abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2008 @ 08:57:17 #251
28033 Pek
je moet wat
pi_60785140
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 08:49 schreef MikeyMo het volgende:

ik denk dat je longarts daar anders over denkt.
Mijn longarts (ik heb astma vanaf m'n geboorte) is ook anti-tabak, maar moedigt wel het roken van wiet aan, omdat dit de boel weer tot rust brengt en is ook zeer te spreken over tabakvervangers als bijv. Dutch Spirit. Niet alle rook is per definitie slecht
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 08:58:20 #252
28033 Pek
je moet wat
pi_60785164
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 08:54 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik draag nooit een petje dus ik kom er nooit mee in aanraking
Lummel, je weet wat ik bedoel
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:11:09 #253
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60785351
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 08:58 schreef Pek het volgende:

[..]

Lummel, je weet wat ik bedoel
ik ga vaak genoeg uit.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:21:16 #254
28033 Pek
je moet wat
pi_60785511
Rekbaar begrip, wat voor de één vaak genoeg is, is voor de ander bijna nooit. Maar goed, we dwalen af
pi_60785566
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 03:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, ze worden aan de kant geschoven als "onzin" en "niet waar" zonder fatsoenlijke argumentatie. Men komt met en blog waarin verwezen worden naar persberichten uit de jaren 80, en barstend van de links naar forces.org, maar een gedegen onderzoek die de honderden onderzoeken waarin bewijs wordt geleverd dat meeroken schadelijk is met fatsoenlijke argumentatie onderuit kunnen halen.... nee, daar komt niemand mee.
De argumentatie was dat als het verband er was dit uit epidemologische gegevens zou moeten blijken, zonder dat je de cijfers die je gaat meenemen eerst selecteert, zonder dat je biomarkers moet vermengen en zonder dat je aan het extrapoleren moet slaan.

Daar ga jij dan niet inhoudelijk op in, maar je klampt je vast aan het aantal onderzoeken. Je ontloopt de inhoud, je zegt dat je er geen zin meer in hebt, en dan begin je later gewoon weer opnieuw.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60785677
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:33 schreef maartena het volgende:

[..]

Het gevaar van meeroken pleit voor een rookverbod in de horeca, niet het politieke systeem van een land.
Nee dat doet het niet aangezien dit geen taak van de overheid hoort te zijn.
quote:
Als je dat baseert op alleen mijn mening met betrekking tot het rookverbod, dan trek je compleet verkeerde conclusies. Ik ben bijvoorbeeld VOOR de legalisatie van een flinke hoeveelheid drugs, zolang ze maar niet op een manier gebruikt worden die de gezondheid van anderen aantast. Ik heb er geen enkel probleem mee als je naast me in de bar je zakje coke opentrekt, en met een rietje een lijntje opsnuift van een spiegeltje. Ik heb er wel problemen mee als je een sigaret opsteekt, en vervolgens jouw gifrook over de hele ruimte verspreid. Ik noem dat ook geen "vrije keuze".

Tja, je kunt het blijven gooien op "vrije keuze", maar in het geval van het rookverbod heb ik er geen enkel probleem mee dat rokers beperkt worden in de plaatsen waar ze hun gifstoffen vrijelijk kunnen staan verbranden.
Wat je hier allemaal hebt neergezet pleit nog steeds niet voor een door de overheid ingesteld rookverbod. Als ik jouw redenatie volg is er dus helemaal geen enkel bezwaar tegen een kroeg waar gerookt mag worden als het maar duidelijk aangegeven staat dat je als bezoeker kunt verwachten dat er gerookt kan worden, ga je er dan namelijk alsnog naar binnen ben je immers op de hoogte van de eventuele risico's.

Nu zul je het wel op de werknemer willen gooien maar waarom zou die geen keuze mogen hebben?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:30:51 #257
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60785697
Dat Dutch Spirit is wellicht gezonder dan echt tabak, helemaal gevrijwaard van schdelijke stoffen is het niet:
quote:
Het product wordt 'slim' aangeprezen; de kruiden op zich zijn gezond en heilzaam voor de longen. Op de site wordt het drinken van dit mengsel aanbevolen. Het is echter onjuist dat het roken van dit of andere produkten gezond zou zijn. Bij alle verbranding komt koolmonoxide vrij, een zeer schadelijk gas voor de longen.
Overigens is er zeer weinig onafhankelijks te vinden over dit product. Het lijkt me dan ook te vroeg om te concluderen of dit nouz o gezond is als de makers idd pretenderen...
[..]
pi_60785783
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:30 schreef MikeyMo het volgende:
Dat Dutch Spirit is wellicht gezonder dan echt tabak, helemaal gevrijwaard van schdelijke stoffen is het niet:
[..]

Overigens is er zeer weinig onafhankelijks te vinden over dit product. Het lijkt me dan ook te vroeg om te concluderen of dit nouz o gezond is als de makers idd pretenderen...
Hoelang ben je nu al bezig in topics over dit onderwerp? Volgens mij lang genoeg om te weten dat de discussie niet gaat over het jezelf schade toebrengen maar over eventueel schade toebrengen aan anderen.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:40:12 #259
28033 Pek
je moet wat
pi_60785887
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:30 schreef MikeyMo het volgende:
[..]

Ja, zo kan je wel aan de gang blijven, 's ochtends opstaan met een zwarte bak koffie en tijdens de spits door de binnenstad naar je werk fietsen met een mobieltje aan je oor is ook niet al te fris.

Van leven ga je dood ja, deal with it. Wil jij dan persé 100 worden? Zullen je kleinkinderen blij mee zijn, belastingtechnisch dan
pi_60785901
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:35 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hoelang ben je nu al bezig in topics over dit onderwerp? Volgens mij lang genoeg om te weten dat de discussie niet gaat over het jezelf schade toebrengen maar over eventueel schade toebrengen aan anderen.
Schade is een rekbaar begrip, maar als ik na een avond in een kroeg voorheen met brandende ogen en een gemene hoest naar buiten kwam en nu niet meer, is het voor mij duidelijk dat meeroken niet gezond is, nog even afgezien van welke chemicaliën je wel/niet en in welke hoeveelheden binnenkrijgt.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:45:34 #261
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60786003
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:40 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Schade is een rekbaar begrip, maar als ik na een avond in een kroeg voorheen met brandende ogen en een gemene hoest naar buiten kwam en nu niet meer, is het voor mij duidelijk dat meeroken niet gezond is, nog even afgezien van welke chemicaliën je wel/niet en in welke hoeveelheden binnenkrijgt.
Dat soort risico's horen bij het stappen. Of denk je nu dat je tegen jezelf kan zeggen dat je gezond bezig bent?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60786024
quote:

[..]

Je begrijpt me verkeerd denk ik, MM komt met een argument aan die alleen de (eventuele) schade bij gebruik aangeeft van Dutch spirit. Aangezien het rookverbod niet ingesteld is om jezelf minder schade te te brengen heeft dat argument in deze discussie dus geen enkele waarde.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:49:57 #263
28033 Pek
je moet wat
pi_60786089
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat soort risico's horen bij het stappen. Of denk je nu dat je tegen jezelf kan zeggen dat je gezond bezig bent?
*slikt nog een pilletje*
*snuift nog een lijntje*

Maar ik rook niet!
pi_60786091
quote:

[..]

Nu wel gezonder...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_60786151
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:49 schreef Pek het volgende:

[..]

*slikt nog een pilletje*
*snuift nog een lijntje*

Maar ik rook niet!
En die 2 dingen erboven doe ik ook niet, en ik zuip me ook geen leververzakking, netto ben ik dus gezonder uit op een avondje stappen dankzij het recht op een rookvrije werkplek (in populaire term ook wel rookverbod genoemd, wat niet juist is, aangezien men nog gewoon sigaretten mag kopen en opsteken, alleen niet meer binnen in een horeca pand)
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:55:05 #266
pi_60786186
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:50 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Nu wel gezonder...
Echt niet. Je liegt tegen jezelf.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:57:03 #267
pi_60786222
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:49 schreef Pek het volgende:

[..]

*slikt nog een pilletje*
*snuift nog een lijntje*

Maar ik rook niet!
En laten we het helemaal niet hebben over de liters alcohol en het vette vreten
pi_60786234
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:53 schreef fruityloop het volgende:
aangezien men nog gewoon sigaretten mag kopen en opsteken, alleen niet meer binnen in een horeca pand)
Zelfs dat mag nog wel.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:59:59 #269
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60786288
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zelfs dat mag nog wel.
idd, dus waar klagen we nog over
[..]
pi_60786373
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

idd, dus waar klagen we nog over
Over het verbod en dat het geen taak voor de overheid is wat mij betreft
pi_60786386
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Echt niet. Je liegt tegen jezelf.
Nietes, alles is hetzelfde gebleven, minus het meeroken in de kroeg, dus netto is het voor mij persoonlijk gezonder..
  woensdag 13 augustus 2008 @ 10:10:05 #272
28033 Pek
je moet wat
pi_60786508
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En die 2 dingen erboven doe ik ook niet, en ik zuip me ook geen leververzakking
Daar kan je 110 mee worden, tofheid

Maar laat ik mijn grootouders eens als voorbeeld nemen: Opa werd 72, zoop als een ketter (oude jenever) en rookte 3 pakjes Tivoli per dag. Werd op een dag wakker, voelde zijn benen niet meer door een anurisme en was binnen het uur dood. Paf.

Oma deed niets van dat alles, werd 93, wist niet meer wie of waar ze was dankzij Alzheimer, kon niet meer praten door een beroerte en piste in haar broek als een baby, voor ze in haar slaap de geest gaf.

Ik teken toch echt voor Opa's scenario
  woensdag 13 augustus 2008 @ 10:12:52 #273
pi_60786573
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:04 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Nietes, alles is hetzelfde gebleven, minus het meeroken in de kroeg, dus netto is het voor mij persoonlijk gezonder..
Als je dat denk ga je nu vaker en langer stappen en ga je dus nog eerder dood.
pi_60787793
Waarom mogen coffeshops wel en mag je niet roken in een kroeg? Waarom maken ze niet gewoon "rokerskroegen".
pi_60787927
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:59 schreef Dodecahedron het volgende:
Waarom mogen coffeshops wel en mag je niet roken in een kroeg? Waarom maken ze niet gewoon "rokerskroegen".
In coffeeshops mag je officieel ook alleen maar je joint roken als er geen tabak inzit.

Niet dat het te controleren valt, de geur van hasj en wiet maskeert vrij gemakkelijk de tabaskgeur en ik denk niet dat een controleur het voorelkaar krijgt om een joint van een klant open te mogen maken om te controleren of er echt geen tabak inzit.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:09:55 #276
3542 Gia
User under construction
pi_60788082
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:20 schreef hersenchirurg het volgende:

[..]

Discriminatie/Haatzaaien van bijvoorbeeld on/andersgelovigen of homoseksuelen onder het mom van het heilige geschrift is geen discriminatie/haatzaaien meer, maar een (misschien wat extreme) vorm van godsdienstuiting die volgens de vrijheid van godsdienst is toegestaan.
Nee hoor, dat is voor godsdienstigen net zo goed verboden. Meer dan zeggen dat volgens de bijbel of volgens de koran blablabla....., mag ook niet. En dat zijn zaken die Jantje ongeloof ook gewoon mag zeggen.

Haatzaaien en oproepen tot het bashen van homo's is ook voor kerken en moskees verboden.
pi_60788188
quote:

[..]

Als je de K2 beklimt, moet je tegen een koutje kunnen. Zo is het ook met naar een kroeg met rokers gaan.

Als er echt zo veel mensen last hebben van de rook, waarom ontstaan er dan niet uitzichzelf rookvrije cafe's?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:17:58 #278
3542 Gia
User under construction
pi_60788301
quote:

[..]

Dat soort risico's horen bij het stappen.
Waarom? Waarom hoort dat soort risico's dan niet bij een bioscoopje pakken? Was vroeger ook zo, hoor!
Langzaamaan worden maatregelen genomen om mensen te dwingen gezonder te leven, zo ook met de verplichte autogordel. Die doe je toch gewoon ook braaf om, omdat vadertje staat dat voorschrijft. Dan zeur je toch ook niet dat je dat lekker zelf mag weten en dat je een eventuele boete niet betaalt!
Vroeger zat je gewoon los in de auto, toen kwamen er autogordels voor de veiligheid, en vervolgens een verplichting om die te dragen. Later werden ze ook op de achterbank verplicht.

Vroeger mocht je gewoon overal roken. In de trein, in het vliegtuig, in de bioscoop, in het zwembad, op de werkplek, in de kroeg, enz..... Langzaamaan is het overal verboden en als laatste nu ook in de horeca.

Het is niet normaal om te roken in de kroeg, alleen omdat het al 100 jaar is toegestaan. Net zo min als het normaal is om te roken in de trein, ook al is dat voorheen altijd toegestaan.

Dan ga je toch ook niet zeggen: Dat soort risico's horen bij het treinreizen.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:19:01 #279
3542 Gia
User under construction
pi_60788332
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:13 schreef Dodecahedron het volgende:

Als er echt zo veel mensen last hebben van de rook, waarom ontstaan er dan niet uitzichzelf rookvrije cafe's?
Lees je effe in in de afgelopen 20 topics. Deze vraag is al tig keer beantwoord. Misschien dat Maarten hier nog zin in heeft. Ikke niet.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:25:19 #280
28033 Pek
je moet wat
pi_60788509
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:13 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Die waren er al, hier in de Utrechtsestraat alleen al 2. Al meer dan 10 jaar. Liepen ook prima, altijd vol. Marktwerking enzo.

Maar die klagen nu ook over teruglopende inkomsten omdat de niet-roker meer keus heeft gekregen
pi_60788522
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Lees je effe in in de afgelopen 20 topics. Deze vraag is al tig keer beantwoord. Misschien dat Maarten hier nog zin in heeft. Ikke niet.
Het argument dat rookvrije kroegen in deze situatie last hebben van oneerlijke concurentie is dan ook wel een heel erg slecht argument.

Dat geeft namelijk alleen maar aan dat de horeca draait op rokers en dat niet-rokers een te verwaarlozen consumentengroep zijn.
pi_60789503
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:25 schreef Chewie het volgende:
Het argument dat rookvrije kroegen in deze situatie last hebben van oneerlijke concurentie is dan ook wel een heel erg slecht argument.

Dat geeft namelijk alleen maar aan dat de horeca draait op rokers en dat niet-rokers een te verwaarlozen consumentengroep zijn.
Dat is een kortzichtige conclusie. Verslaving zorgt voor een verstoorde marktwerking, maar dat is een veel te moeilijk concept voor je.
pi_60789568
quote:

[..]

Kun je me dat wetboek aangaande uitgaan eens mailen? Waar in staat dat (mee-)roken bij uitgaan hoort enzo?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:00:59 #284
pi_60789674
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom? Waarom hoort dat soort risico's dan niet bij een bioscoopje pakken? Was vroeger ook zo, hoor!
Langzaamaan worden maatregelen genomen om mensen te dwingen gezonder te leven, zo ook met de verplichte autogordel. Die doe je toch gewoon ook braaf om, omdat vadertje staat dat voorschrijft.
Nee, dat soort zaken bepaal ik zelf. Een oppressieve overheid wekt alleen maar tegenkrachten op. Verstandige mensen doen toch wel hun gordel om en mensen die dat niet willen doen het gewoon niet.

Als jij op een veilige schone rustige manier uit wilt kom je mij toch niet tegen dus kan ik gewoon blijven roken.
pi_60790396
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, dat soort zaken bepaal ik zelf. Een oppressieve overheid wekt alleen maar tegenkrachten op. Verstandige mensen doen toch wel hun gordel om en mensen die dat niet willen doen het gewoon niet.
Ja en ik mag lekker dokken voor het invalide karretje van mensen die de voorruit van hun auto inkoppen, omdat ze geen gordel om hebben.
pi_60790425
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als jij op een veilige schone rustige manier uit wilt kom je mij toch niet tegen dus kan ik gewoon blijven roken.
Je hebt inderdaad de keuze, helaas voor jouw heeft de overheid aan sommige keuzes een mogelijk gevolg gehangen, in het geval van geen gordels dragen een bekeuring van X euro. Alleen als jij geen gordel draagt in de auto, heeft niemand anders daar verder last van, dit itt roken in een afgesloten ruimte, wat voor alle overige aanwezigen een negatief effect heeft op hun gezondheid, én het ruikt niet lekker.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:49:24 #287
pi_60791575
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:21 schreef The_End het volgende:

[..]

Ja en ik mag lekker dokken voor het invalide karretje van mensen die de voorruit van hun auto inkoppen, omdat ze geen gordel om hebben.
Als je je zorgen maakt om geld zou je mensen zo veel mogelijk moeten aanmoedigen te roken, dat weet je.

Verder slaat je reactie nergens op.
pi_60791651
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:55 schreef The_End het volgende:

[..]

Dat is een kortzichtige conclusie. Verslaving zorgt voor een verstoorde marktwerking, maar dat is een veel te moeilijk concept voor je.
trollen gaat je niet echt goed af geloof ik. Waarom wil je mij continue bewijzen dat jij over het geestelijk niveau van een kleuter beschikt met je idiote aanname's? Wat een complete kolder zeg om te stellen dat verslaving voor een verstoorde marktwerking zorgt, ga alsjeblieft een keer naar school.

Bovendien ga je weer eens totaal niet in op wat ik net schreef maar dat zal wel veel te moeilijk voor je zijn.

Ook maakt het verder weinig uit of verslaving zorgt voor verstoring van de marktwerking in deze, of jij moet ook van mening zijn dat de horeca draait op rokers en dan vind je jezelf dus een te verwaarlozen consument in deze markt.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2008 12:55:26 ]
pi_60791736
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Langzaamaan worden maatregelen genomen om mensen te dwingen gezonder te leven, zo ook met de verplichte autogordel.
Met welk belang eigenlijk, dat gezonder leven?
quote:
Die doe je toch gewoon ook braaf om, omdat vadertje staat dat voorschrijft. Dan zeur je toch ook niet dat je dat lekker zelf mag weten en dat je een eventuele boete niet betaalt!
Vroeger zat je gewoon los in de auto, toen kwamen er autogordels voor de veiligheid, en vervolgens een verplichting om die te dragen. Later werden ze ook op de achterbank verplicht.
Als je een privécircuit uitbaat mag je daar best mensen zonder gordel laten rijden. Het verkeer is er voor iedereen, en daarin heb je automatisch met mekaar te maken, je draait voor elkaars ongelukken op en wie zijn gezicht om het stuurwiel heen wil vouwen belast daar ook anderen mee.
quote:
Vroeger mocht je gewoon overal roken. In de trein, in het vliegtuig, in de bioscoop, in het zwembad, op de werkplek, in de kroeg, enz..... Langzaamaan is het overal verboden en als laatste nu ook in de horeca.
Dat zijn allemaal publieke voorzieningen voor iedereen. Ook al is meeroken niet schadelijk, ik vind dat iedereen het recht heeft om zonder rookoverlast door het leven te gaan. Dat kan sinds een paar jaar. Als jij sindsdien rookoverlast hebt ervaren, dan is dat uitsluitend omdat je die zelf hebt opgezocht.
quote:
Het is niet normaal om te roken in de kroeg, alleen omdat het al 100 jaar is toegestaan. Net zo min als het normaal is om te roken in de trein, ook al is dat voorheen altijd toegestaan.
Dan is het maar niet normaal, wie heeft bedacht dat iedereen normaal moet zijn? Het is ook niet normaal om op tafelst te staan en muziek mee te bleren, of om spijkers in een stuk hout te slaan, toch gebeurt het in de kroeg.
quote:
Dan ga je toch ook niet zeggen: Dat soort risico's horen bij het treinreizen.
De trein is er voor iedereen, de kroeg uitsluitend voor wie daar geheel vrijwillig zijn tijd wil doorbrengen. Je kunt gewoon kiezen wel of niet naar binnen te gaan, maar dat schijnt nogal een probleem te zijn voor menig onzelfstandige geest.
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

In coffeeshops mag je officieel ook alleen maar je joint roken als er geen tabak inzit.

Niet dat het te controleren valt, de geur van hasj en wiet maskeert vrij gemakkelijk de tabaskgeur en ik denk niet dat een controleur het voorelkaar krijgt om een joint van een klant open te mogen maken om te controleren of er echt geen tabak inzit.
De koffieshop bij mij om de hoek heeft anders een rookcabine voor 4 personen en voor de rest mag er niet gerookt worden. Dus het hele idee dat mensen daar kunnen komen zitten om een jointje te roken en te praten is weg. Het is een afhaalcentrum geworden waarbij alleen de thuiswonende pubertjes nog gaan zitten. Die tent is gewoon kapot gemaakt. Tot grote vreugde van onze godvrezende overheid natuurlijk.
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:55 schreef The_End het volgende:
Dat is de kern van het probleem met jullie bemoeiziekte. Jullie kunnen gewoon niet accepteren dat sommige mensen iets anders willen dan jij, namelijk roken. Dat is net zoiets als roepen dat de markt verstoord is doordat mensen vis willen eten terwijl ik daar niet van houd. De wil maakt de markt, zonder wil is er geen markt en die wil is dus geen verstoring. Als je daar niet mee om kunt gaan moet je echt communist worden.
pi_60791803
Ohja, samen kwamen we er niet uit, blijkt wel weer. .
pi_60791915
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:

De koffieshop bij mij om de hoek heeft anders een rookcabine voor 4 personen en voor de rest mag er niet gerookt worden. Dus het hele idee dat mensen daar kunnen komen zitten om een jointje te roken en te praten is weg. Het is een afhaalcentrum geworden waarbij alleen de thuiswonende pubertjes nog gaan zitten. Die tent is gewoon kapot gemaakt. Tot grote vreugde van onze godvrezende overheid natuurlijk.
Dat heb ik ook al bij een paar coffeeshops bij mij in de buurt gezien, heeft alleen vrij weinig zin aangezien de deur van die ruimte continue open staan. De coffeeshop waar ik meestal mijn artikelen haal heeft dit niet en verbiedt klanten ook niet om hun joints met tabak te roken, het valt namelijk niet te controleren door de vwa of ze moeten daadwerkelijk joints gaan openhalen maar vraag me af of ze dat durven.
pi_60793248
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is de kern van het probleem met jullie bemoeiziekte. Jullie kunnen gewoon niet accepteren dat sommige mensen iets anders willen dan jij, namelijk roken. Dat is net zoiets als roepen dat de markt verstoord is doordat mensen vis willen eten terwijl ik daar niet van houd. De wil maakt de markt, zonder wil is er geen markt en die wil is dus geen verstoring. Als je daar niet mee om kunt gaan moet je echt communist worden.
Is vis verslavend?
pi_60793432
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:51 schreef Chewie het volgende:
trollen gaat je niet echt goed af geloof ik. Waarom wil je mij continue bewijzen dat jij over het geestelijk niveau van een kleuter beschikt met je idiote aanname's? Wat een complete kolder zeg om te stellen dat verslaving voor een verstoorde marktwerking zorgt, ga alsjeblieft een keer naar school.
Omdat ik kan kiezen wat ik wil kopen onstaat marktwerking. Jij kan als rookverslaafde niet kiezen of je sigaretten koopt. Dag marktwerking.
pi_60793507
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:47 schreef The_End het volgende:

[..]

Omdat ik kan kiezen wat ik wil kopen onstaat marktwerking. Jij kan als rookverslaafde niet kiezen of je sigaretten koopt. Dag marktwerking.
Zoveel stupiditeit in 1 zin.

Even een vraagje, lees jij wel?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2008 13:52:26 ]
pi_60793546
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:40 schreef The_End het volgende:

[..]

Is vis verslavend?
Geen idee, voor sommigen wel denk ik. De ene mens is nou eenmaal verslavingsgeneigder dan de ander en als iemand verslavingsgeneigd is dan vindt die daar wel iets bij.

Feit is dat mensen willen roken en dat die wil relevant is voor de markt, waarom iemand iets wil is niet relevant. Dat jij daar niet mee om kunt gaan omdat jij wilt bepalen wat mensen moeten willen en wat niet is jouw persoonlijke probleem.
pi_60793684
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:51 schreef Chewie het volgende:
Zoveel stupiditeit in 1 zin.

Even een vraagje, lees jij wel?
Ja, ga er maar niet op in. Of heb je een argument om mijn stelling te weerleggen?
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Geen idee, voor sommigen wel denk ik. De ene mens is nou eenmaal verslavingsgeneigder dan de ander en als iemand verslavingsgeneigd is dan vindt die daar wel iets bij.
Voordat het nog erger wordt; Vis is niet verslavend. Sigaretten zijn zeer verslavend. Of willen jullie dat nu ook al gaan ontkennen?

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2008 13:59:35 ]
pi_60793816
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:58 schreef The_End het volgende:

[..]

Ja, ga er maar niet op in. Of heb je een argument om mijn stelling te weerleggen?
Dan begrijp je er dus niks van.

Maar welke stelling van je moet nog weerlegt worden? Je verslavingsargument is zo kinderachtig dat het haast schattig is namelijk.
pi_60793838
Dit weekend naar Lowlands... Lekker ROKEN!
pi_60793865
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:03 schreef Chewie het volgende:
Dan begrijp je er dus niks van.

Maar welke stelling van je moet nog weerlegt worden? Je verslavingsargument is zo kinderachtig dat het haast schattig is namelijk.
Als het zo kinderachtig en schattig is, dan kan je het wel even weerleggen. Zeker, omdat ik er blijkbaar niks van begrijp en jij wel. Ik ben benieuwd.
pi_60794002
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:05 schreef The_End het volgende:

[..]

Als het zo kinderachtig en schattig is, dan kan je het wel even weerleggen. Zeker, omdat ik er blijkbaar niks van begrijp en jij wel. Ik ben benieuwd.
Dat is al weerlegt alleen denk jij wat anders te lezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')