abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2008 @ 07:11:42 #51
28033 Pek
je moet wat
pi_60817319
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:20 schreef maartena het volgende:
Ik vind 21 voor alcohol ook overdreven. Wel vind ik 16 dan weer te jong, dus 18 is een prima leeftijd voor alle alcohol, softdrugs, en tabaksaankopen.
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:26 schreef _Qmars_ het volgende:
21 softdrugs, 18 alcohol en sigaretten.
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 05:27 schreef Vodkadruppel het volgende:
Gewoon houden zo, 18 voor wiet en gedestilleerd, en 16 voor 'gewone' alcohol drankjes.
Ja, heel leuk allemaal, maar dit is geen referendum. Je denkt toch niet dat wij daar iets in te zeggen krijgen? Het plebs is onverantwoordelijk en moet tegen zichzelf beschermd worden.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 07:58:58 #52
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60817602
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 07:11 schreef Pek het volgende:
Ja, heel leuk allemaal, maar dit is geen referendum. Je denkt toch niet dat wij daar iets in te zeggen krijgen? Het plebs is onverantwoordelijk en moet tegen zichzelf beschermd worden.
Mensen die verantwoordelijk zijn voor henzelf, hun omgeving, en hun nageslacht zijn dan ook allang gestopt met roken. Blijft inderdaad over de plebs die niets geven om hun eigen gezondheid, hun omgeving, en de gezondheid van hun toekomstige kinderen ook niet echt belangrijk vinden.

De sigaret. En waar deze verbrand mag worden.... DAT vinden ze wel belangrijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60817706
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 23:09 schreef MikeyMo het volgende:
Jongeren zijn de stemmers van de toekomst...
Dat is een mooi gegeven. als je nu diezelfde 1500 jongeren gaat vragen of ze tegen oorlog zijn, dan zijn ze dat ook. Dus volgens jou is oorlog in de toekomst dan ook verleden tijd ?
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_60817727
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 22:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

in amerika is dat wellicht zo en daar hoor je dan ook telkens verhalen over mensen die al vanaf hun 16e autorijden maar niet mogen drinken en dat stiekem toch doen en dan vervolgens ongelukken veroorzaken

Hier mag je vanaf je 16e drinken en is kroegbezoek toegestaan.
Uit amerika komt ook dut belachelijke rookverbod overwaaien
  donderdag 14 augustus 2008 @ 08:49:00 #55
28033 Pek
je moet wat
pi_60817998
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 07:58 schreef maartena het volgende:

[..]
Blijft inderdaad over de plebs die niets geven om hun eigen gezondheid, hun omgeving, en de gezondheid van hun toekomstige kinderen ook niet echt belangrijk vinden.

De sigaret. En waar deze verbrand mag worden.... DAT vinden ze wel belangrijk.
Hop, jij weer op je stokpaardje, mooi

Punt is dat het hier niet bij blijft, next stop: alcohol. Het zal een langzaam proces zijn, net als het rookverbod, maar het zit al op de rit. "Evenementenbier" is een mooi voorbeeld. Het zal me niet verbazen als in de nabije toekomst in risico-uitgaansgebieden, met een hoge concentratie horeca, alleen nog maar van dit bocht getapt mag worden, of in de typische jongerententen geen sterke drank meer, etc.

Ik zie het nog wel gebeuren in mijn tijd. Die, als ik jou mag geloven, bijna om is

[ Bericht 0% gewijzigd door Pek op 14-08-2008 09:54:40 ]
  donderdag 14 augustus 2008 @ 08:50:12 #56
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60818020
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 08:16 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

Uit amerika komt ook dut belachelijke rookverbod overwaaien
Ze willen dat mensen langer leven en meer geld over houden om wapens te kopen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:10:50 #57
28033 Pek
je moet wat
pi_60818334
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 08:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze willen dat mensen langer leven en meer geld over houden om wapens te kopen.
Als ze dan ook 60-80 jarigen naar oorlogsgebieden sturen ipv jonge jochies, vind ik het een goed plan. Het zou de vergrijzing in 1 klap oplossen en jongeren een langer leven geven, een stuk eerlijker dan het nu geregeld is!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:59:52 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60819218
Sinds 1 juli heb ik nog geen drama-nieuws gelezen over het rookverbod. Hooguit van een café die al in zwaar weer verkeerde en 3 weken na 1 juli de tent sloot en dat op het rookverbod afwimpelde. De invoering loopt kennelijk soepel, al hoor je hier en daar nieuws over een knokpartijtje van geirriteerde rokers maar meer dan dat ook niet. Het wordt volgens vrijwel alle onderzoeken die langskomen gesteund met een meerderheid van de ondervraagden. De café's houden zich er over het algemeen goed aan.

Het enige gemekker wat ik erover hoor is van een groepje rokers, of ze nou voor of achter de toog staan. Als dit zo aan blijft houden en ook de omzet niet wezenlijk anders is dan kunnen we wellicht over een jaar terugkijken en zeggen dat het een succes is. Iets wat ik niet direct had verwacht aangezien voor 1 juli rookvrije kroegen ondenkbaar waren
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60819292
wij van WC-eend adviseren WC_eend. Dit gevoel krijg ik een beetje bij de selectieve berichtgeving van MM.Die knok partijtjes waren door geirriteerde NIET_rokers.
En kroegen zijn leger dan een jaar geleden.
De astma patienten en rook haters staan nu ineens niet massaal in de kroeg.
pi_60819373
Mwah, ik ben zelf al 1.5 maand gestopt met roken, maar ik erger me kapot aan het rookverbod. Zit je lekker te kleppen binnen, om de haverklap gaat er wel weer iemand naar buiten. En nu is het nog uit te houden, dus ga ik ook vaak buiten zitten, maar dat vertik ik met 5 graden en regen echt hoor.

Dus ik vind het nog steeds een kutmaatregel, betuttelend en irritant, ook al rook ik zelf niet meer...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_60819387
In mijn stamkroeg roken ze maar weer,... simpelweg omdat er anders geen fuck te beleven is...
Ze zouden het onderzoek eens moeten houden onder jongeren in de kroegen en cafe's, dan krijg je een hele andere uitslag...
─_(º.0)_/─
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:16:13 #62
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60819499
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
wij van WC-eend adviseren WC_eend. Dit gevoel krijg ik een beetje bij de selectieve berichtgeving van MM.Die knok partijtjes waren door geirriteerde NIET_rokers.
En kroegen zijn leger dan een jaar geleden.
De astma patienten en rook haters staan nu ineens niet massaal in de kroeg.
ik baseer me enkel op de berichten die ik langs zien komen op de welbekende nieuwssites

neem fok nou bijvoorbeeld:

Jongeren blij met rookverbod
Rookverbod wordt veelal nageleefd
Eerste boetes rookovertredingen uitgedeeld
Rokerskerk Alkmaar krijgt boete
Horeca houdt zich massaal aan rookverbod
Meer mensen stoppen met roken

maar je kan ook op NU.nl bijvoorbeeld kijken:

http://nusearch.ilse.nl/searchresults.jspx?search_for=rookverbod

Dus nee, wij van MikeyMo adviseren geen MikeyMo
[..]
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:24:39 #63
28033 Pek
je moet wat
pi_60819657
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:16 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik baseer me enkel op de berichten die ik langs zien komen op de welbekende nieuwssites

neem fok nou bijvoorbeeld:

Rookverbod wordt veelal nageleefd
Dat is pure propaganda
Ze hebben nog niet eens 5% gecontroleerd, dus dat kunnen ze nooit weten.
pi_60819764
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:09 schreef HeatWave het volgende:
Mwah, ik ben zelf al 1.5 maand gestopt met roken, maar ik erger me kapot aan het rookverbod. Zit je lekker te kleppen binnen, om de haverklap gaat er wel weer iemand naar buiten. En nu is het nog uit te houden, dus ga ik ook vaak buiten zitten, maar dat vertik ik met 5 graden en regen echt hoor.

Dus ik vind het nog steeds een kutmaatregel, betuttelend en irritant, ook al rook ik zelf niet meer...
Je bedoelt dus dat je je kapot ergert aan rokers die niet even een seconde kunnen wachten met hun sigaretje en midden in het gesprek weglopen?
pi_60819877
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:29 schreef The_End het volgende:

[..]

Je bedoelt dus dat je je kapot ergert aan rokers die niet even een seconde kunnen wachten met hun sigaretje en midden in het gesprek weglopen?
En wederom een bewijs dat the_end weer wat anders denkt te lezen dan wat er staat

Of denk jij altijd voor anderen?

@Maartena

Deze vraag heb ik je al vaker gesteld maar antwoord bleef altijd uit en je blijft maar met het volksgezondheid aspect komen maar hoe kan die in het geding zijn als mensen er vrijwillig voor kiezen om in een rokerige ruimte te ontspannen of te werken? Zeker als je al potentiele bezoeker van te voren gewaarschuwd bent dat dit risico aanwezig is zoals in Spanje en Portugal het geval is, dan is het helemaal een non-argument en als voorstander van legalisering van alle drugs zoals je beweert te zijn kan ik me niet voorstellen dat je daar wat op tegen zou kunnen hebben.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:36:30 #66
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60819909
iets zegt me dat als het onderzoek het tegenovergestelde had uitgewezen je het wel representatief zou vinden. Overigens is dit net zoals met alle statitistieken, die beslaan nooit de volle 100% van Nederland en zijn inwoners. Of denk je dat Maurice de Hond elke week 16 miljoen nederlanders gaat afbellen zodat hij een politieke barometer kan maken. Moet ik nu ook al gaan uitleggen dat men statistieken maakt op basis van een deel van de bevolking.

En het enige waar de tegenstanders mee kunnen komen is; ja maar dat is geen degelijk onderzoek want;

a. ze hebben mij niets gevraagd
b. dat is een te kleine groep
c. dat is niet de groep die in café's te vinden is
d. die zijn te jong
e. die zijn te oud
f. zelf in te vullen

Tenzij statistieken niet je voordeel uitkomen worden ze niet geaccepteerd. Maar ze zijn er... en mocht jij onderzoeken hebben die het tegendeel bewijzen dan dat deze propagandaberichten doen vertellen dan zie ik ze graag. Maar het enige waar men mee komt is "ik vind het naar zweet stinken nu", "ik vind het irri want me matties staan telkens op om te roken", "dat ene kroegje bij me om de hoek staat nu leeg"

Maar het blijft leeg qua keiharde cijfertjes van planbureaus e.d.
[..]
pi_60819969
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:29 schreef The_End het volgende:

[..]

Wat chewie zegt dus...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:40:49 #68
62913 Blik
The one and Only!
pi_60819991
Ik vind het heerlijk, vooral dat er niet meer gerookt mag worden in restaurants of in overdekte winkelcentra. Als ik door winkelcentrum Utrecht Overvecht loop moet ik na het boodschappen doen bijna schone kleren aandoen omdat het stonk naar de rook. Dat is nu verleden tijd. hetzelfde geldt voor even gezellig borrelen, vroeger stonk je een uur in de wind na een uurtje in de kroeg zitten.

En al die rokers die het belachelijk vinden:

1. Je hoeft niet te roken
2. Je hoeft niet naar de kroeg, je kunt ook thuis zitten

donderdag 14 augustus 2008 @ 10:45:31 #69
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60820096
wat the_end zegt klopt wel. In feite komt het er op neer dat je gesprekspartners midden in een gesprek besluiten dat het roken van een sigaret een aantrekkelijkere bezigheid is dan kennelijk het afmaken van de conversatie. Vroeger viel dat niet op omdat ze onder het gesprek gewoon een peuk opstaken, nu moeten ze een keuze maken en dan kiezen ze toch voor de sigaret. Dat zegt toch best wat over zulke mensen.
[..]
pi_60820110
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:35 schreef Chewie het volgende:
En wederom een bewijs dat the_end weer wat anders denkt te lezen dan wat er staat
A, daar ben je weer. Reageer je nog even op:
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:47 schreef The_End het volgende:
Omdat ik kan kiezen wat ik wil kopen onstaat marktwerking. Jij kan als rookverslaafde niet kiezen of je sigaretten koopt. Dag marktwerking.
Want het is volgens jou al 100x weerlegt, maar ik zie het niet. Kan je het even voor de 101ste keer weerleggen?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:47:17 #71
3542 Gia
User under construction
pi_60820137
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:08 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Wat een onzin, mensen zweten toch gewoon in de disco dat ruik je, dat heeft niets met schoonmaken te maken
Vers zweet stinkt niet, dus als je zweet ruikt, hebben die mensen zich die dag niet gewassen. En dat rook je ook al wel vóór het rookverbod.
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:11 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Tering wat een onzin verspreid jij.
Alsof er in winkels gerookt werd, get a grip.
Leer lezen, ik heb het niet over 'in winkels', maar daarbuiten, in een overdekt winkelcentrum/passage. Daar mocht wel gerookt worden. En daar werd ook veel gerookt, want daar sta je droog.
pi_60820190
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:46 schreef The_End het volgende:

[..]

A, daar ben je weer. Reageer je nog even op:
[..]

Want het is volgens jou al 100x weerlegt, maar ik zie het niet. Kan je het even voor de 101ste keer weerleggen?
Nee sorry dat lijkt me zonde van de tijd, aangezien jij het niet kan en wil begrijpen en dat ook al tientallen topics bewijst.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:50:21 #73
3542 Gia
User under construction
pi_60820209
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:33 schreef Pr0-n00b het volgende:
Het lijkt erop dat mensen het elkaar niet meer gunnen om een beetje te genieten in het leven, hoe haal je het in je kop om een rookverbod op de schoolpleinen te willen? Of zijn ze tegenwoorig zo bezorgd over elkaars gezondheid op middelbare scholen?
Op het schoolplein bij mijn jongste zoon, mag al enkele jaren niet gerookt worden. En ze mogen er niet vanaf. Dus, onder schooltijd kan er alvast niet gerookt worden. Gunstig! Geldt overigens ook voor de leraren. Die hebben ergens in school een rookbalkonnetje, geloof ik.
pi_60820225
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:49 schreef Chewie het volgende:
Nee sorry dat lijkt me zonde van de tijd, aangezien jij het niet kan en wil begrijpen en dat ook al tientallen topics bewijst.
haha, slappeling. Dat dacht ik al. Je hoeft het niet eens zelf helemaal te weerleggen; je zou ook gewoon een van die honderden weerleggingen kunnen quoten. Te moeilijk?
pi_60820227
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:45 schreef MikeyMo het volgende:
wat the_end zegt klopt wel. In feite komt het er op neer dat je gesprekspartners midden in een gesprek besluiten dat het roken van een sigaret een aantrekkelijkere bezigheid is dan kennelijk het afmaken van de conversatie. Vroeger viel dat niet op omdat ze onder het gesprek gewoon een peuk opstaken, nu moeten ze een keuze maken en dan kiezen ze toch voor de sigaret. Dat zegt toch best wat over zulke mensen.
Dat mogen jij en the_end best vinden alleen the_end denkt dit ook te kunnen bepalen voor Heatwave en aangezien voor zichzelf denken al moeilijk genoeg is voor the_end lijkt het me niet verstandig als hij dit ook voor anderen gaat doen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:51:39 #76
3542 Gia
User under construction
pi_60820238
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:37 schreef Salvad0R het volgende:
zo is het al duizenden jaren en zo behoort het nog duizenden jaren te zijn.

Ten eerste zijn er nog geen duizenden jaren kroegen en is roken iets van de laatste 80 jaar of zo.
pi_60820251
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:51 schreef The_End het volgende:

[..]

haha, slappeling. Dat dacht ik al. Je hoeft het niet eens zelf helemaal te weerleggen; je zou ook gewoon een van die honderden weerleggingen kunnen quoten. Te moeilijk?
Nee niet te moeilijk maar waarom quoten als je ze zelf ook ziet staan?

Erg slim ben je niet he?
pi_60820255
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:59 schreef MikeyMo het volgende:
Het wordt volgens vrijwel alle onderzoeken die langskomen gesteund met een meerderheid van de ondervraagden.
Put your money where your mouth is: Het schijnt nogal ingewikkeld te zijn, maar kroegen bestaan niet bij gratie van wat mensen vinden maar bij gratie van wat ze bestellen.

Ik wil best geloven dat de meerderheid van de bevolking zo egoistisch is om zich alleen af te vragen hoe ze de kroeg het liefst zouden willen hebben als ze zelf ook eens een keertje binnenlopen. Ik wil ook wel geloven dat de meerderheid van de bevolking te dom is om te beseffen dat er ook nog geld verdiend moet worden al die keren dat ze er zelf niet zijn. Dat de meerderheid van de bevolking een kuddementaliteit heeft en niet met vrije wil kan omgaan en veronderstelt dat er een 'we' is en dat 'we niet moeten roken' lijkt me zelfs heel waarschijnlijk.

Dat neemt niet weg dat die onderzoekjes ook vanuit die mentaliteit zijn gedaan, met diezelfde domheid zijn uitgevoerd, en vanuit hetzelfde egoisme worden geinitieerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60820272
Nou ik vind het de start van iets veel ergers, begrijp me niet verkeerd, ik rook en vind het jammer dat er in de kroeg niet meer gerookt mag worden.....that's it, ik zoek mijn alternatieven wel.

Wat ik erger vind is dat we op termijn onszelf allemaal in de vingers snijden, bv. "Ja maar mijn buurman rijdt in een vervuilendere auto dan ik", "die gozer in die groene golf 2 rijdt elke week naar de Mcdonalds", "Allemaal meer belastinggeld betalen voor het milieu maar wel een Red Bull Airrace in de stad organiseren" en " die bewoner van 35A zet elke week een vuilniszak meer buiten dan ik", " elke niet vegetarier is een massamoordenaar" om uit te komen op "Bij de stoep voor bij mijn buurman zit meer mos tussen de tegels als bij mij..... wat een aso!!"

Als we maar lang genoeg over uitlaatgassen, evenementen en alles wat ook maar iets anders is blijven klagen, zal er gegarandeerd zo'n kutpartij zijn die het als partijpunt gaat gebruiken en het er op termijn nog doorheen krijgt ook.

Ik denk dat vrijwel de gehele Nederlandse bevolking, rokers, niet-rokers, Tuinmannen, Feyenoorders, Top Oss Supporters, postzegelverzamelaars, noem maar op, er gewoon verschrikkelijk veel moeite heeft om te accepteren dat iemand anders dan zichzelf kan zijn, en liever met het vingertje gaat wijzen, en dat dit op termijn een hele boel vrijheden kan gaan kosten.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_60820282
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:51 schreef Chewie het volgende:
Dat mogen jij en the_end best vinden alleen the_end denkt dit ook te kunnen bepalen voor Heatwave en aangezien voor zichzelf denken al moeilijk genoeg is voor the_end lijkt het me niet verstandig als hij dit ook voor anderen gaat doen.
Misschien begrijpen Heatwave en jij niet dat het probleem niet bij het rookverbod ligt, maar bij het gedrag van rokers.
pi_60820304
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:52 schreef Chewie het volgende:
Nee niet te moeilijk maar waarom quoten als je ze zelf ook ziet staan?

Erg slim ben je niet he?
Nee, ik ben heel dom! Daarom zie ik het ook niet. Daarom vraag ik of JIJ het wilt quoten. (Zelf ook niet zo slim he... )
pi_60820350
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:53 schreef The_End het volgende:

[..]

Misschien begrijpen Heatwave en jij niet dat het probleem niet bij het rookverbod ligt, maar bij het gedrag van rokers.
Waarom wil jij niet begrijpen dat voor anderen denken niet erg verstandig is? Als Heatwave van mening is dat het rookverbod daar debet aan is, wie ben jij dan om een andere mening voor hem te verzinnen?
pi_60820391
quote:

[..]

Nee, ik ben heel dom! Daarom zie ik het ook niet. Daarom vraag ik of JIJ het wilt quoten. (Zelf ook niet zo slim he... )
Die vraag had ik al beantwoord, ik zit hier niet om jou wijzer te maken maar om mijn mening te uiten. Dat jij al tientallen topics niet wil of kunt lezen wat er staat kan nooit mijn probleem zijn.
pi_60820432
quote:

[..]

Gedrag in die zin dat ze willen roken op hun vrije avond? Daarom heten het ook rokers.
pi_60820466
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:56 schreef Chewie het volgende:
Waarom wil jij niet begrijpen dat voor anderen denken niet erg verstandig is? Als Heatwave van mening is dat het rookverbod daar debet aan is, wie ben jij dan om een andere mening voor hem te verzinnen?
Dit is toch een forum waar je met elkaar kan discussieren? Zo'n punt als dat van Heatwave is nu juist zo'n prima discussiepunt: De roker wilt roken en mag dat niet binnen, daarom onderbreekt hij het gesprek en loopt naar buiten om te roken. Wat is nou de oorzaak van het onderbreken van het gesprek?
pi_60820479
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:59 schreef MikeyMo het volgende:
Sinds 1 juli heb ik nog geen drama-nieuws gelezen over het rookverbod. Hooguit van een café die al in zwaar weer verkeerde en 3 weken na 1 juli de tent sloot en dat op het rookverbod afwimpelde. De invoering loopt kennelijk soepel, al hoor je hier en daar nieuws over een knokpartijtje van geirriteerde rokers maar meer dan dat ook niet. Het wordt volgens vrijwel alle onderzoeken die langskomen gesteund met een meerderheid van de ondervraagden. De café's houden zich er over het algemeen goed aan.

Het enige gemekker wat ik erover hoor is van een groepje rokers, of ze nou voor of achter de toog staan. Als dit zo aan blijft houden en ook de omzet niet wezenlijk anders is dan kunnen we wellicht over een jaar terugkijken en zeggen dat het een succes is. Iets wat ik niet direct had verwacht aangezien voor 1 juli rookvrije kroegen ondenkbaar waren
Niet helemaal waar, zo een anti-rook-lobby-groepje liep te mekkeren dat er nu zoveel gerookt wordt op terrassen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_60820488
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Gedrag in die zin dat ze willen roken op hun vrije avond? Daarom heten het ook rokers.
'Moeten roken' is de goede term.
pi_60820522
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:58 schreef Chewie het volgende:
Die vraag had ik al beantwoord, ik zit hier niet om jou wijzer te maken maar om mijn mening te uiten. Dat jij al tientallen topics niet wil of kunt lezen wat er staat kan nooit mijn probleem zijn.
Ja, het is al duidelijk dat je het niet kan weerleggen hoor. Blijven roepen dat ik niet kan/wil lezen maakt het echt niet beter.
pi_60820650
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:03 schreef The_End het volgende:

[..]

Ja, het is al duidelijk dat je het niet kan weerleggen hoor. Blijven roepen dat ik niet kan/wil lezen maakt het echt niet beter.

Sterke terugkomst

Waarom moeten wij continue met dezelfde argumenten komen, waar jij in eerste instantie al niet in kon of wou gaan?

Heb je nu echt niet door dat je jezelf als uitermate zwakzinnig neerzet?
pi_60820697
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:01 schreef The_End het volgende:

[..]

Dit is toch een forum waar je met elkaar kan discussieren? Zo'n punt als dat van Heatwave is nu juist zo'n prima discussiepunt: De roker wilt roken en mag dat niet binnen, daarom onderbreekt hij het gesprek en loopt naar buiten om te roken. Wat is nou de oorzaak van het onderbreken van het gesprek?
Dat kan een discussiepunt zijn alleen discusieer jij daar niet over, jij beweert namelijk dat Heatwave er wat anders mee bedoelt en dat is geen discusieren.
pi_60820778
@chewie, waarom plaats je uberhaupt berichten als je niet inhoudelijk reageert? Dit gaat echt nergens meer over.
pi_60820825
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:13 schreef The_End het volgende:
@chewie, waarom plaats je uberhaupt berichten als je niet inhoudelijk reageert? Dit gaat echt nergens meer over.
En dat durf jij te zeggen

Wat begrijp je trouwens niet aan dat denken voor anderen geen discusieren is?
pi_60821201
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:02 schreef The_End het volgende:

[..]

'Moeten roken' is de goede term.
Van wie?

Doet er ook niet toe. Je doet niks dan blaten over hoe dwangmatig het wel niet is, maar tegelijkertijd wil je het maar niet als gegeven accepteren. Je moet natuurlijk wel een keer kiezen waar je staat.
pi_60821283
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Van wie?

Doet er ook niet toe. Je doet niks dan blaten over hoe dwangmatig het wel niet is, maar tegelijkertijd wil je het maar niet als gegeven accepteren. Je moet natuurlijk wel een keer kiezen waar je staat.
Dat het dwangmatig is, betekent niet dat ik het dan maar in mijn buurt moet accepteren. Een roker moet roken, maar dat betekent niet dat hij het niet kan uitstellen. Dat is nou wel weer een keuze.
pi_60821341
De helft van Nederland weet nog steeds niet waarom het rookverbod is er uberhaubt is.
Viva los Vatos Locos
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:38:10 #96
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60821411
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:52 schreef 68Chevelle het volgende:
Nou ik vind het de start van iets veel ergers, begrijp me niet verkeerd, ik rook en vind het jammer dat er in de kroeg niet meer gerookt mag worden.....that's it, ik zoek mijn alternatieven wel.

Wat ik erger vind is dat we op termijn onszelf allemaal in de vingers snijden, bv. "Ja maar mijn buurman rijdt in een vervuilendere auto dan ik", "die gozer in die groene golf 2 rijdt elke week naar de Mcdonalds", "Allemaal meer belastinggeld betalen voor het milieu maar wel een Red Bull Airrace in de stad organiseren" en " die bewoner van 35A zet elke week een vuilniszak meer buiten dan ik", " elke niet vegetarier is een massamoordenaar" om uit te komen op "Bij de stoep voor bij mijn buurman zit meer mos tussen de tegels als bij mij..... wat een aso!!"

Als we maar lang genoeg over uitlaatgassen, evenementen en alles wat ook maar iets anders is blijven klagen, zal er gegarandeerd zo'n kutpartij zijn die het als partijpunt gaat gebruiken en het er op termijn nog doorheen krijgt ook.

Ik denk dat vrijwel de gehele Nederlandse bevolking, rokers, niet-rokers, Tuinmannen, Feyenoorders, Top Oss Supporters, postzegelverzamelaars, noem maar op, er gewoon verschrikkelijk veel moeite heeft om te accepteren dat iemand anders dan zichzelf kan zijn, en liever met het vingertje gaat wijzen, en dat dit op termijn een hele boel vrijheden kan gaan kosten.
wat mij verbaast is dat jij en anderen hier een doemscenario naar boven toveren omdat het in de kroeg verboden is te roken. Dezelfde doemscenario's heb ik niet gehoord toen de rechter besliste dat iedereen recht heeft op een rookvrije werkplek, en ook niet toen dat via wetgeving voor elke werknemer van kracht werd. Men gaf de horeca nog een tijdelijke uitzonderingspositie maar het was bekend dat op den duur deze ook rookvrij werd. Ook toen waren er geen repressie-opmerkingen te horen.

Maar nu de horeca dan ook rookvrij is heeft men het in ene over 1984-scenario's omdat men hun sigaret niet meer mag opsteken in de kroeg. Men projecteert het allemaal op zichzelf; ik mag niet meer roken ik word betutteld. Dat terwijl gewoon de werkplekken van de werknemers rookvrij dienen te zijn. Je mag nog gewoon roken in de horeca, alleen in daarvoor bestemde ruimtes en een beetje creatieve kroegeigenaar kan daarmee omgaan. Zie Johan Vlemmix met zijn zelfbedieningskroeg
[..]
pi_60821419
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:32 schreef The_End het volgende:

[..]

Dat het dwangmatig is, betekent niet dat ik het dan maar in mijn buurt moet accepteren.
Dat hoeft ook niet, maar dan moet je natuurlijk geen mensen gaan opzoeken die hebben besloten met elkaar te gaan drinken en roken. Dat is namelijk een keuze.
quote:
Een roker moet roken, maar dat betekent niet dat hij het niet kan uitstellen. Dat is nou wel weer een keuze.
En waarom zou hij dat uitstellen? Om jou van gezelschap te voorzien? Ik ga echt niet van een sigaret afzien om naar jouw gelul te luisteren. Het is dat ik tien vingers blind kan typen met een sigaret tussen wijs en middelvinger, anders reageerde ik hier ook niet eens op je.
pi_60821613
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat hoeft ook niet, maar dan moet je natuurlijk geen mensen gaan opzoeken die hebben besloten met elkaar te gaan drinken en roken. Dat is namelijk een keuze.
De kroeg is niet het eigendom van de roker. Er komen rokers en niet-rokers samen. De rokers veroorzaken overlast voor de niet-rokers.
quote:
En waarom zou hij dat uitstellen? Om jou van gezelschap te voorzien? Ik ga echt niet van een sigaret afzien om naar jouw gelul te luisteren. Het is dat ik tien vingers blind kan typen met een sigaret tussen wijs en middelvinger, anders reageerde ik hier ook niet eens op je.
Omdat het asociaal is om midden in een gesprek weg te lopen, omdat je vind dat je wat beters te doen hebt.
pi_60821724
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:38 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wat mij verbaast is dat jij en anderen hier een doemscenario naar boven toveren omdat het in de kroeg verboden is te roken. Dezelfde doemscenario's heb ik niet gehoord toen de rechter besliste dat iedereen recht heeft op een rookvrije werkplek, en ook niet toen dat via wetgeving voor elke werknemer van kracht werd.
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik zag de redelijkheid er wel van in. Het lijkt mij namelijk dat iedereen vrij moet kunnen kiezen om zijn tijd in of buiten de rook door te brengen. Helaas konden de niet-rokers niet een vergelijkbaar respect voor keuzevrijheid en gebrek aan egoisme aan de dag leggen.
quote:
Men gaf de horeca nog een tijdelijke uitzonderingspositie maar het was bekend dat op den duur deze ook rookvrij werd. Ook toen waren er geen repressie-opmerkingen te horen.
Ik veronderstelde wel natuurlijke uitzonderingsposities voor palingrokers, asfalteerders, koks, brandweerlieden en kroegpersoneel. Maar het bleek alleen om tabaksrook te gaan, wat vanuit het perspectief van de bescherming van de gezondheid van werknemers natuurlijk volslagen van de pot gerukt is.
quote:
Maar nu de horeca dan ook rookvrij is heeft men het in ene over 1984-scenario's omdat men hun sigaret niet meer mag opsteken in de kroeg. Men projecteert het allemaal op zichzelf; ik mag niet meer roken ik word betutteld. Dat terwijl gewoon de werkplekken van de werknemers rookvrij dienen te zijn.
Daar is op zich nog wel wat voor te zeggen, maar dan geldt het dus ook alleen voor werknemers. Anders is het natuurlijk wel betutteling.
pi_60821784
EENS met TT
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')