Ik weet er het fijne niet van, heb nooit langer dan 4 maanden voor hetzelfde uitzendbureau gewerkt (kortste was 2 weken, langste 4 maandenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:53 schreef Landgeld het volgende:
[..]
en op uitzendbasis dan zit je bijvoorbeeld in Fase A bij RandstadOf heb je een contract tot een bepaalde tijd? (bijvoorbeeld 6 maanden??))...
Dat bespreek je met je intercedente. Mijn nieuwe baas wil ook wel mn studie betalen (hbo), maar daar heb ik geen zin in omdat ik dan 4 jaar daar moet blijven, misschien doe ik dat wel, maar misschien ook niet..quote:En die kosten van terugbetalen zouden dan toch in de arbeidsovereenkomst/contract moeten staan? Dan ga ik dat tegen die tijd gewoon goed doorlezen..
Idd, maar als dat zo zou zijn zou dat wel opgenomen moeten worden in het contractquote:Op zondag 25 januari 2009 00:25 schreef Sport_Life het volgende:
Dat bespreek je met je intercedente. Mijn nieuwe baas wil ook wel mn studie betalen (hbo), maar daar heb ik geen zin in omdat ik dan 4 jaar daar moet blijven, misschien doe ik dat wel, maar misschien ook niet..
Dan moet het in het contract staan ja. Meestal heb je via uitzend zo'n simpel contractje en hoef je echt geen dure cursussen terug te betalen. Als dat wél moet zal dat een voorwaarde zijn die schriftelijk vastgelegd is. Even lezen dus.quote:Op zondag 25 januari 2009 12:42 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Idd, maar als dat zo zou zijn zou dat wel opgenomen moeten worden in het contract4 jaar is wel erg lang
Heb het 1x na 2 weken opgezegd, was een zomerbaantje in een fabriekquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:41 schreef Landgeld het volgende:
Heeft er uberhaupt wel eens iemand gelijk opgezegd? Zullen ze niet blij mee zijn doorgaans
Tja collegegeld is 1500 euro per jaar, boeken erbij, reiskosten, etc. En dat 2,5 of 3 jaar lang!quote:Op zondag 25 januari 2009 12:42 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Idd, maar als dat zo zou zijn zou dat wel opgenomen moeten worden in het contract4 jaar is wel erg lang
Nou, toen ik 2 jaar geleden als call-center/klantenservice agent werken moesten we ook 1.5 week een cursus doen. Toen zijn er ook 2 gestopt in het begin (na de cursus en na 2 weken werk) en volgens mij hebben die niet hoeven te betalenquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:12 schreef NMHR het volgende:
[..]
Dikke kans dat je een deel van de cursus moet terugbetalen als je opzegt
Dat is tegenwoordig echt niet meer zo. Veel uitzendbureaus hebben ook vacatures op 'werving en selectie' basis. Vacatures waarbij je dus meteen een (half) jaar contract krijgt bij de opdrachtgever. En dit zijn echt geen flauwe functies, wij hebben op dit moment genoeg open staan op HBO niveau.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:46 schreef Sport_Life het volgende:
Uitzendbureau's zijn leuk voor bijbaantjes naast je studie, voor serieus werk kun je beter detachering ingaan. Maar dan moet je wel meer inzet/ambitie hebben.
Ben jij op je 16e begonnen als intercedent? Geen wonder van al die verhalen hierquote:Op woensdag 21 januari 2009 21:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Klopt. Gelukkig bestaan daar hele mooie systemen voor om dat bij te houden
Ben zelf inmiddels intercedent-af. Vond het leuk, maar 2 jaar lang genoeg
Eh nee, op m'n 26equote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:21 schreef credendo_vides het volgende:
[..]
Ben jij op je 16e begonnen als intercedent? Geen wonder van al die verhalen hier
ha dat had ik ook.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:18 schreef marnixds het volgende:
Ik ben nu ook werk aan het zoeken en ik heb me ingeschreven bij een aantal uitzendbureau's. Ik krijg de indruk dat ze bij de meeste van deze bureau's bij de lokale dierentuin zijn gaan kijken voor geschikte werknemers. Ze lezen je c.v. vaak niet eens of stellen domme vragen (wat is je opleiding? welke talen spreek je?Lees C.V. aub!) en pushen vaak voor helpdesk of ander callcenter werk.
Ze gaan er ook vanuit dat je bvb. Frans spreekt en begrijpen het niet wanneer dat niet zo is en geven het zoeken naar geschikt werk dan al op. Ik hoop dat deze economische crisis snel voorbij is, minder gezeik en meer werkaanbod
Gelukkig al jaaaaren geleden inmiddels, maar ik kreeg eens van een stomme kut van 19 de vraag: "Universiteit Leiden, is dat MBO?"quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:28 schreef fespo het volgende:
[..]
ha dat had ik ook.
gingen ze vragen hoe oud ik ben, of ik diploma's van mijn opleiding had gehaald etc.
stond allemaal in mijn CV
Ik heb het van meerdere intercedentes van 4 verschillende uitzendbureaus gehoord dat dat zo werkt en bij mij in de regio was het echt een verschil van dag en nacht. In Ommen, Dedemsvaart, Dalfsen en die regio waren het van die uitgesherriede trutten die afspraken niet nakwamen en nog te dom waren om een telefoon aan te nemen en in Zwolle en Hardenberg was het tak tak tak, vlotte meisjes, bitches who get things donequote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:20 schreef Maanvis het volgende:
Da's bullshit Mwanatabu, of gaat iig niet op voor de regio waarin ik woon.
quote:Op maandag 20 april 2009 20:13 schreef Jolanda25 het volgende:
ook nog de helft van je loon aan hun moet geven..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |