Tempo Team is nog steeds het enige uitzendbureau waar ik erg tevreden over ben, de rest is gewoon crapquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:30 schreef yvonne het volgende:
Staat dit topic opeens weer in m'n AT, ben nog steeds een tevreden Tempo Teamvrouwtje, meer dan voldoende werk.
Sinds een paar weken ex-intercedente, maar dat mag waarschijnlijk ook wel?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:19 schreef Maanvis het volgende:
Vraagje aan de intercedenten/es : Hebben jullie er financiële belangen bij (bonusregeling oid) als je persoonlijk iemand aan een baan helpt of maakt het niet uit?
Och, je zal altijd wel ongeveer hetzelfde aantal kandidaten of werkenden bestand hebben. Dus dat zal ook wel loslopen. Het ligt eerder aan hoe intensief contact je hebt. Ik werk nu ook in een HR organisatie met uitzendbureaus (niet als intercedent overigens). Je hebt daar van die lui met 'horeca pools', zeg 200 man die flexibel inzetbaar zijn. Daar moeten jouw kandidaten het jou ook gunnen om af en toe ff die kutklus te doen en daarbij helpt persoonlijke aandacht absoluut en zie je dat die intercedenten dat echt opzoeken. De betere intercedenten doen dat sowieso. Zeker in de afgelopen drie jaar was aandacht voor kandidaten echt heel belangrijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
en als ik werd gebeld van "Hoi met Karin", dan wist ik precies welke Karin dat was, waar ze werkte, waar ze woont en wat er recent met haar is gebeurd (al dan niet privé). En dat werd ontzettend gewaardeerd door de mensen.
Bij de hele grote organisaties wordt vaak met groeps / teambonussen gewerkt. Het is vaak niet zo dat je bijvoorbeeld 50 euro bonus krijgt voor elke werkende die je plaatst ofzo. Wel wordt je aangestuurd op aantel gewerkte uren, aantal werkende kandidaten, aantal nieuwe inschrijvingen (en percentage dat je bemiddelt), je marge die je maakt.. Eigenlijk op vanallesquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:19 schreef Maanvis het volgende:
Vraagje aan de intercedenten/es : Hebben jullie er financiële belangen bij (bonusregeling oid) als je persoonlijk iemand aan een baan helpt of maakt het niet uit?
Helaas maar waar!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jammer alleen dat er soms zo vreselijk tegen je wordt gelogen. Je vertrouwen in de mens loopt soms wel een deuk op als je werkt als intercedent.
mbo sletje bedoel jequote:
Zeikstraalquote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:40 schreef PDOA het volgende:
Ik krijg een beetje het idee dat sommige mensen een totaal verkeerd beeld hebben van uitzendbureaus. Zo van: 'heb me ingeschreven, en nu ga ik lekker achterover zitten met een zak chips en wachten maar tot de vacatures binnenstromen!'. Zo werkt het dus niet.
Daar lijkt me toch vrij makkelijk doorheen te prikken als intercedent? Beetje doorvragen of bewijs (diploma's) vragen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jammer alleen dat er soms zo vreselijk tegen je wordt gelogen. Je vertrouwen in de mens loopt soms wel een deuk op als je werkt als intercedent.
Oja, dat wel. Maar als je een goede intake hebt, goede papieren, iemand heeft er zin in, enz enz en die komt vervolgens op de 1e werkdag niet opdagen en verdwijnt van de aardbodem en drukt je constant weg als je belt, zijn wel vervelend.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:00 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Daar lijkt me toch vrij makkelijk doorheen te prikken als intercedent? Beetje doorvragen of bewijs (diploma's) vragen?
Wat ik me nou afvraag he, wat zijn de tarieven zoal bij uitzendbureau's? Is het echt 200%??quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat is slordig, klopt. Maar als intercedent ben je écht 20 dingen tegelijk aan het doen. Je bent bezig met het schrijven van een CV en dan belt er een klant met een dagopdracht voor morgen. Dus, dan ga je bellen met mensen die hopelijk kunnen. Voicemails inspreken etc. Dan belt er iemand terug n.a.v. een sollicitatie. CV erbij zoeken en diegene te woord staan. Dan belt er een klant of je ff een urenbriefje kan doorfaxen. Ok, dat doe je. Vervolgens belt er een klant om te informeren welke samenwerkingsvorm nou het handigste is en welke tarieven daaraan hangen. Vervolgens krijg je een ziekmelding. Dan loopt er nog ff iemand binnen, die ook graag meteen geholpen wil worden. Dan weer ff een stukje aan dat CV schrijven. Ha, de kandidaat voor morgen belt terug en kan! Mooi, klant bellen dat het kan. Plaatsing maken en als ie voor het eerst aan de slag gaat, legitimatie , loonheffingsformulier kopiëren en opsturen naar de backoffice. Ondertussen nog 2 telefoontjes. Hm, Piet moet nog gebeld worden, want gaat morgen op gesprek. Even succes wensen en nog wat tips geven. Telefoon, iemand die info wil over een vacature van de site, etc.
Tja, dan vergeet je wel eens iemand terug te bellen.
En daarbij, eigen initatief van een kandidaat om even te bellen, wordt dan ook echt wel gewaardeerd.
Ook hier een tevreden tempo-teamer. Ze komen erg persoonlijk over, vragen die ik heb worden correct en snel beantwoord en ik krijg mijn loon altijd op tijd. Ik kwam via Vedior bij Tempo Team terecht omdat zij Vedior hebben overgenomen. Over Vedior kan ik zeggen dat ik me op donderdag had ingeschreven en maandag al gebeld werd voor een baan. nooit gezeur zoals ik dat met andere uzb's weleens hoor.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tempo Team is nog steeds het enige uitzendbureau waar ik erg tevreden over ben, de rest is gewoon crap![]()
Soms wel hoger. Maar 200% betekent niet dat het uitzendbureau zomaar een tientje in hun zak steekt voor elk tientje dat jij per uur verdient (in het geval van de gemm studentenbaan).quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wat ik me nou afvraag he, wat zijn de tarieven zoal bij uitzendbureau's? Is het echt 200%??
En al die toko's vallen weer onder de Randstad Holdingquote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:08 schreef joko90 het volgende:
[..]
Ook hier een tevreden tempo-teamer. Ze komen erg persoonlijk over, vragen die ik heb worden correct en snel beantwoord en ik krijg mijn loon altijd op tijd. Ik kwam via Vedior bij Tempo Team terecht omdat zij Vedior hebben overgenomen. Over Vedior kan ik zeggen dat ik me op donderdag had ingeschreven en maandag al gebeld werd voor een baan. nooit gezeur zoals ik dat met andere uzb's weleens hoor.
Net als AH en C1000quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:48 schreef JvS het volgende:
[..]
En al die toko's vallen weer onder de Randstad Holding.
Nopes, werkte bij Uniquequote:
Klopt! Men vergist zich regelmatig in het takenpakket van een intercedent. Een keertje iemand vergeten te bellen kan gebeuren, maar als het stelselmatig gebeurd zul je toch eens naar je time management moeten gaan kijken, want dan doe je toch iets niet goed. Vooral in deze markt is juist de kandidaat leading, en die ben je zo kwijt als ze zich verwaarloosd voelen!!!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat is slordig, klopt. Maar als intercedent ben je écht 20 dingen tegelijk aan het doen. Je bent bezig met het schrijven van een CV en dan belt er een klant met een dagopdracht voor morgen. Dus, dan ga je bellen met mensen die hopelijk kunnen. Voicemails inspreken etc. Dan belt er iemand terug n.a.v. een sollicitatie. CV erbij zoeken en diegene te woord staan. Dan belt er een klant of je ff een urenbriefje kan doorfaxen. Ok, dat doe je. Vervolgens belt er een klant om te informeren welke samenwerkingsvorm nou het handigste is en welke tarieven daaraan hangen. Vervolgens krijg je een ziekmelding. Dan loopt er nog ff iemand binnen, die ook graag meteen geholpen wil worden. Dan weer ff een stukje aan dat CV schrijven. Ha, de kandidaat voor morgen belt terug en kan! Mooi, klant bellen dat het kan. Plaatsing maken en als ie voor het eerst aan de slag gaat, legitimatie , loonheffingsformulier kopiëren en opsturen naar de backoffice. Ondertussen nog 2 telefoontjes. Hm, Piet moet nog gebeld worden, want gaat morgen op gesprek. Even succes wensen en nog wat tips geven. Telefoon, iemand die info wil over een vacature van de site, etc.
Tja, dan vergeet je wel eens iemand terug te bellen.
En daarbij, eigen initatief van een kandidaat om even te bellen, wordt dan ook echt wel gewaardeerd.
En dit gebeurd natuurlijk weleens, maar meer als uitzondering dan regel... Heb 3 jaar als int gewerkt en heb dit maar een paar keer meegemaakt.....quote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Oja, dat wel. Maar als je een goede intake hebt, goede papieren, iemand heeft er zin in, enz enz en die komt vervolgens op de 1e werkdag niet opdagen en verdwijnt van de aardbodem en drukt je constant weg als je belt, zijn wel vervelend.
Of mensen die niet kunnen werken omdat hun moeder is overleden. Je toont je medeleven etc etc en een paar maanden later bel je weer eens, en dan krijg je mams aan de lijn.
Dat soort dingen.
Klopt. Gelukkig bestaan daar hele mooie systemen voor om dat bij te houdenquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:42 schreef NieTTus het volgende:
[..]
Klopt! Men vergist zich regelmatig in het takenpakket van een intercedent. Een keertje iemand vergeten te bellen kan gebeuren, maar als het stelselmatig gebeurd zul je toch eens naar je time management moeten gaan kijken, want dan doe je toch iets niet goed. Vooral in deze markt is juist de kandidaat leading, en die ben je zo kwijt als ze zich verwaarloosd voelen!!!
Dikke kans dat je een deel van de cursus moet terugbetalen als je opzegtquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:08 schreef Landgeld het volgende:
Wat is jullie ervaring met het opzeggen van een baan bij een uitzendbureau. Ik heb een baantje (MBO+niveau en op het gebied van ICT) gezien via Randstad, en daarin krijg je vanaf het begin 1.5 week cursus en een detacheringsovereenkomst.
Hoe gelden de regels hier/kan je dit zomaar opzeggenLijkt me niet dat ze een (dure?) cursus aanbieden en dat mensen dan zomaar kunnen opzeggen? Of hoe zit dat via een uitzendbureau?
Zou dat zo zijn? Hoelang zou je dan moeten werken totdat je 'vrij' bent?quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:12 schreef NMHR het volgende:
[..]
Dikke kans dat je een deel van de cursus moet terugbetalen als je opzegt
Kan ik je niet zeggen, bij de ene werkgever is dat een jaar bij de andere 3 jaar. Bel Randstad op en vraag het zequote:Op donderdag 22 januari 2009 20:31 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Zou dat zo zijn? Hoelang zou je dan moeten werken totdat je 'vrij' bent?
wat bedoel je daarmee? Dat alleen een uitzendovereenkomst opzegbaar is en je niet kan opzeggen bij detachering?quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Een detacheringscontract staat gelijk aan een reguliere arbeidsovereenkomst en is bij van tijdelijke duur, doorgaans niet tussendoor opzegbaar.
Correct.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:46 schreef Landgeld het volgende:
[..]
wat bedoel je daarmee? Dat alleen een uitzendovereenkomst opzegbaar is en je niet kan opzeggen bij detachering?
Je kunt wel opzeggen bij detacheringquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:46 schreef Landgeld het volgende:
[..]
wat bedoel je daarmee? Dat alleen een uitzendovereenkomst opzegbaar is en je niet kan opzeggen bij detachering?
Precies. Dan eindigt het van rechtswege, omdat het contract verlopen is op de einddatum genoemd in het contract.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:50 schreef NMHR het volgende:
[..]
Je kunt wel opzeggen bij detacheringVaak is het wel zo dat als het een tijdelijke overeenkomst is dat er dan geen opzegtermijn is en dat je het contract moet "uitzitten".
Maar de opzegtermijn is dan langer bij detachering? Of er zijn meer voorwaarden aan verbonden bij detachering?quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:50 schreef NMHR het volgende:
[..]
Je kunt wel opzeggen bij detacheringVaak is het wel zo dat als het een tijdelijke overeenkomst is dat er dan geen opzegtermijn is en dat je het contract moet "uitzitten".
OK, bedankt voor je antwoord! Het is me wat duidelijker, denk dat ik wel ga reageren op een baan binnenkort.quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je kan alleen opzeggen bij een detacheringscontract van bepaalde tijd, als er expliciet in het contract een opzegtermijn genoemd wordt. En daar dien je je dan ook aan te houden. Wordt er geen termijn genoemd, dan moet je het contract gewoon uitdienen voor zolang als het contract duurt.
Alle partijen zitten meer "vast" aan elkaar. Bij uitzenden kun je eigenlijk ongeveer per dag opzeggen.
Nee, als er geen termijn wordt genoemd, is het niet opzegbaar. Je moet het contract dan uitzitten. Staat er in het contract: er geldt een opzegtermijn van 1 maand, dan lijkt het me duidelijk he?quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:59 schreef Landgeld het volgende:
[..]
OK, bedankt voor je antwoord! Het is me wat duidelijker, denk dat ik wel ga reageren op een baan binnenkort.
Bij detachering moet ik dus denken aan bijv. 2 weken opzegtermijn (als er geen termijn genoemd wordt) ii.p.v. één dag. En het risico dat je de cursus terug moet betalen!? Dit staat neem ik aan allemaal in het contract... (moet je dat contract gelijk tekenen of mag je het ook even mee naar huis nemen om uitgebreid door te nemen)
Geen opzegtermijn of geen termijn van het contract? Nouja, als ik tegen die tijd een baantje vind die zoiets heeft zal ik het contract wel goed doorlezenquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, als er geen termijn wordt genoemd, is het niet opzegbaar.
Of laat het door iemand doen die wel goed kan lezenquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:28 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Geen opzegtermijn of geen termijn van het contract? Nouja, als ik tegen die tijd een baantje vind die zoiets heeft zal ik het contract wel goed doorlezen
Maar je hebt wel vaak een proeftijd van een maand. dus als de cursus of training of werk echt niet bevalt kan je daarbinnen ook nog vrij opzeggenquote:Op donderdag 22 januari 2009 20:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Correct.
Bij uitzenden is het voor alle partijen vrijheid blijheid. Bij detachering is er meer binding.
Klopt, tijdens de proeftijd kunnen beide partijen op elk moment opzeggen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:44 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
Maar je hebt wel vaak een proeftijd van een maand. dus als de cursus of training of werk echt niet bevalt kan je daarbinnen ook nog vrij opzeggen. Daarna wordt het een ander verhaal en is het vaak 2-4 weken opzegtermijn
Als je serieus wilt gaan werken (dus snel hogerop) dan is het een uitstekende keuze. Besef wel dat je vaak bij een detacheringscontract 1 of 2 jaar vast zit en anders de cursus terug moet betalen (was bij mij 1500 euro, en dan na een jaar de helft, ander half jaar een kwart, etc.). Voordeel dan wel weer is dat je verzekerd bent van salaris, ook al werk je even nietquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:08 schreef Landgeld het volgende:
Wat is jullie ervaring met het opzeggen van een baan bij een uitzendbureau. Ik heb een baantje (MBO+niveau en op het gebied van ICT) gezien via Randstad, en daarin krijg je vanaf het begin 1.5 week cursus en een detacheringsovereenkomst.
Hoe gelden de regels hier/kan je dit zomaar opzeggenLijkt me niet dat ze een (dure?) cursus aanbieden en dat mensen dan zomaar kunnen opzeggen? Of hoe zit dat via een uitzendbureau?
en op uitzendbasis dan zit je bijvoorbeeld in Fase A bij Randstadquote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:07 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Als je serieus wilt gaan werken (dus snel hogerop) dan is het een uitstekende keuze. Besef wel dat je vaak bij een detacheringscontract 1 of 2 jaar vast zit en anders de cursus terug moet betalen (was bij mij 1500 euro, en dan na een jaar de helft, ander half jaar een kwart, etc.). Voordeel dan wel weer is dat je verzekerd bent van salaris, ook al werk je even niet. (maar dat maakt het ook weer lastiger om er tussen te komen).
Heb zelf geen ervaringen met detachering van Randstad, maar ken iemand die daar wel 10 jaar bij gezeten heeft en had het erg goed daar. Als je het ziet als tijdelijke baan, tussen studies in bijvoorbeeld, dan kun je beter een call center baantje op uitzendbasis nemen, iets minder vastigheid.
Ik weet er het fijne niet van, heb nooit langer dan 4 maanden voor hetzelfde uitzendbureau gewerkt (kortste was 2 weken, langste 4 maandenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:53 schreef Landgeld het volgende:
[..]
en op uitzendbasis dan zit je bijvoorbeeld in Fase A bij RandstadOf heb je een contract tot een bepaalde tijd? (bijvoorbeeld 6 maanden??))...
Dat bespreek je met je intercedente. Mijn nieuwe baas wil ook wel mn studie betalen (hbo), maar daar heb ik geen zin in omdat ik dan 4 jaar daar moet blijven, misschien doe ik dat wel, maar misschien ook niet..quote:En die kosten van terugbetalen zouden dan toch in de arbeidsovereenkomst/contract moeten staan? Dan ga ik dat tegen die tijd gewoon goed doorlezen..
Idd, maar als dat zo zou zijn zou dat wel opgenomen moeten worden in het contractquote:Op zondag 25 januari 2009 00:25 schreef Sport_Life het volgende:
Dat bespreek je met je intercedente. Mijn nieuwe baas wil ook wel mn studie betalen (hbo), maar daar heb ik geen zin in omdat ik dan 4 jaar daar moet blijven, misschien doe ik dat wel, maar misschien ook niet..
Dan moet het in het contract staan ja. Meestal heb je via uitzend zo'n simpel contractje en hoef je echt geen dure cursussen terug te betalen. Als dat wél moet zal dat een voorwaarde zijn die schriftelijk vastgelegd is. Even lezen dus.quote:Op zondag 25 januari 2009 12:42 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Idd, maar als dat zo zou zijn zou dat wel opgenomen moeten worden in het contract4 jaar is wel erg lang
Heb het 1x na 2 weken opgezegd, was een zomerbaantje in een fabriekquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:41 schreef Landgeld het volgende:
Heeft er uberhaupt wel eens iemand gelijk opgezegd? Zullen ze niet blij mee zijn doorgaans
Tja collegegeld is 1500 euro per jaar, boeken erbij, reiskosten, etc. En dat 2,5 of 3 jaar lang!quote:Op zondag 25 januari 2009 12:42 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Idd, maar als dat zo zou zijn zou dat wel opgenomen moeten worden in het contract4 jaar is wel erg lang
Nou, toen ik 2 jaar geleden als call-center/klantenservice agent werken moesten we ook 1.5 week een cursus doen. Toen zijn er ook 2 gestopt in het begin (na de cursus en na 2 weken werk) en volgens mij hebben die niet hoeven te betalenquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:12 schreef NMHR het volgende:
[..]
Dikke kans dat je een deel van de cursus moet terugbetalen als je opzegt
Dat is tegenwoordig echt niet meer zo. Veel uitzendbureaus hebben ook vacatures op 'werving en selectie' basis. Vacatures waarbij je dus meteen een (half) jaar contract krijgt bij de opdrachtgever. En dit zijn echt geen flauwe functies, wij hebben op dit moment genoeg open staan op HBO niveau.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:46 schreef Sport_Life het volgende:
Uitzendbureau's zijn leuk voor bijbaantjes naast je studie, voor serieus werk kun je beter detachering ingaan. Maar dan moet je wel meer inzet/ambitie hebben.
Ben jij op je 16e begonnen als intercedent? Geen wonder van al die verhalen hierquote:Op woensdag 21 januari 2009 21:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Klopt. Gelukkig bestaan daar hele mooie systemen voor om dat bij te houden
Ben zelf inmiddels intercedent-af. Vond het leuk, maar 2 jaar lang genoeg
Eh nee, op m'n 26equote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:21 schreef credendo_vides het volgende:
[..]
Ben jij op je 16e begonnen als intercedent? Geen wonder van al die verhalen hier
ha dat had ik ook.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:18 schreef marnixds het volgende:
Ik ben nu ook werk aan het zoeken en ik heb me ingeschreven bij een aantal uitzendbureau's. Ik krijg de indruk dat ze bij de meeste van deze bureau's bij de lokale dierentuin zijn gaan kijken voor geschikte werknemers. Ze lezen je c.v. vaak niet eens of stellen domme vragen (wat is je opleiding? welke talen spreek je?Lees C.V. aub!) en pushen vaak voor helpdesk of ander callcenter werk.
Ze gaan er ook vanuit dat je bvb. Frans spreekt en begrijpen het niet wanneer dat niet zo is en geven het zoeken naar geschikt werk dan al op. Ik hoop dat deze economische crisis snel voorbij is, minder gezeik en meer werkaanbod
Gelukkig al jaaaaren geleden inmiddels, maar ik kreeg eens van een stomme kut van 19 de vraag: "Universiteit Leiden, is dat MBO?"quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:28 schreef fespo het volgende:
[..]
ha dat had ik ook.
gingen ze vragen hoe oud ik ben, of ik diploma's van mijn opleiding had gehaald etc.
stond allemaal in mijn CV
Ik heb het van meerdere intercedentes van 4 verschillende uitzendbureaus gehoord dat dat zo werkt en bij mij in de regio was het echt een verschil van dag en nacht. In Ommen, Dedemsvaart, Dalfsen en die regio waren het van die uitgesherriede trutten die afspraken niet nakwamen en nog te dom waren om een telefoon aan te nemen en in Zwolle en Hardenberg was het tak tak tak, vlotte meisjes, bitches who get things donequote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:20 schreef Maanvis het volgende:
Da's bullshit Mwanatabu, of gaat iig niet op voor de regio waarin ik woon.
quote:Op maandag 20 april 2009 20:13 schreef Jolanda25 het volgende:
ook nog de helft van je loon aan hun moet geven..
En verder wat Heiden6 zegtquote:Op maandag 20 april 2009 20:13 schreef Jolanda25 het volgende:
Ik ben het ook zat met die uitzendbureaus waar je met de meest verschrikkelijke baantjes wordt opgezadeld en dan ook nog de helft van je loon aan hun moet geven..
En hoe denk je dat dat aamigoo (spam?) hun centjes verdienen? n kost het jo9u dat geld om je in te schrijven bij een uitzendbureau? Heb je dan zo een slecht CV?quote:Op maandag 20 april 2009 20:13 schreef Jolanda25 het volgende:
Ik ben het ook zat met die uitzendbureaus waar je met de meest verschrikkelijke baantjes wordt opgezadeld en dan ook nog de helft van je loon aan hun moet geven..
Ik heb laatst iets gehoord over een online uitzendbureau waarbij er geen tussenpersoon is die geld ontvangt over het werk wat jij zelf doet. Je kan ook zelf zoeken in baantjes op een soort van marktplaats en dan in contact komen met een werkgever. De site is nog niet online maar je kan ze googlen en dan lees je meer op hun hyves-pagina. De naam is aamigoo (dus met dubbel A en dubbel O). Doet beetje aan als een jong bedrijf en omdat het gratis is, ga ik het sowieso proberen!!
Vaak zit er een vertraging op het plaatsen van de vacatures. Het kan bv gebeuren dat het bureau de vacature op dinsdag invoert, snachts wordt de vacature dan geplaatst en jij ziet hem woensdag. Het lijkt dan alsnog de vacature net nieuw is maar in praktijk is het bureau al de hele dinsdag bezig geweest met de werving.quote:Op maandag 20 april 2009 21:00 schreef StrayDog het volgende:
Ik ben nu ook weer eens op zoek via de uitzendbureau's, maar in Limburg is het echt een drama op dit moment.
Uberhaupt nauwelijks fatsoenlijke (MBO/HBO) vacatures te vinden, en als er iets is, hebben er al 200 mensen op gereageerd.
Toppunt was laatst, ik reageerde op een vacature via Randstad die echt net een paar minuten op de site stond.
Binnen 10 minuten kreeg ik al een mailtje teurg: "we hebben op dit moment al voldoende kandidaten maar ik hou je in gedachten voor andere mogelijkheden" .
Zet die vacature dan niet op je site!
Dat is wel de ervaring inderdaad op dit moment.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:23 schreef JvS het volgende:
Als ik intercedent was zou ik mooi geen vacatures meer online zetten. Alleen van specialistische functies. De 1e helft van vorig jaar was niet relaxed omdat je niemand kon vinden, maar nu worden ze volgens mij gillend gek van de reacties op de generieke vacatures.
Lang leve mailmergequote:In het bestand waarschijnlijk genoeg mensen. 200 reacties kost echt ziekelijk veel tijd om allemaal netjes af te handelen.
Ik trek nergens je CV in twijfel, ik vroeg me alleen af waarom jij schijnbaar moet betalen om je bij een uitzendbureau in te kunnen schrijven. Of bedoelde je het gratis zjn niet als onderscheidend kennmerk van wat jij nu gevonden hebt en een regulier uitzendbureau?quote:Op maandag 4 mei 2009 20:36 schreef Jolanda25 het volgende:
Sanger,
Bedankt voor je mening maar ik vind het enigszins triest dat je mijn CV in twijfel neemt terwijl jij zo te zien nogal wat uurtjes achter je PC slijt om commentaar op anderen te geven. Ik ben een student, zoals velen hier neem ik aan, die op zoek is naar bijbaantjes om mijzelf in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien naast mijn drukke Master opleiding.
Mijn ervaringen via uitzendbureaus zijn dermate slecht dat ik graag naar andere mogelijkheden zoek. De site www.AamigoO.com kan je vergelijken met het aanbieden van banen/klusjes via marktplaats alleen bieden ze een payrolling service aan, waardoor je dus niet zwart werkt en gegarandeerd bent van uitbetaling. Ik wil dit alleen met jullie delen omdat jullie er wellicht iets aan kunnen hebben, niet om een reactie of commentaar uit te lokken. Doe er dus mee wat je wilt en ga vooral verder met discussiëren. Ik zou alleen zeker ook genoeg tijd stoppen in het zoeken naar een baan. Veel succes!
huh? ow, wacht je bedoelt de belasting die je over je loon moet betalen?quote:Op maandag 20 april 2009 20:13 schreef Jolanda25 het volgende:
Ik denk dat eerder de marge van hetuitzendbureau bedoeld wordt. Veel mensen weten ook wel dat een uitzendbureau ongeveer 2x het brutoloon van de uitzendkracht als verkooptarief hanteert. Wat diezelfde mensen echter weer niet weten is dat het uitzendbureau daarvan ongeveer 40% kwijt is aan sociale lasten, scholing, sociaal fonds en ook nog een reeks postjes. Dan komen de kosten voor het uitzendbureau er nog op (denk aan pand, personeel, kantoorbenodigdheden, papierwerk) en de winst die een uitzendbureau wilt maken (het is geen charitatieve instelling natuurlijk).quote:Op maandag 17 augustus 2009 06:54 schreef Essebes het volgende:
[..]
huh? ow, wacht je bedoelt de belasting die je over je loon moet betalen?
Nee natuurlijk, belasting betaal je alleen als je via een uitzendbureau werkt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |