In dit rijtje telt de selectie 27 in plaats van 28 spelers. Zou Schilder er dan toch nog bij horen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 17:46 schreef Trancelocator het volgende:
Dus dan ziet het plaatje er zo uit.
Selectie:
1 Maarten Stekelenburg
2 Bruno Silva
3 Oleguer Presas
4 Thomas Vermaelen
5 Jan Vertonghen
6 Rasmus Lindgren
8 Urby Emanuelson
9 Klaas Jan Huntelaar
10 Miralem Sulejmani
11 Ismail Aissati
12 Kenneth Vermeer
15 Gregory van der Wiel
16 Luis Suarez
18 Gabri
20 Dario Cvitanich
22 Siem de Jong
24 Jan-Arie van der Heijden
26 Jeffrey Sarpong
28 Vurnon Anita
29 Mitchell Donald
30 Dennis Gentenaar
32 Donovan Slijngard
33 Javier Martina
Plus:
7 Kennedy
17 George Ogararu
19 Dennis Rommedahl
23 Leonardo
Mogen weg:
21 Kenneth Perez
25 Jurgen Colin
27 Laurent Delorge
31 Albert Luque
Niemand vergeten?
Die vergeten ze bij Ajax zelf ook gewoon hoor, Mitea in ieder geval dan. Die komt over 2 maanden weer een keer op het trainingsveld kijken en wordt dan door Koster raar aangekeken. "En jij bent?".quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:08 schreef Pritt het volgende:
Onze glazen vrienden Mitea en Manu worden niet eens meer genoemd.
Dat komt denk ik omdat Manucharyan de laatste tijd een stuk minder last van blessures heeft, en ook in zijn nationale eftal doet hij het erg goed.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:12 schreef Nashje het volgende:
[..]
Die vergeten ze bij Ajax zelf ook gewoon hoor, Mitea in ieder geval dan. Die komt over 2 maanden weer een keer op het trainingsveld kijken en wordt dan door Koster raar aangekeken. "En jij bent?".
Mitea neem ik in ieder geval niet meer serieus. Manucharyan daarentegen op de een of andere manier wel.
Zou kunnen. Maar de keren dat ik Manucharyan heb gezien heeft ie me wel een gevoel gegeven van dat hij nog wel gaat doorbreken bij Ajax.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:13 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Dat komt denk ik omdat Manucharyan de laatste tijd een stuk minder last van blessures heeft, en ook in zijn nationale eftal doet hij het erg goed.
Lijkt me niet dat we voor die 4 een eurocent gaan vangen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:13 schreef koningdavid het volgende:
Ik ben benieuwd of het gaat lukken de spelers die wegmogen ook daadwerkelijk te verkopen.
Vooral bij Luque hou ik mijn hart vast.
Ik denk dat Bosz inmiddels al even heeft gebeld met Blind, ze houden wel van 30+ in Rotterdam.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:13 schreef MaxPower het volgende:
Perez naar PSV?
(zo hebben we die maar vast gehad)
Precies, en Manu is ook nog 2 jaar jonger dan Mitea, ik hoop ook dat hij aankomend seizoen verhuurd kan worden in de eredivisie om te kijken hoelang hij heel blijft.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:14 schreef Nashje het volgende:
[..]
Zou kunnen. Maar de keren dat ik Manucharyan heb gezien heeft ie me wel een gevoel gegeven van dat hij nog wel gaat doorbreken bij Ajax.
Ik hoop eigenlijk dat er nog wel een verdediger bij komt.
Leuk voor de tegenstanders inderdaad.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:15 schreef zjroentje het volgende:
En de helft van de selectie is eigen jeugd.
Ik denk dat ze hun pijlen gaan richten op Colin. Een versterking voor hun verdediging kunnen ze daar wel gebruiken.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:15 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik denk dat Bosz inmiddels al even heeft gebeld met Blind, ze houden wel van 30+ in Rotterdam.
Dat wel maar je kan beter eerlijk zijn en ze de kans te bieden op een leuke club.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:16 schreef SCH het volgende:
Bovendien vind ik dat je niet op die manier met mensen kunt sollen. Slecht personeelsbeleid zeg maar.
Sinds een paar maanden hoort Luque ook bij de exclusieve 30+ club, dus hopelijk belt hij daarvoor ook nog even.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:15 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik denk dat Bosz inmiddels al even heeft gebeld met Blind, ze houden wel van 30+ in Rotterdam.
Tja dat terug halen van Perez is gedaan door van Geel en die is weg.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:16 schreef SCH het volgende:
Ik zou Perez wel willen.
Vinden Ajax-fans het dan niet gek? Perez is toch een goede speler?
Bovendien vind ik dat je niet op die manier met mensen kunt sollen. Slecht personeelsbeleid zeg maar.
Dat hadden ze vorige winter toch kunnen bedenken? Je haalt die jongen eerst terug en dan wil je weer van hem af. Zelden zoiets krankzinnigs meegemaakt in de voetballerij.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:17 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dat wel maar je kan beter eerlijk zijn en ze de kans te bieden op een leuke club.
Nee, maar dat zal jij nooit snappen. De Jong speelde vorig seizoen Perez al uit de basis, en nu is daar Aissati ook nog eens bijgekomen. Perez gaat alleen maar janken als ie niet speelt. En dan is het gewoon een vreselijke kerel.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:16 schreef SCH het volgende:
Vinden Ajax-fans het dan niet gek?
quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Leuk voor de tegenstanders inderdaad.
Ajax is in ieder geval geen serieuze kandidaat voor de titel, dat is wel weer fijn. Ik heb steeds meer het gevoel dat wij kampioen gaan worden dit jaar.
Aissati of Perez? Lijkt mij erg duidelijk.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat hadden ze vorige winter toch kunnen bedenken? Je haalt die jongen eerst terug en dan wil je weer van hem af. Zelden zoiets krankzinnigs meegemaakt in de voetballerij.
En als het nou om een slechte speler ging.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Gentenaar Vermeer Silva Oleguer Vermaelen Vertonghen (Ogararu) Van der Wiel Anita Slijngard Wormgoor Gabri Aissati Lindgren Van der Heijden de Jong Emanuelson Donald Sarpong Schilder Suarez Huntelaar Sulejmani (Bakircioglu) Cvitanich Martina (Rommedahl) (Leonardo) (Luque) |
Van mij hoeft Perez niet weg.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:16 schreef SCH het volgende:
Ik zou Perez wel willen.
Vinden Ajax-fans het dan niet gek? Perez is toch een goede speler?
Ik vind vooral het tweede hilarisch.quote:
Perez is niet meer de Perez van een tijdje terug hoor. Daar heeft Ajax zich ook in vergist. En bij jouw club krijgt er helemaal niemand voor het seizoen te horen dat er weinig zicht op speeltijd is?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat hadden ze vorige winter toch kunnen bedenken? Je haalt die jongen eerst terug en dan wil je weer van hem af. Zelden zoiets krankzinnigs meegemaakt in de voetballerij.
Ja zo kan je slecht personeelsbeleid ook verdedigen. Kom op zeg. Je haalt die jongen eerst terug. Lekker manier van met mensen omgaan. En niemand durft er nog kritiek op te hebben ook.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:18 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nee, maar dat zal jij nooit snappen. De Jong speelde vorig seizoen Perez al uit de basis, en nu is daar Aissati ook nog eens bijgekomen. Perez gaat alleen maar janken als ie niet speelt. En dan is het gewoon een vreselijke kerel.
Colin, omdat hij toen een tijdje terug was gezet naar het 2de vanwege janken.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:20 schreef GGMM het volgende:
http://www.raymania.nl/toma/OP%20Ajax1000.jpg
Wie is die donkere calimero?
Dat krijg je, als de trainer/coaches zo kort in dienst blijven.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet een speler die we eerst terughalen. Dat doe je toch niet Suijk. Wees eerlijk, durf jij zo'n jongen nog recht in de ogen te kijken als je bij Ajax zou werken. En een tijdje terug??? We hebben het over een half jaar man.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:20 schreef Suijk het volgende:
[..]
Perez is niet meer de Perez van een tijdje terug hoor. Daar heeft Ajax zich ook in vergist. En bij jouw club krijgt er helemaal niemand voor het seizoen te horen dat er weinig zicht op speeltijd is?
Aha, thnx.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:21 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Colin, omdat hij toen een tijdje terug was gezet naar het 2de vanwege janken.
Leo en Rommedahl zitten ook gewoon nog bij de laatste 24 hoor, alleen moeten ze niet een plek bij de laatste 18 verwachten als er geen blessures zijnquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:20 schreef Pritt het volgende:
[..]
Van mij hoeft Perez niet weg.
Sowieso vind ik dat er veel te veel jeugdige in zitten die amper iets gepresteerd hebben.![]()
Kijk namen zoals Colin en Luque mogen ook wel van mij weg, maar Leo, Rommedahl en Perez niet.
Ja maar wel met een andere staf.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet een speler die we eerst terughalen. Dat doe je toch niet Suijk. Wees eerlijk, durf jij zo'n jongen nog recht in de ogen te kijken als je bij Ajax zou werken. En een tijdje terug??? We hebben het over een half jaar man.
Meer dan genoeg toch?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:20 schreef thealterego1 het volgende:
[ code verwijderd ]
Hebben we niet wat weinig opties op de vleugels zo?
quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:20 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik vind vooral het tweede hilarisch.Van het eerste kijk ik niet meer op bij SCH ...
Waarschijnlijk heeft hij ook een slechte mentaliteit op de training of ziet Van Basten het sowieso niet in hem zitten.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:22 schreef J.Herrer het volgende:
Waarom mag Luque weg, en prutsers als Baggercioglu en Rommedahl mogen wel blijven?
Luque heeft nooit echt een kans gekregen en heeft meer kwaliteiten in zijn teennagel dan die 2 prutsers bij elkaar
Luque en kwaliteit? Right.... Die gozer zet zich er niet eens voor in man, heb je hem bij de eerste paar trainingen zien lopen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:22 schreef J.Herrer het volgende:
Waarom mag Luque weg, en prutsers als Baggercioglu en Rommedahl mogen wel blijven?
Luque heeft nooit echt een kans gekregen en heeft meer kwaliteiten in zijn teennagel dan die 2 prutsers bij elkaar
Ik denk dat we de kern van dit probleem zo langzamerhand ook wel bij meneer Luque zelf kunnen gaan zoeken ....quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:22 schreef J.Herrer het volgende:
Wat heef die het toch zwaar he, die Perez. Voor een ruime halve ton per jaar een beetje elke dag lekker trainen met Jong Ajax. Ik zou er gelijk voor tekenen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet een speler die we eerst terughalen. Dat doe je toch niet Suijk. Wees eerlijk, durf jij zo'n jongen nog recht in de ogen te kijken als je bij Ajax zou werken. En een tijdje terug??? We hebben het over een half jaar man.
Je doet alsof Perez hier als een stuk stront wordt behandeld.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:23 schreef SCH het volgende:
Als je een speler als Perez wegdoet omdat je weer wat jeugd wil laten doorstromen, is er gewoon iets heel goed fout gegaan, dat mogen wel wat meer mensen hier hardop zeggen. Het gaat godverdomme nog altijd om mensen waar je mee te maken hebt.
En maar lopen kankeren op medespelers als het niet naar zijn zin gaat.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:23 schreef sjimz het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft hij ook een slechte mentaliteit op de training of ziet Van Basten het sowieso niet in hem zitten.
Ja godverdomme!quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:23 schreef SCH het volgende:
[..]Wij hebben op papier een stuk sterkere selectie dan al die jonkies bij Ajax. Dat jij niks kritisch wil horen en iedere morgen in de spiegel kijkt om vast te stellen hoe geweldig je bent om vervolgens de spuugdruppeltjes weg te vegen, mag geen verrassing heten.
Gelukkig reageer je weer superinhoudelijk![]()
Als je een speler als Perez wegdoet omdat je weer wat jeugd wil laten doorstromen, is er gewoon iets heel goed fout gegaan, dat mogen wel wat meer mensen hier hardop zeggen. Het gaat godverdomme nog altijd om mensen waar je mee te maken hebt.
Dat heet beleid/visie. Ik denk dat Luque totaal niet heeft kunnen overtuigen, misschien dat er een minime kans is mocht Huntelaar vertrekken, maar volgens mij is het einde station/carriere voor Luquequote:Op maandag 4 augustus 2008 18:22 schreef J.Herrer het volgende:
*kijkt naar de aanval van Ajax en naar die van SCH.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:23 schreef SCH het volgende:
[..]Wij hebben op papier een stuk sterkere selectie dan al die jonkies bij Ajax. Dat jij niks kritisch wil horen en iedere morgen in de spiegel kijkt om vast te stellen hoe geweldig je bent om vervolgens de spuugdruppeltjes weg te vegen, mag geen verrassing heten.
Een half jaar geleden zou Ajax ook hebben gekozen voor Ismaīl Aissati, alleen PSV liet hem niet gaan en Ajax haalde Kenneth Perez terug. Nu heeft Ajax tķch Aissati weten te halen, een speler die nu al even goed is als Perez en kan uitgroeien tot een topper, moet Ajax dan toch maar voor Perez kiezen? Perez is een broodvoetballer, zoals iedereen. Hij zou bij een betere club dan Ajax zeker willen verkassen en snapt dus heus wel dat Ajax deze keuze maakt, dit hoort gewoon bij professioneel voetbal.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zou jij normaal vinden op je werk. Je hebt prima functioneringsgesprekken gehad, sterker nog: de afdeling wilde je enorm graag terug. Komt er een nieuwe chef en die zegt op dag 3: sorry maar ik mot jou niet.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Andere mensen die het niet in Perez zien zitten.
Dat is toch niet zo heel vreemd?
Nou, inderdaad zeg. Schandalig wat Perez allemaal meemaakt. Laat Amnesty International het maar niet horen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:23 schreef SCH het volgende:
Het gaat potverdulleme nog altijd om mensen waar je mee te maken hebt.
Voetbal is helaas niet altijd te vergelijken met andere beroepen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zou jij normaal vinden op je werk. Je hebt prima functioneringsgesprekken gehad, sterker nog: de afdeling wilde je enorm graag terug. Komt er een nieuwe chef en die zegt op dag 3: sorry maar ik mot jou niet.
Is natuurlijk niet normaal. Is bij de meeste clubs ook echt niet normaal hoor. Maar dat zal jij wel weer sensatie vinden, want het gaat om jouw club he. Sorry dat ik kritisch ben hoor. Mag niet want dat is sensatie.
Ja, dat is schandalig ja.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:30 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nou, inderdaad zeg. Schandalig wat Perez allemaal meemaakt. Laat Amnesty International het maar niet horen.
Als je het er niet mee eens bent gaan we die discussie verder aan in het FB topic.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan, je hebt de reacties van de andere heren toch ook gezien.
Je bent zelf een sensatiezoeker. Schei toch uit man.
Ja inderdaad, met een salaris van 200k is het echt schandalig !!1111quote:
Ik weet niet wat schandaliger is.quote:
Daar stond iets andersquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:30 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nou, inderdaad zeg. Schandalig wat Perez allemaal meemaakt. Laat Amnesty International het maar niet horen.
Oh, dus dan mag je ineens alles maken??? Vanwege dat salaris? Vind je dat echt?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:32 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ja inderdaad, met een salaris van 200k is het echt schandalig !!1111
Prima functioneringsgesprekken? Na z'n terugkomst denk ik niet dat Perez veel 'prima functioneringsgesprekken' zal hebben gehad, aangezien hij vaak als een natte krant speelde en de grootste kansen mistte. Hij heeft een half jaar kansen gehad om zich onomstreden te maken, en nu weer een paar weken in de voorbereiding. Blijkbaar heeft 'ie die niet gepakt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zou jij normaal vinden op je werk. Je hebt prima functioneringsgesprekken gehad, sterker nog: de afdeling wilde je enorm graag terug. Komt er een nieuwe chef en die zegt op dag 3: sorry maar ik mot jou niet.
Is natuurlijk niet normaal. Is bij de meeste clubs ook echt niet normaal hoor. Maar dat zal jij wel weer sensatie vinden, want het gaat om jouw club he. Sorry dat ik kritisch ben hoor. Mag niet want dat is sensatie.
Waarom haalden jullie hem dan terug??? Jullie wilden hem zo enorm graag terug en nu dank je hem af. Kom op zeg, Ajax heeft toch geen borderline ofzo. En Perez is in een half jaar echt niet ineens enorm veranderd, dat maak je mij niet wijs.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:33 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik weet niet wat meer schandaliger is.
Niet duidelijk zijn t.o.v. Perez omtrent zijn speelkansen en hem een heel seizoen een beetje erbij laten bungelen bij de A-selectie.
Dan is het toch 'humaner', om maar even in Amnesty International termen te blijven, om hem duideljkheid te geven over zijn toekomst?
Whahahaha, maakt ie er potverdulleme van.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:30 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het Amerikaanse stelsel zou echt niets voor jouw zijn zie ik alquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, dus dan mag je ineens alles maken??? Vanwege dat salaris? Vind je dat echt?
Oh, het ligt ineens allemaal aan Perez? Ajax heeft hem niet zelf teruggehaald?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:34 schreef twi het volgende:
[..]
Prima functioneringsgesprekken? Na z'n terugkomst denk ik niet dat Perez veel 'prima functioneringsgesprekken' zal hebben gehad, aangezien hij vaak als een natte krant speelde en de grootste kansen mistte. Hij heeft een half jaar kansen gehad om zich onomstreden te maken, en nu weer een paar weken in de voorbereiding. Blijkbaar heeft 'ie die niet gepakt.
Dit kun je niet netjes noemen hoor. Zie je ook zelden bij andere clubs.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:35 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Het Amerikaanse stelsel zou echt niets voor jouw zijn zie ik al
Hier in Nederland zijn ze dan nog netjes
Van Geel heeft hem teruggehaald. En Van Basten en Blind willen niet met hem verder.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, het ligt ineens allemaal aan Perez? Ajax heeft hem niet zelf teruggehaald?
We hadden verwacht dat hij beter zou spelen. Dat deed hij niet, hij was meestal vrij bagger.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom haalden jullie hem dan terug??? Jullie wilden hem zo enorm graag terug en nu dank je hem af. Kom op zeg, Ajax heeft toch geen borderline ofzo. En Perez is in een half jaar echt niet ineens enorm veranderd, dat maak je mij niet wijs.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:33 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik weet niet wat meer schandaliger is.
Niet duidelijk zijn t.o.v. Perez omtrent zijn speelkansen en hem een heel seizoen een beetje erbij laten bungelen bij de A-selectie.
Dan is het toch 'humaner', om maar even in Amnesty International termen te blijven, om hem duideljkheid te geven over zijn toekomst?
Dat is hetzelfde dat Ajax nu Oleguer heeft gehaald, maar op 31 augustus om 23.55 uur nog de kans krijgt om Ricardo Carvalho over te nemen van Chelsea, dan is het toch ook logisch dat Ajax voor de beste optie kiest?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom haalden jullie hem dan terug??? Jullie wilden hem zo enorm graag terug en nu dank je hem af. Kom op zeg, Ajax heeft toch geen borderline ofzo. En Perez is in een half jaar echt niet ineens enorm veranderd, dat maak je mij niet wijs.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:37 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Van Geel heeft hem teruggehaald. En Van Basten en Blind willen niet met hem verder.
Voetballerij is ook echt te vergelijken met een kantoorbaan of wat dan ookquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]Wat een enorm kutargument. Wat heeft Perez daar nou mee te maken. Zou op jouw werk eens moeten gebeuren. Geef nou gewoon toe dat het een schandalige manier van met mensen omgaan is. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Maar jij bent ook geen Ajacied.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:39 schreef venomsnake het volgende:
Maar SCH heeft natuurlijk wel een beetje gelijk.
Dit verdient niet de schoonheidsprijs.
Dus omdat we afgelopen winterstop de fout maakten om Kenneth Perez terug te halen, moeten we nu maar met hem blijven spelen ook? Fouten zijn er om rechtgezet te worden, ook bij Ajax.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:39 schreef venomsnake het volgende:
Is het net zo schandalig als hoe Heerenveen destijds omging met Barsom?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Geef nou gewoon toe dat het een schandalige manier van met mensen omgaan is. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Wat is daar nou een kutargument aan?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]Wat een enorm kutargument. Wat heeft Perez daar nou mee te maken. Zou op jouw werk eens moeten gebeuren. Geef nou gewoon toe dat het een schandalige manier van met mensen omgaan is. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Ach, Perez weet dondersgoed dat als je niet presteert, dit kan gebeuren. Hij wist ook wel dat als hij naar een club toekwam in de winter waar een interim-manager de baas is, alles in de zomer totaal anders kan zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:39 schreef venomsnake het volgende:
quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:39 schreef SCH het volgende:
quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
Dat is hetzelfde dat Ajax nu Oleguer heeft gehaald, maar op 31 augustus om 23.55 uur nog de kans krijgt om Ricardo Carvalho over te nemen van Chelsea, dan is het toch ook logisch dat Ajax voor de beste optie kiest?
Afgelopen winterstop was Kenneth Perez de best denkbare optie, maar het afgelopen half jaar heeft hij zķ weinig laten zien, dat een plaats op de bank of tribune een logisch vervolg is. Zeker toen Ismaīl Aissati ineens gehaald kon worden! Heel netjes dus dat Ajax Perez nu nog een kleine vier weken de kans geeft om een nieuwe club te zoeken, het had lulliger geweest als hij onaangekondigd tot de winterstop geen kans zou krijgen.
Ineens in een half jaar ben je een heel ander persoon geworden? Goh zeg. Opmerkelijk.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:41 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Wat is daar nou een kutargument aan?
Als ik nu mijn werk niet goed doe en er komt een andere baas, dan is de kans toch aanwezig dat ik weg moet. Zeker als er voor mijn werk een betere kandidaat is.
Tja hij zit met de zooi van het vorige bestuur, en dit is voor beide partijen beter dan als je 2 maanden verder zijn en Perez gaat lopen zeiken omdat hij zo weinig speelt. Als je het in dat opzicht bekijkt is het toch juist wel netjes dat het zo vroeg wordt aangegeven. Perez heeft nu nog bijna een volle maand om een club te zoeken.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:39 schreef venomsnake het volgende:
Ook al begrijp ik de beslissing van Van Basten wel.
Jeez sand in youre vagina??quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Weer zo'n baggerreactie.
Sensatiezoeker
Inderdaad, Baas A haalt jou in januari naar het bedrijf maar vertrekt in juni weer, in die tijd heb je slecht gepresteerd en er is iemand gekomen die jouw werk beter kan doen. De opvolger (Baas Bquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:41 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Wat is daar nou een kutargument aan?
Als ik nu mijn werk niet goed doe en er komt een andere baas, dan is de kans toch aanwezig dat ik weg moet. Zeker als er voor mijn werk een betere kandidaat is.
Ik snap wel dat nu Aissati zo makkelijk gehaald kon worden Perez buiten de boot valt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dus omdat we afgelopen winterstop de fout maakten om Kenneth Perez terug te halen, moeten we nu maar met hem blijven spelen ook? Fouten zijn er om rechtgezet te worden, ook bij Ajax.
Hoezo een ander persoon? Wel een persoon die z'n werk niet naar behoren uitvoerde.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Ineens in een half jaar ben je een heel ander persoon geworden? Goh zeg. Opmerkelijk.
Natuurlijk gebeurt dat niet. Wees nou eens eerlijk. De baas van je baas zal dan wel zeggen dat we zo niet met mensen omgaan.
Dat er de laatste jaren wanbeleid is gevoerd gaat niemand ook ontkennen hoor. Maar die mensen zijn nu weg.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik snap wel dat nu Aissati zo makkelijk gehaald kon worden Perez buiten de boot valt.
Alleen is het ten opzichte van Perez natuurlijk niet erg netjes. Die wordt nu in principe geslachtofferd.
Het is gewoon een knap staaltje wanbeleid om iemand aan PSV te verkopen, even later weer terug te halen, en na een half jaar bij grofvuil te zetten. Een half jaar geleden kon je ook wel bedenken dat Perez op leeftijd was en niet meer de Perez van 4 jaar geleden is.
Lees ik daar een sorry? Is Mike geband?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:44 schreef sjimz het volgende:
SCH, genoeg gesjimzed voor vandaag in dit Ajax topic, hier mag je inhoudelijk over Ajax praten en in het FB topic mag je verder sjimzen!
In januari is hij gehaald met bepaalde verwachtingen, die heeft hij bij lange na niet waar gemaakt. Erger nog, A-junior Siem de Jong speelde hem al uit de basis. Dan is het toch logisch dat hij weg mag, zeker nu Ismaīl Aissati er ook nog eens bijgekomen is?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Ineens in een half jaar ben je een heel ander persoon geworden? Goh zeg. Opmerkelijk.
Natuurlijk gebeurt dat niet. Wees nou eens eerlijk. De baas van je baas zal dan wel zeggen dat we zo niet met mensen omgaan.
Denk je dat het daar mee te maken heeft. Het zal eerder zo zijn dat Kenneth te lastig is voor Van Basten. Die wil niet van die Van Bommel achtige types.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:44 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hoezo een ander persoon? Wel een persoon die z'n werk niet naar behoren uitvoerde.
Yup.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Lees ik daar een sorry? Is Mike geband?
Is lullig dan niet een understatement?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:47 schreef M0NTANA het volgende:
Het is lulliger voor Jurgen Colin, zijn contract werd in opdracht van Marco van Basten verlengd en nu moet hij van dezelfde Van Basten weg, dat is valse hoop geven en daar geld aan verdienen.
Zou kunnen. Maar feit is wel dat er voor zijn positie betere opties zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Denk je dat het daar mee te maken heeft. Het zal eerder zo zijn dat Kenneth te lastig is voor Van Basten. Die wil niet van die Van Bommel achtige types.
Dit geloof je zelf toch niet, hč?quote:Perez kan er een behoorlijke claim uit slepen maar dat geld van Rafael is er nu wel weer natuurlijk.
Dat halve seizoen bij PSV deed Kenneth Perez prima zijn werk, als hij bij Ajax zo doorgegaan was, zou men Ismaīl Aissati misschien niet eens gehaald hebben. Maar goed, Perez presteerde kut en Aissati kon ineens voor weinig geld gehaald worden, logisch toch dat Ajax het dan zo doet? Of had Ajax Aissati maar moeten laten zitten bij PSV, zodat ze Perez nog een seizoen konden laten aanmodderen? Puur vanwege het humane idee?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik snap wel dat nu Aissati zo makkelijk gehaald kon worden Perez buiten de boot valt.
Alleen is het ten opzichte van Perez natuurlijk niet erg netjes. Die wordt nu in principe geslachtofferd.
Het is gewoon een knap staaltje wanbeleid om iemand aan PSV te verkopen, even later weer terug te halen, en na een half jaar bij grofvuil te zetten. Een half jaar geleden kon je ook wel bedenken dat Perez op leeftijd was en niet meer de Perez van 4 jaar geleden is.
Daarom zijn we zo blij dat Martin weg isquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Vind ik wel, die jongen is heel blij geweest met zijn contractverlenging, maar nu blijkt het enkel te zijn geweest om hem op 1 juli 2008 niet transfervrij weg te zien gaan, om er nog wat aan te kunnen verdienen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Is lullig dan niet een understatement?
Ach, kom. Dat wist hij toen al hoor. Z'n zaakwaarnemer wel iig.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vind ik wel, die jongen is heel blij geweest met zijn contractverlenging, maar nu blijkt het enkel te zijn geweest om hem op 1 juli 2008 niet transfervrij weg te zien gaan, om er nog wat aan te kunnen verdienen.
Ach, als Colin of zijn zaakwaarnemer had nagedacht wisten ze allang dat de contractverlenging alleen daarom was.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vind ik wel, die jongen is heel blij geweest met zijn contractverlenging, maar nu blijkt het enkel te zijn geweest om hem op 1 juli 2008 niet transfervrij weg te zien gaan, om er nog wat aan te kunnen verdienen.
Wat denk je dat hij zal kunnen claimen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Denk je dat het daar mee te maken heeft. Het zal eerder zo zijn dat Kenneth te lastig is voor Van Basten. Die wil niet van die Van Bommel achtige types.
Perez kan er een behoorlijke claim uit slepen maar dat geld van Rafael is er nu wel weer natuurlijk.
Dan is onfatsoenlijk en schandalig toch meer op zijn plek dan lullig?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat denk ik wel. Daar is genoeg jurispredentie over.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:49 schreef zjroentje het volgende:
Dit geloof je zelf toch niet, hč?
quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:51 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ach, kom. Dat wist hij toen al hoor. Z'n zaakwaarnemer wel iig.
Lijkt me ook, maar als SCH per se wil zeiken, zeik dan over Jurgen Colin en niet over Kenneth Perez.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:52 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ach, als Colin of zijn zaakwaarnemer had nagedacht wisten ze allang dat de contractverlenging alleen daarom was.
Prima, want als men moet gaan dokken, verwacht ik niet dat je hem zo kwijt bent en zal je zijn salaris moeten doorbetalen. Laat hem maar lekker transfervrij vertrekken, net als Albert Luque.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:52 schreef sjimz het volgende:
Laat Colin dan gewoon lekker transfervrij vertrekken!
Misschien ook dom van Jurgen Colin?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan is onfatsoenlijk en schandalig toch meer op zijn plek dan lullig?
Dat stond al in topic #903 zo oud is dat nieuws.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:54 schreef koemleit het volgende:.
3 pagina's gelul in de ruimte en niemand die dit opmerkt?
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=63994
Nee, dat is de boel omdraaien. De werkgever is verantwoordelijk.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Misschien ook dom van Jurgen Colin?
Want dit is het Real topicquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:54 schreef koemleit het volgende:.
3 pagina's gelul in de ruimte en niemand die dit opmerkt?
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=63994
Hij wordt niet ontslagen he. Om dan maar in 'het bedrijfsleven' te blijven waar je mee vergelijkt, hij is overgeplaatst.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat denk ik wel. Daar is genoeg jurispredentie over.
Nee, zoals ik al zei, ik snap het standpunt van V basten ook wel.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:49 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat halve seizoen bij PSV deed Kenneth Perez prima zijn werk, als hij bij Ajax zo doorgegaan was, zou men Ismaīl Aissati misschien niet eens gehaald hebben. Maar goed, Perez presteerde kut en Aissati kon ineens voor weinig geld gehaald worden, logisch toch dat Ajax het dan zo doet? Of had Ajax Aissati maar moeten laten zitten bij PSV, zodat ze Perez nog een seizoen konden laten aanmodderen? Puur vanwege het humane idee?
Waarvoor? Voor het salaris toch zeker?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat is de boel omdraaien. De werkgever is verantwoordelijk.
Nou ja, ze zijn nog niet weg maar in ieder geval niet meer in Ajax 1quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
VAN BASTEN!!!.
Perez, Luque, Colin en Delorge.
Kennedy, Huilleonardo, Ogararu en Rennis Dommedahl mogen ook op zoek.
Hoppa, 8 overbodige spelers weg..
Maar het is NU geen wanbeleid?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:02 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al zei, ik snap het standpunt van V basten ook wel.
Perez gaat een stoorzender worden als hij niet aan spelen toe komt nu Aissati gehaald is.
Perez gaf tussen neus en lippen direct al aan te balen van de komst van Aissati.
Kan ik wel begrijpen aangezien hij met een hoop gedoe weer terug naar Ajax is gehaald.
Het is gewoon het wanbeleid van Ajax / V Geel dat Perez nu de das omdoet.
En ik denk dat Perez daar goed ziek van is vanavond.
Maar goed, hij zal wel een andere club vinden, al is dat ook niet meer eenvoudig gezien zijn leeftijd en zijn ongetwijfeld hoge salaris eisen.
Maar het was toch sowieso al idioot om iemand aan PSV te verkopen en even later weer terug te kopen.
Ik heb dat echt nooit begrepen, dat is vragen om problemen.
Dat kan alleen als je naar een vergelijkbare functie wordt overgeplaats, vervangend werk van het zelfde niveau, dat lijkt me hier niet echt aan de hand.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:01 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hij wordt niet ontslagen he. Om dan maar in 'het bedrijfsleven' te blijven waar je mee vergelijkt, hij is overgeplaatst.
Ajax was toch zelf bij die fout destijds? Alsof hij in een half jaar zo veranderd is. Het is gewoon een persoonlijk conflict en dat weten jullie best. Van Basten moet dat soort spelers niet, met voetbal heeft het weinig tot niets te maken.quote:Nogmaals, in eerste instantie is een half jaar geleden de fout gemaakt dat hij is teruggehaald. Als je als technische staf het idee hebt dat je met hem niet verder wilt, mag je hem dat wmb laten weten. Hij kan ook gewoon iedere week op de tribune gaan zitten, met valse beloftes dat hij ooit nog aan spelen zal toekomen, maar wie weet is er nu nog een leuke club die hem wil.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Ajax was toch zelf bij die fout destijds? Alsof hij in een half jaar zo veranderd is. Het is gewoon een persoonlijk conflict en dat weten jullie best. Van Basten moet dat soort spelers niet, met voetbal heeft het weinig tot niets te maken.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar het is NU geen wanbeleid?
Het is toch juist prima dat ze op dit moment het wanbeleid uit het verleden proberen te corrigeren?
Nee, maar een maand voor het seizoen begint is ie gewoon duidelijk. Dat is goed.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nou ja, ze zijn nog niet weg maar in ieder geval niet meer in Ajax 1
Ik begreep het juist heel goed. Perez kwam door wrok van Ten Cate niet meer aan spelen toe, en wanneer hij wel speelde was hij vaak belangrijk. Bij psv was hij ook heel belangrijk wat betreft goals en assists, en met het last minute vertrek van Sneijder in het achterhoofd was het terughalen van Perez (op papier) een uitstekende optie. Helaas viel het tegen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:02 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Maar het was toch sowieso al idioot om iemand aan PSV te verkopen en even later weer terug te kopen.
Ik heb dat echt nooit begrepen, dat is vragen om problemen.
Omdat sommige users het hier niet in Leonardo zien zitten?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:06 schreef SCH het volgende:
En nu maar juichen dat Leonardo weg moet. Ik word echt een beetje misselijk van die reacties. Hoe kan je dat nou zeggen???
quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarvoor? Voor het salaris toch zeker?
Vergelijk het met Winston Bogarde, die tekende een geweldig contract bij CFC en werd toen teruggezet naar de jeugd. Waar bijna iedere speler weg zou willen, bleef Bogarde vanwege het geld.
Het is nu aan Kenneth Perez en Jurgen Colin om aan te tonen wat nu belangrijk is, hun geweldige contract of het gebrek aan wedstrijden die ergens om gaan. Of ze blijven, maar dan moeten ze niet zeieken dat ze in Jong Ajax spelen, of ze gaan verkassen.
Zo werkt het nu eenmaal, SCH. Zeker in de top, waar Ajax graag naar terug zal willen. Het gaat er niet om dat iedereen je mag, het gaat er om dat je af en toe hard moet kunnen zijn!
Nice guys finish last!
Omdat er altijd zo hoog over hem werd opgegeven.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Omdat sommige users het hier niet in Leonardo zien zitten?
Liever Leonardo dan Kannedy Bakircioglu of Dennis Rommedahl, altijd al gezegd.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:06 schreef SCH het volgende:
En nu maar juichen dat Leonardo weg moet. Ik word echt een beetje misselijk van die reacties. Hoe kan je dat nou zeggen???
Wat een onzin, nergens in zijn contract staat dat ie voor Ajax 1 heeft getekend. Hij heeft bij Ajax getekend, Jong Ajax is ook Ajax.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan alleen als je naar een vergelijkbare functie wordt overgeplaats, vervangend werk van het zelfde niveau, dat lijkt me hier niet echt aan de hand.
Dus daarom prima dat ie weg mag.quote:Ajax was toch zelf bij die fout destijds? Alsof hij in een half jaar zo veranderd is. Het is gewoon een persoonlijk conflict en dat weten jullie best. Van Basten moet dat soort spelers niet, met voetbal heeft het weinig tot niets te maken.
Van mij mag Leonardo gewoon blijven hoor.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat er altijd zo hoog over hem werd opgegeven.
Jullie hebben echt weinig met mensen he. Het zijn mensen hoor, geen chocoladefiguren sjimz.
Ik heb die bloedhond nooit in Ajax 1 gewild.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Omdat sommige users het hier niet in Leonardo zien zitten?
Maak dat Perez maar eens wijs.quote:
Natuurlijk. Nogmaals, ik kan opzich de beslissing van Van basten wel begrijpen.quote:Het is toch juist prima dat ze op dit moment het wanbeleid uit het verleden proberen te corrigeren?
Wederom true as a cowquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Liever Leonardo dan Kannedy Bakircioglu of Dennis Rommedahl, altijd al gezegd.
Maar weer veel liever Javier Martina of John Goossens dan Leonardo, logisch toch?
Wat is er nou het belangrijkste? Successen voor de club of een geweldige lieve, vriendelijke, warme club voor de spelers? Liefst allebeid natuurlijk, maar als ik moet kiezen toch duidelijk de allereerste.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat er altijd zo hoog over hem werd opgegeven.
Jullie hebben echt weinig met mensen he. Het zijn mensen hoor, geen chocoladefiguren sjimz.
Van Basten heeft niets te maken met dingen die MvG heeft gedaan.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:09 schreef Paaskonijn het volgende:
Lekker netjes om Perez weer weg te sturen
Bizar misschien, maar Ajax is op dit moment gewoon goed bezig. Zeg me dat nou maar gewoon na!quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:10 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Maak dat Perez maar eens wijs.![]()
[..]
Natuurlijk. Nogmaals, ik kan opzich de beslissing van Van basten wel begrijpen.
Het blijft alleen wel een bizarre situatie.
Onzin. Vraag het de rechter maar. Je kan iemand niet zomaar iedere andere willekeurige functie geven.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat een onzin, nergens in zijn contract staat dat ie voor Ajax 1 heeft getekend. Hij heeft bij Ajax getekend, Jong Ajax is ook Ajax.
Het is geen gelul, jurispredentie is geen gelul. Mensen kunnen hun redenen hebben om hun werkgever er niet op aan te spreken. Ijkt me logisch.quote:Trouwens, als dat gelul van jou klopt, waarom hebben Winter, Witschge en co nooit hun bek open gedaan?
Je weet er weinig van af. Ik heb hier veel mee te maken en wat ik zeg klopt voor 100 procent. Zoek het maar op.quote:Dus daarom prima dat ie weg mag.
Nogmaals, hij wordt niet ontslagen. Hij blijft gewoon onder contract.
Wat jij zegt klopt van geen kant, ook in het bedrijfsleven niet. Hij gaat er niet op achteruit qua salaris, hij blijft hetzelfde werd doen (voetballen is altijd voetballen) en hij blijft "gewoon" in dienst van Ajax.
Dan kan ie hoog of laag springen, Ajax doet niets fout.
Hij is toch geen materiaalman geworden?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin. Vraag het de rechter maar. Je kan iemand niet zomaar iedere andere willekeurige functie geven.
[..]
Het is een functie op een totaal ander niveau. Dat kan ook niet zomaar. Je kan niet iemand zomaar chef lege dozen maken.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:13 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij is toch geen materiaalman geworden?
Hij is gewoon speler van Ajax gebleven.
Geen andere functie dus.
Of staat er in zijn contract dat hij speler van Ajax 1 moet zijn?
Onzin, grote onzin.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:07 schreef SCH het volgende:
[..]Nee man, zo werkt het juist niet aan de top.
Aan de top ben je hard maar ook rechtvaardig. Dat is dit niet. Dit is huichelen en met mensen sollen.
Het viel tegen, en iedereen wist dat er een nieuwe coach zou komen die ook weer zo zijn eisen had.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:06 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Ik begreep het juist heel goed. Perez kwam door wrok van Ten Cate niet meer aan spelen toe, en wanneer hij wel speelde was hij vaak belangrijk. Bij psv was hij ook heel belangrijk wat betreft goals en assists, en met het last minute vertrek van Sneijder in het achterhoofd was het terughalen van Perez (op papier) een uitstekende optie. Helaas viel het tegen.
Daar snap ik niets maar dan ook helemaal niets van. Echt niet.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:10 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat is er nou het belangrijkste? Successen voor de club of een geweldige lieve, vriendelijke, warme club voor de spelers? Liefst allebeid natuurlijk, maar als ik moet kiezen toch duidelijk de allereerste.
Prima, dus Kenneth Perez bij de selectie houden maar hem nooit meer op de bank of tribune laten plaatsnemen zou wel prima geweest zijn?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is een functie op een totaal ander niveau. Dat kan ook niet zomaar. Je kan niet iemand zomaar chef lege dozen maken.
Nee hoor, zo werken sommigen. Maar zo werkt het niet nou eenmaal. Het is een keuze om op die manier te handelen, om niet naar de mens te kijken en een asociale opstelling te kiezen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:14 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Onzin, grote onzin.
In de absolute top van het voetbal worden er spelers gekocht, die veel sneller en gemakkelijker aan de kant geschoven worden. Dat is nu eenmaal het risico van het vak, toen kenneth perez bij Ajax tekende wist hij dat er een nieuwe trainer/coach aan zou komen, dat er prestaties van hem verwacht werden en dat hij ook niet meer de jongeste is. Dat hij nu te horen krijgt dat hij weg mag, is dus helemaal niet zo onverwachts. Als hij zelf wat beter gevoetbald zou hebben, zou hij ook zeker mogen blijven. Zo werkt het nu eenmaal, SCH.
Oh op mijn werk ken ik er veel voorbeelden van. En dat is echt niet anders dan in de voetballerij.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:14 schreef Suijk het volgende:
Kun je wat voorbeelden geven van die jurisprudentie? Liefst in de voetballerij. Of is het alleen Ajax dat zo schandalig handelt?
Zoals ik al zei, liefst allebei. Maar liever een Heerenveen dat naar buiten toe een hele leuke, warme en gemoedelijke club is of Ajax, dat weer vol voor de prijzen gaat en misschien weer eens kampioen wordt? Voor mij heel duidelijk het laatste, voor jou dus niet. Ach, we zullen vast in meer dingen verschillen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar snap ik niets maar dan ook helemaal niets van. Echt niet.
Nee.. Ik vind het binnenhalen van Oleguer een te grote gok.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Bizar misschien, maar Ajax is op dit moment gewoon goed bezig. Zeg me dat nou maar gewoon na!
Heerenveen is leuk en warm en wordt kampioen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:17 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, liefst allebei. Maar liever een Heerenveen dat naar buiten toe een hele leuke, warme en gemoedelijke club is of Ajax, dat weer vol voor de prijzen gaat en misschien weer eens kampioen wordt? Voor mij heel duidelijk het laatste, voor jou dus niet. Ach, we zullen vast in meer dingen verschillen.
Volgens mij vergeet je gemakshalve even dat de jongens in het eerste en tweede hetzelde doen; voetballen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin. Vraag het de rechter maar. Je kan iemand niet zomaar iedere andere willekeurige functie geven.
Kom eens met een casus dan? Dan zal ik ruiterlijk mijn ongelijk toegeven.quote:Het is geen gelul, jurispredentie is geen gelul. Mensen kunnen hun redenen hebben om hun werkgever er niet op aan te spreken. Ijkt me logisch.
Ik weet er weinig van, maar ik doe tenminste niet alsof ik alwetend ben. Zoals jij.quote:Je weet er weinig van af. Ik heb hier veel mee te maken en wat ik zeg klopt voor 100 procent. Zoek het maar op.
Jawel hoor, als er geen veranderingen in salaris aan vast zitten.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is een functie op een totaal ander niveau. Dat kan ook niet zomaar. Je kan niet iemand zomaar chef lege dozen maken.
Maar nu graag voetbalgerelateerd!quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh op mijn werk ken ik er veel voorbeelden van. En dat is echt niet anders dan in de voetballerij.
Nogmaals, je vergist je echt pik.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat laatste is jouw mening, is geen feit. Als ik Marco van Basten was, zou ik Kenneth Perez ook laten vertekken, om meerdere redenen: zijn leeftijd, zijn huidige vorm, zijn salaris en de problemen die voorkomen kunnen worden als hij zich weer eens negatief zal opstellen. Als ik er nu nog eens over nadenk, zou ik geen reden weten om hem te behouden, ook niet vanwege het feit dat we hem in januari pas gehaald hebben.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, zo werken sommigen. Maar zo werkt het niet nou eenmaal. Het is een keuze om op die manier te handelen, om niet naar de mens te kijken en een asociale opstelling te kiezen.
Bovendien nogmaals: het heeft niet met voetbal te maken maar met Van Basten die in Perez een Van BOmmel ziet. Die heeft liever jonkies die voor hem kruipen.
preciesquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Van Basten heeft niets te maken met dingen die MvG heeft gedaan.
Ik zie niet in wat er niet netjes is.
Dat dus.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nogmaals, je vergist je echt pik.
De jongens in het 2de en 1ste hebben allemaal een contract als full-prof bij Ajax. Nergens staat specifiek vermeld dat het om het eerste gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is zo, maar ik doelde eigenlijk alleen op functioneringsgesprekken en de uitkomst daarvan met de acht spelers, waaronder Kenneth Perez.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:17 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nee.. Ik vind het binnenhalen van Oleguer een te grote gok.
wat een gelul ditquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Raar dat een speler als Miralem Sulejmani dan zo graag naar Ajax wilde.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Heerenveen is leuk en warm en wordt kampioen.
Die is het koude klimaat gewend vanuit Serviëquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Raar dat een speler als Miralem Sulejmani dan zo graag naar Ajax wilde.
Hebben Richard Witschge en Aron Winter het destijds onder Co Adriaanse niet geprobeerd? Wilden die niet ook in dezelfde kleedkamer omkleden en trainen met de rest?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kom eens met 1 concrete casus mbt spelers die terug zijn gezet en vervolgens naar de rechter zijn gestapt.
En dan is het niet eens relevant of ze wonnen of niet, gewoon 1 zaak van een speler die naar de rechter stapte omdat ie terug werd gezet.
Die is er niet....
Waarom? Omdat er juridisch geen speld tussen te krijgen is.
Nope, die zijn nooit naar de rechter gestapt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hebben Richard Witschge en Aron Winter het destijds onder Co Adriaanse niet geprobeerd? Wilden die niet ook in dezelfde kleedkamer omkleden en trainen met de rest?
Toen Kenneth Perez bij Ajax tekende wist hij dat er een nieuwe trainer/coach aan zou komen, dat er prestaties van hem verwacht werden en dat hij ook niet meer de jongeste is. Dat hij nu te horen krijgt dat hij weg mag, is dus helemaal niet zo onverwachts. Als hij zelf wat beter gevoetbald zou hebben, zou hij ook zeker mogen blijven.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Behalve dat, als je het al zo spastisch wil spiegelen aan het commerciele bedrijfsleven, is dit natuurlijk gewoon een reorganisatie waarin de taakomschrijving opnieuw is ingevuld.
Neuh, ik denk dat ie dan ook terug was gezet.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Toen Kenneth Perez bij Ajax tekende wist hij dat er een nieuwe trainer/coach aan zou komen, dat er prestaties van hem verwacht werden en dat hij ook niet meer de jongeste is. Dat hij nu te horen krijgt dat hij weg mag, is dus helemaal niet zo onverwachts. Als hij zelf wat beter gevoetbald zou hebben, zou hij ook zeker mogen blijven.
Ik zou Leonardo wat meer vertrouwen geven, misschien zelfs af en toe in de basis laten beginnen. Als Sulejmani of Suarez geblesseerd raken zou hij wel eens enorm belangrijk kunnen worden. Nu heb je kans dat hij nog deze zomer bij Ajax vertrekt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat is zo, maar ik doelde eigenlijk alleen op functioneringsgesprekken en de uitkomst daarvan met de acht spelers, waaronder Kenneth Perez.
Als er een fout gemaakt is, is dat in de winterstop gebeurd. Vandaag is Kenneth Perez medegedeeld te hebben dat er voor hem geen toekomst meer is, daar is gewoon niets mis mee. Marco van Basten is aan het saneren, dan moet je af en toe wat minder populaire beslissingen nemen. Je kan iedereen wel te vriend houden, maar uiteindelijk wordt je afgerekend op het resultaat en ik denk dat Van Basten met het oog daarop gewoon goed bezig is.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:25 schreef twi het volgende:
In plaats van zo hard roepen watvoor onrecht er Perez wel niet is aangedaan, hoor ik SCH toch graag de 'humane oplossing' aandragen in dit geval. En dan bedoel ik niet "hij had nooit teruggehaald moeten worden, boehoe" want dat gaat niet uit van de huidige situatie.
Ex-collega en goede vriend van mij is coach bij SVL, die speelden laatst tegen Jong Ajax met Adrie K.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik zou Leonardo wat meer vertrouwen geven, misschien zelfs af en toe in de basis laten beginnen. Als Sulejmani of Suarez geblesseerd raken zou hij wel eens enorm belangrijk kunnen worden. Nu heb je kans dat hij nog deze zomer bij Ajax vertrekt.
Zoals Dr.Daggla al zegt, de mentaliteit is gewoon kut. Als je met 6-0 wint, is hij één van de beteren, maar bij een nederlaag zie je hem niet. Aan dat soort speler heb je niets, daarbij komt ook nog zijn blessuregevoeligheid en zijn gedrag binnen de groep, logisch dus dat hij mag vetrekken. Laat John Goossens en Javier Martina volgend sezoen maar lekker veel ballen, dan heb je die tenminste niet voor niets opgeleid.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik zou Leonardo wat meer vertrouwen geven, misschien zelfs af en toe in de basis laten beginnen. Als Sulejmani of Suarez geblesseerd raken zou hij wel eens enorm belangrijk kunnen worden. Nu heb je kans dat hij nog deze zomer bij Ajax vertrekt.
Kop, spijker.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:34 schreef M0NTANA het volgende:
Laat John Goossens en Javier Martina volgend sezoen maar lekker veel ballen, dan heb je die tenminste niet voor niets opgeleid.
Tja, als dat zo is dat zou het natuurlijk een goede beslissing zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ex-collega en goede vriend van mij is coach bij SVL, die speelden laatst tegen Jong Ajax met Adrie K.
Ze hebben een goed gesprek gehad over Ajax en van wat ik begreep is de wil bij spelers als Luque en Leonardo er niet om er wat van te maken.
Liepen te kutten op de training, luisterden niet naar spelers als Davids en Stam etc.
Zit tussen de oren, heb je niets aan zulke gasten.
Inderdaad, net als Hedwiges Maduro. Zit er nog maar net, maar mag nu al weer weg.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:32 schreef Trancelocator het volgende:
Schandalig ook hoe Valencia met Ronald Koeman omging. Hij liep wel alles te verprutsen, maar zo ga niet je met mensen om. Vooral niet in de voetballerij.
Kan me anders nog een zeer belangrijk doelpunt van de heer leonardo herinneren in de Euroborg.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:34 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zoals Dr.Daggla al zegt, de mentaliteit is gewoon kut. Als je met 6-0 wint, is hij één van de beteren, maar bij een nederlaag zie je hem niet. Aan dat soort speler heb je niets
Ben ik het ook mee eens, ik ben absoluut een fan van de voetballer Leonardo maar van de professionele sportman Leonardo absoluut niet, als die jongen toch eens een seizoen goed voetbalt dan speelt ie zich zo naar de buitenlandse subtop!quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Tja, als dat zo is dat zou het natuurlijk een goede beslissing zijn.
Ik vind het een geweldige voetballer waar altijd enorm veel dreiging vanuit gaat.
Zijn persoontje is een stuk minder, doen alsof hij sterft als iemand op zijn teen is gaan staan etc..
Als hij dat soort trekjes nou niet zou hebben en zich altijd voor de volle 100% zou geven, dan zou het een topper kunnen worden.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Behalve dat, als je het al zo spastisch wil spiegelen aan het commerciele bedrijfsleven, is dit natuurlijk gewoon een reorganisatie waarin de taakomschrijving opnieuw is ingevuld.
Ja gek he, voor een zak met geldquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Raar dat een speler als Miralem Sulejmani dan zo graag naar Ajax wilde.
Klopt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:32 schreef Trancelocator het volgende:
Schandalig ook hoe Valencia met Ronald Koeman omging. Hij liep wel alles te verprutsen, maar zo ga niet je met mensen om. Vooral niet in de voetballerij.
Misschien dat hij best weleens een hele goede trainer/coach voor Ajax zou kunnen zijn/worden.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Kop, spijker.
En godzijdank ziet Van Basten dat ook.
Het arbeidsrecht geldt zeker... vandaar ook dat de contracten van de heren voetballers zo zijn opgesteld dat ze wel in dienst zijn van de club, maar er nergens vermeldt staat op welke positie ze spelen of in welk elftal...quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof in de voetballerij het arbeidsrecht niet gewoon zou gelden?
Van Basten zou ook over zijn eigen schaduw heen kunnen stappen en het eens aandurven met voetballers die af en toe een grote mond hebben.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:25 schreef twi het volgende:
In plaats van zo hard roepen watvoor onrecht er Perez wel niet is aangedaan, hoor ik SCH toch graag de 'humane oplossing' aandragen in dit geval. En dan bedoel ik niet "hij had nooit teruggehaald moeten worden, boehoe" want dat gaat niet uit van de huidige situatie.
Nee, Miralem Sulejmani wil om de prijzen spelen, als Heerenveen hem hetzelfde zou hebben geboden, zou hij nog steeds naar Ajax zijn gekomen. Kut eigenlijk hč?quote:
Dan moet je hard kunnen maken dat iemand niet functioneert over langere tijd. Dat gaat nooit en te nimmer op voor iemand die je een half jaar geleden hebt teruggehaald natuurlijk.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
Het arbeidsrecht geldt zeker... vandaar ook dat de contracten van de heren voetballers zo zijn opgesteld dat ze wel in dienst zijn van de club, maar er nergens vermeldt staat op welke positie ze spelen of in welk elftal...
Bovendien: ook in het bedrijfsleven werkt het zo dat als je niet naar behoren functioneert, je op een zijspoor gezet wordt en uiteindelijk gewoon ontslagen wordt....
hoezo "natuurlijk"quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan moet je hard kunnen maken dat iemand niet functioneert over langere tijd. Dat gaat nooit en te nimmer op voor iemand die je een half jaar geleden hebt teruggehaald natuurlijk.
Welke prijzen? Ajax wint toch geen zak hooi man. Je doet maar steeds alof Ajax een echt serieuze winnaarsploeg is, dat is het al jare niet meer. Mikky is voor het geld gegaan en voor het beeld van Ajax uit het verleden. Good for him, ik verkneukel me nog steeds om die 16 miljoenquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:44 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nee, Miralem Sulejmani wil om de prijzen spelen, als Heerenveen hem hetzelfde zou hebben geboden, zou hij nog steeds naar Ajax zijn gekomen. Kut eigenlijk hč?
Een dossier leg je niet in een half jaar aan, dat bestaat niet. En daarbij geldt als sterk argument dat hij een half jaar geleden is teruggehaald.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:45 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoezo "natuurlijk"iemand die een half jaar structureel niet presteert staat uiteindelijk met lege handen... Dat krijgt elke werkgever hardgemaakt mits dossiervorming uiteraard
Ik hoef gewoon niet meer te typen of te denken want Cyberia denkt mijn typwerk!quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:45 schreef Cyberia18 het volgende:
Perez got pwnedEvenals Colin
Maar Perez kun je nu beter laten vertrekken want die zal inderdaad alleen maar voor onrust gaan zorgen. Ik zou hem trouwens niet in het rijtje met Colin en Delorge o.a. zetten. Die jongen kan tenminste nog degelijk voetballen.
Leo mag wat mij betreft wel blijven (ik zal wel de enige zijn denk ik). Maakt in de voorbereiding een gedreven indruk en is tenminste nog een speler die makkelijk een mannetje kan passeren. Acht hem als prima back-up van Sulejmani. Rommedahl verdient een voordeel van de twijfel. Heeft het als invaller toch wel redelijk verdienstelijk gedaan. Met zijn enorme snelheid kan hij toch wel wat forceren. Als basisspeler niet goed genoeg natuurlijk, dat wel.
Colin, Delorge, Bakir, Perez en Luque mogen wat mij betreft vertrekken. Leonardo en Rommedahl zie ik nog wel wat in.
Onzin, je kan deze situatie niet met Mark van Bommel vergelijken. Natuurlijk zijn beide nogal mondig, maar Kenneth perez heeft ook gewoon het niveau niet meer dat men bij Ajax voor ogen heeft.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Van Basten zou ook over zijn eigen schaduw heen kunnen stappen en het eens aandurven met voetballers die af en toe een grote mond hebben.
Je hebt duidelijk niet veel gezien van Kenneth Perez, het afgelopen half jaar. Hij was echt dramatisch, Siem de Jong speelde hem zelfs uit de basis, logisch dus dat Marco van Basten hem wil laten gaan.quote:Want niemand heeft het over de ware reden van deze move, alsof het hier over voetbal zou gaan en Perez in een half jaar ineens te slecht is wat natuurlijk onzin is.
Hoezo is dat terughalen volgens jou zo'n sterk argumentquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Een dossier leg je niet in een half jaar aan, dat bestaat niet. En daarbij geldt als sterk argument dat hij een half jaar geleden is teruggehaald.
Ik ga op 1 september bij een nieuwe werkgever beginnen, maar zal toch echt wel moeten presteren. Als je niet voldoet aan de verwachtingen en simpelweg niet presteert, moet je gewoon weg. Dat is bij Kenneth Perez het geval, die was het afgelopen half jaar dramatisch slecht. En als je slecht bent als voetballer, kan de trainer/coach besluiten je te passeren of je terug te zetten, het zou belachelijk zijn als dat al niet meer mocht.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Een dossier leg je niet in een half jaar aan, dat bestaat niet. En daarbij geldt als sterk argument dat hij een half jaar geleden is teruggehaald.
quote:Colin heeft zin in volgend seizoen
Amsterdam, 18 apr 2008
Jurgen Colin kijkt reikhalzend uit naar volgend seizoen. De 27-jarige Ajacied verheugt zich vooral op de samenwerking met de nieuwe trainer Marco van Basten. Voor het zo ver is, wacht ook Colin eerst een spannende ontknoping van het lopende voetbaljaar.
,,Het gevoel dat hij met me door wil, getuigt van respect naar mij toe. Ik heb er echt zin in’’, zegt de Utrechter van wie de optie in het contract onlangs werd gelicht, waardoor hij tot de zomer van 2010 bij de club in dienst is. De verdediger, die bij Ajax bezig is aan zijn eerste seizoen, komt de laatste tijd amper aan spelen toe. Daarom hield hij een kleine slag om de arm toen de club aangaf met hem verder te willen. ,,Maar goed, ik mag niet klagen, ik speel toch bij Ajax’’, vervolgt Colin.
Ajax.nl
Ik ben blij dat we het eens zijn. Clubs die ten koste van alles beter willen worden.quote:
Ah, kom op zeg. Wat een onzin.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:48 schreef SCH het volgende:
Perez kan er een behoorlijke claim uit slepen
preciesquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:53 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ik ben blij dat we het eens zijn. Clubs die ten koste van alles beter willen worden.![]()
Valencia had zich veel netter moeten gedragen en degradatie op de koop toe moeten nemen.
Hij had er zin inquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:52 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Mag ik even lachen naargelang het onderste bericht
[..]
Ik vrees toch voor je dat een rechter hier niet zoveel waarde aan hecht. Die zal zeggen: "u zag het een half jaar geleden nog zo met hem zitten dat u een zak met geld voor hem over had en nu staan we hier enkele maanden later en u schrijft deze meneer volledig af. Hebt u zich zo vergist een half jaar geleden want dan hebt u wel een hele grote gok gewaagd. Of spelen er misschien andere zaken".quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
Hoezo is dat terughalen volgens jou zo'n sterk argumentHij is ingehuurd voor een bepaalde klus en presteerde niet naar verwachting. Daarnaast is het te verwachten dat bij zijn terugkeer afpraken zijn gemaakt over zijn gedrag (waar in de eerste periode bij Ajax nogal wat op aan te merken viel).
Als (speculatief) hij in die 6 maanden niet de inzet heeft getoond die van een prof verwacht wordt, herhaaldelijk is aangesproken hierop, gewaarschuwd is, verwezen naar eerder gemaakte afspraken dan heeft Perez geen poot meer om op te staan als Ajax voor ontbinding van de overeenkomst zou gaan.
Deze oplossing is de meest vriendelijke optie die ze hadden kunnen kiezen
Je doet net alsof Valencia geen fouten heeft gemaakt, dat is niet zo realistisch.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:53 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ik ben blij dat we het eens zijn. Clubs die ten koste van alles beter willen worden.![]()
Valencia had zich veel netter moeten gedragen en degradatie op de koop toe moeten nemen.
Perez heeft in een half jaar Ajax ongeveer ¤750.000,- verdiend. Vergeet je dat niet?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vrees toch voor je dat een rechter hier niet zoveel waarde aan hecht. Die zal zeggen: "u zag het een half jaar geleden nog zo met hem zitten dat u een zak met geld voor hem over had en nu staan we hier enkele maanden later en u schrijft deze meneer volledig af. Hebt u zich zo vergist een half jaar geleden want dan hebt u wel een hele grote gok gewaagd. Of spelen er misschien andere zaken".
Bovendien ben ik benieuwd of er zo'n dossier is want daar ontbreekt het doorgaans aan.
Dat kun je allemaal vinden. Het gaat om het arbeidsrecht en de manier waarop je met mensen omgaat.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik ga op 1 september bij een nieuwe werkgever beginnen, maar zal toch echt wel moeten presteren. Als je niet voldoet aan de verwachtingen en simpelweg niet presteert, moet je gewoon weg. Dat is bij Kenneth Perez het geval, die was het afgelopen half jaar dramatisch slecht. En als je slecht bent als voetballer, kan de trainer/coach besluiten je te passeren of je terug te zetten, het zou belachelijk zijn als dat al niet meer mocht.
Als die Elyoussinoussi van jullie nou een dramatische aankoop blijkt te zijn (wat ik overigens niet verwacht), dan mag hij toch ook zo weer weg? Dan heeft het toch ook geen zin hem bij de selectie te houden, als er zelfs bij Jong Heerenveen betere spelers rondlopen?
Waarvoor kan Perez Ajax aansprakelijk stellen dan? Dat ze hem niet opstellen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vrees toch voor je dat een rechter hier niet zoveel waarde aan hecht. Die zal zeggen: "u zag het een half jaar geleden nog zo met hem zitten dat u een zak met geld voor hem over had en nu staan we hier enkele maanden later en u schrijft deze meneer volledig af. Hebt u zich zo vergist een half jaar geleden want dan hebt u wel een hele grote gok gewaagd. Of spelen er misschien andere zaken".
Dat staat hier volledig los van. Serieus. Dat betekent toch niet dat hij met zich hoeft te laten sollen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:57 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Perez heeft in een half jaar Ajax ongeveer ¤750.000,- verdiend. Vergeet je dat niet?
De kans op prijzen bij Heerenveen is vele malen kleiner dan bij Ajax. En nogmaals, als Heerenveen hem hetzelfde zou hebben geboden, zou hij nog steeds naar Ajax zijn gekomen. Dat ontken je toch niet?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Welke prijzen? Ajax wint toch geen zak hooi man. Je doet maar steeds alof Ajax een echt serieuze winnaarsploeg is, dat is het al jare niet meer. Mikky is voor het geld gegaan en voor het beeld van Ajax uit het verleden. Good for him, ik verkneukel me nog steeds om die 16 miljoen
Toch nog iemand.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik hoef gewoon niet meer te typen of te denken want Cyberia denkt mijn typwerk!
Hou toch op zeg. Het is toch niet dat hij zijn beroep niet meer mag uitoefenen. Hij speelt nu gewoon bij Jong Ajax. Of wil je zeggen dat in het contract staat dat gegarandeerd wordt dat ie ondanks alles in het eerste elftal zal mogen blijven?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat staat hier volledig los van. Serieus. Dat betekent toch niet dat hij met zich hoeft te laten sollen.
Dus als een nieuwe aankoop van Heerenveen absoluut stront blijkt te zijn, moet je hem te allen tijde bij de selectie houden? Ook al blokkeert hij zodoende zelfopgeleide jeugd uit Jong Heerenveen, die daardoor niet kunnen meetrainen bij het eerste? Kom op, als je niet voldoet, moet je wegwezen. Welkom in 2008, SCH.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kun je allemaal vinden. Het gaat om het arbeidsrecht en de manier waarop je met mensen omgaat.
Het spijt me zeer maar ik kan niet koud of warm worden van miljonairs die opstraat komen te staan, dit hebben ze allemaal aan hunzelf te danken. Perez had ook een schijt mentaliteit en dit schrijf ik niet op tijd omdat het rijmt maar gewoon omdat hij bij Ajax op de bank wegkwijnt en bij Aissati in het niks verdwijnt, Colin kon er ook geen fuck van maar werd door het publiek aangepakt, nu kan hij de draad weer oppakken nadat hij door het ijs was gezakt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:59 schreef Cheiron het volgende:
Wow, in 1 keer 5 pagina's aan SCH geneuzel. Toch heeft ie een punt. Als ik puur naar het menselijke aspect kijk is het natuurlijk erg vervelend wat er met deze jongens gebeurt. Zeker voor Perez omdat Aissati op het laatst nog gehaald wordt en de perikelen van vorig jaar nog..
Maar je moet het ook zakelijk kunnen bekijken. En dan heb je 20+ spelers waarvan een aantal niet laten zien wat ze moeten zien. Daar moet je ook eerlijk in wezen.
Al die "lachen"-berichtjes van spelers die nu afvallen en afgelopen periode nog positief waren, daar kan ik wel pissig om worden. Ha ha.. grappig joh.
dat dus, ik snap dat geneuzel over arbeidsrecht daarom ook niet echt, totaal niet van toepassingquote:Op maandag 4 augustus 2008 20:01 schreef Trancelocator het volgende:
Laten we wel wezen. Perez is helemaal niet ontslagen. Hij mag voor hetzelfde geld blijven voetballen. Wel in Jong Ajax, maar het is voetballen.
Kerel... Je weet zelf de beweegreden van Van Basten niet (zeg je zelf) en je concludeert wel dat Van Basten het niet aandurft met iemand met een grote mond..quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Van Basten zou ook over zijn eigen schaduw heen kunnen stappen en het eens aandurven met voetballers die af en toe een grote mond hebben.
Want niemand heeft het over de ware reden van deze move, alsof het hier over voetbal zou gaan en Perez in een half jaar ineens te slecht is wat natuurlijk onzin is.
nah goed van basten heeft er wel een handje van, zie nl-elftal. Maar of dit perse zo erg is weet ik niet, wel is het zo dat een graag prater als perez gewoon zijn mond moet houden want het is absoluut geen dragende speler bij ajax. Zoals van bommel en clarence dat wel waren bij het nl-elftal. Perez heeft misplaatste steralluresquote:Op maandag 4 augustus 2008 20:26 schreef Black-Death het volgende:
Kerel... Je weet zelf de beweegreden van Van Basten niet (zeg je zelf) en je concludeert wel dat Van Basten het niet aandurft met iemand met een grote mond..![]()
Raar, maar zo op deze manier kon men bij Ajax wel rustig bekijken of Jurgen Colin nog een kans zou krijgen komend seizoen. In de voorbereiding heeft hij een eerlijke kans gehad, maar niet gegrepen. Jammer dus, maar helaas.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:43 schreef JoeyT het volgende:
Ik zal SCH maar bijvallen. Ik vind sommige dingen ook resopectloos. Bv Collin. Eerst zn contract verlengen en dan weg moeten. Raar.
Dat idee heb ik ook, als Kenneth Perez nou een geweldig voetballer was, zou ik ook niet zo blij zijn. Maar goed, Perez is al oud, drukt aardig op de salarispost, werd het afgelopen half jaar al op de bank gehouden door Siemde Jong en nu komt ook Ismaīl Aissati er nog eens bij. Logisch dus dat hij weg mag, hij is niet goed genoeg meer en op het moment dat hij tweede, derde of zelfs vierde keuze is, zal hij ook niet de gezelligste zijn.quote:Bovendien heb ik t idee dat marco niet kan omgaan met spelers met een grote bek net als in het ned elftal...
Is dat zo'n enorm gewaagde conclusie dan? LIjkt me niet.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:26 schreef Black-Death het volgende:
Kerel... Je weet zelf de beweegreden van Van Basten niet (zeg je zelf) en je concludeert wel dat Van Basten het niet aandurft met iemand met een grote mond..![]()
Ethiek telt niet in de topsport.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat zo'n enorm gewaagde conclusie dan? LIjkt me niet.
Ik vind het onlogisch dat velen doen dat het de eigen schuld van Perez en Colin is. Beiden hebben relatief kort geleden een contract(verlenging) gekregen waarmee Ajax dus zei: we geloven in jullie, we gaan met julile verder. Dat het bij Ajax intern allemaal niet zo op orde was en er ineens nieuwe mensen aan het roer kwamen, daar hebben deze spelers feitelijk niks mee te maken. Er zou iemand bij Ajax moeten zijn die zegt: ho Marco, wacht eens even, we hebben afspraken met Kenneth gemaakt, jij hebt zelf afspraken met Jurgen gemaakt, je wilde zelf zijn contract verlengen enz.
Natuurlijk is de wereld hard en ook het voetbal maar dat hoef je niet tot een soort wetmatigheid en cult te verheffen. En als Heerenveen over een half jaar ineens van de Marokkaanse Noor af wil dan zal ik daar de club voor veroordelen en niet de speler. Dan heeft de club de grootste fout gemaakt en niet de speler.
Het valt me gewoon op hoe snel sommigen speler weer laten vallen. Het zijn geen poppetjes, het zijn geen bakstenen. En bij de meeste spelers is het echt neit zo dat ze er met de pet naar gooien. Natuurlijk hheeft Perez een grote bek, natuurlijk is Leonardo van nature lui en wat lichtzinnig; maar kom, dat zijn ze nniet bij Ajax geworden, dat wist je toen je ze kocht en het is nou juist de kunst om daarmee te dealen.
Waarom weiger je te begrijpen dat contractueel gezien het precies hetzelfde is of je in Ajax 1 of Jong Ajax speelt?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof in de voetballerij het arbeidsrecht niet gewoon zou gelden?
Het is inderdaad echt lachwekkend... Maar wat nog veel grappiger is, is de vastberadenheid waarmee hij door blijft gaan zonder ook maar 1 voorbeeld te kunnen geven.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:53 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ah, kom op zeg. Wat een onzin.
Dat is het niet. Dat kan tijdelijk zo zijn maar de speler is nu daadwerkelijk terug gezet zonder perspectief om terug te keren. Dat is een structurele verandering van werk en functie en dan heeft een werknemer bepaalde rechten. Ik weiger niks te begrijpen, ik leg je uit hoe het zit, arbeidsrechtelijk gezien. Perez kan dit met succes aanvechten maar voetballers doen dat doorgaans niet en kiezen voor andere wegen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Waarom weiger je te begrijpen dat contractueel gezien het precies hetzelfde is of je in Ajax 1 of Jong Ajax speelt?
Dus dan is jouw argument per definitie al overbodig.
Waarom is het lachwekkend? Ik ben niet vastberaden, ik weet hoe het zit en dat ik gelijk heb. Voetballers vechten dit vrijwel nooit aan om allerlei begrijpelijke redenen. Dat jij iets niet begrijpt wil niet zeggen dat het lachwekkend is Daggla. Je kunt toch snappen dat je iemands positie in een bedrijf niet zomaar kan veranderen, je kunt mensen niet zomaar naar een andere afdeling en een ander niveau plaatsen. Daar zijn regels voor.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het is inderdaad echt lachwekkend... Maar wat nog veel grappiger is, is de vastberadenheid waarmee hij door blijft gaan zonder ook maar 1 voorbeeld te kunnen geven.
Is er plaats voor ethiek in het topvoetbal?quote:
Als je vindt dat ethiek niet telt in de topsport, vind ik dat vooral iets over jezelf zeggen eigenlijk. Want gelukkig denken de meeste sporters en bestuurders en andere betrokkenen daarover. Waarom zou ethiek niet in de topsport gelden.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Precies.
En niet zo veranderlijk als het voetbal.
Maar je blijft onderscheid maken tussen Ajax 1 en Jong Ajax, maar contractueel is dat verschil er niet aangezien alle spelers een full-prof contract hebben getekend.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is het niet. Dat kan tijdelijk zo zijn maar de speler is nu daadwerkelijk terug gezet zonder perspectief om terug te keren. Dat is een structurele verandering van werk en functie en dan heeft een werknemer bepaalde rechten. Ik weiger niks te begrijpen, ik leg je uit hoe het zit, arbeidsrechtelijk gezien. Perez kan dit met succes aanvechten maar voetballers doen dat doorgaans niet en kiezen voor andere wegen.
Dat is natuurlijk onzin. Als dat onderscheid er niet is zou dat onderscheid ook niet gemaakt kunnen worden. Van Basten maakt zelf dat onderscheid door de speler 'terug' te zetten, lees: in een ander team te plaatsen. Het onderscheid is er, zeker arbeidsrechtelijk. Bij Ajax weet ik niet of er qua voetbal verschil isquote:Op maandag 4 augustus 2008 22:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar je blijft onderscheid maken tussen Ajax 1 en Jong Ajax, maar contractueel is dat verschil er niet aangezien alle spelers een full-prof contract hebben getekend.
Een speler van Jong Ajax is net zozeer speler van Ajax als een speler uit het eerste. Hij heeft werkelijk waar geen poot om op te staan als niet is vastgelegd dat ie recht heeft op een plek in het eerste.
Waar baseer je dit op?quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:02 schreef SCH het volgende:
Het onderscheid is er, zeker arbeidsrechtelijk.
Je weet niet hoe het zit omdat je niet weet onder welke voorwaarden een contract is getekend.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom is het lachwekkend? Ik ben niet vastberaden, ik weet hoe het zit en dat ik gelijk heb. Voetballers vechten dit vrijwel nooit aan om allerlei begrijpelijke redenen. Dat jij iets niet begrijpt wil niet zeggen dat het lachwekkend is Daggla. Je kunt toch snappen dat je iemands positie in een bedrijf niet zomaar kan veranderen, je kunt mensen niet zomaar naar een andere afdeling en een ander niveau plaatsen. Daar zijn regels voor.
Sneu, 'supporters' die deze spelers gaan uitlachen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:52 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Mag ik even lachen naargelang het onderste bericht
[..]
Nogmaals, dat is er niet.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Als dat onderscheid er niet is zou dat onderscheid ook niet gemaakt kunnen worden. Van Basten maakt zelf dat onderscheid door de speler 'terug' te zetten, lees: in een ander team te plaatsen. Het onderscheid is er, zeker arbeidsrechtelijk. Bij Ajax weet ik niet of er qua voetbal verschil is
Je kan toch niet zeggen dat topsport een ethisch zuivere wereld is?quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:40 schreef SCH het volgende:
Waarom zou ethiek niet in de topsport gelden.
Ach kom op.. realisme is ook een kunde of niet.. Ga ergens anders de populist uithangenquote:Op maandag 4 augustus 2008 22:07 schreef twi het volgende:
Als we het dan toch over respectloos gaan hebben, dan vind ik dit een stuk respectlozer dan dat Ajax doet:
[..]
Sneu, 'supporters' die deze spelers gaan uitlachen.
Geen idee, het is iig gebaseerd op niets.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:05 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Heel simpel.. andere trainer.. andere inzichten.. ziet na voorbereiding geen toekomst in sommige spelers.. netjes een maand voor t einde van de transferperiode mededelen..
Waarom al deze commotie?
Ik moest ook lachen, sue me.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:07 schreef twi het volgende:
Als we het dan toch over respectloos gaan hebben, dan vind ik dit een stuk respectlozer dan dat Ajax doet:
[..]
Ja, die zal daar ff met een gezeliige porem rondlopen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:29 schreef Black-Death het volgende:
Nu hebben we met Luque zeker weten de best betaalde speler in de beloftencompetitie
Why not, ik zou voor dat geld met alle plezier van de wereld rondjes lopen op een voetbalveld. Heeft Winston Bogarde ook jaren gedaan bij Chelsea.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:29 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ja, die zal daar ff met een gezeliige porem rondlopen.
Hij zal er zijn redenen voor gehad hebben n.a.v. gesprekken met Ajax en Van Basten. Dat je dan zo wordt afgeserveerd is sneu, hij is ook bezig met z'n carriere.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:27 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik moest ook lachen, sue me.
Maar niet om de speler Colin, maar om de persoon. Hoe kinderlijk naief kan je zijn.
Kan me voorstellen dat van Basten heeft gezegd.. ik "geef je een kans".. Colin redeneerde in het artikel en in andere interviews echter alsof hij een vaste 18 waarde zou zijn..quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:35 schreef twi het volgende:
[..]
Hij zal er zijn redenen voor gehad hebben n.a.v. gesprekken met Ajax en Van Basten. Dat je dan zo wordt afgeserveerd is sneu, hij is ook bezig met z'n carriere.
Gewoon die man respecteren en hopen dat er een mooie club voor 'm komt. Hem uitlachen, omdat 'ie blijkbaar niet goed genoeg wordt bevonden, dat is zo kleuterschoolachtig.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:07 schreef twi het volgende:
[..]
Nja dat weet ik ook niet.. maar behalve dat.. laten we eerlijk zijn.. Hoe naīef moet Colin zijn geweest om te denken (als Silva nota bene ook gehaald wordt) dat hij een vaste waarde gaat worden? Hij had toch ook wel kunnen verzinnen dat Silva een iets betere voetballer dan hij was..?quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:44 schreef Tim86 het volgende:
Waarom geef je hem dan een contract..zeg dan dat hij de KANS krijgt er een te verdienen als hij wil..
Kan ie bij Ajax ook .. als ie deze week maar komtquote:Op maandag 4 augustus 2008 22:45 schreef venomsnake het volgende:
Die Wielaert denkt: "Fuck it, ik wil tegen Arsenal spelen".
Die zie ik niet meer naar Ajax gaan.
O shit, is ook zo.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:46 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Kan ie bij Ajax ook .. als ie deze week maar komt
quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:46 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Kan ie bij Ajax ook .. als ie deze week maar komt
Wel een schriel mannetje, hoe oud is ie?quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[ afbeelding ]
Tering, wat is die Hasselbaink groot zo naast Lerby en Swart..
19quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:59 schreef VoreG het volgende:
[..]
Wel een schriel mannetje, hoe oud is ie?
Dat dus. Hou er toch echt een dubbel gevoel aan overquote:
Ik ook, wel jammer dat hij weg moet. Al begrijp ik het wel.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:06 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dat dus. Hou er toch echt een dubbel gevoel aan over.
Goede voetballer, maar aan een cynische Perez die op de bank zit heb je ook niets. Ik hield me hart al vast na zijn uitingen met de komst van Aissati.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:06 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dat dus. Hou er toch echt een dubbel gevoel aan over.
Neh, ga er live naar toe en daarna bieren in de stad.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:25 schreef koningdavid het volgende:
Gaan er morgen nog mensen de Open Dag kijken op SBS?
Wordt het live uitgezonden?quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:25 schreef koningdavid het volgende:
Op de SB WAT !quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:25 schreef koningdavid het volgende:
Jaquote:
Jep. Vanaf 13.20quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |