Daarom dus...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien moet er iemand een spoilertopic openen, want het wordt wat veel nu.
Two-Face als karakter is gewoon ijzersterk, maar zijn rol was na TDK gewoon duidelijk uitgespeeld. Het wordt in ieder geval erg lastig om nogmaals een sterk verhaal rond deze Two-Face te creëeren.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:56 schreef Moozze het volgende:
Catwoman lijkt me wel leuk, ben persoonlijk blij dat Two Face er waarschijnlijk niet meer bij is want ik vond hem gewoon niet tof. Een beetje meer Scarecrow lijkt me ook wel fijn.
Een iets minder logge Tumbler zou erg tof zijn jaquote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:23 schreef Locusta het volgende:
Ik hoop dat hij wel weer een nieuwe batmobil krijgt!
Er zat sowieso niet erg veel tijd tussen die aanslag en zijn dood, toch? Open brandwonden zien er echt niet zo lekker uitquote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:07 schreef -Menn0- het volgende:
Tja maar als je alleen littekens had bij Dent was denk ik het effect minder groot.
Ja ik vond het ook wel heeel snel gaan, opeens vond hij de Joker een toffe peerquote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:10 schreef wonderer het volgende:
[..]
Er zat sowieso niet erg veel tijd tussen die aanslag en zijn dood, toch? Open brandwonden zien er echt niet zo lekker uit
Ik vond het CGI-gewijs wel goed gedaan, maar volgens mij kan zijn oog dat nooit overleven en praten lijkt me ook lastig met halve lippen. Dat soort dingen... Dat vind ik gewoon jammer, dat vraagt te veel van mijn suspension of disbelief.
Helemaal mee eens, two face was voor mij een minpuntje...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:54 schreef wonderer het volgende:
Is het stom als ik zeg dat ik Dents mismaaktheid niet realistisch vond? Hebben ze zo hun best gedaan om een menselijke Joker en batman neer te zetten, met net echte littekens en blauwe plekken omdat z'n pakkie faalt... Krijg je een biologisch erg onwaarschijnlijke verwondingJammer dat ze daar niet wat meer aan hebben gedaan.
Oh, en ik heb Scarecrow gemist in het begin, wat was daar nou mee?
Ik dacht even dat The Joker had gelogen en dat ze bij een druk op de knop hun eigen boot zouden opblazen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:52 schreef Nepthys het volgende:
Als de mensen op de ene boot de andere zouden hebben opgeblazen, zouden ze dan ook niet automatisch zelf zijn opgeblazen aangezien 'hun' detonator op de andere boot dan ook zou worden vernietigd?
Ja dit, dat dacht ik dus ook!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik dacht even dat The Joker had gelogen en dat ze bij een druk op de knop hun eigen boot zouden opblazen.
Het lijkt me dat er best wel beveiliging op zal zitten, anders kom je wel heel makkelijk van een bom af door even op de detonator te gaan stampen ofzo.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:56 schreef -Menn0- het volgende:
Nee zo werkt een detonator niet. Het is een knop die moet worden omgezet, als de knop kapot is kan je hem ook niet omzetten. Lijkt mij
Die stem was idd te erg, ik had het leuk gevonden als Bruce Wayne een hoestpastille aangereikt krijgt van Alfred...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:05 schreef Niek. het volgende:
De stem vind ik echt belabberd, alsof hij 55 is, zijn hele leven al zware shag rookt en aan de rum zit, niet normaal wat een rauwe bagger stem.
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:45 schreef zeemonster het volgende:
Ik heb de film gister avond gezien en het leukst vond ik toch wel the Joker in zijn verpleegstersjurkje!:D Leuk gezicht.
Verder was het gewoon weer een leuke actiefilm.
Ze hebben gewoon de Two-Face van The Long Halloween/Dark Victory als voorbeeld gebruikt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:54 schreef wonderer het volgende:
Is het stom als ik zeg dat ik Dents mismaaktheid niet realistisch vond? Hebben ze zo hun best gedaan om een menselijke Joker en batman neer te zetten, met net echte littekens en blauwe plekken omdat z'n pakkie faalt... Krijg je een biologisch erg onwaarschijnlijke verwondingJammer dat ze daar niet wat meer aan hebben gedaan.
Zowiezo interesseert de Joker het weinig of hij nu of later er aan gaat. En dit was de ultieme test of hij wel of niet geknapt was.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:24 schreef IQM het volgende:
[..]
Waarom gaf The Joker Dent eigenlijk de kans om hem neer te schieten?
Dus?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:20 schreef WanEnOonlie het volgende:
Niemand overigens die het heeft over de scene waarin Batman keihard door de Joker heen kon rijden en het niet deed.
Ja, oké, maar hij had toch nog wel een appeltje te schillen met Batman?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:51 schreef Hankster het volgende:
[..]
Zowiezo interesseert de Joker het weinig of hij nu of later er aan gaat. En dit was de ultieme test of hij wel of niet geknapt was.
Neuh, ik zie de link met Star Wars niet. Het is waar dat BB en TDK vertellen over de beginjaren van Batman. Maar om ze nou te vergelijken met de Star Wars prequelsquote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:32 schreef thloreg het volgende:
En ook ik heb gisteren The Dark Knight gezien en hij was best oke. Trouwens als je goed gekeken hebt dat kun je eigenlijk zien dat deze Dark Knight een soort begin is van de hele Batman saga. Beetje hetzelfde als met Star Wars. Wat ik ermee bedoel: Nou, die officier van Justitie is dus mismaakt en veranderd vanwege de dood van zijn lief in een slechterik.Rara welke karikatuur missen we nog in de Batman serie naast de Joker? Kortom nu weet je ook waarom uiteindelijk dit persoon zo geworden is.
Wie, The Joker?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:54 schreef IQM het volgende:
[..]
Ja, oké, maar hij had toch nog wel een appeltje te schillen met Batman?![]()
Ja, The Joker.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:56 schreef Hankster het volgende:
[..]
Wie, The Joker?
The Joker wilt Batman helemaal niet (meteen) killen, maar er enkel "mee spelen"
Nee hoorquote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:37 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er best wel beveiliging op zal zitten, anders kom je wel heel makkelijk van een bom af door even op de detonator te gaan stampen ofzo.
Dat met die omgewisselde detonators, daar zit ook wel wat in ja.
Tsja, sommige mannen zijn gewoon niet op zoek naar iets logischquote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:15 schreef IQM het volgende:
[..]
Ja, The Joker.
Ja, oké, daarom juist. Als je de held van de stad (al was Batman dat niet meer echt) kan sarren, wellicht als enige, dan laat je je toch niet knullig, waar verder niemand bij is, neerschieten door een geflipte Dent?
Dat is dus wel het hele idee ervan. Een soort van prisoner's dilemma, maar dan nog een stukje heftigerquote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik dacht even dat The Joker had gelogen en dat ze bij een druk op de knop hun eigen boot zouden opblazen.
Het was een constatering. Ik heb genoeg domme vragen voorbij zien komen. Nerd.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:52 schreef Hankster het volgende:
[..]
Dus?
Als jij vindt dat Batman The Joker had moeten overrijden, dan mis jij dus volkomen de essentie van Batman
Niet zo schelden.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:58 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Het was een constatering. Ik heb genoeg domme vragen voorbij zien komen. Nerd.
Aahh..gossie toch.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:58 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Het was een constatering. Ik heb genoeg domme vragen voorbij zien komen. Nerd.
Mja, in de comics ontdekt The Joker pas na jaren dat hij Batman niet kan doden omdat hij dat onbewust eigenlijk niet wil en dat ze eigenlijk elkaars wereld in evenwicht houden.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:56 schreef Hankster het volgende:
The Joker wilt Batman helemaal niet (meteen) killen, maar er enkel "mee spelen"
Tsja, dat zijn nu net de grote verschillen in mogelijkheden tussen comics/graphic novels en films.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mja, in de comics ontdekt The Joker pas na jaren dat hij Batman niet kan doden omdat hij dat onbewust eigenlijk niet wil en dat ze eigenlijk elkaars wereld in evenwicht houden.
Hier beslissen ze bijna bij hun eerste ontmoeting dat ze elkaars eeuwige tegenpolen zijn, beetje ongeloofwaardig om dat zo snel te doen, dat is een reputatie opbouwen zonder ze op te bouwen.
Een dag erna? Het is inmiddels al weer 3 dagen geledenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 18:00 schreef Haunter het volgende:
Ik vond het super tof om te zien, maar om hem een dag erna WEER te gaan kijken.... nahmaar toch veel plezier!
Oe, foei Haunter! 3 dagenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 18:03 schreef Hankster het volgende:
[..]
Een dag erna? Het is inmiddels al weer 3 dagen geleden
De film mag best naar de Oscars. Maar Heath Ledger hoort er niet bij vernoemd te worden.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 18:34 schreef Locusta het volgende:
Iemand die al iets gehoord heeft of deze film ook naar de oscars gaat?
Ik vind namelijk dat Heath Ledger een postume oscar meer dan verdient heeft![]()
Er zijn maar weinig acteurs die kunnen tippen aan deze rol, vooral aan het acteerwerk van Heath!
Tja, Christopher Nolan heeft als regisseur de taak om BATMAN te verfilmen. Batman, je weet wel, de fictieve character uit een STRIPBOEK. Dan verwacht je toch ook niet Chindler's List achtige taferelen?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:40 schreef ralfie het volgende:
Ben ik de enige die deze film een beetje over de top vond?
Begrijp me niet verkeerd, het was een vermakelijke film, dat zeker, met een aantal goede momenten, maar de film greep me niet echt omdat het (mn het tweede deel) geen verhaal had maar meer een opeenstapeling van actiescenes, ik noem het maar even het die hard 4 syndroom.
Waar batman begins zich nog enigzins aan regels hield en zich enigzins realistisch gedroeg, was dit bij TDK volledig losgelaten. Er wordt op een politiebusje geschoten, laten we maar proberen zo recht mogelijk, met een zo constant mogelijke snelheid door te rijden. Dit vrachtwagentje is natuurlijk totaal niet in staat om een vrachtwagen met gigantische aanhanger af te schudden. We ontruimen alles als iemand dreigt een halve stad op te blazen (er maar even vanuit gaan dat iemand die zich 'the joker' noemt zich aan zijn woord houdt en niet stiekum iets anders opblaast? Een ziekenhuis 'even' ontruimen? Heb je toch echt een dagje voor nodig. Veerboten waarmee duizenden mensen worden geevacueerd omdat iemand zegt dat ie alles op gaat blazen, maar niemand die even snel door dat bootje heenwandeld voor vertrek, bijvoorbeeld om een honderd-tal vaten nota bene in de machinekamer op te merken? gevangenen die in normale boten vervoerd worden tot daar aan toe, maar wordt er een detonator gevonden die duizenden mensen het leven kan kosten, laten we deze midden in de groep zien? stemmen om een paar duizend mensen wel of niet op te blazen? enz.
Misschien ben ik te nuchter voor dit soort films, maar ik heb er altijd een beetje een probleem mee als films zichzelf niet meer serieus nemen, gaat het nog niet eens om het realisme. Er zit ergens wel een grens.
Ik vond juist precies het stukje leuk wat na dit stukje kwam. Dat de Joker over straat liep terwijl delen van ziekenhuis ontplofte.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:24 schreef IQM het volgende:
[..]
Waarom gaf The Joker Dent eigenlijk de kans om hem neer te schieten?
Nou, inderdaad... dat is ook wat ik zo goed vond aan deze film; er zitten een paar hele goede morele dilemma's (om ze maar even zo te noemen) in, waaronder die van de boot.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:58 schreef alex4allofyou het volgende:
[....]
Ik vind juist dat hij de Batman cyclus enorm realistisch heeft overgezet op het witte doek. Verder vond ik de boot-scène juist enorm interessant omdat het weldegelijk een goed beeld geeft van de menselijke psyche
quote:Op zondag 27 juli 2008 12:26 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ohja maakte de Joker nu op het laatste nog even een world of warcraft joke?
So this is what happens when the unstoppable force hits the unmovable object
quote:Op zondag 27 juli 2008 12:31 schreef IQM het volgende:
[..]! Alsof dat oorspronkelijk uit World of Warcraft komt.
!
http://en.wikipedia.org/wiki/Irresistible_force_paradox
Nee dat niet natuurlijk, maar het leefde wel meer door WoW.quote:The popular Blizzard Entertainment video game World of Warcraft makes reference to this paradox in the form of two in-game items: The Unstoppable Force is a two-handed mace, whereas The Immovable Object is a shield, prompting the question, "what would happen if the Unstoppable Force were to hit the Immovable Object?"
* In comedic parallel, World of Warcraft also features an item called The Stoppable Force.
Misschien onder de WoW'ers en studenten informatica, ja, niet onder de belezen medemensch.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:39 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
[..]
Nee dat niet natuurlijk, maar het leefde wel meer door WoW.
Nee, dat was uiteraard gewoon z'n Scarecrow masker.quote:Op zondag 27 juli 2008 11:15 schreef jimjim1983 het volgende:
vette film
ik snap alleen t begin niet helemaal, je ziet scarecrow, dan komen die hulpbatmannetjes, die worden in elkaar gekickt en even later wordt er zo'n nepbatman masker van cillian murphy afgetrokken door de politie?
yup hij was nu een soort van dealer geworden van zijn feargas. Daar kwam een tussenpersoon mee aan, dat het de bedoeling was dat zijn drugs verslavend zouden moeten werken en dat hij asan bange klanten niets hadquote:Op zondag 27 juli 2008 12:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Scarecrow had volgens mij gewoon zijn eigen masker op.
En ik dacht nog, oh wat cool, die gast van prisonbreak. En toen had hij de kleinst denkbare rol mogelijk...quote:
ik dacht ook : HA mahone doet ook mee...hahaha...alleen was dat na een kleine 5 minuten ook voorbijquote:
Ook al...quote:Op zondag 27 juli 2008 14:36 schreef IV_Xample het volgende:
[..]
ik dacht ook : HA mahone doet ook mee...hahaha...alleen was dat na een kleine 5 minuten ook voorbij
Hij jatte het geld van de maffia, en zo begon het spelletje dat de Joker speelde...quote:Op zondag 27 juli 2008 16:25 schreef Chuck_Norris het volgende:
Trouwens, in die intro scene zie je al die clowns elkaar afmaken omdat het geld dan door minder gedeeld moet worden. Maar Joker gaf toch niets om geld? Of heb ik een belangrijke dialoog daarna gemist.
scarecrow was aan het eind van Begins nooit gevangen. Hij was nu los en waarde rond in de onderwereld. Zoals het overkwam had hij zijn feargas verkocht als een drug en had hij een boze klant ontmoeting.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:42 schreef StarGazer het volgende:
Kan iemand de rol van Scarecrow uitleggen aan het begin?
Vermakelijke film verder. Vond alleen Batman Begins beter.
Ah op die manier. Bedankt.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:55 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
scarecrow was aan het eind van Begins nooit gevangen. Hij was nu los en waarde rond in de onderwereld. Zoals het overkwam had hij zijn feargas verkocht als een drug en had hij een boze klant ontmoeting.
LOL, schrok me de TYFUS! t Was zo'n rustige praatscene.quote:Op zondag 27 juli 2008 21:00 schreef Cee het volgende:
Heb 'm net gezien. Erg goede actiefilm, en ik houd nog niet eens zo van 't genre. Magistrale rol van Heath. Ten eerste omdat hij zo goed geschreven is maar ook hoe hij 'm heeft uitgewerkt. Maggie's rol van Rachel is een hele verbetering t.o.v. Katie Holmes' versie. En nu ga ik nog even bijkomen van de hangende nep-Batman met joker-gezicht die PLOTSKLAPS tegen dat gebouw aan knalde en waardoor m'n popcorn bijna de hele bios door vloog.
ik denk dat ze iedereen laten denken dat hij dood is zodat ze zijn slechte kant nooit zullen zienquote:Op zondag 27 juli 2008 10:04 schreef MikeyMo het volgende:
als Two-Face in coma ligt is het zonde dat ze een begrafenisceremonie aan het einde hadden.
Lol, dat had ik ook toen hij die mobieltjes-sonar-view kreeg op het laatste. En dat terwijl er nog geen eens in elke kamer mobieltjes aanwezig waren kon hij toch alles zien.. Ja, vond ik op het randje, zo niet erover heen.quote:Op maandag 28 juli 2008 15:55 schreef Bdijk het volgende:
Haha.. ik schiet een kogel in een muur in 85 stukken, zet ze met een computer programma weer inelkaar, en kan daar de vingerafdruk van zien. toen moest ik toch wel even een *hmpf* geluid maken...
dat en dat sonar gebeuren idd, beetje jammerquote:Op maandag 28 juli 2008 15:55 schreef Bdijk het volgende:
Haha.. ik schiet een kogel in een muur in 85 stukken, zet ze met een computer programma weer inelkaar, en kan daar de vingerafdruk van zien. toen moest ik toch wel even een *hmpf* geluid maken...
Haha, james bond stapt van de gadgets af en batman is ineens zijn eigen Qquote:Op maandag 28 juli 2008 15:55 schreef Bdijk het volgende:
Dat ook ja, en het was nog erger omdat de vingerafdruk voor een groot gedeelte zat op een deel van de kogel dat in de huls zat, dus daar krijg je echt geen afdruk normaal gesproken... Nog even los van het feit dat de hitte en wrijving die zo'n kop te voorduren krijgt, vingerafdrukken onmogelijk maken zelfs als ie heel blijft.quote:Op maandag 28 juli 2008 15:55 schreef Bdijk het volgende:
De afdaling van Dent begon al tijdens zijn eerste periode. Zoals toen hij die gast die de burgemeester wilde neerschieten in elkaar wilde slaan en neer wilde schieten met de munt als kans. Zo was er eerder nog wel een moment.quote:Op maandag 28 juli 2008 19:06 schreef Wheelgunner het volgende:
De Joker was geweldig, maar ik blijf Bale niet echt geschikt vinden als Wayne óf Batman, niet sympathiek genoeg. Verdere kritiek: Two Face was er ook maar een beetje tussen gepropt en ook niet de juiste acteur. Ik vond zijn afdaling naar en daarom niet echt geloofwaardig.
Inderdaad geen schoonheid, wat geen probleem als ze een goede actrice was, maar dat is ze echt niet.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:05 schreef One_conundrum het volgende:
ik vond gyllenhall nog het zwakste karakter. uuh. Rachel. Matig geacteerd en lelijke hamsterwangen
Ik zag er de humor niet echt van in?quote:Op maandag 28 juli 2008 18:48 schreef Cee het volgende:
Oh ja, ik lag ook nog dubbel bij deze zin:
"You complete me."
![]()
Naah, ik vind haar zeker wel een goede actrice, in ieder geval véle malen beter dan Katie Holmes (wat natuurlijk al niet moeilijk isquote:Op maandag 28 juli 2008 20:06 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Inderdaad geen schoonheid, wat geen probleem als ze een goede actrice was, maar dat is ze echt niet.
Jij hebt denk ik iets gemist in de film?...quote:Op maandag 28 juli 2008 19:54 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Zoals toen hij die gast die de burgemeester wilde neerschieten in elkaar wilde slaan en neer wilde schieten met de munt als kans.
Nee, dat is waar. Maar hij wist nog wel wat hij deed in ieder gevalquote:Op maandag 28 juli 2008 20:18 schreef One_conundrum het volgende:
Owja, ze waren beide kop.
Maar het was wel vrij duidelijk dat hij daar al aan het doordraaien was, omdat hij het eerlijk bijna niet kon winnen.
Hmmm...:')quote:Op maandag 28 juli 2008 20:42 schreef One_conundrum het volgende:
Heerlijk dat ik me altijd 0.00% laat spoilen.
Ook lachen dat de trailers...
Dan heb je deze scène uit Jerry Maguire misschien nog nooit gezien? Misschien toeval hoor maar ik moest er meteen aan denken.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:14 schreef Hankster het volgende:
[..]
Ik zag er de humor niet echt van in?...
De potlood truukquote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:25 schreef IQM het volgende:
TerugvindPotlood.
Bale is juist zo geschikt als Batman, omdat hij zo onsympathiek overkomt. Daarom was hij ook zo geweldig in American Psycho. Hij is de ultieme prettyboy, gladder dan een Turkse olieworstelaar. Bovendien speelt hij als Bruce Wayne natuurlijk voor een heel groot gedeelte een rol in een rol.quote:Op maandag 28 juli 2008 19:06 schreef Wheelgunner het volgende:
De Joker was geweldig, maar ik blijf Bale niet echt geschikt vinden als Wayne óf Batman, niet sympathiek genoeg. Verdere kritiek: Two Face was er ook maar een beetje tussen gepropt en ook niet de juiste acteur. Ik vond zijn afdaling naar waanzin behoorlijk onderbelicht en daarom niet echt geloofwaardig.
haha, Ik heb de trailers gezien, maar niets gelezen nadat de film uit was. Dat danquote:
Bale is zeker een goed acteur, maar dit is gewoon niet echt het soort karakter dat ik van Batman verwacht. Let wel, ik heb nooit de comics gelezen ofzo, alleen de eerdere films gezien. Hij is beter dan Clooney of Kilmer natuurlijk, maarja.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 03:36 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Bale is juist zo geschikt als Batman, omdat hij zo onsympathiek overkomt. Daarom was hij ook zo geweldig in American Psycho. Hij is de ultieme prettyboy, gladder dan een Turkse olieworstelaar. Bovendien speelt hij als Bruce Wayne natuurlijk voor een heel groot gedeelte een rol in een rol.
hahaha ja ik vloog ook zo half in de lucht. Had het helemaal niet zien aankomenquote:Op zondag 27 juli 2008 21:00 schreef Cee het volgende:
Heb 'm net gezien. Erg goede actiefilm, en ik houd nog niet eens zo van 't genre. Magistrale rol van Heath. Ten eerste omdat hij zo goed geschreven is maar ook hoe hij 'm heeft uitgewerkt. Maggie's rol van Rachel is een hele verbetering t.o.v. Katie Holmes' versie. En nu ga ik nog even bijkomen van de hangende nep-Batman met joker-gezicht die PLOTSKLAPS tegen dat gebouw aan knalde en waardoor m'n popcorn bijna de hele bios door vloog.
Op de site van empire staat een uitgebreide thread over de mogelijke 3e film.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:42 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vind Bale een sterke Batman neerzetten
Lekker arrogant als Bruce Wayne en als Batman vind ik hem ook prima
Ze zouden The Riddler als schurk moeten nemen en dan zou ik de rol aan Kevin Spacey geven
Hoe kun je aan het zakken zijn als je # 1 staat?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:31 schreef the_legend_killer het volgende:
Op IMDB staat godfather nu 3de en Dark Knight zakt nu ook langzaam.
Ik bedoel van 9.5 naar 9.4quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoe kun je aan het zakken zijn als je # 1 staat?
Gemiddelde zakt trouwens ook vrijwel niks.
Wat zeg jij nou weer voor rare dingen?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:55 schreef RoyalFuss het volgende:
Volgende schurk : superman ! Of jessica alba als catwoman.
Ja, daarom zei ik ook er ook bij: "Gemiddelde zakt trouwens ook vrijwel niks".quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:54 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik bedoel van 9.5 naar 9.4
Bruce Wayne is ook helemaal niet sympathiek. Die is op zijn manier onaangepast. Minder destructief als Jack Napier / The Joker, maar niettemin onaangepast. En de manier waarop Batman het recht in eigen hand neemt is ook niet altijd even zuiver. Dat is het sterke van het concept: het ligt allemaal niet zo zwart wit.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:24 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Bale is zeker een goed acteur, maar dit is gewoon niet echt het soort karakter dat ik van Batman verwacht. Let wel, ik heb nooit de comics gelezen ofzo, alleen de eerdere films gezien. Hij is beter dan Clooney of Kilmer natuurlijk, maarja.
Neh, ik denk dat Alex Mahone (quote:Op zondag 27 juli 2008 09:25 schreef Hankster het volgende:
Gewoon verder gaan met andere karakters.
Deeltje drie zou bijv. heel gaaf kunnen werken als afsluiting van de trilogie met bijv. The Riddler als nieuwe villain, een grotere rol voor Scarecrow en tenslotte Talia als link naar Begins. En toch hoop ik dat Two-Face terug kan keren. Wie zegt dat hij nu bijvoorbeeld niet in coma ligt?
Een beetje thriller achtige film ala Se7en zou heel gaaf kunnen worden met een verhaal gebaseerd op TLH/Dark Victory
Denk niet dat ze voor de film maar even half zijn gezicht hebben weggesneden denk je wel. Gewoon CGI schat ik.quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:27 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Neh, ik denk dat Alex Mahone () gewoon dood is
Ik heb genoten van deze film. Ledger was briljantWat ik mij afvraag, was het gezicht van Two-Face CGI? Lijkt mij toch een taaie klus om dat met make-up/protheses te realiseren
Ik heb het toch ook helemaal niet over William Fichtnerquote:Op woensdag 30 juli 2008 00:27 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Neh, ik denk dat Alex Mahone () gewoon dood is
Dat stuk waar die op z'n zijkant uit die tunnel komt knallen zag er erg tof uit, maar verder was het maar een matig ding idd.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:56 schreef L.Denninger het volgende:
De film was fantastisch.
Alleen wat ik echt beroerd vond was z'n motor.
Dat ding klonk alsof ie heel hard ging terwijl ie met 20 wegreed, het is overduidelijk dat er met zo'n ding met banden van 1 meter breed niet te sturen valt en dat stuk waar ie tegen de muur op reed om 'm om te draaien was helemaal zielig.
Jammer!
Dat was een willekeurige wannabe batman die door Joker onder handen was genomen..niet hijzelfquote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:12 schreef Bostonian het volgende:
Ik ben net geweest, Heath Ledger was echt geweldig als the Joker.
Tof moment was wanneer the Joker als Batman hing voor het gebouw.
Scarecrow was natuurlijk op zich helemaal niet sterk of iets dergelijks. Het enige wat hij had was zijn drugs die mensen psycho maakte. Eenmaal resistent daartegen, is het gewoon een fragiel mannetje. Batman hoekt de Joker en Two-Face ook zo in elkaar als het op een hand gevecht aankomt. Ware het niet dat die nog wat tricks haddenquote:Op donderdag 31 juli 2008 19:04 schreef 7eVeNL het volgende:
Heb nu wel aardig dit topic door gescrold, en het enige wat ik minder vond en nog bijna niemand over heb gehoord heb, is 1 van de begin scene's met de scarecrow, wordt hiermee uitgebeeld hoe min of hoe simpel scarecrow is als vijand? hij was zo opgepakt met zijn mannetje en hij riep volgens mij ook nog iets waarvan ik dacht, wow... is dat nou die psycho uit batman begins?
Dat dus.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 03:36 schreef El_Bassie het volgende:
Bale is juist zo geschikt als Batman, omdat hij zo onsympathiek overkomt. Daarom was hij ook zo geweldig in American Psycho. Hij is de ultieme prettyboy, gladder dan een Turkse olieworstelaar. Bovendien speelt hij als Bruce Wayne natuurlijk voor een heel groot gedeelte een rol in een rol.
geen idee, hij bood ook geen weerstand aan batman btwquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:35 schreef Freeling het volgende:
Weet iemand hoe the Joker die vent in de verhoorkamer overmeesterde? Die vent zegt dan: ‘I know you're gonna enjoy this, but I hope I'll enjoy it even more' (of zoiets) en stroopt z'n mouwen op, en het volgende shot staat the Joker met een mes op de keel van die vent te eisen dat hij z'n telefoontje krijgt..
En dat terwijl Joker net in elkaar gekickt was door Batman...Snapte dat niet helemaal...
Batman ramde de Joker met zijn hoofd door het glas, hierdoor vielen er bepaalde stukjes naar beneden. De Joker zal wel een stukje hebben gebruikt om hem te overmeesteren. volgens mij was het een stuk glas wat hij in zijn handen had en niet een mes. Het is natuurlijk niet zo moeilijk om eventueel vervolgens een mes te pakken voor de Jokerquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 14:35 schreef Freeling het volgende:
Weet iemand hoe the Joker die vent in de verhoorkamer overmeesterde? Die vent zegt dan: ‘I know you're gonna enjoy this, but I hope I'll enjoy it even more' (of zoiets) en stroopt z'n mouwen op, en het volgende shot staat the Joker met een mes op de keel van die vent te eisen dat hij z'n telefoontje krijgt..
En dat terwijl Joker net in elkaar gekickt was door Batman...Snapte dat niet helemaal...
Volkomen gelijk.quote:
Je zag hem al meer duister worden gedurende de film (oa met de gijzeling van die ene gast). Dit was de spreekwoordelijke druppel. Ik vond het wel mooi dat hij The White Knight werd genoemd, waardoor ook hij op het einde Dark Knight genoemd kon worden, een beetje een dubbele titel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:10 schreef sweetysven het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom "Two Face" zo makkelijk om was? Eerst was hij de goedheid zelve, verliest die zijn vriendin wordt het ineens een maniak? Dat vond ik nogal moeilijk te begrijpen, iemand die hier iets over kan zeggen?
Kom op deze vent had zijn zaakjes redelijk op orde, ook al ging het wel steeds de duistere kant op. In principe maakte Batman precies hetzelfde mee behalve verminkt raken, dit is dan ook weer een verschil dat voor Batman spreekt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 16:26 schreef Jeeh het volgende:
'Makkelijk om'
Jarenlang hard werk naar de knoppen, vriendin vermoord, zelf voor leven verminkt.
Vond zijn personage bijzonder goed uitgewerkt, trouw aan de strips.
Ik vond juist zijn stem wel passend, anoniem en duister. Werd er in het eerste deel nog wat uitgelegd over een stemvervormer oid. kan me zoiets vaags herinneren maar kan ook door de war zijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:07 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Die stem was idd te erg, ik had het leuk gevonden als Bruce Wayne een hoestpastille aangereikt krijgt van Alfred...
De joker had toch ook uitgelegd hoe zijn gezicht verminkt was, de oude Joker (jack nichelson) kwam in een zuurbad terecht ja, maar hij had het zijn eigen aangedaan....of mis ik nu iets?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 00:39 schreef SunChaser het volgende:
Film was oke maar had er meer van verwacht na alle lofzang. Het duurde allemaal te lang en Batman had niet veel te doen. Als je Batman had vervangen door John McLane had je Die Hard vijf gehad. Bruce Wayne hebben we amper gezien dus had makkelijk gekund. Het voelde dan ook niet aan als Superheldenfilm, The Joker was ook gewoon een freak, zn gezicht ws make up, en geen chemisch badje.
telkens een totaal andre uitleg, dat was een gimmickquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 08:02 schreef IV_Xample het volgende:
[..]
De joker had toch ook uitgelegd hoe zijn gezicht verminkt was, de oude Joker (jack nichelson) kwam in een zuurbad terecht ja, maar hij had het zijn eigen aangedaan....of mis ik nu iets?
heb toch liever dezequote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:15 schreef SunChaser het volgende:
Maar de comic joker komt idd in een zuurbad terecht, deze joker is gewoon een debiel
maar hij is heel vet in deze film dus waarom lopen janken?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:26 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar deze joker hoort niet per se in een batman, dit kan gewoon in elke actiefilm
Dat is niet waar. Het verhaal in de comics veranderd juist ook continu. In het begin omdat de schrijvers er steeds iets anders van maakte en op een gegeven moment is het gewoon een gimmick van hem geworden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:15 schreef SunChaser het volgende:
Maar de comic joker komt idd in een zuurbad terecht, deze joker is gewoon een debiel
Dat vind ik het irritante aan DC, die doen dat constant, backstories aanpassen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:33 schreef arie_bc het volgende:
Dat is niet waar. Het verhaal in de comics veranderd juist ook continu. In het begin omdat de schrijvers er steeds iets anders van maakte en op een gegeven moment is het gewoon een gimmick van hem geworden.
Het is niet 100% waar. Door de jaren heen zijn er gewoon verschillende interpretaties van het personage geweest, net zoals Nolan ons nu een volledig nieuwe toont.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat vind ik het irritante aan DC, die doen dat constant, backstories aanpassen.
WAS helemaal niks. Die zien we gelukking niet meer terugquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:19 schreef Xrenity het volgende:
Briljante film
En oja, Maggie Gyllenhaal is ook helemaal niks zeg.
Eerste Robin was Dick Grayson, 2e Jason (die dus de das om gedaan werd) en de 3e is Tim Drake.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:53 schreef SunChaser het volgende:
A death in the Family is overigens ook erg sterk. Mooie was dat de lezer mocht bepalen of Robin dood ging of niet.
Maar er waren 2 Robins begreep ik die allebei Dick heetten?
quote:Op maandag 28 juli 2008 20:42 schreef One_conundrum het volgende:
Ik dacht nog aan de boekhouder die batman wilde naaien. The Riddler was ook een voormalig employee. Verder zou Catwoman wel geil zijn. Jessica Biel anyone
ja idd, ik snap het begin ook niet echt, zat scarecrow niet vast aan het einde van batman begins?quote:Op zondag 27 juli 2008 11:15 schreef jimjim1983 het volgende:
vette film
ik snap alleen t begin niet helemaal, je ziet scarecrow, dan komen die hulpbatmannetjes, die worden in elkaar gekickt en even later wordt er zo'n nepbatman masker van cillian murphy afgetrokken door de politie?
Nee hij was ontsnapt en daarna hebben ze hem niet meer te pakken gekregen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 14:16 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
ja idd, ik snap het begin ook niet echt, zat scarecrow niet vast aan het einde van batman begins?
dat weet ik ff nie meer.
De reden van zijn verminking wordt nooit verklaard in de film. Hij verteld zelf 3 keer totaal iets anders. Toen hij de eerste keer kwam met een uitleg vond ik het best gaat maar toen bleek dat het totale bullshit was, was het juist briljantquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 08:02 schreef IV_Xample het volgende:
[..]
De joker had toch ook uitgelegd hoe zijn gezicht verminkt was, de oude Joker (jack nichelson) kwam in een zuurbad terecht ja, maar hij had het zijn eigen aangedaan....of mis ik nu iets?
Hahaha ik had precies het zelfde, ik riep nog; die heeft vast gisteren avond geoefendquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:40 schreef SunChaser het volgende:
Ook irritant is dat je na die mooie Watchmen trailer ineens weer licht in de zaal kreeg en zon Pathemuts ging uitleggen wat imax was en dat het geen 3D was
The Dark Knight - Spoiler topicquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:39 schreef aychelle het volgende:
Degene die em niet gezien hebben!!! echt een aanrader!![]()
![]()
Goyer was er helaas niet zo happig op om Catwoman in de derde film te introduceren. Maar hopelijk bedoelt hij daarmee dat het eerder zo zal worden dat Selina ten tonele komt en dan eerder in een eventueel vierdefilm als Catwoman een rol zal spelen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:30 schreef Tim86 het volgende:
Klink zeker goed ja, vond ik in de trailer al
De dood van mevr Gyllenhaal is wel een opening voor Catwoman trouwens..
Jij maakt er volgens mij een sport van om elke goeie film af te kraken en elke slechte film op te hemelen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:40 schreef SunChaser het volgende:
Ook irritant is dat je na die mooie Watchmen trailer ineens weer licht in de zaal kreeg en zon Pathemuts ging uitleggen wat imax was en dat het geen 3D was
"Het gedeelte"?quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:01 schreef Terecht het volgende:
Het gedeelte met two-face vond ik wat minder, maar voor de rest was het echt een geweldige bioscoopfilm.
Dat was volgens mij geen onzin maar bedoelt als overbrugging van wat er is gebeurt tussen Begins en The Dark Knight dat de copycats zijn ontstaan door de acties van Batman in Begins en in principe burgers zijn die zichzelf op deze wijze in gevaar brengen (zie de gast op de Joker tape). Aantal redenen daarvoor zijn bijvoobeeld de Scarecrow's mannen die denken dat het de echte Batman is maar er wordt geschoten en er zijn meerdere dus de Scarecrow concludeert dat het niet zo is want hij weet dat Batman dat niet doet dus. Dan heb je de scene dat Wayne zijn wondt verzorgd en tegen Alfred zegt dat er weer copycats aanwezig waren (dat was niet de eerste keer dus). Dus naar mijn mening niet iets wat er tussen is verzonnen om welke reden dan ook, het laat zien wat voor effect Batman's acties hebben gehad (en dat is dus één van de effecten).quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:39 schreef SunChaser het volgende:
Idd, dat hele gedoe met copycats kwam uit de lucht vallen, sloeg nergens op.
Dat gehannes met die remote detonator wanneer hij bij het ziekenhuis wegloopt, dat soort droge dingetjes waren geweldigquote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:45 schreef zeemonster het volgende:
Ik heb de film gister avond gezien en het leukst vond ik toch wel the Joker in zijn verpleegstersjurkje!:D Leuk gezicht.
Verder was het gewoon weer een leuke actiefilm.
Eric Roberts was maffiabaas, zoals hij al eens eerder speelde...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:48 schreef One_conundrum het volgende:
Maggie was idd lelijk!
En waar was Eric Roberts dan? helemaal gemist
Mahone ging niet dood, hij kreeg alleen een rookgranaat in zijn mond gestoptquote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:30 schreef Djeez het volgende:
Gisteren geweest, briljante film! Alleen de vertaling was slecht. Ik mag dan pietluttig zijn, maar woorden als "jij hebt verklaart", "recherce" en nog iets wat me is ontschoten kunnen niet door de beugel vind ik. Maar verder was alles ok. Specials effects goed, cast goed maar ik vind alleen Maggie Gyllenhaal zo lelijk! Hadden ze voor al die miljoenen geen lekker wijf kunnen neerzetten? Had er dan Kirsten Dunst neergezet of Julia Stiles, die al eens eerder met Heath speelde.
En weer Eric Roberts van stal halen als bad guy, ik dacht dat die allang was afgeschreven. Maar wel gigantisch tof dat Mahoney van Prison Break in het begin te zien was. Hij wilde natuurlijk weer de held spelen, en ging uiteraard dood. Goed begin trouwens, je valt meteen middenin de actie. Wij hadden maar ene trailer vooraf gezien, ws geen tijd meer voor ofzo. En zonder intro begon gelijk de actie. Iedereen zag je echt zo denken van "Is de film al begonnen, of is dit ene lange trailer?".
Ook tof: De 16+-rating. Zo voorkom je irritante pubers die er doorheen gaan bellen, praten en popcorn gooien. Nogmaals goeie film, ik neig naar een 8,5!
Damn he, kom op zegquote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:48 schreef One_conundrum het volgende:
En waar was Eric Roberts dan? helemaal gemist
Wanted en Hancock beide R5 neem ik aan?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:13 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nope. Wel een hele mooie van Hancock en Wanted.
owja, de maffiabaasquote:
Als je er niet op kan fappen, zijn vrouwen nutteloos in een film, blijkbaarquote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:14 schreef Mainport het volgende:
Waarom zoveel negatieve dingen over Maggie Gyllenhaal.![]()
![]()
Zeer goede film inderdaad, maar een opening voor Catwoman is een beetje ver gezocht. Gewoon omdat Gyllenhaal dood is, is het niet meteen nodig dat er een andere vrouw in de vorm van Catwoman in de film gebracht wordt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:30 schreef Tim86 het volgende:
Klink zeker goed ja, vond ik in de trailer al
De dood van mevr Gyllenhaal is wel een opening voor Catwoman trouwens..
Bedoel meer dat de kans groter is, niet dat het een letterlijke opening isquote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:08 schreef Ton83 het volgende:
[..]
Zeer goede film inderdaad, maar een opening voor Catwoman is een beetje ver gezocht. Gewoon omdat Gyllenhaal dood is, is het niet meteen nodig dat er een andere vrouw in de vorm van Catwoman in de film gebracht wordt.
Volgens mij komt er niet eens een derde film, of iig niet met deze regiseur. Christopher Nolan zei dat hij dit de ultieme batman film vindt en dat hij er geen hint naar een derde film in heeft gestopt.
More pics here:quote:Bob Dullam is a man possessed—by a lot of things, surely, but mainly by the drive to build this absolutely amazing working replica of Batman's current-gen Batmobile, the Tumbler. Our buddies over at Jalopnik have spotted it, and It's got it all—the afterburner, the huge honking double-barrel wheels, the stealth-toothiness on all of the edges—immaculate. Dullam threw it all together with nothing more than commonly available photos and the movies themselves, all custom welded, in his own garage by himself. And if you're assuming he's got a pretty impressive Batsuit to go with it, you're right.
Bob estimates when all is said and done, his labor of love will cost him anywhere from $50k-$70k. And even after repeated pleading on the Super Hero Hype forums where he's showing it off, he ain't sellin'. At least not until he needs to liquify some assets to work on a working Batpod, which he's setting his sights on next. Head to Jalopnik and the boards for more.
Ja, die van Hancock heefft overigens custom 5.1 audioquote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:59 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Wanted en Hancock beide R5 neem ik aan?
Dat is die oude batmobile die hij blijkbaar ook gemaakt heeftquote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:31 schreef Djeez het volgende:
De cockpitt opent zelfs spraakgestuurd!
quote:Warner Bros. Pictures' The Dark Knight climbed to 7th place on the all-time domestic blockbuster list on Tuesday, surpassing the first Spider-Man to become the biggest comic book movie of all-time in North America.
The Christopher Nolan-directed Batman Begins follow-up added $5.67 million on Tuesday to bring its massive total to $405.7 million after just 19 days. Spider-Man reached $403.7 million domestically during its entire run in 2002.
The movie will next target Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest, which sits at #6 with $423.3 million
Internationally, the film has already earned $202.5 million while it has yet to open in some major markets. The worldwide total so far is $608.2 million.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:23 schreef Ash het volgende:
The Dark Knight Surpasses Spider-Man
Source: Media by Numbers
August 6, 2008
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Sunchaser waardeert een film op entertainment en niet op de hoeveelheid theorieën die je er later bij moet verzinnen om het verhaal logisch te krijgen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:50 schreef WanEnOonlie het volgende:
Jij maakt er volgens mij een sport van om elke goeie film af te kraken en elke slechte film op te hemelen.
ik meen het serieus. Nou is TDK een conventionele film waar je niet veel bij hoeft te verzinnen, maar een 'meesterwerk' als No Country for Old Men laat genoeg vragen over die niemand kan beantwoorden. Babel ook zoiets, niemand heeft een idee wat er op het briefje staat van dat dove meisje, maar oh oh oh wat een goeie film is het toch. Het is een beetje het nieuwe kleren van de keizer idee. Zolang iedereen maar zegt dat iets goed is hoef je er niet bij stil te staan dat bepaalde scenes onbegrijpelijk zijn. TDK is wat dat betreft zwaar overhyped, het is een leuke film, maar zeker niet de beste die ik dit jaar(of zelfs afgelopen jaren) heb gezien.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:37 schreef Mainport het volgende:
Kom op Herald, je gaat me niet vertellen dat je dat echt meent.
Vooral Stephen King is daar goed in.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:30 schreef Mainport het volgende:
Een open einde blijft ook... open.Heb je wel eens een boek gelezen? Daar kom je dit soort dingen voortdurend tegen.
Jullie hebben allebei een punt maar ik geef zelf Herald gelijk. Tegenwoordig zijn 'open eindes' en 'onbeantwoorde vragen' gewoon kutsmoesjes om mystiek in een film te krijgen, of geen schrijvers te hoeven inhuren, of het plot een beetje vooruit te helpen. Gewoon pure luiheid, imoquote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:30 schreef Mainport het volgende:
Waar haal jij het achterhaalde idee vandaan dat alle vragen beantwoord moeten worden? Dat is juist de kracht van de suggestie die de kijker zelf mag invullen. Een open einde blijft ook... open.Heb je wel eens een boek gelezen? Daar kom je dit soort dingen voortdurend tegen. Je kunt een film niet afrekenen op het feit dat jij van een simpel rechtlijnig verhaal van a tot z houdt.
Precies. Ik hou best van mysterieuze films zoals La Double Vie de Veronique en Paris Texas maar die vond ik meteen goed en niet na vele theorietjes.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:19 schreef Herald het volgende:
[..]
Sunchaser waardeert een film op entertainment en niet op de hoeveelheid theorieën die je er later bij moet verzinnen om het verhaal logisch te krijgen.
dit soort antwoorden krijg je altijd dan ja, maar als Uwe Boll een film maakt die als los zand aan elkaar hangt dan is het ineens wél slecht.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:30 schreef Mainport het volgende:
Waar haal jij het achterhaalde idee vandaan dat alle vragen beantwoord moeten worden? Dat is juist de kracht van de suggestie die de kijker zelf mag invullen. Een open einde blijft ook... open.Heb je wel eens een boek gelezen? Daar kom je dit soort dingen voortdurend tegen. Je kunt een film niet afrekenen op het feit dat jij van een simpel rechtlijnig verhaal van a tot z houdt.
New York? Het is gewoon nog Gotham en opgenomen in Chicago.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:54 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Precies. Ik hou best van mysterieuze films zoals La Double Vie de Veronique en Paris Texas maar die vond ik meteen goed en niet na vele theorietjes.
TDK was leuk vermaak maar ze hadden de transformatie van Dent best in deel 3 mogen doen, de film duurt gewoon te lang. Bovendien vind ik de setting in New York een stuk minder dan de setting in Gotham City, de GC uit de comics en de Burtonfilms.
Onzin.quote:Dit had net zo goed een andere actiefilm kunnen zijn zonder man in een pak. Lethal Weapon 5 of Die Hard 8, met een mismaakte geniale gek.
Doet er niet toe, het ademt New Yorkquote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:27 schreef Xrenity het volgende:
[..]
New York? Het is gewoon nog Gotham en opgenomen in Chicago.
Net zoals het leven geen afgerond geheel is, is een goede film dat ook niet. Een open einde is geen trucje, het is de keuze van de schrijver die het vertelde verhaal afgerond vindt. Het is niet gek dat een film daardoor realistischer overkomt. En bepaalde films hebben inderdaad een onconventionele vertelstructuur, waarbij sommige schrijvers origineel zijn, zoals in Memento en Le Scaphandre et le Papillon, en andere niet. Dat maakt het verschil.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:38 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Jullie hebben allebei een punt maar ik geef zelf Herald gelijk. Tegenwoordig zijn 'open eindes' en 'onbeantwoorde vragen' gewoon kutsmoesjes om mystiek in een film te krijgen, of geen schrijvers te hoeven inhuren, of het plot een beetje vooruit te helpen. Gewoon pure luiheid, imo
Bij films van Uwe Boll zitten gaten in het plot, dat is wat anders dan een vraag onbeantwoord laten. Overigens vind ik de scène die je noemt uit The Dark Knight ook duidelijk een plothole.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:11 schreef Herald het volgende:
[..]
dit soort antwoorden krijg je altijd dan ja, maar als Uwe Boll een film maakt die als los zand aan elkaar hangt dan is het ineens wél slecht.
Daarbij reken ik de film er niet op af, maar als je dan vraagt "hey waar heeft Tommy Lee het in godsnaam over met die kattenman" dan weigeren alle filmsnobs een theorie te geven, of ze suggereren een theorie te hebben die ze liever voor zich houden. Cloverfield gaf ook geen antwoorden, maar als je dan achteraf de theorieën leest is het toch van "oh ja nu snap ik het, leuk gevonden".
Als jij het zo goed weet, verlicht je domme medemens dan.
Om ontopic te blijven: waar ging de Joker heen nadat Batman uit het raam sprong om Rachel te redden?
Dat is allemaal tof. Maar wat heeft dat met mijn punt te maken? Goede films noemen is niet echt een argument.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:04 schreef Mainport het volgende:
[..]
Net zoals het leven geen afgerond geheel is, is een goede film dat ook niet. Een open einde is geen trucje, het is de keuze van de schrijver die het vertelde verhaal afgerond vindt. Het is niet gek dat een film daardoor realistischer overkomt. En bepaalde films hebben inderdaad een onconventionele vertelstructuur, waarbij sommige schrijvers origineel zijn, zoals in Memento en Le Scaphandre et le Papillon, en andere niet. Dat maakt het verschil.
TDK had net teveel plot.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:59 schreef Xrenity het volgende:
En dat TDK helemaal geen plot had is natuurlijk ook onzin
Er is geen Heath Ledger meer, er kunnen heus wel meer mensen Joker spelen. De afgelopen 20 jaar speelden 4 mannen Batman, 2 mannen de Hulk, 2 mannen de joker. Ledger is heus niet onvervangbaar.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:34 schreef the_legend_killer het volgende:
Alleen nu is er geen Joker meer
Je houdt niet zo van tekst he?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:39 schreef BB-boy het volgende:
Alsof die lijst serieus te nemen is... (ik zit nu met een schuin oog the godfather te kijken en val al bijna in slaap).
Anyway ik heb net pas de film gezien en ik ben echt weggeblazen! Batman Begins vond ik aardig maar een tikkeltje te saai, maar TDK verveelt bijna geen moment (op een paar te langdradige dialogen na). Ik vind wel dat Batman weggeblazen wordt door de prestaties van The Joker en Dent.
Ik heb het tot 1 uur volgehouden en heb me toen maar 12 monkeys opgezet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:39 schreef BB-boy het volgende:
Alsof die lijst serieus te nemen is... (ik zit nu met een schuin oog the godfather te kijken en val al bijna in slaap).
Anyway ik heb net pas de film gezien en ik ben echt weggeblazen! Batman Begins vond ik aardig maar een tikkeltje te saai, maar TDK verveelt bijna geen moment (op een paar te langdradige dialogen na). Ik vind wel dat Batman weggeblazen wordt door de prestaties van The Joker en Dent.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:04 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik heb het tot 1 uur volgehouden en heb me toen maar 12 monkeys opgezet.
Als er een film niet in de lijst thuis hoort dan is het The Godfather wel.
OMG! Iemand die probeert smaak en meningen om te smelten tot een absoluut meetbaar punt!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:04 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik heb het tot 1 uur volgehouden en heb me toen maar 12 monkeys opgezet.
Als er een film niet in de lijst thuis hoort dan is het The Godfather wel.
Hoe bedoel je in films? Als het in een goede context wordt geplaatst hou ik er zeker van; ik kan vaak meer genieten van een leuke dialoog dan van een actiescene. Ik hou alleen niet van pretentieuze en houterige teksten/dialogen die je in het echte leven niet zou horen. TDK heeft een beetje van beiden.quote:
Ten eerste lees je verkeerd want ik heb langer dan 1 uur gekeken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:36 schreef Stpan het volgende:
[..]
OMG! Iemand die probeert smaak en meningen om te smelten tot een absoluut meetbaar punt!
En dat ook nog eens baseert op 1 uur film!![]()
Nog meer waardevolle meningen over films?
En terecht. Zou mooi zijn als Titanic eindelijk van de eerste plek werd gestoten.quote:
Eerlijk is eerlijk maar dat is gewoon een saaie filmquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:47 schreef Mainport het volgende:
En wat is er mis met Titanic?
Behalve dat het heel populair is om zo'n populaire film af te zeiken.
Titanic is idd overrated. Kutfilm idd. En zo denken er meer over, want de film staat niet eens in de IMDB 250!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:48 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk maar dat is gewoon een saaie film
Meer weetjes:quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:26 schreef Djeez het volgende:
[..]
Titanic is idd overrated. Kutfilm idd. En zo denken er meer over, want de film staat niet eens in de IMDB 250!
Ohja, nog een leuk weetje gevonden: in het ziekenhuis droeg Joker een verpleegsterspakje met als naamplaatje 'Mathilda'. Blijk Heath dat zo te hebben gewild, want zo heet zijn dochter...
Voor het VS-record nog zo'n 200 miljoen, wat niet gaat gebeuren, waarschijnlijk haalt hij er nog zo'n 100 binnen. Wereldwijd nog ruim een miljard en dat gaat ook niet gebeuren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:47 schreef the_legend_killer het volgende:
Hoeveel moet Batman nog binnenhalen om Titanic voorbij te gaan
Ja natuurlijk want alle film die niet in de top 250 staan zijn kutfilms. Heerlijk, wat een logica weer!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:26 schreef Djeez het volgende:
[..]
Titanic is idd overrated. Kutfilm idd. En zo denken er meer over, want de film staat niet eens in de IMDB 250!
Prachtige scene was dat. Maar goed, eigenlijk waren bijna alle scenes met hem memorabel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:28 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Meer weetjes:
* De scène waarin de Joker achter de tralies applaudisseert voor de promotie van commissaris Gordon was een improvisatie van Heath Ledger.
met Titanic was ook echt niet normaal, die had 3 maanden later nog volle zalenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Voor het VS-record nog zo'n 200 miljoen, wat niet gaat gebeuren, waarschijnlijk haalt hij er nog zo'n 100 binnen. Wereldwijd nog ruim een miljard en dat gaat ook niet gebeuren.
Waarschijnlijk komt hij wel in beide gevallen op de 2e plaats, weliswaar met een aanzienlijke achterstand op Titanic.
omdat Titanic geen fanboys heeftquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:26 schreef Djeez het volgende:
Inderdaadquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:28 schreef planethugo het volgende:
[..]
met Titanic was ook echt niet normaal, die had 3 maanden later nog volle zalen
Titanic opende niet spectaculair, maar de bezoekersaantallen gingen na een paar weken omhoog, dan zakte het weer wat in om een paar keer terug omhoog te schieten. Bij TDK verloopt het erg conventioneel, die verliest gewoon elke week wat.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:28 schreef planethugo het volgende:
met Titanic was ook echt niet normaal, die had 3 maanden later nog volle zalen
Alleen bruikbaar voor een eventuele live-action serie IMO...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:27 schreef SunChaser het volgende:
Joker gaat naar het Asylum en zal natuurlijk weer vele keren ontsnappen, zoals in de comics
Tis dat the Joker niet echt een tearjerker is, anders had half de puberale wereld elke week in de bioscoop gezeten. Groot gedeelte van de inkomsten van Titanic kwamen uit met name dames die tot wel 6 keer naar dezelfde film gingen omdat het zo'n mooi liefdesdrama was... Ik bedoel, ik heb James Cameron redelijk hoog zitten, maar bij Titanic viel ik echt in slaap door het plot. Aankleding etc allemaal prima, maar echt te voorspelbaar en langdradig...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Titanic opende niet spectaculair, maar de bezoekersaantallen gingen na een paar weken omhoog, dan zakte het weer wat in om een paar keer terug omhoog te schieten. Bij TDK verloopt het erg conventioneel, die verliest gewoon elke week wat.
Als ze ooit Titanic willen kloppen, dan gaat dat toch niet lukken op de manier van de standaard blockbuster met een groots openinsweekend, dan moet dat met de lange adem.
Titanic zal wel eens gepasseerd worden, maar dat gaat gewoon door een ander episch drama zijn, geen actiefilm.
Denk niet dat Nolan zich daaraan zou willen branden, onder andere uit respect jegens Ledger...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:31 schreef SunChaser het volgende:
De Joker kan ook gewoon terug, hij zit gevangen, dus issie er ook zo uit.
The Titanic is een tijdloos liefdesverhaal, wat Cheesy maar wel erg goed gemaakt. staat nog steeds als een huis, net als Aliens 2 en T2. Als je die 40 min deleted scenes die op de dvd staan er tussen pakt en in de bios uitbrengt zal de film weer miljoenen ophalen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tis dat the Joker niet echt een tearjerker is, anders had half de puberale wereld elke week in de bioscoop gezeten. Groot gedeelte van de inkomsten van Titanic kwamen uit met name dames die tot wel 6 keer naar dezelfde film gingen omdat het zo'n mooi liefdesdrama was... Ik bedoel, ik heb James Cameron redelijk hoog zitten, maar bij Titanic viel ik echt in slaap door het plot. Aankleding etc allemaal prima, maar echt te voorspelbaar en langdradig...
Sinds wanneer bestaat t woord respect in Hollywood? Er is geld te verdienen. Bovendien heeft Nolan niet de rechten over Batman. Ze hebben James Cameron ook keihard gepasseerd door gewoon T3 te maken. Hij wilde dat helemaal niet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:36 schreef Skull-splitter het volgende:
onder andere uit respect jegens Ledger...
Ik denk dat WB na het Forever en B&R drama wijze lessen heeft geleerd en een bepaalde visie probeert vol te houden. Vijf films met alleen the Joker gaan vervelen. De vernieuwing zit hem in de volwassenheid van het plot in beide films, alsmede de frisse blik. Ik gok dat ze eerder gaan voor een andere villain en bijvoorbeeld weer 20 jaar wachten tot ze de volgende keer the joker doen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:42 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Sinds wanneer bestaat t woord respect in Hollywood? Er is geld te verdienen. Bovendien heeft Nolan niet de rechten over Batman. Ze hebben James Cameron ook keihard gepasseerd door gewoon T3 te maken. Hij wilde dat helemaal niet.
Zou wel lachen zijn. Elke 20 jaar een Re-make van elk verhaalquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik denk dat WB na het Forever en B&R drama wijze lessen heeft geleerd en een bepaalde visie probeert vol te houden. Vijf films met alleen the Joker gaan vervelen. De vernieuwing zit hem in de volwassenheid van het plot in beide films, alsmede de frisse blik. Ik gok dat ze eerder gaan voor een andere villain en bijvoorbeeld weer 20 jaar wachten tot ze de volgende keer the joker doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |