je wordt niet in t gips gezet, je moet dag en nacht in de mitella blijven... das erg wennen als je wilt slapenquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:48 schreef flashermx het volgende:
Ok, scheelt weer dat de pijn mee valt:)
Dakduuf: hoezo eerste dagen slapen? en wordt je schouder dan in het gipsgezet ofzo?
Je bent er idd echt wel even mee bezig jaquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:16 schreef flashermx het volgende:
Ok, dus het is echt wel lang revalideren.
Is dat trouwens niet moeilijk om tijdens je slaap je schouder/arm in die houding te houden??
en dat wordt dus 8 weken op mij rug slapen :S
Succes trouwens met je verdere herstel van je schouder
Hee mijn vriend heeft precies hetzelfde gehad met een schouder en nou begint zijn andere schouder ook op te spelen. Maar aan de ene (linker, dacht ik) is hij al geopereerd. Van wat ik weet was dat vooral de injecties met contrastvloeistof erg vervelend waren en idd. de fysiotherapie is lastig.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:20 schreef flashermx het volgende:
Ik moet misschien aan mijn schouder geopereerd worden (als het mogelijk is).
Omdat hij te makkelijk en vaak gedeeltelijk uit de kom schiet en er braakbeen is gebroken in de schouder.
Nou heb ik van iemand gehoord dat deze ingreep erg pijnlijk moet zijn en dan met name erna.
Zijn er mensen die z'n ingreep ook gehad hebben en wat vonden jullie van de pijn en heeft het echt gelopen??
alles gaat kutquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:54 schreef flashermx het volgende:
contrastvloeistof en MRI heb ik al gehad en ging gelukkig pijnloos bij mij dan een meisje wat voor mij was moest 4 keer opnieuw geprikt worden dus dat was wat minder voor haar.
Nou ik zal zien of ik met mitella kan slapen
Ow jah goed om te horen dat het de goede kant op gaat:)
Ow en douchen/bad zal dan ook wel kut gaan??
Tja, hij vond voornamelijk het prikken met die lange naald in zijn gewricht niet fijnquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:54 schreef flashermx het volgende:
contrastvloeistof en MRI heb ik al gehad en ging gelukkig pijnloos bij mij dan een meisje wat voor mij was moest 4 keer opnieuw geprikt worden dus dat was wat minder voor haar.
[..]
was bij mij idd ook mn goede schouderquote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:43 schreef flashermx het volgende:
Lol, ga het vanavond eens proberen
Was het trouwens ook jou goede arm/ schouder??
bij mij is het namelijk mijn rechter en daar schrijf ik ook mee dus ga al vast beginnen met schrijven met mijn linkerarm.
Aauuw, krijg spontaan weer dat gevoel in m'n schouder dat ze er met die naald in lopen te kutten... tering wat was dat klote zeg, eerst een paar keer mis e.d.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:30 schreef flashermx het volgende:
jah die naald heb ik dus gelukkkig ook al gehad en ging bij mij vrij pijnloos:)
Dankje, achja ff wat is ongeveer een half jaartje behelpen en daarna geen last meer, inplaats van altijd moeten nadenken wat je met die arm doet en hem veel ontzien (dus niet gebruiken).quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:26 schreef DakDuuf het volgende:
succes dan maar:)
Komt vast goed, het is ffkes behelpen, maar daarna ben je blij dat je het gedaan hebt:)
Of laten doen
Prikje? als ze met een naald 4 cm diep je lichaam in gaan, tegen een kapsel aan gaan stoten... noem ik het geen prikje hoorquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 20:11 schreef DakDuuf het volgende:
voor een prikje al pijnstillers vragen?
Vind ik wel wat veel van het goeie hoor
Vind ik nog wel meevallen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:20 schreef Stienn het volgende:
[..]
Prikje? als ze met een naald 4 cm diep je lichaam in gaan, tegen een kapsel aan gaan stoten... noem ik het geen prikje hoor
Ik vond t ook wel meevallen hoor... Vond t vervelender dat ik mn arm 30 minuten stil moest houden omdat ik moest wachten voor de MRIquote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:20 schreef Stienn het volgende:
[..]
Prikje? als ze met een naald 4 cm diep je lichaam in gaan, tegen een kapsel aan gaan stoten... noem ik het geen prikje hoor
Ik heb beide keren een blokverdoving gehad. Je krijgt eerst een aantal verdovingsspuitjes in je nek, dat doet niet echt pijn hoor. Vervolgens gaan ze met een naald op zoek naar je zenuw. D.m.v. elektrische schokjes zoeken ze deze. Ineens gaat je arm dan bewegen en hebben ze 'm gevonden. Dan spuiten ze de verdoving in rond de zenuw. De eerste keer gaven ze mij toen niet direct de narcose en kreeg ik een bijwerking aan mijn oog. Ze hadden per ongeluk ook de oogzenuw verdoofd. Dit kon verder niet echt kwaad en was alleen vervelend.quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:55 schreef flashermx het volgende:
Ok dus je voelt het na een paar dagen wel.
Ik heb te horen gekregen dat ze eerst proberen het kapels dicht te naaien. dus ze zetten gelukkig nog geen ''blok'.
Dus ik kan erna mijn arm weer net zover bewegen als nu.
En verder heb ik ook gehoord dat ze een soort van blokverdoving bij de zenuw maken omdat die langer en beter werkt dan andere middelen. hebben jullie dat ook gehad?
Ik heb een algehele verdoving gehad... En ik had ook iets met mn labrum wat ze gerepareerd/gehecht hebben.quote:Op vrijdag 19 september 2008 23:55 schreef flashermx het volgende:
Ok dus je voelt het na een paar dagen wel.
Ik heb te horen gekregen dat ze eerst proberen het kapels dicht te naaien. dus ze zetten gelukkig nog geen ''blok'.
Dus ik kan erna mijn arm weer net zover bewegen als nu.
En verder heb ik ook gehoord dat ze een soort van blokverdoving bij de zenuw maken omdat die langer en beter werkt dan andere middelen. hebben jullie dat ook gehad?
Ik heb gisteren weer andere pijnstillers gekregen omdat ik van de Zaldiar niet kon slapen..quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:00 schreef flashermx het volgende:
Ik zie wel welke pijnstillers ik krijg, en anders vraag ik er cker wel na
Dus jij gaat pas in feb. onder het mes, ik ga denk ik begin november.
En laat het gewoon over mij heen komen, dat is volgens mij oko het beste wat je kan overkomen.
Je mag gelukkig wel douchen! Ik ga zelf elke keer in bad omdat ik dat makkelijker vind omdat ik dan kan zitten. De vorige keer had ik nog geen bad dus toen ging ik gewoon onder de douche. Je krijgt sowieso wel een beetje een 'zweet' oksel aan de kant waar je geopereerd bent omdat je arm eigenlijk de hele dag tegen je lijf aan zit, het is dus zeker wel fijn dat je je gewoon kan wassen. Je kan je arm gewoon naast je lichaam laten hangen, dat doet geen pijn zolang je niet gaat bewegen met die arm. Let wel op dat je niet per ongeluk uit een reflex toch je arm wil gebruiken....quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:07 schreef flashermx het volgende:
Ow jah mag je dan eigenlijk wel douchen en dan de arm laten langs je lichaam laten hangen??
Want het lijkt me niet echt fris 4 weken lang niet je oksel kunnen wassen.
Ik kreeg het behoorlijk kort van tevoren te horen. In eerste instantie zou het nog een week of 6 gaan duren (na de 'intake' met de chirurg), maar ik werd diezelfde week nog gebelt dat het toch de week erna werd. Het kutte is dat je echt maar kunt beginnen met gewichten van 0,5 kg ofzoquote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:45 schreef flashermx het volgende:
Ja ik laat het ook allemaal maar over me heen komen en zie wel wat er gebeurt![]()
Maar heb nog geen brief ontvangen van het ziekenhuis wanneer het gaat gebeuren![]()
Hoelang van te voren kregen jullie eigenlijk te horen wanneer je onde rhet mes mooets??
Ow ja en gisteren na het douchen tijdens het afdrogen ging men schouder weer gedeeltelijk uit de kom, gelukkig kon ik hem zelf weer terug duwen. dus het is echt wel nodig die operatie!
PteV:
Dat is trouwens wel een goede tip over die gewichten, ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen na de operatie in overleg met de fysio natuurlijk:)
Hou er rekening mee dat je de eerste dagen echt niet veel kan. meestal heb je dan nog vrij zware pijnstillers tegen de pijn waar je suf van wordt. Bovendien ben je net geopereerd, een beetje rust heeft je lichaam dan wel verdiend....quote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:39 schreef flashermx het volgende:
OW jah zat in een keer te denken, konden jullie de eerste dagen na de operatie gewoon naar je werk/school of was dat nog niet te doen qua pijn enz??
Of misschien ben je te brak omdat je de eerste paar dagen slecht kunt slapen ofz??
ben op een vrijdag geopereerd en was maandag alweer halve dagen aant werkquote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:39 schreef flashermx het volgende:
OW jah zat in een keer te denken, konden jullie de eerste dagen na de operatie gewoon naar je werk/school of was dat nog niet te doen qua pijn enz??
Of misschien ben je te brak omdat je de eerste paar dagen slecht kunt slapen ofz??
Oei, dat klinkt niet goed! Hoe kom je aan die frozen shoulder?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 07:23 schreef Rewimo het volgende:
Even tvp, heb al sinds maart een frozen shoulder en ga binnenkort naar de Maartenskliniek. Aan dezelfde kant ook een peesschedeontsteking dus ik kan mijn lol wel op
Weet ik niet. Gewoon cadeau gekregenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 09:41 schreef Sleeve het volgende:
Oei, dat klinkt niet goed! Hoe kom je aan die frozen shoulder?
Da's vandaag dus. Veel sterkte!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 14:11 schreef flashermx het volgende:
Nou ik word komende woensdag geopereerd aan mijn schoudertoch sneller dan gedacht.
Mooi zo...het is inderdaad vervelend als die verdoving is uitgewerkt, dan slaap je even heel kut. Voor de rest is het nu gewoon een kwestie van rusten en aanwennen dat je alles met 1 hand moet doen. Over een week of 6 zal je weer langzaam mogen beginnen met fysiotherapie en dat is ook even een punt waar je overheen moet. Maar vanaf nu kan het allemaal beter gaanquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:48 schreef flashermx het volgende:
Nou daar ben ik weer, operatie stelde niks voor alles ging makkelijk en snel. maardan als de blokverdoving uitgewerkt is. is het ff kut pijn niet kunnen slapen, maar nu gaat het alweer wat beterdusvandaar dat ik dit nu ff type
Ik mocht helemaal geen bewegingen maken (afgezien van de noodzakelijke voor doorbloeding), toen ik eenmaal uit de mitella mocht moest ik de spieren ook weer helemaal oprekken. Zelfs een paar maand na de operatie hield ik m'n arm soms onbewust nog in de 'mitella-stand'quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:50 schreef flashermx het volgende:
jah heb wel pijnstillers gelukkig, ik mag trouwns nu al oefeningen doen met mijn arm en hand tegen de stijfheid en mijn nschouder mag ik kleine rondtjes van boven naar beneden maken ook tegen de stijfheid en door bloeding, verder heb ik op 28 okt weer afspraak metde arts en de fysio om de hegtingen er uit te halen en nieuwe oefeningen.
Mijn schouder was echt helemaal vastgetaped en dat mocht er pas na 3 weken af geloof ik, ze hadden idd 2 sneetjes gemaakt...zo zie je maar dat er best veel verschil zit in de behandelingquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:47 schreef flashermx het volgende:
ja dhet waren twee grote plijsters zeg maaar die mochten er al na 24 uur af
frustreren is dat ja, maar als in je achterhoofd de gedachte houdt dat het straks allemaal voor 98% pijnvrij is dan is dat wel de moeite waardquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:39 schreef flashermx het volgende:
jup, pff slapen is nog steeds wel een kriem, als ik mij arm/eleboog op een kussen aat stuenen voel ik het na 20 min in die spier en dan moet ik gaan staan of zitten om het weer rustig te krijgen
Haha, in de praktijk zal het daar ook wel op neerkomen hoor, maar d'r zijn toch altijd momenten dat het even weer opspeelt. Bij mij is het altijd als het ineens kouder wordt dat ik hem een beetje voel, maar dat weegt niet op tegen de beperkingen die ik voor de operatie had.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:19 schreef flashermx het volgende:
hoezo maar 98% ik ga voor de 100% pijnloos :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |