Thanks! Ik weet nog niet wat ik met die brief doe, maar denk dat het wss wel beter is om het te laten rusten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:39 schreef Verloren_onschuld het volgende:
De kunst van het loslaten is eigenlijk in vrijwel ieder geval:
1 contact verbreken
2 eigen leven weer opbouwen: vrienden, uitgaan, dingen alleen doen
Uit opa's oude doos:
Tips:
- Doe vooral dingen alleen en met vrienden en zorg voor een goede mix. Je moet leren op eigen benen te staan en ook weer meer tijd steken in vrienden.
- Hou op met hopen en jammeren en mekkeren bij je ex. Als het goedkomt, kom je elkaar vanzelf weer tegen in het leven. Het klinkt cliché, maar als het goed moet komen KOMT het ook goed, maar zelden/nooit direct na gejammer.
- Probeer geen vrienden te blijven, maar vrienden 'probeer' je ook niet constant vrienden te blijven. Vrienden ben je, of niet.
- Neem het positieve mee van je relatie en laat het negatieve achter. Herinneringen is niets mis mee, maar laat ze je niet belemmeren. Negatieve uitstraling van vorige relaties beperken je omgang met anderen. Let bygones be bygones.
- Probeer je ex geen les meer te leren of dingen in te laten zien. Daar ben jij de persoon niet voor. Rond het voor je zelf netjes af en hou het daarbij. Zoiets kost enkel energie en levert enkel negativiteit rondom je persoon op.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:39 schreef Verloren_onschuld het volgende:
De kunst van het loslaten is eigenlijk in vrijwel ieder geval:
1 contact verbreken
2 eigen leven weer opbouwen: vrienden, uitgaan, dingen alleen doen
Uit opa's oude doos:
Tips:
- Doe vooral dingen alleen en met vrienden en zorg voor een goede mix. Je moet leren op eigen benen te staan en ook weer meer tijd steken in vrienden.
- Hou op met hopen en jammeren en mekkeren bij je ex. Als het goedkomt, kom je elkaar vanzelf weer tegen in het leven. Het klinkt cliché, maar als het goed moet komen KOMT het ook goed, maar zelden/nooit direct na gejammer.
- Probeer geen vrienden te blijven, maar vrienden 'probeer' je ook niet constant vrienden te blijven. Vrienden ben je, of niet.
- Neem het positieve mee van je relatie en laat het negatieve achter. Herinneringen is niets mis mee, maar laat ze je niet belemmeren. Negatieve uitstraling van vorige relaties beperken je omgang met anderen. Let bygones be bygones.
- Probeer je ex geen les meer te leren of dingen in te laten zien. Daar ben jij de persoon niet voor. Rond het voor je zelf netjes af en hou het daarbij. Zoiets kost enkel energie en levert enkel negativiteit rondom je persoon op.
Tja.. dat is wel een punt die op me slaatquote:- Probeer je ex geen les meer te leren of dingen in te laten zien. Daar ben jij de persoon niet voor. Rond het voor je zelf netjes af en hou het daarbij. Zoiets kost enkel energie en levert enkel negativiteit rondom je persoon op.
waarom hebben we dan toch die dwang om dat te doen? Ik probeer het niet meer hoor, maar ik had toch vanaf het begin dat het uit was dingen anders aan willen pakken, en dat wil ik nu dus nog allemaal doen, ach ja lesje voor de volgende relatie (mocht die weer stuk lopenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:11 schreef Chev het volgende:
[..]
Tja.. dat is wel een punt die op me slaatheb niet specefiek allerlei dingen gezegt hoor.. maar zou het wel willen, maar dat zal ze niet eens accepteren, dat moet ze zelf ondervinden.
Ja ik denk ook wel dat het zo lang kan duren, misschien nog wel langer. Weet alleen niet of er dan ooit nog een moment komt dat we het er over kunnen hebben... maar ja we'll see. Misschien wel beter van niet danquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:40 schreef Chev het volgende:
@lucky
Denk ook het laatste lucky.. we zijn weer onze oude zelf geworden, en zien nu wat er veranderd is.. waarom heb misschien wel zo fout is gegaan.
Zij heeft dat niet zien gebeuren waarschijnlijk (net als bij mij) dat je in de loop der tijd zoveel anders ben geworden, en ze zal het ook niet accepteren als je haar nu probeerd wat bij te brengen.
Hoorde laatste van iemand dat daar wel 'n jaar overheen kan komen, anders volgen er snel beschuldigingen over en weer en dat houd nooit op en verslechterd te band alleen maar.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:58 schreef Chev het volgende:
Het eeuwe oude spreekwoord:
Als het zo moet zijn dan gebeurd het ook.
*zucht* hebben we lekker wat aan !![]()
Kan haar wel schieten nu op dit moment.. zou heel wat over hebben voor een 'real time' flasback moment
Zou toch mooi zijn he als dat kan? gaat niet meer gebeuren denk ik, ben zelf degene geweest die nu het contact verbroken heeft dus ja.. :Squote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:33 schreef Koepert het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Gewoon meer dan n half jaar terug in de tijd met de kennis van nu en dan weer verder/doorgaan/beginnen
Waarom ben je zo bang? Ben je bang dat je met niemand anders meer wat op kan bouwen? Ben je bang dat je de rest van je leven helemaal alleen blijft?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:20 schreef Koepert het volgende:
Ik ben ergens achter denk ik.....
Ik ben bang.
Bang om mn ex af te sluiten en alles wat daarbij hoort. Ik blijf denken aan de leuke dingen, dromen van de leuke dingen en daardoor vastklampen aan die gedachten, want het was toch zo leuk? De rottigheid en de reden dat het uit is vergeet ik al snel. Ik zit op internet te surfen en te zoeken naar foto's van haar en te kijken of ze online is geweest op hyves, hoewel ik weet dat ik daarvan een trap in mn kloten krijg. Maar ik doe het omdat ik bang ben dat als ik dat niet doe en verder ga en haar afsluit, dat ik dan haar vergeet. Ik hou nog steeds van haar, en hoewel zij moeite moet doen om mij te vergeven zoals ze zegt, en me niet wil spreken eerst, wil ik niet stoppen met aan haar denken. ik moet verder, maar ik durf niet zo goed. ik kan het zonder haar, maar weet ik dat wel heel zeker?
Het is moeilijk om door te gaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:20 schreef Koepert het volgende:
Ik ben ergens achter denk ik.....
Ik ben bang.
Bang om mn ex af te sluiten en alles wat daarbij hoort. Ik blijf denken aan de leuke dingen, dromen van de leuke dingen en daardoor vastklampen aan die gedachten, want het was toch zo leuk? De rottigheid en de reden dat het uit is vergeet ik al snel. Ik zit op internet te surfen en te zoeken naar foto's van haar en te kijken of ze online is geweest op hyves, hoewel ik weet dat ik daarvan een trap in mn kloten krijg. Maar ik doe het omdat ik bang ben dat als ik dat niet doe en verder ga en haar afsluit, dat ik dan haar vergeet. Ik hou nog steeds van haar, en hoewel zij moeite moet doen om mij te vergeven zoals ze zegt, en me niet wil spreken eerst, wil ik niet stoppen met aan haar denken. ik moet verder, maar ik durf niet zo goed. ik kan het zonder haar, maar weet ik dat wel heel zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |