Ik ben geneigd te zeggen: goed. Maar misschien bevind ik me wel in het oog van de storm.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:02 schreef mane het volgende:
Ik hoop dat het een beetje gaat met Claudia.
Ik kan er niet zo mee zitten. Ze proberen alleen maar te helpen, en hebben zelf vaak ook gewoon verdriet.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:41 schreef Lienekien het volgende:
Ja, het is zwaar. Ik heb het zelf ook meegemaakt, maar toch weet ik niet goed wat ik tegen je kan zeggen.
Mijn ervaring is dat mensen geneigd zijn het voor je in te vullen: 'je zult je wel zus of je zult je wel zo voelen'. En dan is dat helemaal niet altijd zo. Maar gelukkig trof ik ze ook die zeiden: 'ja, en dan moet je ook nog omgaan met verwachtingen die anderen hebben over hoe je je wel zult voelen'. En dát luchtte wel op.
Hm. Geen groot licht, die journalist. Maar het ziet er ontspannen uit, L.quote:Moeder Andrea Gijsbertsen heeft er haar handen vol aan.
(...)
Andrea Gijsbertsen heeft het liever wat drukker
Is dat toeval, of bellen jullie zelf naar de krant, telkens als jullie je huis verlaten?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:18 schreef LXIV het volgende:
http://www.brabantsdagbla(...)heerlijk-languit.ece
En vorige maand stonden we ook al met z'n drieen groots in het Boxtels maandblad toen we een staatslotje gingen halen!
En, oud als hij is, vind ik het toch écht een goede!quote:8. Augustus was touring his Empire and noticed a man in the crowd who bore a striking resemblance to himself. Intrigued he asked: "Was your mother at one time in service at the Palace?" "No your Highness," he replied, "but my father was." (Credited to the Emporer Augustus 63 BC – 29 AD)
Toeval? Wie weet. We bellen in ieder geval niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Is dat toeval, of bellen jullie zelf naar de krant, telkens als jullie je huis verlaten?
Ik ken een nog oudere!quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:33 schreef LXIV het volgende:
Staat er in de Telegraaf een stukje over de oudste moppen ter wereld (serieus). http://www.telegraaf.nl/b(...)4000_jaar_oud__.html, wordt ook deze mop vermeld:
[..]
En, oud als hij is, vind ik het toch écht een goede!
quote:Hammurabi was touring his Empire and noticed a man in the crowd who bore a striking resemblance to himself. Intrigued he asked: "Was your mother at one time in service at the Palace?" "No your Highness," he replied, "but my father was."
Wat een leuk brusje.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:18 schreef LXIV het volgende:
http://www.brabantsdagbla(...)heerlijk-languit.ece
En vorige maand stonden we ook al met z'n drieen groots in het Boxtels maandblad toen we een staatslotje gingen halen!
Hoe beter je iemand kent, hoe makkelijk die toon ook te vinden is, vind ik zelf. Omdat je sowieso al de juiste toon bij elkaar te pakken hebt, zullen we maar zeggen. Ik sprak van de week na jaren een exvriend van me, met wie ik vijf jaar een relatie heb gehad. Hij is zijn beide ouders op jonge leeftijd verloren, allebei aan kanker, en nu vertelde hij dat ook één van zijn zussen op 40-jarige leeftijd is overleden aan jawel: kanker. Hoe groot dit familieleed ook is, wij kunnen daar samen heel goed over praten en om lachen, maar dat komt omdat je elkaar wel goed aanvoelt. In alle andere gevallen kom je gewoon niet veel verder dan: wat erg voor je.quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:38 schreef Gellius het volgende:
Ik bedoel maar (op mijn milde ironische wijze, voordat het weer verkeerd wordt uitgelegd): eigenlijk ontkomt niemand aan een zekere mate van invullen. Het is moeilijk iemand te troosten zonder uit je eigen ervaringen te putten en mensen kunnen niet dwars door je heen kijken om te weten welke toon je nodig hebt.
Dito. En dat in mijn turbokoffermetvierwieltjeseneenextralangtrekding, tevens mijn eerste echte bijenkorfaankoop ooit.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 08:46 schreef Gellius het volgende:
Goedemorgen en welkom in "De laatste werkdag voor de vakantie". Ik zie dat het weer alvast is omgeslagen. Ik pak een extra boek in.
Zo, ik ben aangekomen. Tijd om te gaan slapen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 10:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dito. En dat in mijn turbokoffermetvierwieltjeseneenextralangtrekding, tevens mijn eerste echte bijenkorfaankoop ooit.
Ik koos voor die om duidelijk te maken dat het om Bush ging en niet om het roer. Herinner ik me nu.quote:En als GM valt. Oh-la-la, dan staat ons nog wat te wachten. Gelukkig staat momenteel een financiëel genie aan het roer van de VS die Bush heet, misschien weet hij nog wel een list. Ik denkt dat die list bestaat uit het bijdrukken van veel, heel veel, heel erg veel dollars en deze in het noodruftige bedrijf pompen. Wat maakt het allemaal uit mensen, papier genoeg.
Hoewel de taal-Zionisten zullen zeggen dat het allebei mag (de en het) heb je helemaal gelijk. Het is dé topic.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:10 schreef Megter het volgende:
Niet om vervelend te zijn, maar het is de topic (en dat in TTK)
Dat klinkt allemaal heel spannend hoor! Mag je dat soort dingen tegen niemand vertellen, ook niet tegen bijvoorbeeld je man (als je getrouwd zou zijn?)quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:27 schreef Thisbe het volgende:
Heb je ook al gewoon eens wat geprobeerd?
Ik heb het inderdaad druk en naar mijn zin. Het vervelende alleen is dat ik zo weinig tijd heb voor andere dingen, dat is nog steeds wennen. Alles moet in het weekend en in de avonduren.
Verder heb ik een beetje moeite met mijn beroepsgeheim, niet dat ik uit de school klap, integendeel. Maar ik ben nu eenmaal een verhalenverteller, en het is jammer dat ik bepaalde dingen niet kan delen met vrienden. Laatst had ik een heel grote zaak tot een goed einde gebracht, maar er staat zoveel op het spel, dat ik zelfs geen tipje van de sluier kan oplichten. Ik kan slechts een collega een high five geven, en er verder over zwijgen.
Vakantie? Ik zit tien uur per dag powerpointspresentaties te bekijken met een jetlag van hier tot tokio (nou ja, iets minder ver, maar toch).quote:Op maandag 4 augustus 2008 14:08 schreef Z het volgende:
Ja, zo bedoel ik het natuurlijk niet.
Moet jij geen vakantie vieren ofzo?
Misschien moet je eens op je slippers naar je werk gaan en 's avonds eens de 'catwoman' uithangen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:45 schreef Thisbe het volgende:
Nee, het beroepsgeheim is absoluut. Tenzij ik een collega van kantoor aan de haak sla, natuurlijk.
Je werkt dus nog voor het leger? Kun je er niet gewoon blijven dan, en een andere functie vervullen?
Kantoorwerk kan best spannend zijn, ik had zelf nooit gedacht dat het notariaat opwindend zou zijn, maar die saaie indruk komt gewoon door het beroepsgeheim.
Overdag ben ik catwoman, en 's avonds doe ik gewoon de afwas op mijn slippers.
Ah. Hoe heet is het in Japan op dit moment?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 01:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Vakantie? Ik zit tien uur per dag powerpointspresentaties te bekijken met een jetlag van hier tot tokio (nou ja, iets minder ver, maar toch).
Leg jij me dan eens uit - alsjeblieft en als je daar tijd voor wilt maken en er zin in hebt - wat ik allemaal mis als ik schrijf dat het boek zo rottig wegleest.quote:
Gokje, misschien gold I.R.'s ge-ohoh meer de spelfout van Z.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:25 schreef mane het volgende:
[..]
Leg jij me dan eens uit - alsjeblieft en als je daar tijd voor wilt maken en er zin in hebt - wat ik allemaal mis als ik schrijf dat het boek zo rottig wegleest.
Nou vond ik 'De graanrepubliek' geweldig en 'Hoe god verdween uit Jorwerd' verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb met veel belangstelling "Het pauperparadijs" gelezen. Nu ben ik bezig in "De graanrepubliek" en als ik daarna nog meer wil lezen over geschiedenis van Noord-Nederland ga ik (eindelijk?) "Hoe god verdween uit Jorwerd" lezen.
Dat kan ik je nu al wel zeggen. Ik vond 'Het pauperparadijs' mooi verteld. De schrijfster schetst de geschiedenis aan de hand van haar eigen stamboom. Ze weeft heel mooi de 'grote' geschiedenis en de 'kleine' geschiedenis door elkaar. En voor een (oud-)inwoner van Drenthe is het interessant om te lezen hoe het daar was in de negentiende eeuw.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou vond ik 'De graanrepubliek' geweldig en 'Hoe god verdween uit Jorwerd' verschrikkelijk.
Wil je mij laten weten of je na lezing van deze twee je mij 'Het pauperparadijs' nog zou aanraden?
Londen is idd geweldig, heb er vorig jaar twee maanden gewerkt, vond het er heerlijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 01:56 schreef NoCigar het volgende:
Pfff, net terug en nog weinig bijgelezen: wat is Londen toch een fantastische stad! Duur, maar vol prachtige plekken. En Paul Smith winkels met uitverkoop!
Ik las over die zin van Z heen en had alleen oog voor jouw reactie. Zo goed?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, RG, van jou valt het me nog erger tegen.
Als ik m'n aanstaande geloven moet is het nu ATSUIATSUIATSUI!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:36 schreef Z het volgende:
[..]
Ah. Hoe heet is het in Japan op dit moment?
En wat mag je nou twee jaar niet meer doen?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:16 schreef JAM het volgende:
Vandaag moest ik voor het kantonrecht verschijnen. Dat was allemaal bijzonder pijnlijk. Uiteindelijk is de boete die me opgelegd was omgezet naar een voorwaardelijke met twee jaar proeftijd omdat ze dachten dat ik gestoord / dronken / fysiek en emotioneel uitgeput / arm als een kerkrat of een combinatie daarvan was. Ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben over de uitkomst maar het had wel wat minder vernederend gemogen allemaal.
Nee, wel in Weet je nog dat je Nevermind voor het eerst hoorde?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:15 schreef Lienekien het volgende:
Is er een post gedeletet in de LPT?
De klootzakken. Het was zeker off topic?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:30 schreef mane het volgende:
[..]
Nee, wel in Weet je nog dat je Nevermind voor het eerst hoorde?
Ja, dat lijkt me ook bijzonder vernederend. Maar wel voer voor een mooi en pijnlijk verhaal. Doet me trouwens denken aan J.C. Bloem die ooit is opgepakt en bekeurd omdat hij sodomie aan het plegen was met te jonge jongens. Hij heeft er nooit over willen praten (laat staan schrijven).quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:16 schreef JAM het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben over de uitkomst maar het had wel wat minder vernederend gemogen allemaal.
Artikel 76.a van de Algeme Politie Verordening (waarom ze dat met hoofdletters en die spatie ertussen schrijven weet ik ook niet) van de gemeente 's-Gravenhage aan m'n laars lappen. Oftewel, drinken in het openbaar.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat mag je nou twee jaar niet meer doen?
Omdat ze het afkorten tot APV.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Artikel 76.a van de Algeme Politie Verordening (waarom ze dat met hoofdletters en die spatie ertussen schrijven weet ik ook niet) van de gemeente 's-Gravenhage aan m'n laars lappen. Oftewel, drinken in het openbaar.
Geen van beiden. Het is al een overtreding als je überhaupt drank bij je hebt (aangebroken flessen, blikjes, etc). Je reinste Stalinisme zeg ik je!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat ze het afkorten tot APV.![]()
Je was liederlijk dronken, dus. Viel je ook mensen lastig?
Zéér. Het ging nl. om een fout in spelling en vervolgens wisselden zodiakk en ik wat informatie uit over de kwestie van iemand belerend toespreken. Maar alles in het nette uiteraard.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De klootzakken. Het was zeker off topic?
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Geen van beiden. Het is al een overtreding als je überhaupt drank bij je hebt (aangebroken flessen, blikjes, etc). Je reinste Stalinisme zeg ik je!
quote:Artikel 76a
1. Het is verboden op de weg, die deel uit maakt van een door burgemeester en wethouders
aangewezen gebied* , alcohol te nuttigen of aangebroken flessen, blikjes en dergelijke met
alcoholhoudende drank bij zich te hebben.
2. Het bepaalde in het eerste lid geldt niet voor:
a. een terras dat behoort bij een horecabedrijf, als bedoeld in art. 56, 2e lid APV.
b. de plaats niet zijnde een horecabedrijf, als bedoeld onder a, waarvoor een ontheffing
krachtens art. 38 tweede lid van de Drank- en Horecawet.'
Ja, klopt. Een vriend van me liep tijdens een EK wedstrijd van het ene café naar het andere (voor insiders zoals JAM: van Cremers naar de Grote Markt) met een plastic bekertje bier en kreeg ook een bekeuring. Hij was niet dronken, maar liep daar rustig en niets-aan-'t-handje. Berserker (David) heeft het ook eens gehad bij het Malieveld samen met een vriend. Hij zat daar rustig in het gras en ze deelden samen een biertje. Toen ontstond een hele discussie over wie dan de bekeuring moest krijgen. Ik geloof dat B. het biertje in de hand had, maar dat het biertje 'officieel' van zijn vriend was.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Geen van beiden. Het is al een overtreding als je überhaupt drank bij je hebt (aangebroken flessen, blikjes, etc). Je reinste Stalinisme zeg ik je!
Ik heb je reactie gezien en toen ik deze las dacht ik nog "wat een verzorgde reactie!". Ik had nog niet gereageerd, maar ik weet nu niet meer goed welke opties je nou geschetst had. Gelukkig weten we allebei dat je niks voorhanden hebt, dus ik zie de reactie graag tegemoet!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:14 schreef mane het volgende:
Oh, en trouwens, zodiakk. Ik weet dat je meeleest. Mijn reactie op jouw vraag naar de opties die ik overwoog aangaande de stelling dat je te oud bent om mij belerend toe te spreken, is weggehaald. En dat terwijl ik er zoveel zorg aan had besteed.. Als je nog wilt weten wat er stond (misschien had je 't inmiddels al wel gelezen en zelfs al gereageerd maar is die reactie eveneens in de duistere krochten van 't fokforum waar alle gedelete posts terecht komen, verdwenen) dan kan ik overwegen het nogmaals te gaan typen. Mocht ik daar zin in hebben en toch niets voor handen hebben. Je weet maar nooit.
Tot zover de vakantiemededelingen.quote:Duitser verdronken in Katwijk
Gepubliceerd op 04 augustus 2008, 16:01
Een 49-jarige man uit Duitsland is gisterochtend voor de kust van Katwijk verdronken
De man ging net ten zuiden van de Uitwatering het water in, een gebied dat bekend staat vanwege muien en banken en stromingen. Zijn echtgenote zag hem vanaf het strand steeds verder het water in drijven. Zij rende naar de Boulevard en liet in een hotel de hulpdiensten bellen.
Tegenwoordig is het toiletbezoek al avontuurlijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:18 schreef mane het volgende:
Ik heb zelfs zo weinig omhanden dat ik - naar aanleiding van de briefwisseling tussen Hermans en Reve - bij iemand langs ben geweest om toch nog een boek van Hermans te lenen. En ik ben er nu achter, waarschijnlijk ter geruststelling van enkelen, dat het tussen Nooit meer Slapen en mijzelf blijkbaar niet werkte, maar dat ik wel erg blij word van Een wonderkind of een total loss.
Ik ga nu in zee zwemmen. En dat is best avontuurlijk.
Tot zover de vakantiemededelingen.
In principe ben ik meer een Reve-aanhanger dan een Hermansaanhanger, maar in de briefwisseling heb ik toch wel respect voor de mildheid waarmee WFH jarenlang die Engelse fratsen van Reve accepteert. Op het moment dat hij het contact verbreekt en Reve brieven gaat schrijven om hem zo veel mogelijk te jennen, begin ik Reve aan te moedigen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:10 schreef mane het volgende:
[..]
Ik las over die zin van Z heen en had alleen oog voor jouw reactie. Zo goed?
Verder kan ik je nu wel vertellen dat ik gister en vannacht in één ruk de briefwisseling tussen Hermans en Reve heb uitgelezen en dat beviel wel.
Voor wie was jij? Of had jij geen voorkeur voor de brieven en de stellingnames van één van de twee? Of nee, nog erger: ben je wellicht genuanceerd?
Mijn ratio zegt: get over it en ga vrouwen betasten. Just fucking do it.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Daarom heb ik dringend behoefte aan jullie ratio.
Vast een terroriste die een aanslag à la 9/11 zit te beramen. NU is het moment om je innerlijke 007 of Sidney Bristow te channellen, in actie te komen en haar onschadelijk te maken. Hoe vaak krijg je nou de kans om een internationale KGB-spion te ontmaskeren?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
een russische die ook niks zegt, geen engels kan en de hele dag zit te mailen met het thuisfront.
Ik zou NMS er even bij moeten pakken - wat niet kan nu, want ik ben niet thuis, maar ik geloof dat het vooral de onaangedane toon van Hermans is die me zo aanspreekt. Hermans schrijft vaak zoals ik denk. Een andere schrijver zou het verhaal, de natuur ongetwijfeld te romantisch gemaakt hebben. Hermans niet. Hij weerstaat die verleiding. Dat vind ik meesterlijk.quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:06 schreef mane het volgende:
Gellius is volgens mij ook op vakantie nu, maar als hij terug is leest hij natuurlijk braaf alles door van de gemiste dagen. Ik wil namelijk even melden dat die renaissance van Hermans mislukt is. Ik vind het motto van Nooit meer Slapen (een quote van Sir I. Newton...en ik heb ooit in de Newtonstraat gewoond trouwens) briljant maar het boek zelf kan me eigenlijk niet boeien. Ik vind de schrijfstijl van Hermans eigenlijk maar oersaai en ongeïnspireerd. Misschien mis ik iets. Daarentegen heb ik wel gisteren met veel enthousiasme De onverbiddelijke tijd gelezen van Wolkers. Niet één van zijn bekendste of best ontvangen boeken, maar ik vind dat hij mooi schrijft.
Dat heb ik dan weer vaak met Reve. Die irrationele, mystieke manier van redeneren tegen beter weten in.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:28 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik zou NMS er even bij moeten pakken - wat niet kan nu, want ik ben niet thuis, maar ik geloof dat het vooral de onaangedane toon van Hermans is die me zo aanspreekt. Hermans schrijft vaak zoals ik denk. Een andere schrijver zou het verhaal, de natuur ongetwijfeld te romantisch gemaakt hebben. Hermans niet. Hij weerstaat die verleiding. Dat vind ik meesterlijk.
Waarom?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
En ik heb zojuist een bak koffie over mijn overhemd heengegooid.
Dat lees ik ook graag, maar dan omdat ik niet zo denk.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heb ik dan weer vaak met Reve. Die irrationele, mystieke manier van redeneren tegen beter weten in.
Een school voor alle analisten van over de hele wereld van mijn werkgever. Twee weken lang veel presentaties en groepsopdrachten. Voertaal is Engels, maar dat hebben de meeste mensen niet zo onder de knie.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:51 schreef Z het volgende:
Klinkt gezellig. Wat doen jullie daar dan met z'n allen?
Ja, ze is sinds eind vorige week op vakantie.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:50 schreef ColdFeet het volgende:
Ben je op een conferentie, I.R.Baboon?
Sorry, ik kom even binnenvallen, maar: iemand nog iets gehoord van Claudia? Is ze op vakantie?
Laten we het op 'een heel erg groot IT- en consultancybedrijf' houden. En dan zit ik bij de overheidstak.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:23 schreef Z het volgende:
Waar werk je ook al weer voor IR?
Oh een soort van "The Office"? Maar wie speelt jou dan? Bas Muijs lijkt me wel wat.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik doe allemaal ervaringen op die JIJ straks in een hilarische comedy met Gerard Cox kan verwerken, Marble.
Met een A en allemaal ontzettend werkverslaafde juniors?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Je bedoelt bij een dienst die iets te maken heeft met immigratie? Daar is het inderdaad een van de twee partijen.
Vergelijkbaar. Van tevoren had ik ook gedacht dat ik me meer met Reve zou kunnen identificeren, maar dit bleek niet het geval. Ik vond het echt knap hoe Hermans die Engelse brieven, zeker in het begin! toen ze zo allerbelabberst slecht waren, kon accepteren en hoe hij, zo subtiel mogelijk en zeker voor zijn doen, probeerde Reve te adviseren in die kwestie. Met zijn adviezen had hij ook helemaal gelijk natuurlijk. Trouwens, die toenmalige vrouw van Reve vond dat volgens mij ook allemaal, getuige de incidentele krabbels die zij schreef. Ik kon ook heel goed begrijpen waarom Hermans Reve op een gegeven moment niet meer 'trok'. De aanleiding was ook redelijk helder, al is het natuurlijk wel zo dat Hermans in zijn stellingname uiterst rigide en humorloos kon zijn. Maar, wel met het gelijk aan z'n zijde wat mij betreft. Ook dat hij schreef: 'met mensen die onbegrijpelijke dingen doen, kan ik niet bevriend zijn'. Het was natuurlijk ook nogal een tegenstelling: een tot het katholicisme bekeerde Reve en de principiële atheïst Hermans ('humanisten zijn atheïsten die de consequenties niet aandurven' haha).quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
In principe ben ik meer een Reve-aanhanger dan een Hermansaanhanger, maar in de briefwisseling heb ik toch wel respect voor de mildheid waarmee WFH jarenlang die Engelse fratsen van Reve accepteert. Op het moment dat hij het contact verbreekt en Reve brieven gaat schrijven om hem zo veel mogelijk te jennen, begin ik Reve aan te moedigen.
Hoe zit dat bij jou?
Correct. Maar dat laatste gaat voor mij (nog) niet helemaal op. Diep van binnen ben ik een kunstenaar.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Met een A en allemaal ontzettend werkverslaafde juniors?
Ben je mal. Dezelfde uren werken voor veel minder geldquote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Correct. Maar dat laatste gaat voor mij (nog) niet helemaal op. Diep van binnen ben ik een kunstenaar.
Hanny Michaelis vind ik sowieso ondergewaardeerd. Vorig jaar heeft Tirade naar aanleiding van haar dood een speciaal Michaelis-Nummer uitgebracht met oa een mooie bijdrage van Frida Vogels (en dat is dan weer een van de hoofdpersonen uit Bij Nader Inzien, waar Michaelis erg over te spreken was). Reve had de gewoonte om bij haar binnen op de deur te kloppen en dan te schreeuwen "Waar zit die jodin". Ja, ze had een goed hart.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:18 schreef mane het volgende:
Trouwens, die toenmalige vrouw van Reve vond dat volgens mij ook allemaal, getuige de incidentele krabbels die zij schreef.
quote:Een lied voor mezelf
op de wijze van het menselijk bestaan.
Vier en twintig uur ononderbroken
gelukkig te zijn geweest
is meer dan waar iemand
in deze wereld recht op heeft
en velen ooit te beurt valt.
Daarom, ga heen, steek je neus
in de wind of in de boeken,
wees welgemoed of hang je op,
maar vermenigvuldig je niet.
Het is geen conferentie, het is twee weken uitleg over de methodologie die iedereen moet volgen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ben je mal. Dezelfde uren werken voor veel minder geld
Maar waarom dan naar een conferentie?
Is 't niet goed of wil je 't niet prijsgeven?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:16 schreef Lienekien het volgende:
Atos Origin?
En dat is nog erger dan een conferentie?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het is geen conferentie, het is twee weken uitleg over de methodologie die iedereen moet volgen.
Niet goed, leg de nadruk meer op de toekomst!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is 't niet goed of wil je 't niet prijsgeven?
Na 12 jaar werkervaring valt het me altijd weer op hoe weinig het uitmaakt of je nu iedere avond hebt overgewerkt of niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Niet goed, leg de nadruk meer op de toekomst!
@CF: Ik merk nu al dat ik graag een baan wil waarbij ik gewoon om half 6/6 uur thuis ben. Ik vind het in principe niet erg om 's avonds of in het weekend te werken, maar wel om elke dag om kwart voor 7 op te staan en om half 8 weer thuis te zijn. Funest voor m'n wielercarriere. Maar voor een paar jaar is het wel de moeite waard omdat je gewoon een hele hoop werkvloerervaring opdoet en stropdassen leert strikken. En je moet wat met je tijd.
Alleen het eerste gedeelte van Au Pair al <3quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:44 schreef Gellius het volgende:
Hermans wegzetten als humorloos. Mijn hart weent.
Hou op jij, ik werk iedere avond over, net als de notaris waarme ik samenwerk, en net asl de andere kandidaten.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:33 schreef LXIV het volgende:
Na 12 jaar werkervaring valt het me altijd weer op hoe weinig het uitmaakt of je nu iedere avond hebt overgewerkt of niet.
Want carriére maak je (als het goed is) omdat jouw capaciteiten functioneren op een hoger niveau toelaten. Niet omdat je "hard" gewerkt hebt.
Sterker nog, vaak is hard werken een teken dat iemand op zijn huidige functie het al zwaar genoeg heeft, een reden dus om hem niet te laten promoveren.
En het gros van de tijd ben je niet bezig met het opdoen van relevante ervaring, maar met allerlei andere zaken die je net zo goed had kunnen missen.
NDquote:Chocolade-eiverbod ontkent
ANP
BERLIJN - De commissie-kinderzaken van de Duitse Bondsdag is geenszins van plan chocolade-eieren met surprises erin te verbieden. Er moet alleen een opgedrukte boodschap komen die waarschuwt voor de gevaren, net zoals op sigarettenpakjes.
Later als ze dood zijn is het een groot feest.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:44 schreef Thisbe het volgende:
Liever paaps dan protestants! Ik kan maar weinig vreugde ontdekken in de gereformeerde medemens.
Cornelis van Vollenhoven (”De waarheid in het binnenste”, 1759)quote:Jezus zegt: ...„gij zult een schat hebben in de hemel.” Verloor hij veel, hij zou oneindig meer winnen.
Deze schat in de hemel is de zaligheid. Het is de onverderfelijke, onbevlekkelijke, onverwelkelijke erfenis die in de hemel bewaard wordt. Het is dat pand dat daar weggelegd is, die kroon des levens. Het is God volmaakt te kennen, Hem te lieven, Zijn gemeenschap te genieten. Het is die volmaakte blijdschap, dat eeuwig vrolijk zijn, dat naar ziel en lichaam volmaakt zijn. Het is het goed dat alle goed overtreft, de schat die niet roest, noch door de mot verteerd wordt, maar die eeuwig bestendig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |