Zoals sommige weten is het bij mij nu al een half jaar uit, ze is nu een maand of vier hier weg, hele surrealistische tijd geweest, in iedere vorm van contact heb ik altijd hoop gezocht, de moed erin gehouden, mezelf plus mijn omgeving voor de gek gehouden, de meeste mensen dachten dat het al heel snel goed met mij ging, niets is minder waar. Ik heb nu in mijn vakantie de tijd genomen om erover te praten, het te verwerken, het een plaatsje te geven, en de situatie te accepteren zoals hij is. Ik kan blijven klagen over alles, maar moet er toch zelf iets van zien te maken. Ik heb een afscheidsbrief geschreven die ik overigens niet meer ga geven dat is ze niet meer waard na alles wat er gebeurd is, is puur geweest om mijn laatste gevoelens weer te geven. Aan twee dierbare mensen laten lezen, die werkelijk onder de indruk waren en mij ook goed verder geholpen hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:55 schreef Chev het volgende:
Klinkt alsof je het moet afsluiten net als ik.. de ene dag ben ik vet boos, de andere dag verdrietig zoals vanavond, nu voel ik me weer goed, maar hoe ik me morgen voel weet ik niet..
Ik mis haar, ik hou van haar, maar ze is niet meer de persoon wie ik dacht dat ze was, ze is veranderd in iets wat ik niet kan begrijpen.. en dat is misschien ook de bodoeling niet.
We groeien allemaal op met normen en waarden op wat voor mianier dan ook, maar onze impusieve gedachtes en wat de doen kunnen we niet controlleren.
In mijn geval, ze was door iedereen té verwend, ook door mij, ze kreeg heel vaak haar zin, ze maakte geen consessies ook niet voor mij, dat merkte ik pas doen ik het huis had gekocht.
Bij grote veranderingen in het leven zoals keuzes (huis kopen, baan wisselen, onzekerheden, verliefheid) volgt vaak een reactie (actie & reactie).
Misschien leuk om wat te doen voor jezelf, iets op te bouwen, een nieuwe hobbie of uitgaan met vrienden in balans met tijd voor jezelf nemen.
Verdriet hebben is goed om het te verwerken merk ik... mensen praten makkelijker tegen je haha
De mensen die zeggen: het gaat wel over, of je komt wel weer een ander tegen zal je nu niet begrijpen.. deed ik ook niet, toch weet je dat je beter kan krijgen, of er in iedergeval naar kan uitkijken, en de dingen waarvan jij dacht van jezelf (heel belangrijk) dat niet goed was in de relatie kan je meenemen.
Toch blijft het appart.. iedere nieuwe relatie kom je misschien dingen tegen die herken van je vorige partner, misschien ben je er niet klaar voor dan? Dat weet ik ook niet..
Maar als je ze wel tegenkom kan je ze accepteren of kijken of hij met je meegroeid, maar verander hem niet, want dan kan je beter helemaal stoppen, want dan ben je verkeerd bezig.
Succes.. voel je niet schuldig als je met een ander bent of met een ander vrij, zoek zijn foto's niet meer op, wijzig of verwijder je hyves zodat hij hem niet meer kan vinden (en blokkeer hem).
Niet alles hoeft tegelijkertijd.. in mijn geval ben ik er iedere keer weer 2 dagen strondziek van als ik iets van haar hoor al is het een gedagje.. het kost tijd om dit te verwerken en dat dat gaat heel slecht als je nog invloeden heb waaraan je je partner kan herinner heb ik ervaren.. zeker als het een hopelose situatie is
Hoe ben je vandaag de dag door gekomen na gisteravond? Je moest werken toch vandaag? Was dat niet genoeg afleiding?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:55 schreef Miesjel het volgende:
Gisteren een hele fijne deksel op mijn kop gekregen. Echt mijn eigen fout, ik hoopte op meer en zag dus ook meer dan er was. We gaan elkaar maandag voor het eerst sinds maanden weer zien. Ik hoop zo dat ik ineens zie dat ze echt niet zo mooi is, dat het leuk er wel vanaf is.. dat het over en sluiten is. Dat is mijn insteek.
En ik zit aan professionele hulp na te denken. Dit holt me helemaal uit, ik heb het idee dat er wat anders aan ten grondslag ligt. Dan maar een keer de modder omhoog halen.
Oh en ik ben volgens mij net zo bang als vele hier.
Agneria, ik wil me toch nog een keertje nader verklaren. PM?
Dan is diegene waarschijnlijk sneller klaar met verwerken...OF diegene is te overhaast een nieuwe relatie begonnen (rebounder) en krijgt al het verdriet later nog een keer over zich heen...het is dan alleen maar uitstel van executie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:58 schreef agneria het volgende:
Kan je iemands Hyves blokkeren?
En al die foto's die overal nog gewoon staan? En alle spullen die we nog niet hebben uitgewisseld? Het doet gewoon pijn, pijn, pijn en nog eens pijnEn ik wil hem niet terug maar ik wil er wel verdomd graag overheen zijn. Maar als iemand serieus als een andere relatie heeft met slechts een kleine 2 maanden break up, wat heeft die jarenlange relatie dan in godsnaam betekend?
Ja dat kan, dat heeft me ex bij mij gedaan, terwijl zij contact wilde houden op alle mogelijke manieren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:58 schreef agneria het volgende:
En al die foto's die overal nog gewoon staan? En alle spullen die we nog niet hebben uitgewisseld? Het doet gewoon pijn, pijn, pijn en nog eens pijnEn ik wil hem niet terug maar ik wil er wel verdomd graag overheen zijn. Maar als iemand serieus als een andere relatie heeft met slechts een kleine 2 maanden break up, wat heeft die jarenlange relatie dan in godsnaam betekend?
Helaas is het niet mogelijk om jezelf te verbieden om op iemands hyves te kijken. Dat was het antwoord wat ik van hyves kreeg. Je kunt hem vragen de hyves prive te maken en hem uit je vriendengroep gooien. Dat is bij mij uiteindelijk ook gebeurd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:58 schreef agneria het volgende:
Dat is ook niet altijd alles. Had ik iig de eerste dagen (en nu soms nog) dat je dan toch die hyves gaat opzoeken en haar vriendengroep ziet uitbreiden en je gek maakt met wie dat dan zal zijn en via vrienden van haar kijkt of ze online is geweest of daar gekrabbeld heeft... Maar dat slijt...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 07:23 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Helaas is het niet mogelijk om jezelf te verbieden om op iemands hyves te kijken. Dat was het antwoord wat ik van hyves kreeg. Je kunt hem vragen de hyves prive te maken en hem uit je vriendengroep gooien. Dat is bij mij uiteindelijk ook gebeurd.
Oh dat ken ik, echt een hel is dat inderdaad. dat duurt even voordat dat minder wordt, maar het wordt minder. Hoewel ik nu (na 3 weken) t ook nog regelmatig heb (onder de douche denken aan samen douchen, in bed denken aan samen slapen/sex, etc etc)quote:Op woensdag 13 augustus 2008 05:54 schreef Pim26 het volgende:
[..]
Ja dat kan, dat heeft me ex bij mij gedaan, terwijl zij contact wilde houden op alle mogelijke manieren.
Ik ben kapot, nu me eerste werkdag zo, k ga door een hel, ik wil haar bellen en noem maar op, ik doe het niet, maar wil het zo graag.
Dit gevoel in me lichaam, pffff, trek t eigenlijk niet.
Maar het erge zijn dingen in huis die je aan haar doen herinneren. Als ik douche ruik ik onze douchegel en allemaal zulk soort dingen. afschuwelijk.
Afschuwelijk vind ik het.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 11:12 schreef Koepert het volgende:
[..]
Oh dat ken ik, echt een hel is dat inderdaad. dat duurt even voordat dat minder wordt, maar het wordt minder. Hoewel ik nu (na 3 weken) t ook nog regelmatig heb (onder de douche denken aan samen douchen, in bed denken aan samen slapen/sex, etc etc)
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:39 schreef Chev het volgende:
Stieken hoop ik nog ergens, dat mijn liefde voor haar en haar liefde voor mij (want dat gaat niet zomaar weg toch) blijft en dat ze, wanneer de verliefdheid over is en ze toch naar me terug komt, maar ik ben realisisch genoeg om me daar niet aan vast te houden, want daar word ik niet gelukkig van *zucht*
Tja in mijn situatie koepert, heb ik haar op een 'podiumpje' geplaatst, en haar de meest bijzondere vrouw ter wereld verwende zeg maar.. niet dat ik dat erg vond was ze was zó speciaal voor me, maar zag niet dat ik mezelf op de 2e plek plaatste (zeker de laatste half jaar) als een soort diennaar was ik bezig om haar maar gelukkig te laten voelen, hierdoor voelde ze zich erg speciaal denk ik.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 08:47 schreef Koepert het volgende:
[..]
Herkenbaar...... Dat heb ik dus ook. Ze is 'zat van mij' , wil me niet meer spreken, heeft t gehad met t gezeur en met mij dus, en gaat verder. En die liefde die er was dan? Want ze zei dus ook nog dat ze vond dat ik de laatste tijd niet meer van haar hield, ik ben bij haar gebleven terwijl ze overspannen was, haar overal bij proberen te helpen, bij haar gebleven omdat ik van haar hield en nog steeds van haar hou godver!
Dat is de goede instellingquote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:53 schreef Miesjel het volgende:
Ik moet me meer bewust worden van mijn eigen geluk. Ik heb het eigenlijk best goed voor elkaar, veel vrienden leuk werk (huisje eventueel later). Vriendin zou welkom zijn, maar het zou een toevoeging moeten zijn op mijn geluk. Niet de oorzaak van.. Maar goed, er zo over praten is makkelijk, het zo voelen niet echt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |