Aan mevrouw Biemond heb je ook wel een hele goedequote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:27 schreef Eline2602 het volgende:
Maar ja, de tijd was door alle ongeregeldheden toch een beetje gaan dringen dus ik werd halverwege het invullen gevraagd of ik het later af wilde maken en maar vast het intake gesprek met mevrouw Biemond wilde gaan doen. Ik ging in de wachtkamer zitten en kort daarna kwam ze me halen. Ze vertelde dat er nog een mevrouw bij was die (volgens mij) aan het afstuderen was en vroeg of ik daar bezwaar tegen had. Dat had ik niet want tegenwoordig praat ik erg gemakkelijk met mensen over mijn GIS (dat was ooit ook wel andersmaja) en zeker tegen professionals of mensen die al weten waar ik mee zit. Het gesprek zelf was eigenlijk best een fijn gesprek.
Waarschijnlijk omdat bij vrouwen schoonheid meer wordt gewaardeerd (of belangrijker wordt gevonden).quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 14:32 schreef MuteZukini het volgende:
Die 'knapper dan' opmerking heb ik nooit gekregen. Mij is wel vaker gezegd dat ik een "knappe jongen" was, maar daar hecht ik niet zo veel waarde aan, vooral niet gezien het feit dat er in sinds begin dit jaar vaker met me is geflirtdan al die jaren dat ik een "knappe jongen" zou zijn geweest. Al is de one-time-french-kissing met een onbekend meisje in 2001 nog de pre-transitie flirt die overtroffen dient te worden
, maar dat heeft nog wat transitieredentjes dat ik nog niet zo ver ben gekomen
.
* MuteZukini rekent voor het gemak een relatie van twee jaar in die tijd niet mee
Dat zou heel goed kunnen ja, en dat streelt ook wel m'n egoquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 16:31 schreef wonderer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat bij vrouwen schoonheid meer wordt gewaardeerd (of belangrijker wordt gevonden).
NIemand flirt ooit met mij
We zijn allebei niet echt flirts. Alleen online, in het beginquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:28 schreef MuteZukini het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen ja, en dat streelt ook wel m'n ego![]()
![]()
Maar ik mag toch wel hopen dat jou kereltje nog met je flirt, althans het is dan natuurlijk een ander soort flirten, want er hoeft niks vanaf nul veroverd te worden.
* MuteZukini gaat nu even diepzinnig zitten zijn
't hoort er in een relatie wel bij om continue 't hartje van de ander te veroveren, net als Castro in Cuba ook nooit klaar is met de revolutie, maar dan in de liefde zul je wat geloofwaardiger moeten zijn denk ik
. Dat je elkaars liefde niet voor vanzelfsprekend.
* MuteZukini is klaar met diepzinnig zitten zijn
Waarschijnlijk weinig anders dan een willekeurige vrouw.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 18:23 schreef Parafernalia het volgende:
Vraag me wel af hoe het voelt op een voormalig man te neuken
wat een charmante manierquote:voormalig man
Nu je het zegt. Ze heeft tijdens het gesprek erg weinig geschreven. Af en toe een korte notitie maar meer niet. Wel fijn eigenlijk.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 13:11 schreef MuteZukini het volgende:
[...]
Voordeel is dat ze tijdens 't gesprek niet zo veel opschrijft en er dus meer besproken kan worden.
Oh ja, de wachtkamer zat idd direct bij de spreekkamer. Maar voordat je bij die wachtkamer bentquote:Het was voor mij donderdag ook wel even zoeken, aangezien ze binnen de poli verhuist zijn, maar ja uiteindelijk valt 't ontzettend mee met die doolhovigheid als je mij vraagt. Tegenwoordig zitten de spreekkamers direct bij de wachtkamer, dat was wel anders hoor.
Op een pagina, waar voornamelijk gender dysfore vrouwen zitten, iets roepen over een 'voormalig man' is net zo doordacht, beschaafd en fijngevoelig als een asielzoekerscentrum binnenlopen en iets roepen over allochtonen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 18:23 schreef Parafernalia het volgende:
Vraag me wel af hoe het voelt op een voormalig man te neuken
Dat is eigenlijk best lief zeggen!quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 13:32 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Ik kende een jongen bij mij uit de buurt, maar nu is het een meisje. Als meisje ziet ze er wel beter uit moet ik zeggenOok al is het niet mijn type.
Dat, of hij heeft een zware crush op één van ons maar is te verlegen om er iets mee te doenquote:Op zondag 17 augustus 2008 16:07 schreef Eline2602 het volgende:
[..]
Op een pagina, waar voornamelijk gender dysfore vrouwen zitten, iets roepen over een 'voormalig man' is net zo doordacht, beschaafd en fijngevoelig als een asielzoekerscentrum binnenlopen en iets roepen over allochtonen.Of misschien dat een sportmetafoor je meer op weg helpt. (Iets dat bij mannen wel vaker het geval is.) Je wekt er net zoveel sympathie mee als wanneer je op de Ajax tribune 'Feyenoord' schreeuwt...
![]()
Maar om nog even op jouw vraag terug te komen... Er is maar een manier om daar antwoord op te krijgen.
Als je voor de eerste keer komt moet je inderdaad eerst ingeschreven worden, dat is vooraan bij receptie M, weet verder niet hoe dat tegenwoordig in de brief staat die je voor de intake krijgt. In elk geval vond ik het wel ok aangegeven om bij K te komen, zodra je beseft dat je nog altijd de ingang van M moet nemen. Maar ja ik kom er al jaren, en tot voor de verhuizing had 't genderteam niet een eigen 'receptie', 't secretariaat/kantoortje is nu simpelweg tot receptie gepromoveerd.quote:Op zondag 17 augustus 2008 15:50 schreef Eline2602 het volgende:
[..]
Oh ja, de wachtkamer zat idd direct bij de spreekkamer. Maar voordat je bij die wachtkamer bentDan wordt je eerst naar receptie K gestuurd die dan weer niet blijkt te zitten op de plek die de bordjes aangeven en dan wordt je vervolgens op de verkeerde manier omgeleid om er daarna achter te komen dat je je aan de verkeerde kant van de spreekkamers bevind... hehe achja... ik verdwaal nog wel eens hoor.
Ik was de op die infoavond toch ook al verkeerd gereden?
Ik en richtinggevoel... hahaha
jammergenoeg ?!?!?!?!?quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:52 schreef NoktetMort het volgende:
...
*me is nog steeds lesbisch, jammer genoeg![]()
Deze "type" pot heeft best wel wat moeite om een vrouw te krijgen ...... En ik ben erachter gekomen dat het best wel makkelijk is een man te krijgen; dus vandaar de "jammer genoeg"quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:39 schreef MuteZukini het volgende:
jammergenoeg ?!?!?!?!?
ik hoop toch niet voor jezelf, een beetje pot is vet trots om dat te zijn, dus niet gaan jammergenoegen he
Ghehehe...quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:29 schreef MuteZukini het volgende:
Als je kijkt wat voor "type" potten er allemaal rondlopen zal er vast wel meer dan een tussenlopen die jou dekseltje wil zijn
Wat ik begrepen heb is vrouwelijke seksualiteit bestwel flexibel, dus als je 't eens een keertje wilt proberen...quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:57 schreef NoktetMort het volgende:
[..]
Deze "type" pot heeft best wel wat moeite om een vrouw te krijgen ...... En ik ben erachter gekomen dat het best wel makkelijk is een man te krijgen; dus vandaar de "jammer genoeg"![]()
![]()
Zou je 't heel erg vinden om 't gewoon over transvrouwen te hebben? Alvast bedankt!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 02:56 schreef rinzzz het volgende:
'voormalig man' (...) omgebouwde man (...) 'mannen'
dat is geen antwoord op mijn vraagquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 08:55 schreef Hildy het volgende:
[..]
Zou je 't heel erg vinden om 't gewoon over transvrouwen te hebben? Alvast bedankt!
Er zijn verschillende operatietechnieken om een vagina te (re)construeren. De meest voorkomende zijn de Penile Skin Inversion techniek en de Colon Sigmoid techniek.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 02:56 schreef rinzzz het volgende:
Maareh, dat stuk tussen de vagina en de baarmoeder dat ligt er toch nog niet bij mannen? Hoe wordt zoiets gecreëerd dan, gebruiken ze daar een stuk darm voor, of wat?
Klopt (soort van), een vagina die met de Penile Skin Inversion techniek wordt gemaakt wordt niet nat zoals je dat gewend bent. Dat kom doordat de kliertjes die daarvoor moeten zorgen er niet zijn. Maar de kliertjes die eerder het voorvocht produceerden zijn er nog wel. Het is dus mogelijk dat een vrouw met een transseksueel verleden wel nat wordt als ze seksueel opgewonden is. Toch gebeurt dit lang niet altijd en als het gebeurt is het vaak niet voldoende en moet er gebruik gemaakt worden van glijmiddel.quote:Het lijkt me toch niet helemaal hetzelfde als bij vrouwen, ik bedoel als 'voormalig man' zul je ook niet nat worden of hebben ze daar ook een oplossing voor?
De clitoris die wordt gemaakt bij deze operaties zit, zoals ik hierboven al uitlegde, vast aan de zenuwen die daarvoor (een groot deel van) de penis het gevoel gaf. Als alles goed gaat zit er dus behoorlijk wat gevoel in de nieuwe clitoris en behoort het krijgen van een orgasme tot de mogelijkheden. Of dit ook daadwerkelijk zo is verschilt per geval. De ene vrouw komt na de operatie heel gemakkelijk klaar en de ander kan lukt het bijna niet tot niet. Hoe dan ook zul je als transseksuele vrouw er rekening mee moeten houden dat de mogelijkheid bestaat dat je geen orgasmes meer kunt krijgen. Er kan immers altijd iets mis gaan.quote:Als laatste punt, hoe wordt een omgebouwde man gestimuleerd, heeft de penis in gekrompen toestand dan dezelfde functie als de clitoris, of moeten de 'mannen' die zich om laten bouwen gewoon maar genoegen nemen met het feit dat ze niet meer normaal klaar kunnen komen.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:40 schreef rinzzz het volgende:
sorry, omsnijden op een nette operatietafel...
userid >180.000 zegt genoeg.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:40 schreef rinzzz het volgende:
sorry, omsnijden op een nette operatietafel...
Gezelligquote:Op donderdag 21 augustus 2008 01:45 schreef Joanne35 het volgende:
Dit topic heeft me de afgelopen dagen veel steun geboden (heel veel dank voor jullie openheid over dit onderwerp, dit is precies wat ik nodig had op dit moeilijke moment), maar het begint nu een beetje in te zakken hier dus dit lijkt me een mooi moment om de boel een beetje op te schoppen.
Wat ontzettend dapper van je dat je hier er over hebt kunnen praten! Da's eerste, en belangrijkste, stap in je coming-out: naar jezelf toe. En zo'n coming-out ziet er van buiten héél eng uit, maar dat is echt normaal. Je moet 'm ook niet in 1x doen, maar in kleine stapjes. Zoals Eline bijvoorbeeld heeft gedaan (lees haar oude posts maar 'ns terug): het gewoon maken dat je er over praat, dat je er over kunt praten van "dit ben ik". Dan kan je over een tijdje zelfverzekerd een gesprek aan gaan met je moeder en de rest van je omgeving.quote:Ik heb altijd gedacht dat ik mijn gevoelens uiteindelijk mee zou nemen in m'n graf. Tot 2 weken geleden dus. Eindelijk die confrontatie met mezelf en opeens is alles anders. Opeens voel ik een enorme drang om het mensen te vertellen, om uit de kast te komen. Wil het vooral mijn moeder vertellen. Speel het gesprek al over en over af in mijn gedachten, en barst dan keer op keer in tranen uit en voel me opeens een klein meisje dat zich eindelijk openbaart aan haar moeder. Maar tegelijkertijd ben ik doodsbang. Wil dus weer doorgaan op de oude manier, terug in die kast, deurtje dicht, lekker veilig. Maar het wil niet, het blijft malen in mijn hoofd. Mijn werk begint er onder te lijden. Dus weer uit die kast. Weer die angst. Weer terug. Deurtje weer dicht. Nee, toch eruit. En dan het besef, ik kan dit niet alleen, ik heb hulp nodig.
Je avatar maakt 't alleen niet heel overtuigend...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 04:05 schreef rinzzz het volgende:
Ik spreek niet uit ervaring, ik wil alleen even laten weten dat ik zo slecht nog niet ben
Bekijk het leven met een knipoog. Probeer dingen niet te serieus te nemen. Probeer te handelen naar je eigen intenties en je eigen kernwaarden. Wanneer mensen een opmerking tegen je maken die niet binnen deze set kernwaarden valt (je persoonlijke principes, normen en waarden; de dingen waar jij in je leven heel veel waarde aan hecht), laat dit langs je heen gaan. Je zou er helemaal niets om moeten geven wat anderen van je vinden. Wanneer jij jouw persoonlijke kernwaarden helder hebt dan geef je hier ook helemaal niets om, omdat je handelt naar je eigen intenties en anderen daar niet aan kunnen trekken. Ik heb het vermoeden dat mensen die door deze geslachtstransformatie heen zijn dit heel sterk zullen hebben. Zij zijn ondanks de vele vooroordelen en scheve gezichten gewoon doorgegaan met hetgeen waar zij voor staan. Om dit te doen heb je een totale 'not giving a fuck' houding nodig. Mij lijkt het leven na een geslachtstransformatie daarom ook makkelijker/leuker, omdat je er dus vele malen zelfverzekerder uit komt en totaal handelt naar je eigen intenties.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:39 schreef Hildy het volgende:
[..]
Je avatar maakt 't alleen niet heel overtuigend...
Nou, ik denk dat ik die coming out toch alleen zal moeten doen. Eerst maar 's met die gendertherapeut praten, die kan me vast wel vertellen wanneer en hoe ik dat het beste kan doen (en of ik het uberhaupt moet doen maar ik heb zo'n gevoel dat dat onvermijdelijk is). Voorlopig heb ik vooral behoefte om het van me af te schrijven. Het mag dan vrij anoniem zijn via zo'n forum als dit maar voorlopig vind ik dat meer dan voldoende en jullie begrijpen me tenminste. Alvast bedankt voor de warme reactiesquote:Wat voor hulp heb je nodig? Iemand die achter je staat als je het vertelt en je de reacties helpt te dragen? Iemand die je vertelt wat je moet doen? Wat zie je daar precies in?
Ik vind dat een mooie metafoor, omschrijft inderdaad perfect mijn huidige situatie. Deze spin blijft denk ik maar op de grond, eens kijken hoe het daar is. Het is inderdaad een angstaanjagende onbekende omgeving maar ergens heb ik ook het vermoeden dat er veel mooie dingen te ontdekken zijn.quote:Jouw gedachten zijn als een spin in een web.
Goed nieuws!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:39 schreef Magenta het volgende:
Persoonlijk heb ik morgen een -onverwachte- afspraak (er was iemand uitgevallen) en meteen tot Januari gesprekken doorgepland
Oh... ik ben jaloers...quote:Meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt wat nieuwe kleren te kopen! (steeds meer kan richting de kleidingcontainer!)
Ik ken 't. Ik heb net een rolbak gekocht voor onder m'n bed. Kan ik daar nog eens wat in kwijt, valt 't niet zo op en wordt 't ook niet stoffig.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:39 schreef Eline2602 het volgende:
[..]
Oh... ik ben jaloers...Ik begin te merken dat mijn kledingkast te klein is voor een dubbele gaderobe. Maar kleren weg doen zit er nog even niet in.
Het allereerste topic heeft bij mij ook heel veel in beweging gezet .....quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:33 schreef Eline2602 het volgende:
Ook al is het op een vrij anoniem forum, na verloop van tijd wordt het toch wat minder anoniem heb ik gemerkt.Dit forum heeft mij in ieder geval veel steun gegeven en handvatten geboden om wezelijke stappen te ondernemen.
Onthaarde armen?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:17 schreef Hildy het volgende:
[..]
Ik ken 't. Ik heb net een rolbak gekocht voor onder m'n bed. Kan ik daar nog eens wat in kwijt, valt 't niet zo op en wordt 't ook niet stoffig.
Ik ben echt heel blij; mijn bestelling van van de week is binnen gekomen en 't is nu echt kleding die bij mij pastEn met onthaarde armen ziet 't d'r allemaal niet eens zo naar uit
Nu nog iets van een passend corset vinden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |