Vast een terroriste die een aanslag à la 9/11 zit te beramen. NU is het moment om je innerlijke 007 of Sidney Bristow te channellen, in actie te komen en haar onschadelijk te maken. Hoe vaak krijg je nou de kans om een internationale KGB-spion te ontmaskeren?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
een russische die ook niks zegt, geen engels kan en de hele dag zit te mailen met het thuisfront.
Ik zou NMS er even bij moeten pakken - wat niet kan nu, want ik ben niet thuis, maar ik geloof dat het vooral de onaangedane toon van Hermans is die me zo aanspreekt. Hermans schrijft vaak zoals ik denk. Een andere schrijver zou het verhaal, de natuur ongetwijfeld te romantisch gemaakt hebben. Hermans niet. Hij weerstaat die verleiding. Dat vind ik meesterlijk.quote:Op maandag 4 augustus 2008 13:06 schreef mane het volgende:
Gellius is volgens mij ook op vakantie nu, maar als hij terug is leest hij natuurlijk braaf alles door van de gemiste dagen. Ik wil namelijk even melden dat die renaissance van Hermans mislukt is. Ik vind het motto van Nooit meer Slapen (een quote van Sir I. Newton...en ik heb ooit in de Newtonstraat gewoond trouwens) briljant maar het boek zelf kan me eigenlijk niet boeien. Ik vind de schrijfstijl van Hermans eigenlijk maar oersaai en ongeïnspireerd. Misschien mis ik iets. Daarentegen heb ik wel gisteren met veel enthousiasme De onverbiddelijke tijd gelezen van Wolkers. Niet één van zijn bekendste of best ontvangen boeken, maar ik vind dat hij mooi schrijft.
Dat heb ik dan weer vaak met Reve. Die irrationele, mystieke manier van redeneren tegen beter weten in.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:28 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik zou NMS er even bij moeten pakken - wat niet kan nu, want ik ben niet thuis, maar ik geloof dat het vooral de onaangedane toon van Hermans is die me zo aanspreekt. Hermans schrijft vaak zoals ik denk. Een andere schrijver zou het verhaal, de natuur ongetwijfeld te romantisch gemaakt hebben. Hermans niet. Hij weerstaat die verleiding. Dat vind ik meesterlijk.
Waarom?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
En ik heb zojuist een bak koffie over mijn overhemd heengegooid.
Dat lees ik ook graag, maar dan omdat ik niet zo denk.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heb ik dan weer vaak met Reve. Die irrationele, mystieke manier van redeneren tegen beter weten in.
Een school voor alle analisten van over de hele wereld van mijn werkgever. Twee weken lang veel presentaties en groepsopdrachten. Voertaal is Engels, maar dat hebben de meeste mensen niet zo onder de knie.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:51 schreef Z het volgende:
Klinkt gezellig. Wat doen jullie daar dan met z'n allen?
Ja, ze is sinds eind vorige week op vakantie.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:50 schreef ColdFeet het volgende:
Ben je op een conferentie, I.R.Baboon?
Sorry, ik kom even binnenvallen, maar: iemand nog iets gehoord van Claudia? Is ze op vakantie?
Laten we het op 'een heel erg groot IT- en consultancybedrijf' houden. En dan zit ik bij de overheidstak.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:23 schreef Z het volgende:
Waar werk je ook al weer voor IR?
Oh een soort van "The Office"? Maar wie speelt jou dan? Bas Muijs lijkt me wel wat.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik doe allemaal ervaringen op die JIJ straks in een hilarische comedy met Gerard Cox kan verwerken, Marble.
Met een A en allemaal ontzettend werkverslaafde juniors?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Je bedoelt bij een dienst die iets te maken heeft met immigratie? Daar is het inderdaad een van de twee partijen.
Vergelijkbaar. Van tevoren had ik ook gedacht dat ik me meer met Reve zou kunnen identificeren, maar dit bleek niet het geval. Ik vond het echt knap hoe Hermans die Engelse brieven, zeker in het begin! toen ze zo allerbelabberst slecht waren, kon accepteren en hoe hij, zo subtiel mogelijk en zeker voor zijn doen, probeerde Reve te adviseren in die kwestie. Met zijn adviezen had hij ook helemaal gelijk natuurlijk. Trouwens, die toenmalige vrouw van Reve vond dat volgens mij ook allemaal, getuige de incidentele krabbels die zij schreef. Ik kon ook heel goed begrijpen waarom Hermans Reve op een gegeven moment niet meer 'trok'. De aanleiding was ook redelijk helder, al is het natuurlijk wel zo dat Hermans in zijn stellingname uiterst rigide en humorloos kon zijn. Maar, wel met het gelijk aan z'n zijde wat mij betreft. Ook dat hij schreef: 'met mensen die onbegrijpelijke dingen doen, kan ik niet bevriend zijn'. Het was natuurlijk ook nogal een tegenstelling: een tot het katholicisme bekeerde Reve en de principiële atheïst Hermans ('humanisten zijn atheïsten die de consequenties niet aandurven' haha).quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
In principe ben ik meer een Reve-aanhanger dan een Hermansaanhanger, maar in de briefwisseling heb ik toch wel respect voor de mildheid waarmee WFH jarenlang die Engelse fratsen van Reve accepteert. Op het moment dat hij het contact verbreekt en Reve brieven gaat schrijven om hem zo veel mogelijk te jennen, begin ik Reve aan te moedigen.
Hoe zit dat bij jou?
Correct. Maar dat laatste gaat voor mij (nog) niet helemaal op. Diep van binnen ben ik een kunstenaar.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Met een A en allemaal ontzettend werkverslaafde juniors?
Ben je mal. Dezelfde uren werken voor veel minder geldquote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Correct. Maar dat laatste gaat voor mij (nog) niet helemaal op. Diep van binnen ben ik een kunstenaar.
Hanny Michaelis vind ik sowieso ondergewaardeerd. Vorig jaar heeft Tirade naar aanleiding van haar dood een speciaal Michaelis-Nummer uitgebracht met oa een mooie bijdrage van Frida Vogels (en dat is dan weer een van de hoofdpersonen uit Bij Nader Inzien, waar Michaelis erg over te spreken was). Reve had de gewoonte om bij haar binnen op de deur te kloppen en dan te schreeuwen "Waar zit die jodin". Ja, ze had een goed hart.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:18 schreef mane het volgende:
Trouwens, die toenmalige vrouw van Reve vond dat volgens mij ook allemaal, getuige de incidentele krabbels die zij schreef.
quote:Een lied voor mezelf
op de wijze van het menselijk bestaan.
Vier en twintig uur ononderbroken
gelukkig te zijn geweest
is meer dan waar iemand
in deze wereld recht op heeft
en velen ooit te beurt valt.
Daarom, ga heen, steek je neus
in de wind of in de boeken,
wees welgemoed of hang je op,
maar vermenigvuldig je niet.
Het is geen conferentie, het is twee weken uitleg over de methodologie die iedereen moet volgen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ben je mal. Dezelfde uren werken voor veel minder geld
Maar waarom dan naar een conferentie?
Is 't niet goed of wil je 't niet prijsgeven?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:16 schreef Lienekien het volgende:
Atos Origin?
En dat is nog erger dan een conferentie?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het is geen conferentie, het is twee weken uitleg over de methodologie die iedereen moet volgen.
Niet goed, leg de nadruk meer op de toekomst!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 17:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is 't niet goed of wil je 't niet prijsgeven?
Na 12 jaar werkervaring valt het me altijd weer op hoe weinig het uitmaakt of je nu iedere avond hebt overgewerkt of niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Niet goed, leg de nadruk meer op de toekomst!
@CF: Ik merk nu al dat ik graag een baan wil waarbij ik gewoon om half 6/6 uur thuis ben. Ik vind het in principe niet erg om 's avonds of in het weekend te werken, maar wel om elke dag om kwart voor 7 op te staan en om half 8 weer thuis te zijn. Funest voor m'n wielercarriere. Maar voor een paar jaar is het wel de moeite waard omdat je gewoon een hele hoop werkvloerervaring opdoet en stropdassen leert strikken. En je moet wat met je tijd.
Alleen het eerste gedeelte van Au Pair al <3quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:44 schreef Gellius het volgende:
Hermans wegzetten als humorloos. Mijn hart weent.
Hou op jij, ik werk iedere avond over, net als de notaris waarme ik samenwerk, en net asl de andere kandidaten.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:33 schreef LXIV het volgende:
Na 12 jaar werkervaring valt het me altijd weer op hoe weinig het uitmaakt of je nu iedere avond hebt overgewerkt of niet.
Want carriére maak je (als het goed is) omdat jouw capaciteiten functioneren op een hoger niveau toelaten. Niet omdat je "hard" gewerkt hebt.
Sterker nog, vaak is hard werken een teken dat iemand op zijn huidige functie het al zwaar genoeg heeft, een reden dus om hem niet te laten promoveren.
En het gros van de tijd ben je niet bezig met het opdoen van relevante ervaring, maar met allerlei andere zaken die je net zo goed had kunnen missen.
NDquote:Chocolade-eiverbod ontkent
ANP
BERLIJN - De commissie-kinderzaken van de Duitse Bondsdag is geenszins van plan chocolade-eieren met surprises erin te verbieden. Er moet alleen een opgedrukte boodschap komen die waarschuwt voor de gevaren, net zoals op sigarettenpakjes.
Later als ze dood zijn is het een groot feest.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:44 schreef Thisbe het volgende:
Liever paaps dan protestants! Ik kan maar weinig vreugde ontdekken in de gereformeerde medemens.
Cornelis van Vollenhoven (”De waarheid in het binnenste”, 1759)quote:Jezus zegt: ...„gij zult een schat hebben in de hemel.” Verloor hij veel, hij zou oneindig meer winnen.
Deze schat in de hemel is de zaligheid. Het is de onverderfelijke, onbevlekkelijke, onverwelkelijke erfenis die in de hemel bewaard wordt. Het is dat pand dat daar weggelegd is, die kroon des levens. Het is God volmaakt te kennen, Hem te lieven, Zijn gemeenschap te genieten. Het is die volmaakte blijdschap, dat eeuwig vrolijk zijn, dat naar ziel en lichaam volmaakt zijn. Het is het goed dat alle goed overtreft, de schat die niet roest, noch door de mot verteerd wordt, maar die eeuwig bestendig is.
Wat voer jij eigenlijk vandaag de dag uit, zoodje?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:20 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Moedig dat gezeur van die jongen nou niet aan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |