Je kunt helemaal niets doen, alleen hopen op medewerking. Je kunt haar natuurlijk wel wijs proberen te maken dat de waarde van woningen vermoedelijk iets gaat zakken en dat ze er misschien nog meer geld op toe moet leggen dan ze nu al doet. Ik neem tenminste aan dat die KK nog niet terug verdiend is.....quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 03:47 schreef blackscorpion het volgende:
Hallo wij hebben samen een huis met hypotheek gekocht,
nu is het geval we wonen er nog net geen jaar en zijn uit elkaar.
omdat me ex vriendin geen woonruimte heeft hebben we besloten samen te blijven wonen.
Ik vind dat de tijd om iets anders te vinden voor haar te lang duurt ze doet geen moeite.ze wil tot dec hier blijven en dan pas gaan kijken,met haar nieuwe vriend.
Ze vind het best zei ze vandaag en wil er ook blijven wonen nu.
ik ben bij de bank geweest en ze vroegen voor een werkgeversverklaring.
die heb ik gisteren op me werk ingeleverd.
ik vraag me af als de bank zegt u kan het betalen.
hoe ik haar dan zo ver krijg om de hypotheek op mijn naam te laten zeten.
we hebben een samenlevingscontract.
Ik hoorde van vrienden dat de spullen die samen gekocht zijn dat je van de dagwaarde de helft aan je ex moet betalen?
help mij ik weet niet wat ik kan doen.bedankt alvast
Na een jaar zal de KK denk ik ook nog niet terug verdiend worden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 04:01 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Je kunt helemaal niets doen, alleen hopen op medewerking. Je kunt haar natuurlijk wel wijs proberen te maken dat de waarde van woningen vermoedelijk iets gaat zakken en dat ze er misschien nog meer geld op toe moet leggen dan ze nu al doet. Ik neem tenminste aan dat die KK nog niet terug verdiend is.....
Blufpoker jongen, natuurlijk is deze situatie ook niet leuk voor haar.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 03:47 schreef blackscorpion het volgende:
Ik vind dat de tijd om iets anders te vinden voor haar te lang duurt ze doet geen moeite.ze wil tot dec hier blijven en dan pas gaan kijken,met haar nieuwe vriend.
Ze vind het best zei ze vandaag en wil er ook blijven wonen nu.
Wat heeft het wel of niet hebben van NHG hier mee te maken?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 04:39 schreef MLI het volgende:
Heb je NHG?
Wellicht een mogelijkheid om aan te bieden de onderwaarde op je te nemen, in ruil voor een handtekening (ligt natuurlijk wel aan de hoogte)quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:18 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Het huis is een ander verhaal; jullie hebben beiden recht op de helft van de over- of onderwaarde.
Waarschijnlijk zal het bij jullie over onderwaarde gaan, dus zal ze de helft daarvan aan jou moeten betalen als je de hypotheek op jouw naam zet.
Dat zal ik dus nooit doen. Zit je dus opgescheept met 10.000-20.000 euro schuld, nou daar wordt je blij van. Geen vriendin meer, maar wel een torenhoge schuld over.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:45 schreef Mark het volgende:
[..]
Wellicht een mogelijkheid om aan te bieden de onderwaarde op je te nemen, in ruil voor een handtekening (ligt natuurlijk wel aan de hoogte)
Daarom maakte ik ook het voorbehoud dat het afhangt van het bedrag. Het gaat er om wat je er voor over hebt om het huis in eigen hand te krijgenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:52 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat zal ik dus nooit doen. Zit je dus opgescheept met 10.000-20.000 euro schuld, nou daar wordt je blij van. Geen vriendin meer, maar wel een torenhoge schuld over.
Als je uit elkaar gaat en je werkt zoveel mogelijk mee aan de verkoop van je woning voor een zo hoog mogelijke prijs, dan wordt een eventuele restantschuld kwijtgescholden. Hij blij, zij blij. Zo komt hij tenminste van zijn ex af.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 09:24 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Wat heeft het wel of niet hebben van NHG hier mee te maken?
Nee, maar van haar kant kun je hetzelfde redeneren: wel een torenhoge schuld, maar niet eens meer een huis (waar nog overwaarde op kan komen).quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:52 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat zal ik dus nooit doen. Zit je dus opgescheept met 10.000-20.000 euro schuld, nou daar wordt je blij van. Geen vriendin meer, maar wel een torenhoge schuld over.
Dan mag zijn moeder en familie ook niet naar binnen , dan krijg je oorlogquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:33 schreef the_contract_killer het volgende:
het huis is beide van julie,niemand kan de ander dwingen te vertrekken...maar jij kan wel die vriend van haar weigeren in jouw huis binnen te laten.
Dat ziet de belastingdienst al snel als een schenking en daar willen ze geld voor hebben.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:45 schreef Mark het volgende:
Wellicht een mogelijkheid om aan te bieden de onderwaarde op je te nemen, in ruil voor een handtekening (ligt natuurlijk wel aan de hoogte)
Zo gemakkelijk werkt dat niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:19 schreef MLI het volgende:
[..]
Als je uit elkaar gaat en je werkt zoveel mogelijk mee aan de verkoop van je woning voor een zo hoog mogelijke prijs, dan wordt een eventuele restantschuld kwijtgescholden. Hij blij, zij blij. Zo komt hij tenminste van zijn ex af.![]()
Het is ook nog steeds háár huis hoorquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 04:41 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik zou haar ook naar dr nieuwe vriend trappen![]()
ja ze wil straf.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 14:28 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
't Is raar, ik ken die hele situatie niet, maar ik heb een beetje het gevoel dat ze helemaal niet van je af wil of van je verwacht dat haar verteld dat het gedonder maar eens afgelopen moet zijn en dat je met haar door wil.
Immers, als er niets meer is, dan is er ook geen enkele reden meer om bij elkaar in te blijven wonen. Dat werkt meestal niet en voor zover mij bekend en als gevolg van beëindiging van de relatie willen mensen zo snel mogelijk alleen verder en de zaak tot een goed einde brengen. (dat was ook mijn persoonlijke ervaring)
wat moeten die "paar vrienden" dan doen?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:25 schreef HarryP het volgende:
En ik wil niet stoken in een "goed huwelijk" maar nodig eens een paar vrienden uit op een moment dat het haar wat minder uitkomt.
Nee.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:59 schreef the_contract_killer het volgende:
[..]
wat moeten die "paar vrienden" dan doen?
dreigen om haar anaal te vernederen als ze het huis niet overdraagd?
en dan gaat ze weg en zit TS met de zooi..quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 18:29 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Nee.
Gewoon een flinke puinzooi maken.
en hard ook!quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 04:41 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik zou haar ook naar dr nieuwe vriend trappen
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 05:42 schreef hilliebillie het volgende:
volgens mij kun je niet de hypotheek zo maar over nemen maar moet jij het huis over kopen waarbij je het samen eens moet zijn over de prijs. Evt kan zij het opnieuw laten taxateren door een makelaar om zo proberen de prijs op te drijven (voor dat bedrag wil ik het verkopen, aan jou of aan nieuwe kopers..) en als je het samen over de prijs eens bent kun je kijken of je die hypotheek aan kan en het evt kopen of het haar laten kopen of in de verkoop zetten. Volgens mij werkt het zo..
Want?quote:
bij een collega van me anders wel..quote:
quote:Op maandag 4 augustus 2008 09:42 schreef Mark het volgende:
Die wacht op zijn beurt om aan de computer te mogen zitten
Dat is een optie, die andere optie waar jij zo om moest lachen, is er ook een. Zo hebben mijn ex en ik het namelijk ook ongeveer opgelost: laten taxeren (wij hadden iemand van Vereniging Eigen Huis, beiden vertrouwen in) en dan samen tot een goede prijs komen. Bij de hypotheekverstrekker waar wij de hypotheek hadden, was het niet mogelijk om het zomaar op naam van een van beiden te zetten, namelijk.quote:Op maandag 4 augustus 2008 09:59 schreef ozzyat105 het volgende:
Als een van de 2 in de woning wil blijven wonen en de hypotheek op zich wil nemen dan wordt de ander "ontslagen uit de hoofdelijke aansprakelijkheid". Dit betekend in feite dan de hypotheekschuld op de naam van de achterblijver komt. Over het algemeen is dit mogelijk als de achterblijver genoeg verdient (ter beoordeling van de hypotheekverstrekker).
Bij de Postbank is dit een administratieve handeling die +/- 150 euro kost. Wel moet er een akte van verdeling bij de notaris worden opgemaakt.
De resterende over- of onderwaarde (hypotheekschuld min taxatiewaarde) wordt tenslotte gedeeld.
Ik moet hier om lachen omdat het hier zo gesteld wordt alsof je de helft van het huis kan verkopen. Dat is natuurlijk onzin.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 05:42 schreef hilliebillie het volgende:
volgens mij kun je niet de hypotheek zo maar over nemen maar moet jij het huis over kopen waarbij je het samen eens moet zijn over de prijs. Evt kan zij het opnieuw laten taxateren door een makelaar om zo proberen de prijs op te drijven (voor dat bedrag wil ik het verkopen, aan jou of aan nieuwe kopers..) en als je het samen over de prijs eens bent kun je kijken of je die hypotheek aan kan en het evt kopen of het haar laten kopen of in de verkoop zetten. Volgens mij werkt het zo..
Ik denk dat jij het verkeerd leest, want ik zie niet staan dat de helft verkocht wordt ofzo...quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:24 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Ik moet hier om lachen omdat het hier zo gesteld wordt alsof je de helft van het huis kan verkopen. Dat is natuurlijk onzin.
nu ik het weer lees:
Het staat er niet letterlijk maar die suggestie wordt wel gewekt. Ik vind het een rare gang van zaken als dat bij jou zo is gegaan. Heeft jouw ex het huis van jou overgekocht dan?quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het verkeerd leest, want ik zie niet staan dat de helft verkocht wordt ofzo...
Het is geen rare gang van zaken. Bij onze hypotheekverstrekker was het niet mogelijk om de hypotheek over te zetten op 1 van beider namen. Dus hebben we het laten taxeren, zijn samen tot een redelijke prijs gekomen, hebben over/onderwaarde verrekend en het inderdaad laten passeren bij de notaris.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:34 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Het staat er niet letterlijk maar die suggestie wordt wel gewekt. Ik vind het een rare gang van zaken als dat bij jou zo is gegaan. Heeft jouw ex het huis van jou overgekocht dan?
Dus hij heeft jouw helft gekocht?en heeft hij dat geld aan jou overgemaakt?quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is geen rare gang van zaken. Bij onze hypotheekverstrekker was het niet mogelijk om de hypotheek over te zetten op 1 van beider namen. Dus hebben we het laten taxeren, zijn samen tot een redelijke prijs gekomen, hebben over/onderwaarde verrekend en het inderdaad laten passeren bij de notaris.
Het is niet zo moeilijk hoor. Hij heeft niet mijn helft gekocht, hij heeft het huis gekocht. De hypotheek die erop rustte hebben we afgelost en de (in ons geval) onderwaarde hebben we samen betaald. Daarna heeft hij een nieuwe hypotheekakte getekend en is het huis in zijn handen overgegaan.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:49 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Dus hij heeft jouw helft gekocht?en heeft hij dat geld aan jou overgemaakt?
Dus opnieuw overdrachtsbelasting, afsluitprovisie en notariskosten betaald? dan ben je best flink genaaid op deze manier.quote:Op maandag 4 augustus 2008 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk hoor. Hij heeft niet mijn helft gekocht, hij heeft het huis gekocht. De hypotheek die erop rustte hebben we afgelost en de (in ons geval) onderwaarde hebben we samen betaald. Daarna heeft hij een nieuwe hypotheekakte getekend en is het huis in zijn handen overgegaan.
Dat andere verhaal was neit van mij, en bovendien vind ik niet dat je dat eruit leest. Meer jouw interpretatie. Prima hoor, maar je reactiequote:Op maandag 4 augustus 2008 11:06 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Dus opnieuw overdrachtsbelasting, afsluitprovisie en notariskosten betaald? dan ben je best flink genaaid op deze manier.
Verder had je dit ook gelijk duidelijk kunnen uitleggen. Uit dat andere verhaal lijkt het net of je zomaar de helft kunt gaan verkopen
Jij was het toch eens met dat verhaal!? Nu ineens niet meer?quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat andere verhaal was neit van mij, en bovendien vind ik niet dat je dat eruit leest. Meer jouw interpretatie. Prima hoor, maar je reactie
En tja, genaaid? Als er geen andere optie is, houdt het op, lijkt me. Fijn als je hypotheekverstrekker het wel anders wil doen, maar als dat niet zo is en een van beiden wil het huis houden, heeft ie niet veel andere opties dan helemaal door de molen gaan.
Wat mij betreft hou je iig die nare smiley voor je; maakt converseren met jou er niet leuker op.
Ik denk dat niet. Het is zeer lachwekkend dat jij het zo weet te formuleren dat het daarop lijkt. Wees dan wat duidelijker of zeg niets als je het niet uit kan leggen/snapt.quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:49 schreef hilliebillie het volgende:
ozzy. Ik denk dat het meer aan jou ligt dan aan als jij denkt dat je de helft van het huis kunt verkopen.. Er staat toch nergens dat het huis voor de helft in de verkoop is gegaan? Maar goed geloof lekker wat je wilt geloven.. Het maakt mij verder niet uit hoor. Ik lig er niet van wakker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.reach out and touch faith
quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:53 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Ik denk dat niet. Het is zeer lachwekkend dat jij het zo weet te formuleren dat het daarop lijkt. Wees dan wat duidelijker of zeg niets als je het niet uit kan leggen/snapt.Dude jij snapt er echt niets van....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:53 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Ik denk dat niet. Het is zeer lachwekkend dat jij het zo weet te formuleren dat het daarop lijkt. Wees dan wat duidelijker of zeg niets als je het niet uit kan leggen/snapt.ik heb nog van niemand anders gehoord dat die het zo begreep. Maar goed ik heb mijn uitleg gegeven en hoop dat TS er wat mee kan en dat jij het niet wilt snappen heb ik verder weinig boodschap aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik snap het wel hoor. Verder hoop ik dat je het vanaf nu wat beter uit kan leggen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 17:09 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
ik heb nog van niemand anders gehoord dat die het zo begreep. Maar goed ik heb mijn uitleg gegeven en hoop dat TS er wat mee kan en dat jij het niet wilt snappen heb ik verder weinig boodschap aan
als je denkt dat je mij daar mee hebt.. mag je hoor..quote:Op maandag 4 augustus 2008 17:25 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor. Verder hoop ik dat je het vanaf nu wat beter uit kan leggen.
Anders blijf ik maar
Als je je nou voortaan wat beter uitdrukt en een begrijpelijk verhaal neerzet wat niet voor meerdere uitleg vatbaar is.....Dan is deze hele off-topic conversatie niet nodig.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:32 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
als je denkt dat je mij daar mee hebt.. mag je hoor..
quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:11 schreef Mark het volgende:
Jij bent de enige die het zo leest, misschien moet je het toch eens bij jezelf zoeken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |