Zoals sommige weten is het bij mij nu al een half jaar uit, ze is nu een maand of vier hier weg, hele surrealistische tijd geweest, in iedere vorm van contact heb ik altijd hoop gezocht, de moed erin gehouden, mezelf plus mijn omgeving voor de gek gehouden, de meeste mensen dachten dat het al heel snel goed met mij ging, niets is minder waar. Ik heb nu in mijn vakantie de tijd genomen om erover te praten, het te verwerken, het een plaatsje te geven, en de situatie te accepteren zoals hij is. Ik kan blijven klagen over alles, maar moet er toch zelf iets van zien te maken. Ik heb een afscheidsbrief geschreven die ik overigens niet meer ga geven dat is ze niet meer waard na alles wat er gebeurd is, is puur geweest om mijn laatste gevoelens weer te geven. Aan twee dierbare mensen laten lezen, die werkelijk onder de indruk waren en mij ook goed verder geholpen hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:55 schreef Chev het volgende:
Klinkt alsof je het moet afsluiten net als ik.. de ene dag ben ik vet boos, de andere dag verdrietig zoals vanavond, nu voel ik me weer goed, maar hoe ik me morgen voel weet ik niet..
Ik mis haar, ik hou van haar, maar ze is niet meer de persoon wie ik dacht dat ze was, ze is veranderd in iets wat ik niet kan begrijpen.. en dat is misschien ook de bodoeling niet.
We groeien allemaal op met normen en waarden op wat voor mianier dan ook, maar onze impusieve gedachtes en wat de doen kunnen we niet controlleren.
In mijn geval, ze was door iedereen té verwend, ook door mij, ze kreeg heel vaak haar zin, ze maakte geen consessies ook niet voor mij, dat merkte ik pas doen ik het huis had gekocht.
Bij grote veranderingen in het leven zoals keuzes (huis kopen, baan wisselen, onzekerheden, verliefheid) volgt vaak een reactie (actie & reactie).
Misschien leuk om wat te doen voor jezelf, iets op te bouwen, een nieuwe hobbie of uitgaan met vrienden in balans met tijd voor jezelf nemen.
Verdriet hebben is goed om het te verwerken merk ik... mensen praten makkelijker tegen je haha
De mensen die zeggen: het gaat wel over, of je komt wel weer een ander tegen zal je nu niet begrijpen.. deed ik ook niet, toch weet je dat je beter kan krijgen, of er in iedergeval naar kan uitkijken, en de dingen waarvan jij dacht van jezelf (heel belangrijk) dat niet goed was in de relatie kan je meenemen.
Toch blijft het appart.. iedere nieuwe relatie kom je misschien dingen tegen die herken van je vorige partner, misschien ben je er niet klaar voor dan? Dat weet ik ook niet..
Maar als je ze wel tegenkom kan je ze accepteren of kijken of hij met je meegroeid, maar verander hem niet, want dan kan je beter helemaal stoppen, want dan ben je verkeerd bezig.
Succes.. voel je niet schuldig als je met een ander bent of met een ander vrij, zoek zijn foto's niet meer op, wijzig of verwijder je hyves zodat hij hem niet meer kan vinden (en blokkeer hem).
Niet alles hoeft tegelijkertijd.. in mijn geval ben ik er iedere keer weer 2 dagen strondziek van als ik iets van haar hoor al is het een gedagje.. het kost tijd om dit te verwerken en dat dat gaat heel slecht als je nog invloeden heb waaraan je je partner kan herinner heb ik ervaren.. zeker als het een hopelose situatie is
Hoe ben je vandaag de dag door gekomen na gisteravond? Je moest werken toch vandaag? Was dat niet genoeg afleiding?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:55 schreef Miesjel het volgende:
Gisteren een hele fijne deksel op mijn kop gekregen. Echt mijn eigen fout, ik hoopte op meer en zag dus ook meer dan er was. We gaan elkaar maandag voor het eerst sinds maanden weer zien. Ik hoop zo dat ik ineens zie dat ze echt niet zo mooi is, dat het leuk er wel vanaf is.. dat het over en sluiten is. Dat is mijn insteek.
En ik zit aan professionele hulp na te denken. Dit holt me helemaal uit, ik heb het idee dat er wat anders aan ten grondslag ligt. Dan maar een keer de modder omhoog halen.
Oh en ik ben volgens mij net zo bang als vele hier.
Agneria, ik wil me toch nog een keertje nader verklaren. PM?
Dan is diegene waarschijnlijk sneller klaar met verwerken...OF diegene is te overhaast een nieuwe relatie begonnen (rebounder) en krijgt al het verdriet later nog een keer over zich heen...het is dan alleen maar uitstel van executie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:58 schreef agneria het volgende:
Kan je iemands Hyves blokkeren?
En al die foto's die overal nog gewoon staan? En alle spullen die we nog niet hebben uitgewisseld? Het doet gewoon pijn, pijn, pijn en nog eens pijnEn ik wil hem niet terug maar ik wil er wel verdomd graag overheen zijn. Maar als iemand serieus als een andere relatie heeft met slechts een kleine 2 maanden break up, wat heeft die jarenlange relatie dan in godsnaam betekend?
Ja dat kan, dat heeft me ex bij mij gedaan, terwijl zij contact wilde houden op alle mogelijke manieren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:58 schreef agneria het volgende:
En al die foto's die overal nog gewoon staan? En alle spullen die we nog niet hebben uitgewisseld? Het doet gewoon pijn, pijn, pijn en nog eens pijnEn ik wil hem niet terug maar ik wil er wel verdomd graag overheen zijn. Maar als iemand serieus als een andere relatie heeft met slechts een kleine 2 maanden break up, wat heeft die jarenlange relatie dan in godsnaam betekend?
Helaas is het niet mogelijk om jezelf te verbieden om op iemands hyves te kijken. Dat was het antwoord wat ik van hyves kreeg. Je kunt hem vragen de hyves prive te maken en hem uit je vriendengroep gooien. Dat is bij mij uiteindelijk ook gebeurd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:58 schreef agneria het volgende:
Dat is ook niet altijd alles. Had ik iig de eerste dagen (en nu soms nog) dat je dan toch die hyves gaat opzoeken en haar vriendengroep ziet uitbreiden en je gek maakt met wie dat dan zal zijn en via vrienden van haar kijkt of ze online is geweest of daar gekrabbeld heeft... Maar dat slijt...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 07:23 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Helaas is het niet mogelijk om jezelf te verbieden om op iemands hyves te kijken. Dat was het antwoord wat ik van hyves kreeg. Je kunt hem vragen de hyves prive te maken en hem uit je vriendengroep gooien. Dat is bij mij uiteindelijk ook gebeurd.
Oh dat ken ik, echt een hel is dat inderdaad. dat duurt even voordat dat minder wordt, maar het wordt minder. Hoewel ik nu (na 3 weken) t ook nog regelmatig heb (onder de douche denken aan samen douchen, in bed denken aan samen slapen/sex, etc etc)quote:Op woensdag 13 augustus 2008 05:54 schreef Pim26 het volgende:
[..]
Ja dat kan, dat heeft me ex bij mij gedaan, terwijl zij contact wilde houden op alle mogelijke manieren.
Ik ben kapot, nu me eerste werkdag zo, k ga door een hel, ik wil haar bellen en noem maar op, ik doe het niet, maar wil het zo graag.
Dit gevoel in me lichaam, pffff, trek t eigenlijk niet.
Maar het erge zijn dingen in huis die je aan haar doen herinneren. Als ik douche ruik ik onze douchegel en allemaal zulk soort dingen. afschuwelijk.
Afschuwelijk vind ik het.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:12 schreef Koepert het volgende:
[..]
Oh dat ken ik, echt een hel is dat inderdaad. dat duurt even voordat dat minder wordt, maar het wordt minder. Hoewel ik nu (na 3 weken) t ook nog regelmatig heb (onder de douche denken aan samen douchen, in bed denken aan samen slapen/sex, etc etc)
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:39 schreef Chev het volgende:
Stieken hoop ik nog ergens, dat mijn liefde voor haar en haar liefde voor mij (want dat gaat niet zomaar weg toch) blijft en dat ze, wanneer de verliefdheid over is en ze toch naar me terug komt, maar ik ben realisisch genoeg om me daar niet aan vast te houden, want daar word ik niet gelukkig van *zucht*
Tja in mijn situatie koepert, heb ik haar op een 'podiumpje' geplaatst, en haar de meest bijzondere vrouw ter wereld verwende zeg maar.. niet dat ik dat erg vond was ze was zó speciaal voor me, maar zag niet dat ik mezelf op de 2e plek plaatste (zeker de laatste half jaar) als een soort diennaar was ik bezig om haar maar gelukkig te laten voelen, hierdoor voelde ze zich erg speciaal denk ik.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:47 schreef Koepert het volgende:
[..]
Herkenbaar...... Dat heb ik dus ook. Ze is 'zat van mij' , wil me niet meer spreken, heeft t gehad met t gezeur en met mij dus, en gaat verder. En die liefde die er was dan? Want ze zei dus ook nog dat ze vond dat ik de laatste tijd niet meer van haar hield, ik ben bij haar gebleven terwijl ze overspannen was, haar overal bij proberen te helpen, bij haar gebleven omdat ik van haar hield en nog steeds van haar hou godver!
Dat is de goede instellingquote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:53 schreef Miesjel het volgende:
Ik moet me meer bewust worden van mijn eigen geluk. Ik heb het eigenlijk best goed voor elkaar, veel vrienden leuk werk (huisje eventueel later). Vriendin zou welkom zijn, maar het zou een toevoeging moeten zijn op mijn geluk. Niet de oorzaak van.. Maar goed, er zo over praten is makkelijk, het zo voelen niet echt.
Ja het werk is heel erg goed. Ik heb een cursus gedaan daar en kreeg van de collega's nogal positieve feedback. Zo erg dat ik even moest slikken toen ik het las, of de tranen zouden weer rijkelijk gevloeid hebben. Echt heel fijn om te lezen, ik doe blijkbaar toch ergens iets goeds.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:56 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Dat is de goede instelling
Heb je nu wel genoeg afleiding door je werk?
Hoe graag je ook wilt. Ik zou het niet doen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:57 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Toch twijfel ik of ik maandag wel ga. Of ik haar echt wil zien. Tips en trucs zijn welkom.
Dat laatste kan ik dus met zekerheid ontkennen. Ik ben er bang voor dat ik het echt niet moet doen. Er lijkt me ook maar weinig te winnen nu. Vooral te verliezen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:45 schreef Pim26 het volgende:
[..]
Hoe graag je ook wilt. Ik zou het niet doen.
Ik heb zitten denken als me ex me wil zien, nee ik doe het niet.
Het is niet goed. Je krijgt weer sterkere gevoelens vrees ik. Ze komt weer terug in je gedachten. Je gaat weel hele dagen haar denken en je zelf illusies maken.
Tenzij je voor je zelf 100% weet dat je eraan toe bent en dat je niets meer wilt of verwacht.
Dat denk ik dus ookquote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:56 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Dat laatste kan ik dus met zekerheid ontkennen. Ik ben er bang voor dat ik het echt niet moet doen. Er lijkt me ook maar weinig te winnen nu. Vooral te verliezen.
Nou dat betekent dus 1 ding....quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:56 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Dat laatste kan ik dus met zekerheid ontkennen. Ik ben er bang voor dat ik het echt niet moet doen. Er lijkt me ook maar weinig te winnen nu. Vooral te verliezen.
Owjaa ach...schoonoudersquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:06 schreef Chev het volgende:
Crash & Burn.. mijn ex blijft voor de rest van haar leven aan haar ouders geplakt die haar niet het huis uit willen.. en dus elke poging afkeuren en haar onzeker maken, word nu door haar vader compleet geweerd en hij leverd geen enkele cooperatie meer, en verzind dignen over me die niet waar zijn en verteld ze door aan m'n ex.
Erg sneu voor haar..
Doe het niet,de enige die die je er nu mee hebt ben jij! Op dit moment als ik jou verhalen zo lees val je dan echt weer terug. Hou de eer aan jezelf en laat het los, even geen contact, doe dat pas weer als je er echt klaar mee bent.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:57 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Toch twijfel ik of ik maandag wel ga. Of ik haar echt wil zien. Tips en trucs zijn welkom.
Ik heb ook gedacht aan een brief schrijven met al mijn frustraties maar ben er niet eens aan begonnen. Leek me beter van niet.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:19 schreef luckystrike2008 het volgende:
[..]
En zit de laatste week zeker na mijn huilbui weer goed in mijn vel. Ook de brief heb ik niet verstuurd het is klaar!
Kick af! Geniet van je talenten en leer van jezelf te houden zoals je bent! En ik denk dat er geen trucs bestaan in deze situaties
Damn joh.. Tja bij mij was het een goede kennis die al 2 jaar stieken gek was op m'n ex, maar zij koos ervoor om bij hem te zijn i.p.v. mij.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:10 schreef Tha023 het volgende: [knip]
Damn.. ze is je dus voor geweest.. ze was bang in een gat te vallen en niemand meer over te hebben en doet jouw dit dus aan ipv er tijd overheen te laten gaan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:22 schreef NNkloon het volgende:
[knip]
Die van mij heeft onze ringen ergens opgeborgen (die ik haar terug gegeven heb) en alle sierraden die ik voor haar gekocht had, op een plek weet ze zelf niet eens meer.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 12:47 schreef Koepert het volgende:
Die gedachten of "die ander" zijn zo herkenbaar, maakt jezelf kapot en helpt niks, maar is zo moeilijk niet te doen... Ik heb t ook. Na vannacht dronken te hebben gesmst dus ff contact gehad ; over hoe t ging; met haar prima, k heb ook maar gezegd met mij ook, weet ook niet goed waarom.. Ik kan het boek ook niet wegleggen, maar geloof dat zij het zelfs verbrand heeft... Vroeg me ook of ik "al wat met chickies had geprobeerd"Nee geen behoefte aan, jij wel dan? Geen reactie.... AARggh frustratie....Maar voel me nu ook leeg inderdaad. Het zak wel weg, maar voelt nog zo eenzaam...
Ik weet dat de tijd alles heelt. Ik ben al wat ouder, heb al redelijk wat ervaring met relaties en het uitgaan daarvan. Maar deze keer doet alles heel erg pijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:18 schreef Chev het volgende:
[..]
Damn.. ze is je dus voor geweest.. ze was bang in een gat te vallen en niemand meer over te hebben en doet jouw dit dus aan ipv er tijd overheen te laten gaan.
Ik leef met je mee man.. heb soortenmet hetzelfde gehad, geeft het zo'n 6-7 weken (weet 't klinkt omnomgelijk) en zoek vrienden op die zich buiten die kring bevonden (als je die heb).
Echt een rotstreek van haar en die van je vriend, kan me voorstellen dat je 't vertrouwen in de liefde en vriendschap niet zit zitten... Sterkte, en blijf schrijven als je daar zin in heb
edit: Tja ik had gewoon niet gegaan, laat die meiden maar samen gaan.. maar da's mijn mening.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 13:33 schreef NNkloon het volgende:
[..]
Het is niet zozeer een streek van mijn beste vriend. Dat gebeurt niet met opzet
Het is klote dat gevoel, je wilt er vanaf! Ik ken het maar aan de andere kant accepteer je verdriet, huil nog eens goed uit. En probeer haar van je af te zetten! Ik ben inmiddels een half jaar verder, ook nog moeilijke momenten maar heb het nu wel kunnen accepteren, puur door het een plek te geven en geen contact te hebben, Ik heb vorige week al het contact definitief stop gezet. Beter voor mij.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:09 schreef NNkloon het volgende:
En alsof de duivel er mee speelt: vandaag een spoedtransactie bij een client. Moest ik dus door de polder heen. En dan janken bij de borden Walibi...verdomme de gehele polder liggen kutten met mezelf. En dan bij thuiskomst erachter komen dat Lowlands wordt uitgezonden. Toch stiekem kijken of ik der niet zie op tv
Ik voel me @ the moment zwak en ik mis der verdomme keihard. Ik ben volgens mij wel een erge patient, gezien het al 4 maand over is. Waarom moet het zo moeilijk gaan allemaal. I wish there was a button for not-feeling-anything.
Voor hem? Echt héél erg weinig gok ik zomaar...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:58 schreef agneria het volgende:
Ga je lekker?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 15:28 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Voor hem? Echt héél erg weinig gok ik zomaar...
Sorry...quote:
Van je af praten en schrijven helptquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 12:35 schreef Chev het volgende:
-knipo-
Maak jezelf niet gek! Zoek afleiding!quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:06 schreef Koepert het volgende:
-knip-
Ik hoop dat je uiteindelijk toch de meerwaarde ziet van de relatie, en niet alleen de pijn die je op dit moment voelt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:06 schreef Koepert het volgende:
Pff, ik snap nog steeds niet hoe ze t kan, nog steeds van me houden en wel al 2 weken met n ander in bed liggen.... BAH daar heb ik tijd en energie en liefde in gestopt.... k krijg nu t gevoel dat t niet waard is geweest...
Klinkt als precies hetzelfde wat ik ook heb miesl, ik weet ook niet hoe ver geleden ze die keus al had gemaakt, maar het is al zeker 2 maanden denk ik, toen ze het uitmaakte en het daarna weer aan kwam.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:45 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Ik hoop dat je uiteindelijk toch de meerwaarde ziet van de relatie, en niet alleen de pijn die je op dit moment voelt.
@ Agneria. msn is prima graag zelfs.
Ik begin me bewuster te worden van haar falen. Ik ben eigenlijk altijd heel erg eerlijk, open en lief geweest, voor zover ik daar de kans voor kreeg. Dat de relatie niet gewerkt heeft, ligt niet aan mij, maar is een (bewuste) keuze van haar geweest. De vraag is hoe ver geleden die keuze al gemaakt is, maar ik kon dit niet winnen. Waarom dan nu nog strijden?
Woorden zijn makkelijk, uitvoering en voelen wat minder, maar ik kom er wel.
Goeiemorgen,quote:Op zondag 17 augustus 2008 07:48 schreef Miesjel het volgende:
Net het mailtje gestuurd waarin ik de afspraak voor morgen af heb gezegd. Ik verwacht geen reactie terug, maar ik ken mezelf goed genoeg dat ik er toch op ga zitten wachten. En mijn god wat kan een mens zich leeg voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |