abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71750542
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:42 schreef ThE_ED het volgende:
even ter eigen herinnering; ik was vandaag in de baroeg en ik zag iets hangen met "neofolk" er op en moest aan jou denken, Elegy. Zal eens ff kijken wat het was, morgen!
www.kagankalender.com
pi_71750584
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:40 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Cyber en Industrial zijn natuurlijk ook twee aparte dingen.
Waar is de scheidingslijn?
pi_71750587
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:42 schreef ThE_ED het volgende:
even ter eigen herinnering; ik was vandaag in de baroeg en ik zag iets hangen met "neofolk" er op en moest aan jou denken, Elegy. Zal eens ff kijken wat het was, morgen!
Was het geen Dwaalspoor?
ROBODEMONS..................|:(
pi_71750639
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:28 schreef Nachtraaf het volgende:

[..]

Waar is de scheidingslijn?
Industrial is experimentele muziek zoals Throbbing Gristle en cybergothic is een gewoon een onderdeel van de gothicscene waar naar boem boem muziek geluisterd wordt. De muziek lijkt in ieder geval niet veel op elkaar.
pi_71750662
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:35 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Industrial is experimentele muziek zoals Throbbing Gristle en cybergothic is een gewoon een onderdeel van de gothicscene waar naar boem boem muziek geluisterd wordt. De muziek lijkt in ieder geval niet veel op elkaar.
Industrial heeft ook een evolutie doorgemaakt, de EBM en Futurepop enzo komen uiteindelijk ook uit Industrial en niet uit Gothic Rock. Ookal tel je EBM niet mee dan heb je alsnog dingen zoals Skinny Puppy, Wumpscut, Feindflug etc die onder Industrial vallen.
pi_71750777
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:38 schreef Nachtraaf het volgende:

[..]

Industrial heeft ook een evolutie doorgemaakt, de EBM en Futurepop enzo komen uiteindelijk ook uit Industrial en niet uit Gothic Rock. Ookal tel je EBM niet mee dan heb je alsnog dingen zoals Skinny Puppy, Wumpscut, Feindflug etc die onder Industrial vallen.
Wumpscut en Feindflug vallen toch onder moderne EBM. Er zitten inderdaad wel industrial invloeden in, maar ook uit EDM.
pi_71751793
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:08 schreef Nachtraaf het volgende:
...
Een aantal old-school goths zijn niet echt blij met Industrial.
Nu ken ik genoeg 'old-school' goths (leeftijd 40+) maar die snappen heel de term Gothic al niet meer en verbazen zich erover over wat er allemaal onder valt.

'Dus Test Dept. valt in die hoek maar Fad Gadget en Joy Division ook?'
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 10 augustus 2009 @ 08:51:08 #283
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71752161
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:28 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Was het geen Dwaalspoor?
Ja, volgens mij was dat 't. Dacht eigenlijk dat dat normaal een dj avond was, maar er zijn dus ook bands. (maar welke?)

[ Bericht 21% gewijzigd door ThE_ED op 10-08-2009 08:57:02 ]
[KNE]-Mod
  maandag 10 augustus 2009 @ 08:53:10 #284
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71752187
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:46 schreef Idril-2 het volgende:
Hokjesdenken is zó non-gothic - vindt mijn dochter - en ik ben daar zo blij mee
Hoe kan het nou non-gothic zijn? Dan denk je al minstens 1 hokje
Ordnung muss sein, maar dat is alleen maar voor een soort oppervlakkige handigheid. (Zodat je weet "oh misschien is dit wel tof")
[KNE]-Mod
pi_71753218
Ik wilde happen, maar ik ga er niet op in. Laat dat hokjesdenken nou - industrial heeft geen flikker met EBM te maken. Throbbing Gristle, SPK en Cabaret Voltaire, dát is industrial. Dat veel moderne EBM-bandjes iets van die klemmende sfeer hebben opgepikt, maakt er nog geen industrial van. Maar goed, ik ga er verder niet op in.

Overigens - in de US wordt industrial weer gebruikt als verzamelterm voor Nine Inch Nails, Rammstein en Celldweller-achtige rock. Da's om het makkelijk te maken.
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:04:30 #286
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71753246
Ja, dat Industrial-Metal/Rock is om het spannend te houden. lol
[KNE]-Mod
pi_71757536
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:02 schreef Pantheon het volgende:
Ik wilde happen, maar ik ga er niet op in. Laat dat hokjesdenken nou - industrial heeft geen flikker met EBM te maken. Throbbing Gristle, SPK en Cabaret Voltaire, dát is industrial. Dat veel moderne EBM-bandjes iets van die klemmende sfeer hebben opgepikt, maakt er nog geen industrial van. Maar goed, ik ga er verder niet op in.

Overigens - in de US wordt industrial weer gebruikt als verzamelterm voor Nine Inch Nails, Rammstein en Celldweller-achtige rock. Da's om het makkelijk te maken.
Maar ik ben het wel met je eens.
pi_71762965
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:02 schreef Pantheon het volgende:

Waar is EBM dan uit gekomen? Uiteindelijk heeft het minder met Gothic Rock te maken dan met Industrial. Ishkur/wiki zegt wel degelijk dat het iig onder de grote noemer Industrial valt.
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:48:44 #289
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71763011
Ik zie toch relaties tussen Gothic en Metal.
#hokjesgezeur
[KNE]-Mod
pi_71763183
Tja, zo lang je niet vervalt in stereotype zijn hokjes niet altijd slecht. Als je alles wilt in delen dat het persé in 1 enkel hokje moet vallen, dan ja, dan is het storend.
  maandag 10 augustus 2009 @ 15:56:27 #291
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_71763205
Ik vind juiste en paar hoofdhokjes wel ok, maar zodra men over "vegetarian progressive grindcore" gaat praten haak ik vaak af hoor.
[KNE]-Mod
pi_71763283
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:56 schreef ThE_ED het volgende:
Ik vind juiste en paar hoofdhokjes wel ok, maar zodra men over "vegetarian progressive grindcore" gaat praten haak ik vaak af hoor.
Tja, dan is het doorgaans geen hokje meer maar een kort omschrijving. Probleem alleen met muziek en hokjes is dat er geen echt process is zoals je hebt met het indelen van dieren maar tegenlijkertijd, muziek zal nooit zo indeeldbaar zijn omdat er geen vaste formule is (tenzij je over mtv pop sterren hebt).
pi_71766167
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:47 schreef Nachtraaf het volgende:

[..]

Waar is EBM dan uit gekomen? Uiteindelijk heeft het minder met Gothic Rock te maken dan met Industrial. Ishkur/wiki zegt wel degelijk dat het iig onder de grote noemer Industrial valt.
Nitzer Ebb / Front 242 / D.A.F.

met die bands is de term 'EBM' gekomen, dat is vrij simpel te herleiden.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:36:55 #294
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_71793414
Hokjes zijn tof! Categoriseren is goed

En bedankt, The_Ed, ik zal eens kijken of ik daar heenga. Is nog een eind weg in elk geval.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_73851494
Die nieuwe Clan of Xymox bevalt me heel erg goed. Het begin is een beetje zozo. Maar de latere nummers zijn erg fijn met pakkende nummers/intro's.
pi_73851591
Binnenkort in Heerlen
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_73857620
Vrijdag naar Ordo Rosarius Equilibrio!
  maandag 19 oktober 2009 @ 21:12:14 #298
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_73859026
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:53 schreef On het volgende:
Die nieuwe Clan of Xymox bevalt me heel erg goed. Het begin is een beetje zozo. Maar de latere nummers zijn erg fijn met pakkende nummers/intro's.
Ik vind het vooral veel van hetzelfde, opzich geen slechte cd hoor, maar het lijkt wel erg veel op de eerdere cd's. Nu komen ze er nog enigszins mee weg, maar als ze op deze voet doorgaan gaat het interessante er wel vanaf.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_73859401
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:12 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik vind het vooral veel van hetzelfde, opzich geen slechte cd hoor, maar het lijkt wel erg veel op de eerdere cd's. Nu komen ze er nog enigszins mee weg, maar als ze op deze voet doorgaan gaat het interessante er wel vanaf.
Toen ik hem opzette vond ik dat ook erg, maar hun laatste paar inclusief hun titelnummer getuigen wel van veel overtuiging. Ik ga hem zeker nog een paar keer draaien. Medusa zal hij niet overtreffen denk ik.
  maandag 19 oktober 2009 @ 21:58:56 #300
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_73861208
Hmm, ik zal hem nog eens een betere kans geven dan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')