abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60736528
Ik vind dat uitzendbureaus niet inzien hoe belangrijk het vaak is om een baan te krijgen. Ik zal een aantal voorbeelden noemen van eigen ervaringen. Ik ben zelf student en heb hiervoor Gymnasium gedaan. Ik krijg geen studiefinanciering.(Vanwege bepaalde regelingen)
Omdat ik nu studeer ben ik dus volledig afhankelijk van het inkomen welke ik via bijbaantjes verwerf.
Vorig jaar heb ik mijn studie een half jaar stilgezet om te kunnen werken, ik was bijna volledig platzak en moest toch geld bij elkaar krijgen voor het volgende studiejaar.(Zoals collegegeld etc)
Ik heb me ingeschreven bij uitzendbureaus, maar in die 6 maanden waarin ik wilde werken ging het alsvolgt.

Ik ging eerst naar Randstad. Randstad heeft 2 verschillende soorten uitzendbureaus. 1 voor studenten en 1 voor gewone werknemers. Ik ging dus eerst naar het uitzendbureau voor studenten, immers ik was student.
Daar werd me verteld dat ze alleen uitzendwerk op oproepbasis hadden en vaak was het maar enkele uurtjes per maand. Op die manier kon ik niet voldoende geld verdienen om mijn studiekosten te betalen, dus vertelde ik dat ik graag meer wilde werken dan enkele uurtjes per maand op oproepbasis. Ze verwezen me daarvoor door naar Randstad voor gewone werknemers.
Daar vertelde ik dat ik een full-time baan zocht voor 6 maanden. Echter kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was vanwege het feit dat ik student was en me daarom beter kon inschrijven bij Randstad voor studenten.
Ik vertelde dat ik daar al eerder ben geweest en dat ze daar geen werk hadden voor langere termijn en dat ik daarom naar deze Randstad ben doorverwezen.
Ik moest echter toch terug en heb nu uitgelegd aan Randstad voor studenten dat ik weer terugverwezen ben omdat ik student was.
Ook nu kreeg ik hetzelfde te horen. Randstad voor studenten kon geen full-time werk bieden, maar alleen sporadisch werk op oproepbasis, zoals een paar uur werken in een magazijn op een avond.
Vervolgens ben ik weer terug gegaan naar de gewone Randstad en heb het weer uitgelegd, waarna ik weer terugverwezen werd naar Randstad voor studenten.
Ik werd een aantal keer van het kastje naar het muurtje gestuurd en na een aantal keer had ik er genoeg van, want zo schoot het niet op. (En ondertussen verstreek de tijd)

Ik probeerde het bij een ander uitzendbureau. Daar kreeg ik sporadisch werk. Af en toe 2 dagen hier, dan weer 2 dagen daar en een keer 2 weken aan 1 stuk bij weer een ander bedrijf. Tussen deze werkdagen zaten ook weer dagen zonder werk.
Nog steeds kon ik niet voldoende verdienen om mijn studiekosten te betalen. Het werk was te sporadisch, te kort. Ik kon niet voldoende geld opbouwen, want het werk was allemaal tegen minimumloon.

Nu is bijna het volgende schooljaar aangebroken en ik heb nog niet voldoende geld bij elkaar om het jaar door te komen. Ik heb me weer bij weer een ander uitzendbureau ingeschreven, maar daarvan heb ik na maanden ook geen werk gekregen.

Ook ben ik bij het CWI langsgeweest waar ik wilde reageren op werk. Sommige advertenties bij het CWI vermeldden dat het mogelijk was om voor vast te solliciteren of voor tijdelijk, zoals een x aantal maanden.
Op de advertenties die deze keuze boden reageerde ik door een formulier in te vullen welke vervolgens aan iemand van het CWI gegeven moest worden.
Echter de werkneemster van het CWI welke de formulieren aannam wilde mij niet inschrijven voor de banen waarop ik wilde reageren. Ze zei dat ik tijdelijk werk zocht en dat kon volgens de advertenties niet. Ik wees haar echter op het feit dat op de advertenties stond dat tijdelijk juist wel mogelijk was, maar ik kreeg geen gehoor. Mijn poging om voor de desbetreffende vacatures te sollicteren werd geblokkeerd.
Teleurgesteld ging ik naar huis.

Niet alleen het krijgen van werk ansich was een probleem, maar ook het type werk dat ik toegeschoven kreeg.
Niets sloot aan op mijn opleiding. Vaak was het extreem vies werk of juist weer extreem zwaar werk.
Ik heb vrachtwagens geladen waarbij ik in mijn eentje vracht van 100 kilo per object de vrachtwagen in moest tillen. Hoewel de vrachtwagens een lift hadden werd deze niet gebruikt om voor ons het werk lichter te maken. Ik was 5 uur ingehuurd via het uitzendbureau om dat werk te doen, maar na 5 uur kon ik geen glas drinken meer optillen. Ook waren de stoffen die we in moesten laden gevaarlijk voor de luchtwegen en huid, maar we kregen geen kapjes of beschermende kleding. Aan het einde van de dag vlamde mijn huid. De huid van andere uitzendkrachten bloedde zelfs en iemand spuugte zelfs bloederig slijm. Daarnaast was het stikheet.
Er werd totaal niet gehouden aan veiligheidsregels van de arbowet had ik het gevoel. Ik weet in ieder geval zeker dat een werknemer geen 100kg mag tillen.

Ook waren er bedrijven waar je geen pauze kreeg en als je toch even snel een broodje naarbinnen werkte dan werd je berispt.
Om een voorbeeld te noemen. Ik werkte aan een machine welke aangevuld moest worden met grondstoffen. Deze machine werkte snel, dus de grondstoffen moesten snel aangevuld worden.
Ik had honger en aangezien we geen pauze kregen stopte ik de machine dus extra snel vol zodat ik
een voorsprong had en even 5 minuten lang de machine niet hoefde aan te vullen zodat ik een broodje naar binnen kon werken. Echter de chef zag dit en vertelde me dat ik als de sodemieter weer aan het werk moest gaan, echter kon ik niets doen, want ik had zojuist de machine al volgestopt.

Ook was het werk vaak vies. Bij sommige bedrijven lag er letterlijk een dikke laag vet op de grond waardoor de grond gladder dan ijs leek en bij bedrijven waar met vlees gewerkt werd spatte het bloed soms in je gezicht wanneer bijvoorbeeld vacuum verpakte industriele vleesverpakkingen geopend moesten worden.

Ook kwam het geregeld voor dat een uitzendbureau mij werk voorschotelde waarmee ik akkoord ging, zoals het dweilen van vloeren, maar waarbij vervolgens bleek dat ik bij aankomst bij het bedrijf totaal ander werk moest doen, waardoor ik het gevoel had dat ik opgelicht was en werk moest doen dat eigenlijk niemand wilde doen, dus dat de functieomschrijving dan maar niet naar waarheid werd uitgelegd.
Dus bijvoorbeeld in plaats van vloeren dweilen heb ik in een afwascel gewerkt waar een stoomachine stond die de cel zo heet maakte met stoom dat je 50cm voor je niets meer kon zien. De etensresten werden opgenomen door het stoom en de geur was misselijkmakend. Het aanvullen van de afwasstoomachine moest zo snel gebeuren dat ik het nauwelijks bij kon houden. De extreme hitte, de stank en de snelheid en het feit dat mij ander werk beloofd was werden me teveel en voor het eerst in mijn leven wilde ik direct weg.
Ik zei dit tegen de chef en hij werd woedend. Ik legde hem de situatie uit dat mij ander werk beloofd was door het uitzendbureau. Om toch maar wat tegemoet te komen maakte ik de dag af in plaats van direct te vertrekken.
Ik wilde direkt vertrekken, omdat dit niet de eerste keer was dat ik bij aankomst ander werk bleek te moeten doen dan mij beloofd was door het uitzendbureau en waarmee ik akkoord gegaan was.
Ik moest wel een keer zeggen dat dit niet acceptabel was.

Zo heb ik nog talloze voorbeelden, maar zo lang wil ik deze post niet maken. Ondanks alle negatieve ervaringen heb ik er wel veel van geleerd. Werken in Nederland betekent niet percee dat de bedrijven zich aan de arbowet houden.
Uitzendbureaus houden zelden of geen rekening met je opleiding. Ik heb nooit meer dan minimumloon verdiend en nooit sloot het werk aan op mijn opleiding.

Als laatste wil ik zeggen en dat is dan misschien het belangrijkste; Uitzendbureaus houden geen rekening met het feit dat mensen elke maand rekeningen moeten betalen, want af en toe opgeroepen worden voor een paar uurtjes, een paar dagen of enkele weken werken tegen minimumloon is niet voldoende om van rond te komen. 2 dagen werk, een maand geen werk, 3 dagen werk, 2 weken geen werk, dan weer 2 weken wel werk....zo kan een mens niet voldoende verdienen om het hoofd boven water te houden.
En juist hiermee moeten uitzendbureaus meer rekening houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door crapcleaner op 11-08-2008 19:07:55 ]
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:22:00 #2
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_60737067
Beesten zijn het
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_60737145
TVP, heb me vroeger eens ingeschreven bij Randstad.. werd ik na 3 weken gebeld dat ik voor een avondje (4 uur) wat koerierswerk kon doen... had zelf geen auto, wel rijbewijs... bedrijf was met OV niet bereikbaar en een uur fietsen, ik heb dit dus vriendelijk geweigerd en daarna nooit meer wat gehoord.
pi_60737198
Jij doet iets niet goed
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:30:34 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60737255
Ik werk al meer dan een jaar via verschillende uitzendbureaus en heb vrijwel nooit langer dan drie weken thuis hoeven te zitten (tenzij ik er zelf voor koos op dat moment). Je bent loonslaaf, ja. Je moet soms klusjes doen waar je niet op zit te wachten, ja. Maar je werkt, doet ervaring op, en hebt soms nog echt leuk werk ook .
KuikenGuppy
pi_60737351
Tja.... ik heb meer dan 6 jaar voor Randstad gewerkt en niets dan lof
Ook verschillende onderdelen, btw.: voor vakantiewerk, "gewoon" werk en via het onderwijsbureau.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik, na het aanschouwen van je OP en het globaal doorgelezen heb, niet verder ben gekomen met lezen dan tot aan je CWI-avonturen

Ik denk gewoon dat het een kwestie van "bad-luck" is geweest dat je geen passend werk heb gekregen, of iig werk dat je wel goed beviel.
Wat ik meestal doe is aangeven wat ik ab-so-luut wel en niet wil doen qua werk. Wil ook wel eens helpen
pi_60737373
Ik heb met Randstad verschillende ervaringen. Bij de buitenfilialen (in den landelijke zeg maar ) stallen ze personeel dat het niet trekt bij die in de steden. Bij een Randstad-filiaal in Zwolle was ik donderdag binnengelopen en was ik maandag aan het werk, terwijl de Randstad in Ommen geen flikker deed ook al stond ik er een paar keer per week, echt te dom om te poepen dat personeel daar destijds. Met het personeel van Zwolle heb ik laatst nog gebeld, superwijven waren dat
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_60737448
Ga orderpicken in een magazijn. Dat is redelijk goed te doen. En gewoon niet vertellen dat je nog student bent.
pi_60739001
Dude, waarom stopte jij niet met werken onder zulke omstandigheden?

Ik ben ook student, ergens begin/midden juli mijzelf ingeschreven bij Studentalent (studentenuitzendbureau), onder andere omdat klasgenoten dat ook hadden gedaan en het dichtbij bij mijn school ligt (HHS), weekje later een vakantiebaantje (wat niet aansloot op mijn opleiding).

Maar hell, ik vraag me af waarom je door bent gegaan met werken als je omstandigheden hebt gehad zoals hierboven geschreven? .
quote:
Ik zei dit tegen de chef en hij werd woedend. Ik legde hem de situatie uit dat mij ander werk beloofd was door het uitzendbureau. Om toch maar wat tegemoet te komen maakte ik de dag af in plaats van direct te vertrekken.
Laat hem lekker woedend worden. . Niets uitleggen en vertrekken. Zo moeilijk is het niet.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2008 18:52:11 ]
  maandag 11 augustus 2008 @ 19:42:05 #10
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_60740401
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:40 schreef Conflict het volgende:
-knip- En gewoon niet vertellen dat je nog student bent.
Dat is ook mijn idee.
pi_60741509
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:56 schreef crapcleaner het volgende:
zo kan een mens niet voldoende verdienen om het hoofd boven water te houden.
En juist hiermee moeten uitzendbureaus meer rekening houden.
Natuurlijk niet. Dat zal niet gaan gebeuren. Uitzendbureaus zijn er niet voor jou, uitzendbureaus bestaan omdat het een branche is waar iets te verdienen valt. Of jij er wel of niet van rond kan komen is voor hen totaal niet interessant. Als student ben je een risicogroep voor wat betreft het op lange termijn ergens inzetten. Voor jou 10 anderen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_60743258
Sorry, maar dit ligt niet aan de uitzendbureaus maar aan jezelf. Je laat het gewoon toe dat ze met je sollen. Gewoon je bek eens opentrekken.

Ik geef toe: uitzendbureaus zijn veelal kut en bestaan alleen om geld te verdienen aan jou. Maar als ik bij zo'n bedrijf met embarmelijke omstandigheden zou werken, dan had ik al meteen 'aju paraplu' gezegd. Dat kan namelijk als uitzendkracht, want je zit nergens aan vast.

Oh ja, bij het CWI of UWV werken alleen maar randdebielen. Daar moet je alleen naar binnen lopen als echt niets anders kunt.
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:50:27 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_60745023
Ik heb in mijn studententijd ook bij UZB's gelopen. SOms kutwerk, soms leuk werk, je moet net geluk hebben. Maar uitzendkrachten krijgen nu eenmaal niet de leuke baantjes.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:55:21 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_60745195
Je moet gewoon bij het goede bureau binnenstappen Als de intercedent tegenover je niet in je geļnteresseerd is en niet luistert naar jóuw wensen, dan wordt het gewoon niks

Ik maak zelf liever geen match dan een slechte. Het is jammer dat vele andere bureaus daar wat minder waarde aan hechten en domweg met poppetjes schuiven.

Ik zie het zo; tevreden uitzendkracht is tevreden klant en is daarmee ook tevreden bureau. Kracht blijft langer zitten, opdrachtgever blij, wij blij . En om dat te kunnen realiseren luister je góed naar de wensen van de kracht én de klant .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 11 augustus 2008 @ 23:15:05 #15
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_60748190
Ik denk dat TS zich ook moet realiseren dat vacatures niet door het uitzendbureau uit een of andere magische hoed getoverd worden. Als er niks is in de richting waarin jij zoekt, dan kun je hoog en laag springen bij dat uitzendbureau maar wat er niet is, is er niet!

En wat betreft het niet aansluiten bij je opleiding(sniveau): als vooraf bekend is dat het om 6 maanden gaat omdat je weer gaat studeren (waar an sich natuurlijk helemaal niks mis mee is, begrijp me goed!) dan zijn bedrijven wat minder happig om je aan te nemen op de wat uitdagendere banen: ze moeten je eerst inwerken en eer je goed en wel ingewerkt bent en zelfstandig kunt werken, ga je al weer bijna weg.
Natuurlijk lopen ze dat risico met ieder ander ook, die kan ook zo opstappen, maar bij jou staat het op voorhand al vast. Kan voor een bedrijf prettig zijn, maar in de meeste gevallen is het dat gewoonweg niet.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_60750092
Ik heb in dezelfde situatie als TS gezeten, ook eerlijk geweest dat ik weer naar school ging in september. In eerst instantie werd het orderpicken, na 3 weken moest ik weg omdat ik in september weg wilde (dit was in januari) vrijdag laatste dag daar, maandag weer ergens anders aan het werk gegaan via datzelfde uitzendbureau. Woensdags ergens anders sollicitatie (ander bureau) en daar aangenomen voor februari tot augustus. Alles tijdelijk, 40 uur in de week en alles behalve minimumloon.

Ik denk dat je met eerlijk spelen een eind kan komen, anders gewoon mond houden over je studie. Ik weet niet wat je precies doet en waar je woont want dat kan ook mee spelen in het vinden van werk.
All management is Strategic Management.
pi_60750146
Sta nu ruim 2 jaar bij Allure ingeschreven. ze bellen me elke 2 maanden wel om een aantal baantjes voor te leggen (meestal ongeschoold werk als callcenter, postsorteerder etc etc..maar toch)
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_60754434
Het zal wel enorm verschillen per vestiging of zo, maar ik heb uitstekende ervaring met randstad. Ik werk er nu een jaar, en heb ondertussen ook een jaarcontract gekregen. Wat ik wel gemerkt heb is dat het enorm gewaardeerd wordt als je je flexibel opsteld m.b.t. reis- en werktijden en het soort werk, en ten tweede zelf veel contact zoekt en iniatief toont zonder opdringerig te worden.
Arseen (As), atoomnummer 33
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:48:14 #19
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_60754655
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:03 schreef PDOA het volgende:
Sorry, maar dit ligt niet aan de uitzendbureaus maar aan jezelf. Je laat het gewoon toe dat ze met je sollen. Gewoon je bek eens opentrekken.

Ik geef toe: uitzendbureaus zijn veelal kut en bestaan alleen om geld te verdienen aan jou. Maar als ik bij zo'n bedrijf met embarmelijke omstandigheden zou werken, dan had ik al meteen 'aju paraplu' gezegd. Dat kan namelijk als uitzendkracht, want je zit nergens aan vast.

Oh ja, bij het CWI of UWV werken alleen maar randdebielen. Daar moet je alleen naar binnen lopen als echt niets anders kunt.
Klinkt hard maar zit wel een kern van waarheid in. Als jij je grenzen niet aangeeft (of pas erg laat) dan maakt men daar gebruik van. Ze moeten toch ķemand naar die rotbaantjes sturen en als jij dat 1 x doet dan de volgende keer vast ook wel. ALs je aangeeft dat je die baantjes niet wil, dan loop je het risico dat je helemaal niet geplaatst wordt. Maar probeer het eens bij een wat een ander (misschien ook wat kleiner) uzb. Nooit wedden op 1 paard.
pi_60755289
Met Randstad heb ik goede ervaringen. De intercedenten zijn ook geinteresseerd in je (mits je laat zien dat je wil werken), iets wat ik vaak mis bij andere uitzend- en werving & selectiebureaus.

Ik heb daarna ook een tijdje voor Manpower gewerkt, maar dat is me toch minder goed bevallen.

Ik ben toen bij een kantoor geplaatst, heb me er een half jaar voor ingezet (nooit te laat, weinig vrij genomen, kon goed opschieten met iedereen) en werd toen van de één op de andere dag aan de kant geschoven omdat één of andere manager het een goed idee leek om mijn functie uit te besteden aan één van zijn vaste medewerkers, waardoor ik buitenspel was gezet. Dus dan sta je opeens op straat. Heb toen contact opgenomen met Manpower, uitgelegd wat er was gebeurd en dat ik het niet eens was over de gang van zaken, en ik zou toen later op de dag worden teruggebeld. Nou, ik wacht nu nog steeds.

Maar goed, ik heb nu een vaste baan, dus van mij kunnen ze lekker het schompes krijgen.
pi_60755380
het verbaast me dat veel mensen ook echt werk krijgen bij een uitzendbureau. Ik heb al een paar keer gehad dat ik een vacature op een website zag staan (die wel een beetje aansluit bij opleiding, of me gewoon erg leuk leek) , maar dan moest ik naar het uitzendbureau komen om me in te schrijven, en dan bleek deze vacature "helaas al door iemand anders opgevuld". En dat is me al bij een paar verschillende overkomen. Nu had ik laatst een vacature op internet gevonden van een uitzendbureau waar ik me al lang had ingeschreven, stond ik opeens niet in het systeem. Ik heb altijd t gevoel dat ze je proberen te trekken met leuk werk, maar als het er op aan komt hebben ze je amper wat te bieden.
..
pi_60755523
Zo gek is dat niet, aangezien ze eerst alle passende vacatures aanbieden aan hun vaste kliek, en dan pas die dingen op internet knallen. De kans dat jij naast de pot pist is dus vrij groot. Dump gewoon je CV op Monsterboard, heeft mij tot nu toe geen windeieren gelegd.
pi_60764001
Mijn ervaringen met uzbs zijn zeer uiteenlopend, en zijn bezien vanuit de invalshoek van medewerker en als opdrachtgever. Wat me ten eerste opvalt is de belangenladder. Helemaal bovenaan staat het uzb, dan komt een hele tijd niets, dan komt de opdrachtgever, dan komt weer een hele tijd niets, en helemaal onderaan komt als hij geluk heeft eens een keer de werknemer.

Het interesseert uzbs geen ene reet of het werk je bevalt of dat je het leuk vindt, of je er ver voor moet reizen, of de arbowet overtreden wordt enz. Het enige wat voor een uitzendkutsulent telt is hoeveel uren ze die maand weggezet heeft.

Overigens is het inderdaad zo dat veel uzbs pronken met vacatures die ze helemaal niet hebben. Dan is de vacature inmiddels allang vervuld, maar ook worden vacatures die helemaal niet zijn aangeboden door een opdrachtgever in de etalage geplaatst als ware het een functie die via het uzb liep. Zo pikt Adecco veel vacatures van grote bedrijven in, die ze helemaal niet mogen en kunnen vervullen.

Gouden tip: wil je werken en en wel elk werk aannemen? Zwijg daarover. Doe jezelf een plezier en hou je mond. Want voor ieder kutklusje zal je gebeld worden. Lees je eigen ervaringen in de OP. En denk maar niet dat ze je een fatsoenlijke baan of iets voor langere tijd aanbieden, want het is veel te makkelijk om die ene gek te bellen die toch wel alles aanneemt. Die komt toch wel.

Extragratis tip: schrijf je in bij zoveel mogelijk uzbs. Vaak liggen ze in een straatje bij elkaar, dus dat kan je mooi in een middagje regelen. En noteer ook zelf dingen die je opvallen aan het uzb. Gedraagt een uitzendhoer zich bitchig? Opschrijven. Zijn er vacatures die "net" vervuld zijn? Even noteren. Zo krijg je een goed beeld van wat het betreffende bureau voor jou kan betekenen, of juist niet. En wat je dus in het vervolg moet mijden.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60793519
En wat is er mis met buiten de uitzendbureaus om een baantje zoeken?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:48:12 #25
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_60794984
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Helemaal niks. Maar TS vraagt om ervaringen met uitzendbureau's
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_60813412
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Helemaal niets. Als het aan mij lag werd al dat uitzendtuig opgedoekt en een fatsoenlijk staatsbureau opgericht.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60829491
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 00:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Helemaal niets. Als het aan mij lag werd al dat uitzendtuig opgedoekt en een fatsoenlijk staatsbureau opgericht.
He ja lekker . Kunnen we ook af van dat gezeik met KPN en tele2 enzo, en commerciele zenders. Mooie staatsbedrijven! Die hebben we nodig! Met een strakke regie en controle van het parlement. Dat werkt gegarandeerd een stuk beter dan die irritante vrije markt waar je uitgezogen wordt!!!

Komop jongens, als het ene uitzendbureau je kut behandelt dan is het simpel: Je gaat lekker naar de andere en die ene zakt er maar lekker in. jullie werkjzoekenden staan nu centraal. daar is een tekort aan. Niet aan bedrijven die mensen zoeken. Als slimme uitzendbureaus een ding moeten zijn, dan is het wel kandidaatgericht. Anders verliezen ze die (jou dus) en dat is erger dan een klant verliezen (voor hem wel 10 andere).

Wat je wel hebt is dat je soms gewoon niet zo goed plaatsbaar bent. Je bent veeleisend, wil geen productiewerk doen, het moet op fietsafstand zijn en met jonge mensen en niet te vergeten: ook niet de hele dag saai achter een computer dingen invoeren natuurlijk! Je bent alleen niet zo commercieel ingesteld, niet zo heel communicatief vaardig / sociaal en weet verder niet goed te verwoorden wat je dan wel wilt.

Bij die mensen is het soms moeilijk om dit recht in iemands bek te zeggen, dus dan is het idd mogelijk dat ze zeggen "yo, ga maar eens bij het zusterfiliaal kijken, misschien hebben die nog wel wat".

Die verhalen van spookvacatures, daar geloof ik ook niet echt iets van. Ik heb zelf tijden als student via een uitzendbureau gewerkt en werk daar nu zelf (niet als intercedent op een uitzendbureau overigens, al werk ik wel vaak in diverse vestigingen). Ik geloof best dat een briefje in een raam weleens te lang blijft hangen, en dat een online vacature er nog staat, terwijl net gisteren het telefoontje "jantje mag beginnen hoor!" is binnen gekomen. Maar dat wordt niet als lokkertje gebruikt voor zover ik het in kan schatten (dat lijkt mij ook uitermate onhandig).

Verder scheelt het natuurlijk per intercedent .
pi_60830193
Uitzendbureaus zijn echt schandalig. Ze doen erg weinig voor je en ze pakken enorm veel geld. Ik heb ook een keer voor een studentenuitzendbureau gewerkt en toen verdiende ik voor een project 6 euro per uur en collegea die een paar jaar jonger waren en niet via het uitzendbureau werkten iets van 15 euro!
Dat was de laatste keer dat ik via een uitzendbureau heb gewerkt. Dit was ook niet de enige slechte ervaring. Daarbij hebben ze alleen maar kutbaantjes.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_60848059
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:07 schreef JvS het volgende:
He ja lekker . Kunnen we ook af van dat gezeik met KPN en tele2 enzo, en commerciele zenders. Mooie staatsbedrijven! Die hebben we nodig! Met een strakke regie en controle van het parlement. Dat werkt gegarandeerd een stuk beter dan die irritante vrije markt waar je uitgezogen wordt!!!
Inderdaad, daar komt het wel op neer. Want de vrije markt heeft ons alleen maar geld gekost. Alles wat in de vrije markt ging, werd duurder. En toen KPN nog een staatsbedrijf was, had je het huidige gezeik tenminste niet.

Zeker waar het gaat om belangen van mensen, die gewoon geld willen verdienen om te kunnen leven, dient de overheid in deze behoeftes structureel te voorzien. En niet de mensen afhankelijk te laten zijn van de willekeur van uzbs en de grillen van een 22-jarig ongesteld uitzendkutje. Daar is het hebben van een baan iets te belangrijk voor.
quote:
Komop jongens, als het ene uitzendbureau je kut behandelt dan is het simpel: Je gaat lekker naar de andere en die ene zakt er maar lekker in. jullie werkjzoekenden staan nu centraal. daar is een tekort aan. Niet aan bedrijven die mensen zoeken. Als slimme uitzendbureaus een ding moeten zijn, dan is het wel kandidaatgericht. Anders verliezen ze die (jou dus) en dat is erger dan een klant verliezen (voor hem wel 10 andere).
Ik heb het ook wel eens anders meegemaakt. Dat waren de tijden waarin je als werknemer als stront werd behandeld door het uzb. Dat is ook zo typisch aan uzbs, het zijn net hoeren. Als het economisch goed gaat rennen ze achter de reet van de werknemers aan, als het slecht gaat achter de reet van de bedrijven. Uiteindelijk is niemand gebaat bij een uzb, behalve de uzbs zelf. Bedrijven en personeel weten elkaar ook zonder uzb wel te vinden.
quote:
Wat je wel hebt is dat je soms gewoon niet zo goed plaatsbaar bent. Je bent veeleisend, wil geen productiewerk doen, het moet op fietsafstand zijn en met jonge mensen en niet te vergeten: ook niet de hele dag saai achter een computer dingen invoeren natuurlijk! Je bent alleen niet zo commercieel ingesteld, niet zo heel communicatief vaardig / sociaal en weet verder niet goed te verwoorden wat je dan wel wilt.

Bij die mensen is het soms moeilijk om dit recht in iemands bek te zeggen, dus dan is het idd mogelijk dat ze zeggen "yo, ga maar eens bij het zusterfiliaal kijken, misschien hebben die nog wel wat".
Nu zeg je precies het omgekeerde. Eerst zeg je dat de uzbs kandidaatgericht moeten zijn, nu dat de kandidaat geen of weinig eisen mag hebben.

En wat is er mis met eisen stellen aan een baan? Bedrijven stellen omgekeerd toch ook eisen aan werknemers? Of wil je zeggen dat ik maar elk strontbaantje moet aannemen omdat dat een uzb zo uitkomt?

Overigens zeg ik het verkeerd: het is geen strontbaan, het is strontwerk. Via een uzb heb je geen baan, dan krijg je hooguit (stront)werk. Dat is toch net even iets anders.
quote:
Die verhalen van spookvacatures, daar geloof ik ook niet echt iets van.
Moet ik ze je geven? Wacht, ik post ze wel even...

Hop
Hop
Hop

Er zijn er nog meer. Dit zijn vacatures die wij nooit bij Adecco uit hebben gezet, sterker nog, die allang vervuld zijn!
quote:
Ik heb zelf tijden als student via een uitzendbureau gewerkt en werk daar nu zelf (niet als intercedent op een uitzendbureau overigens, al werk ik wel vaak in diverse vestigingen).
Het is te merken. De enigen die positief zijn over uzbs, zijn de uzbs zelf.
quote:
Ik geloof best dat een briefje in een raam weleens te lang blijft hangen, en dat een online vacature er nog staat, terwijl net gisteren het telefoontje "jantje mag beginnen hoor!" is binnen gekomen. Maar dat wordt niet als lokkertje gebruikt voor zover ik het in kan schatten (dat lijkt mij ook uitermate onhandig).
Tuuuurlijk niet... Daarom hangen er ook zo weinig "reeds vervulde" vacatures achter het raam he? Als je dan belt blijkt de functie "net" vergeven te zijn. Dat datzelfde briefje, samen met de andere lokkertjes de volgende maand nog steeds achter het raam hangt, is eigenlijk geen verrassing.

Hetzelfde geldt voor CV's. Er worden regelmatig CV's aangeboden van kandidaten die helemaal niet meer ingeschreven staan bij het uzb, of helemaal niet op zoek zijn. Als je dan een kandidaat op gesprek wilt laten komen, heeft hij "net" een andere baan. Soms zelfs tien minuten nadat je het CV binnen hebt gekregen.
Waarom denk je dat de exclusiviteitsclausule onder elk CV geplakt wordt?

Zo is mij letterlijk gevraagd of mijn CV als voorbeeldkandidaat mocht dienen bij presentatie aan andere bedrijven, ook al hadden ze geen werk en stond ik er niet eens ingeschreven! Die voorbeeldkandidaten (die dus helemaal niet beschikbaar zijn!) zouden dan op USB-sticks worden geplaatst en achtergelaten bij bedrijven, of zelfs ter promotie worden rondgestuurd!

Nee, vacatures en CV's via een uzb is voor een heel groot deel een schijnvertoning.
quote:
Verder scheelt het natuurlijk per intercedent .
De een is mischien wat minder kut dan de ander, maar ze dienen allemaal hetzelfde doel - profiteren van de gezonde arbeisrelatie tussen werkgever en werknemer - en zijn dus per definitie kut.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:09:40 #30
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_60848932
Pff zoals jij het schetst is wel heel extreem hoor vogeltjesdans.

Ik ben zelf een "uitzendkutje" (van 28!) en wij werken echt niet zo . Maar, ik weet niet hoe het bij de Grote Jongens gaat in deze branche. Ik werk zelf bij een klein bureau dat in een niche opereert. Bovendien doen wij niet alleen uitzenden, dat is een onderdeel van het bedrijf. We doen ook trainingen, consultancy e.d.

Maar, wij bieden alleen vrijblijvend cv's aan van mensen die daadwerkelijk per direct inzetbaar zijn en aan wie we het vooraf hebben gevraagd of ze daar akkoord mee gaan. Verder ben ik zelf op kantoor voor de vacatureteksten e.d. verantwoordelijk en zodra een aanvraag is komen te vervallen, is het eerste wat ik doe deze van monsterboard, raambord, etc verwijderen.

Ja, tuurlijk zijn we gericht op winst maken, dat is ieder commercieel bedrijf. Maar voor zover ik heb bemerkt in de afgelopen 2 jaar, doen we dat niet over de ruggen van onze kandidaten. We zijn voor de klant wel duurder, maar dat is omdat we in een niche opereren en de klant kiest er zelf voor om vacatures bij ons uit te zetten. En mocht een klant lang zaken doen of veel uitzetten, dan is er over de prijs altijd te praten.

Maar goed, nogmaals, ik weet niet hoe het zit bij de grote bureau's, maar ik probeer in ieder geval duidelijk te maken dat niet élk bureau zo werkt. Dit ook getuige de vele bedankkaartjes van zowel klanten įls kandidaten die onzettend blij zijn met de baan/kandidaat die we voor ze hebben gevonden .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_60849620
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
Pff zoals jij het schetst is wel heel extreem hoor vogeltjesdans.
Kan, maar dat is wel gebaseerd op eigen ervaringen en feiten. Gezien vanuit de invalshoek van werknemer en opdrachtgever. Dus ik denk dat hoewel het overdreven lijkt, het dat niet is. En laten we eerlijk zijn, opererend vanuit een klein specifiek gebied (laat me raden, zorgdetachering? Zomaar een wilde gok) hoef je dat soort spatjes ook niet uit te halen. Maar in massa-land ligt dat anders.
quote:
Ik ben zelf een "uitzendkutje" (van 28!)
Geeft niet, die hangen we apart op
quote:
Maar goed, nogmaals, ik weet niet hoe het zit bij de grote bureau's, maar ik probeer in ieder geval duidelijk te maken dat niet élk bureau zo werkt. Dit ook getuige de vele bedankkaartjes van zowel klanten įls kandidaten die onzettend blij zijn met de baan/kandidaat die we voor ze hebben gevonden .
Neuken?

*vogeltjesdans snel fotoboek checkt
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:40:57 #32
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_60849755
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:35 schreef vogeltjesdans het volgende:

En laten we eerlijk zijn, opererend vanuit een klein specifiek gebied (laat me raden, zorgdetachering? Zomaar een wilde gok) hoef je dat soort spatjes ook niet uit te halen. Maar in massa-land ligt dat anders.
Nope, niet de zorg. Gewoon, in de zakelijke dienstverlening Maar aparte functiegroep. Massa-land trekt me niet. Ik zou niet op die manier willen / kunnen werken.
quote:
Neuken?

*vogeltjesdans snel fotoboek checkt
pi_60858037
Ook ik heb niet echt goede ervaringen met uitzendbureaus. Zo werd ik eens gebeld door een uzb die mijn CV op NationaleVacatureBank had gevonden, en of ik wilde langskomen voor een gesprek met mevrouw X. Ik kom daar aan bij dat bureau, en opeens krijgt mevrouw X een acute black-out en weet helemaal niets meer van een vacature. Maar ze zijn de kwaadste niet, dus ze willen wel voor me bemiddelen. En bemiddelen betekent in uitzendtaal dat jij je CV mag voorlezen en zij die in hun systeem zetten waarna je nooit meer wat van ze hoort. Ja, jaren later een brief met de mededeling dat ze hun bestand aan het opschonen waren, en of ik nog werk zocht of dat ze mijn gegevens mochten wissen.

Ook had ik een tijdje terug gereageerd op een leuke vacature op de NVB die daar geplaatst was door een uzb. Ik solliciteren, maar geen reactie. Toen ik ze na een tijdje wachten toch maar eens belde om te vragen wat de status was van de vacature zeiden ze dat deze kennelijk al vervuld was toen ik reageerde. En reacties op reeds gesloten vacatures werden niet meer behandeld. Toen ik ze vroeg waarom de vacature op het moment van bellen nog steeds op de NVB stond (terwijl deze kennelijk al 3 weken vervuld was) zeiden ze dat de NVB kennelijk achterliep met het actualiseren van hun site.

En als ze al reageren op een sollicitatie dan is de reactie meestal "stuur je CV maar op" en daarna hoor je er nooit meer wat van.

Kijk, ik begrijp best dat ik voor bepaald werk niet de perfecte kandidaat ben, maar vroeger kreeg je dan nog een nette afwijzing thuis met de nietszeggende mededeling dat je niet in het profiel paste.Maar tegenwoordig is zelfs dat kennelijk teveel moeite.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_60858573
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:35 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Inderdaad, daar komt het wel op neer. Want de vrije markt heeft ons alleen maar geld gekost. Alles wat in de vrije markt ging, werd duurder. En toen KPN nog een staatsbedrijf was, had je het huidige gezeik tenminste niet.

Zeker waar het gaat om belangen van mensen, die gewoon geld willen verdienen om te kunnen leven, dient de overheid in deze behoeftes structureel te voorzien. En niet de mensen afhankelijk te laten zijn van de willekeur van uzbs en de grillen van een 22-jarig ongesteld uitzendkutje. Daar is het hebben van een baan iets te belangrijk voor.
[..]

Ik heb het ook wel eens anders meegemaakt. Dat waren de tijden waarin je als werknemer als stront werd behandeld door het uzb. Dat is ook zo typisch aan uzbs, het zijn net hoeren. Als het economisch goed gaat rennen ze achter de reet van de werknemers aan, als het slecht gaat achter de reet van de bedrijven. Uiteindelijk is niemand gebaat bij een uzb, behalve de uzbs zelf. Bedrijven en personeel weten elkaar ook zonder uzb wel te vinden.
[..]

Nu zeg je precies het omgekeerde. Eerst zeg je dat de uzbs kandidaatgericht moeten zijn, nu dat de kandidaat geen of weinig eisen mag hebben.

En wat is er mis met eisen stellen aan een baan? Bedrijven stellen omgekeerd toch ook eisen aan werknemers? Of wil je zeggen dat ik maar elk strontbaantje moet aannemen omdat dat een uzb zo uitkomt?

Overigens zeg ik het verkeerd: het is geen strontbaan, het is strontwerk. Via een uzb heb je geen baan, dan krijg je hooguit (stront)werk. Dat is toch net even iets anders.
[..]

Moet ik ze je geven? Wacht, ik post ze wel even...

Hop
Hop
Hop

Er zijn er nog meer. Dit zijn vacatures die wij nooit bij Adecco uit hebben gezet, sterker nog, die allang vervuld zijn!
[..]

Het is te merken. De enigen die positief zijn over uzbs, zijn de uzbs zelf.
[..]

Tuuuurlijk niet... Daarom hangen er ook zo weinig "reeds vervulde" vacatures achter het raam he? Als je dan belt blijkt de functie "net" vergeven te zijn. Dat datzelfde briefje, samen met de andere lokkertjes de volgende maand nog steeds achter het raam hangt, is eigenlijk geen verrassing.

Hetzelfde geldt voor CV's. Er worden regelmatig CV's aangeboden van kandidaten die helemaal niet meer ingeschreven staan bij het uzb, of helemaal niet op zoek zijn. Als je dan een kandidaat op gesprek wilt laten komen, heeft hij "net" een andere baan. Soms zelfs tien minuten nadat je het CV binnen hebt gekregen.
Waarom denk je dat de exclusiviteitsclausule onder elk CV geplakt wordt?

Zo is mij letterlijk gevraagd of mijn CV als voorbeeldkandidaat mocht dienen bij presentatie aan andere bedrijven, ook al hadden ze geen werk en stond ik er niet eens ingeschreven! Die voorbeeldkandidaten (die dus helemaal niet beschikbaar zijn!) zouden dan op USB-sticks worden geplaatst en achtergelaten bij bedrijven, of zelfs ter promotie worden rondgestuurd!

Nee, vacatures en CV's via een uzb is voor een heel groot deel een schijnvertoning.
[..]

De een is mischien wat minder kut dan de ander, maar ze dienen allemaal hetzelfde doel - profiteren van de gezonde arbeisrelatie tussen werkgever en werknemer - en zijn dus per definitie kut.
En jij bent lekker....

Ik vraag me af wat voor functie je bekleed binnen die organisatie?

Update:

Bedrijf doet zaken met andere uitzendbureau maar deze hebben de hulp ingeroepen van Adecco om de vacature te vervullen. Vandaar dat Adecco ook meezoekt en ook niet de naam van het bedrijf vevrmeldt. Denk dat je dus te snel oordeelt.!

Oja, spreek eens normaal man. Over niveau gesproken...

[ Bericht 3% gewijzigd door Sharpdressedman op 15-08-2008 17:03:10 ]
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_60862494
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 16:40 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

En jij bent lekker....

Ik vraag me af wat voor functie je bekleed binnen die organisatie?

Update:

Bedrijf doet zaken met andere uitzendbureau maar deze hebben de hulp ingeroepen van Adecco om de vacature te vervullen. Vandaar dat Adecco ook meezoekt en ook niet de naam van het bedrijf vevrmeldt. Denk dat je dus te snel oordeelt.!

Oja, spreek eens normaal man. Over niveau gesproken...

Vriend, ik weet niet wie jij bent, maar zoals ik al zei: de vacatures zijn allang vervuld. En we hebben nooit, ik herhaal NOOIT, deze vacatures uitgezet naar Adecco. Noch hebben we toestemming gegeven om deze aan hen uit te besteden. Ze komen van een regionale dagbladsite af.

En ik weet dat omdat ik, als manager, zelf bij de vacature-invulling betrokken ben.
pi_60864315
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 19:45 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Vriend, ik weet niet wie jij bent, maar zoals ik al zei: de vacatures zijn allang vervuld. En we hebben nooit, ik herhaal NOOIT, deze vacatures uitgezet naar Adecco. Noch hebben we toestemming gegeven om deze aan hen uit te besteden. Ze komen van een regionale dagbladsite af.

En ik weet dat omdat ik, als manager, zelf bij de vacature-invulling betrokken ben.
Laatste reactie van mijn kant omdat ik je echt niet normaal vind spreken. Zeker wanneer je als 'manager' binnen deze organisatie werkzaam bent.

Ik heb dit uitgezocht en de vacatures zijn door een andere organisatie bij Adecco uitgezet, hiervoor hoeft geen toestemming te zijn want de contractpartner levert de kandidaat gewoon. (maar komt via Adecco of andere leverancier)

Misschien ben je als manager betrokken bij de invulling. Maar veel 'managers' weten niks van de afspraken af en krijgen gewoon de kandidaten te zien/spreken.

KPN dan wel Essent werk je toch voor?
pi_60872744
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 10:35 schreef vogeltjesdans het volgende:

Ja want telefoontarieven en internetverbindingen zijn sindsdien alleen maar duurder en trager geworden. Ook gek dat communisme zo'n enorme rem op welvaart zet, als het volgens jou veel efficiėnter werkt om alles aan staatsbedrijven over te laten .

Maareh, misschien kan je me het uitleggen. Welk voordeel heeft een uitzendbureau om:

- nep vacatures te plaatsen (om kandidaten te lokken?), om vervolgens
- kandidaten in te schrijven en er niets mee te doen. En dan als laatste:
- nep CV's te versturen aan klanten

Ergens zie ik een uitzendbureau dat dit doet binnen ongeveer 3 dagen failliet gaan .
pi_60874806
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:19 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Laatste reactie van mijn kant omdat ik je echt niet normaal vind spreken. Zeker wanneer je als 'manager' binnen deze organisatie werkzaam bent.

Ik heb dit uitgezocht en de vacatures zijn door een andere organisatie bij Adecco uitgezet, hiervoor hoeft geen toestemming te zijn want de contractpartner levert de kandidaat gewoon. (maar komt via Adecco of andere leverancier)

Misschien ben je als manager betrokken bij de invulling. Maar veel 'managers' weten niks van de afspraken af en krijgen gewoon de kandidaten te zien/spreken.

KPN dan wel Essent werk je toch voor?
En dat de vacatures inmiddels lang en breed zijn vervuld, daar ga je voor het gemak maar even aan voorbij?
pi_60875093
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 10:46 schreef JvS het volgende:
Ja want telefoontarieven en internetverbindingen zijn sindsdien alleen maar duurder en trager geworden. Ook gek dat communisme zo'n enorme rem op welvaart zet, als het volgens jou veel efficiėnter werkt om alles aan staatsbedrijven over te laten .
Laat ik je een ander voorbeeld geven. Denk je nu heus dar er niet allang harde schijven van 10 Tb op de plank liggen? Die zijn er allang, maar die worden de eerstkomende jaren niet verkocht omdat ze het huidige aanbod dan aan de straatstenen niet meer kwijtraken.

Zo is het ook met intenetsnelheden. Hoewel de techniek is verbeterd en de snelheden zijn verhoogd, heeft dat niets met marktwerking te maken. De techniek loopt toch wel verder. Om je een vergelijking te geven: in het begin van de internet dagen kon je een (analoog) internetabonnement afsluiten voor pakweg 70 gulden. Wat betaal je tegenwoordig voor een internet abbo? Gemiddeld 30,-, omgerekend 66 gulden. Dus zoveel heeft die fijne marktwerking niet gedaan. Je kunt hooguit zeggen dat je er meer voor terugkrijgt, meer techniek, hogere snelheden, meer opslag, maar het is de vraag of we daarop zitten te wachten. Ondertussen vormt de technologische vooruitgang een perfect excuus om maar vooral de prijzen niet te laten zakken.
quote:
Maareh, misschien kan je me het uitleggen. Welk voordeel heeft een uitzendbureau om:

- nep vacatures te plaatsen (om kandidaten te lokken?), om vervolgens
- kandidaten in te schrijven en er niets mee te doen. En dan als laatste:
- nep CV's te versturen aan klanten

Ergens zie ik een uitzendbureau dat dit doet binnen ongeveer 3 dagen failliet gaan .
Leuk dat je het vraagt. Ik zal het je uitleggen.

- inderdaad om kandidaten te lokken. Die schrijven zich vervolgens in en laten hun CV achter. En zoals iedereen in uitzendland inmiddels weet, CV's zijn gewoon geld waard - want die vertegenwoordigen je handelswaar en.
- kandidaten worden ingeschreven om aan hun CV te komen. Zie boven. Na een paar maanden worden ze dan wel weer uitgeschreven, maar de CV's van goede kandidaten blijven achter.
- als een klant een mooi CV ziet, denkt hij vanzelf "Goh! Dat uzb heeft goede kandidaten. Daar moet ik meer zaken mee doen." Dat deze kandidaat dan bij een uitnodiging voor ene gesprek "net" een andere baan heeft gevonden, heeft dan vaak wel tot gevolg dat het bedrijf genoegen neemt met een mindere kandidaat van het uzb.

Lokkertjes en show, niets anders.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:07:40 #40
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_60875101
uitzendbureau's zuigen. ze zoeken de beste uit voor de leuke baantjes en derest word gedumpt in shitbanen. daarom moet je gewoon naar school gaan en studeren zodat je later nooit meer kutbaantjes hoeft te doen.
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:14:28 #41
224819 Nijnebout
Donderrrrjaagster
pi_60875268
Volgens mij hebben sommigen mensen een verschrikkelijk fout beeld van een uitzendbureau.
Het feit dat je je maar klakkeloos kan inschrijven, op je luie reet kan gaan zitten wachten tot je een baantje aangeboden krijgt : zo werkt het niet. Als je echt zo graag wil? 1 x per week binnen lopen zorgen dat ze jou niet vergeten. Weet hoeveel mensen er in zo'n bestand zitten! Ze komen het niet op een presenteerblaadje aanbieden.

Daarnaast, denkt elke student met een beetje niveau dat ze zomaar overal geplaatst kunnen worden: Wake up! Zo werkt het niet? Ik krijg cv's voor me neus met de meest geweldige studies waar ik nog nooit van gehoord heb, maar werkervaring HO maar. Prima, maar verwacht niet dat je dan meer krijgt voorgeschoteld dan schoonmaakwerk/productiewerk of callcenterwerk. En zelfs voor dat laatse mag je wel wat in huis hebben want niet elke sjappie zet je achter een telefoon ( de hersenloze projectjes daargelaten ) Pak het aan en ga gewoon werken! Uitzendbureaus hebben te maken met klanten en vacatures, die toveren ze niet zelf uit hun mouw op aanvraag van jou. Er is een bepaald aanbod, zit dat er niet bij, ga dan lekker bij een bedrijf naar je keuze zelf solliciteren!

Bovendien, mensen zijn tegenwoordig nog te lui om gewoon een baan te zoeken. Daar heb je echt niet alleen maar een uitzendbureau voor nodig!

Succes!
~What goes up, must come down~
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:18:05 #42
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_60875362
"Ik heb vrachtwagens geladen waarbij ik in mijn eentje vracht van 100 kilo per object de vrachtwagen in moest tillen."

En hier stopte ik met lezen..... , als je een serieus verhaal wilt vertellen moet je niet met dit soort lariekoek aan komen.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:22:46 #43
224819 Nijnebout
Donderrrrjaagster
pi_60875463
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:18 schreef dgbw het volgende:
"Ik heb vrachtwagens geladen waarbij ik in mijn eentje vracht van 100 kilo per object de vrachtwagen in moest tillen."

En hier stopte ik met lezen..... , als je een serieus verhaal wilt vertellen moet je niet met dit soort lariekoek aan komen.

~What goes up, must come down~
  Admin zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:29:31 #44
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_60875629
Hier een meer dan tevreden Tempo-Teamer, prima intercedentes, volop werk, vlot uitbetalen, alle aspecten van de verpleging komen aan bod, ik ben meer dan tevreden.
Oh, dat zei ik al, dus
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_60884076
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Laat ik je een ander voorbeeld geven. Denk je nu heus dar er niet allang harde schijven van 10 Tb op de plank liggen? Die zijn er allang, maar die worden de eerstkomende jaren niet verkocht omdat ze het huidige aanbod dan aan de straatstenen niet meer kwijtraken.
Sorry hoor. Maar jij bent serieus een manager bij KPN? Bijzonder dat je nog niet weggesaneerd bent. Heb ik dan toch een beetje respect voor.

Eigenlijk reageer je dermate belachelijk dat ik denk dat je lachend achter je keyboard zit te kijken wie er nu weer reageert op je trolls. Nou ik zal het slachtoffer in dit geval maar even zijn.

Over die HD's: Als die techniek er is, waarom verkoopt niemand dat dan? Je blijft misschien met 10.000 schijven uit je eigen voorraad zitten, maar ze winnen ook van alle concurrenten en halen in een keer de hele markt binnen. Ik weet niet of het je opgevallen was, maar er komen continu grotere goedkopere schijven op de markt. Dus het kan wel: een grotere goedkope schijf introduceren zonder met een enorme vooraad te blijven zitten. Waarom zou je dan niet gewoon het beste product introduceren?
quote:
Leuk dat je het vraagt. Ik zal het je uitleggen.

- inderdaad om kandidaten te lokken. Die schrijven zich vervolgens in en laten hun CV achter. En zoals iedereen in uitzendland inmiddels weet, CV's zijn gewoon geld waard - want die vertegenwoordigen je handelswaar en.
- kandidaten worden ingeschreven om aan hun CV te komen. Zie boven. Na een paar maanden worden ze dan wel weer uitgeschreven, maar de CV's van goede kandidaten blijven achter.
- als een klant een mooi CV ziet, denkt hij vanzelf "Goh! Dat uzb heeft goede kandidaten. Daar moet ik meer zaken mee doen." Dat deze kandidaat dan bij een uitnodiging voor ene gesprek "net" een andere baan heeft gevonden, heeft dan vaak wel tot gevolg dat het bedrijf genoegen neemt met een mindere kandidaat van het uzb.

Lokkertjes en show, niets anders.
En waar gaat dit uitzendbureau precies zijn geld mee verdienen? Want dat doen ze pas als een ingeschreven kandidaat daadwerkelijk gaat werken. En iemand die voor iets anders komt, die niet bemiddeld wordt en waarvan een vals CV naar een bedrijf geschoven wordt, gaat behoorlijk weinig geld opleveren (zeg: Niets) en wel veel geld / tijd kosten. Kan je me dat nog iets beter uitleggen misschien?
pi_60886848
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:18 schreef dgbw het volgende:

De objecten(verpakte grondstoffen) hadden een grote/lange cilinderachtige vorm (3m lang, 1m diameter) waardoor je met behulp van het hefboomeffect ze de vrachtwagen in kon kiepen. Dat neemt niet weg dat je dan nog enorm zwaar moet tillen.
Het ging hier om verpakkingen van industriele grondstoffen, die zijn vaak groot en zwaar en tevens stond er op de verpakking een stikker met het gewicht: 100 Kg

Als je denkt dat in fabrieken niet met grote industriele gewichten en aantallen wordt gewerkt heb je het mis.
Niet elk bedrijf heeft een heftruck om deze dingen in en uit vrachtwagen te laden, dat betekent dus dat hoe zwaar de vracht ook is, deze dan met de hand geladen en gelost moet worden.

Om de reguliere werknemers van het bedrijf te ontlasten worden dan voor deze laad- en lostaken vaak uitzenkrachten ingehuurd.

[ Bericht 5% gewijzigd door crapcleaner op 16-08-2008 21:24:08 ]
pi_60898380
Uitzendbureau's zijn één grote hoop gebakken lucht. Het is jammer dat ik niet intelligent genoeg ben gebleken om dit gelijk door te hebben, maar dit door schade en schande heb moeten ondervinden.

Uitzendbureau A:
Hier werd mij een tijdelijk baantje aangeboden als archiefmedewerker. Ik had niks beters te doen en het was maar voor even dus ik heb ja gezegd. Dit bleek heel stom sorteer- en sjouw werk. Gezien mijn rug niet zo best is hield ik dit maar twee dagen vol. Ik besloot dat ik mijn rug er niet verder mee ging verneuken en stopte er mee. (Dit was dus niet omdat ik geen zin meer had, ik wilde het echt afmaken als het had gekund, maar ik lag op bed met rugpijn) De vacature verscheen weer op de site van het UZB en luidde iets in de trant van: "Je gaat dozen sorteren. Daarna ga je ze wegbrengen. Kortom, een leuke en afwisselende functie!" Niveau: Poepen: Drukken, dan je reet afvegen. Kortom: een leuke en afwisselende bezigheid! Het verschil tussen de omschrijving en de praktijk was gewoon hemeltergend en bleek achteraf tekenend voor het bullshitgehalte van UZB's.

Andere frats van dit UZB:
Ik bel ze voor een functie die is omschreven als 'servicemedewerker'. Ik wil weten wat de functie ongeveer inhoudt zodat ik weet of ik de functie wel wil. Intercedente: "Ja ik loop ook niet elke dag bij dat bedrijf rond, dus dat weet ik allemaal niet." Ik kon er uiteindelijk niet meer uit krijgen dat het om 'service verlenen aan klanten' ging. Tja dat kan dus nog steeds alles zijn, hoeren aan een raam doen dat ook. Ik ging zowat twijfelen aan mezelf want de intercedente deed dus alsof ik gek was dat ik steeds doorvroeg.

Uitzendbureau B:
Een wat meer classy uitstraling en ze leken me serieus te nemen. Gaven i.t.t. UZB A geen slappe handjes. Dit bleek achteraf allemaal schijn. De vacatures op hun site lijken allemaal zeer spannend, tot je bij een bedrijf gaat praten en het allemaal geen reet meer blijkt in te houden. Na dit een keer meegemaakt te hebben was ik op mijn hoede. Ik solliciteerde op een functie bij een bedrijf met een werkelijke prachtige omschrijving. Na twee dagen werd ik gebeld, ik zei ja en het werd bevestigd per mail dat ik op gesprek mocht. Het bleek om een heel andere vacature te gaan, dus ik bel het UZB op. Volgens de intercedente was de functie waar ik op had gesolliciteerd echt te stom voor mij en kon ik veel beter deze nemen. (Ze gaf ook gewoon toe aan me dat functies op de site nogal mooi omschreven zijn) Mij leek deze echter een stomme data entry functie waar ik absoluut geen trek in had. Ik bedankte dus vriendelijk. Toen ging ze een heel promitieverhaal zitten houden, ofwel ze pushte me om toch te gaan solliciteren en ze verzekerde me dat dit echt één van de beste tijdelijke fulltime functies was die er waren, met enige uitdaging. Ik zei dat ik dat goed vond maar dat ze me het dan niet moesten aanrekenen als ik alsnog nee zei tegen het bedrijf. Dit was allemaal geen probleem en ik moest het gewoon zien alsof het een sollicitatie was puur tussen het bedrijf en mij.

Ik dus de volgende dag naar dat bedrijf. Het bedrijf wist me te vertellen dat de functie heel veel had, maar voor iemand als ik in ieder geval geen uitdaging. Het was idd gewoon stomme data entry. Voor de vorm heb ik nog even meegekeken op de werkvloer, toen wist ik zeker dat ik het niet moest doen. Het bedrijf was dat met me eens. In goed overleg ben ik gegaan. 's Middags word ik gebeld door het UZB, door een andere intercedente. Op verwijtende toon geeft ze me te kennen dat dit nu al de tweede keer is dat ik nee zeg bij een bedrijf en dat ik hun tijd aan het verspillen ben. Ik vraag me af wie nu wiens tijd aan het verspillen is en zeg dat voordat ze me verwijten maakt ze maar met haar collega moet gaan overleggen, die ze idd nog niet gesproken heeft. Ik had alle recht om kwaad te worden maar goed wil ze wel te vriend houden, je weet nooit. Weet nu wel hun niveau iig.
  Moderator zondag 17 augustus 2008 @ 13:32:54 #48
9859 crew  Karina
Woman
pi_60898624
Ik heb vroeger heel vaak voor uitzendbureau's gewerkt. Het ligt heus niet aan het uitzendbureau (of het nou Randstand is of een ander) het ligt aan de mensen die er werken. Als je bij het ene filiaal van Randstad een slechte ervaring had, zou ik het bij een ander filiaal proberen.

Zelf heb ik ook veel slechte maar ook goede ervaringen gehad. Ik werd soms naar een baan gestuurd waarvan werd gezegd "oh je moet dat en dat programma gebruiken, maar dat leggen ze je wel uit". Kwam ik daar, ik kon meteen weer terug, want ze zochten toch echt iemand die ervaring had met die bepaalde software. Lekker voor niks daar naar toe gegaan dus.

Ook goede ervaringen, leuke tijdelijke baan vlak bij mijn huis, leuke bedrijven gezien. Succes in ieder geval!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_60904614
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:14 schreef Nijnebout het volgende:
Volgens mij hebben sommigen mensen een verschrikkelijk fout beeld van een uitzendbureau.
Het feit dat je je maar klakkeloos kan inschrijven, op je luie reet kan gaan zitten wachten tot je een baantje aangeboden krijgt : zo werkt het niet. Als je echt zo graag wil? 1 x per week binnen lopen zorgen dat ze jou niet vergeten. Weet hoeveel mensen er in zo'n bestand zitten! Ze komen het niet op een presenteerblaadje aanbieden.
Volgens mij werk jij bij eenuzb en moet je blij zijn met elke goede kandidaat die je op dit moment kunt krijgen. Dus een gepaste bescheidenheid zou je wel sieren. Je gaat uit van een soort van "kwaliteitsborging" die een kandidaat bij jou zou moeten achterlaten, maar bied je dat opgekeerd ook? Dacht het niet.
quote:
Ik krijg cv's voor me neus met de meest geweldige studies waar ik nog nooit van gehoord heb, maar werkervaring HO maar. Prima, maar verwacht niet dat je dan meer krijgt voorgeschoteld dan schoonmaakwerk/productiewerk of callcenterwerk.
Dat heeft dan te maken met jouw beperkte kennis van die opleiding, en hoe je dat kunt verkopen aan de klant. als jij dat niet kan en niets anders uit je mouw kan schudden dan callcenterwerk, ligt dat aan jouw beperkte capaciteiten om iemand te plaatsen, niet aan de kandidaat.
quote:
Bovendien, mensen zijn tegenwoordig nog te lui om gewoon een baan te zoeken. Daar heb je echt niet alleen maar een uitzendbureau voor nodig!

Succes!
Bovendien, intercedenten zijn tegenwoordig nog te lui om gewoon te bemiddelen voor een kandidaat.

Succes!
pi_60905048
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 18:47 schreef JvS het volgende:
Sorry hoor. Maar jij bent serieus een manager bij KPN? Bijzonder dat je nog niet weggesaneerd bent. Heb ik dan toch een beetje respect voor.

Eigenlijk reageer je dermate belachelijk dat ik denk dat je lachend achter je keyboard zit te kijken wie er nu weer reageert op je trolls. Nou ik zal het slachtoffer in dit geval maar even zijn.

Over die HD's: Als die techniek er is, waarom verkoopt niemand dat dan? Je blijft misschien met 10.000 schijven uit je eigen voorraad zitten, maar ze winnen ook van alle concurrenten en halen in een keer de hele markt binnen. Ik weet niet of het je opgevallen was, maar er komen continu grotere goedkopere schijven op de markt. Dus het kan wel: een grotere goedkope schijf introduceren zonder met een enorme vooraad te blijven zitten. Waarom zou je dan niet gewoon het beste product introduceren?
Spreek ik Frans of Chinees hier? Hallo, staat mijn microfoon wel aan? Volgens mij heb ik toch net heel duidelijk verteld waarom. Maar goed, speciaal voor de dyslectici en andere traag van begrip zijnden onder ons:

Stel je staat in de winkel. Er liggen twee harde schijven. Een is 1 Tb groot en kost 99,-, de ander is 10 Tb groot en kost 299,-. Welke koop je? Juist. Waardoor bijna geen 1 Tb schijf meer verkocht gaat worden en die dingen dus voor Jan doedel in de winkel liggen en nooit meer aan de straatstenen kwijtgeraakt gaan worden, althans niet om ooit nog winst op te maken. Kortom: omdat je je bestaande voorraad dan veel vaker moet vernieuwen telkens als er wat nieuws bij komt. Riep iemand hierboven niet iets over marktwerking?

Dat van die 10 Tb schijven is overigens maar een voorbeeld, voordat een huilende maxtor medewerker zich hier komt melden.

En wat dat manager zijn betreft, jij denkt serieus dat als iemand een hoge bedrijfsfunctie heeft die persoon zich niet bijvoorbeeld verbaal uitkuurt op fora en dergelijke? Ik ken er nog wel meer hoor, en die spuwen nog veel meer gal en staan nog een stuk hoger op de ladder dan ik. Daarbij ga je er a priori van uit dat iemand die op zijn werk manager is, thuis eenzelfde "standaard" erop nahoudt. Nou ik denk dat je dan erg verkeerd zit (sterker nog, ik weet het wel zeker). Werk en status en aan de andere kant prive en eigen mening op internet verkondigen zijn twee heel verschillende dingen. Ik kan die twee tenminste heel goed uit elkaar houden.

Daarbij, hoe hoger je op de ladder komt, hoe sarcastischer en cynischer je wordt (dat is al bijna een selectie-eis) vanwege het in toenemende mate Kafka-gehalte op dat niveau. Alleen durf ik er voor uit te komen en mijn mening ongenuanceerd voor het voetlicht te brengen. Dat mensen dat hard vinden overkomen, prima. Dat mensen zich op hun pik getrapt voelen, jammer. Dat mensen hier heftig op reageren, leuk. Daar is het een forum voor. Jij hebt jouw mening, ik heb de mijne, en daartussenin wordt soms met rotte vis gegooid. Dat gebeurt overal en het is een utopie om te denken dat b.v. een parlementarier zich niet op fok zou begeven om daar lekker los te gaan. Ik noem maar een zijstraat
quote:
En waar gaat dit uitzendbureau precies zijn geld mee verdienen? Want dat doen ze pas als een ingeschreven kandidaat daadwerkelijk gaat werken. En iemand die voor iets anders komt, die niet bemiddeld wordt en waarvan een vals CV naar een bedrijf geschoven wordt, gaat behoorlijk weinig geld opleveren (zeg: Niets) en wel veel geld / tijd kosten. Kan je me dat nog iets beter uitleggen misschien?
Lees de OP nog eens. Daar lees je dat een goedwillende en mischien wel naieve jongeling zich in alle lichaamsopeningen laat naaien door uzbs. Daar lees je ook wat voor baantjes er zijn te vergeven bij uzbs. Tuurlijk, er zullen af en toe ook wel eens "echte" banen tussen zitten. Maar ga er vooral niet van uit dat jij als gediplomeerde en ervaren kandidaat daarmee weg komt. Een totaal gebrek aan inschattingsvermogen is de doorsnee intercedent niet vreemd.

Zo lang bedrijven kutwerk te doen hebben, zullen er altijd uzb ratten zijn.
pi_60905272
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:16 schreef hermanf het volgende:
Niveau: Poepen: Drukken, dan je reet afvegen.
Die houden we erin

Overigens ken ik een lieve dame die erg goed haar best doet, die voor een uzb trainingen geeft aan intercedenten. Die dame wist me ook te vertellen dat het inderdaad vaak afhangt van welke intercedent je hebt, maar dat het doorsnee gaat om een heleboel presentatie en show. In elk geval meer dan de inhoud.
pi_60909024
Lol @ Volgeltjesdans Heerlijk hoe fout iemand kan zitten zonder dat hij het doorheeft, zeker geen economische opleiding gedaan?
pi_60909199
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Maar goed, speciaal voor de dyslectici en andere traag van begrip zijnden onder ons:

Stel je staat in de winkel. Er liggen twee harde schijven. Een is 1 Tb groot en kost 99,-, de ander is 10 Tb groot en kost 299,-. Welke koop je? Juist. Waardoor bijna geen 1 Tb schijf meer verkocht gaat worden en die dingen dus voor Jan doedel in de winkel liggen en nooit meer aan de straatstenen kwijtgeraakt gaan worden, althans niet om ooit nog winst op te maken. Kortom: omdat je je bestaande voorraad dan veel vaker moet vernieuwen telkens als er wat nieuws bij komt. Riep iemand hierboven niet iets over marktwerking?

Dit is een voorbeeld van je economisch foute gedachtegangen.

1.) Wat weerhoudt een kleinere producent van het produceren van de 10 Tb disks, om zo marktleider te worden?

Mits patent argument:

2.) Een patent heb je maar voor x-jaar, daarna mag iedere andere producent het kopieren. Dus waarom zou een producent die de 10 Tb disk heeft uitgevonden dit achterwege houden en gaan vechten om marktaandeel met de andere aanbieders? Dit terwijl hij ook als enige op de markt disks kan verkopen die 10x zoveel ruimte bevatten, en zo dus marktleider kan worden!

oftewel, er klopt iets niet aan je beredeneringen.
pi_60909344
quote:

En wat dat manager zijn betreft, jij denkt serieus dat als iemand een hoge bedrijfsfunctie heeft die persoon zich niet bijvoorbeeld verbaal uitkuurt op fora en dergelijke? Ik ken er nog wel meer hoor, en die spuwen nog veel meer gal en staan nog een stuk hoger op de ladder dan ik.
En dit is niet volgens mijn ervaringen; bij mij is het meer van hoe hoger je komt, hoe meer de mensen zichzelf zijn en geen masker dragen. En dat is met mijn ervaring bij een corporate van een multinational (van enkele miljarden USD omzet). Je ziet juist al die mensen die er ook bij willen horen (de productiemanagers bij dochterbedrijven bijv.), dat ze met de ellebogen werken. Daar zul je vast bij horen...
pi_60910153
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:03 schreef Xith het volgende:
Lol @ Volgeltjesdans Heerlijk hoe fout iemand kan zitten zonder dat hij het doorheeft, zeker geen economische opleiding gedaan?
Nee, een IT opleiding. En your point is?

Vergeet wel even niet dat ik spreek vanuit ervaring, zowel mijn eigen als van vele anderen (lees dit topic maar eens door, dan zie je dat ik heus niet de enige ben), en gezien vanuit werknemersstandpunt als opdrachtgeversstandpunt.
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:09 schreef Xith het volgende:

[..]

Dit is een voorbeeld van je economisch foute gedachtegangen.

1.) Wat weerhoudt een kleinere producent van het produceren van de 10 Tb disks, om zo marktleider te worden?

Mits patent argument:

2.) Een patent heb je maar voor x-jaar, daarna mag iedere andere producent het kopieren. Dus waarom zou een producent die de 10 Tb disk heeft uitgevonden dit achterwege houden en gaan vechten om marktaandeel met de andere aanbieders? Dit terwijl hij ook als enige op de markt disks kan verkopen die 10x zoveel ruimte bevatten, en zo dus marktleider kan worden!

oftewel, er klopt iets niet aan je beredeneringen.
Geld. Niets meer en niets anders. Het is namelijk pure kapitaalvernietiging om telkens opnieuw met "de grote klapper" te komen. dan kan je de rest van je voorraad wel op je buik schrijven. Dat weet ook een kleine fabrikant, die het juist van zijn uitstaande voorraad moet hebben.

Voor de eenvoudigen van geest het scenario:

- kleine harddiskkloot brengt 10 Tb op de markt
- er wordt voor de rest niets meer verkocht, waardoor alle kleinere harddisks van harddiskkloot in een klap onverkoopbaar zijn geworden
- de technologie is niet geheim, dus binnen een week of drie brengen IBM, WD en Maxtor oox de 10 Tb drives uit en spoelen daarmee de indrhaast verworven marktleiderspositie van harddiskkloot door de plee
- omdat 10 Tb harddisks nu het duurste in het segment zijn, worden deze met name gekocht bij betrouwbare producenten zoals IBM, WD en Maxtor
- terwijl harddiskkloot zojuist een enorme verliespost heeft gemaakt doordat zijn kleinere harde schijven onverkoopbaar zijn geworden

Dag harddiskkloot. Het was leuk je gekend en van je stommiteit geprofiteerd te hebben.
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:15 schreef Xith het volgende:
En dit is niet volgens mijn ervaringen; bij mij is het meer van hoe hoger je komt, hoe meer de mensen zichzelf zijn en geen masker dragen. En dat is met mijn ervaring bij een corporate van een multinational (van enkele miljarden USD omzet). Je ziet juist al die mensen die er ook bij willen horen (de productiemanagers bij dochterbedrijven bijv.), dat ze met de ellebogen werken. Daar zul je vast bij horen...
Dan vraag ik me af waar jij je ervaringen met management op hebt gedaan. Het is geen geheim dat hoe hoger je komt, hoe meer politiek er speelt, hoe meer verborgen agenda's er zijn, meer onderlinge en tegenstrijdige belangen en dus: hoe minder open men is. Als jouw ervaringen anders zijn is dat leuk voor je, maar ik vrees helaas niet representatief voor het doorsnee managementscrapuul. En het zijn nou juist de bedrijven die zich als "open en eerlijk" presenteren, die dat het minste zijn.

Ik heb je net verteld dat, hoewel sarcastisch en cynisch, ik me daar niet voor schaam en er zelfs openlijk voor uitkom. Dat zal mijn carriere wellicht niet versnellen. Maar om eerlijk te zijn zit ik daar ook niet op te wachten, in tegenstelling tot wat ik net hierboven beschreef kan ik tenminste wel eerlijk en open blijven. Dat kan niet gezegd worden van het UM of, in casu van dit topic, uzbs. Liever een sarcastische klootzak die er voor zijn mensen is en zichzelf 's morgens vroeg in de spiegel aan kan kijken, dan een politieke kontekruiper die onder het motto van "ja zeggen en nee doen" zijn collega's een oor aannaait en hem een mes in zijn rug steekt.

Ken je de flauwe grap van de eerlijke manager die door de politie gearresteerd werd wegens wapenbezit?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_60913692
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:15 schreef Xith het volgende:

[..]

Goh, vertel eens, hoelang werk je al? Drie weken?

Jij weet niets, dus houd gewoon je mondje dicht.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_60917333
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:00 schreef StefanP het volgende:

[..]

Inhoudelijke reactie, nee, echt.

Edit: sorry ik dacht dat die op mij gericht was. My bad

Excuus aan StefanP. Ik zal het nooit meer doen

[ Bericht 27% gewijzigd door vogeltjesdans op 18-08-2008 18:09:38 ]
pi_60920065
quote:
Lees de OP nog eens. Daar lees je dat een goedwillende en mischien wel naieve jongeling zich in alle lichaamsopeningen laat naaien door uzbs. Daar lees je ook wat voor baantjes er zijn te vergeven bij uzbs. Tuurlijk, er zullen af en toe ook wel eens "echte" banen tussen zitten. Maar ga er vooral niet van uit dat jij als gediplomeerde en ervaren kandidaat daarmee weg komt. Een totaal gebrek aan inschattingsvermogen is de doorsnee intercedent niet vreemd.

Zo lang bedrijven kutwerk te doen hebben, zullen er altijd uzb ratten zijn.
Ik ga er in mee dat sommige mensen niet goed worden bemiddeld. Dat kan meerdere oorzaken hebben (slecht bemiddelbaar of slechte bemiddelaar).

Jij stelt dat uitzendbureau[s structureel valse vacatures plaatsen, kandidaten niet bemiddelen en valse CV's schuiven. Laat ik mijn vraag maar gewoon herhalen. Hoe haalt een uitzendbureau uit deze handelswijze voordeel? Hoe verdienen ze geld? En hoe zit dat op de lange termijn, als na jou iedereen doorheeft dat ze zo werken (duurt wel lang trouwens, aangezien uzb's al 40 jaar bestaan, gek wel).
pi_60920614
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 01:00 schreef StefanP het volgende:

[..]

6 maanden bij deze corporate, de multinational zit trouwens deels in dezelfde branch als jij waarschijnlijk en zit bij de top10 grootste ter wereld in die branch. We hebben trouwens zo'n 7000 man in de US.

[ Bericht 3% gewijzigd door Xith op 18-08-2008 12:42:29 ]
pi_60920993
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:41 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Geld. Niets meer en niets anders. Het is namelijk pure kapitaalvernietiging om telkens opnieuw met "de grote klapper" te komen. dan kan je de rest van je voorraad wel op je buik schrijven. Dat weet ook een kleine fabrikant, die het juist van zijn uitstaande voorraad moet hebben.

Voor de eenvoudigen van geest het scenario:

- kleine harddiskkloot brengt 10 Tb op de markt
- er wordt voor de rest niets meer verkocht, waardoor alle kleinere harddisks van harddiskkloot in een klap onverkoopbaar zijn geworden
- de technologie is niet geheim, dus binnen een week of drie brengen IBM, WD en Maxtor oox de 10 Tb drives uit en spoelen daarmee de indrhaast verworven marktleiderspositie van harddiskkloot door de plee- omdat 10 Tb harddisks nu het duurste in het segment zijn, worden deze met name gekocht bij betrouwbare producenten zoals IBM, WD en Maxtor
- terwijl harddiskkloot zojuist een enorme verliespost heeft gemaakt doordat zijn kleinere harde schijven onverkoopbaar zijn geworden

Dag harddiskkloot. Het was leuk je gekend en van je stommiteit geprofiteerd te hebben.
Er is zoiets dat patent heet, en dat wordt in de westerse landen en de meeste aziatische landen exc. china goed gerespecteerd. En als het al kon / er zat geen patent op, waarom zouden de grote bedrijven niet hun oudere versies door de markt drukken om dan de 10 TB versies op de markt te brengen? Elke paar maanden komt Maxtor met een nieuwe schijf, is dat dan ook kapitaalvernieling? Echt, het bedrijf dat hier als eerste de markt mee op komt zal echt zoveel voordelen mee krijgen, het zou dom zijn dat niet te doen!

Waarschijnlijk kan die 10tb disk al wel, maar gaat de kostenprijs zo hoog dat het nog niet interessant is voor de markt.
quote:
[..]

Dan vraag ik me af waar jij je ervaringen met management op hebt gedaan. Het is geen geheim dat hoe hoger je komt, hoe meer politiek er speelt, hoe meer verborgen agenda's er zijn, meer onderlinge en tegenstrijdige belangen en dus: hoe minder open men is. Als jouw ervaringen anders zijn is dat leuk voor je, maar ik vrees helaas niet representatief voor het doorsnee managementscrapuul. En het zijn nou juist de bedrijven die zich als "open en eerlijk" presenteren, die dat het minste zijn.
Mijn ervaringingen zijn met het strategisch management team en de executives board, en de corporate directeur HRM, waar ik direct voor werk. Van een van de grootste ingenieurs en consultancy bedrijven van de wereld

Ik geloof dat ik dus wel genoeg contact heb met deze mensen, samen met de mensen 'onder' ons (de directie van dochterbedrijven en team-/productmanagers) om te kunnen zien dat juist de 'lagere' managers zo druk bezig zijn met zichzelf omhoog te werken dat ze er niet voor terug deinzen om anderen neer te halen. Hoe hoger de manager, hoe meer ervaring en zelfverzekerd hij is, en dus hoe meer hij zichzelf is.

Maar ik denk dat we off-topic geraken

[/quote]
pi_60921303
Het is ook wel belangrijk om zelf initiatief te nemen. Als jij je inschrijft, en dan afwacht in de hoop dat zij jou bellen...

Als jij hun af en toe eens belt, en vraagt of zij nog wat hebben liggen. Zullen zij jou herinneren, van die jongen die initiatief toont en graag wilt. De kans is dan groter dat als zij iets hebben liggen, denken van "ooh ja die jongen wilde heel graag", dan dat zij denken "ooh, welke jongen heeft ons nooit opgebeld of iets van zich laten horen".

Daarnaast is het ook wel zelf willen, als ik je post lees zoek je echt iets in het verlengde van je opleiding. Dat is vaak gewoon niet realiseerbaar. Als jij die rekeningen echt moet betalen, moet je werken en niet zeuren.

Er zijn genoeg callcenters welke je zo voor 30 uur in de week kunnen opschrijven, en dan krijg je meer dan het minimumloon. Daarnaast zijn er ook verschillende promotiebedrijven, (promodukties in A'dam bijvoorbeeld) waarbij je als je echt wilt, veel kan werken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Admin maandag 18 augustus 2008 @ 13:27:19 #62
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_60922102
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 13:29 schreef yvonne het volgende:
Hier een meer dan tevreden Tempo-Teamer, prima intercedentes, volop werk, vlot uitbetalen, alle aspecten van de verpleging komen aan bod, ik ben meer dan tevreden.
Oh, dat zei ik al, dus
In the rebound vogeltjesdans
Er zijn écht tevreden uitzendkrachten
Kom er net weer vandaan, m'n briefjes en dus loon worden meteen verwerkt en ik heb weer een week leuk afwisselend werk.
Dus

Er is meer te doen via het uzb dan IT of dozen sjouwen
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

maandag 18 augustus 2008 @ 14:45:43 #63
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_60924418
En dat kan ik alleen maar beamen!
pi_60929785
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:42 schreef Xith het volgende:
Er is zoiets dat patent heet, en dat wordt in de westerse landen en de meeste aziatische landen exc. china goed gerespecteerd. En als het al kon / er zat geen patent op, waarom zouden de grote bedrijven niet hun oudere versies door de markt drukken om dan de 10 TB versies op de markt te brengen? Elke paar maanden komt Maxtor met een nieuwe schijf, is dat dan ook kapitaalvernieling? Echt, het bedrijf dat hier als eerste de markt mee op komt zal echt zoveel voordelen mee krijgen, het zou dom zijn dat niet te doen!

Waarschijnlijk kan die 10tb disk al wel, maar gaat de kostenprijs zo hoog dat het nog niet interessant is voor de markt.
De vraag is maar hoe ver dat patent gaat. Het is namelijk niet zo dat er ineens een patent op een harde schijf wordt verleend omdat die nou toevallig 10 Tb is. Het concept is niet wezenlijk anders dan van een 1 Tb schijf, dus betwijfel of er patent op verleend zou worden.

En het is geen kapitaalvernietiging als je stapsgewijs harde schijven uitbrengt, b.v. met 100 Gb of 250 Gb als stap. Want dan is het verschil met het bestaande aanbod niet zo schokkend.
quote:
Mijn ervaringingen zijn met het strategisch management team en de executives board, en de corporate directeur HRM, waar ik direct voor werk. Van een van de grootste ingenieurs en consultancy bedrijven van de wereld
Aaaah, consultancy. Tja. Dan heb je met interne bedrijfspolitiek - althans de onzichtbare, die jij als outsider nooit zal zien - ook niets te maken. Daarnaast heb ik de indruk dat het gaat om een amerikaans bedrijf, nou laat ik je zeggen, ik kan me goed voorstellen dat het daar anders aan toegaat dan in Nederland.
quote:
Ik geloof dat ik dus wel genoeg contact heb met deze mensen, samen met de mensen 'onder' ons (de directie van dochterbedrijven en team-/productmanagers) om te kunnen zien dat juist de 'lagere' managers zo druk bezig zijn met zichzelf omhoog te werken dat ze er niet voor terug deinzen om anderen neer te halen. Hoe hoger de manager, hoe meer ervaring en zelfverzekerd hij is, en dus hoe meer hij zichzelf is.
Maar ik denk dat we off-topic geraken
Mijn ervaring is precies omgekeerd. Hoe hoger je komt, hoe hoger de inzet, hoe meer je daarop wordt afgerekend en hoe meer je te verliezen hebt. Je wil niet weten hoeveel onbenullen zich een weg naar boven hebben weten te likken, niet vanwege hun vakkennis of ervaring (want op een bepaald niveau speelt dat geen rol meer) maar omdat ze goed waren in politiek en "ons kent ons" spelltjes.
En ervaring en zelfverzekerdheid is geen graadmeter voor politiek gekonkel. Je zou zelfs kunnen stellen dat juist degenen met weinig ervaring zich niet met politiek bezig houden, simpel omdat ze niet weten hoe het werkt.
pi_60929891
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:27 schreef yvonne het volgende:

[..]

In the rebound vogeltjesdans
Er zijn écht tevreden uitzendkrachten
Kom er net weer vandaan, m'n briefjes en dus loon worden meteen verwerkt en ik heb weer een week leuk afwisselend werk.
Dus

Er is meer te doen via het uzb dan IT of dozen sjouwen
Ze spreekt tegen me! Kreun

Zoals ik al zei, er zijn ook vrachtwagenladingen ontevreden uzb klanten. En daar gaat het topic over. Leuk voor je dat je weer een week afwisselend werk hebt (een week? Wat koop je daar voor?), maar getuige de vele negatieve ervaringen gaat dat niet voor iedereen op.

Dat je briefjes en loon meteen wordt verwerkt mag je toch wel hopen

En echte IT haal je niet bij een uzb. Ja, tenzij callcentergeiten of datatypisten, maar specialisten huur je in via een detacheringsbureau. Bedrijven die een fatsoenlijke baan te vergeven hebben, plaatsen daarvoor wel een vacature. Daar hebben ze geen uzb bij nodig.
pi_60962104
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:26 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ze spreekt tegen me! Kreun

Zoals ik al zei, er zijn ook vrachtwagenladingen ontevreden uzb klanten. En daar gaat het topic over. Leuk voor je dat je weer een week afwisselend werk hebt (een week? Wat koop je daar voor?), maar getuige de vele negatieve ervaringen gaat dat niet voor iedereen op.

Dat je briefjes en loon meteen wordt verwerkt mag je toch wel hopen

En echte IT haal je niet bij een uzb. Ja, tenzij callcentergeiten of datatypisten, maar specialisten huur je in via een detacheringsbureau. Bedrijven die een fatsoenlijke baan te vergeven hebben, plaatsen daarvoor wel een vacature. Daar hebben ze geen uzb bij nodig.
Lees het topic nog eens, het gaat om ERVARINGEN. Jij maakt alles negatief en DENKT alles te weten.

Misschien moet je even duidelijk een verschil maken tussen jouw mening en constant denken met feiten te komen.

Omdat je echt mega irritant bent en naar mijn mening nog niet eens het niveau hebt om voor een uitzendbureau te kunnen werken als productiekracht trek ik weinig van je blablabla aan, maar het is toch zonde dat je in veel topics constant reacties post welke nergens op slaan.

Maar succes ermee
pi_60964374
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:04 schreef Sharpdressedman het volgende:
Lees het topic nog eens, het gaat om ERVARINGEN. Jij maakt alles negatief en DENKT alles te weten.
Ja schatteke. Ik praat dan ook uit ervaring, zowel vanuit het standpunt van de werknemer als de opdrachtgever.
quote:
Misschien moet je even duidelijk een verschil maken tussen jouw mening en constant denken met feiten te komen.
Is het niet zo dat een mening wordt gevormd naargelang feiten plaatsvinden? Maar goed, ik heb zat meegemaakt met uzbs zoals ik al zei, genoeg feiten gezien, met verschillende intercededenten te maken gehad en een vriendin van me is trainer van intercedenten Tel daarbij op dat ik zelf werknemers via het uzb onder me heb en er dus dageljiks mee te maken heb.

Tja, dan zal ik wel geen goede mening hebben nee. Dat geldt dan zeker ook voor de rest van de posters in dit topic die uzbs kut vinden? Laten we dan maar gelijk stellen dat jouw mening de enige juiste is.
quote:
Omdat je echt mega irritant bent en naar mijn mening nog niet eens het niveau hebt om voor een uitzendbureau te kunnen werken als productiekracht trek ik weinig van je blablabla aan, maar het is toch zonde dat je in veel topics constant reacties post welke nergens op slaan.
a) irritant is mijn tweede naam, dank je voor het opmerken
b) zoals eerder gezegd is jouw mening kennelijk de enige juiste
c) inderdaad heb ik niet het niveau om voor een uzb te werken. Ik sta daar kilometers ver boven
d) voor iemand die zich weinig van me aantrekt reageer je wel uitgebreid
quote:
Maar succes ermee
e)
pi_60967590
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:26 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ja schatteke. Ik praat dan ook uit ervaring, zowel vanuit het standpunt van de werknemer als de opdrachtgever.
[..]

Is het niet zo dat een mening wordt gevormd naargelang feiten plaatsvinden? Maar goed, ik heb zat meegemaakt met uzbs zoals ik al zei, genoeg feiten gezien, met verschillende intercededenten te maken gehad en een vriendin van me is trainer van intercedenten Tel daarbij op dat ik zelf werknemers via het uzb onder me heb en er dus dageljiks mee te maken heb.

Tja, dan zal ik wel geen goede mening hebben nee. Dat geldt dan zeker ook voor de rest van de posters in dit topic die uzbs kut vinden? Laten we dan maar gelijk stellen dat jouw mening de enige juiste is.

[..]

a) irritant is mijn tweede naam, dank je voor het opmerken
b) zoals eerder gezegd is jouw mening kennelijk de enige juiste
c) inderdaad heb ik niet het niveau om voor een uzb te werken. Ik sta daar kilometers ver boven
d) voor iemand die zich weinig van me aantrekt reageer je wel uitgebreid
[..]

e)
Helaas voel ik me zo af en toe wel verplicht te reageren omdat je zo ontzettend veel onzin uitkraamt maar ook vooral de manier waarop. Bij elke organisatie gaan dingen goed en fout, ook bij uzb. Jij geeft alleen maar aan kut. Dus telt alleen jouw mening nu ineens. Kan me wel wat zaken van KPN voor de geest halen, dus KPN is ook heeeelemaal fout en slecht, weet je wat. ALLE telecom organisaties zijn flut. Snappie?, Maar succes en wanneer je weer eens terug op aarde bent stuur me eens een kaartje.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sharpdressedman op 19-08-2008 23:12:25 ]
pi_60968239
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:06 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Helaas voel ik me zo af en toe wel verplicht te reageren omdat je zo ontzettend veel onzin uitkraamt maar ook vooral de manier waarop. Bij elke organisatie gaan dingen goed en fout, ook bij uzb. Jij geeft alleen maar aan kut. Dus telt alleen jouw mening nu ineens. Kan me wel wat zaken van KPN voor de geest halen, dus KPN is ook heeeelemaal fout en slecht, weet je wat. ALLE telecom organisaties zijn flut. Snappie?, Maar succes en wanneer je weer eens terug op aarde bent stuur me eens een kaartje.

pi_60968544
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:28 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

heel sterk, wacht x2
pi_60985453
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:41 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

heel sterk, wacht x2
Ja, net zo sterk als jouw downsyndroomargumenten zullen we zeggen
pi_60999125
Vogeltjesdans. Ik ben nog steeds heel benieuwd hoe een uitzendbureau met de door jouw ogen geldende werking zijn geld verdient.
pi_61003726
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 02:21 schreef JvS het volgende:
Vogeltjesdans. Ik ben nog steeds heel benieuwd hoe een uitzendbureau met de door jouw ogen geldende werking zijn geld verdient.
Massaafzet. Geen kwaliteit maar kwantiteit leveren.

En het beruchte "Goh, die uitstekende kandidaat is net ergens anders begonnen, maar ik heb wel vergeljikbare kandidaten voor je hoor". Hetgeen synoniem is voor "We hebben je lekker gemaakt met een nep CV, en nu sturen we je iets van onze standaardbagger".

En omgekeerd geldt dat ook voor vacatures. Met goede vacatures adverteren ze, maar als je ervoor gaat kijken is de functie "net" weg. Maar we hebbenn wel een andere "leuke" functie voor je hoor! Dat diezelfde functie de eerstkomende maanden nog steeds schter het raam hangt om mensen te lokken, ja daar moet je maar niet op letten.
pi_61064347
Wat mij betreft ligt het helemaal aan het soort uitzendbureau en of ze op dat moment werk voor je hebben wat bij je wensen aansluit. Tuurlijk is het een commercieel bedrijf, maar zo is het nou eenmaal, dat weet je als je er mee in zee gaat.

Ik heb met bepaalde uzb slechte ervaringen (geen open kaart spelen, je niet terugbellen) maar ook goeie. Het is wat dat betreft net een baan.
  zondag 14 september 2008 @ 12:23:37 #75
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61617632
TVP. Ik ben hier in Groningen naar Randstad geweest en ik werd heel gemakkelijk afgescheept:

"Wat zou je willen doen?"
"Iets administratiefs"
"Heb je ervaring?"
"Nee"
"Nou, je hebt toch echt ervaring nodig. Wat heb je nog meer gedaan in het verleden?"
"Ik heb in de zorg gewerkt, oa als voedingsassistente"
"Heb je daar diploma's voor?"
"Nee"
"Nou, dan hebben we niks voor je. Je zou wel thuishulp kunnen worden, maar dat is in de omgeving van de stad, dus dan moet je in het bezit zijn van een auto"
"Tja, die heb ik niet, dus..."

Sowieso: als je op de sites van uitzendbureaus kijkt, zie je maar héél weinig vacatures in Groningen. En wat er is, is productiewerk en technisch werk.

Ik heb in het verleden wel offertes getypt en getuige het feit dat ik een universitaire opleiding heb afgerond ben ik ook de domste niet, dus ik zal wel even wat meer bluffen als ik weer naar een uitzendbureau ga. Dat zal waarschijnlijk niet meer in Groningen zijn, maar in Utrecht / Amersfoort. Daar moet ik toch wel iets kunnen vinden? .
Niet meer actief op Fok!
pi_61618316
Randstad waren ze bij mij erg vriendelijk moet ik zeggen. Gewoon eerlijk qua wat de baan inhield, kon meteen op gesprek en ze belden me naderhand op hoe het gegaan was. Geld ook altijd netjes op tijd.

Start hele wisselende ervaringen mee, ligt echt aan de intercedent die je hebt. De ene weet blijkbaar wel leuk werk voor je te vinden, de andere vind alleen de kutbaantjes waar meteen iemand diezelfde dag voor nodig is en is dan boos dat je niet kan. Geld vaak te laat met vage lulverhaaltjes.

Manpower 1 x geweest, gaf foute beschrijving van de baan (ik wilde maar tijdelijk werk en het was een baan waar ze het liefste iemand voor zochten die daar voor langere tijd wilde werken in verband met veel leren erbij). De intercedente belde me wel even vantevoren op of ik nog vragen had, of ik het kon vinden en ze belde me ook even naderhand op hoe het gegaan was. Maar toen ik aangaf dat ik een baan voor kortere tijd wilde, verontschuldigde ze zich wel. Ben alleen nooit meer gebeld
deal with it
pi_61618921
quote:
Op zondag 14 september 2008 12:23 schreef Viking84 het volgende:
TVP. Ik ben hier in Groningen naar Randstad geweest en ik werd heel gemakkelijk afgescheept:

"Wat zou je willen doen?"
"Iets administratiefs"
"Heb je ervaring?"
"Nee"
"Nou, je hebt toch echt ervaring nodig. Wat heb je nog meer gedaan in het verleden?"
"Ik heb in de zorg gewerkt, oa als voedingsassistente"
"Heb je daar diploma's voor?"
"Nee"
"Nou, dan hebben we niks voor je. Je zou wel thuishulp kunnen worden, maar dat is in de omgeving van de stad, dus dan moet je in het bezit zijn van een auto"
"Tja, die heb ik niet, dus..."

Sowieso: als je op de sites van uitzendbureaus kijkt, zie je maar héél weinig vacatures in Groningen. En wat er is, is productiewerk en technisch werk.

Ik heb in het verleden wel offertes getypt en getuige het feit dat ik een universitaire opleiding heb afgerond ben ik ook de domste niet, dus ik zal wel even wat meer bluffen als ik weer naar een uitzendbureau ga. Dat zal waarschijnlijk niet meer in Groningen zijn, maar in Utrecht / Amersfoort. Daar moet ik toch wel iets kunnen vinden? .
Sluit je opleiding aan op je werk dat je graag zou willen doen? Zoniet, mag ik dan vragen waarom je voor die bewuste opleiding hebt gekozen?
  zondag 14 september 2008 @ 13:35:21 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61618953
quote:
Op zondag 14 september 2008 13:33 schreef Teeno het volgende:

[..]

Sluit je opleiding aan op je werk dat je graag zou willen doen? Zoniet, mag ik dan vragen waarom je voor die bewuste opleiding hebt gekozen?
Ja, maar het zou nog beter kunnen. Heb Nederlands gestudeerd en wil tekstschrijver / (web)redacteur worden. Ik mis met name expertise op het vlak van tekstredactie (dan had ik maar journalistiek moeten doen).

Maar ik heb niet de illusie dat ik bij het uitzendbureau een dergelijke baan kan vinden. Ik ben echt op zoek naar tijdelijk werk, terwijl ik deficiėnties in mijn kennis en vaardigheden weg werk en door solliciteer.
Niet meer actief op Fok!
pi_61618994
Oja, nog een leuk verhaaltje van mijn kant.

Heb een poosje geleden bij Randstad gesolliciteerd voor een helpdeskfunctie, salarisindicatie stond op 2100 bruto en dat leek mij voor een uitzendbureau toch vrij reėel. Ik werk in de weekenden ook als horecaportier, staat ook op mijn CV.

Randstad zou het overleggen met de werkgever... 2 dagen later een mailtje...
quote:
Beste Teeno,

Bedankt voor het versturen van jouw CV. Na overleg met onze opdrachtgever moet ik je helaas teleurstellen. Onze opdrachtgever is op zoek naar een kandidaat zonder een andere baan. Zij zijn van mening dat de baan dan te weinig prioriteit zal hebben in vergelijking met jouw eigen baan.
Ik adviseer je onze site verder in de gaten te houden voor verdere vacatures.

Veel succes met verdere sollicitaties!
Nou uhh.. voor zo'n toko wil ik dan al niet eens meer werken.
pi_61651739
quote:
Ik ben hier in Groningen naar Randstad geweest en ik werd heel gemakkelijk afgescheept:
Bij Randstart en Start werd ik ook direct afgescheept.
Via Kelly had ik binnen een week een baan.

Mijn gevoel bij Kelly is dat ze veel meer geinteresseerd zijn in zowel de sollicitant als het bedrijf, waardoor ze veel gerichter zoeken naar mogelijkheden.
Ze hebben veel administratief werk en dat is prima te doen voor een tijdje.
Een paar jaar geleden hadden ze zelfs een voor jou ideale thuiswerkbaan bij Google.
Hebben ze niet meer, maar misschien hebben ze nog iets soortgelijks.
pi_61683740
quote:

Achja Groningen . Daar is filnk minder werk. Maar ook daar is wel werk te vinden hoor.
quote:
Op zondag 14 september 2008 13:37 schreef Teeno het volgende:
Oja, nog een leuk verhaaltje van mijn kant.

Heb een poosje geleden bij Randstad gesolliciteerd voor een helpdeskfunctie, salarisindicatie stond op 2100 bruto en dat leek mij voor een uitzendbureau toch vrij reėel. Ik werk in de weekenden ook als horecaportier, staat ook op mijn CV.

Randstad zou het overleggen met de werkgever... 2 dagen later een mailtje...
[..]

Nou uhh.. voor zo'n toko wil ik dan al niet eens meer werken.
Kut voor je . Aan de andere kant heeft dat bedrijf er wellicht negatieve ervaring mee opgedaan. Ik heb ook weleens een collega gehad die het werk bij ons "er bij" deed. Dat beviel zacht gezegd niet echt heel goed...

[ Bericht 34% gewijzigd door JvS op 16-09-2008 20:12:26 ]
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:34:59 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61684753
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:16 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Bij Randstart en Start werd ik ook direct afgescheept.
Via Kelly had ik binnen een week een baan.

Mijn gevoel bij Kelly is dat ze veel meer geinteresseerd zijn in zowel de sollicitant als het bedrijf, waardoor ze veel gerichter zoeken naar mogelijkheden.
Ze hebben veel administratief werk en dat is prima te doen voor een tijdje.
Een paar jaar geleden hadden ze zelfs een voor jou ideale thuiswerkbaan bij Google.
Hebben ze niet meer, maar misschien hebben ze nog iets soortgelijks.
. Dan stap ik binnenkort ook eens bij Kelly binnen.
Iig niet meer bij Randstart, Start en ook niet bij Tempoteam denk ik. Van die massale bedrijven die het totaal niets kan schelen of jij een beetje op je plek zit, zolang zij maar kunnen cashen.

Edit: Kelly is wel érg klein. Groningen: 10 functies; Utrecht: 14 functies .
Niet meer actief op Fok!
pi_61708027
Ieder uitzendbureau verschilt ook nog eens in vakgebied... Is iedereen daar wel van op de hoogte?

Start: heeeel breed
Randstad ook
Tempoteam ook
Creyf's idem
Manpower idem

Dan heb je de meer gespecialiseerde uzb's. Secretary + voor secretaresses, Unique Multiligual Services voor meer talig personeel, Unique Finance voor Financieel... Unique: MBO+ richting administratief, commercieel -> hoofdzakelijk kantoorpersoneel) Content ook. Dan heb je USG Innotiv voor technisch personeel (met bijv. bouwkunde, Civiele techniek etc.) en USG Capacity (bemiddeld bijv. marketing- en communicatieprofessionals met minimaal hbo-niveau en 3 jaar relevante werkervaring, zowel voor vast als op interim-basis) Dan heb je nog HBO services voor HBO studenten die een bijbaan zoeken. Receptel voor receptionistes. En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Er zit echt heel veel verschil in, vooral als je echt in een bepaalde richting zoekt. Dus goed doorvragen wat een uzb's specialiteiten zijn, en goed doorzoeken. Er zitten echt goede tussen!!! (en ja, ik werk bij een werkmaatschappij van USG)

Succes!!!!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  woensdag 17 september 2008 @ 18:22:26 #84
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61708249
Bedankt Niettus! Nuttige post!
Niet meer actief op Fok!
pi_61708555
Graag gedaan! Als je bij een goed uzb zit, dan gaan ze zelfs als ze geen banen voor je hebben, bellen met 'hun netwerk' = relaties & prospects om te kijken welke mogelijkheden die voor je hebben. Als bedoeling goede service voor jou als werkzoekende! Want geen werkzoekende = geen vacatures binnenhalen bij de klant die heeft het spelletje na 3 keer: helaas, die heeft net een andere baan! ook wel door...

En natuurlijk zijn er ook zat die je CV innemen en waar je nooit meer wat van hoort. Of je alleen maar de banen aangereikt krijgt waar je juist van hebt aangegeven ze NIET te willen...Direct afschrijven die handel.. En belangrijk, wat al eerder gezegd is. Van bureau X kan de ene vestiging zijn en de andere . Ligt echt aan het personeel, dus kijk waar je je prettig voelt!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  woensdag 7 januari 2009 @ 22:41:28 #86
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_64791684
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:13 schreef NieTTus het volgende:
Ieder uitzendbureau verschilt ook nog eens in vakgebied... Is iedereen daar wel van op de hoogte?

Start: heeeel breed
Randstad ook
Tempoteam ook
Creyf's idem
Manpower idem

Dan heb je de meer gespecialiseerde uzb's. Secretary + voor secretaresses, Unique Multiligual Services voor meer talig personeel, Unique Finance voor Financieel... Unique: MBO+ richting administratief, commercieel -> hoofdzakelijk kantoorpersoneel) Content ook. Dan heb je USG Innotiv voor technisch personeel (met bijv. bouwkunde, Civiele techniek etc.) en USG Capacity (bemiddeld bijv. marketing- en communicatieprofessionals met minimaal hbo-niveau en 3 jaar relevante werkervaring, zowel voor vast als op interim-basis) Dan heb je nog HBO services voor HBO studenten die een bijbaan zoeken. Receptel voor receptionistes. En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Er zit echt heel veel verschil in, vooral als je echt in een bepaalde richting zoekt. Dus goed doorvragen wat een uzb's specialiteiten zijn, en goed doorzoeken. Er zitten echt goede tussen!!! (en ja, ik werk bij een werkmaatschappij van USG)

Succes!!!!
Jij werkt bij start zeker
pi_64808773
Wat is over het algemeen de opzichtermijn bij een uitzendbureau (zoals Randstad?) MAg je na 1 dag dan al weg zoals TS in zijn post beschrijft ?

@ TS: waarom ga je geen callcenter werk doen? daar is altijd wat voor gevraagd en verdient OK (voor een ongeschoolde)
Love is in the air!
pi_64817940
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:45 schreef Landgeld het volgende:
Wat is over het algemeen de opzichtermijn bij een uitzendbureau (zoals Randstad?) MAg je na 1 dag dan al weg zoals TS in zijn post beschrijft ?

@ TS: waarom ga je geen callcenter werk doen? daar is altijd wat voor gevraagd en verdient OK (voor een ongeschoolde)
Je opzegtermijn is afhankelijk van hoe lang je al werkt. Maar als je een uitzendcontract hebt dan zal dit nooit meer zijn dan een paar dagen.
pi_64821768
Ik vraag me af, gaat er wat af als je via een uitzendbureau werkt? Ik heb er 0,000 ervaring mee....

Stel je verdient 9.75 bruto. Hoeveel gaat er dan af/wat hou je netto over als je bij zo'n callcenter gaat werken, bijvoorbeeld? (als je 22-23 jaar bent)

Ben benieuwd!
Love is in the air!
pi_64822497
Voor jezelf maakt het geen verschil, in de zin dat de bruto netto verhouding aangepast wordt.

Verschil zit hem in de kosten voor de werkgever, die betaald een bedrag aan het uitzendbureau dat hoger ligt dan de kosten als jij in dienst bij hem zou zijn.
All management is Strategic Management.
pi_64826246
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:34 schreef GodsSon het volgende:
Voor jezelf maakt het geen verschil, in de zin dat de bruto netto verhouding aangepast wordt.

Verschil zit hem in de kosten voor de werkgever, die betaald een bedrag aan het uitzendbureau dat hoger ligt dan de kosten als jij in dienst bij hem zou zijn.
Aha op die manier? En hoeveel gaat er +/- van het brutobedrag per uur af dan? Of is dat verschillend? (als je bijv. 9.50 verdient met callcenter, wat vaak wordt aangeboden bij uitzendbureau's)
Love is in the air!
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:06:51 #92
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_64826468
Het hangt er ook vanaf hoeveel uur je werkt. Werk je fulltime, dan wordt er meer premie ingehouden dan wanneer je maar 2 dagen oid werkt. Verder is het qua inhoudingen vrijwel gelijk als bij een rechtstreekse baan.
pi_64826730
Ik heb ook niet echt goede ervaringen met Randstand. Vorige maand had ik een zogezegd intake gesprek., Daar aangekomen bleek de mevrouw in kwestie een vergadering te hebben en dus geen tijd voor mij te hebben. Ik heb mijn cv afgegeven en kon weer vertrekken. Een week later werd ik gebeld of ik nog even op itnake gesprek wilde komen omdat ik nog niet was geweest. Ja dag.. En ik moest de site maar in de gaten houden en dan zelf reageren. Waar zitten zij dan voor? Als je reageert op de website krijg je nooit reactie.

Ik werk nu via Unique en daar had ik een week na inschrijven een baan. Alles is helder en ze zijn ook echt geinteresseerd in wat ik doe en hoe het gaat.
  donderdag 8 januari 2009 @ 21:15:41 #94
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_64826833
Ik zou ook afknappen als een kandidaat niet eens de naam van het bureau goed kan schrijven
  Admin donderdag 8 januari 2009 @ 23:30:46 #95
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64833824
Staat dit topic opeens weer in m'n AT, ben nog steeds een tevreden Tempo Teamvrouwtje, meer dan voldoende werk.

pi_64834977
Al eens op studentenwerk gekeken? Reageerde daar op een vacature, binnen een uur werd ik gebeld binnen een week zat ik daar op kantoor en 3 dagen daarna bij het bedrijf op gesprek. Moet er wel bij zeggen dat ik door het bedrijf meteen overgenomen ben en dus verder niks meer met het bureau te maken heb gehad.

Maar ik snap eigenlijk ook niet waarom je niet op nationalevacaturebank.nl hebt gekeken of gewoon op sites van bedrijven in je buurt. Zijn echt wel genoeg administratieve fulltime baantjes te vinden.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:03:46 #97
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_64835145
NB: Ik heb grotendeels ervaring met de detachering/wervingstak van uitzendbureau's, niet met uitzendbureaus in de zin van werven voor simpel productiewerk.
Mijn ervaringen met uitzendbureaus zijn zeer uiteenlopend, maar ik heb eigenlijk nog nooit een superslechte ervaring gehad. Bij de grotere uitzendketens merk je overigens wel dat je meer als een nummer wordt behandeld dan als een persoon, en er is vrij weinig persoonlijke aandacht voor je.
Een positieve uitzondering hierop is Knooppunt in Elst. Daar krijg je zoveel persoonlijke aandacht dat het haast eng begint te worden . Echt helemaal tot in den treure analyseren wat je werkzaamheden bij je vorige werkgever waren, ontzettend uitgebreide routebeschrijvingen, bedrijfsinfo en sollicitatieadviezen, en een dag voor het sollicitatiegesprek belde mevrouw ook nog eens netjes op om me succes te wensen en puntjes op de i te zetten. Toen ik ophing zag ik dat mijn gesprek met haar een half uur had geduurd . Goed, uiteindelijk was het werk toch niets voor mij, maar toch even een positieve ervaring.
Voor de rest ligt het geheel en al aan de intercedentes hoe ze je behandelen. Maar wat ik wel merk is dat veel intercedentes je sollicitaties als daten zien. Snel iets afspreken, en als het klikt blijven hangen, als het niet klikt laten ze nooit meer iets horen. Da's jammer, want dan zie je op hun site juist weer dat ze toch weer vacatures hebben die jou op het lijf geschreven zijn.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_64835396
Ik heb zelf ook niet echt goede ervaringen met uitzendbureaus als Randstad. Bij het gros ervan nemen ze je niet serieus als student zijnde (toendertijd ook student met studiepauze). Bijna nooit teruggebeld.

Nu werk ik via een studentenuitzendbureau zo nu en dan op projectbasis. Verdient niet veel (9 euro bruto), maar zo nu en dan verdien ik er wel een paar euro mee. Voordeel hiervan is dat het in de brache is waar ik in studeer, dus staat het een beetje tof op m'n CV.
pi_64840203
Er zijn een paar dingen die van invloed zijn op je ervaring. De belangrijkste is denk ik de intercedent/consultant. Als hij/zij inderdaad niet echt interesse heeft in de mensen die aan haar bureau verschijnen, zullen je ervaringen sneller negatief zijn. In de meeste gevallen zal dit weinig met het bureau te maken hebben want overal kunnen goede en slecht intercedentes zitten.

Daarnaast is het ook vooral zo dat uitzendbureaus geen werk kunnen toveren. Als ik (zogenaamde uitzendhoer zoals "wij" in dit topic genoemd werden) iemand aan mijn bureau krijg, doe ik er ALLES aan om een passende baan voor diegene te vinden. Echter, het hangt ook af van de persoon zelf. Als hij/zij een waslijst heeft met eisen (minder dan 10km rijden, bepaald salaris, bepaalde werkzaamheden wel/niet, alleen onder schooltijd) dan wordt het moeilijker. En natuurlijk heb je het recht om eisen te stellen, doe ik zelf ook! Maar hoe meer eisen, hoe kleiner de keuze uit verschillende vacatures!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:19:37 #100
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_64840441
Vraagje aan de intercedenten/es : Hebben jullie er financiėle belangen bij (bonusregeling oid) als je persoonlijk iemand aan een baan helpt of maakt het niet uit?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')