abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:20:43 #1
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_60715898
Ik moet misschien aan mijn schouder geopereerd worden (als het mogelijk is).
Omdat hij te makkelijk en vaak gedeeltelijk uit de kom schiet en er braakbeen is gebroken in de schouder.

Nou heb ik van iemand gehoord dat deze ingreep erg pijnlijk moet zijn en dan met name erna.

Zijn er mensen die z'n ingreep ook gehad hebben en wat vonden jullie van de pijn en heeft het echt gelopen??
pi_60716422
Heet dat letsel Bankart repair letsel? Mijn vriend is aan zijn schouder geopereerd doordat door een epileptische aanval zijn schouder uit de kom is gegaan en daardoor ook een stukje is afgebroken en om te voorkomen dat de schouder nog een keer uit de kom zou gaan is hij geopereerd. Het was niet heel pijnlijk, hij had geloof ik in het begin meer last van de narcose en daarna is het eerst uitrusten en dan fysiotherapie en juist veel bewegen en nu heeft hij in het dagelijks leven nergens meer last van. Succes met de operatie!
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
pi_60716485
Kom er maar in Laffer.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:41:31 #4
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_60716544
been there done that.

Pijnlijk, valt mee, fysio is het meest pijnlijker er aan.
Owja, en de eerste paar dagen slapen.. maar aan de andere kant, als het allemaal makkelijk gaat is het ook niet leuk.

* DakDuuf is 4 oktober geopereerd, kan nu bijna alles weer
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:48:43 #5
151762 flashermx
pi_60716748
Ok, scheelt weer dat de pijn mee valt:)

Dakduuf: hoezo eerste dagen slapen? en wordt je schouder dan in het gipsgezet ofzo?
pi_60742807
'T kan erg vervelend zijn, heb zelf oktober '07 soortgelijke operatie gehad. 8 weken in mitella gelopen, ondertussen en tot aan april fysio gehad. Hou er rekening mee dat, zeker de eerste 3 weken alle bewegingen die je met je schouder maakt heel erg pijnlijk kunnen zijn (bijv jezelf aankleden).

Of het echt geholpen heeft... Ik ben geopereerd omdat mn schouder er 1 keer met grof geweld uit de kom is geschoten (rugby ftw! ) en daarna erg makkelijk er half of helemaal uit kon schieten (wat ook is gebeurd). Ik ben echter op dit moment nog niet genoeg hersteld om bijvoorbeeld weer te kunnen rugbyen. Ik voel ook nog steeds pijn als ik met mijn schouder bepaalde bewegingen maak. En ik merk dat ik met mijn schouder toch gelimiteerd ben in mijn beweging, niet omdat t pijn doet, maar omdat ik mn arm niet verder kan bewegen.
Battlefield of the Wind:
The passage of the warriors chosen by wings.
pi_60742879
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:48 schreef flashermx het volgende:
Ok, scheelt weer dat de pijn mee valt:)

Dakduuf: hoezo eerste dagen slapen? en wordt je schouder dan in het gipsgezet ofzo?
je wordt niet in t gips gezet, je moet dag en nacht in de mitella blijven... das erg wennen als je wilt slapen
Battlefield of the Wind:
  maandag 11 augustus 2008 @ 21:16:13 #8
151762 flashermx
pi_60743639
Ok, dus het is echt wel lang revalideren.

Is dat trouwens niet moeilijk om tijdens je slaap je schouder/arm in die houding te houden??
en dat wordt dus 8 weken op mij rug slapen :S

Succes trouwens met je verdere herstel van je schouder
pi_60749671
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:16 schreef flashermx het volgende:
Ok, dus het is echt wel lang revalideren.

Is dat trouwens niet moeilijk om tijdens je slaap je schouder/arm in die houding te houden??
en dat wordt dus 8 weken op mij rug slapen :S

Succes trouwens met je verdere herstel van je schouder
Je bent er idd echt wel even mee bezig ja

Gemiddeld zit je ongeveer 6 weken in een mitella, tenminste dat is wat de dokter tegen mij zei, heb uit voorzorg wat langer rondgelopen, maar was ook meer omdat mn fysio mn dokter niet te pakken kreeg.

ik vind het heel erg moeilijk om fatsoenlijk te blijven liggen met je arm in een mitella, ik ging zo liggen dat ik met mn bovenarm precies naast de muur lag, en dan zelf een beetje tegen de muur aanschuiven. Ik bleef dan goed liggen over t algemeen, maar je zal de eerste paar dagen erg slecht slapen

Ik ben inmiddels weer enthousiast aan t fitnessen, dus t gaat de goede kant op
Battlefield of the Wind:
pi_60750084
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:20 schreef flashermx het volgende:
Ik moet misschien aan mijn schouder geopereerd worden (als het mogelijk is).
Omdat hij te makkelijk en vaak gedeeltelijk uit de kom schiet en er braakbeen is gebroken in de schouder.

Nou heb ik van iemand gehoord dat deze ingreep erg pijnlijk moet zijn en dan met name erna.

Zijn er mensen die z'n ingreep ook gehad hebben en wat vonden jullie van de pijn en heeft het echt gelopen??
Hee mijn vriend heeft precies hetzelfde gehad met een schouder en nou begint zijn andere schouder ook op te spelen. Maar aan de ene (linker, dacht ik) is hij al geopereerd. Van wat ik weet was dat vooral de injecties met contrastvloeistof erg vervelend waren en idd. de fysiotherapie is lastig.
Verder heeft hij heeeel lang mijn zijn arm in een mitella moeten lopen en daarna je schouder weer (leren) bewegen is best intensief (ik heb hetzelfde gehad met opnieuw leren lopen, dus snap wat hij bedoelt ).
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:54:01 #11
151762 flashermx
pi_60773465
contrastvloeistof en MRI heb ik al gehad en ging gelukkig pijnloos bij mij dan een meisje wat voor mij was moest 4 keer opnieuw geprikt worden dus dat was wat minder voor haar.

Nou ik zal zien of ik met mitella kan slapen

Ow jah goed om te horen dat het de goede kant op gaat:)
Ow en douchen/bad zal dan ook wel kut gaan??
pi_60777093
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:54 schreef flashermx het volgende:
contrastvloeistof en MRI heb ik al gehad en ging gelukkig pijnloos bij mij dan een meisje wat voor mij was moest 4 keer opnieuw geprikt worden dus dat was wat minder voor haar.

Nou ik zal zien of ik met mitella kan slapen

Ow jah goed om te horen dat het de goede kant op gaat:)
Ow en douchen/bad zal dan ook wel kut gaan??
alles gaat kut

je moet voor de gein eigenlijk even je arm in een doek oid doen, zodat je je arm niet kan gebruiken. En dan alles proberen te doen wat je normaal ook doet...
Battlefield of the Wind:
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:43:56 #13
151762 flashermx
pi_60791354
Lol, ga het vanavond eens proberen

Was het trouwens ook jou goede arm/ schouder??
bij mij is het namelijk mijn rechter en daar schrijf ik ook mee dus ga al vast beginnen met schrijven met mijn linkerarm.
pi_60792491
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 20:54 schreef flashermx het volgende:
[..]
Tja, hij vond voornamelijk het prikken met die lange naald in zijn gewricht niet fijn (klinkt ook wel pijnlijk!)
Maar zal het er niet al te veel over hebben om je af te schrikken
  woensdag 13 augustus 2008 @ 22:30:09 #15
151762 flashermx
pi_60809937
jah die naald heb ik dus gelukkkig ook al gehad en ging bij mij vrij pijnloos:)
pi_60811985
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:43 schreef flashermx het volgende:
Lol, ga het vanavond eens proberen

Was het trouwens ook jou goede arm/ schouder??
bij mij is het namelijk mijn rechter en daar schrijf ik ook mee dus ga al vast beginnen met schrijven met mijn linkerarm.
was bij mij idd ook mn goede schouder is erg vervelend ^^
Battlefield of the Wind:
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:53:37 #17
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_60835236
slapen is kut.
Doe t maar eens, arm voor je buik langs, *stel linker schouder*
Op je linker zij kun je niet slapen, doet auwwie aan de schouder.
Op je rechterzij kun je ook niet slapen, want je onderarm zit dan in de weg, erg irritant.
Douchen, hardstikke leuk, mitella af, arm een beetje laten hangen *trust me, een heerlijk gevoel als je je onderarm/elleboog weer een beetje mag bewegen*.
En na het douchen.. afdrogen.. doe het maar met 1 arm.
Owja.. het toilet, broek los naar beneden, boxer ook, je ding doen, en alles weer omhoog hijsen.
Brood smeren is ook grappig.

Succes

ps: waar komt ts vandaan?
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:25:58 #18
151762 flashermx
pi_60864479
ljah daar had ik nog niet eens allemaal aan gedacht. word dus lkkr behelpen

ik kom trouwens uit enschede
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:26:25 #19
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_60933389
succes dan maar:)
Komt vast goed, het is ffkes behelpen, maar daarna ben je blij dat je het gedaan hebt:)
Of laten doen
pi_60940913
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 22:30 schreef flashermx het volgende:
jah die naald heb ik dus gelukkkig ook al gehad en ging bij mij vrij pijnloos:)
Aauuw, krijg spontaan weer dat gevoel in m'n schouder dat ze er met die naald in lopen te kutten... tering wat was dat klote zeg, eerst een paar keer mis e.d.

maarja, niet geopeerd toen.. was nog niet erg genoeg..
pi_60942793
nee is vet lachen juist
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 06:12:43 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60942803
Er zijn tegenwoordig pijnstillers toch?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:11:51 #23
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_60962348
voor een prikje al pijnstillers vragen?
Vind ik wel wat veel van het goeie hoor
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:11:24 #24
151762 flashermx
pi_60984211
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 20:26 schreef DakDuuf het volgende:
succes dan maar:)
Komt vast goed, het is ffkes behelpen, maar daarna ben je blij dat je het gedaan hebt:)
Of laten doen
Dankje, achja ff wat is ongeveer een half jaartje behelpen en daarna geen last meer, inplaats van altijd moeten nadenken wat je met die arm doet en hem veel ontzien (dus niet gebruiken).
pi_60987593
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:11 schreef DakDuuf het volgende:
voor een prikje al pijnstillers vragen?
Vind ik wel wat veel van het goeie hoor
Prikje? als ze met een naald 4 cm diep je lichaam in gaan, tegen een kapsel aan gaan stoten... noem ik het geen prikje hoor
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:38:06 #26
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_60993044
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:20 schreef Stienn het volgende:

[..]

Prikje? als ze met een naald 4 cm diep je lichaam in gaan, tegen een kapsel aan gaan stoten... noem ik het geen prikje hoor
Vind ik nog wel meevallen.
Zou ik geen pijnstiller voor willen.
pi_60994370
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 18:20 schreef Stienn het volgende:

[..]

Ik vond t ook wel meevallen hoor... Vond t vervelender dat ik mn arm 30 minuten stil moest houden omdat ik moest wachten voor de MRI
Battlefield of the Wind:
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:46:56 #28
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_61021499
Ik heb helemaal geen prikje gehad zit ik mij net te bedenken.
Gewoon een filmpje gemaakt, arts zei"ziet er goed fout uit, operatie is noodzakelijk"
Dus gedaan:)
pi_61035737
mijn schoonvader heeft al 3 schouderoperaties gehad en is nog steeds niet pijnvrij ( zo pijnlijk zelfs, dat hij zijn baan al verpleegkundige op de eerste hulp, heeft moeten opgeven) Hij had scheurtjes in het kapsel van zn schouder. Hij wordt binnenkort weer geopereerd, hij kan niet meer autorijden in een schakelauto, amper nog zware dingen tillen, de hond niet meer uitlaten enz....

Maar, dat ik bij iedereen anders natuurlijk, dikke kans dat het bij jou gewoon goed komt
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:55:27 #30
151762 flashermx
pi_61213209
Jah dat hoop en denk ik wel over twee wweken krijg ik de uitslag waarneer het gaat gebeuren dus ben benieuwd.

achja en dan maar ff een paar weken/maanden afzien, maar daarna iniedergaval mijn arm/schouder weer normaal gerbuiken en niet zo als nu maar 50% gerbuiken en veel ontzien.

Bedankt trouwen voor al jullie reacties:)

Laat nog wel ff weten hoe het gegaan is
pi_61768915
Ik ben afgelopen woensdag aan mijn schouder geopereerd. Het was al de tweede keer dus ik wist een beetje wat me te wachten stond.
Gelukkig had ik deze keer de eerste twee dagen minder pijn. Jammer genoeg is de pijn vandaag veel erger geworden en lukt het me ook niet meer om te liggen of te slapen...
Ik had trouwens een labrum-laesie. Ze hebben het labrum met twee ankertjes vastgezet aan het bot. Bij de vorige operatie hadden ze hetzelfde gedaan en ook het kapsel ingekort.
Weet je ondertussen al of ze gaan opereren?
  vrijdag 19 september 2008 @ 23:55:11 #32
151762 flashermx
pi_61772691
Ok dus je voelt het na een paar dagen wel.

Ik heb te horen gekregen dat ze eerst proberen het kapels dicht te naaien. dus ze zetten gelukkig nog geen ''blok'.
Dus ik kan erna mijn arm weer net zover bewegen als nu.

En verder heb ik ook gehoord dat ze een soort van blokverdoving bij de zenuw maken omdat die langer en beter werkt dan andere middelen. hebben jullie dat ook gehad?
pi_61777001
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:55 schreef flashermx het volgende:

Ik heb te horen gekregen dat ze eerst proberen het kapels dicht te naaien. dus ze zetten gelukkig nog geen ''blok'.

En verder heb ik ook gehoord dat ze een soort van blokverdoving bij de zenuw maken omdat die langer en beter werkt dan andere middelen. hebben jullie dat ook gehad?
Ik heb beide keren een blokverdoving gehad. Je krijgt eerst een aantal verdovingsspuitjes in je nek, dat doet niet echt pijn hoor. Vervolgens gaan ze met een naald op zoek naar je zenuw. D.m.v. elektrische schokjes zoeken ze deze. Ineens gaat je arm dan bewegen en hebben ze 'm gevonden. Dan spuiten ze de verdoving in rond de zenuw. De eerste keer gaven ze mij toen niet direct de narcose en kreeg ik een bijwerking aan mijn oog. Ze hadden per ongeluk ook de oogzenuw verdoofd. Dit kon verder niet echt kwaad en was alleen vervelend.
De afgelopen keer werd ik direct na het zetten van het blok onder narcose gebracht. Toen ik wakker werd bleek de blokverdoving niet goed gelukt te zijn. Ík had direct na de operatie alweer gevoel in mijn arm terwijl ik dit bij de eerste operatie pas na 12 uur weer had.
Gelukkig heb ik toen 's avonds een morfine spuit gekregen die ik ook echt wel nodig had want ik werd bijna gek van de pijn...

Afgelopen nacht heb ik mijn eerste zware nacht gehad. Ik kreeg gisteravond steeds meer pijn en kon op geen één manier liggen, zitten of staan. Slapen lukte al helemaal niet, het heeft zeker vier uur geduurd voor ik sliep. Daar wordt je dan wel een beetje wanhopig van. Gelukkig gaat het nu weer met de pijn......
pi_61781217
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 23:55 schreef flashermx het volgende:

Ik heb een algehele verdoving gehad... En ik had ook iets met mn labrum wat ze gerepareerd/gehecht hebben.
Battlefield of the Wind:
  zondag 21 september 2008 @ 01:46:00 #35
151762 flashermx
pi_61792687
Sleeve krijg je dan eignelijk geen pijnstillers mee ofzo?

JAh eerst zetten ze een blokverdoving (zenuw van schouder tijderlijk uitschakelen en daar na algehele narcose.
pi_61792772
Ik heb nu Zaldiar meegekregen, 10 stuks waar ik er drie per dag van moet nemen. Ze werken redelijk goed, maar hebben wel veel vervelende bijwerkingen. De vorige keer had ik Tramadol of iets dergelijks gekregen, maar dat is volgens mij zo'n beetje hetzelfde.
pi_61800243
Hé, dat is toevallig.
Kwam hier eigenlijk voor een ander topic en lees dit.
In maart is mijn schouder voor de 4e keer geluxeerd (leve de Wii).
En veel intensieve fysio en een MRI (de spuit was echt wel vervelend) te horen gekregen dat ik geopereerd moet worden.
Ivm werk wacht ik nu tot februari voor de operatie. Ik ben benieuwd.
Ben wel blij dat papendal hier om de hoek is voor de fysio.
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:00:30 #38
151762 flashermx
pi_61845834
Ik zie wel welke pijnstillers ik krijg, en anders vraag ik er cker wel na

Dus jij gaat pas in feb. onder het mes, ik ga denk ik begin november.
En laat het gewoon over mij heen komen, dat is volgens mij oko het beste wat je kan overkomen.
pi_61846582
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:00 schreef flashermx het volgende:
Ik zie wel welke pijnstillers ik krijg, en anders vraag ik er cker wel na

Dus jij gaat pas in feb. onder het mes, ik ga denk ik begin november.
En laat het gewoon over mij heen komen, dat is volgens mij oko het beste wat je kan overkomen.
Ik heb gisteren weer andere pijnstillers gekregen omdat ik van de Zaldiar niet kon slapen..

Je kan het inderdaad maar het beste over je heen laten komen. Bij elk mens is het tenslotte anders, en deze operatie was voor mij ook weer héél anders dan de vorige.

Het is wel handig om van te voren even te kijken wat je allemaal wel en niet kan met één arm en waar je dus hulp voor nodig hebt. Ik weet natuurlijk niet in wat voor thuissituatie je zit, maar het is de eerste week wel makkelijk om hulp te hebben bij bepaalde dingen. Zo is afwassen en afdrogen met één hand onmogelijk. Verder lukt het mij echt niet om doppen en dekseltjes die een beetje strak vastzitten los te krijgen. Ik kan zelf niet mijn haar kammen of in een staart doen... etc. Een nieuw dekbedovertrek om je dekbed doen is ook een hele uitdaging met één hand....
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:07:53 #40
151762 flashermx
pi_61847252
lol, jah daar had ik nog niet eens allemaal aangedacht, maar ik heb gelukkig altijd wel iemand thuis die me daarmee zou kunnen helpen
ik had al wel na gedacht over tandenpoetsen aangezien mijn rechter (goede) arm dan niks meer kan, een electrischetandenborstel wel erg handig is.

Ow jah mag je dan eigenlijk wel douchen en dan de arm laten langs je lichaam laten hangen??
Want het lijkt me niet echt fris 4 weken lang niet je oksel kunnen wassen.
pi_61848070
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:07 schreef flashermx het volgende:
Ow jah mag je dan eigenlijk wel douchen en dan de arm laten langs je lichaam laten hangen??
Want het lijkt me niet echt fris 4 weken lang niet je oksel kunnen wassen.
Je mag gelukkig wel douchen! Ik ga zelf elke keer in bad omdat ik dat makkelijker vind omdat ik dan kan zitten. De vorige keer had ik nog geen bad dus toen ging ik gewoon onder de douche. Je krijgt sowieso wel een beetje een 'zweet' oksel aan de kant waar je geopereerd bent omdat je arm eigenlijk de hele dag tegen je lijf aan zit, het is dus zeker wel fijn dat je je gewoon kan wassen. Je kan je arm gewoon naast je lichaam laten hangen, dat doet geen pijn zolang je niet gaat bewegen met die arm. Let wel op dat je niet per ongeluk uit een reflex toch je arm wil gebruiken....

Afdrogen is trouwens ook een gedoe met één arm... je niet geopereerde arm afdrogen of je rug is echt niet makkelijk.
Wel leuk is dat je er steeds beter in wordt... en als je dan eenmaal àlles kan met één hand mag die sling af....
  dinsdag 23 september 2008 @ 13:00:43 #42
151762 flashermx
pi_61848425
hihi jah dat is waar dan ben het gewend met een hand alles te doen en dan hoeft het niet meer.
pi_61864882
Hej!
Ik ben 15 april 2008 geopereerd aan mn schouder die ook steeds uit de kom schoot (Voetbal), na 7x eruit geschoten te zijn is ie met een bankart-repair vastgezet. 2 kleine littekentjes aan de voorkant( waar de 'ankertjes' zitten) en 1 nog kleinere aan de achterkant(camera ingangetje).
Het is mij eerlijk gezegd érg meegevallen; alleen het eerste nachtje in het ziekenhuis was echt overleven qua pijn. Daarna voelt het de eerste dagen net als de eerste keer dat ie uit de kom ging. Oja en ik mocht gewoon slapen op mn goede schouder, dus je hoeft ook niet weken op je rug te liggen
Douchen is geen probleem, dan doe je de mitella gewoon even af en laat je je arm lekker naar beneden hangen.
Ik voetbal nu gewoon weer na 5 maanden fysio, Ben echt blij dat ik voor de operatie ben gegaan
Als je nog vragen hebt hoor k t wel!
Iig succes!
  woensdag 24 september 2008 @ 11:47:32 #44
151762 flashermx
pi_61873430
Bedankt! en beter dat het bij jou de pijn erna nog wel mee viel.
Bij jou hebben ze dus direct al een 'blok' geplaatst, bij mij gan ze het eerst proberen om alleen het kapsel te hechten en als dat dan later blijkt dat dat niet werkt krijg ik ook z'n blok.

Heb je daar eigenlijk nog bewegingsbeperkingen met je schouder?
pi_61968278
Ik vraag me eigenlijk af na hoeveel tijd je de schouder weer fatsoenlijk kan bewegen.
Toen mijn schouder er in maart uit was gegaan, heb ik 3 weken met een mitella gelopen. En dat is gewoon vervelend i.v.m. de beperkingen en zo'n plakding tegen je lijf.
Maar ik heb er dus 2 maanden over gedaan voordat ik weer kon werken.
Kortom, mijn vraag is: Hoe lang na de operatie zijn jullie weer aan het werk gegaan?
  zondag 28 september 2008 @ 14:43:14 #46
151762 flashermx
pi_61970325
nou mijn arts zei dat ik minimaal 4 weken niks met de arm mag doen. en daarna cker een paar maand bezig bent en fysio voor je je arm weer 100% kunt bewegen
pi_61980889
Ja dat klopt. Bij mij hebben ze aangegeven dat ik 6 weken in de mitella moet en dat volledig herstel pas na 6 maanden is. Maar als ik nu kijk, is in maart mijn schouder voor het laatst uit de kom geschoten. Was na 2 maanden weer aan het werk. Maar heb er nog steeds last van.
SNap je wat ik bedoel
pi_62027887
Ik heb ook een operatie aan m'n schouder gehad. Het meeste staat hier al beschreven maar wat ik nog wel wil meegeven is de tip om gewichten te kopen en, zodra het weer kan uiteraard, elke ochtend en avond te oefenen met de gewichten. Hierdoor verstevig je je schouderspieren waardoor het minder snel weer zal optreden. Ik heb hier heel erg veel baat bij gehad en heb nu nagenoeg geen last meer van m'n schouders. Pas wel op dat je hier niet te vroeg mee begint! De wijze waarop je met de fysiotherapie omgaat zal in grote mate bepalen hoe de rest van het herstel er uit ziet. Succes en alvast beterschap gewenst
pi_62028507
Mijn schouder 4 keer uit de kom geraakt, bij de 4de keer was het zo erg dat omstanders flauw vielen omdat mijn schouder echt uit vorm was..

Toen moest ik geopereerd worden, ze zeiden eerst 6 maanden mag ik niks doen maar na operatie was dat 9 maanden..

Zeer veel fysio gehad en na 1 jaar!! kon ik weer sporten

Nu kan ik gelukkig weer goed darten met die arm, speel namelijk op hoog niveua

Mijn kapsel is dus ingekort en voelt goed aan...alleen het zal n ooit meer 100% beter zijn

Dus timmeren kan ik wel eventjes, dan begint het weer pijn te doen..
Je moet ermee leren leven

1 ding is wel zeker: gewoon doorbijten..

O ja sex kan je de volgende dag al doen...heb ik ook gedaan maar dan moet de vrouw alles doen
pi_62046626
Flashermx,
ff nog terugkomen op je vraag over de bewegingsbeperking; alleen het naar buiten draaien met mn linker arm gaat lastig, en dan echt de draai alleen met je schouderspier maken. Maar deze beweging maak je eigenlijk in het dagelijks leven verder nooit.
Na de operatie ben ik na 3 weken begonnen met fysio (in overleg met de chirurg) en je zal zien dat je dan echt met sprongen vooruit gaat! Zoals gezegd kan ik nu eigenlijk weer alles. Hoelang je na de operatie weer kan gaan werken is totaal afhankelijk van het soort werk. ik doe receptiewerk dus kon zelfs in mitella alweer werken
En over de verdoving lees ik hier verhalen over een prik in de schouder enz. Het enige prikje dat ik had was die van het infuus en die voel je nauwelijks, daar sluiten ze in de operatiekamer dan de verdoving op aan en je mag lekker gaan slapen
Veel succes! en ik hoor t nog wel als je vragen hebt!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 12:45:57 #51
151762 flashermx
pi_62047829
Ja ik laat het ook allemaal maar over me heen komen en zie wel wat er gebeurt
Maar heb nog geen brief ontvangen van het ziekenhuis wanneer het gaat gebeuren
Hoelang van te voren kregen jullie eigenlijk te horen wanneer je onde rhet mes mooets??

Ow ja en gisteren na het douchen tijdens het afdrogen ging men schouder weer gedeeltelijk uit de kom , gelukkig kon ik hem zelf weer terug duwen. dus het is echt wel nodig die operatie!

PteV:
Dat is trouwens wel een goede tip over die gewichten, ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen na de operatie in overleg met de fysio natuurlijk:)
pi_62050795
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:45 schreef flashermx het volgende:
Ja ik laat het ook allemaal maar over me heen komen en zie wel wat er gebeurt
Maar heb nog geen brief ontvangen van het ziekenhuis wanneer het gaat gebeuren
Hoelang van te voren kregen jullie eigenlijk te horen wanneer je onde rhet mes mooets??

Ow ja en gisteren na het douchen tijdens het afdrogen ging men schouder weer gedeeltelijk uit de kom , gelukkig kon ik hem zelf weer terug duwen. dus het is echt wel nodig die operatie!

PteV:
Dat is trouwens wel een goede tip over die gewichten, ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen na de operatie in overleg met de fysio natuurlijk:)
Ik kreeg het behoorlijk kort van tevoren te horen. In eerste instantie zou het nog een week of 6 gaan duren (na de 'intake' met de chirurg), maar ik werd diezelfde week nog gebelt dat het toch de week erna werd. Het kutte is dat je echt maar kunt beginnen met gewichten van 0,5 kg ofzo maar nu sta ik elke ochtend en avond te oefenen en heb ik bijna geen last meer
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:39:30 #53
151762 flashermx
pi_62081921
OW jah zat in een keer te denken, konden jullie de eerste dagen na de operatie gewoon naar je werk/school of was dat nog niet te doen qua pijn enz??

Of misschien ben je te brak omdat je de eerste paar dagen slecht kunt slapen ofz??
pi_62083022
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:39 schreef flashermx het volgende:
OW jah zat in een keer te denken, konden jullie de eerste dagen na de operatie gewoon naar je werk/school of was dat nog niet te doen qua pijn enz??

Of misschien ben je te brak omdat je de eerste paar dagen slecht kunt slapen ofz??
Hou er rekening mee dat je de eerste dagen echt niet veel kan. meestal heb je dan nog vrij zware pijnstillers tegen de pijn waar je suf van wordt. Bovendien ben je net geopereerd, een beetje rust heeft je lichaam dan wel verdiend....
Als je pech hebt lukt slapen de eerste weken niet zo goed en ben je overdag dus ook nietr echt superfit...

Ik heb vandaag mijn eerste controle gehad. ik mag al starten met fysiotherapie. Verder gaat het best goed. Af en toe nog een beetje pijn, maar ik mag niet klagen.

Ik kreeg de oproep voor de opratie trouwens ruim drie weken van te voren. Heb je wel al een pre-operatief onderzoek gehad? Dat bestaat meestal uit een gesprek met verpleegkundige en anesthesist. Als je dat hebt gehad duurt het nog maar een paar weken. Maar je kan natuurlijk ook altijd even je ziekenhuis bellen om het te vragen...
  donderdag 2 oktober 2008 @ 18:52:16 #55
151762 flashermx
pi_62083576
Uhmjah, ik heb op de dag dat ik te horen kreeg dat het geopereerd moest worden een POS (Poliklinische verpleegkundige intake voor de patiënten van de orthopedie) gehad. daar moest ik een vragenlijst invullen en werd mijn bloeddruk opgemeten door een anesthesist en die vertelde ook wat ze gaan doen met die blokverdoving enz.

Dus ik kan eerst week niet veel doen zeg maar.
pi_62123278
Tja wat voor werk....
Ben onderwijzer, en schrijf dus hele dagen met mijn rechterarm op het bord.
Nou, we wachten het allemaal wel af.
pi_62125619
Het probleem is niet alleen òf je kan werken, maar ook hoe je er komt. Je kan de eerste zes weken geen auto rijden. Fietsen is ook niet handig.... Buiten dat moet je je schouder gewoon rust geven, als je niet goed hersteld ben je nog verder van huis.
Maar hebben ze je dit niet verteld toen je te horen kreeg dat je geopereerd moest worden?

In welk ziekenhuis word je eigenlijk geopereerd?
pi_62125762
Tuurlijk hebben ze me van alles verteld, maar ik ben erg eigenwijs.
Na de luxatie was ik er dus 2 maanden tussenuit.
Maar goed, moet nog allerlei gesprekken in het ziekenhuis hebben hoor, dus ik loop op de zaken vooruit.
Ik word in Arnhem geopereerd, met Papendal om de hoek voor de revalidatie (waar ik trouwens erg goed over te spreken ben).
pi_62141045
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:39 schreef flashermx het volgende:

ben op een vrijdag geopereerd en was maandag alweer halve dagen aant werk Je kan erg veel niet, maar met een headset op mn harses kon ik nog wel bellen
Battlefield of the Wind:
pi_62151374
Tja, we wachten het allemaal wel af.....
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:11:16 #61
151762 flashermx
pi_62259433
Nou ik word komende woensdag geopereerd aan mijn schouder toch sneller dan gedacht.
pi_62271740
Suc6. Ben benieuwd naar je ervaringen.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 22:43:18 #63
151762 flashermx
pi_62273592
dankje
pi_62350723
Alvast veel sterkte en succes gewenst!
pi_62363757
Succes en sterkte!

Laat je ons even weten hoe het met je gaat als je weer thuis bent?
pi_62363996
Niet als je de gebruikelijke narcose krijgt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 oktober 2008 @ 07:23:28 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62368288
Even tvp, heb al sinds maart een frozen shoulder en ga binnenkort naar de Maartenskliniek. Aan dezelfde kant ook een peesschedeontsteking dus ik kan mijn lol wel op
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62369691
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 07:23 schreef Rewimo het volgende:
Even tvp, heb al sinds maart een frozen shoulder en ga binnenkort naar de Maartenskliniek. Aan dezelfde kant ook een peesschedeontsteking dus ik kan mijn lol wel op
Oei, dat klinkt niet goed! Hoe kom je aan die frozen shoulder?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:55:39 #69
13151 crew  Rewimo
pi_62373120
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 09:41 schreef Sleeve het volgende:
Oei, dat klinkt niet goed! Hoe kom je aan die frozen shoulder?
Weet ik niet. Gewoon cadeau gekregen Ik werd 's morgens wakker met pijn in mijn schouder, mwah, zeker verkeerd gelegen. Maar eenmaal op mijn werk werd het steeds erger. En toen ik naar huis moest kon ik mijn jas niet eens meer zelf aantrekken. En toen moest ik nog een uur naar huis rijden Nog nooit zó blij geweest dat ik thuis was!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62374934
Ik heb na mijn vorige operatie ook bijna een frozen shoulder gehad. Maar dat was nadat ik 8 weken in een sling (soort mitella) had gezeten met mijn arm en dus niet had bewogen. Ik wist niet dat je ook 'zomaar' een frozen shoulder kon krijgen.... Ik weet nog goed dat het onwijs veel pijn deed als ik probeerde te bewegen.. uiteindelijk met ik er met rustig opbouwende fysio vanaf gekomen...

Wat gaan ze er nu aan doen bij jou, wat hebben ze sinds maart gedaan? Kan je nu sinds maart je arm eigenlijk al niet meer gebruiken???
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:27:26 #71
13151 crew  Rewimo
pi_62384797
Ik heb al een half jaar fysiotherapie. Dat helpt wel iets, de beweeglijkheid is verbeterd. Maar de pijn is nog altijd aanwezig. Ik gebruik ook nog steeds pijnstillers. Het moet slijten maar dat doet het niet erg... Dat kan zelfs wel 5 jaar duren

De fysiotherapeut had het over een mogelijke operatie, waarbij wat bot in de schouder wordt weggehaald om het gewrichtskapsel meer ruimte te geven.

Het vervelendste is inderdaad de pijn. Ik kan inmiddels gelukkig wel weer autorijden, maar veel bewegingen zijn beperkt en pijnlijk.
pi_62392078
Ja, dat is eigenlijk het probleem bij de meeste schouderblessures.. je gebruikt het schoudergewricht nu eenmaal voor zoveel dingen, en als bewegen dan pijn doet dan gaat dat je echt beperken. Ik ben ook blij als ik straks weer auto kan rijden en kan fietsen!
Succes bij de Maartenskliniek in ieder geval. Moet je lang wachten voordat je daar terecht kan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 oktober 2008 @ 07:08:08 #73
13151 crew  Rewimo
pi_62395060
Alle papieren zijn ingevuld, ik heb gisteren toevallig net gebeld om te vragen hoe het ermee staat. Ze zijn nu ter beoordeling bij een arts en als dat klaar is krijg ik een oproep. Hopelijk duurt het niet al te lang meer.
pi_62395077
Ik had nooit last van mn schouder tot ze dr in hebben zitten prutsen voor een pacemaker. Hoop dat jij niet dezelfde pijn krijgt als ik. Want soms kan ik niet eens een muis bewegen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 oktober 2008 @ 07:15:47 #75
13151 crew  Rewimo
pi_62395103
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:11 schreef flashermx het volgende:
Nou ik word komende woensdag geopereerd aan mijn schouder toch sneller dan gedacht.
Da's vandaag dus. Veel sterkte!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:48:37 #76
151762 flashermx
pi_62454678
Nou daar ben ik weer, operatie stelde niks voor alles ging makkelijk en snel. maardan als de blokverdoving uitgewerkt is. is het ff kut pijn niet kunnen slapen, maar nu gaat het alweer wat beter dusvandaar dat ik dit nu ff type
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:14:10 #77
13151 crew  Rewimo
pi_62455257
Fijn dat het goed is gegaan! Moet je lang herstellen?
pi_62456625
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:48 schreef flashermx het volgende:
Nou daar ben ik weer, operatie stelde niks voor alles ging makkelijk en snel. maardan als de blokverdoving uitgewerkt is. is het ff kut pijn niet kunnen slapen, maar nu gaat het alweer wat beter dusvandaar dat ik dit nu ff type
Mooi zo...het is inderdaad vervelend als die verdoving is uitgewerkt, dan slaap je even heel kut. Voor de rest is het nu gewoon een kwestie van rusten en aanwennen dat je alles met 1 hand moet doen. Over een week of 6 zal je weer langzaam mogen beginnen met fysiotherapie en dat is ook even een punt waar je overheen moet. Maar vanaf nu kan het allemaal beter gaan
pi_62458718
Fijn dat het alweer een beetje beter gaat! Het is inderdaad even heftig als de blokverdoving is uitgewerkt en je de pijn volledig kan voelen. Zeker als je er niet van kan slapen is het erg vervelend. Je hebt toch wel pijnstillers meegekregen? Anders gewoon even met de huisarts bellen, want niks is zo belangrijk voor je herstel als weinig pijn en goede nachtrust....

Ik mocht na twee weken al beginnen met fysio, het is echt wel fijn als je weer een beetje mag bewegen met je arm. Maar, ga eerst maar eens lekker een paar dagen op de bank hangen en je laten vewennen door familie en vrienden..
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:50:22 #80
151762 flashermx
pi_62459291
jah heb wel pijnstillers gelukkig, ik mag trouwns nu al oefeningen doen met mijn arm en hand tegen de stijfheid en mijn nschouder mag ik kleine rondtjes van boven naar beneden maken ook tegen de stijfheid en door bloeding, verder heb ik op 28 okt weer afspraak metde arts en de fysio om de hegtingen er uit te halen en nieuwe oefeningen.
pi_62459770
Ik moest inderdaad ook van die cirkeltjes maken, is ook wel fijn als je af en toe een klein beetje kan bewegen.

Maar het is je dus allemaal meegevallen? Wat vond je van de blokverdoving? En waar ben je eigenlijk geopereerd? Lukt het al een beetje om alles met één hand te doen?
Ik hoef gelukkig nog maar twee weken met mijn arm in de sling.. ik kan niet wachten totdat dat ding voorgoed af mag
pi_62459856
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:50 schreef flashermx het volgende:
jah heb wel pijnstillers gelukkig, ik mag trouwns nu al oefeningen doen met mijn arm en hand tegen de stijfheid en mijn nschouder mag ik kleine rondtjes van boven naar beneden maken ook tegen de stijfheid en door bloeding, verder heb ik op 28 okt weer afspraak metde arts en de fysio om de hegtingen er uit te halen en nieuwe oefeningen.
Ik mocht helemaal geen bewegingen maken (afgezien van de noodzakelijke voor doorbloeding), toen ik eenmaal uit de mitella mocht moest ik de spieren ook weer helemaal oprekken. Zelfs een paar maand na de operatie hield ik m'n arm soms onbewust nog in de 'mitella-stand'
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:20:33 #83
151762 flashermx
pi_62460195
ok kun je zien dan het overal wel wat anders gaat, net trouwens het verband er af gehaald. hebben ze gewoon een beeetje zitten tekenen op mijn schouder verder ziet het er netjes uit
pi_62462081
mocht dat er nu al af??
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:47:22 #85
151762 flashermx
pi_62462507
ja dhet waren twee grote plijsters zeg maaar die mochten er al na 24 uur af
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:48:28 #86
151762 flashermx
pi_62462533
ze hebbeb twee sneedjes gemaakt voor en achterkant schouder
pi_62549030
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:47 schreef flashermx het volgende:
ja dhet waren twee grote plijsters zeg maaar die mochten er al na 24 uur af
Mijn schouder was echt helemaal vastgetaped en dat mocht er pas na 3 weken af geloof ik, ze hadden idd 2 sneetjes gemaakt...zo zie je maar dat er best veel verschil zit in de behandeling
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:39:42 #88
151762 flashermx
pi_62549972
jup, pff slapen is nog steeds wel een kriem, als ik mij arm/eleboog op een kussen aat stuenen voel ik het na 20 min in die spier en dan moet ik gaan staan of zitten om het weer rustig te krijgen
pi_62551767
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 11:39 schreef flashermx het volgende:
jup, pff slapen is nog steeds wel een kriem, als ik mij arm/eleboog op een kussen aat stuenen voel ik het na 20 min in die spier en dan moet ik gaan staan of zitten om het weer rustig te krijgen
frustreren is dat ja, maar als in je achterhoofd de gedachte houdt dat het straks allemaal voor 98% pijnvrij is dan is dat wel de moeite waard
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:19:20 #90
151762 flashermx
pi_62554271
hoezo maar 98% ik ga voor de 100% pijnloos :p
pi_62556118
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:19 schreef flashermx het volgende:
hoezo maar 98% ik ga voor de 100% pijnloos :p
Haha, in de praktijk zal het daar ook wel op neerkomen hoor, maar d'r zijn toch altijd momenten dat het even weer opspeelt. Bij mij is het altijd als het ineens kouder wordt dat ik hem een beetje voel, maar dat weegt niet op tegen de beperkingen die ik voor de operatie had.
pi_62558127
Slapen is in het begin inderdaad een drama, maar geloof me, het zal snel beter worden...

Over een week mag ik eindelijk uit de sling! Wel eerst rustig afbouwen, dus niet direct 24 uur per dag.. maar het is al iets.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:35:44 #93
151762 flashermx
pi_62561954
ok, leuk voor je dat je zonder/ afbouwen mag. ik moet nog 36 dagen en volgende week dinsdag worden de hechtingen er uit gehaald en dan is de fysio er ook bij .
pi_62573102
ik moest 9 weken in een mitella rondlopen

Maar ik had ook enorm uitgerekte schouderbanden...

Na 9 weken mocht ik pas uit mitella

Ik was toen ook 9 weken thuis gebleven, werk op het lab dus heb je beide armen nodig
En de arts raadde me aan om absolute rust te nemen dus was gewoon 9 weken in ziektewet, dus veel geslapen, wandelen af en toe...

Maar tot nu toe(4 jaar geleden gebeurd) klaag ik niet, af en toe wel zeurende pijn als ik mijn schouder teveel belast...

En mijn vriendin heeft soms de neiging om me te pesten en slaat me onbewust op mijn schouder wat behoorlijk pijn kan doen....
pi_62575773
Toch wel grappig om te zien dat het overal anders gaat. Ik moet nu nog precies één week in de mitella. Mijn fysiotherapeute vond 6 weken veel te lang en zei dat het normaal korter was, maar misschien bij mij langer omdat de operatie de vorige keer mislukt is.
De vorige keer moest ik trouwens 8 weken in de mitella en kreeg ik daardoor een zenuwbeknelling in mijn elleboog, ook niet echt grappig
Doordat mijn operatie de vorige keer mislukt is vind ik het nu wel extra spannend. Bij elk pijntje ben ik bang dat er toch weer iets mis is.... Vooral lastig ook omdat je er pas na je hele revalidatie achter komt of het nu echt beter is of niet.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:47:18 #96
151762 flashermx
pi_62576123
he hebben jullie direct voor en na de operatie dan geen gesprek met de fysio gehad??

bij mij heeft de fysio de intake gedaan uitgelegd wat er ging gebeuren en hoelang in mitella, tevens heeft hij mij een paar oefenning gegeven die tegen de stijfheid en voor de doorbloeding. En direct na de operatie kwam hij weer om te kijken hoe het gegaan was en of de mittella goed zat.

En deze fysio is er binnenkort ook weer bij als de hechtingen eruit gaan (28 okt al ) en dan krijg meer oefeningen
pi_62576324
Ik heb vóór de operatie geen gesprek met de fysio gehad. De orhtopeed heeft mij verteld hoe lang ik in de mitella moest.
De dag na de operatie kwam de fysio langs voordat ik naar huis mocht om mij oefeningen mee te geven.
Na twee weken moest ik terug naar de orthopeed. Die heeft even naar de schouder gekeken, gevraagd hoe het ging en toen gezegd dat ik mocht beginnen met fysiotherapie (in het ziekenhuis).
Vanaf twee weken na de operatie heb ik dus twee keer in de week fysiotherapie. Ik mag alles doen tot de pijngrens en geen exorotatie.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:00:26 #98
151762 flashermx
pi_62576441
ok, grappig. Ben b enieuwd wat de fysio bij mij zegt.
Ik blijf denk ik ook wel bij de fysio in het ziekenhuis die is er van het begin bij en weet dan gewoon net iets beter wat de juiste oefeningen voor mij zijn.

Is dat trouwens nog goed gekomen die die zenuwbeknelling in je elleboog??

Ow ja hoelang hebben jullie nog die pijnstillers geslikt??

[ Bericht 24% gewijzigd door flashermx op 22-10-2008 11:05:47 ]
pi_62576674
Als ik jou was zou ik inderdaad bij de fysio in het ziekenhuis blijven, die hebben meestal iets meer ervaring met revalideren na deze operatie.

Het is wel weer goed gekomen met die zenuwbeknelling, maar dat heeft denk ik wel een half jaar geduurd. Het deed niet echt pijn ofzo, maar mijn vingers voelden heel vaak 'dood' aan of ze tintelden heel erg. Het onderzoek dat ze deden om die zenuwbeknelling vast te stellen was trouwens niet echt grappig, ze gingen met naalden met electrische schokjes in mijn hand prikken...

Nu begin ik ook weer last te krijgen van mijn elleboog, daar heb ik nu ook extra oefeningen voor. Ik zal dus blij zijn als die mitella definitief af mag. Ik heb 'm nu al regelmatig af hoor, als ik op de bank zit bijvoorbeeld en er niets raars met mijn schouder kan gebeuren.

Hoe gaat het verder bij jou? Weet je je een beetje te redden met één hand? Valt het de operatie je uiteindelijk mee of tegen? En weet je al wanneer dat je weer aan het werk gaat?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:21:05 #100
151762 flashermx
pi_62576994
ja het gaat qua pijn nu nstukken beter dan de eerste dagen en verder doe ik nu om de 2 uur die oefeningen.
Verder heb ik me ook al weer lkkr kunnen douchen, hoewel dit erg spannend was vond ik.
ja en met een hand je wordt er wel steeds makkelijker mee maar je bent wel erg onthand.

De operatie zelf vond ik erg meevallen kreeg een blokverdoving en een klein roesje dus soms werkt beetje wakker tijdens de operatie maar voelde niks ofzo hoor heb volgens mij wel grappige dingen gezegd, alleen kan ik me er weinig van herineren.

en na de operatie ff wat gegeten en al met al een half uurtje na dat ik op de kamer was mocht ik al naar huis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')