtje met de bankgegevens zodat je het geld kunt overmaken. Alvast bedankt
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62072169
Done..

Nou Nina... wanneer kan je
  donderdag 2 oktober 2008 @ 11:34:47 #174
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62072343
Thanks Jammer dat je er niet bij was, gister Maar ja, zo gaan dat soort dingen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62075563
Indd. volgend jaar in de herkansing ?
pi_62076258
-my bad, verkeerde topic- (flikker maar weg) Excuse moi.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 14:50:08 #177
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62077678
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:36 schreef Meike26 het volgende:
Indd. volgend jaar in de herkansing ?
Wat mij betreft wel
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:06:13 #178
206345 Magenta
Full of colour
pi_62078058
Ook je boek besteld hier wat is de oplage?
~Fin
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:24:43 #179
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62078437
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:06 schreef Magenta het volgende:
Ook je boek besteld hier wat is de oplage?
1500. Niet slecht voor een debuut in zo'n kleine markt

Overigens, ik weet niet waar jullie wonen, maar ik heb een signeersessie in Veenendaal, zaterdag de 11de. En de presentatie a.s. zaterdag natuurlijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:53:32 #180
206345 Magenta
Full of colour
pi_62079196
Nijmegen is vlakbij. Maar even over nadenken.
~Fin
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:54:39 #181
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62079224
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:53 schreef Magenta het volgende:
Nijmegen is vlakbij. Maar even over nadenken.
MuteZukini komt misschien ook. Toch nog een soort meet dan
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:13:06 #182
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_62079715
Ja ik kom zeker, er schijnt ook live muziek te zijn nadat er is voorgelezen en zo maar als jullie willen kunnen we ook ergens anders wat gaan drinken, tenminste als die andere mensjes die je daar komen bekijken, wonderer, als die jou niet voor ons inpikken

Hier trouwens wat meer info over de boekpresentatie.

Vond het gister trouwens erg gezellig en ben blij dat ik nog goed ben thuisgekomen
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:23:54 #183
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62080027
Ik durf niks te beloven, er komt een hele kudde Maar het is een mogelijkheid ja
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:05:30 #184
206345 Magenta
Full of colour
pi_62081150
Okee nou dan ben ik er Zaterdag!
~Fin
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:02:01 #185
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62113102
Zou je het toch willen overmaken, Magenta (bestelling bevestigen door op de link in het mailtje te klikken, dan krijg je de betaalgegevens)? Anders ben ik bang dat het verwarrend wordt, morgen. Geeft niet als het wat later binnenkomt, maar dan heb ik mijn administratie tenminste op orde.

Meike, kun jij ook je bestelling nog even bevestigen in verband met rekeningnummer enzo?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62113330
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:27 schreef Meike26 het volgende:
Done..

Nou Nina... wanneer kan je
Hai Meike,

Je boek ligt hier nog netjes in het bubbeltjesplastic. Ik heb binnenkort waarschijnlijk weer een afspraak in Hilversum. De exacte datum weet ik nog niet maar ik neem die dag dan in ieder geval vrij. Dus misschien dat ik dan wel even langs kan komen denk ik. Ik laat je nog even per PM weten wanneer dat precies is, dan overleggen we nog wel even.

Verder heb ik overigens nog leuk nieuws. De testdag is erg goed gegaan. Ik heb behoorlijk bovengemiddeld gescoord op de capaciteitentesten en ook het resultaat van de persoonlijkheidstest was naar wens. Vandaag heb ik te horen gekregen dat ze me een aanbod gaan doen. Ik heb het nog niet binnen want het moest eerst nog door de HR afdeling maar als het goed is krijg ik maandag een voorstelcontract in mijn mailbox. Echt geweldig vind ik het, eindelijk een baan op niveau.

Edit:
Ps. Ik vond het woensdag ook erg gezellig. Jammer dat ik weer zo vroeg moest gaan maar dat was voor een hoger doel.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:17:24 #187
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62113470
Feli Nina Dat zijn leuke dingen om te lezen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 12:11:37 #188
206345 Magenta
Full of colour
pi_62124628
Goed nieuws Nina

Wonderer en Mute; tot straks, je herkent me wel aan mn paardenstaart
~Fin
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 03:07:29 #189
107792 Hexley
the Platypus
pi_62192603
Voor wie het nog niet gezien had, sinds een paar weken staat er @ the Piratebay: Boy I Am...
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:12:52 #190
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_62239564
En.... het laatste nieuws van Nok; ik houd van zwemmen en ben morgen uitgenodigd om mee te gaan zwemmen ..... in bikini dus, ik ben ontzettend benieuwd hoe dát gaat lopen .....
pi_62241172
Zoho... nou succes en veel plezier met zwemmen dan Nok!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 01:38:48 #192
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62250746
Bleh, zwemmen. maar veel plezier hoor!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:34:14 #193
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_62267434
Zo, mijn ervaringen op het gebied van zwemmen. Maar eerst begon ik de dag met een afspraak bij de coördinatrice van mijn vrijwilligerswerk.
Maargoed, geen make-up alleen wat waterproof eye-liner en een glad huidje van het epileren van de baardharen (wat ik al maanden doe). En ze vond me eigenlijk wel een mooie meid...... (Weliswaar nádat ik haar geïnformeerd had over mijn situatie.). Daar was ik behoorlijk verbaasd over. Enfin, dat ging goed. Maar richting het zwembad kwam ik erachter dat ik mijn kortingskaart van het zwembad was verten. chaos, complete kamer overhoop gehaald, verschrikkelijk, was een slagveld. Bleek ie achteraf toch ergens in m'n tas te zitten. (Zie je wel, ik ben niet slordig, kijk er alleen overheen. )

En toen het zwemmen:

De vriendin waar ik mee was vond het een prachtige bikini (mag ook wel voor zoveel centen *importheffinghaat* en de vraag waarom ze die niet in Nederland verkopen.). Ik had keurig wat prothesen die weliswaaar een A-cup zijn, maar dankzij recent hormoongebruik heb ik zelf ook een AAA-tje (jemig, wat een verschil.). Ik had nog wat extra push-up bh vullingen in het zakje van de bikinitop zelf gedaan. Daarmee had ik gelukkig een redelijk goeie buste gecreëerd. Toen 2 correctiestrings aangetrokken, zaakje plat, nog een zwart bikinibroekje eroverheen en dáárna het bikinibroekje met rokje.

Toen de grand entree naar die vriendin van me toe, ze moest d'r lachen wel inhouden colgens mij want ze kent me nog van vroeger, maar ze vond het rokje een mooie oplossing.
Tuurlijk moest ik van de zenuwen naar het toilet dus, dingetje uitpakken, wat achterlaten, dingetje inpakken. Dezelfde vriendin vond het raar dat het "allemaal zo lang duurde". *zucht*
De eye-liner was waterproof, alleen spoelde het toch in stukjes weg van mijn ogen. Grmbl.

EIgenlijk de hele tijd vrijwel geen rare gezichten gezien, tenzij mensen me te lang bleven aankijken en in staat waren me te observeren. Dat is me eenmalig in het bubbelbad overkomen, voor de rest liep het allemaal goed.
Toen ik het ook vertelde tegen de vriendin die mee was dat het best wel pijn deed, van de mensen tegenover me dat ze het zagen en begonnen te fluisteren. Ik begon meteen sip aan m'n haar te frunnikken, ze zag het en zei meteen: aan je vrouwelijkheid twijfel ik wederom geen moment. (Het schijnt dat dat een vrouwelijk trekje is volgens haar. ). Uiteindelijk heb ik een heerlijk ontspannen middag gehad.

Nu klink ik overigens misschien wel ijdel, maar gistereravond bekeek ik mezelf in de spiegel (Ik moest alles van tevoren goed uitproberen enzo.) en afgezien van een rotkop heb ik geen lelijk lichaam

anyway, voor herhaling vatbaar in een net zo "vol" zwembad
pi_62268568
Gaaf om te lezen Ik heb eigenlijk "alles" wel achter de rug, maar naar sauna of zwembad nog niet geweest. Heb ook een bikini plus rokje (niet dat ik het rokje nog nodig heb ) maar het is misschien wel iets om binnenkort te gaan doen. Dus dankjewel voor je onbewust gegeven tip
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:26:14 #195
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62269004
Rotkop? Ik vond je een mooie vrouw en ik val niet eens op vrouwen

Maar ik ken het probleem hoor. Je zelfbeeld doet eigenlijk niemand wat aan. Jij ziet jezelf op een unieke manier die anderen niet weten.

Wel stom dat mensen dan weer gaan fluisteren enzo. Alsof je er niet bij zit.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:15:12 #196
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_62270503
@ Meike; Gewoon doen, je hebt nu niks meer waar je je voor hoeft te schamen en het brengt (Voor mij dan) rust en ontspanning.
Alvast veel plezier!

@ wonderer, ik ben vandaag zonder make-up gegaan en zowel op de foto als in het fobo hier als toen je me in het echt hebt gezien zat ik dik onder de make-up
Met make-up voel ik me ook veel fijner, zeker als ik in de spiegel kijk. Maar soms, toch .....
  donderdag 9 oktober 2008 @ 21:26:55 #197
206345 Magenta
Full of colour
pi_62270861
Hulde! , zou ik voorlopig nog echt niet durven.
~Fin
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:49:21 #198
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_62336546
Zwemmen, tsja ik ben vroeger en echte waterrat geweest maar ik heb er in mijn jeugd ergens een grote aversie tegen opgebouwd helaas.
Ik zou het niet aandurven om momenteel, hoewel ik wel degelijk een badpak heb, het water in te springen zomaar in een zwembad vol met mensen. Hulde voor NoktetMort dat je het durft!!

Verder heb ik vanuit mijn kant toch ook nog goed nieuws, min of meer.
Ik heb inmiddels weer werk gevonden, helaas wel als M ipv V, dus voor de komende maanden maar even laten zien wat ik kan en dan voor de proeftijd erdoor is toch maar mijn mond open trekken.
En dan maar hopen dat ze mij verder op mijn werk beoordelen en niet alleen op het transgebeuren.
Het vervelende was dat ik min of meer wel moest, geld was op en de huur loopt al achter dus ik had helaas weinig keus.
Wel verder gewoon met foundation op en een klein beetje oogpotlood naar de laatste paar gesprekken geweest en daar werd niet raar naar gekeken of iets van gezegt dus misschien is er hoop.
Ach ik zal het wel zien, misschien langzaamaan wat kleine dingetjes doorvoeren terwijl ik er werk lijkt mij een goede optie als aanloop naar het grote nieuws.

Ow en ik heb nog meer leuk nieuws maar dat moet ik helaas later even vertellen!
Don't take everything for granted but question and educate...
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:45:42 #199
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_62364578
Hmm, de vinger-test was hier al wel 's genoemd maar hier staan ook een paar grappige fysieke testjes:
quote:
1. Elbows. If you let your arms hang down by your sides and face your palms forward, male physical arms will be almost straight line from shoulder to wrist. Female arms will be straight down to the elbow, but then the arms angle outward, away from the body at about a thirty degree angle.

Why is this? In evolution, the angle makes it far easier to nurse a baby; Male arms can't easily twist into a position to bring the baby to the breast area, while cradling the baby's head in the crook of the elbow.

It is this angle that makes girls throw like girls (and that led my friend to take off her tee-shirt the way she did).

2. Crossing of legs. We can all cross our legs, but can you double-cross them? In other words, after you cross your legs, can you then tuck your ankle around again, under the ankle of the leg on the bottom.

Guys can't seem to do this because of the width of the pelvis and the angle at which the legs are attached.
Ik heb de 30 graden hoek en kan m'n benen double-crossen, maar het lijkt me weer zo'n test die je met een korrel zout moet nemen

Overigens gefeliciteerd met je werk TiGG
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_62410868
Mijn armen staan idd vanaf de elleboog ook naar buiten... of het 30 graden is weet ik niet, kheb geen geodriehoek of iets dergelijks liggen hier. Gooien heb ik iig nooit echt gekund.

Wat betreft het double-crossen van mijn benen? Haha, vergeet het maar, dat lukt me nooit. Daar is mijn bekken denk ik te smal voor en mijn beenspieren te dik. Helaas, je kunt niet alles hebben.

Gefeliciteerd met je baan TiGG!

[ Bericht 4% gewijzigd door Nina2602 op 15-10-2008 18:49:15 ]
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:36:10 #201
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_62416867
Dankje, allebei!!
Nou nog even hopen dat ze na drie maanden ook nog met mij door willen

En nog even het leuke nieuws, mochten er mensen zijn die niets te doen hebben aanstaande vrijdag, ik speel met mijn band in Utrecht dan tegen een uur of 21:30.

Mocht je zin hebben om langs te komen laat dan even een pm achter en ik stuur de rest van de info door over waar hoe en wat!
Don't take everything for granted but question and educate...
pi_62452534
Hoi,

Het zijn vaak dezelfde die hier posten, dus het leek mij wel een idee om zelf ook even een bericht achter te laten.

Eerlijk gezegd kom ik niet zo vaak op Fok!, omdat de gemiddelde leeftijd vaak minder dan de helft van de mijne is . Nu zie in in de profielen dat sommigen tegen de 30 lopen, dus deze bejaarde kan ook wel een keer posten.

Ik ben 44 jaar oud en beschouw mijzelf als een TG (als je dan toch een hokje moet pakken). Maar, aan de andere kant, ben ik nog steeds 'onderweg' dus wie weet waar het allemaal op uit loopt.

Ben getrouwd en heb kinderen, dus dat maakt het wel allemaal wat lastiger (vind ik tenminste).

Ik zal hier regelmatig wat lezen en misschien zelfs posten. Zie jullie nog wel.

Ciao!
pi_62465722
Tja, bijna 30 inderdaad

Moet er wel even bijzeggen dat ik diep respect heb voor de "ouderen" die na hun 40e deze stap nog zetten. De tekenen van het man/vrouw zijn hebben al "schade" aan gebracht aan je wens als een volwaardig man/vrouw (gewenste geslacht) gezien te willen worden. Veel succes en sterkte dus nog in de komende perioden.

Grtjs Meike
pi_62467348
Tja, misschien ben ik wat traag van begrip Maar iig bedankt.

Inderdaad zal het niet gemakkelijk zijn van al de uiterlijke kenmerken af te komen. En misschien lukt het nooit (zoals ik het wil dan). Ik merk wel dat je je grenzen steeds verder verlegt, dus het kan zijn dat ik nooit tevreden zal zijn (is niet depri bedoeld of zo).
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:17:39 #205
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_62559049
Zooow en weer een berichtje plaatsen dan van mij.

Topic: discriminatie

Na een paar heftige maanden meegemaakt te hebben (hormoonsels, yeay). Heb ik me gister voor de eerste maandag sinds 4 weken weer een beetje beter gevoeld.
Dagelijks zit ik op een niet nader te noemen chat met veel open-minded people, dacht ik dan. Maar sinds 2 dagen is er weer wat chatmeubilair teruggekomen. Veel kan ik niet echt tegen ze inbrengen, ondanks dat ik er ook al sinds Juni op zit. Enfin, recent na een discussie heeft een van de 2 personen duidelijk gemaakt dat die eigenlijk alleen maar transen, man of vrouw ziet. Ongeacht hoe ver je bent in het proces, je bent trans. Meer of minder ook niet.

Veel meer uitgelegd heeft die persoon het ook niet. Maar ik voel me niet op m'n gemak. Zelf ervaar ik het dagelijks dat mannen en vrouwen al anders behandeld worden..... Dus als trans dan ook door die persoon? (Dus vanuit het perspectief: Man behandel je zus, vrouw zo, en trans weer anders.) Of zie ik dat te rigide? te zwart-wit?
Ik heb ook niet veel zin om het aan die persoon te gaan vragen, immers zit die persoon er al jaren en heeft daardoor een zekere reputatie opgebouwd, als ik die tegen me in het harnas jaag heb ik kans dat er nog meer dingen fout gaan. (Liever niet, want ik heb er een "thuis" gevonden als het ware.)

De andere situatie is omtrent een persoon waarmee ik ook al niet zo goed mee op kon schieten. Enerzijds is die heel vriendelijk en aardig en het volgende moment helemaal rechtsomkeert. Wat me dwars zat is dat die ook al praat over Hij/Zij/Anders. Vooral de opmerking op de desbetreffende chat tegen een vriendin van me (Ook lotgenote.) en daar had die persoon het over een niet-man ...... Wat me nog het meest bevreemd bij die laatste persoon is dat die zich ziet als "androgyne", daar had ik dan juist wat meer "begrip" van verwacht.
Na maanden met open armen ontvangen te zijn op die chat, gerespecteerd worden door mensen, nu opeens dit. Ik schrok er haast van, vergetend dat soort van discriminatie overal wel voorkomt (In welke scène dan ook.). Hoe gaan jullie daar mee om? Als ik me overal namelijk ga voorbereiden op discriminatie dan geeft dit een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen en ga ik alles en iederen benaderen als een bang muisje.

-more to come als me iets te binnenschiet-
pi_62559807
Tsja...

Waarom ben je bang om die personen er op aan te spreken dat hun benadering kwetsend voor jou is? Als je die personen op een vriendelijke maar ook heldere manier duidelijk maakt dat de manier waarop zij jou aanspreken/behandelen voor jou kwetsend is dan kunnen ze daar toch rekening mee houden? Willen ze dat niet, dan weet je toch genoeg?

[ Bericht 1% gewijzigd door Nina2602 op 21-10-2008 18:56:24 ]
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:37:10 #207
92409 Twinky
Little star.
pi_62560568
Waarom laat je twee zeurpieten je zo aan het twijfelen brengen? Er zijn veel meer mensen die er anders (normaler) over denken, zíj zijn anders, niet jij.
pi_62560991
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 18:37 schreef Twinky het volgende:
Waarom laat je twee zeurpieten je zo aan het twijfelen brengen? Er zijn veel meer mensen die er anders (normaler) over denken, zíj zijn anders, niet jij.
Veel beter zou ik het niet kunnen zeggen, denk ik.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:12:09 #209
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_62561380
@ Twinky; Klopt ook wel weer; maar ik voelde geen twijfel, ik voelde me alleen aangevallen op een plek waar ik me in meer of mindere mate "thuisvoel"
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:21:08 #210
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62561580
Bah, oude garde. Ik snap wel dat je bang bent dat je er (helemaal) niet meer welkom gaat zijn, maar als je je kut voelt door zo'n figuur die denkt dat hij meer rechten heeft omdat hij er langer is, ben je ook eigenlijk niet welkom, maar daar zorg je zelf voor. Gewoon op een kalme manier duidelijk maken dat jij een vrouw bent, ongeacht met welk setje chromosomen je geboren bent, en dat je het op prijs zou stellen als hij zijn denkbeelden niet verwoordt waar jij bij bent.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:21:55 #211
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62561599
Overigens, in de meest recente aflevering van Bones gaat het ook over een TS. Best mooi hoe ze het daar behandeld hebben, aanradertje.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62565288
Bedoel je de Bones afleveringen in nederland of in Amerika? Want bij het laatste denk ik dat we hier nog wel een (half) jaartje kunnen wachten.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:25:43 #213
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62567672
Daar hebben ze downloadmogelijkheden voor uitgevonden
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 22 oktober 2008 @ 00:05:08 #214
107792 Hexley
the Platypus
pi_62570718
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:25 schreef wonderer het volgende:
Daar hebben ze downloadmogelijkheden voor uitgevonden
Jups, deze dus...



En deze kwam ik laatst op een privé tracker tegen. Een beetje een "oppervlakkige docu",...
Ergens deed het me aan Extreme Makeover denken, maar als je naar de naam van het
TV station kijkt niet echt vreemd, Women's Entertainment TV.
Eventueel kan ik het wel op een "open" plek zetten mocht iemand het willen zien.

pi_62727920
Dag Allemaal,

Ik heb weer nieuws, dit keer eens minder goed nieuws van mijn kant; Mijn baan gaat niet door! Ik zou een trainneeship volgen dat per november zou starten. Maar de cursussen zijn opgeschort omdat de cursisten van september nog steeds niet gedetacheerd kunnen worden. Het schijnt nogal een zooitje te zijn geworden de afgelopen weken in ICT land. Veel bedrijven die iets met automatisering willen houden momenteel de hand op de knip ivm de kredietcrisis. Lekker dat ik daar dan op deze manier de dupe van moet worden... Maarja, er zit weinig anders op dan verder solliciteren.

Verder gaat het goed met me hoor...
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:12:09 #216
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_62762001
Jammer Nina, hopen dan maar dat je snel iets anders vindt. Ik neem aan dat je iig wel alsnog bij dat bedrijf terecht kan mocht het ooit weer aantrekken?

Overigens is dit wel interessant nieuws:
Transsexual gene link identified
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:04:19 #217
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62764002
Aw, klote, Nina... Succes met de zoektocht verder...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:13:20 #218
206345 Magenta
Full of colour
pi_62768633
Jammer om te horen, ze kunnen je niet in portefeuille houden?
~Fin
  woensdag 29 oktober 2008 @ 18:58:28 #219
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_62789540
Heb vandaag weer bericht gehad, over 3 weken heb ik mijn intake voor therapie, nog heel eventjes doorslapen dus
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_62791165
Oh wat goed voor je Joanne! Het zullen wel even 3 spannende weken worden voor je... Maar gelukkig heb je een goeie therapeute.

Ze wilden me overigens graag in hun portefeuille houden. En van wat ik vandaag van mijn broer heb vernomen (die ook in de ICT zit) zullen de investeringen van klanten, mits de economie zich enigzins hersteld, begin volgende jaar wel weer aantrekken. Dus wie weet, mocht ik er de komende twee maanden niet in slagen een geschikte baan te vinden, dan zou ik misschien tegen die tijd daar wel weer terecht kunnen.

Overigens vandaag weer bij het VUmc geweest. Dit keer mocht ik komen voor het psychologisch onderzoek. Volgens mij heb ik in al mijn collegejaren nog nooit zoveel vragen formulieren ingevuld. Oh, en ik mocht ook nog 4 tekeningetjes maken... het werd ons toen al wel duidelijk dat ik geen groot tekentalent ben. Verder was het wel gezellig en verliep het allemaal goed.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:31:28 #221
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_62792317
Dat valt wel mee hoor, Nina, ik zie eigenlijk meer op tegen mijn functioneringsgesprek dat ik over 2 weken heb. De afgelopen 2 maanden was ik nogal afwezig met mijn gedachten dus mijn productiviteit is nogal ingezakt op het werk
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_62842833
hallo allemaal ik lees hier nu een paar weken mee in dit topic en vond het nu wel tijd om mezelf voor te stellen.
ik ben een bijna 30 jarige FTM die nog in de diagnostische fase zit.

over een week of 2 krijg ik een verwijskaart om bij de endo langs te gaan.
dit voor een informatief gesprek over testo....alle voor en nadelen zeg maar.
of dit vooruitzicht ook al iets zegt over een evt groen licht weet ik niet kan er geen pijl op trekken.

wel leuk opgemerkt een week of 2 geleden...het leven wordt nu pas leuk dat had ik een jaar geleden en vele gendertwijfels in het zicht houdend niet gezegd kunnen hebben.
kortom er begint verschuiving op te treden naar de positieve kant
pi_62843823
Hai Dropkogel, van harte welkom! Leuk dat je je even voorstelt, zoveel FTM's posten hier ook weer niet. Hopelijk kun je hier je ei kwijt als dat nodig is en anders kun je natuurlijk altijd lekker meekwebbelen.

Overigens heb ik zelf wat opmerkelijk nieuws...
Mijn baan gaat weer door! Ik werd eergisteravond door de directeur van het bedrijf zelf gebeld. Hij vertelde me dat ze die dag nog weer overleg hadden over de trainnees die ze voor november dit keer niet hadden aangenomen. Volgens hem konden ze eigenlijk geen cursisten aannemen maar wilden ze toch 1 of 2 uitzonderingen maken. En daarbij dachten ze aan mij! Of ik dan maandag alsnog wilde komen voor de eerste cursusdag. Naja, het lijkt me geen verrassing als ik zeg dat ik op het aanbod ben ingegaan. Dus ik heb gewoon goed betaald werk. Nu nog zorgen dat ze me straks niet meer willen missen. Ik ben er wel mega blij mee want dit zorgt er voor dat ik mijn FFS straks kan betalen... Goed nieuws dus!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
pi_62844110
hey Nina dat klinkt positief,
en dan maar hopen dat hjet een leuke job is
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:55:45 #225
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62847037
Hey dropkogel! Die ondertitel heb ik ook een tijd gehad Ik ben heel benieuwd naar je verhalen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62847181
Wonderer,

verhalen die heb ik even niet hoor....zal nog wel komen.

oja toch eentje mn pa was woensdag hier....hij keek heel schreef toen hij een pakket met DHR zag staan.
ik heb schreef teruggekeken vond het wel een grappig moment.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:50:22 #227
206345 Magenta
Full of colour
pi_62848332
Welkom Dropkogel (en Onderweg, die was ik nog vergeten)

Je boek is inmiddels uit Wonderer. Goed verhaal en wat onverwachte 'wendingen'. Nou waren bepaalde scenes niet echt aan mij besteed en ook al staat het verhaal haaks op hoe ik tegen mannen/mannelijkheid aankijk vond ik het toch leuk ns gelezen te hebben. Lekker blijven schrijven dus!

Oh en feli Nina, ben benieuwd wat je maandag hoort.
~Fin
pi_62849144
Wonderer wat schrijf jij over de man?
je ervaringen met het man zijn of toch net ff iets anders?
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:25:38 #229
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62849218
Neu, ik heb een boek geschreven over een homo, zit geen TG tintje aan of zo.

Ik heb wel een verhaal geschreven over een meisje dat eigenlijk een jongen is, maar daar heb ik (terecht vanwege wat plotproblemen) nog geen uitgever voor.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:26:17 #230
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62849238
Oh, krijg nou wat, dat onderschrift heb ik nog steeds Ik dacht dat ik hem veranderd had
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62849366
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 21:26 schreef wonderer het volgende:
Oh, krijg nou wat, dat onderschrift heb ik nog steeds Ik dacht dat ik hem veranderd had
nee duidelijk niet...vond je opmerking ook vaag dan...dacht dat ik het weer eeNS verkeerd zat te lezen.
maar je wilt je boek echt gaan uitgeven?

ben blij dat het weekend is dan hoef ik teminste niet de deeltijdvrouw uit te hangen op het werk!!!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:48:48 #232
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62849877
Ik heb al een boek gepubliceerd (daar heeft Magenta het over), dat andere verhaal wil ik wel proberen, ja. Er zijn veel te weinig boeken over en voor transgender kinderen.

Heb jij Jongensdroom gelezen, van Lorna Minkman?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62850203
ja die heb ik gelezen.

herken er wel dingen in qua ommgang met mensen.
jammer alleen dat het wel vanuit heel jeugdig perspectief is geschreven.

vind the testoterone files van max wolf valerio een aanrader.
het gaat over veelal de psygische gevolgen van testo en is heel luchtig geschreven.

ken ook geen boeken over transgenderkinderen wel over de opvoeding ervan.
jongensdroom is zo n beetje het eerste jeugdboek wat betreft FTM.
  zaterdag 1 november 2008 @ 03:04:40 #234
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62855424
Het was voor mij wel een eyeopener van "ik wil niet een jongen worden, ik BEN een jongen. Alleen mijn lichaam niet".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62858568
ja preccies
  zondag 2 november 2008 @ 14:15:06 #236
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_62881777
even een lijstje afwerken :
- welkom Dropkogel, leuk dat je je bij ons voegt hier op fok!
- Nina alsnog gefeliciteerd met je baan, echt super dat het toch doorgaat
- ow en dan nog die 'Bones' aflevering, ik heb op internet ook minder positieve dingetjes gelezen daarover, waar ik me ook wel in kan vinden. Denk dat ik de aflevering nog wel eens ergens vandaan pluk om zelf onder ogen te zien

heb ik nog nieuwtjes??
nou ben begonnen met laser-ontharing van m'n gezichtshaar, wel apart (en niet pijnloos) om haarwortels in m'n huid te voelen verschroeien.
En de procedure voor m'n voornaamwijziging is begonnen, woohoo, (al kost het wel wat ) maar ja, daar doe ik het maar mee, maar hopelijk heb ik dat gehad voor het eind van dit jaar
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_62889079
Mute,

ga je alleen voornaamswijziging doen en geen geslachtswijziging?
dat het geld kost oke...maar als je het apart laat doen kan je dubbel schuiven.

heb je goede aftersun in huis...dat haalt de ergste fik er wel uit....van horen zeggen he!

eind van het jaar voornaamswijziging nou dan mag je die ambtenaar wel eerst wat peper te eten geven!
  maandag 3 november 2008 @ 00:14:57 #238
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_62898191
nou ja de geslachtswijziging daar moet ik naar schatting nog anderhalf jaar op wachten, en aangezien ik bijvoorbeeld heel graag m'n eigen naam op m'n master-diploma wil zien vond ik het zo gek nog niet alvast die voornamen te wijzigen. En wanneer het tijd is voor de geslachtswijziging dan kan ik dat vast wel betalen, al hoop ik dat het gezien wettelijke erkenning een mensenrecht is er tegen die tijd geen kosten meer aan zitten voor mij.
Aftersun heb ik niet nodig, ben niet zo zeer rood geworden, voel er al niks meer van, nu gewoon afwachten wat de effecten van die eerste behandeling zijn geweest.
Het wettelijke besluit over m'n voornaamswijziging wordt binnen 4 weken na de zitting bij de rechtbank gemaakt, dus dan ligt het vast, of ambtenaren zo snel zijn of niet, ik heb goede hoop dat het gewoon soepel verloopt, heb er nooit iets engs over gehoord. Er zijn procedures voor en als ze die niet aan houden werken ze fraude in de hand vermoed ik en dat wil geen enkele ambtenaren op nzijn of haar CV.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 3 november 2008 @ 08:36:52 #239
107792 Hexley
the Platypus
pi_62900341
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:15 schreef MuteZukini het volgende:
- ow en dan nog die 'Bones' aflevering, ik heb op internet ook minder positieve dingetjes gelezen daarover, waar ik me ook wel in kan vinden. Denk dat ik de aflevering nog wel eens ergens vandaan pluk om zelf onder ogen te zien
Sommige mensen kunnen overal een probleem van maken,...
Maar goed het is dus seizoen 4, aflevering 7 kijk en oordeel zelf maar.
Volgens mij kan ze beter d'r mening geven over Little Britain USA of anders Dirty Sexy Money of zoiets....

Om je het zoeken te besparen, het "grappige" Little Britain USA van vorige week zondag,



[ Bericht 1% gewijzigd door Hexley op 03-11-2008 08:52:57 ]
  maandag 3 november 2008 @ 22:48:50 #240
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_62921784
Ik heb de 'Bones' aflevering gisteren nog gekeken, ik vond het wel goed dat men elkaar telkens corrigeerde, maar het was wel jammer dat dat de hele aflevering door ging , dus dat een van de acteurs het geslacht niet eenduidig correct bleef duiden, vond ik wel jammer. Maar er zaten dus ook intelligente opmerkingen in en dat is ergens ook wel prijzenswaardig voor entertainment-media

en tsja die 'little brittain USA' scene, hmm is moeilijk te zeggen of het noemen van de transseksuele persoon gebruikt wordt enkel ter comedisch vermaak of ook aan te geven hoe gevoelloos er met transseksuele personen in de media wordt omgegaan. Want zo maatschappijblind zullen de makers van little brittain ook niet zijn dat ze transseksuelen nog enkel comisch vinden. Al gis ik dat ook maar , maar toch, het lijkt me niet onvoorstelbaar.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  maandag 3 november 2008 @ 22:54:46 #241
92409 Twinky
Little star.
pi_62922000
Maar hoe reeel is het om het neer te zetten alsof het de normaalste zaak van de wereld is, want dat is het toch voor de meeste mensen niet? Het blíjft bijzonder, anders, hoe goed je het ook accepteert en/of begrijpt.
Ik vind dat die link wel heel erg veeleisend is...
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:10:29 #242
107792 Hexley
the Platypus
pi_62930283


Zelfde aflevering maar het eerste filmpje, fun of een verborgen boodschap?

Je zou kunnen zeggen, als het een Britse hobby is dan is dat toch een redelijk tolerant land toch..?
Maar net zo goed kunnen wezen dat travestieten gewoon achterlijk zijn. Of is het enkel vermaak?

Zelf denk ik vermaak met een beetje achterlijk,...
Net als het eerste filmpje gewoon vermaak is plus een beetje "extra ranzig"...


En Dirty Sexy Money, waarvoor moet een getrouwde man die ook een stel kiddo's heeft met een transseksueel vreemd gaan? Ik gok dat men "he / she / it / tranny hooker" Carmelita (Candis Cayne) alleen in de serie heeft voor een extra "effect". Of denk je dat men hier duidelijk wil maken dat er voor ieder potje wel een dekseltje is?

Volgens mij is er genoeg andere zooi op TV waar ze zich dus druk om kan maken...
  dinsdag 4 november 2008 @ 16:38:45 #243
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62938780
Nou ja, "shemales" zijn een uitkomt voor latente homoseksuelen en mannen die van "iets anders" houden. Er is best een grote markt voor, dus om dat te gaan negeren...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62944467
Ik ben het eigenlijk wel met Twinky eens. Het is voor ons allemaal waarschijnlijk wel 'normaal' (geworden) maar als je de maatschappij eens beschouwd zul je toch moeten stellen dat 'wij' afwijken van de 'norm'. Ik heb, met behulp van mijn gendertherapeute, leren accepteren dat ik niet 'normaal' ben en dat dat helemaal niet uitmaakt. Sterker nog; Ik heb door mijn genderdysforie een bijzonder bestaan en dat vind ik eigenlijk wel leuk. Normaal is ook maar zo... uh tsja, normaal.

En wat betreft de sketches of mediaoptredens zoals hierboven genoemd; Ik snap eigenlijk niet zo goed waar opwinding vandaan komt. Persoonlijk vind ik beide filmpjes van Little Britain best grappig. Als er bijvoorbeeld grappen over Belgen worden gemaakt kan ik daar ook om lachen. Waarom zouden grappen over transseksuelen, travestieten, homo's etc dan niet grappig zijn? Persoonlijk ben ik wel blij dat er luchtig gedaan kan worden over dit onderwerp. Want als ik eerlijk ben, heb ik meer last van alle ernst, medelijden of bleek weggetrokken gezichten als ik mensen vertel dat ik genderdysforisch ben.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:18:57 #245
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62944688
Mmm, iemand zei ook tegen mij "dat je dat zomaar kan zeggen" alsof het iets heel ergs was of zo. Ik zou alleen graag willen dat mensen beter begrijpen wat het precies is, dat je geen vrouw of man WORDT maar dat al bent.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62945041
Precies, dat soort reacties vind ik veel rottiger dan een grappig bedoelde sketch. Dat mensen het moeilijk vinden om te begrijpen of om mee om te gaan, ok. Maar medelijden hebben met mij omdat ik genderdysforisch ben is vrij idioot. Om met mij 'mee' te kunnen 'lijden' zal ik toch zelf eerst moeten lijden. Maar mijn geestelijk lijden is de deur uitgegaan toen ik accepteerde dat ik zo ben. Het leven wordt voor mij alleen maar beter en aangenamer dus als mensen dan toch emotie willen tonen dan heb ik liever dat het blijdschap is.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
pi_62945372
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:18 schreef wonderer het volgende:
Mmm, iemand zei ook tegen mij "dat je dat zomaar kan zeggen" alsof het iets heel ergs was of zo. Ik zou alleen graag willen dat mensen beter begrijpen wat het precies is, dat je geen vrouw of man WORDT maar dat al bent.
Preccies...nu wordt er gedaan of je iets wordt...hoezo je bent toch al alleen je lichaam zou je nog kunnen aanpassen.

vandaag nog werd me op mijn werk gevraagd zou jij je als vrouw kunnen kleden en gedragen?
hoezo ik heb me nog nooit vrouw gevoeld!
o dus ook niet vroeger toen je kind was?
nee.....
dus je kleed je niet in vrouwenkleren?
wel als ik aan travestie zou willen/kunnen doen.

verrvolgens begint er een collega te verrtellen dat een werkleider transseksueel is en dat de werkkring daar heel normaal mee omgaat.
ze zegt dat transvrouwen veel directer zijn in omgang heeft ze gemerkt.

ik zeg haar dat ik transvrouwen wel positief mondig vind.

wel makkelijk als er zo open over gepraat wordt dat maakt het voor mij als ik het uberhaupt nog moet vertellen wel makkelijker.........
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:44:35 #248
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62945559
Da's wel prettig ja. Ik denk dat het trouwens van transmannen ook wel iets meer geaccepteerd wordt, omdat "de man" het "betere" geslacht is, dus dan is het logisch dat je man "wil worden" En vrouwen die zich jongensachtig kleden en gedragen zijn vrij normaal. Alleen denken ze dan weer dat je een pot bent
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62945960
van mij mogen ze denken dat ik pot ben hoor....de meeste denken dat ik homo ben ipv bi.
ja en idd mannen zijn mooi en transvrouwen zeker ook.
al is het in het laatste geval een gecompliceerd iedee om daar een relatie mee te beginnen.

dat de man het betere geslacht is hoor je mij niet zeggen zeker is wel dat ik dat geen reden vind om man te willen worden al denkt het gros van de mensen rondom mij heen dat ik dat wel denk.

zijn mensen wel ruimdenkend dan?
ach ik stop voor ik negatief ga schrijven.
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:01:56 #250
92409 Twinky
Little star.
pi_62946157
Ja, dat gedeelte 'vrouw worden' of 'vrouw zijn' is denk ik wel het lastigste gedeelte. En het is ook zeker een gedeelte vrouw wórden, in ieder geval voor de buitenwereld, het zichtbare gedeelte. Als je ermee begaan bent begrijp je dat je ook daadwerkelijk al een vrouw was, maar er zit zeker ook een stuk vrouw worden bij...
pi_62946270
het vrouw of man worden....volgens mij is het worden alleen het sociale stuk.
datgeen is het meest zichtbare.
ik bedoel wat er in de broek wel of niet hangt dat gaat in principe niemand wat aan behalve jij en je evt partner.
toch wordt constant gevraagd of je SRS wilt laten doen!
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:14:25 #252
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62946522
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:05 schreef Dropkogel het volgende:
het vrouw of man worden....volgens mij is het worden alleen het sociale stuk.
datgeen is het meest zichtbare.
ik bedoel wat er in de broek wel of niet hangt dat gaat in principe niemand wat aan behalve jij en je evt partner.
toch wordt constant gevraagd of je SRS wilt laten doen!
Dat associeren ze nu eenmaal met transseksualiteit. "gewone" mensen snappen niet dat genderbeleving niet zit in wat er tussen je benen hangt. Die denken dat je pas een echte man bent als je een pik hebt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:14:47 #253
92409 Twinky
Little star.
pi_62946544
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:05 schreef Dropkogel het volgende:
het vrouw of man worden....volgens mij is het worden alleen het sociale stuk.
datgeen is het meest zichtbare.
ik bedoel wat er in de broek wel of niet hangt dat gaat in principe niemand wat aan behalve jij en je evt partner.
toch wordt constant gevraagd of je SRS wilt laten doen!
Weet ik niet... Er heerst nogal een discrepantie tussen man en vrouw, mensen begrijpen niet dat er een tussenweg kan zijn. Als je dus vrouw 'wordt', vragen ze zich af of je dan helemáál vrouw wordt.

En het sociale, wat bedoel je daarmee?
De hele transitie van (uiterlijke) man naar vrouw (om het even bij mtf te houden) bestaat natuurlijk uit verschillende onderdelen: de hormonen waardoor vormen veranderen, haren, kleding, make-up, beharing, borstvergroting/reductie t/m srs...
pi_62946979
het sociale daar bedoelde ik mee je moet je toch gaande weg leren hoe je je in je nieuwe geslachtsrol gedraagd.
niet alle dingen zijn vanzelfsprekend omdat je bepaalde gedragingen alleen van kinds af aan leert.

het hele uiterlijke verhaal is vaak al sneller duidelijk.
pi_62947109
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 21:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat associeren ze nu eenmaal met transseksualiteit. "gewone" mensen snappen niet dat genderbeleving niet zit in wat er tussen je benen hangt. Die denken dat je pas een echte man bent als je een pik hebt.
ja en dan nog speculeren over de grote van de pik.
pas wanneer artsen beter een pik kunnen maken ga ik erover nadenken.
en die genderbeleving die zit wel goed tussen de oren ja.
volgens de meeste mensen worden we nooit echte mann en omdat we geen testo aanmaken....om maar te zwijgen van het genetische deel.
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:41:27 #256
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62947352
Yep. Lekker kortzichtig. En ik ben het helemaal met je eens wat betreft die falloplastie. Erg geweldig is het nog niet. Gebruik jij een packer?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62947644
nee ik gebruik geen packer...heb m weleens gebruikt maar vond ehet te groot en het bleef schruiven wat te veel stress opleverde.
uiteindelijk heb ik de geleende packer dus maar terug gebracht.

gebruik jij een packer en hoe vind je dat het werkt?
  dinsdag 4 november 2008 @ 21:58:07 #258
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62947922
Ik heb een pissin' packer, maar eigenlijk is het te veel gedoe. Het lukte wel, staan pissen, maar het is gewoon een beetje onhandig. En ondanks de duidelijke bobbel bleven ze me als vrouw zien dus echt veel zin had het niet Zit er nog wel over te denken om er eentje zonder tuitje te kopen, maar voorlopig heb ik toch geen gelegenheid om hem te dragen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62947994
Sorry dat ik zo aan het lurken ben hoor. Maar ik vind het eigenlijk wel leuk om eens te lezen wat ftm's nou eigenlijk bezighoudt. \
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:12:20 #260
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62948464
Dezelfde dingen als jullie, alleen op andere plekken
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62948520
Nina hoezo ben je aan het lurken?
in dat geval pak nog wat drinken en lees lekker mee.

@ Wonderer waarom zou je geen gelegenheid hebben een packer te dragen?
dat men je als vrouw blijft zin als je een packer ionhebt is omdat je haast niet naar beneden kijkt naar iemands geslachtsdelen.
of je moet in de bus zitten dan valt het meer op.

een vriendin van me zegt dat ze vroeger staansd kon plassen net als een man zonder hulpstukken.
nou dat wil ik dan nog wel oefenen.
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:19:30 #262
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62948686
Omdat het voor mij neit echt zin heeft zo'n ding te dragen als ik thuis achter de pc zit, of boodschappen aan het doen ben

Ik had hem gekocht voor mijn boekpresentatie, maar dat hielp dus niet echt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62948783
wat het eerste betreft je hebt gelijk.

dat is dan toch weer jammer...wellicht dat je hem tijdens het uitgaan kan gebruiken.
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:25:53 #264
92409 Twinky
Little star.
pi_62948913
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:14 schreef Dropkogel het volgende:
Nina hoezo ben je aan het lurken?
in dat geval pak nog wat drinken en lees lekker mee.

@ Wonderer waarom zou je geen gelegenheid hebben een packer te dragen?
dat men je als vrouw blijft zin als je een packer ionhebt is omdat je haast niet naar beneden kijkt naar iemands geslachtsdelen.
of je moet in de bus zitten dan valt het meer op.

een vriendin van me zegt dat ze vroeger staansd kon plassen net als een man zonder hulpstukken.
nou dat wil ik dan nog wel oefenen.
O, dat is niet zo heel moeilijk. Je kunt het het beste onder de douche oefenen: twee vingers naast je 'spleetje', aan elke kant één, even uitproberen hoe hoog/laag/druk/minder druk.
pi_62949072
op die mannier ga je sproeien....
volgens haar werkte het anders ze heeft zegt ze nooit aan haar vagina gezeten.

oeps en dan maar te hopen dat ze hier nooit mee leest
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:38:00 #266
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_62949378
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:22 schreef Dropkogel het volgende:
wat het eerste betreft je hebt gelijk.

dat is dan toch weer jammer...wellicht dat je hem tijdens het uitgaan kan gebruiken.
Ik ga nooit uit

Ach, hij was ook niet zo duur verder dus dat scheelt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_62949587
ik kwam ooit een packer tegen van 250 euro ongeveer....maar het schijnt ook voor een paar tientjes te kunnen maar of je er dan ook doorheen kan plassen?

nooit uit ah dat zou ik nooit volhouden!

maar goed....ik ga eens slapen ofzo
  woensdag 5 november 2008 @ 05:15:52 #268
107792 Hexley
the Platypus
pi_62958852
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:38 schreef wonderer het volgende:
Nou ja, "shemales" zijn een uitkomt voor latente homoseksuelen en mannen die van "iets anders" houden. Er is best een grote markt voor, dus om dat te gaan negeren...
Wel een erg positieve manier om het te bekijken,... En de oorzaak min of meer negeren.
  donderdag 6 november 2008 @ 21:28:45 #269
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_63012791
Hoewel het een in mijn ogen nogal vervelend stukje is om te lezen gezien er het een en ander niet helemaal gesnapt wordt door of de auteur van de tekst of het verkeerd geinterpreteerd is en toen is herschreven.
Maar als je door de bagger heen leest en er het belangrijkste uit haalt dan zeg ik; goed bezig daar in zweden.

Gratis penis voor transseksuelen

In Nederland wordt het er in ieder geval niet veel beter op, onlangs werd door mijn verzekering nog haar epilatie geweigerd.
De enige reden waarom zij mij weigerden was omdat ik nog geen V ben in de Gemeentelijke basis administratie waar ze duidelijk dus alle gegevens uit halen.
Ook na twee brieven trouwens nog steeds "Heer" op hun brieven aan mij, hoe moeilijk is het om alleen dat te veranderen, als het echt niet anders kan mogen ze die M nog wel even laten staan maar zet dan in ieder geval Mevr. in de aanhef.

Sorry moest het ff kwijt...

Wel weer een hoop trieste reacties van de Fokkers trouwens....

[ Bericht 3% gewijzigd door TiGG op 06-11-2008 21:35:46 ]
Don't take everything for granted but question and educate...
  donderdag 6 november 2008 @ 22:00:16 #270
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63014095
Vind het wel meevallen met reacties.

Dat "gratis", trouwens... ik heb er eentje die wel kan plassen voor $45...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 6 november 2008 @ 22:09:01 #271
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_63014537
Ja het leek er in het begin op dat "the Kiddie's" weer lekker fout zouden door reageren maar ik denk dat ze naar bed zijn gegaan.
Maar het zag er net al beter uit inderdaad.

Ja ik las al zoiets ergens een stukje terug in het topic, maar dat was het toch niet helemaal of heb ik dat verkeerd begrepen?

Maar moet zeggen dat ik het wel goed vind dat ze het zo in Zweden aanpakken.
Don't take everything for granted but question and educate...
  donderdag 6 november 2008 @ 22:57:59 #272
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63016877
Nee, het is het niet helemaal, maar het is alleen maar om aan te geven dat het "gratis" ook betrekkelijk is. Zoals ik het begrijp zijn de goedkope modellen gewoon de "packers" en die kosten een tientje in de gemiddelde seksshop.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63035680
de fok reacties op het artiekel heb ik niet gelezen trouwens.
maar idd in het model zou je toch wat te kiezen mogen hebben?
mmm heb nog nooit opgelet of ze bij een sekswinkel packers hebben....kom er ook alleen maar om condooms te kopen.

enne de seksshop is hier afgefikt....dus dat wordt even verder reizen.
pi_63037310
moedeloos wordt ik ervan onderr de doche te moeten stappen....het kijken naar een lichaam....
nee toch niet met grote schaamte over wat ik zie een half beeld.

sorrie voor mijn niet al te vrolijk schrijven maar dat dochen geeft ten minste aanleiding tot zuipen.
en dat moet ik nou tenminste niet willen.
na 1 biertje volgt vanzelf zonder erbij na te denken een 2de.
daArom drink ik tegenwoordig tot zo laat mogelijk thee....
  vrijdag 7 november 2008 @ 19:54:54 #275
206345 Magenta
Full of colour
pi_63038409
Heb wel gemerkt dat ik ook vooral naar de muur sta te kijken tijdens het douchen. Weet ook wel dat als ik 's ochtends uit bed kom ik de spiegel maar beter kan vermijden, daar word je niet vrolijk van .
~Fin
  vrijdag 7 november 2008 @ 19:56:57 #276
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63038472
Ik ben wel blij dat ik daar niet zo veel last van heb. Dat lijkt me echt vreselijk, je eigen lichaam haten. Je wordt er toch elke dag mee geconfronteerd..

Sterkte. En doe geen gekke dingen, ok?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_63040435
haten is ook weer een groot woord.
opzich zie ik maar 1lichaamsdeel niet graag.
overdag valt het niet zo op en heb ik er dus niet zoveel last van,eigenlijk alleen tijdens naakte toestand.

gekke dingen doen....nee denk het niet
  zondag 9 november 2008 @ 18:18:33 #278
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_63080195
Hmm, ben benieuwd hoe lang ik het nog kan verbergen voor m'n omgeving. Ik sprak net m'n moeder aan de telefoon en m'n zusjes hadden haar gevraagd of er iets met me aan de hand is
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 9 november 2008 @ 23:53:55 #279
107792 Hexley
the Platypus
pi_63091483
Zag net toevallig iets over Nicole Kidman op een Spaanse site,...
Gelukkig wist Google ook iets in het Nederlands te vinden...
quote:
FilmTotaal.nl

Nicole Kidman in transseksuele rol
Geplaatst op 08-11-2008 om 20:40 door Jeffrey De Keyser

De Amerikaanse actrice Nicole Kidman zal de titelrol vertolken in The Danish Girl, een film die ze ook zelf produceert. Charlize Theron wordt haar tegenspeelster.

The Danish Girl is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Einar Wegener en Gerda Gottlieb, twee Deense kunstenaars uit de jaren twintig. Hun huwelijk nam een drastische wending toen Einar (Kidman) op een dag inviel voor een vrouwelijk model dat normaal door Greta (Theron) zou geschilderd worden. De portretten volgden elkaar op en werden dermate populair, dat Greta haar echtgenoot aanspoorde om van geslacht te veranderen. Wat begon als een onschuldig spelletje, eindigde in een geslachtsoperatie die heel de wereld met verstomming sloeg. Einar Wegener zou voortaan als Lili Elbe door het leven gaan.

Anand Tucker (Hilary and Jackie, Shopgirl) is aangesteld als regisseur. De Britse Lucinda Coxon (Wild Target) zal het scenario schrijven naar David Ebershoffs gelijknamige bestseller uit 2000.
  maandag 10 november 2008 @ 00:01:57 #280
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63091692
Wow. Dat betekent Kidman als man...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 10 november 2008 @ 14:13:58 #281
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_63101394
Heeft iemand afgelopen zondag nog Mooi! Weer de Leeuw gezien (the day after)? Er was daar een jonge vrouw, ze was geloof ik 18, die even op nationale televisie verklaarde dat ze dus geboren was als man (was geloof ik niet helemaal de bedoeling van haar om dat te vertellen, maar vond het wel moedig hoor). Ze zag er heel goed uit, leuke lach trouwens

Wat ik met deze reactie wil aanvangen? Ik weet het niet, vond het gewoon leuk om even te melden En voor wie het wilt terugzien, kan op de website van het programma terecht. Zij is degene die dan de puntentelling doet zoals dat bij het songfestival gaat.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  maandag 10 november 2008 @ 17:04:48 #282
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_63106160
De persoon waar je het over hebt is al meerdere malen in de nationale media geweest mbt haar transseksualiteit/transgender zijn, ik kan me niet voorstellen dat ze het zo erg vond dat het ter sprake kwam . Ik ga het wel nog kijken om te zien hoe Paul er mee om is gegaan en ze zelf op hem reageerde, al kan ik me haar kennende wel een voorstelling van maken .
une vie en rêve est une vie sans scrupule
pi_63107166
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:18 schreef Joanne35 het volgende:
Hmm, ben benieuwd hoe lang ik het nog kan verbergen voor m'n omgeving. Ik sprak net m'n moeder aan de telefoon en m'n zusjes hadden haar gevraagd of er iets met me aan de hand is
Hai Joanne,

Wat je zegt is erg herkenbaar... Mensen in mijn omgeving hebben zich ook tijden lang afgevraagd wat er toch met mij was. Nadat ik het ze verteld had heb ik heel vaak de reactie gekregen dat ze nu eindelijk snappen waarom ik ben zoals ik ben. De meesten zeggen ook dat ze het eigenlijk wel vinden kloppen. Ik weet wel dat ik zo'n ontzettende last kwijt ben geraakt nu de meesten in mijn omgeving er van weten. Ik hoef mijn emoties niet meer voor ze te verbergen en kan nu gewoon lekker reageren zoals ik wil. Ik hoef niets meer voor ze te veinzen. En dat voelt echt geweldig. Hoe het straks gaat lopen als ik fulltime ben weet ik natuurlijk nog niet maar het begin is in ieder geval veelbelovend.

Maar nu zit ik dus eigenlijk alweer met hetzelfde probleem bij mijn nieuwe baan. Ik merk gewoon dat sommige mensen mijn houding, manier van doen en mijn vertoning proberen te plaatsen. Dat hun blikken soms net iets langer op mij blijven gericht (bijvoorbeeld als je elkaar tegenkomt op de gang; dat ze dan zelfs in hun ooghoeken nog even naar me kijken als ze al bijna voorbij zijn). Maar goed, ik lach altijd maar vriendelijk en ik krijg dan eigenlijk altijd wel een vriendelijke lach terug. Soms een betrapte blik. Ik ben erg benieuwd hoe lang het duurt voordat er naar gevraagd wordt... Maar goed, ik focus me momenteel maar op mijn werk. Dan kan ik in ieder geval niet op mijn prestaties worden afgerekend.

Nu is mijn situatie niet zomaar te knippen en plakken op jouw situatie. Zo heb ik bijvoorbeeld, in tegenstelling tot wat ik nog wel eens van lotgenoten hoor, erg weinig tegenstand gekregen. Hoe dat in jouw situatie zit weet ik niet maar ik weet wel dat als ik had geweten dat er zo 'gemakkelijk' gereageerd zou worden dat ik het al veel eerder had verteld. Niet hoeven rondlopen met zo'n groot geheim is best fijn.

Ik hoop voor je dat het bij jou allemaal goed verloopt. Succes er mee in ieder geval.

Groetjes
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  dinsdag 11 november 2008 @ 00:03:30 #284
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_63119015
quote:
Ik ben erg benieuwd hoe lang het duurt voordat er naar gevraagd wordt...
En wat ga je dan zeggen als ze dat doen?
quote:
Zo heb ik bijvoorbeeld, in tegenstelling tot wat ik nog wel eens van lotgenoten hoor, erg weinig tegenstand gekregen.
Nou, ik schat mijn kansen ook redelijk goed in (alhoewel je 't nooit zeker weet natuurlijk). Ik heb nooit echt moeite gedaan om een 'echte man' neer te zetten. Ook heb ik nooit druk ervaren van m'n ouders om dat wel te doen, alleen ooms en tantes vragen nog wel eens waarom ik in godsnaam nog steeds geen relatie heb op m'n 35e. Mijn ouders zijn ook redelijk openminded en ik geloof ook niet dat ze mensen snel laten vallen, dus ik vermoed (hoop) dat de reacties vergelijkbaar met die van jou zullen zijn, in de trant van 'eindelijk begrijpen we je'.

IK heb wel een oom die nogal religieus is. Overigens is die ook zijn leven lang vrijgezel geweest, trekt hij veel met vrouwen op en heeft zelf ook vrouwelijke trekjes in zijn gedrag. Ik heb mijn zusjes zich wel eens horen afvragen of hij misschien homo is maar er niet voor uit durft te komen vanwege zijn geloof, maar nu begin ik me op mijn beurt af te vragen of hij misschien ook last van GIS heeft. Ik had vroeger als kind ook al een aparte band met 'm leek het, hij nam altijd speciaal voor mij kado's mee (en niet voor m'n zusjes). Ben heel benieuwd hoe die oom gaat reageren als ik het hem vertel.

De relatie met mijn vrienden is vrij oppervlakkig, maar ik geloof dat zij me ook wel een beetje een zonderling vinden dus ook voor hen zal het niet als een te grote schok komen. En als ze d'r niet mee om kunnen gaan is dat vanwege die oppervlakkigheid van de relatie ook geen ramp, heeft dat kluizenaarsbestaan van me toch nog z'n voordelen

Waar ik wel bang voor ben is dat mijn ouders en zusjes zichzelf misschien gaan verwijten dat ze 't niet eerder gezien hebben. Maar goed, aangezien ik zelf 35 jaar in denial ben geweest en het niet heb willen zien, dan zijn zij wel de laatste die zichzelf zoiets kunnen verwijten vind ik
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_63137264
Joanne....ouders zien vaak hetgeen ze willen zien,vaak heb je heel wat overtuigingskracht nodig ze te overtuigen.
voor de familie die je minder ziet geld dat mogelijk nog meer omdat ze een vrij eenzijdig beeld hebben.
zou het kluizenaarsbestaan geen schild kunnen zijn?

the day after heb ik niet gezien maar Paul kennende zal hij wel de draak gestoken hebben met zn gasten.
no way om in een programma als dat te vertellen dat je genderdysfoor bent.
het krijgt dan al snel een baladen of een nagatief kantje.

ben vandaag super uitgevallen tegen een collega die mij erg nadrukkelijk als wijfie aansprak....dit terwijl ze van de situatie weet en ik haar al 1x genegeerd had en 1x gewaarschuwd.
mensen bah.....
pi_63137317
ben morgen ook nog eens jarig....mijn telefoon laat ik uit....een dag om te gamen te surfen en te slapen.
savonds wel bij een vriendin eten.
pi_63189361
@ Joanne:
Als iemand expliciet vraagt of ik genderdysfoor ben dan zit er niet veel anders op dan dat te beamen, met alle gevolgen van dien. Ik heb namelijk totaal geen behoefte meer om te liegen over wie ik werkelijk ben maar ik ga het ook niet zomaar iedereen aan de neus hangen natuurlijk. Overigens heb ik gemerkt dat mensen vaak niet zo direct zijn en eerder vragen; "Waarom heb jij eigenlijk zulk lang haar?". Naja in zo'n geval zeg ik altijd dat ik dat heb omdat ik dat mooi vind. En dat is dan niet eens een leugen. Ik heb echt lang haar omdat ik dat mooi vind. Er zit alleen nog meer achter... Maar vaak wordt er daarna niet meer doorgevraagd, wat ik soms wel eens jammer vind maar goed.

Maar even over jou:
Het klinkt op zich wel positief wat je verteld. Ouders die niet snel iemand laten vallen (laat staan hun kind, bedenk ik er zelf maar even bij), nooit van je verlangd een 'echte vent' te zijn en een oom met vrouwelijke trekjes die ook nog eens een aparte band met je had/heeft. Dat lijken me allemaal wel pluspuntjes.

Dat mensen zich bepaalde dingen gaan verwijten kun je denk ik niet zoveel aan doen. Het enige dat je er volgens mij aan kunt doen is ze duidelijk maken dat je de verloren tijd toch niet terugkunt halen en dat je je tijd en energie beter kunt besteden aan hoe het nu moet en hoe het in de toekomst zou moeten. In plaats van je blind te staren op de 'verloren tijd'.

Overigens wil ik wel even mijn visie geven op wat Dropkogel zegt: "...ouders zien vaak hetgeen ze willen zien,vaak heb je heel wat overtuigingskracht nodig ze te overtuigen...

Mijn ervaring is dat als je zeker bent van je zaak en dit kunt uitstralen op de momenten dat het ter sprake komt, dat mensen over het algemeen wel van je aannemen dat je niet zomaar iets zegt maar er juist heel veel aandacht aan hebt besteed. Het enige wat de mensen in mijn omgeving nodig hebben/hadden is/was 'tijd' (uiteraard na een aantal diepgaande en uitvoerige gesprekken). Tijd om het beeld dat ze van me hadden bij te stellen naar wie en hoe is dus werkelijk ben. Om er vervolgens vrede mee te kunnen sluiten.

Maar ja, het zal wel per geval verschillen. Anders waren er natuurlijk ook niet zoveel verschillende visies op dit soort zaken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nina2602 op 13-11-2008 14:07:14 ]
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
pi_63189967
Om trouwens...

Gefeliciteerd Dropkogel!
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
pi_63191687
Dank je Nina.
het bleek weer eens een rare dag te worden.

poeh moet vanavond naar de psygoloog...en ik dacht nog wel te gaan stappen tot 22 uur....niet dus.
eigenlijk vind ik het maar een rare tijd hoor hoop dat ze niet te vaak met dat voorstel komen.
ben trouwens wel benieuwd naar welke genderzaken dit gesprek wel of niet toe lijdt.
er ligt nog een restje vragenlijst te bespreken maar verder????
  donderdag 13 november 2008 @ 16:40:58 #290
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63194739
Gefeliciteerd en succes bij de psych straks. Rare tijd inderdaad
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:26:33 #291
92409 Twinky
Little star.
pi_63220930
Wat hoor ik nou MuteZukini?
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:46:47 #292
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_63221446
Ja ik heb donderdagochtend menig televisiescherm gesierd , en heb tegenover Mirella van Markus gezeten

Maar komt allen vooral morgen naar de Transgender Gedenkdag in Amsterdam, voor ale info kijk op de website van het Transgender Netwerk Nederland
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:26:10 #293
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_63222525
Jammer, ik kan helaas morgen op de transgender gedenkdag niet komen.
Misschien dat ik mijn afspraak zover kan krijgen mee te gaan maar ik denk dat dat niet gaat lukken.

Verder nog wat goed nieuws vanuit mijn kant!
Inmiddels een twee weekjes aan het werk en afgelopen woensdag even gekletst met het detacheringsbureau en vertelt hoe de vork in de steel zit.
Zij lijken er helemal geen probleem van te maken en willen wel met mij verder maar de klant waar ik zit moet uiteraard ook nog instemmen dat ik mijn transitie bij hun mag/kan doorlopen.
Begin volgende week een gesprek dus, ik ben u al heel hard aan het duimen dat ik daar door mag!
Zou echt zo fijn zijn om eindelijk fullt-time te kunnen gaan, echt en supergrote opluchting.
Don't take everything for granted but question and educate...
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:07:10 #294
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_63225119
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:26 schreef TiGG het volgende:
....maar de klant waar ik zit moet uiteraard ook nog instemmen dat ik mijn transitie bij hun mag/kan doorlopen.
Begin volgende week een gesprek dus, ik ben u al heel hard aan het duimen dat ik daar door mag!
Zou echt zo fijn zijn om eindelijk fullt-time te kunnen gaan, echt en supergrote opluchting.
je klant moet instemmen?!?!?!
't is toch jou leven, jou transitie, die kunnen niet zeggen we laten je gaan als je daarmee begint, want dan kan jij ze aanklagen voor discriminatie en oneigenlijk(e) ontslag/contractbeëendiging, dat zou ik dan in elk geval doen. Het lijkt me dus ook niet de juiste instelling om zo'n gesprek mee in te gaan om hun toestemming te vragen, maar enkel om hen in te lichten zodat ze er van op hoogte zijn dat je verschijning zal veranderen.
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:25:47 #295
92409 Twinky
Little star.
pi_63225462
Ik heb het niet gezien! Heb je er een linkje van ofzo?
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:28:12 #296
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_63225537
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:36:21 #297
92409 Twinky
Little star.
pi_63225720
o je zachte g

(wat ben je al ver gaat hard!)

goed stukje, netjes gesproken! Jammer dat ik al wat anders heb, anders zou ik gewoon komen
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:39:35 #298
92409 Twinky
Little star.
pi_63225800
Ah, nou weet ik waarom ik dat vind ik had een maand geleden (ofzo) op je site dat filmpje gezien... Je stem is echt vooruit gegaan sindsdien
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:52:48 #299
214108 MuteZukini
she's a rejector
pi_63226106
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:36 schreef Twinky het volgende:
o je zachte g

(wat ben je al ver gaat hard!)

goed stukje, netjes gesproken! Jammer dat ik al wat anders heb, anders zou ik gewoon komen
ja tussen die Hollanders valt m'n zachte G wel lekker op he

(gaat hard? nou ja, zo heel af en toe naar de kapper en beginnen met gezichtsontharen, en gewoon m'n pilletjes nemen, leveren wel wat op ja )

volgend jaar is er weer een kans om er bij te zijn, als ik dan weer in de organisatie zit zal ik vroeg genoeg doorgeven wanneer het is
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:39 schreef Twinky het volgende:
Ah, nou weet ik waarom ik dat vind ik had een maand geleden (ofzo) op je site dat filmpje gezien... Je stem is echt vooruit gegaan sindsdien
hihi...ok....ik zal 't doorgeven aan m'n logopediste, al heeft ze zelf ook gekeken als het goed is
une vie en rêve est une vie sans scrupule
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:57:36 #300
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63226215
Ik ben ook weer naar de kapper geweest trouwens Is weer een beetje korter nu
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 14 november 2008 @ 18:13:40 #301
14844 TiGG
Giraffe DNA detected
pi_63226542
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:07 schreef MuteZukini het volgende:

[..]

je klant moet instemmen?!?!?!
't is toch jou leven, jou transitie, die kunnen niet zeggen we laten je gaan als je daarmee begint, want dan kan jij ze aanklagen voor discriminatie en oneigenlijk(e) ontslag/contractbeëendiging, dat zou ik dan in elk geval doen. Het lijkt me dus ook niet de juiste instelling om zo'n gesprek mee in te gaan om hun toestemming te vragen, maar enkel om hen in te lichten zodat ze er van op hoogte zijn dat je verschijning zal veranderen.
Het was wat krom geschreven nu ik het terug lees... zal wel iets te maken hebben dat ik wat ziekjes ben vandaag. (alles zit vol enzo, de rest van Nederland schijnt mij aangestoken hebben)

Ja dat is zo ik heb alleen geen zin om in een compleet vervelende werksfeer terecht te komen waarin helemaal niemand mij accepteert en constant op eieren loop.
Nou heb ik het geluk dat het een kleine afdeling is, maar het is wel een bedrijf dat in tegenstelling tot mijn detacheringsbureau waarschijnlijk meer moeite heeft met dit soort zaken, dat is in het verleden al gebleken.
Dus het is van belang om, ben ik van mening, buiten de mededeling om wel goed te kijken naar of ik mijzelf wel lekker blijf voelen binnen de afdeling.
Dus dat is wat we eigenlijk gaan bespreken en bij de detachering weten ze de regels ook, hebben we het al over gehad, dus neem aan dat dat wel duidelijk is voor zowel hun als voor de klant.
En verder heb ik ookal duidelijk laten blijken dat ik niet de moeilijkste ben maar dat rechtsbijstand ook niet de moeilijkste is.
Dus heb nog wel wat kaarten in mijn hand voor het geval dat.

En het nieuwe deel is hier te vinden: Genderdysforie Deel: 15

[ Bericht 2% gewijzigd door TiGG op 14-11-2008 18:26:54 ]
Don't take everything for granted but question and educate...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')