Daarom dus...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien moet er iemand een spoilertopic openen, want het wordt wat veel nu.
Two-Face als karakter is gewoon ijzersterk, maar zijn rol was na TDK gewoon duidelijk uitgespeeld. Het wordt in ieder geval erg lastig om nogmaals een sterk verhaal rond deze Two-Face te creëeren.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:56 schreef Moozze het volgende:
Catwoman lijkt me wel leuk, ben persoonlijk blij dat Two Face er waarschijnlijk niet meer bij is want ik vond hem gewoon niet tof. Een beetje meer Scarecrow lijkt me ook wel fijn.
Een iets minder logge Tumbler zou erg tof zijn jaquote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:23 schreef Locusta het volgende:
Ik hoop dat hij wel weer een nieuwe batmobil krijgt!
Er zat sowieso niet erg veel tijd tussen die aanslag en zijn dood, toch? Open brandwonden zien er echt niet zo lekker uitquote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:07 schreef -Menn0- het volgende:
Tja maar als je alleen littekens had bij Dent was denk ik het effect minder groot.
Ja ik vond het ook wel heeel snel gaan, opeens vond hij de Joker een toffe peerquote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:10 schreef wonderer het volgende:
[..]
Er zat sowieso niet erg veel tijd tussen die aanslag en zijn dood, toch? Open brandwonden zien er echt niet zo lekker uit
Ik vond het CGI-gewijs wel goed gedaan, maar volgens mij kan zijn oog dat nooit overleven en praten lijkt me ook lastig met halve lippen. Dat soort dingen... Dat vind ik gewoon jammer, dat vraagt te veel van mijn suspension of disbelief.
Helemaal mee eens, two face was voor mij een minpuntje...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:54 schreef wonderer het volgende:
Is het stom als ik zeg dat ik Dents mismaaktheid niet realistisch vond? Hebben ze zo hun best gedaan om een menselijke Joker en batman neer te zetten, met net echte littekens en blauwe plekken omdat z'n pakkie faalt... Krijg je een biologisch erg onwaarschijnlijke verwondingJammer dat ze daar niet wat meer aan hebben gedaan.
Oh, en ik heb Scarecrow gemist in het begin, wat was daar nou mee?
Ik dacht even dat The Joker had gelogen en dat ze bij een druk op de knop hun eigen boot zouden opblazen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:52 schreef Nepthys het volgende:
Als de mensen op de ene boot de andere zouden hebben opgeblazen, zouden ze dan ook niet automatisch zelf zijn opgeblazen aangezien 'hun' detonator op de andere boot dan ook zou worden vernietigd?
Ja dit, dat dacht ik dus ook!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik dacht even dat The Joker had gelogen en dat ze bij een druk op de knop hun eigen boot zouden opblazen.
Het lijkt me dat er best wel beveiliging op zal zitten, anders kom je wel heel makkelijk van een bom af door even op de detonator te gaan stampen ofzo.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:56 schreef -Menn0- het volgende:
Nee zo werkt een detonator niet. Het is een knop die moet worden omgezet, als de knop kapot is kan je hem ook niet omzetten. Lijkt mij
Die stem was idd te erg, ik had het leuk gevonden als Bruce Wayne een hoestpastille aangereikt krijgt van Alfred...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:05 schreef Niek. het volgende:
De stem vind ik echt belabberd, alsof hij 55 is, zijn hele leven al zware shag rookt en aan de rum zit, niet normaal wat een rauwe bagger stem.
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:45 schreef zeemonster het volgende:
Ik heb de film gister avond gezien en het leukst vond ik toch wel the Joker in zijn verpleegstersjurkje!:D Leuk gezicht.
Verder was het gewoon weer een leuke actiefilm.
Ze hebben gewoon de Two-Face van The Long Halloween/Dark Victory als voorbeeld gebruikt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:54 schreef wonderer het volgende:
Is het stom als ik zeg dat ik Dents mismaaktheid niet realistisch vond? Hebben ze zo hun best gedaan om een menselijke Joker en batman neer te zetten, met net echte littekens en blauwe plekken omdat z'n pakkie faalt... Krijg je een biologisch erg onwaarschijnlijke verwondingJammer dat ze daar niet wat meer aan hebben gedaan.
Zowiezo interesseert de Joker het weinig of hij nu of later er aan gaat. En dit was de ultieme test of hij wel of niet geknapt was.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:24 schreef IQM het volgende:
[..]
Waarom gaf The Joker Dent eigenlijk de kans om hem neer te schieten?
Dus?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:20 schreef WanEnOonlie het volgende:
Niemand overigens die het heeft over de scene waarin Batman keihard door de Joker heen kon rijden en het niet deed.
Ja, oké, maar hij had toch nog wel een appeltje te schillen met Batman?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:51 schreef Hankster het volgende:
[..]
Zowiezo interesseert de Joker het weinig of hij nu of later er aan gaat. En dit was de ultieme test of hij wel of niet geknapt was.
Neuh, ik zie de link met Star Wars niet. Het is waar dat BB en TDK vertellen over de beginjaren van Batman. Maar om ze nou te vergelijken met de Star Wars prequelsquote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:32 schreef thloreg het volgende:
En ook ik heb gisteren The Dark Knight gezien en hij was best oke. Trouwens als je goed gekeken hebt dat kun je eigenlijk zien dat deze Dark Knight een soort begin is van de hele Batman saga. Beetje hetzelfde als met Star Wars. Wat ik ermee bedoel: Nou, die officier van Justitie is dus mismaakt en veranderd vanwege de dood van zijn lief in een slechterik.Rara welke karikatuur missen we nog in de Batman serie naast de Joker? Kortom nu weet je ook waarom uiteindelijk dit persoon zo geworden is.
Wie, The Joker?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:54 schreef IQM het volgende:
[..]
Ja, oké, maar hij had toch nog wel een appeltje te schillen met Batman?![]()
Ja, The Joker.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:56 schreef Hankster het volgende:
[..]
Wie, The Joker?
The Joker wilt Batman helemaal niet (meteen) killen, maar er enkel "mee spelen"
Nee hoorquote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:37 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er best wel beveiliging op zal zitten, anders kom je wel heel makkelijk van een bom af door even op de detonator te gaan stampen ofzo.
Dat met die omgewisselde detonators, daar zit ook wel wat in ja.
Tsja, sommige mannen zijn gewoon niet op zoek naar iets logischquote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:15 schreef IQM het volgende:
[..]
Ja, The Joker.
Ja, oké, daarom juist. Als je de held van de stad (al was Batman dat niet meer echt) kan sarren, wellicht als enige, dan laat je je toch niet knullig, waar verder niemand bij is, neerschieten door een geflipte Dent?
Dat is dus wel het hele idee ervan. Een soort van prisoner's dilemma, maar dan nog een stukje heftigerquote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik dacht even dat The Joker had gelogen en dat ze bij een druk op de knop hun eigen boot zouden opblazen.
Het was een constatering. Ik heb genoeg domme vragen voorbij zien komen. Nerd.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:52 schreef Hankster het volgende:
[..]
Dus?
Als jij vindt dat Batman The Joker had moeten overrijden, dan mis jij dus volkomen de essentie van Batman
Niet zo schelden.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:58 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Het was een constatering. Ik heb genoeg domme vragen voorbij zien komen. Nerd.
Aahh..gossie toch.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:58 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Het was een constatering. Ik heb genoeg domme vragen voorbij zien komen. Nerd.
Mja, in de comics ontdekt The Joker pas na jaren dat hij Batman niet kan doden omdat hij dat onbewust eigenlijk niet wil en dat ze eigenlijk elkaars wereld in evenwicht houden.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:56 schreef Hankster het volgende:
The Joker wilt Batman helemaal niet (meteen) killen, maar er enkel "mee spelen"
Tsja, dat zijn nu net de grote verschillen in mogelijkheden tussen comics/graphic novels en films.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mja, in de comics ontdekt The Joker pas na jaren dat hij Batman niet kan doden omdat hij dat onbewust eigenlijk niet wil en dat ze eigenlijk elkaars wereld in evenwicht houden.
Hier beslissen ze bijna bij hun eerste ontmoeting dat ze elkaars eeuwige tegenpolen zijn, beetje ongeloofwaardig om dat zo snel te doen, dat is een reputatie opbouwen zonder ze op te bouwen.
Een dag erna? Het is inmiddels al weer 3 dagen geledenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 18:00 schreef Haunter het volgende:
Ik vond het super tof om te zien, maar om hem een dag erna WEER te gaan kijken.... nahmaar toch veel plezier!
Oe, foei Haunter! 3 dagenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 18:03 schreef Hankster het volgende:
[..]
Een dag erna? Het is inmiddels al weer 3 dagen geleden
De film mag best naar de Oscars. Maar Heath Ledger hoort er niet bij vernoemd te worden.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 18:34 schreef Locusta het volgende:
Iemand die al iets gehoord heeft of deze film ook naar de oscars gaat?
Ik vind namelijk dat Heath Ledger een postume oscar meer dan verdient heeft![]()
Er zijn maar weinig acteurs die kunnen tippen aan deze rol, vooral aan het acteerwerk van Heath!
Tja, Christopher Nolan heeft als regisseur de taak om BATMAN te verfilmen. Batman, je weet wel, de fictieve character uit een STRIPBOEK. Dan verwacht je toch ook niet Chindler's List achtige taferelen?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:40 schreef ralfie het volgende:
Ben ik de enige die deze film een beetje over de top vond?
Begrijp me niet verkeerd, het was een vermakelijke film, dat zeker, met een aantal goede momenten, maar de film greep me niet echt omdat het (mn het tweede deel) geen verhaal had maar meer een opeenstapeling van actiescenes, ik noem het maar even het die hard 4 syndroom.
Waar batman begins zich nog enigzins aan regels hield en zich enigzins realistisch gedroeg, was dit bij TDK volledig losgelaten. Er wordt op een politiebusje geschoten, laten we maar proberen zo recht mogelijk, met een zo constant mogelijke snelheid door te rijden. Dit vrachtwagentje is natuurlijk totaal niet in staat om een vrachtwagen met gigantische aanhanger af te schudden. We ontruimen alles als iemand dreigt een halve stad op te blazen (er maar even vanuit gaan dat iemand die zich 'the joker' noemt zich aan zijn woord houdt en niet stiekum iets anders opblaast? Een ziekenhuis 'even' ontruimen? Heb je toch echt een dagje voor nodig. Veerboten waarmee duizenden mensen worden geevacueerd omdat iemand zegt dat ie alles op gaat blazen, maar niemand die even snel door dat bootje heenwandeld voor vertrek, bijvoorbeeld om een honderd-tal vaten nota bene in de machinekamer op te merken? gevangenen die in normale boten vervoerd worden tot daar aan toe, maar wordt er een detonator gevonden die duizenden mensen het leven kan kosten, laten we deze midden in de groep zien? stemmen om een paar duizend mensen wel of niet op te blazen? enz.
Misschien ben ik te nuchter voor dit soort films, maar ik heb er altijd een beetje een probleem mee als films zichzelf niet meer serieus nemen, gaat het nog niet eens om het realisme. Er zit ergens wel een grens.
Ik vond juist precies het stukje leuk wat na dit stukje kwam. Dat de Joker over straat liep terwijl delen van ziekenhuis ontplofte.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:24 schreef IQM het volgende:
[..]
Waarom gaf The Joker Dent eigenlijk de kans om hem neer te schieten?
Nou, inderdaad... dat is ook wat ik zo goed vond aan deze film; er zitten een paar hele goede morele dilemma's (om ze maar even zo te noemen) in, waaronder die van de boot.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 21:58 schreef alex4allofyou het volgende:
[....]
Ik vind juist dat hij de Batman cyclus enorm realistisch heeft overgezet op het witte doek. Verder vond ik de boot-scène juist enorm interessant omdat het weldegelijk een goed beeld geeft van de menselijke psyche
quote:Op zondag 27 juli 2008 12:26 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ohja maakte de Joker nu op het laatste nog even een world of warcraft joke?
So this is what happens when the unstoppable force hits the unmovable object
quote:Op zondag 27 juli 2008 12:31 schreef IQM het volgende:
[..]! Alsof dat oorspronkelijk uit World of Warcraft komt.
!
http://en.wikipedia.org/wiki/Irresistible_force_paradox
Nee dat niet natuurlijk, maar het leefde wel meer door WoW.quote:The popular Blizzard Entertainment video game World of Warcraft makes reference to this paradox in the form of two in-game items: The Unstoppable Force is a two-handed mace, whereas The Immovable Object is a shield, prompting the question, "what would happen if the Unstoppable Force were to hit the Immovable Object?"
* In comedic parallel, World of Warcraft also features an item called The Stoppable Force.
Misschien onder de WoW'ers en studenten informatica, ja, niet onder de belezen medemensch.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:39 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
[..]
Nee dat niet natuurlijk, maar het leefde wel meer door WoW.
Nee, dat was uiteraard gewoon z'n Scarecrow masker.quote:Op zondag 27 juli 2008 11:15 schreef jimjim1983 het volgende:
vette film
ik snap alleen t begin niet helemaal, je ziet scarecrow, dan komen die hulpbatmannetjes, die worden in elkaar gekickt en even later wordt er zo'n nepbatman masker van cillian murphy afgetrokken door de politie?
yup hij was nu een soort van dealer geworden van zijn feargas. Daar kwam een tussenpersoon mee aan, dat het de bedoeling was dat zijn drugs verslavend zouden moeten werken en dat hij asan bange klanten niets hadquote:Op zondag 27 juli 2008 12:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Scarecrow had volgens mij gewoon zijn eigen masker op.
En ik dacht nog, oh wat cool, die gast van prisonbreak. En toen had hij de kleinst denkbare rol mogelijk...quote:
ik dacht ook : HA mahone doet ook mee...hahaha...alleen was dat na een kleine 5 minuten ook voorbijquote:
Ook al...quote:Op zondag 27 juli 2008 14:36 schreef IV_Xample het volgende:
[..]
ik dacht ook : HA mahone doet ook mee...hahaha...alleen was dat na een kleine 5 minuten ook voorbij
Hij jatte het geld van de maffia, en zo begon het spelletje dat de Joker speelde...quote:Op zondag 27 juli 2008 16:25 schreef Chuck_Norris het volgende:
Trouwens, in die intro scene zie je al die clowns elkaar afmaken omdat het geld dan door minder gedeeld moet worden. Maar Joker gaf toch niets om geld? Of heb ik een belangrijke dialoog daarna gemist.
scarecrow was aan het eind van Begins nooit gevangen. Hij was nu los en waarde rond in de onderwereld. Zoals het overkwam had hij zijn feargas verkocht als een drug en had hij een boze klant ontmoeting.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:42 schreef StarGazer het volgende:
Kan iemand de rol van Scarecrow uitleggen aan het begin?
Vermakelijke film verder. Vond alleen Batman Begins beter.
Ah op die manier. Bedankt.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:55 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
scarecrow was aan het eind van Begins nooit gevangen. Hij was nu los en waarde rond in de onderwereld. Zoals het overkwam had hij zijn feargas verkocht als een drug en had hij een boze klant ontmoeting.
LOL, schrok me de TYFUS! t Was zo'n rustige praatscene.quote:Op zondag 27 juli 2008 21:00 schreef Cee het volgende:
Heb 'm net gezien. Erg goede actiefilm, en ik houd nog niet eens zo van 't genre. Magistrale rol van Heath. Ten eerste omdat hij zo goed geschreven is maar ook hoe hij 'm heeft uitgewerkt. Maggie's rol van Rachel is een hele verbetering t.o.v. Katie Holmes' versie. En nu ga ik nog even bijkomen van de hangende nep-Batman met joker-gezicht die PLOTSKLAPS tegen dat gebouw aan knalde en waardoor m'n popcorn bijna de hele bios door vloog.
ik denk dat ze iedereen laten denken dat hij dood is zodat ze zijn slechte kant nooit zullen zienquote:Op zondag 27 juli 2008 10:04 schreef MikeyMo het volgende:
als Two-Face in coma ligt is het zonde dat ze een begrafenisceremonie aan het einde hadden.
Lol, dat had ik ook toen hij die mobieltjes-sonar-view kreeg op het laatste. En dat terwijl er nog geen eens in elke kamer mobieltjes aanwezig waren kon hij toch alles zien.. Ja, vond ik op het randje, zo niet erover heen.quote:Op maandag 28 juli 2008 15:55 schreef Bdijk het volgende:
Haha.. ik schiet een kogel in een muur in 85 stukken, zet ze met een computer programma weer inelkaar, en kan daar de vingerafdruk van zien. toen moest ik toch wel even een *hmpf* geluid maken...
dat en dat sonar gebeuren idd, beetje jammerquote:Op maandag 28 juli 2008 15:55 schreef Bdijk het volgende:
Haha.. ik schiet een kogel in een muur in 85 stukken, zet ze met een computer programma weer inelkaar, en kan daar de vingerafdruk van zien. toen moest ik toch wel even een *hmpf* geluid maken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |