quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:23 schreef WHATSHESAID het volgende:
Hallo, ik heb net Ians handdoek gevangen bij EchoEn het was echt een prachtig concert
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:24 schreef mjan het volgende:
[..]
Ow, dan was jij dat kleine meisje voor me. Ik had 'm ook nog vast
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 02:03 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Die rare mobieltjes ook.. ik had laatst een mobieltje dat ging zwemmen (ik zat in een kayak.. blijkbaar niet goed opgelet). Met een föhn nog drooggeblazen en hij werkt weer
Goths hebben inderdaad ten alle tijde zonnebrillen op ja...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:04 schreef Elegy het volgende:
http://www.ad.nl/utrecht/(...)en_zonnebril_op.html
Ik was gisteravond voor Vive... nog bij vrienden die in Utrecht wonen en die hadden de cd van Irfan opstaan. Inderdaad erg mooie muziekquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 02:54 schreef Zeitgeist het volgende:
Irfan was kippenvel... *CD luistert*
Die zag ik ook liggen... Bagger dat ik er niet genoeg geld voor had....quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:10 schreef Elegy het volgende:
Verder nog een overhemd van Von Thronstahl gekocht op de VAWS stand.
Daar had ik dus nog wel geld voor, gelukkig welquote:Op maandag 11 augustus 2008 04:11 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Die zag ik ook liggen... Bagger dat ik er niet genoeg geld voor had....
Ach we hebben altijd de webstore nogquote:Op maandag 11 augustus 2008 08:15 schreef Elegy het volgende:
[..]
Daar had ik dus nog wel geld voor, gelukkig wel
Die maken vast hele goede muziek!quote:
Dat is de kont van Spectra*Parisquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:16 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die maken vast hele goede muziek!
Wie is/zijn dat?
De band of de kont?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:16 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die maken vast hele goede muziek!
Wie is/zijn dat?
Ahhh okay, Van dat rijtje ken ik alleen Kirlian Camera een beetje, maar ik ken nu in ieder geval de billen bij de vocals ;-)quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:28 schreef Elegy het volgende:
[..]
Dat is de kont van Spectra*Paris
Ook wel bekend als Elena Fossi, van Kirlian Camera/Siderartica/Stalingrad
"Can I ASS you a question?"quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 20:19 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ahhh okay, Van dat rijtje ken ik alleen Kirlian Camera een beetje, maar ik ken nu in ieder geval de billen bij de vocals ;-)
Ik snap wat je bedoelt.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 13:03 schreef Ceased2Be het volgende:
Hmmm klinkt wel grappig, maar Modulate hoef ik zeker niet te zien, die kneus stond ook in het voorprogramma van VNV... proberen stoer te doen met z'n plastic-schedel en z'n laptop
Die cyberzooi mag van mij sowieso door de plee gespoeld worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:14 schreef Elegy het volgende:
Ik heb mijn dosis Schwarz wel weer gehad voorlopig. Tenzij er ergens een paar goede neo-folk bands optreden, Von THronstahl, Dernière Volonté, Death in June, Der Blutharsch ofzo. Dan wil ik er wel heen. Het ele cybergedoe heb ik zo onderhand ook wel weer gezien.
Hmm, iemand vraagt me net of ik ook mee wil naar Emilie Autumn. Maar daar ken ik heul niks van. EN dat vraagt ie vast omdat ik dan kan rijden
Voel je je aangesproken?quote:Op dinsdag 2 september 2008 01:07 schreef OFfSprngr het volgende:
Ah, Goth elitisme, dat heb ik al een tijdje niet gemist..
Cyberchicks.
Zie ik eruit als een kerstboom?quote:
True... As long as you are happyquote:Op dinsdag 2 september 2008 13:07 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Och, ik maak me er niet druk om. Iedere subcultuur heeft dat.![]()
Daarbij... zo lang je het zelf maar niet bent.
Goths en cybers kunnen soms inderdaad een beetje arrogant overkomen, maar dat kan ook met hun (kleding)stijl te maken hebben. Bij mijn vorige opleiding zat er zo'n cybermeisje en die was gewoon heel aardig. Verder ga ik vrij weinig met dat soort figuren om.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:48 schreef OFfSprngr het volgende:
Andersom, de Goths zijn elitair, de cybers zijn arrogant, iig, dat is het beeld wat ik krijg van beide kanten.
Zo denk ik er dus ook over. (Behalve dat van Angelspit)quote:Op dinsdag 2 september 2008 06:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Geloof niet dat dat ergens gezegd wordt hierboven, maar ik word wel een beetje moe van heel het cyber-genre... de rek is er echt uit qua originaliteit geloof ik. (Angelspit daargelaten, die trappen Aersch).
Ik vind er vooral verdacht weinig mooie mensen rondlopen eigenlijkquote:Op dinsdag 2 september 2008 13:52 schreef Susi het volgende:
[..]
True... As long as you are happy![]()
Bovendien vind ik cybergoths altijd mooi om naar te kijken
Ik vind ze allebij erg mooi, behalve victoriaans, dan moet je gewoon een leven nemen zeg. Ophoepelen naar de Rennasiance daarmee.quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:15 schreef Morrigan het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik zowel de gothicstijl als cyberstijl niet mooi.
[..]
Goths en cybers kunnen soms inderdaad een beetje arrogant overkomen, maar dat kan ook met hun (kleding)stijl te maken hebben. Bij mijn vorige opleiding zat er zo'n cybermeisje en die was gewoon heel aardig. Verder ga ik vrij weinig met dat soort figuren om.
[..]
Zo denk ik er dus ook over. (Behalve dat van Angelspit)
Kwam er op vakantie in Zweden een paar tegen waarvan m'n pa verwonderlijk zei 'wat zijn dat voor rare nazi's? die ene is net Hitler'quote:Op woensdag 3 september 2008 13:52 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Hm, ik vind het een beetje flirten met Fascisme.
An sich niets mis mee zolang je maar niet in het Nazisme vervalt.
Wat de gemiddelde medemens er over denkt zal wel een aardig eindje minder subtiel zijn denk ik zo.
Wow, mijn geschiedenis hart gaat sneller kloppen.quote:Op donderdag 4 september 2008 09:29 schreef Elegy het volgende:
Zo, en nu ga ik weer verder met mijn tocht door Normandië. Gisteren op Omaha Beach, het Caen Memorial (is groot!) en de amerikaanse begraafplaats geweest. Indrukwekkend allemaal. Straks naar de Dead Man's Crossing museum, waar het spel Brothers in Arms ook aan heeft meegeholpen.
Lol qua uiterlijk lijk ik er niet zo op maar ik mag de muziek graag draaien. Mijn collega's vinden sommige van die muzikanten wel wat vreemd hehe.quote:Op dinsdag 2 september 2008 18:19 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens vraag ik me af wat de gemiddelde mede-mens nou denkt van Neo-Folkers..
Vorig jaar stond ik er naast eentje tijdens Ordo Rosarius Equilibrium en toen stond ik me ook af te vragen.. is die nou neo-folk of gewoon neo.. o_O
Inderdaad, er is altijd wel wat meer dan alleen uiterlijk vertoon. Alleen, dat wat je ziet, daar beoordeelt men meestal op. Op zich niet zo heel vreemd maar toch.quote:Op donderdag 4 september 2008 11:40 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[..]
Wow, mijn geschiedenis hart gaat sneller kloppen.
* Forau_Diavolina jaloers is.
En ach, mensen zullen altijd wel raar kijken naar gothic en neofolk en alle andere fascetten.
Maar eerlijk gezegd doe ik dat net zo hard bij de rap subcultuur of de hardcore (trance) subcultuur.
En ik ben er zelf ook achter gekomen dat niet iedere skinhead een nazi is. Ik mag hopen dat sommige mensen er net zo goed achter komen bij anderen.
quote:Op woensdag 10 september 2008 01:32 schreef XemoXboyX het volgende:
Vieze Gothics, jullie stelen onze muziek.
Vieze emo's, dankzij jullie betaal ik meer voor mijn basispremie omdat GGZ ook zonodig in de basis moetquote:Op woensdag 10 september 2008 01:32 schreef XemoXboyX het volgende:
Hehe Rozz Williams draait zich om in zn grafquote:Op woensdag 10 september 2008 01:32 schreef XemoXboyX het volgende:
quote:
Apoptygma Berzerk is een leuke band. Ik heb ze een tijdje terug nog in de P90 gezien in Amstelveen dus hoefde ik ze niet nog eens te zien op SD.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:01 schreef StupidByNature het volgende:
Ik ben de zaterdag van Summer Darkness nog een avondje naar Tivoli Oude Gracht gegaan, waar ik Snog (echt heeeeel erg slecht...), Apoptygma Berzerk (nooit van gehoord, maar was verrassend leuk en ook best goed eigenlijk), en Vive La Fete (waar mijn vrienden helemaal verslaafd aan zijn. Ik heb het na 7 keer VLF helemaal gehad met die band) gezien heb.
De afterparty was ook erg leuk, en DRUK. Vreemd genoeg waren de uitgedoste goths nog maar op een hand te tellen.
Wat ik wel maar niet uit mijn hoofd krijg, is een prachtige meid, verkleed als een soort Pierrot, met wit gezicht, zwart/witte outfit en fluffy boots. Haar EBM'end aan het werk zien was wel het hoogtepunt van de avond
quote:Op donderdag 11 september 2008 22:03 schreef Elegy het volgende:
[..]
Apoptygma Berzerk is een leuke band. Ik heb ze een tijdje terug nog in de P90 gezien in Amstelveen dus hoefde ik ze niet nog eens te zien op SD.
En dan heb je vast een cyberchick gezien
Ja, daar heb ik ze ook gezien, samen met NG-PRO. Was op zich een leuke show, maar nu ik ze eenmaal gezien heb vind ik het ook wel goed zo.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:03 schreef Elegy het volgende:
[..]
Apoptygma Berzerk is een leuke band. Ik heb ze een tijdje terug nog in de P90 gezien in Amstelveen dus hoefde ik ze niet nog eens te zien op SD.
Verbaasd dat Echo & the Bunnymen een goth stempel hebben gekregen, die hebben toch nix met Goth te maken. Enkel opgestart in de post punk periode met de Sisters of Mercy, Cure, Siouxie. Geschiedvervalsing !!! Concert was wel top.quote:Op donderdag 11 september 2008 18:57 schreef nimarad het volgende:
Ik ben dit jaar op SD alleen even naar Echo and the Bunnymen wezen kijken; voor de rest stonden er wel goede bands, maar te veel verspreid over het weekend. Ik had geen zin om een passepartout te nemen voor 2 of 3 bands op een dag.
Het voordeel van I Am Darkness vind ik juist dat het een cyber en een wave/batcave/deathrockzaal is. Fertile Reality vind ik ook een hele goede new wave band.
Ja en DAT ben ik dan wel weer met je eens, maar als ik zie wat voor zeugen er op Sensation e.d. rondlopen durf ik niet meer voor 1 subgroepering te pleiten dat daar alleen maar mooie mensen in zitten hoorquote:
Zoals in Columbine destijds, toen was het de schuld van Marilyn Manson en KMFDM, nu is het wumpscut.quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:55 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik vind het mee vallen hoe er op gereageerd wordt. Had toch echt wel zulke lekkere xenophobische conservatieve VVD/Wilders reacties op verwacht.
Hitler luisterde naar Wagner. Zullen we dat ook maar verbieden dan, voordat er nog een mafkees opstaat en een holocaust ontketend?quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:35 schreef Susi het volgende:
Het zal wel weer eens niet...
http://www.telegraaf.nl/b(...)aad_aan__.html?p=1,1
Omdat ik het niet kan laten, beter later dan nooit:quote:Op donderdag 11 september 2008 22:12 schreef nimarad het volgende:
Ja, daar heb ik ze ook gezien, samen met NG-PRO.
Wagner!quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:02 schreef Elegy het volgende:
[..]
Hitler luisterde naar Wagner. Zullen we dat ook maar verbieden dan, voordat er nog een mafkees opstaat en een holocaust ontketend?
Wat luistert Bush eigenlijk? Country&western? Zullen we dat ook maar verbieden, scheelt weer vliegtuigen in kantoren enzo
Ik wilde eerst zeggen "heiden!" maar dat zou dan weer niet opgaan in deze contextquote:Op maandag 29 september 2008 20:22 schreef nimarad het volgende:
Nah, ik pas. Ik hou helemaal niet van neo-folk en martial.
quote:Op maandag 3 november 2008 13:28 schreef On het volgende:
Oke thanks, weet je ook hoe duur die was?
edit: 59.90 geloof ik, site gecheckt.![]()
Ah kijk, een kraspandaquote:
Waar is dat, anne?quote:Op maandag 1 december 2008 16:01 schreef anne_Chris het volgende:
De 13e naar Clan of Xymox![]()
* anne_Chris heeft d'r zin in!
bronquote:
SUMMER DARKNESS WINTER EDITION
Smullen geblazen en niet zo'n klein beetje ook voor de liefhebbers van de betere duistere klanken! Meteen na Oud & Nieuw een gratis knallende Cyberia, eind februari een dijk van een festival met onder ander Feindflug en Jesus and the Gurus live op de planken en aan het begin van die maand de Summer Darkness Winter Edition 2009, gevolgd door Cyberia.
Inmiddels is het winterse zusje van het grote Summer Darkness festival in augstus niet meer weg te denken uit de donkere concertagenda. Met maarliefst twee internationale headline-acts en twee Nederlandse groepen staat Tivoli de Helling een hele live-avond in het teken van de betere (dark)electro, synthpop, industrial en veel meer. Na afloop van de bands natuurlijk een dampende Cyberia-dansnacht met de resident-DJs: -X-X-X, Krat en DistortedChaos. Op de Summer Darkness Winter Edition 2009 worden de eerste namen van het grote Summer Darkness festival bekend gemaakt. Bovendien worden dan de nieuwe Summer Darknesswebsite en het nieuwe SD meisje gelanceerd!
Darkwave en synthpop van de allerbeste soort vind je bij Diorama. Dit duet tussen Torben Wendt en Felix Marc (NamNamBulu / Frozen Plasma) staat bekend als één van de meest toonaangevende en vernieuwende acts uit de wave-scene. Melancholisch én atmosferisch bewegen deze twee moeiteloos tussen vervoerende ballads en pompende clubtracks.
Voor dat laatste kun je Faderhead ook wel laten lopen. Dat bewees deze duizendpoot op Summer Darkness en op tour in ons land. Electropunk met een goed stel hersens, bravoure én spetterende melodie: al drie albums lang draait Faderhead zijn hand niet om voor een portie stevige dansvloerkrakers met industriële beats en catchy pophooks. Diorama en Faderhead stellen op de Summer Darkness Winter Edition 2009 allebei exclusief hun nieuwe platen live voor.
Support komt van het Nederlandse NG-Pro. Afgelopen zomer verscheen 'The Place To Be' dat een beukende darkelectro/industrial cocktail serveerde. Technoide, compromisloos en uitermate dansbaar is NG-Pro één van de heetste Nederlandse darkelectro-acts.
Onder het motto dat in oorlog en liefde alles geoorloofd is, vlamt het veelbelovende splinternieuwe Schwarzblut uit de startblokken. Nederlands, maar voorzien van Duitse vocalen tekent dit trio voor sinistere electro-industrial.
Na afloop van de concerten is er natuurlijk een Cyberia-dansavond met de resident-DJs: -X-X-X-, Krat en DistortedChaos!
Amstelveen, in P60. Ruig dorp jeweetsquote:
Ai, de P60. Weet niet of ik wel durf, zou ik eerst mijn auto moeten pantserenquote:Op dinsdag 2 december 2008 06:26 schreef anne_Chris het volgende:
[..]
Amstelveen, in P60. Ruig dorp jeweets
Supports:
Sophya<= is degene met wie ik ga groot fan van!
Boudoir
Je ontloopt mequote:Op woensdag 3 december 2008 18:21 schreef TheeUndCandy het volgende:
En leuk dat je ook wel eens in de Baroeg komt, Elegy. Neo-folk en ambient is niet helemaal mijn shizzle, dus die avond sla ik dan weer over.
Qtwquote:Op woensdag 10 december 2008 05:43 schreef Ceased2Be het volgende:
http://www.regenmag.com/B(...)eos-of-All-Time.html
KMFDM op 5!
quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:36 schreef Elegy het volgende:
In het kader van regeren is vooruitzien:
[ afbeelding ]
Woohoo!quote:The first batch of names for the Dutch dark music festival Summer Darkness, taking place 6-9 august 2009 in the city of utrecht, have been announced:
VNV NATION [IRL/GBR/GER]
*the grandmasters of futurepop*
http://www.vnvnation.com/ - http://www.myspace.com/vnvnation
“VNV Nation brings Tivoli to a euphoric climax,” read the headline of Dutch online music magazine 3VOOR12/Utrecht after the victorious show on Summer Darkness 2006. Sweat dripping from the walls at the end of a phenomenal set, a steaming room full of dancing people; for VNV Nation once again pulled it off. Hundreds of hands in the air, dance floor mania and a huge triumph for VNV Nation’s splendid futurepop. Victory has been VNV Nation’s main objective since the early nineties. Victory Not Vengeance; live life not out of spite, but strive to achieve. And achieve Ronan Harris and Mark Jackson surely did! With a mix of modern and classical influences, between electronic dance music, industrial and classical, between philosophy, literature, art and politics in its lyrics, VNV Nation keeps its horizon open and broad, with a clear view of the world around, without choosing sides, devoid of ideology. VNV Nation does not look back in anger or revenge, but instead creates its own world and communicates loud and clear about all that’s going on in there with its dark techno electro anthems. During a very exclusive Benelux headline performance on the Saturday of Summer Darkness 2009 VNV Nation presents the upcoming album ‘Of Faith, Power and Glory’ – alongside, of course, all the well-known and much loved classics.
COVENANT [SWE]
*future electropop*
http://www.covenant.se - http://www.myspace.com/covenant
Between futurism and tradition Covenant’s electropop has enabled this top band to release awesome records like ‘Northern Light’ (2002) and ‘Skyshaper’ (2006). The Swedish top team hauls minimalist pioneers Kraftwerk and The Human League to the present and submits these influences to a hypermodern makeover. Traditional song structure is central to Covenant’s cold pop. Simultaneously, the drive and passion of dance music paints a picture of future landscapes and worlds to come. Covenant is a total experience for body, mind and spirit: a soundtrack for life itself. Throughout the years, Covenant has touched upon EBM, industrial, futurepop, minimal dance, ambient and new romantic synthpop. Always shifting gears, reshaping its sound, Covenant has searched for the borderline between past and present, history and cutting edge technology, warm and cold. Plus: Covenant live is a smash hit sensation! Thus, Summer Darkness proudly presents Covenant as its Friday headliner, back in action and exclusively presenting the forthcoming album ‘Modern Ruin’
ROTERSAND [GER]
*dark techno-electro*
http://www.rotersand.net - http://www.myspace.com/rotersand
Three guys, three musical styles; one band: Rotersand. Rasc – former member of The Fair Sex – brings first rate EBM to the table, Gun is responsible for the pop vibe and Kirschan’s remix and DJ experience keep the focus firmly on meaty club dance beats. But Rotersand is more than just these elements. Rotersand is a top club techno EBM act with a truly unique sound, effortlessly excelling in emotional dance hits, soundscapes and ballads. Strong grooves, powerful vocals and melancholic, yet catchy melodies put Rotersand right in the frontline position of today’s electro scene. ‘1023’ is a smash hit album, the last show on Summer Darkness was a huge success and now, back in full swinging action, Rotersand returns to the main stage of the festival for yet another anthem-laden set.
THE CRÜXSHADOWS [USA]
*darkwave*
http://www.cruxshadows.com - http://www.myspace.com/cruxshadows
The Crüxshadows are one of the most well known bands in the gothic underground, or at Summer Darkness for that matter. Previous shows on the festival saw totally packed audiences go crazy for this darkwave sensation. So it will come as no surprise that The Crüxshadows are back due to overwhelming demand. Stealing the hearts and minds of dark music lovers all over the world with their poppy and catchy blend of darkwave, EBM, industrial rock, new wave and dark electronics, The Crüxshadows have been a hit for many years with dance beats and dark romantic violin as their trademark. Caitlin Kiernan and New York Times bestselling author Neil Gaiman rank amongst their fans. Tirelessly touring, The Crüxshadows release record after record and play an amazing amount of shows. Hence: the band is a spectacular live experience to behold – with sold-out venues all over the world relishing in party vibes. The Crüxshadows’ explosive energy has no limits and grows with time; the albums get better, broader in scope and more densely layered. Back in action on Summer Darkness, the unique and powerful The Crüxshadows will surely bring the festival to euphoria once again.
GOTHMINISTER [NOR]
*undead-cyber-metal*
http://www.myspace.com/gothminister
‘Gothic Electronic Anthems’ is the title of one of Gothminister’s albums. And exactly this style of dark electronic music has brought the group tremendous success in Germany. Gothminister managed to further develop its sound and switch its prime focus to dark electronic metal with the introduction of heavy guitars into its music, complete with bombastic orchestrations. Gothminister is no band for the small stage; expect a grand theatrical show and a lot of bold gestures. Right in the undead middle of cyber and metal!
DERNIÈRE VOLONTÉ [FRA]
*military pop*
http://www.dernierevolonte.com/ - http://www.myspace.com/dernirevolont
The French band around Geoffrey D. called Dernière Volonté has its roots in martial dark ambient but has evolved into one of the most sexy and poppy offshoots of the military (folk) genre. Merging bombastic and melancholic atmospheres with historical themes and a passion for lust and longing, Dernière Volonté effortlessly crosses over from the neofolk or martial league towards true military pop. Having released numerous (split) singles in often very limited editions, albums like ‘Les Blessures De L’Ombre’ and the most recent ‘Devant Le Mirroir’ are fast favourites among many lovers of mesmerizing dark music. Live shows from Derni ère Volonté are very rare indeed. It is therefore with great pride that Summer Darkness announces the very exclusive Benelux show at the festival this year.
KLANGSTABIL [GER]
*electronic and industrial sounds from a human heart and soul*
http://www.klangstabil.com – http://www.myspace.com/klangstabil
Electronic and industrial music is often cold and devoid of human touch. Not so with the duo Klangstabil. Maurizio Blanco and Boris May specialise in a unique layered and very well produced intelligent electronic/industrial sound that comes straight from the human heart and soul. Experimental and a full display of two men and their personal expression through music, Klangstabil is one of the most inspiring signings on the infamous Ant-Zen label. One step back, two steps forward: with this attitude Klangstabil has, since 1994, created its own niche by taking principal elements of the very beginning of electronic music and relating these to modern times. In order to understand what surrounds us day by day, one has to see things from the perspective of creation; one has to go and live through the decades of a wide musical spectrum and thus Klangstabil takes it all in and continues to give an acoustic answer to the question: “what’s next?” With its most recent album ‘Math and Emotion’ (2008) Klangstabil has reached its momentary zenith. On Summer Darkness Klangstabil will present this album and tracks from the long-lasting career in a smashing and mind-blowing live performance.
KLOQ [GBR]
*dark alternative pop*
http://www.klow.co.uk – http://www.myspace.com/kloq
Past, Present and Future – this motto quite aptly sums up the dark alternative pop style of UK-sensation Kloq. A love affair with the early electronic pioneers OMD, Depeche Mode and Kraftwerk paired with Nitzer Ebb, FLA and Cabaret Voltaire and even techno – and acid house influences – this is the backbone for the catchy Kloq cocktail. Groovy dance floor killers all around, so get your dancing spirits up for this!
MS GENTUR [GER]
*rhythmic noise/industrial*
http://www.msgentur.de – http://www.myspace.com/msgentur
Analog rhythmic noise and industrial sounds for the true die-hard lovers of grinding and scratching powernoise and electronic noise mayhem. Machinery gone wrong, annihilation of the bottom-line perception of melody and deconstruction of rhythm and beats – that’s MS Gentur for you! Therefore, this amazing and uncompromising Hands Productions signing will be exclusively present at this year’s Industrial Night 911 on Summer Darkness to blast industrial like it’s supposed to be: in the bleakest of forms through the PA, your eardrums and body.
GRENDEL [NED]
*EBM/industrial dance*
http://www.grendel-base.com - http://www.myspace.com/grendel
With ‘Harsh Generation’ the harsh EBM act Grendel returned to the front line of fire. Hammering beats, full bass sounds, rattling noise parts; it’s all there in the club and dance floor oriented darkelectro with dashes from trance. As always, Grendel is heavy, pitch-dark and stunningly energetic. Harsh EBM/industrial dance without compromise, like no other: Grendel. Be there and be part of the harsh generation.
5F-X [GER]
http://www.discogs.com/artist/5F-X
When half of the project 5F_55 left, Mike Brun went on solo under the name 5F-X producing a rhythmic noise and industrial assault to be reckoned with. Breaks and drum-n-bass influences galore and the 5F-X show at the infamous Maschinenfest was a blast! Now it’s your turn, exclusively during the Industrial Night 911 on Summer Darkness, to witness this amazing Hands Productions signing in all energetic glory.
REAPER [GER/SUI/GRE]
*dark club-electro*
http://www.reaper-music.de - http://www.myspace.com/reapermusic
Vasi Vallis (NamNamBulu, Frozen Plasma, tour band member of VNV Nation and Combichrist, remixer of Suicide Commando, [:SITD:] and Absurd Minds) wins whole club dance floors with his ‘Angst’ EP and ‘Hell Starts with an H’ album. Towards the end of 2007, Reaper surprised again with a blasting and infectious EP of Suicide Commando-meets-Soman club dark-electro/industrial, entitled ‘The Devil is Female’. Stirring, seething, trance, danceable –must-see for fans of Kombat Unit and Grendel.
NULLVEKTOR [GER]
*breaks/industrial/IDM/noise*
http://www.bodyfunk.de – http://www.myspace.com/nullvektor
Smack in the midst of IDM, noise, industrial and breaks Stefan Böhm a.k.a. Nullvektor crafts a unique and intelligent highly evolved style of danceable electronic sounds. Always multi-layered, never predictable in flow, clever in beats, breaks and structure, Nullvektor is one of the most ear catching light bearers in the current electro-industrial scene. With two amazing records out on Hands Productions Nullvektor will exclusively bring his electrophrenique set to Industrial Night 911 on Summer Darkness.
UBERBYTE [GBR]
*darkelectro*
http://www.vampirefreaks.com/uberbyte - http://www.myspace.com/uberbyte
Sturm und Drang killers from the UK – nothing more, nothing less. Highly prolific, Uberbyte made a smash impact not only with its highly energetic live shows across the globe, this newcomer also managed to brand its own style of EBM/industrial. Old school influences from Cubanata, Leather Strip and earlyumpscut: are mixed with present and future sounds like those we know and love from Grendel or HOCICO. The result? A relentlessly rhythmic assault that will get stuck in your head for days to come. Uberbyte is the most promising darkelectro newcomer of 2009 and very much so on a rocket speed rise to greatness. On Summer Darkness, Uberbyte plays an exclusive Benelux festival show in which it presents its new album, due to be out in March 2009!
MODULATE [GBR]
* darkelectro*
http://www.modulateonline.com - http://www.myspace.com/modulate
DJ Geoff Lee is one of the resident DJs at industrial venue The Wendyhouse in Leeds. Modulate is his straightforward, nothing held back dark club electro project. No pissing about here. Straight ahead with pounding beats – a true skull fuck machine of dance beats and driving synths. Modulate takes no prisoners. This is good quality techno-body-music food for the club dance floor. Modulate: in your club, kicking your ass; exclusively for the Benelux at Summer Darkness festival!
SIEBEN [GBR]
*neo-classical folk*
http://www.matthowden.com - http://www.myspace.com/matthowden7
Sieben is Matt Howden’s one-man show. Known from collaborations with amongst others Sol Invictus, Howden was a smash hit at last year’s edition of Summer Darkness. Back to popular demand he will once again delight Utrecht with his amazing looping skills and intense solo folk performances, both in club setting and at the outdoor Dom Square stage. Neoclassical, folk, multi-layered and above all utterly hypnotic: Matt – Sieben – Howden.
NOYCE™ [GER]
*darkwave/futurepop*
http://www.noycetm.de - http://www.myspace.com/noycetm
Working under the motto of: The Future is Lost in our Past Noyce™ has mastered to supremely balance futurepop anthems and strong influences from the bygone years of darkwave. Noyce™ - nomen isn’t always omen – isn’t all that noisy. Instead and above all, this band manages to deliver strong and infectious melodic synth melodies, dance beats and mesmerizing vocals. These are songs to dance to in the abyss of your soul…
ATOMIC NEON [GER]
*old school gothic and wave rock*
http://www.atomic-neon.de – http://www.myspace.com/atomicneon
Aliens from another time and galaxy? Aliens looking to reclaim the atomic neon lost and hidden somewhere here on earth? A strange superhero story? Or some truth being told by Atomic Neon? A sound of pure mourning and parallels between the now and years gone by… Atomic Neon presents true old school gothic and wave rock pulled straight from the crypts of the bat caves inhabited by the spirits of for example The Cure.
S.K.E.T. [GER]
http://www.sket-hq.de – http://www.myspace.com/sketofficial
Rhythmic noise project from Rostock / East- Germany that began in 1994. The Rostock dockyard at the Warnow River, full of industrial noises and steel workers, proves to be a strong and lasting influence on S.K.E.T. The group fills the uncanny silence left when the docks were closed. It’s also the cathartic effect of music on negative emotions that gives S.K.E.T. its motivation to play. When the air is filled with noise of industrial sounds S.K.E.T. feels at home and safe. The band will surely be safe and sound and snugly at home exclusively live on Industrial Night 911.
EMBRUN [BEL]
*traditional ball-folk*
http://www.embrun.be – http://ww.myspace.com/embrunfolk
During the high days of dance music in Belgium, musicality is often hard to find. But EmBRUN proves that playing for dancers can also be enjoyable and is not only about swing. With five brilliant musicians and a whole load of instruments they can entertain both dancers and listeners. Their compositions sound very traditional and renewing at the same time and are played with lots of dynamics and energy. That’s why EmBRUN is one of the hottest and finest groups in the folk-dance scene. Be there and bring your dancing shoes at the Dom Square stage on the Saturday and Sunday afternoons of Summer Darkness.
More info can be found here: www.summerdarkness.nl
Voor Amphi moeten ook nog 9 bands bekend gemaatk worden ;-)quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:00 schreef Elegy het volgende:
Op Amphi staat Dernière Volonté niet. Dus SD wint. Epic.
VNV Nation en Covenant. Klinkt tof. Wil ik graag herzien.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 10:58 schreef Elegy het volgende:
Eerste namen Summer Darkness 2009!
[..]
Woohoo!Dernière Volonté!
VNV Nation! Covenant!
![]()
![]()
![]()
Denk niet dat het aan het genre ligt, maar eerder aan de ongeïnspireerde mensen bij SD. Valt me nog mee dat Faderhead er niet nog een keer staat...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:18 schreef Jabberwocky het volgende:
Zoutloze line-up, vrijwel alle bands zijn al tig keer eerder op SD geweest en staan tussendoor ook nog vaak zat in Nederland, is het genre langzaam aan het uitsterven?
Dernière Volonté is inderdaad een sterke naam, ware het niet dat die een maand later ook op ZXZW in Tilburg staan. Net als Der Blutharsch, ZXZW wint.
Wat niet is, kan nog komen.quote:Op maandag 9 februari 2009 07:10 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Denk niet dat het aan het genre ligt, maar eerder aan de ongeïnspireerde mensen bij SD. Valt me nog mee dat Faderhead er niet nog een keer staat...
modulate, grendel en reaper vermijd ik waar mogelijk iig.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:11 schreef nimarad het volgende:
[..]
Wat niet is, kan nog komen.Maar goed, ik word er niet blij van. De bands die er staan heb ik al gezien en zijn nogal van het kader "Eén keer zien is goed genoeg".
Faderhead staat al op de wintereditie van SD...quote:Op maandag 9 februari 2009 07:10 schreef Ceased2Be het volgende:
Denk niet dat het aan het genre ligt, maar eerder aan de ongeïnspireerde mensen bij SD. Valt me nog mee dat Faderhead er niet nog een keer staat...
En op de vorige zomereditie... en op de zomereditie daarvoor bij mijn weten ook.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:07 schreef Pantheon het volgende:
[..]
Faderhead staat al op de wintereditie van SD...
Misschien kunnen ze het gewoon omdopen naar 'Faderhead and Friends - Summer / Winter Edition'quote:
We noemen het gewoon Het Faderhead Festival!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:25 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze het gewoon omdopen naar 'Faderhead and Friends - Summer / Winter Edition'
Maar Front242 komt nu niet op Summer Darkness maar op het Amphi Festival in Kölnquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:33 schreef Fallen het volgende:
jamaar, jamaar... IK heb Front242 al heel lang niet meer gezien...
En dan vind ik een festival als SD wel weer een keer leuk om wat meer dingen mee te pikken. Zit al een tijdje niet meer zo in de scene, dus heb geen idee wat er allemaal voorbij komt tegenwoordig.
Het is tegenwoordig vooral Combichrist, tenminste, dat is wat ik ervan meepik. Ben zelf toch meer van de overhemden en de stropdassenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:33 schreef Fallen het volgende:
jamaar, jamaar... IK heb Front242 al heel lang niet meer gezien...
En dan vind ik een festival als SD wel weer een keer leuk om wat meer dingen mee te pikken. Zit al een tijdje niet meer zo in de scene, dus heb geen idee wat er allemaal voorbij komt tegenwoordig.
Ook weer zo'n festival met constant dezelfde namen.. Unheilig, Blutengel en Diorama zeker ook weer? 242 stond er vorig jaar en dat was een beetje mwaah-mwaah.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:37 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar Front242 komt nu niet op Summer Darkness maar op het Amphi Festival in Köln
pm!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:16 schreef Fallen het volgende:
Ja. Hekje Fallen..... En u bent?
Dat ]Fallen heb ik al jaren niet meer gebruikt.
Ik ben vorig jaar geweest en geen Front 242 hoor...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:02 schreef Pantheon het volgende:
[..]
Ook weer zo'n festival met constant dezelfde namen.. Unheilig, Blutengel en Diorama zeker ook weer? 242 stond er vorig jaar en dat was een beetje mwaah-mwaah.
Ik moet echt wat vaker de club-agenda's in de gaten gaan houden. Ik mis alles zo...quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:41 schreef Ceased2Be het volgende:
Vanavond btw Feindflug in de Tivoli, meer mensen die gaan?
Ik kan je vertellen dat Wim ze ook neerzet als er geen ruimte isquote:Op maandag 30 maart 2009 15:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Nee maarja, Wim met z'n connecties zet ze overal neer waar er ruimte is.
ik en Mjan zijn van de partij!quote:Op maandag 6 april 2009 16:22 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Nog mensen die vrijdag naar Welle: Erdball gaan in de 013?
Zijn er eigenlijk mensen hier die naar Groningen gaan de 11e?quote:Op maandag 6 april 2009 16:22 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Nog mensen die vrijdag naar Welle: Erdball gaan in de 013?
zie je wel?quote:Op zondag 29 maart 2009 19:35 schreef anne_Chris het volgende:
* anne_Chris wacht tot 7 november![]()
CLAN OF XYMOX supp. xmh in Leiden
Ja.quote:
Zo raar is dat niet hoor. De muziek lijkt nou niet echt bepaald op veel elkaar. Persoonlijk vind ik industrial veel sfeervoller.quote:Op vrijdag 17 april 2009 22:42 schreef rood_verzet het volgende:
Wat is eigenlijk de overeenkomst tussen Industrial-rock/metal en gewoon industrial? Is het heel vreemd dat ik industrial-rock geweldig vind en industrial geen reet aan?
aaah jaa ik was er toen bij met combichristquote:Op dinsdag 21 april 2009 10:11 schreef mjan het volgende:
De P60 heeft echt afgedaan sinds de laatste keer combichrist... Laat ze ajb zorgen voor een béétje fatsoenlijk personeel.
Of misschien Ceased er op afsturen met zijn meest homoseksuele-blik, je weet maar nooit...quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:25 schreef Elegy het volgende:
Ja, maar dat was misschien vanwege Combichrist
En volgende keer gewoon een dieper uitgesneden truitje aandoen
De baard heeft ie al, nu alleen nog een leren petquote:Op dinsdag 21 april 2009 10:35 schreef mjan het volgende:
[..]
Of misschien Ceased er op afsturen met zijn meest homoseksuele-blik, je weet maar nooit...
Dan mogen de strakke leren broek en het gaas-hempje niet ontbreken natuurlijk!quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:39 schreef Elegy het volgende:
[..]
De baard heeft ie al, nu alleen nog een leren pet
YMCeasedA!quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:54 schreef mjan het volgende:
[..]
Dan mogen de strakke leren broek en het gaas-hempje niet ontbreken natuurlijk!
Even verduidelijktquote:Ik heb me laten vertellen dat hij ooit eens voor de grap zo naar een feestje is gegaan. Sssst....![]()
Ik denk inderdaad dat ik je kadootjes maar even laat liggenquote:Op dinsdag 21 april 2009 10:54 schreef mjan het volgende:
[..]
Dan mogen de strakke leren broek en het gaas-hempje niet ontbreken natuurlijk!
Ik heb me laten vertellen dat hij ooit eens voor de grap zo naar een feestje is gegaan. Sssst....Ik hoop dat hij nu niet mijn verjaardag morgen gaat negeren als straf
Ik zit vooraan, dit was m'n zwarte periode ;-)quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:49 schreef Elegy het volgende:
Relatierel!
stelletje emo's!
Ceased2Be zoekplaatje:
[ afbeelding ]
Ahja, de welbekende zwarte bladzijde uit de geschiedenisquote:Op dinsdag 21 april 2009 11:59 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik zit vooraan, dit was m'n zwarte periode ;-)
Ik zal aanwezig zijn. *The Winter Of Constantinople draait* (al kom ik vooral voor Rome)quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:08 schreef Elegy het volgende:
http://www.p60.nl/index.php?pid=6&id=1357
22 mei Rome en H.E.R.R. in de P60
Mwoa.. HERR en eigenlijk ook Rome hadden wellicht een stuk beter/voller geklonken als ze meer muzikanten hadden gehad ipv een backing tape.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:44 schreef Elegy het volgende:
Ik vond HERR een beetje tegenvallen eigenlijk, had er iets meer van verwacht. Rome daarentegen was erg, erg mooi. Ook een lang optreden trouwens, volgens mij zelfs bijna twee uur.
"It's always the new guy!"
En? Nog geweest? Was het wat?quote:
Daar gaan we natuurlijk even langs! Ben erg benieuwd naar Triarii, Brighter Death Now & Klangstabil. Alleen dit zijn drie zalen? Leuk, dat SD probeert WGT na te doen (het reizen naar zalen) maar in Utrecht werkt dat gewoon niet... en zaterdag speelt Zeromancer ook?quote:Op maandag 20 juli 2009 13:43 schreef Elegy het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de piep/knars/bonk & eins/zwei/drei fanaten
Dit heb ik van de Myspace site af:quote:Op maandag 20 juli 2009 13:53 schreef Pantheon het volgende:
[..]
Daar gaan we natuurlijk even langs! Ben erg benieuwd naar Triarii, Brighter Death Now & Klangstabil. Alleen dit zijn drie zalen? Leuk, dat SD probeert WGT na te doen (het reizen naar zalen) maar in Utrecht werkt dat gewoon niet... en zaterdag speelt Zeromancer ook?
Kortom: blokkenschema!
Dark ambient in de SJU, neo-folk/martial in de Ekko en dan 's avonds (power)electronics/noize in de Tivoli. Voor mij gaat het eigenlijk alleen om de drie bands in de Ekko. Voor de rest vul ik mijn dag met wat heen en weren en andere bandjes kijken. Koop dan ook alleen maar een zaterdagkaartje, de andere dagen vind ik niet special genoegquote:Lovers of experimental sounds, neofolk, ambient, industrial and stiff noise were in for a good time last year on Summer Darkness, two nights under the wings of Noise Central Festival and a day later under those of the Industrial Night. This year Summer Darkness has gathered much beauty on the festival’s Saturday, resulting in eighteen hours of music by eleven bands in one long, continuous flow of atmospheres, moods and splendour, all for the price of one day-ticket!
The Noise Central Festival Saturday already starts around noon in SJU. Here, the German Spherical Disrupted and Utrecht-based The [Law-Rah] Collective will bring cutting-edge (dark) ambient, experimental beats and drones in a fine and intimate setting. Immediately afterwards follows an impressive and extended neofolk programme in EKKO on the X-Rated stage with, in order of appearance, :Golgatha:, Triarii and Dernière Volonté. The pure death-industrial celebrity Brighter Death Now will be the closing act on the X-Rated stage. Then the Noise Central Festival Saturday continues in Tivoli de Helling where the well-known Industrial Night will thunder until the very early hours! Just leave this to the five top-acts from Ant-Zen - and Hands fame: Nullvektor, S.K.E.T., Klangstabil, MS Gentur and to top it all: 5F-X!
In short: thé radio programme for experimental music, thé festival for noise, drones, industrial and more, thé Utrecht venue for improvisation and experiment ánd the well-known Industrial Night join forces for eighteen hours of music by eleven bands on the Noise Central Festival Saturday of Summer Darkness 2009.
Verdammt! Zit ik net in Berlijn.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:43 schreef Elegy het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de piep/knars/bonk & eins/zwei/drei fanaten
OTquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:39 schreef Pantheon het volgende:
Voor Veljanov (donderdag) kun je denk ik losse kaarten kopen of een passe-partout voor alle dagen. Dat was nochtans eerdere jaren de constructie. Zelfs als het na elf uur is afgelopen, er gaat rond middernacht nog een trein, half één nog en vanaf iets over 1 uur 's nachts ieder een uur trein.
Oh er staat overigens een link naar een .pdf met een blokkenschema op de website maar als ik die download krijg ik een bestand van 1 kB. Gaat dus niet werken...
Hoezo "dus toch"?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:48 schreef Idril-2 het volgende:
Je gaat dus toch nogVeel plezier daar!
Naar voor je, zo een enorme kutband interviewen, Maar industrial valt onder goth jaquote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:10 schreef Asta het volgende:
Wauw. Ik denk, kom hier eens even kijken maar ik geloof niet dat ik ook maar enigszins bekend ben met dit genre hehe. Behalve misschien dat op een van de eerste pagina's uit deze thread een foto van Joe Sinner staat (die met die zonnebril op onder die paraplu), ben bezig met een interview met hem en een stukje over zijn band 'Outerspace Overdose', maar dat is 'industrial glam rock'... valt dat nog onder goth? Ben errrg uit m'n element hiero
Industrial valt onder Industrial, maar is richting Goth gekropen gezien goths het over het algemeen wel een leuk genre vonden en uiteindelijk de cyber/industrial goth is afgesplitst van de originele jaren '80 Gothic Rock goths.quote:Op zondag 9 augustus 2009 09:32 schreef brushaway het volgende:
[..]
Naar voor je, zo een enorme kutband interviewen, Maar industrial valt onder goth ja
.. wat blijkt uit de vreselijk ongenuanceerde reactie van het figuur boven jequote:Op zondag 9 augustus 2009 16:08 schreef Nachtraaf het volgende:
[..]
Industrial valt onder Industrial, maar is richting Goth gekropen gezien goths het over het algemeen wel een leuk genre vonden en uiteindelijk de cyber/industrial goth is afgesplitst van de originele jaren '80 Gothic Rock goths.
Een aantal old-school goths zijn niet echt blij met Industrial.
Cyber en Industrial zijn natuurlijk ook twee aparte dingen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:08 schreef Nachtraaf het volgende:
[..]
Industrial valt onder Industrial, maar is richting Goth gekropen gezien goths het over het algemeen wel een leuk genre vonden en uiteindelijk de cyber/industrial goth is afgesplitst van de originele jaren '80 Gothic Rock goths.
www.kagankalender.comquote:Op maandag 10 augustus 2009 01:42 schreef ThE_ED het volgende:
even ter eigen herinnering; ik was vandaag in de baroeg en ik zag iets hangen met "neofolk" er op en moest aan jou denken, Elegy. Zal eens ff kijken wat het was, morgen!
Waar is de scheidingslijn?quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Cyber en Industrial zijn natuurlijk ook twee aparte dingen.
Was het geen Dwaalspoor?quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:42 schreef ThE_ED het volgende:
even ter eigen herinnering; ik was vandaag in de baroeg en ik zag iets hangen met "neofolk" er op en moest aan jou denken, Elegy. Zal eens ff kijken wat het was, morgen!
Industrial is experimentele muziek zoals Throbbing Gristle en cybergothic is een gewoon een onderdeel van de gothicscene waar naar boem boem muziek geluisterd wordt.quote:
Industrial heeft ook een evolutie doorgemaakt, de EBM en Futurepop enzo komen uiteindelijk ook uit Industrial en niet uit Gothic Rock. Ookal tel je EBM niet mee dan heb je alsnog dingen zoals Skinny Puppy, Wumpscut, Feindflug etc die onder Industrial vallen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Industrial is experimentele muziek zoals Throbbing Gristle en cybergothic is een gewoon een onderdeel van de gothicscene waar naar boem boem muziek geluisterd wordt.De muziek lijkt in ieder geval niet veel op elkaar.
Wumpscut en Feindflug vallen toch onder moderne EBM. Er zitten inderdaad wel industrial invloeden in, maar ook uit EDM.quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:38 schreef Nachtraaf het volgende:
[..]
Industrial heeft ook een evolutie doorgemaakt, de EBM en Futurepop enzo komen uiteindelijk ook uit Industrial en niet uit Gothic Rock. Ookal tel je EBM niet mee dan heb je alsnog dingen zoals Skinny Puppy, Wumpscut, Feindflug etc die onder Industrial vallen.
Nu ken ik genoeg 'old-school' goths (leeftijd 40+) maar die snappen heel de term Gothic al niet meer en verbazen zich erover over wat er allemaal onder valt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:08 schreef Nachtraaf het volgende:
...
Ja, volgens mij was dat 't.quote:
Hoe kan het nou non-gothic zijn? Dan denk je al minstens 1 hokjequote:Op zondag 9 augustus 2009 22:46 schreef Idril-2 het volgende:
Hokjesdenken is zó non-gothic - vindt mijn dochter - en ik ben daar zo blij mee
Maar ik ben het wel met je eens.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:02 schreef Pantheon het volgende:
Ik wilde happen, maar ik ga er niet op in. Laat dat hokjesdenken nou - industrial heeft geen flikker met EBM te maken. Throbbing Gristle, SPK en Cabaret Voltaire, dát is industrial. Dat veel moderne EBM-bandjes iets van die klemmende sfeer hebben opgepikt, maakt er nog geen industrial van. Maar goed, ik ga er verder niet op in.
Overigens - in de US wordt industrial weer gebruikt als verzamelterm voor Nine Inch Nails, Rammstein en Celldweller-achtige rock. Da's om het makkelijk te maken.
Waar is EBM dan uit gekomen? Uiteindelijk heeft het minder met Gothic Rock te maken dan met Industrial. Ishkur/wiki zegt wel degelijk dat het iig onder de grote noemer Industrial valt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:02 schreef Pantheon het volgende:
Ik wilde happen, maar ik ga er niet op in. Laat dat hokjesdenken nou - industrial heeft geen flikker met EBM te maken. Throbbing Gristle, SPK en Cabaret Voltaire, dát is industrial. Dat veel moderne EBM-bandjes iets van die klemmende sfeer hebben opgepikt, maakt er nog geen industrial van. Maar goed, ik ga er verder niet op in.
Overigens - in de US wordt industrial weer gebruikt als verzamelterm voor Nine Inch Nails, Rammstein en Celldweller-achtige rock. Da's om het makkelijk te maken.
Tja, dan is het doorgaans geen hokje meer maar een kort omschrijving. Probleem alleen met muziek en hokjes is dat er geen echt process is zoals je hebt met het indelen van dieren maar tegenlijkertijd, muziek zal nooit zo indeeldbaar zijn omdat er geen vaste formule is (tenzij je over mtv pop sterren hebt).quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:56 schreef ThE_ED het volgende:
Ik vind juiste en paar hoofdhokjes wel ok, maar zodra men over "vegetarian progressive grindcore" gaat praten haak ik vaak af hoor.
Nitzer Ebb / Front 242 / D.A.F.quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:47 schreef Nachtraaf het volgende:
[..]
Waar is EBM dan uit gekomen? Uiteindelijk heeft het minder met Gothic Rock te maken dan met Industrial. Ishkur/wiki zegt wel degelijk dat het iig onder de grote noemer Industrial valt.
Ik vind het vooral veel van hetzelfde, opzich geen slechte cd hoor, maar het lijkt wel erg veel op de eerdere cd's. Nu komen ze er nog enigszins mee weg, maar als ze op deze voet doorgaan gaat het interessante er wel vanaf.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:53 schreef On het volgende:
Die nieuwe Clan of Xymox bevalt me heel erg goed. Het begin is een beetje zozo. Maar de latere nummers zijn erg fijn met pakkende nummers/intro's.
Toen ik hem opzette vond ik dat ook erg, maar hun laatste paar inclusief hun titelnummer getuigen wel van veel overtuiging. Ik ga hem zeker nog een paar keer draaien. Medusa zal hij niet overtreffen denk ik.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:12 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik vind het vooral veel van hetzelfde, opzich geen slechte cd hoor, maar het lijkt wel erg veel op de eerdere cd's. Nu komen ze er nog enigszins mee weg, maar als ze op deze voet doorgaan gaat het interessante er wel vanaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |