www.kagankalender.comquote:Op maandag 10 augustus 2009 01:42 schreef ThE_ED het volgende:
even ter eigen herinnering; ik was vandaag in de baroeg en ik zag iets hangen met "neofolk" er op en moest aan jou denken, Elegy. Zal eens ff kijken wat het was, morgen!
Waar is de scheidingslijn?quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Cyber en Industrial zijn natuurlijk ook twee aparte dingen.
Was het geen Dwaalspoor?quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:42 schreef ThE_ED het volgende:
even ter eigen herinnering; ik was vandaag in de baroeg en ik zag iets hangen met "neofolk" er op en moest aan jou denken, Elegy. Zal eens ff kijken wat het was, morgen!
Industrial is experimentele muziek zoals Throbbing Gristle en cybergothic is een gewoon een onderdeel van de gothicscene waar naar boem boem muziek geluisterd wordt.quote:
Industrial heeft ook een evolutie doorgemaakt, de EBM en Futurepop enzo komen uiteindelijk ook uit Industrial en niet uit Gothic Rock. Ookal tel je EBM niet mee dan heb je alsnog dingen zoals Skinny Puppy, Wumpscut, Feindflug etc die onder Industrial vallen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Industrial is experimentele muziek zoals Throbbing Gristle en cybergothic is een gewoon een onderdeel van de gothicscene waar naar boem boem muziek geluisterd wordt.De muziek lijkt in ieder geval niet veel op elkaar.
Wumpscut en Feindflug vallen toch onder moderne EBM. Er zitten inderdaad wel industrial invloeden in, maar ook uit EDM.quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:38 schreef Nachtraaf het volgende:
[..]
Industrial heeft ook een evolutie doorgemaakt, de EBM en Futurepop enzo komen uiteindelijk ook uit Industrial en niet uit Gothic Rock. Ookal tel je EBM niet mee dan heb je alsnog dingen zoals Skinny Puppy, Wumpscut, Feindflug etc die onder Industrial vallen.
Nu ken ik genoeg 'old-school' goths (leeftijd 40+) maar die snappen heel de term Gothic al niet meer en verbazen zich erover over wat er allemaal onder valt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:08 schreef Nachtraaf het volgende:
...
Een aantal old-school goths zijn niet echt blij met Industrial.
Ja, volgens mij was dat 't.quote:
Hoe kan het nou non-gothic zijn? Dan denk je al minstens 1 hokjequote:Op zondag 9 augustus 2009 22:46 schreef Idril-2 het volgende:
Hokjesdenken is zó non-gothic - vindt mijn dochter - en ik ben daar zo blij mee
Maar ik ben het wel met je eens.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:02 schreef Pantheon het volgende:
Ik wilde happen, maar ik ga er niet op in. Laat dat hokjesdenken nou - industrial heeft geen flikker met EBM te maken. Throbbing Gristle, SPK en Cabaret Voltaire, dát is industrial. Dat veel moderne EBM-bandjes iets van die klemmende sfeer hebben opgepikt, maakt er nog geen industrial van. Maar goed, ik ga er verder niet op in.
Overigens - in de US wordt industrial weer gebruikt als verzamelterm voor Nine Inch Nails, Rammstein en Celldweller-achtige rock. Da's om het makkelijk te maken.
Waar is EBM dan uit gekomen? Uiteindelijk heeft het minder met Gothic Rock te maken dan met Industrial. Ishkur/wiki zegt wel degelijk dat het iig onder de grote noemer Industrial valt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:02 schreef Pantheon het volgende:
Ik wilde happen, maar ik ga er niet op in. Laat dat hokjesdenken nou - industrial heeft geen flikker met EBM te maken. Throbbing Gristle, SPK en Cabaret Voltaire, dát is industrial. Dat veel moderne EBM-bandjes iets van die klemmende sfeer hebben opgepikt, maakt er nog geen industrial van. Maar goed, ik ga er verder niet op in.
Overigens - in de US wordt industrial weer gebruikt als verzamelterm voor Nine Inch Nails, Rammstein en Celldweller-achtige rock. Da's om het makkelijk te maken.
Tja, dan is het doorgaans geen hokje meer maar een kort omschrijving. Probleem alleen met muziek en hokjes is dat er geen echt process is zoals je hebt met het indelen van dieren maar tegenlijkertijd, muziek zal nooit zo indeeldbaar zijn omdat er geen vaste formule is (tenzij je over mtv pop sterren hebt).quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:56 schreef ThE_ED het volgende:
Ik vind juiste en paar hoofdhokjes wel ok, maar zodra men over "vegetarian progressive grindcore" gaat praten haak ik vaak af hoor.
Nitzer Ebb / Front 242 / D.A.F.quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:47 schreef Nachtraaf het volgende:
[..]
Waar is EBM dan uit gekomen? Uiteindelijk heeft het minder met Gothic Rock te maken dan met Industrial. Ishkur/wiki zegt wel degelijk dat het iig onder de grote noemer Industrial valt.
Ik vind het vooral veel van hetzelfde, opzich geen slechte cd hoor, maar het lijkt wel erg veel op de eerdere cd's. Nu komen ze er nog enigszins mee weg, maar als ze op deze voet doorgaan gaat het interessante er wel vanaf.quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:53 schreef On het volgende:
Die nieuwe Clan of Xymox bevalt me heel erg goed. Het begin is een beetje zozo. Maar de latere nummers zijn erg fijn met pakkende nummers/intro's.
Toen ik hem opzette vond ik dat ook erg, maar hun laatste paar inclusief hun titelnummer getuigen wel van veel overtuiging. Ik ga hem zeker nog een paar keer draaien. Medusa zal hij niet overtreffen denk ik.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:12 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik vind het vooral veel van hetzelfde, opzich geen slechte cd hoor, maar het lijkt wel erg veel op de eerdere cd's. Nu komen ze er nog enigszins mee weg, maar als ze op deze voet doorgaan gaat het interessante er wel vanaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |