Nou nou meteen een gevangenisstraf riskeren voor 140 euroquote:
Onbekende nummers drukt ie weg. Heeft dus geen zinquote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:11 schreef Meneer-Goud het volgende:
Je belt met een andere telefoon?
Mja, wel triest dat je nioet zomaar mensen die je al 20 jaar ofzo kent niet meer op hun woord kan gelovenquote:
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:27 schreef Atreyu het volgende:
Briefje onder zijn ruitenwissers doen met de mededeling dat als ie niet binnen een week met het geld komt zijjn auto naar de klote gaat...
Een " vriend" vond het een tijdje geleden grappig dat ik mijn pinpas bij hem liet liggen. Hij nam niet op en gaf aan geen tijd te hebben dat ik het ff kon ophalen. Dus ik stond hem na een tijdje s' ochtends op te wachten.. hij moest dus naar werk... dus ik stond in mijn auto hem op te wachten (maffia stijl ;p) hehe en hij naar buiten kwam rende ik op hem af haha hij schrok zich kapot.. maar heb wel gelijk mijn pinpas terug gekregen.
Vraag je toch gewoon een ander pasje aan?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:27 schreef Atreyu het volgende:
Briefje onder zijn ruitenwissers doen met de mededeling dat als ie niet binnen een week met het geld komt zijjn auto naar de klote gaat...
Een " vriend" vond het een tijdje geleden grappig dat ik mijn pinpas bij hem liet liggen. Hij nam niet op en gaf aan geen tijd te hebben dat ik het ff kon ophalen. Dus ik stond hem na een tijdje s' ochtends op te wachten.. hij moest dus naar werk... dus ik stond in mijn auto hem op te wachten (maffia stijl ;p) hehe en toen hij naar buiten kwam rende ik op hem af haha hij schrok zich kapot.. maar heb wel gelijk mijn pinpas terug gekregen.
Dat duurt een week en ik had in die periode veel activiteiten gepland. Dus ik moest echt die pinpas hebben want bij de postbank kun je niet met legitimatie geld pinnen. En die "vriend" had daar geen begrip voorquote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:35 schreef Geerd het volgende:
[..]
Vraag je toch gewoon een ander pasje aan?
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 08:55 schreef _F.U.B.A.R_ het volgende:
http://uk.video.yahoo.com/watch/119026/995459
Niet neem ik aan, anders kon hij em wel aansprekenquote:
Kosten: 150 euroquote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:04 schreef omyfalzer het volgende:
Huur een FOK! knokploeg; probleem zo opgelost.
Vooral seizoen 1, aflevering 1. Kreeg onze vriendelijke vriend ook nog wat geld van iemandquote:Op donderdag 7 augustus 2008 08:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nou heb ik gisteren The Sopranos gekeken, en ik heb wel een ideetje of wat opgedaan voor dit soort lastige klanten...
Moreel gezien is dat geen diefstal, maar wettelijk wel. Je kan hem beter een corrigerende tik verkopen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:44 schreef Amootje het volgende:
probeer die telefoon idd te pakken te krijgen
Wedden dattie geen aangifte doet van diefstal? Hij moest jou er immers voor betalen
Nu de wielklem nog... maar ik weet zeker dat ik binnne no-time mn geld terug heb als die erop zit.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:42 schreef dikkekaas het volgende:
Ik vond je eigen idee van een wielklem eigenlijk ook best tof
Dat zit ie. Hij heeft al een deurwaarder achter zich aan wegens niet betaalde boetes, maar die boetes zijn wel van later.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:48 schreef borbit het volgende:
probeer het met hem te bespreken, misschien zit ie wel echt heel krap bij kas. En kun je een betaal regeling afspreken. Niet de mooiste oplossing, maar je krijgt je geld wel terug.![]()
Als het inmiddels echt geen vriend meer van je is zou ik gewoon een incasso bureau sturen, of het terug vragen bij zijn ouders.
dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet hij misschien niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:16 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Moreel gezien is dat geen diefstal, maar wettelijk wel. Je kan hem beter een corrigerende tik verkopen.
gewoon een lange ketting met slot + een lantaarnpaal. Hoef je toch geen wielklem voor te hebben.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:25 schreef nachtdier2 het volgende:
[..]
Nu de wielklem nog... maar ik weet zeker dat ik binnne no-time mn geld terug heb als die erop zit.
Nope maar een :quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:47 schreef nachtdier2 het volgende:
Heb jij een ketting van 8 meter te leen voor me dan?
Lekker geloofwaardig verhaal.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:08 schreef nachtdier2 het volgende:
Verleden jaar dus 140 euro voorgeschoten in de vorm van een gsm'etje dat ik voor m gekocht had en dat ie een week later zou betalen. Nu, dik 1,5 jaar later nog steeds geen cent van ontvangen omdat 'ie een boete moest betalen/ z;n salaris nog niet binnen was/ enz.
Ondertussen begin ik het een beetje spuugzat te worden, want van de 10 keer dat ik ;m bel neemt ie 10 keer niet op terwijl ie donders goed weet dat ik het ben. Als ik bij m thuis aan de deur aanbel, idem ditoterwijl ie gewoon thuis is want zn auto staat voor de deur en zn balkondeur staat open.
Diverse gedachtes passeren nu de revue over wat te doen:
-een wielklem op zn auto zetten? Die auto is zo ongeveer zn alles en daar heeft ie blijkbaar wel geld voor.
-midden in de nacht net zo lang aanbellen tot ie wel opendoet?
-incassobureau inschakelen?
Iemand nog goede ideeen?
Ja, en daar ga je dus al de mist in. Iemand zit niet in geldnood omdat die zo goed met geld om kan gaan.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:23 schreef Angelina84 het volgende:
Neem aan dat als iemand in geldnood zit diegene geen centen uitgeeft aan overbodige fratsen.
I know... Ik probeer ook niet te zeggen dat ik de persoon die geld nodig had onbegrijpelijk vind (hoewel die ook alles behalve complimenten verdientquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:53 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ja, en daar ga je dus al de mist in. Iemand zit niet in geldnood omdat die zo goed met geld om kan gaan.
Waarom ongeloofwaardig? Verstandig is anders, maar als TS hem tot op dat moment echt als vriend beschouwde en er van overtuigd was dat hij het geld snel terug zou krijgen...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:44 schreef Angelina84 het volgende:
[..]
I know... Ik probeer ook niet te zeggen dat ik de persoon die geld nodig had onbegrijpelijk vind (hoewel die ook alles behalve complimenten verdient)...Het punt wat ik wil maken is: wat jij hierboven tikt, had degene die het geld tijdelijk beschikbaar stelde vast ook wel kunnen bedenken >>> ofwel ik vind het ongeloofwaardig dat je zomaar zo'n bedrag voor zo'n doel uitleent.
Wat is er ongeloofwaardig aan?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:23 schreef Angelina84 het volgende:
[..]
Lekker geloofwaardig verhaal.![]()
Neem aan dat als iemand in geldnood zit diegene geen centen uitgeeft aan overbodige fratsen. Ga er dus vanuit dat als je vriend bij je aanklopt voor hulp voor een telefoon dat is, omdat hij wil kunnen bellen dan wel gebeld worden. Dat kan al met een apparaat dat vele malen goedkoper is dan 140 eurootjes...
Wil ik zo'n bedrag aan een vriend(in) voorschieten, zal ik toch echt een betere smoes willen horen.
Hmmmm, bijna had je me overtuigd...als in: in het eerste gedeelte over hoe dat geld uitlenen was gegaan...het was dus niet eens bewust lenen, maar meer even voorschieten...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:58 schreef nachtdier2 het volgende:
[..]
Wat is er ongeloofwaardig aan?
Ik heb een gsm gekocht in de opruiming voor een spotprijsje. Hij ziet dat ding, vind m tof en vraagt of ik er voor hem ook eentje wil halen en dat ie 'm dan volgende week betaald als zn salaris binnen is. Nachtdier2: Oke, neem deze maar mee alvast. Ik haal zo toch wel een nieuwe'.
En, trouwens. Ooit wel een van Leen van Frisia gehoord? Waar denk je dat die van leeft?
Niet van mensen die wel met geld kunnen omgaan. Je moet eens weten hoeveel mensen zich in de schulden steken om maar het nieuwste van het nieuwste te kopen of om maar met de rage mee te doen of omdat er een merkje opstaat.
Daarnaast, hij is daarna pas in de problemen geraakt. Boetes enzo. Deurwaarders weten mensen ook met alle plezier te goot in te helpen met torenhoge tarieven. Maar das een ander verhaal.
& je hem duidelijk een loer wil draaien (een wielklem plaatsen kost volgens mij niet niks). Aardig tegenstrijdig.quote:daar heeft ie blijkbaar wel geld voor.
Alsof je een werkgever kunt overtuigen dat je 140 euro van een werknemer krijgt. Wat boeit dat die werkgever nou?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:02 schreef Adfundum het volgende:
SMS hem dat hij moet betalen of dat je het anders van zijn salaris laat inhouden. Misschien Is hij niet happy als je zijn werkgever inlicht en komt hij alsnog over de brug.
waarom nou weer zo twijfelen aan dit verhaal? Vertrouw je mensen zo moeilijk?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:22 schreef Angelina84 het volgende:
[..]
Hmmmm, bijna had je me overtuigd...als in: in het eerste gedeelte over hoe dat geld uitlenen was gegaan...het was dus niet eens bewust lenen, maar meer even voorschieten...
Vervolgens lijk je het echter voor hem op te nemen, terwijl je in je eerste post nog je wantrouwen richting hem hebt uitgesproken:
[..]
& je hem duidelijk een loer wil draaien (een wielklem plaatsen kost volgens mij niet niks). Aardig tegenstrijdig.
Echt niet aanvallend bedoeld, maar dat is hoe het op mij overkomt. Als het allemaal toch echt waar is: mijn excuses & als tip: bedenk je eens welke kant je op wilt: overheest een gevoel van begrip of juist onbegrip? Afhankelijk daarvan: wil je echt revanche of hem nog altijd ondanks alles als vriend helpen? Succes.
Bovendien is die telefoon al lang geen 140 euro meer waard.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:16 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Moreel gezien is dat geen diefstal, maar wettelijk wel. Je kan hem beter een corrigerende tik verkopen.
Jij moet meer Family Guy kijken. Brian is een toffe hond en kan veel meer dan alleen rickrollen.quote:
Zijn vriend's auto stond voor de deur, hij zal dan wel minimaal 18 jaar oud zijn..quote:Op donderdag 7 augustus 2008 08:41 schreef Ladylike het volgende:
paupervriend.. zeg
Als ie nog geen 150 euri kan betalen, wil ik niet weten hoe die gozer zn onvoorziene uitgaves betaalt
Dingen gaan stuk, het is slim om daarvoor te sparen
of TS en zn "vriend" zijn pas 17, gaat het over brommerboetes en bijbaantjes en wonen ze nog thuis
In het eerste geval moet TS minimaal 4,5 maand wachten op zn 150 eurie...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:27 schreef Sowflow het volgende:
Ga op zijn verjaardag of met kerst ofzo langs, lekker wanneer hij in gezelschap is. En dan ermee confronteren...
Ernstige situatie, ongelooflijk dat zulke mensen bestaan...
oh jaquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:21 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
Zijn vriend's auto stond voor de deur, hij zal dan wel minimaal 18 jaar oud zijn..
Tussen vriend en vijand zit nog genoeg.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:09 schreef nachtdier2 het volgende:
omdat ik m ondanks dit geintje nog niet als vijand beschouw?
En we zijn nu een hele dag na het weekend...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:28 schreef nachtdier2 het volgende:
Na het weekend zal ie terugbellen, aldus een smsje. Hij had belangrijk bezoek... Jaja...
Klaarblijkelijk zo belangrijk dat je niet even de telefoon kan opnemen al die tijd om te zeggen dat ie later wel terugbelt ofzo..
Verder nog geen actie ondernomen. Voor wraakzuchtige dingetjes mogen er nog altijd tips gegeven worden
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 00:02 schreef FFnog het volgende:
[..]
En we zijn nu een hele dag na het weekend...
Natuurlijk is hij vandaag meteen bij je langsgeweest...
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:10 schreef makkie88 het volgende:
wielen van auto af, en dan ruilen verkopen vioor 140 euro
Dat was dus een kleine week geleden. Inmiddels een week verder een 3x raden. Geen belletje gehad van ;m en op msn negeerde ie me ook.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 22:28 schreef nachtdier2 het volgende:
Na het weekend zal ie terugbellen, aldus een smsje. Hij had belangrijk bezoek... Jaja...
Klaarblijkelijk zo belangrijk dat je niet even de telefoon kan opnemen al die tijd om te zeggen dat ie later wel terugbelt ofzo..
Verder nog geen actie ondernomen. Voor wraakzuchtige dingetjes mogen er nog altijd tips gegeven worden
Idd!quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 03:02 schreef fotostarter het volgende:
1 ding snap ik even niet.
Hij had belangrijk bezoek.
Ik zou zoiets hebben van, ik ga nu langs, bel aan, zodra de deur ook maar iets los gaat, knaai ik de deur open, ga naar binnen en zet hem even flink voor lul bij zijn bezoek, en ging niet eerder weg voordat ik mijn centen had
En waarom zou die het dan wel geven? Dan heeft die eigenlijk alleen maar een reden om het niet te gevenquote:Op maandag 18 augustus 2008 13:30 schreef vipergts het volgende:
Koop een bus purschuim en spuit de uitlaat en sloten van zijn auto vol en ga dan om die 140 euro vragen
Zinnen formuleren zoals deze en de topictitel is niet je sterkste kant volgens mij.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 05:36 schreef nachtdier2 het volgende:
Punt is dat ik mocht ik wat terugdoen, wel lol heb gehad van het geld.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:41 schreef the_legend_killer het volgende:
hak hem zijn pink af.
Zeg dan dat de duim de volgende is.
Hij geeft je dan zo hetgeld terug.
Ik kijk veel film ik weet het
En dit zou dus ook normaal moeten zijn voor iedereen!!! Helaas denken velen er anders over...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ook die vriend is een beetje een eikel...toen ik 18 was heb ik van een vriend 800 euro geleend voor de vakantie.. heb ik hem ook netjes terugbetaald!![]()
dat is wel kansloos jah!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:20 schreef Queen_Bee het volgende:
So? Hij vraagt om tips om er vervolgens niets mee te doen
ik schiet gewoon in de lach van sommige ideeenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:34 schreef JanJanJan het volgende:
zijn auto op blokken zetten. wielen meenemen. ruilen voor 50 euro per wiel of 140 voor de set.....
Ik vind die wel leuk jaquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:48 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik schiet gewoon in de lach van sommige ideeen
Ik denk dat een pink afsnijden wel effectiever is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:01 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik vind die wel leuk jaOok iets beter voor TS dan een pink afsnijden
Oeh, relevant zeg! Wat ben jij een toffe gozerquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ook die vriend is een beetje een eikel...toen ik 18 was heb ik van een vriend 800 euro geleend voor de vakantie.. heb ik hem ook netjes terugbetaald!![]()
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 11:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oeh, relevant zeg! Wat ben jij een toffe gozer
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:22 schreef nachtdier2 het volgende:
[..]
Mja, wel triest dat je nioet zomaar mensen die je al 20 jaar ofzo kent niet meer op hun woord kan geloven
Ik ga/ging altijd uit van het goede van de mens. Fout, want als je dat doet weten ze je te vinden.
Schofterige ook nog is dat ik dat telefoontje eignelijk had gekocht om voor 50 meer binnen een dag te verkopen maar m hem wel gunde voor die prijs
Zijn lul tussen de deur douwen en keihard deur dichtgooien?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:08 schreef nachtdier2 het volgende:
Verleden jaar dus 140 euro voorgeschoten in de vorm van een gsm'etje dat ik voor m gekocht had en dat ie een week later zou betalen. Nu, dik 1,5 jaar later nog steeds geen cent van ontvangen omdat 'ie een boete moest betalen/ z;n salaris nog niet binnen was/ enz.
Ondertussen begin ik het een beetje spuugzat te worden, want van de 10 keer dat ik ;m bel neemt ie 10 keer niet op terwijl ie donders goed weet dat ik het ben. Als ik bij m thuis aan de deur aanbel, idem ditoterwijl ie gewoon thuis is want zn auto staat voor de deur en zn balkondeur staat open.
Diverse gedachtes passeren nu de revue over wat te doen:
-een wielklem op zn auto zetten? Die auto is zo ongeveer zn alles en daar heeft ie blijkbaar wel geld voor.
-midden in de nacht net zo lang aanbellen tot ie wel opendoet?
-incassobureau inschakelen?
Iemand nog goede ideeen?
Idd. Die 140 euro boeien 'm blijkbaar geen fuck. Als een vriend van mij 140 euro had geleend had ik er wel voor gezorgd dat hij het binnen een paar weken had terugbetaald.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:51 schreef gateway het volgende:
volgens mij heeft TS een grote mond, zeurt graag, maar doet niks
Dan moet die deur wel opengaan. Heeftniet eens het fatsoen gehad om even aan de intercom te komen..quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 03:02 schreef fotostarter het volgende:
1 ding snap ik even niet.
Hij had belangrijk bezoek.
Ik zou zoiets hebben van, ik ga nu langs, bel aan, zodra de deur ook maar iets los gaat, knaai ik de deur open, ga naar binnen en zet hem even flink voor lul bij zijn bezoek, en ging niet eerder weg voordat ik mijn centen had
Ben je zo dom dat je niet begrijpt wat het onderwerp is in dit topic?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:27 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Zinnen formuleren zoals deze en de topictitel is niet je sterkste kant volgens mij.![]()
¤140 terug eisen. Stuur hem een brief.
Je hebt slecht voor 1/3 gelijk. Ik had een grote mond, zeur graag en ben inderdaad te passief.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:51 schreef gateway het volgende:
volgens mij heeft TS een grote mond, zeurt graag, maar doet niks
Haastige spoed is zelden goed. Ik ga niet zomaar even erheen rijden om te kijken of ie er is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:20 schreef Queen_Bee het volgende:
So? Hij vraagt om tips om er vervolgens niets mee te doen
goedkoop laptopje heeft er ie wel aan overgehoudenquote:Op maandag 18 augustus 2008 21:34 schreef bbrother het volgende:
Heb dit ook eens gehad, "vriend" had voor 300 euro laptop van me gekocht. Zou hij aflossen in termijnen van 50 euro. Na 200 euro te hebben gehad bleef ik maar zeuren om de laatste 100.
Uiteraard de bekende smoesjes als "geen salaris" "huis kost geld" gehad, en na een jaar was ik het zat.
Via MSN toen (ja) vriendelijk verzocht morgen de laatste 100 euro te brengen, anders hoefde ik hem niet meer te zien.
Hij is nooit meer langs gekomen![]()
gokje: hij deed de deur niet open?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:10 schreef nachtdier2 het volgende:
[..]
Haastige spoed is zelden goed. Ik ga niet zomaar even erheen rijden om te kijken of ie er is.
Nee, stel je voor zeg, dat zou ik zeker niet doen natuurlijk...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:10 schreef nachtdier2 het volgende:
Haastige spoed is zelden goed. Ik ga niet zomaar even erheen rijden om te kijken of ie er is.
Dat is dus het probleem. Waarschijnlijk gaat ie de deur dus niet opendoen. Ik heb m al gebeld; neemt ie niet op.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:12 schreef FFnog het volgende:
[..]
Nee, stel je voor zeg, dat zou ik zeker niet doen natuurlijk...
Zometeen doet ie de deur open en dan...???
En dat ben je dit jaar ook nog van plan, Of vind je dat nog een beetje te snel...???quote:Volgende stap is dat ik dus gewoon midden in de nacht net zo lang bij m aanbel dat ie wel open moet doen. En gezien ik een nachtdier ben, maakt het mij niet uit dat het midden in de nacht is. Hij zal er minder gelukkig mee zijn.
Scherp +1quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
als jij die jongen die je geld niet terug betaald een vriend noemt
wat zijn dan joun vijanden..?
Joun...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:04 schreef phpmystyle het volgende:
als jij die jongen die je geld niet terug betaald een vriend noemt
wat zijn dan joun vijanden..?
Mijn avatar, wat doe je?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:23 schreef Error_Jaap het volgende:
Als mij dat zou overkomen met een bedrag als 140 euro wat-ie al dik een jaar geleden heeft geleend en verder nergens op thuisgeeft is-ie echt vriend af, dit zie ik gewoon als diefstal.
Dat dus, ik zou alleen nog een briefje achter laten met 'Als je mijn geld niet terug betaalt, praat ik niet meer met jequote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:22 schreef pjhu het volgende:
Mijn raad is deze:
Beschouw dat geld maar als leergeld, en schrijf die "vriend" af. Nooit meer aankijken en benaderen.
Stelregel 1: Vrienden leen je beperkte hoeveelheden geld, en dat geld vergeet je gewoon. Ze betalen je vast wel terug. Als het goede vrienden zijn is het geen probleem.
Stelregel 2: Als je grote hoeveelheden geld uitleent, moet je het in een contract-vorm doen, ook met die goede vrienden. Dus via een notaris. Zelfs dan is het nog moeilijk je geld terug te krijgen in geval van "kwade opzet"
Jij was duidelijk te goed van vertrouwen. Dat leer je nog wel.
Mensen die lenen hebben meestal een probleem met geldmanagement, en verschuiven dat naar anderen, en jij zit dus met de gebakken peren.
Ik zou me ook dood schamen en niet meer reageren.quote:Op maandag 8 september 2008 01:39 schreef FFnog het volgende:
Ts gaat gewoon niet meer reageren hier denk ik...
dat dus..quote:Op maandag 8 september 2008 01:39 schreef FFnog het volgende:
Ts gaat gewoon niet meer reageren hier denk ik...
quote:Op maandag 8 september 2008 19:31 schreef moonmovies het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:44 schreef DR878 het volgende:
toevallig net 75 euri terugkregen van een vriend die 50 euro had geleend vorige week. Hij was blut toen. Week later zou stufi komen en direct terugbetalen met 75 euro zei hij, ik had zelf weinig geld maar toen stelde hij dus 75 euro voor en ik zei ok .
Net dus 75 gekregen, terwijl hij zelf nog 40 euro over had voor de hele maand.
Klinkt misschien zielig dat ik meer kreeg dan dat ik heb uitgeleend, maar als je ziet hoe hij met zijn geld omgaat, vind ik het wel terecht. Hij MOEST zogenaamd schoenen kopen van footlocker (hij werkt daar), maar ik heb nog nooit gehoord dat je bij een footlocker schoenen MOET kopen als je daar werkt:S. . Verder heeft hij namelijk van andere mensen al geleend enzo dus hij moet maar eens leren met geld om te gaan, en geeft hij geld uit aan totaal nutteloze dingen (zoals spellen die je ook gewoon kan downloaden oid).
Daarom lenen lijkt aantrekkelijk maar komt altijd komt altijd 2x zo hard aan.
Niks lekker vriend. Hij stelde het voor, ik vraag nooit om rente, en heb hem zovaak al voorgeschoten zonder extra terug te krijgen. En ik moest wel het geld terugkrijgen omdat ik het zelf ook hard nodig heb op dit moment. Nu was het de zoveelste keer en denk dat hij het ook wel merkte, en ik doordat ik zelf krap bij kas zat wilde hij die leninglast compenseren. Bovendien doe ik zoveel dingen voor hem zonder dat ik er iets terug voor vraag. Nou als hij op deze manier mij wil terugbetalen vind ik het prima, ik heb het niet gevraagd in iig.quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:48 schreef FFnog het volgende:
[..]
Lekkere vriend bij jij...
50% extra laten betalen na een week...
jij bent een ongelofelijke kankerkneusvriend.quote:Op vrijdag 26 september 2008 01:25 schreef DR878 het volgende:
[..]
Niks lekker vriend. Hij stelde het voor, ik vraag nooit om rente, en heb hem zovaak al voorgeschoten zonder extra terug te krijgen. En ik moest wel het geld terugkrijgen omdat ik het zelf ook hard nodig heb op dit moment. Nu was het de zoveelste keer en denk dat hij het ook wel merkte, en ik doordat ik zelf krap bij kas zat wilde hij die leninglast compenseren. Bovendien doe ik zoveel dingen voor hem zonder dat ik er iets terug voor vraag. Nou als hij op deze manier mij wil terugbetalen vind ik het prima, ik heb het niet gevraagd in iig.
Je bent pas een kankerkneus als je je laat misbruiken door zogenaamde 'vrienden'.quote:Op zaterdag 27 september 2008 15:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
jij bent een ongelofelijke kankerkneusvriend.
als hij je terug betaald zeg je toch: "ach laat maar zitten die 25 extra"
jij dus niet.
kneus.
Ik zou, als ik elke keer moest lenen van iemand, mij ook schuldig voelen en dat aanbieden. Als het dan geweigerd zou worden, zou ik het alsnog doen. Dus ik begrijp het wel.quote:Op zaterdag 27 september 2008 15:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
jij bent een ongelofelijke kankerkneusvriend.
als hij je terug betaald zeg je toch: "ach laat maar zitten die 25 extra"
jij dus niet.
kneus.
Ben het helemaal met je eens, maar waarom via een notaris? 't Is geen hypotheekakte die gaat passeren...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:22 schreef pjhu het volgende:
Stelregel 2: Als je grote hoeveelheden geld uitleent, moet je het in een contract-vorm doen, ook met die goede vrienden. Dus via een notaris. Zelfs dan is het nog moeilijk je geld terug te krijgen in geval van "kwade opzet"
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:58 schreef bravo het volgende:
Gloeiende, dit topic staat in MyAt, waarom reageert die lamme tak niet meer op zijn eigen topic...
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:05 schreef compier het volgende:
Arme jongen, geen geld krijgen en ook nog door iedereen uitgelachen worden!
Kom op zeg, het is gewoon een pauper...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:05 schreef compier het volgende:
quote:Op zaterdag 13 september 2008 23:11 schreef nachtdier2 het volgende:
Nee, ik word soms een beetje verlegen als moet bellen en heb dus nogal last van uitstelgedrag
Inderdaad!quote:Op zondag 16 november 2008 02:06 schreef Rikketik het volgende:
Moet wel een hel zijn voor TS; elke keer als dit topic net een beetje gezakt is in zijn MyAt lijst, wordt hij weer omhoog geschopt.
quote:Op donderdag 20 november 2008 01:55 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Verdomme, weer een kwartier verkloot door een topic zonder climax door te lezen
Ah, jij betaalt je boodschappen ook niet maar jat ze gewoon mee?quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:44 schreef DR878 het volgende:
toevallig net 75 euri terugkregen van een vriend die 50 euro had geleend vorige week. Hij was blut toen. Week later zou stufi komen en direct terugbetalen met 75 euro zei hij, ik had zelf weinig geld maar toen stelde hij dus 75 euro voor en ik zei ok .
Net dus 75 gekregen, terwijl hij zelf nog 40 euro over had voor de hele maand.
Klinkt misschien zielig dat ik meer kreeg dan dat ik heb uitgeleend, maar als je ziet hoe hij met zijn geld omgaat, vind ik het wel terecht. Hij MOEST zogenaamd schoenen kopen van footlocker (hij werkt daar), maar ik heb nog nooit gehoord dat je bij een footlocker schoenen MOET kopen als je daar werkt:S. . Verder heeft hij namelijk van andere mensen al geleend enzo dus hij moet maar eens leren met geld om te gaan, en geeft hij geld uit aan totaal nutteloze dingen (zoals spellen die je ook gewoon kan downloaden oid).
Daarom lenen lijkt aantrekkelijk maar komt altijd komt altijd 2x zo hard aan.
Naar een bank gaan voor ¤140?quote:Op zaterdag 27 september 2008 17:15 schreef MarkzMan_X het volgende:
Bizar hoe hoog die bedragen zijn die jullie van elkaar lenen, daar zijn toch banken voor?
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:25 schreef nachtdier2 het volgende:
[..]
Nu de wielklem nog... maar ik weet zeker dat ik binnne no-time mn geld terug heb als die erop zit.
Maak maar 140 euro over naar een goed doel en post daar maar een printscreen van in dit topic. Vervolgens mag je gerust een moderator mailen teneinde een slotje aan te vragenquote:Op zondag 16 november 2008 13:31 schreef Pulu het volgende:
Ik word een beetje van dit topic...hoeveel geld kreeg TS nog? Ik betaal het wel want dan kan hier eindelijk een slotje op....
En jij denkt dat ik daar wakker van lig? Nope...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:05 schreef compier het volgende:
Niet zo'n heel goede... Kwamen wel vaak bij elkaar over de vloer. Soms maanden niet, dan weer maanden wel.quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:28 schreef zquing het volgende:
goede vriend? Dan vergeet je die 140eu
PM ontvangenquote:Op dinsdag 25 november 2008 00:27 schreef T_Fuff het volgende:
ik lees godverdomme 5 paginas vol en het is niet eens een mooi verhaal, tsjonge jonge.
Ik wil nou weten of het al afgelopen is, ik ga pm'en
Dit lijkt me toch wel een teken dat hij echt niet betaalt..... hoelang moet hij dat volhouden? ACTIE! cijfer jezelf niet zo weg.. ben je bang voor hem ofzo??quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:43 schreef nachtdier2 het volgende:
Zo, en dan nu een korte update:
-diverse keren midden in de nacht gebeld. Nam ie niet op, maar wetende dat z'n telefoon aanstond, ie 'm 100% gehoord moet hebben en dat drie keer gedaan te hebben heeft ie geen fijne nacht gehad.
-ook nog keertje midden in de nacht langsgeweest: deed ie niet open. Mja, niet verwonderlijk als je er niet bent.
-uiteindelijk 'm ook weer aan de lijn gehad. Meneer heeft drie deurwaarders achter zich aan wegens niet betaalde boetes waarschijnlijk. Zit kut in zn vel, half depressief doordat zn maatje dodelijk verongelukt is, maar had het uit zichzelf wel over die 140 euro en dat ie dat wel in delen zou terugbetalen omdat ie het niet in keer kon betalen... Maar ondertussen kan ie dus wel 1000 pleuro aan zn auto uitgeven...
Nog geen geld dus... maar ik vergeet dat niet en pak 'm echt nog wel keer terug als ie echt niet betaald. Van die 140 euro lig ik niet heel erg wakker in de zin dat ik het kan missen. Maar terug zal het komen.
Kerel,quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:25 schreef nachtdier2 het volgende:
Nee, ben niet bang voor 'm. Dat geld komt terug en anders mag ie toch echt 3x dat bedrag aan andere schade lappen zonder dat ie weet dat ik de veroorzaker ben. Zo zit ik dan ook wel in elkaar want het is verre van sociaal
quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:43 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Pak hem bij zijn vetkuif, en sla hem met zn harses door de voorruit van die auto van hem, iedere keer als je hem ziet, en net zolang tot jij je geld terug hebt.
Dat gaat mij nou net zo!quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:41 schreef drumstickNL het volgende:
Gewoon iets van z'n auto meenemen.
Dat keur ik niet goed, dat zijn jouw woorden. Maar eenmaal uitgegeven geld terughalen gaat niet meer dus daarover mekkeren heeft geen zin meer. Punt is dat ik soms laks ben en hij moeilijk bereikbaar is. En ik geen zin heb om zn moeder te bellen ervoor.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:43 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Kerel,
Jij keurt het gewoon goed dat hij 1000 euro in zijn auto pompt.
Die 140 euro voor jezelf vergeet je gewoon voor het gemak, maar wel hier de toffe jongen uithangen met "Dat geld komt er wel"...
Als jij zo doorgaat, komt dat geld nooit.
Pak hem bij zijn vetkuif, en sla hem met zn harses door de voorruit van die auto van hem, iedere keer als je hem ziet, en net zolang tot jij je geld terug hebt.
Ik snap jouw principe ook, maar wat hij doet is geen lenen, maar misbruik maken van jouw goedheid
Je noemt jezelf een kerel, en je voelt je lastig gevallen door een topic op Fok! ?quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:51 schreef zoalshetis het volgende:
rot nou eens op met dit kankertopic.
rot op met dat oeverloze gezeik
wees een man, vraag je geld terug en val mij niet lastig met je nichtengedrag.
ga je vriendje stokslobberen mafkees.quote:Op woensdag 26 november 2008 00:22 schreef L0we het volgende:
[..]
Je noemt jezelf een kerel, en je voelt je lastig gevallen door een topic op Fok! ?
Stel jezelf dan een doel!quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:47 schreef nachtdier2 het volgende:
[..]
Dat keur ik niet goed, dat zijn jouw woorden. Maar eenmaal uitgegeven geld terughalen gaat niet meer dus daarover mekkeren heeft geen zin meer. Punt is dat ik soms laks ben en hij moeilijk bereikbaar is. En ik geen zin heb om zn moeder te bellen ervoor.
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:51 schreef zoalshetis het volgende:
rot nou eens op met dit kankertopic.
rot op met dat oeverloze gezeik
wees een man, vraag je geld terug en val mij niet lastig met je nichtengedrag.
quote:Op woensdag 26 november 2008 17:47 schreef drumstickNL het volgende:
Heb je nou dat geld al trouwens ?
quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:43 schreef nachtdier2 het volgende:
-diverse keren midden in de nacht gebeld. Nam ie niet op, maar wetende dat z'n telefoon aanstond, ie 'm 100% gehoord moet hebben en dat drie keer gedaan te hebben heeft ie geen fijne nacht gehad.
-ook nog keertje midden in de nacht langsgeweest: deed ie niet open. Mja, niet verwonderlijk als je er niet bent.
-uiteindelijk 'm ook weer aan de lijn gehad. Meneer heeft drie deurwaarders achter zich aan wegens niet betaalde boetes waarschijnlijk. Zit kut in zn vel, half depressief doordat zn maatje dodelijk verongelukt is, maar had het uit zichzelf wel over die 140 euro en dat ie dat wel in delen zou terugbetalen omdat ie het niet in keer kon betalen... Maar ondertussen kan ie dus wel 1000 pleuro aan zn auto uitgeven...
Nog geen geld dus... maar ik vergeet dat niet en pak 'm echt nog wel keer terug als ie echt niet betaald. Van die 140 euro lig ik niet heel erg wakker in de zin dat ik het kan missen. Maar terug zal het komen.
530D, dat is de duurste auto zonder emotie die er rond rijdt.quote:Op donderdag 27 november 2008 01:13 schreef DoimeN het volgende:
Ik gok dat die velgen op die auto al duurder zijn dan 140 Euro.
(Ik heb een bmw 530D () en daar zijn de velgen al richting de 2000 euro)
De maatschappij mag serieus blij zijn dat Internethelden.... ook maar Internethelden zijnquote:Op zaterdag 13 december 2008 11:41 schreef Penrue het volgende:
Ik had echt gewoon alle ruiten in zijn auto kapot geslagen? Een stuurslot op zijn stuur gedaan? Zijn banden lek gestoken? Zijn laklaag helemaal onder gekrast met mijn sleutels (IK KRIJG NOG 140 EURO VAN JE!)? Alle ruiten van zijn huis kapot gemaakt? De Stewie "Where's My Money"-style toegepast? En zo kan ik nog wel een uur doorgaan.
Wat een vriend was jij voor mij..................................................quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:43 schreef nachtdier2 het volgende:
prima ideequote:Op woensdag 17 december 2008 13:16 schreef HenkieVdV het volgende:
Snel richting het einde van dit slechte topic a.u.b.
*eenschquote:Op woensdag 17 december 2008 13:16 schreef HenkieVdV het volgende:
Snel richting het einde van dit slechte topic a.u.b.
* LL geeft ook hierbij haar bijdragequote:
Precies. Opgelost, slotje. Nu het nog kanquote:Op woensdag 17 december 2008 13:51 schreef Bargash het volgende:
Het kost je nu eenmaling 140 euro om te weten dat het geen goede vriend is. Cut your losses and verbreek elk contact met hem. Deurwaarders en dodelijk verongelukte vrienden? Lulverhaal.. ontwijkend gedrag, geen energie in steken, afsluiten en verder gaan.
8quote:Op woensdag 17 december 2008 14:04 schreef Ladylike het volgende:
Nog 9 posts en er zit automatisch een slot op...
7quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |