In principe ben ik meer een Reve-aanhanger dan een Hermansaanhanger, maar in de briefwisseling heb ik toch wel respect voor de mildheid waarmee WFH jarenlang die Engelse fratsen van Reve accepteert. Op het moment dat hij het contact verbreekt en Reve brieven gaat schrijven om hem zo veel mogelijk te jennen, begin ik Reve aan te moedigen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:10 schreef mane het volgende:
[..]
Ik las over die zin van Z heen en had alleen oog voor jouw reactie. Zo goed?
Verder kan ik je nu wel vertellen dat ik gister en vannacht in één ruk de briefwisseling tussen Hermans en Reve heb uitgelezen en dat beviel wel.
Voor wie was jij? Of had jij geen voorkeur voor de brieven en de stellingnames van één van de twee? Of nee, nog erger: ben je wellicht genuanceerd?
Mijn ratio zegt: get over it en ga vrouwen betasten. Just fucking do it.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Daarom heb ik dringend behoefte aan jullie ratio.
Vast een terroriste die een aanslag à la 9/11 zit te beramen. NU is het moment om je innerlijke 007 of Sidney Bristow te channellen, in actie te komen en haar onschadelijk te maken. Hoe vaak krijg je nou de kans om een internationale KGB-spion te ontmaskeren?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
een russische die ook niks zegt, geen engels kan en de hele dag zit te mailen met het thuisfront.
Ik zou NMS er even bij moeten pakken - wat niet kan nu, want ik ben niet thuis, maar ik geloof dat het vooral de onaangedane toon van Hermans is die me zo aanspreekt. Hermans schrijft vaak zoals ik denk. Een andere schrijver zou het verhaal, de natuur ongetwijfeld te romantisch gemaakt hebben. Hermans niet. Hij weerstaat die verleiding. Dat vind ik meesterlijk.quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:06 schreef mane het volgende:
Gellius is volgens mij ook op vakantie nu, maar als hij terug is leest hij natuurlijk braaf alles door van de gemiste dagen. Ik wil namelijk even melden dat die renaissance van Hermans mislukt is. Ik vind het motto van Nooit meer Slapen (een quote van Sir I. Newton...en ik heb ooit in de Newtonstraat gewoond trouwens) briljant maar het boek zelf kan me eigenlijk niet boeien. Ik vind de schrijfstijl van Hermans eigenlijk maar oersaai en ongeïnspireerd. Misschien mis ik iets. Daarentegen heb ik wel gisteren met veel enthousiasme De onverbiddelijke tijd gelezen van Wolkers. Niet één van zijn bekendste of best ontvangen boeken, maar ik vind dat hij mooi schrijft.
Dat heb ik dan weer vaak met Reve. Die irrationele, mystieke manier van redeneren tegen beter weten in.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:28 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik zou NMS er even bij moeten pakken - wat niet kan nu, want ik ben niet thuis, maar ik geloof dat het vooral de onaangedane toon van Hermans is die me zo aanspreekt. Hermans schrijft vaak zoals ik denk. Een andere schrijver zou het verhaal, de natuur ongetwijfeld te romantisch gemaakt hebben. Hermans niet. Hij weerstaat die verleiding. Dat vind ik meesterlijk.
Waarom?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
En ik heb zojuist een bak koffie over mijn overhemd heengegooid.
Dat lees ik ook graag, maar dan omdat ik niet zo denk.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heb ik dan weer vaak met Reve. Die irrationele, mystieke manier van redeneren tegen beter weten in.
Een school voor alle analisten van over de hele wereld van mijn werkgever. Twee weken lang veel presentaties en groepsopdrachten. Voertaal is Engels, maar dat hebben de meeste mensen niet zo onder de knie.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:51 schreef Z het volgende:
Klinkt gezellig. Wat doen jullie daar dan met z'n allen?
Ja, ze is sinds eind vorige week op vakantie.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:50 schreef ColdFeet het volgende:
Ben je op een conferentie, I.R.Baboon?
Sorry, ik kom even binnenvallen, maar: iemand nog iets gehoord van Claudia? Is ze op vakantie?
Laten we het op 'een heel erg groot IT- en consultancybedrijf' houden. En dan zit ik bij de overheidstak.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:23 schreef Z het volgende:
Waar werk je ook al weer voor IR?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |