Gisteren zat ik in de eerste klas van de intercity van Eindhoven naar Schiphol, alwaar ik mijn videorecorder op zou gaan halen die ik vorige week ter reparatie naar de Mediamarkt had gebracht. Uit verveling keek ik eens wat rond in de coupé. Voor mij zaten twee ranzige dikke Feyenoord hooligans sportdrankjes te drinken. Achter mij zat een limburger met een grote zwarte pruik, een pilotenbril en een gifgroen colbertje. Vreemd volk, dacht ik nog.
Naast mij zat echter een vieze brabander die naar frituurlucht stonk. Met z’n (duidelijk neppe) Dolce & Gabbana schoentjes vond ie zichzelf heel wat. Toch dacht ik hem ergens van te herkennen, misschien zoeen DJ ofzo. Toen ie z'n mobiel opnam hoorde ik dat ie Diederick Rollan heette. Nooit van gehoord.
Ik pakte ook mijn mobiel en belde mijn Spaanse vriendin maar eens om te vragen hoe ver zij al gevorderd was met mijn scriptie, die ik volgende week moet inleveren voor mijn opleiding, de kunstacademie. Ze hing al snel weer op omdat ze de park liep te checken en door stromende regen zeiknat was geworden. Jammer dan. Ik zette m'n halve liter blik bier (van mijn favoriete merk F.I. Pilsener Offizielle) aan de kant om vervolgens m'n laptop tevoorschijn te halen.
Ik had die avond ervoor een nieuwe mod gedownload (genaamd the Jocular Undead Undercity Project©) voor m'n favoriete spel, WoW. Ik wilde die mod eigenlijk helemaal niet, maar Huub, mijn beste vriend, zat er al weken op aan te dringen en had hem nu zonder te vragen op m'n laptop gezet. Ik had een beetje gevoel alsof die mod me door de strot geduwd werd. Uiteindelijk bleek het ook een waardeloze mod te zijn, als het spel opstartte sluitte het namelijk allerlei applicaties, ook applicaties waar ik juist heel tevreden over was.
Enfin, blijkbaar zag die pauperjostie naast me dat ik het spel opstartte, want hij begon flink op het spel te kankeren, hij vond het pure oplichting dat je ervoor moest betalen. 'Tss, je kan er gewoon niet mee omgaan!' dacht ik bij mezelf. Hij vroeg waarom ik het eigenlijk nog speelde. 'Ja wat, ik heb hem toch gekocht hehe', antwoordde ik. En ach, het kostte me immers ook maar ¤11,36 per maand.
Hij begon toen te kankeren dat ik 'zeker uit een pauperbuurt kwam' en hij vond het bovendien niet kunnen dat ik bier dronk in de trein. 'Ik heb gewoon overal schijt aan' zei ik toen. Toen hield ie op en liep weg, omdat er een conducteur aan kwam lopen en de OV-kaart van die pauperjosti blijkbaar niet meer geldig was. Dit was nogal een anticlimax, en deed mij deed denken aan het einde van Cloverfield. Maar ik was blij toe, en hoopte dat ik voor de rest van de dag verlost was van zulke klapjosties.
klacht: mod die niet goed functioneert
subklacht: die kutverwarming in de trein deed het niet
bonusklacht: mensen die Nigeriaanse handelaren niet vertrouwen
samenvatting: vreemde gewaarwording in de trein waardoor ik trek kreeg in friet en pils terwijl ik nota bene nog moest dansen later die middag.
Kwaliteitspost |
Kwaliteitspost
Op maandag 8 december 2008 00:48 schreef Juup© het volgende:Jij bent gewoon een hypocriete klootzak (althans dat vind ik).