Sjezus wat een size man! Zo groot is mijn woonkamer nie eens!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:21 schreef Danny het volgende:
onbewerkt, full-size:
http://www.fok.nl/danny/ALBUMS/weer/0019_o01.jpg
http://www.fok.nl/danny/ALBUMS/weer/0024_o01.jpg
Jah, vond 't ook al een lekker sfeertjequote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
Lijkt wel alsof ze rechtstreeks uit Max Payne komende game dus.
Hoe ging je dat doen dan.. gewoon vanuit de hand??quote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:36 schreef Danny het volgende:
[..]
Jah, vond 't ook al een lekker sfeertje
Eigenlijk waren ze grotendeels onderbelicht omdat ik eropuit ging om bliksem te fotograferen. Dat blijkt lastiger dan ik gedacht had
Desondanks toch nog twee leuke foto's met dank aan autolichten
statiefquote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:38 schreef sander-3 het volgende:
Godverdomme, ten noorden van mijn woonplaats onweert het, ten oosten van mijn woonplaats onweert het, ten zuiden ook af en toe en hier nietDat is nou elke keer zo sinds ik mijn nieuwe camera heb.. ik wil ook foto's maken namelijk
[..]
Hoe ging je dat doen dan.. gewoon vanuit de hand??
10.2 MPquote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:34 schreef roffelpantoffel het volgende:
[..]
Sjezus wat een size man! Zo groot is mijn woonkamer nie eens!
Ja, logisch.. domme vraag eigenlijk.quote:
neem een plastic tasje, maak onderin een gat ter grootte van je zonnekap, stop je camera in de tas met de zonnekap door het gat, zet de camera op het statief en klaar. Zijn ook rainsleeves voor te koop trouwens.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 22:58 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Ja, logisch.. domme vraag eigenlijk.Maar ga je dan gewoon naar buiten met je camera? Ik bedoel, in die regen?
Ik word al panisch als er een druppeltje op mijn lens komt.. laat staan als het zo hoost
doe die foto 's plaatsen?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:13 schreef the_RAVEN het volgende:
Het gaat hier helemaal los in Vlissingen, de ene na de andere flits, heb fotos gemaakt van de rolwolk en blikseminslag op 750m afstand. Overal meldingen van inslagen. Pak dus je camera West-Nederland
Mmh heb ze in picasa's webalbulm staan. ff kijken ik ik er wat aan kan veranderen.quote:
heb je post ff ge-edit. de ?imgmax= moet erbij anders doetie 't niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:52 schreef Noxa het volgende:
[..]
Mmh heb ze in picasa's webalbulm staan. ff kijken ik ik er wat aan kan veranderen.
Until thenl, http://picasaweb.google.n(...)#5231790328754833794
Ok Thnx.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:02 schreef Danny het volgende:
[..]
heb je post ff ge-edit. de ?imgmax= moet erbij anders doetie 't niet.
dus
http://lh6.ggpht.com/tkop(...)7-15_.JPG?imgmax=640
ipv
http://lh6.ggpht.com/tkop(...)A/2008_08_07-15_.JPG
Dat stuk zonder wolken hangt nu hierquote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:09 schreef the_RAVEN het volgende:
$#%#$%#%
Kom er net achter dat ik mijn bliksemfoto verwijderd heb, ik gebruik nu het programma ZAR om te recoveren maar ik geloof niet dat het echt werkt. Weet iemand iets anders om dit op te lossen?
foto van de rolwolk
[ afbeelding ]
Nog niets aan gedaan alleen verkleind en jpg compressie, dit was vandaag om 07:10 in Vlissingen
Was dit een raw-file? Want ik denk dat als je hem een stuk donkerder kunt trekken, dat je dan een mooier beeld krijgt.quote:Op maandag 1 september 2008 14:47 schreef x-tremed het volgende:
Vannacht, beetje aan het spelen met instellingen, kon mijn statief echter niet vinden dus kon niet buiten gaan staan.
[ afbeelding ]
Wat heb je hier nou precies mee gedaan?quote:Op zondag 27 juli 2008 08:26 schreef Danny het volgende:
toch nog een redelijke gevonden
[ afbeelding ]
Zó... dat zijn mooie platen! Waar zijn die gemaakt?quote:Op woensdag 10 september 2008 01:00 schreef ACT-F het volgende:
Had deze 2 al elders gepost, maar bij deze nog een keer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat heb je goed onthouden. Ik heb de foto's donkerder gemaakt omdat ik vergeten was om mijn diafragma zo klein mogelijk te zetten, waardoor de foto's dus te licht warenquote:Op woensdag 10 september 2008 09:44 schreef the_RAVEN het volgende:
turkije dacht ik te lezen vorige keer.
Wat heb je allemaal aan bewerking met die fotos gedaan?
Herkenbaar.quote:Op donderdag 11 september 2008 00:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Saillant detail:
[...]
Wat hebben we dus hieruit geleerd? Het is de fotograaf die de foto maakt, niet het toestel. En dat blijkt maar weer eens bij iets specifieks als onweersfotografie .......
Als ik de EXIF van je foto bekijk dan zie ik dat de ISO op 800 staat. Dat is veel te hoog voor een compactcamera om een aanvaardbaar ruisniveau te behalen. Zet je ISO op 100. Als de foto's te donker worden zou je het diafragma wijder kunnen zetten.quote:Op donderdag 11 september 2008 00:23 schreef MaGNeT het volgende:
Herkenbaar.
M'n oude Sony F717 (2003) kan daardoor ook nog redelijk meekomen als het om onweerfotografie gaat.
Alleen is de ruis iets te dominant bij lange sluitertijden.
[ afbeelding ]
Vanuit een raam kan je ook foto's maken..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:10 schreef Isdatzo het volgende:
In Valkenswaard veel bliksem maar weinig regen.. was een mooie lichtshow om 04.00, alleen geen zin om naakt naar buiten te gaan met m'n camera dus even vanuit 't raam bekeken.
wel gaaf, die is tenminste een beetje 3dquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:28 schreef mrPanerai het volgende:
niet van mij maar ik vind hem zo mooi dat ik hem wil delen.
[ afbeelding ]
Je ziet niet vaak foto's waarbij je de bliksem echt de grond ziet raken inderdaad...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:50 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
wel gaaf, die is tenminste een beetje 3d
Ik had er ook graag bijgeweest...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:00 schreef Omniej het volgende:
Mooie foto, alleen jammer dat je hem niet zelf gemaakt hebt natuurlijk.
hey zit jij nou mijn huis te fotograferen????quote:Op dinsdag 26 mei 2009 02:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Snel 1 met m'n mobiel geschoten toen er opeens een zwarte golf overkwam op hoge snelheidIn paar minuten tijd van een strakblauwe lucht naar pikzwart, wel bizar hoe hard het ging
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:37 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
hey zit jij nou mijn huis te fotograferen????
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:39 schreef mrSPLIFFY het volgende:
staat jouw huis hier op dribel?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:39 schreef mrSPLIFFY het volgende:
staat jouw huis hier op dribel?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wehehehe vettquote:
Whehe toevalligquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:34 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
wehehehe vett
daaag buurman...
jij was toch niet diegene met dat felle lampie op zn balkon???
gave foto!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 22:30 schreef TumTum het volgende:
Als je goed kijkt kan je zien dat de bliksem inslaat op de windmolen op de eerste foto.
Thanks.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 22:32 schreef sander-3 het volgende:
[..]
gave foto!
Ik heb verdomme geen foto´s kunnen makenIk heb heel de avond staan proberen.. en toen ben ik rond een uur of twee naar bed gegaan, maar pas daarna brak de hel los.. en daar ben ik doorheen geslapen
![]()
![]()
offtopic maar goed te zien dat mijn schoon ouders eens een keer geen zon hebben en wij wel.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:09 schreef the_RAVEN het volgende:
$#%#$%#%
Kom er net achter dat ik mijn bliksemfoto verwijderd heb, ik gebruik nu het programma ZAR om te recoveren maar ik geloof niet dat het echt werkt. Weet iemand iets anders om dit op te lossen?
foto van de rolwolk
[ afbeelding ]
Nog niets aan gedaan alleen verkleind en jpg compressie, dit was vandaag om 07:10 in Vlissingen
Thanksquote:Op zaterdag 18 juli 2009 03:55 schreef Omniej het volgende:
De eerste vind ik erg gaaf Timmos.(maar ook de andere 2 heb je goed te pakken natuurlijk)
Ik heb geen foto's gemaakt met het onweer van gisteren... 't Was tussen 5 en 6 's nachts geloof ik en ik lag eigenlijk wel lekker.Volgende keer beter.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:42 schreef Neo-Mullen het volgende:
KANKER!
Zojuist zo'n mooi onweer, recht voor mn slaapkamerraam. Dus ik foto's gemaakt en de eerste 3 waren zo fucking mooi. Wil ik ze terugkijken op de camera: geen kaart
GODVERDOMME!!
Dus ik als een idioot dat geheugenkaartje gepakt en erin geknalt maar intussen was het onweer overgewaaid, en niet meer te zien van deze hoek, laat staan voor n camera met een lomp statief.
Fuck fuck fuuuuuuuck ik baal zo hard!
Canon EOS 450D Hij gaf het wel aan, maar in al m'n enthousiasme heb ik dat over het hoofd gezien en bleef foto's schieten.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:58 schreef Danny het volgende:
[..]
Geeft je camera niet aan dat er geen kaart in zit dan? Welke camera heb je?
quote:Op donderdag 23 juli 2009 01:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
Reactie is aangepast, beter zo?
Nu weer OT waar dit topic voor bedoeld is.
Thanksquote:Op donderdag 23 juli 2009 01:03 schreef Lienzz het volgende:
[..]
mooie foto's dawnbreaker...vooral die 2e vind ik erg mooi.
jammer dat de bomen ervoor staan en je bijna niks van de bliksem zietquote:Op donderdag 23 juli 2009 00:30 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hier balzak, de best gelukte foto's die wél opgeslagen zijn. En met eens iets betere belichting dan de jouwe. Jammer dat ik me hier moet gaan verdedigen voor jou
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de onderste heb ik de exposure in Photoshop wat langer gemaakt, zodat een heel dun klein bliksempje aan de rechterkant bovenkant ook nog kan zien.
quote:
Erg jammer inderdaad, maar het onweer was zo dichtbij dat m'n niet-opgeslagen foto's echt n paar flinke bliksemflitsen wist vast te leggen. Helaas niet vast genoegquote:Op donderdag 23 juli 2009 01:04 schreef Lienzz het volgende:
[..]
jammer dat de bomen ervoor staan en je bijna niks van de bliksem ziet
Wauw!quote:Op woensdag 10 september 2008 01:00 schreef ACT-F het volgende:
Had deze 2 al elders gepost, maar bij deze nog een keer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch een mooie fotoquote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:55 schreef RonaldV het volgende:
Schopje omhoog.
Beetje spur of the moment, totaal onvoorbereid, en zeker nog nooit geoefend. Maar ze kwamen hier heel dichtbij (knal binnen halve tel), en alleen deze wist ik te vangen aan de overkant van het water.
[ afbeelding ]
ik baal alleen wel van de enorme hoeveelheid waterdruppels..
Erg netjesquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:29 schreef Vieze_Freddy het volgende:
http://diet.tweakdsl.nl/pics/IMG_4237_s.jpg
Uiteindelijk is het me toch gelukt....
thx... op wat druppeltjes weg soepen heb ik er niets aan hoeven doenquote:
Manual focus en dan op oneindige focusquote:Op woensdag 14 juli 2010 17:49 schreef xjoyce het volgende:
Wowiee zo vet die onweer foto's ik probeerde het ook maar zonder succes. Ik kon ook niet scherpstellen? Met mijn slr canon 1000d moet je eerst kunnen scherpstellen wil je een foto kunnen maken hoe verander ik dit ? Ik kwam er echt niet uit op dat moment want volgens mij hoor ik hier al donder haha!
Sorry als dit al ergens in het topic te vinden was.
Uit de SC..quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:48 schreef Timmos het volgende:
Oh my.. Daarnet een bui op staan wachten.. Zat niet heel veel onweer in, alleen cloud to cloud wat 1 foto heeft opgeleverd.. Opeens zagen we recht boven en om ons heen een gigantische shelf.. We draaiden ons om en waar we op gefocused stonden zagen we helemaal niks meer door de regen waas.. Paar seconden later kwam de regen bij ons..
Resultaat, 30 seconden naar de auto rennen en doorweekt zijn.. Zo zaten we op afstand van de bui en zo zaten we er midden in, op de zeedijk.. Wat een ervaring![]()
Is het gezichtsbedrog, of staan de huizen inderdaad scheef op de foto? het lijkt wel alsof er een ronde afwijing zit onderin.quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:09 schreef NiGeLaToR het volgende:
[ afbeelding ]
Meer op m'n site![]()
Overigens moet ik volgende keer beter doen, beste is toch manueel in te stellen zodat je en lange sluitertijd hebt en een klein diafragma. Mijn bliksem is niet helemaal scherp helaas.
Genomen met een 10-22 en nog niet de moeite genomen photoshop te kopen om het weer recht te trekkenquote:Op donderdag 15 juli 2010 09:34 schreef nikky het volgende:
[..]
Is het gezichtsbedrog, of staan de huizen inderdaad scheef op de foto? het lijkt wel alsof er een ronde afwijing zit onderin.
in ieder geval de hardste knaller , ik bedoel de flits in het raamkozijn .quote:Op zondag 18 juli 2010 21:20 schreef RonaldV het volgende:
Geen idee wat de spiegeling is, maar ik vind juist dat die hem extra dramatisch maakt. Wat mij betreft is die foto de sterkste uit de hele serie!
Ah, dat is het dus: een raamkozijn.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:23 schreef siekman het volgende:
[..]
in ieder geval de hardste knaller , ik bedoel de flits in het raamkozijn .
Welke instellingen gebruik(te) jij om die foto's te maken?quote:Op zondag 18 juli 2010 21:23 schreef siekman het volgende:
[..]
in ieder geval de hardste knaller , ik bedoel de flits in het raamkozijn .
canon eos 450d , met sigma 10-20quote:Op zondag 18 juli 2010 23:08 schreef brtausi het volgende:
[..]
Welke instellingen gebruik(te) jij om die foto's te maken?
Ja, het is dan ook wijs om te schieten vanuit een gebouw, van onder een viaduct/brug, of vanuit je auto. Dat je daar ook nog eens droog staat zal je camera ook nog waarderenquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
Open veld, is dat niet heel erg riskant aangezien je dan het hoogste punt v/d omgeving bent?
De bui zat niet bij ons.. Ik stond aan de Westerschelde, de bui bevond zich boven de ''overkant'' , de Bevelandenquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
Open veld, is dat niet heel erg riskant aangezien je dan het hoogste punt v/d omgeving bent?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |