abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65256907
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:00 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Ik kan je één advies geven, als je hypermobiel bent, laat je dan niet opereren! Tenzij er natuurlijk iets anders aan de hand is dan alleen uitgerekte schouderbanden.

Ik ben ook hypermobiel (in ieder geval in mijn schouders) en ik ben naar mijn eigen idee nu slechter af dan voor mijn operaties. De reden dat ik toch geopereerd ben is omdat bij mij het labrum ook gescheurd was en het vasthechten volgens mijn orthopeden ècht een verschil zou maken.... Ze gingen dan ook meteen mijn schouderbanden inkorten.
Mijn schouderbanden waren na de vorige operatie weer behoorlijk opgerekt. Nu is het zo strak gezet dat ik juist helemaal beperkt ben. Natuurlijk is het moeilijk om het te vergelijken, maar ik heb niet het idee dat ik nu minder pijn of klachten heb dan voor ik geopereerd werd.
En zoals je hier kan lezen is het niet echt zo dat het 'even' een operatie is en je na een week weer verder kan met je normale leven.

Het enige dat bij mij ooit heeft geholpen voor mijn schouder is krachttraining. En ja, ook ik krijg daar door mijn hypermobiliteit klachten van zoals peesontstekingen, overbelasting, zenuwbeknellingen en andere ellende, maar uiteindelijk wordt het wel beter. Zodra mijn spieren weer sterk genoeg zijn om de boel bij elkaar te houden worden de peesonstekingen etc minder en heb ik het minste last van mijn schouder. Had ik dit allemaal van te voren geweten was ik volop gaan trainen en had ik me nooit laten opereren!
Ik ben hypermobiel, alleen bij mijn schouders valt het juist heel erg mee (heb het juist erg in mijn handen, polsen, ellebogen, knieën en enkels), heb ook geen EDS-huidje dus mijn huid is ook niet te zacht om in te opereren. Mijn schouder is wel erg instabiel

Schouder eind 2007 geluxeerd, sindsdien dus +- 10 subluxaties per dag. Van lotgenoot orthese geleend (eigen revalidatie-arts deed nogal dom, en wilde mij geen eigen geven), waardoor hij er niet meer van onderen uit ging maar wel naar achteren . Heb nu wel krachttraining, alleen het helpt geen ene moer
vandaar nu eindelijk na dik jaar aanmodderen toch maar eens naar de orthopeed
pi_65257660
Ik ben hypermobiel in mijn schouders, polsen, vingers, ellebogen, rug, nek en heupen. Knieën en enkels vallen redelijk mee volgens mij al weet ik dat eigenlijk niet zeker.
Wat is precies een orthese? Daar heb ik nu nog nooit van gehoord?

Mijn schouder was dus ook nogal instabiel, maar ondanks dat het kapsel nu bij bepaalde bewegingen te strak is, is mijn schouder nog steeds instabiel. Een beetje wat jij zegt dat je hebt met die orthese. Gaat de schouder er aan de ene kant niet meer uit dan is het wel aan de andere kant....
Ik hoop echt voor je dat de orthopeed iets voor je kan betekenen!

Wat doe je nu precies aan krachttraining?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 januari 2009 @ 19:57:59 #228
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65257781
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65259050
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 19:54 schreef Sleeve het volgende:
Ik ben hypermobiel in mijn schouders, polsen, vingers, ellebogen, rug, nek en heupen. Knieën en enkels vallen redelijk mee volgens mij al weet ik dat eigenlijk niet zeker.
Wat is precies een orthese? Daar heb ik nu nog nooit van gehoord?

Mijn schouder was dus ook nogal instabiel, maar ondanks dat het kapsel nu bij bepaalde bewegingen te strak is, is mijn schouder nog steeds instabiel. Een beetje wat jij zegt dat je hebt met die orthese. Gaat de schouder er aan de ene kant niet meer uit dan is het wel aan de andere kant....
Ik hoop echt voor je dat de orthopeed iets voor je kan betekenen!

Wat doe je nu precies aan krachttraining?
Met krachttraining train ik nu met 1 of andere kabel, waar ik het mijzelf zo zwaar kan maken als ik wat wil. En dan heb ik oefeningen om van alle kanten de spieren rond mijn schouder te trainen.

Oja mijn sleutelbeen subluxeert ook gezellig mee, nog vergeten bij te vertellen.

de orthese die ik in bruikleen heb:

Opzich een heel bouwpakket en bewegingen worden ook wel flink beperkt, maar de subluxen gaan gewoon door
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 januari 2009 @ 21:10:31 #230
13151 crew  Rewimo
pi_65260709
Da's een hele stellage!

Ik heb vooral last van bewegingsbeperking door pijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65261127
Jee, wat een ding. En dan werkt het dus ook nog niet eens!
Ik doe ook met fysio allerlei oefeningen voor mijn schouder waarbij ik kracht en uithoudingsvermogen train.
Maar daarnaast doe ik ook echt krachttraining. Dat zijn vooral de standaard oefeningen zoals bench press, pull over, cable crossover, front & side raises, flyes, bent over row etc. Deze doe ik dan met maximaal gewicht. Dus zoveel gewicht dat je de eerste set niet meer dan acht herhalingen haalt, de 2e en de 3e set zeven of zes herhalingen.
Er zijn fysiotherapeuten die het absoluut afraden hoor, maar ook die het juist weer aanraden. Ik heb er zelf alleen goede ervaringen mee, al heb je dus als je hypermobiel bent wel ontzettend snel last van overbelasting. Dus pijnvrij trainen is er niet bij.
pi_65294092
nee, zelfs dan werkt het inderdaad niet eens

vandaag weer hopeloos, had er vanmiddag flink de pest in, heb m er maar de halve middag half uit laten bungelen

25 februari afspraak bij de orthopeed - mits verwijsbrief binnen is -, half uur voor de tijd rontgenfoto
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 januari 2009 @ 20:31:41 #233
13151 crew  Rewimo
pi_65295331
Ik heb vandaag de bevestiging gekregen dat ik inderdaad de 4e wordt geopereerd Nog twee weken dus.
pi_65295543
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:31 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb vandaag de bevestiging gekregen dat ik inderdaad de 4e wordt geopereerd Nog twee weken dus.
Spannend! Alvast veel succes en na de operatie veel plezier bij het concert
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 januari 2009 @ 20:38:54 #235
13151 crew  Rewimo
pi_65295575
Dank je
pi_65296851
Succes. Rewino met je operatie
En succes miss-piggy bij de orthopeed
pi_65299825
@Rewimo.
Succes.
Was het nu een operatie of spuiten?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 januari 2009 @ 22:49:36 #238
13151 crew  Rewimo
pi_65300472
Ze gaan kalk uit het gewricht halen. Dat doen ze met een naald. Linkje naar wat ze precies gaan doen staat hierboven ergens.
pi_65306200
@macrony

Hoe gaat het nu met je schouder? Al gewend aan het slapen met de sling en hoeveel weken moet je nog?
pi_65311675
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 07:01 schreef Sleeve het volgende:
@macrony

Hoe gaat het nu met je schouder? Al gewend aan het slapen met de sling en hoeveel weken moet je nog?
Gisteren zijn de hechtingen eruit gehaald.
De pijn is er af en toe met scheuten en slapen blijft gewoon @#$%$
Ik heb bij mijn huisarts extra tramadol aangevraagd en daar slaap ik redelijk op.
Maar goed, nog maar 4 weken te gaan . Merk wel dat de angst minder is nu ik weet dat het boeltje weer vast zit. Draai dan ook braaf de rondjes en til m op.
De kracht is in ieder geval helemaal weg.

Gisteren een paar uur op mijn werk geweest en dat viel achteraf erg tegen. Koppijn, warm en gelijk meer pijn. Terwijl ik alleen maar met iedereen gepraat heb
Nu wel de tijd voor de voorbereidingen voor het trouwen te treffen.
pi_65311740
Dat valt vies tegen he. Weer even naar je werk. Word jij van de tramadol niet erg suf? Ik merkte de volgende dag altijd nog dat ik wat suffiger was. Ik nam ze dan ook alleen in bij zeer hevige pijn.
pi_65311885
Neuh, \merk niet zo heel veel van tramadol. Alleen dat ik beter slaap.
Na de operatie mocht ik er 2 per dag en had het gevoel dat het niets hielp.
  donderdag 22 januari 2009 @ 18:26:26 #243
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_65325528
Hebben de gene die al een tijd geleden zijn geholpen soms ook nog last van stekende pijn scheuten op de plek waar geopereerd is??

ik heb soms als ik er op lig en dan ene bepaalde beweging maak of gewoon met iets pakken/strekken van mijn arm dat ik een soort van steken de pijn mar is wel heel kort qua duur.

Zit nu te denken dat ik hem misschien weer gescheurd heb??
pi_65326488
dat heb ik tot nu toe nogsteeds. Ik weet niet wat ze gedaan hebben. Ik het tot nu toe een botoperatie gehad(bot weggehaald) kijkoperatie en straks een schouder kruisband oid operatie. Ik voel de plek waar ze bot hebben weggehaald nu 1,5 jaar naar dato nog weleens. Trouwens de breuk plekken ook. Het blijft waarschijnlijk een kwtsbaar stukje. Als ze een slijmbeurs hebben weggehaald kan dit ook heel lang gevoelig blijven. Succes ermee.
pi_65326788
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:26 schreef flashermx het volgende:
Hebben de gene die al een tijd geleden zijn geholpen soms ook nog last van stekende pijn scheuten op de plek waar geopereerd is??

ik heb soms als ik er op lig en dan ene bepaalde beweging maak of gewoon met iets pakken/strekken van mijn arm dat ik een soort van steken de pijn mar is wel heel kort qua duur.

Zit nu te denken dat ik hem misschien weer gescheurd heb??
Na mijn eerste operatie ben ik nooit pijnvrij geweest. Ik weet niet hoe vaak ik wel niet bij de dokter en orthopeed ben geweest om te zeggen dat ik nog klachten had. Pas na drie jaar gingen ze weer een MRI maken, en ja hoor, labrum nog steeds gescheurd.

Nu heb ik dus ook voortdurend die angst. Bij elk pijntje (en dat zijn er nogal wat) schiet ik weer in de stress. Volgens mijn fysio is het niet erg als die pijn inderdaad maar kort duurt en dus snel weer weg is. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet echt gerust stelt, maar ja, wat moet je dan doen?
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:33:33 #246
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_65329084
ok, mmm ik zal wel afwachten dan en moet 2 maart voor controle terug. en kan dan mijn arts wel ff vragen wat het is.
pi_65336600
@Macrony, ik zit nu in week 6 en kan nog niks. Verveel me kapot en heb inderdaad moeite met stilzitten. Heb al wel therapie ja, bij de kliniek waar ik geopereerd ben. Maar ook pas sinds deze week meer dan de nek btje losmasseren. Dat draaien wat jij mag, mag ik nog steeds niet zelf doen..
Ik was de 1e keer op mijn werk ook helemaal kapot, en ik ging alleen maar even langs. Ben jij wel weer aan t werk al dan??
Dat wat jij zegt van pijn en slapen heb ik ook. Heb nu geen pijnstillers meer, alleen paracetamol. Ben vandeweek bij orthopeed geweest en die zei dat ik het niet moest onderschatten en geduld moest hebben. Werken kon ik nog wel ff vergeten..

Sleeve das wel balen dan zeg voor je! Kan me voorstellen dat je dan meteen weer stress hebt.
pi_65350998
@lucky277
Nee joh, werk ook niet. Gaat ook best lastig, sta voor de klas.
Slapen gaat sinds 2 nachten redelijk goed. Merk wel dat mijn goede schouder begint te verzuren.
Maar idd de tijd zal het leren.
Ben jij nu wel uit de mitella dan sinds je bezoek bij de orthopeed?
Hoe vaak heb jij nu dan fysio?
En was het bij jou ook een bankart repair? (labrum
pi_65449349
Wat ik maar niet duidelijk krijg:
Hoe lang na de operatie zijn jullie weer gaan werken?
Oké, ik weet dat het ligt aan wat je doet. Maar toch
pi_65450005
Na mijn breuk ben ik de hele tijd wel naar mijn studie geweest na 6 weken naar stage. en na 10weken weer naar mijn bijbaan. (dit moest maar was geen succes. Nogal logisch als je ziet dat de nasleep er nu nog is.
Ik ben 4 weken na de operatie weer begonnen (studeer in het onderwijs dus moest wel)
Na mijn 2e operatie ook vrij snel weer maar deze stelde niet zoveel voor.
Als het klopt. Nog steeds geen operatie datum begin ik vrij snel weel. Ik studeer 10-02 af en heb anders geen inkomsten. Ik heb dus weinig keus. Heb je een vast contract dan zal ik er hoe dan ook voor zorgen dat je redelijk herstelt bent. (nog maar 1x fysio ipv 2 keer in de week) En begin rustig aan je bent echt na een uur helemaal kapot. Je conditie is niets meer en je hebt door angst en beweging veel pijn. En bouw het dan rustig op. Eerst een uur dan 2 uur enz enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')