Helemaal niet. De anti-rokers begrijpen niet hoe hypocriet ze met hun argumenten omgaan. .quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Sorry, ik denk dat jij degene bent die niet begrijpend kan lezen. Valt met jou sowieso al niet te discussieren, met je rare vergelijkingen en domme verdraaiingen.
Een kroeg is zelfs na sluitingstijd nog wel een werkplek, oen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan noemen we een kroeg tijdens de pauzes ook "geen werkplek"
Omdat die smeris heel vaak undercover zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh! Echt waar? Waarom zie ik die dan nooit bij de stoplichten hier in de buurt?
Zie het bewijs van de controlementaliteit van de Staat in zake kilometerheffing. Dus de controles op thuiswerkers zal ook extremer gaan worden.quote:Kom op, je weet best dat dit onzin is. Er rijden dagelijks duizenden mensen door het rood die er mee wegkomen. Waar flitspalen in werking zijn, hoor je netjes op de radio, dus daar houden mensen zich in. Mensen overtreden alle wetten die er maar zijn, zolang ze er mee wegkomen: Te hard rijden, zonder gordel om rijden, door rood rijden, de belastingdienst voor enkele tientjes lichten, enz.....
Komt nu bij: Stiekem roken op de thuiswerkplek, want daar wordt hoogst zelden tot niet gecontroleerd.
Nog zo één: Roken op de wc, in de kroeg. Oh oh, wat zijn wij slim!!!
Volgens mij gaat dat alleen maar over de grote wegen en niet binnen de bebouwde kom. En daar wordt toch wel erg veel door rood gereden.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee, maar op de plaatsen dat er geen flitspaal staat, is er altijd wel een smeris in de buurt die even je kenteken noteert.
En straks met die kilometerheffing kunnen ze wel overal en altijd bepalen waar een bestuurder is, dus dan kunnen ze ook bepalen of iemand oor rood rijdt, te hard rijdt, vreemd gaat, etc.
Kilometerheffing is een systeem die een bestuurder 24/7 bespioneert, dus ook in de bebouwde kom.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat alleen maar over de grote wegen en niet binnen de bebouwde kom. En daar wordt toch wel erg veel door rood gereden.
Dan veranderen we die regel toch gewoon? Dat schijnt heel eenvoudig te zijn, kijk maar naar het rookverbod.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Een kroeg is zelfs na sluitingstijd nog wel een werkplek, oen.![]()
Natuurlijk, voor jou hoeft het niet.quote:
Trouwens, wie is 'we'? De rokers?
Wat ik al zei: Prima toch? Des te veiliger. Overigens is vreemdgaan nog steeds niet verboden.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kilometerheffing is een systeem die een bestuurder 24/7 bespioneert, dus ook in de bebouwde kom.
Je zegt het goed, het is nog niet verboden, maar dat is een kwestie van tijd met al die religieuze fundamentalisten in dit land.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat ik al zei: Prima toch? Des te veiliger. Overigens is vreemdgaan nog steeds niet verboden.
Jaja, en als er niemand bij een kruispunt is, behalve ik, dan zitten ze zeker verstopt.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:43 schreef JohnDope het volgende:
Omdat die smeris heel vaak undercover zijn.
Alleen vanuit jouw perspectief.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat gaat mij anders heel goed af, leven en laten leven.
Dat doe je wel; je vind alleen van niet.quote:Dat gaat ook heel goed. Ik denk namelijk niet alleen aan mijn eigenbelang en ik probeer ook niet voor anderen te bepalen wat ze wel en niet zouden moeten willen. Rekening houden met anderen begint met het respecteren van de vrije wil van de ander.
Ik wil gewoon op de weg rondracen! Wie ben jij om te vertellen dat ik dat niet mag!?!?!? Als je er last van hebt, dan moet je maar ergens anders heen gaan!! Er zijn genoeg wegen waar niet geraced wordt!quote:Overal kan niet, maar als jij een uitbater van een circuit bereid vind om jou daar toe te laten mag je het proberen.
Inderdaad. Als jij niet overal mag racen, hoeft papier ook niet overal te kunnen roken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:54 schreef The_End het volgende:
Ik wil gewoon op de weg rondracen! Wie ben jij om te vertellen dat ik dat niet mag!?!?!? Als je er last van hebt, dan moet je maar ergens anders heen gaan!! Er zijn genoeg wegen waar niet geraced wordt!
Als jij de enige bent dan kan je uiteraard gewoon lekker gas geven. Maar je moet niet onderschatten hoeveel undercover schurken er op de weg rijden en soms heb je ook van die apen die gewoon een uniform aan hebben, maar rijden dan alsnog in een onopvallende auto.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:51 schreef The_End het volgende:
[..]
Jaja, en als er niemand bij een kruispunt is, behalve ik, dan zitten ze zeker verstopt.
Erg vervelend dat TBS's ook internet hebben...
Ik heb nog geen overtreders gezien, maar waar moet je die aangifte doen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:01 schreef MikeyMo het volgende:
zojuist mijn eerste aangifte van een bedrijf in overtreding de deur uit gedaan
http://fs2.formdesk.com/v(...)_sport_kunst_cultuurquote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb nog geen overtreders gezien, maar waar moet je die aangifte doen?
Oh oh, heb je die arme dappere verzetsstrijdertjes aangegeven bij de grote gemene bezetter? Dat vindt een kleine minderheid niet lief hoor!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:01 schreef MikeyMo het volgende:
Jij bent echt niet helemaal lekker in je bovenkamertje he...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:02 schreef JohnDope het volgende:
Als jij de enige bent dan kan je uiteraard gewoon lekker gas geven. Maar je moet niet onderschatten hoeveel undercover schurken er op de weg rijden en soms heb je ook van die apen die gewoon een uniform aan hebben, maar rijden dan alsnog in een onopvallende auto.
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gastenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:08 schreef The_End het volgende:
[..]
Jij bent echt niet helemaal lekker in je bovenkamertje he...
Je vind het dus een goed idee als anderen (niet-rokers bijvoorbeeld) al jouw vrijheden afpakken en stap voor stap voor de rest van je leven bepalen wat jij doet en hoe? Ok, jij bent vanaf nu mijn persoonlijke slaaf. Ik verwacht je vanavond om 17.00uur op station Ede-centraal.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:54 schreef The_End het volgende:
[..]
Alleen vanuit jouw perspectief.
We zijn het eens. Ik hoef ook niet overal te roken, maar wel in mijn kroeg of club. Jij kiest ervoor om daar heen te gaan om mij dwars te zitten. En als je dat niet doet is er geen enkele reden om mij te verbieden te roken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Als jij niet overal mag racen, hoeft papier ook niet overal te kunnen roken.
Als hij graag wil roken, begint hij maar een rookkroeg, met zelfbediening, zonder DJ en zonder uitsmijter. Gewoon een Jukebox en zelf je pilsje tappen. Die gekke Eindhovenaar heeft het voorbeeld al gegeven.
En dan kan hij daar gaan zitten paffen, met alle andere verslaafden. Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.
Je bent dus tegen alle wetten?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je vind het dus een goed idee als anderen (niet-rokers bijvoorbeeld) al jouw vrijheden afpakken en stap voor stap voor de rest van je leven bepalen wat jij doet en hoe? Ok, jij bent vanaf nu mijn persoonlijke slaaf. Ik verwacht je vanavond om 17.00uur op station Ede-centraal.
Nee, maar ik begrijp dat ik niet eenzijdig iemand anders vrijheden kan afpakken. En jij bekijkt het allen vanuit je eigen egoïstische wereldje en denkt dat je geen last hebt van je eigen argumenten.quote:
Omdat iedereen, ten alle tijde, alle horecagelegenheden in moet kunnen gaan, zonder geconfronteerd te worden met rook.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1186332/1/100#60819877]donderdag 14 augustus 2008 @Maartena
Deze vraag heb ik je al vaker gesteld maar antwoord bleef altijd uit en je blijft maar met het volksgezondheid aspect komen maar hoe kan die in het geding zijn als mensen er vrijwillig voor kiezen om in een rokerige ruimte te ontspannen of te werken? eker als je al potentiele bezoeker van te voren gewaarschuwd bent dat dit risico aanwezig is zoals in Spanje en Portugal het geval is
Ik ben wel voorstander van het (dan al niet prive) gebruik van drugs inderdaad. Maar ik heb wel problemen met bepaalde toedieningsmethoden, en dan met name die methode waar je stoffen in de fik voor moet steken.quote:dan is het helemaal een non-argument en als voorstander van legalisering van alle drugs zoals je beweert te zijn kan ik me niet voorstellen dat je daar wat op tegen zou kunnen hebben.
Waarom?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Omdat iedereen, ten alle tijde, alle horecagelegenheden in moet kunnen gaan, zonder geconfronteerd te worden met rook.
Maar ze mogen wel naar het circuit komen om te kijken naar de race, en zich te vermaken. Alleen op bepaalde plekken op dat circuit is het gevaarlijk om rond te lopen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, die moeten niet op dat circuit gaan rondrennen nee. Als je wilt rondrennen moet je daarvoor iemand opzoeken die een plek om rond te rennen uitbaat.
Precies, dat vraag ik me ook af. Waarom moet je perse elke kroeg in kunnen zonder met rook geconfronteerd te worden?quote:
Ze hebben mijn vrijheid om 180 te mogen rijden ook afgepakt! Waar was je toen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, maar ik begrijp dat ik niet eenzijdig iemand anders vrijheden kan afpakken. En jij bekijkt het allen vanuit je eigen egoïstische wereldje en denkt dat je geen last hebt van je eigen argumenten.
17.00uur!
Houzee!!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:01 schreef MikeyMo het volgende:
Dat hoeft niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Omdat iedereen, ten alle tijde, alle horecagelegenheden in moet kunnen gaan, zonder geconfronteerd te worden met rook.
Dat personeel rookt zelf.quote:
Wat betreft "ontspannen in een rokerige ruimte", dat kan prima in de rokersruimte. Het hoeft toch niet perse onder de neus van werkend personeel?
Je hebt met je onzinnige linkjes nog steeds niet bewezen dat tabaksrook zo schadelijk is.quote:
Verder is tabaksrook zo vergiftigend dat ik er totaal geen problemen mee heb dat dit van zoveel mogelijk lokaties geweerd wordt. Als je echt zo graag jezelf, en je directe omgeving wilt vergiftigen dan doe je dat maar thuis. De wet heeft voor de rokers voldoende uitzonderingen om toch nabij/in de horeca vergif te verbranden als je echt niet zonder die troep kan, in de vorm van een rookruimte.
[..]
Off topic. Drugs, en daarmee ook roken, gaat over vrije keuze. En als mensen er voor kiezen om in een kroeg drugs te gebruiken moet dat net zo goed kunnen als een mislukte amerikaan die naar een rookloze sportsbar (het idee alleen alquote:
Ik ben wel voorstander van het (dan al niet prive) gebruik van drugs inderdaad. Maar ik heb wel problemen met bepaalde toedieningsmethoden, en dan met name die methode waar je stoffen in de fik voor moet steken.
Nee, want die discussie verlies je weer.quote:
Nicotinegebruik is ook nog steeds legaal in de horeca. Als je je niet helemaal kunt voorstellen waarom ik iets tegen de verbrandingsmethode, waarmee je deze drug en de schadelijke chemicaliën ook verspreid over de longen van alle andere bezoekers, dan heb je nog steeds een plaat voor je kop met betrekking tot meeroken, en daar ga ik niet weer aan beginnen.
Ga jij maar naar buiten met je rare eisen. Rokers willen gewoon roken aan/in de bar. En jij gaat maar lekker in je sportsbar zitten.quote:
Als je perse nicotine wil gebruiken in de horeca, dan heb ik er geen enkel probleem mee als je dat doet met pillen, kauwgom, pleisters en nicotinedrankjes. Zolang je maar niet een zooitje met chemicaliën verrijkte tabak in de fik gaat zitten steken, dat doe je maar gewoon buiten.
Vrijheid van beweging zonder geconfronteerd te worden met de verbranding van giftige stoffen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom?
Van mij mag je. Het is je eigen schuld. Jij bent aan het verbieden. Ik niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:35 schreef The_End het volgende:
[..]
Ze hebben mijn vrijheid om 180 te mogen rijden ook afgepakt! Waar was je toen?
Jammer voor je, maar het rookverbod is een feit. Tis aardig om te lezen dat er (een paar) rokers zijn die dat graag willen, maar tientjeslid worden van de "red de kleine horeca" vereniging durven/willen ze niet, en veel verder dan klagen komt men niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ga jij maar naar buiten met je rare eisen. Rokers willen gewoon roken aan/in de bar. En jij gaat maar lekker in je sportsbar zitten.
Zoals ik al zei; je bent dus tegen alle wetten. Ze hebben mij de vrijheid om te kunnen moorden ook afgenomen!!! Waar was je toen!?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Van mij mag je. Het is je eigen schuld. Jij bent aan het verbieden. Ik niet.
Belachelijke regel. Als hij al bestaat schaffen we die gewoon af. Minderjarigen mogen ook de kroeg niet in, dus anti-rokers kunnen we, net als agressieve mensen en Jehova's, gewoon de toegang weigeren. Probleem opgelost.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Vrijheid van beweging zonder geconfronteerd te worden met de verbranding van giftige stoffen.![]()
Maar rokers willen helemaal niet alle kroegen in. Net zoals niet-rokers. Dus dat hoeft helemaal niet. Leve apartheid en segregatie!quote:
En ja, rokers hebben dat ook, ze mogen namelijk ook ALLE kroegen in.... alleen mogen ze binnen zo'n kroeg niet meer roken, en moeten ze daarvoor weer even naar buiten of naar de rokersruimte. Maar rokers zijn van harte welkom om een pilsje te pakken in de kroeg.![]()
Maar dat is dus helemaal niet nodig.quote:
De enige manier om ALLE horeca toegankelijk te maken voor IEDEREEN is door het roken daar te verbieden.
We hoeven helemaal niet zonder.quote:
Rokers kunnen wel even zonder.
Ik ben helemaal niet tegen alle wetten.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:47 schreef The_End het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; je bent dus tegen alle wetten.
Je mag gewoon zelfmoord plegen hoor, je hebt niks te klagen.quote:Ze hebben mij de vrijheid om te kunnen moorden ook afgenomen!!! Waar was je toen!?
Jij was wel een van de eersten die allelei andere verboden wilde invoeren anders. Dan ook alcohol verbieden! Uitlaatgassen niet verbieden is hypocriet! Godsdiensten dienen verboden te worden! En volgens mij kwam je met nog wat andere verboden....quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Van mij mag je. Het is je eigen schuld. Jij bent aan het verbieden. Ik niet.
Weer zo'n alwetende die alles beter weet dan mensen die er wel bij betrokken zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:54 schreef The_End het volgende:
Alleen vanuit jouw perspectief.
Ik doe wel rekening houden met anderen en ik vind ook van wel. Ik zal mijn taalgebruik wat versimpelen, speciaal voor jou.quote:Dat doe je wel; je vind alleen van niet.
Hoe kan ik dat dan weten? Als er duidelijk staat aangegeven dat er op een weg geracet mag worden, zoals "circuitpark Zandvoort" of zo, dan kan ik heel zelfstandig kiezen daar wel of niet heen te gaan op mijn fietsje.quote:Ik wil gewoon op de weg rondracen! Wie ben jij om te vertellen dat ik dat niet mag!?!?!? Als je er last van hebt, dan moet je maar ergens anders heen gaan!! Er zijn genoeg wegen waar niet geraced wordt!
Regels veranderen nog wel eens.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Jammer voor je, maar het rookverbod is een feit.
Ik kan gewoon roken hoor.quote:Tis aardig om te lezen dat er (een paar) rokers zijn die dat graag willen, maar tientjeslid worden van de "red de kleine horeca" vereniging durven/willen ze niet, en veel verder dan klagen komt men niet.
De rokers kunnen, i.t.t. niet-rokers, gewoon voor zichzelf zorgen. Daar hebben ze geen fascistisch regime voor nodig. Dat jij vind dat iedereen zijn egoïstische willetje aan de rest van Nederland dient op te leggen zegt veel.quote:
Als rokers er echt zo zwaar in geloven dat roken MOET in de kroeg, dan verwacht ik dat de Partij van de Betutteling minstens 15% van de stemmen haalt de volgende verkiezingen.
Gewoon schijt hebben aan werkt heel goed.quote:
Of zouden er politieke standpunten zijn die de rokers toch nog belangrijker vinden....
Natuurlijk. Als de anti-rokers zulke goede argumenten hebben moet je die vooral voor zoveel mogelijk zaken misbruiken. Dat is toch de manier waarop jij als anti-roker met je medemens wenst samen te leven?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij was wel een van de eersten die allelei andere verboden wilde invoeren anders. Dan ook alcohol verbieden! Uitlaatgassen niet verbieden is hypocriet! Godsdiensten dienen verboden te worden! En volgens mij kwam je met nog wat andere verboden....![]()
Je mag van mij in de gevangenis zo veel bidden als je maar wilt hoor.quote:
Overigens is roken nog steeds niet verboden, het aantal lokaties waar het mag wordt alleen beperkt. Dat is trouwens ook zo met Alcohol, Uitlaatgassen en Godsdiensten.
O, alleen tegen degene die specifiek een 'vrijheid' van jou inperken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben helemaal niet tegen alle wetten.
Ik wil anderen kunnen vermoorden. Die vrijheid hebben ze me afgenomen!quote:Je mag gewoon zelfmoord plegen hoor, je hebt niks te klagen.
Nee hoor, ik ben niet zo hypocriet als jij.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:58 schreef The_End het volgende:
[..]
O, alleen tegen degene die specifiek een 'vrijheid' van jou inperken.
Dan ga je naar een club waar dat mag. In het vreemdelingenlegioen hebben ze nog wel een plekje voor je. Of solliciteer bij Blackwater. Krijg je nog geld toe ook.quote:
Ik wil anderen kunnen vermoorden. Die vrijheid hebben ze me afgenomen!
Nee hoor, je kunt nog steeds moorden als je wilt. Er is een kans dat je gepakt wordt, net als bij roken in de kroeg, zeg maar.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:58 schreef The_End het volgende:
Ik wil anderen kunnen vermoorden. Die vrijheid hebben ze me afgenomen!
Waarom dat eigenlijk? Even los van de ingrijpende gevolgen voor het deurbeleid her en der, welk maatschappelijk belang is daarmee gediend?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:27 schreef maartena het volgende:
Omdat iedereen, ten alle tijde, alle horecagelegenheden in moet kunnen gaan
Ik geloof dat het moet mogen, dat is heel wat anders. Maar het verschil tussen een wettelijk verbod en keuzevrijheid is maar niet aan je verstand te peuteren.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:47 schreef maartena het volgende:
Als rokers er echt zo zwaar in geloven dat roken MOET in de kroeg, dan verwacht ik dat de Partij van de Betutteling minstens 15% van de stemmen haalt de volgende verkiezingen.
Ik vind het wel heel belangrijk dat de overheid zijn plaats kent en niet beslissingen in de plaats van mensen gaat nemen die mensen prima zelf kunnen nemen. Deze overheid kent zijn plaats niet en ik zal net als vele anderen stemmen voor een minder bemoeizieke overheid.quote:Of zouden er politieke standpunten zijn die de rokers toch nog belangrijker vinden....
die zijn allebei doodquote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:39 schreef Pek het volgende:
[..]
Houzee!!![]()
Je grootvader zal trots op je zijn.
Zo te lezen, ben je een stuk hypocrieter dan ik.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee hoor, ik ben niet zo hypocriet als jij.
Wat nou naar een club waar dat mag. Ik dacht dat dat nou juist niet het idee was? Waarom ga jij met die peuk niet naar een plek waar dat mag?quote:Dan ga je naar een club waar dat mag. In het vreemdelingenlegioen hebben ze nog wel een plekje voor je. Of solliciteer bij Blackwater. Krijg je nog geld toe ook.
Als je het argument niet begrijpt, dan kan je beter van de reply knop afblijven.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:03 schreef Pek het volgende:
Nee hoor, je kunt nog steeds moorden als je wilt. Er is een kans dat je gepakt wordt, net als bij roken in de kroeg, zeg maar.
Wat een vergelijking weer
of over jezelf .. gesprek is saai en die peuk een leuk excuus om de rest van het gezwam af te kappenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:45 schreef MikeyMo het volgende:
wat the_end zegt klopt wel. In feite komt het er op neer dat je gesprekspartners midden in een gesprek besluiten dat het roken van een sigaret een aantrekkelijkere bezigheid is dan kennelijk het afmaken van de conversatie. Vroeger viel dat niet op omdat ze onder het gesprek gewoon een peuk opstaken, nu moeten ze een keuze maken en dan kiezen ze toch voor de sigaret. Dat zegt toch best wat over zulke mensen.
Zware rokers zeker?quote:
die ene wel jaquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |