Schattig zeg.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:18 schreef DennisMoore het volgende:
Boris maakt de laatste tijd veel lawaai in z'n slaap, piepgeluidjes. (Volume beetje hard zetten dus.)
quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:47 schreef MLI het volgende:
[..]
Hehehe, Boris is tof. ROT OP MET DIE CAMERA!
Ja, maar ik kan alleen Dennis Papegaaien bedenken waar ze het zouden kunnen verkopen. Maar weet jij andere winkels?quote:
behalve dat Schunckelstar gelijk heeft, denk ik ook dat elke doorsnee dierenwinkel trosgierst verkooptquote:Op zondag 2 november 2008 10:01 schreef Schunckelstar het volgende:
waarom niet gewoon tot morgen wachten?![]()
ik denk dat ie 1 dag zonder wel overleeft hoor
Ja, dat klopt. Maar als ik tegenwoordig mijn hand 's ochtends in de kooi doet, vliegt hij al meteen naar de plaats waar ik de trosgierst ophang. Vind ik wel grappig. Ik wil de traditie erin houden.quote:Op zondag 2 november 2008 10:01 schreef Schunckelstar het volgende:
waarom niet gewoon tot morgen wachten?![]()
ik denk dat ie 1 dag zonder wel overleeft hoor
Ja, dat klopt, maar ik ken geen dierenwinkels die op zondag open zijn.quote:Op zondag 2 november 2008 10:23 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
behalve dat Schunckelstar gelijk heeft, denk ik ook dat elke doorsnee dierenwinkel trosgierst verkoopt
da's vandaag! op de fiets jijquote:Pet's Place
Van der Kunstraat 99
2521 BR
Den Haag - SUPERSTORE
Zuid-Holland
070 3051890
Openingstijden:
Maandag - 12.00 tot 18.00
Dinsdag - 10.00 tot 18.00
Woensdag - 10.00 tot 18.00
Donderdag - 10.00 tot 21.00
Vrijdag - 10.00 tot 18.00
Zaterdag - 10.00 tot 17.00
Zondag - 1e zondag van de maand koopzondag van 11.00-17.00
Fiets je mee dan?quote:
Vanuit Etten GLD?? Reken er maar niet op dat je dan nog op tijd bentquote:
Nee, zit wat in.quote:Op zondag 2 november 2008 14:21 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Vanuit Etten GLD?? Reken er maar niet op dat je dan nog op tijd bent![]()
Ne, ik ben niet geweest. Dat was te ver weg. Ik bedoeld in Den Hag Centrum, maar dat zei ik er niet bij. Er waren er meer open, ook in de Federerik Hendrinklaan enzo maar ook dat was te ver weg. Had ik misschien meteen even moeten zeggen dat het om et centrum ging.quote:Anyway, ben je nog geweest dan? Er is een dierenwinkel open in Den Haag, dat is toch wat je wilde?
tja, den haag is een grote stad hequote:Op zondag 2 november 2008 15:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, zit wat in.
[..]
Ne, ik ben niet geweest. Dat was te ver weg. Ik bedoeld in Den Hag Centrum, maar dat zei ik er niet bij. Er waren er meer open, ook in de Federerik Hendrinklaan enzo maar ook dat was te ver weg. Had ik misschien meteen even moeten zeggen dat het om et centrum ging.
Wat zielig zeg. Ik heb dit nog nooit gehoord. Mijn vorige parkiet was een paar keer tegen een muur aangevlogen en was zo gedesoriënteerd dat hij daarna niet lang meer leefde. Dit klinkt minder ernstig, maar het is natuurlijk wel vervelend. Heb je al een dierenarts gebeld? Ik heb eigenlijk geen idee of pinnen weer aangroeien. Ken je kwekers? Ik ken er wel een dus die zou ik voor je kunnen bellen om het te vragen.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:18 schreef Maaten het volgende:
M'n parkietje is laatst ergens tegen aangevlogen en is het grootste deel van z'n pinnen verloren waardoor hij niet meer kan vliegen. Zijn er andere mensen die hier ook wel eens problemen mee hebben?
hoiquote:Op zaterdag 6 december 2008 20:53 schreef Federer-fan het volgende:
Hallo allemaal.Hoe gaat het met jimmy, Boris en de andere parkieten van wie de baasjes hier posten? Het is zo stil in dit topic, terwijl het mijn favoriete topic is.
Hoi.quote:
Ik vind het heel erg voor je. Echt zo zielig. Ik weet hoe erg ik het vond toen het met mijn Jimmie slecht ging. Was er behoorlijk verdrietig door.quote:met jimmy gaat het niet zo goed eigenlijk![]()
zijn epilepsie word steeds erger, zo erg zelfs dat ie vaak niet eens meer de moeite neemt om weer terug op een stokje te gaan zitten omdat ie er dan toch weer vanaf valt...
hij scharrelt nu dus zo'n beetje de halve dag rond op de bodem van de kooi![]()
ook de kooi openzetten heb ik al lang niet meer gedaan omdat ie zichzelf dan telkens weer tegen de muur aanstuurt met een enorme rotvaart...
en het ergdte is dat de DA er niks aan kan doen, dus hier zal hij mee moeten leven..
erg zielig,want ik wil gewoon dat ie een beter leven heeft als dat ie nu heeft
geen idee, het zal wel aangeboren zijn of zo.quote:Op zondag 7 december 2008 13:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoi.
[..]
Ik vind het heel erg voor je. Echt zo zielig. Ik weet hoe erg ik het vond toen het met mijn Jimmie slecht ging. Was er behoorlijk verdrietig door.
Weet de DA waardoor het komt? Ik vind het vooral zo erg omdat jimmy ook nog zo jong is. Ze kunnen 20 jaar worden. Hoe oud is jouw vogeltje nu?
Is het het overwegen waard om er een bij te kopen, een jonkie? Misschien vrolijkt dat hem wat op.
Fijn dat hij er in elk geval niet continu last van heeft. Ik hoop dat het op een gegeven moment gewoon verdwijnt.quote:Op zondag 7 december 2008 13:30 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
geen idee, het zal wel aangeboren zijn of zo.
jimmy is pas 1,5 of zo, dus hij kan nog een hele tijd mee![]()
een erbij lijkt me niet echt een goed plan want hij gaat af en toe nogal tekeer in zijn kooi![]()
gelukkig heeft hij er trouwens niet 24 uur per dag last van hoor, nu zit ie bv weer even vrolijk kwetterend op zijn schommeltje![]()
en volgens de DA is op het moment dat ie een aanval heeft zijn geheugen uitgeschakeld, dus hij zal het zelf mischien wel niet eens merken
Da's misschien nog wel een idee ja.quote:Op zondag 7 december 2008 14:37 schreef DennisMoore het volgende:
Als je 'm nou laat kortwieken, dan kan ie misschien wel weer uit z'n hok, omdat ie dan niet meer tegen de muren kan vliegen?
Ja, precies. Doet Boris dat ook weleens?quote:
Ik schrok er behoorlijk van. Hoop dat hij niet iets verkeerds heeft gegeten ofzo. Hij zat op mijn bureau aan allerlei dingen te knagen maar dat doet hij altijd.quote:Op zondag 7 december 2008 22:28 schreef DennisMoore het volgende:
Neuh. Wel 's een duikvlucht laag over de vloer.
zo lang hij er niet vol tegen aan gevlogen is zal ie er weinig aan over gehouden hebben denk ikquote:Op zondag 7 december 2008 22:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik schrok er behoorlijk van. Hoop dat hij niet iets verkeerds heeft gegeten ofzo. Hij zat op mijn bureau aan allerlei dingen te knagen maar dat doet hij altijd.
Bedankt. Hij vloog er recht op af en schampte de muur uiteindelijk toen hij naar links afboog. Net is hij weer uit zijn kooi geweest en hij zag er goed uit. Ben trouwens kerstkaarten aan het laten maken met een foto van Noddie voorop.quote:Op maandag 8 december 2008 17:59 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
zo lang hij er niet vol tegen aan gevlogen is zal ie er weinig aan over gehouden hebben denk ik![]()
en ze knagen idd alles kapot, nieuwsgierig als ze zijn
hmm, ik ben eigenlijk niet zo'n fan van kortwieken maar het is idd wel te overwegen in dit gevalquote:Op zondag 7 december 2008 14:37 schreef DennisMoore het volgende:
Als je 'm nou laat kortwieken, dan kan ie misschien wel weer uit z'n hok, omdat ie dan niet meer tegen de muren kan vliegen?
tof ideequote:Op maandag 8 december 2008 18:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ben trouwens kerstkaarten aan het maken met een foto van Noddie voorop.
Ga, jij dat ook doen?quote:
Ik ook niet. Ik doe aan Noddie.quote:
wtfquote:Op woensdag 17 december 2008 18:08 schreef Federer-fan het volgende:
Man had 1.700 parkieten in tweekamerwoning. Ik was het dus niet hea.
Ik denk dat die man ook de hele dag rondliep in een parkietenpak.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:11 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
wtf![]()
dan ben je volgens mij de hele dag bezig met de kooien verschonen
Nee, ik heb geen kerstboom.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:58 schreef Adelante het volgende:
Hebben jullie ook een kerstboom en gaat de parkiet er dan inzitten en werken de ballen als het spiegeltje in z'n kooi?
goed dat je het zegtquote:Op zondag 21 december 2008 13:23 schreef DennisMoore het volgende:
Wat als ie van een hoge volière-zitstok duvelt?
jimmy niest ook wel eensquote:Op zondag 21 december 2008 14:28 schreef Federer-fan het volgende:
Hebben jullie parkieten weleens niesjes? Noddie heeft dat eigenlijk altijd wel gehad. Soms heeft hij een kleine aantal niesjes achter elkaar. Maar het zijn wel droge niesjes; er komt geen slijm uit zijn neusdop ofzo. En als er een keer wat vocht meekomt is het transparant (misschien gewoon water).
Ik had altijd een nat gezicht als mijn parkiet geniest hadquote:Op zondag 21 december 2008 14:28 schreef Federer-fan het volgende:
Hebben jullie parkieten weleens niesjes? Noddie heeft dat eigenlijk altijd wel gehad. Soms heeft hij een kleine aantal niesjes achter elkaar. Maar het zijn wel droge niesjes; er komt geen slijm uit zijn neusdop ofzo. En als er een keer wat vocht meekomt is het transparant (misschien gewoon water).
Waarom trouwens een valkparkiet en geen gewone parkiet?quote:Op zondag 21 december 2008 13:26 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
goed dat je het zegt![]()
kijk, dat zijn dus van die dingen waar ik dus nog goed over na moet denken![]()
dat zal idd waarschijnlijk niet gaan met jimmy dan nee, mischien dan maar gewoon een binnenvoliere ernaast zetten en jimmy apart houden in zijn eigen kooi
omdat ik al hard aan het twijfelen was voordat ik ik jimmy kocht wat voor soort parkiet ik wilde, en een grasparliet heb ik nu alquote:Op zondag 21 december 2008 18:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waarom trouwens een valkparkiet en geen gewone parkiet?
Kunnen grasparkieten en valkparkieten wel goed met elkaar overweg?quote:Op zondag 21 december 2008 19:02 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
omdat ik al hard aan het twijfelen was voordat ik ik jimmy kocht wat voor soort parkiet ik wilde, en een grasparliet heb ik nu al
volgens het valkparkieten topic wel, als ze allebei genoeg ruimte hebben.quote:Op maandag 22 december 2008 08:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Kunnen grasparkieten en valkparkieten wel goed met elkaar overweg?
Ja, nog iets waar je over moet nadenken.
ja, maar ik ben eigenlijk geen fan van kortwiekenquote:Op maandag 22 december 2008 11:27 schreef DennisMoore het volgende:
Jimmy kortwieken, dan mag ie weer op de bank rondscharrelen.
Schijnen ze trouwens veel aanhankelijker (want afhankelijker) van te worden.
Mee eens. Kortwieken zonder medisch enoodzaak (dat het gevaarlijk is in jimmys toestand omdat hij tegen dingen op kan vliegen) ben ik niet voor.quote:Op maandag 22 december 2008 12:57 schreef DennisMoore het volgende:
Kan in bepaalde gevallen een hele goede oplossing zijn. Beter lijkt me, dan dat ie nooit meer z'n hok uit mag omdat ie dan ergens tegenaan kan vliegen.
Dierenarts kan ongetwijfeld. Ik zou vragen of het bij de dierenwinkel of bij een kweker kan, want bij de dierenarts is het een stuk duurder vermoed ik.quote:Op maandag 22 december 2008 14:33 schreef Schunckelstar het volgende:
waar kun je dat laten doen?
gewoon bij de DA?
ik weet dat je het eigenlijk ook goed zelf kunt doen, maar ik ben niet zo'n handig persoon en ik ben bang dat ik er dan teveel vanaf knip
filmpjequote:Het is wel Noddie's smaak. Serieus, want die fluit mee.![]()
Helaas nog niet. Bij het tweede stukje van Vivaldi II floot hij druk mee. Bij het derde en het vierde niet. Mar toen ik later het tweede stukje weer opzette, floot hij weer druk mee.quote:
Goed nieuws!quote:Op donderdag 25 december 2008 16:35 schreef Schunckelstar het volgende:
jimmy heeft een oplossing gevonden voor het van-zijn-stokje-val probleem![]()
hij gaat nu de hele tijd slapen in zijn badje (waar toch geen water inzit) [...]
daar zou ik me geen zorgen over maken...dat merkt ie denk ik niet eensquote:Op zondag 28 december 2008 15:02 schreef Federer-fan het volgende:
Het is bijna Oud & Nieuw en ik vroeg me af of jullie me kunnen zeggen of parkieten een beetje tegen die herrie kunnen? Ik ben van plan om de ramen (dubbelglas) en de gordijnen dicht te doen dus dat dempt ook al wat. Verder wil ik de muziek/radio wat harder aanzetten dan anders. Iemand andere tips?
Heeft jouw jimmy al een Oud & Nieuw meegemaakt?quote:Op maandag 29 december 2008 10:05 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
daar zou ik me geen zorgen over maken...dat merkt ie denk ik niet eens
scan hem in (of maak er een foto van) en zet hem hier neerquote:Op maandag 29 december 2008 14:10 schreef Federer-fan het volgende:
Ik kan me voorstellen dat jullie er allemaal niet happig op zijn om via Fok! je adresgegevens te geven. Maar mocht iemand interesse hebben in een - wat verlate - originele Noddie-kerstkaart, PM me dan even je gegevens, dan stuur ik hem op.
nee, maar de laatste dagen lijkt het hier al oud en nieuwquote:Op maandag 29 december 2008 14:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heeft jouw jimmy al een Oud & Nieuw meegemaakt?
Da's toch heul niet leuk.quote:Op maandag 29 december 2008 15:51 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
scan hem in (of maak er een foto van) en zet hem hier neer
Nou, minder leuk dan een kaart in de post krijgen. Ik kom hem niet zelf brengen hoor.quote:
Wat erg voor je zeg.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:11 schreef Schunckelstar het volgende:
nou, het is zover...jimmy leeft niet meer![]()
ik heb hem vanmorgen op de bodem van zijn kooi gevonden
is het niet makkelijker om van die twee topics samen 1 te maken?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:13 schreef Schunckelstar het volgende:
zijn er hier toevallig mensen die kwekers weten te zitten in de omgeving van venray?
ik heb op internet iemand uit helmond gevonden, maar die reageert niet op email dus weet niet of die nog wat doet
Ik weet geen kwekers in jouw buurt. Maar leuk dat je weer en parkiet gaat kopen. Wat is het verschil tussen grasparkieten en valkparkieten wat gedrag betreft?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:07 schreef Schunckelstar het volgende:
even de post hier ook zetten die ik in het valkparkieten topic heb gezet:
[..]
is het niet makkelijker om van die twee topics samen 1 te maken?
je hebt ook niet voor elk hondenras een eigen topic bijv.![]()
hm, ja daar zit wat inquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik weet geen kwekers in jouw buurt. Maar leuk dat je weer en parkiet gaat kopen. Wat is het verschil tussen grasparkieten en valkparkieten wat gedrag betreft?
Wat mij betreft blijven de topics trouwens gescheiden. Het kan verwarrend worden Ik noem maar iets: stel dat iemand zegt dat parkieten avocado's lekker vinden en hij bedoelt valkparkieten maar zegt dat niet. Voor grasparkieten is het vergif. Hetzelfde geldt voor voer, huisvesting, speeltjes, enzovoorts.
Jammer.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:52 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
hm, ja daar zit wat in![]()
maar ik ga toch voor een valkparkiet, dus dan zal ik hier wel niet meer veel komen
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:11 schreef Schunckelstar het volgende:
nou, het is zover...jimmy leeft niet meer![]()
ik heb hem vanmorgen op de bodem van zijn kooi gevonden
Ja, zeg dat wel. Ik was zelf heel erg verdrietig toen mijn Jimmie was overleden.quote:
Gelukkig. Ik hoop dat je straks ook veel plezier hebt van je valkparkiet. Maar dat zal vast wel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:24 schreef Schunckelstar het volgende:
ik had het al aan zien komen, dat scheelt natuurlijk wel
ik ben al weer op zoek,ik heb zelfs al een nieuwe naamquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Gelukkig. Ik hoop dat je straks ook veel plezier hebt van je valkparkiet. Maar dat zal vast wel.
Misschien heb je nog iets aan mijn ervaringen toen ik mijn tweede parkiet kocht nadat Jimmie overleden was. Eerst heb ik even gewacht. Na vijf weken maakte ik een afspraak met een kweker maar die heb ik afgezegd omdat het nog niet goed voelde. Jimmie was nog niet echt naar de achtergrond verdwenen. Toen ik een week later alsnog ging, stond ik op het punt om weer naar huis te gaan omdat het nog steeds niet helemaal goed voelde, maar ik heb toen toch Noddie gekocht. Eenmaal thuis dacht ik de eerste dag 'Ik wil Jimmie terug' maar dat verdween wel snel Wel heb ik nog steeds een foto van Jimmie op mijn bureau staan en ik ben er nog steeds wel af en toe verdrietig over. Maar ik ben ook heel erg blij met Noddie.
Hoe gaat hij heten?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:35 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik ben al weer op zoek,ik heb zelfs al een nieuwe naam![]()
Goed idee. Jij en ik hebben onze vogel beiden bij een winkel gekocht en in beide gevallen is hij niet oud geworden. Zegt lang niet alles maar wel iets vermoed ik.quote:maar ik ga hem nu wel zeker bij een kweker halen..
wat is een UI?quote:en jimmy blijft gewoon in mijn UI, dus die word zeker niet vergeten
harrie word de nieuwe naamquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoe gaat hij heten?![]()
[..]
Goed idee. Jij en ik hebben onze vogel beiden bij een winkel gekocht en in beide gevallen is hij niet oud geworden. Zegt lang niet alles maar wel iets vermoed ik.
[..]
wat is een UI?
ik ben ook meteen begonnen met zoekenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:42 schreef DennisMoore het volgende:
De dag dat PZN doodging, kocht ik Boris.
We all grieve in different ways.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:42 schreef DennisMoore het volgende:
De dag dat PZN doodging, kocht ik Boris.
Dat herken ik wel. Ik wilde een keer een goudvis kopen en die dan Henk noemen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:40 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
harrie word de nieuwe naam![]()
ik wil een naam die absoluut niet bij een vogel past![]()
Dat heb ik ook gehoord. En ik heb zo'n vermoeden dat ze dat alle dierenwinkels dat zullen ontkennen.quote:bij een kweker heb je natuurlijk ook geen garantie op een gezonde maar volgens de moeder van een kameraad die zelf ook kweekt ( helaas geen kromsnavels) gaan de wat zwakkere uit het nest altijd naar een handelaar en houden ze de sterkste zelf...
Ik snap 'm.quote:UI= user icon (avatar)
Ik leef met je mee.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:44 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind het overigens nog wel wennen na meer dan een jaar gekwetter nu ineens niks meer te horen
Boris is altijd stilquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:44 schreef Schunckelstar het volgende:
ik vind het overigens nog wel wennen na meer dan een jaar gekwetter nu ineens niks meer te horen
Noddie is volgens mij een vrouwtje (dus neusdop is inmiddels bruinig) maar hij maakt wel wat geluid. Vaak van die piepgeluidjes als hij slaapt, net als Boris. Maar vrouwtjes zijn volgens mij juist drukker dan mannetjes.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Boris is altijd stil.
Echt jammer dat 't geen mannetje is gebleken...
In de mensenwereld...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:58 schreef Federer-fan het volgende:
Maar vrouwtjes zijn volgens mij juist drukker dan mannetjes.
Ja, daar ook. Maar serieus, ik lees tot nu toe steeds dat parkietenmannetjes tammer worden en rustiger zijn dan parkietenvrouwtjes.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |