abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65007852
Hoe is jouw bodypump bevallen Sleeve?
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:36:30 #202
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_65030031
Hey Ik kreeg vandaag leuk nieuws, hoef niet meer verder met fysio en mag ook beginnen met fitness wel onder begeleiding van een fysio die verstand heeft op gebied van de schouders.

Zijn er trouwens mensen die de fitness nog vergoed krijgen via de verzekering? wil dat namelijk eens gaan proberen of dat mogelijk is, want als je een maal die oefeningen/schema kunt dan heb je die dure ondersteuning niet echt meer nodig

Owja moet alleen de wintersport van dit jaar maar ff overslaan helaas
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 januari 2009 @ 17:51:49 #203
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65038399
Dat laatste is jammer Verder goed nieuws
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:08:29 #204
151762 flashermx
pi_65046844
achja een jaar wintersport overslaan is nog geen ramp
pi_65083852
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:08 schreef flashermx het volgende:
achja een jaar wintersport overslaan is nog geen ramp
Wintersport, tja daar waar het bij mij ooit mee begon
Heb nog een leuke foto van toen

donderdag 15 januari 2009 @ 20:25:24 #206
151762 flashermx
pi_65084622
auw dat ziet er pijnlijk uit!

Bij mij was het ook de wintersport waar ik gevallen ben en toen eigenlijk niks doorhad dacht alleen maar oew das een spier die ff pijn doet meer niet
pi_65084803
Maar bij jou was je arm dus ook geluxeerd? Dat moet je toch wel merken
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:47:29 #208
151762 flashermx
pi_65085434
nou ik denk dat mijn labrum toen een beetje los gescheurd is (de eerste val) en toen het jaar erop ben ik er weer opgevallen en toen was het een subluxatie en die heb ik ongemerkt weer terug ge drukt tijden het inelkaar kruipen van de pijn. Dus heb niet echt door gehad dat het gescheurd was, maar had erna wel erg veel spierpijn een par dagen lang. En sinds die tijd kreeg ik af en toe subluxaties maar dat werd steeds vaker dus toen ben ik naar de huisarts gegaan.

Maar had dus bij beide vallen niet in de gaten dat het echt kapot was tevens is ook bij de twee val wat kraakbeen los gescheurd en ik na 3 dagen rust gewoon weer verder gegaan zonder dat ik het door had

Ow jah kreeg nog een handige link van mijn fysio voor het zoeken naar een geschikte sportschool
schoudernetwerk is wel alleen van de regio Twente.

Misschien heeft iemand er wat aan (staan ook meer info over je schouder op)

[ Bericht 8% gewijzigd door flashermx op 15-01-2009 20:55:24 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 januari 2009 @ 21:47:57 #209
13151 crew  Rewimo
pi_65087986
Hier gaat het echt $&%!)$&*%!#$&!$

Ik heb voor het eerst sinds vrij lange tijd overdag weer een pijnstiller genomen. Die neem ik al een tijdje alleen maar voor het slapengaan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65090835
Vervelend voor je Rewimo.
Nog even volhouden.
  donderdag 15 januari 2009 @ 23:15:22 #211
151762 flashermx
pi_65091865
Wat misschien helpt met slapen is dat je met een hoek van 60% op je rug gaat liggen doormiddel van kussens onder je rug, dat hielp bij mij wel tegen de drukpijn
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 januari 2009 @ 07:21:29 #212
13151 crew  Rewimo
pi_65096978
's Nachts gaat het wel. Alleen heb ik nu overdag veel meer pijn dan voorheen
pi_65200920
Flashermx Das goed nieuws!! Jammer van die wintersport maarja als je schouder maar weer goed komt. Fitness vergoed??? Ik denk het niet. Maar als het je lukt hoor ik t graag voor over paar maanden als ik zover ben. Al denk ik dat dat bij mij via de therapie blijft gaan.

Rewino wat vervelend van je pijn. Ik heb overdag ook meer pijn. 's Nachts wel vaak wakker maar dat is vol te houden. Overdag eigenlijk als ik gelopen heb of zo, dan dreunt het zo door.

Nog even een vraag voor juliie allemaal, hoe lang duurt het voordat je weer kan werken??? Bij mij is het aankomende dinsdag 6 weken geleden alweer, maar nog steeds last, schiet niet op voor mijn gevoel.. Moet ook terug voor controle dus ik ben benieuwd...
pi_65203844
Hey Lucky277, Daar ben ik nu ook benieuwd naar. Hoe snel gaat het weer beter als je uit de mitella bent.
Heb jij nu al therapie of moet je ook wachten totdat e uit de mitella bent?
Wat doe jij de hele dag door? ook zo veel moeite met stilzitten. Merk dat ik soms mijn arm toch gebruik en dat beter niet kan doen......
pi_65204872
Ik mag in februari voor de 3e keer aan mijn schouder geopereerd worden. Ze zeggen dat het pijn gaat doen. En ik moet 2weken zittend slapen en een hele dag een sling/mitella om (heb al 6 weken mogen oefenen na de breuk en uit de kom). Er staat een revalidatie periode van 9maanden voor. Nou ja het kan vast niet zo'n pijn doen als uit de kom en op de kom op 3 plaatsen gebroken te hebben.
pi_65205209
Ik dacht na mijn ongeval ow dat is zo over. De 1e keer dat ik weer echt ging werken . ben wel naar lessen op school geweest die echt moesten. Was ik echt na 3uur helemaal kapot. Daar speelt angst en pijn natuurlijk ook mee. Angst dat iemand toch hard t egen je aanloopt oid. Iedereen succes bij zijn/haar herstel. Ik hoop gauw een precieze datum te horen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 januari 2009 @ 13:24:04 #217
13151 crew  Rewimo
pi_65205582
9 maanden, da's lang

Volgens de arts ben ik een week uitgeschakeld. Ben benieuwd. Kan gelukkig thuis werken want ik vraag me af of ik na een week al een uur kan autorijden... Na een week (misschien gedeeltelijk) weer achter een laptop zal wel lukken hoop ik. En zo niet, dan zien we wel weer verder. Dat vinden mijn collega's gelukkig ook
pi_65205654
Na 14 dagen mag ik wel weer iets maar volledig herstel wat overigs nooit gaat gebeuren duurt 9 maanden. Ik mag trouwens ook naar de sint maartenskliniek
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 januari 2009 @ 13:36:06 #219
13151 crew  Rewimo
pi_65206065
Dat is (hopelijk, we gaan het zien over twee weken) een goed adres
pi_65210983
Ben er al een keer geopereerd. Dus helaas ken ik het ziekenhuis al. Ik vond het pijnblok alleen absoluut niets. En toch moet het anders moet ik langer een het infuus. En als er iets is wat i kniet wil dan is het een infuus ik vind het gewoon een zeer onprettig iets.
pi_65211446
Ik had een vraagje ik wordt volgende week dinsdag aan mijn schouder geopereerd.
28 Juni 2007 heb ik een auto ongeluk gehad en sindsdien pijn in mijn linker schouder en vaak gevoeloos dingen laten vallen en zo.
Tintelingen.
Zijn er meer mensen die een schouder operatie moesten door staan door auto ongeluk

Groetjes Lady79
pi_65212091
Sorry kan je niet helpen. Succes met je operatie wat gaan ze doen? iets aan je zenuwen?
pi_65226448
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:58 schreef macrony het volgende:
Hoe is jouw bodypump bevallen Sleeve?
Ik was vorige week niet meer geweest omdat ik na de fysio zo'n last had van mijn schouder dat ik het niet aandurfde. Ik ben sinds vorige week met fysio serieus bezig met krachtraining. Dus echt zoveel gewicht pakken dat ik de eerste serie nèt 8 herhalingen haal ... Wel apart om te merken hoe slap mijn geopereerde arm is ten opzichte van de andere arm.
Wel een flinke reactie gehad, maar na een twee dagen voelde de schouder weer redelijk normaal.

Vandaag durfde ik het dan eindelijk wel aan, dus ik ben net terug van Bodypump. De enige oefening waar ik echt heel veel moeite mee had was squatten. Dan moet je de barbell in je nek leggen en het kapsel is blijkbaar zodanig ingekort dat het me bijna niet lukt om de stang dan vast te houden... Verder ging het allemaal wel aardig, zelfs het smal opdrukken voor de triceps was redelijk te doen.
Nu voelt mijn schouder wel 'raar' dus ik ben heel benieuwd naar hoe het aankomende nacht zal gaan... waarschijnlijk zal ik halverwege de nacht wel wakker worden met een stijve schouder
pi_65246369
morgen afspraak maken voor de orthopeed

Ik ben benieuwd wat de orthopeed voor mij kan betekenen, mijn schouder subluxeert gemiddeld 10x per dag ( ), en dat al sinds eind 2007 (na een luxatie).
Maar door mijn onderliggende aandoening (HMS) kan een operatie geen zin hebben, doordat mijn banden en spieren zo weer uitgelubbert zijn. Ik ben zeer benieuwd
pi_65255672
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:13 schreef miss-piggy het volgende:
morgen afspraak maken voor de orthopeed

Ik ben benieuwd wat de orthopeed voor mij kan betekenen, mijn schouder subluxeert gemiddeld 10x per dag ( ), en dat al sinds eind 2007 (na een luxatie).
Maar door mijn onderliggende aandoening (HMS) kan een operatie geen zin hebben, doordat mijn banden en spieren zo weer uitgelubbert zijn. Ik ben zeer benieuwd
Ik kan je één advies geven, als je hypermobiel bent, laat je dan niet opereren! Tenzij er natuurlijk iets anders aan de hand is dan alleen uitgerekte schouderbanden.

Ik ben ook hypermobiel (in ieder geval in mijn schouders) en ik ben naar mijn eigen idee nu slechter af dan voor mijn operaties. De reden dat ik toch geopereerd ben is omdat bij mij het labrum ook gescheurd was en het vasthechten volgens mijn orthopeden ècht een verschil zou maken.... Ze gingen dan ook meteen mijn schouderbanden inkorten.
Mijn schouderbanden waren na de vorige operatie weer behoorlijk opgerekt. Nu is het zo strak gezet dat ik juist helemaal beperkt ben. Natuurlijk is het moeilijk om het te vergelijken, maar ik heb niet het idee dat ik nu minder pijn of klachten heb dan voor ik geopereerd werd.
En zoals je hier kan lezen is het niet echt zo dat het 'even' een operatie is en je na een week weer verder kan met je normale leven.

Het enige dat bij mij ooit heeft geholpen voor mijn schouder is krachttraining. En ja, ook ik krijg daar door mijn hypermobiliteit klachten van zoals peesontstekingen, overbelasting, zenuwbeknellingen en andere ellende, maar uiteindelijk wordt het wel beter. Zodra mijn spieren weer sterk genoeg zijn om de boel bij elkaar te houden worden de peesonstekingen etc minder en heb ik het minste last van mijn schouder. Had ik dit allemaal van te voren geweten was ik volop gaan trainen en had ik me nooit laten opereren!
pi_65256907
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:00 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Ik kan je één advies geven, als je hypermobiel bent, laat je dan niet opereren! Tenzij er natuurlijk iets anders aan de hand is dan alleen uitgerekte schouderbanden.

Ik ben ook hypermobiel (in ieder geval in mijn schouders) en ik ben naar mijn eigen idee nu slechter af dan voor mijn operaties. De reden dat ik toch geopereerd ben is omdat bij mij het labrum ook gescheurd was en het vasthechten volgens mijn orthopeden ècht een verschil zou maken.... Ze gingen dan ook meteen mijn schouderbanden inkorten.
Mijn schouderbanden waren na de vorige operatie weer behoorlijk opgerekt. Nu is het zo strak gezet dat ik juist helemaal beperkt ben. Natuurlijk is het moeilijk om het te vergelijken, maar ik heb niet het idee dat ik nu minder pijn of klachten heb dan voor ik geopereerd werd.
En zoals je hier kan lezen is het niet echt zo dat het 'even' een operatie is en je na een week weer verder kan met je normale leven.

Het enige dat bij mij ooit heeft geholpen voor mijn schouder is krachttraining. En ja, ook ik krijg daar door mijn hypermobiliteit klachten van zoals peesontstekingen, overbelasting, zenuwbeknellingen en andere ellende, maar uiteindelijk wordt het wel beter. Zodra mijn spieren weer sterk genoeg zijn om de boel bij elkaar te houden worden de peesonstekingen etc minder en heb ik het minste last van mijn schouder. Had ik dit allemaal van te voren geweten was ik volop gaan trainen en had ik me nooit laten opereren!
Ik ben hypermobiel, alleen bij mijn schouders valt het juist heel erg mee (heb het juist erg in mijn handen, polsen, ellebogen, knieën en enkels), heb ook geen EDS-huidje dus mijn huid is ook niet te zacht om in te opereren. Mijn schouder is wel erg instabiel

Schouder eind 2007 geluxeerd, sindsdien dus +- 10 subluxaties per dag. Van lotgenoot orthese geleend (eigen revalidatie-arts deed nogal dom, en wilde mij geen eigen geven), waardoor hij er niet meer van onderen uit ging maar wel naar achteren . Heb nu wel krachttraining, alleen het helpt geen ene moer
vandaar nu eindelijk na dik jaar aanmodderen toch maar eens naar de orthopeed
pi_65257660
Ik ben hypermobiel in mijn schouders, polsen, vingers, ellebogen, rug, nek en heupen. Knieën en enkels vallen redelijk mee volgens mij al weet ik dat eigenlijk niet zeker.
Wat is precies een orthese? Daar heb ik nu nog nooit van gehoord?

Mijn schouder was dus ook nogal instabiel, maar ondanks dat het kapsel nu bij bepaalde bewegingen te strak is, is mijn schouder nog steeds instabiel. Een beetje wat jij zegt dat je hebt met die orthese. Gaat de schouder er aan de ene kant niet meer uit dan is het wel aan de andere kant....
Ik hoop echt voor je dat de orthopeed iets voor je kan betekenen!

Wat doe je nu precies aan krachttraining?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 januari 2009 @ 19:57:59 #228
13151 crew  Rewimo
pi_65257781
pi_65259050
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:54 schreef Sleeve het volgende:
Ik ben hypermobiel in mijn schouders, polsen, vingers, ellebogen, rug, nek en heupen. Knieën en enkels vallen redelijk mee volgens mij al weet ik dat eigenlijk niet zeker.
Wat is precies een orthese? Daar heb ik nu nog nooit van gehoord?

Mijn schouder was dus ook nogal instabiel, maar ondanks dat het kapsel nu bij bepaalde bewegingen te strak is, is mijn schouder nog steeds instabiel. Een beetje wat jij zegt dat je hebt met die orthese. Gaat de schouder er aan de ene kant niet meer uit dan is het wel aan de andere kant....
Ik hoop echt voor je dat de orthopeed iets voor je kan betekenen!

Wat doe je nu precies aan krachttraining?
Met krachttraining train ik nu met 1 of andere kabel, waar ik het mijzelf zo zwaar kan maken als ik wat wil. En dan heb ik oefeningen om van alle kanten de spieren rond mijn schouder te trainen.

Oja mijn sleutelbeen subluxeert ook gezellig mee, nog vergeten bij te vertellen.

de orthese die ik in bruikleen heb:

Opzich een heel bouwpakket en bewegingen worden ook wel flink beperkt, maar de subluxen gaan gewoon door
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 januari 2009 @ 21:10:31 #230
13151 crew  Rewimo
pi_65260709
Da's een hele stellage!

Ik heb vooral last van bewegingsbeperking door pijn.
pi_65261127
Jee, wat een ding. En dan werkt het dus ook nog niet eens!
Ik doe ook met fysio allerlei oefeningen voor mijn schouder waarbij ik kracht en uithoudingsvermogen train.
Maar daarnaast doe ik ook echt krachttraining. Dat zijn vooral de standaard oefeningen zoals bench press, pull over, cable crossover, front & side raises, flyes, bent over row etc. Deze doe ik dan met maximaal gewicht. Dus zoveel gewicht dat je de eerste set niet meer dan acht herhalingen haalt, de 2e en de 3e set zeven of zes herhalingen.
Er zijn fysiotherapeuten die het absoluut afraden hoor, maar ook die het juist weer aanraden. Ik heb er zelf alleen goede ervaringen mee, al heb je dus als je hypermobiel bent wel ontzettend snel last van overbelasting. Dus pijnvrij trainen is er niet bij.
pi_65294092
nee, zelfs dan werkt het inderdaad niet eens

vandaag weer hopeloos, had er vanmiddag flink de pest in, heb m er maar de halve middag half uit laten bungelen

25 februari afspraak bij de orthopeed - mits verwijsbrief binnen is -, half uur voor de tijd rontgenfoto
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 januari 2009 @ 20:31:41 #233
13151 crew  Rewimo
pi_65295331
Ik heb vandaag de bevestiging gekregen dat ik inderdaad de 4e wordt geopereerd Nog twee weken dus.
pi_65295543
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:31 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb vandaag de bevestiging gekregen dat ik inderdaad de 4e wordt geopereerd Nog twee weken dus.
Spannend! Alvast veel succes en na de operatie veel plezier bij het concert
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 januari 2009 @ 20:38:54 #235
13151 crew  Rewimo
pi_65295575
Dank je
pi_65296851
Succes. Rewino met je operatie
En succes miss-piggy bij de orthopeed
pi_65299825
@Rewimo.
Succes.
Was het nu een operatie of spuiten?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 januari 2009 @ 22:49:36 #238
13151 crew  Rewimo
pi_65300472
Ze gaan kalk uit het gewricht halen. Dat doen ze met een naald. Linkje naar wat ze precies gaan doen staat hierboven ergens.
pi_65306200
@macrony

Hoe gaat het nu met je schouder? Al gewend aan het slapen met de sling en hoeveel weken moet je nog?
pi_65311675
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 07:01 schreef Sleeve het volgende:
@macrony

Hoe gaat het nu met je schouder? Al gewend aan het slapen met de sling en hoeveel weken moet je nog?
Gisteren zijn de hechtingen eruit gehaald.
De pijn is er af en toe met scheuten en slapen blijft gewoon @#$%$
Ik heb bij mijn huisarts extra tramadol aangevraagd en daar slaap ik redelijk op.
Maar goed, nog maar 4 weken te gaan . Merk wel dat de angst minder is nu ik weet dat het boeltje weer vast zit. Draai dan ook braaf de rondjes en til m op.
De kracht is in ieder geval helemaal weg.

Gisteren een paar uur op mijn werk geweest en dat viel achteraf erg tegen. Koppijn, warm en gelijk meer pijn. Terwijl ik alleen maar met iedereen gepraat heb
Nu wel de tijd voor de voorbereidingen voor het trouwen te treffen.
pi_65311740
Dat valt vies tegen he. Weer even naar je werk. Word jij van de tramadol niet erg suf? Ik merkte de volgende dag altijd nog dat ik wat suffiger was. Ik nam ze dan ook alleen in bij zeer hevige pijn.
pi_65311885
Neuh, \merk niet zo heel veel van tramadol. Alleen dat ik beter slaap.
Na de operatie mocht ik er 2 per dag en had het gevoel dat het niets hielp.
  donderdag 22 januari 2009 @ 18:26:26 #243
151762 flashermx
pi_65325528
Hebben de gene die al een tijd geleden zijn geholpen soms ook nog last van stekende pijn scheuten op de plek waar geopereerd is??

ik heb soms als ik er op lig en dan ene bepaalde beweging maak of gewoon met iets pakken/strekken van mijn arm dat ik een soort van steken de pijn mar is wel heel kort qua duur.

Zit nu te denken dat ik hem misschien weer gescheurd heb??
pi_65326488
dat heb ik tot nu toe nogsteeds. Ik weet niet wat ze gedaan hebben. Ik het tot nu toe een botoperatie gehad(bot weggehaald) kijkoperatie en straks een schouder kruisband oid operatie. Ik voel de plek waar ze bot hebben weggehaald nu 1,5 jaar naar dato nog weleens. Trouwens de breuk plekken ook. Het blijft waarschijnlijk een kwtsbaar stukje. Als ze een slijmbeurs hebben weggehaald kan dit ook heel lang gevoelig blijven. Succes ermee.
pi_65326788
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:26 schreef flashermx het volgende:
Hebben de gene die al een tijd geleden zijn geholpen soms ook nog last van stekende pijn scheuten op de plek waar geopereerd is??

ik heb soms als ik er op lig en dan ene bepaalde beweging maak of gewoon met iets pakken/strekken van mijn arm dat ik een soort van steken de pijn mar is wel heel kort qua duur.

Zit nu te denken dat ik hem misschien weer gescheurd heb??
Na mijn eerste operatie ben ik nooit pijnvrij geweest. Ik weet niet hoe vaak ik wel niet bij de dokter en orthopeed ben geweest om te zeggen dat ik nog klachten had. Pas na drie jaar gingen ze weer een MRI maken, en ja hoor, labrum nog steeds gescheurd.

Nu heb ik dus ook voortdurend die angst. Bij elk pijntje (en dat zijn er nogal wat) schiet ik weer in de stress. Volgens mijn fysio is het niet erg als die pijn inderdaad maar kort duurt en dus snel weer weg is. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet echt gerust stelt, maar ja, wat moet je dan doen?
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:33:33 #246
151762 flashermx
pi_65329084
ok, mmm ik zal wel afwachten dan en moet 2 maart voor controle terug. en kan dan mijn arts wel ff vragen wat het is.
pi_65336600
@Macrony, ik zit nu in week 6 en kan nog niks. Verveel me kapot en heb inderdaad moeite met stilzitten. Heb al wel therapie ja, bij de kliniek waar ik geopereerd ben. Maar ook pas sinds deze week meer dan de nek btje losmasseren. Dat draaien wat jij mag, mag ik nog steeds niet zelf doen..
Ik was de 1e keer op mijn werk ook helemaal kapot, en ik ging alleen maar even langs. Ben jij wel weer aan t werk al dan??
Dat wat jij zegt van pijn en slapen heb ik ook. Heb nu geen pijnstillers meer, alleen paracetamol. Ben vandeweek bij orthopeed geweest en die zei dat ik het niet moest onderschatten en geduld moest hebben. Werken kon ik nog wel ff vergeten..

Sleeve das wel balen dan zeg voor je! Kan me voorstellen dat je dan meteen weer stress hebt.
pi_65350998
@lucky277
Nee joh, werk ook niet. Gaat ook best lastig, sta voor de klas.
Slapen gaat sinds 2 nachten redelijk goed. Merk wel dat mijn goede schouder begint te verzuren.
Maar idd de tijd zal het leren.
Ben jij nu wel uit de mitella dan sinds je bezoek bij de orthopeed?
Hoe vaak heb jij nu dan fysio?
En was het bij jou ook een bankart repair? (labrum
pi_65449349
Wat ik maar niet duidelijk krijg:
Hoe lang na de operatie zijn jullie weer gaan werken?
Oké, ik weet dat het ligt aan wat je doet. Maar toch
pi_65450005
Na mijn breuk ben ik de hele tijd wel naar mijn studie geweest na 6 weken naar stage. en na 10weken weer naar mijn bijbaan. (dit moest maar was geen succes. Nogal logisch als je ziet dat de nasleep er nu nog is.
Ik ben 4 weken na de operatie weer begonnen (studeer in het onderwijs dus moest wel)
Na mijn 2e operatie ook vrij snel weer maar deze stelde niet zoveel voor.
Als het klopt. Nog steeds geen operatie datum begin ik vrij snel weel. Ik studeer 10-02 af en heb anders geen inkomsten. Ik heb dus weinig keus. Heb je een vast contract dan zal ik er hoe dan ook voor zorgen dat je redelijk herstelt bent. (nog maar 1x fysio ipv 2 keer in de week) En begin rustig aan je bent echt na een uur helemaal kapot. Je conditie is niets meer en je hebt door angst en beweging veel pijn. En bouw het dan rustig op. Eerst een uur dan 2 uur enz enz.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 januari 2009 @ 14:34:29 #251
13151 crew  Rewimo
pi_65455528
Volgens de arts heb ik een week hersteltijd. Maar ik moet een uur rijden naar mijn werk en ik weet niet hoe snel ik dat weer kan. Ik kan in elk geval thuis werken met laptop en telefoon dus wellicht ga ik dat een tijdje doen tot ik weer kan autorijden (OV is geen optie).
pi_65463061
Hoi,

zoals jullie kunnen zien aan mijn nickname ben ik Dj :-)
Nu is het zo dat ik mij 25 oktober laat opereren maar op 15 mei moet ik op een fuif draaien voor 1,5uur
Ik draai met pc dus het enige is al rechtstaand mijn computermuis kunnen bewegen
Is dit doenbaar na zo'n tijd

Grtz
Ruby
pi_65463079
25 april moet dit zijn :-)
pi_65463857
ligt eraan wat ze gaan doen.
pi_65472628
Hey DJ. Ik zoek nog een dj voor mijn bruiloft op 16-7.
Maaruh, wat gaan ze doen en hoe kan het dat je nu al weet dat je in april geholpen wordt?
pi_65473195
@DJ wat voor operatie krijg je dan?

@marcony
Ik krijg ook last van goede schouder, verder is hele nek stijf.
Ik mag nog niet uit de mitella van de orthopeed, dus nog dag en nacht. Wel mag de buikband nu af.
Ik heb 2 x per week fysio. En dan niet van 20 minuten, maar tel er gerust 3 kwartier bij

Ze hebben bij mij 3 dingen gedaan: Bicepspees was zwaar beschadigd, die is ingekort en vastgezet met schroef in bot bovenaan schouder. En 2 dingen met kapsel/labrum. Dit was enorm beschadigd, hele labrum is verwijderd, kapsel weer opgetrokken en strakker gezet met ook hier 2 schroeven. Dus inderdaad ook bankart repair erbij.

Werken zie ik ook nog niet zitten, maar ik zit op kantoorm, dus vraag me af of anderen dan wel weer werken.
Conditioneel gezien ben ik inderdaad nog niks. Vind het zo gek dat ik mijn arm nog niet eens kan bewegen, ook al zou ik dat willen met pijn. Gek idee dat je lichaam dan minder werkt.

Wat doen jullie verder de hele dag? Ik ben blij met 2 x per week zo lang fysio. Is ook nog aardig eindje rijden dus dat breekt de dag
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 januari 2009 @ 22:45:57 #257
13151 crew  Rewimo
pi_65474256
Kunnen jullie dan wel autorijden? Of laat je je rijden?
pi_65497651
ik kan wel autorijden, al wil hij er dan ook wel eens uitvallen
maar ach volgens het cbr mag ik gewoon rijden

tijdens fietsen gaat mijn schouder er zowat bij elk hobbeltje uit, zo irritant.

vanmiddag ging mijn schouder echt flink uit de kom, naar achteren.
met hoop gedoe zelf terug kunnen zetten (al was ik al in het ziekenhuis aanwezig haha)
sindsdien heb ik doof gevoel in 2 vingers en zit mijn schouder nog niet helemaal perfect

maar poli orthopedie wilde niks doen (verwijsbrief arts is nog niet binnen), huisarts had zijn domme antwoordapparaat erop. Ik naar revalidatiekliniek bellen, heeft revalidatiearts brief al wel gedicteerd en gaat de secretaresse het morgen met spoed uittypen en opsturen zodat de revalidatiearts hem vrijdag heeft.

al schiet ik er maar 1 week mee op heb nu 19 februari afspraak i.p.v. 25 februari.

als de pijn niet vermindert bel ik morgenochtend de huisarts wel
pi_65498352
Ik kon zo'n 10 weken na de operatie wel weer auto rijden, al voel ik het nog steeds als ik flink aan het stuur moet draaien. Ik heb dan ook wel een auto zonder stuurbekrachtiging... Let ook op met het dichtgooien van de autodeur. Die van mijn auto gaat nogal stroef, als ik dat doe met mijn geopereerde arm doet het nog steeds pijn!

@ Lucky277:
Dat klinkt als een behoorlijke operatie zeg! Maar, als ze dat labrum helemaal weggehaald hebben krijg je daar dan geen last van? Tegen mij vertelde de orthopeed dat het labrum er voor zorgt dat de kom van je schouder iets 'dieper' is waardoor de schouder dus moeilijker uit de kom kan. Ik kan me zo voorstellen dat je makkelijker (sub)luxaties krijgt als je dat labrum dus niet meer hebt?
Ik doe trouwens ook kantoorwerk, maar ik ben ook pas na 2,5 maand gaan werken. Eerder kon ook echt niet omdat ik toen mijn arm nog niet eens op het bureau had kunnen leggen ....

@miss-piggy:
Jij hebt wel echt veel last van (sub)luxaties! Als ik een subluxatie had dan stelde dat eigenlijk niet zoveel voor. Ik voelde gewoon een soort 'klik' meestal was dat goed te horen ook! Dan schoot mijn schouder gewoon even verkeerd en dan direct weer goed. Maar bij jou gaat je schouder dus echt elke keer helemaal uit de kom? Ik hoop voor je dat de orthopeed iets voor je kan doen op 19 februari! In welk ziekenhuis word je geholpen?
pi_65501891
Welja, 3 jaar geleden heb ik eens zwaar op mijn schouder gevallen.
Vanaf had ik af en toe last dat mijn schouder uit de kom ging en de specialist zei (omdat ik toen nog jonger dan 20 was) dat ik daar blijvend last van zou hebben en dat dit zekr moet geopereerd worden.
Dusja, kheb nu al een datum vastgelegd en het is zo laat omdat ik begin april eerst nog op skireis ga, en dat wil ik zeker niet missen :-)

Nuja, aangezien mijn kraakbeen nog niet helemaal volgroeid was gaat ie constant uit de kom.
Dusja.. zou het lukken op 15 mei...
pi_65501971
Wat voor operatie gaan ze doen? en skieën met zo'n schouder? Ik durf dat nooit meer
in ieder geval al succes met je operatie. En anders gebruik je je andere arm voor je muis.
pi_65517340
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:11 schreef Sleeve het volgende:

@miss-piggy:
Jij hebt wel echt veel last van (sub)luxaties! Als ik een subluxatie had dan stelde dat eigenlijk niet zoveel voor. Ik voelde gewoon een soort 'klik' meestal was dat goed te horen ook! Dan schoot mijn schouder gewoon even verkeerd en dan direct weer goed. Maar bij jou gaat je schouder dus echt elke keer helemaal uit de kom? Ik hoop voor je dat de orthopeed iets voor je kan doen op 19 februari! In welk ziekenhuis word je geholpen?
kheb mijn (sub)luxaties nu wel gehad, ben het echt beu
vaak gaat mijn schouder gedeeltelijk uit de kom en blijft hij net op het randje hangen. soms volledig uit de kom.
zo naar de huisarts voor het reponeren, schouder zit nog niet helemaal goed sinds gister.

ik hoop dat de orthopeed een goede oplossing heeft. orthopeed in een algemeen ziekenhuis in drachten
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:57:09 #263
151762 flashermx
pi_65520966
stom dat ze je dan niet eerder opereren als zijn spoedgeval.
Want hoevaker je en (sub)luxatie krijgt hoe meer je kapot kunt maken daar binnen.

nou ik krijg 26 weken fysio fitness vergoed van de verzekering
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 januari 2009 @ 10:58:11 #264
13151 crew  Rewimo
pi_65520998
Ah dat is mooi

Ik ben ook heel blij met mijn pakket met onbeperkte fysio
pi_65523338
@ Miss-piggy:
Klinkt allemaal heel erg heftig.

@flashermx: mooi man, bij welke verzekeringmaatschappij zit je?

Zo, ik zit nu op de helft in de mitella. Begin het zat te worden, maar ja.
pi_65523582
Ik krijg tot een jaar naar operatie fysio vergoed.
@marcrony je wordt zo''n mitella gauw zat he? je krijgt overal pijn. Succes nog met de laatste loodjes
@ miss-piggy hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen en ben je er snel vanaf
pi_65530267
had om 10 uur afspraak bij huisarts, en was kwart voor 1 pas thuis

huisarts mijn schouder reponeren, ze gaat weer zitten, valt schouder er weer uit
huiarts voor 2e keer reponeren, laat los, valt schouder er weer uit
zij weer reponeren, houd m vast, glijd mijn schouder zo door haar hand, weer eruit

heeft ze orthopeed gebeld of ik gelijk kon komen, dus gelijk door naar ziekenhuis

eerst idioot lang wachten voor röntgenfoto, daarna nog half uur wachten op orthopeed
hij heeft verstand van hms/eds! en dat is redelijk zeldzaam
over paar weken heb ik een mri scan en als labrum gescheurd is dan wil hij opereren. anders intensieve spieroefeningen.

hij heeft schouder niet terug gezet, had geen zin, omdat spieren al helemaal gespannen waren. heb nu een immobiliserende verband ding en kan mijn arm geen kant meer op

weet iemand hoe een mri gaat? (met contrastvloeistof)
pi_65530505
Mri met contract vloeistof voel je goed. Ze pakken een vrij lange flexibele naald. Daar pompen ze je arm/schouder mee op. Dan spuiten ze er contrast vloeistof in. Vervolgens naar de mri scan. Is gewoon hetzelfde als anders. Ik raad je aan niet zelf auto te rijden daarna. Kun je waarschijnlijk nu ook niet.
Succes ermee
pi_65530867
autorijden lukt nu ook niet met deze immobiliserende geval, fietsen lukt zelfs niet eens

doet die spuit zeer?
pi_65534347
Als ik eerlijk ben ja. Het voelt raar als je arm wordt opgepomd. Ik voelde het de dag erna nog goed. Maar de pijn is wel te houden hoor. Ken dingen die zeerder doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 januari 2009 @ 18:51:53 #271
13151 crew  Rewimo
pi_65539195
miss-piggy, wat een ellende joh Hoe lang moet je met dat verband lopen?
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:16:50 #272
151762 flashermx
pi_65540117
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:04 schreef macrony het volgende:
@ Miss-piggy:
Klinkt allemaal heel erg heftig.

@flashermx: mooi man, bij welke verzekeringmaatschappij zit je?

Zo, ik zit nu op de helft in de mitella. Begin het zat te worden, maar ja.
Avero achmea

En op zich was bij mij die spuit voor de mri niet echt super pijnlijk heb er eigenlijk weinig van gemerkt gelukkig
pi_65556851
Mijn pijngrens zal wel anders zijn dan. Ik vond het wel zeer doen. Niet ondragelijk maar zeker niet prettig.
pi_65558685
Vond het ook vervelend hoor. Voelt alsof je schouder opgeblazen wordt en uit de kom wil schieten.
Dat hoorde ook zo vertelden ze me....
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:46:44 #275
151762 flashermx
pi_65561246
ja ze zeiden van ter voren ook tegen mij dat het erg pijnlijk kon doen, maar ik vondt het persoonlijk erg meevallen, kwam misschien ook omdat de tussen ruimte tussen mijn botten wat groter was dan normaal zeiden ze. En ze hebben maar liefst 5x kunnen 'oefenen' op mijn voorgangster. Maar die was echt niet blij, ze had de tranen in de ogen staan toen ze uit de behandelkamer kwam.
pi_65576344
vandaag al uitnodiging voor MRI binnen! 17 februari om 11.00 uur
wat kan ik precies verwachten van onderzoek en is het daar ook koud? (ivm keus pyjama of joggingbroek aan)

ik heb zoooooo geen zin in die spuit! heb naaldenangst haha. (om er van af te komen ben ik net bloeddonor geworden)
pi_65577310
Pyjama????
Nee joh, gewone kleren.
En gewoon gaan en niet moeilijk doen. Het is gewoon vervelend, maar voor een goed doel.
Sprak ik moedig
pi_65577389
MRI heb ik twee keer gehad, en ik vond beide keren niet prettig, maar dat was meer het 'idee' dat er een naald tussen de schouderkom en kop gefrutst moest worden, dan dat het daadwerkelijk pijn deed.
Daarna heb je inderdaad een raar 'opgeblazen' gevoel in je schouder. De tweede keer was door het littekenweefsel van de eerste operatie trouwens een stuk moeilijker...

Ik heb inmiddels een spierblessure (infraspinatus) ... waarschijnlijk door de Bodypump ... super balen dus want ik was net zo enthousiast dat ik weer wat kon doen. Nu mag ik tot volgende week niets doen, ook geen fysio Ik vind het zooooo balen, dit is mijn eerste echte tegenslag sinds de operatie en ik hoopte zo erg dat de revalidatie deze keer gewoon goed zou verlopen!
Volgens mij fysio hoort het er gewoon bij, je doet één stapje vooruit en dan ineens weer twee terug, maar dat wilde ik natuurlijk net niet horen

Gelukkig heb ik wel echt pijn zodat ik me tenminste rustig hou
pi_65579452
Tijdens de mri scan ben je zo goed als naakt. Ik mocht mijn onderbroek en hemdje aanhouden.Ik kreeg wel een deken over me heen gelegd.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 21:32:29 #280
151762 flashermx
pi_65580740
mm ik mocht in de mri gewoon mijn spijkerbroek aanhouden wel de boven kant naakt.
pi_65581414
ik mag niks met metaal hebben dus spijkerbroek is geen optie

ik vraag maandag bij radiologie wel even wat temperatuur is in mri-ruimte, ben nogal een koukleum. dan beslis ik wel wat ik aantrek
pi_65582831
joh, niet zo moeilijk doen. Ik droeg destijds een korte broek en idd t-shirt uit.
En liggen maar. En niemand mag metaal in een mri, vindt zo'n apparaat niet leuk.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 22:58:02 #283
151762 flashermx
pi_65583109
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 21:52 schreef miss-piggy het volgende:
ik mag niks met metaal hebben dus spijkerbroek is geen optie

ik vraag maandag bij radiologie wel even wat temperatuur is in mri-ruimte, ben nogal een koukleum. dan beslis ik wel wat ik aantrek
Dat stond ook in mijn brief die bij de uitnodiging dat je geen spijkerbroek, en metalen voorwerpen mocht dragen
.
Dus ik had ook een sportbroeken meegenomen maar dat was niet nodig zei de zuster bij de mri.

Denk dat het komt omdat wij alleen de schouder hebben dus boven aan het lichaam en je broek(benen) er dus niet echt in het scangebied komen??

Maar ik denk dat het in elk ziekenhuis weer anders kan zijn gezien hier ook de andere verhalen met operaties, verdovingen enz
pi_65614131
Ik kan absoluut niet autorijden nee. Hoe graag ik t ook zou willen Kan niet zolang mitella om moet blijven..

@Sleeve. Het labrum is helemaal vervangen. Ze heeben wel iets anders gedaan waardoor schouder dus niet uit kom kan, strakker gezet ook met schroeven daarbij zei orthopeed.
Oh jij ook pas na 2,5 maand. Gelukkig dat scheelt, voel me al zo kansloos zolang thuis. Hoe ging dat werken dan daarna? Was je arm dus uit mitella?

@ferrari-rood. Durf jij niet meer te skien? Waarom niet dan? Zou toch eigenlijk weer moeten kunnen?

@misspiggy. Klinkt ook niet goed. Hopelijk heeft orthopeed goede oplossing dan!! Spuit voor mri viel wel mee bij mij. Raar gevoel, maar niet pijnlijk. Hij zat bij mij wel in 1x goed, dat schijnt ook uit te maken hoorde ik.

@Macrony. Op helft van mitella? Hoever ben je nu dan? Want bij mij zeggen ze niet hoelang ik nog mitella nmoet en ik zit al op week 7..
pi_65616057
quote:
Op zondag 1 februari 2009 01:27 schreef Lucky277 het volgende:
Ik kan absoluut niet autorijden nee. Hoe graag ik t ook zou willen Kan niet zolang mitella om moet blijven..

@Sleeve. Het labrum is helemaal vervangen. Ze heeben wel iets anders gedaan waardoor schouder dus niet uit kom kan, strakker gezet ook met schroeven daarbij zei orthopeed.
Oh jij ook pas na 2,5 maand. Gelukkig dat scheelt, voel me al zo kansloos zolang thuis. Hoe ging dat werken dan daarna? Was je arm dus uit mitella?

Ik mocht beginnen met de mitella af te bouwen na 6 weken. Dus eerst een uurtje per dag en als dat goed ging elke keer opbouwen tot ik 'm niet meer om hoefde. Het autorijden ging bij mij nog niet meteen omdat het me gewoon niet lukte om een scherpe bocht te maken. Rotondes enzo waren in het begin best lastig. Ik heb dan ook wel een auto zonder stuurbekrachtiging en moet soms flink aan het stuur draaien. Ik heb er zelfs nu nog moeite mee! Zeker sinds ik die spierblessure heb opgelopen ...

Het werken ging daarna gewoon goed. Al was mijn schouder in het begin soms nog wel pijnlijk en stijf. Maar ik heb er tijdens het werk eigenlijk weinig last van gehad.

Wat bedoel je nu precies met het labrum vervangen? Hebben ze het gewoon weg gehaald of vervangen door een nep-labrum??? Daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord! Wat ze verder waarschijnlijk hebben gedaan is je kapsel strakker gemaakt zodat je arm niet zo makkelijk weer uit de kom schiet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 februari 2009 @ 09:46:31 #286
13151 crew  Rewimo
pi_65616108
Hm, ik heb vrijdag een bruiloft gefotografeerd, op de dag zelf geen last, maar gisteren des te meer. En tot overmaat van ramp heb ik ook nog iets geforceerd gisteren (bij het uittrekken van mijn broek notabene ). Is het al woensdag?
pi_65616165
De kans dat ik bij een val mijn linkerschouder eigenlijk schouderkom ook breek is zeer groot. En daarbij is rechts ook nooit goed gekomen. En die wil ik echt geen 2x breken. Laat staan links dezelfe problemen krijgen als rechts. Voor mij zijn nu al veel sporten niet meer te beoefenen. Ik kan mijn rechterarm nooit meer volledig gebruiken. Laat staan pijnvrij. Dat maakt het mijn keuze om niet meer te gaan skieeën. Dat andere dat wel doen vind ik zeker respect waardig ik durf het ook niet meer. En angst zorgt ervoor dat je dus juist wel valt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 februari 2009 @ 09:56:21 #288
13151 crew  Rewimo
pi_65616193
Als je bang bent moet je het inderdaad niet doen. De kans op ongelukken wordt dan juist groter ja. Maar wel balen hoor
pi_65617250
@ Lucky277
Tegen mij is gezegd dat ik 6 weken met de mitella moet lopen. En daarna eruit mag.
Dus daar ga ik dan ook maar vanuit.
Dan dus ook pas beginnen met fysio.

Morgen komt mijn vader met het beginnen met slopen van de keuken, en ik kan alleen maar toekijken en een linkerhand uitsteken;(
pi_65624546
Die 6 weken klopt wel, ik heb ook geloof ik 6 weken met een mitella moeten lopen na die operatie, en omdat het na 6 weken nog niet helemaal goed was hebben ze er bij mij nog 2 weken aan vastgeplakt
Hoe lang is de revalidatie bij jou? Bij mij duurde het ongeveer 4 a 5 maanden voor ik echt alles weer kon doen.
Gelukkig heb ik nu nergens meer last van, en kan/mag ik inprincipe alles weer met die schouder.
Nu zit ik alleen met problemen met mijn andere schouder (ging laatst uit de kom)
pi_65626090
Hoe krijg je het voor elkaar dat je andere schouder ook uit de kom is gegaan?
Toch wel bijzonder lijkt me. Of heb je ook last van hypermobiliteit net als anderen hier?
pi_65627844
Weet niet helemaal zeker of je dat hypermobiliteit noemt, maar ik heb in mijn hele lichaam slappe banden, niet zo erg dat ik bijvoorbeeld mijn benen in mijn nek kan leggen, maar erg genoeg dat mijn schouders bijv snel uit de kom gaan.
Je kan het trouwens best snel zien of je ook zoiets hebt, probeer bijv is je middelvinger de verkeerde kant op te duwen, bij mij staat ie dan helemaal in een hoek naar buiten, hecht hier niet teveel waarde aan, het is alleen maar een indicatie.
  zondag 1 februari 2009 @ 16:47:50 #293
151762 flashermx
pi_65628406
Ja ik had ook 6 weken met mitella en daarna mocht ik zonder en kon eigenlijk de dag erna al weer beetje autorijden
pi_65635375
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:29 schreef authi het volgende:
Je kan het trouwens best snel zien of je ook zoiets hebt, probeer bijv is je middelvinger de verkeerde kant op te duwen, bij mij staat ie dan helemaal in een hoek naar buiten, hecht hier niet teveel waarde aan, het is alleen maar een indicatie.
Met het opsteken van mijn middelvinger, heb ik niet zo veel problemen.
Maar verder zo stijf als een hark
pi_65635971

mooi, heb jij dus geen slappe banden
pi_65661197
dat moet ik maar niet proberen

toch maar even afdeling radiologie gevraagd over temperatuur, en hun antwoord is frisjes
onderzoek duurt ongeveer 45 minuten, weet ik dat ook maar weer

zou ik daarna wel weer gewoon kunnen werken?

vandaag toch maar om pijnstillers gevraagd, heb temgesic gekregen
pi_65661980
Wat voor werk doe je? Ik had er de dag erna nog we last van. Op stage zeiden ze toen ook je hebt pijn he? Iedereen ervaart het anders. Ligt er ook aan hoeveel ruimte je tussen je botten en spieren hebt. Ik heb juist ontzettend veel spierkracht en spierspanning waardoor dit nogal samentrekt
pi_65665322
ik ben poli-assistent in zelfde ziekenhuis

en aangezien ik mijn arm nu voor een tijd in deze immobiliserende verband moet hebben, kan ik hem toch niet bewegen

ik denk dat ik de middag maar vrijneem voor de zekerheid
pi_65666373
Die middag zou ik inderdaad vrij nemen. Niet dat je na de MRI-scan echt pijn hebt ofzo, maar mijn schouder was echt wel de hele dag stijf.
  maandag 2 februari 2009 @ 21:07:09 #300
151762 flashermx
pi_65671500
wel grappig dat iedereen het anders ervaart/ voelt
pi_65689205
Ik heb een operatie datum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')