Je kunt helemaal niets doen, alleen hopen op medewerking. Je kunt haar natuurlijk wel wijs proberen te maken dat de waarde van woningen vermoedelijk iets gaat zakken en dat ze er misschien nog meer geld op toe moet leggen dan ze nu al doet. Ik neem tenminste aan dat die KK nog niet terug verdiend is.....quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 03:47 schreef blackscorpion het volgende:
Hallo wij hebben samen een huis met hypotheek gekocht,
nu is het geval we wonen er nog net geen jaar en zijn uit elkaar.
omdat me ex vriendin geen woonruimte heeft hebben we besloten samen te blijven wonen.
Ik vind dat de tijd om iets anders te vinden voor haar te lang duurt ze doet geen moeite.ze wil tot dec hier blijven en dan pas gaan kijken,met haar nieuwe vriend.
Ze vind het best zei ze vandaag en wil er ook blijven wonen nu.
ik ben bij de bank geweest en ze vroegen voor een werkgeversverklaring.
die heb ik gisteren op me werk ingeleverd.
ik vraag me af als de bank zegt u kan het betalen.
hoe ik haar dan zo ver krijg om de hypotheek op mijn naam te laten zeten.
we hebben een samenlevingscontract.
Ik hoorde van vrienden dat de spullen die samen gekocht zijn dat je van de dagwaarde de helft aan je ex moet betalen?
help mij ik weet niet wat ik kan doen.bedankt alvast
Na een jaar zal de KK denk ik ook nog niet terug verdiend worden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 04:01 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Je kunt helemaal niets doen, alleen hopen op medewerking. Je kunt haar natuurlijk wel wijs proberen te maken dat de waarde van woningen vermoedelijk iets gaat zakken en dat ze er misschien nog meer geld op toe moet leggen dan ze nu al doet. Ik neem tenminste aan dat die KK nog niet terug verdiend is.....
Blufpoker jongen, natuurlijk is deze situatie ook niet leuk voor haar.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 03:47 schreef blackscorpion het volgende:
Ik vind dat de tijd om iets anders te vinden voor haar te lang duurt ze doet geen moeite.ze wil tot dec hier blijven en dan pas gaan kijken,met haar nieuwe vriend.
Ze vind het best zei ze vandaag en wil er ook blijven wonen nu.
Wat heeft het wel of niet hebben van NHG hier mee te maken?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 04:39 schreef MLI het volgende:
Heb je NHG?
Wellicht een mogelijkheid om aan te bieden de onderwaarde op je te nemen, in ruil voor een handtekening (ligt natuurlijk wel aan de hoogte)quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:18 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Het huis is een ander verhaal; jullie hebben beiden recht op de helft van de over- of onderwaarde.
Waarschijnlijk zal het bij jullie over onderwaarde gaan, dus zal ze de helft daarvan aan jou moeten betalen als je de hypotheek op jouw naam zet.
Dat zal ik dus nooit doen. Zit je dus opgescheept met 10.000-20.000 euro schuld, nou daar wordt je blij van. Geen vriendin meer, maar wel een torenhoge schuld over.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:45 schreef Mark het volgende:
[..]
Wellicht een mogelijkheid om aan te bieden de onderwaarde op je te nemen, in ruil voor een handtekening (ligt natuurlijk wel aan de hoogte)
Daarom maakte ik ook het voorbehoud dat het afhangt van het bedrag. Het gaat er om wat je er voor over hebt om het huis in eigen hand te krijgenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:52 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat zal ik dus nooit doen. Zit je dus opgescheept met 10.000-20.000 euro schuld, nou daar wordt je blij van. Geen vriendin meer, maar wel een torenhoge schuld over.
Als je uit elkaar gaat en je werkt zoveel mogelijk mee aan de verkoop van je woning voor een zo hoog mogelijke prijs, dan wordt een eventuele restantschuld kwijtgescholden. Hij blij, zij blij. Zo komt hij tenminste van zijn ex af.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 09:24 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Wat heeft het wel of niet hebben van NHG hier mee te maken?
Nee, maar van haar kant kun je hetzelfde redeneren: wel een torenhoge schuld, maar niet eens meer een huis (waar nog overwaarde op kan komen).quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:52 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat zal ik dus nooit doen. Zit je dus opgescheept met 10.000-20.000 euro schuld, nou daar wordt je blij van. Geen vriendin meer, maar wel een torenhoge schuld over.
Dan mag zijn moeder en familie ook niet naar binnen , dan krijg je oorlogquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:33 schreef the_contract_killer het volgende:
het huis is beide van julie,niemand kan de ander dwingen te vertrekken...maar jij kan wel die vriend van haar weigeren in jouw huis binnen te laten.
Dat ziet de belastingdienst al snel als een schenking en daar willen ze geld voor hebben.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:45 schreef Mark het volgende:
Wellicht een mogelijkheid om aan te bieden de onderwaarde op je te nemen, in ruil voor een handtekening (ligt natuurlijk wel aan de hoogte)
Zo gemakkelijk werkt dat niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:19 schreef MLI het volgende:
[..]
Als je uit elkaar gaat en je werkt zoveel mogelijk mee aan de verkoop van je woning voor een zo hoog mogelijke prijs, dan wordt een eventuele restantschuld kwijtgescholden. Hij blij, zij blij. Zo komt hij tenminste van zijn ex af.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |