Wintersport, tja daar waar het bij mij ooit mee begonquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:08 schreef flashermx het volgende:
achja een jaar wintersport overslaan is nog geen ramp
Ik was vorige week niet meer geweest omdat ik na de fysio zo'n last had van mijn schouder dat ik het niet aandurfde. Ik ben sinds vorige week met fysio serieus bezig met krachtraining. Dus echt zoveel gewicht pakken dat ik de eerste serie nèt 8 herhalingen haal ... Wel apart om te merken hoe slap mijn geopereerde arm is ten opzichte van de andere arm.quote:
Ik kan je één advies geven, als je hypermobiel bent, laat je dan niet opereren! Tenzij er natuurlijk iets anders aan de hand is dan alleen uitgerekte schouderbanden.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:13 schreef miss-piggy het volgende:
morgen afspraak maken voor de orthopeed
Ik ben benieuwd wat de orthopeed voor mij kan betekenen, mijn schouder subluxeert gemiddeld 10x per dag (), en dat al sinds eind 2007 (na een luxatie).
Maar door mijn onderliggende aandoening (HMS) kan een operatie geen zin hebben, doordat mijn banden en spieren zo weer uitgelubbert zijn. Ik ben zeer benieuwd
Ik ben hypermobiel, alleen bij mijn schouders valt het juist heel erg mee (heb het juist erg in mijn handen, polsen, ellebogen, knieën en enkels), heb ook geen EDS-huidje dus mijn huid is ook niet te zacht om in te opereren. Mijn schouder is wel erg instabielquote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:00 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Ik kan je één advies geven, als je hypermobiel bent, laat je dan niet opereren! Tenzij er natuurlijk iets anders aan de hand is dan alleen uitgerekte schouderbanden.
Ik ben ook hypermobiel (in ieder geval in mijn schouders) en ik ben naar mijn eigen idee nu slechter af dan voor mijn operaties. De reden dat ik toch geopereerd ben is omdat bij mij het labrum ook gescheurd was en het vasthechten volgens mijn orthopeden ècht een verschil zou maken.... Ze gingen dan ook meteen mijn schouderbanden inkorten.
Mijn schouderbanden waren na de vorige operatie weer behoorlijk opgerekt. Nu is het zo strak gezet dat ik juist helemaal beperkt ben. Natuurlijk is het moeilijk om het te vergelijken, maar ik heb niet het idee dat ik nu minder pijn of klachten heb dan voor ik geopereerd werd.
En zoals je hier kan lezen is het niet echt zo dat het 'even' een operatie is en je na een week weer verder kan met je normale leven.
Het enige dat bij mij ooit heeft geholpen voor mijn schouder is krachttraining. En ja, ook ik krijg daar door mijn hypermobiliteit klachten van zoals peesontstekingen, overbelasting, zenuwbeknellingen en andere ellende, maar uiteindelijk wordt het wel beter. Zodra mijn spieren weer sterk genoeg zijn om de boel bij elkaar te houden worden de peesonstekingen etc minder en heb ik het minste last van mijn schouder. Had ik dit allemaal van te voren geweten was ik volop gaan trainen en had ik me nooit laten opereren!
Met krachttraining train ik nu met 1 of andere kabel, waar ik het mijzelf zo zwaar kan maken als ik wat wil. En dan heb ik oefeningen om van alle kanten de spieren rond mijn schouder te trainen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:54 schreef Sleeve het volgende:
Ik ben hypermobiel in mijn schouders, polsen, vingers, ellebogen, rug, nek en heupen. Knieën en enkels vallen redelijk mee volgens mij al weet ik dat eigenlijk niet zeker.
Wat is precies een orthese? Daar heb ik nu nog nooit van gehoord?
Mijn schouder was dus ook nogal instabiel, maar ondanks dat het kapsel nu bij bepaalde bewegingen te strak is, is mijn schouder nog steeds instabiel. Een beetje wat jij zegt dat je hebt met die orthese. Gaat de schouder er aan de ene kant niet meer uit dan is het wel aan de andere kant....
Ik hoop echt voor je dat de orthopeed iets voor je kan betekenen!
Wat doe je nu precies aan krachttraining?
Spannend! Alvast veel succes en na de operatie veel plezier bij het concertquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:31 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb vandaag de bevestiging gekregen dat ik inderdaad de 4e wordt geopereerdNog twee weken dus.
Gisteren zijn de hechtingen eruit gehaald.quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:01 schreef Sleeve het volgende:
@macrony
Hoe gaat het nu met je schouder? Al gewend aan het slapen met de sling en hoeveel weken moet je nog?
Na mijn eerste operatie ben ik nooit pijnvrij geweest. Ik weet niet hoe vaak ik wel niet bij de dokter en orthopeed ben geweest om te zeggen dat ik nog klachten had. Pas na drie jaar gingen ze weer een MRI maken, en ja hoor, labrum nog steeds gescheurd.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:26 schreef flashermx het volgende:
Hebben de gene die al een tijd geleden zijn geholpen soms ook nog last van stekende pijn scheuten op de plek waar geopereerd is??
ik heb soms als ik er op lig en dan ene bepaalde beweging maak of gewoon met iets pakken/strekken van mijn arm dat ik een soort van steken de pijn mar is wel heel kort qua duur.
Zit nu te denken dat ik hem misschien weer gescheurd heb??
kheb mijn (sub)luxaties nu wel gehad, ben het echt beuquote:Op woensdag 28 januari 2009 17:11 schreef Sleeve het volgende:
@miss-piggy:
Jij hebt wel echt veel last van (sub)luxaties! Als ik een subluxatie had dan stelde dat eigenlijk niet zoveel voor. Ik voelde gewoon een soort 'klik' meestal was dat goed te horen ook! Dan schoot mijn schouder gewoon even verkeerd en dan direct weer goed. Maar bij jou gaat je schouder dus echt elke keer helemaal uit de kom? Ik hoop voor je dat de orthopeed iets voor je kan doen op 19 februari! In welk ziekenhuis word je geholpen?
Avero achmeaquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:04 schreef macrony het volgende:
@ Miss-piggy:
Klinkt allemaal heel erg heftig.
@flashermx: mooi man, bij welke verzekeringmaatschappij zit je?
Zo, ik zit nu op de helft in de mitella. Begin het zat te worden, maar ja.
Dat stond ook in mijn brief die bij de uitnodiging dat je geen spijkerbroek, en metalen voorwerpen mocht dragenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:52 schreef miss-piggy het volgende:
ik mag niks met metaal hebben dus spijkerbroek is geen optie
ik vraag maandag bij radiologie wel even wat temperatuur is in mri-ruimte, ben nogal een koukleum. dan beslis ik wel wat ik aantrek
Ik mocht beginnen met de mitella af te bouwen na 6 weken. Dus eerst een uurtje per dag en als dat goed ging elke keer opbouwen tot ik 'm niet meer om hoefde. Het autorijden ging bij mij nog niet meteen omdat het me gewoon niet lukte om een scherpe bocht te maken. Rotondes enzo waren in het begin best lastig. Ik heb dan ook wel een auto zonder stuurbekrachtiging en moet soms flink aan het stuur draaien. Ik heb er zelfs nu nog moeite mee! Zeker sinds ik die spierblessure heb opgelopen ...quote:Op zondag 1 februari 2009 01:27 schreef Lucky277 het volgende:
Ik kan absoluut niet autorijden nee. Hoe graag ik t ook zou willenKan niet zolang mitella om moet blijven..
@Sleeve. Het labrum is helemaal vervangen. Ze heeben wel iets anders gedaan waardoor schouder dus niet uit kom kan, strakker gezet ook met schroeven daarbij zei orthopeed.
Oh jij ook pas na 2,5 maand. Gelukkig dat scheelt, voel me al zo kansloos zolang thuis. Hoe ging dat werken dan daarna? Was je arm dus uit mitella?
Met het opsteken van mijn middelvinger, heb ik niet zo veel problemen.quote:Op zondag 1 februari 2009 16:29 schreef authi het volgende:
Je kan het trouwens best snel zien of je ook zoiets hebt, probeer bijv is je middelvinger de verkeerde kant op te duwen, bij mij staat ie dan helemaal in een hoek naar buiten, hecht hier niet teveel waarde aan, het is alleen maar een indicatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |