abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2009 @ 03:21:25 #176
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_67195108
Birthday Massacre? Ik hou wel van synthrock... En Chibi is best wel cute
The Light Is Leaving Us All
pi_67239128
Morgenavond Combichrist in de P60 in Amstelveen, nog meer mensen die gaan?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 29 maart 2009 @ 13:50:02 #178
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_67516975
Er zijn bepaalde aspecten die ik niet helemaal begrijp.l Een voormalige vriend van mij was echt helemaal fan van blackmetal en neofolk. Ik vind zelf enkele bands ook wel aardig en ga af en toe als ik er geld voor heb en tijd naar een concertje. Die gast maakte af en toe grappen over het NS karakter van bepaalde bands om mij in de zeik te nemen, eerst was dat grappig, later werd het vervelend, toen hij ook nog eens aan kwam zetten met echte nazi's als nieuwe vrienden was het een beetje over. Ik spreek hem tegenwoordig nauwelijks meer

Dit hele gedoe met Thronhstahl, wat moet ik me daarbij voorstellen? Is het een grap net als Laibach? Ik zie vele gothic of industrial acts die ook covers hebben met oude sovjetshit er op enzo.

Ik ben vorig jaar de laatste dag naar Summer darkness geweest (ben zo stom geweest om een dagkaart te kopen voor 35 euro terwijl ik pas vanaf 18.00 uur klaar was met werk, maarja tenminste wel nog Das Ich gezien)
  zondag 29 maart 2009 @ 14:20:07 #179
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_67517664
Ik geloof dat Von Thronstahl wel daadwerkelijk behoorlijk rechts is van politieke kleur, hoewel onlangs een vriend van me dat nog liep te ontkennen. Met hen is ook eens een incident geweest op het WGT festival te Leipzig waar ze behoorlijk liepen te provoceren, wat er precies allemaal gebeurd is weet ik echter niet. Misschien dat Elegy daar meer over weet, die zit meer in dat neofolk wereldje.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 29 maart 2009 @ 17:03:34 #180
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_67521931
Von Thronstahl is de enige (grote) die er ook voor uitkomt dat ze rechts zijn. Andere bekende bands zoals Der Blutharsch, Death in June, Dernière Volonté, Sol Invictus en Kirlian Camera zijn dat niet. Je zou ze hooguit kunnen beschuldigen van een bepaalde mate van euro-centrisme.

In Leipzig mochten ze inderdaad eens niet optreden. Toen ze toch de bühne opkwamen lieten ze een tape oid draaien. Interessant is dat er toen een aantal mensen uit het publiek toen met de rechterhand omhoog gingen staan maar Von Thronstahl zelf dus niks deed. Ze zijn trouwens elk jaar wel op WGT te vinden met een standje, zo schijnt.

Eens in de zoveel tijd komt deze discussie weer terug. Erg vreemd vind ik dat nu ook niet omdat neofolk bands met hun militair aandoende outfits en veelvuldig gebruik van de duitse taal en keltische symbolen nu eenmaal wat apart aandoen. De anti fa was er trouwens tuk op en waren er altijd als de kippen bij als er weer eens een band met stropdassen optrad. Met als toppunt het optreden van Der Blutharsch een paar jaar geleden in Leiden, dat kwam zelfs nog op Hart van Nederland

In elk geval ben ik heel blij met de neo-folk acts die dit jaar op Summer Darkness staan, eindelijk weer Dernière Volonté live zien
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  zondag 29 maart 2009 @ 17:21:24 #181
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_67522543
Hmm daar zal ik als communist echt nooit naar toe gaan. Een soort vreemde verheerlijking voor het fascistische verleden van Europa met uitschieters zoals het eren van de Ustasha (katholieke marionettenfascisten in wo2) en de ijzeren garde als ik het interview wat ik op internet gelezen heb goed heb begrepen. Het is niet openlijk racistisch, zoals bands zoals Skrewdriver ofzo, dus vind het enigzins overdreven van de antifa om hier aandacht aan te besteden maar aan de andere kant t'is wel erg tegen het randje. Ze zullen ongetwijfeld populair zijn in Spanje, Italie en Kroatie. De fascistische ideologie maakte veelzijdig gebruik van katholieke tradities en keltische/paganistische symboliek. Ik snap wel dat dat best aantrekkelijk is in tijden van culturele en ideologische armoede. maar uiteindelijk komt fascisme hierop neer: 'When you strip fascism of all its organisational and ideological crap then it is nothing more then a definitive sollution for class struggle; the total destruction and exploitation of democratic forces in the interests of the highest financial circles'
  zondag 29 maart 2009 @ 17:26:57 #182
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_67522712
Dernière Volonté ook? Naar wat ik begreep hebben die hun optreden op ZXZW afgezegd omdat ze niet met een rechtse band als Der Blutharsch wilden worden geassocieerd, die daar ook optreden.
  zondag 29 maart 2009 @ 19:28:06 #183
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_67525802
DV is niet rechts, tenminste, de muziek is a-politiek en houdt zich voornamelijk bezig met de franse geschiedenis maar het is een vrij populaire band in het genre. Twee jaar geleden waren ze hier in Het Paard in Den Haag en dat was erg tof.

Ik weet niet, Albin Julius is misschien wel rechts maar geen fascist. Tracy, de eigenaresse van Lalaland heeft veel contact met hem en kan dat bevestigen. Of het optreden daarom is afgelast, dat lijkt me wel sterk eigenlijk.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_67525987
* anne_Chris wacht tot 7 november
CLAN OF XYMOX supp. xmh in Leiden
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  zondag 29 maart 2009 @ 19:40:42 #185
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_67526130
Da's lang Anne Hmm, maar het is wel dichtbij zeg, ik neem gewoon de trein
  zondag 29 maart 2009 @ 22:47:44 #186
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_67532113
Daar kom ik misschien ook wel kijken, het is alweer even geleden dat ik COX zag dus dat mag wel weer eens. Ze zijn constant goed.

XmH daarentegen geloof ik wel.
pi_67540318
Ik vind XMH en CoX geen combinatie, maar goed, ik woon praktisch in Leiden, dus ach.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
  maandag 30 maart 2009 @ 15:46:45 #188
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_67549045
Nee maarja, Wim met z'n connecties zet ze overal neer waar er ruimte is.
  maandag 30 maart 2009 @ 17:26:46 #189
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_67552198
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Nee maarja, Wim met z'n connecties zet ze overal neer waar er ruimte is.
Ik kan je vertellen dat Wim ze ook neerzet als er geen ruimte is
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_67763443
Nog mensen die vrijdag naar Welle: Erdball gaan in de 013?
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_67763543
Zijn hier ook Clan of Xymox-fans?
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  maandag 6 april 2009 @ 18:14:24 #192
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_67767189
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:22 schreef Forau_Diavolina het volgende:
ik en Mjan zijn van de partij!
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 6 april 2009 @ 18:17:43 #193
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_67767293
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:22 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Zijn er eigenlijk mensen hier die naar Groningen gaan de 11e?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 7 april 2009 @ 07:59:19 #194
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_67782861
Groningen is iets te ver uit de richting
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:04:06 #195
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_68096830
Kijk nou, een officiële videoclip van Von Thronstahl

Lekker fout
  † In Memoriam † vrijdag 17 april 2009 @ 11:05:06 #196
187254 Giertje
lets all make believe
pi_68100542
zijn er nog mensen die naar summer darkness gaan of er zijn geweest?
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:07:13 #197
202348 Susi
Temple of Love
pi_68100618
Ik ga en ben geweest
  † In Memoriam † vrijdag 17 april 2009 @ 11:09:24 #198
187254 Giertje
lets all make believe
pi_68100719
ik moet zeggen dat de line up er per jaar niet beter op word steeds meer metal en ook niet echt verassende acts wel jammer vind ik dat
Det Som En Gang Var
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:12:50 #199
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_68100862
Ik ga dit jaar wel, zeker gezien het aantal puike neo-folk collectieven
  † In Memoriam † vrijdag 17 april 2009 @ 11:21:26 #200
187254 Giertje
lets all make believe
pi_68101224
ik weet et nog niet maybe een dag ofzo es kijken of er wat leuks komt
Det Som En Gang Var
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: