je wordt niet in t gips gezet, je moet dag en nacht in de mitella blijven... das erg wennen als je wilt slapenquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:48 schreef flashermx het volgende:
Ok, scheelt weer dat de pijn mee valt:)
Dakduuf: hoezo eerste dagen slapen? en wordt je schouder dan in het gipsgezet ofzo?
Je bent er idd echt wel even mee bezig jaquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:16 schreef flashermx het volgende:
Ok, dus het is echt wel lang revalideren.
Is dat trouwens niet moeilijk om tijdens je slaap je schouder/arm in die houding te houden??
en dat wordt dus 8 weken op mij rug slapen :S
Succes trouwens met je verdere herstel van je schouder
Hee mijn vriend heeft precies hetzelfde gehad met een schouder en nou begint zijn andere schouder ook op te spelen. Maar aan de ene (linker, dacht ik) is hij al geopereerd. Van wat ik weet was dat vooral de injecties met contrastvloeistof erg vervelend waren en idd. de fysiotherapie is lastig.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:20 schreef flashermx het volgende:
Ik moet misschien aan mijn schouder geopereerd worden (als het mogelijk is).
Omdat hij te makkelijk en vaak gedeeltelijk uit de kom schiet en er braakbeen is gebroken in de schouder.
Nou heb ik van iemand gehoord dat deze ingreep erg pijnlijk moet zijn en dan met name erna.
Zijn er mensen die z'n ingreep ook gehad hebben en wat vonden jullie van de pijn en heeft het echt gelopen??
alles gaat kutquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:54 schreef flashermx het volgende:
contrastvloeistof en MRI heb ik al gehad en ging gelukkig pijnloos bij mij dan een meisje wat voor mij was moest 4 keer opnieuw geprikt worden dus dat was wat minder voor haar.
Nou ik zal zien of ik met mitella kan slapen
Ow jah goed om te horen dat het de goede kant op gaat:)
Ow en douchen/bad zal dan ook wel kut gaan??
Tja, hij vond voornamelijk het prikken met die lange naald in zijn gewricht niet fijnquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:54 schreef flashermx het volgende:
contrastvloeistof en MRI heb ik al gehad en ging gelukkig pijnloos bij mij dan een meisje wat voor mij was moest 4 keer opnieuw geprikt worden dus dat was wat minder voor haar.
[..]
was bij mij idd ook mn goede schouderquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:43 schreef flashermx het volgende:
Lol, ga het vanavond eens proberen
Was het trouwens ook jou goede arm/ schouder??
bij mij is het namelijk mijn rechter en daar schrijf ik ook mee dus ga al vast beginnen met schrijven met mijn linkerarm.
Aauuw, krijg spontaan weer dat gevoel in m'n schouder dat ze er met die naald in lopen te kutten... tering wat was dat klote zeg, eerst een paar keer mis e.d.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:30 schreef flashermx het volgende:
jah die naald heb ik dus gelukkkig ook al gehad en ging bij mij vrij pijnloos:)
Dankje, achja ff wat is ongeveer een half jaartje behelpen en daarna geen last meer, inplaats van altijd moeten nadenken wat je met die arm doet en hem veel ontzien (dus niet gebruiken).quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:26 schreef DakDuuf het volgende:
succes dan maar:)
Komt vast goed, het is ffkes behelpen, maar daarna ben je blij dat je het gedaan hebt:)
Of laten doen
Prikje? als ze met een naald 4 cm diep je lichaam in gaan, tegen een kapsel aan gaan stoten... noem ik het geen prikje hoorquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:11 schreef DakDuuf het volgende:
voor een prikje al pijnstillers vragen?
Vind ik wel wat veel van het goeie hoor
Vind ik nog wel meevallen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:20 schreef Stienn het volgende:
[..]
Prikje? als ze met een naald 4 cm diep je lichaam in gaan, tegen een kapsel aan gaan stoten... noem ik het geen prikje hoor
Ik vond t ook wel meevallen hoor... Vond t vervelender dat ik mn arm 30 minuten stil moest houden omdat ik moest wachten voor de MRIquote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:20 schreef Stienn het volgende:
[..]
Prikje? als ze met een naald 4 cm diep je lichaam in gaan, tegen een kapsel aan gaan stoten... noem ik het geen prikje hoor
Ik heb beide keren een blokverdoving gehad. Je krijgt eerst een aantal verdovingsspuitjes in je nek, dat doet niet echt pijn hoor. Vervolgens gaan ze met een naald op zoek naar je zenuw. D.m.v. elektrische schokjes zoeken ze deze. Ineens gaat je arm dan bewegen en hebben ze 'm gevonden. Dan spuiten ze de verdoving in rond de zenuw. De eerste keer gaven ze mij toen niet direct de narcose en kreeg ik een bijwerking aan mijn oog. Ze hadden per ongeluk ook de oogzenuw verdoofd. Dit kon verder niet echt kwaad en was alleen vervelend.quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:55 schreef flashermx het volgende:
Ok dus je voelt het na een paar dagen wel.
Ik heb te horen gekregen dat ze eerst proberen het kapels dicht te naaien. dus ze zetten gelukkig nog geen ''blok'.
Dus ik kan erna mijn arm weer net zover bewegen als nu.
En verder heb ik ook gehoord dat ze een soort van blokverdoving bij de zenuw maken omdat die langer en beter werkt dan andere middelen. hebben jullie dat ook gehad?
Ik heb een algehele verdoving gehad... En ik had ook iets met mn labrum wat ze gerepareerd/gehecht hebben.quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:55 schreef flashermx het volgende:
Ok dus je voelt het na een paar dagen wel.
Ik heb te horen gekregen dat ze eerst proberen het kapels dicht te naaien. dus ze zetten gelukkig nog geen ''blok'.
Dus ik kan erna mijn arm weer net zover bewegen als nu.
En verder heb ik ook gehoord dat ze een soort van blokverdoving bij de zenuw maken omdat die langer en beter werkt dan andere middelen. hebben jullie dat ook gehad?
Ik heb gisteren weer andere pijnstillers gekregen omdat ik van de Zaldiar niet kon slapen..quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:00 schreef flashermx het volgende:
Ik zie wel welke pijnstillers ik krijg, en anders vraag ik er cker wel na
Dus jij gaat pas in feb. onder het mes, ik ga denk ik begin november.
En laat het gewoon over mij heen komen, dat is volgens mij oko het beste wat je kan overkomen.
Je mag gelukkig wel douchen! Ik ga zelf elke keer in bad omdat ik dat makkelijker vind omdat ik dan kan zitten. De vorige keer had ik nog geen bad dus toen ging ik gewoon onder de douche. Je krijgt sowieso wel een beetje een 'zweet' oksel aan de kant waar je geopereerd bent omdat je arm eigenlijk de hele dag tegen je lijf aan zit, het is dus zeker wel fijn dat je je gewoon kan wassen. Je kan je arm gewoon naast je lichaam laten hangen, dat doet geen pijn zolang je niet gaat bewegen met die arm. Let wel op dat je niet per ongeluk uit een reflex toch je arm wil gebruiken....quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:07 schreef flashermx het volgende:
Ow jah mag je dan eigenlijk wel douchen en dan de arm laten langs je lichaam laten hangen??
Want het lijkt me niet echt fris 4 weken lang niet je oksel kunnen wassen.
Ik kreeg het behoorlijk kort van tevoren te horen. In eerste instantie zou het nog een week of 6 gaan duren (na de 'intake' met de chirurg), maar ik werd diezelfde week nog gebelt dat het toch de week erna werd. Het kutte is dat je echt maar kunt beginnen met gewichten van 0,5 kg ofzoquote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:45 schreef flashermx het volgende:
Ja ik laat het ook allemaal maar over me heen komen en zie wel wat er gebeurt![]()
Maar heb nog geen brief ontvangen van het ziekenhuis wanneer het gaat gebeuren![]()
Hoelang van te voren kregen jullie eigenlijk te horen wanneer je onde rhet mes mooets??
Ow ja en gisteren na het douchen tijdens het afdrogen ging men schouder weer gedeeltelijk uit de kom, gelukkig kon ik hem zelf weer terug duwen. dus het is echt wel nodig die operatie!
PteV:
Dat is trouwens wel een goede tip over die gewichten, ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen na de operatie in overleg met de fysio natuurlijk:)
Hou er rekening mee dat je de eerste dagen echt niet veel kan. meestal heb je dan nog vrij zware pijnstillers tegen de pijn waar je suf van wordt. Bovendien ben je net geopereerd, een beetje rust heeft je lichaam dan wel verdiend....quote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:39 schreef flashermx het volgende:
OW jah zat in een keer te denken, konden jullie de eerste dagen na de operatie gewoon naar je werk/school of was dat nog niet te doen qua pijn enz??
Of misschien ben je te brak omdat je de eerste paar dagen slecht kunt slapen ofz??
ben op een vrijdag geopereerd en was maandag alweer halve dagen aant werkquote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:39 schreef flashermx het volgende:
OW jah zat in een keer te denken, konden jullie de eerste dagen na de operatie gewoon naar je werk/school of was dat nog niet te doen qua pijn enz??
Of misschien ben je te brak omdat je de eerste paar dagen slecht kunt slapen ofz??
Oei, dat klinkt niet goed! Hoe kom je aan die frozen shoulder?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 07:23 schreef Rewimo het volgende:
Even tvp, heb al sinds maart een frozen shoulder en ga binnenkort naar de Maartenskliniek. Aan dezelfde kant ook een peesschedeontsteking dus ik kan mijn lol wel op
Weet ik niet. Gewoon cadeau gekregenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:41 schreef Sleeve het volgende:
Oei, dat klinkt niet goed! Hoe kom je aan die frozen shoulder?
Da's vandaag dus. Veel sterkte!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:11 schreef flashermx het volgende:
Nou ik word komende woensdag geopereerd aan mijn schoudertoch sneller dan gedacht.
Mooi zo...het is inderdaad vervelend als die verdoving is uitgewerkt, dan slaap je even heel kut. Voor de rest is het nu gewoon een kwestie van rusten en aanwennen dat je alles met 1 hand moet doen. Over een week of 6 zal je weer langzaam mogen beginnen met fysiotherapie en dat is ook even een punt waar je overheen moet. Maar vanaf nu kan het allemaal beter gaanquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:48 schreef flashermx het volgende:
Nou daar ben ik weer, operatie stelde niks voor alles ging makkelijk en snel. maardan als de blokverdoving uitgewerkt is. is het ff kut pijn niet kunnen slapen, maar nu gaat het alweer wat beterdusvandaar dat ik dit nu ff type
Ik mocht helemaal geen bewegingen maken (afgezien van de noodzakelijke voor doorbloeding), toen ik eenmaal uit de mitella mocht moest ik de spieren ook weer helemaal oprekken. Zelfs een paar maand na de operatie hield ik m'n arm soms onbewust nog in de 'mitella-stand'quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:50 schreef flashermx het volgende:
jah heb wel pijnstillers gelukkig, ik mag trouwns nu al oefeningen doen met mijn arm en hand tegen de stijfheid en mijn nschouder mag ik kleine rondtjes van boven naar beneden maken ook tegen de stijfheid en door bloeding, verder heb ik op 28 okt weer afspraak metde arts en de fysio om de hegtingen er uit te halen en nieuwe oefeningen.
Mijn schouder was echt helemaal vastgetaped en dat mocht er pas na 3 weken af geloof ik, ze hadden idd 2 sneetjes gemaakt...zo zie je maar dat er best veel verschil zit in de behandelingquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:47 schreef flashermx het volgende:
ja dhet waren twee grote plijsters zeg maaar die mochten er al na 24 uur af
frustreren is dat ja, maar als in je achterhoofd de gedachte houdt dat het straks allemaal voor 98% pijnvrij is dan is dat wel de moeite waardquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:39 schreef flashermx het volgende:
jup, pff slapen is nog steeds wel een kriem, als ik mij arm/eleboog op een kussen aat stuenen voel ik het na 20 min in die spier en dan moet ik gaan staan of zitten om het weer rustig te krijgen
Haha, in de praktijk zal het daar ook wel op neerkomen hoor, maar d'r zijn toch altijd momenten dat het even weer opspeelt. Bij mij is het altijd als het ineens kouder wordt dat ik hem een beetje voel, maar dat weegt niet op tegen de beperkingen die ik voor de operatie had.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:19 schreef flashermx het volgende:
hoezo maar 98% ik ga voor de 100% pijnloos :p
succes alvast!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:47 schreef Rewimo het volgende:
Net nog even gebeld: ik heb nu een afspraak op 17 november bij de Maartenskliniek
Je zit in ieder geval bij het goede adres!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:47 schreef Rewimo het volgende:
Net nog even gebeld: ik heb nu een afspraak op 17 november bij de Maartenskliniek
Dat is zeker. Ik kom ook bij een arts die de "bovenste extremiteiten" als specialiteit heeftquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:40 schreef Rutger1983 het volgende:
Je zit in ieder geval bij het goede adres!
fijn te horen dat het goed gaatquote:Op woensdag 26 november 2008 14:17 schreef flashermx het volgende:
Joepie!!! ben 'verlost' van de sling. Hoef het zelf niet eens echt af te bouwen alleen als ik er last van krijg mag ik hem er nog in doen of met slapen als ik te veel zou bewegen in bed.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Volg nog fysio en mag fietsen, autorijden enz maar wel met beleid.
En over 3 maand moet ik ter controle nog ff langs de ortopeed.
Wens iedereen die nog aan het revalideren is of nog aan de operatie moet beginnen veel succes!!
klopt, in de tussentijd is de linker wel uit de kom geweest maar daar ben ik niet aan geopereerd. Wel fijn gevoel dat je ineens weer makkelijk dingen als veters strikken, vlees snijden etc. zelf kan doen jaquote:Op woensdag 26 november 2008 15:42 schreef flashermx het volgende:
4 jaar alweer dat is dus al een tijdje geleden. het is nog wel erg wennen trouwens in een keer weer die arm gebruiken
Het is 4 februari voordat je het in de gaten hebt! Maar ja, als je pijn hebt is elke dag wachten er één teveel. Jij hoeft volgens mij niet zo lang te revalideren hè?quote:Op woensdag 3 december 2008 13:45 schreef Rewimo het volgende:
4 februari word ik geopereerd. Niet echt 5 weken wachttijd dus, maar ja...
Nou ja, half november zeiden ze dus 5 weken wachttijd. Dan valt februari wel tegenquote:Op woensdag 3 december 2008 18:42 schreef Sleeve het volgende:
Het is 4 februari voordat je het in de gaten hebt! Maar ja, als je pijn hebt is elke dag wachten er één teveel. Jij hoeft volgens mij niet zo lang te revalideren hè?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Ow ok jah ik mocht direct al bepaalde oefeningen doen met mijn arm/schouder.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:58 schreef DakDuuf het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik totaal niks kon.
Nadat mijn arm uit de mitella was kon ik hem 20 cm voorwaarts en 20 cm zijwaarts op bewegen, niks meer.
Dus vandaar die 3 keer in de week fysio.
Maar, hij is nu wel zo goed als nieuw:)
Geen garantie opgekregen, maargoed.
Ow, enne succes met je operatie, pijn valt heel erg mee, het is meer lastig
ik denk ook dat je schouder bij die onderste te weinig rust krijgt om dat je nergens met je arm op kunt steunen/leunen. bij die je nu hebt (heb ik ook gehad hoeft je schouder je arm niet te dragen en bij die onderste wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:50 schreef macrony het volgende:
Thnx.
Vandaag even een off day. Gisteren te veel gedaan. Wel geslapen vannacht. Ik mag mn arm wat laten zwieren maar nu nog even niet. Eerst maar even rustig aan gaan doen. Vind die sling wel erg zweterig, maar kan niks beters vinden.
Draag nu deze sling [ afbeelding ]
Iemand ervaring met deze ? [ afbeelding ]
Ik hoef niet onder narcose en ze steken "alleen maar" een naald in mijn schouderquote:Op zondag 11 januari 2009 12:56 schreef Lucky277 het volgende:
pfff nou nals je dat durft!!
Zou zeker mitella dragen..
Maar is er geen risico als iemand je aanstoot dan????
Ik zou dat wel vragen straks!
Bij mijn 1e operatie dacht ik ook dat ik de halve wereld aankon.. Viel vies tegen! :S
Oh dat valt reuze mee dan!! Dan zal t vast wel kunnen joh! Vraag t even na voor de zekerheid , maar zal wel kunnen.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik hoef niet onder narcose en ze steken "alleen maar" een naald in mijn schouderOp zich durf ik het dus wel aan maar ik ben inderdaad wel bang voor het aanstoten.
Dit: http://www.maartensklinie(...)en-van-kalk/1739935/quote:Op zondag 11 januari 2009 20:01 schreef Lucky277 het volgende:
Oh dat valt reuze mee dan!! Dan zal t vast wel kunnen joh! Vraag t even na voor de zekerheid , maar zal wel kunnen.
Wat gaan ze doen dan bij jou?
Dan heb je nog relatief geluk dat je de mitella nu om hebt, ik had hem midden in de zomer toen het 25 graden wasquote:Op maandag 12 januari 2009 14:48 schreef macrony het volgende:
Daar ben ik weer.
Heb nu van die gastendoekjes in mijn mitella tegen het zweten en dat is perfect.
Pijn valt mij echt reuze mee, vergelijk het met een luxatie pijn.
Maar goed, beweeg dan nu ook niks. Gisteren even naar buiten geweest, kijken naar het schaatsen. Bij iedere val van een ander schoot het door mijn schouder haha.
@Rewimo: vorig jaar na m'n schouderluxatie met mitella naar concert van Anouk geweest en vond het absoluut geen pretje. Je moet eens weten hoeveel mensen je schouder aanraken of vastgrijpen.
Ik heb even gelezen wat ze gaan doen en volgens mij valt dat allemaal wel mee hoor
Waarom denk je anders dat ik het nu pas heb laten doen?quote:Op maandag 12 januari 2009 14:54 schreef PteV het volgende:
[..]
Dan heb je nog relatief geluk dat je de mitella nu om hebt, ik had hem midden in de zomer toen het 25 graden was
Idd, wat een hel was dat zegquote:Op maandag 12 januari 2009 15:04 schreef macrony het volgende:
[..]
Waarom denk je anders dat ik het nu pas heb laten doen?Zweet gutst nu al onder mijn oksels vandaan.
Wintersport, tja daar waar het bij mij ooit mee begonquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:08 schreef flashermx het volgende:
achja een jaar wintersport overslaan is nog geen ramp
Ik was vorige week niet meer geweest omdat ik na de fysio zo'n last had van mijn schouder dat ik het niet aandurfde. Ik ben sinds vorige week met fysio serieus bezig met krachtraining. Dus echt zoveel gewicht pakken dat ik de eerste serie nèt 8 herhalingen haal ... Wel apart om te merken hoe slap mijn geopereerde arm is ten opzichte van de andere arm.quote:
Ik kan je één advies geven, als je hypermobiel bent, laat je dan niet opereren! Tenzij er natuurlijk iets anders aan de hand is dan alleen uitgerekte schouderbanden.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:13 schreef miss-piggy het volgende:
morgen afspraak maken voor de orthopeed
Ik ben benieuwd wat de orthopeed voor mij kan betekenen, mijn schouder subluxeert gemiddeld 10x per dag (), en dat al sinds eind 2007 (na een luxatie).
Maar door mijn onderliggende aandoening (HMS) kan een operatie geen zin hebben, doordat mijn banden en spieren zo weer uitgelubbert zijn. Ik ben zeer benieuwd
Ik ben hypermobiel, alleen bij mijn schouders valt het juist heel erg mee (heb het juist erg in mijn handen, polsen, ellebogen, knieën en enkels), heb ook geen EDS-huidje dus mijn huid is ook niet te zacht om in te opereren. Mijn schouder is wel erg instabielquote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:00 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Ik kan je één advies geven, als je hypermobiel bent, laat je dan niet opereren! Tenzij er natuurlijk iets anders aan de hand is dan alleen uitgerekte schouderbanden.
Ik ben ook hypermobiel (in ieder geval in mijn schouders) en ik ben naar mijn eigen idee nu slechter af dan voor mijn operaties. De reden dat ik toch geopereerd ben is omdat bij mij het labrum ook gescheurd was en het vasthechten volgens mijn orthopeden ècht een verschil zou maken.... Ze gingen dan ook meteen mijn schouderbanden inkorten.
Mijn schouderbanden waren na de vorige operatie weer behoorlijk opgerekt. Nu is het zo strak gezet dat ik juist helemaal beperkt ben. Natuurlijk is het moeilijk om het te vergelijken, maar ik heb niet het idee dat ik nu minder pijn of klachten heb dan voor ik geopereerd werd.
En zoals je hier kan lezen is het niet echt zo dat het 'even' een operatie is en je na een week weer verder kan met je normale leven.
Het enige dat bij mij ooit heeft geholpen voor mijn schouder is krachttraining. En ja, ook ik krijg daar door mijn hypermobiliteit klachten van zoals peesontstekingen, overbelasting, zenuwbeknellingen en andere ellende, maar uiteindelijk wordt het wel beter. Zodra mijn spieren weer sterk genoeg zijn om de boel bij elkaar te houden worden de peesonstekingen etc minder en heb ik het minste last van mijn schouder. Had ik dit allemaal van te voren geweten was ik volop gaan trainen en had ik me nooit laten opereren!
Met krachttraining train ik nu met 1 of andere kabel, waar ik het mijzelf zo zwaar kan maken als ik wat wil. En dan heb ik oefeningen om van alle kanten de spieren rond mijn schouder te trainen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:54 schreef Sleeve het volgende:
Ik ben hypermobiel in mijn schouders, polsen, vingers, ellebogen, rug, nek en heupen. Knieën en enkels vallen redelijk mee volgens mij al weet ik dat eigenlijk niet zeker.
Wat is precies een orthese? Daar heb ik nu nog nooit van gehoord?
Mijn schouder was dus ook nogal instabiel, maar ondanks dat het kapsel nu bij bepaalde bewegingen te strak is, is mijn schouder nog steeds instabiel. Een beetje wat jij zegt dat je hebt met die orthese. Gaat de schouder er aan de ene kant niet meer uit dan is het wel aan de andere kant....
Ik hoop echt voor je dat de orthopeed iets voor je kan betekenen!
Wat doe je nu precies aan krachttraining?
Spannend! Alvast veel succes en na de operatie veel plezier bij het concertquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:31 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb vandaag de bevestiging gekregen dat ik inderdaad de 4e wordt geopereerdNog twee weken dus.
Gisteren zijn de hechtingen eruit gehaald.quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:01 schreef Sleeve het volgende:
@macrony
Hoe gaat het nu met je schouder? Al gewend aan het slapen met de sling en hoeveel weken moet je nog?
Na mijn eerste operatie ben ik nooit pijnvrij geweest. Ik weet niet hoe vaak ik wel niet bij de dokter en orthopeed ben geweest om te zeggen dat ik nog klachten had. Pas na drie jaar gingen ze weer een MRI maken, en ja hoor, labrum nog steeds gescheurd.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:26 schreef flashermx het volgende:
Hebben de gene die al een tijd geleden zijn geholpen soms ook nog last van stekende pijn scheuten op de plek waar geopereerd is??
ik heb soms als ik er op lig en dan ene bepaalde beweging maak of gewoon met iets pakken/strekken van mijn arm dat ik een soort van steken de pijn mar is wel heel kort qua duur.
Zit nu te denken dat ik hem misschien weer gescheurd heb??
kheb mijn (sub)luxaties nu wel gehad, ben het echt beuquote:Op woensdag 28 januari 2009 17:11 schreef Sleeve het volgende:
@miss-piggy:
Jij hebt wel echt veel last van (sub)luxaties! Als ik een subluxatie had dan stelde dat eigenlijk niet zoveel voor. Ik voelde gewoon een soort 'klik' meestal was dat goed te horen ook! Dan schoot mijn schouder gewoon even verkeerd en dan direct weer goed. Maar bij jou gaat je schouder dus echt elke keer helemaal uit de kom? Ik hoop voor je dat de orthopeed iets voor je kan doen op 19 februari! In welk ziekenhuis word je geholpen?
Avero achmeaquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:04 schreef macrony het volgende:
@ Miss-piggy:
Klinkt allemaal heel erg heftig.
@flashermx: mooi man, bij welke verzekeringmaatschappij zit je?
Zo, ik zit nu op de helft in de mitella. Begin het zat te worden, maar ja.
Dat stond ook in mijn brief die bij de uitnodiging dat je geen spijkerbroek, en metalen voorwerpen mocht dragenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:52 schreef miss-piggy het volgende:
ik mag niks met metaal hebben dus spijkerbroek is geen optie
ik vraag maandag bij radiologie wel even wat temperatuur is in mri-ruimte, ben nogal een koukleum. dan beslis ik wel wat ik aantrek
Ik mocht beginnen met de mitella af te bouwen na 6 weken. Dus eerst een uurtje per dag en als dat goed ging elke keer opbouwen tot ik 'm niet meer om hoefde. Het autorijden ging bij mij nog niet meteen omdat het me gewoon niet lukte om een scherpe bocht te maken. Rotondes enzo waren in het begin best lastig. Ik heb dan ook wel een auto zonder stuurbekrachtiging en moet soms flink aan het stuur draaien. Ik heb er zelfs nu nog moeite mee! Zeker sinds ik die spierblessure heb opgelopen ...quote:Op zondag 1 februari 2009 01:27 schreef Lucky277 het volgende:
Ik kan absoluut niet autorijden nee. Hoe graag ik t ook zou willenKan niet zolang mitella om moet blijven..
@Sleeve. Het labrum is helemaal vervangen. Ze heeben wel iets anders gedaan waardoor schouder dus niet uit kom kan, strakker gezet ook met schroeven daarbij zei orthopeed.
Oh jij ook pas na 2,5 maand. Gelukkig dat scheelt, voel me al zo kansloos zolang thuis. Hoe ging dat werken dan daarna? Was je arm dus uit mitella?
Met het opsteken van mijn middelvinger, heb ik niet zo veel problemen.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:29 schreef authi het volgende:
Je kan het trouwens best snel zien of je ook zoiets hebt, probeer bijv is je middelvinger de verkeerde kant op te duwen, bij mij staat ie dan helemaal in een hoek naar buiten, hecht hier niet teveel waarde aan, het is alleen maar een indicatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |