abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:42:43 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60827608
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Sorry, ik denk dat jij degene bent die niet begrijpend kan lezen. Valt met jou sowieso al niet te discussieren, met je rare vergelijkingen en domme verdraaiingen.
Helemaal niet. De anti-rokers begrijpen niet hoe hypocriet ze met hun argumenten omgaan. .
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:43:03 #152
3542 Gia
User under construction
pi_60827615
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan noemen we een kroeg tijdens de pauzes ook "geen werkplek"
Een kroeg is zelfs na sluitingstijd nog wel een werkplek, oen.

Trouwens, wie is 'we'? De rokers?
pi_60827629
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Goh! Echt waar? Waarom zie ik die dan nooit bij de stoplichten hier in de buurt?
Omdat die smeris heel vaak undercover zijn.
quote:
Kom op, je weet best dat dit onzin is. Er rijden dagelijks duizenden mensen door het rood die er mee wegkomen. Waar flitspalen in werking zijn, hoor je netjes op de radio, dus daar houden mensen zich in. Mensen overtreden alle wetten die er maar zijn, zolang ze er mee wegkomen: Te hard rijden, zonder gordel om rijden, door rood rijden, de belastingdienst voor enkele tientjes lichten, enz.....
Komt nu bij: Stiekem roken op de thuiswerkplek, want daar wordt hoogst zelden tot niet gecontroleerd.
Nog zo één: Roken op de wc, in de kroeg. Oh oh, wat zijn wij slim!!!
Zie het bewijs van de controlementaliteit van de Staat in zake kilometerheffing. Dus de controles op thuiswerkers zal ook extremer gaan worden.
Het controleren van de Burger gaat steeds een stapje en ze doen het zo langzaam dat het merendeel van de hoogopgeleide het ontgaat.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:45:23 #154
3542 Gia
User under construction
pi_60827681
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee, maar op de plaatsen dat er geen flitspaal staat, is er altijd wel een smeris in de buurt die even je kenteken noteert.
En straks met die kilometerheffing kunnen ze wel overal en altijd bepalen waar een bestuurder is, dus dan kunnen ze ook bepalen of iemand oor rood rijdt, te hard rijdt, vreemd gaat, etc.

Volgens mij gaat dat alleen maar over de grote wegen en niet binnen de bebouwde kom. En daar wordt toch wel erg veel door rood gereden.

Verder prima hoor. Hoe meer 'door rood en hardrijders' er gepakt worden, hoe beter.
pi_60827708
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat alleen maar over de grote wegen en niet binnen de bebouwde kom. En daar wordt toch wel erg veel door rood gereden.
Kilometerheffing is een systeem die een bestuurder 24/7 bespioneert, dus ook in de bebouwde kom.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:46:47 #156
pi_60827718
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Een kroeg is zelfs na sluitingstijd nog wel een werkplek, oen.
Dan veranderen we die regel toch gewoon? Dat schijnt heel eenvoudig te zijn, kijk maar naar het rookverbod.
quote:

Trouwens, wie is 'we'? De rokers?
Natuurlijk, voor jou hoeft het niet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 14 augustus 2008 @ 15:47:33 #157
3542 Gia
User under construction
pi_60827735
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kilometerheffing is een systeem die een bestuurder 24/7 bespioneert, dus ook in de bebouwde kom.
Wat ik al zei: Prima toch? Des te veiliger. Overigens is vreemdgaan nog steeds niet verboden.
pi_60827782
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat ik al zei: Prima toch? Des te veiliger. Overigens is vreemdgaan nog steeds niet verboden.
Je zegt het goed, het is nog niet verboden, maar dat is een kwestie van tijd met al die religieuze fundamentalisten in dit land.

Tevens kunnen mensen die vreemd gaan wel goed gechanteerd worden dmv die kilometerheffing gegevens.
pi_60827822
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:43 schreef JohnDope het volgende:
Omdat die smeris heel vaak undercover zijn.
Jaja, en als er niemand bij een kruispunt is, behalve ik, dan zitten ze zeker verstopt.

Erg vervelend dat TBS's ook internet hebben...
pi_60827885
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat gaat mij anders heel goed af, leven en laten leven.
Alleen vanuit jouw perspectief.
quote:
Dat gaat ook heel goed. Ik denk namelijk niet alleen aan mijn eigenbelang en ik probeer ook niet voor anderen te bepalen wat ze wel en niet zouden moeten willen. Rekening houden met anderen begint met het respecteren van de vrije wil van de ander.
Dat doe je wel; je vind alleen van niet.
quote:
Overal kan niet, maar als jij een uitbater van een circuit bereid vind om jou daar toe te laten mag je het proberen.
Ik wil gewoon op de weg rondracen! Wie ben jij om te vertellen dat ik dat niet mag!?!?!? Als je er last van hebt, dan moet je maar ergens anders heen gaan!! Er zijn genoeg wegen waar niet geraced wordt!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:01:27 #161
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60828006
zojuist mijn eerste aangifte van een bedrijf in overtreding de deur uit gedaan
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:02:30 #162
3542 Gia
User under construction
pi_60828027
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:54 schreef The_End het volgende:
Ik wil gewoon op de weg rondracen! Wie ben jij om te vertellen dat ik dat niet mag!?!?!? Als je er last van hebt, dan moet je maar ergens anders heen gaan!! Er zijn genoeg wegen waar niet geraced wordt!
Inderdaad. Als jij niet overal mag racen, hoeft papier ook niet overal te kunnen roken.

Als hij graag wil roken, begint hij maar een rookkroeg, met zelfbediening, zonder DJ en zonder uitsmijter. Gewoon een Jukebox en zelf je pilsje tappen. Die gekke Eindhovenaar heeft het voorbeeld al gegeven.
En dan kan hij daar gaan zitten paffen, met alle andere verslaafden. Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.
pi_60828036
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:51 schreef The_End het volgende:

[..]

Jaja, en als er niemand bij een kruispunt is, behalve ik, dan zitten ze zeker verstopt.

Erg vervelend dat TBS's ook internet hebben...
Als jij de enige bent dan kan je uiteraard gewoon lekker gas geven. Maar je moet niet onderschatten hoeveel undercover schurken er op de weg rijden en soms heb je ook van die apen die gewoon een uniform aan hebben, maar rijden dan alsnog in een onopvallende auto.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:03:10 #164
3542 Gia
User under construction
pi_60828045
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:01 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb nog geen overtreders gezien, maar waar moet je die aangifte doen?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:04:06 #165
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60828075
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb nog geen overtreders gezien, maar waar moet je die aangifte doen?
http://fs2.formdesk.com/v(...)_sport_kunst_cultuur
[..]
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:07:08 #166
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_60828151
quote:
Oh oh, heb je die arme dappere verzetsstrijdertjes aangegeven bij de grote gemene bezetter? Dat vindt een kleine minderheid niet lief hoor!
Life is what you make it.
pi_60828190
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:02 schreef JohnDope het volgende:
Als jij de enige bent dan kan je uiteraard gewoon lekker gas geven. Maar je moet niet onderschatten hoeveel undercover schurken er op de weg rijden en soms heb je ook van die apen die gewoon een uniform aan hebben, maar rijden dan alsnog in een onopvallende auto.
Jij bent echt niet helemaal lekker in je bovenkamertje he...
pi_60828218
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:08 schreef The_End het volgende:

[..]

Jij bent echt niet helemaal lekker in je bovenkamertje he...
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:12:25 #169
pi_60828310
quote:

[..]

Je vind het dus een goed idee als anderen (niet-rokers bijvoorbeeld) al jouw vrijheden afpakken en stap voor stap voor de rest van je leven bepalen wat jij doet en hoe? Ok, jij bent vanaf nu mijn persoonlijke slaaf. Ik verwacht je vanavond om 17.00uur op station Ede-centraal.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:17:25 #170
pi_60828398
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Als jij niet overal mag racen, hoeft papier ook niet overal te kunnen roken.

Als hij graag wil roken, begint hij maar een rookkroeg, met zelfbediening, zonder DJ en zonder uitsmijter. Gewoon een Jukebox en zelf je pilsje tappen. Die gekke Eindhovenaar heeft het voorbeeld al gegeven.
En dan kan hij daar gaan zitten paffen, met alle andere verslaafden. Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.
We zijn het eens. Ik hoef ook niet overal te roken, maar wel in mijn kroeg of club. Jij kiest ervoor om daar heen te gaan om mij dwars te zitten. En als je dat niet doet is er geen enkele reden om mij te verbieden te roken.

En je hoeft ook het personeel van die bar niet te verbieden te roken net zoals ik ze niet verplicht om daar te werken.
pi_60828433
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je vind het dus een goed idee als anderen (niet-rokers bijvoorbeeld) al jouw vrijheden afpakken en stap voor stap voor de rest van je leven bepalen wat jij doet en hoe? Ok, jij bent vanaf nu mijn persoonlijke slaaf. Ik verwacht je vanavond om 17.00uur op station Ede-centraal.
Je bent dus tegen alle wetten?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:25:23 #172
pi_60828491
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:20 schreef The_End het volgende:

[..]

Je bent dus tegen alle wetten?
Nee, maar ik begrijp dat ik niet eenzijdig iemand anders vrijheden kan afpakken. En jij bekijkt het allen vanuit je eigen egoïstische wereldje en denkt dat je geen last hebt van je eigen argumenten.

17.00uur!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:27:12 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60828514
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1186332/1/100#60819877]donderdag 14 augustus 2008 @Maartena

Deze vraag heb ik je al vaker gesteld maar antwoord bleef altijd uit en je blijft maar met het volksgezondheid aspect komen maar hoe kan die in het geding zijn als mensen er vrijwillig voor kiezen om in een rokerige ruimte te ontspannen of te werken? eker als je al potentiele bezoeker van te voren gewaarschuwd bent dat dit risico aanwezig is zoals in Spanje en Portugal het geval is
Omdat iedereen, ten alle tijde, alle horecagelegenheden in moet kunnen gaan, zonder geconfronteerd te worden met rook.

Wat betreft "ontspannen in een rokerige ruimte", dat kan prima in de rokersruimte. Het hoeft toch niet perse onder de neus van werkend personeel?

Verder is tabaksrook zo vergiftigend dat ik er totaal geen problemen mee heb dat dit van zoveel mogelijk lokaties geweerd wordt. Als je echt zo graag jezelf, en je directe omgeving wilt vergiftigen dan doe je dat maar thuis. De wet heeft voor de rokers voldoende uitzonderingen om toch nabij/in de horeca vergif te verbranden als je echt niet zonder die troep kan, in de vorm van een rookruimte.
quote:
dan is het helemaal een non-argument en als voorstander van legalisering van alle drugs zoals je beweert te zijn kan ik me niet voorstellen dat je daar wat op tegen zou kunnen hebben.
Ik ben wel voorstander van het (dan al niet prive) gebruik van drugs inderdaad. Maar ik heb wel problemen met bepaalde toedieningsmethoden, en dan met name die methode waar je stoffen in de fik voor moet steken.

Nicotinegebruik is ook nog steeds legaal in de horeca. Als je je niet helemaal kunt voorstellen waarom ik iets tegen de verbrandingsmethode, waarmee je deze drug en de schadelijke chemicaliën ook verspreid over de longen van alle andere bezoekers, dan heb je nog steeds een plaat voor je kop met betrekking tot meeroken, en daar ga ik niet weer aan beginnen.

Als je perse nicotine wil gebruiken in de horeca, dan heb ik er geen enkel probleem mee als je dat doet met pillen, kauwgom, pleisters en nicotinedrankjes. Zolang je maar niet een zooitje met chemicaliën verrijkte tabak in de fik gaat zitten steken, dat doe je maar gewoon buiten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:28:51 #174
pi_60828537
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Omdat iedereen, ten alle tijde, alle horecagelegenheden in moet kunnen gaan, zonder geconfronteerd te worden met rook.
Waarom?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:33:36 #175
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60828615
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, die moeten niet op dat circuit gaan rondrennen nee. Als je wilt rondrennen moet je daarvoor iemand opzoeken die een plek om rond te rennen uitbaat.
Maar ze mogen wel naar het circuit komen om te kijken naar de race, en zich te vermaken. Alleen op bepaalde plekken op dat circuit is het gevaarlijk om rond te lopen.

Laten we dat nu in de horeca ook zo opgelost hebben: De rookruimte is die bepaalde plek waar het gifverbanden plaatsvindt, de rest van de kroeg is fijn rookrvrij.

Je hebt me trouwens nog steeds niet verteld of je intussen tientjeslid bent geworden van die "red de kleine ondernemers" organisatie.... dat moet je toch wel wat geld waard zijn, als het zo hoog bij je ligt?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60828637
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waarom?
Precies, dat vraag ik me ook af. Waarom moet je perse elke kroeg in kunnen zonder met rook geconfronteerd te worden?
pi_60828660
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, maar ik begrijp dat ik niet eenzijdig iemand anders vrijheden kan afpakken. En jij bekijkt het allen vanuit je eigen egoïstische wereldje en denkt dat je geen last hebt van je eigen argumenten.

17.00uur!
Ze hebben mijn vrijheid om 180 te mogen rijden ook afgepakt! Waar was je toen?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:39:44 #178
28033 Pek
je moet wat
pi_60828756
quote:
Houzee!!
Je grootvader zal trots op je zijn.

Nu maar hopen dat hij niet ondergesneeuwd raakt door al die valse aangiftes
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:41:40 #179
pi_60828818
quote:

[..]

Dat hoeft niet.
quote:

Wat betreft "ontspannen in een rokerige ruimte", dat kan prima in de rokersruimte. Het hoeft toch niet perse onder de neus van werkend personeel?
Dat personeel rookt zelf.
quote:

Verder is tabaksrook zo vergiftigend dat ik er totaal geen problemen mee heb dat dit van zoveel mogelijk lokaties geweerd wordt. Als je echt zo graag jezelf, en je directe omgeving wilt vergiftigen dan doe je dat maar thuis. De wet heeft voor de rokers voldoende uitzonderingen om toch nabij/in de horeca vergif te verbranden als je echt niet zonder die troep kan, in de vorm van een rookruimte.
[..]
Je hebt met je onzinnige linkjes nog steeds niet bewezen dat tabaksrook zo schadelijk is.
quote:

Ik ben wel voorstander van het (dan al niet prive) gebruik van drugs inderdaad. Maar ik heb wel problemen met bepaalde toedieningsmethoden, en dan met name die methode waar je stoffen in de fik voor moet steken.
Off topic. Drugs, en daarmee ook roken, gaat over vrije keuze. En als mensen er voor kiezen om in een kroeg drugs te gebruiken moet dat net zo goed kunnen als een mislukte amerikaan die naar een rookloze sportsbar (het idee alleen al ) gaat.
quote:

Nicotinegebruik is ook nog steeds legaal in de horeca. Als je je niet helemaal kunt voorstellen waarom ik iets tegen de verbrandingsmethode, waarmee je deze drug en de schadelijke chemicaliën ook verspreid over de longen van alle andere bezoekers, dan heb je nog steeds een plaat voor je kop met betrekking tot meeroken, en daar ga ik niet weer aan beginnen.
Nee, want die discussie verlies je weer.
quote:

Als je perse nicotine wil gebruiken in de horeca, dan heb ik er geen enkel probleem mee als je dat doet met pillen, kauwgom, pleisters en nicotinedrankjes. Zolang je maar niet een zooitje met chemicaliën verrijkte tabak in de fik gaat zitten steken, dat doe je maar gewoon buiten.
Ga jij maar naar buiten met je rare eisen. Rokers willen gewoon roken aan/in de bar. En jij gaat maar lekker in je sportsbar zitten.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:43:44 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60828864
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom?
Vrijheid van beweging zonder geconfronteerd te worden met de verbranding van giftige stoffen.

En ja, rokers hebben dat ook, ze mogen namelijk ook ALLE kroegen in.... alleen mogen ze binnen zo'n kroeg niet meer roken, en moeten ze daarvoor weer even naar buiten of naar de rokersruimte. Maar rokers zijn van harte welkom om een pilsje te pakken in de kroeg.

De enige manier om ALLE horeca toegankelijk te maken voor IEDEREEN is door het roken daar te verbieden.

Rokers kunnen wel even zonder.
-
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:44:17 #181
pi_60828874
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:35 schreef The_End het volgende:

[..]

Ze hebben mijn vrijheid om 180 te mogen rijden ook afgepakt! Waar was je toen?
Van mij mag je. Het is je eigen schuld. Jij bent aan het verbieden. Ik niet.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:47:26 #182
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60828957
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ga jij maar naar buiten met je rare eisen. Rokers willen gewoon roken aan/in de bar. En jij gaat maar lekker in je sportsbar zitten.
Jammer voor je, maar het rookverbod is een feit. Tis aardig om te lezen dat er (een paar) rokers zijn die dat graag willen, maar tientjeslid worden van de "red de kleine horeca" vereniging durven/willen ze niet, en veel verder dan klagen komt men niet.

Als rokers er echt zo zwaar in geloven dat roken MOET in de kroeg, dan verwacht ik dat de Partij van de Betutteling minstens 15% van de stemmen haalt de volgende verkiezingen.

Of zouden er politieke standpunten zijn die de rokers toch nog belangrijker vinden....
-
pi_60828966
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zoals ik al zei; je bent dus tegen alle wetten. Ze hebben mij de vrijheid om te kunnen moorden ook afgenomen!!! Waar was je toen!?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:48:21 #184
pi_60828984
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:43 schreef maartena het volgende:

[..]

Vrijheid van beweging zonder geconfronteerd te worden met de verbranding van giftige stoffen.
Belachelijke regel. Als hij al bestaat schaffen we die gewoon af. Minderjarigen mogen ook de kroeg niet in, dus anti-rokers kunnen we, net als agressieve mensen en Jehova's, gewoon de toegang weigeren. Probleem opgelost.
quote:

En ja, rokers hebben dat ook, ze mogen namelijk ook ALLE kroegen in.... alleen mogen ze binnen zo'n kroeg niet meer roken, en moeten ze daarvoor weer even naar buiten of naar de rokersruimte. Maar rokers zijn van harte welkom om een pilsje te pakken in de kroeg.
Maar rokers willen helemaal niet alle kroegen in. Net zoals niet-rokers. Dus dat hoeft helemaal niet. Leve apartheid en segregatie!
quote:

De enige manier om ALLE horeca toegankelijk te maken voor IEDEREEN is door het roken daar te verbieden.
Maar dat is dus helemaal niet nodig.
quote:

Rokers kunnen wel even zonder.
We hoeven helemaal niet zonder.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:50:25 #185
pi_60829041
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:47 schreef The_End het volgende:

[..]

Zoals ik al zei; je bent dus tegen alle wetten.
Ik ben helemaal niet tegen alle wetten.
quote:
Ze hebben mij de vrijheid om te kunnen moorden ook afgenomen!!! Waar was je toen!?
Je mag gewoon zelfmoord plegen hoor, je hebt niks te klagen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:50:52 #186
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60829049
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jij was wel een van de eersten die allelei andere verboden wilde invoeren anders. Dan ook alcohol verbieden! Uitlaatgassen niet verbieden is hypocriet! Godsdiensten dienen verboden te worden! En volgens mij kwam je met nog wat andere verboden....

Overigens is roken nog steeds niet verboden, het aantal lokaties waar het mag wordt alleen beperkt. Dat is trouwens ook zo met Alcohol, Uitlaatgassen en Godsdiensten.
-
pi_60829089
quote:
Weer zo'n alwetende die alles beter weet dan mensen die er wel bij betrokken zijn.
quote:
Dat doe je wel; je vind alleen van niet.
Ik doe wel rekening houden met anderen en ik vind ook van wel. Ik zal mijn taalgebruik wat versimpelen, speciaal voor jou.
quote:
Hoe kan ik dat dan weten? Als er duidelijk staat aangegeven dat er op een weg geracet mag worden, zoals "circuitpark Zandvoort" of zo, dan kan ik heel zelfstandig kiezen daar wel of niet heen te gaan op mijn fietsje.

Het is eigenlijk net als met roken, dat kan ook niet overal ook al heb ik er zin in. Dat is dus een kwestie van een plek zoeken waar dat wel kan. Plekken waar mensen niet uit vrije wil komen of plekken die tot de collectieve voorzienigen horen vallen af, maar voor de rest is het geen probleem en is het aan de eigenaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:53:59 #188
pi_60829134
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Jammer voor je, maar het rookverbod is een feit.
Regels veranderen nog wel eens.
quote:
Tis aardig om te lezen dat er (een paar) rokers zijn die dat graag willen, maar tientjeslid worden van de "red de kleine horeca" vereniging durven/willen ze niet, en veel verder dan klagen komt men niet.
Ik kan gewoon roken hoor.
quote:

Als rokers er echt zo zwaar in geloven dat roken MOET in de kroeg, dan verwacht ik dat de Partij van de Betutteling minstens 15% van de stemmen haalt de volgende verkiezingen.
De rokers kunnen, i.t.t. niet-rokers, gewoon voor zichzelf zorgen. Daar hebben ze geen fascistisch regime voor nodig. Dat jij vind dat iedereen zijn egoïstische willetje aan de rest van Nederland dient op te leggen zegt veel.
quote:

Of zouden er politieke standpunten zijn die de rokers toch nog belangrijker vinden....
Gewoon schijt hebben aan werkt heel goed.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 16:56:26 #189
pi_60829198
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Jij was wel een van de eersten die allelei andere verboden wilde invoeren anders. Dan ook alcohol verbieden! Uitlaatgassen niet verbieden is hypocriet! Godsdiensten dienen verboden te worden! En volgens mij kwam je met nog wat andere verboden....
Natuurlijk. Als de anti-rokers zulke goede argumenten hebben moet je die vooral voor zoveel mogelijk zaken misbruiken. Dat is toch de manier waarop jij als anti-roker met je medemens wenst samen te leven?
quote:

Overigens is roken nog steeds niet verboden, het aantal lokaties waar het mag wordt alleen beperkt. Dat is trouwens ook zo met Alcohol, Uitlaatgassen en Godsdiensten.
Je mag van mij in de gevangenis zo veel bidden als je maar wilt hoor.
pi_60829269
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben helemaal niet tegen alle wetten.
O, alleen tegen degene die specifiek een 'vrijheid' van jou inperken.
quote:
Je mag gewoon zelfmoord plegen hoor, je hebt niks te klagen.
Ik wil anderen kunnen vermoorden. Die vrijheid hebben ze me afgenomen!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:01:36 #191
pi_60829336
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:58 schreef The_End het volgende:

[..]

O, alleen tegen degene die specifiek een 'vrijheid' van jou inperken.
Nee hoor, ik ben niet zo hypocriet als jij.
quote:

Dan ga je naar een club waar dat mag. In het vreemdelingenlegioen hebben ze nog wel een plekje voor je. Of solliciteer bij Blackwater. Krijg je nog geld toe ook.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:03:26 #192
28033 Pek
je moet wat
pi_60829379
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:58 schreef The_End het volgende:

Nee hoor, je kunt nog steeds moorden als je wilt. Er is een kans dat je gepakt wordt, net als bij roken in de kroeg, zeg maar.

Wat een vergelijking weer
pi_60829381
quote:

Omdat iedereen, ten alle tijde, alle horecagelegenheden in moet kunnen gaan
Waarom dat eigenlijk? Even los van de ingrijpende gevolgen voor het deurbeleid her en der, welk maatschappelijk belang is daarmee gediend?
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:47 schreef maartena het volgende:

Ik geloof dat het moet mogen, dat is heel wat anders. Maar het verschil tussen een wettelijk verbod en keuzevrijheid is maar niet aan je verstand te peuteren.
quote:
Ik vind het wel heel belangrijk dat de overheid zijn plaats kent en niet beslissingen in de plaats van mensen gaat nemen die mensen prima zelf kunnen nemen. Deze overheid kent zijn plaats niet en ik zal net als vele anderen stemmen voor een minder bemoeizieke overheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:06:16 #194
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60829458
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:39 schreef Pek het volgende:

[..]

Houzee!!
Je grootvader zal trots op je zijn.
die zijn allebei dood
[..]
pi_60829485
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee hoor, ik ben niet zo hypocriet als jij.
Zo te lezen, ben je een stuk hypocrieter dan ik.
quote:
Dan ga je naar een club waar dat mag. In het vreemdelingenlegioen hebben ze nog wel een plekje voor je. Of solliciteer bij Blackwater. Krijg je nog geld toe ook.
Wat nou naar een club waar dat mag. Ik dacht dat dat nou juist niet het idee was? Waarom ga jij met die peuk niet naar een plek waar dat mag?
pi_60829516
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:03 schreef Pek het volgende:
Nee hoor, je kunt nog steeds moorden als je wilt. Er is een kans dat je gepakt wordt, net als bij roken in de kroeg, zeg maar.

Wat een vergelijking weer
Als je het argument niet begrijpt, dan kan je beter van de reply knop afblijven.
pi_60829603
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:45 schreef MikeyMo het volgende:
wat the_end zegt klopt wel. In feite komt het er op neer dat je gesprekspartners midden in een gesprek besluiten dat het roken van een sigaret een aantrekkelijkere bezigheid is dan kennelijk het afmaken van de conversatie. Vroeger viel dat niet op omdat ze onder het gesprek gewoon een peuk opstaken, nu moeten ze een keuze maken en dan kiezen ze toch voor de sigaret. Dat zegt toch best wat over zulke mensen.
of over jezelf .. gesprek is saai en die peuk een leuk excuus om de rest van het gezwam af te kappen
pleased to meet you
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:13:51 #198
28033 Pek
je moet wat
pi_60829688
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:06 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

die zijn allebei dood
Zware rokers zeker?
pi_60829780
Dit soort berichten, over positieve of negatieve ervaringen in kroegen met of zonder rook, leiden alleen maar af van het essentiële punt, namelijk dat de ondernemer zelf mag bepalen of er in zijn toko gerookt wordt, en dat de overheid zich daar niet mee moet bemoeien.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:19:06 #200
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60829838
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:13 schreef Pek het volgende:

[..]

Zware rokers zeker?
die ene wel ja
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')